[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 34 Laatste
Acties:
  • 171.193 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:45

TDB

hmmm, nu wil ik mijn laptop op mijn Loewe tv aansluiten. Zodra ik dat doe, ziet mijn computer de loewe tv: zowel bij de beeldscherminstellingen als ook de Dell audio. Maar wat ik ook probeer, mijn loewe laat geen beeld zien en geluid horen.... :X ergens doe ik iets fout, maar wat?? Iemand een idee?

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Selecteer de juiste input op de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05-2024
TDB schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 20:42:
hmmm, nu wil ik mijn laptop op mijn Loewe tv aansluiten. Zodra ik dat doe, ziet mijn computer de loewe tv: zowel bij de beeldscherminstellingen als ook de Dell audio. Maar wat ik ook probeer, mijn loewe laat geen beeld zien en geluid horen.... :X ergens doe ik iets fout, maar wat?? Iemand een idee?
Waarmee heb je hem aangesloten op je loewe tv ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:54
Ik zit nu te twijfelen tussen de n00x7m07 (met 1080p 3D scherm) en de n00x7m06 (900p). Het prijsverschil is een kleine 140 euro.

Is dat het waard qua kwaliteit van het scherm? De extra pixels vind ik wat minder interessant omdat er voornamelijk spelletjes en video op komen te draaien, maar invalshoek en kleurechtheid vind ik dan wel weer belangrijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan bij de 06 config trouwens gratis €45 upgraden, zodat je de 10% bon kan gebruiken waar je weer €45 korting mee verkrijgt.
Bijvoorbeeld door de wifi kaart te upgraden en een headset erbij te nemen voor een meerprijs van €4.

Ik zou zelf wel het 3D scherm nemen, of eigenlijk het AG scherm omdat ik veel waarde hecht aan een hogere resolutie. Een goed scherm is het imo waard om voor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-07 10:41
Wat ik wel een slecht ding vind van dell zijn die hdd brackets, wat zijn die gammel zeg.
mogen ze wel iets degelijker maken. en die schroefjes niet met loctide vast zetten.

maar reinstall met een vertex 3 ging soepeltjes met een dell oem iso.
is wel een groot snelheids verschil van een hd naar een ssd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111378

waarom zo de nadruk op 2630 en niet de 2720 proc?
investeer in de proc , scherm en graf kaar en upgrade buiten del om met een ssd en extra geheugen, dan heb je een killer machine. goed voor vele jaren mits je heavy dingen draait of games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eBoR schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 22:46:
Wat ik wel een slecht ding vind van dell zijn die hdd brackets, wat zijn die gammel zeg.
mogen ze wel iets degelijker maken. en die schroefjes niet met loctide vast zetten.

maar reinstall met een vertex 3 ging soepeltjes met een dell oem iso.
is wel een groot snelheids verschil van een hd naar een ssd
waarom vertex (minder betrouwbaar) en niet de intel 510 ?
verschil in dagelijks leven is niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beter de M4. De 510 is het niet waard voor de prijs, en de vertex is mega onbetrouwbaar. Niet kopen.
Anoniem: 111378 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 22:46:
waarom zo de nadruk op 2630 en niet de 2720 proc?
investeer in de proc [...]
Behalve dat ik nog geen verschil merk tussen 800mhz en 2400mhz in de meeste taken... De processor is echt overrated tegenwoordig. Tenzij je video's wil bewerken neem je gewoon een goedkope processor. €175 is die paar Mhz NIET waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-07 10:41
Anoniem: 111378 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 22:49:
[...]

waarom vertex (minder betrouwbaar) en niet de intel 510 ?
verschil in dagelijks leven is niet zo groot.
ik wilde een 240 gb disk en deze kon ik kopen voor 330 euro (2de hands maar nog in seal)
scheelde net te veel die intel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 22:52:
Beter de M4. De 510 is het niet waard voor de prijs, en de vertex is mega onbetrouwbaar. Niet kopen.

[...]

Behalve dat ik nog geen verschil merk tussen 800mhz en 2400mhz in de meeste taken... De processor is echt overrated tegenwoordig. Tenzij je video's wil bewerken neem je gewoon een goedkope processor. €175 is die paar Mhz NIET waard.
DIE PROC daar zit wat in. ik zag het meer als een lange termijns investering. kun je die proc overclocken, ?

die vertex snap ik ook maar ik lees teveel negatieve verhalen over de snelste ssd om die in mijn laptop te planten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dakstone, ik lees op de dell info pagina wel techinsche details over de 3D scherm maar niet over de normale 1080 scherm. weet jij die ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet echt. Ik weet wel welk scherm erin zit, maar ik heb nog geen review ervan gezien. Het scherm word echter niet altijd positief beoordeeld vanwege de -volgens sommigen- te agressieve matte coating.

Tevens hebben de specs bij schermen niet altijd veel zin. Uit het hoofd heeft het 900p scherm:
200:1 contrast, <220cd/m max. helderheid. 60% NTSC.

Het 3D scherm komt tot de:
700:1 contrast, <400cd/m helderheid, 72% NTSC, 120hz refresh rate.

Het matte scherm heeft volgens mij
onbekend contrast, maar ik gok 700:1. ~300cd/m helderheid, 72% NTSC

Ter vergelijking heeft het xps 15 scherm:
700:1 contrast, 300cd/m helderheid, 95% NTSC

Het verschil zit hem voornamelijk in glossy/mat. En dat is een heel groot verschil, ik vind mat namelijk 3x niets. Jij vind glossy misschien troep. Persoonlijke keuze dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

Teutates schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 21:38:
[...]

Gewoon met een hdmi en het kanaal ook op hdmi gezet. Wat ik ook probeer:geen beeld & geluid :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 23:23:
Niet echt. Ik weet wel welk scherm erin zit, maar ik heb nog geen review ervan gezien. Het scherm word echter niet altijd positief beoordeeld vanwege de -volgens sommigen- te agressieve matte coating.

Tevens hebben de specs bij schermen niet altijd veel zin. Uit het hoofd heeft het 900p scherm:
200:1 contrast, <220cd/m max. helderheid. 60% NTSC.

Het 3D scherm komt tot de:
700:1 contrast, <400cd/m helderheid, 72% NTSC, 120hz refresh rate.

Het matte scherm heeft volgens mij
onbekend contrast, maar ik gok 700:1. ~300cd/m helderheid, 72% NTSC

Ter vergelijking heeft het xps 15 scherm:
700:1 contrast, 300cd/m helderheid, 95% NTSC

Het verschil zit hem voornamelijk in glossy/mat. En dat is een heel groot verschil, ik vind mat namelijk 3x niets. Jij vind glossy misschien troep. Persoonlijke keuze dus.
ik heb glossy gezien op een ander scherm maar zodra er maar een andere felle lichtbron is dan zie je die spiegelen in je scherm. heel irritant. ik sluit er voor dagelijks gebruik een dell 24 inch op aan dus daar zal ik minder last van hebben. het gaan mij om de scherpte en dat hij ook nog een hogere refresh rate heeft daar val ik voor. het 3d gebeuren doe ik toch niets mee. ik twijfel dus nog tussen de 3d en de niet 3d, wat is het verschil en is het merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

120hz merk je niet buiten games, voor films is het ook niet merkbaar (24fps meestal, 23.97hz loopt de soep in vanwege een bug in de IGP). Het grootste verschil zit hem dus in de coating en hogere max. helderheid (niet erg interessant imo). Ik zou in jouw schoenen dan voor het anti-glare scherm kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 23:40:
120hz merk je niet buiten games, voor films is het ook niet merkbaar (24fps meestal, 23.97hz loopt de soep in vanwege een bug in de IGP). Het grootste verschil zit hem dus in de coating en hogere max. helderheid (niet erg interessant imo). Ik zou in jouw schoenen dan voor het anti-glare scherm kiezen.
hogere refresh kan alleen samen met het 3d scherm en 3d kaart, igp komt niet aan bod als ik het goed begrijp.
voor mij is een scherp en rustig beeld wenselijk. ik doe alleen veel kantoor werk maar vind dit wel belangrijk.

met 2630, 3d scherm en 4gb kom ik nu op 923.53.
- ik snap het verschil niet tussen international keyboard en NL versie.
- wel of geen blu ray ?
- welke draadloze uitbreiding is het beste, de 6320 of de n1030 ?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 111378 op 10-07-2011 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111378 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 23:59:
[...]

hogere refresh kan alleen samen met het 3d scherm en 3d kaart, igp komt niet aan bod als ik het goed begrijp.
voor mij is een scherp en rustig beeld wenselijk. ik doe alleen veel kantoor werk maar vind dit wel belangrijk.

- wel of geen blu ray ?
"Nederlands"
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/24/Nederlandse_toetsenbordindeling_-_tekst_als_paden.svg/500px-Nederlandse_toetsenbordindeling_-_tekst_als_paden.svg.png

Standaard in nederland: US-international
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/22/KB_US-International.svg/500px-KB_US-International.svg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

okay duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Anoniem: 395864 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 15:13:
[...]

Geef dan gewoon helemaal geen geld uit. :)

Die 8GB extra heeft zeer waarschijnlijk geen enkele functie, dus daar ga je ook absoluut niks van merken. 12GB is alleen leuk als je echt héél zware applicaties draait, applicaties die extreem veel geheugen vreten.

Voor de gemiddelde thuisgebruiker is 2GB al meer dan zat, zeker met een clean install.
Tegenwoordig is 4GB toch wel standaard. Met een 2GB systeem loop je imho redelijk snel tegen de limiet aan en gaat je systeem swappen naar de harddisk. Een clean install blijft nooit lang clean, dus zou ik zeker gezien de lage geheugenprijzen voor minimaal 4GB gaan.
Als je gaat photoshoppen is meer ram altijd welkom.
Anoniem: 111378 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 23:11:
[...]

DIE PROC daar zit wat in. ik zag het meer als een lange termijns investering. kun je die proc overclocken, ?

die vertex snap ik ook maar ik lees teveel negatieve verhalen over de snelste ssd om die in mijn laptop te planten.
De 2720 ondersteunt een aantal technieken die de 2630 niet ondersteunt. Hangt er dus van af of je dat nodig hebt. Verder zal een 2720 beter presteren met meer dan 8GB aan ram. De 2630 schakelt namelijk bij meer dan 8GB over naar single channel geheugen ipv dual channel. Dat is altijd nog sneller dan swappen op de harddisk natuurlijk.
Of je de 2720 nodig hebt hangt dus af van wat je er mee wilt doen. Voor normale dingen zal het wel overkill zijn, zeker voor de forse meerprijs van 180 euro die ik het persoonlijk niet waard vind.
Anoniem: 303530 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 00:04:
[...]

"Nederlands"
[afbeelding]

Standaard in nederland: US-international
[afbeelding]
M'n ouders hebben een laptop met "nederlands" toetsenbord. De letters en cijfers zitten wel op de juiste plaats, maar alle tekens zitten ergens anders, heel vervelend. US international is dus de beste keuze.

[ Voor 19% gewijzigd door BounceMeister op 10-07-2011 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BounceMeister schreef op zondag 10 juli 2011 @ 10:53:
[...]

Tegenwoordig is 4GB toch wel standaard. Met een 2GB systeem loop je imho redelijk snel tegen de limiet aan en gaat je systeem swappen naar de harddisk. Een clean install blijft nooit lang clean, dus zou ik zeker gezien de lage geheugenprijzen voor minimaal 4GB gaan.

[...]

De 2720 ondersteunt een aantal technieken die de 2630 niet ondersteunt. Hangt er dus van af of je dat nodig hebt. Verder zal een 2720 beter presteren met meer dan 8GB aan ram. De 2630 schakelt namelijk bij meer dan 8GB over naar single channel geheugen ipv dual channel. Dat is altijd nog sneller dan swappen op de harddisk natuurlijk.
Of je de 2720 nodig hebt hangt dus af van wat je er mee wilt doen. Voor normale dingen zal het wel overkill zijn, zeker voor de forse meerprijs van 180 euro die ik het persoonlijk niet waard vind.

[...]

M'n ouders hebben een laptop met "nederlands" toetsenbord. De letters en cijfers zitten wel op de juiste plaats, maar alle tekens zitten ergens anders, heel vervelend. US international is dus de beste keuze.
4gb is voor nu even genoeg en voor 50 euro heb je 8gb extra alternatief geheugen .

de mobiele procs ben ik me neit bekent mee. mijn desktop heeft een i7 860 en die is redellijk snel genoeg. overclock in een klik op een knopje maar zonder overclocken is het genoeg. het is lastig voor mij om in te schatten hoe de 2630 of 2720 zich verhoudt tot die 860 die ik heb. ik investeer persoonlijk liever in een zwaardere processor dan in een blu ray speler. blu ray films kijk ik wel op mijn tv en niet op mijn laptop en als ik al media gebruik is het maximaal een dvd. rest is download.

toetsenbord is mij duidelijk, de niet letter tekens zitten op de verkeerde plek, dus ik hou de international versie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat heb ik een tip voor je: schakel je overklok uit en kijk of je nu echt verschil merkt tussen die 25% snelheid :) Waarschijnlijk ga je dat buiten taken die sowieso al een paar seconden duren niet merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 11:54:
Dat heb ik een tip voor je: schakel je overklok uit en kijk of je nu echt verschil merkt tussen die 25% snelheid :) Waarschijnlijk ga je dat buiten taken die sowieso al een paar seconden duren niet merken.
daar heb je gelijk in, immers je proc telt niet constant 100% maar slechts in zwaardere situaties en turbo reken ik dan niet mee. die schakelt ook alleen maar bij in nodige gevallen.

interessante link, daar lees ik dat die 2720 toch net een stap beter is.
http://ark.intel.com/Compare.aspx?ids=52219,52227,50067,

een investering van 150 euro klinkt veel maar over een periode van 3jaar valt het enorm mee.
paar weken terug kwam ik op een config van 1372 en nu nog maar op 1032 dus die extra voor die zwaardere proc zou er best afkunnen. verlengt mijn inziens wel de levensduur in gevoel snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Anoniem: 111378 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 12:08:
[...]
een investering van 150 euro klinkt veel maar over een periode van 3jaar valt het enorm mee.
paar weken terug kwam ik op een config van 1372 en nu nog maar op 1032 dus die extra voor die zwaardere proc zou er best afkunnen. verlengt mijn inziens wel de levensduur in gevoel snelheid.
Met het geld dat je nu bespaart kan je over 2 jaar een upgrade CPU halen welke waarschijnlijk nog een stuk sneller is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395864

Extra geld "investeren" in een gebruiksartikel als een computer, in de hoop dat deze langer "meegaat", heeft geen enkele zin. Ga gewoon voor de beste "bang for the buck" van dat moment. Tegen de tijd dat het apparaat te langzaam wordt, koop je gewoon een hele nieuwe.

Tenzij je echt geld teveel hebt natuurlijk. Dan koop je gewoon elk half jaar het allersnelste van het allersnelste. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Megamind schreef op zondag 10 juli 2011 @ 12:11:
[...]

Met het geld dat je nu bespaart kan je over 2 jaar een upgrade CPU halen welke waarschijnlijk nog een stuk sneller is ;)
Kan je de cpu achteraf nog "makkelijk" upgraden dan? (afgezien van de vraag of het dan nog wel compatible is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat kan. Maar een snellere CPU gaat nooit de voordelen bieden die een SSD of beter scherm bied. Investeer daar dan pas ook in als alle andere opties al zijn uitgeput.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BounceMeister schreef op zondag 10 juli 2011 @ 12:27:
[...]

Kan je de cpu achteraf nog "makkelijk" upgraden dan? (afgezien van de vraag of het dan nog wel compatible is).
In theorie kan het. Maar tegen de tijd dat jij écht een nieuwe CPU nodig hebt, heeft Intel allang drie nieuwe sockets geïntroduceerd. En dan ben je dus veroordeeld tot de snelste CPU met de ouwe socket. Wat dus eigenlijk neerkomt op dezelfde ouwe meuk die je eigenlijk al had. ;)

Als je écht een merkbaar snellere laptop wilt, ga dan voor de SSD. Tenzij het je alleen om de spellen gaat, maar dan moet je geen XPS 17 kopen, maar een laptop van 2 prijsklassen hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad.. Ik kom ze op GoT regelmatig tegen: ik wil een cpu upgrade. Waar wil je naar upgraden dan? Een Q6000 op 2GHz? 8)7

Kortom, dat is gewoon geen realistische optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Eigenlijk is het net als gewone pc's. Wat extra harddiskruimte is soms nog wel een handige upgrade, maar verder gewoon alles in één keer vervangen (cpu/mobo/mem/gpu). In het geval van een laptop dus gewoon het hele ding.
Een SSD staat al op het verlanglijstje, maar ze zijn nog erg prijzig. Een Intel 320 van 120GB zou wel mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 12:36:
Inderdaad.. Ik kom ze op GoT regelmatig tegen: ik wil een cpu upgrade. Waar wil je naar upgraden dan? Een Q6000 op 2GHz? 8)7

Kortom, dat is gewoon geen realistische optie.
Vroeger kon dat wel overigens. In de tijd van de P55C en de P2/P3 met BX chipset. Toen kon je met CPU-upgrades een heel eind komen, puur doordat de CPU's pin-compatible bleven met de socket van je mobo.

Maar die tijden zijn helaas voorbij. Wellicht komen ze ooit wel weer terug. ;)

Iets anders dat bij laptops speelt, is natuurlijk dat je koeling helemaal niet berekend kan zijn voor de snellere cpu. Wat dat betreft moet je een laptop toch meer zien als een black box dan een desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
BounceMeister schreef op zondag 10 juli 2011 @ 12:38:
Een Intel 320 van 120GB zou wel mooi zijn.
Welke 10 euro goedkoper is dan die CPU upgrade ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IVY bridge is ook wel compatibel met het sandy bridge socket. Dat werd tijd, intel verslijt zijn mobiele sockets in rap tempo.

Maar dan gaat je laptop 1 generatie (= 1 jaar) langer mee. Big deal, aangezien je weer 25-20% van de nieuwprijs kwijt bent aan een processor...
Megamind schreef op zondag 10 juli 2011 @ 12:41:
[...]

Welke 10 euro goedkoper is dan die CPU upgrade ;)
Klopt. Ik heb tegenwoordig ook liever i3+SSD dan i7+doodnormale harde schijf, om even aan te geven hoe traag zo'n harde schijf eigenlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 12:44:
IVY bridge is ook wel compatibel met het sandy bridge socket. Dat werd tijd, intel verslijt zijn mobiele sockets in rap tempo.
Dat is toch wel enigszins goed nieuws, met name voor desktops!

Maar ik vrees dat je bij een laptop dan ook tegen het BIOS aanloopt. Dell zal er in elk geval geen BIOS-update voor uitbrengen, want Dell wil helemaal niet dat mensen huis-tuin-en-keukenupgrades van de CPU uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De mobiele socket bedoel ik. Ik heb geen idee wat intel aan het doen is het de desktopsockets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 12:49:
De mobiele socket bedoel ik. Ik heb geen idee wat intel aan het doen is het de desktopsockets.
Ow. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Morgen dan ook maar een XPS bestellen. Er gaat direct een SSD in, maar hoe makkelijk is het om deze in te bouwen? Als in - kom je er makkelijk bij, of moet je het halve ding demonteren zoals bij mijn laatste MSI laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo ongeveer:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.com/typo3temp/pics/01f12e7a58.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Megamind schreef op zondag 10 juli 2011 @ 12:11:
[...]

dat klopt alleen zie je in mijn link dat er 2 verschillende voetjes gebruikt worden. 988 en 1244. de langzame alleen 988 en de snelle beide. tis dus voor mij niet duidelijk welk bord er nu in zit.

ik zal in iedergeval een ssd plaatsen, daar isj meer winst uit te halen dan een proc. ik vraag me alleen af of die 2630 niet te langzaam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xV0rtexx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-06 00:29
Ik gebruik nog steeds een E6600 en het is het niet waard om over te stappen naar een Q9550. De keuze voor een nieuw apparaat (Dell XPS 17 :) ), is prijstechnisch gewoon aantrekkelijker. Een grotere CPU upgrade dan dit zullen we in de nabije toekomst niet gaan vinden, hoogstens een APU upgrade, maar ik dwaal af...Kortom, een CPU upgrade is het mijns inziens nooit waard.

xVortexx D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Weet iemand hoe je het "System Resume" ding uitzet en dat-ie gewoon in sleep mode blijft (dus openklappen, direct Windows).

Bij mij gaat-ie eerst in sleep mode, maar na een tijdje gaat de sleep mode zeg maar ook uit en gebruikt dan "Windows Resume/System Resume" (duurt wat langer dan gewone sleep mode). Weet iemand hoe je instelt dat sleep mode veel langer zo blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Dank, veel makkelijker kan dus niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xV0rtexx schreef op zondag 10 juli 2011 @ 13:29:
Ik gebruik nog steeds een E6600 en het is het niet waard om over te stappen naar een Q9550. De keuze voor een nieuw apparaat (Dell XPS 17 :) ), is prijstechnisch gewoon aantrekkelijker. Een grotere CPU upgrade dan dit zullen we in de nabije toekomst niet gaan vinden, hoogstens een APU upgrade, maar ik dwaal af...Kortom, een CPU upgrade is het mijns inziens nooit waard.
okay. blijft twijfelen. en windows versie twijfel ik ook over, ultimate of home premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:20
Uniciteit schreef op zondag 10 juli 2011 @ 13:33:
Weet iemand hoe je het "System Resume" ding uitzet en dat-ie gewoon in sleep mode blijft (dus openklappen, direct Windows).

Bij mij gaat-ie eerst in sleep mode, maar na een tijdje gaat de sleep mode zeg maar ook uit en gebruikt dan "Windows Resume/System Resume" (duurt wat langer dan gewone sleep mode). Weet iemand hoe je instelt dat sleep mode veel langer zo blijft?
Is dat niet een vraag voor "Het Grote Windows Vragen Topic"?

Heeft (zover ik kan inschatten aan de hand van je vraag) nada met de XPS 17 te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

guapper schreef op zondag 10 juli 2011 @ 14:01:
[...]

Is dat niet een vraag voor "Het Grote Windows Vragen Topic"?

Heeft (zover ik kan inschatten aan de hand van je vraag) nada met de XPS 17 te maken.
het is een vraag over windows en welke versie in context van gebruik op een laptop, heeft niet het doel om de versies in het algemeen te bespreken en onderlingen verschillen.
als ik terug lees zie ik vele problemen met windows , drivers en de xps 17. de vraag is dus wel degelijk relevant voor gebruik met xps. is het de investering waard om voor ultimate te gaan, niet en waarom danwel niet. voor desktop heb ik ultimate. geen ervaring met home premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:43
BounceMeister schreef op zondag 10 juli 2011 @ 10:53:
[...]

Dat je install clean blijft ligt totaal aan je manier van gebruiken. 4GB is genoeg voor 80% van de systemen. Photoshop, virtualiseren (meer dan 1-2 Windows VM's), videobewerking of mensen die nooit wat sluiten hebben 8GB nodig, de rest niet. En 8GB vs een SSD, dan zou ik voor de SSD gaan. Je harde schijf is nog altijd het traagste onderdeel van de pc. Heb je het geld niet voor een SSD, dan pak de Momentus XT van Seagate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

F1xxer schreef op zondag 10 juli 2011 @ 14:13:
[...]

Dat je install clean blijft ligt totaal aan je manier van gebruiken. 4GB is genoeg voor 80% van de systemen. Photoshop, virtualiseren (meer dan 1-2 Windows VM's), videobewerking of mensen die nooit wat sluiten hebben 8GB nodig, de rest niet. En 8GB vs een SSD, dan zou ik voor de SSD gaan. Je harde schijf is nog altijd het traagste onderdeel van de pc. Heb je het geld niet voor een SSD, dan pak de Momentus XT van Seagate.
8 gb kost nu 50,16 euro bij azerty. dat zijn de kosten dus echt niet.
ssd is a no brainer, die zijn enorm veel sneller dan een laptop disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Uniciteit schreef op zondag 10 juli 2011 @ 13:33:

Kijk eens bij de Power Options (advanced)
via control panel > hardware and sound > power options > edit plan settings -> change advanced power settings.
of Windows+R (uitvoeren) powercfg.cpl -> enter

Daar zie je een heleboel opties, waaronder een afdeling Sleep. Klap die open en je ziet achter 'hybernate after' 2 settings staan voor 'on battery' en 'plugged in'.

Speel daar een mee en kijk of je het gewenste effect kunt bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

guapper schreef op zondag 10 juli 2011 @ 14:27:
[...]

Kijk eens bij de Power Options (advanced)
via control panel > hardware and sound > power options > edit plan settings -> change advanced power settings.
of Windows+R (uitvoeren) powercfg.cpl -> enter

Daar zie je een heleboel opties, waaronder een afdeling Sleep. Klap die open en je ziet achter 'hybernate after' 2 settings staan voor 'on battery' en 'plugged in'.

Speel daar een mee en kijk of je het gewenste effect kunt bereiken.
Ah, dus hibernate is de diepe slaap modes zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
hibernate = winterslaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Is er nu eigenlijk al duidelijkheid of de 550M een gedownclockte 555M is? Oftewel heeft ie nu 96 of 144 shaders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

144 shaders, 128-bit bus

De GT555m heeft 144 shaders en een 192-bit bus. En GDDR3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
kellhus schreef op zondag 10 juli 2011 @ 13:21:
Morgen dan ook maar een XPS bestellen. Er gaat direct een SSD in, maar hoe makkelijk is het om deze in te bouwen? Als in - kom je er makkelijk bij, of moet je het halve ding demonteren zoals bij mijn laatste MSI laptop?
Als je het precies wilt weten: ;)
Als je hier op de support site van Dell kijkt, dan zie je hier de Service Manual.
Hier staat hoe je de harddisk moet plaatsen. Waarbij hier staat hoe je het klepje moet openen.
Het is wel belangrijk om het op de juiste manier te doen omdat je anders het risico loopt om nokjes af te breken.
Afbeeldingslocatie: http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/xpsL702X/en/SM/xps_l703.jpg
Afbeeldingslocatie: http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/xpsL702X/en/SM/shatner3.jpg Afbeeldingslocatie: http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/xpsL702X/en/SM/shatner6.jpg Afbeeldingslocatie: http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/xpsL702X/en/SM/xps_l713.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blijft een vreemd beleid. als je zelf een harddisk plaatst vervalt de garantie maar ze leggen we luit hoe je dat moet doen en ze doen het niet voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je zelf iets plaatst vervalt je garantie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351225

Wat vinden jullie van de volgende xps 15

Processor XPS L502x (NL, FCG01NL) – i5-2410M (2.3Ghz, 4Threads, 3MB cache)
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium 64-bits
Beeldscherm 15.6 HD WLED TL (1366x768) 720p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
Geheugen 4GB1 Dual Channel DDR3 SDRAM at 1333MHz
Harde schijf 640 GB2 SATA harde schijf ( rpm)
(7200 rpm)
Optisch station 8x DVD+/-RW Optical Drive
Videokaart 1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Graphics Card
Garantie 1 year of coverage included with your PC
Geadverteerd systeemgewicht 2.96 kg.

Momenteel 664 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Bedankt Meister, die haal ik vast binnen. Morgen ga ik een XPS 17 en SSD bestellen. Alleen jammer dat een backlit keyboard geen optie meer is , begrijp ik uit de XPS 15 thread?

Edit: snake, je zit in de XPS 17 thread ;) Daarnaast heb ik net een 15.6 laptop met 768p res weggedaan, dat is niet echt een aanrader..

[ Voor 28% gewijzigd door kellhus op 10-07-2011 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351225

O foutje!
Wil je daar wat meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 21:04:
Als je zelf iets plaatst vervalt je garantie niet.
my is door dell customer service verteld dat het plaatsen van een ssd of zelf geheugen plaatsen de garantie doet vervallen. waar moet ik nu vanuit gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
De resolutie is simpelweg te laag voor een 15.6" scherm. Bij 13" kan het nog net, maar daarna niet meer.

Vraagje aan andere XPS 17 gebruikers met 1080p scherm. Realistisch gezien zal ik veel games op lagere resoluties moeten spelen ivm performance, maar volgens de review van notebookcheck zou het scherm hier heel goed mee overweg kunnen. Kan iemand dit bevestigen, aangezien ik best veel zal gaan gamen met de laptop? Mijn oude laptop deed dit namelijk niet erg goed, waardoor alles er altijd erg blurry uitzag op een andere res dan native.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Zijn er (behalve bij dell zelf) ook nog leuke sleeves te vinden voor deze (grote) laptop? Je hebt namelijk niet alleen het grote formaat, maar ook nog eens de grote accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111378 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:12:
[...]

my is door dell customer service verteld dat het plaatsen van een ssd of zelf geheugen plaatsen de garantie doet vervallen. waar moet ik nu vanuit gaan?
Van mij ;) .
Dell hanteert een beleid waar de garantie niet vervalt als je iets vervangt, al vervang je het scherm, toetsenbord (heb ik gedaan), harde schijf (idem), dvd drive (jawel..). Dat zal de monteur die voor je deur staat niets uitmaken.
kellhus schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:17:
De resolutie is simpelweg te laag voor een 15.6" scherm. Bij 13" kan het nog net, maar daarna niet meer.
Ik vind het voor 13" al niet eens meer te doen eigenlijk...

Ik geloof trouwens dat je de meeste games wel op 1080p kan spelen. Sowieso ziet het er op low @ 1080p beter uit dan op high op een of ander low-contrast scherm :X :P Dus maak je daar niet te druk over.
BounceMeister schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:20:
Zijn er (behalve bij dell zelf) ook nog leuke sleeves te vinden voor deze (grote) laptop? Je hebt namelijk niet alleen het grote formaat, maar ook nog eens de grote accu.
De meeste sleeves zijn erg flexibe. Ik verwacht niet dat er sleeves zijn waar de 6-cel wel inpast, en de 9-cel niet tenzij het sowieso net-aan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

hmmm, nu wil ik mijn laptop op mijn Loewe tv aansluiten. Zodra ik dat doe, ziet mijn computer de loewe tv: zowel bij de beeldscherminstellingen als ook de Dell audio. Maar wat ik ook probeer, mijn loewe laat geen beeld zien en geluid horen.... ergens doe ik iets fout, maar wat?? Iemand een idee?
Gewoon met een hdmi en het kanaal ook op hdmi gezet. Wat ik ook probeer:geen beeld & geluid
Zou het mogelijk verband kunnen hebben met verschillen in de HDMI versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Anoniem: 303530 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:30:
[...]

Ik vind het voor 13" al niet eens meer te doen eigenlijk...

Ik geloof trouwens dat je de meeste games wel op 1080p kan spelen. Sowieso ziet het er op low @ 1080p beter uit dan op high op een of ander low-contrast scherm :X :P Dus maak je daar niet te druk over.
Daar heb je wel een punt. Zelf doel ik echter meer op toekomstige games als Skyrim en Diablo 3 (enige games die ik ga spelen). D3 zal nog wel gaan lukken, Blizzard kennende, maar Skyrim @ 1080p zie ik wat somberder in ;)

Edoch, volgens Notebookcheck zou het 1080p scherm van de XPS 17 uitermate geschikt zijn om ook op lagere resoluties te gamen:
1600x900 pixels are often the limit, 1920x1080 is too much for the GeForce GT 555M. Great: Low resolutions are perfectly interpolated by the XPS 17's screen
Zijn er eigenaars van de laptop die wat ervaringen kunnen delen over gamen op een lagere resolutie dan native met het 1080p scherm?

Laatste punt - ik las op de fora van notebookreview veel klachten van mensen waarbij hun fan steeds in idle mode ging om vervolgens weer op volle toeren aan te slaan, met alle herrie vandien. Dit lijkt vooral voor te komen met mensen die gekozen hebben voor de 3D versie van de GT 555m, omdat het hierbij niet mogelijk is om terug te switchen naar de onboard graka (kom even niet op de naam van dit proces ;))

Qua geluid van de fans is het met de non 3D GT555m wel te doen dus, tijdens simpele activiteiten als browsen? Bij zwaardere applicaties mag de fan wat mij betreft losgaan, dan heb ik toch een koptelefoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56577

Anoniem: 111378 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 23:59:
[...]
- wel of geen blu ray ?
Ik kom met 2630, 3d scherm en 4gb uit op € 1.044,05 -> € 1.073,05 incl verzending :?

Wat doe ik verkeerd? Ik begin bij de duurste samenstelling want als ik het anders doe kom ik nog duurde uit.

Ik vraag me ook af welke draadloze uitbreiding het beste is, de 6320 of de n1030.

Mijn laptop is vorige week gestolen op vakantie :'( en ik moet er weer een hbben als ik over 3 weken weer aan het werk ga...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xV0rtexx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-06 00:29
Anoniem: 56577 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 09:39:
[...]

Ik kom met 2630, 3d scherm en 4gb uit op € 1.044,05 -> € 1.073,05 incl verzending :?

Wat doe ik verkeerd? Ik begin bij de duurste samenstelling want als ik het anders doe kom ik nog duurde uit.

Ik vraag me ook af welke draadloze uitbreiding het beste is, de 6320 of de n1030.

Mijn laptop is vorige week gestolen op vakantie :'( en ik moet er weer een hbben als ik over 3 weken weer aan het werk ga...
Kortingsbonnen mis je!

xVortexx D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
[...]

Ik heb de 6230 en het bereik is erg goed. Veel beter dan de vorige laptop. Als ik het goed gelezen heb, heeft hij meer antennes. Voor die paar euro zou ik de 6230 nemen.
@1 post daarboven:
De fan van de xps 17 3D slaat af en toe aan, de ene keer harder dan de andere keer, maar dat ervaar ik (nog?) niet als storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kortingsbonnen mis je!
Ik ben ermee bezig geweest maar niets werkt...

Er zit al 5 % korting op en meer lukt me niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www1.euro.dell.com...9596&acd=1242212097620561

Je kan ook nog 5% korting verkrijgen door ergens een 10% waardebon vanaf te halen.. Maar die zijn nogal zeldzaam op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Ja, de waardebonnen thread is ook al een paar dagen dood..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan ik er 2 van deze setjes instoppen (4x 4GB) ?

Ik ben fotograaf en er moet flink gefotoshopt kunnen worden...

Voor mij is het erg belangrijk dat het een superbetouwbare laptop word die niet crasht als ik aan het werk ben.

Ik heb nog een Intel Postville SSD liggen , ik neem aan dat ik daar een clean systeem op kan zetten met een W7 installatie disk en dan de key van Dell kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 10:34:

Je kan ook nog 5% korting verkrijgen door ergens een 10% waardebon vanaf te halen.. Maar die zijn nogal zeldzaam op dit moment.
Die van 90 € korting werkt, ik moet dan wel eerst op minimaal 1100,- € komen door een muis en een headset te bestellen maar dan kom ik uit op € 1.024,03 ->€ 1.053,03 incl verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik heb mijn XPS 17 ook vandaag mogen ontvangen, puik ding :)
Bloatware valt me mee, moet nog een leuke SSD bestellen en dan gaan we windows opnieuw er op gooien.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Anoniem: 56577 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 10:45:
Kan ik er 2 van deze setjes instoppen (4x 4GB) ?

Ik ben fotograaf en er moet flink gefotoshopt kunnen worden...

Voor mij is het erg belangrijk dat het een superbetouwbare laptop word die niet crasht als ik aan het werk ben.

Ik heb nog een Intel Postville SSD liggen , ik neem aan dat ik daar een clean systeem op kan zetten met een W7 installatie disk en dan de key van Dell kan gebruiken?
Je kan er inderdaad zelf geheugen in zetten. Ik heb deze besteld. Ik heb de Dell dimmetjes er ook nog in zitten, maar heb wel de corsairs op hun plaats gedaan en de dell dimmetjes daar dan weer bovenop. Totaal 12GB dus. Ik had in een andere volgorde namelijk een vastloper. Dat kan met verschillende geheugentimings te maken hebben, maar dat kan ook toeval zijn geweest. Momenteel draait alles goed. Met 4 dezelfde dimmen zit je sowieso goed natuurlijk.

Als je echt veel photoshopt en je 16GB volledig wil benutten, zou ik een Intel i7 2720 cpu overwegen. Die haalt meer performance uit 16GB geheugen. De 2630 heeft wat performanceverlies boven de 8GB.
De nieuwste Photoshop CS5 64bit kan lekker veel geheugen "vreten", dus als het voor je werk is zou ik de i7 2720 echt eens overwegen. Maar heb je als fotograaf niet liever een scherm dat kleurechter is?

Als je voor 5 euro de windows DVD meebestelt, weet je zeker dat je de juiste windows versie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-05 00:56

Quan Vu

Hoi

Waar moet ik op letten bij het kopen van een SSD? ik wil niet meer dan 100 euro ervoor uitgeven en dan heb ik 60GB. Lijkt mij genoeg voor Windows en wat programma's en games. De andere documenten zitten gewoon in de standaard 500GB HDD.

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BounceMeister schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:41:
[...]

Je kan er inderdaad zelf geheugen in zetten. Ik heb deze besteld. Ik heb de Dell dimmetjes er ook nog in zitten, maar heb wel de corsairs op hun plaats gedaan en de dell dimmetjes daar dan weer bovenop. Totaal 12GB dus. Ik had in een andere volgorde namelijk een vastloper. Dat kan met verschillende geheugentimings te maken hebben, maar dat kan ook toeval zijn geweest. Momenteel draait alles goed. Met 4 dezelfde dimmen zit je sowieso goed natuurlijk.

Als je echt veel photoshopt en je 16GB volledig wil benutten, zou ik een Intel i7 2720 cpu overwegen. Die haalt meer performance uit 16GB geheugen. De 2630 heeft wat performanceverlies boven de 8GB.
De nieuwste Photoshop CS5 64bit kan lekker veel geheugen "vreten", dus als het voor je werk is zou ik de i7 2720 echt eens overwegen. Maar heb je als fotograaf niet liever een scherm dat kleurechter is?

Als je voor 5 euro de windows DVD meebestelt, weet je zeker dat je de juiste windows versie hebt.
Die dimmetjes die jij hebt zijn dezelfde waar ik al op uitgekomen was.
Goed om te horen dat ze goed werken.

Ik ga nu ik dit hoor zeker de Intel i7 2720 overwegen,bedankt voor de tip, dan hoef ik geen (overbodige0 muis en headset te kopen, hoewel, mijn muis is ook gestolen.

Wat het scherm betreft, ik heb thuis een gecallibreert scherm. Op mijn toekomstige laptop ga ik niet op kleur corrigeren, veel belangrijker zijn de kijkhoek,de lichtopbrengst en de contrastverhouding en deze dingen zijn wel ok bij het 3D scherm.

Als ik de Dell DVD gebruik word dan ook weer direct de overbodige zooi geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
guapper schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 22:23:
[...]

Met geen flex bedoel ik dat het toetsenbord niet doorbuigt waneer je typt, ook niet wanneer je met gestrekte wijsvinger je toetsen aanslaat.
Wel een minimale hoeveelheid zijwaartse flex in de toetsen, maar dat lijkt me niet meer dan normaal bij zo'n constructie.
Toch ff mezelf terug fluiten... Mijn ervaringen zijn gebaseerd op het Backlit keyboard. Waar ik zeer tevreden over ben.

Ik zit net ff op een standaard XPS17 keyboard te kloppen, maar daar zit inderdaad de nodige flex in. Dat viel me bij de 1e aanslagen meteen op.

Ik weet niet of dit aan de achterliggende constructie of onderliggende onderdelen ligt, of dat het met het keyboard te maken heeft: mijn XPS17 is de 3D versie, terwijl ik net achter de standaard uitvoering zat.

Misschien dat ervaringen van anderen hier meer licht op kunnen werpen na een vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet elk toetsenbord is recht. Als hij veert: haal hem eruit en buig hem licht, dan heb je er geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Anoniem: 303530 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 10:34:

Het klopt dat deze codes niet werken i.c.m. EPP korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De op -epp eindeigende configs werken wel. De aanbiedingen bereikbaar via dell.nl/epp met 'nlepp1' in de url niet. Maar die staan niet in de sheet om deze reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Toestenbord lag idd niet helemaal lekker er in.

Ik heb het nu opnieuw geplaatst, en de flex is al een stuk minder, maar nog steeds meer dan mijn eigen backlit keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Anoniem: 303530 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:49:
De op -epp eindeigende configs werken wel. De aanbiedingen bereikbaar via dell.nl/epp met 'nlepp1' in de url niet. Maar die staan niet in de sheet om deze reden.
Dank, maar als ik een model uit jouw sheet selecteer, dan ga ik netjes naar de configurationbuilder van Dell, waar ik vervolgens -epp achter de URL plaats. Maar als ik vervolgens aangeef dat ik hem in mijn mandje wil plaatsen dan blijft de site laden en geraak je niet verder. Mis ik iets? (zowel in chrome, ie als ff)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij werken de kortingsbonnen (http://www1.euro.dell.com...9596&acd=1242212097620561) wel op het willekeurig gekozen 08epp model. Ik krijg dan precies €40 korting. Misschien doe je inderdaad iets fout :P

Je kan trouwens naar een config gaan door op de "n00x7m08epp" string te klikken in mijn sheet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Never mind, ik interpreteerde een eerdere post van je denk ik verkeerd. Ik las het als zijnde dat ik achter elke config (bijvoorbeeld de n00x7m07 uit jouw sheet) een -epp achter de URL kon zetten, om zodoende te profiteren van de EPP korting *en* een waardebon.

Maar je kunt enkel hiervan profiteren dmv een epp model uit jouw sheet te selecteren en vervolgens nog een waardebon toe te voegen. Helaas staat het model welke ik wil daar niet tussen, en handmatig aanpassen om alsnog op deze wensen uit te komen is prijstechnisch gezien niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je krijgt alleen de 'speciale' epp korting via Dell.nl/epp. De reden dat je bij sommige modellen 5% korting krijgt, en bij anderen 10% is dat sommige modellen (alle niet-epp configs, toevallig) standaard 5% korting zit. Bij het toevoegen van de 10% waardebon krijg je dus effectief maar 5% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Ik ben weer bij. Wel jammer, een paar jaar geleden kon het niet gek genoeg qua korting en coupons. Heb toen voor heel weinig een Studio 17 gekocht.

Maar goed, ik vind dat je nog steeds veel waar voor je geld krijgt, zeker gezien de processor en het scherm i.c.m. een degelijke case. Ik wacht nog een dagje om te zien of er toevallig een 10% waardebon opduikt, maar anders bestel ik hem gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu de duurste versie vd XPS 17 met de Intel 2720 processor en de Windows DVD voor € 1.153,55 -> € 1.182,55 incl verzending.

Startbedrag: € 1.783,00
Kortingen - € 474,00
- 5%
- € 90,-

Kan het goedkoper of moet ik het gewoon maar bestellen?

Is die bril eigenlijk alleen voor gamen(wat ik niet doe) of ook voor 3D films?

Maar het is zowiezo goedkoper de bril ergens anders te bestellen geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom precies de 2720QM? Dat maakt in real-life maar weinig verschil.

Je kan de bril in het buitenland nog goedkoper bestellen, ongeveer de helft van de prijs geloof ik nieuws: Samsung verlaagt prijzen 3d-brillen in VS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:20:
Waarom precies de 2720QM? Dat maakt in real-life maar weinig verschil.

Je kan de bril in het buitenland nog goedkoper bestellen, ongeveer de helft van de prijs geloof ik nieuws: Samsung verlaagt prijzen 3d-brillen in VS
Omdat ik er vanwege Photoshop 16GB in ga zetten. Die 170 € kom ik wel weer overheen.

Dus het maakt niet uit van welk merk je een bril; koopt? En ze werken ook allemaal op de meest gangbare 3D tv's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt een actieve bril nodig met zgn shutter glasses. Een passieve bril of een TV die met de passieve techniek werkt heeft een andere bril nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

Anoniem: 303530 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:39:
Je hebt een actieve bril nodig met zgn shutter glasses. Een passieve bril of een TV die met de passieve techniek werkt heeft een andere bril nodig.
Huh? In eerdere posts in deze topic werd nog geroepen dat je perse NVIDIA nodig hebt zoals deze http://www.pixmania.nl/nl...ia-geforce-3d-vision.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar volgens mij maken andere merken die dingen ook... Het enige wat je nodig hebt is een bril met IR ontvanger. Ik denk niet dat er verschil zit tussen een nvidia bril en een merkloze.

Let op: Denk niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 11-07-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

Anoniem: 303530 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:46:
Maar volgens mij maken andere merken die dingen ook... Het enige wat je nodig hebt is een bril met IR ontvanger. Ik denk niet dat er verschil zit tussen een nvidia bril en een merkloze.

Let op: Denk niet.
Is er iemand die al ervaringsdeskundige is in deze? Kan je idd een ander merk (bijv Sony) bril kopen. En hoe zit het dan met de IR zender? Kan dat ook van een ander merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

http://configure.euro.del...0x7m07&s=bsd&vw=list&fb=1

923 ex bluray maar met 2630 en 4gb en 3d scherm. zonder korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Dat is zonder 19% BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oh snot 8)7 , niet gezien. btw krijgen wij toch terug maar is wel 19% hoger dan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ik zie trouwens nu in de configurator dit scherm staan als 3D scherm:

44 cm (17.3") FHD (1920x1080) 3D WLED 1080p - breedbeeldscherm met TrueLife™ [Inbegrepen in prijs]

Dat is niet degene die ik heb besteld, want die heeft een webcam! Nu ben ik wel benieuwd naar het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Argh, nu lees ik weer dat het 1080p scherm in de XPS 15 veruit superieur is aan die van de XPS 17.

Kiezen is nooit makkelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjbrits
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-06 22:17
Ik heb sinds een kleine maand ook een xps17 en ben er erg over te spreken. Heb het 3d-scherm en kan dit echt aanbevelen.
Waar ik sinds kort echter tegenaan loop, zijn significant lagere down- en uploadsnelheden. Dacht eerst dat het aan mijn router of modem lag, maar niet dus. Op mijn andere laptop normale snelheden, op de dell extreem laag. Opgestart in windows veilige modus met netwerkopties heb ik echter wel weer een normale verbindingssnelheid. De snelheden via kabel zijn zelfs nog lager..
Heeft iemand deze ervaringen ook en inmiddels een oplossing gevonden?
dank je wel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Heb je toevallig de optionele 6230? Las net dat die standaard op 20mhz staat, ipv 40mhz :
The card is set to use 20mhz by default. To change it you need to go in to the hardware manager and change the rate from 20mhz to Auto. If your router/access point is capable and set to 40mhz you should see the connection jump to a higher throughput.
Pagina: 1 ... 15 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.