Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Gisteren ook firmware geupgrade m.b.v. de exe, gaat uitstekend, alleen wat geduld hebben het duurt ff.

Gebruik nu mijn PRS-T1 al enige tijd (een dag na verschijnen gekocht) met grote tevredenheid. Echter zou ik een ding willen wat ik niet kan vinden hoe het moet en begin te vrezen dat het ook niet kan. Als ik niet goed gekeken heb en het antwoord RTFM is, laat me dat dan onomwonden weten:

Is er een mogelijkheid om via de directory structuur over de op de PRD-T1 aanwezig boeken te browsen? Nu kan ik alleen of plat over alle boeken gesorteerd op titel, auteur of bestandnaam bladeren of via de categorieen. Het laatste vind ik onbruikbaar, het eerste (alle boeken in een rij) doe ik dan maar noodgedwongen. Alleen ik heb honderden boeken op mijn reader staan en ik ben of lang aan het bladeren of aan het zoeken om het boek te vinden dat ik zoek. Bladeren via een directory (folder) hierarchie zou het leven zo veel makkelijker maken. Of ik nu met Calibre of met de hand (via de explorer/verkenner) de boeken op de reader plaats, het maakt niet uit, het resultaat blijft hetzelfde, een platte lijst met boeken.

Iemand die weet hoe het wel kan? Of is het iets waar ik mee moet leren leven? (als noodoplossing zat ik te denken een geschikte android app te installeren na eerst de android-hack uit te voeren, maar zo ver was ik nog niet gegaan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-04 07:32
Lijkt mij ook wel handig...

dat en een klokje en batterijtje in beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
golem501 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 14:49:
dat en een klokje en batterijtje in beeld
Dat laatst is fijn inderdaad, maar heeft wel het nadeel dat de reader dan ineens flink meer stroom gaat gebruiken. Nu gebruikt de reader als men de pagina aan het lezen is virtueel geen stroom (alleen voor scannen toetsen en touch) maar als er een klok staat dan wel. Al bedenk ik me nu, als het een simpele klok is met alleen uren en minuten dat het wellicht wel losloopt met die extra stroom (seconden is overkill en niet nodig in dit geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

arsimo schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 14:57:
[...]

Dat laatst is fijn inderdaad, maar heeft wel het nadeel dat de reader dan ineens flink meer stroom gaat gebruiken. Nu gebruikt de reader als men de pagina aan het lezen is virtueel geen stroom (alleen voor scannen toetsen en touch) maar als er een klok staat dan wel. Al bedenk ik me nu, als het een simpele klok is met alleen uren en minuten dat het wellicht wel losloopt met die extra stroom (seconden is overkill en niet nodig in dit geval).
Of je kan het doen dat als je een page refresh doet dat dan het klokje/batterij status wordt ververst.

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Ah, hij is bij bol.com weer voor €149 te vinden!! :)

http://www.bol.com/nl/p/e...errer=ADVNLTWE00201600099

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Ik (wij) zijn ook maar eens opzoek naar een schappelijke e-reader en kwamen dus uiteindelijk op de PRS-T1 uit als keuze.

Maar dan de kleur... Wit of zwart? Het gaat me niet om de looks, maar eerder om het "wat kijkt fijner". Iemand die mij opweg kan helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
leonvw schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 16:21:
Maar dan de kleur... Wit of zwart? Het gaat me niet om de looks, maar eerder om het "wat kijkt fijner". Iemand die mij opweg kan helpen? :)
Simpel. Gooi een dobbelsteen. 1 of 2 is wit, 3 of 4 is rood en 5 of 6 is zwart. Als je na het gooien niet tevreden bent met de keuze dan valt die kleur af. Doe je het nog een keer, even is kleur 1, oneven de andere. Als je dan weer niet gelukkig bent met de keuze dan valt die kleur ook af en is je keuze ook gemaakt. Werkt dus gegarandeerd.

Met andere woorden, maakt niet uit. Ik zou voor rood gaan want dat is minder standaard dan "gewoon" zwart of wit. Wit neem je als je Apple spullen leuk vind want die zijn vaak wit en zwart als je van gothic houdt of Apple spullen haat. Gezien je logo kan de keuze niet moeilijk zijn :) .

Ze kijken allemaal fijn dus daar hoef je het niet om te doen. En als je de rand hinderlijk vindt, ze glimmen allemaal en sommige vinden hinderlijk, dan koop je er een cover bij de de rand bedekt. Ook de cover kleur kun je kiezen, ook daar werkt de dobbelsteen methode weer prima voor. Succes met dobbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:39

P_Tingen

omdat het KAN

Misschien is er al eerder iets over gezegd, maar ik ben persoonlijk bang dat de witte versie er na een tijdje vergeeld uit gaat zien. Ik heb zelf een zwarte (gewonnen, dus geen invloed op kleur) en aangezien je twijfelt tussen wit en zwart adviseer ik zwart.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Ik (wij) zijn ook maar eens opzoek naar een schappelijke e-reader en kwamen dus uiteindelijk op de PRS-T1 uit als keuze.

Hier is al vaker wat over gezegd in dit topic. Daarmee moet je zelf tot een conclusie kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

arsimo schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 14:57:
Al bedenk ik me nu, als het een simpele klok is met alleen uren en minuten dat het wellicht wel losloopt met die extra stroom (seconden is overkill en niet nodig in dit geval).
Zo werkt het waarschijnlijk niet met een klokje op een ereader, op mijn vorige reader had ik een klok, maar die ververste zeg maar alleen de tijd als ik een pagina omsloeg. Dat gaf weleens vervelende verrassingen als ik per ongeluk tijdens het lezen in slaap viel en dan wakker schrok en op de tijd keek :+

Nu heb ik zelf de nieuwe kindle, maar daar zit wel een screensaver in die na een paar minuten aangaat (ik meen dat ik dat had ingesteld op 15 minuten ofzo). Dus op zo'n basis moet het misschien wel kunnen, alleen weet ik even niet of er een screensaver op de prs t1 zit die automatisch aangaat? Op de sony prs350 die we hier ook hebben zit dat helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 23:15
screensaver? :P dat is juist niet nodig :+

Maar er zit wel een standby scherm op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

arsimo schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:45:
Is er een mogelijkheid om via de directory structuur over de op de PRD-T1 aanwezig boeken te browsen? Nu kan ik alleen of plat over alle boeken gesorteerd op titel, auteur of bestandnaam bladeren of via de categorieen. Het laatste vind ik onbruikbaar, het eerste (alle boeken in een rij) doe ik dan maar noodgedwongen. Alleen ik heb honderden boeken op mijn reader staan en ik ben of lang aan het bladeren of aan het zoeken om het boek te vinden dat ik zoek. Bladeren via een directory (folder) hierarchie zou het leven zo veel makkelijker maken. Of ik nu met Calibre of met de hand (via de explorer/verkenner) de boeken op de reader plaats, het maakt niet uit, het resultaat blijft hetzelfde, een platte lijst met boeken.
Hier was ik ook al tegenaan gelopen en in mijn review op ereaders.nl heb ik dat genoemd als serieus nadeel. Ik hoop echt dat in een toekomstige update hier iets aan gedaan kan worden. Ik heb 150 boeken op mijn reader en als ik een boek ga zoeken, heb ik 17 pagina's met boeken voor mijn neus. De boeken in een folderstructuur zou een stuk beter werken lijkt me. Ik heb er nog niks voor kunnen vinden.

Het enige dat ik kan bedenken is om al je boeken in Calibre te beheren en dan in delen op je reader te zetten. Vaak is het ook niet persé nodig om een paar honderd boeken op je reader te hebben. Je kan ze niet tegelijk lezen en het feit dat het kan, wil nog niet zeggen dat het ook moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
De "Series" tag in calibre wordt een category op de reader. Op die manier kan je prima een folderstructuur aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Het enige dat ik kan bedenken is om al je boeken in Calibre te beheren en dan in delen op je reader te zetten. Vaak is het ook niet persé nodig om een paar honderd boeken op je reader te hebben. Je kan ze niet tegelijk lezen en het feit dat het kan, wil nog niet zeggen dat het ook moet
De "Series" tag in calibre wordt een category op de reader. Op die manier kan je prima een folderstructuur aanbrengen.
Met beide opties heb ik geexperimenteerd maar bieden voor mij geen bevredigende oplossing. Naast vele ''gewone" boeken heb ik op mijn reader allerlei zakelijke documenten (specs van opdrachten, e.d.) , manuals e.d. die ik even snel wil kunnen plaatsen en terugvinden. Ik heb op mijn NAS een bibliotheek met boeken en documenten in folder structuren en daarin wil ik gewoon snel uit kunnen selecten en kopieren naar mijn e-reader.

Ik heb gepoogd dit allemaal met Calibre te doen en hoewel ik erken dat dit programma vele nuttige functies kent vind ik het een gebruiksonvriendelijk gedrocht om mee te werken. Nu wil ik een gegeven paard niet in de bek kijken en weet en respecteer ik dat velen het een uitstekende tool vinden maar ik vermijd het zo veel mogelijk . Het is voor mij net als het beheren van muziek op mijn muziekspeler, dat doe ik ook gewoon met kopieren en slepen via een verkenner/explorer/etc op de directory structuur. Veel meer controle, geen onverwachte en ongewenste side effects en vooral veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Volgens mij heb je dan veel meer aan een tablet, zeker als je ook allerlei documenten ipv boeken op je reader wilt hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Raymond schreef op woensdag 14 december 2011 @ 12:10:
Volgens mij heb je dan veel meer aan een tablet, zeker als je ook allerlei documenten ipv boeken op je reader wilt hebben
Welnee, op tablet kan je niet uren lezen. En los van het ongemakkelijk plaatsen is de e-reader ideaal voor die documenten te raadplegen, niet alleen om boeken te lezen (wat ik wel het meeste er mee doe)

Sowieso is een tablet vooralsnog een ding dat bij mij tussen wal en schip valt: ik heb twee notebooks (simpel ding voor onderweg en een powerbeest als ik ergens moet ontwikkelen e.d.), een e-reader en een Samsung Galaxy Note.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alien B.O.B. schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:01:
[...]

Of je kan het doen dat als je een page refresh doet dat dan het klokje/batterij status wordt ververst.
Dat gebeurt bij prs-plus ook, het klokje loopt niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Aangezien het vernieuwen van scherm-info juist hetgene is dat energie gebruikt op een reader, vind ik het ook wel slim dat een klokje niet continu ververst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond schreef op woensdag 14 december 2011 @ 08:50:
De series tag heet nu reeks, maar pas op, je mag niet EN reeks, en Labels tegelijk gebruiken want dan heeft Labels de priority en telt de reeks volgorde niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

arsimo schreef op woensdag 14 december 2011 @ 12:08:

Met beide opties heb ik geexperimenteerd maar bieden voor mij geen bevredigende oplossing. Naast vele ''gewone" boeken heb ik op mijn reader allerlei zakelijke documenten (specs van opdrachten, e.d.) , manuals e.d. die ik even snel wil kunnen plaatsen en terugvinden. Ik heb op mijn NAS een bibliotheek met boeken en documenten in folder structuren en daarin wil ik gewoon snel uit kunnen selecten en kopieren naar mijn e-reader.
Wat je nog zou kunnen proberen is om de boeken naar de schijf van je reader te slepen. Met een beetje zoeken kun je die vinden en daar de boeken heen slepen. Ik heb alleen geen enkel idee of dit: a) werkt en b) niet iets om zeep helpt O-)

Misschien is er hier iemand met een zeker "been there, done that" gehalte die iets nuttigs kan roepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Zo zet ik al mijn boeken op mn reader, geen enkel probleem tot dusver,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

90710 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 19:59:
Zo zet ik al mijn boeken op mn reader, geen enkel probleem tot dusver,
En zijn ze dan ook op een of andere manier herkenbaar in de collecties of staan ze dan ongesorteerd op de reader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Zo te zien staan ze niet in collecties (niet dat ik die gebruik, dus ik kan wat verkeerd doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
P_Tingen schreef op woensdag 14 december 2011 @ 19:40:
Wat je nog zou kunnen proberen is om de boeken naar de schijf van je reader te slepen. Met een beetje zoeken kun je die vinden en daar de boeken heen slepen. Ik heb alleen geen enkel idee of dit: a) werkt en b) niet iets om zeep helpt O-)
Dat is dus precies wat ik doe. Schreef ik dit niet duidelijk genoeg? Het werkt wel maar het probleem is dus dat de reader dan al die boeken op een hoop gooit - men kan dan alleen sorteren op filename, titel of auteur. Men kan dus geen hierarchie met subdirectories maken - althans, dat kan wel maar de reader loopt die folders recursief af en maakt er een lange platte lijst van boeken van.

Anoniem: 202651

Ik denk dat je toch maar eens in het dev topic op MR moet kijken.
Aangezien het een Android based device is, en hij al geroot is, lijkt me dat daar wel mogelijkheden liggen.
Als je hem root en een file explorer draait, dan zou je m.i. precies kunnen doen wat je wilt.
Maar ja, dat is niet geheel zonder risico natuurlijk.

Hier iig de link naar de Dev Corner op MR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramirez
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-03-2023

Ramirez

Something 's gotta give..

Je kan wel binnen al je boeken zoeken en daar een selectie uit krijgen. Bijvoorbeeld, als ik op mijn PRS-T1 zoek door al mijn 750+ boeken naar Agatha, dan krijg ik ALLE boeken van Agatha Christie terug.

Mijn probleem is nu, dat je dan niet binnen die zoek resultaten boeken aan kan vinken (of 'alles aanvinken') en ze aan een (nieuwe) collectie toe kan voegen.

Ik ga niet boek voor boek zoeken en individueel aan een collectie toevoegen. (750 + boeken weet je wel?)

Dit is de reden dat ik dus de feature Collecties niet gebruik. Erg Jammer.

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie Ihren Arzt oder Apotheker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 21:00

Steef

GoT's Most Eaten

Ramirez schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 14:08:
Je kan wel binnen al je boeken zoeken en daar een selectie uit krijgen. Bijvoorbeeld, als ik op mijn PRS-T1 zoek door al mijn 750+ boeken naar Agatha, dan krijg ik ALLE boeken van Agatha Christie terug.

Mijn probleem is nu, dat je dan niet binnen die zoek resultaten boeken aan kan vinken (of 'alles aanvinken') en ze aan een (nieuwe) collectie toe kan voegen.

Ik ga niet boek voor boek zoeken en individueel aan een collectie toevoegen. (750 + boeken weet je wel?)

Dit is de reden dat ik dus de feature Collecties niet gebruik. Erg Jammer.
Collecties zijn inderdaad beter te beheren op je PC, calibre heeft features on in bulk series (Collecties) aan te maken en te beheren :)

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

• Ramirez

Ramirez

Kan het kloppen dat de 'series' in Calibre alléén worden omgezet in 'Collections' op de PRS T1, als ik de boeken verzameling via Calibre synchroniseer? (in tegenstelling tot de hele mappen structuur van mijn Calibre boeken verzameling via Windows Explorer op de geheugen kaart van de reader te plempen...)

• FastFox91
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-05 14:13
Gratis Sony PRS-T1 bij een spaarrekening bij de Bank of Scotland: http://www.onedayonly.nl/

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-05 16:09
Dan moet je alleen wel een jaar lang (2012) gemiddeld 5000 euro kunnen wegzetten.

Ik doe het denk ik, handig voor vakantie!

• FastFox91
7. Indien uw saldo op 16 januari 2012 € 5.000,- of hoger is, dan sturen wij binnen 6 weken het cadeau toe. U ontvangt het cadeau op uw huisadres. Het saldo van uw Internet Spaarrekening dient in 2012 gemiddeld minimaal € 5.000,- te bedragen. Dit gemiddelde saldo wordt berekend door het dagelijkse eindsaldo tussen 16 januari 2012 en 31 december 2012 op te tellen en vervolgens te delen door 351 dagen.
Belangrijkste stukje informatie. Bedrag op de rekening en dat je nog een tijdje moet wachten op het product.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:06
FastFox91 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:12:
[...]

Belangrijkste stukje informatie. Bedrag op de rekening en dat je nog een tijdje moet wachten op het product.
Ik heb hem ook aangevraagd die rekening. Was al aan het oriënteren, hopelijk krijg ik de zwarte en heb ik hem eerder dan 1 maart :)

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-05 16:09
Er staat niets bij over kleur ,beetje vreemd. Als het maar geen roze is ;)

Enig idee hoe Onedayonly dit registreert? Ik moest alleen inloggen en rekening aanvragen. Gaat bijna helemaal buiten hun om.

[ Voor 46% gewijzigd door buddow op 22-12-2011 11:32 ]

• FastFox91
buddow schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:31:
Er staat niets bij over kleur ,beetje vreemd. Als het maar geen roze is ;)

Enig idee hoe Onedayonly dit registreert? Ik moest alleen inloggen en rekening aanvragen. Gaat bijna helemaal buiten hun om.
"Ik wil er een" linkt naar "/externals.php?odspid=3230', die weer wordt doorgestuurd naar de website van de Bank of Scotland. *denk ik*

• zetmolm
  • Laatst online: 16-05 11:12
Bedenk wel even dat de Bank of Scotland niet onder het depositogarantiestelsel valt. Bank failliet = geld weg. Zal wel niet zo'n vaart lopen, al weet je maar nooit in deze tijden. Je moet voor jezelf dus bedenken of je het (kleine) risico op een erg dure reader wilt nemen.

• FastFox91
zetmolm schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:51:
Bedenk wel even dat de Bank of Scotland niet onder het depositogarantiestelsel valt. Bank failliet = geld weg. Zal wel niet zo'n vaart lopen, al weet je maar nooit in deze tijden. Je moet voor jezelf dus bedenken of je het (kleine) risico op een erg dure reader wilt nemen.
"Garantiestelsel
Voor de ingelegde spaargelden is het Britse depositogarantiestelsel van toepassing. Hierdoor is uw spaargeld tot een bedrag van 85.000,- Brits pond (circa 100.000,- euro) gegarandeerd."

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 15:33
Hm vind het toch wel erg jammerlijk dat je met een Sony reader geen boeken van amazon kan lezen. Aanbod kwa engelstalig toch vele vele malen groter. Ik las iets over een hack zodat je android kindle software kan installeren? Iemand dat gedaan en hoe zijn de ervaringen? En werkt dat überhaupt nog met de laatste firmware?

Of is er een manier om Kindle boeken naar pc te downloaden, DRM omzeilen en vervolgens op de Sony te zetten, volledig functioneel?

[ Voor 17% gewijzigd door Hertog_Martin op 22-12-2011 12:41 ]

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-05 07:35
Hertog_Martin schreef op donderdag 22 december 2011 @ 12:39:
Hm vind het toch wel erg jammerlijk dat je met een Sony reader geen boeken van amazon kan lezen. Aanbod kwa engelstalig toch vele vele malen groter. Ik las iets over een hack zodat je android kindle software kan installeren? Iemand dat gedaan en hoe zijn de ervaringen? En werkt dat überhaupt nog met de laatste firmware?

Of is er een manier om Kindle boeken naar pc te downloaden, DRM omzeilen en vervolgens op de Sony te zetten, volledig functioneel?
Ja, met Calibre kan dat (wel een paar plugins nodig).

DIT IS MIJN WEBSITE

• Hertog_Martin
havana schreef op donderdag 22 december 2011 @ 12:44:
[...]

Ja, met Calibre kan dat (wel een paar plugins nodig).
Dat van kindle boeken downloaden en DRM omzeilen bedoel je? Zal eens kijken hoe en wat.

Officieel ben je met de Sony beperkt tot bol.com en ebookstore.sony.com he? Hoewel dat laatste trouwens alleen voor Amerikanen en Canadezen lijkt :{ pfff
Kan toch niet zijn dat je alleen bij bol.com terecht kan?!

[ Voor 16% gewijzigd door Hertog_Martin op 22-12-2011 12:51 ]

• zetmolm
FastFox91 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:54:
[...]

"Garantiestelsel
Voor de ingelegde spaargelden is het Britse depositogarantiestelsel van toepassing. Hierdoor is uw spaargeld tot een bedrag van 85.000,- Brits pond (circa 100.000,- euro) gegarandeerd."
Bedankt voor je aanvulling / correctie. Ik had moeten zeggen dat de bank niet onder het Nederlandse stelsel valt. Of dat al dan niet een hoger risico betekent moeten mensen maar voor zichzelf bepalen. In ieder geval goed om te weten waar je aan de bel moet trekken als 't fout gaat.
Hertog_Martin schreef op donderdag 22 december 2011 @ 12:48:
[...]
Officieel ben je met de Sony beperkt tot bol.com en ebookstore.sony.com he? Hoewel dat laatste trouwens alleen voor Amerikanen en Canadezen lijkt :{ pfff
Nee die beperking geldt niet. Voor boeken met DRM kun je terecht bij iedere winkel die "standaard" Adobe DRM gebruikt. In de praktijk vrijwel iedere winkel behalve Amazon en B&N.

[ Voor 29% gewijzigd door zetmolm op 22-12-2011 13:01 ]

• Raymond
Hertog_Martin schreef op donderdag 22 december 2011 @ 12:48:
[...]

Dat van kindle boeken downloaden en DRM omzeilen bedoel je? Zal eens kijken hoe en wat.

Ik heb bij Amazon een ebook gekocht en via calibre als epub op de sony gezet. als je de juiste plugins hebt, dan gaat dat helemaal automagisch. Werkt alleen met boeken die je zelf hebt gekocht en als het account op de pc aanwezig is. Ideaal :)

Boeken via de ebookstore van sony kan je rechtstreeks vanaf de reader kopen, maar dan moet je ff je locatie in het menu omzetten naar VS ipv NL.

• Hertog_Martin
Boeken via de ebookstore van sony kan je rechtstreeks vanaf de reader kopen, maar dan moet je ff je locatie in het menu omzetten naar VS ipv NL.
Ik heb dat zojuist gedaan, vervolgens wil ik een account aanmaken, dat lukt, maar met creditcard info kan ik dus alleen een US adres kiezen, waardoor ie gok ik niet geaccepteerd zal worden.

Gelukt met het plugin gebeuren overigens _O_

[ Voor 44% gewijzigd door Hertog_Martin op 22-12-2011 14:51 ]

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:48
zetmolm schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:51:
Zoals je inderdaad later al aangeeft; Nederlands ;). Ach, het risico dat de RBS valt is wel erg klein. Besides, als de koers leuk is, en de euro minder waard wordt in verhouding tot de Pound door wat voor heisa in Europa dan ook, krijg je in verhouding meer terug ook als de RBS valt!

Kan niet wachten (1 maart) tot hij binnen is. Vind het inderdaad wel raar dat je nergens moet bevestigen op onedayonly.nl maar dat je direct naar RBS gelinkt wordt.

Mooi bedrag wat volgend jaar vrij komt, heb al in Excel een schema gemaakt hoeveel er per dag op/af mag wil ik gemiddeld nog op 5000 euro zitten, dus het staat niet zo vast als een deposito voor 1 jaar.

edit: zoals zetmolm terecht aangeeft, het is de bank of scotland, niet de royal bank of scotland.

[ Voor 4% gewijzigd door MoiZie op 22-12-2011 15:35 ]

• Hertog_Martin
Geniaal. Studieboek waarvan ik paperback al heb in kindle store gekocht van Amazon. En via calibre met plugins nu op de Sony Reader. Daarnaast ook nog eens op de PC via Kindle for PC en op m'n Android telefoon met Kindle for Android.

Maakt het wat makkelijker om me de komende tijd door de 850 pagina's heen te worstelen.

_O_

Jammer dat je weer onofficiele plugins e.d. moet gebruiken voor zoiets. Enige die er last van heeft is de auteur wiens distributiekanalen niet optimaal benut worden.

• zetmolm
MoiZie schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:48:
[...]

Zoals je inderdaad later al aangeeft; Nederlands ;). Ach, het risico dat de RBS valt is wel erg klein. Besides, als de koers leuk is, en de euro minder waard wordt in verhouding tot de Pound door wat voor heisa in Europa dan ook, krijg je in verhouding meer terug ook als de RBS valt!

Kan niet wachten (1 maart) tot hij binnen is. Vind het inderdaad wel raar dat je nergens moet bevestigen op onedayonly.nl maar dat je direct naar RBS gelinkt wordt.

Mooi bedrag wat volgend jaar vrij komt, heb al in Excel een schema gemaakt hoeveel er per dag op/af mag wil ik gemiddeld nog op 5000 euro zitten, dus het staat niet zo vast als een deposito voor 1 jaar.
Bank of Scotland is een heel andere bank dan RBS (Royal Bank of Scotland)! Wel verwarrend die namen, maar ze hebben echt niks met elkaar te maken.

• MoiZie
  • Laatst online: 19:48
zetmolm schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:32:
[...]

Bank of Scotland is een heel andere bank dan RBS (Royal Bank of Scotland)! Wel verwarrend die namen, maar ze hebben echt niks met elkaar te maken.
Nouja goed, same difference, want het is allebei onderdeel van Lloyds banking. Maar bedankt voor de correctie. :)

• FastFox91
Hertog_Martin schreef op donderdag 22 december 2011 @ 12:39:
Hier een youtube filmpje met o.a. de Amazon App.
YouTube: Rooted Sony Reader PRS-T1 Review
Hertog_Martin schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:16:
Geniaal. Studieboek waarvan ik paperback al heb in kindle store gekocht van Amazon. En via calibre met plugins nu op de Sony Reader. Daarnaast ook nog eens op de PC via Kindle for PC en op m'n Android telefoon met Kindle for Android.
Zoiets lijkt mij ook handig. Voor in de trein en op school de Sony gebruiken en thuis gewoon de paperback. Enig nadeel, twee keer betalen.

[ Voor 29% gewijzigd door FastFox91 op 22-12-2011 15:58 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Modbreak:Kunnen we het hier een beetje ontopic houden? Banken en dergelijke horen hier niet thuis.

• Hertog_Martin
FastFox91 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:56:
[...]

Hier een youtube filmpje met o.a. de Amazon App.
YouTube: Rooted Sony Reader PRS-T1 Review

[...]

Zoiets lijkt mij ook handig. Voor in de trein en op school de Sony gebruiken en thuis gewoon de paperback. Enig nadeel, twee keer betalen.
Thanks zal er eens naar kijken.

Wat betreft het laatste: gelukkig heeft Amazon een refund optie ;) Maar ik ga daar niet teveel misbruik van maken, alleen in gevallen dat ik paperback al in bezit heb (tevens bij Amazon gekocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Net een rare vastloper gehad. Ik probeerde m'n bladwijzer te verwijderen en toen werd m'n scherm zwart, wit en toen kwamen de twee pijltjes... en dat ging zo elke keer overnieuw tot ik een paperclip te pakken had om hem te resetten.

Heeft iemand dit eerder gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Heb dat Hema opberghoesje gehaald waar in dit topic over gerept werd. Past prima idd, en niet lelijk.
Voor de geinteresseerden: Product heet 'storage bag large' en hing bij Hema arnhem in rek met allerlei cases/hoezen (cd/dvd opbergtassen, iPhone hoesjes e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-05 19:13
Ik heb dit lampje er nu bij gekocht en ik moet eerlijk zeggen het is een verademing.
Het wordt gevoed met drie AAA batterijen (of accu's) en er zitten drie witte ledjes- in, die het scherm egaal verlichten. Zeker een aanrader, ik kan er zeer goed bij lezen.

Een nadeel; bij vervoer moet je het eraf halen. Levensduur op accu's kan ik nog niet zeggen, ik doe nog steeds met de eerste lading van de accu's (reeds 15 uur mee gelezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-05 10:53

sjaool

Every life should have 9 cats

Wel een erg duur lampje en waarschijnlijk ook erg zwaar aangezien er 3 AAA batterijen in moeten.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
sjaool schreef op zondag 25 december 2011 @ 13:24:
Wel een erg duur lampje en waarschijnlijk ook erg zwaar aangezien er 3 AAA batterijen in moeten.
Na een paar goedkope uitgeprobeerd te hebben, heb ik nu voor kwaliteit gekozen. De goedkopere hebben over het algemeen maar één ledje en dat resulteerd in maar een half verlicht scherm of vaak nog minder. Deze heeft er drie, die breed uitstralen en daarmee het hele scherm verlichten. Ik verlicht het schuin van boven, zodat ik geen hotspot in mijn scherm er van heb. Tevens heeft dit lampje een dim-stand.

Tsja wat dat gewicht betreft, je hebt een punt, maar zo zwaar is dat nu ook weer niet. Twee AA batterijen wegen meer. En aangezien ik een liefhebber ben van het genre "Jack Ryan" serie van Tom Clancy hoor je mij niet klagen over het gewicht O-) Die boeken zijn minsten twee keer zwaarder dan de PRS-T1 met dit lampje :+

En laten we eerlijk zijn, hoe vaak heb je zo'n lampje nou echt nodig? (En dan is deze eigenlijk best wel duur, maar ik gebruik hem veel in het vliegtuig en dan is deze wel weer erg handig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-05 10:53

sjaool

Every life should have 9 cats

Klopt allemaal... Ik heb de dure cover van Sony (met lampje) en ik gebruik het lampje dus ook zelden en daar betaal je dan €49,95 voor. ;)

btw de Sony heeft ook 3 LED's maar heeft maar 1 AAA batterij nodig.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Ik heb ook de originele cover van Sony met het lampje en ik gebruik hem best vaak eigenlijk. Ik lees graag in de hoek van onze bank maar hebben daar geen direct licht dus komt dat lampje goed uit :)

Voor de prijs moest ik even slikken, maar de T1 past wel echt perfect in dat hoesje zeg..

[ Voor 19% gewijzigd door leonvw op 26-12-2011 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Ik ben blij met m'n hema hoesje/sleeve... reader eruit en lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:58
golem501 schreef op maandag 26 december 2011 @ 11:22:
Hier hetzelfde, heb de reader inmiddels 2 maanden, nog geen enkel probleem tegengekomen. Gebruik hem gewoon voor boeken van Bol.com, maar ook voor studieboeken/papers/verslagen in PDF. Overigens nog een leuke site: http://www.gutenberg.org/ hebben erg veel gratis boeken (Engels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 17:02

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik heb sinds een paar dagen ook de prs-t1. Gister heb ik meteen de laatste firmware erop gezet ondanks dat ik geen problemen had.

Echter heb ik wel iets raars. Als ik namelijk een aantal mp3's erop zet om af te luisteren krijg ik er steeds maar een paar te zien. Ik heb al vanalles geprobeerd om ze zichtbaar te krijgen maar ze blijven niet zichtbaar. Daarbij zijn diegene die zichtbaar zijn niet eens goed benoemd ondanks dat de namen wel goed staan in de bestandsnaam en tag.

Heeft iemand anders dit probleem ook en misschien een oplossing?

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-05 15:36

jelly

Arch Linux

Vandaag mooi homescreen gevonden voor de PRS-T1
http://code.google.com/p/sonyprst1home/wiki/UserGuide
Jammergenoeg moet je de reader hiervoor wel eerst rooten, ben daar nog niet echt een voorstander voor op het moment ;)

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Mooi Homescreen, als het zou werken...
Helaas niet als je de PRS-T1 op Nederlands hebt staan, want dan crasht deze gelijk al bij het opstarten.

• magnifor
  • Niet online
Heb sinds vandaag een PRS-T1. Op het eerste gezicht een goed apparaat. Alleen is het normaal dat de dataoverdracht via USB werkt op USB 1.1 snelheid? Heb een groot bestand proberen over te kopiëren om de snelheid te testen en de max snelheid is zo'n 1,25 MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Net de laatste update geïnstalleerd... nu wachten tot hij weer helemaal is opgeladen... Dat duurt even want ik had hem pas 1 keer eerder echt opgeladen... Die batterij gaat zo lang mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:26

Len

Leeg

golem501 schreef op maandag 26 december 2011 @ 11:22:
Heb je daar een foto van? Op de site van de HEMA vind ik het even niet :o

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:09
Gisteren de luxe cover voor de T1 besteld bij geckocovers.com

Kwam vandaag al binnen en ben er zeer tevreden over. Prijs van 25 euro is goedkoper dan het Sony hoesje en persoonlijk vind ik als voordeel dat hij de (in mijn ogen storende) piano-lak rand van de T1 grotendeels verbergt.
Zeer zeker aan te raden!

Afbeeldingslocatie: http://www.geckocovers.com/images/Sony_covers-0015%20copy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
magnifor schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:27:
Heb sinds vandaag een PRS-T1. Op het eerste gezicht een goed apparaat. Alleen is het normaal dat de dataoverdracht via USB werkt op USB 1.1 snelheid? Heb een groot bestand proberen over te kopiëren om de snelheid te testen en de max snelheid is zo'n 1,25 MB/s.
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:26

Len

Leeg

Geen idee, * Len heb een MacBook en die staan al niet bekent om de snelle USB-overdracht. Ik heb alles gewoon op een microSD gezet.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
OK, ik heb even een test gedaan en veel (kleine) bestandjes (in dit geval mp3's) naar mijn interne geheugen kaartje van 8GB gekopieerd. Ik haal hierbij een snelheid van 4,2 Mb/s.
Aangezien USB 1.1 een maximum snelheid kan halen van 12 Mb/s zul je waarschijnlijk hierin wel gelijk hebben.

Maar ook speelt hieraan mee, dat het veel nogal kleine bestandjes zijn, die de snelheid behoorlijk naar beneden kunnen halen. In de properties staat wel keurig, dat het een USB 2 apparaat is, maar in de beleidsregels staat de PRS-T1 ingesteld voor betere prestaties en dat kan niet gewijzigd worden.

Aangezien jij maar 1,25 Mb/s haalt, zal ik toch eens een andere poort op je computer proberen te gebruiken.

Edit: typo's
Edit 2: Ik haal met epub bestanden van mijn interne SATA disk naar een externe USB (2) schijf een snelheid van 10 Mb/s. Zo erg slecht is die snelheid van 4,2 Mb/s naar een Android device dus niet :*)

[ Voor 11% gewijzigd door Rinaldootje op 31-12-2011 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
jelly schreef op woensdag 28 december 2011 @ 10:02:
Vandaag mooi homescreen gevonden voor de PRS-T1
http://code.google.com/p/sonyprst1home/wiki/UserGuide
Jammer genoeg moet je de reader hiervoor wel eerst rooten, ben daar nog niet echt een voorstander voor op het moment ;)
Er zijn daar ook links te vinden om een "easy" root te doen en deze ook weer terug te draaien (zelf geprobeerd, werkt prima).

Inmiddels staat er een werkende versie van deze applicatie op de site (V 0.0.2.1)
Deze staat nu werkend op mijn eBook. Calibre ziet deze reader keurig en ik ga er nu mee aan de slag. Een minpuntje voor de niet Engelstalige lezers onder ons: de applicatie is alleen in het Engels. Dat resulteert er bij mij in, dat de gehele interface Engels is, maar de onderliggende instellingen weer in het Nederlands (dat is ook naar het Engels in te stellen, maar toch...)

Het ziet er veelbelovend uit, eindelijk ook boeken kunnen indelen naar categorieën (lijkt me).
Ik ga er mee stoeien en breng daarover later hier nog wel verslag over uit. Tevens houd ik in de gaten, of er updates van deze applicatie komt.

Edit 1: De applicatie herkent de SD-card niet :X Laten nu net daarop bijna la mijn boeken staan.
Ik ga er een forum bericht aanwijden.

[ Voor 5% gewijzigd door Rinaldootje op 31-12-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Rinaldootje schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 12:06:
[...]

OK, ik heb even een test gedaan en veel (kleine) bestandjes (in dit geval mp3's) naar mijn interne geheugen kaartje van 8GB gekopieerd. Ik haal hierbij een snelheid van 4,2 Mb/s.
Aangezien USB 1.1 een maximum snelheid kan halen van 12 Mb/s zul je waarschijnlijk hierin wel gelijk hebben.

Maar ook speelt hieraan mee, dat het veel nogal kleine bestandjes zijn, die de snelheid behoorlijk naar beneden kunnen halen. In de properties staat wel keurig, dat het een USB 2 apparaat is, maar in de beleidsregels staat de PRS-T1 ingesteld voor betere prestaties en dat kan niet gewijzigd worden.

Aangezien jij maar 1,25 Mb/s haalt, zal ik toch eens een andere poort op je computer proberen te gebruiken.

Edit: typo's
Edit 2: Ik haal met epub bestanden van mijn interne SATA disk naar een externe USB (2) schijf een snelheid van 10 Mb/s. Zo erg slecht is die snelheid van 4,2 Mb/s naar een Android device dus niet :*)
Ik heb het inmiddels ook op mijn MacBook Pro geprobeerd, nog steeds 1,25-1.50 MB/s

Wel kopieer ik naar het intern geheugen en niet naar een MicroSD kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
magnifor schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 13:28:
[...]
Ik heb het inmiddels ook op mijn MacBook Pro geprobeerd, nog steeds 1,25-1.50 MB/s

Wel kopieer ik naar het intern geheugen en niet naar een MicroSD kaartje.
Hoe heb je jouw bestanden gecopieerd naar je PRS-T1? Met de Sony software, Calibre of direct via het filesysteem (explorer e.d. tools)? De software kan ook een rol in deze spelen.

Ik heb onlangs in een batch circa 450 epubs gecopieerd vanaf een Windows XP machine naar de PRS-T1 direct via de explorer (verkenner) en hoewel ik niet getimed heb viel me geen ongewone traagheid op in vergelijking met kopieren of verplaatsen van bestanden naar diverse andere USB2 devices die ik heb (diverse externe hard drives, memory cards, kleine externe SSD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
arsimo schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 13:57:
[...]

Hoe heb je jouw bestanden gecopieerd naar je PRS-T1? Met de Sony software, Calibre of direct via het filesysteem (explorer e.d. tools)? De software kan ook een rol in deze spelen.

Ik heb onlangs in een batch circa 450 epubs gecopieerd vanaf een Windows XP machine naar de PRS-T1 direct via de explorer (verkenner) en hoewel ik niet getimed heb viel me geen ongewone traagheid op in vergelijking met kopieren of verplaatsen van bestanden naar diverse andere USB2 devices die ik heb (diverse externe hard drives, memory cards, kleine externe SSD).
Ik heb gekopieerd zowel via Calibre als via Explorer, beiden met USB 1.1 snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
magnifor schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 14:00:
[...]
Ik heb gekopieerd zowel via Calibre als via Explorer, beiden met USB 1.1 snelheid.
Misschien een stomme vraag: zou je eens een andere kabel willen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Kijk eerst eens in het control panel van windows om te zien met welk protocol verbinding wordt gemaakt (full speed/high speed).

usb 1.1 heeft een limiet van 12 Mbit, wat theoretisch 1,5 MB is, maar in de praktijk haal je max iets van 1MB, vanwege overhead. Als je daadwerkelijk met 1,5MB/s kan halen met jouw reader, dan heb je volgens mij wel gewoon een USB2 verbinding en ligt het probleem ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlanni
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-11-2023
Front panel usb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Rinaldootje schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 14:03:
[...]

Misschien een stomme vraag: zou je eens een andere kabel willen proberen?
Helaas heb ik geen andere kabel om te testen.
Raymond schreef op zondag 01 januari 2012 @ 11:06:
Kijk eerst eens in het control panel van windows om te zien met welk protocol verbinding wordt gemaakt (full speed/high speed).

usb 1.1 heeft een limiet van 12 Mbit, wat theoretisch 1,5 MB is, maar in de praktijk haal je max iets van 1MB, vanwege overhead. Als je daadwerkelijk met 1,5MB/s kan halen met jouw reader, dan heb je volgens mij wel gewoon een USB2 verbinding en ligt het probleem ergens anders.
1 USB hub staat op maximale snelheid en 1 USB staat op hoge snelheid. Maar ik denk niet dat het relevant is omdat een USB stick bijvoorbeeld wel hogere snelheden haalt op dezelfde poort. Heeft de PRS-T1 gewoon geen USB 2 Full Speed? Mijn Panasonic camera heeft dat ook.Zowel in de handleiding als op de sony.com website staat nergens of het nou usb full speed of hi speed is.
Idd front panel, maar heb ook op mijn MacBook Pro geprobeerd en zowel op mijn Dell desktop als op mijn MacBook Pro USB 1.1 snelheden.

[ Voor 7% gewijzigd door magnifor op 01-01-2012 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385294

[quote]Rinaldootje schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 22:19:
Ik heb dit lampje er nu bij gekocht en ik moet eerlijk zeggen het is een verademing.
[quote]

Ik heb hem vandaag ook gekocht maar hij kwam kapot uit de verzegelde en onbeschadigde doos, het 'klemmechanisme met de veertjes' was afgebroken en maakt daarmee het lampje onbruikbaar. Het kan een exemplarische fout zijn maar kijk dus uit als je dit lampje koopt, het is mogelijk dat hij mechanisch kapot is, test hem dus uit in de winkel. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
magnifor schreef op zondag 01 januari 2012 @ 13:55:
[...]

Helaas heb ik geen andere kabel om te testen.

[...]

1 USB hub staat op maximale snelheid ...

[...]
En zonder hub?
In de handleiding word ook aangeraden zonder hub te werken indien mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
golem501 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 21:48:
[...]

En zonder hub?
In de handleiding word ook aangeraden zonder hub te werken indien mogelijk.
Zonder hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Rinaldootje schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 12:33:
[...]Een minpuntje voor de niet Engelstalige lezers onder ons: de applicatie is alleen in het Engels. Dat resulteert er bij mij in, dat de gehele interface Engels is, maar de onderliggende instellingen weer in het Nederlands (dat is ook naar het Engels in te stellen, maar toch...)

Edit 1: De applicatie herkent de SD-card niet Laten nu net daarop bijna la mijn boeken staan.
In de roadmap voor 15 jan lees ik onder andere:
  • re-enable books on external SD card.
  • French Translation (thanks to Frédéric Dinh)
Dus je micro-sd probleem is wellicht op 15 januari opgelost en als blijk van dank zou je bijvoorbeeld een Nederlandse vertaling kunnen maken (hehe) >:)

Maar zonder flauwekul, dit ziet er wel heel erg bruikbaar uit. Ik vind het huidige homescreen he-le-maal niks. Ik verbaas me erover dat ze bij Sony hier niet iets beters van gemaakt hebben.

Ik ben alleen wat huiverig voor rooten. Kan ik dat zonder problemen terugdraaien? Is er ergens een handleiding "rooten voor dummies"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
P_Tingen schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:53:
[...]

In de roadmap voor 15 jan lees ik onder andere:
  • re-enable books on external SD card.
  • French Translation (thanks to Frédéric Dinh)
Dus je micro-sd probleem is wellicht op 15 januari opgelost en als blijk van dank zou je bijvoorbeeld een Nederlandse vertaling kunnen maken (hehe) >:)

Maar zonder flauwekul, dit ziet er wel heel erg bruikbaar uit. Ik vind het huidige homescreen he-le-maal niks. Ik verbaas me erover dat ze bij Sony hier niet iets beters van gemaakt hebben.

Ik ben alleen wat huiverig voor rooten. Kan ik dat zonder problemen terugdraaien? Is er ergens een handleiding "rooten voor dummies"?
Ik had inderdaad al bericht gehad van de ontwikkelaar over de SD-kaart, want ik ben degene geweest die het bij hem aangekaart heeft ;)

Ook ik vind de originele software maar niks, al helemaal niet als je er (zoals ik) ruim 800 boeken op hebt staan. Als ik alleen al door de lijst blader kan ik nooit bij het eind van de lijst komen, want dan is de browser al gecrashed ;( Deze software ziet er gewoon fantastisch uit en is bovendien ook veelbelovend voor de dingen die nog komen gaan. Ik wacht dus met smart op versie 0.0.3.0 omdat ik bijna al mijn boeken op de SD-kaart heb staan.

Het rooten is heel simpel en het terug zetten ook, al moet je bij het laatste wel geduld hebben, dat duurt drie keer zolang als het rooten zelf. En weet dan ook, dat je na het terug draaien van de root, al je instellingen opnieuw moet doen. De boeken die op je reader staan blijven er allemaal wel op staan, maar je instellingen staan allemaal op de default waardes, je wifi moet je opnieuw instellen en je activering voor gekochte boeken moet je ook opnieuw doen.

Op dit moment draai ik met een geroot toestel de standaard applicaties (ja, het zijn er meerdere!) en ik moet continue toestemming verlenen om de volgende applicatie te starten. Tenzij je bereid bent om mee te testen met deze nieuwe applicatie, raad ik je af om te rooten totdat er een stabiele, goede applicatie van deze ontwikkelaar is verschenen.

Kortom: wordt vervolgd :)

PS ik heb hem al aangeboden om een Nederlandse vertaling te maken voor hem.

[ Voor 1% gewijzigd door Rinaldootje op 03-01-2012 19:02 . Reden: PS toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramirez

Ramirez

Even een vraagje over het gebruik van Calibre i.c.m. de Sony PRS-T1.

Ik heb een 1GB geheugenkaartje er in gepropt en die met de Reader geinitialiseerd (geformatteerd).
Vervolgens in Calibre mijn boeken naar die memory card (A) gekopieerd.
Alles gaat prima.

Echter, voorheen als ik op een pagina in de rechter-bovenhoek een note maakte, dan werd die in de lijst met notes zichtbaar. Maar sinds ik Calibre gebruik om mijn boeken op de reader te ztten, kan ik nog wel notes maken op een pagina, maar de lijst met notes blijft leeg (0). En dus zijn notes useless.

Wat doe ik fout????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-05 17:45
Len schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 19:32:
[...]

Heb je daar een foto van? Op de site van de HEMA vind ik het even niet :o
Net mijn PRS-T1 plus de hema Storage bag large gekocht dus hier wat foto's. Kost 4,95 en is in verschillende kleuren beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MGgka2hzdmPlrW5vLooRedvv/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Avh1RI49NhmFrkl2i4x8WrEm/thumb.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Graham op 07-01-2012 18:08 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:43
haha, ik heb de mijne vandaag ook gekocht, tevens met die officiële case+light van Sony. Zojuist maar meteen de update erover heen gegooid, nu eens kijken hoe ik epubs erop kan zetten ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Graham schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:28:
[...]
Net mijn PRS-T1 plus de hema Storage bag large gekocht dus hier wat foto's. Kost 4,95 en is in verschillende kleuren beschikbaar.
Ik heb ook deze storage bag van de Hema. Een ideaal ding inderdaad voor de reader. Je doet de rits aan de zijkant open (de bovenkant hoeft niet) en je doet de reader er zó in of uit. Ideaal, en dat voor nog geen 5 euro.

Wel moet ik erbij zeggen dat de storage bag ook niet meer is dan de naam doet vermoeden: alleen een opslagdinges. Het biedt nagenoeg geen enkele bescherming omdat de zijkanten gewoon van zacht materiaal zijn. Nou ben ik vrij zuinig op mijn spullen dus dat is geen probleem, maar als je wat ruiger met je spullen omgaat kun je misschien beter een harde hoes kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
P_Tingen schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:41:
[...]
Wel moet ik erbij zeggen dat de storage bag ook niet meer is dan de naam doet vermoeden: alleen een opslagdinges. Het biedt nagenoeg geen enkele bescherming omdat de zijkanten gewoon van zacht materiaal zijn. Nou ben ik vrij zuinig op mijn spullen dus dat is geen probleem, maar als je wat ruiger met je spullen omgaat kun je misschien beter een harde hoes kopen.
Als je een beetje handig bent (of je vrouw/vriendin) kun je de zijkanten van de hoes overigens vrij simpel openmaken om er een stuk karton of hard plastic in te stoppen, waardoor hij ineens veel meer kan hebben. Je bent een Tweaker of niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflaav
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-05 20:05
Ik ben van plan deze e-reader te kopen en heb daarom een aantal reviews gelezen, en ook veel interessante dingen gelezen in dit topic. Daarnaast was ik vandaag in de mediamarkt om even te kijken hoe het aanvoelt.

Echter lees ik hier veel tegenstrijdige dingen over pdf's. Ik ga deze reader ook vaak gebruiken om studieboeken mee te lezen, die ik digitaal meestal in pdf formaat heb. Is dit te doen of werkt dit slecht?

En als de tekst in liggende weergave te breed is, moet je dan de hele tijd net dat beetje opzij swipen of verplaatst die dat naar de volgende regel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Inflaav schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:47:
Is dit te doen of werkt dit slecht?
verschilt echt per pdf. Als je een stukje van een pdf online kan zetten kan iemand het testen, ideaal is pdf niet, op welke ereader dan ook. Dan is een ipad een betere keuze.

Als je echter graag ook boeken leest komt een ereader zeker weer naar voren. Maar echt heel blij van pdfjes word je niet is mijn ervaring (en ik heb meer dan 12 ereaders getest voor het werk).

Deze Sony is wel vrij goed in pdf, begrijp me niet verkeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 09-01-2012 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflaav
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-05 20:05
Dankjewel Dikkiedikdik!
Ik denk dat ik het wel aardig in kan schatten, meeste pdf's zijn vooral tekst dus dat zou prima moeten werken toch? Dat is het belangrijkst. Die paar pdf's vol met afbeeldingen doe ik dan wel op een andere manier.

Is deze sony op het moment een van de betere/de beste met pdf?

Boeken lees ik inderdaad ook graag, dus daarom liever geen tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:08
Inflaav schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:02:
Dankjewel Dikkiedikdik!
Ik denk dat ik het wel aardig in kan schatten, meeste pdf's zijn vooral tekst dus dat zou prima moeten werken toch? Dat is het belangrijkst. Die paar pdf's vol met afbeeldingen doe ik dan wel op een andere manier.

Is deze sony op het moment een van de betere/de beste met pdf?

Boeken lees ik inderdaad ook graag, dus daarom liever geen tablet.
Kunnen jullie omschrijven wat wel en niet werkt met PDF? Ik heb onlangs een PDF bestand gelezen die bestond in zijn geheel uit kale tekst zonder plaatjes. De tekst werd keurig afgebroken. Werkt bijvoorbeeld een PDF met veel plaatjes? Wordt de tekst goed afgebroken? Of moet je horizontaal scrollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339105

De witte PRS-T1 is in de aanbieding voor € 129,95 bij Paagman.
Die staat hier niet in de PriceWatch. Het is maar dat je het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

kielkiel schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:30:
[...]

Kunnen jullie omschrijven wat wel en niet werkt met PDF? Ik heb onlangs een PDF bestand gelezen die bestond in zijn geheel uit kale tekst zonder plaatjes. De tekst werd keurig afgebroken. Werkt bijvoorbeeld een PDF met veel plaatjes? Wordt de tekst goed afgebroken? Of moet je horizontaal scrollen?
Ik heb nog geen problemen met PDFs tegengekomen. Wel is het zo dat wanneer deze wat groter qua formaat zijn een langere laadtijd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-05 17:45
Na paar dagen lezen (de vijfde A Song of Ice and Fire - Dance of Dragons) moet ik zeggen dat ik erg tevreden ben over mijn e-reader. Hij is snel en het scherm lees heerlijk. Ik vind de piano lak ook niet storend, al moet ik het nog even aanzien met zon...die ontbreekt een beetje de laatste tijd ;) Verder vind ik cbr files (comics) ook prima werken. De hema beschermtas die ik gebruikt heb werkt prima omdat ik toch dat ding in mijn schoudertas heb. De feature waar ik het meest blij van wordt is het ingebouwde woordenboek. Ik lees eigenlijk alleen Engelstalig boeken en dan zit er af en toe wel eens een woord tussen wat ik niet ken.

Al met al goede aankoop dus ver. Verder gebruik ik hoofdzakelijk Calibre om books te pushen naar mijn PRS-T1 met tags eraan gekoppelt om Collections op de e-reader te krijgen. Dat werk ook goed.

Ook heb ik er wel redelijk wat pdfs op zitten (Lonely Planet/IT boeken) maar daar heb ik nog niet al te veel gebruik van gemaak dus kan nog weinig zeggen over pdfs op deze reader.

Heb nog geluk gehad dat ik een oude microsdcard (8 GB) had liggen van mijn Nokia 5800. Daar gaan alle e-readers dus op.

[ Voor 27% gewijzigd door Graham op 11-01-2012 22:02 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Graham schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:58:
Verder vind ik cbr files (comics) ook prima werken.
Dat snap ik niet, de PRS-T1 kan CBR/CBZ files niet lezen dus hoe kan dat prima zijn? Of heb je het hier over een apparaat dat geroot is en voorzien is van een extra manga reader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
Hoppa, net eventjes de complete duitse Perry Rhodan serie a 2500 deeltjes op mn reader gezet. Het is gewoon absurd dat iets wat normaal een hele slaapkamer aan romans in neemt nu gewoon naast me ligt. en dat zit m dan ook nog eens op het interne geheugen ( iets van 1.2 GB) Gelukkig zijn ze allemaal genummerd, dus ik kan ze met search vinden want zoals hier al gezegt is, bij zo een lange lijst wil de browser wel eens vast lopen, dat niet alleen, ik heb m bij t indexen tot 4 keer moeten resetten voordat hij de complete lijst van in totaal 2800+ boeken geïndexeerd had. Niet dat ik tegenwoordig Zo veel Perry Rhodan lees als toen ik nog een jong gevalletje was, maar mocht ik elke week eentje lezen dan heb de eerstkomende 40 jaar nog wat in te halen.

Lang getwijfelt of ik wel een ereader wilde, mede vanwege de nog hoge prijs, maar ik had inene een extraatje dus toch maar gedaan. Ik had al 3 tablets, een ipad, een transformer en een galaxy7 en vooral op de galaxy heb ik al aardig wat boeken versleten maar dit is qua formfactor wel erg aangenaam. alleen ben ik bang dat ik nu wel een wat sterkere lamp aan mn plavond mag hangen.
ik merk t al als ik achter mn bureau zit en achteruit leun, en dus buiten de reikwijdte van mijn burolamp kom, dan wordt t allemaal net iets te donker, het zelfde geldt voor het poephok.

Op zich vind ik dit tot nu toe de ideale tablet, en ik bedoel daarmee dat als ze over een paar jaar zo ver zijn dat ze een volwaardige tablet kunnen bouwen dat net zo dun. licht en energiezuinig is als mn reader dat Ik wel heel tevreden door t leven zal gaan. Ook dat 6 inch formaat bevalt me uitstekend en dat het scherm niet helemaal naar onder loopt is fijn.

Dat was een beetje mn probleem bij mn 7 inch galaxy tab, de paginas waren te lang en dan moet je te ver naar beneden staren als je onderaan een bladzijde kwam. Het voordeel was dan wel dat je m in t donker kon lezen, en dus als je met meerdere mensen op een kamer slaapt, bv op vakantie je gewoon door kan lezen terwijl de rest te maffen ligt. Maar hij was me net iets te zwaar.

Al met al ben ik redelijk tevreden. Ook het updaten van de pagina's is lang niet zo storend als ik had verwacht en ergens geeft dat ook een lekker retro computer gevoel. alleen merk ik imn mn pdfjes dat als je je font typeveranderd dat het een stuk langszamer word, maar bij font grootte maakt dat gelukkig niks uit.

[ Voor 3% gewijzigd door verleemen op 14-01-2012 22:38 ]

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 21:10
Anoniem: 339105 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:20:
De witte PRS-T1 is in de aanbieding voor € 129,95 bij Paagman.
Die staat hier niet in de PriceWatch. Het is maar dat je het weet.
_/-\o_

Dankjewel! Vandaag binnen gekregen,

Ik twijfel om maar een 2e te bestellen (voor de baas thuis)om de 505 die ik nog heb liggen ook maar te vervangen.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 21:10
verleemen schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 22:31:
Hoppa, net eventjes de complete duitse Perry Rhodan serie a 2500 deeltjes op mn reader gezet. Het is gewoon absurd dat iets wat normaal een hele slaapkamer aan romans in neemt nu gewoon naast me ligt. en dat zit m dan ook nog eens op het interne geheugen ( iets van 1.2 GB) Gelukkig zijn ze allemaal genummerd, dus ik kan ze met search vinden want zoals hier al gezegt is, bij zo een lange lijst wil de browser wel eens vast lopen, dat niet alleen, ik heb m bij t indexen tot 4 keer moeten resetten voordat hij de complete lijst van in totaal 2800+ boeken geïndexeerd had. Niet dat ik tegenwoordig Zo veel Perry Rhodan lees als toen ik nog een jong gevalletje was, maar mocht ik elke week eentje lezen dan heb de eerstkomende 40 jaar nog wat in te halen.

Lang getwijfelt of ik wel een ereader wilde, mede vanwege de nog hoge prijs, maar ik had inene een extraatje dus toch maar gedaan. Ik had al 3 tablets, een ipad, een transformer en een galaxy7 en vooral op de galaxy heb ik al aardig wat boeken versleten maar dit is qua formfactor wel erg aangenaam. alleen ben ik bang dat ik nu wel een wat sterkere lamp aan mn plavond mag hangen.
ik merk t al als ik achter mn bureau zit en achteruit leun, en dus buiten de reikwijdte van mijn burolamp kom, dan wordt t allemaal net iets te donker, het zelfde geldt voor het poephok.

Op zich vind ik dit tot nu toe de ideale tablet, en ik bedoel daarmee dat als ze over een paar jaar zo ver zijn dat ze een volwaardige tablet kunnen bouwen dat net zo dun. licht en energiezuinig is als mn reader dat Ik wel heel tevreden door t leven zal gaan. Ook dat 6 inch formaat bevalt me uitstekend en dat het scherm niet helemaal naar onder loopt is fijn.

Dat was een beetje mn probleem bij mn 7 inch galaxy tab, de paginas waren te lang en dan moet je te ver naar beneden staren als je onderaan een bladzijde kwam. Het voordeel was dan wel dat je m in t donker kon lezen, en dus als je met meerdere mensen op een kamer slaapt, bv op vakantie je gewoon door kan lezen terwijl de rest te maffen ligt. Maar hij was me net iets te zwaar.

Al met al ben ik redelijk tevreden. Ook het updaten van de pagina's is lang niet zo storend als ik had verwacht en ergens geeft dat ook een lekker retro computer gevoel. alleen merk ik imn mn pdfjes dat als je je font typeveranderd dat het een stuk langszamer word, maar bij font grootte maakt dat gelukkig niks uit.
Je hebt 2 tablets en een smartphone...........

En dan vond je een e-reader te duur :?

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
basset schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 22:48:
[...]

Je hebt 2 tablets en een smartphone...........

En dan vond je een e-reader te duur :?
Een tablet is een multimediacomputer en dus ook een ereader.
Om dan een apparaat aan te schaffen dat in weze dat doet wat ik op mn tablet al kan en daar dan 150 euro voor neer te leggen is een beetje raar. Of laat ik t zo zeggen, het had geen prioriteit. Vooral omdat ik bijn boeken doorgaans s'avonds lees, als het dus donker is.
bovendien, mn ipad is ondertussen al anderhalf jaar oud en begint af en toe te haperen ( erg intensief gebruikt)
en de smarthone is bij een abbonementje voor 12,50

[ Voor 10% gewijzigd door verleemen op 14-01-2012 23:08 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339105

Het lezen vanaf een eInk eReader is zoveel lekkerder (prettiger voor je ogen) dan vanaf een backlighted LCD scherm! 's avonds heb je er wel een lampje bij nodig.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 339105 op 14-01-2012 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 339105 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 23:11:
Het lezen vanaf een eInk eReader is zoveel lekkerder (prettiger voor je ogen) dan vanaf een backlighted LCD scherm!
Daar ben ik het maar ten dele mee eens, Ik lees vaak op plekken waar ik geen of onvoldoende verlichting heb, bv in t bushokje of savonds buiten. daarnaast heb ik regelmatig mensen logeren in mijn woon-slaapkamer. als dan de rest al gaat slapen en ik een bedlampje aanknip krijg ik gelijk commentaar of dat licht alsjeblieft uit mag. Op mijn tablet kan ik gewoon dan mijn text in negatief zetten, zodat dus alleen de letters oplichten en het verder aarde donker is. de lichtopbrengst is daardoor zo laag dat niemand er last van heeft. Ook lees ik vaak bij mensen thuis en sinds tegenwoordig mensen steeds minder lezen hebben veel mensen geen leeslamp, en al hebben ze er een dan staat ie op een echt onmogelijke plek zodat je in een moeilijke houding moet gaan zitten wil je je zelf niet in de schaduw zitten. dat kan je natuurlijk oplossen door er een lampje aan te plakken, maar die lampjes zijn echt van dat vieze witte licht en bovendien zit je dan met randapparatuur, wat je bij je moet hebben, kwijt kunt raken, batterijen nodig heeft en het ele concept van energiezuinigheid de das om doet.

Het is erg leuk dat je een ebook in vol zonlicht kan lezen ( alhoewel t me opvalt dat als ik m onder een bepaalde hoek onder mn lamp hou dat ie ook net zo goed gaat glaren. Maar ook in de praktijk ben ik met mn tablet nog maar 1 keer aan t strand geweest en ik heb eigenlijk altijd wel genoeg schaduw gevonden om heel aangenaam te kunnen lezen, youtube te kijken, op mn nintendo64 emulator te spelen en op forums als tweakers te, eehm, forummen. En dat natuurlijk allemaal in kleur. oh en had ik al gezegd dat ik dr mee kan bellen?:)

Dat klinkt allemaal als een gigantische flame tegen ebooks ware het niet dat tablets natuurlijk zijn nadelen heeft.
Allereerst gaat een tablet maar 10 uur mee op een accu en sinds een tablet zon beetja alles aan wat je met media doet vervangt is het de ene keer je radio, de andere keer je internet tv, dan weer je ereader en je gameconsole en dan is zelfs 10 uur batterypower niet voldoende. darnaast zijn tablets te zwaar, het zijn geen dingen die je causual vast houd, je bent je de hele tijd bewust dat je m stevig vast hebt of dat ie ergens tegen aan leunt, Daar wen je na een tijd wel aan, net zoals het lezen van een beeldscherm ook went, Maar toch loop ik net iets voorzichtiger als ik een tablet vast hou. een tablet is zeg maar nogal "aanwezig"

Ik heb al die tijd de ebooks nauwlettend in de gaten gehouden en sinds er blijkbaar bij mij thusi geen crisis heerst heb ik nu de sony dr bijgekocht, puur omdat ik t kan en omdat ik geinterreseert ben in techniek.

Maar daarnaast is er nog een andere reden. Omdat je met een tablet zoveel meer kan betrap ik me er steeds meer op dat het me moeite kost een taak op een tablet af te maken. als een boek na 3 paginas even niet vlot zit ik gelijk al op tweakers of bij de games.

De tablet is wat dat betreft meer een single use device, het switchen naar andere functies gaat wat langsamer waardoor ik verwacht dat ik nu toch naar bladzijde 4 van mijjn boek blader en dus weer wat meer ga lezen daardoor.
toch denk ik dat we na een tijdje de hybrides krijgen, dus tablets waar je alles mee kan, maar waar je ook de backlight van kan uitzetten, een maand op een accu kunnen en toch net zo licht en handzaam zijn als een ereader. en tot die tijd vermaak ik me hier wel mee.
ben benieuwd wat er allemaal nog uit te halen valt.

Pagina: 1 ... 8 ... 19 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, prijzen en winkels graag in een daarvoor bestemd topic in Telecomproviders.