/off-topic. ,, Geweldig !!Arno24 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:36:
[...]
Mooi! Wellicht wat off-topic maar hoe bevallen de Teufel Reflekt speakers?
Met Blue Dolphin Eco kleur olie in de kleur warm wenge.Fjeze schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:51:
[...]
Waar heb je het vuren hout mee behandeld, het ziet er niet echt meer uit als vuren hout.
[ Voor 0% gewijzigd door Baumans op 16-07-2021 09:27 . Reden: typo ]
Ik ben van plan zelf een breed (450cm) staand tv-meubel van MDF te maken en er vervolgens een eikenblad op te leggen als afwerking. Daarboven wil ik een 86" tv hangen en ik zou het mooi vinden om een brede klapdeur te maken die exact even breed is als het tv, volgens mij ziet dat er heel rustig uit. Echter, deze klapdeur wordt dan wel ong 193cm breed en 35-40cm hoog, 18mm dik en daarmee redelijk zwaar. Omdat er een center speaker achter komt, ga ik wel gaten maken en bekleden met speakerdoek, dat maakt hem dan wat lichter. Voor nu zie ik een asymmetrisch design voor me van 45cm niks, 135cm deur, 193cm deur, 77cm deur en daar 450cm eigen blad op.
Heeft er iemand ervaring met een dergelijk brede klapdeur en is dit te doen met 2 of evt 3 gasveren? Of is deze breedte sterk af te raden? Het alternatief is een deurtje zo breed als de center speaker en dan wordt dan wel weer heel smal in verhouding tot de kast.
Heeft er iemand ervaring met een dergelijk brede klapdeur en is dit te doen met 2 of evt 3 gasveren? Of is deze breedte sterk af te raden? Het alternatief is een deurtje zo breed als de center speaker en dan wordt dan wel weer heel smal in verhouding tot de kast.
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Als er een centerspeaker achter moet komen en je hem helemaal gaat bekleden met speakerdoek is ie niet massief maar heb je een frame. Op een lengte van 2m zou ik minimaal twee of 3 tussenstukken verwachten in het frame voor de stevigheid. Dat ga je ook zien (al is het niet zo heel veel). Dus de vraag is of je dan je design houdt zoals je het voor ogen hebt. Een strak vlak zal die speakerdoek iig niet worden. Gasveer aan beide kanten moet het wel houden, al zou ik ook zeker twee magneetslotjes aan de bovenkant doen.padoempats schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 22:07:
Ik ben van plan zelf een breed (450cm) staand tv-meubel van MDF te maken en er vervolgens een eikenblad op te leggen als afwerking. Daarboven wil ik een 86" tv hangen en ik zou het mooi vinden om een brede klapdeur te maken die exact even breed is als het tv, volgens mij ziet dat er heel rustig uit. Echter, deze klapdeur wordt dan wel ong 193cm breed en 35-40cm hoog, 18mm dik en daarmee redelijk zwaar. Omdat er een center speaker achter komt, ga ik wel gaten maken en bekleden met speakerdoek, dat maakt hem dan wat lichter. Voor nu zie ik een asymmetrisch design voor me van 45cm niks, 135cm deur, 193cm deur, 77cm deur en daar 450cm eigen blad op.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik heb ook de besta gekocht en ga hem op pootjes zetten een stukje van de wand af (want receiver te diep). Ik wil ook een eikenblad aan de boven en zijkant plaatsen. Waar kopen jullie zo'n blad ?
Ik kan natuurlijk een blad kopen bij de ikea, bv de KARLBY. Maar dan heb ik een blad voor de bovenkant maar nog niet voor de zijkanten.
Ik kan natuurlijk een blad kopen bij de ikea, bv de KARLBY. Maar dan heb ik een blad voor de bovenkant maar nog niet voor de zijkanten.
@vortexnl1982 1982 Je zou eens kunnen kijken bij https://www.opmaatzagen.nl/
[ Voor 8% gewijzigd door Suggs op 29-07-2021 00:41 ]
Voor mij dan geen eiken maar een populierenblad, geschuurd en gelakt, Houtzagerij de Poffertvortexnl1982 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:02:
Ik heb ook de besta gekocht en ga hem op pootjes zetten een stukje van de wand af (want receiver te diep). Ik wil ook een eikenblad aan de boven en zijkant plaatsen. Waar kopen jullie zo'n blad ?
taz10 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:47:
[...]
Hierbij het eindresultaat.
Bedankt voor de goede ideeën. Zonder Tweakers had ik dit niet gehad. Ben er super blij mee.
Ps. De TV moet nog heel even wachten, wordt een Sony X90j 75inch
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
@vortexnl1982 meubelplaat van de bouwmarkt kan ook evt.
Thanks allemaal. Ik ga eens kijken op https://www.opmaatzagen.nl/. Ik moet namelijk ook platen die tegen de zijkant komen.
Als ik het meubel ophang moet ik het dan ook verstevigen zodat het niet door zakt ? Ik heb best een zware versterker. Ook lopen er heel veel leidingen precies in het midden van de kast waardoor ik de kast alleen aan de zijkanten kan bevestigen :
Als ik het meubel ophang moet ik het dan ook verstevigen zodat het niet door zakt ? Ik heb best een zware versterker. Ook lopen er heel veel leidingen precies in het midden van de kast waardoor ik de kast alleen aan de zijkanten kan bevestigen :

Ik had ook veel leidingen lopen, waardoor ik de kastjes niet overal aan de muur kon bevestigen.vortexnl1982 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:47:
Thanks allemaal. Ik ga eens kijken op https://www.opmaatzagen.nl/. Ik moet namelijk ook platen die tegen de zijkant komen.
[Afbeelding]
wat ik gedaan heb is een balk aan de muur bevestigen, waarbij ik die balk met stevige schroeven vastgemaakt heb op plekken waar het wel kon (geen leidingen in de muur op die plek). de kastjes heb ik daarna aan de balk bevestigd met het normale bevestigings materiaal. Aan de onderkant van de kastjes ook een paar reststukjes van de balk bevestigd zodat ze daar ook dezelfde afstand van de muur hebben. Doordat je bovenop een plank legt zie je de balk niet meer.
additioneel voordeel: een paar cm extra ruimte voor de versterker aan de achterkant:-)
ik heb (natuurlijk) zelf geen goede foto's gemaakt van mijn montage, maar dit was mijn inspiratie:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/45585466#45585466
(dit voorbeeld is overigens is met method - keuken kastjes en niet met besta)
ik heb zelf wel een veel hogere balk gebruikt (iets van 3cm diep, 10 hoog) met name om nog wat meer flexibiliteit te hebben t.a.v. waar ik de balk aan de muur vast maakte. En ik heb dus een veel langere balk gebruikt ipv balkjes met dezelfde lengte als de kastjes omdat ik dus alleen op specifieke plekken in de muur kon boren. In jou geval zou je 1 balk over de gehele breedte kunnen gebruiken.
[ Voor 22% gewijzigd door helloitsme op 01-08-2021 09:02 ]
Tweehands meubel via een tip van mijn meisje op de kop getikt. Het stond voor EUR 250,00 te koop op Marktplaats van een vriendin. Ik kreeg de foto door en zei meteen volmondig "Ja, ja, ja!"
Ik mocht dit voor EUR 150,00 ophalen:
/f/image/DrR6JU18MJpmQWyPj53ttugo.png?f=fotoalbum_large)
Kleppen links en midden draaien naar voren/beneden open. Rechts is een lade.
/f/image/DrR6JU18MJpmQWyPj53ttugo.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 17-08-2021 14:00 ]
Vraagje voor mensen die een besta meubel van een houten blad hebben voorzien: leg je deze er los op of moet het blad vastgeschroefd worden aan de kastjes?
Het zal wel blijven liggen, als je het vast wil schroeven van onderaf door het spaanplaat heen een stukje in het hout. Dan zie je er niks van.JeyJey schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 09:13:
Vraagje voor mensen die een besta meubel van een houten blad hebben voorzien: leg je deze er los op of moet het blad vastgeschroefd worden aan de kastjes?
Ik heb het gewoon gekit. Paar dotten kit , er op gedrukt, gebeurt niets meeJeyJey schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 09:13:
Soms kan het zo eenvoudig zijn, allinone en turnkeyPcDealer schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:57:
Tweehands meubel via een tip van mijn meisje op de kop getikt. Het stond voor EUR 250,00 te koop op Marktplaats van een vriendin. Ik kreeg de foto door en zei meteen volmondig "Ja, ja, ja!"
[Afbeelding]
heb je een centerspeaker en hoe stuur je je AV-receiver aan qua AB?
Heb je een foto met de lades open?
Hihi, receiver staat op de wishlist ergens onderaan. Ik hoop dat Onkyo eindelijk met de 2021 lineup komt...OmeRobbie schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 06:02:
[...]
Soms kan het zo eenvoudig zijn, allinone en turnkeyAls ik dit zi eben ik benieuwd:
heb je een centerspeaker en hoe stuur je je AV-receiver aan qua AB?
Heb je een foto met de lades open?
:strip_exif()/f/image/3nwZrVcsCIaOmzWoY8shUEZF.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 37% gewijzigd door PcDealer op 30-08-2021 11:16 ]
Heb hier gaten in het bovenblad van de besta geboord voor extra afvoer van warme lucht. Het houten blad vervolgens op van die viltjes liggen die je normaliter onder een poot van een stoel plakt. Hierdoor zweeft t blad minimaal (niet zichtbaar) en blijft t ook liggen.JeyJey schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 09:13:
Xbox Live: Chabio | PSN: ChabioPS
Meestal blijft een zwaar houten blad wel uit zichzelf liggen. Dat zal niet uit zichzelf van het meubel schuiven, maar beetje lijm of kleine schroefjes zijn prima om het helemaal zeker op z'n plaats te houden.
De oplossing om het zwevend te maken met viltjes is erg leuk bedacht. Hoe is dit qua stof-ophoping onder het blad, die Ikea meubels trekken behoorlijk wat stof aan.
De oplossing om het zwevend te maken met viltjes is erg leuk bedacht. Hoe is dit qua stof-ophoping onder het blad, die Ikea meubels trekken behoorlijk wat stof aan.
Qua stof moet ik de binnenkant wel regelmatig even onderhanden nemen, maar dat komt vooral doordat ik game met 1 deurtje open. De AVR kant kan ik dichthouden en blijft nagenoeg stof vrij.
Xbox Live: Chabio | PSN: ChabioPS
Ik heb ook belangstelling voor hangende kast van Meubella, maar helaas geen ervaringen van Tweakers vrees ik. Lijkt idd Ikea kwaliteit(spaanplaat).
Op de foto mooi, maar ventilatie en draadopeningen zelf regelen zag ik.
Zelf heb ik op het oog https://www.meubella.nl/w...ame-mat-zwart-160-cm.html
Onze oude buren hadden best wel wat spul van Meubella. Niet alleen TV meubel maar ook dressoir, banken en paar woonkamerstoelen. Was binnen twee jaar stuk / versleten / verkleurd, en dan met name een combintie van die termendoggy1 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:57:
Ik heb ook belangstelling voor hangende kast van Meubella, maar helaas geen ervaringen van Tweakers vrees ik. Lijkt idd Ikea kwaliteit(spaanplaat).

Maar goed, voor 99 euro voor dat meubel mag je ook niks verwachten. Ikea vraagt ruim het dubbele voor zoiets.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Deze ziet er ook goed uit, maar is kwaliteit beter?
https://www.zen-lifestyle...at-zwart-120cm-ho-19.html
Wel veel geld.
Wel veel geld.
Veel geld? Ik vind het nogal goedkoop. En omdat er bij staat dat het meubel niet nat mag worden, kun je er van uit gaan dat dit gemaakt is van waaibomenhout (geperst hout). Er staat sowieso niet eens bij welke 'houtsoort' er gebruikt wordt. Ik zou er niet aan beginnen...doggy1 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:18:
Deze ziet er ook goed uit, maar is kwaliteit beter?
Wel veel geld.
Voor de mensen die niet de moeite nemen om verder te kijken dan het plaatje:
Dit tv-dressoir is gemaakt van massief MDF en vervaardigd met watergedragen UV lak.
Waarom ze die lak nodig hebben om het te vervaardigen vraag ik me af, het is denk ik alleen voor de kleur, niet voor de stevigheid.
Dit tv-dressoir is gemaakt van massief MDF en vervaardigd met watergedragen UV lak.
Waarom ze die lak nodig hebben om het te vervaardigen vraag ik me af, het is denk ik alleen voor de kleur, niet voor de stevigheid.
Tussen quotes zetten leest beter @pman63. Je hebt wel geljk.
Voor de mensen met een Besta meubel, hoe hebben jullie de kabels weggewerkt in de kastjes en lades?
Ik ben van plan om het tv-meubel aan te schaffen met links daar aan vast een dubbele normale Besta variant van 3 hoog te plaatsen. Mijn aansluitingen (stroom, coax en utp) komen niet in uit in het tv-meubel maar in de hoge kast. Dit moet dus op een nette manier naar het midden van het tv-meubel.
Ik ben van plan om het tv-meubel aan te schaffen met links daar aan vast een dubbele normale Besta variant van 3 hoog te plaatsen. Mijn aansluitingen (stroom, coax en utp) komen niet in uit in het tv-meubel maar in de hoge kast. Dit moet dus op een nette manier naar het midden van het tv-meubel.
Beste medetweakers, ik wil een setup gaan maken waar de vloerstaande speakers in weggewerkt zijn maar bij aanzetten tv/versterker als het ware uitklappen. Dus vloerstaanders van horizontaal naar verticaal. Is dat al eens eerder gedaan? Met andere woorden, praktisch uitvoerbaar?
Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.
Heeft er iemand hier wel eens een Cinewall laten maken? Ik wil graag een tv ophangen, vloerstaanders en center speaker in kwijt en een projectorscherm in verwerken. Benieuwd of iemand zoiets al eens heeft gedaan.
Master_A
Bedoel je zoiets als dit: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/66204918 ?Amiet01 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:48:
Heeft er iemand hier wel eens een Cinewall laten maken? Ik wil graag een tv ophangen, vloerstaanders en center speaker in kwijt en een projectorscherm in verwerken. Benieuwd of iemand zoiets al eens heeft gedaan.
Dan wel deze: remkay in "Het grote Audiomeubel topic!"remkay schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:16:
[...]
Bedoel je zoiets als dit: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/66204918 ?
Ik weet niet hoe groot en zwaar je vloerstaanders zijn maar het lijkt me wel een ingewikkeld systeem worden om ze van horizontaal naar verticaal te laten draaien? Heb je denk ik soort van robot arm nodig.D-Day schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 15:04:
Beste medetweakers, ik wil een setup gaan maken waar de vloerstaande speakers in weggewerkt zijn maar bij aanzetten tv/versterker als het ware uitklappen. Dus vloerstaanders van horizontaal naar verticaal. Is dat al eens eerder gedaan? Met andere woorden, praktisch uitvoerbaar?
Wij gaan ook een cinewall laten maken door een interieur bouwer. Daarbij ga ik de Bookshelf speakers L+R+C en de subwoofer ook laten inbouwen. Weet niet hoe dat gaat werken want de L+R speakers hebben ook een basspoort aan de achterkant die dan toch wel opgesloten gaan worden.
De subwoofer is front-Firing dus dat zal geen probleem zijn denk ik. De ontwerpen gaan nu beginnen en zal uiteindelijk ergens begin volgend jaar gebouwd kunnen worden. Ik houd jullie op de hoogte. Ik kan op internet niet echt voorbeelden vinden van dat soort kasten waarbij dat allemaal ingebouwd is. Kom vooral veel soundbars tegen, ik snap dat dat mooier is maar ik wil toch echt niet zonder mijn mooie 3.1 set
>> Signature?
Poeh, vraag me af of dat een goed idee is...ChiLLeR schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:21:
[...]
Wij gaan ook een cinewall laten maken door een interieur bouwer. Daarbij ga ik de Bookshelf speakers L+R+C en de subwoofer ook laten inbouwen. Weet niet hoe dat gaat werken want de L+R speakers hebben ook een basspoort aan de achterkant die dan toch wel opgesloten gaan worden.
Zogenaamde boekenplankluidsprekers zou ik al niet in een kast zetten, laat staan in een kast inbouwen.
Is er geen ruimte om deze om te ruilen voor inbouw? Die zijn er voor gemaakt.
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Je kan dan denk ik beter kijken naar een setje in-wall speakers als vervanging van.ChiLLeR schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:21:
[...]
Ik weet niet hoe groot en zwaar je vloerstaanders zijn maar het lijkt me wel een ingewikkeld systeem worden om ze van horizontaal naar verticaal te laten draaien? Heb je denk ik soort van robot arm nodig.
De subwoofer is front-Firing dus dat zal geen probleem zijn denk ik. De ontwerpen gaan nu beginnen en zal uiteindelijk ergens begin volgend jaar gebouwd kunnen worden. Ik houd jullie op de hoogte. Ik kan op internet niet echt voorbeelden vinden van dat soort kasten waarbij dat allemaal ingebouwd is. Kom vooral veel soundbars tegen, ik snap dat dat mooier is maar ik wil toch echt niet zonder mijn mooie 3.1 set(De vrouw wel hoor, die ziet ze liever vertrekken
)
Dit is vragen om ingewikkelde dingen bedenken om een probleem op te lossen wat slimme mensen al opgelost hebben
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ik zou echt speakers gebruiken die daarvoor bedoeld zijn, dat zijn je bookshelfs iig niet. De response zal heel anders worden door de muur die in feite de baffle vergroot. Sub komt volgens mij wel goed @Jag weet hier sowieso meer over te vertellen.ChiLLeR schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:21:
[...]
Ik weet niet hoe groot en zwaar je vloerstaanders zijn maar het lijkt me wel een ingewikkeld systeem worden om ze van horizontaal naar verticaal te laten draaien? Heb je denk ik soort van robot arm nodig.
De subwoofer is front-Firing dus dat zal geen probleem zijn denk ik. De ontwerpen gaan nu beginnen en zal uiteindelijk ergens begin volgend jaar gebouwd kunnen worden. Ik houd jullie op de hoogte. Ik kan op internet niet echt voorbeelden vinden van dat soort kasten waarbij dat allemaal ingebouwd is. Kom vooral veel soundbars tegen, ik snap dat dat mooier is maar ik wil toch echt niet zonder mijn mooie 3.1 set(De vrouw wel hoor, die ziet ze liever vertrekken
)
Ook ik ben op zoek naar inspiratie voor een cinewall / audiomeubel en ben erg benieuwd naar wat het resultaat gaat worden van bovenstaande.
Topic even goed in de gaten houden
Topic even goed in de gaten houden

LG G1 65" | Denon X4700H | B&W 603 AE 5.1 | Arendal 1723 1S
:strip_exif()/f/image/M4VtAkeHch3cfBDXp6J34iCp.jpg?f=fotoalbum_large)
Hallo! Ik wil eigenlijk op dit meubel achter de bank twee standaarden hebben voor 2 rear speakers (sonos one/LG/Samsung). Gezien de hoogte van de meubel en de bank moet deze 30-35 centimeter zijn.
Ik kan echter geen enkele mooie standaard vinden op deze hoogte..... Iemand tips?
Mag ook een ander item/accessoire zijn waar ik de speakers dan op kan plaatsen....
Bedankt voor het meedenken!
C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor
Kun je niet gewoon standaard op de grond staande smalle speakerstands gebruiken tussen het meubel en de bank? Je ziet dan alleen het bovenste gedeelte er boven uit steken.
Klopt! Dat is een optieD_V schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:52:
Kun je niet gewoon standaard op de grond staande smalle speakerstands gebruiken tussen het meubel en de bank? Je ziet dan alleen het bovenste gedeelte er boven uit steken.
Je hebt er die bovenaan een beetje terug knikken zodat je in jouw geval niet met je hoofd er tegenaan zit.
Zoiets:
Zoiets:

Ik moet alleen iets vinden met een hele platte voet zodat die onder de (lage) bank geschoven kan worden..D_V schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:51:
Je hebt er die bovenaan een beetje terug knikken zodat je in jouw geval niet met je hoofd er tegenaan zit.
Zoiets:
[Afbeelding]
Kies maar uit: https://www.bax-shop.nl/s...ls/studio-monitor-statiefFrez schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:42:
Iemand tips?
Redelijk passend: https://www.bax-shop.nl/s...voor-monitor-speakers-wit
[ Voor 26% gewijzigd door SannrHerr op 14-10-2021 19:50 ]
Zoek een open houten kubus. Xenos heeft ze, IKEA ook. Open kant naar je toe, daar kun je die kaarsen en andere frutsels in zetten en de speakers er opFrez schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:42:
[Afbeelding]
Hallo! Ik wil eigenlijk op dit meubel achter de bank twee standaarden hebben voor 2 rear speakers (sonos one/LG/Samsung). Gezien de hoogte van de meubel en de bank moet deze 30-35 centimeter zijn.
Ik kan echter geen enkele mooie standaard vinden op deze hoogte..... Iemand tips?
Mag ook een ander item/accessoire zijn waar ik de speakers dan op kan plaatsen....
Bedankt voor het meedenken!
Allen bedankt voor t meedenken! Dit is toch wel de winnende tip. Deze kubus is ook precies 35 cm! En mn vriendin denk ik ook blij dat ze spulletjes kan opbergen... 👍The Eagle schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 20:20:
[...]
Zoek een open houten kubus. Xenos heeft ze, IKEA ook. Open kant naar je toe, daar kun je die kaarsen en andere frutsels in zetten en de speakers er op
https://www.ikea.com/nl/n...AmWEEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
[ Voor 18% gewijzigd door Frez op 14-10-2021 22:55 ]
als de speaker dichtbij de bank staat, en de bank blocked 'line of sight' van de tweeter, dan heeft dat veel invloed. als audiofiel zou ik dan zeggen, beter goede stereo-setup dan een halve surround setup.Frez schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 23:28:
In hoeverre gaat je luister ervaring "stuk" als je rear speaker een paar centimeter achter de bank bedekt is?
de midrange is is minder kritisch, als die deels achter de bank zit, dan zal je dat niet echt merken, is de midrange volledig achter de zetel dan is het hoorbaar, maar velen zullen dit acceptabel vinden.
edit 1: als je zoekt op 'speaker stand desk' dan vind je misschien .
edit 2: YouTube: Desk Clamp Monitor Speaker Stands by Gear4music | Gear4music demo
edit 3: ik zou een platform maken op de kast, over de hele lengte tegen de rug van de bank. 5cm breed ofzo
of de hele kast verhogen met andere pootjes.
[ Voor 22% gewijzigd door MikeVM op 16-10-2021 00:55 ]
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Ben bezig met een audiomeubel waarin ik speakerdoek wil verwerken. Achter dit speakerdoek wil ik een versterker en nog wat apparatuur opstellen.
Omdat de apparatuur en zeker de versterker nogal wat warmte produceert moet het doek goed luchtdoorlatend zijn en natuurlijk de apparatuur aan het zicht ontrekken.
Iemand tips welke kwalitatief goed speakerdoek kan aanschaffen / bekijken?
Omdat de apparatuur en zeker de versterker nogal wat warmte produceert moet het doek goed luchtdoorlatend zijn en natuurlijk de apparatuur aan het zicht ontrekken.
Om het spul daadwerkelijk te bekijken moet je naar een winkel toe.Grasche schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:51:
Ben bezig met een audiomeubel waarin ik speakerdoek wil verwerken. Achter dit speakerdoek wil ik een versterker en nog wat apparatuur opstellen.
Hebt het mijne bij speakerland in Oss weg. Maar luidspreker doek is van nature goed luchtdoorlatend. Geluidsgolven zijn luchttrillingen en de rest mag je zelf bedenken
Ik denk niet dat het zo werkt. Als je het zou afdekken met folie gaat geluid er wel doorheen maar lucht niet.Geluidsgolven zijn luchttrillingen en de rest mag je zelf bedenken
Afdekken met speakerdoek heeft wel degelijk invloed op de koeling. Het belemmerd de ventilatie.
op budgetstoffen.nl kan je staaltjes bestellen.Grasche schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:51:
enkele kandidaten:
- Tricotvoering
- organza (extrreem doorzichtig)
- Terlenka
- Lycra
- Linnen
ik denk dat terlenka wel goed zou kunnen werken.
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Eenvoudig, doch mooi. En een teringkarwei, die bouten doordraaien.
Heb je een foto van het meubel 'in actie'?Anoniem: 715452 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:03:
Het is al weer even geleden maar bij deze mijn zelf gemaakte meubel. De planken zijn van bamboe en de staanders van RVS draad.
Altijd cool, deze oplossing!
🤣🤣🤣maartend schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 18:16:
En een teringkarwei, die bouten doordraaien.
[ Voor 48% gewijzigd door SannrHerr op 20-10-2021 19:09 ]
Vind het een mooi resultaat!
Ook ik ben benieuwd naar het meubel in actie
[ Voor 6% gewijzigd door NLSander84 op 20-10-2021 22:01 ]
Anoniem: 715452
Bij deze danNLSander84 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:01:
Vind het een mooi resultaat!
Het rack staat op machinerubbers, dat zijn de zwarte dingen die je eronder ziet.
Verder zie je: Mekanisk klippe T toetsenbord, Xbox series X, Hegel H360, zelfbouw HT pc, een power inspired UPS, een hoop zelfbouw kabels naar een stekkerblok, Crystal cable Piccolo diamond speakerkabel en Kef the reference 3's
:strip_exif()/f/image/XiHOWTddyRLhcG9WZuj4zGT1.jpg?f=fotoalbum_large)
Het resultaat mag er wezen! Slim ook, die verticale plank achterin!
Wat zijn de afmetingen van het meubel? De TV hangt denk ik op een CM op 80/90 hoog?
Erg chique speakers!
Wat zijn de afmetingen van het meubel? De TV hangt denk ik op een CM op 80/90 hoog?
Erg chique speakers!
Update, na veel wikken, wegen en luisteren. Gaan we toch niet voor een in-wall oplossing. Dit zou hifi technisch wel het beste zijn maar valt toch niet genoeg onder de WAF. We gaan nu voor een B&O Eclipse 55" icm een Beolab 19 subwoofer. Ik weet het, in HiFi land is dit wel beetje vloeken in de kerk. Maar design technisch kan er vrij weinig tegen B&O op. Het gebruik van mooie materialen als eiken en aluminium doet vrijwel niemand. Daarnaast houd ik met deze keuze de mogelijkheid om verder uit te breiden met B&O of Wisa speakers. Flinke kosten post dat wel, maar als je bedenkt dat je eigenlijk 3 speakers en 3 versterkers koopt plus stukje design dan valt het nog wel goed te pratenChiLLeR schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:21:
[...]
)

Dit betekend dat medio januari er het e.a. aan hifi spul te koop komt te staan
>> Signature?
Anoniem: 715452
De TV hangt op 100cmSannrHerr schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:31:
Het resultaat mag er wezen! Slim ook, die verticale plank achterin!
Erg chique speakers!
De planken zijn 45cm x 120cm en de hoogste ligt op 83cm.
Die verticale plank is makkelijker voor mij als rommelaar haha
Arcam inruilen voor B&O, klinkt een beetje alsof die middenweg een scherpe bocht 1 kant op maaktChiLLeR schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 17:07:
[...]
Update, na veel wikken, wegen en luisteren. Gaan we toch niet voor een in-wall oplossing. Dit zou hifi technisch wel het beste zijn maar valt toch niet genoeg onder de WAF. We gaan nu voor een B&O Eclipse 55" icm een Beolab 19 subwoofer. Ik weet het, in HiFi land is dit wel beetje vloeken in de kerk. Maar design technisch kan er vrij weinig tegen B&O op. Het gebruik van mooie materialen als eiken en aluminium doet vrijwel niemand. Daarnaast houd ik met deze keuze de mogelijkheid om verder uit te breiden met B&O of Wisa speakers. Flinke kosten post dat wel, maar als je bedenkt dat je eigenlijk 3 speakers en 3 versterkers koopt plus stukje design dan valt het nog wel goed te praten. Ik heb op een ander forum thread gemaakt over mijn luister ervaringen https://forum.beoworld.org/forums/t/49329.aspx voor wie dat interessant vindt.
Dit betekend dat medio januari er het e.a. aan hifi spul te koop komt te staanArcam AVR550, Velodyne SPL 1200Ultra. Monitor audio gold gx100 x2 en Gold GXC150 center. Wel met beetje pijn het hart maar dit leek ons uiteindelijk de gouden middenweg. Als er straks weer wat te zien is van de ontwerpen meld ik mij weer
Als je er zelf ook maar blij mee bent
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ja wel iets scherper dan echt gewenst maar ben er zelf wel blij mee. Zeker met hoe straks het geheel eruit komt te zien. Daarnaast de keren dat ik echt films zit te kijken is ook op een hand te tellenEthirty schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 19:55:
[...]
Arcam inruilen voor B&O, klinkt een beetje alsof die middenweg een scherpe bocht 1 kant op maakt
Als je er zelf ook maar blij mee bent
>> Signature?
Mooi resultaat met zeer mooi materiaalAnoniem: 715452 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:03:
[...]
Bij deze dan![]()
Het rack staat op machinerubbers, dat zijn de zwarte dingen die je eronder ziet.
Verder zie je: Mekanisk klippe T toetsenbord, Xbox series X, Hegel H360, zelfbouw HT pc, een power inspired UPS, een hoop zelfbouw kabels naar een stekkerblok, Crystal cable Piccolo diamond speakerkabel en Kef the reference 3's
[Afbeelding]
Dik voor mekaar show!
Naar aanleiding van o.a. Baumans zijn Metod ikea hack zijn en andere voorbeelden willen wij ook zo iets gaan maken. Nu las ik dat diverse mensen 40 cm diepe Metod bovenkastjes gebruiken.
Als ik kijk bij de bovenkast element dan zie ik dat deze enkel in 37 cm diep te verkrijgen is.
Dat is wel op te lossen door gaten in de achterzijde te maken voor de kabels. Met een afdekplaat aan de bovenzijde. Een mooie plaat zat al in de planning. Maar ik wilde graag de kabels zo veel mogelijk in de kast houden.
Het word een gecombineerde tv/audio meubel/dressoir. Het plan is nu of 3 elementen te kopen van 80cm breed 60 cm hoog en 40 cm diep. Of 4 van 60 cm breed. Dan overlapt het meubel net ongeveer 8-10 cm de verwarming. Ik heb de voorkeur voor 80 cm brede kastjes zodat het rustiger is aan de ogen. Minder lijnen van deurtjes en laatjes. Omdat ik in een huurhuis woon ga ik de kastjes op pootjes zetten.
In het midden gedeelte komt dan onderin mijn versterker een Denon AVR-X2200W welke ik achter een deurtje wil plaatsen met ventilatiegaten en temperatuur gestuurde ventilatoren waarvan ik hier voorbeelden gezien heb. Boven in komt de center speaker en de Humax 5200C. Misschien dat ik de Humax naast de versterker in de kast zet en bedien met een infrarood extender. Dit is ook een reden dat ik voor de 80cm brede kastjes wil gaan zodat ik ze naast elkaar kan zetten. Ik ga kijken voor nieuwe witte boekenplank speakers als daar na afloop nog budget is. Ik heb nu grote 63 cm hoge Philips fb815 speakers welke ik een paar jaar geleden gerefoamd heb. Deze heb ik al 27 jaar maar mijn vrouw vind ze erg lelijk en vooral groot. Dat begrijp ik wel.
De bedoeling is dat in de kastjes links en rechts lades en deuren komen zodat we daar dingen in kunnen opbergen.
Mijn vraag is, zoek ik nu verkeerd op de website van Ikea? Of zijn de diepte maten van de kastjes aangepast bij Ikea? Ik vraag mij dit af omdat bij de diverse mensen die de Besta te ondiep vonden geadviseerd werd om te kijken bij Metod bovenkastjes. Omdat die in 40 cm te verkrijgen waren. En ik ze op dit moment enkel in 37 of 60 cm diep kan vinden. Vorige week dacht ik dat ik de kastjes van 40 cm diep gezien te hebben. Maar ik kan ze nu niet terugvinden.
Edit: toegevoegd dat ik voor 80 cm kastjes wil gaan zodat de humax naast center speaker of de Denon kan staan.
Als ik kijk bij de bovenkast element dan zie ik dat deze enkel in 37 cm diep te verkrijgen is.
Dat is wel op te lossen door gaten in de achterzijde te maken voor de kabels. Met een afdekplaat aan de bovenzijde. Een mooie plaat zat al in de planning. Maar ik wilde graag de kabels zo veel mogelijk in de kast houden.
Het word een gecombineerde tv/audio meubel/dressoir. Het plan is nu of 3 elementen te kopen van 80cm breed 60 cm hoog en 40 cm diep. Of 4 van 60 cm breed. Dan overlapt het meubel net ongeveer 8-10 cm de verwarming. Ik heb de voorkeur voor 80 cm brede kastjes zodat het rustiger is aan de ogen. Minder lijnen van deurtjes en laatjes. Omdat ik in een huurhuis woon ga ik de kastjes op pootjes zetten.
In het midden gedeelte komt dan onderin mijn versterker een Denon AVR-X2200W welke ik achter een deurtje wil plaatsen met ventilatiegaten en temperatuur gestuurde ventilatoren waarvan ik hier voorbeelden gezien heb. Boven in komt de center speaker en de Humax 5200C. Misschien dat ik de Humax naast de versterker in de kast zet en bedien met een infrarood extender. Dit is ook een reden dat ik voor de 80cm brede kastjes wil gaan zodat ik ze naast elkaar kan zetten. Ik ga kijken voor nieuwe witte boekenplank speakers als daar na afloop nog budget is. Ik heb nu grote 63 cm hoge Philips fb815 speakers welke ik een paar jaar geleden gerefoamd heb. Deze heb ik al 27 jaar maar mijn vrouw vind ze erg lelijk en vooral groot. Dat begrijp ik wel.
De bedoeling is dat in de kastjes links en rechts lades en deuren komen zodat we daar dingen in kunnen opbergen.
Mijn vraag is, zoek ik nu verkeerd op de website van Ikea? Of zijn de diepte maten van de kastjes aangepast bij Ikea? Ik vraag mij dit af omdat bij de diverse mensen die de Besta te ondiep vonden geadviseerd werd om te kijken bij Metod bovenkastjes. Omdat die in 40 cm te verkrijgen waren. En ik ze op dit moment enkel in 37 of 60 cm diep kan vinden. Vorige week dacht ik dat ik de kastjes van 40 cm diep gezien te hebben. Maar ik kan ze nu niet terugvinden.
Edit: toegevoegd dat ik voor 80 cm kastjes wil gaan zodat de humax naast center speaker of de Denon kan staan.
[ Voor 4% gewijzigd door TurboTon1973 op 25-10-2021 12:04 ]
Ik heb iets vergelijkbaars gedaan, maar dan een ronde kast, maar ik heb gekozen om tussen de planken een alu buis over de draadeinden te doen met een ring onder en boven, ziet er net wat netter uitAnoniem: 715452 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:03:
[...]
Bij deze dan![]()
[Afbeelding]
en dan heb je alleen een moer, onder en boven, nodig om de boel vast te zetten
Inmiddels een eerste ontwerp gekregen voor de kasten wand waar de TV in komt. :fill(white):strip_exif()/f/image/miUVZKT9NozDI2uHXfd85qME.png?f=user_large)
Best heel tevreden mee, de TV zal nog iets lager gepositioneerd worden.
:fill(white):strip_exif()/f/image/miUVZKT9NozDI2uHXfd85qME.png?f=user_large)
>> Signature?
Wat is de max maat tv die je er in kunt stoppen?ChiLLeR schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:33:
Inmiddels een eerste ontwerp gekregen voor de kasten wand waar de TV in komt. [Afbeelding]
De nis is 162 cm breed en 116cm hoog. Dus een 65" zou er net in passen.atsan schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 19:09:
[...]
Wat is de max maat tv die je er in kunt stoppen?
>> Signature?
De Besta serie is 38 cm diep. Een kast van 40 diep levert dan niet veel voordeel op in mijn geval. Mijn receiver is al 38 cm diep.TurboTon1973 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:01:
Naar aanleiding van o.a. Baumans zijn Metod ikea hack zijn en andere voorbeelden willen wij ook zo iets gaan maken. Nu las ik dat diverse mensen 40 cm diepe Metod bovenkastjes gebruiken.
Ik ben daarom bewust voor de 60 cm Metod kastjes gegaan.
Dank je, in die richting zit ik ook steeds meer te denken. Misschien dat we toch voor de 40 cm diepe kastjes gaan maar dan met een afdekplaat van 45 of 50 cm diep. Zodat je wel ruimte aan de achterzijde heb voor kabels etc. Maar dat de kast 10 cm minder diep de kamer in komt.Baumans schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 05:55:
[...]
De Besta serie is 38 cm diep. Een kast van 40 diep levert dan niet veel voordeel op in mijn geval. Mijn receiver is al 38 cm diep.
Ik ben daarom bewust voor de 60 cm Metod kastjes gegaan.
Ik ga zometeen beginnen aan het verbouwen van een besta meubel door er linmon bladen van 60*100 op te leggen. Paar hoekijzers op de achterkant schroeven voor extra steun aan de achterkant van het blad. Zo hou ik ook de ruimte om mijn sub in de kast ingebouwd te laten 
Moet alleen nog iets verzinnen om een stukje van de muur te komen ivm de kabels. Geen zin om te zagen.
Edit: en done
Voor:
:strip_exif()/f/image/LHKf2qqUHxzKYMKEaYLrkS2e.jpg?f=fotoalbum_large)
Na:
:strip_exif()/f/image/PIzYfpOeo2u7avV9woSI5Yzs.jpg?f=fotoalbum_large)
Bladen liggen net niet helemaal vlak dus daar moet ik nog wat aan stellen. Komt ook met name omdat het 1*60 en 2*120 breed is, waarbij de 1*60 nieuwer en iets hoger lijkt. Met een zware pot er op liggen ze wel vlak
Ligt allemaal los overigens. Afstand uiteindelijk gedaan met wat stootdopjes die ik nog had liggen. Kosten: 30 euro voor de 3 bladen, 10 voor de hoekijzers en een paar uur hobbywerk
* The Eagle happy camper
Moet alleen nog iets verzinnen om een stukje van de muur te komen ivm de kabels. Geen zin om te zagen.
Edit: en done
Voor:
:strip_exif()/f/image/LHKf2qqUHxzKYMKEaYLrkS2e.jpg?f=fotoalbum_large)
Na:
:strip_exif()/f/image/PIzYfpOeo2u7avV9woSI5Yzs.jpg?f=fotoalbum_large)
Bladen liggen net niet helemaal vlak dus daar moet ik nog wat aan stellen. Komt ook met name omdat het 1*60 en 2*120 breed is, waarbij de 1*60 nieuwer en iets hoger lijkt. Met een zware pot er op liggen ze wel vlak
Ligt allemaal los overigens. Afstand uiteindelijk gedaan met wat stootdopjes die ik nog had liggen. Kosten: 30 euro voor de 3 bladen, 10 voor de hoekijzers en een paar uur hobbywerk
* The Eagle happy camper
[ Voor 68% gewijzigd door The Eagle op 20-11-2021 19:10 ]
Ik zoek een tv-meubel waar de pricewatch: Elac Debut C6.2 (Zwart) in past, dus een center speaker van 593mm breed en 193mm hoog en 268mm diep. Tot nu toe nog geen geschikte kandidaat gevonden. De besta lijkt wat maar voor zover ik kan zien heeft die maar 56cm ruimte in het midden, waardoor die niet volstaat. Kennen jullie misschien een goed meubel?
Hoe breed, hoog en diep moet het meubel zijn, en wat wil je ervoor uitgeven?
Hier https://www.castorinterieur.nl/audio-tv-meubels kun je denk ik redelijk je ei kwijt, alleen is het je dat ook waard? Dat is ook meteen wel andere kwaliteit dan IKEA.
Ik denk dat het gewoon een avondje plaatjes kijken wordt op internet en kijken of wat je lijkt dan ook nog past. Anders op zoek naar een meubelmaker in de buurt die iets voor jou op maat maakt.
Hier https://www.castorinterieur.nl/audio-tv-meubels kun je denk ik redelijk je ei kwijt, alleen is het je dat ook waard? Dat is ook meteen wel andere kwaliteit dan IKEA.
Ik denk dat het gewoon een avondje plaatjes kijken wordt op internet en kijken of wat je lijkt dan ook nog past. Anders op zoek naar een meubelmaker in de buurt die iets voor jou op maat maakt.
Je zou eens naar de Ikea Platsa serie kunnen kijken: https://www.ikea.com/nl/n...asiselement-wit-10330948/Cobiwan schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:26:
Ik zoek een tv-meubel waar de pricewatch: Elac Debut C6.2 (Zwart) in past, dus een center speaker van 593mm breed en 193mm hoog en 268mm diep. Tot nu toe nog geen geschikte kandidaat gevonden. De besta lijkt wat maar voor zover ik kan zien heeft die maar 56cm ruimte in het midden, waardoor die niet volstaat. Kennen jullie misschien een goed meubel?
Is er ook in 80 breed, kun je zelf naar wens aanpassen. Ik zie ook een open element van 2,40 bred volgens mij, weet niet of dat een optie is?
Hallo,
nieuw in dit topic, maar ben zelf nu ook bezig voor een nieuw tv meubel. Wij zijn gegaan voor een besta meubel en zoeken nu een manier om ons tv-kastje + xbox te besturen. De deurtjes moeten we nog kopen dus nu staan ze los in de kast. We houden er echter van als het netjes opgeruimd lijkt en hebben daarom ook voorkeur om de kastjes dicht te laten tijdens het tv kijken / gamen.
Een oplossing die mogelijk interessant is, is de glassvik met zwart glas. Ik weet echter niet zeker of ik hiermee de apparaten kan bedienen met het deurtje dicht. Heeft iemand ervaring hiermee? Dus of het signaal van de controller/afstandsbediening sterk genoeg is om door het glas te gaan? Het alternatief lijkt dit te zijn, maar dat vinden we niet zo mooi met ons donkere meubel
nieuw in dit topic, maar ben zelf nu ook bezig voor een nieuw tv meubel. Wij zijn gegaan voor een besta meubel en zoeken nu een manier om ons tv-kastje + xbox te besturen. De deurtjes moeten we nog kopen dus nu staan ze los in de kast. We houden er echter van als het netjes opgeruimd lijkt en hebben daarom ook voorkeur om de kastjes dicht te laten tijdens het tv kijken / gamen.
Een oplossing die mogelijk interessant is, is de glassvik met zwart glas. Ik weet echter niet zeker of ik hiermee de apparaten kan bedienen met het deurtje dicht. Heeft iemand ervaring hiermee? Dus of het signaal van de controller/afstandsbediening sterk genoeg is om door het glas te gaan? Het alternatief lijkt dit te zijn, maar dat vinden we niet zo mooi met ons donkere meubel
Je kan gewoon besta met dichte deurtjes nemen en infrarood extender, dan kan je gewoon de deurtjes altijd dichtlaten. Controllers van xbox werken prima met deurtjes dicht, ik heb dezelfde opstelling.mitchdev91 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 06:54:
Hallo,
Hmm. Bedankt. Ik ben daar niet direct bekend mee. Is dat zoiets als dit?Niet_Jan_Jaap schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 07:33:
[...]
Je kan gewoon besta met dichte deurtjes nemen en infrarood extender, dan kan je gewoon de deurtjes altijd dichtlaten. Controllers van xbox werken prima met deurtjes dicht, ik heb dezelfde opstelling.
https://www.coolblue.nl/p...-infrarood-verlenger.html
https://www.bol.com/nl/nl...UpJAuA_0_8.9.ProductTitle
[ Voor 15% gewijzigd door mitchdev91 op 30-11-2021 07:50 ]
Yes, maar ik heb een 5€ aliexpress versie, werkt helemaal prima.mitchdev91 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 07:47:
[...]
Hmm. Bedankt. Ik ben daar niet direct bekend mee. Is dat zoiets als dit?
https://www.coolblue.nl/p...-infrarood-verlenger.html
https://www.bol.com/nl/nl...UpJAuA_0_8.9.ProductTitle
Ik heb deze in gebruik: https://nl.aliexpress.com/item/32777358938.html
Moet zeggen dat als je alles in een enkel kastje hebt staan, een IR blaster handiger is, die hebben een wat sterkere led. Maar voor het geld kun je het gewoon proberen
Moet zeggen dat als je alles in een enkel kastje hebt staan, een IR blaster handiger is, die hebben een wat sterkere led. Maar voor het geld kun je het gewoon proberen
Ik ben dit topic ook al even aan het volgen. Heb goede ideeën hier voorbij zien komen.
Ik neig nu om method keukenkastjes te kopen en deze op te hangen met de ophangbevestiging van Ikea zelf.
Middelste kastje 80cm met kiepglasdeur, glas eruit halen en vervangen door speakerdoek zodat onder mijn Denon AVR-X1700 versterker kan en boven de centerspeaker, links en rechts dan nog een mediaspeler en Apple TV.
Linkse en rechtse kastje zullen dan 60cm zijn met deurtjes.
Geheel 200cm breed
:strip_exif()/f/image/hZea61XZqT4Ot3svCr46JcCK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cIyJEyVvJU3CgKpOZQ1n47v6.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan ik de middelste klep omdraaien zodat hij andersom open gaat?
Zal ik genoeg ruimte achter hebben voor mijn versterker? deze is 33,9 cm diep en de kastjes zijn volgens mij 38 cm diep.
Later nog een houten blad erop + zijkanten en eventueel de onderkant.
Ik neig nu om method keukenkastjes te kopen en deze op te hangen met de ophangbevestiging van Ikea zelf.
Middelste kastje 80cm met kiepglasdeur, glas eruit halen en vervangen door speakerdoek zodat onder mijn Denon AVR-X1700 versterker kan en boven de centerspeaker, links en rechts dan nog een mediaspeler en Apple TV.
Linkse en rechtse kastje zullen dan 60cm zijn met deurtjes.
Geheel 200cm breed
:strip_exif()/f/image/hZea61XZqT4Ot3svCr46JcCK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cIyJEyVvJU3CgKpOZQ1n47v6.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan ik de middelste klep omdraaien zodat hij andersom open gaat?
Zal ik genoeg ruimte achter hebben voor mijn versterker? deze is 33,9 cm diep en de kastjes zijn volgens mij 38 cm diep.
Later nog een houten blad erop + zijkanten en eventueel de onderkant.
Als ik de handleidingen bekijk zou ik zeggen van wel. Desnoods hang je het kastje op zijn kop?
https://www.ikea.com/nl/e...s-smoked-glass-s49391752/
Echter: dat glas krijg je er niet zomaar uit. Dan moet je al met een glassnijder aan de slag. Los deurtje en de zaag er in is handiger.
Echter: dat glas krijg je er niet zomaar uit. Dan moet je al met een glassnijder aan de slag. Los deurtje en de zaag er in is handiger.
Ah ja goeie tip inderdaad. dat is wel stuk makkelijker dan! Zou ik denk je genoeg ruimte hebben voor kabels achter de versterker? kan altijd nog deel van achterwand eruit halen of een balk tegen te muur bevestigen en daar het ophangsysteem van Ikea voor gebruiken https://www.ikea.com/nl/e...rail-galvanised-60205664/.The Eagle schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:30:
Als ik de handleidingen bekijk zou ik zeggen van wel. Desnoods hang je het kastje op zijn kop?
Als je de bovenkastjes neemt voor boven koelkast deze zijn 60 cm diep. Ik ben zelf nu ook bezig.Rickrebr schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:36:
[...]
Ah ja goeie tip inderdaad. dat is wel stuk makkelijker dan! Zou ik denk je genoeg ruimte hebben voor kabels achter de versterker? kan altijd nog deel van achterwand eruit halen of een balk tegen te muur bevestigen en daar het ophangsysteem van Ikea voor gebruiken https://www.ikea.com/nl/e...rail-galvanised-60205664/.
Ik zou dus voor kastjes dieper dan die 40 gaan. Wat trouwens 38.6 cm is, inclusief deurtje. Daar moet dus nog 1,6 af voor het deurtje en dan nog voor de achterkant (valt ca een cm naar binnen). Hou je 36 over. Dus receiver plus 2 cm. Dat wordt heel krap voor HDMI en power pluggen, zelfs al zou je haakse gebruiken.
Zie The Eagle in "Het grote Audiomeubel topic!" voor verschil tussen 40 van de muur af en 60 tegen de muur aan. Mijn kastjes van 40 stonden sowieso 20 cm van de muur ivm de sub die in het kastje staat.
Zie The Eagle in "Het grote Audiomeubel topic!" voor verschil tussen 40 van de muur af en 60 tegen de muur aan. Mijn kastjes van 40 stonden sowieso 20 cm van de muur ivm de sub die in het kastje staat.
even terug lezen, speakerdoek is ook een oplossing.mitchdev91 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 06:54:
Hallo,
taz10 in "Het grote Audiomeubel topic!"
Die heb ik ook gebruikt, zeer tevreden over (we kwamen van een besta-setup, nu alles metod). Het audio-gedeelte ontbreekt nog (ik durfde de oude Samsung melkpakjes niet meer terug te zetten), we zijn van een Samsung LE37B650 naar een LG Oled65C16 gegaan…TurboTon1973 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:56:
[...]
Als je de bovenkastjes neemt voor boven koelkast deze zijn 60 cm diep. Ik ben zelf nu ook bezig.
Voor… (met Besta - sorry, om een of andere reden staat die steeds ondersteboven)
:strip_exif()/f/image/Smtm3qCtHFG2DzXlHcAfrmoc.jpg?f=fotoalbum_large)
Na… (met Method)
:strip_exif()/f/image/GKZ2nADX0qRzsNqJxdUntX4Q.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat voor blad heb je daar op liggen? is dat een geheel? kan het niet zo goed zien op de foto.
TurboTon1973 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:56:
[...]
Als je de bovenkastjes neemt voor boven koelkast deze zijn 60 cm diep. Ik ben zelf nu ook bezig.
Ik vind 60 wel erg diep. Daarom zat ik eventueel te denken aan een balk van 5cm ongeveer aan de muur te bevestigen en daar het ophangmechanisme tegen aan. Dit zal je toch niet zien omdat er nog een blad op komt.The Eagle schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:01:
Ik zou dus voor kastjes dieper dan die 40 gaan. Wat trouwens 38.6 cm is, inclusief deurtje. Daar moet dus nog 1,6 af voor het deurtje en dan nog voor de achterkant (valt ca een cm naar binnen). Hou je 36 over. Dus receiver plus 2 cm. Dat wordt heel krap voor HDMI en power pluggen, zelfs al zou je haakse gebruiken.
Zijn 3 kungsbacka bedekkingspanelen (2x80cm en 1x220cm). Je ziet de lijntjes wel als je van dichtbij kijkt maar het stoort zeker niet voor ons. Ik ben ook niet de handigste of zo, en dit was een gemakkelijke en relatief goedkope oplossing.
:strip_exif()/f/image/4wuR3ufLEzQZWgueSuyxcI0u.jpg?f=fotoalbum_large)
Geselecteerd op het ontwerp en de afkomst van het hout. Gemaakt van oude bootjes op Indonesie. Meubel is 125cm breed, heeft twee planken en een vak met deur. Mijn voor en eindversterker staan op de planken (elk op 1) en op de bovenkant, bijna zonde, mijn Thorens en dac.
Geen warmte beheersing (anders dan redelijk veel ruimte) en geen kabelmanagement. Moet nog wel iets moois maken voor stroom en wil de dac en de raspberry pi nog in de kast leggen, maar dan moet er eerst een gat geboord.
Ik heb ook erg getwijfeld, ik heb een tijdje een kastje van 60 cm op deze plek gezet en toen viel het wel mee.Rickrebr schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:58:
[...]
[...]
Ik vind 60 wel erg diep. Daarom zat ik eventueel te denken aan een balk van 5cm ongeveer aan de muur te bevestigen en daar het ophangmechanisme tegen aan. Dit zal je toch niet zien omdat er nog een blad op komt.
Met een kastje van 60 cm heb je ook voldoende ruimte om alle kabels netjes binnen de kast te doen.
Maar ik kan mij voorstellen dat je liever een kastje plaatst van 38 cm diep.
Als je jouw ophangmethode doet plaats dan ook aan de onderzijde van de kast een balk. Zodat het kastje volledig ondersteund word aan de achterzijde.
leto001 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 00:54:
[Afbeelding]
Geselecteerd op het ontwerp en de afkomst van het hout. Gemaakt van oude bootjes op Indonesie. Meubel is 125cm breed, heeft twee planken en een vak met deur. Mijn voor en eindversterker staan op de planken (elk op 1) en op de bovenkant, bijna zonde, mijn Thorens en dac.
Geen warmte beheersing (anders dan redelijk veel ruimte) en geen kabelmanagement. Moet nog wel iets moois maken voor stroom en wil de dac en de raspberry pi nog in de kast leggen, maar dan moet er eerst een gat geboord.
:strip_exif()/f/image/PSSXhhw4oJXcTWJlu4r4NuqN.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens mij is dat meubel van dezelfde maker als mijn audio-kast.
Zeker wel een aanrader, vond de prijs goed te doen. Mooi hout en erg goed in elkaar gezet, mooi en duurzaam meubel.
Niet het mooiste meubel naar mijn mening maar wel een gave vintage audioset. De draaitafel herken ik, daar heb ik ook nog 2 van op zolder liggen om ooit te renoveren. De voor- en eindversterker niet, wat zijn het?Joost79 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:01:
[...]
[Afbeelding]
Zeker wel een aanrader, vond de prijs goed te doen. Mooi hout en erg goed in elkaar gezet, mooi en duurzaam meubel.
Platenspeler is een Thorens TD160 met een paar modificaties. Daarnaast staan een Luxman CL350 voorversterker en M1500 eindversterker.ballgame schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:20:
[...]
Niet het mooiste meubel naar mijn mening maar wel een gave vintage audioset. De draaitafel herken ik, daar heb ik ook nog 2 van op zolder liggen om ooit te renoveren. De voor- en eindversterker niet, wat zijn het?
Omdat modern gemak ook soms erg makkelijks is, staat er nog een sonos port in het kastje voor de spotify streams.
Heb je jou tv dan aan de muur hangen? heb je misschien een foto?TurboTon1973 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:14:
[...]
Ik heb ook erg getwijfeld, ik heb een tijdje een kastje van 60 cm op deze plek gezet en toen viel het wel mee.
Met een kastje van 60 cm heb je ook voldoende ruimte om alle kabels netjes binnen de kast te doen.
Maar ik kan mij voorstellen dat je liever een kastje plaatst van 38 cm diep.
Als je jouw ophangmethode doet plaats dan ook aan de onderzijde van de kast een balk. Zodat het kastje volledig ondersteund word aan de achterzijde.
Ik vond het snel wennen die 60cm (onze onderste zwarte kastjes, de witte zijn ook 38cm). Nu hebben we links ook wel een muurtje (tegen de trap) wat ook net iets meer is dan 60cm, dus je merkt het niet (en de besta-kastjes leken eerder “te dun” als ik het nu bekijk, dit is mooier).
Qua kabelmanagement is er denk ik weinig verschil tussen een extra balk en diepere kastjes. Met die bovenkasten voor boven een koelkast, heb je wel een opening (met rooster) waardoor de koeling wat beter is en waardoor ik alleen ter hoogte van de stopcontacten een opening in de achterwand heb moeten maken. De afwerking (maar dat zal ook aan mijn verzameling linkerhanden liggen) is mij daardoor wel netter gelukt dan de vorige keer.
Maar algemeen, het went snel qua zicht. Als ik er nu boekenplank speakers op zet, kan ik die ook wat meer ademruimte geven als ik dat wil of nodig vind. Maar eerst wat gaan luisteren daarvoor…
Qua kabelmanagement is er denk ik weinig verschil tussen een extra balk en diepere kastjes. Met die bovenkasten voor boven een koelkast, heb je wel een opening (met rooster) waardoor de koeling wat beter is en waardoor ik alleen ter hoogte van de stopcontacten een opening in de achterwand heb moeten maken. De afwerking (maar dat zal ook aan mijn verzameling linkerhanden liggen) is mij daardoor wel netter gelukt dan de vorige keer.
Maar algemeen, het went snel qua zicht. Als ik er nu boekenplank speakers op zet, kan ik die ook wat meer ademruimte geven als ik dat wil of nodig vind. Maar eerst wat gaan luisteren daarvoor…
Ik ben in de opbouw/test fase ik ga 4 method kastjes van 60x60x60 naast elkaar plaatsen. Met een houten plaat er boven. Ik ga de televisie op het meubel plaatsen. Ivm ziekte moet ik rustig aan doen. Ik hoop over 4 weken klaar te zijn.Rickrebr schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:55:
[...]
Heb je jou tv dan aan de muur hangen? heb je misschien een foto?
Mijn meubel komt bij daanhout.nl vandaan. Ook een kleine tafel gekocht. Sympathiek en levering door de vader van Daan in een mooie klassieker.Joost79 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:01:
[...]
[Afbeelding]
Ik wil graag mijn aangepaste metod tv meubel laten zien, het enigste wat nog moet gebeuren is het blad oliën.
Middelste is 80cm en links en rechts 60, middelste deurtje middenstuk eruit gezaagd en speakerstof op gemonteerd. Ik heb toch voor de 38cm diepe kastjes gekozen i.p.v. de 60cm. Gelukkig past de versterker er net in.
:strip_exif()/f/image/SRWExkMxOP0fwmzhRO5uGFaq.jpg?f=fotoalbum_large)
Middelste is 80cm en links en rechts 60, middelste deurtje middenstuk eruit gezaagd en speakerstof op gemonteerd. Ik heb toch voor de 38cm diepe kastjes gekozen i.p.v. de 60cm. Gelukkig past de versterker er net in.
:strip_exif()/f/image/SRWExkMxOP0fwmzhRO5uGFaq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0dLkGbRyyoXzGCghm2AfIqQQ.jpg?f=fotoalbum_large)