Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gelezen ja. Maar er zijn nu al twee Browser.apk's daar gepost die beiden een andere filesize hebben. Hoe dan ook, zie geen enkele reden 2.0 te flashen vooralsnog. Ongelooflijk veel gedoe weer op het forum, wacht nog wel even. Tot die tijd draait 1.5 gewoon als een zonnetje. Het is niet dat het moét of zo. Wel jammer, dat wel :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 11:06
Brad Pitt schreef op maandag 11 juli 2011 @ 09:38:
[...]

Gelezen ja. Maar er zijn nu al twee Browser.apk's daar gepost die beiden een andere filesize hebben. Hoe dan ook, zie geen enkele reden 2.0 te flashen vooralsnog. Ongelooflijk veel gedoe weer op het forum, wacht nog wel even. Tot die tijd draait 1.5 gewoon als een zonnetje. Het is niet dat het moét of zo. Wel jammer, dat wel :P
Nou ik wou dus ff proberen die Browser.apk in system\app te zetten met Root Explorer.
Root Explorer vraagt netjes om Superuser rechten, die geef ik 'm. Ik kan dan ook alles R/W mounten, behalve de system-folder en de system\app-folder :? En kan dus niet de file daar neerplempen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:47
Brad Pitt schreef op maandag 11 juli 2011 @ 09:38:
[...]

+1

Met 1.5 heb ik ook even gewacht totdat alle probs waren opgelost.
Daarbij ben ik ook nog verliefd op de Steel_Blue_CM7_Theme die er nog niet voor v2.0 is.......

Edit:
KG1_CF-Root_CWM_kernel_by_sorg
http://forum.xda-develope...p=15541364&postcount=1118

[ Voor 16% gewijzigd door Golf2vr6 op 11-07-2011 10:17 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
Gisteren een akkefietje gehad met Black Market Theme (zie hier), uiteindelijk besloten om backup van CWM terug te zetten, gelukkig maak ik ze regelmatig. Restore is prima verlopen, start ik telefoon op - alles is terug naar fabriek instellingen! :/ Wat ik nog behouden had waren mijn smsen, calendar entries en CWM met Superuser, de rest was weg. De telefoon stond ook opeens in NL taal, terwijl ik nog nooit een backup in het NL heb gemaakt, met eerste gebruik schermpje en tutorial. Zag eruit als niet volledige factory reset. Ik heb even de backup file bekeken, 482 mb, dus not too shabby qua grootte. Nog een keer restored - hetzelfde verhaal. Gelukkig maak ik altijd 2 backups, met CWM en TBP dus schade was beperkt. Maar de vraag resteert - wat is er mis gegaan? Ik heb de restore gedaan via de menu van CWM app, daarna in Recovery mode op reboot. Tweede keer eerst in Recovery mode, dan backup opzoeken, restore, reboot.

Dus voor de frequente flashers tussen ons - werkt CWM backup (en vooral restore) fijn bij jullie?

On slightly related topic: TBP geeft standaard error bij backup van Skype, Swype, Opera Mobile en Camera360? Iemand anders hetzelfde ervaring?

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!
businka19 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:04:
Dus voor de frequente flashers tussen ons - werkt CWM backup (en vooral restore) fijn bij jullie?
Nog nooit problemen mee gehad. Backups zijn hier iets groter dan 2GB en die restoren allemaal prima. Wat wel kan is als je een andere Rom flasht met een andere recovery er in dat het daar misschien mis is gegaan. Zo moet je bijv. bij de ene Rom in de recovery drukken op Home om wat te activeren en bij een andere weer op Power. Dat zijn dan net even andere recovery's. Echter voorlopig nog geen gedoe mee gehad, gelukkig :P
On slightly related topic: TBP geeft standaard error bij backup van Skype, Swype, Opera Mobile en Camera360? Iemand anders hetzelfde ervaring?
Kan alleen spreken voor Swype en Opera maar ook die backups gaan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Brad Pitt schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:15:
[...]

Nog nooit problemen mee gehad. Backups zijn hier iets groter dan 2GB en die restoren allemaal prima. Wat wel kan is als je een andere Rom flasht met een andere recovery er in dat het daar misschien mis is gegaan. Zo moet je bijv. bij de ene Rom in de recovery drukken op Home om wat te activeren en bij een andere weer op Power. Dat zijn dan net even andere recovery's. Echter voorlopig nog geen gedoe mee gehad, gelukkig :P

[...]

Kan alleen spreken voor Swype en Opera maar ook die backups gaan prima.
ChainFire (CF-root) heeft CWM aangepast zodat hij via homeknop werkt, standaard alleen via powerknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Golf2vr6 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:26:
ChainFire (CF-root) heeft CWM aangepast zodat hij via homeknop werkt, standaard alleen via powerknop.
Ah okay, duidelijk. Via power vind ik echt ongelooflijk brak werken.

Man man man, eigenlijk moet je helemaal geen fora meer lezen. Zie staan dat mensen geen blauwe waas meer hebben bij het kantelen van hun toestel na het flashen van de nieuwe Cognition Rom, dat ze een mooi egaal scherm hebben zonder gradatie na het flashen van een leaked custom firmware, dat de CRT animatie goed is als je je dpi op 200 zet etc.Zeg dan gewoon helemaal niks. Kan echt zo slecht tegen dat soort dingen hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Brad Pitt schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:33:
[...]

Ah okay, duidelijk. Via power vind ik echt ongelooflijk brak werken.

Man man man, eigenlijk moet je helemaal geen fora meer lezen. Zie staan dat mensen geen blauwe waas meer hebben bij het kantelen van hun toestel na het flashen van de nieuwe Cognition Rom, dat ze een mooi egaal scherm hebben zonder gradatie na het flashen van een leaked custom firmware, dat de CRT animatie goed is als je je dpi op 200 zet etc.Zeg dan gewoon helemaal niks. Kan echt zo slecht tegen dat soort dingen hè ;)
Goh, dat had ik niet van je verwacht...... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Golf2vr6 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:36:
Goh, dat had ik niet van je verwacht...... :+
Het meest vreselijke van dat alles is als mensen op Tweakers dat soort dingen op GoT gaan copyen en pasten als zijnde "waarheid" wánt het staat daar. Zeg je daar wat van ben je automatisch een betweter en heb je meteen een modbreak aan je broek. Dus nieuwe motto is: volg die "tips" lekker op en merk zelf maar dat het allemaal B.S. is. </care>, klaar. Behulpzaamheid wordt toch zelden gewaardeerd. Plus scheelt bakken met tijd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:21
Heb vanochtend Lite'ningROM 2.0 geflashed met ODIN. Na een eerste extreem lange boot draaide het prima afgezien van een enkele com.android.phone process force close (schijnen meer users last van te hebben in het Lite'ning ROM XDA draadje). Heb sindsdien enkele reboots gedaan maar net bij opnieuw booten blijft ie hangen direct na het invoeren van m'n SIM unlock pincode met de melding 'Unlocking SIM card...' . Als ik reboot zonder SIM card kan ik het lock screen wegschuiven en zien dat bovengenoemde process weer is vastgelopen. Waarschijnlijk moet die melding eerst worden weggeklikt voordat het SIM unlocken werkt... Zit dus mooi vast. Zo maar eens even opnieuw flashen, hopelijk helpt het.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou gewoon lekker dat forum blijven lezen en voorlopig nog even blijven bij de perfect werkende 1.5 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
v2.0 werkt hier als een zonnetje.

Gisteravond over v1.5 heen geflasht en klaar was ik. Geen FC's, geen vastlopers, geen spontane reboots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Brad Pitt schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:45:
Ik zou gewoon lekker dat forum blijven lezen en voorlopig nog even blijven bij de perfect werkende 1.5 versie.
Haha, het lot van een tweaker vrees ik :Y) Ach ja, zojuist opnieuw geflashed met de 2.0 Lite'ning firmware. Reboot ging goed hierna, gelijk de geroote XXKG1 kernel van sorg eropgegooid (deze). Ik krijg nog wel 2x die force close melding maar alles lijkt het verder te doen. Op XDA wordt geroepen dat terugflashen naar 1.5 en dan weer naar 2.0 die force-closes doet verdwijnen, ik wacht wel op een fix van LitePro. Tot die tijd m'n phone maar niet rebooten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
Brad Pitt schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:15:
[...]

Zo moet je bijv. bij de ene Rom in de recovery drukken op Home om wat te activeren en bij een andere weer op Power. Dat zijn dan net even andere recovery's. Echter voorlopig nog geen gedoe mee gehad, gelukkig :P
Golf2vr6 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:26:
[...]

Hmm...ik heb CF-root en home button is idd enter, power brengt je naar het hoofdmenu. Het zit hem er dus niet in helaas. Zal het eens nog een keer proberen zodra Lite'ning 2.0 helemaal in orde is.
Brad Pitt schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:41:
[...]

Hulpzaamheid wordt toch zelden gewaardeerd. Plus scheelt bakken met tijd 8)
Hulpzaamheid (is het wel Nederlands? >:) ) wordt hier zeker gewaardeerd en aangezien ik daar graag (dankbaar) gebruik van wil blijven maken meld ik hier niets over mijn perfecte scherm, camera en ontbreken van battery drain bug ;)

[ Voor 3% gewijzigd door businka19 op 11-07-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Radiodurans schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:56:
[...]
gelijk de geroote XXKG1 kernel van sorg eropgegooid (deze).
Heb ik ook ff gedaan :)
Ik heb dus nu 2.3.4. met XXKG1 kernel en Litening v2.0

En het werkt nog steeds foutloos :)
Toch vreemd dat sommigen die FC's krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
businka19 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:57:
Hulpzaamheid (is het wel Nederlands? >:) )
Aangepast, gevalletje monday morning blues :P
meld ik hier niets over mijn mijn perfecte scherm, camera en ontbreken van battery drain bug ;)
Al deze dingen zijn sowieso opgelost met de nieuwe beta kernel van Chainfire. Mag helaas nog geen link geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Brad Pitt schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:41:
[...]
heb je meteen een modbreak aan je broek.
Die modbreak heeft andere redenen, niet omdat je mensen ergens op aanspreekt ;)

Ik was eens aan het kijken hoe ik nou dit beestje kan rooten. Ik had de stille hoop dat het met SuperOneClick zou lukken maar dat werkt dus niet. Nu begrijp ik dus dat ik een andere KE7 kernel moet gaan flashen, CF-Root. Ik draai in principe nog met de standaard Samsung rom en die bevalt tot so far nog wel prima, ik wil er alleen root bij in. Vraag me alleen af of het niet voor problemen gaat zorgen als ik een oudere kernel flash in de recente firmware?

Ik heb namelijk niet zoveel zin om alles er af te gooien want ik kan nu nog niet echt gebruik maken van Titanium Backup... :P

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
BastiaanN schreef op maandag 11 juli 2011 @ 12:12:
[...]

Die modbreak heeft andere redenen, niet omdat je mensen ergens op aanspreekt ;)

Ik was eens aan het kijken hoe ik nou dit beestje kan rooten. Ik had de stille hoop dat het met SuperOneClick zou lukken maar dat werkt dus niet. Nu begrijp ik dus dat ik een andere KE7 kernel moet gaan flashen, CF-Root. Ik draai in principe nog met de standaard Samsung rom en die bevalt tot so far nog wel prima, ik wil er alleen root bij in. Vraag me alleen af of het niet voor problemen gaat zorgen als ik een oudere kernel flash in de recente firmware?

Ik heb namelijk niet zoveel zin om alles er af te gooien want ik kan nu nog niet echt gebruik maken van Titanium Backup... :P
oude kernel, recente firmware ???

Voor elke firmware is een kernel te vinden van ChainFire:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 11:03
Nee je gebruikt een insecure kernel voor het rooten en daarna zet je de originele kernel er weer overheen en dan behoud je gewoon root. Geen probleem dus.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 17:20

xces

To got or not to got..

Vorige week mijn SII geflashed met de laatste (officiele) ROM van Samsung via Odin, ging foutloos. Ik heb nu kernel 2.3.3 (baseband XKE4, kernel XWKE7). Nu zit ik met een paar 'eigenaardigheden' die ik wil oplossen maar niet kan met de officiele rom:
1) Ik wil het "batterij vol" getril en gepiep niet horen midden in de nacht
2) Ik wil graag het gros aan default apps verwijderen

Nu heb ik mijn PDA veelvuldig geflashed via XDA forum, en ook voor de SGII zijn er op XDA veel roms te downloaden. Nu heb ik nog de volgende vragen....
1) Hoe backup ik mijn APN gegevens zodat ik straks weer 'gewoon' internet heb?
2) Als ik een custom rom kies, kan ik dan mijn apps verwijderen c.q. is mijn telefoon dan rooted?
3) Weet iemand het verschil tussen bijvoorbeeld Cognition (v1.11) of Lite'ningROM (2.0) of KG1_CF-Root_CWM_kernel_by_sorg ?

(aangaande 3, daar krijg ik waarschijnlijk het 'kies wat bij je past' antwoord op 8)7)

edit: Als ik kijk naar mijn kernel, moet ik dan in geval van CF_ROOT versie "CF-Root-SGS2_XW_XEU_KE7-v4.0-CWM4.zip" hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door xces op 11-07-2011 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
xces schreef op maandag 11 juli 2011 @ 12:16:
Vorige week mijn SII geflashed met de laatste (officiele) ROM van Samsung via Odin, ging foutloos. Ik heb nu kernel 2.3.3 (baseband XKE4, kernel XWKE7). Nu zit ik met een paar 'eigenaardigheden' die ik wil oplossen maar niet kan met de officiele rom:
1) Ik wil het "batterij vol" getril en gepiep niet horen midden in de nacht
2) Ik wil graag het gros aan default apps verwijderen

Nu heb ik mijn PDA veelvuldig geflashed via XDA forum, en ook voor de SGII zijn er op XDA veel roms te downloaden. Nu heb ik nog de volgende vragen....
1) Hoe backup ik mijn APN gegevens zodat ik straks weer 'gewoon' internet heb?
2) Als ik een custom rom kies, kan ik dan mijn apps verwijderen c.q. is mijn telefoon dan rooted?
3) Weet iemand het verschil tussen bijvoorbeeld Cognition (v1.11) of Lite'ningROM (2.0) of KG1_CF-Root_CWM_kernel_by_sorg ?

(aangaande 3, daar krijg ik waarschijnlijk het 'kies wat bij je past' antwoord op 8)7)

edit: Als ik kijk naar mijn kernel, moet ik dan in geval van CF_ROOT versie "CF-Root-SGS2_XW_XEU_KE7-v4.0-CWM4.zip" hebben?
CF-root flashen (die je in je edit aangeeft zou kunnen), back-up maken met CWM en daarna gewoon wat roms proberen. Is het niks restore je hem gewoon met CWM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Ik zie hier dat de meeste op de lightningrom zitten maar ik vind de villainrom toch beter in elkaar zitten. De Lightning rom gooit gewoon allerlei tweaks en features erin of je het wilt of niet, en bij VillainRom wordt de keus aan de gebruiker over gelaten.

Dus na de VillainRom installatie kun je VillainTweaks downloaden van de market. Met deze app kun je tweaks met een click installeren of deinstalleren, zoals laggy browserfix, crt screen off, scroll overglow/bounce, battery indicator themes etc.

En vind de gehaaste releases van de lightning rom ook niks, zoals met 1.5 gedoe en nu de 2.0 zonder stock browser, wtf.. Nu kun je het via omwegen wel een lagfree browser krijgen denkik maar de developer van lightning geeft aan dat je skyfire moet gebruiken. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:43
lordMocro schreef op maandag 11 juli 2011 @ 12:42:
Ik zie hier dat de meeste op de lightningrom zitten maar ik vind de villainrom toch beter in elkaar zitten. De Lightning rom gooit gewoon allerlei tweaks en features erin of je het wilt of niet, en bij VillainRom wordt de keus aan de gebruiker over gelaten.

Dus na de VillainRom installatie kun je VillainTweaks downloaden van de market. Met deze app kun je tweaks met een click installeren of deinstalleren, zoals laggy browserfix, crt screen off, scroll overglow/bounce, battery indicator themes etc.

En vind de gehaaste releases van de lightning rom ook niks, zoals met 1.5 gedoe en nu de 2.0 zonder stock browser, wtf.. Nu kun je het via omwegen wel een lagfree browser krijgen denkik maar de developer van lightning geeft aan dat je skyfire moet gebruiken. :o
Iedereen heeft het over de lag in de browser, is dat alleen bij 2.3.4? of ook in de stock? want ik merk dat eigenlijk niet heel erg?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Golf2vr6 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 12:16:
[...]
oude kernel, recente firmware ???

Voor elke firmware is een kernel te vinden van ChainFire:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je na het rooten weer een andere kernel moest terugzetten. Maar goed, dat klopt dus blijkbaar niet. Inmiddels is de S2 geroot :*)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Ewivis schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:11:
[...]

Iedereen heeft het over de lag in de browser, is dat alleen bij 2.3.4? of ook in de stock? want ik merk dat eigenlijk niet heel erg?
Dat is alleen bij deodexed roms, dus niet bij stock..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
Ewivis schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:11:
[...]

Tot nu toe is er nog geen hardware accelerated browser voor de 2.3.4 custom roms. Wel een browser die lagfree is, maar die is niet zo smooth omdat het niet accelerated is. In stock is de browser altijd hardware accelerated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:43
lordMocro schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:18:
[...]

Tot nu toe is er nog geen hardware accelerated browser voor de 2.3.4 custom roms. Wel een browser die lagfree is, maar die is niet zo smooth omdat het niet accelerated is. In stock is de browser altijd hardware accelerated.
bedankt voor de uitleg, dan wacht ik nog even op de juiste versie :-) Browsen moet goed gaan vind ik, is belangrijkste :)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
Ewivis schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:24:
[...]

bedankt voor de uitleg, dan wacht ik nog even op de juiste versie :-) Browsen moet goed gaan vind ik, is belangrijkste :)
Tis wel smooth genoeg voor gebruik hoor. Zit zeg maar zo qua snelheid:

1. hardware accelerated (samsung stock browser)
2. geen hardware acceleration, normale snelheid (htc sensation browser, third party browsers zoals dolphin, skyfire)
3. laggy shit (custom roms die het nog moeten fixen, wordt meestal binnen een paar dagen gefixt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Grmbl, deze XXKG1 ROM heeft geen Griekse dictionary :/ . Verder werkt het nieuwe systeem om talen te kiezen wel heel erg fijn in deze 2.3.4 Swype! Gewenste talen aanvinken en dan met 1 klik van taal wisselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb de CF-root-by-Sorg nu installed icm met stock XXKG1. Werkt prima op één raar ding na; root explorer kan /system niet mounten als r/w. (weet niet of t aan de kernel ligt of gewoon rooutexplorer <-> 2.3.4 probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:29:
heb de CF-root-by-Sorg nu installed icm met stock XXKG1. Werkt prima op één raar ding na; root explorer kan /system niet mounten als r/w. (weet niet of t aan de kernel ligt of gewoon rooutexplorer <-> 2.3.4 probleem)
Dat heb ik ook, ik draai Litening v2.0 maar ik had het in v1.5 ook al.
Verder heb ik niet met kernels of zo zitten ouwehoeren.

Ik zit momenteel op Litening v2.0 met wel ook de KG1 kernel.
Maar daarvoor had ik het ook.

Als iemand een oplossing heeft... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:29:
Werkt hier wel, is wel met Villain 2.0 (2.3.4) en de sorg KG1 kernel, ligt waarschijnlijk aan Litening dan..

[ Voor 4% gewijzigd door Occy74 op 11-07-2011 14:42 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Oke, net Cognition geprobeerd, een pre is dat de startup animatie weg is :)

Daarna Lite'ning rom geprobeerd (het oog wil ook wat) maar daar zat helaas de extra 'samsung apps' bij...

Dus voor mij weer terug naar Cognition S2, voor mij tot nu toe de beste optie.

p.s. de CF-root-by-Sorg is al weer uit het Cognition S2 topic verdwenen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door xces op 11-07-2011 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Occy74 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:41:
[...]

Werkt hier wel, is wel met Villain 2.0 (2.3.4) en de sorg KG1 kernel, ligt waarschijnlijk aan Litening dan..
Ik kan hier wel gewoon r/w instellen op /system m.b.v root explorer (Lite'ning 2.0 en KG1 sorg kernel). Tenminste, ik krijg geen foutmelding als ik op de 'mount r/w' knop druk.

/edit
Chainfire heeft de cf-root 4.1 KG1 gereleased

[ Voor 14% gewijzigd door Radiodurans op 11-07-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met CF-Root 4.1 heb ik het nog steeds. Super Manager werkt wel gewoon. De modded camera apk werkt echter ook niet meer nu bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 23:03

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik wil graag stock 2.3.4, met root hebben.
Begrijp ik het goed dat ik dan eerst dit moet downloaden en vervolgens met Odin moet flashen.
Om root te krijgen moet ik CF-Root-SGS2_XX_OXA_KG1-v4.1-CWM4.zip flashen? Hoe gaat dat werken zonder CWM in de stock 2.3.4? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook flashen met ODIN, als PDA. (er overheen dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 23:03

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:42:
Ook flashen met ODIN, als PDA. (er overheen dus)
Ok, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:39:
Met CF-Root 4.1 heb ik het nog steeds. Super Manager werkt wel gewoon. De modded camera apk werkt echter ook niet meer nu bij mij.
Hier lijkt CF-Root 4.1 geen negatieve gevolgen te hebben op modded camera app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Litening_Rom_v2-1-update

http://www.multiupload.com/WMDTWGHZ53

fixed force-closes for com.android.phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje. ik vind de litening rom er zeer gaaf uitzien maar ik wil mijn toestel niet rooten (vanwege de garantie) is het mogelijk om litening rom erop te zetten zonder het toestel te moeten rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:55:
even een vraagje. ik vind de litening rom er zeer gaaf uitzien maar ik wil mijn toestel niet rooten (vanwege de garantie) is het mogelijk om litening rom erop te zetten zonder het toestel te moeten rooten?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als ik nou toch root en mijn toestel zou kapot gaan? ik ben wel verzekerd maar mijn garantie verlies ik dan. Hoe zit dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:00:
[...]

En als ik nou toch root en mijn toestel zou kapot gaan? ik ben wel verzekerd maar mijn garantie verlies ik dan. Hoe zit dit dan?
Geen idee. Bij Nokia was het nooit een probleem iig. Dit zegt natuurlijk niks over Samsung.
Algemene voorwaarden doorspitten....???....

[ Voor 6% gewijzigd door Golf2vr6 op 11-07-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:39:
Super Manager doet het bij mij ook gewoon idd.
Erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
zAo schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:40:
Ik wil graag stock 2.3.4, met root hebben.
Begrijp ik het goed dat ik dan eerst dit moet downloaden en vervolgens met Odin moet flashen.
Om root te krijgen moet ik CF-Root-SGS2_XX_OXA_KG1-v4.1-CWM4.zip flashen? Hoe gaat dat werken zonder CWM in de stock 2.3.4? :)
Heeft het voor mij zin om CF-Root-SGS2_XX_OXA_KG1-v4.1-CWM4.zip te flashen als ik al
KG1_CF-Root_CWM_kernel_by_sorg heb geflashed?

Sorry hoor ik zie even het bos niet meer...

[ Voor 18% gewijzigd door AzzKickah op 11-07-2011 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yur400
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 08:52
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:00:
[...]

Je hebt "jigs". Een stukje hardware dat je op je usb-ingang aansluit. Je hebt er 2 soorten van:
Een is in staat om je telefoon in download modus te forceren, zodat je de telefoon via Odin kunt terugflashen. Zoals deze.
Je hebt ook jigs die je custom binary counter, wat de aantal flashes telt, reset. Eenmaal op 0 kan Samsung niet bewijzen of je met custom roms gespeeld hebt. Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
AzzKickah schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:13:
[...]

Heeft het voor mij zin om CF-Root-SGS2_XX_OXA_KG1-v4.1-CWM4.zip te flashen als ik al
KG1_CF-Root_CWM_kernel_by_sorg heb geflashed?

Sorry hoor ik zie even het bos niet meer...
CF-root staat voor ChainFire-root, De eerste is van ChainFire zelf.
http://forum.xda-develope...p=15544027&postcount=1141

[ Voor 8% gewijzigd door Golf2vr6 op 11-07-2011 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Golf2vr6 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:20:
[...]

CF-root staat voor ChainFire-root, De eerste is van ChainFire zelf.
OK, maar er zit dus geen wezenlijk verschil in en ik hoef die van Chainfire zelf op zich niet meer er overheen te knallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
AzzKickah schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:22:
[...]

OK, maar er zit dus geen wezenlijk verschil in en ik hoef die van Chainfire zelf op zich niet meer er overheen te knallen?
Geen idee of er verschil tussen zit. Ik zou ChainFire erop zetten omdat dat de orginele dev is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Golf2vr6 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:23:
[...]

Geen idee of er verschil tussen zit. Ik zou ChainFire erop zetten omdat dat de orginele dev is.
OK, thanx voor de tip. Ga ik doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
yur400 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:15:
[...]

Je hebt "jigs". Een stukje hardware dat je op je usb-ingang aansluit. Je hebt er 2 soorten van:
Een is in staat om je telefoon in download modus te forceren, zodat je de telefoon via Odin kunt terugflashen. Zoals deze.
Je hebt ook jigs die je custom binary counter, wat de aantal flashes telt, reset. Eenmaal op 0 kan Samsung niet bewijzen of je met custom roms gespeeld hebt. Link
Er is geen zekerheid of dat er niet nog een counter is. Neemt niet weg dat ik mijn jigje onmisbaar vind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 19-09 17:58
yur400 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:15:
[...]

Volgens mij zijn dit twee exact dezelfde jigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
gwystyl schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:27:
[...]

Volgens mij zijn dit twee exact dezelfde jigs.
Die van mij iig wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Golf2vr6 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:50:
Litening_Rom_v2-1-update

http://www.multiupload.com/WMDTWGHZ53

fixed force-closes for com.android.phone
Van LitePro:
yes it contains also the fixed browser and CF-Root XXKG1 kernel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Ik heb dus vandaag voor het eerst mijn S2 geroot en heb daarbij gebruik gemaakt van de rom Cognition S2. Vervolgens heb ik CF-root 4.1 KG1 eroverheen gezet. Toch was ik nog niet tevreden over de apps die er opstonden en heb daarom de volgende commando's uitgevoerd door middel van "Android SDK".

De volgende tweaks heb ik gedaan, misschien heeft iemand anders er nog iets aan en/of kan dit in de startpost erbij, overigens heb ik niet het idee dat dit hier niet past dus ik gooi het er maar in :)

Eigen ringtones mogelijk maken;
Zelf MP3tjes of WAVjes pushen naar je telefoon en deze (na reboot) gebruiken om in te stellen.
Deze bestanden zijn pas 'bekend' na reboot van je telefoon dit kan ook via adb.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
C:\android-sdk-windows\platform-tools> adb shell
$ su
# mount -o rw,remount -t yaffs2 /dev/block/mtdblock3 /system 
# md /system/media/notifications
# md /system/media/ringtones
# exit
# exit
C:\android-sdk-windows\platform-tools> adb push <bestand> /system/media/notifications

$ su
# reboot

Camera geluidjes weghalen (shutter+focus):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
$ su
# mv /system/media/audio/ui/camera_click.ogg /system/media/audio/ui/camera_click.ogg.bak
# mv /system/media/audio/ui/camera_click_short.ogg /system/media/audio/ui/camera_click_short.ogg.bak
# mv /system/media/audio/ui/Shutter_01.ogg /system/media/audio/ui/Shutter_01.ogg.bak
# exit
# exit

Batterij vol = geen geluid meer
Door deze 'tweak' zal alleen je scherm oplichten en niet meer trillen c.q. geluid afspelen.
code:
1
2
3
4
5
6
$ su
# mv /system/media/audio/ui/TW_Battery_caution.ogg /system/media/audio/ui/TW_Battery_caution.ogg.bak
# exit
# exit

Telefoon aansluiten = geen geluid meer
code:
1
2
3
4
5
6
$ su
# mv /system/media/audio/ui/Charger_Connection.ogg /system/media/audio/ui/Charger_Connection.ogg.bak
# exit
# exit

Niet nuttige (in mijn ogen) apps verwijderen:
In deze volgorde: Allshare, Email (geen Gmail), Google quicksearch box (startscherm), Kies, KiesAir, PolarisOffice.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
$ su
# mv /system/app/Dlna.apk /system/app/Dlna.apk.bak
# mv /system/app/Email.apk /system/app/Email.apk.bak
# mv /system/app/GoogleQuickSearchBox.apk /system/app/GoogleQuickSearchBox.apk.bak
# mv /system/app/Kies.apk /system/app/Kies.apk.bak
# mv /system/app/KiesAir.apk /system/app/KiesAir.apk.bak
# mv /system/app/PolarisOffice.apk /system/app/PolarisOffice.apk.bak
# reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 14:35
In the Lite'ning Rom changelog op xda staat nu
11/07/2011
Added the CF-Root XXKG1 kernel
Added the standard browser (Thanks designgears)
Fixed the FC with phone when boot up
Zit dit nu standaard al in de 2.0 versie, of alleen in die 2.1 update?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

Alleen in de 2.1
Had 2.0 erop en heb geuüpdate naar 2.1 en heb nu de standaard browser terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Realtec schreef op maandag 11 juli 2011 @ 17:06:
Alleen in de 2.1
Zonder lag met flash videos?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
xces schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:48:
Ik heb dus vandaag voor het eerst mijn S2 geroot en heb daarbij gebruik gemaakt van de rom Cognition S2. Vervolgens heb ik CF-root 4.1 KG1 eroverheen gezet. Toch was ik nog niet tevreden over de apps die er opstonden en heb daarom de volgende commando's uitgevoerd door middel van "Android SDK".

De volgende tweaks heb ik gedaan, misschien heeft iemand anders er nog iets aan en/of kan dit in de startpost erbij, overigens heb ik niet het idee dat dit hier niet past dus ik gooi het er maar in :)

Eigen ringtones mogelijk maken;
Zelf MP3tjes of WAVjes pushen naar je telefoon en deze (na reboot) gebruiken om in te stellen.
Deze bestanden zijn pas 'bekend' na reboot van je telefoon dit kan ook via adb.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
$ su
# md /system/media/notifications
# md /system/media/ringtones
# exit
# exit
C:\android-sdk-windows\platform-tools> adb push <bestand> /system/media/notifications

$ su
# reboot
Dit kan makkelijker door die mappen (media, en daarin notifications en ringtones) aan te maken op de SD-kaart. Dan worden ze ook herkend als notificatie/ringtone geluidje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

Met de standaard browser ff youtube en dumpert geprobeerd en werkt perfect.
Voorheen werkte dumpert ook niet in de standaard browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
gwystyl schreef op maandag 11 juli 2011 @ 17:57:
[...]

Dit kan makkelijker door die mappen (media, en daarin notifications en ringtones) aan te maken op de SD-kaart. Dan worden ze ook herkend als notificatie/ringtone geluidje.
Of Rings Extended gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Realtec schreef op maandag 11 juli 2011 @ 18:01:
[...]

Met de standaard browser ff youtube en dumpert geprobeerd en werkt perfect.
Voorheen werkte dumpert ook niet in de standaard browser.
Browser fix is alleen software matig tot nu toe helaas..... nog even geduld voor een echte fix. Begin is er iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Voor de mensen die fc krijgen van email na updaten naat LiteningRom v2/v2.1 (net als ik).

Ga naar Instellingen/Applicaties/Applicaties beheren/Alles/E-mail daar moet je Gegevens wissen en Buffer leegmaken. Hierna accounts opnieuw aanmaken en alles werkt weer zoals het was/moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:47
Realtec schreef op maandag 11 juli 2011 @ 17:06:
Alleen in de 2.1
Hoe update je precies via CWM? Nog nooit eerder gedaan, de 2.1 folder heeft een zImage file, een folder META-INF en een folder system. Wil wel zeker weten dat ik het goed doe, tnx in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Grimmie187 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 18:47:
[...]

Hoe update je precies via CWM? Nog nooit eerder gedaan, de 2.1 folder heeft een zImage file, een folder META-INF en een folder system. Wil wel zeker weten dat ik het goed doe, tnx in advance!
zip niet uitpakken!

Litening_Rom_v2-1-update.zip naar het SD geheugen van je s2 kopieren
CWM opstarten
Flash update kiezen
Litening_Rom_v2-1-update.zip kiezen

that's it

[ Voor 5% gewijzigd door Golf2vr6 op 11-07-2011 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Golf2vr6 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 19:01:
[...]

zip niet uitpakken!

Zip naar het SD geheugen van je s2 kopieren
CWM opstarten
Flash update kiezen
.zip kiezen

that's it
Had al zo'n vermoeden.. :) Tnx alot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Wat is in die CWM Recovery Mode eigenlijk het verschil tussen 'apply update from sd card' en 'install zip from sdcard' ?

Volgens mij komt het op hetzelfde neer?

[ Voor 1% gewijzigd door AzzKickah op 11-07-2011 19:36 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
AzzKickah schreef op maandag 11 juli 2011 @ 19:06:
Wat is in die CWM Recovery Mode eigenlijk het verschil tussen 'apply update from zip card' en 'install zip from sdcard' ?

Volgens mij komt het op hetzelfde neer?
Die eerste kijkt alleen naar een bestand dat update.zip heet en in de root van je sd-kaart staat. Install zip from sd geeft je de mogelijkheid om naar een willekeurige map op de sd-kaart te browsen en daar een zip-bestand te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Deze er net opgezet...vind hem wel leuk:
Hi there,
I created a bootanimation for myself, specially for the Galaxy SII, and I'd like to share it with you. I mixed "The Waving Droids" with Samasungs Boot logo.

1.Copy bootanimation.zip to sd card.
2. Move it, using Root Explorer (o. e.) to /system/media/ .

Tested to work with "CF-Root v4"

Have Fun!

How to uninstall:
1. Open Root Explorer
2. Navigate to /system/media
3. Delete bootanimation.zip
4. At next reboot the S-Samsung Logo will be back.

If you had a backup (bootanimation.zip.bak o.e.) of the previous animation, rename backup to bootanimation.zip and replace it.
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/x5b80.jpg

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1163923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeetjeBeetje
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:56
ik heb een Galaxy SII van Vodafone die helaas branded is. Nu wil ik hier graag vanaf en er een stock kernel/fw opzetten.. maar ik ben helemaal nieuw in dingen als rooten en flashen, dit is namelijk mijn eerste android!

Wat ik nu draai: PDA:KE5 / PHONE:KE1 / CSC:KE2 (VDF)

Nu heb ik hier http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278 de XEN versie van de XWKF3 FW gedownload en daarbij de XWKF3 Stock Kernel.

So far, so good.

Maar moet ik voordat ik de XWKF3 FW ga flashen nog rooten, of kan ik gewoon XWKF3 erop flashen met Odin?

Hoe ik de nieuwe FW erop moet flashen is wel goed uitgelegd in het XDA threadje, maar blijkbaar moet ik, voordat ik de stock XWKF3 kernel erop kan flashen eerst de insecure kernel van Chainfire erop zetten, en DAARNA pas de XWKF3 stockkernel.

Mijn vraag is dus: Welke van de Chainfire bestanden uit http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399 heb ik nodig? Ik denk zelf de KF3 omdat ik de KF3 FW op dat moment zou hebben geflashed, maar ik wil het wel graag erg zeker weten voordat ik eraan begin,

is het trouwens aan te raden om eerst een USB jig aan te schaffen, of staat de custom rom counter op 0 wanneer ik mijn branded FW heb vervangen voor een stock fw/kernel?

en is het aan te raden om mijn toestel eerst leeg te gooien of overschrijven de nieuwe FW en kernel automatisch alle bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je toevallig een idee hoe je de bootanimatie bewegend kan maken (via een script)? Ik heb nu een plaatje van the matrix, maar het zou wel erg cool zijn als die beweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-04 20:14
Zojuist lite'ning 2.0 geflashed met: OCW wipe/factory reset - Flash - OCW wipe/factory reset - Boot. Blijft nu echter al zeker 10 minuten hangen op unlocking sim card. Is dit normaal vanwege first boot en moet ik meer geduld hebben of heb ik een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 23:08
MTDjassen schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:52:
Zojuist lite'ning 2.0 geflashed met: OCW wipe/factory reset - Flash - OCW wipe/factory reset - Boot. Blijft nu echter al zeker 10 minuten hangen op unlocking sim card. Is dit normaal vanwege first boot en moet ik meer geduld hebben of heb ik een probleem?
Niet via ODIN gedaan ?

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
Wipen niet via odin, flashen uiteraard wel. Maar hij doet het al, dus ik was gewoon ongeduldig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
MTDjassen schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:52:
Blijft nu echter al zeker 10 minuten hangen op unlocking sim card.
Ja, jij hebt last van de android.phone process bug. Download de Lite'ning 2.1 update, plaats deze zip op de sd-kaart (misschien moet je eerst je telefoon zonder SIM kaart opstarten om de sd kaart te kunnen benaderen via USB). Boot in recovery modus en flash de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
Alright, daar was ik al mee bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:46:
[...]
Heb je toevallig een idee hoe je de bootanimatie bewegend kan maken (via een script)? Ik heb nu een plaatje van the matrix, maar het zou wel erg cool zijn als die beweegt.
Geen idee, maar volgens mij is zo'n bootanimatie van de matrix wel op XDA te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Golf2vr6 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 12:04:
Geen idee, maar volgens mij is zo'n bootanimatie van de matrix wel op XDA te vinden ;)
Zijn er meerdere van zelfs. Een bootanimation is gewoon een hoop losse png's met een ascii scripje erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Kun je die gewoon op je S2 zetten?
Zoals bijvoorbeeld dan deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=724249

Hij zegt dat ie 'm heeft geresized voor de G1 (Galaxy 1 ? ) dus voordat ik nou iets vernaggel op m'n S2...
Wie weet of dat gewoon kan?

Nou ik heb hem er gewoon opgeknald maar nu vult ie niet het hele beeld :')
Eens even mee mieren.

[ Voor 17% gewijzigd door AzzKickah op 12-07-2011 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
AzzKickah schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 12:44:
Kun je die gewoon op je S2 zetten?
Zoals bijvoorbeeld dan deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=724249

Hij zegt dat ie 'm heeft geresized voor de G1 (Galaxy 1 ? ) dus voordat ik nou iets vernaggel op m'n S2...
Wie weet of dat gewoon kan?

Nou ik heb hem er gewoon opgeknald maar nu vult ie niet het hele beeld :')
Eens even mee mieren.
De G1 kan ook de eerste Android-telefoon zijn. Die heeft een veel lagere resolutie (320x480 denk ik), dus het kan zijn dat dat beeld nooit gevuld gaat worden als hij hem niet netjes uittrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
gwystyl schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 13:48:
[...]

De G1 kan ook de eerste Android-telefoon zijn. Die heeft een veel lagere resolutie (320x480 denk ik), dus het kan zijn dat dat beeld nooit gevuld gaat worden als hij hem niet netjes uittrekt.
Idd, dat is precies wat er gebeurd. Het is niet beeldvullend.
Ben nu de PNG's aan het resizen naar 'onze' resolutie, daarna een kleine aanpassing in de TXT-file en dan eens kieken of ie het doet.

En dan laat ik het hier weten of course ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
CeetjeBeetje schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 10:25:
ik heb een Galaxy SII van Vodafone die helaas branded is. Nu wil ik hier graag vanaf en er een stock kernel/fw opzetten.. maar ik ben helemaal nieuw in dingen als rooten en flashen, dit is namelijk mijn eerste android!

Wat ik nu draai: PDA:KE5 / PHONE:KE1 / CSC:KE2 (VDF)

Nu heb ik hier http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278 de XEN versie van de XWKF3 FW gedownload en daarbij de XWKF3 Stock Kernel.

So far, so good.

Maar moet ik voordat ik de XWKF3 FW ga flashen nog rooten, of kan ik gewoon XWKF3 erop flashen met Odin?

Hoe ik de nieuwe FW erop moet flashen is wel goed uitgelegd in het XDA threadje, maar blijkbaar moet ik, voordat ik de stock XWKF3 kernel erop kan flashen eerst de insecure kernel van Chainfire erop zetten, en DAARNA pas de XWKF3 stockkernel.

Mijn vraag is dus: Welke van de Chainfire bestanden uit http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399 heb ik nodig? Ik denk zelf de KF3 omdat ik de KF3 FW op dat moment zou hebben geflashed, maar ik wil het wel graag erg zeker weten voordat ik eraan begin,

is het trouwens aan te raden om eerst een USB jig aan te schaffen, of staat de custom rom counter op 0 wanneer ik mijn branded FW heb vervangen voor een stock fw/kernel?

en is het aan te raden om mijn toestel eerst leeg te gooien of overschrijven de nieuwe FW en kernel automatisch alle bestanden?
Voor zover ik weet kun je nieuwe/andere stock firmware gewoon met Odin flashen, zonder root. Dus gewoon stock firmware flashen, en vervolgens bijbehorende stock kernel flashen. Geen root nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
AzzKickah schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 13:56:
[...]

Idd, dat is precies wat er gebeurd. Het is niet beeldvullend.
Ben nu de PNG's aan het resizen naar 'onze' resolutie, daarna een kleine aanpassing in de TXT-file en dan eens kieken of ie het doet.

En dan laat ik het hier weten of course ;)
Meeuhhh -O-

Dat werkt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
Wou Lite'ning 2.0 flashen maar Odin op min werklaptop ziet de mobiel niet. Dus rar uitgepakt, md5 naar sdhc gegooid - CWM ziet hem niet. RAR hernoemd naar zip, op sdhc, flash kernel - CWM begint update maar onderbreekt hem direct en reboot. Vraag: is het mogelijk om md5 met CWM te flashen? Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!
businka19 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:14:
Vraag: is het mogelijk om md5 met CWM te flashen? Tnx
Nope, Odin it is for now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeetjeBeetje
Grimmie187 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:01:
[...]

Voor zover ik weet kun je nieuwe/andere stock firmware gewoon met Odin flashen, zonder root. Dus gewoon stock firmware flashen, en vervolgens bijbehorende stock kernel flashen. Geen root nodig.
Iemand die dit kan bevestigen?

Ik vroeg me ook af of KIES de telefoon van toekomstige updates voorziet als ik de branded FW/Kernel flash voor een official non-branded FW/kernel, of zal ik dit handmatig moeten blijven doen?

Ik heb er al best veel over gelezen en heb op het XDA forum ook al de branded FW/kernel gevonden mocht ik het terugwillen zetten ivm reparaties/terugsturen.. maar ben toch nog even huiverig om met kernels te gaan prutsen, heb het toestel net 3 dagen.. Maar ik ken mezelf, het zit me gewoon ontzettend dwars dat ik Vodafone crap op m'n toestel heb, en wat nog erger is, dat ik afhankelijk ben van Vodafone voor updates. Die updates zullen waarschijnlijk weken achterlopen op de officiele updates die Samsung uitgeeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
Brad Pitt schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:31:
[...]

Nope, Odin it is for now.
Damn. Dus toch een paar uur wachten. Zat net weer in flash-stemming :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
CeetjeBeetje schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:46:
[...]

Iemand die dit kan bevestigen?

Ik vroeg me ook af of KIES de telefoon van toekomstige updates voorziet als ik de branded FW/Kernel flash voor een official non-branded FW/kernel, of zal ik dit handmatig moeten blijven doen?

Ik heb er al best veel over gelezen en heb op het XDA forum ook al de branded FW/kernel gevonden mocht ik het terugwillen zetten ivm reparaties/terugsturen.. maar ben toch nog even huiverig om met kernels te gaan prutsen, heb het toestel net 3 dagen.. Maar ik ken mezelf, het zit me gewoon ontzettend dwars dat ik Vodafone crap op m'n toestel heb, en wat nog erger is, dat ik afhankelijk ben van Vodafone voor updates. Die updates zullen waarschijnlijk weken achterlopen op de officiele updates die Samsung uitgeeft..
Dit klopt, zo heb ik het ook gedaan. XG1 vanaf samfirmware gedownload, en CF-root 4.1 gedownload. Dan eerst alle bestanden uit XG1 op de goede plek in Odin invullen (pit, PDA, CSC en Modem) en op start meppen als je telefoon in downloadmode staat.
Na het opstarten heb ik de telefoon weer uitgezet in downloadmodus en CF-root 4.1 bij PDA neergezet. Weer op start meppen en je hebt een geroote XG1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 11:03
Dan ga ik het zo ook maar eens even doen. Wel eerst even kijken waar ik waar neer moet zetten, maar dat komt wel goed denk ik.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
l3art schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 02:39:
Dan ga ik het zo ook maar eens even doen. Wel eerst even kijken waar ik waar neer moet zetten, maar dat komt wel goed denk ik.
Dat staat hier iets boven in de thread. In het algemeen: het grootste bestand bij PDA, diegene met CSC in de naam bij CSC, en degene die je dan overhoudt (stond nu iets van PHONE in) bij Modem.

Ik heb met mijn combi wel een geel driehoekje bij het opstarten, maar ik weet nog niet of ik dat vervelend genoeg vind om er een officiele kernel overheen te flashen. Hij werkt er niets minder om, en zo vaak start ik hem toch niet opnieuw op.

[ Voor 22% gewijzigd door gwystyl op 13-07-2011 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 21:36
De samsung is binnen! :-D

Maar inderdaad met Vodafone rotzooi. Tijd om dit er dus af te halen!

Via XDA heb ik de volgende file gedownload:

GT-I9100_XEN_I9100XWKE2_I9100XXKDJ_I9100XENKE1

Hierna wil ik met KIES gaan updaten naar de allerlaatste orginele rom. Zodat het net is alsof die uit de Samsung fabriek gekomen is O-)

Nu vraag ik mij af... heb ik hiervoor ROOT acces nodig?
En moet ik de EFS map nog backuppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
KE2 is niet bepaald de allerlaatste rom hoor, de laatste officieel uitgekomen rom is volgens mij KF2, en onoffieel is ook KG1 al beschikbaar. (De tweede letter staat telkens voor de maand, A = januari, E = mei, en G = juli)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
The_Fes schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 08:40:
KE2 is niet bepaald de allerlaatste rom hoor, de laatste officieel uitgekomen rom is volgens mij KF2, en onoffieel is ook KG1 al beschikbaar. (De tweede letter staat telkens voor de maand, A = januari, E = mei, en G = juli)
Bedankt voor je bericht,

Maar met KIES kan ik hem wel gewoon weer verder updaten naar de laatste rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
m.lammers schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 08:41:
[...]

Bedankt voor je bericht,

Vanuit KIES kun je inderdaad KE2 wel updaten, en hoef je niet op vodafone te gaan zitten wachten. Volgens mij (maar pin me daar niet op vast) heb je daar ook geen root voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeetjeBeetje
m.lammers schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 08:41:
[...]

Bedankt voor je bericht,

Ik heb mijn Vodafone toestel unbranded met de XWKF3 XEN firmware (geflashed met Odin). Alleen KIES zegt dat de CSC nog steeds VDF is, en dit zou XEN moeten zijn. Ik heb na het flashen van de XWKF3 FW mijn toestel hard gereset en de XWKF3 FW nogmaals geflashed, maar helaas blijft KIES weergeven dat het CSC van VDF is.

Nu staat er in http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278 onder de Frankentstein sectie een losse CSC file die voor XEN is, dus ik wilde dit proberen.

Iemand hier ervaring mee of is het flashen van alleen een CSC af te raden?

Op zich kan ik natuurlijk handmatig blijven flashen met Firmwares van XDA/Samfirmware wanneer deze beschikbaar komen, maar vind het eigenlijk wel fijn als KIES mijn telefoon ook herkent en kan voorzien van updates ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 08:51
Gisteren Cognition 1.11 geflashed (2.3.4). Vanochtend geüpgrade naar 1.12. Lijkt allemaal prima. Full wipe gedaan, met Titanium backups teruggezet. Yellow triangle is nu wel weer terug (mogelijk alleen te verwijderen met usb-jig?), maar dat vind ik niet zo'n probleem.

Hij ontwaakt sneller. Over de batterij kan ik nog weinig zeggen, ik heb wel fast domancy uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik heb net 2 dagen de S2 in gebruik, wil eigenlijk weten of het mogelijk is om de menu's zo aan te passen dat het een soort '3D' effect heeft zoals op de HTC Sensation die ik in een vodafone filmpje heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
The_Fes schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 08:49:
[...]

Vanuit KIES kun je inderdaad KE2 wel updaten, en hoef je niet op vodafone te gaan zitten wachten. Volgens mij (maar pin me daar niet op vast) heb je daar ook geen root voor nodig.
Heb het zelfde probleem als ceetjebeetje.

VDF staat er in kies. Kan nu niet updaten. Nu vind ik het niet erg om constant via Odin te updaten.
Maar welke raden jullie nu aan als stock rom? De KE7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022
als je toch via odin blijft updaten pak dan de laatste, KG1.
Pagina: 1 ... 11 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.