Hoofdcategorieën
Device Settings
Topicacties

[Samsung Galaxy SII] Batterijduur

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 05 januari 2011

Er zijn wel aardig wat goedkopere te vinden denk, heb met een brakke internetverbinding in de trein in ieder geval deze gevonden: http://dynatek.factorypri...fo.php?products_id=126585
Ik zal zelf binnenkort ook eens speuren, wat extra juice voor ~25 euro is niet verkeerd.

Reg. datum: 09 september 2003

Ik heb nu BetterBatteryStats aangeschaft omdat ik de laatste paar nachten een enorme battery drain had met Android OS op 90%.

Nu zie ik een *wakelock* van com.seven.Z7.Social Hub, zie onderstaand plaatje.

http://img3.imageshack.us/img3/8039/sc20120112093512.png

Kan ik hieruit constateren dat facebook de social hub app van samsung wakker houdt waardoor m'n batterij zo snel leeg loopt?

Reg. datum: 30 oktober 2011

Ik weet niet meer precies voor wie. Maar ik heb het getest met standaard batterij en alleen 3g gebruiken. En mijn resultaat was eigenlijk beter als ik zelf verwacht had:

http://img163.imageshack.us/img163/8596/sc20120112110805.th.png
http://img163.imageshack.us/img163/8596/sc20120112110805.png

http://img854.imageshack.us/img854/8887/sc20120112110756.th.png
http://img854.imageshack.us/img854/8887/sc20120112110756.png

(nog 23% batterij over en het is zonder batterij besparende apps)
Dit is met voor mij vrij normaal gebruik;
- 2 hotmail accounts op push met de hotmail app.
- Af en toe het weer ophalen
- Redelijk wat smsjes verstuurd.
- Beetje whatsapp.
- 10min gebeld.

Die sygic heb ik niet gebruikt maar die staat altijd bovenaan zonder bij mij bekende reden.. Wel raar omdat die dus altijd bovenaan staat maar ik heb er geen drain door, in BetterBatteryStats staat sygic ook nergens genoemd eigenlijk.

quote:
Furfoot schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 09:39:
Ik heb nu BetterBatteryStats aangeschaft omdat ik de laatste paar nachten een enorme battery drain had met Android OS op 90%.

Nu zie ik een *wakelock* van com.seven.Z7.Social Hub, zie onderstaand plaatje.

[afbeelding]

Kan ik hieruit constateren dat facebook de social hub app van samsung wakker houdt waardoor m'n batterij zo snel leeg loopt?
Heb je veel accounts in de Social Hub?

Het is een hardstikke handige Hub voor al je accounts, maar het leverde bij mij een enorme drain op. Na mijn accounts daar te verwijderen en onder te brengen in andere apps kon ik echt veel langer doen op een lading.

Reg. datum: 09 september 2003

quote:
Pluisie schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:55:
[...]

Heb je veel accounts in de Social Hub?

Het is een hardstikke handige Hub voor al je accounts, maar het leverde bij mij een enorme drain op. Na mijn accounts daar te verwijderen en onder te brengen in andere apps kon ik echt veel langer doen op een lading.
Alleen facebook en windows live hotmail, dit is al maanden het geval en nooit last gehad.

Het gebeurt ook alleen 's nachts als de telefoon in standby staat.

Furfoot wijzigde dit bericht 12-01-2012 13:38 (6%)

quote:
Furfoot schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 13:34:
[...]

Alleen facebook en windows live hotmail, dit is al maanden het geval en nooit last gehad.

Het gebeurt ook alleen 's nachts als de telefoon in standby staat.
En als je bij BetterBatteryStats even bij wakelocks kijkt? Staat er geen app die je telefoon wakker houdt? Misschien laatste tijd een app gedownload die de drain veroorzaakt?

Reg. datum: 17 maart 2004

hallo

ik heb die stappen uitgevoerd en het is er af.
ik heb ook busybox pro geinstalleerd (dit staat niet in jullie handleiding) maar wel op de site van
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1140549

nu vraag ik mij af of ik die busybox pro ook weer kan verwijderen. Mijn tel is wel rooted en ik zie het nut niet in van busybox. Als die hier niet in de tutorial staat dan zal ik hem ook niet nodig zijn toch?

kan iemand mij helpen?
quote:
What we need:
- Samsung Galaxy S II i9100
- Phone rooted (choose your preferred methods);
- IMPORTANT, BUSYBOX from Market (if not installed);
- GSCRIPT from Market (all credits of this app goes to PinkVenture, if you like it, buy a full version);
- My tips

nadeel vind ik wel dat de bluetooth optie verdwijnt met dit script. Je kan dus niet even apps snel delen via bluetooth :( ga nu proberen die terug te krijgen

opgelost. heb backup terug gezet en met titanium backup pro het volgende eerst verwijderd:
-Music Hub.apk
-GameHub.apk
-TALK.apk
-kieswifi.apk
-Kiesair.apk
-SamsungIM.apk
-Buddiesnow.apk
-Allshare = Dlna.apk
-Minidiary.apk
-Samsungapps.apk
-MMM_Smartphone_1.5.1_final.apk
-talkback.apk
-Bol.com_version_1.0.3.3.apk
-Digilezen
-SamsungWidget_StockClock

jakz wijzigde dit bericht 13-01-2012 20:24 (54%)

Reg. datum: 25 augustus 2009

Volgende acties heb ik uitgevoerd om mijn toestel na 19u 44m op 67% te krijgen:

- toestel gerooted dankzij duidelijke handleiding op [Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Custom Firmware
- extended battery pack Samsung 2000mAh aangeschaft (20-25% extra batterijduur is toch meegenomen)
- batterij gecalibreerd nadat deze 100% was geladen
- alle widgets verwijderd van het hoofdscherm
- WiFi sharing, Game Hub, Kies Air, Readers Hub, Samsung Apps "gefreezed" via Titanium Backup Pro
- m.b.v. SetCPU profiel ingesteld "screen off, cpu = 500 max"
- Touchdown Exchange en Google E-mail mail handmatig syncen
- Locationservices uitgezet
- als er mij nog meer te binnen schiet zal ik dit hier neerzetten

Zie ook de tips op:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1135033

Cell-Pro wijzigde dit bericht 14-01-2012 12:28 (1%)
Reden: kleine toevoeging/aanpassing

quote:
Sibrand schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:54:
Er zijn wel aardig wat goedkopere te vinden denk, heb met een brakke internetverbinding in de trein in ieder geval deze gevonden: http://dynatek.factorypri...fo.php?products_id=126585
Ik zal zelf binnenkort ook eens speuren, wat extra juice voor ~25 euro is niet verkeerd.
Daar komen wel 5.95 verzendkosten bij maar enfin, je heb gelijk hij is goedkoper. Maar zou je er echt langer mee doen? Ik lees vaak genoeg over de aankoop ervan maar zelden de bevindingen / resultaten na enige weken.

quote:
Cell-Pro schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 12:18:
Volgende acties heb ik uitgevoerd om mijn toestel na 19u 44m op 67% te krijgen:

- toestel gerooted dankzij duidelijke handleiding op [Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Custom Firmware
- extended battery pack Samsung 2000mAh aangeschaft (20-25% extra batterijduur is toch meegenomen)
- batterij gecalibreerd nadat deze 100% was geladen
- alle widgets verwijderd van het hoofdscherm
- WiFi sharing, Game Hub, Kies Air, Readers Hub, Samsung Apps "gefreezed" via Titanium Backup Pro
- m.b.v. SetCPU profiel ingesteld "screen off, cpu = 500 max"
- Touchdown Exchange en Google E-mail mail handmatig syncen
- Locationservices uitgezet
- als er mij nog meer te binnen schiet zal ik dit hier neerzetten

Zie ook de tips op:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1135033
Respect, maar is het niet lichtelijk overkill? Ik zit nu, na 10 uur, op 85 procent. Niet geroot, en drie schermen vol met widgets. Je koopt zo'n toestel toch ook om van de mogelijkheden gebruik te maken?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Reg. datum: 11 februari 2010

Google email werkt toch met push? Merk niet echt dat die een drain veroorzaakt hier.

quote:
racinfo schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 16:59:
[...]
Daar komen wel 5.95 verzendkosten bij maar enfin, je heb gelijk hij is goedkoper. Maar zou je er echt langer mee doen? Ik lees vaak genoeg over de aankoop ervan maar zelden de bevindingen / resultaten na enige weken.
http://www.leka-trading.c...product&product_id=61
nog cheaper

edit en troep

--------------------------------------------------------------------------------

De 2000 mAh met original cover is ook hier:
http://www.digitalsonline...00mah-cover-original.html

kan ik die zo bestellen voor mijn galasy s2? past gegarandeerd dus?

Reg. datum: 25 augustus 2009

quote:
yohan schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:21:
[...]

Respect, maar is het niet lichtelijk overkill? Ik zit nu, na 10 uur, op 85 procent. Niet geroot, en drie schermen vol met widgets. Je koopt zo'n toestel toch ook om van de mogelijkheden gebruik te maken?
Misschien heb je gelijk, maar ik ben er nog mee aan het experimenteren.
Uiteindelijk moet er een goede balans zijn tussen gebruiksmogelijkheden en batterijduur, dit gaat nog wat meer uitzoekwerk geven. ;)
quote:
jakz schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:47:
--------------------------------------------------------------------------------

kan ik die zo bestellen voor mijn galasy s2? past gegarandeerd dus?
De S2 met extended battery pack past zonder problemen in mijn hoesje (Muvit Leather Case) en originele Samsung Autohouder (pricewatch: Samsung Actieve Houder voor Samsung i9100 Galaxy S II (Samsung Galaxy SII))

Cell-Pro wijzigde dit bericht 15-01-2012 12:33 (10%)

Astrofotograaf

quote:
Furfoot schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 09:39:
Nee. Als je ziet dat deze apps totaal vrij kort actief zijn geweest, zou je eens naar de andere onderdelen van Batterystats kunnen kijken.
Wat bij mij erg scheelt is dat ik mn wifi uitschakel als het scherm is uitgeschakeld. Zo is de totale drain echt een stuk minder en haal ik met een origineel toestel 1 dag.

Canon eos300D, Sigma 15mm, 24-70 EX, 70-200 EX, 2x TC, Metz 54-MZ3, B&W polfilter

Reg. datum: 28 november 2009

Even een vraagje SGSII'ers. Als je een andere accu gebruikt hoe kun je dan het beste de orginele accu bewaren? Helemaal leeg laten lopen/ helemaal vol? Zou graag de 2000 mAh willen proberen namelijk.

Franco10 wijzigde dit bericht 15-01-2012 15:16 (16%)

Every life should have 9 cats
Reg. datum: 30 september 2005

Li-ion accu's moet je nooit vol of leeg bewaren. Opbergen met een lading van ongeveer 40% is het beste,

quote:
Ursamajor schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:32:
Wat bij mij erg scheelt is dat ik mn wifi uitschakel als het scherm is uitgeschakeld. Zo is de totale drain echt een stuk minder en haal ik met een origineel toestel 1 dag.
Hoe kan dat eigenlijk? Mobiel dataverkeer neemt toch meer stroom? Of heb je alle achtergrondsynchronisatie en widgets uit staan?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

quote:
sjaool schreef op zondag 15 januari 2012 @ 20:07:
Li-ion accu's moet je nooit vol of leeg bewaren. Opbergen met een lading van ongeveer 40% is het beste,
Dank! Ik zal mn ervaringen plaatsen als ik de accu binnen heb,

Wat betreft het verbruik in idle ben ik erg tevreden met 2.3.5, maar wat extra tijd over is nooit verkeerd natuurlijk.

Het is gewoon een kwestie van hoeveel er op de achtergrond draait. Als ik alles kill en de telefoon gewoon laat liggen dan is dat verbruik minder dan 1% per uur.

Als ik veel nieuwe dingen als widgets en social media dingetjes aan zet wordt het al minder. De mensen die snachts gewoon een mega drain hebben moeten daar zeker achteraan, al de andere issues komen mijns inziens vooral door de 'troep' die er op staat.

Reg. datum: 18 juni 2004

Ik kom net van de fiets en merkte dat mijn Galaxy SII erg koud was (duh het vriest). Nu viel me op dat de battery monitor widget een batterijtemperatuur van 4°C rapporteerde, behoorlijk koud. Kan de batterij dergelijke temperatuur aan? Merk op dat mijn Galaxy SII prima functioneerde.

Edit: ik heb gezocht op "operating temperature" e.d. zonder resultaat. Enkel dat de batterij best op kamertemperatuur opgeladen wordt.

FezzFest wijzigde dit bericht 16-01-2012 10:36 (19%)

Reg. datum: 05 oktober 2004

Denk dat het wel meevalt met extreme temperaturen

Samsung Galaxy SII - CyanogenMod 9 - Android 4.0.4

quote:
racinfo schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 16:59:
[...]
Maar zou je er echt langer mee doen? Ik lees vaak genoeg over de aankoop ervan maar zelden de bevindingen / resultaten na enige weken.
Ja!

Heb de 2000mAh accu van Samsung nu twee weken en hoef mijn foon nu maar om de dag aan de lader te leggen. Haal makkelijk 6 uur schermtijd.

Optimaliseren!

Hoe is jullie ervaring qua batterijduur met een SD-kaartje erin? Is dit überhaupt wel te merken of echt verwaarloosbaar klein? :)
Reg. datum: 10 augustus 2000

quote:
MensionXL schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:26:
Hoe is jullie ervaring qua batterijduur met een SD-kaartje erin? Is dit überhaupt wel te merken of echt verwaarloosbaar klein? :)
Nooit iets van gemerkt.

Gigabyte x38 DS5, Intel core Q9550, 4x 2gb OZC ddr2 800, Gigabyte HD 6870, Plextor 760a

GLaDOS
Reg. datum: 29 maart 2010

Omdat het scherm SAMOLED is, schakelt het zich toch uit als er zwart wordt getoond?
(behalve waar wel een kleur wordt getoond?)

Ik heb namelijk afgelopen nacht 'RD Night Clock' aangezet, dat 95% van het scherm zwart toont en voor de rest de tijd & datum & batterijniveau.
De batterij zat om 02:00 @ 42%, en om 08:00 toen ik wakker werd, was hij compleet leeg...
Hij hoort toch wel 6 uur mee te kunnen gaan met dat?

Ik wou het gewoon even uittesten, maar 42%/6uur met maar 5% van het scherm aan?
Verder overigens Sync en wifi uitgezet, niets dat syncte dus.

Asrock 870 R2.0 || AMD FX4100 || Sapphire HD6950 || Corsair Builder C500 V2 || Kingston HyperX 8GB || Antec One hundred || 320GB HDD || binnenkort Samsung 830 64GB SSD ||=-> Werkt voor Aperture Science

Reg. datum: 26 oktober 2005

quote:
ChrissieOne schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 01:25:
De batterij zat om 02:00 @ 42%, en om 08:00 toen ik wakker werd, was hij compleet leeg...
De telefoon gaat niet meer in deep sleep hè als je wat weergeeft en dus zal ook de CPU constant blijven "draaien". Heb wel eens een testje gedaan door alleen maar een geheel zwarte png weer te geven en toen was het ook game over na een uur of 10. Dus je kan niet "kosteloos" je scherm op zwart aan laten staan nee :)

Nickname does not reflect reality

Reg. datum: 30 augustus 2004

Ik heb gisteravond mn eerste ICS rom geinstalleerd, İCS REMİX ROM v9.0. Eerste test was om hem een nacht op vliegtuigstand te proberen. Na 6 uur slaap en een uurtje ontbijt enzo was er nog geen procent af. Bij GB roms was dit altijd 1 tot 3 %. Deze eerste test is dus erg gunstig voor ICS, ben benieuwd hoe het is na een paar dagen normaal gebruik.

quote:
ph4ge schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:04:
Ik heb gisteravond mn eerste ICS rom geinstalleerd, İCS REMİX ROM v9.0. Eerste test was om hem een nacht op vliegtuigstand te proberen. Na 6 uur slaap en een uurtje ontbijt enzo was er nog geen procent af. Bij GB roms was dit altijd 1 tot 3 %. Deze eerste test is dus erg gunstig voor ICS, ben benieuwd hoe het is na een paar dagen normaal gebruik.
Dit zegt helemaal niéts. De accu kan dan opeens alsnog opeens als een bezetene dalen als je hem daadwerkelijk gaat gebruiken. Na zeven uur nul procent daling is uiteraard gewoon zowel onzinnig als onmogelijk.

Reg. datum: 30 augustus 2004

quote:
Brad Pitt schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:06:
Dit zegt helemaal niéts. De accu kan dan opeens alsnog opeens als een bezetene dalen als je hem daadwerkelijk gaat gebruiken. Na zeven uur nul procent daling is uiteraard gewoon zowel onzinnig als onmogelijk.
Het zegt dat het minder dan 1% is, en dat hij heerlijk heeft geslapen, niks wat hem wakker houdt. Deep sleep werkt sinds kort. Het grootste gedeelte van de tijd gebruik je je telefoon niet, dus het is juist fijn als hij dan zuinig is. Als je hem wel verbruikt is het scherm toch altijd het grootste probleem, en daar kan een rom niks aan doen. Bovendien kan ik moeilijk anders testen hoe het verbruik is als ik slaap, de rom is pas vannacht uitgekomen.

Ik heb hem nu bijna een dag in gebruik, en ik kan niet zeggen dat hij beter of slechter is dan CheckRom. Geen gekke dingen in ieder geval.

ph4ge wijzigde dit bericht 08-02-2012 15:44 (5%)

Reg. datum: 26 augustus 2009

quote:
FezzFest schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:06:
Ik kom net van de fiets en merkte dat mijn Galaxy SII erg koud was (duh het vriest). Nu viel me op dat de battery monitor widget een batterijtemperatuur van 4°C rapporteerde, behoorlijk koud. Kan de batterij dergelijke temperatuur aan? Merk op dat mijn Galaxy SII prima functioneerde.

Edit: ik heb gezocht op "operating temperature" e.d. zonder resultaat. Enkel dat de batterij best op kamertemperatuur opgeladen wordt.
allereerst even deze link: nieuws: 'Galaxy S II best bestand tegen kou, iPhone 4 en Nokia N9 minst'
schade zal het dus niet aanrichten.
Voor opslaan zijn temperaturen rond het vriespunt juist het best, zolang je hem maar niet gaat opladen als hij onder 0 is. Het kan wel zo zijn dat er even minder lading in zit, maar dit komt weer terug als hij warmer wordt.

Steam PSN: res1ght SC2: NaZGaL.207

http://img21.imageshack.us/img21/7190/sc20120224134836.png

Ik heb nu wel een heel rare vorm van een drain. De indicator geeft niet aan 'wakker' en ook met better battery stats kan ik geen rare afwijkingen zien.

Toch heb ik een drain van 10 % per uur. En de signaal balk is groen? De telefoon wordt gewoon in de normale omgeving gebruikt waar hij altijd gewoon goed signaal heeft.

Reg. datum: 02 februari 2000

Cross-post:
Galaxy S2 met I9100XXLPH (4.0.3): na 7,5 uur nog 81%

Witte wijzigde dit bericht 24-02-2012 16:19 (6%)

Houdoe

quote:
Witte schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:19:
Cross-post:
Indien 7.5 uur zitten gamen: bizar goed!
Indien 7.5 uur idle geweest: bizar slecht!
Indien gemiddeld gebruik: ja, en toen!?

Lees: not enough info supplied ;)

quote:
Witte schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:19:
Cross-post:
Ook zeer blij met CM9!
Cross post:
Met CM9 ben ik blij verrast over hoe de rom zich 's nachts gedraagt (met de Samsung extended accu)
Over een nacht van 9,5 uur was ik maar 3% accu kwijt! De foon is in totale rust.
En dit op Wifi met mail om de 4 uur en whatsapp enzo gewoon aan.

Uiteindelijk doe ik gewoon nog maar 1 dag met mijn foon, maarja, verslaafd he

Reg. datum: 30 december 2006

Waar halen jullie dat stukje uit van
phone signal
awake
etc

ik heb dat er niet bij staan in de stock firmware.

quote:
jimmy87 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 17:20:
Waar halen jullie dat stukje uit van
phone signal
awake
etc

ik heb dat er niet bij staan in de stock firmware.
Drukken op het grafiekje bovenaan bij Batterijverbruik.

Reg. datum: 19 juni 2011

Sinds een paar dagen (echt maar 4 dagen) doet m'n galaxy s 2 opeens veel korter met een volle accu. Normaalgesproken haalt hij een dag of 3 aangezien ik nooit mobiel internet gebruik en behalve wifi aan heb netwerk op m'n werk en thuis) en whatsapp eigenlijk niks draai.

Nu haalt hij het einde van de dag amper, terwijl ik naar mijn weten geen instellingen heb veranderd. Na 3 uur staat is de accu nog 84% vol waaraan Sygic een aandeel van 32% heeft. Dat is erg vreemd aangezien ik Sygic niet heb gebruikt sinds de accu volgeladen is. Bij 'running' staat Sygic ook niet als actief net als in de task manager.

Nu snap ik dat ALS Sygic de hele tijd aan zou zijn dat m'n verbruik hoog is, maar omdat de app niet eens wordt gebruikt (ook volgens de taskmanager en running apps) is me de logica ontschoten. Iemand een idee waardoor dit komt? Bij autosync heb ik ook niks veranderd.

quote:
ChipSkylark schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:15:
Iemand een idee waardoor dit komt? Bij autosync heb ik ook niks veranderd.
Wat zegt BetterBatteryStats, als zijnde de grootste verbruiker? En heb je al een keer gereboot dan?

Reg. datum: 28 oktober 2009

Ook mijn S2 heeft vanaf het begin problemen met de accu.
Diverse dingen geprobeerd maar niets hielp.
Probleem was dat de telefoon steeds wakker was en scherm uit.
Dankzij de post van Brad Pitt, BetterBatteryStats geinstalleerd en daarmee verder gegaan, zonder succes.
Na 9 uurtjes was de accu vanmorgen weer leeg en dat was de druppel.
In een ander topic poste Brad Pitt dat hij GT-I9100_WanamLite.XWLP3.V10.3.NO-WIPE.zip draaide.
Na doorlezen van het [Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Custom Firmware topic alles geinstalleerd en tot nu toe geen klachten.
Hopelijk blijft dit zo.

Reg. datum: 04 april 2012

beste mensen, ik ben helemaal nieuw hier maar ik kan de accuduur stevig verlengen.
druk zo snel mogelijk na het opstarten en ontgrendelen op de home button, taakbeheer, en schakel de eerst volgende actieve applicatie uit. dit resulteert bij mij in een accuduur van minimaal 2 x zo lang.
succes! :)

Uhm, het is allang 1 april geweest hoor. ;)

Het is allang gebleken dat de S2 bij iedereen ongeveer even lang doet op een lading afhankelijk van wat je met je mobiel doet. Wondermiddeltjes om de accuduur flink te verlengen bestaan niet. Of je moet je mobiel helemaal uitzetten of er natuurlijk niks mee doen. Het display is de grootste stroomverbruiker en zodra je je mobiel gebruikt staat dat aan.

sjaool wijzigde dit bericht 04-04-2012 23:48 (14%)

is prima, en ik weet zeker dat het scherm het meeste energie verbruikt.
maar volgens mij voorkomt het de meeste wakelocks
maar bij mij werkt het zonder problemen, al 2 maanden.
ik heb deze tip van een engels forum.
doe er mee wat je wil en hopelijk werkt het voor meerdere mensen.

Reg. datum: 07 juli 2008

quote:
mariuseimers schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:19:
beste mensen, ik ben helemaal nieuw hier maar ik kan de accuduur stevig verlengen.
druk zo snel mogelijk na het opstarten en ontgrendelen op de home button, taakbeheer, en schakel de eerst volgende actieve applicatie uit. dit resulteert bij mij in een accuduur van minimaal 2 x zo lang.
succes! :)
en waar heb je het in godsnaam over? WELKE applicatie?

en de enige manier om de accuduur echt te verlengen is toch echt een zwaardere accu erin te doen hoor.

Samsung Galaxy S II, Android 4.0.3 PDA:LP7 / PHONE:LPS / CSC:LP3 (XEN)

quote:
mariuseimers schreef op donderdag 05 april 2012 @ 09:10:
doe er mee wat je wil en hopelijk werkt het voor meerdere mensen.
Pure onzin natuurlijk want als je je telefoon opstart staan er NUL applicaties in je taskmanager.

Verder is een 2x zo lange accuduur ook complete bullshit. Al met al: een "tip" met een waarde van precies zero.

Reageer normaal, of reageer niet.

RoD wijzigde dit bericht 05-04-2012 21:40 (93%)

*knip*

O, en ik doe ook twee dagen met een acculading en hoef daar geen gekke dingen voor te doen. ;)

RoD wijzigde dit bericht 05-04-2012 21:41 (87%)

Reg. datum: 07 juli 2008

Ja daag hè.

En ik kan ook makkelijk 2 dagen doen met 1 lading (met de standaard accu), maar met 4 uur display aan is het echt op. Ongeacht of je nou wel of geen google services stopt.

Samsung Galaxy S II, Android 4.0.3 PDA:LP7 / PHONE:LPS / CSC:LP3 (XEN)

*knip*

RoD wijzigde dit bericht 05-04-2012 21:41 (98%)

Reg. datum: 20 november 2009

Hoi Mensen,

Ik heb ook de overstap gemaakt naar versie 4.0.3 .

Nu zijn we een ander halve week verder en mijn batterij is binnen no time leeg..
Ik heb een grote batterij (2000 mAh) en van 100% naar 0 % doet hij in 9 uur...
De telefoon is continue warm.

Ik heb better battery stats uitgevoerd en het volgende komt uit het log bestand:

Wakelocks
=========
MAIL_SERVICE (com.android.exchange.Exchange Services): 2 h 43 s (7243 s) Count:1921 29,1%
FacebookService (com.facebook.katana.Facebook): 4 m 1 s (241 s) Count:12 1,0%
*sync*_gmail-ls_Account {name=jarcodejonge@gmail.com, type=com.google} (com.google.android.gm.Gmail): 3 m 35 s (215 s) Count:51 0,9%
AudioOut_1 (1013): 3 m 1 s (181 s) Count:37 0,7%
*sync*_com.google.android.apps.plus.content.EsProvider_Account {name=jarcodejonge@gmail.com, type=com.google} (com.google.android.apps.plus.Google+): 1 m 41 s (101 s) Count:6 0,4%
AlarmManager (Android-systeem): 1 m 23 s (83 s) Count:3299 0,3%

Kernel Wakelocks
================
"multipdp" (): 3 h 24 m 6 s (12246 s) Cnt:(c/wc/ec)1241/0/1240 48,8%
"secril_fd-interface" (): 2 h 13 m 5 s (7985 s) Cnt:(c/wc/ec)2931/0/0 31,8%
"PowerManagerService" (): 2 h 4 m 44 s (7484 s) Cnt:(c/wc/ec)5327/0/0 30,1%
"l2_hsic" (): 51 m 47 s (3107 s) Cnt:(c/wc/ec)10756/0/0 12,4%
"rpm_hsic" (): 29 m 46 s (1786 s) Cnt:(c/wc/ec)9712/0/0 7,1%

Ik kan hier niet zoveel mee behalve dat ik zie dat mijn exchange mail service veel gebruikt...
ik gebruik gmail en de outlook exchange van mijn werk (al vanaf dat ik deze telefoon heb 1 jaar)
alles staat op push.
Het lijkt mij sterk dat android 4.0.3 niet klaar is voor het gebruik van exchange. Het is van google dus lijkt gmail mij het probleem ook niet.

Ik ontvang niet vaak mail. 20 mail denk ik totaal op 1 dag.

Hebben jullie een idee?
want 9 uur met een grote batterij is in mijn ogen niet correct, en dat de telefoon de hele dag warm is (hij doet blijkbaar dingen) is ook niet goed.

Reg. datum: 13 mei 2007

quote:
ChrissieOne schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 01:25:
Omdat het scherm SAMOLED is, schakelt het zich toch uit als er zwart wordt getoond?
(behalve waar wel een kleur wordt getoond?)

Ik heb namelijk afgelopen nacht 'RD Night Clock' aangezet, dat 95% van het scherm zwart toont en voor de rest de tijd & datum & batterijniveau.

Ik wou het gewoon even uittesten, maar 42%/6uur met maar 5% van het scherm aan?
Verder overigens Sync en wifi uitgezet, niets dat syncte dus.
Het scherm is niet 100% zwart en dus niet uit. Als ik in een 100% donkere kamer een zwarte achtergrond bekijk zie ik dat er nog gewoon licht vanaf komt. Bijna geen licht te noemen, maar ik neem het waar.

MSI GTX460 HAWK TA, C2D E8400 @ 3.0 / 4Gb ddr2 OCZ @800

Reg. datum: 27 januari 2000

Nou loop ook rond met een vlot leeg lopende galaxy s2. Haal eigenlijk nooit einde van de dag, ondanks 2000mah accu. Scherm is nooit grootste verbruiker, altijd android system. Telefoon is altijd warm. Super handig :+.

http://www.laudio.nl/webspace/Screens/Accu1.png

http://www.laudio.nl/webspace/Screens/Accu2.png

http://www.laudio.nl/webspace/Screens/Kernel%20wakelocks.png

Reg. datum: 30 mei 2002

quote:
Jag schreef op maandag 21 mei 2012 @ 17:53:
Nou loop ook rond met een vlot leeg lopende galaxy s2. Haal eigenlijk nooit einde van de dag, ondanks 2000mah accu. Scherm is nooit grootste verbruiker, altijd android system. Telefoon is altijd warm. Super handig :+.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Kijk eens wat er onder Partitial Wakelocks staat, je telefoon is vaak wakker zonder dat je scherm aan staat.

Reg. datum: 06 februari 2005

quote:
Jag schreef op maandag 21 mei 2012 @ 17:53:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Zoiets zocht ik nog voor in de winter!

Ik heb laatst een helemaal clean install gedaan (inclusief internal SD!!! PAS OP VOOR FOTO's etc!!!) dmv deze code in de dialer: *2767*3855#. Dat is volgens mij iets dat bijna verplicht is als je van gingerbread naar ICS gaat... (of een gewone factory reset, maar dit is leuker :P)

Reg. datum: 27 januari 2000

quote:
Roy1985 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 18:37:
[...]

Kijk eens wat er onder Partitial Wakelocks staat, je telefoon is vaak wakker zonder dat je scherm aan staat.
Ja niet zo gek veel (helaas). Beetje spotify en network locator, maar ik heb ook een half uur hardgelopen met gps en muziek aan.

quote:
gabn88 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 19:03:
[...]

Zoiets zocht ik nog voor in de winter!

Ik heb laatst een helemaal clean install gedaan (inclusief internal SD!!! PAS OP VOOR FOTO's etc!!!) dmv deze code in de dialer: *2767*3855#. Dat is volgens mij iets dat bijna verplicht is als je van gingerbread naar ICS gaat... (of een gewone factory reset, maar dit is leuker :P)
Same here, upgraden naar ICS blijkt gewoon niet zonder full wipe te kunnen :)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011