Het zou mogelijk moeten zijn maar ik vraag me serieus af of je dit wel moet willen.
Gelijdelijk dimmen in de tijdsspan waar jij het over hebt gaat waarschijnlijk betekenen dat je het op moet splitsen in x scenes die op tijd getriggerd worden en de dimmer een percentage geven.
Dimmers hebben alleeen het probleem dat ze in een bepaald gebioed gevoelig kunnen zijn dus ergens kom je op een setting uit waarbij hij gaat knipperen waarschijnlijk.
Ook ik de snelheid waarop het dag en nacht word per dag fractioneel verschillend maar als je het in de maand vergelijkt zijn er hele grote verschillen (swinters is het zo donker en somers blijft het uren schemeren zegmaar).
Of het dus practisch netjes mogelijk is betwijfel ik, in theorie kan het wel (eventueel met luup maar daar ben ik me nog voor in aan het lezen
(waar ik maar niet aan toe kom)
overigens moet je de boel wel bedraad aansluiten om continue readings van je sensor te krijgen (batterij valt dus af) en de pollfrequentie moet je hoog instellen waardoor je verbruik toe neemt (maar daar zal je gezien deze schakeling niet echt iet uit kunnen maken gok ik

)
EDIT: wat je nog kunt doen is een scene triggeren met je lichtsensor en dan iedere minuut (of zoveel seconde) bijvoorbeeld de dimmer x% op laat komen. dat is een instelling die simpel te creeren is, al weet ik niet het maximum van die sceneaanpassingen in de tijd.
(ik kan bijvoorbeeld een lichtje aanzetten en na een minuut een andere. dit kan ook dezelfde zijn met een hoger percentage als je begrijpt wat ik bedoel).