HomeWizard; domotica middels je smartphone Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 34 Laatste
Acties:
  • 443.354 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:13
De Homewizard heeft (nog) geen cv thermostaat in het pakket. En of de remote thermostaten op stadsverwarming werken is afhankelijk hoe dat stadsverwarming geschakeld wordt, als daar een schakelthermostaat voorzit zou het best wel eens kunnen werken.

[ Voor 67% gewijzigd door Mediacj op 29-01-2012 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 15:57

racoon

mooowwww

ik heb een honeywell draai thermostaat, met een appart kastje dat voor de ventilatie zorgt end at ik kan inschakelen voor , nacht, max, 2 personen, meerdere personen en uit huis.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437217

Er is afgelopen week inderdaad een nieuwe firmware voor de HomeWizard verstuurd, voor het grootste deel ging het hier om verbeteringen in de stabiliteit van de verbinding en diverse bugfixes, de changelog:

+ fixed timers op basis van zonnestanden met een 0 (nul) in het tijdstip
+ fixed afhandelen van wifi verbindingen
+ added code voor nieuwe functionaliteit in de komende app update
. [scenes schakelen op basis van KlikAanKlikUit zenders]
+ diverse kleine bugfixes

We raden iedereen aan om de nieuwe firmware wel te installeren, omdat dit grote verbeteringen in stabiliteit van de wifi verbinding met zich meebrengt. De firmware draait inmiddels op ruim over de honderd kastjes, zonder noemenswaardige problemen. Er is daarnaast een nieuwe versie van de app onderweg naar Apple, om de nieuwe functionaliteit te gebruiken is het ook belangrijk dat de HomeWizard de laatste firmware draait.

Overigens houden we Tweakers en andere websites wel degelijk in de gaten, maar onze visie op het gebruik van fora is dat het in eerste instantie een plaats is waar gebruikers kunnen discussieren en elkaar helpen. We willen niet het hele HomeWizard topic domineren door op elke post een 'officiele' reactie te plaatsen.

@floris4
De nieuwe firmware is uitvoerig getest bij gebruikers en bij onszelf; we hebben het nog nooit meegemaakt dat er willekeurig verschillende lampen aan of uit gingen. Uberhaupt is dit nog nooit voorgekomen, ook niet in eerdere versies. Er is ook niks veranderd in de code dat dit zou moeten/kunnen veroorzaken.
Kun je meer informatie geven over bij welk schakelaars het probleem zich voordoet, en welke codes er geleerd zijn als je kijkt bij 'Edit Switch'; eventueel met screenshots?
Als het probleem zoals je omschrijft zich echt voordoet, zal het geen zin hebben om de app opnieuw op te starten of de HomeWizard opnieuw van stroom te voorzien. Ik ben bang dat je toch echt per schakelaar zult moeten controleren welke codes er geleerd zijn aan de schakelaar zelf, en welke codes er geleerd zijn aan de HomeWizard. Neem in ieder geval ook even direct contact met ons op als de problemen aanhouden.

@JoostVerh
Er is in de firmware inderdaad niks gedaan aan het authenticatieprobleem dat zich voordoet met sommige routers (momenteel bekend: oudere Zyxel modellen, bepaalde modellen van Draytek [Vigor 2130N]). De oorzaak hiervan zit diep in de firmware van de gebruikte wifi-chipset die wordt aangeleverd door de fabrikant. Deze is er ook mee bezig, waardoor het wat langer duurt om tot een oplossing te komen.

Iedereen met een ander type router kan ervan uitgaan dat de HomeWizard probleemloos werkt.

Afhankelijk van het reviewproces van Apple kan iedereen naar verwachting volgende week een update van de app verwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelvenema
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-05-2021
Ik heb de firmware geupdate en heb geen problemen ondervonden.

@floris4 : In het verleden heb ik problemen gehad dat meerdere lampen tegelijkertijd aan gingen. Dit bleek aan mij te liggen. De kaku schakelaars ondersteunen max. 6 codes. Ik heb een tijdje gespeeld met de homewizard waardoor elke schakelaar meerdere codes onthield. hierdoor kreeg ik vreemde effecten dat met een schakelaar meerdere lampen aan gingen. Ik heb de kaku schakelaars een voor een gewist (zie handleiding kaku) en daarna opnieuw codes laten leren. Geen probleem sindsdien gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437139

Ik kan inmiddels bevestigen dat de update hier inmiddels probleemloos werkt!

@floris4: Wat Macel Venema beschrijft heb ik ook gehad. Daar zou het dus inderdaad aan kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floris4
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-01-2020
Dank voor de tip, daar ga ik eens mee aan de slag.
Maar ik blijf het raar vinden dat er voor de update geen problemen waren en daarna dus wel. :?
Ik doe verslag van de resultaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-06 17:45
HomeWizard is een prachtig product, alleen vind ik de interface er té standaard uitzien. Daarom heb ik een mock-up gemaakt van hoe het ook kan. Simpel en toch strak. Ben benieuwd naar jullie meningen.

Afbeeldingslocatie: http://basvanderploeg.nl/uploads/homewizardiphone.png

Afbeeldingslocatie: http://basvanderploeg.nl/uploads/homewizardiphone2.png

Afbeeldingslocatie: http://basvanderploeg.nl/uploads/homewizardscreenshot.png

Afbeeldingslocatie: http://basvanderploeg.nl/uploads/homewizardscreenshot2.png

[ Voor 29% gewijzigd door basvanderploeg op 30-01-2012 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.deelen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-03-2024
@basvanderploeg ik vind het mooi!
Het zou leuk zijn als je in de Homewizard app een thema zou kunnen kiezen.

Maar wat ik eigenlijk geweldig zou vinden voor in de iPad app, is dat je een plattegrond heb van je huis waarin je alle apparaten ziet en je kan schakelen door erop te klikken. Maar dat zal voorlopig alleen maar toekomst muziek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floris4
@basvanderploeg, dat ziet er idd gelikt uit zo met die chrome knopjes, maar met mijn momenteel 22 schakelingen, 2 temp meters, en mss toekomstige energie- en weermeters wordt het wel erg veel scrollen.
Maar petje af voor de schitterend gemaakte impressie. _/-\o_ Nu is het aan de mannen van HW ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295641

Ik ben blij dat er nog druk gesleuteld wordt aan de home wizard...hoe wel ik nog wel wat vraag tekens hebt of dat dit een blijvertje wordt..alle energeie maatschappijen komen met apps voor hun thermostaat...als de techniek van home wizard erin gebouwd wordt ben je klaar...

eerder had ik al gepost, of dat homewizard alleen zou werken in een b/g netwerk (was een quote van de homewizard site/review) klopt dat, of is dat onzin....vind ik toch wel een must, werkend op N netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440354

Bij mij draait alles nog altijd perfect na de update !!!!!!
Ik heb ook geen problemen meer met het contact maken met de homewizard !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443294

@wverveer De homewizard is toch heel wat anders dan een programmeerbare CV- thermostaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295641

Ik had van iemand ook gehoord..?. Dat de energie maatschappijen ook bezig waren met schakelaars..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floris4
Vandaag uitvoerig telefonisch contact gehad met HW.
Dit naar aanleiding van een mail van mij aan hun adres over mijn problemen met de HW na de update van afgelopen vrijdag.
Na wat experimenten besloten om alle schakelingen te verwijderen en opnieuw te programmeren en de codes aan te leren via de afstandsbediening van kaku. Kon ik gelijk ook de volgorde naar mijn zin instellen.
De problemen deden zich eigenlijk alleen voor bij de oude typen kaku's, dus die met vast in te stellen codes.(a,b,c, en 1 t/m 16). Misschien moet ik die oude kaku's, die denk ik al een jaar of tien oud zijn, geleidelijk aan eens gaan vernieuwen.
Door die codes dus in te leren via de afst.bed. in plaats van via de iPhone lijkt het dus wel goed te gaan.
Nu nog even een paar dagen aankijken hoe het gaat met de ingestelde timers en scènes schakelingen.
Bij HW gaan ze verder zoeken wat er aan de hand is of was.
In ieder geval hartelijk dank voor de snelle reactie en geboden hulp. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148460

Topicstarter
Bedankt voor je reactie Floris4. Ik denk dat ik het wel aan durf om te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De op afstand bedienbare thermostaten van de energieleveranciers ontwikkelen ze niet zelf en de mogelijkheden zijn nog beperkt. Dat ze met schalelaars in de weer gaan is me niet bekend en ik vraag me af waar ze die functie dan inkopen. En weerstations is nog iets anders. Bovendien is het directe contact met homewizard een + die je bij je energieleverancier nooit zult vinden. En wat overkomt je als je van energieleverancier A naar B overstapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacMiep
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-04 10:29
Anoniem: 437139 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 14:08:
Ken iemand deze al?

http://acties.essent.nl/e...welkom/aanbod/detail.html

Ik overweeg om over te stappen naar Essent vanwege deze thermostaat.
Heb afgelopen week deze e-thermostaat besteld maar hij werd nog niet geleverd (duurt max 3 weken). Lijkt mij wel ideaal (en die 119,- heb ik, als bestaande Essent klant er graag voor over).
Omdat ik ook al de Wattcher heb (ook erg handig) ben ik van plan om de Home Wizard te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacMiep
Kortom wees gewaarschuwd als je de Homewizard overweegt, met sommige merken wifi routers kan de Homewizard niet overweg met de wpa/2 beveiliging!
Is er toevallig ook ergens een lijst te vinden bij welke type/merken wifi routers de HW (voor zover bekend) wel/niet werkt?

Voordat ik de HW ga bestellen zou ik wel graag willen weten of de HW met mijn Wifi-modem van Ziggo (Ubee EVW 3200) wel werkt? Heeft er iemand daar al ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb de E-thermostaat bijna een maand in gebruik. Werkt prima, alleen had ik graag meer schakelmomenten ter beschikking (nu 30 max per week). Aan uitbreiding daarvan wordt gewerkt, zegt Essent. Je moet namelijk elk schakelmoment in de week apart programmeren. Geeft wel max. flexibiliteit.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 443294 op 04-02-2012 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crapshoot
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-10-2021
Ik heb sinds gisteren de Homewizard in huis en tot op heden werkt het geweldig, ik zit alleen nog met een paar onduidelijkheden mbt port forwarding:

1) waar moet ik in hemelsnaam mijn eigen IP+poortnummer invullen als ik gebruik wil maken van portforwarding, in de settings app > homewizard staat alleen het IP-adres dat door mijn router aan homewizard is toegekend verder zie ik nergens een veld voor het invullen van mijn eigen IP.

2) mijn Linksys WRT54G geeft homewizard telkens een nieuw IP waardoor portforwarding niet lang zal werken als ik het al aan de praat krijg ;) Heeft iemand enig idee waar ik homewizard een vast IP kan geven icm met mijn router?

edit:

@basvanderploeg ziet er top uit, hoop dat ze die kant op gaan met het ontwerp van de app want het oog wil ook wat! ik zou de achtergrond van de aan/uit knoppen liever wel groen/rood of groen/zwart zien, waardoor het iets duidelijker wordt of de lamp aan of uit is.

[ Voor 22% gewijzigd door Crapshoot op 09-02-2012 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar blijft de nieuwe update van de app ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floris4
Anoniem: 440354 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 18:08:
Waar blijft de nieuwe update van de app ???
Zou er die binnenkort èèn komen dan??? ik heb er nog niets over gehoord. :?

[ Voor 8% gewijzigd door floris4 op 09-02-2012 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@floris4 : ja die update zou komen , kijk maar boven naar de reactie van homewizard zelf !!

Ik ben weer eens de verbinding met de homewizard kwijt ..... Het heeft ruim een week zonder problemen gefunctioneerd, maar nu krijg ik het niet meer aan het werk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens Homewizzard zou er een nieuwe versie van de app ter goedkeuring bij Apple liggen.

Mijn bevindingen van de nieuwe firmware toto op heden:

Leek het in eerste instantie allemaal stabiel te draaien, nu lijkt het toch weer in toenemende mate voor te komen dat de verbinding tussen de app en de Homewizzard verbroken wordt. Was bij de vorige versie een reset voldoende om deze weer te herstellen, nu moet ik vaak twee of drie keer een reset doen voordat de verbinding wordt hersteld. Dat is knap irritant!

Ook blijf ik last hebben dat de temperatuur die weergegeven wordt niet overeenkomt met de daadwerkelijke temperatuur die de sensor weergeeft. Vaak na de app nog een keer op te starten verschijnt de juiste temperatuur wel na een seconde of 20.

Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen is er iemand die deze klachten herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De update voor de app is nu beschikbaar in de app store!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacMiep
Woensdag kreeg ik mijn HW geleverd en ik moet zeggen tot nu toe werkt het perfect. Dus mijn modem van Ziggo (Ubee EVW 3200 werkt goed samen ;-)
Heb 2 thermometers (binnen/buiten) aangesloten, 2 stekkers (APA2-2300R) en een Wattcher (die had ik al).
Het HW kastje heb ik een beetje centraal in de woonkamer boven op een kast geplaatst en de verbinding werkt tot nu toe goed. Af en toe duurt het even voordat op mijn iPhone de temperatuur wordt aangegeven van de thermometer buiten (dan staat er even 'no data' in het display) maar even later geeft ie wel de juiste temp weer.

Heb gisteren portforwarding aangezet en ik was binnen 5 min klaar en het werkt nog ook ;-)
Ik heb precies de stappen gevolgd in de FAQ van de website van Homewizard (http://www.homewizard.nl/faq.html#remote).
Crapshoot schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 08:49:
1) waar moet ik in hemelsnaam mijn eigen IP+poortnummer invullen als ik gebruik wil maken van portforwarding, in de settings app > homewizard staat alleen het IP-adres dat door mijn router aan homewizard is toegekend verder zie ik nergens een veld voor het invullen van mijn eigen IP.
Nadat je het IP-adres heb opgezocht in je iPhone (Settings/HomeWizard) moet via je browser op je computer inloggen op je router. Je moet wel het IP-adres van je router weten. Een manier om daar achter te komen is naar 'Start' te gaan, dan naar 'uitvoeren' en vervolgens 'cmd' te typen. Na Enter opent een dosbox. Als je hier hier 'ipconfig/all' ingeeft en op enter drukt kun je achter gateway of dnsserver het ip nummer van je router zien.
Het IP-adres van je router begint met 192.168.xxx.1 of zoiets (afhankelijk van het type router).
Als je nu in je browser dit nummer intoetst kom je bij het inlogscherm van je eigen router (gebruikersnaam en wachtwoord staan meestal met een sticker onderop de router geplakt, tenzij je deze al een keer hebt gewijzigd).
Na het inloggen op je router zoek je ergens bij instellingen of geavanceerd een tabje met 'forwarding' of 'port forwarding' o.i.d.
Zie verder de stappen van de FAQ lijst van HW.

Je moet dus op je router je eigen IP+poortnummer invullen en niet op je iPhone.

Vervolgens moet je nog je eigen IP-adres op je iPhone invullen, gevolgd door een dubbele punt en het nieuwe poortnummer 80. Hoe dat zit met jouw tweede punt over telkens een nieuw IP weet ik eerlijk gezegd niet hoe dat dan werkt.

In ieder geval succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crapshoot
MacMiep schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 08:22:

Heb gisteren portforwarding aangezet en ik was binnen 5 min klaar en het werkt nog ook ;-)
Ik heb precies de stappen gevolgd in de FAQ van de website van Homewizard (http://www.homewizard.nl/faq.html#remote).

[...]

Nadat je het IP-adres heb opgezocht in je iPhone (Settings/HomeWizard) moet via je browser op je computer inloggen op je router. Je moet wel het IP-adres van je router weten. Een manier om daar achter te komen is naar 'Start' te gaan, dan naar 'uitvoeren' en vervolgens 'cmd' te typen. Na Enter opent een dosbox. Als je hier hier 'ipconfig/all' ingeeft en op enter drukt kun je achter gateway of dnsserver het ip nummer van je router zien.
Het IP-adres van je router begint met 192.168.xxx.1 of zoiets (afhankelijk van het type router).
Als je nu in je browser dit nummer intoetst kom je bij het inlogscherm van je eigen router (gebruikersnaam en wachtwoord staan meestal met een sticker onderop de router geplakt, tenzij je deze al een keer hebt gewijzigd).
Na het inloggen op je router zoek je ergens bij instellingen of geavanceerd een tabje met 'forwarding' of 'port forwarding' o.i.d.
Zie verder de stappen van de FAQ lijst van HW.

Je moet dus op je router je eigen IP+poortnummer invullen en niet op je iPhone.

Vervolgens moet je nog je eigen IP-adres op je iPhone invullen, gevolgd door een dubbele punt en het nieuwe poortnummer 80.
Hoe dat zit met jouw tweede punt over telkens een nieuw IP weet ik eerlijk gezegd niet hoe dat dan werkt.

In ieder geval succes.
Het router gedeelte is gelukt, maar nu zit ik nog het met tweede gedeelte, waar op mijn iPhone moet ik mijn eigen IP invullen?

ga ik dan naar:

iphone instellingen > homewizard > en daar het IP-adres dat mijn router aan homewizard heeft toegekend overschrijven met mijn eigen (www.watismijnip.nl) IP adres?

of ga ik naar:

iphone instellingen > homewizard > start in config mode > homewizard app starten > dan bij bij onderstaande screenshot enkel IP adres en poortnummer invullen?

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/25675297/Photo%2009-02-12%2019%2040%2056.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacMiep
Crapshoot schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:02:
[...]
Het router gedeelte is gelukt, maar nu zit ik nog het met tweede gedeelte, waar op mijn iPhone moet ik mijn eigen IP invullen?

ga ik dan naar:

iphone instellingen > homewizard > en daar het IP-adres dat mijn router aan homewizard heeft toegekend overschrijven met mijn eigen (www.watismijnip.nl) IP adres?

[afbeelding]
Ja, het is deze:
Bij HomeWizard's IP vul je het nummer in dat je vindt via www.watismijnip.nl (gevolgd door :80)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crapshoot
thanks, het werkt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fijn dat het werkt :)

Nog even ter verduidelijk van het port forwarding verhaal: de FAQ op de website is geschreven op de meest eenvoudige manier, voor mensen die nog niks op poort 80 hebben draaien (zoals een NAS op IP-camera). Omdat de HomeWizard standaard op poort 80 werkt, is dit het makkelijkst om in te stellen, en hoef je op de HomeWizard zelf nergens een poortnummer op te geven. In de meeste gevallen gaat dit goed.

Voor iedereen die een ander poortnummer wil gebruiken, gaat er nog een stap aan vooraf. Je moet dan in de HomeWizard namelijk ook een ander poortnummer instellen. Dit kan door de app in config mode te starten (Instellingen > HomeWizard > Toggle start in config mode aan') en in het configuratiescherm naar 'Advanced' te gaan, zoals te zien in het bovenstaande plaatje van Crapshoot. Hier staat dus (standaard) poort 80, hier kun je elke andere poort invullen die je wilt. De HomeWizard zal dan opnieuw opstarten en vanaf dat moment over een andere poort communiceren.
De verdere stappen om de router in te stellen blijven dan gelijk aan die in de FAQ (vanzelfsprekend met het nieuwe poortnummer ipv 80).
Let op dat er in dit geval altijd een poortnummer achter het IP-adres van de HomeWizard moet staan bij 'Instellingen > HomeWizard', ook als je gewoon via het interne netwerk verbinding maakt! (Bijvoorbeeld 192.168.1.12:2050).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crapshoot
is het eigenlijk aan te raden om een andere poort te kiezen ivm de veiligheid, of maakt dat verder niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de nieuwe app geinstalleerd , wat is er eigenlijk veranderd ...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floris4
HomeWizard v1.3 is beschikbaar in de Appstore! Dat betekent: scenes schakelen met KlikAanKlikUit zenders (bijvoorbeeld een wandschakelaar) en veel sneller connecten bij het opstarten.
Je kunt het zien wanneer je bv. een scène gaat bewerken, dan kun je nu onderaan een code toevoegen, van bv. een wandschakelaar.

Dus ik ga nu een paar wandschakelaars van kaku halen waarmee ik scènes kan schakelen, èèn bij de voordeur, èèn bij de achterdeur en èèn op mijn slaapkamer. Misschien neem ik wel de serie(twee voudige) uitvoering. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bijna elke dag heb ik nu al problemen om verbinding te krijgen met de homewizard !,,
Ik begrijp niet waar het aan ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb iets vreemds ontdekt. Als ik in mijn router kijk naar de dhcp clientlist ,staat daar de homewizard met 2 verschillende macadressen ?? HomeWizard 00-06-66-14-D5-E2 en 02-06-66-14-D5-E2.
Kan dit kloppen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444890

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort het probleem dat ik alleen nog maar via WiFi de HW kan benaderen.
Afgelopen week kon ik gewoon via 3G inloggen maar nu niet meer. Als ik kijk in de instellingen van de HW app, staat daar gewoon nog het externe IP-adres. Heeft iemand ideeën??

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik dacht dat het toeval was, waar ik kan ik kan ook niet meer via 3G met de HW connecten!

Zijn er nog mensen die na de update van de App wel via 3G kunnen connecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Ja daar heb ik sinds vandaag ook last van alhoewel het me gisteren nog wel lukte en toen was mijn app ook al geupdate, raar probleem.......

Heb het weer aan de praat, op de 1 of andere manier staat er bij de instellingen van de homewizard opeens weer mijn lokale ip adres dit weer verandert naar mijn wan adres en dan werkt het weer :-) Hopelijk moeten we dat vanwege een nieuwe bug niet iedere dag opnieuw invoeren.

[ Voor 53% gewijzigd door Mediacj op 12-02-2012 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@JoostVerh: Thanks voor de tip, was hier ook het geval. Mijn lokale IP weer vervangen voor mijn externe IP-adres en nu werkt het weer.

Wel vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:04
Dus als ik het goed begrijp kan je de homewizard overal in huis plaatsen mits deze een goede verbinding heeft met je draadloze router. De homewizard is vanaf de plek waar die staat zowel op zolder als de begane grond alle verlichting te kunnen schakelen via je iphone middels een schema? Dus wanneer het 19:00 uur is lampen in woonkamer en keuken aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@JoostVerh: Bij mij helpt dit helaas niet :(

Dan de hele boel maar weer resetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook na een reset lukt het me niet om via 3G in te loggen...het gekke is dat het externe IP-adres via WiFi wel gewoon werkt.... :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update: Het werkt nu weer, elke keer als je met een nieuwe app de config doet, komt de gateway instelling te vervallen bij een fixed-IP. Denk dat ik daar per ongeluk een verkeerd adres heb ingevoerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@neefdave: ja in principe wel, al is een centrale plaats wel aan te bevelen. Wat een belangrijk verschil kan maken is de stand van de Homewizzard. Bij mij werkt deze horizontaal (plat liggend) een stuk minder goed qua bereik dan wanneer ik deze verticaal (op zijn kant) plaats!

Tip voor de andere gebruikers wanneer er problemen zijn met het bereik, probeer eens een andere stand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floris4
Anoniem: 437139 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 18:01:
@neefdave: ja in principe wel, al is een centrale plaats wel aan te bevelen. Wat een belangrijk verschil kan maken is de stand van de Homewizzard. Bij mij werkt deze horizontaal (plat liggend) een stuk minder goed qua bereik dan wanneer ik deze verticaal (op zijn kant) plaats!

Tip voor de andere gebruikers wanneer er problemen zijn met het bereik, probeer eens een andere stand!
Ik heb hem bij mij ook verticaal staan en ook verschillende locaties geprobeerd en hij staat nu 6 mtr van mijn router en redelijk centraal in de woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crapshoot
@ Homewizard:

ik heb nog wel een paar wensen voor een volgende update:

- nieuw design van de app, zoiets als hier reeds gepost is zou top zijn.
- bij wind kunnen kiezen tussen m/s en km/u
- bij switches kunnen kiezen tussen een linkse en de huidige indeling, ik ben links en moet switches bovenaan in het scherm meestal twee handen gebruiken.
- scenes/switches/thermometers etc. handmatig sorteren (kan ik nu überhaupt sorteren?)

bug:

de windgrafiek crashed bijna altijd

@ iedereen: ik krijg de windmeter met geen mogelijkheid goed op het noorden ingesteld, of ik nu 1 of 2 keer op de "set" druk... heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:04
Opzicht ben ik wel geïnteresseerd maar er zijn nog wat onduidelijkheden aan mijn kant.

De iphone triggert de verlichting door middel van een signaal te sturen naar de homewizard en deze zend het weer via rf naar de ontvangers. Op het moment dat je op vakantie bent ben je dus genoodzaakt om dagelijks een externe verbinding te hebben met je homewizard om zo de verlichting aan te zetten zodat mensen denken dat je thuis bent. Staat de iphone 24/7 constant in verbinding of geeft deze alleen een signaal op het aangegeven tijdstip? Wanneer je dus roaming uit hebt staan word er dus ook niks getriggerd en heeft het dus ook weinig nut. De homewizard "leert" in feite dus niks maar is afhankelijk van externe input.

Volgende punt. Stel, op maandag sta ik om half 8 op maar op dinsdag om 7 uur, dan wil ik graag dat op de tijd dat ik opsta de verlichting in de woonkamer aangaat en een uur erna weer uitgaat. Is dit per dag te regelen of kan je slechts 1 opdracht ingeven die dus voor elke dag het zelfde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-05 23:41
Neefdave schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:07:
De iphone triggert de verlichting door middel van een signaal te sturen naar de homewizard en deze zend het weer via rf naar de ontvangers.. De homewizard "leert" in feite dus niks maar is afhankelijk van externe input.

Volgende punt. Stel, op maandag sta ik om half 8 op maar op dinsdag om 7 uur, dan wil ik graag dat op de tijd dat ik opsta de verlichting in de woonkamer aangaat en een uur erna weer uitgaat. Is dit per dag te regelen of kan je slechts 1 opdracht ingeven die dus voor elke dag het zelfde is?
De iPhone triggert helemaal niets voor tijdgeschakelde toepassingen. Je gebruikt hem alleen om dat te programmeren in de Homewizard. De laatste houdt dus het programma bij en stuurt op de geprogrameerde tijden de lampen aan. Ook zonder iPhone gaat dat dus gewoon door.

Je kunt per lamp in principe een onbeperkt (?) aantal schakelmomenten geven, waarbij het herhaling dan per dag, weekdag (ma t/m vrij), weeekend of per week is. Zo kun je dus per dag, per lamp of scene een andere tijd opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
Crapshoot schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 08:34:
@ Homewizard:

ik heb nog wel een paar wensen voor een volgende update:
- scenes/switches/thermometers etc. handmatig sorteren (kan ik nu überhaupt sorteren?)
Ik zou ook graag hebben dat je tabbladen of iets dergelijks zou kunnen maken om de scenes/switches logisch in te delen per kamer of verdieping. Het wordt nu al snel een onhandig grote lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacMiep
bikermouse schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:29:
[...]

De iPhone triggert helemaal niets voor tijdgeschakelde toepassingen. Je gebruikt hem alleen om dat te programmeren in de Homewizard. De laatste houdt dus het programma bij en stuurt op de geprogrameerde tijden de lampen aan. Ook zonder iPhone gaat dat dus gewoon door.

Je kunt per lamp in principe een onbeperkt (?) aantal schakelmomenten geven, waarbij het herhaling dan per dag, weekdag (ma t/m vrij), weeekend of per week is. Zo kun je dus per dag, per lamp of scene een andere tijd opgeven.
nog even als aanvulling op dat triggeren. Het is én/én. Als je een aan/uit-tijdschema programmeert dan doe je dat op de iPhone/iPad en vervolgens wordt het schema (zonder dat je iPhone hoeft aan te staan) uitgevoerd. Maar je kunt altijd ook direct via de iPhone een lamp aan/uitzetten (ook al heb je een tijdschema geprogrammeerd). In die zin is de iPhone dus wel een (directe) trigger om een lamp te bedienen. Dit werkt dus realtime en van overal waar je een wifi/3G verbinding hebt (voorwaarde is wel dat je portforwarding aan hebt staan, zie eerdere post).

Het aantal schakelmomenten is inderdaad oneindig, dat maakt het juist zo flexibel ;-) Wat ikzelf ook super handig vind is dat je als aan/uit trigger niet alleen een bepaalde vaste tijd kunt opgeven maar ook zonsopgang/zonsondergang. Vooral als je altijd bepaalde (buiten)lampen aanhebt kun je dit zo instellen dat ze altijd aangaan wanneer de zon ondergaat (of zoveel minuten eerder, zelf in te stellen). De tijden 'schuiven' elke dag op al naar gelang de dagen korter of langer worden. Vroeger moest ik om de zoveel weken mijn vaste tijdschakelklok opnieuw instellen omdat de lamp aanging terwijl het nog niet donker was buiten, dat hoeft nu dus niet meer.

Wat dat opstaan op verschillende tijden betreft zou je ook kunnen overwegen om een infraroodsensor te gebruiken. Die hang je ergens (in de buurt van de woonkamer) op en zodra je 's morgens opstaat en de woonkamer inloopt gaat overal het licht aan (en vervolgens na bijvoorbeeld 1 uur weer uit, ook weer zelf in te stellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 22:15
Inmiddels ook maar een setje aangeschaft. Ik ben erg benieuwd naar de resultaten en of ik links en rechts nog wat energie kan besparen door bv met de KAKU de hele tv meubel uit te schakelen (dus ook geen standby van divers apparaten)

@homewizard, enig idee of een thermostaat in het pakket komt? En de wattcher lijkt me zeer interessant maar naar mijn gasverbruik ben ik minstens zo geïnteresseerd is daar al iets voor bedacht?

EDIT: @homewizard zou het niet interessant zijn om de app opensource te maken? Op de app verdienen jullie toch niets en hij kan er alleen maar beter van worden als de community meewerkt...

[ Voor 18% gewijzigd door Voois op 17-02-2012 12:38 . Reden: toevoeging opensource ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30683

Ook ik heb de knoop doorgehakt en gisteren de HomeWizard Energy Kit besteld. Vandaag kreeg ik alles netjes per post geleverd.

Eenmaal uitgepakt, werkt alles meteen. Omdat ik al verschillende KAKU schakelaars had geinstalleerd, heb ik de meegeleverde schakelaar nog even niet gebruikt.
Jammer alleen dat het niet mogelijk is om te zien wat de status is van switches. Als ik een lamp met de afstandsbediening of een KAKU schakelaar aanzet, zie je dat niet in de HomeWizard applicatie. Hij onthoud dus alleen de toestanden die de HomeWizard zelf 'veroorzaakt' heeft.

De temperatuursensor installeren is ook een fluitje van een cent.

Hetzelfde geld voor de Wattcher. Even de duidelijke handleiding netjes volgen en voila...

Zometeen nog even configureren om ook buitenshuis toegang te hebben tot de HomeWizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacMiep
Anoniem: 30683 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 14:37:
Jammer alleen dat het niet mogelijk is om te zien wat de status is van switches. Als ik een lamp met de afstandsbediening of een KAKU schakelaar aanzet, zie je dat niet in de HomeWizard applicatie. Hij onthoud dus alleen de toestanden die de HomeWizard zelf 'veroorzaakt' heeft.
Nee hoor, ook al zet je een lamp aan met de afstandbediening dan zie je even later op je app de status verspringen van 'off/rood' naar 'on/groen'. Het is niet meteen te zien maar duurt héél eventjes (waarschijnlijk moet het scherm even refreshen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floris4
Van de week had ik problemen met mijn router en had ik dus een paar dagen geen wifi verbinding.
Hierbij viel mij het volgende op:
De HW blijft gewoon alle vooraf geprogrammeerde schakeltijden netjes uitvoeren.
Vanaf de iPhone kun je niets doen, niet schakelen of programmeren om de simpele reden dat je geen verbinding krijgt met de HW-unit, ook niet op afstand via 3G. Je moet dan dus terug grijpen naar de traditionele kaku afstandsbedieningen.
Gelukkig had ik vorige week nog twee serie wandschakelaars in huis gehaald en die heb ik gebruikt om diverse scènes te schakelen, zie foto, (de teksten moet ik nog mooi graveren) en kon dus buiten de geprogrammeerde zaken om, toch op een relatief makkelijke manier de verlichting bedienen.

Afbeeldingslocatie: http://i647.photobucket.com/albums/uu195/jooflo/Joop/th_0125f048.jpg

m.a.w. De wifi-verbinding heb je eigenlijk alleen nodig om de HW te programmeren.
Om je programma op/via de iPhone te bekijken, te wijzigen of om direct iets te willen schakelen heb je dus wel degelijk je wifi-verbinding nodig als doorgeefluik tussen je iPhone en de HW-unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Dat de HW de schakeltijden blijft uitvoeren is natuurlijk ook logisch want dat zijn de rf signalen en die staan los van de wifi verbinding, ik heb overigens nu ook een wandschakelaar in gebruik dat werkt prima.

Hoe graveer jij de teksten in de schakelaar? Wat gebruik je daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJK
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-05 21:31

JJK

Labrat

Even een paar vraagjes van een hopelijk toekomstige gebruiker.
Aangezien er luchtvochtigheids en temperatuur meters opzitten is het mogelijk om bepaalde schakelaars om te gooien bij een bepaalde vochtigheid of temperatuur? En ik begrijp dat de bedoeling van dit systeem energie besparing en gemak zucht is maar wat verbruikt een dergelijk systeem eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floris4
Mediacj schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 15:52:
Dat de HW de schakeltijden blijft uitvoeren is natuurlijk ook logisch want dat zijn de rf signalen en die staan los van de wifi verbinding, ik heb overigens nu ook een wandschakelaar in gebruik dat werkt prima.

Hoe graveer jij de teksten in de schakelaar? Wat gebruik je daarvoor?
Op de zaak hebben ze een graveermachine, even kijken of de wippers in de klem passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
MacMiep schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 15:08:
[...]

Nee hoor, ook al zet je een lamp aan met de afstandbediening dan zie je even later op je app de status verspringen van 'off/rood' naar 'on/groen'. Het is niet meteen te zien maar duurt héél eventjes (waarschijnlijk moet het scherm even refreshen).
ik heb het pakket ook vandaag binnen gekregen en constateerde het zelfde probleem. Andere firmware misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
JJK schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 16:05:
Even een paar vraagjes van een hopelijk toekomstige gebruiker.
Aangezien er luchtvochtigheids en temperatuur meters opzitten is het mogelijk om bepaalde schakelaars om te gooien bij een bepaalde vochtigheid of temperatuur? En ik begrijp dat de bedoeling van dit systeem energie besparing en gemak zucht is maar wat verbruikt een dergelijk systeem eigenlijk?
het systeem verbruikt zelf bijna niets. De wattcher is overigens niet zozeer een energysaver maar meer een bewustwording van je verbruik. waardoor je als het goed is minder gaat verbruiken en dus bespaart. Maar dat is maar net hoe handig je er zelf mee om wilt gaan.

Wat betreft je vraag over de temperatuur, dat zou in theorie natuurlijk heel makkelijk te doen zijn. Het zit echter (nog) niet in de app.. Dus dat zou een leuke zijn voor de volgende versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Ja het kunnen schakelen op bepaalde waarden van de sensoren zou inderdaad heel leuk zijn, zo hebben wij de ventilator in de badkamer voorzien van een kaku en als de luchtvochtigheid in de badkamer een bepaalde grens overschrijdt zou ik hem automatisch kunnen starten etc.

Nu kijk ik eerst via de app op de sensor die in de badkamer hangt en nagelang de luchtvochtigheid schakel ik hem uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
ik zou ook graag een feature zien om mijn PC en HTPC ermee in de slaapstand te kunnen zetten (en er uithalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MacMiep schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 15:08:
[...]

Ja, dat klopt ben ik achtergekomen. Maar helaas niet altijd. Zoals je wellicht weet zijn er 2 soorten ontvangers, die met automatisch code toekenning en de oudere waar je handmatig een code kon ingeven.
Nu heb ik vrij veel oudere ontvangers. Ik merk dat de ontvangers met een oudere code, bijvoorbeeld G1 of G2, niet worden geupdate in de HomeWizard App als ik deze met een 'oudere' afstandsbediening aanzet.
Neem ik de nieuwere ontvangers en de losse afstandsbediening die meegeleverd is in mijn HW Energy Kit, dan zie je dat het wel werkt. Het lijkt dus te liggen aan de automatisch code-generator...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30683 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 14:41:
[...]

Ja, dat klopt ben ik achtergekomen. Maar helaas niet altijd. Zoals je wellicht weet zijn er 2 soorten ontvangers, die met automatisch code toekenning en de oudere waar je handmatig een code kon ingeven.
Nu heb ik vrij veel oudere ontvangers. Ik merk dat de ontvangers met een oudere code, bijvoorbeeld G1 of G2, niet worden geupdate in de HomeWizard App als ik deze met een 'oudere' afstandsbediening aanzet.
Neem ik de nieuwere ontvangers en de losse afstandsbediening die meegeleverd is in mijn HW Energy Kit, dan zie je dat het wel werkt. Het lijkt dus te liggen aan de automatisch code-generator...
In de laatste firmware zit inderdaad een foutje waardoor de status van ontvangers met oude codes niet altijd goed wordt bijgehouden, hebben we gemerkt. Hier wordt aan gewerkt voor de volgende firmware update.

Geprogrammeerde schakelmomenten (timers) die blijven inderdaad altijd uitgevoerd worden als de HomeWizard aan staat, los van of de wifi verbinding goed is en of je met de app verbinding kunt maken met de HomeWizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
Ik heb ook iets raars: als ik een scene schakel met mijn afstandsbediening (met "oude" codes) dan worden soms lampen overgeslagen die volgens de scene wel uit of aan zouden moeten gaan.
Als ik de scene bedien vanuit mijn iPhone gaat het eigenlijk altijd goed. Waar zou dat van kunnen komen?
Het lijkt er op dat het eerder voorkomt als ik het knopje van de AB wat langer ingedrukt laat. Zou het interferentie kunnen zijn tussen de AB en het uitzenden van de Homewizzard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
Trouwens nog een leuke tip: ik had een KaKu inbouwschakelaar gekocht en heb deze in de iPhone als dimmer gepgrogrameerd. Blijkt dat je hem gewoon via de iPhone als dimmer kunt gebruiken ;-)

Dat werkt overigens niet via de afstandsbediening, dus blijkbaar zend de Homewizzard een ander bericht naar de dimmer (ik vermoed een bericht met een absolute waarde voor het dimniveau, terwijl je met de AB alleen maar n x aan, of n x uit kunt sturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floris4
bikermouse schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:28:
Ik heb ook iets raars: als ik een scene schakel met mijn afstandsbediening (met "oude" codes) dan worden soms lampen overgeslagen die volgens de scene wel uit of aan zouden moeten gaan.
Als ik de scene bedien vanuit mijn iPhone gaat het eigenlijk altijd goed. Waar zou dat van kunnen komen?
Het lijkt er op dat het eerder voorkomt als ik het knopje van de AB wat langer ingedrukt laat. Zou het interferentie kunnen zijn tussen de AB en het uitzenden van de Homewizzard?
Hier het zelfde probleem(pje).

Een ander probleem:
Het HomeWizard IP adres met de toevoeging :80 blijft bij instellingen niet vast staan en valt steeds terug naar mijn router IP-adres. Steeds als ik buiten mijn wifi bereik kom moet ik dus eerst deze instellingen weer wijzigen alvorens ik toegang krijg tot HW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het niet onthouden van het externe IP adres is een bekend issue en zal in de volgende release worden opgelost is mij vandaag verteld. Deze zal eind van de week worden gereleased.

Begin volgende week zou de Android app volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floris4
Anoniem: 437139 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 21:55:
Het niet onthouden van het externe IP adres is een bekend issue en zal in de volgende release worden opgelost is mij vandaag verteld. Deze zal eind van de week worden gereleased.

Dat is goed nieuws. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
Anoniem: 437139 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 21:55:

Hij onthoud het wel... wat ik doe is het adres intikken, dan naar een ander veld (wachtwoord bv). dan even naar instellingen van een andere app en weer terug. Dan zie je of het goed staat. Het is mij in elk geval gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floris4
Voois schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 08:27:
[...]

Hij onthoud het wel... wat ik doe is het adres intikken, dan naar een ander veld (wachtwoord bv). dan even naar instellingen van een andere app en weer terug. Dan zie je of het goed staat. Het is mij in elk geval gelukt.
Die truc heb ik al meerdere malen toegepast, maar dan nog houd hij hem niet vast.
Ook als ik de app helemaal afsluit de iPhone af zet en daarna weer aan, en dan bij instellingen ga kijken is het nog goed.
Maar als ik dan enkele uren later nog eens kijk is hij weer terug gesprongen naar de oorspronkelijke instelling.
Hopelijk lost de aangekondigde update deze bug op.

• Voois
@HomeWizard, zou het misschien mogelijk zijn om wat meer statistieken bij de energiemeter toe te voegen? Ik zat te denken aan totaal deze week, totaal deze maand, grafiek per maand zodat je goed kunt vergelijken. Verwachting van de dag (hoeveel heb je verbruikt tov je eigen gem. op dag X). De meterstand invoeren op 1 moment en hem dan het totaal laten bij houden. Dus als je na een maand op de iphone meter kijkt zou het in elk geval in theorie gelijk moeten zijn aan die van de meter in de meterkast.

Zo maar een paar bedenksels die kunnen helpen bij het ontdekken van trends van je verbruik en om deze naar beneden te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160490

Wat ik graag zou zien is dat het mogelijk is om de gegevens van bijvoorbeeld de energiemeter wekelijks te synchroniseren met iCloud of Dropbox. Dan kan ik ze bijvoorbeeld inlezen in excel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
Anoniem: 160490 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:40:
Wat ik graag zou zien is dat het mogelijk is om de gegevens van bijvoorbeeld de energiemeter wekelijks te synchroniseren met iCloud of Dropbox. Dan kan ik ze bijvoorbeeld inlezen in excel.
of e-mailen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
  • Laatst online: 29-05 07:33
Beste Homewizards,

Op zoek naar redenen om een HW aan te schaffen, kwam ik uit op www.autogordijn.nl. Heeft iemand ervaring met dit merk rolgordijnaandrijvingen? Heeft iemand een beter alternatief?

En even een vraag over dit forum: ik wil graag een seintje krijgen als er in dit topic een nieuw bericht geplaatst wordt. Hoe doe ik dat?

Ik heb trouwens nog een splinternieuwe regen- en windmeter voor de HomeWizard te koop. Interesse?

[ Voor 12% gewijzigd door hwvh op 27-02-2012 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacMiep
geulwijk schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 11:30:

En even een vraag over dit forum: ik wil graag een seintje krijgen als er in dit topic een nieuw bericht geplaatst wordt. Hoe doe ik dat?
Dit zou ik ook graag willen weten. Heb al zitten zoeken maar kon nergens iets vinden bij de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crapshoot
met de gratis app "boxcar" kun je op de iPhone een pushmelding krijgen van een RSS feed.

boxcar downloaden en deze link invullen: http://gathering.tweakers...ytDHMDRibAjTvqaFIAEuqBsBk

werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacMiep
Crapshoot schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:19:
met de gratis app "boxcar" kun je op de iPhone een pushmelding krijgen van een RSS feed.

boxcar downloaden en deze link invullen: http://gathering.tweakers...ytDHMDRibAjTvqaFIAEuqBsBk

werkt prima.
Thanks, dat zocht ik precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
Jongens, ik vind dit onderwerp interessant genoeg om er even een mailinglist specifiek voor de HW voor aangemaakt te hebben. Dat communiceert een stuk makkelijker en je krijgt berichten automatisch, indien gewenst, in je mailbox. Of het succesvol wordt hangt af van jullie. Geïnteresseerden kunnen zich hier melden:

http://tech.groups.yahoo.com/group/homewizard/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Heb sinds de nieuwe versie last van dat de regenhoeveelheid van de regenmeter om 0:00 uur niet gereset wordt naar 0 hebben daar meer mensen last van?

offtopic:
Vind het overigens niet zo netjes om hier mensen op te roepen de discussie in een ander forum voort te zetten.
Edit 3-3-2012 @geulwijk Homewizard bij yahoo groups lijkt me toch een ander forum/maillist om de Homewizard te bespreken en je gebruikt Got om dat te promoten. Einde offtopic........

[ Voor 28% gewijzigd door Mediacj op 03-03-2012 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
En waar doe ik dat dan wel, JoostVerh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
geulwijk schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 11:30:
Beste Homewizards,

Op zoek naar redenen om een HW aan te schaffen, kwam ik uit op www.autogordijn.nl. Heeft iemand ervaring met dit merk rolgordijnaandrijvingen? Heeft iemand een beter alternatief?
Leuk, maar let wel op dat het werkt met IR-afstandsbediening en zal daardoor dus nooit compatible worrden met de Homewizzard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buldogwtf
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-06 20:49
bikermouse schreef op zondag 04 maart 2012 @ 14:24:
[...]

Leuk, maar let wel op dat het werkt met IR-afstandsbediening en zal daardoor dus nooit compatible worrden met de Homewizzard.
Zal wel werken volgens mij:

De RF timer en ontvanger zijn beide van Klikaanklikuit of van Intertechno, deze 2 merken zijn van dezelfde fabrikant en onderling uitwisselbaar.

2x280 panelen | Bosch HRC35II met zonneboiler | Raspberry Pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218971

Hier nog een tevreden klant/gebruiker van Homewizard : De homewizard energy-kit gekoppeld aan ca 15 schakelaars/dimmers, de wattcher en 2 sensoren. Bediening via ipad en iphone.

Suggestie aan het HW-team: Jira ! Dan kunnen wij voten, de ideeënbus vullen met wensen, en jullie helpen testen.

Voorts ben ik op zoek naar ervaringen/tips over hoe je met KaKu en de homewizard:

a) Is er een manier om de ASUN650 te laten samenwerken met een handmatige schakeling? Situatie is dat ik 4 opbouwschakelaars op de kozijnen heb staan (die je 1,5minuut moet vasthouden om de zonwering te laten zakken). Die zou ik liefst laten zitten

b) of het mogelijk is een bewegingsmelder (AWST 6000 of PIR2050) op de een of andere manier toch te gebruiken voor de homewizard. Vooral als ik met de auto de oprit op rij, de lampen aangaan :-)

c) Kan iemand uitleggen hoe ik een hotel-schakeling moet monteren, welke kaku's je daar voor nodig hebt?

d) Heeft er iemand ervaring om een bestaande deurbel serie te koppelen aan KaKu/de homewizard. Dus dat in de hal de oude vertrouwde deurbel blijft gaan, maar in de keuken/buiten je een extra kaku bel installeert?

Softwarewensen:
- 2 profielen, 1 voor 'ik ben thuis' met configuratie van intern (192.168.1.....), en 1 van buitenaf (ip:80).
- in de grafieken, een extra stapje in de x-as (18u 20u 22u 0u)
- bediening via de browser!!
-

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 218971 op 04-03-2012 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218971 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 22:02:
a) Is er een manier om de ASUN650 te laten samenwerken met een handmatige schakeling? Situatie is dat ik 4 opbouwschakelaars op de kozijnen heb staan (die je 1,5minuut moet vasthouden om de zonwering te laten zakken). Die zou ik liefst laten zitten
Ik gebruik de KAKU SUN-500 al jaren in combinatie met ene normale afstandsbediening (met timer).
Nu ik de HW heb, bedien ik mijn rolluik middels de SUN-500 op basis van zonsopkomst en zonsondergang.
Aangezien je met de SUN-500 ook een zonwering kunt bedienen, zal dit bij jou ook moeten werken.
Sterker nog: ik denk dat de ASUN ook zou moeten werken, het enige verschil is automatische code-toekenning ipv handmatig...

Het werkt bij mij alsvolgt: ik druk op de off knop, de rolluiken gaan dicht. Ik druk op on, de rolluiken gaan open. Druk ik op off en kort daarna weer op off, dan stoppen de rolluiken met dichtgaan (dus rolluik op gaatjes zetten).
De SUN-500 schakelt automatisch uit na een bepaalde tijd. Je hoort dan weer een klik van het relais.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
buldogwtf schreef op zondag 04 maart 2012 @ 15:00:
[...]
Zal wel werken volgens mij:
De RF timer en ontvanger zijn beide van Klikaanklikuit of van Intertechno, deze 2 merken zijn van dezelfde fabrikant en onderling uitwisselbaar.
Je hebt gelijk, ik had alleen de standaard IR-afstandbediening gezien. Je kunt hem bljkbaar ook met een optionele RF-ontvanger voor KaKu bestellen.
Die RF-AB/timer heb ik zelf trouwens maar die is nu werkeloos aangezien deze is vervangen door de HomeWizzard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
Anoniem: 218971 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 22:02:

b) of het mogelijk is een bewegingsmelder (AWST 6000 of PIR2050) op de een of andere manier toch te gebruiken voor de homewizard. Vooral als ik met de auto de oprit op rij, de lampen aangaan :-)

d) Heeft er iemand ervaring om een bestaande deurbel serie te koppelen aan KaKu/de homewizard. Dus dat in de hal de oude vertrouwde deurbel blijft gaan, maar in de keuken/buiten je een extra kaku bel installeert?

Softwarewensen:
- 2 profielen, 1 voor 'ik ben thuis' met configuratie van intern (192.168.1.....), en 1 van buitenaf (ip:80).
Ad b) Je kunt de beweginsmelder gebruiken om daarmee een scene te starten die vervolgens 1 of meer lampen aanzet.

Antw d) Je kunt daarvoor de CDB-6500B gebruiken: http://www.klikaanklikuit.nl/shop/cdb-6500b/

M.b.t. de profielen: als je gewoon je externe adres invult (bijv. met een DNS-service) werkt het binnnen in huis op je LAn ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218971

b) Ga ik doen, geweldig! Thx!

d) Maar op de website van KaKu staat:
Niet geschikt om in serie te schakelen met uw bestaande bedrade deurbelsysteem

Dus dat lijkt dat de huidige bel in de hal het niet meer zal doen? Mijn bedoeling is de huidige bel in de hal in tact te houden, maar een extra belsignaal achter in de keuken te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Werkt deze set ook met Home Easy (http://www.homeeasy.eu/dutch/home.php) producten? Volgens mij is het een merk van Elro wat verkocht wordt bij de Karwei/kijkshop.

Home Easy heeft ook een electrische deur opener en dat is wel grappig natuurlijk, de deur openen met je iPhone! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
Home Easy heeft ook een electrische deur opener en dat is wel grappig natuurlijk, de deur openen met je iPhone! :*)
kijken of het nog steeds grappig is als je op vakantie bent en per ongeluk de deur opent... dicht krijg je hem namelijk niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218971 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 20:18:
[...]

b) Ga ik doen, geweldig! Thx!

d) Maar op de website van KaKu staat:
Niet geschikt om in serie te schakelen met uw bestaande bedrade deurbelsysteem

Dus dat lijkt dat de huidige bel in de hal het niet meer zal doen? Mijn bedoeling is de huidige bel in de hal in tact te houden, maar een extra belsignaal achter in de keuken te krijgen.
Voor het aansturen van de zender tbv de bel is een spanningsvrij kontakt nodig.
Ik heb een extra belsignaal op zolder en in mijn werkplaats dat via een relaiscontact wordt geaktiveerd. Dat relais is parallel aan mijn "oude" elektrische deurbel gemonteerd.
De homewizard heeft in deze toepassing geen enkele rol, tenzij je op bepaalde momenten automatisch of op afstand de bel wil laten klinken :+

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 443294 op 07-03-2012 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-06 23:24

NoE

Que?

Heb sinds gister ook een homewizard, leuk spul met veel potentie.

Suggestie:
- secure schakelingen, pincode voordat met iets aan of uit kan schakelen, handig voor bijvoorbeeld een garagedeur.
- rolebased interface, nu kan iedereen alles. Mijn vriendin vind het leuk om het licht uit te doen als ik nog aan het nachtbraken ben.... :)
- temp & vochtigheids triggers
- triggers -> notificatie per mail
- free control accesoires
- rgb led strip controller (RF varianten bestaan reeds, iemand hier ervaring mee?)
- logging, wanneer word wat geschakeld
- keuze tussen remote direct (zoals nu) of via homewizard BV (waarschijnlijk zoals in de nabije toekomst om de firewall/port forewarding te omzeilen)
- export/import van config, backup
- ontsluiting via de webinterface

Wat ik nog wel afvraag. De kans is groot dat mijn buurman dit ook heel leuk gaat vinden, hoelang gaat het dan duren voordat ik een conflict heb met mijn 4 temp sensoren....

We love the smell of innovation in the morning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoE

NoE

Que?

Net ff mijn meterkast geopend en heb hier de slimme meter van Oxxio, nu zie ik dat de gas opname ook via een 433mhz zender verloopt naar de centrale electra kast welke het dus verder naar Oxxio via GPRS verstuurd.

Gasmeter: Actaris Cyble RF NL1
Electrameter: Enel GISM 2007 OM.611 ?

Alternatief zou via de Oxxiowebsite zijn, maar dat is 15 min vertraagd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
Anoniem: 443294 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:39:
[...]

Voor het aansturen van de zender tbv de bel is een spanningsvrij kontakt nodig.
Ik heb een extra belsignaal op zolder en in mijn werkplaats dat via een relaiscontact wordt geaktiveerd. Dat relais is parallel aan mijn "oude" elektrische deurbel gemonteerd.
De homewizard heeft in deze toepassing geen enkele rol, tenzij je op bepaalde momenten automatisch of op afstand de bel wil laten klinken :+
Met een relais werken is inderdaad een prima oplossing (het werkt overigens mogelijk wel als je de deurbel parallel schakelt met de zender, maar je hebt kans dat de ontvanger niet tegen de spanning van de beltrafo kan).
Nog simpeler (misschien iets duurder dan een relais) je kunt ook je huidige bel afkoppelen en vervangen door een KiKa draadloze bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoE

NoE

Que?

firmware update!

Weet iemand de changelog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crapshoot
hoe zie je dat er een firmware update is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Ik heb hem ook nog niet gehad maar van de vorige keer kan ik me herinneren dat je dan een melding vanuit de app krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403364

Update? Geen update gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203548

Ik heb ook geen update gehad, trouwens ook geen antwoord op een eerder verstuurd e-mail, ben ik niet gewend van HomeWizard, zouden ze al vakantie hebben daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoE

NoE

Que?

Hmm, kreeg de popup en daarna deed ie niets meer, na een harde reset deed ie het weer. Ik heb nu versie:
Homewizard: 1.3104
App: 1.3

Iemand al een beetje wijs uit de vele keus aan stekkermodule?

Ik zie apa2-2300r heb ik nu in totaal 4 van maar ik zie ook de apa3-1500 heel voordelig als starters pakket liggen bij de gamma, echter ziet deze er wat gedateerd uit.

De nieuwe serie is geloof ik de acd-1000 & 3500 serie maar is weer een stuk duurder,

Wat is hier in handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floris4
Raar, bij mij staat er versie 1.306 nog op.
App is bij mij ook 1.3
Pagina: 1 2 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.