Reg. datum: 10 november 2005
Patrick Stewart:"So you are not married, you don't have a girlfriend AND you've never seen Star Trek?"
Forum » Consumentenelektronica » Mediaspelers en HTPC's » Foxconn nT-A3500 als eenvoudige HTPC
xoun wijzigde dit bericht 10-06-2011 14:37 (16%)
Reden: toevoegen links
Patrick Stewart:"So you are not married, you don't have a girlfriend AND you've never seen Star Trek?"
loneranger56 wijzigde dit bericht 30-05-2011 19:30 (0%)
Reden: typo
Lord_Dain wijzigde dit bericht 30-05-2011 22:48 (20%)
hardware-lover wijzigde dit bericht 30-05-2011 23:45 (14%)
.. mijn handen begrijpen mijn hoofd niet ..
Na installatie nog 17GB vrij en er wordt verder toch geen uitgebreide pakketen op gezet (voor alsnog)quote:Lord_Dain schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:47:
Is 30GB niet heel krap voor W7 + swap file, of past dat ruim?
Dank. gezien de belabberde levertijden van de concurrent (Zotac AD02) denk ik dat ik ook voor de Foxconn ga!quote:RayMan schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:46:
Kan deze nu ook 3D content aan? Of zit er geen HDMI1.4 aansluting op? Dit kon ik tot nu toe niet vinden op sites (daar staat alleen 1xHDMI zonder toevoeging).
Onder de Windows versie werkt het prima, ben echter (nog steeds) geen echte liefhebber van XBMC en zeker niet van de live versies. Ik wil bij voorkeur media software onder een Windows omgeving draaien.quote:breeeem schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:05:
Is er al iemand, die een AMD E350 Fusion bord goed heeft draaien met XBMC live ?
Lees op verschillende plaatsen dat de videokaart nog niet helemaal goed werkt in linux icm xmbc.
hardware-lover wijzigde dit bericht 31-05-2011 14:17 (10%)
Onder MediaPortal wel, onder XBMC voor Windows weer niet. Het antwoord op je vraag is dus ja maar het is afhankelijk van de afspeel-software. Onder de Ondersteunde Indelingen bij de eigenschappen van HDMI-audio (Windows 7) zie je wat er theoretisch mogelijk is.quote:marz01 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:16:
werkt dts-hd geluid ook?
Ik zie diverse hardware op internet staan waarbij de AMD Fusion E-350 gebruikt wordt en dan kom ik HDMI 1.4 tegen als specificatie. Ik weet niet of ik zelf ergens aan kan zien welke specificatie deze Foxconn ondersteund.quote:RayMan schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:46:
Kan deze nu ook 3D content aan? Of zit er geen HDMI1.4 aansluting op? Dit kon ik tot nu toe niet vinden op sites (daar staat alleen 1xHDMI zonder toevoeging).
Voor mijn definitie kan een HTPC ook opnemen. Dat zal bij deze machine wat lastig worden. Om niet allemaal mensen voor het hoofd te stoten met machines van ver over de duizend euro noem ik het een eenvoudige HTPC. Volgens mij kan ie namelijk wel alles afspelen. Vanaf morgen of vrijdag weet ik ook meer over de prestaties.quote:hardware-lover schreef op maandag 30 mei 2011 @ 23:14:
Vraag aan topic-starter. Wat wordt er met "eenvoudige" bedoelt in de topic-titel? Ik zit me te bedenken waar deze Foxconn als HTPC te kort in zou kunnen schieten maar ik kan zo snel niets benoemen. Mogelijk zie ik wat over het hoofd?
Review: http://www.techpowerup.co...nn/Netbox_NT-A3500/1.html
volgens mij is de intel een stuk langzamer met schrijven. Heb alleen geen idee in hoeverre je dat in de praktijk gaat merkenquote:Lord_Dain schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 18:48:
Ik twijfel tussen Intel 320 40GB en een OCZ Vertex 2 SATA II 40GB. Iemand die me evt. pros en cons kan geven voor die 2 SSD's om de keuze te vergemakkelijken?
xoun wijzigde dit bericht 31-05-2011 20:20 (52%)
Staat er in de gelinkte review niet voldoende info m.b.t. verpakking en inhoud, buiten-/binnenzijde, gebruik?quote:AmonTobin schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 20:21:
Iemand zin om een unboxing/mini review filmpje op te nemen? De Zotac laat ook maar op zich wachten en ik neig ondertussen steeds meer naar de Foxconn.
Ik verwacht dat deze met (digitaal) opnemen geen probleem zal hebben, zeker niet met 1 stream. Een ION330 kan dat al redelijk probleemloos. Die gaat pas over zijn nek als hij het met 2 streams moet doen. Gezien de snelheidsverschillen (in het voordeel van de E350) kan het met een dubbele tuner best nog wel eens mee gaan vallen. Ik sta er nog steeds van te kijken hoe rap het apparaat is met allerlei zaken. Helaas heb ik op dit moment niet de benodigde hardware in huis om het uit te testen.quote:xoun schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 19:50:
[...]
Voor mijn definitie kan een HTPC ook opnemen. Dat zal bij deze machine wat lastig worden. Om niet allemaal mensen voor het hoofd te stoten met machines van ver over de duizend euro noem ik het een eenvoudige HTPC. Volgens mij kan ie namelijk wel alles afspelen. Vanaf morgen of vrijdag weet ik ook meer over de prestaties.
hardware-lover wijzigde dit bericht 31-05-2011 21:01 (4%)
Is dat een retorische vraag? Hier dan nog een:quote:hardware-lover schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 20:56:
[...]
Staat er in de gelinkte review niet voldoende info m.b.t. verpakking en inhoud, buiten-/binnenzijde, gebruik?
AmonTobin wijzigde dit bericht 31-05-2011 21:17 (24%)
C.i.P: Exo-S: WINNER for Mod of the Month May-11: EXO-S
Ik weet niet welke media-software je wilt gaan draaien maar binnen mijn gezin is er grote voorkeur voor de standaard Microsoft IR MCE uitvoering. Eenvoudige bediening en wordt door de meeste media software prima ondersteund (XBMC, MediaPortal, Windows Media Center, enz..).quote:arene schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 08:12:
Wat is nou de beste manier om dit apparaat te bedienen? Kan dit met een gewone ab of via wifi m.b.v. mijn Ipad bijvoorbeeld? Of moet er zo'n los toetsenbord bij? En moet dat dan via bluetooth of wifi werken?
Het gaat er met name om dat de kids en mijn vriendin het makkelijk kunnen bedienen, ook als ik er niet ben ;-)

Tweakers.net (tamelijk beperkte) review. Ik kan me persoonlijk niet helemaal vinden in het z.g. doodstille wat de reviewer in de review en daaronder beweerd. Mogelijk zijn er exemplarische verschillen maar daar geloof ik eerlijk gezegd niet in en volgens mij is de doodstille waardering onterecht toegewezen.quote:TweakerIsMyName schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 18:45:
En al ervaringen te melden? Vooral wbt geluidsproductie van de fan.
Ik heb een bestelling van de ZBox AD02 geannuleerd en overweeg nu de Foxconn NT-a3500.
Nope, mailtje dat de boel verzonden is vandaag, dus hopelijk morgen binnen.quote:TweakerIsMyName schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 18:45:
En al ervaringen te melden? Vooral wbt geluidsproductie van de fan.
Ik heb een bestelling van de ZBox AD02 geannuleerd en overweeg nu de Foxconn NT-a3500.
hardware-lover wijzigde dit bericht 03-06-2011 19:37 (9%)
TweakerIsMyName wijzigde dit bericht 04-06-2011 08:40 (20%)
@ TweakerIsMyNamequote:TweakerIsMyName schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 08:03:
Edit: En dan heb je natuurlijk nog de super dubieuze achtergrond van het bedrijf Foxconn. Heb ik toch ook wel moeite mee: http://en.wikipedia.org/wiki/Foxconn_suicides
hardware-lover wijzigde dit bericht 04-06-2011 19:55 (4%)
Lijkt me wel, zelfde specs als het geheugen van Jreijmer. Zou me er niet te druk over makenquote:TweakerIsMyName schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 12:05:
De kogel is door de kerk. Ik heb de Foxconn besteld. Ik moet haast wel, want ik heb de Zbox wel geannuleerd, maar het geheugen (Kingston ValueRAM - 2 GB - SO DIMM 204-pin - DDR3 - 1066 MHz / PC3-8500 - CL7 - 1.5 V - niet-gebufferd - niet-ECC)
@warcow, ga ik voor je testen.quote:warcow schreef op zondag 05 juni 2011 @ 00:29:
Is er al iemand die de aeon mq2 skin in xbmc heeft gebruikt op de ad02 / e350? Gaat dat allemaal wat vlot?
En zijn alle 1080p films ook af te spelen? Mijn 6000+ x2 had moeite met from dusk till dawn op 1080p ~14.000 mb... Bluray (remux) in een MKV container. (dit allemaal in xbmc)
Zonder er heel veel verstand van te hebben, maar heb je SAF5.0 al geprobeerd? Die draait bij mij onder W7 echt vlekkeloos.quote:hardware-lover schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 16:35:
MediaPortal heb ik niet helemaal lekker lopend met enkele 1080p MKV bestanden waarin een DTS-HD audio stream opgenomen is. Een stotter is het gevolg. Het zal een codec issue zijn maar de ultieme combinatie heb ik nog niet kunnen vinden.
C.i.P: Exo-S: WINNER for Mod of the Month May-11: EXO-S
SAF 5.xx, 6.xx, beide unlocked, CoreAVC 2.5, LAV, enz. enz.. Zowat elke codec, als pakket of standalone, heb ik eigenlijk wel getest. Het draait over het algemeen tamelijk goed en het kan best zijn dan die enkele Full-HD mkv (met en zonder DTS-HD) niet lekker is aangemaakt. Het kan ook zijn dat sommige ATI drivers niet helemaal lekker zijn. Het is nog een tamelijk nieuw concept. Onder XBMC gaat alles echter wel als een tierelier, echter zonder het al eerder vermelde HD-audio. Ik draai al zo'n jaar of 6 een media center op basis van een Microsoft OS dus ik ken wel een klein beetje de weg vinden in deze wereld.quote:Mystikal schreef op zondag 05 juni 2011 @ 13:04:
[...]
Zonder er heel veel verstand van te hebben, maar heb je SAF5.0 al geprobeerd? Die draait bij mij onder W7 echt vlekkeloos.
hardware-lover wijzigde dit bericht 30-06-2011 20:36 (0%)

hardware-lover wijzigde dit bericht 06-06-2011 03:53 (10%)
Lord_Dain wijzigde dit bericht 06-06-2011 14:28 (18%)
Ahum, vrijwel iedere PC heeft een "geregelde" fan_snelheid afhankelijk van de bedrijf_temperatuur. Als je dat vreselijk vind dan vallen er automatisch behoorlijk wat systemen af. Los van de andere zaken die je noemt wordt nu min of meer door jou aangenomen dat de Foxconn een herriebak zou zijn en dat wordt toch helemaal nergens beweerd, of wel? Als iets hoorbaar is wil dit niet automatisch zeggen dat het ook als herrie ervaren wordt. Ik ben het wel met je eens dat een constante fan_snelheid minder op zal vallen dan een geregelde.quote:TweakerIsMyName schreef op maandag 06 juni 2011 @ 10:24:
Ik heb mijn Foxconn toch maar geannuleerd. Als ik het zo hoor, heeft het ding een dynamische fan regeling. Dat vind ik vreselijk. De fan van mijn ZBox HD-ND22 kan ik 'hard' op een snelheid zetten. Dat vind ik veel minder storend. Verder heeft de ZBox AD02 een eSATA, twee geheugenbanken en USB3.0 aan de achterkant i.p.v. aan de voorkant. Jammer dat ik er wat langer op moet wachten, maar ja, het zij zo.
@hardware-lover: Hoe kun je 'video geheugen toewijzen'? In de BIOS?
De wondere wereld van de micro-electonica
TweakerIsMyName wijzigde dit bericht 07-06-2011 13:01 (164%)
Welke versie van XBMC heb je uitgeprobeerd? Ik ben direct met een Nightly aan de slag gegaan en dat werkte out of the box zonder iets extra te hoeven installeren. Ik verwacht niet dat je "problemen" door de Windows versie veroorzaakt worden.quote:xoun schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 09:53:
Ik heb gisteren maar Windows7 geïnstalleerd. Ging op zich goed en ik heb netjes de drivers van foxconnchannel.com geinstalleerd. Alleen blijf ik problemen hebben om MKV en MP4 op hogere resolutie af te spelen (720p en 1080p), zowel in VLC als in XBMC. Zou het door de Windows 7 versie kunnen komen (Win7 Ultimate 32bit) of zie ik nog wat instellingen over het hoofd?
Ik ben maar voor de standaardversie van XBMC gegaan, aangezien ik genoeg geklooid had met nightly builds van openelec en xbmc live. Ik zal vanavond de nightly build wel even gaan proberen. Kijken of dat wel goed gaat.quote:hardware-lover schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 12:44:
[...]
Welke versie van XBMC heb je uitgeprobeerd? Ik ben direct met een Nightly aan de slag gegaan en dat werkte out of the box zonder iets extra te hoeven installeren.
Lord_Dain wijzigde dit bericht 07-06-2011 20:56 (8%)
[Intel C2D E6750 | Asus P5K | 4GB PC5300 DDR2 | Radeon X850 PE | Samsung 22" & 19" LCD | Samsung SH-S203B | 80, 120, 200, 250GB HDD]
Ik heb Ubuntu ook voorlopig opgegeven ivm die videoversnelling issues. Ik heb gisteren alle software van mijn Windows7 weggegooid (inclusief alle software van de drivers, exclusief de drivers zelf natuurlijk) en nu draait XBMC wel met 1080p video. Van de 4GB geheugen blijft bijna 2 steeds vrij. Wel wordt de processor zich af en toe behoorlijk belast.quote:SavageNL schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 07:54:
Ik heb even geprobeerd Ubuntu op mijn nT-A3500 te zetten, maar dat was wat lastiger dan verwacht. Tenminste, niet het installeren maar het werkend krijgen van hardwarematige videoversnelling. Dus ik heb uiteindelijk voor het gemakt maar Windows 7 geinstalleerd.
Ik heb ook een licentie voor CoreAVC maar gebruiken doe ik hem niet i.c.m. MediaPortal op dit moment. Mijn extra codecs bevatten ffdshow (dxva) voor video (met ondertiteling) en Lavf voor audio. Komt uit het SAF6 (unlocked) codec pakket. Vroeger niets dan problemen met SAF op mijn andere ION330 HTPC maar op deze AMD Fusion doet ie het prima.quote:TweakerIsMyName schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:21:
Ik ga MediaPortal ook eens goed proberen. Het wordt aangeraden om dan ook CoreAVC erop te zetten (kost maar ¤ 9,-). Je hebt dan een lagere processorbelasting en betere kwaliteit beeld t.o.v. XBMC (XBMC staat erom bekend dat het beeld niet zo geweldig is omdat het cross-platform is).
hardware-lover wijzigde dit bericht 08-06-2011 17:29 (42%)
Lord_Dain wijzigde dit bericht 08-06-2011 19:37 (18%)
hardware-lover wijzigde dit bericht 25-06-2011 03:09 (19%)
TweakerIsMyName wijzigde dit bericht 09-06-2011 10:19 (31%)
[Intel C2D E6750 | Asus P5K | 4GB PC5300 DDR2 | Radeon X850 PE | Samsung 22" & 19" LCD | Samsung SH-S203B | 80, 120, 200, 250GB HDD]
Lord_Dain wijzigde dit bericht 10-06-2011 10:32 (9%)
Start knop, dan in de Search programs and files ruimte 'Aero' intypen (NIET op enter drukken) dan uit het lijstje 'find and fix problems with transparancy and other visual effects' kiezen, als het goed is fixed Windows dan automatisch je Aero functionaliteit.quote:mohawk0618 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 01:57:
Guys,
Heb nu alles geinstalleerd met win7 ult 32bit. Maar ik ben een Aero freak en dat is bij mij greyed-out. Hoe hebben jullie deze enabled? Kan het zijn dat dit via HDMI only gaat (heb het op RGB)?
TweakerIsMyName wijzigde dit bericht 10-06-2011 11:01 (15%)
quote:SavageNL schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 07:57:
Heb je de performance index al gedraaid? Ik kan me voorstellen dat ie dat nodig heeft voordat je hem aan kan zetten. Bij mij ging ie in ieder geval automatisch naar Aero zodra ik dat deed.
Ik ben even bezig geweest met de stappen voor Ubuntu die beschreven stonden in de Zotac Thread maar die lijkt niet volledig te zijn (ik ga er vanuit dat het 1-op-1 zou moeten werken op de Foxconn). Ik heb uiteindelijk Ubuntu wel zo ver gekregen dat ie compileert, maar hij speelt niets af. Van het weekend maar weer eens wat meer proberen.
In ieder geval een paar van de 'problemen' waar ik tegenaan liep was dat de package libcrystalhd-dev niet in de Ubuntu repositories staat, daarvoor moet je de XBMC repository toevoegen en die lijkt weer niet te werken met Natty, dus daarvoor moet je in sources weer voor instellen dat ie de Maverick packages gebruikt.
Daarna bleken er nog wat dependencies te missen dus heb ik een apt-get install gedaan op de lijst met dependencies uit de README.linux.
+10 voor de handleiding link, kan voor menigeen veel ongenoegen voorkomen. Xoun kan link deze misschien aan de topic-start toevoegen?quote:mohawk0618 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:15:
Thx SavageNL, dat was hem inderdaad. Ik heb nu alles erop zitten en ben er blij mee. CoreAVC pro+SaF6+XBMC geinstalleerd en werkt als een zonnetje. Wat een werk om dat ding te openen! Het is makkelijk maar als je er toch zeker van wil zijn, hierbij een guide: http://images10.newegg.co...ly%20Easyguide-update.pdf
[...]
De wondere wereld van de micro-electonica
hardware-lover wijzigde dit bericht 10-06-2011 22:13 (8%)
Lees de draad voordat je blaat!
Lord_Dain wijzigde dit bericht 10-06-2011 20:40 (14%)
Lord_Dain wijzigde dit bericht 11-06-2011 13:49 (5%)
Misschien heb je last van incidenteel loszittende componenten op het moederbord of in de voeding.quote:TweakerIsMyName schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 11:28:
Ik moet zeggen dat ik het geluid van de condensatoren ook behoorlijk irritant vind. Je hoort het vooral goed als het ding in Slaap stand staat. Je hoort een schelle toon die afwisselend harder/zachter is. Ik hoor het op een afstand van 3 meter nog heel goed.
Lees de draad voordat je blaat!
© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden
Uitgever van: