Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• CeetjeBeetje
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 01:55
Naar mijn weten is KF3 de laatste officiële release die in Nederland uit is gekomen, dus als je 'mee wilt doen' met mensen die in Nederland offciële firmwares met KIES updaten moet je die hebben geloof ik.

• m.lammers
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 29-07 12:42
quote:
CeetjeBeetje schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 09:56:
Naar mijn weten is KF3 de laatste officiële release die in Nederland uit is gekomen, dus als je 'mee wilt doen' met mensen die in Nederland offciële firmwares met KIES updaten moet je die hebben geloof ik.
Ik heb net deze er op gezet:
I9100XWKE7_I9100XXKE4_I9100XEUKD1

Ben benieuwd hoe of deze bevalt. Gebruik zelf Launcher Pro voor de interface. Moet alleen nog een ander lockscreen installeren, want die standaard is wel heel lelijk :)

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20:04

l3art

Moderator Mobile
quote:
gwystyl schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 07:26:
[...]

Dat staat hier iets boven in de thread. In het algemeen: het grootste bestand bij PDA, diegene met CSC in de naam bij CSC, en degene die je dan overhoudt (stond nu iets van PHONE in) bij Modem.

Ik heb met mijn combi wel een geel driehoekje bij het opstarten, maar ik weet nog niet of ik dat vervelend genoeg vind om er een officiele kernel overheen te flashen. Hij werkt er niets minder om, en zo vaak start ik hem toch niet opnieuw op.
Ja dat wist ik min of meer ook al wel, alleen bestandsnamen waren iets ingewikkeld vond ik, dus moest even goed kijken, maar het is gelukt.
Om nou te zeggen dat ik veel verschillen merk met 2.3.3......
SimiFolder kan blijkbaar nog niet helemaal overweg met 2.3.4 want de icoontjes blijven hetzelfde wat ik ook probeer.
Verder lijkt de accu nu wel wat sneller leeg te gaan dan van met 2.3.3 Maar eens even in de gaten houden een paar dagen, en anders wordt het gewoon een backup terug zetten. Daar doe ik dan ook weer niet moeilijk over ;-)

If you think it's expensive to hire a professional to do the job, wait unil you hire an amateur

• Grimmie187
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 23:08
quote:
l3art schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:53:
[...]

Ja dat wist ik min of meer ook al wel, alleen bestandsnamen waren iets ingewikkeld vond ik, dus moest even goed kijken, maar het is gelukt.
Om nou te zeggen dat ik veel verschillen merk met 2.3.3......
SimiFolder kan blijkbaar nog niet helemaal overweg met 2.3.4 want de icoontjes blijven hetzelfde wat ik ook probeer.
Verder lijkt de accu nu wel wat sneller leeg te gaan dan van met 2.3.3 Maar eens even in de gaten houden een paar dagen, en anders wordt het gewoon een backup terug zetten. Daar doe ik dan ook weer niet moeilijk over ;-)
Let op dat je na het flashen van nieuwe firmware/kernel de battery calibration app gebruikt. Dit reset je batterij data, scheelde bij mij enorm in de batterijduur. (verkrijgbaar in de store, gebruiken na opladen tot 100%)

• hopiconjo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 29-07 16:05
Ben even van Lightning afgestapt en nu over op Infusion 1.6. ROM die, zover mogelijk, AOSP is. Vrij basic en alle samsung meuk eraf gesloopt. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1152693

• mbroeders
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 04-12-2013
quote:
hopiconjo schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:15:
Ben even van Lightning afgestapt en nu over op Infusion 1.6. ROM die, zover mogelijk, AOSP is. Vrij basic en alle samsung meuk eraf gesloopt. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1152693
En, wat is je ervaring tot nu toe (ik weet niet hoe lang je hem al draait)? Is de launcher een beetje smooth? Ik zit eraan te denken deze eens te proberen tot CM7 eindelijk klaar is, maar ben benieuwd naar ervaringen.

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

• businka19
  • Laatst online: 29-07 14:17
Net Cognition 1.12 erop gezet, full wipe uiteraard. Heb daarna restore gedaan van CWM backup die gemaakt was toen ik Lite'ning 1.5 draaide - backup werkte deze keer wel (daarvoor niet zie hier businka19 in "[Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Cust..."
alleen zat ik uiteraad weer op Lite'ning 1.5. Note to myself: bij switchen van roms alleen restore mogelijk van backup gemaakt met TBP .

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
Grimmie187 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:17:
[...]

Let op dat je na het flashen van nieuwe firmware/kernel de battery calibration app gebruikt. Dit reset je batterij data, scheelde bij mij enorm in de batterijduur. (verkrijgbaar in de store, gebruiken na opladen tot 100%)
Hmmm daar geloof ik niet in. Heb al heel vaak roms geflashed en gedaan, maar nog nooit zoiets nodig gehad.
Maar ben weer terug naar 2.3.3 omdat de accu wel erg snel leeg ging naar mijn idee. Ik wacht nog wel even wat langer tot er ook officiële versies uit zijn.

Wat ik wel vergeten ben, bedenk ik me nu, is cache en dalvik cache legen na het flashen, en ook de batt statts even wissen. Misschien dat dat nog had kunnen schelen. Maar goed neemt niet weg dat SimiFolder nog altijd niet optimaal werkte.

l3art wijzigde deze reactie 13-07-2011 16:17 (16%)

If you think it's expensive to hire a professional to do the job, wait unil you hire an amateur

• Grimmie187
quote:
l3art schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:56:
[...]

Hmmm daar geloof ik niet in. Heb al heel vaak roms geflashed en gedaan, maar nog nooit zoiets nodig gehad.
Maar ben weer terug naar 2.3.3 omdat de accu wel erg snel leeg ging naar mijn idee. Ik wacht nog wel even wat langer tot er ook officiële versies uit zijn.

Wat ik wel vergeten ben, bedenk ik me nu, is cache en dalvik cache legen na het flashen, en ook de batt statts even wissen. Misschien dat dat nog had kunnen schelen. Maar goed neemt niet weg dat SimiFolder nog altijd niet optimaal werkte.
Die battery calibration app is ook niets anders dan gewoon de stats wissen. Na het flashen van Litening 2.1 ROM en het resetten van de battery stats ben ik van 100% - 0% in ca. 15 uur naar 25 uur gegaan (met gelijk gebruik)! :)

• frietsje
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 19:26
Heb dan eindelijk WM6.5 goodbye gezegd en de nieuwe galaxy besteld (vodafone verlenging).
Nu een week in bezit en ben er zeer tevreden over, wat een verschil!

Heb inmiddels de lite'ning rom (1,5) erop gezet. Ging allemaal prima, loopt allemaal zeer soepel.
Echter, ik kan niet smsen... Bellen, Internetten, sms ontvangen is geen enkel probleem. Centralenummer van vodafone staat netjes erin.

Vanmiddag met vodafone gebeld, na een half uur had ik iemand aan de lijn die mij opnieuw op het netwerk zou aansluiten. Na een half uurtje sim-kaart en batterij er weer in, geen verschil helaas.

Concreet mijn vragen:
- Komt dit wellicht door de Lite'ning rom? (heb helaas niet getest vooraf)
- Maken ze er een probleem van in de winkel dat ik een custom rom heb?
- Of zie ik nou echt iets over het hoofd?

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:54
quote:
frietsje schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 00:01:
- Komt dit wellicht door de Lite'ning rom? (heb helaas niet getest vooraf)
Kan, maar lijkt mij onwaarschijnlijk. Ik heb nog niet van dergelijke problemen gehoord. Probeer eens de laatste versie (2.1) of flash stock terug.
quote:
- Maken ze er een probleem van in de winkel dat ik een custom rom heb?
In theorie wel, of dat in de praktijk ook zo is zal moeten blijken. Je kan altijd de originele rom terug flashen en met een jig de counter resetten en afwachten.
quote:
- Of zie ik nou echt iets over het hoofd?
Wat is nou precies het probleem? Krijg je een foutmelding of komen ze gewoon niet aan?

• frietsje
quote:
ph4ge schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 01:03:
[...]
Wat is nou precies het probleem? Krijg je een foutmelding of komen ze gewoon niet aan?
Ze komen niet aan. Zodra ik op verzenden klik veranderd hij vrijwel direct in 'mislukt' met de melding 'bericht niet verzonden'. That's it...

Ik ga eens versie 2.1 proberen...

• ind0mi
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 29-07 15:57

ind0mi

PSN: DexFaya

quote:
News: http://t.co/ZnbP7IO Lite'ning Rom v2.2 Released! Happy flashing :-)

14/07/2011
Added Overscroll Glow
Added Zip Aligned script for more speed
Updated Flashplayer
Updated Superuser
Updated Market
Changed the useragent string (thanks BackfireNL)

ind0mi wijzigde deze reactie 14-07-2011 08:50 (53%)

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
Grimmie187 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 23:46:
[...]

Die battery calibration app is ook niets anders dan gewoon de stats wissen. Na het flashen van Litening 2.1 ROM en het resetten van de battery stats ben ik van 100% - 0% in ca. 15 uur naar 25 uur gegaan (met gelijk gebruik)! :)
Precies ook mijn idee. Heb de backup weer terug gezet, en deze keer de batt stats verwijderd. Hij heeft vanaf 20:00 standy gelegen en ik kwam om 09:30 pas mn bed weer uit (geloof me ik had veel slaap in te halen) en toen stond de teller op 91%. GPRS/HSPDA aan. 9 mailtjes ontvangen en nog een bericht over nieuwe tweets.
Dat is dan best wel weer netjes te noemen :)

Verder eigenlijk nog niet veel verschillen kunnen ontdekken met 2.3.3. Het patroonlockscreen ziet er iets strakker uit. Maar dat er intern nog het één en ander veranderd is vermoed ik wel. Kan geen andere reden bedenken waarom anders simifolder moeite heeft met 2.3.4.

l3art wijzigde deze reactie 14-07-2011 10:06 (15%)

• Satom
  • Laatst online: 29-07 12:22

Satom

Més que un Club :)

Ik hoop dat ik hier goed zit, want mijn vraag is, kan ik widgetlocker ook uitsluiten/ontzichtbaar maken voor de standaard taakbeheerder? Heb nu ke7 met root, en vind 3rd party taak beheerders niet fijn.

Alvast bedankt!

PSN: VileTung | Games: Rayman Legends, AC:BF, Battlefield 4, FIFA14

• Dark4ever
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 09-11-2013
Arg zie door de bomen het bos niet meer! Net ook mijn galaxy s2 binnen (hiervoor veel lopen spelen met mn hero). Maar hoe ik moet beginnen met rooten bij de galaxy :S

Allereerst heb ik een toestel besteld bij vodafone:
Kernel version: 2.6.35.7-I9100BUKE5-CL227058
Build nr GINGERBREAD.BUKE5

Nu zou ik hier de juiste kernel verzie moeten downloaden toch?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399
Maar ik zie die van mij er niet tussen staan. Dus als iemand me ff het eerste zetje wilt geven, zoek ik de rest daarna wel zelf uit :)

• Grimmie187
quote:
Dark4ever schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:26:
Arg zie door de bomen het bos niet meer! Net ook mijn galaxy s2 binnen (hiervoor veel lopen spelen met mn hero). Maar hoe ik moet beginnen met rooten bij de galaxy :S

Allereerst heb ik een toestel besteld bij vodafone:
Kernel version: 2.6.35.7-I9100BUKE5-CL227058
Build nr GINGERBREAD.BUKE5

Nu zou ik hier de juiste kernel verzie moeten downloaden toch?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399
Maar ik zie die van mij er niet tussen staan. Dus als iemand me ff het eerste zetje wilt geven, zoek ik de rest daarna wel zelf uit :)
Ik zou eerst beginnen met de nieuwste firmware flashen via Odin (KG1), vervolgens kun je de rooted CF kernel (ook KG1) flashen.

• memo001
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 29-07 17:08
Zo mijn mobiel draait weer stable op litening rom 2.0. Nu even flashen met cwm naar 2,1 en dan naar 2,2 :)

Iemand nog een leuk thema voor de 2.0? Huidige blauwe theme wordt ik beu..

• The_Fes
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:19

The_Fes

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
quote:
memo001 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:24:
Zo mijn mobiel draait weer stable op litening rom 2.0. Nu even flashen met cwm naar 2,1 en dan naar 2,2 :)

Hij is er ook in zwart en groen ;)

Don't mess with the Fes

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Voor de mensen die net als ik de stock versie draaien van KG1 en toch een uitgebreid powermenu willen, kan ik deze tweak van harte aanbevelen. Erg netjes en makkelijk.

Je moet twee dingen doen:
1) Jkay Deluxe Theme Settings app V5 installeren (is een apk)
2) Eén van de Jkay XXKG1 Deluxe Themes V5 flashen met CWM.

Resultaat een powermenu wat naar eigen inzicht is in te vullen/uit te breiden, en een super strak mooi percentage weergave van je accu.

Eventueel kan je daarna met de kitchen nog je eigen menubalk-icoontjes veranderen zoals jij dat zou willen.

• Dark4ever
nm

Dark4ever wijzigde deze reactie 14-07-2011 14:53 (99%)

• Golf2vr6
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 15-06 22:24
quote:
memo001 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:24:

Steel Blue... nog steeds blauw maar dan apart ;)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1124371
(2.1 is draait goed op 2.2. btw)

esk02k zal ook wel snel de black dailer/contacts posten voor 2.2, ook mooi:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1112572

Bootanimation voor/passend bij liteningrom:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1121716

Golf2vr6 wijzigde deze reactie 14-07-2011 14:51 (24%)

Golf2vr6 loves his HTC One M8!

• david_again
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 29-07 16:10
quote:
l3art schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:37:
Voor de mensen die net als ik de stock versie draaien van KG1 en toch een uitgebreid powermenu willen, kan ik deze [url=http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1154278[tweak[/url] van harte aanbevelen.(knip)

Eventueel kan je daarna met de kitchen nog je eigen menubalk-icoontjes veranderen zoals jij dat zou willen.
Bedankt voor de tip! Maar gaat een transparante menubalk werken op een stock (dus niet deodexed) rom? Ik wil dat heel graag namelijk, maar moet je niet een deodexed rom daarvoor hebben?

david_again wijzigde deze reactie 14-07-2011 17:37 (9%)

• businka19
quote:
Golf2vr6 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:44:
[...]

Steel Blue... nog steeds blauw maar dan apart ;)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1124371
(2.1 is draait goed op 2.2. btw)

esk02k zal ook wel snel de black dailer/contacts posten voor 2.2, ook mooi:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1112572

Bootanimation voor/passend bij liteningrom:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1121716
Not bad...Not bad at all!

Het ziet ernaar uit dat ik toch terug ga naar Lite'ning. Bevindingen na 1 dag draaien op Cognition 1.12:
- wifi speed is bagger
- no cwm app in de app.menu, wel ingebouwd uiteraard. Kan gefixed worden door CF-root eroverheen te flashen maar toch vreemde keuze. Recovery mode bediening is ook niet fijn, met Power button als enter
- es explorer meldde opeens dat er geen SD card mounted was, opnieuw geïnstalleerd vanuit market
- display dimt soms niet, na reboot weer wel
- Cognition is niet vriendelijk voor mijn battery, ik geloof dat Golf2vr6 in het verleden dit probleem ook had

En hij is standaard een beetje plain, overscroll glow is daarentegen wel fijn maar ik lees dat deze in Lite'ning 2.2 weer toegevoegd is, lang leve Lite Pro.

Kortom meer cons dan pro's voor mij. Jig is besteld dus Gij Zult Flashen! >:)

• AzzKickah
  • Laatst online: 21:26

AzzKickah

06-CENSORED

nm

AzzKickah wijzigde deze reactie 14-07-2011 18:17 (98%)

Honda CRX | "De essentie van sport is dat de snelste wint."

• Dark4ever
Vandaag me phone binnen, beetje lopen aanklooien maar heb er dan nu ook wel mooi de lite' ning rome 2.2 opstaan :) Nu hopen dat me frontje uit China ook snel aankomt en dan ben ik helemaal ready to go :)

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
david_again schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 17:36:
[...]

Bedankt voor de tip! Maar gaat een transparante menubalk werken op een stock (dus niet deodexed) rom? Ik wil dat heel graag namelijk, maar moet je niet een deodexed rom daarvoor hebben?
Alles op die link die ik gaf is voor een stock rom, dus een odexed rom. Dus nee het hoeft niet.
Heb het zelf draaien (niet transparant) maar het werkt erg goed. Maar ik heb dan ook geen transparante menubalk.

• frietsje
quote:
ph4ge schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 01:03:
[...]
Kan, maar lijkt mij onwaarschijnlijk. Ik heb nog niet van dergelijke problemen gehoord. Probeer eens de laatste versie (2.1) of flash stock terug.
Heb eerst geupdate naar uiteindelijk versie 2.2. Geen resultaat, ik kon nog altijd niet smsen.
Daarna de stock rom erop gezet. Toen kreeg ik allerlei fouten, programma's die ermee stopten. Ik heb daarna de stock kernel geflashd (denk ik, weet niet zeker of dit nu gelukt is, dit is nog wat vaag voor mij) en via de recovery mode de telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen.

Na opstarten weer opnieuw de initiele installatie doorlopen en zie daar.... ik kan smsjes sturen!

Ik zie echter wel weer direct de nadelen van de stock rom. Toch maar weer opnieuw proberen met een custom?

Overigens, in Kies staat nu : deze apparaatversie kan niet worden bijgewerkt.
Komt dit omdat ik de laatste rom heb, of dat er iets anders mis is?
Huidige fw: PDA:KDD / PHONE:KDH / CSC:KD1 (VDF)

frietsje wijzigde deze reactie 15-07-2011 00:26 (10%)

• The Wizard
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:05
KDD is de eerste versie. Je CSC is KD1, misschien is dat het probleem.

Voor alle relevante informatie over de uitrol van 4G in Nederland: www.4gmasten.nl

• X-Rey
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 26-07 00:05
Heb sinds gisteren de SII, net geroot en lite'ning rom erop gezet. Wil nu eigenlijk alleen nog het boot geluid uitschakelen, ik heb dit hele topic al doorzocht en ben XDA aan het afstruinen, maar kan nog niets vinden. Zag wel dat een andere rom dit standaard doet, maar wil eerst deze even uitproberen, iemand tips om toch van dat irritante geluid tijdens het straten af te komen?

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 01:43
quote:
X-Rey schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:11:
iemand tips om toch van dat irritante geluid tijdens het straten af te komen?
Je kan er ook een andere boot animation op zetten zonder geluid.

Brad Pitt wijzigde deze reactie 15-07-2011 15:43 (20%)

Nickname does not reflect reality

• X-Rey
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 26-07 00:05
Thx! Je hebt me op het goede spoor gezet. Het werkelijke bestand staat echter in /system/etc/ en heet PowerOn.wav. Heb het nu gerenamed en het geluid is weg :)

• kenles
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 17-04 13:05
wie kan mij helpen met de beste settings voor SETCPU :) :(

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Zijn er meer mensen hier die de ervaring hebben dat XXKG1 meer stroom trekt dan XWKF3???
En dan niet zozeer in de standby tijd, maar wel als je het toestel gebruikt.

Vandaag KF3 er op gezet en daarbij bleef mijn accu tijdens het navigeren (en laden) zo goed als vol, terwijl hij bij KG1 erg snel leeg liep. Ook tijdens het gebruik zelf had ik sterk het idee dat met KG1 mijn accu wel heel erg snel leeg liep.

Meer mensen met dezelfde ervaring?
Zo niet, welke KG1 rom draaien jullie dan?

• Brad Pitt
quote:
kenles schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 23:15:
wie kan mij helpen met de beste settings voor SETCPU :) :(
Dit verschilt per toestel. Ene mobiel kan meer/minder hebben dan de andere. Er zijn mensen die fluitend 1700MHz halen, mijn S2 is "slechts" stabiel tot iets van 1650MHz, bij acceptabele voltages that is. Experimenteren dus.

• gwystyl
  • Laatst online: 23:06

gwystyl

Beugeltje dan maar?

quote:
X-Rey schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:21:
Thx! Je hebt me op het goede spoor gezet. Het werkelijke bestand staat echter in /system/etc/ en heet PowerOn.wav. Heb het nu gerenamed en het geluid is weg :)
Ah, dat hebben ze dus zo gelaten :). Bij mijn Spica heette het poweron.snd, maar was het ook een wav-file. Ik ga hem ook weghalen, want ik hou niet van opstartgeluidjes....
quote:
l3art schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:37:
Voor de mensen die net als ik de stock versie draaien van KG1 en toch een uitgebreid powermenu willen, kan ik deze tweak van harte aanbevelen. Erg netjes en makkelijk.

Je moet twee dingen doen:
1) Jkay Deluxe Theme Settings app V5 installeren (is een apk)
2) Eén van de Jkay XXKG1 Deluxe Themes V5 flashen met CWM.

Resultaat een powermenu wat naar eigen inzicht is in te vullen/uit te breiden, en een super strak mooi percentage weergave van je accu.

Dank voor de tip, ik heb gekozen voor Colored Blue Circle Deluxe theme.
http://lh5.googleusercontent.com/-sAq5U8D9mm4/TheHkBTJeeI/AAAAAAAAAC8/KAZExkt6JR8/s240/BlueColoredCircle.png
Eerst kreeg ik hem niet geïnstalleerd omdat ik weer een stock kernel had geflasht zodat het gele driehoekje bij het opstarten weg was. Toen heb ik CF-root 4.1 opnieuw geflasht, daarna het thema en daarna weer de stock kernel. Nu werkt het wel _/-\o_

offtopic:
net mijn Spica nog even aangeslingerd omdat daar een programma op zit wat ik met de SGS2 niet uit de market kan halen. Wat een traag hok vergeleken met de SGS2! Om nog maar niet te beginnen over het scherm enz.... * gwystyl is happy met de SGS2

Verbuik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Zie er echt super netjes uit.
Ben zelf alleen nu terug op XWKF3 omdat die voor mij een stuk energie vriendelijker is dan XXKG1 en daarbij werkt weer niet de app waarmee je het powermenu kan instellen. Maar Jkay gaat wel met een app komen voor XWKG1 (dat is dus de KG1 op Android 2.3.3 XXKG1 is 2.3.4) Dus misschien daar nog even op wachten.

• Verderf
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20:31
Ik krijg de lite ning 2.2 update maar niet geinstalleerd, krijg een error in CWM:
e:failed to verify whole-file signature
e:Signature verification failed :(

| MSI Z87 MPower MAX | Intel i5 4670k | 2x4GB Corsair Vengeance 1600Mhz DDR3 | Nvidia Geforce 780 GTX | Corsair AX850 | 2x1TB Samsung Spinpoint | Samsung 840 256GB | Magicool 540 Rad | Silverstone Rv02 |

• Jorco
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 23:20
quote:
Verderf schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 10:08:
Ik krijg de lite ning 2.2 update maar niet geinstalleerd, krijg een error in CWM:
Ik heb geen idee of het er iets mee te maken heeft, maar ik doe een gokje:
Heb je USB-debugging wel aangevinkt bij ontwikkeling?

PSN ID = Jorco

• Verderf
quote:
Jorco schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 10:30:
[...]

Ik heb geen idee of het er iets mee te maken heeft, maar ik doe een gokje:
Heb je USB-debugging wel aangevinkt bij ontwikkeling?
Staat aangevinkt :)

Vreemde is dat ik de 2.1 update wel gewoon heb kunnen installeren en er daarna niks meer mee gedaan heb behalve de usb jig gebruikt heb om het warning icoon weg te krijgen.

Verderf wijzigde deze reactie 16-07-2011 10:49 (24%)

| MSI Z87 MPower MAX | Intel i5 4670k | 2x4GB Corsair Vengeance 1600Mhz DDR3 | Nvidia Geforce 780 GTX | Corsair AX850 | 2x1TB Samsung Spinpoint | Samsung 840 256GB | Magicool 540 Rad | Silverstone Rv02 |

• Pjotr8
  • Laatst online: 31-10-2013
quote:
Verderf schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 10:08:
Misschien is er iets fout gegaan met het downloaden van het update.zip bestand. Opnieuw downloaden en nog een keer proberen?

Pjotr8 wijzigde deze reactie 16-07-2011 10:53 (14%)

• Verderf
quote:
Pjotr8 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 10:49:
[...]

Misschien is er iets fout gegaan met het downloaden van het update.zip bestand. Opnieuw downloaden en nog een keer proberen?
via CWM is dat?

• Pjotr8
quote:
2.2 updatezip downloaden via xda bedoel ik dus.....en daarna opnieuw installeren via cwm.

• Verderf
Ah, inmiddels gelukt :) Ik deed eerst een reboot to recovery via CWM en deed daar de update, net gedaan via CWM in android zelf en dat lukte dus wel!

• kaatje_74
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 26-06-2012
moet ik als ik van Litening 2.0 naar 2.2 wil ook wipe data en wipe cache partiiton doen?
of gewoon direct die 2.2 over de 2.0 zetten of is de tussenstap van 2.1 ook zeker nodig?
en hoe zet ik die themes erop? gewoon ook als zip file inladen via CWM?

• Pjotr8
quote:
kaatje_74 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 17:07:
moet ik als ik van Litening 2.0 naar 2.2 wil ook wipe data en wipe cache partiiton doen?
of gewoon direct die 2.2 over de 2.0 zetten of is de tussenstap van 2.1 ook zeker nodig?
Je hoeft niks te wipen, maar kunt het gewoon via cwm doen.
Wel eerst 2.1 voordat je 2.2 erop zet!

• mw1964
  • Laatst online: 28-12-2011
quote:
Brad Pitt schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 15:42:
[...]

Je kan er ook een andere boot animation op zetten zonder geluid.
En van hier af begin ik te verdrinken... Heb litening 1.5 er op staan overigens ? Of is dit niet goed genoeg voor deze stap ?
Ik vind de map system zelfs niet terug, nog altijd noob, sorry. Zag op XDA ook "oplossingen" maar vond ook niet de juiste mappen om alles in te zetten. (system/media of data/local)

thanks !!!

gelukt intussen....

• Satom

Satom

Zit met de vraag; Heb een stock/official KE7 rom ge-updated via Kies en daarna geroot, als ik via Root Explorer op "Settings." zoek krijg ik al resultaat twee bestanden, eentje met een .odex nu is de vraag: Kan ik hier nu iets mee? Want als ik het goed gelezen heb, horen de Settings.apk en Settings.odex bij elkaar? Want ik wil graag de plaatjes veranderen. (zelfde geld ook voor SystemUI)

• businka19
quote:
Brad Pitt schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:20:
[...]

Ik gebruik hier Appzorter voor, werkt gewoon prima.
Brad Pitt, zit je al op Lite'ning 2.x? Of in ieder geval rom met KG1? Sinds ik Cognition 1.12 draai krijg ik bij gebruik van Appzorter melding Unsupported TW version, net zoals door iemand in het algemene topic vermeld werd. Ik heb AppZorter Lite geprobeerd uit de markt maar die maakt van mijn 8 pagina met apps 12 halfvolle pagina's, geen succes dus. Met KF2 van Lite'ning 1.6 werkte het zonder problemen.

• PredatorNL
  • Laatst online: 05-06 09:38
Dag allen..

Vandaag heeft mijn SGS1 een ongelukje gehad (vlaag van woede van mij :P).
Anyway scherm wat in 1000 stukjes dus ik vlug nog een SGS2 gehaald (kan niet zonder telefoon!).

Ik draaide al maanden MIUI (Galnet MIUI V5.1), geweldige ROM!

Daarvoor draaide ik wel eens Darky, Juwe of Docs ROM.

Wat is een beetje een goede ROM voor de SGS2? Zie toch dat die hele ROM verzameling anders is (natuurlijk).

Zie van lighteningRom voorbij komen, ziet er goed uit.

De MIUI ROM is nog in alpha state, jammer MIUI is echt geweldig.

Dus? Iemand een beter alternatief dan LighteningRom?

Cheers

• Madame Jeanette
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23-08-2012
Dit moet in het SGS2 accessoires topic.

Bullet NL wijzigde deze reactie 17-07-2011 09:31 (84%)

• Brad Pitt
quote:
businka19 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 21:22:
Brad Pitt, zit je al op Lite'ning 2.x?
Nee gewoon 1.5. Zie geen enkele meerwaarde in 2.3.4 Roms vooralsnog. Daarom werkt die app ook prima :P

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

quote:
Vliegtuig02 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 19:34:
Zit met de vraag; Heb een stock/official KE7 rom ge-updated via Kies en daarna geroot, als ik via Root Explorer op "Settings." zoek krijg ik al resultaat twee bestanden, eentje met een .odex nu is de vraag: Kan ik hier nu iets mee? Want als ik het goed gelezen heb, horen de Settings.apk en Settings.odex bij elkaar? Want ik wil graag de plaatjes veranderen. (zelfde geld ook voor SystemUI)
Misschien heb je hier wat aan: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1169443
Die thread gaat over het aanpassen van framework res.apk, framework.jar en android.policy.jar om een extended power menu te krijgen (vergelijkbaar met die je met de thema's van jKay kan krijgen), maar het principe zal hetzelfde zijn gok ik. Ze decompilen apk's en plaatsen er plaatjes in iig.

• Brad Pitt
quote:
gwystyl schreef op zondag 17 juli 2011 @ 09:11:
Misschien heb je hier wat aan: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1169443
Die thread gaat over het aanpassen van framework res.apk, framework.jar en android.policy.jar om een extended power menu te krijgen (vergelijkbaar met die je met de thema's van jKay kan krijgen), maar het principe zal hetzelfde zijn gok ik. Ze decompilen apk's en plaatsen er plaatjes in iig.
Als het puur om het aanpassen van icon's/png's in een applicatie gaat zijn al die stappen die daar genoemd zijn best overbodig. Open zelf altijd gewoon de apk met Winrar en knal de gewenste nieuwe/andere png's er in en zet de apk weer op de telefoon met de juiste permissies en klaar. Alleen de apk van de Launcher aanpassen is wat vervelender aangezien je dan weer al je widgets opnieuw kan gaan plaatsen. Maar ja, wie mooi wil zijn :P

• Satom

Satom

quote:
Brad Pitt schreef op zondag 17 juli 2011 @ 09:20:
[...]

Als het puur om het aanpassen van icon's/png's in een applicatie gaat zijn al die stappen die daar genoemd zijn best overbodig. Open zelf altijd gewoon de apk met Winrar en knal de gewenste nieuwe/andere png's er in en zet de apk weer op de telefoon met de juiste permissies en klaar. Alleen de apk van de Launcher aanpassen is wat vervelender aangezien je dan weer al je widgets opnieuw kan gaan plaatsen. Maar ja, wie mooi wil zijn :P
Ja klopt gaat simpel weg om de png, mar hoe zit het met de odex files?

• Brad Pitt
quote:
Vliegtuig02 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 09:53:
Ja klopt gaat simpel weg om de png, mar hoe zit het met de odex files?
Wat is daarmee?

• Satom

Satom

quote:
Als ik nieuwe PNGs in de SystemUI.apk zet, dan moet de odex file toch ook wat meegedaan worden? Of is dat niet nodig?

• Brad Pitt
quote:
Vliegtuig02 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 10:00:
Als ik nieuwe PNGs in de SystemUI.apk zet, dan moet de odex file toch ook wat meegedaan worden? Of is dat niet nodig?
Is allemaal te vinden op XDA :) Aan een Rom met odex files zou ik zelf niet eens beginnen te knutselen. Veel makkelijker als het alleen maar apk-bestanden zijn. Aanpassen, terugzetten, klaar.

• Satom

Satom

quote:
Brad Pitt schreef op zondag 17 juli 2011 @ 10:27:
[...]

Is allemaal te vinden op XDA :) Aan een Rom met odex files zou ik zelf niet eens beginnen te knutselen. Veel makkelijker als het alleen maar apk-bestanden zijn. Aanpassen, terugzetten, klaar.
Ok, ik heb aan de hand van xUltimate de SystemUI.apk weten te deodexen, heb daarna de SystemUI.apk op de phone gezet, en de SystemUI.odex verwijdert, en nu net even getest of de gewijzigde PNGs werken, en jahoor het werk :p

Danku _/-\o_

• Gohan040
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 14-07 15:08
eerste video preview CyanogenMod 7 on Samsung Galaxy S II

Ze zijn erg dicht bij een release. :*)

• Crazyanz
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 00:18
quote:
Gohan040 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:28:

_/-\o_ zie dat ie ook al op 2.3.4 loopt en ziet er snel uit. Vraag me af van welke versie van 2.3.4 ze gebruik maken. Handig ook dat ze zaklamp in het snel menu zit.

• TheBleeder
  • Laatst online: 23:46
Nou weet ik niet of het aan mij ligt, maar sinds ik Lite'ning 2.2 geflashed heb kan ik in de browser geen flash videos meer bekijken op bijvoorbeeld dumpert.

Hoe verhelp ik dit?

• Gohan040
quote:
Crazyanz schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:45:
[...]

_/-\o_ zie dat ie ook al op 2.3.4 loopt en ziet er snel uit. Vraag me af van welke versie van 2.3.4 ze gebruik maken. Handig ook dat ze zaklamp in het snel menu zit.
Hoop iig op een HW accelerated browser.
Volgens mij waren ze al met 2.3.4 bezig voordat die gelekt werd bij samsung dus denk dat ze een andere als die van samsung gebruikt hebben.

• Crazyanz
als je stock 2.3.4 flashed heb je trouwens wel een werkende browser, die incompetente rom bakkers doen meer kwaad dan goed ;)

Zou best kunnen dat ze van samsung een 2.3.4 versie hebben gekregen aangezien die ze min of meer ondersteunt.

• Gohan040
quote:
Crazyanz schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:53:
als je stock 2.3.4 flashed heb je trouwens wel een werkende browser, die incompetente rom bakkers doen meer kwaad dan goed ;)

Zou best kunnen dat ze van samsung een 2.3.4 versie hebben gekregen aangezien die ze min of meer ondersteunt.
De browser werkt wel, maar puur op de CPU kracht en niet op de GPU waardoor er lags ontstaan bij veel mensen. Het is tenslotte ook een gelekte versie en dus (blijkbaar) nog niet compleet.

Geloof overigens niet dat ze de 2.3.4 van samsung krijgen, denk eerder dat het van een nexus s bv afkomt, klopt dat is ook samsung, maar deze heeft vanilla android er op staan en is dus niet door samsung aangepast.

• Crazyanz
Daar doelde ik ook op stock 2.3.4 is gewoon hw accelerated

• BioHazard
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 29-07 18:58
quote:
Gohan040 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:28:

Mooi, hier zit ik op te wachten. Al de huidige ROMs doen me helemaal niks. Lightning ROM komt in de buurt, maar die heeft dan weer zon verschrikkelijk lelijk thema. :F

i7 920+GTX570 Gamestation // iPhone 5s // Toshiba Tecra Z50

• GJ123
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 27-07 21:10
quote:
BioHazard schreef op zondag 17 juli 2011 @ 16:33:
[...]

Mooi, hier zit ik op te wachten. Al de huidige ROMs doen me helemaal niks. Lightning ROM komt in de buurt, maar die heeft dan weer zon verschrikkelijk lelijk thema. :F
Helemaal met je eens.
Dat thema is echt afzichtelijk..
Ik zit hier met een Poolse CSC dus flashen wordt het zoiezo wel weer.
Alleen vraag ik me af op wat voor punten de SGS II nog sneller kan worden?
Touchwiz vertraagt volgens mij het toestel veel minder als op de originele Galaxy S..
CM7 onderscheidt zich nog op gebied van looks en omdat het een zo lichte rom is.
Ook de themechooser zou een motivatie kunnen zijn.
MIUI ongeveer zelfde verhaal alleen dan iets specifieker uiterlijk..

• Brad Pitt
quote:
BioHazard schreef op zondag 17 juli 2011 @ 16:33:
Lightning ROM komt in de buurt, maar die heeft dan weer zon verschrikkelijk lelijk thema. :F
Dan pas je die met de hand aan of je knalt er een "mooi" thema op en done with it?

• Gohan040
Ben het met bovenstaande reacties helemaal eens...
Voor mij is het vooral belangrijk wat de toegevoegde waarde is van een custom ROM.
Dan doel ik vooral op extra opties en instel mogelijkheden. Een mooie theme is leuk maar zoals Brad Pitt al zegt die kan je gewoon aanpassen. Al die ROM's die nu beschikbaar zijn daarvan heeft er nog niet een mij kunnen overtuigen van een echte meerwaarde ten opzichte van een orginele rom. Snelheids winst is er nauwlijks (ook niet echt nodig vind ik) en voor de rest heb ik weinig verschil kunnen merken.
Ben erg benieuwd naar CyanogenMod 7 ! Hoop dat die mij wel enthousiast gaat maken.

• PredatorNL
Precies! Momenteel zijn er nog geen echt goede roms voor de SGS2..

Bij mijn SGS1 duurde het ook langer dan 1,5 jaar voordat er een ROM was die echt geweldig is (galnet miui)

Nu is er goede hoop dat Galnet ook naar de SGS2 komt.

Maar waarom is het zo moeilijk om een goede ROM van de 1 naar de 2 te krijgen?

Is dat niet gewoon puur aan de kernel?

• Brad Pitt
quote:
PredatorNL schreef op zondag 17 juli 2011 @ 21:26:
Precies! Momenteel zijn er nog geen echt goede roms voor de SGS2..
Zie persoonlijk het probleem niet helemaal van de huidige Roms. Super snel, stabiel, helemaal blij mee.

• PredatorNL
quote:
Brad Pitt schreef op zondag 17 juli 2011 @ 21:29:
[...]

Zie persoonlijk het probleem niet helemaal van de huidige Roms. Super snel, stabiel, helemaal blij mee.
Boordevol met shit apps.. En geen MIUI!

• Brad Pitt
quote:
Ongelooflijk onzin argument. Er zijn Roms met de meeste meuk reeds verwijderd en anders haal je zelf gewoon even weg wat je niet zint. Duurt letterlijk maximaal hooguit een paar minuten.
quote:
En geen MIUI!
Oh okay, dus élke niet-MIUI Rom is per definitie shit? Dat kan, vind ik alleen bijzonder generaliserend.

• Mtweaks
  • Laatst online: 19-10-2011
quote:
TheBleeder schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:49:
Nou weet ik niet of het aan mij ligt, maar sinds ik Lite'ning 2.2 geflashed heb kan ik in de browser geen flash videos meer bekijken op bijvoorbeeld dumpert.

Hoe verhelp ik dit?
Klopt hier had ik ook last van. Verwijder adobe flash en installeer hem opnieuw en klaar is kees!

• drunkfux
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 04:28
Als je miui wil dan koop je maar een iphone... :P

Systeem Specs

• TheBleeder
  • Laatst online: 23:46
quote:
Mtweaks schreef op zondag 17 juli 2011 @ 22:27:
[...]
Klopt hier had ik ook last van. Verwijder adobe flash en installeer hem opnieuw en klaar is kees!
Raar... werkte wel. 8)7
Thanks.

• PredatorNL
quote:
drunkfux schreef op zondag 17 juli 2011 @ 22:37:
Als je miui wil dan koop je maar een iphone... :P
Heb een ipad, dus ben bekend met IOS...
Een iphone kan never op tegen een SGS met MIUI!

MIUI heeft echt veel meer te bieden! IMHO!!!

Dus het enige wat ik wil is MIUI op mijn SGS en niets anders!
Tot die tijd is mijn SGS2 gewoon veel minder dan mijn SGS1!

Maar ik vermoed dat we binnen enkele weken wel een goede beta kunnen verwachten van MIUI.

Tot die tijd zal ik mijn SGS2 met tegenzin gebruiken.

• Brad Pitt
quote:
PredatorNL schreef op maandag 18 juli 2011 @ 00:04:
Tot die tijd zal ik mijn SGS2 met tegenzin gebruiken.
Dan snap ik niet waarom je niet nu gewoon de huidige MIUI Rom voor de S2 er vast op zet. Draait prima.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

quote:
Brad Pitt schreef op maandag 18 juli 2011 @ 08:04:
[...]

Dan snap ik niet waarom je niet nu gewoon de huidige MIUI Rom voor de S2 er vast op zet. Draait prima.
Of gewoon probeert te wennen aan wat de S2 nu al kan, en genieten van de snelheid?

@PredatorNL: zoals Brad Pitt al zei is het grootste deel van 'shit-apps' makkelijk te verwijderen (als je root hebt), en thema's veranderen is ook vrij makkelijk. Wat is er uniek aan MIUI behalve de skin? Die rom is toch zwaar gebaseerd op Cyanogen? CM7 is hard op weg, dus ik verwacht dat MIUI er ook binnen afzienbare tijd is.
btw, linkje naar de huidige MUIU voor de S2: alpha build installation how-to en naar de huidige stand van zaken op het MIUI forum

gwystyl wijzigde deze reactie 18-07-2011 08:44 (20%)

• watercoolertje
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 29-07 16:28

watercoolertje

Ondertitel

quote:
Die rom is toch zwaar gebaseerd op Cyanogen? CM7 is hard op weg, dus ik verwacht dat MIUI er ook binnen afzienbare tijd is.
Komt vandaag :) Ik heb Rom Manager alvast gedownload want hij kan elk moment komen!

G1 => Hero => Milestone => Nexus One => Galaxy S => LG 2X => Galaxy S2 => Galaxy Note => Galaxy S3 => Galaxy S4 => Next???

• Pred
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 29-07 10:26
Ik ben benieuwd naar CM7, veel poespas om de launch heen. Draai nu (naar tevredenheid) Cognition 1.13.

• PredatorNL
quote:
Brad Pitt schreef op maandag 18 juli 2011 @ 08:04:
[...]
Omdat er toch ook nog een hoop dingen niet werken, als ik dat forum mag geloven.
Maar ik kan het inderdaad toch wel eens gaan proberen.
quote:
gwystyl schreef op maandag 18 juli 2011 @ 08:41:
[...]

Of gewoon probeert te wennen aan wat de S2 nu al kan, en genieten van de snelheid?

@PredatorNL: zoals Brad Pitt al zei is het grootste deel van 'shit-apps' makkelijk te verwijderen (als je root hebt), en thema's veranderen is ook vrij makkelijk. Wat is er uniek aan MIUI behalve de skin? Die rom is toch zwaar gebaseerd op Cyanogen? CM7 is hard op weg, dus ik verwacht dat MIUI er ook binnen afzienbare tijd is.
btw, linkje naar de huidige MUIU voor de S2: alpha build installation how-to en naar de huidige stand van zaken op het MIUI forum
Na 5 min mijn SGS2 in bezit te hebben had ik inderdaad al lightening ROM draaien met black theme.

Idd is een SGS2 lekker snel.

Maar MIUI is zoveel meer dan een skin.. mensen willen dat maar niet begrijpen en zien het gewoon als een iphone skin..... |:(

Kijk natuurlijk kun je in een andere rom ook een skin installeren en met apps veel functionaliteit nabootsen.
Maar wat standaard in MIUI zit is gewoon top _/-\o_
Enkele voorbeelden; download manager, dspmanager, thememanager, firewall, snelle usb mount, zeer uitgebreid toggle menu, super handige sms alerts, bellen/sms/foto/etc vanaf lockscreen, verschillende lockscreen, folders (inmiddel TW4 ook), instellingen veel fijner. En op de SGS1 is MIUI echt zoveel soepeler/sneller dan de stock rom, dat verschil zal op de SGS2 idd wel minimaal zijn (of MIUI gaat echt UBER schnell! :D)

MIUI is gewoon zoals ik het wel op MIJN telefoon :)

• BioHazard
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 29-07 18:58
quote:
Brad Pitt schreef op zondag 17 juli 2011 @ 17:04:
[...]

Dan pas je die met de hand aan of je knalt er een "mooi" thema op en done with it?
Dat is natuurlijk ook weer waar. Ik loop wat hard van stapel. Maar goed, ik vind de hele AOSP opzet gewoon fijn. En CyanogenMod maakte mijn DesireHD toendertijds lekker snel. Ben erg benieuwd of het mijn Galaxy S2 nog sneller kan maken. :)

i7 920+GTX570 Gamestation // iPhone 5s // Toshiba Tecra Z50

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

quote:
watercoolertje schreef op maandag 18 juli 2011 @ 09:25:
[...]
Komt vandaag :) Ik heb Rom Manager alvast gedownload want hij kan elk moment komen!
:X Must .......... resist ........... :X

Ik heb de afgelopen anderhalf jaar ongeveer 3 x per week een nieuwe rom/versie geflasht. Ik heb me voorgenomen om dat bij de SGS2 wat minder te doen. Eens kijken hoe dat gaat :). Bij de Spica was het meer nodig om nog een beetje een werkbare telefoon te krijgen, de SGS2 is met wat cosmetische aanpassingen voor mij al prima. Als er over een half jaar oid nieuwere/snellere telefoons uitkomen ga ik wel kijken of ik met flashen bij kan blijven.
quote:
Dat is inderdaad een mooie lijst extra's. Als het in één rom zit, zal het in ieder geval wel netjes op elkaar afgestemd zijn en goed werken. Klinkt als een aardige hoop werk om al die dingen zelf te gaan installeren met losse programma's.
quote:
MIUI is gewoon zoals ik het wel op MIJN telefoon :)
En dat is je goed recht uiteraard. Ik had op de Spica ook mijn favoriet, terwijl er nog een hele sloot andere beschikbaar waren. Iedereen kan voor zichzelf bepalen wat hij de beste rom vind. Ik snapte alleen je laatste opmerking niet, dat je de SGS2 met tegenzin gebruikt tot MIUI er is. Het is nu al een goede/snelle telefoon, en die kan imho met aanpassingen naar je smaak alleen maar beter worden.

• Helox-in-a-box
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23:30
Afgelopen vrijdag even Exynos Extreme 2.4 erop geknalt en van het weekend er mee gespeelt, werkt erg lekker, groot voordeel is dat het meeste Samsung meuk eraf is, had eerst Litening 2.0 + deinstall van samsung spullen maar je merkte dat dat de telefoon niet helemaal soepel meer liep. Vermoedelijk teveel verwijderd :P

Aangezien er geen AOSP KG1 rom atm blijf ik hierbij, moet alleen nog de transition (bij switchen tussen Activities) tweaken naar default android.

Canon 40D, Canon 70-200 f4, Tokina 124, op zoek naar 50mm f1.4

• ind0mi
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 29-07 15:57

ind0mi

PSN: DexFaya

watskeburt met Litening Rom? ik zie op XDA dat zijn topic is moved..

• jelmervos
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

quote:
ind0mi schreef op maandag 18 juli 2011 @ 10:21:
watskeburt met Litening Rom? ik zie op XDA dat zijn topic is moved..
Lees maar: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1204

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Razor109
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 12-04 13:02
Ik zit momenteel op Lite'ning 2.2 met mijn SGS2, dat was een makkelijke install :) maar stel ik wil nu een andere ROM proberen, bv CM7 straks of MIUI hoe ga ik dan te werk?

- Deze ROM + Apps backuppen? (ROM backup met CWM en Apps met TB?)
- Nieuwe ROM flashen met CWM of gewoon met Odin?

Iemand die dat kort voor me kan uitleggen? Kan alleen howto's vinden om te flashen, niet hoe je van een ROM naar een andere gaat.

En.. moet ik als ik MIUI of CM7 installeer ook nog handmatig rooten gezien mijn Lite'ning Rom nu automatisch geroot was..

• NRGetic
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 04-10-2013

NRGetic

Fanatic

//offtopic//
Hoe spreek je MIUI uit? :$

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

• Pred
quote:
NRGetic schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:17:
//offtopic//
Hoe spreek je MIUI uit? :$
Ik doe: mie - u - ie

• AzzKickah
  • Laatst online: 21:26

AzzKickah

06-CENSORED

quote:
Ik ook :D

En als ik het dan gewoon snel uitspreek wordt het 'miejuuwie'

AzzKickah wijzigde deze reactie 18-07-2011 11:42 (17%)

Honda CRX | "De essentie van sport is dat de snelste wint."

• Neeknikker
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19:16
quote:
Razor109 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:08:
Ik zit momenteel op Lite'ning 2.2 met mijn SGS2, dat was een makkelijke install :) maar stel ik wil nu een andere ROM proberen, bv CM7 straks of MIUI hoe ga ik dan te werk?

- Deze ROM + Apps backuppen? (ROM backup met CWM en Apps met TB?)
- Nieuwe ROM flashen met CWM of gewoon met Odin?

Iemand die dat kort voor me kan uitleggen? Kan alleen howto's vinden om te flashen, niet hoe je van een ROM naar een andere gaat.

En.. moet ik als ik MIUI of CM7 installeer ook nog handmatig rooten gezien mijn Lite'ning Rom nu automatisch geroot was..
Precies dit vraag ik mij ook af beste Tweakers ;)

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Backup maken met CWM. Dan heb je ook meteen alle apps gebackupped. Daar zit alles bij in dus.

• Pred
quote:
Neeknikker schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:30:
[...]

Precies dit vraag ik mij ook af beste Tweakers ;)
In de thread van CM7 (voor SGS2) op XDA staat het volgende:
quote:
- Going to another ROM from CM7?

You can go back and forth freely between CM7 and other ROMs via ROM Manager or ClockworkMod recovery as the file systems are the same and nandroid backup/restore works to go between ROMs.
Misschien geldt dit wel voor alle ROM's?

• The_Fes
  • Laatst online: 22:19

The_Fes

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
quote:
l3art schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:33:
Backup maken met CWM. Dan heb je ook meteen alle apps gebackupped. Daar zit alles bij in dus.
Maar als je die restored dan heb je toch ook weer je oude rom terug? En je wil alleen de applicaties restoren na het installeren van een nieuwe rom neem ik aan..

Don't mess with the Fes

• mbroeders
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 04-12-2013
quote:
Pred schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:34:

Misschien geldt dit wel voor alle ROM's?
Dat geldt inderdaad voor alle roms mits er niet met de systeempartities gerommeld is. En dat is bij geen enkele rom (nog) het geval. Dus het voordeel van de SGS2 is dat je mbv CWM van elke rom weer terug zou kunnen gaan naar een nandroid backup.

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

• Razor109
Ok dankje! En als ik de apps wil backuppen moet ik met TB backup maken zodat ik ze op een andere rom weer automatisch kan terug zetten.. en met CWM maak ik gewoon een gehele backup incl rom+apps.

En hoe zit het met rooten? Moet je CM7 en bv MIUI nog rooten na install?

• jelmervos
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

quote:
Razor109 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:24:
En hoe zit het met rooten? Moet je CM7 en bv MIUI nog rooten na install?
Nee.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Razor109
Mooi.. dan is het nu wachten op CM7 :) die zou ik als ik het goed begrijp dus zelfs via de Rom manager kunnen downloaden en dan laten flashen? Heb ik odin niet eens nodig..?
Pagina: 1 ... 12 ... 117 Laatste

Populair: Nokia Lumia 930 Nokia Lumia Smartphones Google Laptops Sony Apple Games Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013