Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 12] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 77.657 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405038

hallo,
wat zijn de afmetingen van een loodgelaccu van 12 v?
ik hoop wel dat hij mooi in mijn kleine bavaria krat past!
alvast bedankt
Scyth schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:58:
[...]

Hangt er vanaf wat voor kabel het is; als het eentje is van een goedkopere koptelefoon wil er nog wel 's een heel dun geisoleerd raar draadje lopen naast de massa. Maar gewoon doorknippen die hap. Rood = rechts, wit = links, en de isolatie van beide kabels is hun nul/massa.
dus moet ik de gele van de ta2024 op de witte van de jackkabel en de rode van de ta2024 op de rode van de jackkabel en de zwarte van de ta2024 op de isolatoren van de rode en de witte van de jackkabel doen?

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 405038 op 03-05-2011 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:00
http://www.kratradio.nl/p...g/loodgel-accu-12v-7-2ah/
Afmetingen: 151×65x94mm
dus dat valt reuze mee. (dat is trouwens 7,2 Ah. je hebt ook nog andere maar deze wordt volgens mij het meeste gebruikt)

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

lredev schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:04:
Hoezo overpowered? Die speakers hebben helemaal geen "power", ze kunnen een x power verdragen. Een lekkere marge is niets mis mee!

100W RMS (effectief gebruiken) is een mobiele toepassing is haast ondoenlijk, wil je je geen hernia slepen of gebonden zijn aan een stopcontact 100W/12V=8,33A...
Dat bedoelde ik te zeggen; als hij ooit wél die 50W RMS per speaker wou gebruiken gaat hij zich het ziekenhuis in slepen; dat was dan ook gelijk het enige wat ik kon aanmerken :)

[mierenneukmodus]
...en speakers kunnen wel degelijk stroom genereren. Hoe zou anders een microfoonmembraan werken ;) O-)
[/mierenneukmodus]
Anoniem: 405038 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 18:31:
hallo,
wat zijn de afmetingen van een loodgelaccu van 12 v?
ik hoop wel dat hij mooi in mijn kleine bavaria krat past!
alvast bedankt

[...]

dus moet ik de gele van de ta2024 op de witte van de jackkabel en de rode van de ta2024 op de rode van de jackkabel en de zwarte van de ta2024 op de isolatoren van de rode en de witte van de jackkabel doen?
Klopt. De mantel is vaak de min/massa en is dus de zwarte connector.
Over de kleurtjes: geel mag ook op de rode, maar dan moet je altijd achterstevoren met je rug naar de radio toe luisteren >:)

[ Voor 31% gewijzigd door Scyth op 03-05-2011 20:25 ]

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Nou mijn spulletjes zijn binnen uit China en de versterker doet het goed,zelfs de USB aansluiting (op dealextreme werd gesuggereerd dat dit voor het opladen van dingen is, maar je kan via USB muziek afspelen). Ideaal dus :*) !

Nu alleen nog een voeding regelen (gratis via m'n pa of anders via de bekende kanalen),een loodgelaccu en een kastje uit tekenen, ontwerpen. Snap niet hoe iedereen die accu gratis geregeld heeft hier in Zwolle heb ik nog geen enkel beveiligingsbedrijf gevonden die ze zegt te hebben en/of van kan regelen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:36
Ik sta op het punt om te beginnen met het bouwen van mijn krat, maar ik heb even een vraag over de krat (klein bavaria krat).
Eerst wil ik alles uit de krat zagen, maar hoe gaat dat het makkelijkst? Gaat de bodem er meestal ook helemaal uit?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341150

Zow
ta204 is awesome had eerst geen versterker omdat ik de mca 200 had afgedankt en nu de ta2024 erin helemaal top.
Het stereobeeld verbeterd meteen hij gaat wel minder diep dan de mca 200 maar dat is juist erg mooi.
Hij gaat alleen niet zo verschrikkelijk hard toch even een weerstandmodificatie doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
@music addicted, wat heb je besteld bij DEALEXTREME dan?

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
Anoniem: 405038 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 18:31:
Hier staat het stap voor stap uitgelegd: Solderen van de signaalkabel (TA2024/TA2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

Ik ben samen met een maat van me ook een kratje aan het bouwen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pPIfIzawrvagpHoTRMgU7b1x/medium.jpg

De kapjes die we over de onderste speakers gaan doen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2Vlb3uZEhSjsraPo8KeSttK5/medium.jpg

Even opnieuw bekleden:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kxMXUlM1EeP4XSYrazGoxpFB/medium.jpg

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

JeroenF schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 21:38:
@music addicted, wat heb je besteld bij DEALEXTREME dan?
Ik neem aan dat je mij bedoeld (Waypoint) en dan is het antwoord dit: http://www.dealextreme.co...torcycle-sd-mmc-usb-35199. Ook een LCD schermpje bijgekocht en natuurlijk de jackplug kabel voor de mp3 speler. Lekker vanaf SD, USB of jackplug afspelen in 1 apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-05 22:37
hoe testen jullie vooraf hoe de speakers gaan performen? is daar een speciaal programma voor? en zo ja welk en wat voor informatie zou ik dan van mijn speakers nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
leon12345 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 00:10:
hoe testen jullie vooraf hoe de speakers gaan performen? is daar een speciaal programma voor? en zo ja welk en wat voor informatie zou ik dan van mijn speakers nodig hebben?
Voor auto speakers (de meest gebruikte hier) heeft dit eigenlijk geen nut. Daar zijn de parameters meestal niet van bekend. Met een behuizing van ongeveer 10 liter per speaker (13cm) zit je meestal al prima.

Als je met HiFi drivers aan de slag gaat krijg je een hele rits parameters erbij, die kun je bijvoorbeeld in een programma zoals WinISD invoeren en zo het frequentiebereik gaan simuleren. Maar voor krat/kistradio's echt niet van belang. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-05 22:37
fterheide schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 00:17:
[...]

Voor auto speakers (de meest gebruikte hier) heeft dit eigenlijk geen nut. Daar zijn de parameters meestal niet van bekend. Met een behuizing van ongeveer 10 liter per speaker (13cm) zit je meestal al prima.

Als je met HiFi drivers aan de slag gaat krijg je een hele rits parameters erbij, die kun je bijvoorbeeld in een programma zoals WinISD invoeren en zo het frequentiebereik gaan simuleren. Maar voor krat/kistradio's echt niet van belang. ;)
zoiets dacht ik al. maar ik wil 17cm auto speakers in een zo klein mogelijke kist zetten. ongeveer tas formaat. nou snap ik ook wel dat dit niet heel erg bevorderlijk werkt maar wou weten of het geluid echt heel slecht zou worden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnkamikaze
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-04-2020
Heb zojuist gratis 2 12v 7ah accus gekregen. Hoe check ik echter of ze nog goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:05
spawnkamikaze schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 01:02:
Heb zojuist gratis 2 12v 7ah accus gekregen. Hoe check ik echter of ze nog goed zijn?
Allereerst eens het huidige voltage meten. Is dit te laag, dan zullen ze kapot zijn. Is dit nog acceptabel, dan opladen. Vervolgens belasting eraan hangen, en kijken hoe lang dat ie het volhoud met de belasting eraan.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnkamikaze
kemphaas schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 08:16:
[...]

Allereerst eens het huidige voltage meten. Is dit te laag, dan zullen ze kapot zijn. Is dit nog acceptabel, dan opladen. Vervolgens belasting eraan hangen, en kijken hoe lang dat ie het volhoud met de belasting eraan.
Wat zou echt te laag zijn? Hopelijk kan ik snel een voltage meter vinden :)

@ Waypoint: Hoe zou deze versterker zich houden tegenover een TA2024 qua geluid en qua efficiëntie?

[ Voor 10% gewijzigd door spawnkamikaze op 04-05-2011 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405038

hartstikke bedankt dat maakt het allemaal nog duidelijker

maart wat zijn nou de afmetingen van een loodgel accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
leon12345 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 00:23:
[...]
zoiets dacht ik al. maar ik wil 17cm auto speakers in een zo klein mogelijke kist zetten. ongeveer tas formaat. nou snap ik ook wel dat dit niet heel erg bevorderlijk werkt maar wou weten of het geluid echt heel slecht zou worden >:)
Bij de specificaties van de speakers staat meestal wel een aangeraden volume voor de behuizing. Zelf denk ik dat je met afmetingen in de orde van 35*25*20 = 17,5 liter al prima zit.
spawnkamikaze schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 08:56:
Wat zou echt te laag zijn? Hopelijk kan ik snel een voltage meter vinden :)
Als de accu's een spanning hebben van net onder de 11 volt kun je ze nog proberen op te laden, misschien dat ze het nog goed doen. Ver onder de 10 volt heeft niet zoveel zin meer....
Anoniem: 405038 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 09:02:
hartstikke bedankt dat maakt het allemaal nog duidelijker

maart wat zijn nou de afmetingen van een loodgel accu?
Afmetingen: 151×65x94mm
Gewoon even terug lezen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:17
spawnkamikaze schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 01:02:
Zoals hier boven al vermeld werd even het voltage meten (onder belasting, dus even halogeenlampje ofzo aansluiten). Ook kun je een hele snelle check doen door even met de accu's te schudden. Als je dan wat hoort rammelen betekend het dat ze lang stil hebben gestaan (dat wat je hoort rammelen is loodsulfaat wat zich vormt als de accu te lang in ontladen toestand heeft gestaan).

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 04-05-2011 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-10-2022

Piet bel

Digital age pioneer

SonnSikk schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 21:14:
Ik sta op het punt om te beginnen met het bouwen van mijn krat, maar ik heb even een vraag over de krat (klein bavaria krat).
Eerst wil ik alles uit de krat zagen, maar hoe gaat dat het makkelijkst? Gaat de bodem er meestal ook helemaal uit?
Alvast bedankt.
Begin met een decopeerzaagje, hiermee haal je eerst het midden er helemaal uit, ga daarna gewoon verder met afwerken met een grote, en als het kan een kleine slijptol.
Hoe je de onderkant doet moet je zelf weten, maar het makkelijkst is een gedeelte er in te laten zitten (zie foto)
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/6jfs52.jpg
dat is overigens ook goed omdat het sterker is, en je gewoon een plank hout (als bodem) in je krat kunt laten vallen.
In mijn eerste krat heb ik de bodem er helemaal uitgehaald, en een plank er in laten verzinken, maar dat was achterna niet zo heel slim. :+

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399494

Wordt op deze manier de voeding correct aangesloten?

Afbeeldingslocatie: http://i1222.photobucket.com/albums/dd489/Sjeffie1/Naamloos2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Anoniem: 399494 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:12:

[afbeelding]
VSS, a label used for negative power supply pin on Field-effect transistor-based integrated circuits (historically, S stands for source)
Volgens mij wel, maar waar die S en VSS ernaast voor zijn :s

[ Voor 6% gewijzigd door Scyth op 04-05-2011 15:17 ]

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Ik geloof dat je bij deze tweemaal de VSS (-) moet aansluiten, dus ook die onderste. (Maar dat merk je natuurlijk direct)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Laatst online: 18:49
Scyth schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 15:06:
[...]

[...]

Volgens mij wel, maar waar die S en VSS ernaast voor zijn :s
Met S zet je hem aan en uit. Staat er ook naast, wanneer je 0V aanbiedt, gaat ie uit.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

wesleytjuh schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 16:38:
Met S zet je hem aan en uit. Staat er ook naast, wanneer je 0V aanbiedt, gaat ie uit.
Check, vergelijkbaar met de 'remote' functie op conventionele autoversterkers dus. Thnx; weer wat geleerd!

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnkamikaze
And the batteries are dead :(

Had nog een halogeen liggen die ik er op aansloot... deden beiden accus niet.
Vervolgens ff geschud en ja hoor ik hoor gerommel. Gelukkig was het gratis dus ook geen verlies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399494

[afbeelding]
Net even getest, werkte prima door hem aan te sluiten zoals op het plaatje staat en de 2e VSS was niet nodig. Bedankt voor de info!

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 399494 op 04-05-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Anoniem: 399494 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 19:00:
[...]

Net even getest, werkte prima door hem aan te sluiten zoals op het plaatje staat en de 2e VSS was niet nodig. Bedankt voor de info!
Dan ben ik wel heel benieuwd waar die tweede vss voor is dan

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Scyth schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 19:09:
[...]

Dan ben ik wel heel benieuwd waar die tweede vss voor is dan
Zal verbonden zijn met hetzelfde net als de andere Vss, waarschijnlijk omdat ze de ruimte hadden, en zo kan je deze mooi door lussen met S. Bijvoobreeld een rijtje pin headers erop, en dan een schakelaar aansluiten op S en de 2e VSS, zitten mooi naast elkaar nu.

[ Voor 16% gewijzigd door wesleytjuh op 04-05-2011 19:19 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hallo ik ben weer bezig met 2 kratradio's.
heb al het binnenwerk al gezaagd, Moet alleen nog van conrad de speakers ontvangen en dan kan ik die erin zetten en mijn kisten zwart verven
De inhoud van de kistjes word
de ta 2024
een 7.2 ah loodgell accu
een voltmeter
2 schakelaars
een led
een acculader
en de hieronder genoemde speakers
hier de foto's

de 2 grote kistjes
Afbeeldingslocatie: http://i1098.photobucket.com/albums/g369/jari87/CIMG1084.jpg
grote kist
Afbeeldingslocatie: http://i1098.photobucket.com/albums/g369/jari87/CIMG1085.jpg
kleine kist
Afbeeldingslocatie: http://i1098.photobucket.com/albums/g369/jari87/CIMG1086.jpg
hoe het er uit moet komen te zien
Afbeeldingslocatie: http://i1098.photobucket.com/albums/g369/jari87/CIMG1089.jpg
in het kleine kistje moeten deze speakers van mac audio komen
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=370079
en in het grote kratje komen ovalen ravelands
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=372444
de kosten per kistje bedragen ongeveer 105 euro

ik hoor graag julie reacties

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 341150 op 04-05-2011 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:17
Ga je het nog afwerken? Gaten zijn helemaal scheef :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnkamikaze
En zo dwing je jezelf een krat/kistradio te bouwen...

Heb al een Xmi X-Mini II speaker voor in park maar was zo verslaafd aan dit topic dat ik een
12v 9800mAh Li-Ion battery pack heb gekocht op Ebay...

Als ik toch afhaak heb ik voor leuk prijsje een batterypack voor iemand hier :)

[ Voor 21% gewijzigd door spawnkamikaze op 04-05-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berik
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-12-2023
Een tijd geleden had ik beloofd pics van mijn kistje te tonen.
Dus bij deze, ik heb in ieder geval nog niet deze vorm gezien:
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2s96edl.jpg
Het idee hiervan is een kist die goed geluid produceert voor op festivals, maar niet herkenbaar is als "geluids installatie". Dit omdat er vaak in de festival regels staat dat die niet zijn toegestaan en zodat de "jat kans" kleiner is. Om deze reden heb ik de binnenkant van de deksel dichtgeplakt met gaffa tape.
Een extra voordeel van het klik-krat is dat als ik de kist op z'n kant zet, de speakers een beetje omhoog gericht zijn, waardoor de muziek dus een beetje op oorhoogte komt als iedereen op z'n stoeltje zit.

Ik heb in deze klik-krat een houten kist van 18mm MDF geplaatst met een losse boven plaat waar bijna alles op gemonteerd is:
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2vbramp.jpg
Hier zie je:
- de speakers (JBL GTO937)
- een montageplaat met aan/uit schakelaar, potmeter en jack-input
- een volt meter

Dan willen jullie natuurlijk ook de binnenkant zien:
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/34g60ec.jpg
Hier zie je de (vrij lege) binnenkant van de kist met enkel een welbekende 12V 7,2Ah accu. Aan de andere kant van de kist zitten alvast beugels voor een toekomstige tweede accu.

Dan uiteraard ook nog de andere kant van de boven plaat:
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/o0z1gi.jpg
Hier zie je dezelfde hardware van eerder, alleen dan van de onderkant, plus nog wat extra's:
- de TA2024
- een klemmen strook voor de verdeling van de voeding.
- je ziet vanuit de klemmen strook ook nog een losse 2 aderige draad, deze behoort op de accu aangesloten te zijn.

De accu-lader heb ik expres niet ingebouwd en dat ga ik ook niet doen, omdat dat extra gewicht scheelt. Daarnaast kan ik makkelijk de kist even openmaken om de accu op te laden.

Dan ben ik helaas nog niet klaar...

Zoals eerder gezegd, wil ik dus nog een tweede accu inbouwen.

Ik heb nog een sigaretten aansteker verdeelblok liggen met usb-poorten deze wil ik nog in het lege stuk naast de montageplaat plaatsen, ik moet alleen nog even een mooie manier van inbouwen vinden.

Ik wil ook nog een accusafe inbouwen.

Ook wil ik op een mooie manier de boven plaat vast zetten op de rest van de kist, maar toch nog makkelijk open kunnen maken.

Teven wil is ik nog wel iets van beveiliging tegen kortsluiting/overbelasting inbouwen, hiervoor moet ik nog kijken of ik nog eens wat leuks op mijn werk kan regelen.

Verder wil ik de bedrading nog wat verder op orde brengen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties...

[ Voor 5% gewijzigd door Berik op 04-05-2011 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-05 07:49
Erg gaaf berik! Leuk zo'n sound in disguise :D Heb je die versterker modded of gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Berik schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 22:55:

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties...
Leuk gedaan zeg en ook netjes afgewerkt !! :) Waarom heb je die witte strips aan de binnenkant zitten, om het luchtdicht te maken? Waarom niet gewoon gekit of had je dit nog liggen?

Ik heb net mijn versterker getest met een 7AH gelaccu en het werkte. Super leuk zeg, sta ik dan toch wel weer van te kijken hè dat zoiets kan :P. Nu nog even wachten op mijn oplader en hopelijk eind deze week een kastje in elkaar zetten/ ontwerpen. Zal wel foto's maken t.z.t. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berik
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-12-2023
Ik heb een modded TA2024 gebruikt. Er zal namelijk altijd vanaf mp3-spelers of telefoons gespeeld worden.

@Waypoint: Die witte strips zijn badkamer kitstrips, deze hadden we nog liggen. Dit is inderdaad om de kieren weg te werken.

Zoals vast wel te zien is, ben ik beter in het electrische dan het mechanische werk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThinkPadd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 21:59:
Ga je het nog afwerken? Gaten zijn helemaal scheef :/
jaah hoor als ik ze geschuurd enz heb dan zie je het niet meer als je alles monteerd xd
(de decoupeerzaag wou niet meehelpen :| )
EDIT
als je geen zin hebt om je ta2024 te modden kan je altijd deze gebruiken
http://www.dealextreme.co...wer-amplifier-black-14823
werkt prima gaat langer dan 20 uur mee op een aaa batterij

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 341150 op 05-05-2011 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnkamikaze
Werkt die serieus? Heb die toevallig vorige week besteld.....
Wat als je die aansluit op een modded ta2024? Dan overbelast je hem zeker helemaal of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

spawnkamikaze schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 09:11:
Werkt die serieus? Heb die toevallig vorige week besteld.....
Wat als je die aansluit op een modded ta2024? Dan overbelast je hem zeker helemaal of niet?
jaah dat wekt serieus ik zouw het niet proberen met een modded als ik mijn ipod op zijn hardst zet dan loop je weg van je kist en door dat ding is er ook meer bas hij klinkt heerlijk nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05 14:01

Sleepyhead

Sleepy as always....

Wij zijn ook al weer een tijdje bezig met onze bierkratradio.
Heel erg veel info in deze topic gevonden, vooral alles wat met schakelingen en onderdelen te maken heeft. _/-\o_
Dit is het resultaat tot nu toe.

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2qavda9.jpg

We moeten alleen nog alles aansluiten.
Nu hadden we daar dit schema voor gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2rpafyd.png

Klopt dit allemaal een beetje?
En nu vond ik toevallig nog ergens in een la dit (alleen in het groen):

Afbeeldingslocatie: http://www.dvhardware.net/reviews/iluminate/3.jpg

En dat leek ons nog wel een leuke toevoeging voor als we hem 's avonds zouden gebruiken.
Alleen zitten we een beetje hoe we dit nu het beste kunnen aansluiten.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Met een weerstand vanaf je voeding zodat hij 5 volt krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 10:52

Auxilium

Walking the line

Hallo allemaal,

Ben net als vrijwel iedereen hier van plan om een eigen kistradio te bouwen. Het moet een radio worden die jaren mee gaat, hele goede geluidskwaliteit en beveiligd, geladen e.t.c. door de kratsafe. Heb een screenshot van mijn (bijna) bestelling en heb alles wel behalve 2 onderdelen.

Mijn muziek is hardstyle en heb gelezen dat je met een elco 16v 4700uF op de + en - van de voeding richting de ta2424 je bas kan verbeteren/pieken kan opvangen. Helaas kan ik deze niet vinden op kistradio.nl en zoeken bij Conrad of andere winkels levert naar mijn ogen constant dezelfde elco maar voor steeds duurdere prijs. Ik vroeg me dus af, welke moet ik hebben? 8A lijkt me wat veel.. Klik!
Eventueel van electronica-online lijkt me beter, zoals deze.
Kan deze elco alles opvangen, of kan ik nog beter voor een dubbele 4700 of 1x 10.000 gaan? Wil als ik bezig ben er zeker van zijn dat alles goed is en hieronder zie je ook 2 totaal verschillende elco's. Een blauwe en grote zwarte dus weet niet zeker welke ik moet hebben.
Afbeeldingslocatie: http://www.kratradio.nl/media/elcomonteren.jpg
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_s2aOVH7ZbNA/TBJHgNgsn2I/AAAAAAAAAC8/QTNh6GqezuM/s720/JBNoaxr9yaWf.jpg

Het elektronische gedeelte ga ik allemaal, als ik alle onderdelen binnen heb goed uitzoeken en uiteraard hier vragen of alles goed zit. Verder heb ik ook voor het aansluiten op directe voeding een female inbouwbus nodig voor de http://www.kistradio.nl/winkel/12v-2a-netvoeding-p-46.html voeding. Wat is de maat van de bus die ik nodig heb? Dacht misschien aan deze: http://shop.conrad.nl/733954.html

Hieronder nog even mijn bestellijst! Mocht je iets zien waarbij je denkt van, dat is dubbel/onlogisch of vergeten. Laat het even weten:) (accu probeer ik te regelen via een noodstroom accu van verzorgingstehuis en ga kijken of ik gebruik kan maken van 2 gewone speakers met scheidingsfilter (4ohm speakers).
Klik hier voor de bestelling!

[ Voor 26% gewijzigd door Auxilium op 05-05-2011 12:36 ]

Wie vraagt wordt geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:13
Accu en speakertjes binnen, nu nog even wachten op de AccuSafe, de verlichting en het plexiglas :)

Heb er zin in *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Krentenbol schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:01:
Met een weerstand vanaf je voeding zodat hij 5 volt krijgt?
Ja dat leek ons ook, zit alleen ff hoe die in de schakeling moet en hoeveel ohm.
Dit is zoals ik het had bedacht:

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/3088kzd.png

En die weerstand heb ik zo berekend:
12V-5V = 7V
R = U / I
Dus 7 / 2 = 3.5 ohm

Klopt dat dan zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:59
Sleepyhead schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:39:
[...]

Ja dat leek ons ook, zit alleen ff hoe die in de schakeling moet en hoeveel ohm.
Dit is zoals ik het had bedacht:

[afbeelding]

En die weerstand heb ik zo berekend:
12V-5V = 7V
R = U / I
Dus 7 / 2 = 3.5 ohm

Klopt dat dan zo?
Persoonlijk zou ik kiezen voor een 7805 met een koelblokje. Deze maakt van de 12 volt 5 volt!
Afbeeldingslocatie: http://www.king27.freeserve.co.uk/graphics/7805.gif
Kan volgens de datasheet tot 1 ampere aan, lijkt me genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

GeertH schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:51:
[...]

Persoonlijk zou ik kiezen voor een 7805 met een koelblokje. Deze maakt van de 12 volt 5 volt!
[afbeelding]
Kan volgens de datasheet tot 1 ampere aan, lijkt me genoeg!
Ok.....
Deze dus: http://shop.conrad.nl/componenten/componenten-actief/spanningsregelaars/spanningsregelaars-positief-type-78/179205.html

Maar kan ik dat dan op die manier aansluiten zoals ik getekend had?
En welke kabels moeten aan welke pinnetjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Auxilium schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:28:

Het elektronische gedeelte ga ik allemaal, als ik alle onderdelen binnen heb goed uitzoeken en uiteraard hier vragen of alles goed zit. Verder heb ik ook voor het aansluiten op directe voeding een female inbouwbus nodig voor de http://www.kistradio.nl/winkel/12v-2a-netvoeding-p-46.html voeding. Wat is de maat van de bus die ik nodig heb? Dacht misschien aan deze: http://shop.conrad.nl/733954.html
eey ik heb deze voeding ook daar besteld en er word gewoon een inbouwbus bijgedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-05 22:00
Sleepyhead schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:57:
[...]

Ok.....
Deze dus: http://shop.conrad.nl/componenten/componenten-actief/spanningsregelaars/spanningsregelaars-positief-type-78/179205.html

Je zet nu 3.5ohm tussen acculader en accu? :? Dat klopt dus niet. Om 5v te gebruiken kun je inderdaad een 7805 gebruiken maar hier horen ook nog 2 elco's bij. Is wel te vinden als je zoekt met Google.+12v op de IN, +5v op de OUT en beide - op de GND. Je kunt ook een auto usblader kopen en deze direct op de accu aansluiten. Dit is makkelijker en geeft minder verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Ok.....

je moet nog wel een schakeling maken omdat je accu niet constant dezelfde spanning heefthttp://www.tkk.fi/Misc/Electronics/circuits/psu_5v.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Anoniem: 341150 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:01:
[...]

eey ik heb deze voeding ook daar besteld en er word gewoon een inbouwbus bijgedaan
Oké top! Dan nog maar 1 struikel punt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Auxilium schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:05:
[...]

Oké top! Dan nog maar 1 struikel punt:)
Het licht er ook aan welke accu je neemt als je een 7 ah accutje hebt hoef je maar een 4700 uf elco.
Ik ben ook een hardstyle fan en ik heb geen elco en een hele goede bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Michel5128 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:04:
[...]

Je zet nu 3.5ohm tussen acculader en accu? :? Dat klopt dus niet. Om 5v te gebruiken kun je inderdaad een 7805 gebruiken maar hier horen ook nog 2 elco's bij. Is wel te vinden als je zoekt met Google.+12v op de IN, +5v op de OUT en beide - op de GND. Je kunt ook een auto usblader kopen en deze direct op de accu aansluiten. Dit is makkelijker en geeft minder verlies.
Ben niet zo heel erg thuis in de schakelingen dus dit was gedaan met de simpele kennis die ik nog had van natuurkunde. 8)7
Maar een auto usb lader is briljant die heb ik nog wel liggen :D _/-\o_

Edit:
http://www.dealextreme.com/p/car-cigarette-powered-1000ma-usb-adapter-charger-black-dc-12v-40470
Die heb ik nog liggen.
Maar dan moet neem ik aan de + op de onderkant en de - op de een van de zijkanten?

[ Voor 19% gewijzigd door Sleepyhead op 05-05-2011 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sleepyhead schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:10:
[...]

Ben niet zo heel erg thuis in de schakelingen dus dit was gedaan met de simpele kennis die ik nog had van natuurkunde. 8)7
Maar een auto usb lader is briljant die heb ik nog wel liggen :D _/-\o_

Edit:
http://www.dealextreme.com/p/car-cigarette-powered-1000ma-usb-adapter-charger-black-dc-12v-40470
Die heb ik nog liggen.
Maar dan moet neem ik aan de + op de onderkant en de - op de een van de zijkanten?
als je gaat solderen
gewoon uitelkaar slopen het pinnetje aan de onderkant is de + en de 2 pinnetjes aan de zijkant is de -
of je kant gewoon een sigarettenhouder gebruiken

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 341150 op 05-05-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
  • Laatst online: 18-05 13:35

pythagorasABC

A²+B²=C²

Sleepyhead schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:56:
We moeten alleen nog alles aansluiten.
Nu hadden we daar dit schema voor gemaakt:

[afbeelding]

Klopt dit allemaal een beetje?
Ziet er goed uit, het enige probleem is dat de accu nu leeg blijft lopen(al is het maar een klein beetje). Ik zou er nog een simpele switch tussen doen bij de voeding.

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Anoniem: 341150 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:20:
[...]

als je gaat solderen
gewoon uitelkaar slopen het pinnetje aan de onderkant is de + en de 2 pinnetjes aan de zijkant is de -
of je kant gewoon een sigarettenhouder gebruiken
Ok, en dan dus ook de usb kabel doorknippen en rechtstreeks aansluiten?
pythagorasABC schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:21:
[...]

Ziet er goed uit, het enige probleem is dat de accu nu leeg blijft lopen(al is het maar een klein beetje). Ik zou er nog een simpele switch tussen doen bij de voeding.
Er zit een uit-knop op de versterker en voor de voltmeter en het LED licht komen ook nog allebei een aan uit schakelaar.
Is het dan nog steeds nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Anoniem: 341150 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:09:
[...]

Het licht er ook aan welke accu je neemt als je een 7 ah accutje hebt hoef je maar een 4700 uf elco.
Ik ben ook een hardstyle fan en ik heb geen elco en een hele goede bass.
De accu weet ik nog niet, hoop snel een bericht te krijgen hierover. Ga er wel vanuit dat het minimaal 7ah is en als het niet zo is dan koop ik er 1.

De speakers die ik wil gaan gebruiken zijn 4-weg. hoog, mid en 2 subs. Dus totaal komen er 4 subs aan. Vandaar dat ik het voor de zekerheid wil doen met een elco. Als ik weet welke:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sleepyhead schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:26:
[...]

Ok, en dan dus ook de usb kabel doorknippen en rechtstreeks aansluiten?
nee je kunt meestal op het printje solderen moet je ff kijken met een voltmeter wat de + en de min is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:59
[...]

Ok.....

Als je de 7805 houd zoals op de tekening met de letters naar je toe en de pootjes naar beneden:
Links: in
Midden: aarde/min
Rechts: uit

Dus aan het linkse pootje hang je accu/12 volt,
Het middelste pootje hang je aan de min/massa van je accu.
Het rechtse pootje is de uitgang, deze hang je dus aan je usb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-05 08:50
beste mensen,

ik heb 2 jaar geleden een kistradiotje gebouwd op basis van een 4ah 12vol accu, een 13-in-een-dozijn scooter versterkertje zo eentje en 2 jbl gto6427 nu ben ik hier opzich tevreden mee, maar aangezien de speakers 2 ohm zijn(op de doos stond 4ohm op de voorkant en 2ohm bij de spec's..hoe word je gena*id) en aangezien ik soms toch tegen het probleem loop dat de versterker te veel stroom van de accu vraagt en kan klippen wil ik eigenlijk een betere versterker en betere accu erin plaatsen+een nieuwe behuizing maken ivm een betere bass weergave want dit klonk in mn oude kist met zelfde speakers toch ent ff iets lekkerder(overigens kan ik iedereen aanraden om je kist zo lucht dicht mogelijk te maken met bv tochtstrip op de deksel, werkt zeer goed!)

nu zit ik tussen de volgende versterkertjes te twijfelen:
optie 1(2x25watt)

optie 2(2x100watt)

het zijn beide klasse d versterkers dus dat betekend hoog rendement. de 100watter is een bekende TA2050 chip, een grote broer van de TA2024 als ik het goed heb. ik weet dat 100watt hel erg veel is, maar aangezien deze in rust maar 100mA pakt zal het actieve stroomverbruik wel meevallen en aangezien de luidsprekers 2 ohm zijn toch redelijk reserve hebben bij het wat harder spelen op een lagere impedantie. aan de andere kant ken ik de chip van de 2x25 watter, de TPA3123 van TI niet.

nou heb ik natuurlijk ook naar de bekende standaard bordjes gekeken op basis van de 2024 chip, maar de door mij genoemde zijn ongeveer even duur dan de gemodde versie, terwijl hier standaard als een keuze zit op de input gain en een potmeter zal er vast nog wel ergens bij kunnen;)

aan de andere kant lijkt het me ook wel echt kicken om een klein subwoofertje erbij te stoppen, gewon omdat het kan en de jbl's wat eerder op te laten houden

welke versterker raden jullie mij aan en miss ook welk subje?

gr n.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405567

kunnen de mensen die er verstand van hebben even kijken of dit klopt?

http://i1087.photobucket....3/bierkrat2011/schema.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:38
Je moet je speakers niet direct met de spanningsbron verbinden, maar de plus en de min van de speakers moet aan de autoradio, de plus en de min van je spanningsbron sluit je ook aan op de autoradio (dat is zegmaar het 'centrale' gedeelte van je schakeling)

en daarnaast kan je beter je speakers apart op de versterker aansluiten, niet in serie doen (ligt eraan wat voor weerstand je speakers hebben maar in de meeste gevallen sluit je ze gewoon apart aan).

en dit staat ook allemaal gewoon in de topicstart, dus lees die anders ff door:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yiFOvL8zpy46Ug10vUbwQTWO/full.png

[ Voor 26% gewijzigd door Bartske op 05-05-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405361

Beste Mensen

Ik ben zelf inmiddels zelf van plan om een kratradio te maken.
Bestaande uit een 12v 7.2ah loodgelaccu, autoradio, boxen en voeding.
Hierbij heb ik nog een aantal vragen.
Ik heb de beginpost gelezen en gezien dat als ik gebruik ga maken van een auto radio ik geen versterker nodig heb? in het kratje komen 4 boxen te zitten.

Dan een vraag over een voeding, Hoeveel Ampère trekt een autoradio? zelf dacht ik ongv. 8? Welke voeding heb ik hier voor nodig ( en wat is het beste, computervoeding ombouwen? of zo'n voeding van een laptop achtig iets).
Hoe zorg ik ervoor dat de accu wordt opgeladen, en dat ik wel kan spelen via de voeding. Ik heb het schema gezien (lredev in "Het Krat- en Kistradio Topic [deel 9]" ) maar deze werkt dan met de versterker.

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Lees anders eerst de TS ff :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bartske schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:27:
[...]

Je moet je speakers niet direct met de spanningsbron verbinden, maar de plus en de min van de speakers moet aan de autoradio, de plus en de min van je spanningsbron sluit je ook aan op de autoradio (dat is zegmaar het 'centrale' gedeelte van je schakeling)

en daarnaast kan je beter je speakers apart op de versterker aansluiten, niet in serie doen (ligt eraan wat voor weerstand je speakers hebben maar in de meeste gevallen sluit je ze gewoon apart aan).

en dit staat ook allemaal gewoon in de topicstart, dus lees die anders ff door:

[afbeelding]
okee, maar ik gebruik radio ipv ipod. maar ik begrijp het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel

Piet bel

Digital age pioneer

@ Iredev of Wesley,
Heeft 1 van jullie miss Het schema van de kratsafe 3.0? ik heb een klein beetje lopen kloten met het vastsolderen van een weerstand, dus ik wil de weerstand f op het volgende 'aankomstpunt' alsnog vastsolderen ;)

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC

pythagorasABC

A²+B²=C²

Sleepyhead schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:26:
[...]

Er zit een uit-knop op de versterker en voor de voltmeter en het LED licht komen ook nog allebei een aan uit schakelaar.
Is het dan nog steeds nodig?
Waarschijnlijk wel, de oplader verbruikt bijvoorbeeld ook iets als deze aangesloten is.
Ik weet niet precies hoe die uitknoppen werken, maar ik kan me indenken dat er altijd een beetje lekstroom zal zijn. Ik zou er in ieder geval sowieso nog een schakelaar tussen zetten, dan weet je zeker dat alles uit is.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik dit niet 100% zeker weet. Misschien dat iemand anders dit kan bevestigen.

Ik heb trouwens een speaker waarvan ik het ohmage niet weet. Ik heb het volume vergeleken wat uit mijn oude speakers komt, en uit deze, en het geluid uit de nieuwe speaker is een heel stuk harder.
Er zitten echter wel wat verschillen tussen beide speakers. De oude is enkel een speaker, de nieuwe is echt een box (oud - nieuw). De oude speakers zijn ook echt heel oud, de randen eromheen zijn helemaal weg, vandaar dat ik nieuwe wil.
Daar komt nog bij dat ik het ohmage van de oude speaker niet zeker weet. Ik heb destijds gemeten met mijn multimeter, en deze gaf 4 ohm aan (ongeveer, niet stabiel, dit is normaal volgens mij). Mijn multimeter is nu echter nogal slecht, als ik de draden tegen elkaar aan houd, geeft hij al 2 ohm aan... Ik heb nog wel geprobeerd de speaker te meten, deze gaf 10 ohm aan(stabiel). Ik weet niet of het überhaupt mogelijk is om het ohmage van een speaker zo te meten.

Ik gebruik een modded ta2024, als ik mijn mp3 speler op zijn hardst zet, komt er geen mooi geluid meer uit de oude speakers (vanwege de missende rand), maar het is nog niet extreem hard. Als ik mijn mp3 speler op de helft het volume zet, is de nieuwe speaker al ongeveer even hard.

ik vraag me nu dus heel erg af wat het ohmage van de nieuwe speaker zal zijn. Hij heeft wel een speaker voor de bas/midden tonen van 16 cm, dus ik had minstens 4 ohm verwacht. Of is dit eigenlijk helemaal niet te meten vanaf de buitenkant? Ik ben van plan de ta2024 aan de buitenste contacten vast te maken, en alle elektronica (inclusief versterker, accu en oplader) in de box zelf te plaatsen. Al ben ik dan wel de klankkast totaal kwijt misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403591

Mijn eerste kratradio is een feit!

Helaas klinkt de bass niet helemaal optimaal, waarschijnlijk is het kistje gewoon te klein.
De muziek klink verder wel zuiver en mooi.
Vind zelf dat hij er wel erg vet uit ziet, wat denken jullie?

Afbeeldingslocatie: http://desmond.yfrog.com/Himg610/scaled.php?tn=0&server=610&filename=mgabr.jpg&xsize=640&ysize=640
Afbeeldingslocatie: http://desmond.yfrog.com/Himg614/scaled.php?tn=0&server=614&filename=36pvf.jpg&xsize=640&ysize=640
Afbeeldingslocatie: http://desmond.yfrog.com/Himg616/scaled.php?tn=0&server=616&filename=48205032.jpg&xsize=640&ysize=640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Ja ziet er goed uit, lekker compact ook. Hoe zwaar issie? Alleen jammer dat je vergeten bent een rode cinch bus te bestellen, nu moet je het doen met 2 witte zo te zien :D

[ Voor 7% gewijzigd door Bartske op 05-05-2011 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403591

Tnx, hij is behoorlijk zwaar inderdaad maar dat vind ik wel stoer eigenlijk, hij is erg degelijk gebouwd;)
De aansluitingen zijn rood en zwart, het zijn ringetjes die aan de buitenkant zitten. Binnenkant zijn allebei wit inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Oh, hij lijkt me juist niet zo zwaar gezien de afmetingen! Heb zelf ook wel eens wat met een minutiekistje geprutst en die ik had was niet zo heel zwaar hoor. Ter vergelijking: mijn krat weegt ong. 10 kilo, als ik die van jou zie zal hij niet zwaarder zijn dan enkele kilo's (maakt hem lekker portable :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
@remon
Onverwoestbaar? :P

Handleiding van mijn 12V 7A charger van Victron Energy:
De Blue Power IP20 laders zijn bedoeld voor het laden en op spanning houden van loodaccu's en het voeden van op de accu aangesloten gebruikers
Heb ik met de Muse M21 dan geen voeding meer nodig? In een grafiekje staat dat de spanning hooguit 14,4V kan zijn; zou net moeten gaan denk ik. Zit nu alleen met het probleem dat ik niet zeker weet waardoor mijn vorige M21 defect is geraakt. Die zat namelijk op 14,5V waar de specificaties 14V aanraden. Het kan toch gewoon bijna niet zo zijn dat die 0,5V teveel een versterker heeft gesloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Je zou eventueel nog wat ruimtewinst kunnen behalen door de speakers in de MDF plank vanaf de voorkant te verzinken. Heb je weer 7 minder dan 1% ruimtewinst!...

edit:
Ik was even vergeten dat de MDF plaat dan gewoon blijft zitten natuurlijk :F

[ Voor 27% gewijzigd door Scyth op 05-05-2011 18:14 ]

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan-rutten
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-01-2023
hallo kistradiobouwers
ik heb mijn spullen besteld op kistradio.nl daar zat ook een mp3/sd/usb/fm module bij maar nu weet ik niet hoe je deze moet aansluiten heeft iemand toevallig een schema of uitleg. als er al eerder in het topic over gesproken is zou ik graag het deel en de pagina willen weten

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-03-2024
daan-rutten schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 20:55:
hallo kistradiobouwers
ik heb mijn spullen besteld op kistradio.nl daar zat ook een mp3/sd/usb/fm module bij maar nu weet ik niet hoe je deze moet aansluiten heeft iemand toevallig een schema of uitleg. als er al eerder in het topic over gesproken is zou ik graag het deel en de pagina willen weten

alvast bedankt
http://www.kratradio-ta2024-versterker.nl/producten/mp3-usb-decoder.html

Maakt het voor mijn 2x 100 watt versterker nog iets uit welke potmeter ik bestel?

[ Voor 6% gewijzigd door xammies op 05-05-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
xammies schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 21:00:
[...]

http://www.kratradio-ta2024-versterker.nl/producten/mp3-usb-decoder.html

Maakt het voor mijn 2x 100 watt versterker nog iets uit welke potmeter ik bestel?
Als je voor de versterker de potmeter plaatst dan heeft dat geen invloed op elkaar.
Een 50k potmeter voor een versterker van 2*15 watt of 2*100 watt maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

hallo kistradiobouwers

alvast bedankt
Als er al eerder over gesproken is, kan je 't ook zelf opzoeken toch? :z

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
hallo kistradiobouwers

alvast bedankt
Zoals op de productpagina staat :P :
Aansluiten MP3 speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:45
Anoniem: 403591 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:51:
Mijn eerste kratradio is een feit!

Helaas klinkt de bass niet helemaal optimaal, waarschijnlijk is het kistje gewoon te klein.
De muziek klink verder wel zuiver en mooi.
Vind zelf dat hij er wel erg vet uit ziet, wat denken jullie?

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
hé die past goed bij mijn radio :P :
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/10d9vkg.jpg
ziet er netjes uit, waarschijnlijk een beetje weinig volume(inhoud dan) voor een goede bas. En het helpt ook niet dat hij van dun metaal is, wat demping doet wonderen(igg dat hielp bij mij http://www.europe-audio.n...D=533&Productgroep_A_ID=8)

[ Voor 12% gewijzigd door sjaakwortel op 06-05-2011 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel

Piet bel

Digital age pioneer

@ Iredev of Wesley,
Heeft 1 van jullie miss Het schema van de kratsafe 3.0? ik heb een klein beetje lopen kloten met het vastsolderen van een weerstand, dus ik wil de weerstand f op het volgende 'aankomstpunt' alsnog vastsolderen ;)
Ik kon wel het schema vinden van de Hks 2.1. maar daar stond de weerstand die ik nodig had niet in, en het stond niet in de goede volgorde..

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Piet bel schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 08:10:
@ Iredev of Wesley,
Ik kon wel het schema vinden van de Hks 2.1. maar daar stond de weerstand die ik nodig had niet in, en het stond niet in de goede volgorde..
Stuur wesley even een PM. Die kan je vast verder helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-05 13:17

tomtommie

Alaaf!

Nieuw projectje, oude computer speakers uit elkaar gehaald, deze ga ik ombouwen tot twee mooie compacte kubusjes voor op mijn bureau en om mee te nemen naar het strand/zwembad icm een extern versterkertje:
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/143fgk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 381362

@ tomtommie

Hoe wil je je voeding daarop aansluiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
@tomtommie
Zijn dat geen subwoofers?

@Ricodeventer
Volgens mij zie ik een 12VDC aansluiting zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft iemand ervaring of verstand van deze omvormer? hoe sluit je die aan?

http://icorecomputing.com...2011/03/1300665003-58.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 405567 op 06-05-2011 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Anoniem: 405567 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 18:31:
heeft iemand ervaring of verstand van deze omvormer? hoe sluit je die aan?

http://icorecomputing.com...2011/03/1300665003-58.jpg
Dat is een ATX voeding, welke in PCs gebruikt worden. Eigenlijk ongeschikt voor kistradio's, hoewel het wel zal werken met wat modificaties, is het onnodig om zo'n grote voeding te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC

pythagorasABC

A²+B²=C²

Ik ben van plan om een speaker (zo één) om te bouwen tot een kistradio. Ik ben dus van plan om de accu en versterker daar in te plaatsen. Ik vraag me wel nog een paar dingen af:

Gaat dit veel problemen opleveren voor de klankkast? Het is een merkloze speaker, dus ik verwacht van niet.
Kan ik mijn accu (gel) langduring ondersteboven of op zijn zij leggen?
Waar kan ik de onderdelen het beste monteren? Ik was van plan ze bovenaan te monteren, zodat de bas meer ruimte heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-05 13:17

tomtommie

Alaaf!

@Ricodeventer
Er zit inderdaad een aansluiting op voor de voeding, die print is de versterker, echter de boxjes krijgen luidspreker aansluitingen zodat ik een losse versterker erop aan kan sluiten, zodoende kan ik een los versterkertje maken dat op batterijen werkt voor mobiel gebruik!

@Japperrrr
Subwoofers van 7cm? Ik denk dat het full range speakertjes zijn, ik zie wel, ik maak eens een kistje voor ze en dan kijken hoe het klinkt, de buitenmaten moeten 11*11*11cm worden, niet zo gigantisch veel klankkast dus...

@pythagorasABC
Ik zou ze toch echt onderin maken hoor, in verband met het gewicht van een accu! Gelaccu's kunnen in elke positie gebruikt worden, misschien wel even opletten met opladen, dit moet volgens mij rechtop gebeuren.
En tjah klankkast, leg alles erin en probeer het uit zou ik zeggen. De accu is het grootst, een ta2024 neemt nauwelijks ruimte in!

[ Voor 25% gewijzigd door tomtommie op 06-05-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
tomtommie schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 19:53:
@Japperrrr
Subwoofers van 7cm? Ik denk dat het full range speakertjes zijn, ik zie wel, ik maak eens een kistje voor ze en dan kijken hoe het klinkt, de buitenmaten moeten 11*11*11cm worden, niet zo gigantisch veel klankkast dus...
Er bestaan nog wel kleinere subwoofertjes hoor ;)

Als je ze snel en goedkoop wilt testen moet je gewoon bij een bouwmarkt met zagerij in de afvalbak een stuk 12mm+ MDF zoeken; kun je als het goed is zo gratis meenemen. Als er niets ligt kun je om een 'dekplaat' vragen. Meestal hebben ze die ook nog wel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-03-2024
fterheide schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:18:
[...]

Als je voor de versterker de potmeter plaatst dan heeft dat geen invloed op elkaar.
Een 50k potmeter voor een versterker van 2*15 watt of 2*100 watt maakt niets uit.
Zal 100k ook werken, in de startpost staat van wel iig.
Wat zeggen de getalletjes eigenlijk :+ ?

[ Voor 5% gewijzigd door xammies op 06-05-2011 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
@ pythagoras,
Alles kan met gel-accu's behalve ondersteboven laden. Verder werkt het prima hoor in zo'n boxje.

Heb onlangs overigens nog eens nagevraagd bij arjen, maar slechts 1 kanaal gebruiken van de TA2024 is geen enkel probleem. (voor jouw eventueel wel handig om te weten :) )

@ Tomtommie,
Ik weet niet hoeveel wat dat dingetje is wat er bij hoort, maar ik zou eens zo'n 3 Watt versterkertje proberen. Grote kans dat het je niet tegenvalt. Is erg goed op batterijen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC

pythagorasABC

A²+B²=C²

lredev schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 20:21:
@ pythagoras,
Alles kan met gel-accu's behalve ondersteboven laden. Verder werkt het prima hoor in zo'n boxje.

Heb onlangs overigens nog eens nagevraagd bij arjen, maar slechts 1 kanaal gebruiken van de TA2024 is geen enkel probleem. (voor jouw eventueel wel handig om te weten :) )
Oh geweldig! Wat zou er gebeuren als ik hem ondersteboven/op zijn kant probeer op te laden? Gebeurt er niets of gaat hij kapot?
Waar zou jij trouwens de accu plaatsen? Zou het veel bas kosten als ik de accu gewoon onderop plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 10:07
Ik heb vorig jaar een kratje gebouwd samen met een maatje. Bestaande uit een 12v/24a lood accu, 2x 55w Pioneer speakers en een Kenwood radio met afstandbediening en usb ingang.
Het ding laad ik op met een 12v /4,5 el cheapo lader die ik nog had liggen aangezien de druppellader de geest heeft gegeven.

Ik ben nog van plan om een versterkertje toe te voegen, aangezien het geluid niet helemaal optimaal is.

Plaatjes in m'n dropbox:
http://www.dropbox.com/gallery/24349985/1/kratradio?h=26859d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
net eventjes gewerkt om een kistje te maken, maar is een beetje tegen gevallen. mijn zaag en schroef kunsten zijn nog steeds erg belabberd :P (+hij weegt iets meer dan verwacht, 13 kg)

[YouTube: http://youtu.be/psYf84vmHLU]

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Vraag me af of dat handvat wel sterk genoeg is aangezien je het middenstuk eruit heb. Heb je trouwens gewoon gebruik gemaakt van 2 speakers in eigen behuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
dat handvat is gelukkig wel sterk genoeg, :) hij is nog niet kapot gevallen iig xD
en dat zijn inderdaad gewoon 2 speakers in hun eigen behuizing, scheelt een heleboel gedoe maar resulteert dus wel in een erg zware kist..

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

JeroenF schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 22:12:
dat handvat is gelukkig wel sterk genoeg, :) hij is nog niet kapot gevallen iig xD
en dat zijn inderdaad gewoon 2 speakers in hun eigen behuizing, scheelt een heleboel gedoe maar resulteert dus wel in een erg zware kist..
Misschien een idee om die hele kist achterwege te laten? Kan wel een bodem of een balk tussen de speakers in maken waarop je de accu en versterker plaats. Dan heb je de hele behuizing eromheen niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
JeroenF schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 21:22:
net eventjes gewerkt om een kistje te maken, maar is een beetje tegen gevallen. mijn zaag en schroef kunsten zijn nog steeds erg belabberd :P (+hij weegt iets meer dan verwacht, 13 kg)

[video]
ERg geinig gedaan maar ziet er wel kwetsbaar uit! Waar muziek is, is vaak bier en "onhandigheid"...

Bij dit soort speakers kan je vaak erg goed een woofer er uit schroeven, en dan heb je best veel werkruimte.

En bij de speaker waar je alle hardware inbouwt maak je van "speaker ingang" de uitgang naar de andere toe. en dan gewoon aan elkaar lijmen of balkje eronder!

Anyway, gewoon wat ideeen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan-rutten
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-01-2023
lredev schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 01:09:
[...]

Zoals op de productpagina staat :P :
[afbeelding]
bedankt maar waar zijn die groene en blauwe 5 volt voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
daan-rutten schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 22:35:
[...]

bedankt maar waar zijn die groene en blauwe 5 volt voor
Die zijn "extra", maar overbodig. Ik zal een wat duidelijke tekeningetje plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Iredev, even een vraag. Heb een bestelling geplaatst en vrijwel alles kunnen bestellen bij je. Alleen ben ik nog op zoek naar de juiste 16v 4700uF elco. Deze kon ik niet vinden op je site. Kan je me een link sturen welke ik moet hebben? Had het al eerder gevraagd, maar van niemand een juiste link gekregen.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij Tinypic.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink