[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 21: Crucible Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66797

nwagenaar schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:13:
[...]

Right, vuile scammert! Is een bounty ook goed? :+
bounty op mij????????? ohhh i would be honored 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik 3 bil in min op somerblink jij 3 bil in plus dus geef mij 3 bil en i call it even :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:42
vanavond even een 100 isk bounty plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cardinal schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:15:
neeeeeeee wil wel een hele dikke bounty dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05 12:20
Cardinal schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:15:
Minimale bounty is 5k ;)

I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junketsu
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-05 07:45
Nu jullie toch geld aan het geven zijn. Ik wil als trial speler, ook wel een financieel extra'tje ontvangen, kan het wel gebruiken :D . Die Rupture is zo duur! :(

Ingame name is Junketsu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164299

Anoniem: 66797 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:16:
[...]

neeeeeeee wil wel een hele dikke bounty dan
  1. Clone jump naar clone zonder implants
  2. Claim bounty op alt
  3. Profit!
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164299 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:18:
[...]
  1. Clone jump naar clone zonder implants
  2. Claim bounty op alt
  3. Profit!
8)
ofc maar niet nadat ik gepronkt heb met mn bounty 8)

* Anoniem: 66797 gaat vanaaf speciaal inloggen om bounty te checken :Y

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 14-03-2012 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Volgens mij de enige reden dat mensen een bounty laten staan... om te pronken :P
Ssssst :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-05 15:57

JapyDooge

NoxiousPluK

Anoniem: 66797 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:15:
[...]

ik 3 bil in min op somerblink jij 3 bil in plus dus geef mij 3 bil en i call it even :>
Ik kijk wel uit, overigens...

ISK Deposited: 4,155,335,536 ISK

Value of Blinks Won: 11,224,001,300 ISK

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JapyDooge schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:40:
[...]

Ik kijk wel uit, overigens...

ISK Deposited: 4,155,335,536 ISK

Value of Blinks Won: 11,224,001,300 ISK

O-)
fuck hoe doe je dat!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 450880

Hij heeft gewoon geluk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Wizzyyyyy *O*

Ik ben zo goed 8)

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:48
Lassie dutch schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:03:
Er is een Tweakers kanaal met de naam: gathering.tweakers.net
Zitten meestal niet veel tweakers in, maar altijd wel wat :) Is wellicht handig om ingame wat hulp te vragen.
Kunnen we daar niet gewoon tweakers.net van maken? Vind die channel name wel onnodig lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Ik heb er wel eens gezeten, maar heb altijd het gevoel dat er in onze public meer tweakers zitten dan daar :+

@Peekster :) ok

[ Voor 8% gewijzigd door JapyDooge op 14-03-2012 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:48
Voordat het hier slow chat wordt: Kijk even op je irc Japy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66797 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:19:
[...]

gechecked tot nu toe 0,0 bounty :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66797 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:19:
[...]

ze bluften allemaal :'( nog steeds 0,0 bounty :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:25
Anoniem: 66797 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:15:
[...]
ze bluften allemaal :'( nog steeds 0,0 bounty :N
Mijn excuses, ik was het helemaal vergeten. Ik was gisteren druk bezig met het wachten op een titan in de hoop op een gevecht (die niet kwam). Wel een paar kills kunnen maken (een rifter, een drake en een tornado), maar voor de rest was het gewoon een aantal saaie uurtjes :P

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Beetje druk de afgelopen tijd dus niet veel uur online geweest of hier op het forum... Had afgelopen weekend nog een leuk moment. Was met 2 andere maten een 3/10 ded aan het doen... wij met z'n alle in een t2 frigate,vloog er een pirate binnen in een frigate... helaas kon deze net optijd ontsnappen had nog maar 25% hull over... :( Komt ie een min of 10 later terug met zn t2 cruiser... helaas laten me maten me deze keer in de steek en jumpen ze weg.. Gelukkig heb ik het overleeft desondanks dat ik geen cap over had en hij me warp scramblede...

Ben uiteindelijk ik maar onder zn range gaan vliegen op het juiste moment uitgejumped... :D Dat scheelde me een 200 mil pod en een t2 frigate :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:28

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

MacrosSimga schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 17:38:
Beetje druk de afgelopen tijd dus niet veel uur online geweest of hier op het forum... Had afgelopen weekend nog een leuk moment. Was met 2 andere maten een 3/10 ded aan het doen... wij met z'n alle in een t2 frigate,vloog er een pirate binnen in een frigate... helaas kon deze net optijd ontsnappen had nog maar 25% hull over... :( Komt ie een min of 10 later terug met zn t2 cruiser... helaas laten me maten me deze keer in de steek en jumpen ze weg.. Gelukkig heb ik het overleeft desondanks dat ik geen cap over had en hij me warp scramblede...

Ben uiteindelijk ik maar onder zn range gaan vliegen op het juiste moment uitgejumped... :D Dat scheelde me een 200 mil pod en een t2 frigate :P
hadden jullie met zen 3en toch makkelijk moeten kunnen hebben... Jammer dat je maten weg waren :P

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-05 18:35

RMB

Nee, geen right mouse button!

Ik heb vandaag een paar uur EVE gespeeld, ik moet zeggen, het is een apart spel!

Wat ik mooi vond was dat alles zéér diep en uitgebreid lijkt, maar alles voelt voor mij wel erg saai, doordat je je ship via een menu moet laten vliegen en dan maar wachten totdat hij aankomt, dan klik je op 2 dingen en kun je weer terug.

Wordt dit later anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RMB schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 21:53:
Ik heb vandaag een paar uur EVE gespeeld, ik moet zeggen, het is een apart spel!

Wat ik mooi vond was dat alles zéér diep en uitgebreid lijkt, maar alles voelt voor mij wel erg saai, doordat je je ship via een menu moet laten vliegen en dan maar wachten totdat hij aankomt, dan klik je op 2 dingen en kun je weer terug.

Wordt dit later anders?
ja absoluut al is het nooit het bewegen zoals je in WoW gewend bent natuurlijk het is gewoon anders. maar geef het tijd :Y hoe heet je en wat voor ras heb je gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-04 14:49

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Wordt dit later anders?
Ja, later moet je 4 dingen klikken, 3 minuten wachten en dan terug ;) ;)

Kidding!

De eerste paar dagen missies doen is inderdaad niet het meest spannende deel van EvE, maar je hebt de tijd wel nodig om het spel een beetje te leren kennen. Ook kan je die tijd mooi gebruiken om in allerlei chat channel rond te hangen en zoveel mogelijk informatie binnen te harken en mensen te leren kennen.

PvP is bijvoorbeeld totaal anders dan missies doen en lijkt totaal niet op "vliegen, 2 keer klikken, vliegen" , maar ook PvP kan soms saai zijn hoor, zeker als er 2 fleets even groot zijn en beiden wachten op meer pilots om te kunnen aanvallen ;)

Het allebelangrijkste in EvE is imho echter: JOIN EEN CORP.
De kracht van eve is samenwerken. Ik zit zelf liever een avond op TeamSpeak met de corp een beetje wormholes te proben en wat te minen dan dat ik in mijn eentje level 4 missies doe, zelf als minen op zich enorm saai is :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 19:22

Wordt dit later anders?
1 tip:

De basis van eve is totaal anders dan veel andere MMOs.
Bij andere mmo's wordt je beetje aan de hand genomen en krijg je allerlei questen en verhaallijnen voorgeschoteld.
Eve heeft dit niet, je moet het ZELF doen.

Wat ik ooit gedaan heb is: je begint met beperkte skills, je gaan dan ff aan eve ruiken en dan kies je gewoon een bepaalde manier voor spelen om dat in de volgende maand te doen.
Daar ga je dan skills voor trainen, zodat je dat gedeelte redelijk goed kunt doen.
Verveelt dat, dan ga je gewoon opnieuw bekijken: goh laat ik is proberen als ik kan handel drijven.
En opnieuw: je kijkt wat je erbij nodig hebt en doet het gewoon.

Maar wat je ook doet, je moet zelf aktie nemen, je kunt niet reaktief spelen zoals in andere mmo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zie het zo..

in WoW wordt je beloond of je nu wint of verliest. in Eve niet daar moet je iets bereiken om beloond te worden 8)

dat maakt PVP in Eve ook zo bruut in WoW kan je niks verliezen behalve wat gold aan repair bil big whoop :/ in eve ben je gewoon je schip kwijt en met een beetje pech ook je pod >:)

ik geef toe je moet er even inkomen maar damn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Snap bepaalde dingen nog steeds niet helemaal, ben wat shield compensation aan het trainen,
EM shield Comp om precies te zijn, en ik zit op het moment in een Iteron Mark V,
Maar heb al twee skill levels getrained, maar de EM damage res blijft op 0% staan als ik kijk in het fitting screen, dit snap ik niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KunDun schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:59:
Snap bepaalde dingen nog steeds niet helemaal, ben wat shield compensation aan het trainen,
EM shield Comp om precies te zijn, en ik zit op het moment in een Iteron Mark V,
Maar heb al twee skill levels getrained, maar de EM damage res blijft op 0% staan als ik kijk in het fitting screen, dit snap ik niet helemaal.
je hebt passive hardeners en active hardeners deze zijn noodzakelijk om je resistance te verhogen MBV compensations. active hardeners geven de meeste res bonus per lvl maar moeten geactiveerd worden en gebruiken dus ook cap (geen cap geen res) passive hardeners werken altijd en gebruiken geen cap maar geven lagere res per lvl

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 16-03-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
KunDun schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:59:
de uitleg staat al in de description van de skill (explosion) skil heeft:
Explosive Shield Compensation

To active shield hardeners: 3% bonus per skill level to Shield Explosive resistance when the modules are not active.
To passive shield hardeners: 5% bonus per skill level to Shield Explosive resistance
dus een active hardener zoals een Explosive Dampening Field II geeft ALS DEZE NIET AAN STAAT een bonus van 3% resist op level 1, 6% op lvl 2 enz...
standaard is dat bij deze module 1% als deze uit staat, op level 5 heb je dus 16% resist ook al staat de mod uit. (eft zegt 15% bij mod uit op alls level 5, wat bereken ik nou verkeerd?)

bij de passive hardeners is het nuttiger, deze staan altijd uit en krijgen 5% bonus per level.
bijv: Explosion Dampening Amplifier II. Deze module kan je niet activeren, staat altijd uit en geeft altijd (mits je de skills er voor hebt) 37,5% resistance.
met de skill ebij komt daar per level 5% bij. dus op level 5 is dat (37,5%x125)/100= 46,875% resistance.

conclusie, skill is nuttig als je passive hardeners gebruikt, bij armor mods zijn de armor resistance skills wel nuttiger want je hebt de passive energized adaptive anno membrane, die krijgt dus ook een voordeel van de armor resistance skills.

heb ze persoonlijk voor shield en armor op level 5, maargoed, ik heb dan oo 112mil sp en speel het al jaren. ben je nog in het begin, train ze naar 3, later naar 4, in de toekomst naar 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Laatst online: 01-01 13:01
Wabs schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 13:10:
[...]

de uitleg staat al in de description van de skill (explosion) skil heeft:

[...]

dus een active hardener zoals een Explosive Dampening Field II geeft ALS DEZE NIET AAN STAAT een bonus van 3% resist op level 1, 6% op lvl 2 enz...
standaard is dat bij deze module 1% als deze uit staat, op level 5 heb je dus 16% resist ook al staat de mod uit. (eft zegt 15% bij mod uit op alls level 5, wat bereken ik nou verkeerd?)

bij de passive hardeners is het nuttiger, deze staan altijd uit en krijgen 5% bonus per level.
bijv: Explosion Dampening Amplifier II. Deze module kan je niet activeren, staat altijd uit en geeft altijd (mits je de skills er voor hebt) 37,5% resistance.
met de skill ebij komt daar per level 5% bij. dus op level 5 is dat (37,5%x125)/100= 46,875% resistance.

conclusie, skill is nuttig als je passive hardeners gebruikt, bij armor mods zijn de armor resistance skills wel nuttiger want je hebt de passive energized adaptive anno membrane, die krijgt dus ook een voordeel van de armor resistance skills.

heb ze persoonlijk voor shield en armor op level 5, maargoed, ik heb dan oo 112mil sp en speel het al jaren. ben je nog in het begin, train ze naar 3, later naar 4, in de toekomst naar 5.
Bedankt voor de uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ik zou me in het begin niet zo'n zorgen maken om deze skills, ga eerst voor de cap+cap regen skills, shield+ shield regen skill. en armor HP (heet hull upgrades) en armor repair systems. zo kan je alle schepen in leven houden :P
Daarna zou ik voor gunnery skills gaan (alle support naar 4) en dan gewoon wat bootjes gaan skillen. kost ff wat tijd al deze support dingen, maar het vliegen van een bootje word wel makkelijker.

De compensation skills zijn vooral handig als je iets gaat doen waar je weet dat je geneut door (energy neutralizers) of genossed gaat worden. Die halen je cap leeg en dan doet niets het meer. Tenzij je dus deze passive hardners hebt. Projectile en missile weapons gebruiken geen cap om te schieten, dus met een goed aangepaste fitting kan je door blijven schieten en overleven als je tegenover dit soort vijanden komt te staan.
Met een Tech II schip kom je al eerder bij fittings waarmee je passive stuff kan fitten, maar die kan je nog (lang?) niet vliegen

Maar dit is iets waar ik denk dat je niet snel tegen aan zult lopen :)
Pak eerst een leuke cruiser, met de bijbehorende skills, ga wat missies doen, beetje minen traden vogeltjes kijken en bepaal wat je het leukste vind.
Ik deed zelf altijd een combi van alles, omdat ik snel wat verveelt werd :P

[ Voor 4% gewijzigd door TepelStreeltje op 16-03-2012 14:24 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6441

Eerlijk gezegd heb ik nooit geen nut gezien in de shield compensation, maar ik vlieg dan ook nooit passive tanked shield schepen :P Armor is anders omdat de Energized Adapative nano's passive zijn en dus de armor compensations een flinke boost geven in de kwaliteit van die armor tank modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coreantes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-03 13:13

Coreantes

But you can call me 'Core'...

Zo, ook maar weer eens even melden... ondertussen speel ik nog steeds (of alweer?) en ben twee weken gelden ook door de 100m SP gegaan! Heerlijk eigenlijk, maar nog steeds zoveel te trainen. Van onze WH-tak van de corp na bijna een jaar weer terug naar de 0.0 tak om bijdrage te leveren aan de cap-fights! Zal wel weer even wennen zijn, maar zojuist ook JDC afgerond naar 5, dus kan overal snel zijn. Grote passen, snel thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Vinnet tog jammuh...
Heb al een paar keer terug willen keren naar EVE, maar "geen tijd", "te oude computer", "werk gaat voor", en nog wat van die persoonlijke aangelegenheden dingen, om nu te lezen dat EVE ook gedomineerd wordt door 2 grote partijen, waarvan de leiders blijkbaar ook nog zo hoog op de foodchain zijn dat ze nerfs kunnen "suggereren" bij CCP....
Was eerder op de avond (bij openingspost) weer even naar YT filmpjes aan het kijken en kreeg weer helemaal zo'n warm gevoel, beste game sinds david brabens ELITE, en dan vervolgens 300 posts die zeggen dat de sfeer in EVE (op hoger niveau) ook helemaal verziekt is...
Kwam nog uit de tijd dat een Ragnarok met 0.0 alien gear het beste was dat je kon krijgen, en dat als je daar eenmaal mee vloog dat je je niet zo héél veel zorgen hoefde te maken, als je niet óf zelf het gevecht opzocht, óf er 5 man tegenover je stond, en nu is het blijkbaar (zoals het hier over komt dan toch) alleen nog maar battles waar er 10-50 titan class als support voor de floot staat....

Mocht ik nou toch mezelf niet kunnen weerhouden he, iemand enig idee hoeveel bandbreedte EVE verbruikt? zit namelijk meer dan de helft van m'n leven achter een satteliet verbinding met een 3GB/mth cap... (ergo: dan kan ik wel een mijnertje aansturen, maar geen veldslagen leveren)

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zion schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 04:27:
Vinnet tog jammuh...
Heb al een paar keer terug willen keren naar EVE, maar "geen tijd", "te oude computer", "werk gaat voor", en nog wat van die persoonlijke aangelegenheden dingen, om nu te lezen dat EVE ook gedomineerd wordt door 2 grote partijen, waarvan de leiders blijkbaar ook nog zo hoog op de foodchain zijn dat ze nerfs kunnen "suggereren" bij CCP....
Was eerder op de avond (bij openingspost) weer even naar YT filmpjes aan het kijken en kreeg weer helemaal zo'n warm gevoel, beste game sinds david brabens ELITE, en dan vervolgens 300 posts die zeggen dat de sfeer in EVE (op hoger niveau) ook helemaal verziekt is...
Kwam nog uit de tijd dat een Ragnarok met 0.0 alien gear het beste was dat je kon krijgen, en dat als je daar eenmaal mee vloog dat je je niet zo héél veel zorgen hoefde te maken, als je niet óf zelf het gevecht opzocht, óf er 5 man tegenover je stond, en nu is het blijkbaar (zoals het hier over komt dan toch) alleen nog maar battles waar er 10-50 titan class als support voor de floot staat....

Mocht ik nou toch mezelf niet kunnen weerhouden he, iemand enig idee hoeveel bandbreedte EVE verbruikt? zit namelijk meer dan de helft van m'n leven achter een satteliet verbinding met een 3GB/mth cap... (ergo: dan kan ik wel een mijnertje aansturen, maar geen veldslagen leveren)
nou zit ik zelf wat lager in de voedselketen ;) maar de sfeer is wat mij betreft geweldig en ik denk niet dat je goed beeld hebt van 0.0 nu maar er is wat onenigheid ja. denk ook niet dat CCP de titans heeft generved op commando van opper goon mittens :/ wellicht dat iemand van de grote 0.0 partijen je wat meer kan vertellen

hoeveel bandbreedte eve gebruikt durf ik zo niet te zeggen wel kan ik je melden dat een hele kleine verstoring in de verbinding je uit eve kickt :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6441 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 23:17:
Eerlijk gezegd heb ik nooit geen nut gezien in de shield compensation, maar ik vlieg dan ook nooit passive tanked shield schepen :P Armor is anders omdat de Energized Adapative nano's passive zijn en dus de armor compensations een flinke boost geven in de kwaliteit van die armor tank modules.
mjah heb nooit echt zo opgelet met shield comps heb alle shield en armor comps op lvl 4 shield tanking zit zowiezo wat raar in elkaar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:48
Er zijn wel meerdere alliances in 0.0 hoor ... Het noorden is op het moment gewoon overduidelijk CFC vs RDN/NCdot/Ev0ke/INIT/IRC.

In het oosten/zuiden krijg je dan weer -A- vs xdeathx vs solar etc. etc.

Overigens waren de titans misschien wel 'n beetje overpowered, maar sinds dat Mittani en Vile in CSM zitten zijn er al wat "leuke" nerfs doorgevoerd die vooral in hun voordeel uitpakken. Makes you wonder.

En daarnaast heb je nog de oude Darius die nu bij CCP zit, maar once a goon - always a goon.

[ Voor 10% gewijzigd door De_Bastaard op 17-03-2012 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Anoniem: 66797 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 10:21:
nou zit ik zelf wat lager in de voedselketen ;) maar de sfeer is wat mij betreft geweldig en ik denk niet dat je goed beeld hebt van 0.0 nu maar er is wat onenigheid ja. denk ook niet dat CCP de titans heeft generved op commando van opper goon mittens :/ wellicht dat iemand van de grote 0.0 partijen je wat meer kan vertellen
Mja, dat vraag ik me dus een beetje af, don't underestimate the power of the people, zeker niet wanneer ze sigaren roken met de CFO....
hoeveel bandbreedte eve gebruikt durf ik zo niet te zeggen wel kan ik je melden dat een hele kleine verstoring in de verbinding je uit eve kickt :N
Ja thuis is dat geen probleem (Ziggo 50Mb/s (of is t alweer verhoogd) op letterlijk 4,5 meter van hub), maar via Astra3 is het nog wel eens 1,3 seconden ping, (en derhalve 50% packetdrop)

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Vinnet tog jammuh...

Maar wil je in 0.0 gaan wonen dan? (als je weer gaat spelen) is nog meer te doen in eve dan nullsec he ;)
Ga anders WH space in, zit ik al maanden in en bevalt me ERG goed. met beetje geluk (goeie gas clouds, veel plexxing sites) haal je B per week binnen.
PVP is meer kleine gangs en supercaps kunnen niet eens naar binnen :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Maar dat is met een corp neem ik aan en niet solo... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Cardinal schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 15:12:
Maar dat is met een corp neem ik aan en niet solo... toch?
wat je ook doet in eve, ik zou alles ine en corp doen. heb je iig mensen om tegen te ouwehoeren of om hulp te vragen.
WH life is met een corp/alliance ja, anders ben je binnen 10 minuten stuk.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-05 14:25

JanvD

Portretfotograaf

TepelStreeltje schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 17:28:
[...]

wat je ook doet in eve, ik zou alles ine en corp doen. heb je iig mensen om tegen te ouwehoeren of om hulp te vragen.
WH life is met een corp/alliance ja, anders ben je binnen 10 minuten stuk.
Dat is wel heel erg kort door de bocht.. met een T2 fitted BC kom je heel ver in een C1 of C2... Maar verder wordt het inderdaad erg moeilijk!

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11-2024
Vinnet tog jammuh...

Maak je maar niet al te druk om die csm members, die denken invloed te hebben.
CCP is een bedrijf net als alle andere en als een idee van de csm hun members gaan kosten dan gaat het niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daisai schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 19:26:
[...]

Maak je maar niet al te druk om die csm members, die denken invloed te hebben.
CCP is een bedrijf net als alle andere en als een idee van de csm hun members gaan kosten dan gaat het niet door.
nou ja er zal wel invloed zijn maar niet teveel en als dat nu al het geval is zal dat zeker nog veranderen zeker als dat gemeengoed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-04 14:49

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

JanvD schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 19:05:
[...]
Dat is wel heel erg kort door de bocht.. met een T2 fitted BC kom je heel ver in een C1 of C2... Maar verder wordt het inderdaad erg moeilijk!
In een onbewoonde C1/C2 wel ja, alleen zijn die nogal zeldzaam/niet bestaand ;)
Je kan wel geluk hebben dat je in een WH komt waar een USA TZ corp zit, dan wordt je misschien even niet lastig gevallen :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StarLite schreef op zondag 18 maart 2012 @ 00:35:
[...]

In een onbewoonde C1/C2 wel ja, alleen zijn die nogal zeldzaam/niet bestaand ;)
Je kan wel geluk hebben dat je in een WH komt waar een USA TZ corp zit, dan wordt je misschien even niet lastig gevallen :)
ik hoop snel meer met WHs te doen maar ben zover nog niet... iemand goeie myrmidon en of cane fit voor WH starter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Anoniem: 66797 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 01:18:
[...]

ik hoop snel meer met WHs te doen maar ben zover nog niet... iemand goeie myrmidon en of cane fit voor WH starter?
wat wil je er gaan doen? Sleepers slopen? Dan is elke PVE fit goed, met salvager er bij natuurlijk.
Eventueel point om te zorgen dat je weg kan komen, mocht je bezoek krijgen...

Vind zelf alleen dat je teveel support shit moet fitten (probe launcher, WCS), dusdanig veel dat je dps te laag is. Evt altje er bij die je kan helpen, maar ik zou zelf eerder WH corp joinen dan alles solo doen.
Ik woon in een C5, en als er een gas cloud is die je kan clearen met behulp van 1 iemand anders ben je al snel 500M rijker... Ook zijn er regelmatig ore belts waar goed veel geld in te verdienen valt (bij gebrek aan betere bezigheidstherapie :P )

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-05 15:12
Aloha, Ik heb hier nu een tijdje het forum gelezen en het lijkt me leuk om eve te gaan uitproberen
nu ik weer thuis ben, heeft iemand misschien een key beschikbaar voor me.

Namaste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bamboe schreef op zondag 18 maart 2012 @ 11:23:
Aloha, Ik heb hier nu een tijdje het forum gelezen en het lijkt me leuk om eve te gaan uitproberen
nu ik weer thuis ben, heeft iemand misschien een key beschikbaar voor me.

Namaste.
Private Message mij je Email adres en ik stuur je een invite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-05 15:12
Anoniem: 66797 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 11:30:
[...]
Private Message mij je Email adres en ik stuur je een invite
Bedankt voor de key en je hele snelle reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bamboe schreef op zondag 18 maart 2012 @ 11:40:
[...]

Bedankt voor de key en je hele snelle reactie.
das meer toeval :/ maar hoop dat je het leuk vind ;)

mocht je trouwens vragen hebben kan je die hier stellen. post ook even je naam en ras zodat we je wat beter kunnen helpen ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 18-03-2012 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD

JanvD

Portretfotograaf

Een myrmidon is erg geschikt voor WH in de lagere klassen (C1&C2)... main DPS komt van drones, die meestal daar nog niet aangevallen worden als je oplet (ff in en eruit)... Genoeg highslots voor salvager, probe launcher en cloak. Daarnaast nog 3 heavy neutron blasters voor de enkele BS die je tegenkomt en je cleared die anoms best snel!
Belangrijkste... altijd allignen als het ff kan (soms moet je inderdaad ff salvagen). Zorg dat je zo snel mogelijk weg bent bij de beacon: dan ben je op tijd weg van andere schepen (en combat probes heb je natuurlijk al lang gezien op je d-scan)

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou ja ik heb 2 chars 1 non combat maar goeie scan skills

en 1 combat char die dus om te beginnen in BC wil en later HAC of T3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

meerdere mensen die eruit vlogen. kan niet meer inloggen en de rest ook niet maar sommige nog steeds online

lekker zit in system met hostiles en GCC :X in cynabal ;(

weird mn main kan niet meer inloggen (handshake failed) maar mijn alt kan gewoon inloggen :/

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 18-03-2012 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD

JanvD

Portretfotograaf

Wat een vet filmpje zeg!!

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

absoluut ook spraak van FC das wel cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Odda zat de laatste tijd voor zover ik weet nogal wat te smartbomben in lowsec op een gate .. .tja dan kan je dit verwachten hé.

Strakke actie van die FW'ers daar, is het suiciden van een paar dreads wel waard hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 13:37

Shunt

Boe

Een paar dreads ?
ze hebben ruim 30 dreads ge whelped om een titan te killen.
Excl fitting is dat op zijn minst 60b aan ships en dan moeten de T2 en BS nog mee gerekend worden. Maar jah dit laat wel weer een belangrijk punt zien wat PL al maanden aan geeft. Dreads VS titans Met zo veel dreads kan je een titan / sc bijna alpha'en Vooral die zo o o gevaarlijke tracking dreads waar goons zo bang voor zijn. Cudo's voor de mooie kill maar ze hadden carrier triage support mee moeten gooien igg meer dan hadden ze een stuk of 10 dode supers gehad aan de kant van PL.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shunt schreef op zondag 18 maart 2012 @ 19:29:
Een paar dreads ?
ze hebben ruim 30 dreads ge whelped om een titan te killen.
Excl fitting is dat op zijn minst 60b aan ships en dan moeten de T2 en BS nog mee gerekend worden. Maar jah dit laat wel weer een belangrijk punt zien wat PL al maanden aan geeft. Dreads VS titans Met zo veel dreads kan je een titan / sc bijna alpha'en Vooral die zo o o gevaarlijke tracking dreads waar goons zo bang voor zijn. Cudo's voor de mooie kill maar ze hadden carrier triage support mee moeten gooien igg meer dan hadden ze een stuk of 10 dode supers gehad aan de kant van PL.
dus titans zijn overpowered of wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Anoniem: 66797 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 22:51:
[...]

dus titans zijn overpowered of wat
Ze hebben geen duidelijke rol thats it. Als deze gasten een goede support fleet gehad hebben aka 10 ish 15 ish Triage carriers had PL en onze corp een aantal supers verloren in plaats van een titan. En waarschijnlijk hadden ze het er dan nog zonder echte kleerscheuren van afgebracht.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die Titan had een betere tank dan de standaard PL blap fit (de titans die subcaps afknallen), als hij slimmer was geweest en een full tank fit had gehad zou hij misschien nog levend zijn geweest omdat we het geluk hadden dat er binnen 2 minuten een 15 man fishing crew injumpte en reps op hem hadden. Dat is ook de hoofdreden dat we er zoveel hebben kunnen afmaken.

Helpt natuurlijk dat een IRC ping zo een 100 man supercap fleet bij elkaar roept om dreads af te knallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Shunt schreef op zondag 18 maart 2012 @ 23:01:
[...]

Ze hebben geen duidelijke rol thats it. Als deze gasten een goede support fleet gehad hebben aka 10 ish 15 ish Triage carriers had PL en onze corp een aantal supers verloren in plaats van een titan. En waarschijnlijk hadden ze het er dan nog zonder echte kleerscheuren van afgebracht.
Wat gaan Triage Carriers helpen, die worden in no time door 250 Fighter Bombers opbeblazen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

IJzerlijm schreef op maandag 19 maart 2012 @ 07:20:
[...]

Wat gaan Triage Carriers helpen, die worden in no time door 250 Fighter Bombers opbeblazen.
Had ze meer dan lang genoeg in leven gehouden om nog een paar supers af te maken.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Wat hadden ze dat in leven moeten houden? Die paar abaddons/support fleet? Dreads kun je niet reppen als ze in Siege zijn toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 11:50
Klopt, Odda zal er geen traan om laten though, 99% zeker dat ie al een nieuwe heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Klopt, dreads zijn in siege niet te reppen. Daarom heten ze ook suicide dreads ;)

Als ik het goed zag, werd de damage gedaan door +/- 60 suicide-dreads en maakte ze verder gebruik van neuting-ships. Deze tactiek was an sich goed en dit is dezelfde tactiek die Grath en Propogandas al meerdere keren hebben verkondigd. Wel grappig dat deze personen wel deze aantal dreads willen en kunnen inzetten :+

En ja, natuurlijk hadden met een aantal (triage)carriers en meer support hier meer uit kunnen halen (en hadden ze de isk-war gewonnen), maar dat is mosterd na de maaltijd. Ondanks dat het een blue titan is, kudo's voor de personen die deze titan hebben neergehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Was ook maar een kwestie van tijd natuurlijk als je steeds met dat ding in Amamake op de gate hangt te kloten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 16:13
nwagenaar schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:07:
Klopt, dreads zijn in siege niet te reppen. Daarom heten ze ook suicide dreads ;)

Als ik het goed zag, werd de damage gedaan door +/- 60 suicide-dreads en maakte ze verder gebruik van neuting-ships. Deze tactiek was an sich goed en dit is dezelfde tactiek die Grath en Propogandas al meerdere keren hebben verkondigd.
Tja, maar zij beweerden ook dat suicide dreads kansrijk zou moeten zijn tegen de gebruikelijke team tech vloot van 30+ titans, wat me persoonlijk gelul lijkt; dat ze een enkele slecht gefitte titan zonder support die voorspelbaar op een bepaalde plek rondhangt kunnen ganken bewijst helemaal niets. Overigens, nu de titan nerf een feit is erkennen ze opeens ook allemaal dat titans overpowered zijn en roepen gelijk dat de nerf niets gaat uithalen :O
Wel grappig dat deze personen wel deze aantal dreads willen en kunnen inzetten :+

En ja, natuurlijk hadden met een aantal (triage)carriers en meer support hier meer uit kunnen halen (en hadden ze de isk-war gewonnen),
Die dreads waren allemaal platinum insured en ze hebben de titan loot dus dat hebben ze waarschijnlijk sowieso wel.
maar dat is mosterd na de maaltijd. Ondanks dat het een blue titan is, kudo's voor de personen die deze titan hebben neergehaald.
zeker, goed opgezet en uitgevoerd! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Meister schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:21:
[...]
Tja, maar zij beweerden ook dat suicide dreads kansrijk zou moeten zijn tegen de gebruikelijke team tech vloot van 30+ titans, wat me persoonlijk gelul lijkt; dat ze een enkele slecht gefitte titan zonder support die voorspelbaar op een bepaalde plek rondhangt kunnen ganken bewijst helemaal niets. Overigens, nu de titan nerf een feit is erkennen ze opeens ook allemaal dat titans overpowered zijn en roepen gelijk dat de nerf niets gaat uithalen :O
En waarom zou dit niet zo zijn? Sowieso hebben wij nog nooit 30+ titans gedeployed (ik denk max. 25) en we weten dat de CFC wel even wat meer numbers kan produceren dan deze factionwar alliances. In theorie zou CFC toch zeker minimaal 75 dreads moeten kunnen produceren en ik denk dat ze zelfs 100 mensen in dreads kunnen stoppen. Zelfs met 30 titans zou zo'n suicide-dread fleet behoorlijke losses kunnen produceren. Immers, na 30 DD's heb je meer dan genoeg damage over om een tracking-titan te melten. De CFC heeft indertijd 50 dreads op een bounced titan gegooid en zelfs na de DD's hadden ze meer dan genoeg DPS om die bounced Erebus te melten.

Uiteraard is DPS een standaard EFT-berekening, je bent natuurlijk afhankelijk van andere factoren (supportfleet, SC's on the field, etc, etc, etc). Maar een suicide dread-fleet is een relatief goedkope/risicovrije manier om de vijandige superfleet uit te dunnen (mits je het goed doet natuurlijk).

Verder heb ik enkele pagina's terug aangegeven waarom deze nerf niet echt bijzonder is (met de goede modules kun je 5 targets met ong. 30 seconden locken waardoor je alsnog subcaps onder dezelfde/optimale omstandigheden kunt neerhalen). Ik ben het met iedereen eens dat een bepaalde nerf op z'n plaats was, maar deze nerf treft niet alleen de titans: door deze nerf wordt de damage van een out-of-siege dread aanzienlijk verminderd en in dat opzicht is deze nerf buiten proporties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-01-2024
op het dreads gebeuren reageerende... een 2e titan welke gelukkig voor rdn. dicht bij de shields was, kon snel genoeg de shields van de pos in dippen om zo de agro ff weg te zijn...

daarnaast.. de reactie van titan pilots, gaat meer omdat er gasten waren welke in een dread in siege diverse anomalies clearded (titan guns krijgen gelijk danwel betere tracking ivm faction tracking mods)

daarnaast zijn de maelstrom en drakes schepen (iig zoals ze nu rond vliegen) schepen die redelijk grote signature hebben...

dus speed tanked tengu's gaan <3 tegen titans worden ... of iig een van de manieren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Dutch2007 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 14:22:
op het dreads gebeuren reageerende... een 2e titan welke gelukkig voor rdn. dicht bij de shields was, kon snel genoeg de shields van de pos in dippen om zo de agro ff weg te zijn...

daarnaast.. de reactie van titan pilots, gaat meer omdat er gasten waren welke in een dread in siege diverse anomalies clearded (titan guns krijgen gelijk danwel betere tracking ivm faction tracking mods)

daarnaast zijn de maelstrom en drakes schepen (iig zoals ze nu rond vliegen) schepen die redelijk grote signature hebben...

dus speed tanked tengu's gaan <3 tegen titans worden ... of iig een van de manieren...
100MN Afterburner tengu's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Het zou eens tijd worden ook. Ik kan nu eindelijk een tengu op mijn main vliegen! Ik vind het weer tijd voor een tengu-welp! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 16:13
nwagenaar schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:09:
[...]

De CFC heeft indertijd 50 dreads op een bounced titan gegooid en zelfs na de DD's hadden ze meer dan genoeg DPS om die bounced Erebus te melten.

Uiteraard is DPS een standaard EFT-berekening, je bent natuurlijk afhankelijk van andere factoren (supportfleet, SC's on the field, etc, etc, etc). Maar een suicide dread-fleet is een relatief goedkope/risicovrije manier om de vijandige superfleet uit te dunnen (mits je het goed doet natuurlijk).
Je zegt het zelf al, een bounced titan. Tegen een grote groep supercaps die elkaar supporten heeft het realistisch gezien weinig kans van slagen, inderdaad omdat de theorie uit EFT heel iets anders is dan de laggy werkelijkheid. Bovendien is het zo makkelijk titans te bouwen tegenwoordig (jaja, zo makkelijk dat zelfs goons het doen) dat van uitdunnen geen sprake is, hoogstens de groei even beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
damn.. net 3 dagen geleden begonnen.( 30 dagen speeltijd gekocht) wat is dit spel verslavend
ben nog met de tutorial missions bezig
en nog heel wat isk bijmekaar sparen voor PLEX xodat ik 30 dagen speeltijd erbij kan kopen :D

maarre alle schepen die ik krijg op die tutorial school. kan ik die automatisch meenemen naar een andere system of moet ik dat stuk voor stuk doen? tenzij ik niet meer weet op welk station ze zijn

[ Voor 30% gewijzigd door nnndoh op 19-03-2012 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nnndoh schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:24:
damn.. net 3 dagen geleden begonnen.( 30 dagen speeltijd gekocht) wat is dit spel verslavend
en nog heel wat isk bijmekaar sparen voor PLEX xodat ik 30 dagen speeltijd erbij kan kopen :D

maarre alle schepen die ik krijg op die tutorial school. kan ik die automatisch meenemen naar een andere system of moet ik dat stuk voor stuk doen? tenzij ik niet meer weet op welk station ze zijn
geniet van het spel staar je niet blind op PLEX verdienen want dat is voor ene beginner niet te doen je hebt zoveel isk nodig voor schepen en skills focus en geniet ervan. de mogelijkheid om gratis te spelen met PLEXen is latere zorg

wat voor ras ben je en waar hang je rond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

nnndoh schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:24:

je moet alles zelf veprlaatsen ja (naja, kan je wel laten doen, dan doet een andere speler dat, maar dan kost het geld)
Kijk bij Assets, daar zie je al je bezittingen en hun locatie :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TepelStreeltje schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:40:
[...]

je moet alles zelf veprlaatsen ja (naja, kan je wel laten doen, dan doet een andere speler dat, maar dan kost het geld)
Kijk bij Assets, daar zie je al je bezittingen en hun locatie :)
dat dus als je bij mij in de buurt zit kan ik je wel helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DheeradjS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-05 15:54
Hm, als ik dit lees wil ik wel weer beginnen met spelen. Denk wel dat ik met een schone lijn ga beginnen.

New characters, here we come.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-05 15:34
Zo annoying dat ik die gemist heb :( Sure, ik was toch niet op de kill mail gekomen met m'n guardian en niet dat dit nu een echt super interessant gevecht was, maar damn in FW hebben we het al zo lastig..

Bij SOTF zijn we overigens ook erg blij met onze FCs ja, inclusief mooie accenten en dronkemans praat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ben dus van gallente achtergrond en zit nog in couster systeem
normaal gesproken speelde ik altijd freelancer (discovery mod) en zat daar in een groep
genaamd colonial remnant ( =CR=)
maar aangezien deze groep opgehouden is te bestaan , oftewel weggepest, zijn er een paar begonnen met EVE
aanvankelijk vond ik het idee maar niks, maar heb me toch vergist en verbaas me nog elke dag met wat ik allemaal tegenkom en wat er allemaal mogelijk is.

in ieder geval is mijn naam Charlie Mussle en ik denk dat ik me vooral bezig gaat houden met minen en traden.
dat deed of doet ik nog steeds in freelancer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Meister schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:20:
[...]
Je zegt het zelf al, een bounced titan. Tegen een grote groep supercaps die elkaar supporten heeft het realistisch gezien weinig kans van slagen, inderdaad omdat de theorie uit EFT heel iets anders is dan de laggy werkelijkheid. Bovendien is het zo makkelijk titans te bouwen tegenwoordig (jaja, zo makkelijk dat zelfs goons het doen) dat van uitdunnen geen sprake is, hoogstens de groei even beperken.
Muah, dat is wel heel erg zwart/wit. Met 50+ suicide dreads kun je extreem veel schade aanrichten. Het gaat erom dat als je zoiets gaat uitvoeren, dat je wel een goede tactiek gebruikt. Ja, ik geef je gelijk: Je kan niet zonder enige vorm van backup een suicide dread-fleet op een titan gooien en het is natuurlijk ook afhankelijk van de situatie en hoeveelheid tegenstanders.

Toch blijf ik het raar vinden dat de CFC amper zijn supers inzet (dit terwijl Mittens glansrijk verkondigt dat ze een grotere, zo niet de grootste superfleet hebben) en ik weet dat jullie toch zeker 75 mensen in dreads kunnen krijgen. Tel daarbij nog even 500+ mensen in een welpfleet en alphafleet en ik kan je verzekeren dat je in relatief korte tijd (voor zover dat TiDi dit toestaat) enorm veel dode supers hebt. De mensen en aantallen zijn er, het probleem is dus dat iemand die competent genoeg is die dit kan oppakken en uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probleem nummer 1 met supercap gevechten, mensen willen er alleen aan beginnen als ze zeker zijn dat ze zelf niks verliezen in de supercap vloot met de aantallen die CFC vs Raiden/NC. kunnen krijgen is er geen grote winnaar er zijn 2 groepen die flink wat supers verliezen en meeste groepen zijn daar toch nog te bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6441 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 18:54:
Probleem nummer 1 met supercap gevechten, mensen willen er alleen aan beginnen als ze zeker zijn dat ze zelf niks verliezen in de supercap vloot met de aantallen die CFC vs Raiden/NC. kunnen krijgen is er geen grote winnaar er zijn 2 groepen die flink wat supers verliezen en meeste groepen zijn daar toch nog te bang voor.
misschien dat dat veranderd zodra ze een meer gedefineerde rol krijgen. al is het natuurlijk een enorme hoeveelheid isk wat je dan kwijtraakt :/ maar goed als je ze niet gaat gebruiken heeft het weinig zin ze te maken/kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Gelukkig hebben we maar 300b+ ISK te spenderen aan reimbursements, hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De_Bastaard schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:22:
Gelukkig hebben we maar 300b+ ISK te spenderen aan reimbursements, hehe.
dat zijn "slechts" 3 titans right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Nah ...

Een titan kost in build cost maar iets van 50b ongeveer, fitting niet meegeteld.

Als je dan uitgaat van een simpele 'fleet' titan, dus geen exotische cap rechargers e.d., valt het wel mee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De_Bastaard schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:37:
Nah ...

Een titan kost in build cost maar iets van 50b ongeveer, fitting niet meegeteld.

Als je dan uitgaat van een simpele 'fleet' titan, dus geen exotische cap rechargers e.d., valt het wel mee :-)
ok maar dan nog blijft het een groot gedeelte uit de reimbursement knip in tegenstelling tot eigenlijk elk ander schip... toch?

dat lijkt me wel een belangrijk punt titans zijn takke duur in verhouding tot alle andere schepen in SOV warfare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Die reimbursement wallet groeit ook elke maand met 50bil hé. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De_Bastaard schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:43:
Die reimbursement wallet groeit ook elke maand met 50bil hé. ;-)
ja maar dan nog 1 titan verliezen en het is gewoon een grote hap sterker nog dat zegt dus dat jullie er niet meer dan 1 kunnen verliezen per maand zonder in saldo achteruit te gaan en dan tel ik de fit nog niet mee ook :/

vermoed dat dat best een rol speelt want die verhouding zal min of meer hetzelfde zijn bij andere grote 0.0 partijen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Als ik me niet vergis hebben we zelfs enkele op de plank liggen voor directe reimbursement :D

Maar, ja het is zeker een grote klap. Aan de andere kant verliezen we ze ook niet elke week ... maar gebruiken we ze wel zo vaak mogelijk :-)

Afaik verdwijnt er ook niets de tech-isk in de persoonlijke wallet van directors, en worden de opbrengsten van alle tech moons verdeelt over elke corp. Dat geld kan dan weer besteed worden aan reimbursements en aan het aanschaffen van nieuwe supercapitals ... zo krijgen corpmembers ze ook voor 'n prikkie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De_Bastaard schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:53:
Als ik me niet vergis hebben we zelfs enkele op de plank liggen voor directe reimbursement :D

Maar, ja het is zeker een grote klap. Aan de andere kant verliezen we ze ook niet elke week ... maar gebruiken we ze wel zo vaak mogelijk :-)

Afaik verdwijnt er ook niets de tech-isk in de persoonlijke wallet van directors, en worden de opbrengsten van alle tech moons verdeelt over elke corp. Dat geld kan dan weer besteed worden aan reimbursements en aan het aanschaffen van nieuwe supercapitals ... zo krijgen corpmembers ze ook voor 'n prikkie :D
ok ik weet dat jullie (en ook andere grote 0.0 alliances) het goed voor elkaar hebben, en je moet het ook niet zien als een aanval. ik denk dat supers gewoon minder gebruikt worden omdat het verliezen van enkele supers een big deal is zelfs voor de grote alliances ok niet zo groot als ik dacht maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Nah ... wij gebruiken ze dagelijks voor structure bashing :-) Als een gevecht uit de hand dreigt te lopen dan willen we ze daar ook nog wel eens voor deployen, maar dat is wel wat minder de laatste tijd.... je gaat ze niet deployen als je 2:1 outnumbered bent :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubilosis
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-05 13:16
2:1 are my odds ;), is waarschijnlijk ook de reden dat ik vaak aan puin wordt geschoten. Ik vlieg daar in tegen ook geen titan, maar 't liefst een myrm/catalist/sb.

Verder ben ik momenteel lekker aan het carebearen in highsec. Even standings voor 3 account grinden zodat die datacores binnen lopen \o/.

Ik denk dat ik wel weer terug ga naar 0.0 alsk daarmee klaar ben, ik deed daar voornamelijk minen en en t2 stuff bouwen. Eigenlijk alles behalve schepen. Vooral ammo en drones = massive isk :S., zelfs het bouwen van drones in Empire is bij de meeste hubs al redelijk winstgevend! Vereist wel een bonk skillz tough.

Zit ook te twijfelen om voor capitals te gaan, Orca is het grootste wat ik vlieg atm, die gebruik ik ook als mobiele basis ;). Het lijkt me wel verdraaid handig om een carrier te hebben (thanny oid) voor het verplaatsen van mijn schepen, god wat wordt ik daar af en toe moe van -_-'...

Oja, ik join wss dan weer me oude corp, DGBC, zitten volgens mij nog steeds in TEST, dus dan mogen jullie mij ook bashen voor blobbin ^^ (hoewel ik maar 1 char heb die daar geschikt voor is.. stupid fleet doctrines)

Ubi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 09:59
Gisteren een 'leuk' lesje geleerd. Onderdelen ophalen in lowsec in een klein snel schip ipv een battleship. lijkt me wel duidelijk waarom :+

mijn corp kon er iig goed om lachen en ik ondertussen ook :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Haha, daar moet je überhaupt goed oppassen met wat je gaat doen :-) In een Battleships ben je niet veel beter af denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arnlith schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 08:55:
Gisteren een 'leuk' lesje geleerd. Onderdelen ophalen in lowsec in een klein snel schip ipv een battleship. lijkt me wel duidelijk waarom :+

mijn corp kon er iig goed om lachen en ik ondertussen ook :p
ok wat voor BS hebben ze onder je kont weg geschoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-01-2024
beste is gewoon 1e keer docken en dan meteen undocken (liefst in een snelle T1 frigate) en dan een 300KM instant undock point maken, zolang er dan geen bubble on gate is, kan je mooi daarna docken, je spullen pakken en dan naar dat punt toe warpen :) evt als je rond de 200km bent en je schip is dan na de klote geschoten, kan je evt gewoon naar 100km van die bookmark warpen kunnen je amper tot niets doen \o/
Pagina: 1 ... 22 ... 46 Laatste