Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Joost, de wallpaper werkt alleen op toestellen met een Adreno-GPU. Crasht hier in de winkel op alles met een Tegra/Exynos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-05 09:59

joost89

Android <3

AmbroosV schreef op maandag 30 januari 2012 @ 11:50:
@Joost, de wallpaper werkt alleen op toestellen met een Adreno-GPU. Crasht hier in de winkel op alles met een Tegra/Exynos...
Ok excuseer... wist niet dat het CPU gebonden kon zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joost89 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 11:34:
[...]

Ok excuseer... wist niet dat het CPU gebonden kon zijn ;)
Sony Ericsson gebruikt regelmatig libraries van Qualcomm die alleen werken op Snapdragons, bijvoorbeeld om JPG's te encoden in hun camerasoftware.

Het zou wel kunnen dat binnenkort dezelfde wallpaper lekt in de versie voor de goedkopere toestellen met een ST-Ericsson-chipset, en aangezien die een ARM Mali-GPU gebruikt zou die dan wel moeten werken op de meeste SoC's (behalve de Tegra).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-05 11:47
wanneer komt de opvolger van de arc s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-05 11:53
walterwhite schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 13:27:
wanneer komt de opvolger van de arc s?
Dat is deze telefoon, en word verwacht begin maart :).

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-05 11:47
ooh thnx! mooi mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net eventjes de mevrouw van Sony Ericsson aan de lijn gehad, en ze vond het fijn dat ik zo enthousiast was.

MAAR (!)

Toen ik vertelde over mijn plannen om de Xperia S te kopen had ze een (vrij dringend) advies voor mij:
wacht met eender welke pre-order tot MWC, daar gaan veel interessantere toestellen aangekondigd worden... Meer details kon ze mij nog niet geven, maar ze weet wel altijd waar ze het over heeft.

En ik denk dat er wel iets in zit. De Xperia S is het laatste model van Sony (Ericsson) met een Qualcomm-processor, en is dus intern eerder nog een 2011-toestel dan een 2012-toestel. De ST-Ericssons gaan waarschijnlijk interessanter worden. En begin Q3 2012 gaat er waarschijnlijk een nieuw topmodel komen, daar waren al geruchten over (maar ben even de naam kwijt, stond op Xperiablog en daar kan ik hier niet op...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294494

Inderdaad, die geruchten heb ik ook al op meerdere plaatsen op het internet gelezen. Weet zo even niet meer waar.

Ik heb eigenlijk het plan om iets voor het toestel te betalen en een jaar abbonement te nemen. Mijn abbo's zijn vaak zodanig hoog dat dit bij een jaarabbonement niet meer zal zijn dan een 100 á 150 euro. Dan kan ik volgend jaar als de eerste lichting '2012 phones' van Sony er is weer vernieuwen.

Ik heel nieuwsgierig naar de nieuwe ST-Ericsson SoC's, maar wil eerst graag wat meer zien dan alleen maar vermoedens. De MWC zal vast wat opheldering geven, maar ik twijfel in hoeverre daar voldoende info word vrijgegeven om mij ervan te overtuigen nog een half jaar met een brakke oude BB door te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn al telefoons met dezelfde chipsets als die die in de nieuwe toestellen zou komen (de U8500), en de resultaten zijn in ieder geval veelbelovend. Ze lijken erg efficient vergeleken met Snapdragons en Exynos-SoC's, en de prestaties liggen qua CPU iets onder de CPU van de Xperia S, en qua GPU iets hoger (dacht ik me te herinneren)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-05 11:53
Ik zou het zeer raar vinden dat ze een nieuw toestel aan gaan kondigen die sneller is dan een duurder toestel (de xperia S).

tenminste als je de prijzenlijst mocht geloven :).

En misschien maar even kijken wat deze telefoon kost icm een 1 jarig abbo. Als hij los onder de 400 komt zal het nog mee vallen denk ik.

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:34
Ik wacht nog even dat Mobile World in Barcelona af, kijken of er daar nog iets mooiers aangekondigd wordt maar ik denk dat deze S toch wel de grootste kanshebber is voor mijn nieuwe telefoon.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 430035

LordLynx schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 17:22:
Ik wacht nog even dat Mobile World in Barcelona af, kijken of er daar nog iets mooiers aangekondigd wordt maar ik denk dat deze S toch wel de grootste kanshebber is voor mijn nieuwe telefoon.....
Waarschijnlijk dat HTC, LG en Samsung Quad-core smartphones gaan aankondigen. De Xperia S doet het met een dual-core, maar dat neemt niet weg dat het een mooi toestel is, met een sterke camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dualcore en quadcore zegt niks.. :+

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Indeed. Voor wat ik gezien heb bij een collega die een oudere Xperia heeft en op een single core draait, maakt het me bij Sony(Ericsson) niet zo uit of het nou een single, dual of quad is. Het loopt zelfs op dat relatief oude toestel allemaal vloeiend. Stock ROM, geen rare fratsen, aardig wat appjes geinstalleerd, maar loopt prima door. Voor zover ik mij kan herinneren kon mijn Desire met wat tweaks er niet aan tippen.

Lijkt er een beetje op dat er in de mobiele markt exact het zelfde gaat gebeuren als al bezig is in de desktop markt. Eerst een Mhz/Ghz run en gelijk daar op volgend een singe/dual/quad/? run.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-05 15:48
misschien dat het voor de gemiddelde gebruiker niet zo veel uitmaakt hoeveel cores een telefoon heeft, maar iemand die graag games speelt of een tweaker kijkt hier volgens mij wel degelijk naar. Die extra cores kunnen dan misschien wel heel handig uitkomen.

Ik wacht voorlopig nog even af op wat er wordt aangekondigd in Barcelona. De Sony staat nu in ieder geval boven aan mijn lijst. Mocht Samsung toch de Galaxy S3 presenteren, dan hebben niet alleen Sony maar alle fabrikanten geduchte tegenstand. (speculatie van mijn kant natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-05 16:47

ronaldm3

Apple Watch :)

avec_style schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:41:
misschien dat het voor de gemiddelde gebruiker niet zo veel uitmaakt hoeveel cores een telefoon heeft, maar iemand die graag games speelt of een tweaker kijkt hier volgens mij wel degelijk naar. Die extra cores kunnen dan misschien wel heel handig uitkomen.

Ik wacht voorlopig nog even af op wat er wordt aangekondigd in Barcelona. De Sony staat nu in ieder geval boven aan mijn lijst. Mocht Samsung toch de Galaxy S3 presenteren, dan hebben niet alleen Sony maar alle fabrikanten geduchte tegenstand. (speculatie van mijn kant natuurlijk)
Ik heb de Asus Prime gehad met zoals iedereen wel bekende Quad-core CPU aan boord maar om nou te zeggen dat je het echt nodig hebt... ik vindt van niet.
Ik denk dat als je een Dual-Core Cpu hebt met ieder een snelheid van max 1.5GHZ dat dat misschien nog wel efficiënter werkt dan een Quad-core waar de software nog niet voor geoptimaliseerd is.

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
Anoniem: 430035 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:14:
[...]

Waarschijnlijk dat HTC, LG en Samsung Quad-core smartphones gaan aankondigen. De Xperia S doet het met een dual-core, maar dat neemt niet weg dat het een mooi toestel is, met een sterke camera.
Ach, ik kom van een Galaxy S plus af naar een Xperia Active (die dus duidelijk trager zou moeten zijn) maar de Active reageert veel vlotter dan die Galaxy, en eigenlijk is de snelheid van de Active al voldoende voor wat ik ermee doe, ik kan me dus niet voorstellen dat ik de S niet snel genoeg ga vinden (en gamen doe ik wel op mijn PS3, mijn laptop of desnoods op de iPad2.

Staat overigens op de FP dat Samsung zijn opvolger van de S2 niet gaat aankondigen in Barca, dus wanneer dat toestel dan verschijnt... ?

[ Voor 9% gewijzigd door LordLynx op 01-02-2012 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-04 22:20
Ik heb ergens het idee dat de xperia S een test is met dual-cores. Op de MWC zullen sony (ericsson) toestellen worden aangekondigd met een ericsson soc. die wss sneller en zuiniger zullen zijn dan de dual-core in de xperia S. Ik kan dus alleen maar aanraden als je een smartphone overweegt, even te wachten tot na de MWC. Zoals de nexus S voor samsung is voor de software, zo is de xperia s voor de hardware voor sony.

[ Voor 4% gewijzigd door lucjuh8 op 01-02-2012 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-04 13:46
Anoniem: 294494 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:27:
Indeed. Voor wat ik gezien heb bij een collega die een oudere Xperia heeft en op een single core draait, maakt het me bij Sony(Ericsson) niet zo uit of het nou een single, dual of quad is. Het loopt zelfs op dat relatief oude toestel allemaal vloeiend. Stock ROM, geen rare fratsen, aardig wat appjes geinstalleerd, maar loopt prima door. Voor zover ik mij kan herinneren kon mijn Desire met wat tweaks er niet aan tippen.

Lijkt er een beetje op dat er in de mobiele markt exact het zelfde gaat gebeuren als al bezig is in de desktop markt. Eerst een Mhz/Ghz run en gelijk daar op volgend een singe/dual/quad/? run.
Ditzelfde hebben mijn vriendin en ik, mijn HTC Legend is beduidend trager als haar SE-X8, met dezelfde achterliggende hardware, en voor de vuist weg identieke apps op het toestel. Die X8 kwam ~1 jaar later uit, en toont imho toch wel pijnlijk aan wat je met optimalisatie van de software nog kan doen.

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-05 22:30
Mooie Telefoon ;-) Ben benieuwd hoe die gaat presteren.

Mag binnenkort verlengen dus ik kijk wel wat het woord, weet niet wat voor telefoons er nog meer worden vrijgegeven aan het eind van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
lucjuh8 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:05:
Ik heb ergens het idee dat de xperia S een test is met dual-cores. Op de MWC zullen sony (ericsson) toestellen worden aangekondigd met een ericsson soc. die wss sneller en zuiniger zullen zijn dan de dual-core in de xperia S. Ik kan dus alleen maar aanraden als je een smartphone overweegt, even te wachten tot na de MWC. Zoals de nexus S voor samsung is voor de software, zo is de xperia s voor de hardware voor sony.
Je kan sowieso wel wachten, want hij is nog niet te bestellen :9 Dan nog wordt dit waarschijnlijk wel mijn volgende, omdat ik mijn abbo nu kan verlengen. Daarnaast doe ik nu al bijna 2 jaar met een HTC Desire en die vind ik nog steeds snel genoeg. Sony heeft met hun 2011 Xperia lijn laten zien dat ze ook wel software kunnen bouwen, dus ik weet zeker dat deze telefoon voor mij zal voldoen. Tenzij je echt kapot gaat op games op je telefoon zie ik niet in waarom je een quadcore nodig hebt.

De enige redenen waarom misschien zou wachten zou ondersteuning van bepaalde dingen op hardware niveau zijn (zoals bij Tegra 3, die MKV's hardwarematig afspeelt en alle USB dingen) of enorme besparingen op energieniveau. Aangezien ik van beide nog geen geruchten heb gehoord ga ik daar alleen niet van uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 11:31
Verkeerde topic

[ Voor 90% gewijzigd door Chevalric op 07-02-2012 08:59 ]

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114502

Ik ga me ook mengen in dit forum, na bijna 2 jaar HTC Desire lijkt me dit een prima opvolger. Qua specs doet hij misschien onder aan de nieuwste generatie telefoons van 2012 maar voor wat ik ermee wil doen lijkt hij helemaal prima. + prijs is natuurlijk goed te doen :)

Als ik dit topic doorlees zie ik ook dat sony erg goed is met software/hardware afstelling en dat schijnt belangrijker te zijn dan specs. Ik was aan het twijfelen maar ben om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Hier nog een Desire-gebruiker. Ik ben op dit moment ook van plan om voor de Xperia S te gaan. Tja, dat er geen quadcore in zit is misschien jammer, maar zo blijf je de aanschaf uitstellen ;) Dit is in ieder geval de eerste telefoon met goede camera en 1280x720 scherm (kan je van een galaxy nexus niet zeggen), welke voor de NL markt beschikbaar komt.
Ben benieuwd naar de performance van het beestje. Hij moet wel beter presteren dan bijvoorbeeld de HTC Sensation XE (en het liefst vergelijkbaar/beter dan de Samsung Galaxy S2). De Sensation XE was mijn vorige keus, maar door zijn tegenvallende performance tov andere high-end toestellen heb ik daar maar vanaf gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 08-02-2012 12:08 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Tutti-frutti schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:06:
Hier nog een Desire-gebruiker. Ik ben op dit moment ook van plan om voor de Xperia S te gaan. Tja, dat er geen quadcore in zit is misschien jammer, maar zo blijf je de aanschaf uitstellen ;) Dit is in ieder geval de eerste telefoon met goede camera en 1280x720 scherm (kan je van een galaxy nexus niet zeggen), welke voor de NL markt beschikbaar komt.
Ben benieuwd naar de performance van het beestje. Hij moet wel beter presteren dan bijvoorbeeld de HTC Sensation XE (en het liefst vergelijkbaar/beter dan de Samsung Galaxy S2). De Sensation XE was mijn vorige keus, maar door zijn tegenvallende performance tov andere high-end toestellen heb ik daar maar vanaf gezien.
Idd. Op 1 punt gaat die dik winnen, en dat is de camera. Maar geef mij maar stock Android 4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

alwaysleft schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 14:56:
[...]

Idd. Op 1 punt gaat die dik winnen, en dat is de camera. Maar geef mij maar stock Android 4.0
ICS komt toch wel, dat er standaard 2.3.x opstaat heb ik totaal geen moeite mee, maar dat is natuurlijk persoonlijk :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
Hier ook een Desire gebruiker ;-) neig ook naar deze telefoon alleen ik wacht eind deze maand even af aangezien dan de MWC is en er mogelijk nog meer modellen komen.

Vind eigenlijk 3.7" op mijn Desire groot genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Zo te zien gaan Desire gebruikers massaal overstappen (ben er zelf ook één :9) Een wat groter scherm zou voor mij op zich wel welkom zijn, zeker met dingen intypen zit ik er nu nog wel eens naast.

Ik heb ook graag stock ICS, maar ik denk ook dat de toevoegingen van SE minder inbreuk maken op de telefoon als die van Samsung en HTC. Daarnaast is de camera van de Nexus S vrij belabberd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor zover ik SE ken met Andoid zullen de wijzigingen aan de interface niet heel groot zijn. Uiteraard moet ik het eerst nog zien, maar ik hoop dat in het verleden behaalde resultaten (Versie 2.x van SE) nu wel garantie bieden voor de toekomst :)

Net nog een SE X10 geconfigureerd voor social networking en email voor een zakelijke klant. Man, wat gaat dat ding nog rap (en zeker gezien het feit dat het ding ragvol met troep stond :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-05 12:14

Chaos-Zero

Sega fan!

Anoniem: 294494 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 17:11:
Voor zover ik SE ken met Andoid zullen de wijzigingen aan de interface niet heel groot zijn. Uiteraard moet ik het eerst nog zien, maar ik hoop dat in het verleden behaalde resultaten (Versie 2.x van SE) nu wel garantie bieden voor de toekomst :)

Net nog een SE X10 geconfigureerd voor social networking en email voor een zakelijke klant. Man, wat gaat dat ding nog rap (en zeker gezien het feit dat het ding ragvol met troep stond :D)
Daar stond dan zeker geen 2.3 op? :')

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 11:31
Cyleo schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 16:02:
Zo te zien gaan Desire gebruikers massaal overstappen (ben er zelf ook één :9) Een wat groter scherm zou voor mij op zich wel welkom zijn, zeker met dingen intypen zit ik er nu nog wel eens naast.

Ik heb ook graag stock ICS, maar ik denk ook dat de toevoegingen van SE minder inbreuk maken op de telefoon als die van Samsung en HTC. Daarnaast is de camera van de Nexus S vrij belabberd.
Ik ben een semi-Desire gebruiker (Nexus One) en ik ga ook overstappen naar dit toestel.

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chaos-Zero schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 19:47:
[...]

Daar stond dan zeker geen 2.3 op? :')
Poeh, dat weet ik niet. Weet alleen dat het een stock ROM van SE was. En het ging hard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:55
Anoniem: 294494 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:05:
[...]

Poeh, dat weet ik niet. Weet alleen dat het een stock ROM van SE was. En het ging hard :P
De stock 2.3 rom van de X10 is inderdaad een ramp, die gaat ongelofelijk traag. Een andere launcher installeren scheelt al een heel stuk, blijkbaar is de 2.3 launcher niet geoptimaliseerd voor de snapdragon in de X10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:41
Voor de mensen die overstappen van een desire: dat wordt een verademing wat betreft de kwaliteit van speakertjes, camera, videocamera en geluidsopname. HTC zuigt echt wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-05 21:04
Tenzij er voor 26 Maart iets uit komt wat interessanter is, wordt deze 'm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004

TheFirepit

Vuurbal

Heeft iemand al een video ofzo gezien waarin de notification LED aan gaat? Ik ben wel erg benieuwd naar hoe dat er precies uitziet!

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-05 21:36
Knul schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:29:
[...]

De stock 2.3 rom van de X10 is inderdaad een ramp, die gaat ongelofelijk traag. Een andere launcher installeren scheelt al een heel stuk, blijkbaar is de 2.3 launcher niet geoptimaliseerd voor de snapdragon in de X10.
Hier nergens last van .. De stock gaat hier als de brandweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
EngelF schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 14:19:
Heeft iemand al een video ofzo gezien waarin de notification LED aan gaat? Ik ben wel erg benieuwd naar hoe dat er precies uitziet!
Dit is het beste wat ik heb kunnen vinden. Ziet er wel mooi uit. Ik ga er van uit dat behalve wit ook andere kleuren te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 15:50
Linkje vergeten avec_style? :)
Zelf heb ik nog geen media gevonden waar de led werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Mantis schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 16:10:
Linkje vergeten avec_style? :)
Zelf heb ik nog geen media gevonden waar de led werkt.
Inderdaad, ben er ook wel benieuwd naar. Ze gebruiken toch die doorzichtige rand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:21
Ik kijk vooral uit naar Sony's versie van ICS. Ookal weet ik dat ze cosmetisch niet veel veranderen (wat ik zeer goed vindt), maar ik kijk er toch naar uit :D
Vind de HTC Sense 4.0 skin niet mooi en daarom zou mijn volgende waarschijnlijk deze kunnen worden :D

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nollekeuh schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 16:14:
Voor de mensen die overstappen van een desire: dat wordt een verademing wat betreft de kwaliteit van speakertjes, camera, videocamera en geluidsopname. HTC zuigt echt wat dat betreft.
Dat lijkt me logisch, dat is idd ruk op mijn desire...
Heb gefilmd op Qlimax, filmpje is gewoon zonder geluid op veel delen omdat mijn HTC besloot dat het te hard ging ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:25
Anoniem: 114502 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 21:15:
[...]

Dat lijkt me logisch, dat is idd ruk op mijn desire...
Heb gefilmd op Qlimax, filmpje is gewoon zonder geluid op veel delen omdat mijn HTC besloot dat het te hard ging ofzo ;)
Het zou ook nog kunnen dat de sd kaart die je hebt om naartoe te schrijven met filmen te traag is: dan sneuvelt als eerste het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Ziet er opzich wel mooi uit. Alleen verwacht ik wel dat er maar 1 van de 3(?) LEDjes gaat branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKnoodle
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-05 20:36
Ik heb nog niet één filmpje/plaatje gezien dat de genoemde notification bar van kleur veranderd of een andere kleur heeft. Volgens mij is de bar alleen een witte led en boven je scherm dat is je echte notification led die van kleur veranderd bij gebeurtenissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

HKnoodle schreef op zondag 12 februari 2012 @ 16:01:
Ik heb nog niet één filmpje/plaatje gezien dat de genoemde notification bar van kleur veranderd of een andere kleur heeft. Volgens mij is de bar alleen een witte led en boven je scherm dat is je echte notification led die van kleur veranderd bij gebeurtenissen.
Volgens het SE support forum is het wel de hele doorzichtige balk.

Edit:
Na wat rondsurfen kwam ik deze site tegen met behoorlijk wat video's. Na het kijken van een aantal video's vermoed ik dat HKnoodle wel gelijk heeft! Je kan bij een aantal video's (bijvoorbeeld die van TechCrunch) zien dat hij aan de lader hangt en dan zie je links bovenin een LEDje groen branden. Wellicht dat bij een notificatie de 3 witte LEDjes ook aangaan, maar ik vermoed niet dat deze ook met andere kleuren gaat werken.

[ Voor 34% gewijzigd door TheFirepit op 12-02-2012 18:22 . Reden: info toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Wat een enorm sexy ding is het toch :P Misschien toch die witte versie ook eens overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Is er ook iets bekend over de lens die gebruikt is voor de camera?
Ik dacht namelijk dat Sony (Ericsson) ook telefoons uitbracht met een Zeiss-lens.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorgen schreef op zondag 12 februari 2012 @ 22:23:
Ik dacht namelijk dat Sony (Ericsson) ook telefoons uitbracht met een Zeiss-lens.
Dat is al eventjes niet meer het geval.

Tegen alle verwachtingen in zijn de eerste samples van de Xperia S iets minder in kwaliteit dan de Arc/Neo/... jammer genoeg. Het lijkt erop dat 8MP op die sensorgrootte ongeveer de grens is voor degelijke foto's.

http://www.xperiablog.net...ria-arc-s-samples-photos/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Laatst online: 19-07-2023
Jorgen schreef op zondag 12 februari 2012 @ 22:23:
Er zijn (iirc) maar een handjevol compact-camera's van Sony met het Zeiss-label erop, en geen mobieltjes.
Hoe dan ook, heel dat "Zeiss-lens" is onzin. In geval van bijvoorbeeld Nokia, ontwerpt Nokia een plastic lensje (al dan niet volgens een gepatenteerd lensontwerp van Zeiss, vaak de Tessar vanwege het kleine formaat), geven Zeiss een zak met geld en mogen vervolgends ze er een 'Carl Zeiss' plakker op doen.

Nee, van mij mogen ze die zak met geld gewoon in hun hard- en software steken.

Sony is overigens volledig eigenaar van de voormalige camera/sensor/lens-divisie van Konika Minolta, in tegenstelling tot bv. Nokia hebben zij dus weinig reden om van iemand anders een gepatenteerd lens-ontwerp te gebruiken.

@hierboven. Dat de ruis/scherpte in de foto's van de Arc S en de Xperia S verschillen, heeft in dit geval weinig met de kwaliteit van de sensor te maken, maar eerder omdat de foto's op verschillende settings genomen zijn.

code:
1
2
3
4
5
6
7
Night
SonyS: 1/10 sec exposure @ ISO 640
SArcS:  1/8 sec exposure @ ISO 320

Teddy
SonyS: 1/32 sec exposure @ ISO 640
SArcS: 1/16 sec exposure @ ISO 400

Relatief hoge ISO's blijft funest voor scherpe en ruisvrije foto's.
Gezien beide camera's een F/2.4 lens hebben, zou het niet zoveel moeten uitmaken, zeker geen halve 'stop' in het nadeel van de Sony Xperia S bij die nacht-scene. ISO 640 met redelijke verlichting is ook niet de bedoeling.
Verwacht maar dat Sony voorlopig nog de software aan het optimaliseren is.

[ Voor 28% gewijzigd door SirNobax op 13-02-2012 09:46 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-05 18:03
Cyleo schreef op zondag 12 februari 2012 @ 18:16:
[...]

Wat een enorm sexy ding is het toch :P Misschien toch die witte versie ook eens overwegen.
Als je het mij vraagt is de witte versie alleen sexy :p Het stuk kunststof onder de doorzichtige balk is mat en bij de zwarte versie oogt dat echt heel cheap, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Ik heb hem gisteren besteld via KPN. Ben benieuwd wanneer hij geleverd gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@ AmbroosV en SirNobax,

Hoe is de kwaliteit van die Konika/Minolta-lenzen die Sony dan gebruikt?
En hoe goed zijn de foto's van zo'n smartphone dan t.o.v. een simpele 5MP digitale camera mét Zeiss-lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Laatst online: 19-07-2023
Jorgen schreef op maandag 13 februari 2012 @ 09:38:
Goed genoeg om daar miniscule plastic lensjes van te maken en deze i.c.m. een miniscule sensor te gaan gebruiken. Kwalitatief zijn al die plastic micro-lensjes 1 potnat.
En hoe goed zijn de foto's van zo'n smartphone dan t.o.v. een simpele 5MP digitale camera mét Zeiss-lens?
Elke compact-camera die de laatste paar jaar is gemaakt, zal beter zijn dan cameraphone's/phonecamera's welke een sensor hebben ter grootte van een speldenknop. De sensor afmetingen en de gecoatte lenselementen van glas, die bovendien niet in een ultra-low-voltage module van nog geen 10x10x5mm hoeven te zitten doen het hem.

Maargoed, dit raakt enigszins offtopic.

[ Voor 3% gewijzigd door SirNobax op 13-02-2012 11:48 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
@ AmbroosV en SirNobax,

Je kan geen compactcamera's gaan vervangen door telefoons, in ieder geval niet zondermeer. Met goede belichting kan het waarschijnlijk nog wel, maar in low light conditions krijg je teveel ruis vanwege de kleine sensor en beperkte flitsmogelijkheden. Ik hoop overigens dat deze telefoon wel een echte flits krijgt en niet zo'n "lampje" zoals de X10 (weet niet hoe dit bij de nieuwe SE's is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op maandag 13 februari 2012 @ 15:23:
[...]

Je kan geen compactcamera's gaan vervangen door telefoons, in ieder geval niet zondermeer. Met goede belichting kan het waarschijnlijk nog wel, maar in low light conditions krijg je teveel ruis vanwege de kleine sensor en beperkte flitsmogelijkheden. Ik hoop overigens dat deze telefoon wel een echte flits krijgt en niet zo'n "lampje" zoals de X10 (weet niet hoe dit bij de nieuwe SE's is).
Bijna geen enkele telefoon heeft tegenwoordig nog een Xenon-flitser. Ik persoonlijk vind een LED ook gewoon gemakkelijker, die kan je als zaklamp gebruiken en dat heb ik meer nodig dan een Xenon-flits :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
EngelF schreef op maandag 13 februari 2012 @ 09:26:
Ik heb hem gisteren besteld via KPN. Ben benieuwd wanneer hij geleverd gaat worden :)
Welke kleur ga je nemen?
Ik mag in april een nieuwe kiezen en momenteel staat deze wel bovenaan de lijst. Het is momenteel eigenlijk de enige op de lijst, want de rest vind ik niet zo interessant (zal wel veranderen na MWC).

[ Voor 21% gewijzigd door SToRM666 op 13-02-2012 19:30 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

SToRM666 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:27:
[...]

Welke kleur ga je nemen?
Ik mag in april een nieuwe kiezen en momenteel staat deze wel bovenaan de lijst. Het is momenteel eigenlijk de enige op de lijst, want de rest vind ik niet zo interessant (zal wel veranderen na MWC).
Je kan niet kiezen welke kleur je wil, dus ik ga er vanuit dat het een zwarte is. Maar dat vind ik niet erg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyokki
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-05 06:51
Lees net dat de Witte Xperia S de eerste vier weken een T-mobile exclusive is.

http://www.facebook.com/S...6?notif_t=comment_mention

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:55
Wat een toestel dit !

Na het Nokia X6 debacle die ik vorige week vlieglessen heb gegeven na 1.5 jaar ellende is het tijd voor een echte smart-phone, dit lijkt me een geschikt toestel !

Feiten:
- T-mobile abbo, onbeperkt internet voor € 10,-. Dat heb ik nu. (totaal iets van € 19,95 p/m)
- PS3 aanwezig hier
- Sony KDL46HX 700 aanwezig (op het thuis netwerk)

Het ding moet met bovenstaande apparaten overweg kunnen, lijkt me een welkome aanvulling op het thuis systeem.

Ik wil deze simlock-vrij kopen en daardoor mijn onbeperkt internet abbo behouden. Ik weet dat T-mobile al is wezen jammeren maar ik waag het erop ? nieuws: 'T-Mobile gaat gebruikers laten betalen voor onbeperkt internet'

Kan iemand mij vertellen waarom ik deze phone niet zou aanschaffen ?

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat hij niet de snelste CPU / GPU zal hebben en met Android 2.3 wordt uitgeleverd...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 16:18
CLB schreef op maandag 13 februari 2012 @ 23:59:
Omdat hij niet de snelste CPU / GPU zal hebben en met Android 2.3 wordt uitgeleverd...
Het een is bijzaak want hij krijgt een ICS update. Dan kun je uiteraard zeggen ja maar ICS is al uit. De meeste Androids die ICS zouden krijgen hebben deze ook nog niet en zitten ook nog op GB.

Het ander boeit eigenlijk alleen als je hem ergens voor gaat gebruiken waarvan je weet dat je daarvoor een sterkere GPU/CPU nodig hebt. Ik weet dat veel mensen meer POWAH willen hebben maar deze uberhaubt niet gebruiken.

Ik zelf verwacht van een smartphone dat deze lekker snappy reageert en niet lagged en hierbij is het belangrijker dat de software goed in elkaar zit en minder belangrijk of hij een flinke CPu heeft.
En SE heeft in het afgelopen jaar laten zien dat hun phones met verouderde hardware lekkerder draaien dan menig smartphone met een dualcore.

De enige reden die ik kan bedenken om deze gsm nog niet aan te schaffen is omdat eind van de maand nog wel een paar andere modellen voorgesteld zullen worden waaronder een paar van Sony.

[ Voor 8% gewijzigd door Deadsy op 14-02-2012 04:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Ik ben het met Deadsy eens. De reden dat ik voor de Xperia S heb gekozen is met name de software (en daarnaast dat ik geen tijd/zin heb om te wachten tot juni voor de telefoons die dan uitkomen). Sony heeft dit behoorlijk goed op orde. Verder vind ik de skin die Sony gemaakt heeft ook mooier dan die van andere fabrikanten.

De ICS versie van Sony zal ongeveer gelijk of iets later uitkomen dan die voor bijvoorbeeld de Galaxy S2, dus dat kan geen reden zijn.

Niet de snelste CPU/GPU, tja... dat zal je nooit hebben. Op het moment dat jij een telefoon kiest en deze besteld is de kans groot dat er bij ontvangst alweer een beter te krijgen is. En als het dan wel even de snelste is duurt het niet lang voordat het niet meer zo is.

Op dit moment heb ik een Galaxy S2, maar veel van de power die erin zit gebruik ik helemaal niet. De specs van de Xperia S samen met de software die erop staat is voor mij waarschijnlijk ruim voldoende. En daarnaast vind ik de Xperia S er ook nog veel beter uitzien dan mijn S2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
Nyokki schreef op maandag 13 februari 2012 @ 23:11:
Lees net dat de Witte Xperia S de eerste vier weken een T-mobile exclusive is.

http://www.facebook.com/S...6?notif_t=comment_mention
Mag ik toch niet hopen zeg :r

Ik wil gewoon een witte zsm hebben en los kunnen kopen, als ik moet gaan wachten is er best een kans dat de eerste 'echte' ics toestellen er alweer zijn en ik deze dan toch ga laten schieten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LordLynx schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:29:
[...]

Mag ik toch niet hopen zeg :r

Ik wil gewoon een witte zsm hebben en los kunnen kopen, als ik moet gaan wachten is er best een kans dat de eerste 'echte' ics toestellen er alweer zijn en ik deze dan toch ga laten schieten....
Dan moet je je geen zorgen maken, in België zal je de witte waarschijnlijk wel gewoon kunnen kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
mir4dor schreef op maandag 13 februari 2012 @ 23:53:
Wat een toestel dit !

Na het Nokia X6 debacle die ik vorige week vlieglessen heb gegeven na 1.5 jaar ellende is het tijd voor een echte smart-phone, dit lijkt me een geschikt toestel !

Feiten:
- T-mobile abbo, onbeperkt internet voor € 10,-. Dat heb ik nu. (totaal iets van € 19,95 p/m)
- PS3 aanwezig hier
- Sony KDL46HX 700 aanwezig (op het thuis netwerk)

Het ding moet met bovenstaande apparaten overweg kunnen, lijkt me een welkome aanvulling op het thuis systeem.

Ik wil deze simlock-vrij kopen en daardoor mijn onbeperkt internet abbo behouden. Ik weet dat T-mobile al is wezen jammeren maar ik waag het erop ? nieuws: 'T-Mobile gaat gebruikers laten betalen voor onbeperkt internet'

Kan iemand mij vertellen waarom ik deze phone niet zou aanschaffen ?
Als je contract op dat moment loopt kunnen ze dit niet zomaar veranderen, dus dan zit je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 14:10
Een beetje niet gerelateerd aan de s ,maar wel met het power gedoe.
Ben nu bezig met mijn arc s en heb het toestel eens onder geklokt , ipv 1800 Mhz nu 800 Mhz.
Resultaat is merkbaar, maar alles draait nog vlotjes genoeg.
Hoop 72 uur te halen met normaal gebruik. 3g/wifi/whatsappen/browsen.

[ Voor 17% gewijzigd door jejeh op 14-02-2012 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jejeh schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:43:
Een beetje niet gerelateerd aan de s ,maar wel met het power gedoe.
Ben nu bezig met mijn arc s en heb het toestel eens onder geklokt , ipv 1800 Mhz nu 800 Mhz.
Resultaat is merkbaar, maar alles draait nog vlotjes genoeg.
Hoop 72 uur te halen met normaal gebruik. 3g/wifi/whatsappen/browsen.
Even voor mijn beeldvorming... 1800 Mhz? Dat lijkt me wat veel, is het niet? Ik heb geen idee wat de S gaat doen met z'n power. Stiekem hoop ik dat 'ie het gewoon ruim een dag uithoud en dan ben ik tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Anoniem: 294494 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:56:
[...]

Even voor mijn beeldvorming... 1800 Mhz? Dat lijkt me wat veel, is het niet? I
Nee hoor is maar 400 Mhz overclock,valt wel mee.
Maar het verschil is werkelijk niet zo groot met gewoon dagelijks gebruik.
Die Xperia S zal gemakkelijk 2.0 Ghz dual draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De hele 2011-lijn van Xperia kan gemakkelijk 1.8Ghz aan, en de meesten zelfs 2Ghz. De CPU van de Xperia S is eigenlijk gewoon twee MSM8255's bij elkaar geplakt, dus daar zou 1.8Ghz of 2Ghz ook mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:47

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Even een maandje Xperia-loos. Net mijn Arc verkocht om de Xperia S aan te schaffen wanneer deze beschikbaar komt! Nu tijdelijk een HTC Radar, is ook wel leuk WP7. Maar het haalt het toch niet bij Android met de UI van de Xperia lijn...
Ik was al tevreden met de snelheid van de Arc. Het enige wat ik miste was de front cam en die zit wel op de Xperia S dus het moet wel een topper worden..

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
YouTube: Sony Xperia S vs. Nokia N8 - Camera Comparison - Dialaphone

Camera vergelijking tegen de Nokia N8.

Ben benieuwd wat er in Barcelona allemaal word aangekondigd

[ Voor 20% gewijzigd door Fransfb op 14-02-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-05 09:59

joost89

Android <3

Fransfb schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:57:
YouTube: Sony Xperia S vs. Nokia N8 - Camera Comparison - Dialaphone

Camera vergelijking tegen de Nokia N8.

Ben benieuwd wat er in Barcelona allemaal word aangekondigd
Wat een super fotos, enige wat ik mis is een goeie flitser, in de kroeg zal je altijd nog donkere fotos krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De S maakt wel hele strakke foto's voor zover ik heb kunnen zien in het filmpje. Wat me echter opvalt, is dat ze aan het eind van het filmpje zeggen dat de moderne smartphone een waardig alternatief is voor de compact camera. Nu gaat me die stelling toch even te ver. Zeker gezien de opmerking van joost89. In donkere omgevingen zal de compact camera altijd winnen. Natuurlijk, voor even casual een foto maken voldoet een smartphone prima. Maar je kunt nog zoveel megapixels hebben, en nog zo'n goede techniek in de sensor, de sensor en de lens blijven gewoon klein. Correct me if i'm wrong, maar dat kan zich nooit meten met een 'gewone' camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
joost89 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 22:07:
[...]

Wat een super fotos, enige wat ik mis is een goeie flitser, in de kroeg zal je altijd nog donkere fotos krijgen.
Meestal vind ik dat ook wel prima voor de kroeg :P Overigens inderdaad strakke foto's, wel een mooi verkooppunt voor de S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Onacceptabel vind ik de foto's van een smartphone,maar op je schermpje lijkt het wel ok,maar op de pc is het voor mij niet goed.
Stilstaande dingetjes gaat nog wel,maar iets in beweging is not done.
Ik fotografeer zelf met een dslr en dat is andere koek dan zo'n klein sensortje.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.

[ Voor 12% gewijzigd door jejeh op 15-02-2012 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jejeh schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:33:
Onacceptabel vind ik de foto's van een smartphone,maar op je schermpje lijkt het wel ok,maar op de pc is het voor mij niet goed.
Stilstaande dingetjes gaat nog wel,maar iets in beweging is not done.
Ik fotografeer zelf met een dslr en dat is andere koek dan zo'n klein sensortje.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Misschien een gevalletje appels en peren? Smartphone camera's zijn een soort opzich, compact camera's ook, en dslr is weer totaal andere koek. Waarom zou je dit met elkaar willen vergelijken? Dat lijkt me niet mogelijk. Om dan gelijk de foto kwaliteit onacceptabel te vinden lijkt me wat overdreven. Fabrikanten willen je vaak anders doen geloven, maar kom op zeg, ieder zichzelf respecterende tweaker weet toch dat dit niet te vergelijken is?

Als je de kwaliteit van de camera's in smartphones vergelijkt met de kwaliteit in smartphones van pakweg 3 jaar gelden, dan kun je spreken van een stevige vooruitgang. Is het dan nog steeds onacceptabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Ik ga deze discussie niet aan om dat het een persoonlijke mening is.
Wat is goed geluid,goed eten enz ,kom je niet over uit.
Een verbetering tov 3 jaar geleden ok ,maar verder houdt het daar voor mij op.
Leuk voor kiekjes maar meer ook niet.
Mischien is onacceptabel wat verkeerd gebruikt,maar ik vind het niet goed.

[ Voor 13% gewijzigd door jejeh op 15-02-2012 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ook een DSLR, maar ik blijf een goede camera op een smartphone erg fijn vinden. Je hebt je DSLR niet altijd bij. Ik gebruik mijn DSLR alleen als ik écht foto's wil maken. Een smartphonecamera is gewoon heel erg fijn om snel eventjes een foto te maken om op Facebook of Twitter te zwieren, of de sfeer eventjes op te vangen. Of als je snel iets moet onthouden, ... Ik zet de originele bestanden meestal zelfs niet op de computer (enkel op FB/Twitter dus).

De kwaliteit is inderdaad niet goed. Maar dan is de kwaliteit van een goedkope Eos met kitlens ook niet goed als je gaat vergelijken met de top. Zo is 't bij alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jejeh schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:46:
Ik ga deze discussie niet aan om dat het een persoonlijke mening is.
Wat is goed geluid,goed eten enz ,kom je niet over uit.
Een verbetering tov 3 jaar geleden ok ,maar verder houdt het daar voor mij op.
Leuk voor kiekjes maar meer ook niet.
Mischien is onacceptabel wat verkeerd gebruikt,maar ik vind het niet goed.
Meningen zijn persoonlijk, maar discussieren is er volgensmij juist voor uitgevonden om anderen van jouw mening te overtuigen.

Als je de kwaliteit van een foto van een smartphone vergelijkt met die van bijvoorbeeld een Canon Eos 40D dan steekt die 40D er met kop en schouders boven uit. Helemaal mee eens. Maar je verwacht toch van een Suzuki Alto ook niet dat deze een Ferrari 458 Italia d'r uit trekt bij een stoplichtsprintje?

Maargoed, volgensmij gaan we langzaam richting offtopic, als we dat al niet zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
Voor een Smartphone is het een prima camera naar mijn mening (wat ik ervan gezien heb). Kheb nu een HTC Desire en tja die camera is nogal waardeloos :P.

Zoals eerder aangegeven het hoeft geen DSLR kwaliteit te zijn (hoewel dat zou wel mooi zijn :P) maar voor Facebook/Twitter oid is het prima. En je Smartphone heb je in feite altijd bij de hand, Die dedicated camera button zorgt er ook nog voor dat je redelijk snel een fototje kunt nemen ;-).

Ben dus wel benieuwd naar deze telefoon maarja misschien wint een andere telefoon het voor mij wel van deze aan het eind van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

Wel een puntje wat ik zeer positief vind is dat je binnen paar seconden vanuit slaapfunctie foto's kunt maken. Vaak mis ik iets met mijn X10 omdat die echt gigantisch traag is met de cameraapp, daardoor probeer ik het ook niet eens.

Dat mijn X10 weer een xperia als opvolger krijgt staat vast, alleen nog even wachten wat Sony nog gaat uitbrengen bij de MWC maar de S ben ik heel erg zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fransfb schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 18:18:
Voor een Smartphone is het een prima camera naar mijn mening (wat ik ervan gezien heb). Kheb nu een HTC Desire en tja die camera is nogal waardeloos :P.

Zoals eerder aangegeven het hoeft geen DSLR kwaliteit te zijn (hoewel dat zou wel mooi zijn :P) maar voor Facebook/Twitter oid is het prima. En je Smartphone heb je in feite altijd bij de hand, Die dedicated camera button zorgt er ook nog voor dat je redelijk snel een fototje kunt nemen ;-).

Ben dus wel benieuwd naar deze telefoon maarja misschien wint een andere telefoon het voor mij wel van deze aan het eind van de maand.
Ook Desire hier... Camera is idd ruk, ff wachten wat MWC gaat doen maar ben vrij zeker van deze telefoon... Wat je noemt een waardige vervanger voor de Desire die al bijna 2 jaar mee gaat...

• M-Opensource
  • Laatst online: 20-04 21:02
Ik heb op dit moment een Desire HD (sinds de launch) en doe al veel te lang met deze :p

Kan echt niet wachten op de Xperia S... Baal echter wel dat de witte exclusief voor T-Mobile is de eerste paar weken :(

"Find what you love and let it kill you"

• Schaapje82
  • Laatst online: 27-06-2024
Wat zijn er veel mensen met een Desire die over willen naar Sony. HTC is toch ook een prima merk?

Wanneer is die MWC? Dan kan ik snel wat nieuws uitzoeken. ;) Mijn X10 begint steeds moeilijker te doen. Traag, vastlopen, rebooten etc. Ik heb een 2010-editie, die zijn wat minder dan de 2011-editie, toch?

"Now, if you two don't mind, I'm going to bed before either of you come up with another clever idea to get us killed, or worse, expelled."

• M-Opensource
Schaapje82 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 08:38:
Wat zijn er veel mensen met een Desire die over willen naar Sony. HTC is toch ook een prima merk?

Wanneer is die MWC? Dan kan ik snel wat nieuws uitzoeken. ;) Mijn X10 begint steeds moeilijker te doen. Traag, vastlopen, rebooten etc. Ik heb een 2010-editie, die zijn wat minder dan de 2011-editie, toch?
HTC is absoluut een goed merk, maar het design van de Xperia S is naar mijn smaak vele mooier :D Ik vind de design van HTC de laatste tijd nogal saai, ze lijken allemaal op elkaar en zijn nogal inspiratieloos.

De MWC is trouwens van 27 feb t/m 1 maart.

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-05 22:46
HTC is een mooi merk met af en toe mooi vormgegeven telefoons; maar toch denk ik dat 1 op de 3 mensen gedurende contactperiode een hardware/software probleem heeft waardoor hij terug moet. Ik zie het te vaak om mij heen.

Nu weet ik niet hoe dit met andere merken zit, maar HTC heeft afgelopen jaren vaker last gehad van dit soort problemen; goedkoperen/instabiele onderdelen?

Ik zelf heb ook een HTC Desire (1), en blijf het ongelofelijk vinden hoe weinig opslag er in de telefoon zit. Waardoor je al snel een custom rom erop wilt zetten. Dit moet dan door eigenlijk de SD kaart te gebruiken als 'telefoongeheugen', en of het daar nou door komt of wat anders; ik merk gewoon lagg. Over de functies van het toestel / OS ; 2.3.7 ben ik te spreken. Maar Jan Mondaal lukt dit niet zomaar en ziet het als een slecht toestel dat blijft mekkeren over geheugen; zie de reacties op gemiddelde apps maar in de market. Een paar MB moet geen probleem zijn in een telefoon van dit kaliber; grote misser.. En zo ik zie kennissen met deze telefoon ook beslissing maken dat ze hierna een ander merk nemen.

Alleen de camera icm opname geluid is matig tot slecht. Ik zie af en toe videos op mijn computer die ik gemaakt heb met mijn nokia n82, en dat is prachtig beeld/geluid.

Waarom ben ik in ~2010 er juist op achteruit gegaan??!!!!

HTC zal na de Desire mensen met flinke getallen zien overstappen naar de concurrent; mede door de recente berichten dat de laatste paar telefoons gewoon niet vernieuwend zijn.

Zoals vele is dit waarschijnlijk mijn volgende telefoon; aangezien ik basisfuncties+foto/geluid belangrijkste vind. Quadcore/2GB RAM voor games boeien mij niet.

Ik hou alleen de show in Barcelona nog wel in de gaten; maar dan nog ; er zijn veel meer reviews van de Xperia S, en ik denk dat komende maanden mensen een beslissing moeten maken.

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-05 15:15
Ik ben vanwege het design ook wel erg benieuwd naar deze telefoon, wil hem alleen wel eerst zien.
Heb nu de SGS1, die doet het voornamelijk door custom roms nog uitstekend, daarom hoop ik ook dat Sony de bootloader open gooit zodat je ook custom roms op de Xperia S kan draaien. Iemand een idee hoe sony hiermee omgaat?

• jejeh
Sony is de laatste tijd goed bezig en is zeer open

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1496695

Of ze de bootloader standaard unlocken valt te betwijfelen,maar ze geven wel officieel een unlock methode via hun site.
Bovenstaande geld voor xperia 2011 modellen,ik denk dat ze deze lijn doorzetten in 2012.

• Schaapje82
  • Laatst online: 27-06-2024
De S heeft tot nu toe ook wel mijn voorkeur, ik ben bang dat de MWC alleen maar duurdere toestellen gaat brengen. Ik moet sowieso nog even wachten tot ik over kan naar een nieuw toestel, dus geen haast.

Jammer trouwens dat die light bar geen kleurtjes lijkt te geven. Dat had wel mooi geweest. Nu zie ik het nut er niet zo van.

"Now, if you two don't mind, I'm going to bed before either of you come up with another clever idea to get us killed, or worse, expelled."

• Fransfb
YouTube: Sony Xperia S test screen & colors with HD video

Kwaliteit van de video is niet de beste soms maar ;-) Screen test ziet er prima uit

• Dimmendaal
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-06-2014
Deze website zegt dat ze de witte Xperia S al op beperkt voorraad hebben:
http://www.misco.nl/produ...ode=1004068&affiliate=150

• M-Opensource
Dimmendaal schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 14:37:
Deze website zegt dat ze de witte Xperia S al op beperkt voorraad hebben:
http://www.misco.nl/produ...ode=1004068&affiliate=150
Misco is geen beroerde zaak, maar ik heb vaker meegemaakt dat dit soort info van hen niet klopt...

• Cyleo
Schaapje82 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 08:38:

Persoonlijk ben ik helemaal klaar met Sense en heb ik altijd goede ervaringen gehad met SE, dus wil ik graag weer de overstap maken ;)

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Enig idee waarom Sony de keuze maakt voor een telefoon zonder mogelijkheid om geheugenkaartjes te gebruiken? 32 GB lijkt heel erg veel, maar ik stel me zo voor dat er genoeg mensen zijn die dit in rap tempo vol hebben.

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-05 22:46
heel mooi promo filmpje : YouTube: Xperia S Promo

1 voor de startpost denk ik 8)

@Jorgen: Google gaat op het gebied van opslag dezelfde koers varen als Apple; geen verwarrende keuzes meer voor ontwikkelaars of hun app wel goed werkt op tel of SD geheugen; maar gewoon alles op interne geheugen. De Galaxy Nexus is hier ook een voorbeeld van. Zelf ben ik hier een voorstander van; en zal het optimaal zijn voor ontwikkelaars.

Wel ben ik met je eens dat 32GB veel lijkt, maar met een paar films, flink wat muziek, apps en fotos die je maakt; je tel 'snel' volraakt.

[ Voor 77% gewijzigd door Kappade op 16-02-2012 19:49 ]

Jorgen schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 19:04:
Enig idee waarom Sony de keuze maakt voor een telefoon zonder mogelijkheid om geheugenkaartjes te gebruiken? 32 GB lijkt heel erg veel, maar ik stel me zo voor dat er genoeg mensen zijn die dit in rap tempo vol hebben.
Dat is eigenlijk het enige nadeel wat ik tot nu toe heb kunnen vinden. Ik heb een jaartje met een Nokia N900 rond gelopen en die had ook 32GB van zichzelf, maar wel de mogelijkheid om dit uit te bereiden. Destijds reisde ik wel veel en had ik Spotify met een redelijk aantal playlists offline beschikbaar (brakke internetverbinding op mijn traject). Ik heb er toen een 16GB kaartje bij in gedaan om toch nog voldoende ruimte te hebben.

In principe zou er genoeg ruimte moeten zijn in de telefoon voor zo'n kaartje met bijbehorend slot. Ik kan me echter voorstellen dat er wegens het design van de telefoon wat probleempjes kunnen zijn met het goed plaatsen van een dergelijk slot. De accu is volgens mij ook niet vervangbaar. Misschien willen ze de zij- en achterkant zo clean mogelijk houden?

//Edit: @hierboven: Ik wist niet dat Google dit 'forceerde'? Op zich wel oké, maar stop dan 64GB in je high-end modellen...?

//Edit2: @filmpje: Men, nu wil ik die S nog sneller hebben :9~

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 294494 op 16-02-2012 20:12 ]

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Daarom ben ik ook benieuwd naar de - mogelijke - andere nieuwe modellen van Sony. Wellicht zit er daar 1 tussen die toch ruimte heeft voor geheugenkaartjes.

Jorgen schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 20:11:
Daarom ben ik ook benieuwd naar de - mogelijke - andere nieuwe modellen van Sony. Wellicht zit er daar 1 tussen die toch ruimte heeft voor geheugenkaartjes.
Twijfel ik aan. Ze hebben allemaal een MicroSIM, en ik dacht ook (bijna?) allemaal non-removable battery en geen geheugenslot.

Added YouTube: Xperia S Promo to startpost!

[ Voor 12% gewijzigd door AmbroosV op 16-02-2012 21:56 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.