Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 23:43

Equator

Admin Internet & Netwerken

Bowmore & Laphroaig fan

quote:
FloRadix schreef op maandag 04 februari 2013 @ 09:34:
hoe kan ik Spotweb Easy 1.5.1 updaten naar de laatste versie in Synology?
welke commando moet ik uitvoeren?

Alvast bedankt!
Wat had je zelf al gevonden? Wat heb je dor google gegooid, wat waren de antwoorden daarop en waarom werkte dat niet?
We zijn hier geen helpdesk.. we verwachten wel een stukje inzet van de gebruikers hier..

Vragen/opmerkingen
There is no algorithm for human stupidity

• FloRadix
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19-12 16:13
Het installeren van spotweb is me gelukt via de handleiding hieronder, maar het updaten van spotweb is me niet duidelijk, ik wil namelijk niet mijn configuratie wissen daardoor.

http://synology.brickman....-%20install%20Spotweb.txt

• MichaelDell
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 25-10 16:43
Sinds afgelopen vrijdag (de sluiting van Spotweb???) is mijn eigen Spotweb database op Synology niet meer ge-updated. Ik zie alle posts tot 31 januari 23:50, maar daarna niets meer. Cronjob draait keurig en retrieve.php biedt ook geen oplossing. Ben ik de enige met dit probleem?

Tis Top in Tukkerland

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:23

renzo4000

*Doh!*

quote:
MichaelDell schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:27:
Sinds afgelopen vrijdag (de sluiting van Spotweb???) is mijn eigen Spotweb database op Synology niet meer ge-updated. Ik zie alle posts tot 31 januari 23:50, maar daarna niets meer. Cronjob draait keurig en retrieve.php biedt ook geen oplossing. Ben ik de enige met dit probleem?
Ik denk dat het een probleemje is aan jouw kant (anders was dit topic explosief geweest denk ik) ... ik krijg mijn updates nog netjes binnen.

http://i.imgur.com/MQmGcqZ.png

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• MichaelDell
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 25-10 16:43
Vreemd, heb niks veranderd. Zal retrieve.php --force eens draaien.

Tis Top in Tukkerland

• bones
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15-12 10:55
Iemand een idee hoe ik ook oude posts kan binnen halen ? als ik soms 2 weken niet heb gekeken mis ik een hoop posts.

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Mij is dat gelukt met het commando retrieve.php --retro ... staat ook ergens in dit topic.

• KillerBee
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

quote:
CptChaos schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:33:
Hoeveel spots retrieven jullie met Spotweb via cheapnews.eu? :? Ik word echt gek inmiddels van de timeouts en kan géén goede instelling nog vinden waarmee het retrieven in 1x goed gaat.
Yep, ervaar precies hetzelfde probleem, maar dan in Spotnet en Spotlite.

Ik heb dit al bij Cheapnews gemeld eind januari, ze zouden dit uitzoeken, waarop ik verder geen terugkoppeling meer heb gehad. Dus gisteravond weer een mailtje naar ze gestuurd, waarop ik een reactie kreeg dat de storing maar 25 minuten heeft geduurd :? (ik ervaar al time-outs sinds dat ik een block account heb, dit is sinds eind december). En de vraag of ik m'n router even wil herstarten, voordat ik weer headers ophaal 8)7 (dit terwijl ik ze al had gezegd dat ik met twee andere usp's totaal geen problemen ondervind met binnenhalen van headers).

Mocht jij ook nog steeds timeouts ervaren, doe jezelf (en mij :P ) dan een plezier, en maak anders even een ticket aan via hun site. Ik heb het idee dat er niet veel klanten zijn die headers binnenhalen en 1 klant met timeout problemen niet echt serieus nemen.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• MikeOO
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 19-12 09:50
quote:
FloRadix schreef op maandag 04 februari 2013 @ 19:03:
Het installeren van spotweb is me gelukt via de handleiding hieronder, maar het updaten van spotweb is me niet duidelijk, ik wil namelijk niet mijn configuratie wissen daardoor.

http://synology.brickman....-%20install%20Spotweb.txt
Wat dacht je van pag 1 van dit topic.
SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2

Maar goed een kleine uitleg omdat het weer zo lekker wit buiten is.
Dit zijn dingen die je eenvoudig met Google kunt vinden.

Maak een verbinding met Putty (shh)
Ga naar de folder wat spotweb is geinstalleerd. Standaard /volume1/web/spotweb
Dus cd /volume1/web/spotweb

Spotweb bijwerken naar de laatste versie
Geeft het commando: git pull

Daarna moet de database van Spotweb mogelijk worden bijgewerkt
Geef het commando: /usr/bin/php upgrade-db.php

klaar

• Njay
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18-12 17:37
Tweakers,

Ik krijg het nog niet voor elkaar dat spotweb een mail stuurt als de spots zijn binnen gehaald.
Notificatie staat aan,

Spotweb draait hier op een synology box

PSN: NjayNL | Visual Pinball MIni Cabinet | Arcade Bartop

• xAndyx
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15-12 15:50
Ik krijg een vreemde melding met git pull
code:
1
2
3
4
5
DiskStation> git pull

/opt/libexec/git-core/git-pull: line 245: tr: not found
Your configuration specifies to merge with the ref 'master'
from the remote, but no such ref was fetched.

Dit is een 100% nieuwe installatie op mijn synology nas. Als ik kijk bij https://github.com/spotweb/spotweb.git is er wel degelijk een master tree.

Kan ik dit voor nu negeren? Gezien het een nieuwe install is..

• xAndyx
  • Laatst online: 15-12 15:50
quote:
renzo4000 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 08:25:
[...]
@limrick, heb jij dit probleem kunnen oplossen? Ik heb precies het zelfde probleem met mijn spotweb installatie op mijn DS213+. Spotweb draait an sich prima alleen krijg ik die automatische update via cronjob dus niet draaiende.

[knip]
Voor zover ik me ingelezen heb word /etc/crontab alleen gebruikt door het systeem en word deze gereset door het systeem na reboot. Je zou deze moeten hebben; /etc.defaults/crontab

Kan het mis hebben maar is het proberen waard.. O-)

• CptChaos
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CptChaos

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

It's a kind of magic

quote:
xAndyx schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:48:
Ik krijg een vreemde melding met git pull
code:
1
2
3
4
5
DiskStation> git pull

/opt/libexec/git-core/git-pull: line 245: tr: not found
Your configuration specifies to merge with the ref 'master'
from the remote, but no such ref was fetched.

Dit is een 100% nieuwe installatie op mijn synology nas. Als ik kijk bij https://github.com/spotweb/spotweb.git is er wel degelijk een master tree.

Kan ik dit voor nu negeren? Gezien het een nieuwe install is..
Je zit niet 'in' de map waar je Spotweb hebt geďnstalleerd. Een verborgen .git-bestandje (waar git in opslaat welke hub e.d.) kan nu niet gelezen worden.

[ Spotweb ][ BuG Community ][ Diablo ]

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

quote:
xAndyx schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 22:54:
[...]

Voor zover ik me ingelezen heb word /etc/crontab alleen gebruikt door het systeem en word deze gereset door het systeem na reboot. Je zou deze moeten hebben; /etc.defaults/crontab

Kan het mis hebben maar is het proberen waard.. O-)
Het is me inmiddels gelukt, ook na een reboot blijft alles bewaard. Er staat in de OP een stukje hoe je dat moet doen. Ik begreep overigens dat de instellingen alleen verloren gaan bij DSM 3.2 en lager. Bij de huidge niet meer.

• MikeOO
quote:
Vince22 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:00:
[...]

Ik gebruik mijn spotweb icm sabnzb op mn nas en dan is het niet handig om de nzb te downloaden om deze vervolgens te uploaden naar mn nas, gewoonlijk op het groene pijltje klikken was voldoende om iets te downloaden.
Nu werkt dat dus niet meer, onwijs lastig.

Edit: sterker nog; alle categorisatie en postprocessing scripts van sickbeard en couchpotato gaan verkeerd doordat de bestandsnaam nu helemaal encrypted is.

De werkwijze wordt nu dus: naar spotweb gaan, post opzoeken of selecteren, link aanklikken naar binsearch, nzb downloaden, nzb hernoemen naar downloadtitel, sabnzbd openen, nzb uploaden en dan categorie selecteren (movie/tv).
Dit dus in plaats van alleen het groene pijltje klikken.

Het is dus een probleem van de groepen (srt, qoq enz.) die deze manier van posten hanteren, geen probleem van spotweb, maar het zou wel mooi zijn als spotweb hier mee om zou kunnen gaan.
Tja dingen veranderen nu eenmaal. Doordat veel series en films verwijderd moeten worden is het dit of niets.

Maar waarom zo moeilijk. Gebruik dezeflde combo.
1. Maar een netwerkmapping naar je SabNZB wachtfolder. Zo is deze makkelijk bereikbaar.
2. In spotweb klik je op de link die wordt aangeven in de spot voor de speciale mannier.
3. Je krijgt nu of een pagina te zien of de NZB komt direct naar voren.
4. Sla deze op je wachtfolder van SabNZB. Doordat je bij stap 1 een mapping hebt gemaakt direct beschikbaar voor je onder een driveleteer.
5. Klaar.

Kost je hooguit 1 a 2 seconden extra.
Zolang de makers geen oplossing hiervoor maken zul je het nu eenmaal op deze mannier doen.
Wil je dat niet dan kun je altijd een DVD huren, dat blijft hetzeflde. >:)

• SMSfreakie
  • Niet online
hm, als dit jou geheel de juiste plek is weet ik niet,

ik heb Spotweb draaien op Freebsd 8.3 amd64, werkt perfect.. behalve mn cronjob voor het updaten..

als ik de cronjob handmatig start werkt wel..alleen als die het zelfstandig moet doen ( elke 3u ) gebeurt er niks :(

is de regel voor freebsd slighty afwijkend oid?

SMSfreakie wijzigde deze reactie 09-02-2013 15:41 (8%)

• MikeOO
quote:
SMSfreakie schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 15:39:
hm, als dit jou geheel de juiste plek is weet ik niet,

ik heb Spotweb draaien op Freebsd 8.3 amd64, werkt perfect.. behalve mn cronjob voor het updaten..

als ik de cronjob handmatig start werkt wel..alleen als die het zelfstandig moet doen ( elke 3u ) gebeurt er niks :(

is de regel voor freebsd slighty afwijkend oid?
Je cronjob werkt behalve automatisch. De inhoud moet dus goed zijn aangezien het wel werkt als je deze handmatig start.

Lijkt er dus op dat het fout gaat met het starten van de cronjob. Ik zou dus even je vraag stellen bij Freebsd forum. Daar zitten de mensen met ervaring speciaal voor Freebsd.

• Senaxx
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15-12 22:10
Momenteel is NZBMagic niet meer van toepassing, maar zijn ze overgestapt op de web url. Is dit nog wel mogelijk om dit nog steeds te gaan automatiseren in de van de naam? Nu is het nog zo dat ik de NZB moet downloaden, deze weer importeren in SABNZBD, renamen naar goeie release. Laten downloaden en dan nog eens moet renamen (mkv komt er ook als hash naam uit, maar dit zou ook eventueel kunnen door couchpotato te laten draaien, als hij match op map naam)

Nu ben ik benieuwd of dit nog weer geautomatiseerd kan worden als: groen pijltje drukken en 15 minuten wachten en klaar :)

• MikeOO
quote:
Senaxx schreef op maandag 11 februari 2013 @ 02:50:
Momenteel is NZBMagic niet meer van toepassing, maar zijn ze overgestapt op de web url. Is dit nog wel mogelijk om dit nog steeds te gaan automatiseren in de van de naam? Nu is het nog zo dat ik de NZB moet downloaden, deze weer importeren in SABNZBD, renamen naar goeie release. Laten downloaden en dan nog eens moet renamen (mkv komt er ook als hash naam uit, maar dit zou ook eventueel kunnen door couchpotato te laten draaien, als hij match op map naam)

Nu ben ik benieuwd of dit nog weer geautomatiseerd kan worden als: groen pijltje drukken en 15 minuten wachten en klaar :)
Of
1. Klik op de weburl of NZBMagic bestand indien van topassing. Sommige gebruik het nog.
2. Kies voor opslaan als als je NZB bestand. popup verschijnt.
3. Selecteer je Sabnzb wacht folder en in dit scherm kun je ook direct de naam van het nzb veranderen voor je op ok klikt..
4. Klik op OK

Bij punt 3 kun je een netwerkmappking maken zodat je de map heel snel kunt selecteren.

Sabnzb pakt hem nu vanzelf op en alles staat direct goed.
Is minder werkt op deze mannier.

Voorlopige is het niet anders en zullen we moeten wachten/hopen dat de makers hier iets mee kunnen.

• WeaZuL
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19-12 09:16

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Pff ik liep tegen het volgende aan ... ik voer een tweetal simpele wijzigingen door in een pull van de master branch van Spotweb. Vervolgens begint het spotweb upgrade script te mekkeren "local changes detected, please stash before you can continue" blaat. Ok, ik dacht dan voer ik na een succesvolle update een tweetal patches uit, geautomatiseerd. Echter krijg ik bij het bestand /lib/page/SpotWeb_statics.php aan het einde van elke regel ^M tekens, schijnt dat een eeuwenoud Linux/M$ feestje te zijn. Punt is, als ik dat aanpas met dos2unix, ziet GIT wederom een wijziging. 8)7

2 vragen:
1. Om alle laatste updates van de master branch te blijven genieten, inclusief mijn twee patches ben ik dan verplicht om die vage ^M mee te nemen in mijn tijdelijke patches?
2. Is dit fenomeen niet gruwelijk irritant als je verschillende ontwikkelaars hebt op hetzelfde project en ze werken allemaal met verschillende OS'en, waardoor sommige delen source ^M bevatten en sommige delen niet, zelfs op Github?

NSLU2, SheevaPlug & Pogoplug addict

• Senaxx
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15-12 22:10
quote:
MikeOO schreef op maandag 11 februari 2013 @ 07:33:
[...]

Of
1. Klik op de weburl of NZBMagic bestand indien van topassing. Sommige gebruik het nog.
2. Kies voor opslaan als als je NZB bestand. popup verschijnt.
3. Selecteer je Sabnzb wacht folder en in dit scherm kun je ook direct de naam van het nzb veranderen voor je op ok klikt..
4. Klik op OK

Bij punt 3 kun je een netwerkmappking maken zodat je de map heel snel kunt selecteren.

Sabnzb pakt hem nu vanzelf op en alles staat direct goed.
Is minder werkt op deze mannier.

Voorlopige is het niet anders en zullen we moeten wachten/hopen dat de makers hier iets mee kunnen.
Helaas is dit voor mij geen optie. Aangezien ik dan overal een link naar de nzb watch folder moet gaan maken. Dit is bijvoorbeeld op een ipad niet te doen. Ik draai het zelf op een qnap, en dan zou ik op elke pc die map moet gaan mounten op mijn system. Het kan wel, maar ook niet echt handig helaas.

• smeerbartje
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 18-12 15:52
Dropbox op de qnap...

• MikeOO
quote:
Senaxx schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:01:
[...]

Helaas is dit voor mij geen optie. Aangezien ik dan overal een link naar de nzb watch folder moet gaan maken. Dit is bijvoorbeeld op een ipad niet te doen. Ik draai het zelf op een qnap, en dan zou ik op elke pc die map moet gaan mounten op mijn system. Het kan wel, maar ook niet echt handig helaas.
inderdaad was smeerbartje al aangeeft. Dropbox gaan gebruiken. Die sych automatisch op elk apparaat waar je het installeert. Je kunt ook 1 map aangeven om te syncen. Dropbox werkt ook op je ipad.

http://tweaking4all.com/n...lleer-dropbox-op-een-qnap

Via ipad bewaar je de NZB in de dropbox folder.
Deze synct naar je dropbox op je NAS.
Sabnzb wachtfolder stel je in op de dropbox folder op je nas.
Klaar :)

• MikeOO
quote:
WeaZuL schreef op maandag 11 februari 2013 @ 15:53:
Pff ik liep tegen het volgende aan ... ik voer een tweetal simpele wijzigingen door in een pull van de master branch van Spotweb. Vervolgens begint het spotweb upgrade script te mekkeren "local changes detected, please stash before you can continue" blaat. Ok, ik dacht dan voer ik na een succesvolle update een tweetal patches uit, geautomatiseerd. Echter krijg ik bij het bestand /lib/page/SpotWeb_statics.php aan het einde van elke regel ^M tekens, schijnt dat een eeuwenoud Linux/M$ feestje te zijn. Punt is, als ik dat aanpas met dos2unix, ziet GIT wederom een wijziging. 8)7

2 vragen:
1. Om alle laatste updates van de master branch te blijven genieten, inclusief mijn twee patches ben ik dan verplicht om die vage ^M mee te nemen in mijn tijdelijke patches?
2. Is dit fenomeen niet gruwelijk irritant als je verschillende ontwikkelaars hebt op hetzelfde project en ze werken allemaal met verschillende OS'en, waardoor sommige delen source ^M bevatten en sommige delen niet, zelfs op Github?
Inderdaad krijgt je ^M tekens als je linux bestanden opent met bv Notepad en daar kan Linux niets mee. Die zul je dus weer moeten verwijderen.

Ik gebruik altijd WinSCP. Prima tool om bestanden over te zetten van en naar je nas of PC.
Maar even dubbelklikken op een bestand en je kunt waarnodig iets aanpassen en je hebt geen last van ^M tekens.

Zijn wel meerdere opties voor. Je kunt het bestand ook openen via Putty en VI commando.

• argon007
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 20:57
Hallo,

Kan iemand mij een kleine update geven omtrent het spotweb gebeuren? Ik heb al enkele pagina's doorlezen en zie dat er verandering op til zijn ivm het et downloaden van nieuwsgroepen.

Ik probeerde daarnet via spotweb iets te downloaden maar sabnzbd kon het niet succesvol downloaden. Dan maar een andere spot genomen met zelfde content in, maar mislukte ook. Na een 4tal spots geprobeerd te hebben lukt er dus geen enkele... Wat is er momenteel bezig en zijn er nieuwe trucks/systemen om dit te voorkomen?

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

quote:
argon007 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 13:15:
Hallo,

Kan iemand mij een kleine update geven omtrent het spotweb gebeuren? Ik heb al enkele pagina's doorlezen en zie dat er verandering op til zijn ivm het et downloaden van nieuwsgroepen.

Ik probeerde daarnet via spotweb iets te downloaden maar sabnzbd kon het niet succesvol downloaden. Dan maar een andere spot genomen met zelfde content in, maar mislukte ook. Na een 4tal spots geprobeerd te hebben lukt er dus geen enkele... Wat is er momenteel bezig en zijn er nieuwe trucks/systemen om dit te voorkomen?
Nou dat valt wel mee hoor, voordat je gaat downloaden kan je beter eerst de spot zelf lezen. Daar geven ze aan of je een losse file moet downloaden of niet. Die zul je dan via de webinterface van SABNZBD of via je NZB watchfolder moet uploaden. Overigens, als je een blu-ray zie staat van 1,2MB ipv 25GB ... doesn't that ring a bell? :+

• argon007
oke,maar spots van 3 maand geleden bvb, daar staat niet in dat je een nzb handmatig moet downloaden of niet. Als ik hem dan zelfs nog handmatig aanmaak via nzbindex bvb dan nog werkt het niet...

Bestanden lijken dus echt verwijdert te zijn van usenet ofzo

• kraades
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 22:16

kraades

Guru Meditation

quote:
Vince22 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:00:
[...]
De werkwijze wordt nu dus: naar spotweb gaan, post opzoeken of selecteren, link aanklikken naar binsearch, nzb downloaden, nzb hernoemen naar downloadtitel, sabnzbd openen, nzb uploaden en dan categorie selecteren (movie/tv).
Kun je eigenlijk nog de release groep weer achterhalen zodat je de sub makkelijk kunt matchen?

V&A | Synology DS211 | HP ZBook 15 i7-4700MQ | iPhone 5S | iPad Air | Raspberry Pi | Philips 55PFL8008 | Onkyo HT-S9405THX

• MikeOO
quote:
argon007 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:17:
oke,maar spots van 3 maand geleden bvb, daar staat niet in dat je een nzb handmatig moet downloaden of niet. Als ik hem dan zelfs nog handmatig aanmaak via nzbindex bvb dan nog werkt het niet...

Bestanden lijken dus echt verwijdert te zijn van usenet ofzo
Veel series en films worden verwijderd uit nieuwsgroepen.
nieuws: Usenetproviders zien flinke toename takedown-requests

Vandaar de nieuwe mannier van downloaden om dit tegen te gaan.

Als je dus een serie/film download grote kans dat het hier aan ligt.

Tevens geeft je verder geen info wat je zelf verder hebt geprobeerd of waar het exact om gaat.
Zoek eens via een index site zelf naar het bestand. Komt hij daar niet voor dan weet je genoeg.

Gebruikt je een payserver ?
Als je de server van je provider gebruikt dan heb je de verklaring ook al. Deze gaan meestal maar een paar dagen terug.

• spaceboy
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21:38

spaceboy

emoties zijn voor mietjes

Ik zal echt he-le-maal gek zijn, maar ik heb zojuist Spotweb geinstalleerd (en na de httpd te hebben gestart kan ik er gewoon bij via 127.0.0.1, dus lijkt ok), maar ik vind niets (nul). Ik NEEM aan dat ik ergens de instellingen moet invullen van m'n usenet-provider, maar ik vind daar niets van op de site van spotweb zelf en ook hier in de OT word het niet genoemd.

Ben ik nou echt alle sanity aan het verliezen?

Edit: ik heb de "supermakkelijke dombo versie Windows installer tool" gebruikt. Dat ik nu uberhaupt al in een lastig leesbare settings.php loop te pluizen én ik nérgens hier iets over lees, doet mij vermoeden dat ERGENS een knopje "configure usenet" moet staan?? Ik word echt gek. Echt. Gek.

spaceboy wijzigde deze reactie 13-02-2013 08:23 (26%)

nu met een signature waar ik géén officiele waarschuwing voor krijg! :-)

• Rmg
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 01:44
quote:
spaceboy schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 08:13:
Ik zal echt he-le-maal gek zijn, maar ik heb zojuist Spotweb geinstalleerd (en na de httpd te hebben gestart kan ik er gewoon bij via 127.0.0.1, dus lijkt ok), maar ik vind niets (nul). Ik NEEM aan dat ik ergens de instellingen moet invullen van m'n usenet-provider, maar ik vind daar niets van op de site van spotweb zelf en ook hier in de OT word het niet genoemd.

Ben ik nou echt alle sanity aan het verliezen?

Edit: ik heb de "supermakkelijke dombo versie Windows installer tool" gebruikt. Dat ik nu uberhaupt al in een lastig leesbare settings.php loop te pluizen én ik nérgens hier iets over lees, doet mij vermoeden dat ERGENS een knopje "configure usenet" moet staan?? Ik word echt gek. Echt. Gek.
Gevalletje RTFM.

Inloggen op spotweb -> (rechtsboven) Config -> Settings -> Newsservers.

En dan synchroniseren.

• spaceboy
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21:38

spaceboy

emoties zijn voor mietjes

quote:
Rmg schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 08:27:
[...]

Gevalletje RTFM.

Inloggen op spotweb -> (rechtsboven) Config -> Settings -> Newsservers.

En dan synchroniseren.
I tried. Ik heb niet zo'n knop Config -> Settings. Ook niet iets wat er op lijkt.

Ik heb dit nu net gedaan:
  • Nieuwe poging, dus SW4ALL én PHP gedeďnstalleerd van mijn Windows 8.
  • SW4ALL Install v0.1.28.exe gedownload en opgestart
  • ... install doet van alles, komt met popup "Druk op OK als je je instellingen hebt ingevuld". Tegelijkertijd wordt kansloos een html geopend op je localhost, dus om dat te fixen heb ik de aanname gedaan dat je Apache moet starten. Dat heb ik gedaan en vervolgens krijg ik nu een scherm die ik eerder had verwacht: usenetserver, pass, etc. Ingevuld.
  • Ik druk op OK. Verwijst naar een fts.php. Die doet het niet. Ik neem aand at hij PHP nog moet installeren?
Heeft het zin om verder te gaan, of heb ik hier al gefaald??

nu met een signature waar ik géén officiele waarschuwing voor krijg! :-)

• MikeOO
quote:
spaceboy schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 08:42:
[...]

I tried. Ik heb niet zo'n knop Config -> Settings. Ook niet iets wat er op lijkt.

Ik heb dit nu net gedaan:
  • Nieuwe poging, dus SW4ALL én PHP gedeďnstalleerd van mijn Windows 8.
  • SW4ALL Install v0.1.28.exe gedownload en opgestart
  • ... install doet van alles, komt met popup "Druk op OK als je je instellingen hebt ingevuld". Tegelijkertijd wordt kansloos een html geopend op je localhost, dus om dat te fixen heb ik de aanname gedaan dat je Apache moet starten. Dat heb ik gedaan en vervolgens krijg ik nu een scherm die ik eerder had verwacht: usenetserver, pass, etc. Ingevuld.
  • Ik druk op OK. Verwijst naar een fts.php. Die doet het niet. Ik neem aand at hij PHP nog moet installeren?
Heeft het zin om verder te gaan, of heb ik hier al gefaald??
Als ik het versienummer bekijk dan stamt die versie af uit 2011.
http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=51&t=4417

Als jij dit onder Windows 8 probeert bestaat natuurlijk de kans dat de software die hij wil installeren sterk verouderd is waardoor niet alles goed gaat.

Spotweb zelf is ook behoorlijk veranderd en een hoop instellingen die voorheen in een apart bestand stonden zijn nu verplaats naar Spotweb instellingen zelf.

Je zou kunnen proberen om de instal in compabiliteit Windows 7 te installeren als Administrator
Daarna proberen om Spotweb bij te werken naar de laatste versie.
Normaal doe je dit via een Git Pull

Denk dat er weining gebruikers zijn van deze software op de ze mannier hier dus lastig om precies aan te geven wat je allemaal moet doen. Misschien eens een mail sturen naar de maker in het topic wat ik hierboven heb geplaatst.

De meldingen die je nu krijgt zijn in iedergeval een reden om opnieuw te beginnen.

Misschien dat deze mannier nog werkt
http://discussie.afterdaw...potweb_op_windows-891384/

• Vince22
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 19-12 16:20

Vince22

PSN ID: Vince_NL

quote:
MikeOO schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 07:57:
[...]
Tja dingen veranderen nu eenmaal. Doordat veel series en films verwijderd moeten worden is het dit of niets.
Bedankt voor je uitleg, helaas is het zo en wordt, ondanks dat je maar een paar slagen extra hoeft te doen, het gebruiksgemak er niet beter van. Vooral op gebied van de categoriën in sabnzbd icm postprocessing wordt het gewoon tijdsrovender.
Gewoon klikken op het groene pijltje is er gewoon niet meer bij ;w
quote:
kraades schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 21:22:
[...]
Kun je eigenlijk nog de release groep weer achterhalen zodat je de sub makkelijk kunt matchen?
Ja misschien alleen als je de releasenaam uit de titel van de post gebruikt als nzb-bestandsnaam denk ik.

Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso

• spanx
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16-12 22:42

spanx

_Sp[A]nX_

zucht... na een crash van de PI krijg ik nu de melding:

Spotweb
-----------------------------------------------------------------------------------------
Unable to connect to database:
Unable to connect to MySQL server: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)

Please make sure your database server is up and running and your connection parameters are set

----------------------------------------------------------

via ssh:
is de service constant aan het starten stoppen....

1988 root 20 0 1832 740 464 R 9.4 0.3 0:52.60 mysqld_safe
32194 mysql 20 0 192m 17m 3944 R 8.8 7.6 0:00.27 mysqld

Wat kan ik hier aan doen>?

------------------------

Ik heb even gezocht op het internet maar ik kom er niet uit, extra info:

sudo service mysql restart
[ ok ] Stopping MySQL database server: mysqld.
[ ok ] Starting MySQL database server: mysqld . . . . ..
[info] Checking for tables which need an upgrade, are corrupt or were
not closed cleanly..
root@pluto:/etc/mysql# ERROR 2002 (HY000): Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)

---------------------

Ik zie dat hij in de map: "/var/run/mysqld" steeds de volgende bestanden aanmaakt en verwijderd (mysqld.pid mysqld.sock )
(ik heb even gezien dat steeds de pid veranderd....)

service blijft herstarten....

spanx wijzigde deze reactie 15-02-2013 15:48 (33%)

Damn it's good 2b a Tweaker!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Na een paar keer F5 te hebben gedrukt krijg ik sporadische berichten....

SpotWeb v0.58.24.29 on PHP v5.4.4-12 crashed object(SqlErrorException)#31 (8) { ["message":protected]=> string(26) "MySQL server has gone away" ["string":"CustomException":private]=> NULL ["code":protected]=> int(2006) ["file":protected]=> string(42) "/var/www/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php" ["line":protected]=> int(50) ["trace":"Exception":private]=> array(7) { [0]=> array(6) { ["file"]=> string(40) "/var/www/spotweb/lib/dbeng/dbeng_abs.php" ["line"]=> int(93) ["function"]=> string(7) "rawExec" ["class"]=> string(11) "dbeng_mysql" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(1) { [0]=> string(362) "SELECT id, userid, filtertype, title, icon, torder, tparent, tree, valuelist, sorton, sortorder, enablenotify FROM filters WHERE userid = 2 AND filtertype = 'index_filter'" } } [1]=> array(6) { ["file"]=> string(42) "/var/www/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php" ["line"]=> int(88) ["function"]=> string(4) "exec" ["class"]=> string(9) "dbeng_abs" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(2) { [0]=> string(363) "SELECT id, userid, filtertype, title, icon, torder, tparent, tree, valuelist, sorton, sortorder, enablenotify FROM filters WHERE userid = %d AND filtertype = 'index_filter'" [1]=> array(1) { [0]=> int(2) } } } [2]=> array(6) { ["file"]=> string(53) "/var/www/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_UserFilter.php" ["line"]=> int(121) ["function"]=> string(10) "arrayQuery" ["class"]=> string(11) "dbeng_mysql" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(2) { [0]=> string(363) "SELECT id, userid, filtertype, title, icon, torder, tparent, tree, valuelist, sorton, sortorder, enablenotify FROM filters WHERE userid = %d AND filtertype = 'index_filter'" [1]=> array(1) { [0]=> int(2) } } } [3]=> array(6) { ["file"]=> string(31) "/var/www/spotweb/lib/SpotDb.php" ["line"]=> int(274) ["function"]=> string(18) "getUserIndexFilter" ["class"]=> string(19) "Dao_Base_UserFilter" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } } [4]=> array(6) { ["file"]=> string(39) "/var/www/spotweb/lib/SpotUserSystem.php" ["line"]=> int(901) ["function"]=> string(18) "getUserIndexFilter" ["class"]=> string(6) "SpotDb" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } } [5]=> array(6) { ["file"]=> string(44) "/var/www/spotweb/lib/page/SpotPage_index.php" ["line"]=> int(38) ["function"]=> string(14) "getIndexFilter" ["class"]=> string(14) "SpotUserSystem" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } } [6]=> array(6) { ["file"]=> string(26) "/var/www/spotweb/index.php" ["line"]=> int(403) ["function"]=> string(6) "render" ["class"]=> string(14) "SpotPage_index" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(0) { } } } ["previous":"Exception":private]=> NULL ["string":"Exception":private]=> string(0) "" } MySQL server has gone away

• idef1x
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19-12 13:54
quote:
spanx schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:10:
zucht... na een crash van de PI krijg ik nu de melding:

<snip>
Ik heb even gezocht op het internet maar ik kom er niet uit, extra info:

sudo service mysql restart
[ ok ] Stopping MySQL database server: mysqld.
[ ok ] Starting MySQL database server: mysqld . . . . ..
not closed cleanly..
root@pluto:/etc/mysql# ERROR 2002 (HY000): Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)

---------------------

Ik zie dat hij in de map: "/var/run/mysqld" steeds de volgende bestanden aanmaakt en verwijderd (mysqld.pid mysqld.sock )
(ik heb even gezien dat steeds de pid veranderd....)

service blijft herstarten....
Dat je pid (Process ID) veranderd is logisch als ie steeds herstart ;)
Staat er nog wat zinnigs in de mysql log zelf? (meestal in /var/log/mysql).

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

quote:
idef1x schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:06:
[...]

Dat je pid (Process ID) veranderd is logisch als ie steeds herstart ;)
Staat er nog wat zinnigs in de mysql log zelf? (meestal in /var/log/mysql).
Ik had de service gestopt en gestart....

output:
[ ok ] Starting MySQL database server: mysqld . . . ..
not closed cleanly..
root@pluto:/etc/init.d# ERROR 2002 (HY000): Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)

er staat niets in ....(/var/log/mysql)

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

is er niemand die dit al eerder heeft gehad?

• xKingx
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14-12 22:53
quote:
spanx schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 23:01:
is er niemand die dit al eerder heeft gehad?
Ik heb niet precies hetzelfde gehad maar wellicht iets dat je kunt proberen. Ik draai spotweb op een linux server waarbij de mysql datafile op een nfs mount staat. Als ik de server reboot (of als e.e.a. crashed) start mysql ook niet goed op soms. Op de een of andere manier een filehandle die niet lekker is denk ik.

Iig wat ik dan doe is de mysql datafile (ibdata1) kopieeren uit MySQL-data naar een andere directory, dan de originele file verwijderen en dan de kopie weer terug kopieeren. Mysql start dan weer op zonder problemen. Voor mij dan iig.

Succes

• argon007
Ik heb een soortgelijk probleem gehad maar dan ism Joomla website. Was exact zelfde fout. Ik had Ramlog geinstalleerd op mijn Pi en dit bleek het probleem te zijn. Nadat ik Ramlog had gedelete op mijn Pi ging alles weer perfect.

Dus bij deze: toevallig Ramlog of een ander programma niet geinstalleerd?

• Vmu
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 17-12 21:49

Vmu

Dus...

Ik probeer nu al een paar dagen op mijn Raspberry Pi de api werkend te krijgen. Spotweb doet het verder goed.
Als ik doe:
http://192.168.1.33/spotweb/index.php?t=c
Dan zie ik de normale spotweb die ook prima werkt maar niet de xml
Als ik een sickbeard api url er in stop krijg ik een 404. Meerdere gebruikers geprobeerd, ook zonder admin omdat ik ergens zag dat dat uit kan maken.
In /etc/apache2/sites-enabled/000-default heb ik de htaccess aan gezet.
In /var/www/spotweb staat de .htaccess die ik overal zie. Ik heb ook geprobeerd de .htaccess in /var/www te zetten.
Mijn ideeen en google zijn een beetje uitgeput. Iemand nog een idee?

Vmu

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19-12 18:59

schumi2004

quote:
Vmu schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:47:
Ik probeer nu al een paar dagen op mijn Raspberry Pi de api werkend te krijgen. Spotweb doet het verder goed.
Als ik doe:
http://192.168.1.33/spotweb/index.php?t=c
Dan zie ik de normale spotweb die ook prima werkt maar niet de xml
Als ik een sickbeard api url er in stop krijg ik een 404. Meerdere gebruikers geprobeerd, ook zonder admin omdat ik ergens zag dat dat uit kan maken.
In /etc/apache2/sites-enabled/000-default heb ik de htaccess aan gezet.
In /var/www/spotweb staat de .htaccess die ik overal zie. Ik heb ook geprobeerd de .htaccess in /var/www te zetten.
Mijn ideeen en google zijn een beetje uitgeput. Iemand nog een idee?
Liep vandaag toevallig tegen zelfde aan, er zou een api.xml in de folder moeten zijn maar die zie ik nergens en krijg met geen mogelijkheid de api aan de gang. Die heb ik nodig aangezien ik (althans spotweb gebruikers) een probleem hebben om spots op te halen met een aangepaste SIckBeard versie.

De aanpassing in SickBeard is niks meer en minder dan wat extra categorien toevoegen voor newznab providers zodat ook NL series gevonden kunnen worden maar om 1 of andere reden vind spotweb deze aanpassing niet leuk.

Dus ik zelf spotweb installed via LaSi script op een Ubuntu machine maar niks geen api functionaliteit zodat ik zelf op onderzoek uit kan.

Edit:
Mooier zou nog zijn een antwoord op het probleem wat Spotweb met deze aangepaste SB versie heeft :*)

schumi2004 wijzigde deze reactie 20-02-2013 22:20 (3%)

• Vmu

Vmu

Dus...

Het belangrijkste is schijnbaar dat er een xml verschijnt als je dit doet:

http://ip_van_jouw_apache/spotweb/index.php?t=c

Dat mislukt bij mij.

Vmu

• schumi2004

schumi2004

quote:
Vmu schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 23:50:
Het belangrijkste is schijnbaar dat er een xml verschijnt als je dit doet:

http://ip_van_jouw_apache/spotweb/index.php?t=c

Dat mislukt bij mij.
Same here.

• MikeOO
Even voor de volledigeheid de inhoud van mijn .htaccess bestand. Hiermee werkt bij mijn de XML uitvoer goed. Mogelijk dat je hierin iets kunt vinden wat je mist. Deze komt wel vanaf een Synology NAS maar dat moet verder niet uitmaken. Pak wel eventueel de lokatie van Spotweb lokatie (in vet)

Options Indexes FollowSymLinks Multiviews
RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_URI} !api/
RewriteBase /spotweb/
RewriteRule api/?$ index.php?page=newznabapi [QSA,L]

• EnigmaNL
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 04-12 15:28
Weet iemand waar je de meest recente versie van Spotweb Easy (1.5.5) nog kunt downloaden? De site is down en ik kan nergens een download linkje vinden.

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Ik vroeg mij af hoeveel spots jullie binnenhalen per week, ik heb soms het idee dat ik niet alles binnenhaal met sunny usenet.

http://grab.by/k7gY

• Xaero
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 17-12 23:42
http://i.imgur.com/GDhbi8K.png

Dit is met xsnews zonder moderated spots verwijderen

Xaero wijzigde deze reactie 22-02-2013 14:30 (36%)

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

quote:
Xaero schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 14:29:
[afbeelding]

Dit is met xsnews zonder moderated spots verwijderen
Oke thanks, toch aanzienlijk meer posts in jouw geval. Waar kan ik zie of ik moderated posts aan/uit heb staan? Onder settings > retrieve zie ik dit niet staan?

• Xaero
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 17-12 23:42
Staat onder prestaties. En dan iets met moderatie. Mijn installatie markeert alle spots

• Vmu

Vmu

Dus...

quote:
MikeOO schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:30:
Even voor de volledigeheid de inhoud van mijn .htaccess bestand. Hiermee werkt bij mijn de XML uitvoer goed. Mogelijk dat je hierin iets kunt vinden wat je mist. Deze komt wel vanaf een Synology NAS maar dat moet verder niet uitmaken. Pak wel eventueel de lokatie van Spotweb lokatie (in vet)

RewriteEngine on
RewriteBase /spotweb/
Hey bedankt! Ik heb deze regel er niet in staan:
RewriteBase /spotweb/
En ga er mee aan de gang. Laat nog weten hoe het afloopt.
Update:
Ik heb voor de zekerheid ook nog de volgende regels toegevoegd aan /etc/apache2/sites-enabled/000-default omdat ik de .htaccess voor spotweb in /var/www/spotweb heb staan:
<Directory /var/www/spotweb/>
Options Indexes FollowSymLinks MultiViews
AllowOverride ALL
Order allow,deny
allow from all
</Directory>
Helaas nog niet het gewenste resultaat. Ik word niet doorgelust naar de XML maar zie de normale spotweb pagina. Beetje gek, ik zou eerder een 404 of een foutmelding verwachten.
Zijn er ergens logfiles waar ik in kan kijken?

Vmu wijzigde deze reactie 22-02-2013 22:56 (29%)

Vmu

• MikeOO
quote:
Vmu schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 22:25:
[...]

Hey bedankt! Ik heb deze regel er niet in staan:
RewriteBase /spotweb/
En ga er mee aan de gang. Laat nog weten hoe het afloopt.
Update:
Ik heb voor de zekerheid ook nog de volgende regels toegevoegd aan /etc/apache2/sites-enabled/000-default omdat ik de .htaccess voor spotweb in /var/www/spotweb heb staan:
<Directory /var/www/spotweb/>
AllowOverride ALL
Order allow,deny
allow from all
</Directory>
Helaas nog niet het gewenste resultaat. Ik word niet doorgelust naar de XML maar zie de normale spotweb pagina. Beetje gek, ik zou eerder een 404 of een foutmelding verwachten.
Zijn er ergens logfiles waar ik in kan kijken?
Probeer anders eerst .htaccess in je spotweb folder te plaatsen en werkend te maken.
Als alles goed werkt kun je dit bestand verplaatsen en gaan testen om dat werkend te maken.
Nu zijn er meerdere dingen die fout kunnen gaan en raak je het overzicht kwijt waar het op fout gaat.

Als het dan ook niet goed plaat plaat dan even je .htaccess zoals deze er nu uitziet.

Ik zou voor de zekerheid ook apache herstarten, of even een herstart van je systeem als dat nog niet gebeurt is.

• Vmu

Vmu

Dus...

Bedankt voor de suggestie.
Dat had ik ook al gedaan. Ik heb dezelfde .htaccess heen en weer geschoven tussen var/www en var/www/spotweb
Tussendoor ook telkens apache herstart.
Hier is mijn huidige .htacces in var/www/spotweb:
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine on
</IfModule>
Ik heb het ook geprobeerd zonder de <ifModule tags

Vmu wijzigde deze reactie 23-02-2013 14:50 (32%)

Vmu

• meelmartin
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 12-11 20:42
Beste Spotweb tweakers,

Ik heb een tweetal issues waar ik maar niet uit kom. Zelfs niet met Google en alle andere hulmiddelen op het net.
Wellicht dat iemand mij in de goede richting kan helpen.

Korte voorgeschiedenis:
Ik heb sinds een lange tijd de QNAP pkg van SL1000 gebruikt om spoweb op mijn QNAP 6xx te laten draaien. Dit ging tot voor een paar maanden geleden prima. Helaas kreeg ik problemen tijdens het updaten van Spotweb tijdens de GIT PULL. Na dagenlang rond te hebben gezworven op het net heb ik het helaas niet voor elkaar gekregen om dit te verhelpen. Dus toen maar de stoute schoenen aangetrokken en handmatig Spotweb geďnstalleerd. Tot zover gaat alles goed en heb ik de laatste Spoweb versie op mijn NAS draaien. :-)

Wat zijn nu mijn issues?

Mijn eerste issue is de volgende:
Mijn cronjob werkt niet. Wat ik ook probeer en wat ik ook heb kunnen vinden op het internet, niks helpt.
Hierbij de output van mijn crontab:
Volgens mij een prima regel. Als ik de regel handmatig via SSH op mijn QNAP uitvoer gaat het retrieven prima. Dus waarom niet via de crontab? Stoppen en starten van de crontab werkt ook niet. Zelfs de NAS opnieuw starten biedt geen soelaas.
Retrieven vanuit spotweb gui middels de retrieve knop gaat wel weer goed....

0 3 * * 0 /etc/init.d/idmap.sh dump
0 4 * * * /sbin/hwclock -s
0 3 * * * /sbin/vs_refresh
0 3 * * * /sbin/clean_reset_pwd
0-59/15 * * * * /etc/init.d/nss2_dusg.sh
0 */3 * * * cd /share/MD0_DATA/Web/spotweb && /mnt/ext/opt/apache/bin/php retrieve.php > /share/MD0_DATA/Web/spotweb/spotupdate_status.txt && cd -
0 23 * * 1 /sbin/qsmart -t short -d 1
0 20 1 * * /sbin/qsmart -t extend -d 1
0 23 * * 1 /sbin/qsmart -t short -d 2
0 20 1 * * /sbin/qsmart -t extend -d 2
0 23 * * 1 /sbin/qsmart -t short -d 3
0 20 1 * * /sbin/qsmart -t extend -d 3
0 23 * * 1 /sbin/qsmart -t short -d 4
0 20 1 * * /sbin/qsmart -t extend -d 4
0 23 * * 1 /sbin/qsmart -t short -d 5
0 20 1 * * /sbin/qsmart -t extend -d 5
0 23 * * 1 /sbin/qsmart -t short -d 6
0 20 1 * * /sbin/qsmart -t extend -d 6
0 5 * * 1 /etc/init.d/reboot
4 3 * * 3 /etc/init.d/backup_conf.sh

Mijn tweede issue is de volgende en heeft te maken met het retrieven hierboven:
Zodra ik een retrieve uitvoer blijf ik de melding houden van een "verkeerde" tijdzone.
Ook hiervoor heb ik de Spotweb wiki geraadpleegd en alle vindbare informatie op Google.

Warning: strtotime(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'Europe/Berlin' for 'CET/1.0/no DST' instead in /share/MD0_DATA/Web/spotweb/lib/SpotParser.php on line 228

of

Warning: strtotime(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'Europe/Berlin' for 'CET/1.0/no DST' instead in /share/MD0_DATA/Web/spotweb/lib/retriever/SpotRetriever_Comments.php on line 131

of

Warning: strtotime(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'Europe/Berlin' for 'CET/1.0/no DST' instead in /share/MD0_DATA/Web/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Spot.php on line 539

of

Warning: strtotime(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'Europe/Berlin' for 'CET/1.0/no DST' instead in /share/MD0_DATA/Web/spotweb/lib/dao/Mysql/Dao_Mysql_Spot.php on line 43

of

Warning: strtotime(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'Europe/Berlin' for 'CET/1.0/no DST' instead in /share/MD0_DATA/Web/spotweb/lib/dao/Mysql/Dao_Mysql_Spot.php on line 51

of

Warning: strtotime(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'Europe/Berlin' for 'CET/1.0/no DST' instead in /share/MD0_DATA/Web/spotweb/lib/dao/Mysql/Dao_Mysql_Spot.php on line 59
Finished creating statistics last 24 hours

Uiteindelijk worden de spots wel binnengehaald, maar deze melding heb ik nooit eerder gehad.
Ook de PHP.ini heb ik aangepast door hier of:

[Java]

[Date]
date.timezone="Europe/Berlin"

of

[Java]

[Date]
date.timezone="CET/1.0/no DST"

in te vullen.

Ik kom er helaas zelf niet meer uit en hoop dat iemand mij verder kan helpen met deze twee issues.

Alvast bedankt.

• MikeOO
quote:
Vmu schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 14:49:
Bedankt voor de suggestie.
Dat had ik ook al gedaan. Ik heb dezelfde .htaccess heen en weer geschoven tussen var/www en var/www/spotweb
Tussendoor ook telkens apache herstart.
Hier is mijn huidige .htacces in var/www/spotweb:
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine on
</IfModule>
Ik heb het ook geprobeerd zonder de <ifModule tags
Je mist nog dan nog steeds de regel

RewriteBase /spotweb/

Maak je bestand eens leeg en plaats alleen deze regels hierin en plaat deze in je spotweb map.
Die tags heb ik niet in gebruik.
code:
1
2
3
4
5
 RewriteEngine on
 RewriteBase /spotweb/

MikeOO wijzigde deze reactie 24-02-2013 08:06 (20%)

• kgb545
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 19-12 14:13
Bij mij wil spotweb niet meer opstarten. Ik heb een poos geleden Spotweb Easy geinstalleerd. Maar ik werd er op geattendeerd dat iedereen van buitenaf kon aanloggen (omdat ik als standaard user stond neem ik aan). Dus via google vond ik dat je de default user kan aanpassen (zal nu user_id 3 zijn).

Ik met m'n stomme kop mezelf als user verwijderd (ik dacht, kan nog altijd wel inloggen als admin). Maar nu wil Spotweb niet meer starten. Als ik naar localhost/spotweb ga krijg ik een wit scherm, en later ook een "HTTP-fout 500 (Internal Server Error)".

Ik vermoed dat Spotweb probeert in te loggen via mijn user, en die is er niet meer, die is verwijderd. Hoe fix ik dit? Waar stel ik een andere "default user" in? Op google vind ik dat dat in de default settings te vinden moet zijn (settings.php), maar die kan ik nergens vinden ($settings['nonauthenticated_userid'] =)

Iemand een idee hoe ik spotweb weer in de lucht krijg ?

Errorlog Apache:
code:
1
2
3
4
5
6
7
[Sun Feb 24 10:12:09 2013] [error] [client 192.168.0.192] PHP Notice:  Undefined index: userid in C:\\Spotweb Easy\\apache2\\htdocs\\spotweb\\lib\\SpotSecurity.php on line 133
[Sun Feb 24 10:12:09 2013] [error] [client 192.168.0.192] PHP Notice:  Undefined index: prefs in C:\\Spotweb Easy\\apache2\\htdocs\\spotweb\\lib\\SpotUserSystem.php on line 135
[Sun Feb 24 10:12:09 2013] [error] [client 192.168.0.192] PHP Notice:  Undefined index: userid in C:\\Spotweb Easy\\apache2\\htdocs\\spotweb\\lib\\SpotUserSystem.php on line 80
[Sun Feb 24 10:12:09 2013] [error] [client 192.168.0.192] PHP Notice:  Undefined index: prefs in C:\\Spotweb Easy\\apache2\\htdocs\\spotweb\\index.php on line 101
[Sun Feb 24 10:12:09 2013] [error] [client 192.168.0.192] PHP Notice:  Undefined index: prefs in C:\\Spotweb Easy\\apache2\\htdocs\\spotweb\\index.php on line 102
[Sun Feb 24 10:12:09 2013] [error] [client 192.168.0.192] PHP Notice:  Undefined index: userid in C:\\Spotweb Easy\\apache2\\htdocs\\spotweb\\index.php on line 111
[Sun Feb 24 10:12:09 2013] [error] [client 192.168.0.192] PHP Notice:  Undefined index: userid in C:\\Spotweb Easy\\apache2\\htdocs\\spotweb\\index.php on line 393

*update*
Inmiddels opgelost. Gelukkig is deleten niet echt deleten bij Spotweb. In de userstabel de waarde van "deleted" gewijzigd van 1 naar 0 in de MySQL database:
code:
1
UPDATE `spotweb`.`users` SET `deleted`='0' WHERE `id`='3';

kgb545 wijzigde deze reactie 24-02-2013 15:49 (44%)

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 22:45

vanaalten

quote:
meelmartin schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 16:52:
Beste Spotweb tweakers,

Ik heb een tweetal issues waar ik maar niet uit kom. Zelfs niet met Google en alle andere hulmiddelen op het net.
Wellicht dat iemand mij in de goede richting kan helpen.
[knip]
Mijn eerste issue is de volgende:
Mijn cronjob werkt niet. Wat ik ook probeer en wat ik ook heb kunnen vinden op het internet, niks helpt.
Hierbij de output van mijn crontab:
... en hier ben je de crontab output vergeten te pasten. Lastig debuggen voor ons... ;)
quote:
Mijn tweede issue is de volgende en heeft te maken met het retrieven hierboven:
Zodra ik een retrieve uitvoer blijf ik de melding houden van een "verkeerde" tijdzone.
Ook hiervoor heb ik de Spotweb wiki geraadpleegd en alle vindbare informatie op Google.
[knip]
Ook de PHP.ini heb ik aangepast door hier of:

[Java]

[Date]
date.timezone="Europe/Berlin"

of

[Java]

[Date]
date.timezone="CET/1.0/no DST"

in te vullen.
Ik heb geen NAS maar gewoon een 'normale' linux machine, maar twee opmerkingen hierover:
1) ik heb meerdere php.ini bestanden op m'n machine: /etc/php5/apache2/php.ini en /etc/php5/cli/php.ini
Geen idee wat de juiste is voor Spotweb, maar wellicht dat jij er ook meerdere hebt (en in de verkeerde bezig bent). Heb er verder geen verstand van, maar kan de moeite waard zijn om naar te kijken.

2) In mijn php.ini's heb ik staan:
[Date]
date.timezone = Europe/Amsterdam

... dus zonder quotes en spaties om de '=' heen. En geen strtotime meldingen gezien.

• Matis
  • Laatst online: 22:25

Matis

Rubber Rocket

Jeuj, mijn eerste spotweb bug is geplet :)
https://github.com/spotweb/spotweb/issues/1746

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• altorf
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 18-12 08:58
Ik heb ook iets geks.

Fatal error occured while cleaning up messages due to reten
Table 'spots' is marked as crashed and should be repaired

#0 C:\Spotweb Easy\apache2\htdocs\spotweb\lib\dbeng\dbeng_abs.php(93): dbeng_mys
ql->rawExec('DELETE FROM spo...')
#1 C:\Spotweb Easy\apache2\htdocs\spotweb\lib\dbeng\dbeng_mysql.php(63): dbeng_a
bs->exec('DELETE FROM spo...', Array)
#2 C:\Spotweb Easy\apache2\htdocs\spotweb\lib\dao\Base\Dao_Base_Spot.php(596): d
beng_mysql->modify('DELETE FROM spo...', Array)
#3 C:\Spotweb Easy\apache2\htdocs\spotweb\lib\SpotDb.php(436): Dao_Base_Spot->ex
pireSpotsFull('350')
#4 C:\Spotweb Easy\apache2\htdocs\spotweb\retrieve.php(128): SpotDb->expireSpots
Full('350')
#5 {main}

• mrwolf
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Ik heb Spotweb geďnstalleerd op mijn Synology, en wil voor een bepaalde user dat de nzb's opgeslagen worden op disk, op een locatie op mijn Synology. Niets bijzonders dus, maar ik krijg het niet voor elkaar; er wordt geen nzb opgeslagen...

Setting in Spotweb 'Save file op disk' (mooie tekst..), ik heb met de locatie verschillende notatietypes geprobeerd (/volumeUSB1/usbshare/nzb), met en zonder '/' aan het einde, maar er wordt niets opgeslagen. De betreffende map heb ik met chmod 777 rechten gegeven. Wat doe ik mis?

• schumi2004

schumi2004

Heb alle suggesties geprobeerd betreffende .htaccess in de laatste paar pagina's met mijn .htaccess in de (Ubuntu 12) /var/www/spotweb/ folder maar helaas vooralsnog geen api xml.

Iemand nog suggesties?
code:
1
2
3
4
5
 RewriteEngine on
 RewriteBase /spotweb/

• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Was er nou al een (simpele) manier om data van niet gebruikte categorien op te schonen? Die database wordt maar groter en groter terwijl ik geen interesse heb in de meeste categorien...

• ShadowBumble
  • Laatst online: 19-12 15:15

ShadowBumble

Professioneel Prutser

quote:
Cartman! schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 10:28:
Was er nou al een (simpele) manier om data van niet gebruikte categorien op te schonen? Die database wordt maar groter en groter terwijl ik geen interesse heb in de meeste categorien...
Voorbeeldje Porno uit database gooien :

Query om te zien hoeveel er is
code:
1
2
SELECT title FROM spots 
WHERE category = '0' and subcatz = 'z3|';

Verwijderen (na bovenstaande controle):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
DELETE FROM spots, spotsfull, commentsxover, reportsxover, spotstatelist, reportsposted, cache USING spots
LEFT JOIN spotsfull ON spots.messageid=spotsfull.messageid
LEFT JOIN commentsxover ON spots.messageid=commentsxover.nntpref
LEFT JOIN reportsxover ON spots.messageid=reportsxover.nntpref
LEFT JOIN spotstatelist ON spots.messageid=spotstatelist.messageid
LEFT JOIN reportsposted ON spots.messageid=reportsposted.inreplyto
LEFT JOIN cache ON spots.messageid=cache.resourceid

Waar de z3 voor subcatogorie code staat, hier kan je vinden welke dingen er in de db staat :

https://github.com/spotweb/spotweb/wiki/Hoe-filters-werken

Du de laatste regel veranderen in :

WHERE category = '1' and subcatz = 'z0|';

verwijderd alle MP3 albums en als je bijvoorbeeld de z0| veranderd in z1| dan verwijderd hij alleen livesets

ShadowBumble wijzigde deze reactie 27-02-2013 10:37 (3%)

Diablo3--LoL--Twitch Stream

• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Nice, bedankt :)

Is het niet handiger om die 'commentsxover' tabel leeg te mikken? Die is nu 1,2GB tegenover 120MB voor de spots table, dat zet veel meer zoden aan de dijk heb ik t idee. Als je een release bekijkt gaat ie volgens mij toch opnieuw checken of er nieuwe comments zijn.

Cartman! wijzigde deze reactie 27-02-2013 11:04 (89%)

• remcoXP
  • Laatst online: 23:40
Schumi ik had dit vandaag ook. ik had wel mijn configs allemaal goed maar mijn apache configs niet:
http://synology.brickman.nl/apache
heeft het voormij opgelost.
quote:
schumi2004 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 10:23:
Heb alle suggesties geprobeerd betreffende .htaccess in de laatste paar pagina's met mijn .htaccess in de (Ubuntu 12) /var/www/spotweb/ folder maar helaas vooralsnog geen api xml.

Iemand nog suggesties?
code:
1
2
3
4
5
 RewriteEngine on
 RewriteBase /spotweb/

• mrwolf
  • Niet online
quote:
mrwolf schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 19:37:
Ik heb Spotweb geďnstalleerd op mijn Synology, en wil voor een bepaalde user dat de nzb's opgeslagen worden op disk, op een locatie op mijn Synology. Niets bijzonders dus, maar ik krijg het niet voor elkaar; er wordt geen nzb opgeslagen...

Setting in Spotweb 'Save file op disk' (mooie tekst..), ik heb met de locatie verschillende notatietypes geprobeerd (/volumeUSB1/usbshare/nzb), met en zonder '/' aan het einde, maar er wordt niets opgeslagen. De betreffende map heb ik met chmod 777 rechten gegeven. Wat doe ik mis?
Even mezelf quoten, ik ben iets verder gekomen. Ik kan een nzb wel opslaan in /tmp, maar blijkbaar in geen enkele andere map. Ook niet als ik een symlink aanmaak in de tmp-map naar de watch-folder...

• TheMystery
  • Laatst online: 00:30
Ik zie dat spotnet nu de optie heeft om een alternatieve nzb te downloaden.
Ik heb spotweb op mijn synology geupdate maar het werkt bij mij nog niet.
Hebben anderen dit ook?

• CptChaos
  • Niet online

CptChaos

It's a kind of magic

quote:
ShadowBumble schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 10:32:
[...]

Voorbeeldje Porno uit database gooien :

Query om te zien hoeveel er is
code:
1
2
SELECT title FROM spots 

Verwijderen (na bovenstaande controle):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
DELETE FROM spots, spotsfull, commentsxover, reportsxover, spotstatelist, reportsposted, cache USING spots
LEFT JOIN spotsfull ON spots.messageid=spotsfull.messageid
LEFT JOIN commentsxover ON spots.messageid=commentsxover.nntpref
LEFT JOIN reportsxover ON spots.messageid=reportsxover.nntpref
LEFT JOIN spotstatelist ON spots.messageid=spotstatelist.messageid
LEFT JOIN reportsposted ON spots.messageid=reportsposted.inreplyto
LEFT JOIN cache ON spots.messageid=cache.resourceid

Waar de z3 voor subcatogorie code staat, hier kan je vinden welke dingen er in de db staat :

https://github.com/spotweb/spotweb/wiki/Hoe-filters-werken

Du de laatste regel veranderen in :

WHERE category = '1' and subcatz = 'z0|';

verwijderd alle MP3 albums en als je bijvoorbeeld de z0| veranderd in z1| dan verwijderd hij alleen livesets
Let hierbij wel op dat niet elke (sub)categorie een subcatz waarde heeft, waardoor je voor andere spots een andere waarde achter WHERE moet hebben in de query! :)

• Matis

Matis

Rubber Rocket

quote:
Cartman! schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 10:41:
Nice, bedankt :)

Is het niet handiger om die 'commentsxover' tabel leeg te mikken? Die is nu 1,2GB tegenover 120MB voor de spots table, dat zet veel meer zoden aan de dijk heb ik t idee. Als je een release bekijkt gaat ie volgens mij toch opnieuw checken of er nieuwe comments zijn.
Ik heb precies hetzelfde "probleem". Al zie ik wel graag het aantal comments per spot.

Nu zie ik dat er een kolom is genaamd `spots.commentcount` waarin het aantal comments staat, maar ik weet niet of dat gevuld wordt aan de hand van het aantal gematchte comments in de `spots.commentsfull` tabel.

Mijn table staus ziet er zo uit:
NameEngineVersionRow_formatRowsAvg_row_lengthData_lengthMax_data_lengthIndex_lengthData_freeAuto_incrementCreate_timeUpdate_timeCheck_timeCollationChecksumCreate_optionsComment
cacheInnoDB10Compact138144050608337920147456419430450622013-01-25 17:55:23NULLNULLascii_general_ciNULL
commentsfullInnoDB10Compact6024611368640001589248419430462802013-01-25 17:55:23NULLNULLascii_general_ciNULL
commentspostedInnoDB10Compact3546116384032768419430442013-01-25 17:55:23NULLNULLascii_general_ciNULL
commentsxoverInnoDB10Compact49401211296396313600982433792419430450004502013-01-25 17:55:23NULLNULLascii_general_ciNULL
filtercountsInnoDB10Compact175931638401638441943041231952013-01-25 17:55:23NULLNULLutf8_unicode_ciNULL
filtersInnoDB10Compact1281281638401638441943041322013-01-25 17:55:23NULLNULLutf8_unicode_ciNULL
grouppermissionsInnoDB10Compact73224163840163844194304742013-01-25 17:55:23NULLNULLascii_general_ciNULL
nntpInnoDB10Compact35461163840163844194304115822013-01-25 17:55:23NULLNULLutf8_unicode_ciNULL
notificationsInnoDB10Compact0016384032768419430412013-01-25 17:55:23NULLNULLascii_general_ciNULL
permauditInnoDB10Compact001638400419430412013-01-25 17:55:23NULLNULLascii_general_ciNULL
reportspostedInnoDB10Compact0016384049152419430412013-01-25 17:55:23NULLNULLascii_general_ciNULL
reportsxoverInnoDB10Compact833751571312358401255014441943041266722013-01-25 17:55:23NULLNULLascii_general_ciNULL
securitygroupsInnoDB10Compact5327616384016384419430462013-01-25 17:55:23NULLNULLascii_general_ciNULL
sessionsMyISAM10Dynamic32108360428147497671065513312128602012-06-05 19:53:382013-02-27 15:09:582013-01-28 18:38:50ascii_general_ciNULL
settingsInnoDB10Compact49334163840163844194304542013-01-25 17:55:23NULLNULLascii_general_ciNULL
spotsMyISAM10Dynamic63334415810035240428147497671065516168448007691772012-05-19 15:51:172013-02-28 00:06:332013-01-28 18:41:12utf8_unicode_ciNULL
spotsfullInnoDB10Compact4353653158924801638441943043882013-01-25 17:55:23NULLNULLutf8_unicode_ciNULL
spotspostedInnoDB10Compact0016384032768419430412013-01-25 17:55:23NULLNULLutf8_unicode_ciNULL
spotstatelistInnoDB10Compact4711044915206553641943044162013-01-25 17:55:23NULLNULLascii_general_ciNULL
spotteridblacklistInnoDB10Compact1825621146880147456419430420352013-01-25 17:55:23NULLNULLutf8_unicode_ciNULL
usergroupsInnoDB10Compact111489163840327684194304192013-01-25 17:55:23NULLNULLascii_general_ciNULL
usersInnoDB10Compact4409616384065536419430452013-01-25 17:55:23NULLNULLutf8_unicode_ciNULL
usersettingsInnoDB10Compact4409616384016384419430452013-01-25 17:55:23NULLNULLutf8_unicode_ciNULL

Die ruim 600 meg aan commentsxover zit ik eigenlijk niet op te wachten.

Matis wijzigde deze reactie 28-02-2013 09:56 (96%)

• CptChaos
  • Niet online

CptChaos

It's a kind of magic

Van de week heb ik handmatig de cache tabel geschoond, dat scheelde mij een 20GB, daarmee kan je dus ook je database lekker licht houden. Nu wil ik dat graag automatiseren eigenlijk en de cache bewaren van spots die maximaal 6 maanden oud zijn. Iemand die daar de query voor weet of kan ik beter een issue maken op de github?

• mrwolf
  • Niet online
Als je toch op github zit dan: Een feature waarmee je als admin via de webinterface kan schonen lijkt me ideaal: dmv vinkjes aangeven wat je wilt schonen en een datum/periode van waarvoor je wilt schonen lijkt me perfect

• CptChaos
  • Niet online

CptChaos

It's a kind of magic

Dat heb ik zojuist gedaan.

CptChaos wijzigde deze reactie 01-03-2013 11:42 (74%)

• LiquidSmoke
  • Laatst online: 19-12 07:24
Ik merk dat de newznab api niets retourneert aan sickbeard als bij tvdb/tvrage een jaartal in de serie staat en in de spot titel niet (bijv. Zero Hour word niet gevonden, dat moet Zero Hour (2013) zijn).

Als test de spot emt de hand aangepast in de db, en dan werkt het wel.

Is er ergens een optie om dit uit te zetten? Ik snap waarom het erin zit (verwarring met oude series voorkomen), maar het zou fijn zijn als het kon...

• schumi2004

schumi2004

quote:
remcoXP schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:01:
Schumi ik had dit vandaag ook. ik had wel mijn configs allemaal goed maar mijn apache configs niet:
http://synology.brickman.nl/apache
heeft het voormij opgelost.

[...]
Heb het werkend hoor maar niet met de door jouw gegeven oplossing.

Mijn oplossing komt hier vandaan en belangrijkste was dit:
quote:
OK, I know it is not recommended -- how do I do it anyway?
To make .htaccess files work as expected, you need to edit this file:

/etc/apache2/sites-available/default
Look for a section that looks like this:

<Directory /var/www/>
AllowOverride None
Order allow,deny
allow from all
# Uncomment this directive is you want to see apache2's
# default start page (in /apache2-default) when you go to /
#RedirectMatch ^/$ /apache2-default/
</Directory>
You need to modify the line containing AllowOverride None to read AllowOverride All. This tells Apache that it's okay to allow .htaccess files to over-ride previous directives. You must reload Apache before this change will have an effect:

sudo /etc/init.d/apache2 reload
2009.12.08 note: in the LAMP download about a week ago with Ubuntu 9.10 (Karmic) the default configuration file was /etc/apache2/sites-available/000-default and it included AllowOverride None under <Directory /> in addition to <Directory /var/www/>. Also, directories in /www/var/ containing .htaccess files defaulted to not giving the Apache server read access, resulting in the Apache error

(13)Permission denied: /var/www/webapp/.htaccess pcfg_openfile: unable to check htaccess file, ensure it is readable.

To fix, $ sudo nautilus then right click on the directory with the .htaccess file, select Properties, then select Permissions, and give the user group you log in as at least read permission.

See http://httpd.apache.org/docs/2.0/mod/core.html#allowoverride for more info on AllowOverride.
|:( 8)7

• Apie!
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20:55

Apie!

\\o \o/ |o| \o/ o//

quote:
CptChaos schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:13:
Van de week heb ik handmatig de cache tabel geschoond, dat scheelde mij een 20GB, daarmee kan je dus ook je database lekker licht houden. Nu wil ik dat graag automatiseren eigenlijk en de cache bewaren van spots die maximaal 6 maanden oud zijn. Iemand die daar de query voor weet of kan ik beter een issue maken op de github?
Daar zat ik ook mee, maar heb gisteren SpotWeb opnieuw opgezet. Ik ben met een nieuwe database begonnen en heb dus nog geen oud spul in de cache staan.
SQL:
1
2
DELETE FROM `cache` 
WHERE stamp < UNIX_TIMESTAMPDATE_SUBNOW( ) , INTERVAL 2 MONTH ) );

Dit zou volgens mij alles ouder dan 2 maanden moeten verwijderen?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• remcoXP
ik kan als admin nog wel inloggen maar mijn template is dan default mobile. waardoor ik niet naar de settings kan :( iemand een foefje?

• nivong
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 17-12 18:41
Alle tweakers ik roep jullie op:
https://github.com/spotwe...776#issuecomment-14330203
Wie kan helpen? Ik denk namelijk dat als we dit gebruiken we 2 vliegen in 1 klap hebben mbt Couchpotato:
1. Dikke snelheids winst (welke gek gaat nou de source code doorzoeken van imdb |:( )
2. altijd de goede title terug aka geen false positives meer!

nivong wijzigde deze reactie 02-03-2013 17:37 (58%)

• Matis

Matis

Rubber Rocket

quote:
remcoXP schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 16:24:
ik kan als admin nog wel inloggen maar mijn template is dan default mobile. waardoor ik niet naar de settings kan :( iemand een foefje?
In de tabel `spotweb.usersettings` in de kolom `otherprefs` staat per gebruiker een lange json-array opgeslagen.
Een van de keys heet normal_template. Als je daar weer we1rdo (of iets anders) neerzet en de regel opslaat, dan moet het weer werken :)

• remcoXP
quote:
Matis schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 17:36:
[...]

In de tabel `spotweb.usersettings` in de kolom `otherprefs` staat per gebruiker een lange json-array opgeslagen.
Een van de keys heet normal_template. Als je daar weer we1rdo (of iets anders) neerzet en de regel opslaat, dan moet het weer werken :)
thanks! super bedankt het werkt!

• MikeOO
quote:
nivong schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 17:34:
Alle tweakers ik roep jullie op:
https://github.com/spotwe...776#issuecomment-14330203
Wie kan helpen? Ik denk namelijk dat als we dit gebruiken we 2 vliegen in 1 klap hebben mbt Couchpotato:
1. Dikke snelheids winst (welke gek gaat nou de source code doorzoeken van imdb |:( )
2. altijd de goede title terug aka geen false positives meer!
Je link werkt niet (meer)

• LuNaTiC
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Jofel joh!

Ik heb spotweb geďnstalleerd, en leek het me interessant om die ook als newznab provider in te zetten. Met name omdat ik in Lazy Librarian met de newznab provider die ik al had, nooit iets gevonden kreeg.

Nu krijg ik constant de melding:

2013-03-03 12:41:19 ERROR Error 403 openning url

en volgens mij heeft dat te maken met het feit dat ik een htaccess + htpasswd in de spotweb root folder heb aangemaakt. (zodat ik er ook veilig(er) van buitenaf kom.

Dit zal dan wel idem voor Couchpotato en Sickbeard gelden vermoed ik. Hoe kan ik dit omzeilen en toch een user/pass blijven houden?

edit: heb het voor elkaar gekregen dankzij het toevoegen van:

Order allow,deny
Allow from 192.168.50
satisfy any

zodat ik intern geen user/pass hoef op te geven.

Helaas vindt ie nog steeds geen boeken ;(

LuNaTiC wijzigde deze reactie 03-03-2013 13:31 (15%)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• nivong
quote:
MikeOO schreef op zondag 03 maart 2013 @ 08:11:
[...]

Je link werkt niet (meer)
Hij werkt hier nog gewoon?

• Nightspirit
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 28-06 11:16
quote:
nivong schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 17:34:
Hoe denk je dat die api-website aan de informatie komt dan... Wat je daar aan het doen bent is spotweb afhankelijk maken van nog een externe website.

• mrwolf
  • Niet online
Na het updaten wil ik graag een notificatie instellen. Via twitter lukt dit niet, de knop 'toestemming vragen' doet niets in 3 browsers met popupblokkering uit.

Dan maar via mail. Maar als ik de update handmatig aanroep (Synologyscript), dan krijg ik
code:
1
2
PHP Warning:  mail(): Failed to send mail. 
(550 5.1.1 you are not allowed to send mail to <XXXXXX@YYYYYY.nl>) in /volume1/web/spotweb/lib/notifications/Notifications_Email.php on line 18

(emailadres aangepast uiteraard)

• MikeOO
quote:
nivong schreef op zondag 03 maart 2013 @ 13:56:
[...]

Hij werkt hier nog gewoon?
Nu werkt hij inderdaad weer

• AiChan
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15-09 08:45
Komt er in de toekomst misschien een optie om filters aan te leggen die dan spots automatisch naar Sab sturen? Niet zo uitgebreid als Sickbeard, maar puur op tekst filter. Lijkt me toch wel handig voor Nederlandse series automatisch te downloaden, hier is nog niks voor.

• nivong
quote:
Nightspirit schreef op zondag 03 maart 2013 @ 17:07:
[...]

Hoe denk je dat die api-website aan de informatie komt dan... Wat je daar aan het doen bent is spotweb afhankelijk maken van nog een externe website.
Dat wel maar die site zoekt het voor ons door, wat ons snelheid scheelt. Tot nu toe maken heel wat grote programma's hier gebruik van, waaronder Couchpotato. Heb hier nog niemand over horen klagen.

• MikeOO
quote:
AiChan schreef op maandag 04 maart 2013 @ 08:39:
Komt er in de toekomst misschien een optie om filters aan te leggen die dan spots automatisch naar Sab sturen? Niet zo uitgebreid als Sickbeard, maar puur op tekst filter. Lijkt me toch wel handig voor Nederlandse series automatisch te downloaden, hier is nog niks voor.
Verzoeken kun je het beste neerleggen bij de maker. Hier kunnen wij er verder niets mee.
https://github.com/spotweb/spotweb

• nivong
Heb trouwens een "alpha" fork gemaakt:
https://github.com/nivong/spotweb

Ik ga hier alles testen van elke user die contribute.

• Chadi
  • Laatst online: 10-11 15:16
quote:
nivong schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:52:
Heb trouwens een "alpha" fork gemaakt:
https://github.com/nivong/spotweb

Ik ga hier alles testen van elke user die contribute.
Is er al een package beschikbaar of is het nog steeds handwerk om het te kunnen installeren ?

;)

• Brickman
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 28-11 07:50
quote:
Chadi schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 14:34:
[...]

Is er al een package beschikbaar of is het nog steeds handwerk om het te kunnen installeren ?

;)
Handwerk, want zo moeilijk is het nou ook weer niet!

Voor Synology kun je de volgende HowTo volgen: https://dl.dropbox.com/u/...-%20install%20Spotweb.txt

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• Chadi
  • Laatst online: 10-11 15:16
quote:
Brickman schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 15:00:
[...]

Handwerk, want zo moeilijk is het nou ook weer niet!

Voor Synology kun je de volgende HowTo volgen: https://dl.dropbox.com/u/...-%20install%20Spotweb.txt
Het is niet heel erg ingewikkeld maar een package is altijd makkelijker/sneller dan handwerk. En als het er al is dan is het zonde om je tijd te steken in het handmatig installeren.

• nivong
Defineer handwerk? Ik gitclone mijn versie in mijn apache map, ik open deze http://localhost/spotweb/install.php en de rest gaat via de installatie wizard ?

• CptChaos
  • Niet online

CptChaos

It's a kind of magic

Dan doe je dat toch handmatig en niet geautomatiseerd vanuit een package? Zoveel werk is het nu eenmaal niet als je eenmaal een webserver met de juiste (minimale) benodigdheden hebt draaien.

• schumi2004

schumi2004

quote:
Chadi schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 15:16:
[...]

Het is niet heel erg ingewikkeld maar een package is altijd makkelijker/sneller dan handwerk. En als het er al is dan is het zonde om je tijd te steken in het handmatig installeren.
En scheelt weer dat je moet bootstrappen ;)

Niet dat dat nu zo spannend is maar kan me voorstellen dat sommige hier niet op zitten te wachten.

schumi2004 wijzigde deze reactie 06-03-2013 13:12 (12%)

• niq
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 17-12 11:15

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Is er een manier om de database te refreshen/herladen zonder al mijn instellingen te verliezen?

Alle spots van nu tot 7,5 maand oud werken prima maar alles ouder kan ik niet meer openen:
"Error while loading this page, you will be returned automaticly to the mainview"

Ik denk dat deze entries gewoon niet goed zijn binnengekomen destijds. Is het mogelijk om alles >7 maanden opnieuw te indexeren/retrieven?

Boardwalk Empire | Big Bang Theory | Game of Thrones | Modern Family

• MikeOO
quote:
niq schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:19:
Is er een manier om de database te refreshen/herladen zonder al mijn instellingen te verliezen?

Alle spots van nu tot 7,5 maand oud werken prima maar alles ouder kan ik niet meer openen:
"Error while loading this page, you will be returned automaticly to the mainview"

Ik denk dat deze entries gewoon niet goed zijn binnengekomen destijds. Is het mogelijk om alles >7 maanden opnieuw te indexeren/retrieven?
Mogelijk dat het veroozaakt wordt door: https://github.com/spotweb/spotweb/issues/1626

Hier staat een soortgelijk probleem. Zou dit even in de gaten houden en daar je aanmelden.
https://github.com/spotweb/spotweb/issues/1751

• Crim
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 19-12 12:37
Ik heb een nieuwe server bij Leaseweb en Spotweb kan opeens niet meer verbinden met news.eu.supernews.com. Terwijl news.ziggo.nl wel prima gaat.

Iemand enig idee hoe dit kan?

http://img855.imageshack.us/img855/9495/screenshot026r.png

Crim wijzigde deze reactie 08-03-2013 09:29 (3%)

Mijn Tekstverwerker en Canon EOS 50D set - - - Steam profiel

Pagina: 1 ... 17 ... 31 Laatste

Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBWebsites en communities

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True