Beste Robert,
Ben erg benieuwd naar je reactie. Ben al een maand bezig met NUON. Heb de E-manager en Plug 6 aangeschaft en vanaf "day one" problemen.
De eerste E-manager(18 januari) bleek direct niet te werken. Na veel telefoontjes bleek de Greenwave Gateway defect. (Helpdesk kon niet inloggen) en leds bleven rood. Zaak gedemonteerd en retour Nuon.
Een week later een nieuwe set. Aangesloten en direct werkend.

So far so good leek het. Enkele dagen (denk 3) kunnen monitoren wat mijn apparaten aan de plugs 6 verbruikten en gas en electra gingen prima..
Toen spontaal NIETS meer vanaf de meteropnemer. De plug 6 bleef gewoon werken. (Viel af te toe weg, maar kon gevonden worden.) In eerste instantie werd bij herinstallatie zowel de Greenwave Gateway als de Pulsopnemer gevonden. (twee groene vinkjes). De calibratie werkte echter
nooit meer.(Groene led bleef knipperen op de meteropnemer, dit in tegenstelling tot mijn eerdere ervaringen. werd zo gevonden).
Begon te twijfelen aan de afstand tussen Gateway en meteropnemer Deze is 5 meter. Directe netwerkkabel gelegd naar meterkast. (afstand gateway-meteropnemer < 1 meter. Zit zelf in IT, heb ervaring met wireless, maar niet met Z- wave en Zigbee op 2.4 GHz)
Door jouw info weet ik dat de Gateway en de meteropnemer communiceren met Zigbee op 2.4 GHz . Lees echter overal in technische Forums dat het Zigbee op 2.4 GHz protocol tuseen de
10 en 70 meter kan overbruggen. Die 5 meter van mij kan dus geen probleem zijn

. (Heb geen router of netwerkaansluiting in de meterkast dus moet de afstand wel met Zigbee 2,4 Ghz protocol draadloos overbruggen).
De
helpdesk van NUON E-manager kon mij geen verlossend antwoord geven m.b.t. de maximaal toelaatbare afstand en ik kan er ook nergens iets over teruglezen. Heb de netwerkkabel dus enekele dagen laten liggen en meerdere pogingen tot calibratie gedaan. NULL RESPONS.
Vele telefoontjes met de helpdesk, uitvallen van software en bij mij oplopende irritaties deden mijn engelengeduld ombuigen. Niet dat het lag aan de mensen van de helpdesk. NIETS DAN LOF !!. Ik ben inmiddels bekend en hoef gelukkig niets meer uit te leggen. Ook respecteer ik hun eerlijke antwoorden en de wil tot het komen tot een passende oplossing. Keer op keer doorliep ik hun protocollen tot het oplossen van de storing maar zonder resultaat. Afwachten maar was het advies.
Vandaag sloegen mijn twijfels toe, of er nog wel een oplossing zou komen. Zeker na het lezen ven de vele negatieve recenties.
Ik schreef een "NUON E-manager
exit brief", die ik overigens maandag aangetekend wil gaan versturen. (De helpdesk bevestigde afgelopen vrijdag de problemen en gaven aan dat ik maar moest wachten op een oplossing. Nieuwe software zou worden geplaatst en de problemen met de meteropnemer waren bekend.)
Door het lezen van jouw verhaal ben ik aan het twijfelen geslagen.
[list]
• Moet ik NUON dan toch het voordeel van de twijfel geven ?
• Is het product nog niet helemaal af en worden de kinderziektes opgelost ?
Mijn geduld wordt na een maand wel erg op de proef gesteld om nog in een oplossing op korte termijn te geloven, terwijl ik nu nog juridisch in mijn recht sta, om een ondeugdelijk product/dienst van rechtswege te beeindigen.
Daar deed minister Verhagen op 16 februari 2012 nog een schepje bovenop met de bekend making dat de overheid "Slimme meters" gaat plaatsen waarbij particulieren "in huis" het gebruik af kunnen lezen.
zie:
http://www.rijksoverheid....ergierekening-omlaag.html
Waarom dus nog € 200,- betalen voor iets dat niet werkt met nog een maandelijks abonnement erboven op dacht ik zo.
Daarnaast doemen de publicaties zoals "anymate", "veroV2", "HomePro" etc. ook op die je doen beloven dat je het zal kan monitoren zonder abonnement.
Nu het dilemma. Stoppen met de E-manager of toch nog tot 10 tellen.
Graag jouw ervaringen met een eerlijk antwoord ?
Loopt/liep alles via een leien dakje of moest jij ook engelengeduld bewaren. ?
[
Voor 17% gewijzigd door
Anoniem: 241064 op 19-02-2012 16:37
]