[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 21: Crucible Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Bastaard schreef op maandag 12 maart 2012 @ 15:10:
Maarja wat kost die crystal set? Gaat richting de 2bil toch?
ja iig een stuk duurder dan slave set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 06:47
Hmm, allemaal loot pinatas hiero, de een geeft nog meer uit dan de ander :)

CSM voting gaat de goede kant op voor Mittani, kijken wat ie in 2012 voor elkaar kan krijgen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 17:50
Hoop niet veel :-)

Alles voor Elise! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubilosis
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 17:12
Ik heb idd meerdere malen gehoord dat een tengu voor ratting top is. Persoonlijk gebruik ik een domi met remote reps op me alt die momenteel het meest effectief is in een cane, full dmg fit dan wel door de remote reps van de domi. Beetje Core Complexion standings grinden voor die datacores ;).

Toen ik in 0.0 zat deed ik Sanctums met een Proteus, 1058 dps, 400 serpentis tank, was uitkijken voor webbers, maar verder easy peasy en die blies echt door ALLES heen. Zodra ik terug keer ga ik denk met 2 chars dual boxen wss met een remote rep domi (560 dps) en of een t3 minni (web bonus tot 25k :D) of een meal, alpha'n die freaking rats! Zat te kijken en combined kan ik dan ongeveer 1700 dps doen, hoewel je dat nooit altijd doet, ik zal drones moeten gebruiken voor de frigs enzo, maar de BS zouden moeten smelten.. Met die prot haalde ik al tics van 19 tot 24 mil..., dus das wel lekker.

Ik ga weer grinden, waardeloos als je alts niks fatsoenlijks kunnen vliegen ;), nu ist missie aan nemen, met me main + alt in pod erheen vliegen, main killed alles, alt levert missie in en rince and repeat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11-2024
Looney11 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:33:
Hmm, allemaal loot pinatas hiero, de een geeft nog meer uit dan de ander :)

CSM voting gaat de goede kant op voor Mittani, kijken wat ie in 2012 voor elkaar kan krijgen. Ben benieuwd.
Alsof de CSM dingen kan gaan bepalen voor eve...
Nutteloos zoiets als CSM, het is niks anders dan de spelers in eve te laten denken dat ze invloed hebben op het spel en welke richting het opgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CSM van afgelopen jaar heeft zeker wel dingen onder de aandacht kunnen brengen bij CCP en de bewijzen zijn er in de manier waarop CCP helemaal anders met EVE en de spelers omgaan. Nu is EVE weer de hoofd aandacht voor CCP ipv de geldkoe die toch wel melk blijft leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Goon devs, Goon CSM hmm klinkt me bekent in de oren, iets van Pot and Kettle.

Hoop dat Mittens verliest hij is niet goed voor Eve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
Die verkiezingen geven ook nieuwe "inspiratie" aan spelers. Gister eentje in local die zei dat ie een plex had gekregen voor zijn stem op $kandidaat.
Gewoon verkapte reclame in de hoop dat er iemand in trapt natuurlijk. Die verkiezingen boeien me verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

En de Titan nerf is bekend:
Specific changes being made:

XL turret tracking halved, siege module tracking penalty removed

This should generally make titan performance against small targets significantly worse, without seriously impacting their effectiveness against larger targets, or negatively impacting dreadnaughts in their common use-case (ie, in siege mode).

Titans reduced to 3 maximum locked targets, and base scan resolution reduced to 5

This should make trying to engage smaller targets very inefficient, due to long lock-times and an inability to queue many targets at once. This reinforces the titan's MO as a slow-acting but hard-hitting platform (in line with the doomsday's huge damage and 10 minute RoF). The scan res number is balanced around multiple Cormack's sensor boosters, on the assumption that money is not a limiting factor for titan pilots, and therefore that people will shell out for officer SBs if that lets them continue do this kind of thing. Our understanding is that this isn't standard practice right now, but we have to balance for expected behavior after the change, and for worst-case scenarios.
Een scan res van 5 is wel super laag, dan doe je er een minuut of zo over een hictor te locken.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
lol ... wat moet je er van zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Met een scanres van 5 doet een avatar zonder sensor boosters er 60seconden over om een andere Titan te locken, sorry maar dat is compleet belachelijk.

Op dit moment kost het 42seconden om een Tengu te locken, na die nerf word dat +/-400s dat is meer dan 6 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Het enige wat ze hiermee doen is blob warfare stimuleren.

Misschien moet ik alles maar RMT'en en gewoon een ander spel gaan doen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ashrah schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:23:
Met een scanres van 5 doet een avatar zonder sensor boosters er 60seconden over om een andere Titan te locken, sorry maar dat is compleet belachelijk.

Op dit moment kost het 42seconden om een Tengu te locken, na die nerf word dat +/-400s dat is meer dan 6 minuten.
nou was het al de bedoeling dat een titan cruiser formaat zo goed als niet kan raken dus dat hij er 6 min over doet om een tengu te locken is zo erg nog niet lijkt me dan :S

maar 60 sec om andere titan te locken is wel erg lang :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Was ook maar een voorbeeld van die Tengu Legolas, komt neer op 1m20s ofzo om een pos te locken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ashrah schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:37:
Was ook maar een voorbeeld van die Tengu Legolas, komt neer op 1m20s ofzo om een pos te locken.
hoe zit het b.v. met een stilstaand BS op optimum range voor en na de nerve?

edit: stormloop topic :D

btw ik snap best dat mensen die erg lang getrained hebben om titan te vliegen en er een buttload ISK tegenaangegooid hebben om er 1 te kopen +fitten nu niet happy zijn :/

maar lees de OP van het stormlooptopic :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Te lang, en als je hem al locked dan track je de helft minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Nu 15.7s na de nerf 2minuut 30sec.

enige manier om nog titans te gebruiken is in nog grotere hoeveelheden dan nu ....

Goon lobby die hun battleships als de be-all, end-all willen en dankzij goon dev, goon csm en goon threadnaughts ales voor elkaar krijgen.

[ Voor 77% gewijzigd door Ashrah op 13-03-2012 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Overigens ook echt hardstikke debiel dat ze niet het 'grote' probleem van de blob warfare aanpakken, maar het nu eigenlijk alleen maar stimuleren. Nu gaan er nog meer lui met een whelpcane spelen en heb je al die tijd eigenlijk voor niets je titan getrained.

Nouja, het is dan een dure bridge boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ashrah schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:57:
Nu 15.7s na de nerf 2minuut 30sec.
maar wat is de kans dat je hem raakt (en is in 1 shot POEF?)? en dat voor en na de nerve aub

kijk ik weet niks van caps/super caps behalve van wat basis dingetjes en als ik mijn mening beetje neutraal wil vormen heb ik wel wat vergelijkings materiaal nodig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
XL turrets raken tracking kwijt ... geen idee nog wat dat inhoud maar hou het maar op bijna niet meer te raken.

Titan/Supercarrier zijn dus alleen nog maar strategische doelen tegen andere caps straks en titans krijgen de "short end of the stick" omdat SC';s en dreads toch al meer damage doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
WTB Ragnarok voor 30b !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 14:52
deze gast is niet blij :
http://eve.battleclinic.c.../killmail.php?id=15433162
heb hem ook nog gepodded, met 1.5 miljard aan implants maakt dat toch in totaal zon 4 miljard isk schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaakwortel schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:08:
deze gast is niet blij :
http://eve.battleclinic.c.../killmail.php?id=15433162
heb hem ook nog gepodded, met 1.5 miljard aan implants maakt dat toch in totaal zon 4 miljard isk schade.
nice kill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De_Bastaard schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:58:
Overigens ook echt hardstikke debiel dat ze niet het 'grote' probleem van de blob warfare aanpakken, maar het nu eigenlijk alleen maar stimuleren. Nu gaan er nog meer lui met een whelpcane spelen en heb je al die tijd eigenlijk voor niets je titan getrained.
En wat is dan die 'silver bullet' die blob warfare aanpakt ? Het wordt vaak geroepen maar alles wat wordt gesuggereerd is eigenlijk nog veel erger.

Meerdere sov objectives tegelijkertijd leidt alleen maar grotere blobs die X keer groter zijn dan de vijand waar X het aantal objectives is.
Line Of Sight mechanics (vriendelijke schepen blokkeren elkaars vuur) leiden tot enorm veel meer lag.
Arbitraire limiten aan aantallen spelers per system is makkelijk te misbruiken.

Wat is er verder nog ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
max aantal lui in fleet per system? Laten we zeggen 800, ieder 400 max. Even odds.

Je kunt nu wel de supercapitals aanpakken (supercap nerf, titan nerf), en aan de andere kant boosten ze nu het gebruik van Carriers door de drempel te verlagen naar BS4.

Daarnaast kun je met 10m SP een 'whelp' Hurricane vliegen, waardoor het spel eigenlijk niet meer beinvloed wordt door met wie je te maken hebt maar meer met hoeveel lui je te maken hebt. Elke corp kan immers een lading aan 10mil SP characters recruiten.

Neem daarbij een torenhoog inkomen van Tech en je kunt een maand lang je hele alliance sponsoren v.w.b. schepen. Als ik hoor dat wij maandelijks 200-300b kunnen reimbursen dan klopt er toch ergens iets niet....

[ Voor 17% gewijzigd door De_Bastaard op 13-03-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Bastaard schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:25:
max aantal lui in fleet per system? Laten we zeggen 800, ieder 400 max. Even odds.

Je kunt nu wel de supercapitals aanpakken (supercap nerf, titan nerf), en aan de andere kant boosten ze nu het gebruik van Carriers door de drempel te verlagen naar BS4.

Daarnaast kun je met 10m SP een 'whelp' Hurricane vliegen, waardoor het spel eigenlijk niet meer beinvloed wordt door met wie je te maken hebt maar meer met hoeveel lui je te maken hebt. Elke corp kan immers een lading aan 10mil SP characters recruiten.

Neem daarbij een torenhoog inkomen van Tech en je kunt een maand lang je hele alliance sponsoren v.w.b. schepen. Als ik hoor dat wij maandelijks 200-300b kunnen reimbursen dan klopt er toch ergens iets niet....
dat dus! lost ook meteen het mega lag probleem op. 2 birds 1 stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De_Bastaard schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:25:
Dat is wel heel erg makkelijk te misbruiken. Je zet 400 van jou en 400 'neutrale' alts in systeem en het is vol.
En als je even odds wil moet je ook het aantal skillpoints en shiptypes gelijkzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Probleem is dat bij zeg max 800 man 1 kant gaat proberen dat systeem zo vol te krijgen dat jullie er of niet meer in kunnen komen of met zo weinig dat het toch niet uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Vandaar dat ik zeg 400 per kant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Nu nog een definitie van 'kant' die in game mechanics af te dwingen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Per kant kan op geen enkele manier gecontroleerd worden 400 van 1 alliance is niet zo moeilijk maar hoeveel alliances zitten er in de CFC b.v. :p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Staan overigens al aardig wat Titans te koop op eve-o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Bastaard schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:02:
Staan overigens al aardig wat Titans te koop op eve-o.
ben benieuwd of ze spijt gaan krijgen met de tijd namelijk
We're not happy with the effectiveness of large groups of titans against subcapital ships, so we're making some adjustments to titans and to XL turrets.

This is a quick, surgical adjustment to solve a specific issue we have identified. It's not a general titan balance pass, and we don't consider titans "done" after this change. Titans will require significant further changes, and probably an overall adjustment in role, before they're in a place where we're really happy with them. This will require a reasonably significant amount of work, which we unfortunately don't have the spare resources for right now. In a similar vein, we're not making more extensive balance changes (or addressing this issue in a more technically complex way) because we're allocating the minimum resources needed to resolve the specific issue (titans performing excessively well against subcaps in certain circumstances) satisfactorily. If you have any further questions about this paragraph, please ask away

For the immediate future and until such time as we have the resources available to do a comprehensive overhaul, we want to ensure that titans perform decently against other capitals, but do not represent a serious threat to subcaps. We want titans to have clear vulnerabilities, and as much as possible to have them acting in support of the main capital/subcap fleet rather than the other way round. We've already prevented doomsdays from being fired at subcaps, and this adjustment should continue that trend.

We have talked to the CSM about this, and we're comfortable going forward with these changes in light of that discussion. I'm not going to put words in their mouths, though.
dat komt dus uit dit topic op EVE forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heh, eve-o forums down door excessieve hoeveelheden nerd rage :+

Persoonlijk blijf ik mijn titan gewoon gebruiken.

Hij kan nog steeds een DD doen
Hij kan nog steeds bridgen
En hij geeft me nog steeds 37,5% meer armor in fleet.

Deze nerf zat er al tijden aan te komen. De scan res nerf is wat aan de forse kant, maar ook dat begrijp ik wel. Met alleen tracking aanpakken kom je er niet. Met genoeg webs en target painters maakt het weining uit hoe slecht de tracking op je gun is, je raakt dingen toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Je weet wie er in CSM zit, en hier groot voorstander van was :?

Overigens zou een nieuwe tactiek kunnen zijn om enorm veel dreads of carriers te gebruiken. Dreads in siege hebben geen penalty meer v.w.b. tracking, en dat zou samen met veel loki's en dergelijke wel een leuke vervanger zijn.

Aan de andere kant kun je natuurlijk 300 carriers gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Bastaard schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:16:

Overigens zou een nieuwe tactiek kunnen zijn om enorm veel dreads of carriers te gebruiken. Dreads in siege hebben geen penalty meer v.w.b. tracking, en dat zou samen met veel loki's en dergelijke wel een leuke vervanger zijn.

Aan de andere kant kun je natuurlijk 300 carriers gaan gebruiken.
Volgens mij heeft zelfs Elise aangegeven dat er wel wat aan titans gedaan kon worden omdat de huidige situatie wat aan de overpowered kant was?

Maar ja, Mitani zal wel in zijn nopjes zijn inderdaad.

Dit is gewoon de gebruikelijke cycle van eve. De komende maanden zal het protesteren over hoe er geen manier is om een blob te counteren wel toenemen. En wie weet wat CCP dan zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De_Bastaard schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:16:

De penalty is exact hetzelfde, alle XL guns hebben nu standaard een -50% tracking. Dreads zijn nu juist alleen maar nuttelozer geworden omdat ze out of siege nu net zo min iets kunnen raken terwijl je vroeger nog wel eens een flinke vloot dreads als grote BS zag opereren out of siege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 18:06
Hoe zat het ook alweer: Drones werden gelimiteerd tot 5 - niemand zou ooit drones gebruiken. Nanonerf +mwd nerf zorgde ervoor dat alle schepen stilstonden. Motherships (nu sc's) werden generfd en nog eens. Niemand zou ze vliegen. DD + hp van titans werden grondig aangepast. Titans zouden alleen als bridger worden gebruikt...

Bittervet tears - best tears? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Op het moment zie ik het alsof ccp gewoon de chinese server na wil bootsen..

1 a 2 echte coalitions, met gewoon links en rechts wat border disputes en klaar... en static sov....

Want ja... nog meer mensen tegen elkaar anisch ccp nu al niet aan.. want we hebben vaak al 10% TiDi :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wheez50 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:42:
Hoe zat het ook alweer: Drones werden gelimiteerd tot 5 - niemand zou ooit drones gebruiken. Nanonerf +mwd nerf zorgde ervoor dat alle schepen stilstonden. Motherships (nu sc's) werden generfd en nog eens. Niemand zou ze vliegen. DD + hp van titans werden grondig aangepast. Titans zouden alleen als bridger worden gebruikt...

Bittervet tears - best tears? ^^
Precies. Er zijn tranen met elke nerf. Deze keer zijn ze alleen wat heftiger omdat het om vrij dure schepen gaat waarin mensen een hoop tijd en ISK hebben geinvesteerd.

Overigens las ik net op Kugu dat Mitani van plan is om gewoon titans te blijven produceren en zelfs om fire-sale titans te kopen. Nou neem ik niet alles wat hij zegt voor waar aan maar dit klinkt vrij aannemelijk. Titans blijven echt wel een rol houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch2007 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:45:
Op het moment zie ik het alsof ccp gewoon de chinese server na wil bootsen..

1 a 2 echte coalitions, met gewoon links en rechts wat border disputes en klaar... en static sov....

Want ja... nog meer mensen tegen elkaar anisch ccp nu al niet aan.. want we hebben vaak al 10% TiDi :(
Deze heb ik al wel een paar keer eerder gehoord in al de jaren dat ik EvE speel. De eerste keer was toen Goons + RA samen Lotka Voltera, KOS en Veritas Immortalis steam rolden ergens in 2006/2007 (denk ik). Tweede keer was toen BoB + friends en de NC samen zo'n 80% van de map bezaten. De laatste keer was toen het russische blok Atlas & Co en de NC opruimde. Elke keer bleek het wel mee te vallen. En op dit moment is er helemaal geen reden om aan te nemen dat dit zal gebeuren. Zowel in het noorden als in het zuiden zijn er zat conflicten.

Tranquility is ook niet te vergelijken met de chinese server. Alleen al het aantal actieve spelers maakt dat de dynamiek compleet anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:48:
Titans blijven echt wel een rol houden.
absoluut en als je er 1 kan vliegen maar nog niet hebt is dit ideale moment er 1 te kopen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
zijn Sieged dreads na patch nog altijd ruk? of is een shortrange dread opeens badass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junketsu
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 09:08
Hallo,

Leuk topic by the way :-)

Ik ben nu al 13 dagen Eve Online aan het uitproberen en zou het wel willen kopen. Ik lees over de Eve Online: Commissioned Officer Edition maar kan deze nergens vinden: Niet in Nederland of levertijd van 1 maand (!).

Hebben jullie nog een idee? Ik wil graag die Commissioned Officer Edition, omdat je daar speciale gear bij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 18:06
http://www.amazon.com/Eve...TF8&qid=1331681187&sr=8-1

Eerste google search :P

edit: Dichterbij huis: http://www.amazon.de/EVE-...TF8&qid=1331681323&sr=8-1

Amazon uk heeft 'm via de duitse uitgever (en dus ws site)...

[ Voor 41% gewijzigd door wheez50 op 14-03-2012 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Bastaard schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 23:29:
zijn Sieged dreads na patch nog altijd ruk? of is een shortrange dread opeens badass?
Sieged dreads blijven zoals ze zijn (de 50% tracking penalty is verplaatst van de siege mod naar de guns). Na de patch is een unsieged dread nu dus ook ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Dronefang schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 23:58:
Hallo,

Ik ben nu al 13 dagen Eve Online aan het uitproberen en zou het wel willen kopen. Ik lees over de Eve Online: Commissioned Officer Edition maar kan deze nergens vinden: Niet in Nederland of levertijd van 1 maand (!).

Hebben jullie nog een idee? Ik wil graag die Commissioned Officer Edition, omdat je daar speciale gear bij krijgt.
'Speciale gear' betekent in EVE betrekkelijk weinig. Zeker omdat je al 14 dagen aan het spelen ben, dus die implants die je dan krijgt, zijn maximaal 35 - 14 = 21 dagen geldig. Gewoon zo snel mogelijk +3 implants verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Dronefang schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 23:58:
Hallo,

Die booster is trouwens wel maar 30 dagen werkzaam na account aanmaak. Als je account al 13 dagen oud is heb je er nog 17 te gaan. Als je ook nog een paar dagen moet wachten op levering is het nog minder.
Niet echt de moeite als je het mij vraagt, behalve als je het voor het doosje doet natuurlijk...

die booster is btw ook ingame te koop voor een paar honderd miljoen, maar nog beter verkoop je een plex card en koop je wat +3 implants (zelfde effect, alleen dan permanent (ofja, totdat je gepod word)) en heb je nog een paar honderd mil over voor andere leuke dingen.

Ik koop mijn gtc bij http://www.shatteredcrystal.com/ (vanwege de sponsoring van blink)

Edit: Of wel die commisioned officer versie om je trial te activeren, en dan die cerebral accelerator verkopen en voor de winst de gewone +3 implants kopen...
Zit nu op het werk, dus kan even niet checken of mijn idee van de prijs klopt.

[ Voor 9% gewijzigd door defusion op 14-03-2012 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:41
Ik heb dat gebruikt voor mijn alt. De booster zorgt er in combinatie met +3 implants effectief voor "+6 implants", dat zorgde er bij mij voor dat ik binnen een maand een T2 fitted Drake kon vliegen. Maar ik heb hem destijds bij een regulier nieuw account gekregen en had geen speciale versie ofzo.

Ik moet zeggen dat de nieuwe client weer behoorlijk vol met simpele bugs zitten. Ook de performance van de game is naar beneden gegaan, hopelijk kunnen ze dit weer snel fiksen, verwacht weer een reeks aan patches :P

[ Voor 50% gewijzigd door Cardinal op 14-03-2012 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubilosis
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 17:12
Cardinal schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 09:38:
Ik heb dat gebruikt voor mijn alt. De booster zorgt er in combinatie met +3 implants effectief voor "+6 implants", dat zorgde er bij mij voor dat ik binnen een maand een T2 fitted Drake kon vliegen. Maar ik heb hem destijds bij een regulier nieuw account gekregen en had geen speciale versie ofzo.
Hee, das wel interresant, want dat zou betekenen dat je ook heel eenvoudig research chars kan maken enzo.. =D, heeft iemand een idee of als je een account heb met daarop research lopen (as in research agents voor de datacores) dat je dan de account niet betaald, krijg je dan nog gewoon de datacores? Je skillque enzo stopt, maar als dat doorloopt is dat wellicht interresant :)
Cardinal schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 09:38:
Ik moet zeggen dat de nieuwe client weer behoorlijk vol met simpele bugs zitten. Ook de performance van de game is naar beneden gegaan, hopelijk kunnen ze dit weer snel fiksen, verwacht weer een reeks aan patches :P
Ik heb persoonlijk geen problemen met performance gehad gister, heb jammer genoeg maar een uurtje kunnen spelen maar al met al ging het best. Ik draaide gister EVE 3x op deze pc

Zijn de specs aangepast of? (oja, iemand nog 2x 24''? Wordt gek van 3 clients op 2 schermen |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:25
Mijn systeem heeft wel wat moeite om 3 clients tegelijkertijd te draaien. En dat op een Core I7-950 met 32GB aan RAM en 2 x 8800GTX in SLI. Maar ik heb de kwaliteit dan ook op maximaal staan :P

Zodra ik de clients op performance zet, dan draait het zonder performance issues. Maar ik moet zeggen, gisteren ondervond ik ook wat framerate issues met 2 clients tegelijkertijd....

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junketsu
Beste allemaal, bedankt voor de snelle hulp.

Ik had de links op Amazon (.com / .co.uk / .de) al eerder via Google opgespoord, maar vroeg mij met name af of jullie een Nederlandse shop kende. Ik zal de Officer edition vanavond bestellen bij Amazon.de.

Als ik jullie reacties zo lees (waarin sommige termen nog niet bekend zijn) is het de bedoeling dat ik de 'special gear' ofwel de Cerebral Accelerator verkopen en hiervan implantaten koop.

Hierboven lees ik ook dat je de implantaten verliest als je je clone verliest (lees: pod kapotgaat). Is dit altijd zo? Ik las ook over een speciale clone die jouw skills points aankan. Dit heeft met elkaar te maken, neem ik aan, maar garandeert dus niet het behoud van implantaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
Ashrah, je bent nogal verbolgen over het hele Goon gebeuren en volgens mij is het e.e.a. niet geschoeid op feiten hetgeen ik graag met je door wil nemen.

CCP Sreegs is Darius Johnson, de oude CEO van Goonfleet. Na zijn vertrek heeft Mittani de teugels overgenomen. De Internal Affairs afdeling van CCP houdt Sreegs scherp in de gaten, dit heeft hij ons zelf verteld tijdens de goon meet in Amsterdam een paar weken terug. Al zijn privé accounts alsmede zijn werkaccount worden constant in de gaten gehouden, als hij ook maar een knipoog geeft naar een andere speler kan het zijn dat hij hier op wordt aangesproken.

Ik weet dat dit geen ultieme bescherming biedt maar het geeft wel het e.e.a. aan. Dit geldt trouwens niet alleen voor Sreegs, elke Dev of CCP-employee ligt onder het vergrootglas als het op EVE aan komt.

V.w.b. de titan nerf, er zijn zo langzamerhand 48 pagina's of meer over geschreven. Mijn persoonlijke mening is dat de titan nooit een goed gedefineerde rol heeft gekregen. Toen deze als eerste uitkwam met z'n AOE DD was het nog leuk, totdat de drive-by DD's begonnen en de titans prominent aanwezig waren op het slagveld en met 2 of 3 titans werd een vloot van honderden schepen opgeblazen. Niet echt een gebalanceerd iets als je het mij vraagt.

Daarna zijn ze generfed en heeft men verzocht ze in een anti-cap role te plaatsen door de DD op één doelwit van kracht te laten zijn.
Door de ruime hoeveelheid Titans voorhanden werd het wel duidelijk dat een blob van 10 of meer titans nagenoeg niet te vernietigen was door conventionele vloten. Eerst werden de commandships en logistics weg-geknald door de DD's en daarna was de vloot zelf aan de beurt.

Later werd de DD verder generfed, drones weggenomen en als resultaat geeft het ons de huidige setup met super-(remote)-tracking enhanced titans die zelfs interceptors blappen als het ze zo uitkomt. De hoeveelheid titans die nu op een slagveld gebracht kunnen worden begint meer op blob-warfare te lijken dan een gedefineerde rol op het slagveld voor deze schepen.

Een "gewone" vloot van subcaps wordt aan gort geschoten door titans zonder supportfleet, niet echt een boeiend schouwspel.

Nu worden ze de grond in generfed, ik vlieg zelf geen supercaps, ik zie het nut niet. ik ben met je eens dat het links en rechts wat minder had gekund maar het blob-warfare wordt er echt niet anders van. Als je small-scale PvP wilt, neem dan contact op met de FC van je tegenstander en spreek wat af, Goons doen niet anders met Ev0ke en NCdot. Waarom? small-scale fleets is fun.

Wanneer het echter op strategische doelen aan komt is degene die de meeste mensen kan verzamelen, simpelweg de winnaar. Dat is in andere spellen niet anders. Een cap opleggen aan hoeveel piloten er in een systeem kunnen zitten baant de weg naar battle-grounds en ontneemt EVE zijn sandbox eigenschap als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dronefang schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:20:
Als ik jullie reacties zo lees (waarin sommige termen nog niet bekend zijn) is het de bedoeling dat ik de 'special gear' ofwel de Cerebral Accelerator verkopen en hiervan implantaten koop.

Hierboven lees ik ook dat je de implantaten verliest als je je clone verliest (lees: pod kapotgaat). Is dit altijd zo? Ik las ook over een speciale clone die jouw skills points aankan. Dit heeft met elkaar te maken, neem ik aan, maar garandeert dus niet het behoud van implantaten?
Meer als na 30 dagen heeft die implant geen nut meer dus als je er 100mil voor kan krijgen en een setje +3 kan inzetten gaat het net zo snel qua skills.

De deadclone of medical clone houdt inderdaad alleen je skillpoints bij en niet je implants. Een jumpclone kan dan wel weer implants bevatten maar dat zijn niet dezelfde als die in je normale kloon zitten.

Het is dus zaak om je medical clone bij te werken naar aanleiding van je skills. Je kan anders skills kwijtraken omdat dat niet in die kloon past indien je bent gepodkilled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Het zit zo:

- Mocht je gepod worden, dan ben je al je implants en hardwires kwijt. Omdat jij gepod wordt, kom je in een clone met 900K skillpoints terecht.
- Mocht je niet je clone hebben geüpgrade en je wordt nogmaals gepod, dan verlies je skillpoints en effectief verlies je een skill.

Zo had ik een keer het probleem dat ik een lvl5 van Small Hybrid Guns (oid) verloor en daardoor kon ik vervolgens geen gebruik meer maken van mijn T2 Guns (omdat je niet meer voldoet een pre-requisits).

Dus zodra jij gepod wordt, direct je clone upgraden. En niet zoals bij mij waarbij ik gepod werd, direct weer undocken in een nieuwe drake en mijzelf weer in het gevecht mengen om - nadat ik ook even primary werd en gesaved werd in 10% hull - na het gevecht tot de conclusie te komen dat ik vergeten was om mijn clone te upgraden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junketsu
OK, duidelijk. Hartelijk dank voor de informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dronefang schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:20:
Beste allemaal, bedankt voor de snelle hulp.

Ik had de links op Amazon (.com / .co.uk / .de) al eerder via Google opgespoord, maar vroeg mij met name af of jullie een Nederlandse shop kende. Ik zal de Officer edition vanavond bestellen bij Amazon.de.

jouw clone zit in een pod deze pod zit op zijn beurt in het schip dat je vliegt.

als jouw schip kapot gaat dan blijf je in je pod over (ook wel egg genoemd omdat het op een ei lijkt) als ze die kapot schieten dan ben je zoals ze het in het spel noemen gepod en dat houdt in dat je al je implants kwijt bent en je medical clone zegt of en hoeveel skillpoints je verliest.

als je medical clone up to date is verlies je nooit skillpoints, maar wel je implants daar kan je niks aan doen.

wel kan je als je b.v. iets gevaarlijks gaat ondernemen (b.v. naar low sec gaat of 0.0 of in een wormhole) naar een jumpclone overstappen dat is een identieke clone van jezelf maar zonder de implants (je kan er uiteraard implants in doen maar als je er dan mee op pad gaat loop je het gevaar deze te verliezen)

zo heb ik b.v. mezelf en 3 jumpclones
2 jumpclones hebben +3 implant set
1 jumpclone +4 implant set
en ikzelf een +5 implant set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol heel verhaal getypt ben je me voor :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junketsu
@Legolas_1973: Ook bedankt voor jouw informatie. Het stuk omtrent jumpclones en de concrete toepassing daarvan is erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dronefang schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:33:
@Legolas_1973: Ook bedankt voor jouw informatie. Het stuk omtrent jumpclones en de concrete toepassing daarvan is erg interessant.
er zijn echter wel wat eisen waar je aan moet voldoen voor je jumpclones kan maken.

er is een skill die je getrained moet hebben en wel: Informorph Psychology voor elk LVL kan je 1 jumpclone maken. verder heb je standing van 8.0 nodig bij een NPC corporation om daar een jumpclone te mogen maken.

dat of iemand die een schip met clonevat heeft en je kan helpen (reken daar niet te hard op :P)

meer vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Ja, het gebruik van jumpclones is behoorlijk interessant. Zo heb ik minimaal 2 jumpclones per char:

- 1 in onze stagingsystem (0.0)
- 1 in empire (om wat skills te kunnen kopen enzo)

Gezien onze locatie (NPC 0.0) is het voor mij niet erg interessant om rond te vliegen met implants omdat ik alleen maar online kom for the pew (mijn SC-alt heeft natuurlijk wel een groot aantal implants en hardwires in gebruik). In onze SOV systems vloog ik wel rond met implants, mede omdat wij 10+ jumps zaten van onze stagingsystem en dan was het een stuk makkelijker om even te clonejumpen naar mijn non-implant clone.

Overigens ben ik diverse keren gepod met een +3 of +4 implantset. Simpelweg omdat ik te lui was om te clonejumpen (terwijl die andere station maar 1 jump van onze rallypoint vandaag zat) :P

[ Voor 13% gewijzigd door nwagenaar op 14-03-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junketsu
Voor nu geen vragen meer, ik zit ook m'n werk dus mijn focus hoort ergens anders te liggen.

Ik heb ondertussen wel een aantal items op mijn TO DO list staan:
-Officer edition via Amazon.de aanschaffen.
-Informorph Psychology skill kopen en in queue zetten.
-Informeren in corporation naar persoon met schip met Clonevat.
-Status van medical clone nachecken of deze mijn skillpoints dekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dronefang schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:48:
Voor nu geen vragen meer, ik zit ook m'n werk dus mijn focus hoort ergens anders te liggen.

Ik heb ondertussen wel een aantal items op mijn TO DO list staan:
-Officer edition via Amazon.de aanschaffen.
-Informorph Psychology skill kopen en in queue zetten.
-Informeren in corporation naar persoon met schip met Clonevat.
d:)b
-Status van medical clone nachecken of deze mijn skillpoints dekt.
zorg dat je dat ruim doet zodat je niet te vaak een nieuwe medical clone hoeft te nemen. niet te ruim daar dat duur is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
En indien er niemand is met een Clonevat => Standing grinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peekster schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:50:
En indien er niemand is met een Clonevat => Standing grinden.
+1 scherp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee +8 volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornflakes
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-08 09:34
:+

Natuurlijk kan je ook tijdelijk een andere corp joinen, Estel Arador biedt gratis jumpclones aan. Ook kan je hier: https://forums.eveonline....ault.aspx?g=posts&t=10229 het gratis doen, terwijl je in je corp blijft. Genoeg mogelijkheden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertjen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09 09:18
hier bestel ik mijn gamecards : http://gamecards.eu/games/good/342#bonus. betalen met visa en uurtje later heb je de key in je mailbox

toen ik mijn alts aanmaakte heb ik altijd met een Commissioned Officer Edition gewerkt.
Account aanmaken + meteen activeren. cerebral implanten. meteen skillen voor +4 implant setje en na 2 dagen train je aan +7 op al je attributes.
op een maand tijd maakt dit veel verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08

4bit

Onward, to futility!

Laatste keer heb ik mijn gametime gekocht op de eve site zelf. Kunt daar blijkbaar terug langdurige tijd aankopen met dan een korting tegenover de 2maand gamecards.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
Ik gebruik shatteredcrystal zolang als er GTC's zijn. Het leuke is dat je op een gegeven moment korting krijgt op de GTC's. En met de prijzen in $ t.o.v. de € is het ook goedkoper.

Het enige waar je rekening mee moet houden is dat ze je bij je eerste order opbellen om te verifieren dat je zegt wie je bent. Da's opzich al komisch, want ze vragen bijvoorbeeld naar een ziekenhuis in de buurt. Als je dan de NL naam zegt, is het verwarring al om en wordt al gauw besloten dat je bent wie je zegt dat je bent.

Betaling met Paypal, Visa/Mastercard e.d.

www.shatteredcrystal.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08

4bit

Onward, to futility!

Yep, heb ik ook voorgehad.
Hoe dichtbij is het dichtstbijzijnde station?
Wat is de naam van de dichtstbijzijnde Europese weg?
etc etc...

Ik mij niet aan dat telefoontje verwacht, nogal in de war enz.Maar ze doen er niet moeilijk over uiteindelijk.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Is het niet goedkoper overigens om gewoon te idealen of 'n subscription te nemen?

Heb zelf in het verleden ook wel eens bij ShatteredCrystal of Evetimecode.com gekocht, maar ben nog nooit gebeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Looney11 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:23:
Ashrah, je bent nogal verbolgen over het hele Goon gebeuren en volgens mij is het e.e.a. niet geschoeid op feiten hetgeen ik graag met je door wil nemen.

CCP Sreegs is Darius Johnson, de oude CEO van Goonfleet. Na zijn vertrek heeft Mittani de teugels overgenomen. De Internal Affairs afdeling van CCP houdt Sreegs scherp in de gaten, dit heeft hij ons zelf verteld tijdens de goon meet in Amsterdam een paar weken terug. Al zijn privé accounts alsmede zijn werkaccount worden constant in de gaten gehouden, als hij ook maar een knipoog geeft naar een andere speler kan het zijn dat hij hier op wordt aangesproken.

Ik weet dat dit geen ultieme bescherming biedt maar het geeft wel het e.e.a. aan. Dit geldt trouwens niet alleen voor Sreegs, elke Dev of CCP-employee ligt onder het vergrootglas als het op EVE aan komt.
Dat is natuurlijk ook logisch, sinds het T20-debacle willen ze dit soort publiciteit zoveel mogelijk voorkomen en dus zullen ze de devs op hun werkplaats zeer streng in de gaten houden. Maar daarbuiten zijn meer dan genoeg mogelijkheden (dat is al te zien aan het feit dat jullie een Goon-meeting hebben en gewoon een biertje kunnen drinken met een ex-Goon die werkt bij CCP) en je snapt natuurlijk ook wel dat ze niet per se hoeven te communiceren met mittens om te bepalen wat zijn alliance nu wil: members van de CFC zijn op het EO forum, Kugu en Twitter enorm duidelijk met hun mening waardoor je als CCP employee zeer snel door hebt wat men wil zien.

Ik zeg niet dat de ex-Goons bij CCP naar The Mittani's pijpen dansen en expliciet de veranderingen introduceren vanwege de wensen van de CFC. Ik zeg wel: The Mittani is chairman van de CSM en sinds dat hij daar actief is heb ik mijn bedenkingen bij bepaalde nerfs die hoofdzakelijk gericht zijn op de vijanden van CFC. En ik ben niet de enige, de termen "Goons Online" en "Eve Online:The Mittani's Spaceship Simulator" heb ik met regelmaat gehoord :P
Later werd de DD verder generfed, drones weggenomen en als resultaat geeft het ons de huidige setup met super-(remote)-tracking enhanced titans die zelfs interceptors blappen als het ze zo uitkomt. De hoeveelheid titans die nu op een slagveld gebracht kunnen worden begint meer op blob-warfare te lijken dan een gedefineerde rol op het slagveld voor deze schepen.

Een "gewone" vloot van subcaps wordt aan gort geschoten door titans zonder supportfleet, niet echt een boeiend schouwspel.
IMHO vind ik jouw uitleg behoorlijk ondermaats: de game mechanics zorgt ervoor dat jullie geblapt worden. ;)

Even wat uitleg:
Het feit dat jullie anchoren met jullie MWD's zodat jullie een grotere scanres hebben dan een carrier geeft de Titans een zeer grote kans dat ze jullie kunnen raken. Als jullie ook nog op een punt komen waarbij jullie nagenoeg geen transversal hebben en stil komen te staan (wat tijdens het anchoren in een fleet met 100+ gewoon gebeurt) dan is het voor een XL gun geen probleem om jullie te raken. Omdat je dus 10~15 tracking titans hebt (voor zover ik weet hebben we nog nooit 50 titans gebruikt om subcaps te blappen, maar dat terzijde), met ungrouped XL guns en ze sneller locken dan een standaard hellcat zonder sebo's dan krijg je dus het logische resultaat dat subcaps zeer snel dood gaan. Dit heeft niet per se te maken met Titans; 200 arty-abaddons of maels voorzien van ungrouped 1400mm T2 arties, sebo's en een sloot aan trackingcomputers alpha-en dezelfde hoeveelheid drakes als een titan. Het probleem van arty-abaddons en maels zijn: hun tank is aanzienlijk minder dan een titan en als zij gepinned zijn dan zijn ze binnen no-time dood.

Ter voorbeeld, gisteravond was er een Ares bij een POS op circa 100KM afstand. Hij had zijn MWD aan en zat de POS op 100KM te orbitten. Eén of twee titans hebben hem geprobeerd te raken en eentje kreeg hem met één hit tot 10% armor. Zodra hij wat meer begon te bewegen kon die titan hem gewoon niet raken.

Kortom: Je hebt diverse situaties nodig om een tracking titan effectief te kunnen gebruiken en de CFC lijkt hier geen rekening mee te (willen) houden waardoor het lijkt alsof tracking titans alles kunnen blappen. De realiteit is duidelijk anders dan wat je leest in de diverse fora of wat DBRB en consorten je willen doen geloven.
Nu worden ze de grond in generfed, ik vlieg zelf geen supercaps, ik zie het nut niet. ik ben met je eens dat het links en rechts wat minder had gekund maar het blob-warfare wordt er echt niet anders van. Als je small-scale PvP wilt, neem dan contact op met de FC van je tegenstander en spreek wat af, Goons doen niet anders met Ev0ke en NCdot. Waarom? small-scale fleets is fun.
No offence, maar juist de CFC staat bekend om hun blob warfare en in feite is hanteren jullie alleen de "throw as many men you can against the wall and it'll break eventually"-taktiek. Ik heb diverse pings gezien en daar wordt alleen maar gezegd: "Need moar numbers! If you die, reship and get on the titan!" en dan heb ik het nog niet over jullie "put as much people in system before reinforce timers so that we can produce lag en blackscreens"-taktieken voordat TiDi werd geïntroduceerd. Ik snap dat jullie meer spelers met 10M SP in fleet kunnen krijgen, maar ga dan niet klagen over dat wij met onze 50M en 100M SP spelers wel op komen draven met SC's, carriers en Titans omdat jullie 200 meer mensen on the field hebben....

Ik weet dat jullie capital pilots hebben, maar jullie SC's worden beperkt ingezet (bridging en in US TZ) en verder heb ik ze maar 2 keer tijdens een gevecht gezien (dat ene gevecht waarbij zowel jullie als ons een Titan hadden verloren en een keer toen we een bait-nyx gebruikten). Ik blijf erbij, jullie kunnen zouden zonder problemen 100 dread-pilots in fleet moeten kunnen krijgen en die tijdens een gevecht kunnen suiciden op onze SC's. De vorige keer dat jullie dit hebben gedaan was het een groot succes, 35 dode dreads voor een Erebus, maar daarna heb ik het jullie nooit meer zien doen, in plaats van om te counteren blijven jullie gewoon mensen in canes/drakes/maels stoppen om ondertussen op het EO forum vragen om een tracking titan nerf.....

Persoonlijk denk ik dat het grootste probleem gewoon SOV-warfare (reinforcement van towers, stations, ihubs, structure grinding, etc, etc) is en dit zorgt er uiteindelijk voor dat jullie met enorm veel mensen aankomen. Ik snap het ook wel, met 600 meals reinforce je structures in een zeer korte tijd. In het verleden hebben wij met 20~30 bombers een drietal SBU's neergeschoten, we waren gewoon 6 uur bezig! Om een indicatie te geven hoe wij het nu doen: Met 150~175 mensen in fleet en 50~75 SC's/carriers was het voor ons mogelijk om in 2 dagen 50+ SBU's te vernietigen, diverse towers te reinforcen en hebben wij een groot aantal ihubs en stations gerepped.
Wanneer het echter op strategische doelen aan komt is degene die de meeste mensen kan verzamelen, simpelweg de winnaar. Dat is in andere spellen niet anders. Een cap opleggen aan hoeveel piloten er in een systeem kunnen zitten baant de weg naar battle-grounds en ontneemt EVE zijn sandbox eigenschap als je het mij vraagt.
Muah, we hebben - ondanks aanzienlijk minder personen aan onze kant - meerdere keren laten zien dat wij niet bang zijn om het gevecht aan te gaan en dat wij ze ook kunnen winnen. Dat wij - om het verschil in numbers te compenseren - titans en supercapitals nodig hebben, dat moet je ons niet kwalijk nemen. Juist nu was het zo dat numbers niet per definitie zorgde voor een overwinning, door deze nerf worden onze kansen aanzienlijk minder, crëeer je juist blob-warfare (we hebben meer mensen nodig om jullie hoeveelheid te counteren) en nerfen ze ook nog eens dreads (die sowieso al beperkte out-of-siege damage tot hun beschikking hadden, nu is het helemaal belachelijk geworden)...

Onze kansen worden minder, maar het is niet onmogelijk: met diverse modules kunnen wij alsnog meer dan 3 targets locken, snellere lockingtime verkrijgen waardoor ze acceptabel zijn en subcaps blappen. Het gaat nu alleen wat langzamer dan voorheen en het heeft wat meer organisatie tussen FC's, subcaps en titans nodig .

Overigens ben ik er van bewust dat de tracking titan iets te overpowered was. Maar deze nerf is behoorlijk buiten proporties. Wat je nu ziet is dat de SC-heavy alliances (RDN, NCDOT en PL) kritiek uiten en dat de rest van het topic vervuild wordt door Goons en CFC-leden die niet verder komen dan "RDN/NCDOT/PL tears, best tears!"- en "Spring is coming!"-opmerkingen waardoor inhoudelijke argumenten zo goed als niet opgemerkt wordt en dat vind ik behoorlijk jammer.

[ Voor 3% gewijzigd door nwagenaar op 14-03-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Looney11 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:23:

----

Uhm jij bedoelt Goons kunnen niet winnen tenzij ze 1000+ man in een systeem mogen stoppen omdat onze tegenstander tech en tac wise beter zijn? Ze noemen jullie niet voor niets de Kitchensink of Clusterfuck coalition, Goon tactics is in 5 jaar geen steek veranderd behalve dat jullie "Top" nu geleerd heeft hoe ze invloed kunnen uitoefenen zonder threadnaughts te maken op het forum

Denk dat Nwagenaar de rest perfect heeft behandeld.

[ Voor 0% gewijzigd door Ashrah op 14-03-2012 15:07 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Overigens is er voor de rest geen enkele counter versus jullie lading aan Maelstroms en Drakes behalve dat wij nog meer mensen in fleet zouden moeten zetten.

Je kunt met geen enkel schip in EvE zo'n battle op tactische wijze winnen, omdat die schepen er gewoon niet toe doen. Neem nou T2 cruisers ofzo. Hardstikke leuke bootjes maar je kunt er in de manier van PvP die wij uitoefenen totaal niets mee.

Tengu's waren leuk, maar die worden ook instapopped. Triage carriers? Instapopped

Beetje jammer van het spel, maar goed dat zijn keuzes die CCP in den beginne wellicht beter had moeten maken. Het hele sandbox idee verwijnt op deze manier wel, erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
De_Bastaard schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:57:
Is het niet goedkoper overigens om gewoon te idealen of 'n subscription te nemen?

Heb zelf in het verleden ook wel eens bij ShatteredCrystal of Evetimecode.com gekocht, maar ben nog nooit gebeld :)
Laten we kijken:

- 2 subscriptions van 30 dagen kost ons +/- 29 euro.
- 1 GTC (=2 plex met 30 dagen gametime) kost ons 35 dollar, wat neerkomt op 26,81 euro

Als je 2 chars hebt en per maand betaald, dan bespaar je 2,29 euro p/m. Zodra je een subscription neemt voor meerdere maanden (dus 3 maanden, 6 maanden, etc) dan is Shattered Crystal duurder. Persoonlijk gebruik ik shattered crystal alleen maar om mijn wallet soms even aan te vullen.
De_Bastaard schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:04:
Overigens is er voor de rest geen enkele counter versus jullie lading aan Maelstroms en Drakes behalve dat wij nog meer mensen in fleet zouden moeten zetten.
Ik ben dan ook bevooroordeeld (krijg je van als je in dezelfde alliance zit), maar ik ben het met je eens dat onze manier van vechten voor ons de beste manier is om een blob te counteren. Klaarblijkelijk doen wij het zelfs zo goed, dat onze edge (eerst onze SC's en nu Titans) elke keer generfed wordt.

Dit neemt niet weg dat wij altijd wel wat vinden en ik denk dat wij wel weer een goede counter gaan vinden. Ik heb al iets losgelaten over bepaalde mogelijkheden en ik heb al behoorlijk wat interessante nieuwe doctrines/theoriëen op onze forum voorbij zien komen.
Je kunt met geen enkel schip in EvE zo'n battle op tactische wijze winnen, omdat die schepen er gewoon niet toe doen. Neem nou T2 cruisers ofzo. Hardstikke leuke bootjes maar je kunt er in de manier van PvP die wij uitoefenen totaal niets mee.

Tengu's waren leuk, maar die worden ook instapopped. Triage carriers? Instapopped

Beetje jammer van het spel, maar goed dat zijn keuzes die CCP in den beginne wellicht beter had moeten maken. Het hele sandbox idee verwijnt op deze manier wel, erg jammer.
De introductie van TiDi heeft zo zijn voor- en nadelen. Het voordeel is natuurlijk: met 2000 personen in local heb je werkende modules en kun je nog steeds vechten ipv dat de tegenpartij tegen een zwart scherm zit aan te kijken en een half uur later doorheeft dat ie dood is. Maar dit is dan ook het grootste nadeel, doordat het aantal personen in local theoretisch onbeperkt is, krijg je ook gigantische blobfestijnen waardoor CCP in feite al aangeeft dat numbers de winnende factor moet zijn.

Nu hoeft dit niet een nadeel te zijn - ik vermaakt mij wel in dit soort situaties - , het zorgt voor indrukwekkende situaties en gevechten. Maar dat komt omdat wij een effectieve counter hebben, ik kan mij voorstellen dat kleinere alliances dit een zeer slechte situatie vinden en TiDi juist een slecht idee vinden.

[ Voor 58% gewijzigd door nwagenaar op 14-03-2012 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 15:48

RMB

Nee, geen right mouse button!

Beste tweakers,

Ik ben van plan aan EVE te beginnen maar als ik wil spelen kan ik een trail nemen of een maand gametime kopen, je hoeft het spel zelf niet aan te schaffen of zie ik iets over het hoofd?

Als ik namelijk door een maand gametime te kopen de full game experience op kan doen in tegenstelling tot een trail doe ik dit liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:46
Wat beter werkt nog:

- 3 weken trial (ik kan je een invite sturen als je je mailadres dm'ed, anders heb je 2 weken, krijg je van mij nog een leuke bonux zodra je de trial omzet in een volledige account (helft van de bonux die ik krijg ;)).
- Die activeren door het kopen van gametime + 5 euro extra (om van trial naar de 'full game' te gaan)
- Profit! 3 extra weken volledige gameplay :-) de trial-tijd wordt dan omgezet in gewone gametime + bonux.

Onze Rorqual is klaar en actief, kunnen we over een tijdje bij een low/null hole onze members mooi jump clones laten aanmaken, maar hij is vooral voor support in de wormhole.
Nu is er een minmatar dread in productie in de wormhole. Er ligt al een caldari dread (van mij) en een chimera, dus het schiet al lekker op met de capital fleet :)

[ Voor 33% gewijzigd door Noxious op 14-03-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Dus als ik even grof reken, betaal ik 15 euro voor een maand subscribtion, 5 euro voor de client, en dan heb ik daarbij nog 21 volwaardige speeldagen door de trail = 20 euro voor 51 dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RMB schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:44:
Dus als ik even grof reken, betaal ik 15 euro voor een maand subscribtion, 5 euro voor de client, en dan heb ik daarbij nog 21 volwaardige speeldagen door de trail = 20 euro voor 51 dagen?
correct en als je meer dan 1 maand tegelijk koopt wordt het nog goedkoper

zie hier

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2012 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Perfect! Dat gaan we uitproberen!

Mijn emailadres (hotmail) staat in mn profiel, ik test het eerst een dagje uit met de gratis trail en als het me wat lijkt neem ik direct een echte account + playtime.
Zit ik automatisch bij jullie op de server? Dan kan ik jullie toevoegen om jullie heel vaak lastig te vallen voor advies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RMB schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:50:

Mijn emailadres staat in mn profiel, ik test het eerst een dagje uit met de gratis trail en als het me wat lijkt neem ik direct een echte account + playtime.
Zit ik automatisch bij jullie op de server? Dan kan ik jullie toevoegen om jullie heel vaak lastig te vallen voor advies ;)
Yup. EvE heeft maar één server (naast de china server that is) dus iedereen zit gezellig bij elkaar. Welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RMB schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:50:

Mijn emailadres (hotmail) staat in mn profiel, ik test het eerst een dagje uit met de gratis trail en als het me wat lijkt neem ik direct een echte account + playtime.
kleine note...

eve is echt super (duhhh anders zat ik hier niet) maar het is ff wennen, dus 1 dag is mogelijk niet genoeg om te besluiten of je langer wil spelen ja of nee. je kan gratis spelen op de trial van japydooge tot je tegen limit van trial aanloopt (somige skills kan je in trial niet trainen) verder kan je alles doen.

goodluck enne have fun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Dus jullie denken dat de trial duidelijk genoeg het totaalbeeld van het spel geeft? Dit is namelijk de rede waarom ik zo snel mogelijk voor een echte account zou willen gaan want bijvoorbeeld bij WoW kon je niet traden enzo, wat erg zonde is in zo'n spel want daar draaide het mij onder andere om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
En verwacht ook niet dat je door veel te spelen alles na een paar weken kan. In Eve skills leren kost simpelweg tijd. Door meer te spelen kun je simpelweg meer assets en geld vergaren maar eigenlijk niet veel sneller skillen dan een ander. Wat het in mijn ogen eerlijker maakt. Tevens kun je het spel makkelijk lang weg leggen en 2 weken later inloggen en toch een lang durende skill geleerd hebben. Hoeveel tijd je er in steekt maak je zelf uit maar bij Eve is minder tijd niet per definitie minder goed voor je character.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RMB schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:57:
Dus jullie denken dat de trial duidelijk genoeg het totaalbeeld van het spel geeft? Dit is namelijk de rede waarom ik zo snel mogelijk voor een echte account zou willen gaan want bijvoorbeeld bij WoW kon je niet traden enzo, wat erg zonde is in zo'n spel want daar draaide het mij onder andere om!
zolang jij geen skill nodig hebt/wil hebben die je niet kan trainen in trial kan je alles wat een betalende klant ook kan. dus kan je zeker een betere indruk krijgen van het spel en bepalen of je dan door wil spelen als je dat dan doet kan je b.v. kiezen voor 3, 6 of zelfs 12 maanden sub en die zijn in verhouding goedkoper zoals in de link paar posts terug van mij staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Wat je in eve niet kan is bepaalde skills trainen in trial. Dat limiteert je wel maar in principe kun je alles verkennen en ontdekken. De markt en game mechanics staan voor jou net zo open als voor iemand die al jaren speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Dat skillsysteem is ook de aantrekkingskracht van het spel lijkt mij, bovendien wekt het mij de indruk dat hier veel serieuze "hardcore" spelers zitten (die niet persé veel spelen, maar wel serieus en intensief ALS ze spelen) en dat miste ik vooral bij SWtor en later bij WoW.

Bedankt voor de tips! Ik zal het spel een paar speeldagen de tijd gunnen (begin denk ik morgen) en laten we hopen dat ik vast meubilair wordt hier! :D

[ Voor 24% gewijzigd door RMB op 14-03-2012 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Ik heb je in ieder geval een invite gestuurt ;) voor alle mogelijke vragen ben je wat mij betreft altijd welkom in onze public channel 'JOVLEG Public', daar zit ik ook altijd als ik online ben.
Je kan me ook altijd mailen ingame (NoxiousPluK) of convo'en ;) en als je ooit toe bent aan een niet-NPC corporation, dan mag je ook langskomen ;)

Veel plezier :Y :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De EvE trial heeft wel wat beperkingen. Ook op het gebied van traden.

Zie hier de hele lijst: http://support.eveonline.com/Pages/KB/Article.aspx?id=444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Wat een warm onthaal en een hulp hier! Fantastisch! :D

[ Voor 12% gewijzigd door RMB op 14-03-2012 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RMB schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:00:
Dat is ook de aantrekkingskracht van het spel lijkt mij, bovendien wekt het mij de indruk dat hier veel serieuze "hardcore" spelers zitten (die niet persé veel spelen, maar wel serieus en intensief ALS ze spelen) en dat miste ik vooral bij SWtor en later bij WoW.
dat klopt absoluut wat hier ook anders is (en dat zijn punten die hoog scoren bij mij) is dat je niet zoveel hoeft te grinden. in WoW achtige spellen is het meer left click till lvl 85 (of wat de lvl cap ook moge zijn) en dan grind this grind that als bezigheids therapie :/

in eve is dat allemaal niet enige "grind" werk is wat standings om b.v. jumpclone te kunnen maken of refinen zonder verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 10:34
Heb een klein uitlegje gemaakt hoe je chat-channels joint, maakt het net iets makkelijker ;-)

http://dl.dropbox.com/u/15280835/eve_chat.png

Als je op het kleine tekst-wolkje klikt krijg je het Channels scherm. Daar kan je in het invulschermpje de naam van een kanaal invullen en op die manier dat kanaal toevoegen aan je huidige kanalen.

Er is een Tweakers kanaal met de naam: gathering.tweakers.net
Zitten meestal niet veel tweakers in, maar altijd wel wat :) Is wellicht handig om ingame wat hulp te vragen.

I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Dat skillsysteem is ook de aantrekkingskracht van het spel lijkt mij, bovendien wekt het mij de indruk dat hier veel serieuze "hardcore" spelers zitten (die niet persé veel spelen, maar wel serieus en intensief ALS ze spelen) en dat miste ik vooral bij SWtor en later bij WoW.
Wat mij voornamelijk zo aantrok was het feit dat Eve verder gaat dan ingame. Ik bedoel, ik ken weinig spellen waarbij men door middel van meta-gaming (infiltreren in vijandige corps/alliances, spying, etc, etc) extra content probeert te genereren. Er zijn diverse fora waar het gevecht niet stopt na het ingame gevecht en dat brengt vaak een glimlach op mijn gezicht :)
Bedankt voor de tips! Ik zal het spel een paar speeldagen de tijd gunnen (begin denk ik morgen) en laten we hopen dat ik vast meubilair wordt hier! :D
RMB schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:02:
Wat een warm onthaal en een hulp hier! Fantastisch! :D
Nog wel! Dat gaat weg zodra je een Goon wordt of één van de alliances binnen de Cluster Fuck Coalition (CFC) gaat joinen >:)

We hebben ook een ingame channel genaamd gathering.tweakers.net (geloof ik) en daar kun je een aantal van ons vinden mocht je vragen hebben. Oh en geef even je character door of contact Shallente ingame, dan krijg je een klein financieel extraatje :)

[ Voor 48% gewijzigd door nwagenaar op 14-03-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster

Dit is zeker waar. Eve spelers zijn over het algemeen volwassener en serieuzer in hoe ze spelen. Wat natuurlijk niet weg neemt dat het een spel blijft en niet als meer dan dat moet worden gezien.
Verder vind ik Eve spelers ook een stuk socialer en behulpzamer. Maar dat komt misschien door de gemiddelde leeftijd.

Verschil met Wow is ook dat je met je character alle kanten op kan. Ik ben begonnen als miner en daarna missies gaan runnen. Heb nu intresse in meer PvE content zoals incursions. Je kunt alle rollen spelen in Eve. Hoeveel tijd je er in steekt bepaal je zelf. Ben je het zat, ga je wat anders zoeken/doen. (Eve) life is what you make of it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nwagenaar schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:06:
[...]

Nog wel! Dat gaat weg zodra je een Goon wordt of één van de alliances binnen de Cluster Fuck Coalition (CFC) gaat joinen >:)

We hebben ook een ingame channel genaamd gathering.tweakers.net (geloof ik) en daar kun je een aantal van ons vinden mocht je vragen hebben. Oh en geef even je character door, dan krijg je een kleine financiële extraatje :)
hij heet Ellendras Silver :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
whaha :P nice try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

betaal jij die 3 bil nou maar }:|

Acties: