Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• virtualJac
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 21-07 13:19
Zojuist de 419P+ omgeruild voor een 439 Pro II+. Nu nog het probleem oplossen dat ik extern geen toegang heb tot mijn NAS. Mijn router ondersteund volgens de NAS geen UPnP, terwijl ik dit wel aangezet heb op de router.

there's no tweak without the tweaker

• IJsbeer
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23-07 13:29
quote:
virtualJac schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:33:
Zojuist de 419P+ omgeruild voor een 439 Pro II+. Nu nog het probleem oplossen dat ik extern geen toegang heb tot mijn NAS. Mijn router ondersteund volgens de NAS geen UPnP, terwijl ik dit wel aangezet heb op de router.
Gewoon handmatig de poorten openzetten. Via UPNP weet je niet wat er precies gebeurd, als je zelf de poorten openzet weet je tenminste zeker dat je geen dingen openstaan die je niet wilt.

• jimmy87
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21-07 20:47
Het was hier het plan om een QNAP TS-419P+ te halen want de schijven heb ik nog liggen maar nu las ik dat de Qnaps niet kunnen werken met de WD20EARS, hebben er hier mensen dezelfde ervaring? Als dat zo is moet ik het maar een maandje uitstellen. Financien zijn op moment niet toereikend voor en de Qnap en 4x 2TB nieuwe schijven.

jimmy87 wijzigde deze reactie 09-09-2011 17:24 (4%)

• guardian-spirit
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 01-07 21:59
-edit-

Ik ga het connecten via SSH tussen de QNAP en een VPS helemaal opnieuw proberen.
Ik heb de teveel zitten rommelen in config bestanden, ik ga de QNAP een factory reset geven en dan begin ik opnieuw. De tutorial die ik gevolgd had, was ook niet de tutorial die ik had moeten volgen.
Als iemand nog goede SSH tutorials op de QNAP forum kent, dan zijn die heel welkom.

(het gaat om een SSH verbinding te maken tussen 2 machines: QNAP en VPS met behulp van private en public keys)

Ik moet tot dusver rekening houden met:
- gebruik niet port 22 (en haal de comment weg in de ssh config bestand bij het "Port" gedeelte)
moet dit trouwens op beide machines gebeuren (QNAP en VPS?) of alleen de machine waarnaar ik SSH? (QNAP)
- gebruik voor de QNAP de "admin" account om verbinding te maken van buiten (naar de QNAP toe)
- ik wil verbinding maken van VPS naar QNAP dus de Public key komt op de QNAP en de Private key op de VPS (of kan/moet het ook omgekeerd?)
- ssh config op beide machines aanpassen? (moeten de volgende zaken ook ge-edit worden? => ChallengeResponseAuthentication no , usePAM...)
- de keys genereer op de QNAP (RSA)
- de folder waarin de keys zich in bevinden moeten chmod 700 (recursief) ingesteld zijn?

Klopt het bovenstaande een beetje?

guardian-spirit wijzigde deze reactie 09-09-2011 21:00 (95%)

• sl1000
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18-07 22:32
quote:
jimmy87 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 17:11:
Het was hier het plan om een QNAP TS-419P+ te halen want de schijven heb ik nog liggen maar nu las ik dat de Qnaps niet kunnen werken met de WD20EARS, hebben er hier mensen dezelfde ervaring? Als dat zo is moet ik het maar een maandje uitstellen. Financien zijn op moment niet toereikend voor en de Qnap en 4x 2TB nieuwe schijven.
Ligt niet aan QNAP, maar aan WD. die hebben TLER support uitgeschakeld, en parkeren de koppen hard na 8 sec idle time, hierdoor zijn ze zowel ongeschikt voor RAID als voor Linux.

• sl1000
bump... SABnzbd maar weer eens geupgrade...

• French83
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 23-07 20:48
Hallo allemaal,
Ik ben dit draadje een beetje aan het volgen voor de aanschaf van een nas. Mijn Bedoeling is om deze te gebruiken als centrale opslag met 2x2 tb(misschien 3tb) WD Green disks (of ander merk die werkt met de NAS).
Aan mijn tv heb ik een media speler van LG, de bedoeling is dus om video te streamen, als het kan mijn printer via usb eraan hangen.
Verder zou ik graag willen dat de nas lekker gaat downloaden via usenet en torrents upacken en rarren.
Een vriend van me had de Synology 209 aangeraden, maar die vind ik wat prijzig.

Toen vond ik zijn tegenhanger de Qnap 210 en 212. Nu vraag ik me af..wat is nu daadwerkelijk het verschil tussen de 210 en 212? Zit het em alleen in de CPU, dus snelheid of bepaalde opties?

Ik hoef geen alles kunner, als ik maar zonder problemen HD materiaal kan streamen.
Ik werk met een Windows 7 pc, en een Ubuntu laptop, mag beide ook geen belemmering zijn.. maar ik begreep al dat dat geen bottleneck is.

Ik plaats dit hier omdat ik denk ik wel voor de Qnap ga, en er is genoeg info over te vinden, maar ik moet over de streep getrokken worden.

Alvast bedankt voor alle moeite, en een fijne zondag!

-Edit-

Ik werk op het moment wel met een 100Mbit netwerkje (en draadloos voor de laptop) Gaat dit een probleem M.B.T. streamen zijn? Of ga ik hiervoor maar kijken naar een leuke 1Gbit switch? Zoja, enig idee welke.?

French83 wijzigde deze reactie 11-09-2011 13:33 (8%)

• virtualJac
quote:
IJsbeer schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:11:
[...]

Gewoon handmatig de poorten openzetten. Via UPNP weet je niet wat er precies gebeurd, als je zelf de poorten openzet weet je tenminste zeker dat je geen dingen openstaan die je niet wilt.
Ik heb een KPN Experia box als modem. Deze staat voor m'n Linksys router. Moet ik hier nog iets mee of heeft deze standaard alles open staan?

• Mr_gadget
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 16:39

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Routert de experiabox ook of heb je hem puur als modem (wat niet kan als je ook telefonie via de box hebt). Anders moet je ook op de experiabox poorten open zetten.

• esak
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 27-04 18:10
quote:
French83 schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:28:
Hallo allemaal,
Ik ben dit draadje een beetje aan het volgen voor de aanschaf van een nas. Mijn Bedoeling is om deze te gebruiken als centrale opslag met 2x2 tb(misschien 3tb) WD Green disks (of ander merk die werkt met de NAS).
Aan mijn tv heb ik een media speler van LG, de bedoeling is dus om video te streamen, als het kan mijn printer via usb eraan hangen.
Verder zou ik graag willen dat de nas lekker gaat downloaden via usenet en torrents upacken en rarren.
Een vriend van me had de Synology 209 aangeraden, maar die vind ik wat prijzig.

Toen vond ik zijn tegenhanger de Qnap 210 en 212. Nu vraag ik me af..wat is nu daadwerkelijk het verschil tussen de 210 en 212? Zit het em alleen in de CPU, dus snelheid of bepaalde opties?

Ik hoef geen alles kunner, als ik maar zonder problemen HD materiaal kan streamen.
Ik werk met een Windows 7 pc, en een Ubuntu laptop, mag beide ook geen belemmering zijn.. maar ik begreep al dat dat geen bottleneck is.

Ik plaats dit hier omdat ik denk ik wel voor de Qnap ga, en er is genoeg info over te vinden, maar ik moet over de streep getrokken worden.

Alvast bedankt voor alle moeite, en een fijne zondag!

-Edit-

Ik werk op het moment wel met een 100Mbit netwerkje (en draadloos voor de laptop) Gaat dit een probleem M.B.T. streamen zijn? Of ga ik hiervoor maar kijken naar een leuke 1Gbit switch? Zoja, enig idee welke.?
100Mbit is geen probleem. De meeste BR rips zijn zo een 50GB en zouden dan gemiddeld een bitrate hebben van 80mbit/sec. Sommige stukken zouden hoger kunnen zijn maar ik zelf heb daar nog nooit iets van gemerkt. Ik heb zelf een Qnap 219p+ met een western digital media player live.

Met de Qnap download ik via usenet met het programma SABnzbd dit werkt vlekkeloos ook het uitpakken wordt volledig automatisch gedaan wat wel jammer is dat ik nooit sneller dan 2MB/sec kan downloaden terwijl ik via de computer veel sneller kan downloaden. Mogelijk komt dit omdat ik een hele oude versie gebruik en ik heb gehoord dat een nieuwere versie dit probleem verhelpt.
Ook heb ik gehoord dat de Qnap's wel werken met WD green's maar ze dat niet heel fijn vinden. Verder is het downloaden van torrents ook geen probleem (zit er zelfs standaard in).
Printer heb ik zelf nooit geprobeerd maar de optie zit er wel in dus dat werkt waarschijnlijk ook gewoon.

• Nactive
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online

Nactive

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
Ik zal zo goed en zo kwaad een paar van je vragen beantwoorden.
quote:
Mijn Bedoeling is om deze te gebruiken als centrale opslag met 2x2 tb(misschien 3tb) WD Green disks (of ander merk die werkt met de NAS).
Altijd goed controleren of de hardeschijven wel op de compatibiliteits lijst staan http://www.qnap.com/pro_compatibility.asp
quote:
Dit is normaal allemaal mogelijk, je hebt ook zoals in de TS staat QPKG waarmee je extra modules op je NAS kan instaleren. Voor die merdia speler moet je wel controleren of de ondersteunde protocollen van LG en QNAP overeen komen. (Zelf geen ervaring mee)
quote:
Zover ik weet is inderdaad alleen een beetje aan de hardware gesleuteld.
quote:
Of die TS-210 Full HD kan streamen weet ik niet, dit zou ik wel zeker controleren indien je dit belangrijk vindt.
Indien je vanop je Windows PC een film wil zien kan je hem gewoon accessen als een windows netwerk schijf, en dit zal dus geen problemen geven. Maar indien je effectief wilt streamen moet die daarvoor niet gehercodeerd worden ? (dit weet ik dus niet zeker)

Een handig plaats waar je nog vragen kan stellen is op het presales forum van QNAP: http://forum.qnap.com/viewforum.php?f=12

--Edit uit de QNAP FAQ pdf http://files.qnap.com/dow...FAQ/FAQ_QNAP_Presales.pdf ---

Q: Which brand or what type of hard drive should I use on my QNAP NAS for delivering the High Definition videos contents (1080p) across my home network?
A. Most of the Hign Definition video contents obtained from the Internet have already been re-encoded to a smaller size and with less bitrates (1~3 MB/s on average) which is far from reaching the maximum speed of reading files from the hard drives (30~60 MB/s on average). For the best outcome just ensure all the devices run in a wired and gigabit network environment.

Dat Gbit netwerk is wel niet nodig, ze zeggen zelf dat ze meestal maar 1~3MB/s vereisen.

-- Edit 2: --
Hier heb je een mooie vergelijking tussen alle 4-bay nassen: http://www.qnap.com/image...n/Comparison_4BayNAS.html

Merk op dat de TS-410/412 geen wake on lan hebben

Nactive wijzigde deze reactie 12-09-2011 10:47 (19%)

Google Chrome extensie: Unofficial Tweakers.net Nieuws Notifier - 300+ users

• Robocom
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20-06 19:58

Robocom

Onschuldig :)

quote:
sl1000 schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 16:55:
bump... SABnzbd maar weer eens geupgrade...
Tjonge, dat is snel ... wederom bedankt!

• virtualJac
quote:
Mr_gadget schreef op zondag 11 september 2011 @ 16:00:
Routert de experiabox ook of heb je hem puur als modem (wat niet kan als je ook telefonie via de box hebt). Anders moet je ook op de experiabox poorten open zetten.
We hebben ook telefonie via de box volgens mij. Ik weet nog dat we die box kregen en dat mijn Linksys router niet meer werkte. Met behulp van de KPN monteur aan de telefoon heb ik een aantal instellingen verandert.

Internet komt binnen in de box, deze gaat bekabeld naar de linksys en de linksys verdeeld het signaal (zowel bedraad als draadloos) naar alle apparaten op het netwerk.

Man man man, ik ben er te lang uit geweest. Al jaren niks met netwerken gedaan. Heb de poorten handmatig open gezet op mijn Linksys, echter kom ik er nog steeds niet doorheen. Zal wel betekenen dat ik poorten moet openen op die Experia box. Als ik op mijn iPhone naar de cloudsite ging kwam ik in het menu van de Experiabox, lijkt me ook niet helemaal de bedoeling? 8)7

• KL643
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 17:58
Kan je de linksys in DMZ zetten in de experiabox? Heb hier een comtrend (Tele2) met een linksys er achter hangen. Het ip adres wat de linksys heeft gekregen van de comtrend heb ik in DMZ gezet van de comtrend. Nu hoef ik alleen maar de poorten open te gooien op de linksys en is de nas via internet te benaderen. Dit zou ook moeten werken op een experiabox..

• French83
quote:
Nactive schreef op zondag 11 september 2011 @ 16:23:
Ik zal zo goed en zo kwaad een paar van je vragen beantwoorden.

...
Te gek, dank je voor je antwoorden. Als het allemaal qua snelheid niet zo erg veel verschilt denk ik dat voor mij een 210 volstaat.

Alleen lees ik op de site van Mycom dat de 212 EXT3, EXT4, NTFS, FAT32, HFS+ ondersteund, en de 210 staat nee bij... toen kreeg ik een WTF momentje, maar dat zal wel een foutje van de site zijn.
Qua wattage is de 212 weer iets zuiniger, maar 15 duurder.
Zal zon vaart niet lopen.

Ik ben in elk geval weer een eind op weg geholpen, kan mijn netwerkje zo laten (kan altijd nog een switch ertussen knallen)
Moet alleen een goede keus HDD's maken.

Vriendelijk bedankt!

Frans

• French83
quote:
esak schreef op zondag 11 september 2011 @ 16:19:
[...]

100Mbit is geen probleem. De meeste BR rips zijn zo een 50GB en zouden dan gemiddeld een bitrate hebben van 80mbit/sec. Sommige stukken zouden hoger kunnen zijn maar ik zelf heb daar nog nooit iets van gemerkt. Ik heb zelf een Qnap 219p+ met een western digital media player live.

....
Ook erg bedankt voor de Input! lees vorige reactie!

• sl1000
De x10-series wordt niet meer gemaakt. Dit is een ouder model en opgevolgd door de x12-series. Als je nog ergens x10's te koop ziet dan is dat nog oude voorraad. Ik zou zeker de x12 aanraden boven de x10, omdat deze een 50% snellere cpu heeft.

• Mabili
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17:27
Sinds de laatste update heeft mijn Qnap 219+ toch vreemde kuren.

De volgende acties al gedaan.
- Reboot van de NAS
- Alle settings gereset

Alleen heeft het allemaal niets geholpen en zo krijg ik nu de laatste weken dagelijks de volgende meldingen voor mijn kiezen..
quote:
The system is unable to save your settings (file = [/etc/config/antivirus.jobs], section = [Job 1], field = [LogLastInfected], value = [ 0 ]) due to insufficient ramdisk space. If restarting the server does not solve the problem please contact support for further assistance.
2011-09-12
64 19:49:51 System 127.0.0.1 localhost The system is unable to save your settings (file = [/etc/config/antivirus.jobs], section = [Job 1], field = [LogLastSpendTime], value = [ 35317]) due to insufficient ramdisk space. If restarting the server does not solve the problem please contact support for further assistance.
2011-09-12
63 19:49:50 System 127.0.0.1 localhost The system is unable to save your settings (file = [/etc/config/antivirus.jobs], section = [Job 1], field = [LogLastScanTime], value = [2011/09/12 10:01:01]) due to insufficient ramdisk space. If restarting the server does not solve the problem please contact support for further assistance.
2011-09-12
62 19:49:48 System 127.0.0.1 localhost The system is unable to save your settings (file = [/etc/config/antivirus.global], section = [Antivirus], field = [LastScan], value = [2011/09/12 10:01:01]) due to insufficient ramdisk space. If restarting the server does not solve the problem please contact support for further assistance.
2011-09-12
61 19:49:46 System 127.0.0.1 localhost The system is unable to save your settings (file = [/etc/config/antivirus.global], section = [Antivirus], field = [AntivirusStatus], value = [1]) due to insufficient ramdisk space. If restarting the server does not solve the problem please contact support for further assistance.
2011-09-12
60 19:49:45 System 127.0.0.1 localhost The system is unable to save your settings (file = [/etc/config/antivirus.jobs], section = [Job 1], field = [JobStatus], value = [0]) due to insufficient ramdisk space. If restarting the server does not solve the problem please contact support for further assistance.
2011-09-12
59 19:49:43 System 127.0.0.1 localhost The system is unable to save your settings (file = [/etc/config/antivirus.quarantine], section = [Infected-1.18], field = [InfectedFileNum], value = [0]) due to insufficient ramdisk space. If restarting the server does not solve the problem please contact support for further assistance.
2011-09-12
58 19:49:39 System 127.0.0.1 localhost The system is unable to save your settings (file = [/etc/config/antivirus.quarantine], section = [Infected-1.18], field = [JobName], value = [Scan1]) due to insufficient ramdisk space. If restarting the server does not solve the problem please contact support for further assistance.
Nu is het dan de Antivirus maar de volgende keer kan het weer wat anders zijn.
Deze problemen zijn ontstaan na eigelijk de nieuwe firmware 3.5.0 Build 0816T te hebben opgezet.
Iemand bekend met deze problemen? De nas server is dan ook aanzienlijk trager.

• sl1000
ergens draait er iets dat de ram drive volschrijft. Als deze eenmaal vol is gaat het mis. da's net zoiets als dat je C:\ schijf zou vol staan (data staat op d: zeg maar)

ik ben eigenlijk wel heel benieuwd welke service de fout in gaat. heb je qpkg's draaien?
anders eens op commandline loeren welke files de oorzaak van de problemen zijn

• Mabili
quote:
sl1000 schreef op maandag 12 september 2011 @ 22:00:
ergens draait er iets dat de ram drive volschrijft. Als deze eenmaal vol is gaat het mis. da's net zoiets als dat je C:\ schijf zou vol staan (data staat op d: zeg maar)

ik ben eigenlijk wel heel benieuwd welke service de fout in gaat. heb je qpkg's draaien?
anders eens op commandline loeren welke files de oorzaak van de problemen zijn
Ik heb de volgende qpkg's draaien;

Optware versie 0.99.163
Python versie 2.7-1
Sabnzbplus versie 0.5.6R2
phpmyadmin versie 3.3.5
Squeezeboxserver versie 7.6.1

Voorheen was er nooit een probleem maar de laatste tijd gaat het helemaal mis en is de NAS enorm traag geworden..

• sl1000
traagheid kan door nfs komen, die blijft soms "hangen" en vreet alle cpu op, dat gebeurd nog wel eens als er folders zijn geconfigureerd die niet meer op de nas bestaan bv.

de overige qpkg's geven naar mijn weten niet de problemen die jij schetst, of je moet de verkeerde folders in sab geconfigureerd hebben.

kun je de volgende commando's eens via ssh op de commandshell van de nas uitvoeren, als je weer die ramdrive full errors krijgt, en dan de output hier posten?:

df -h

du -h --max-depth=1 /usr
du -h --max-depth=1 /etc
du -h --max-depth=1 /sbin
du -h --max-depth=1 /share
(deze laatste kan een tijd duren als je veel data hebt op de nas)

• Mabili
quote:
sl1000 schreef op maandag 12 september 2011 @ 22:33:
traagheid kan door nfs komen, die blijft soms "hangen" en vreet alle cpu op, dat gebeurd nog wel eens als er folders zijn geconfigureerd die niet meer op de nas bestaan bv.

de overige qpkg's geven naar mijn weten niet de problemen die jij schetst, of je moet de verkeerde folders in sab geconfigureerd hebben.

kun je de volgende commando's eens via ssh op de commandshell van de nas uitvoeren, als je weer die ramdrive full errors krijgt, en dan de output hier posten?:

df -h

du -h --max-depth=1 /usr
du -h --max-depth=1 /etc
Moet er wel even bij vermelden dat ik sab niet gebruik al staat deze al wat maanden geinstalleerd maar wat ik al aangaf zijn de problemen na de nieuwe firmware opeens ontstaan..

Ik zal zodra de meldingen weer komen even een log gaan draaien en zodra deze klaar is uiteraard hier posten.

• Solstice
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 12:15
quote:
sl1000 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 19:12:
[...]

Ligt niet aan QNAP, maar aan WD. die hebben TLER support uitgeschakeld, en parkeren de koppen hard na 8 sec idle time, hierdoor zijn ze zowel ongeschikt voor RAID als voor Linux.
Je kunt deze 8 sec idle time parkeren van de koppen uitschakelen. Dan heb je geen ellende met de LLC waarde die als een gek omhoog gaat.

Zoek maar in dit forum naar meer uitleg. Je hebt de schijven toch nog.

Ik zie drama verhalen over de seagates. Maar bij mij werkt alles nog goed en ik wacht totdat ik de 3 TB schijven kan aanschaffen (genoeg daling in prijs). Die zullen dan geen WD worden.

De wdidle3.exe tool kun je hier vinden: http://support.wdc.com/pr...p?groupid=609&sid=113
Het is geen firmware upgrade. Puur klets om mensen bang te maken.
Ik heb alle EADS en EARS van 2 TB zonder problemen aan kunnen passen. Gewoon disable de timer.

Garantie is er nooit. Dus probeer het eerst op 1 schijf.

• virtualJac
quote:
KL643 schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:23:
Kan je de linksys in DMZ zetten in de experiabox? Heb hier een comtrend (Tele2) met een linksys er achter hangen. Het ip adres wat de linksys heeft gekregen van de comtrend heb ik in DMZ gezet van de comtrend. Nu hoef ik alleen maar de poorten open te gooien op de linksys en is de nas via internet te benaderen. Dit zou ook moeten werken op een experiabox..
Ik heb de Experiabox een keer gereset en dezelfde poorten open gezet als op mn Linksys. Nu ziet de Qnap wel een UDnP router. Hij kan succesvol de myQloud wizard doorlopen, echter kan niet de poorten automatisch openen op de router. Nou ja, dit hoeft ook niet, want heb ik handmatig gedaan. Nu is m'n naam + gegevens geupload naar de myQloud site en kan ik succesvol inloggen met mijn nick + code. Echter als ik dan op de webfilemanager klik, dan zegt ie: kan pagina niet openen... hmmm...

Krijg ook de PS3 media server nog niet volledig werkend. Ik zie hem in mijn PS3, echter zie ik geen folders. Ik heb het path ingegeven in de config, echter heb ik het misschien niet goed gespecificeerd. Iemand een voorbeeldje?

Is er niet een soort document beheer systeempje (simpele variant) beschikbaar voor op de Qnap? Waarmee ik documentjes beschikbaar kan stellen (webbased)?

• virtualJac
Dit is vreemd. QNAP finder vind ineens m'n NAS niet meer. Hij draait nog wel, maar kom ook niet meer via mn browser erin of via uitvoeren -> NAS. Iemand tips? Reboot helpt niet. Ik zie hem dan heel even verschijnen, maar verdwijnt meteen...

Als ik hem ping in de CMD krijg ik gewoon pings terug en op het schermpje van de QNAP is ook gewoon het IP te lezen.

Kan hem wel benaderen met m'n iPhone (Qmobile) + PS3 media server is zichtbaar in m'n PS3.

virtualJac wijzigde deze reactie 15-09-2011 21:11 (30%)

• Nactive
  • Niet online

Nactive

Kan je nog via SSH op inlogggen ?

Zoja kan je is kijken in de logs van de apache server om te zien of je ziet wat het probleem is met de web server.

• virtualJac
Ik heb Putty wel eens gedownload, maar nog nooit gebruikt. Ik zit nu al heel de dag te prutsen aan die NAS en wordt er een beetje naar van. Als ik bij Putty het IP + Poort invoer is dat genoeg? Of moet ik nog wat instellingen wijzigen?

• Nactive
  • Niet online

Nactive

Ip van je nas, port is 22 en zorgen dat je SSH selecteerd (dit zijn de sandaard instellingen).

Normaal zou je een terminal promt moeten krijgen waar je gebruikers naam / password moet ingeven (je kan alleen met je admin account op je NAS inloggen).
Let wel op als je zo inlogt op je NAS, je bent op een root account dus niet willekeurige bestanden beginnen verwijderen ;)

Ook indien mogelijk is QNAP finder gebruiken op een andere computer op je netwerk, zo ben je zeker dat het niet je computer is die lastig doet.

Nactive wijzigde deze reactie 15-09-2011 21:46 (13%)

• virtualJac
My god... IP hier stond in de blocked list >.< Opgelost dus... nu me andere vragen nog...

Thnx Nactive!

virtualJac wijzigde deze reactie 15-09-2011 22:28 (8%)

• Nactive
  • Niet online

Nactive

Simpelste methode om volgens mij bestanden de delen via het internet is de ftp server openzetten.
Je kan ook de http server openzetten en je apache configureren om directory listing weer te geven.

MyCould nooit gebruikt dus geen idee hoe dat werkt.

• Tanuki
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Synchronizing (43%) - 07:25:08

God wat duurt dat lang. Ik kan niet wachten. Wat een mooi systeem.

Heb een QNAP TS-419P+ aangeschaft met daarin 4x Western Digital Green 3TB. Hij is nu bezig met de RAID-5 maken. Nog steeds dus.

Ik ben benieuwd of het allemaal goed werkt. Ik hoop ook dat er een fatsoenlijke LightTPD package beschikbaar is, want ik heb tot nu toe alleen nog maar gelezen over Apache.

• Nactive
  • Niet online

Nactive

Zover ik weet kan je al kopiren terwijl hij aan het syncen is (niet 100% zeker dus, maar ik heb dat toch gedaan).

Volgens mij is die terwijl hij syncend gewoon uw pariteits schijf in orde aan het brengen, dus zolang hij niet 100% gesyncend is heb je geen redundantie maar je kan wel rustig wegschrijven al.

• virtualJac
Hoe moet je de folders specificeren in de config van PS3 media speler? Iemand een voorbeeldje?

• ro3lie
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 11:13
Ik zit met me twijfels momenteel welke NAS ik zou kopen.. Ik heb momenteel nog een Netgear ReadyNAS RND2000 waar ik laatste tijd niet meer zo tevreden over ben.

Momenteel wil ik eigenlijk een 4-bay NAS waarbij mijn ogen zijn gevallen op de TS-412 Turbo of TS-419P+ Turbo

Voorname reden voor een upgrade is:
- Opslag (Max 2-bay naar 4-bay)
- Meer mogelijkheden (qua applicaties)
- Snelheid

Waar ik nu vaak tegen aanloop is de snelheids-problemen bij het openen van diverse bestanden.
- Het openen van de verkenner in Windows geeft pas na een aantal minuten alle voorbeelden van je foto's
- Het laden van foto's kan soms 30 seconde per foto duren (2mb foto's)
- Het laden van een document kan tussen de 10-30 sec duren, lokaal is dit gelijk geladen.

Ik wil dus eigenlijk dat bovenstaande dingen al verholpen zijn, maar ook dat streamen vanuit de NAS goed verloopt. Denk hierbij aan gewoon media player in het netwerk maar ook vanaf de ipad.

Mijn vraag is dus uiteindelijk voldoet de TS-412 aan mijn eisen of kan ik toch beter voor de TS-419 kiezen? Ik heb wel in de praktijk gezien dat de TS-419 aan mijn eisen voldoet, maar deze ligt qua prijs wel weer wat hoger als de TS-412.

Alles in mijn netwerk beschikt over gigabit apparatuur (router/switch/netwerkkaarten) en CAT5E bekabeling, dus daar lijkt mij het probleem niet te liggen.

Opensource Maps - VMware vSphere 5.1 released

• virtualJac
Ik dacht even een simpele oplossing te kopen voor mezelf. Gecentraliseerde dataopslag waarmee ik data beschikbaar kon stellen aan mijn PS3 en aan mij en me collega's buitenaf

Het zal wel aan mijn netwerk liggen, maar ik kom er gewoon niet uit. Ik heb het idee dat het aan de Experia box ligt van KPN, want deze heeft diverse 'block reports' staan in zijn log. Ik kan alleen de firewall niet uitschakelen op de box. Heb inmiddels wel alle poorten die de Qnap gebruikt open gezet (op zowel mijn router als de Experia box).

Heb er nu menig uurtje en frustratie aan besteed. dus tenzij ik iemand kan vinden met qnap+netwerk kennis in Zeeland gaat dat ding er door het raam weer uit :P

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Je moet blijven klooien ben ik bang :P Upnp had je geprobeerd toch? Anders moet je vraag ook even in het internet plusbellen topic gooien. Volgens mij hadden sommige mensen daar problemen met hun PS3 omdat de experiabox poorten na een tijdje weer dicht gooide.

• Nactive
  • Niet online

Nactive

quote:
virtualJac schreef op zondag 18 september 2011 @ 16:04:
Ik dacht even een simpele oplossing te kopen voor mezelf. Gecentraliseerde dataopslag waarmee ik data beschikbaar kon stellen aan mijn PS3 en aan mij en me collega's buitenaf

Het zal wel aan mijn netwerk liggen, maar ik kom er gewoon niet uit. Ik heb het idee dat het aan de Experia box ligt van KPN, want deze heeft diverse 'block reports' staan in zijn log. Ik kan alleen de firewall niet uitschakelen op de box. Heb inmiddels wel alle poorten die de Qnap gebruikt open gezet (op zowel mijn router als de Experia box).

Heb er nu menig uurtje en frustratie aan besteed. dus tenzij ik iemand kan vinden met qnap+netwerk kennis in Zeeland gaat dat ding er door het raam weer uit :P
Ben je er al ooit in geslaagd om 1 poort open te zetten ?
Indien niet of je bent niet zeker:
quote:
Je kan proberen je webserver is open te zetten, dit zou je modem zeker niet blokkeren normaal.
  • Enable de webserver (Onder Netwerk services -> Web server), en zet in je "Web" map een bestandje test.html ofzo, met als inhoud "Hello World" of iets dergelijk.
  • Test de webserver lokaal door naar http://<intern ip van nas>/test.html te gaan.
  • Indien dit werkt zet de poort open van je router (poort 80 is de std web poort).
  • Zorg ook dat zeker onder System Administration >> Security, Security Level op Low staat zeker voor de initiele testen, nadien kan je dit op een andere waarde zetten indien gewenst.
  • Hier is ook het tricky deel, (heb er weinig ervaring mee) maar normaal zou http://extern ip van nas/test.html moeten werken, maar omdat je op het zelfde intern netwerk als de nas zit kan het zijn dat je nooit aan de WAN kant van de router komt (en dus een vals beeld krijgt dat het al dan niet werkt). In ieder geval bij mij werkte dit.
  • Om bovenstaande reden probeer is via 3G op je GSM naar http://extern ip van je nas/test.htm gaan of je kan ook gebruik maken van http://translate.google.c...2F%2Fyour%20ip%2Ftest.htm
Indien dit lukt:
quote:
  • activeer de Web File Manager en zet poort 443 (normaal de https poort) open in je router.
  • Nu zou normaal dit ook zonder problemen moeten werken (let wel op dat je gaat naar https://your ip/ en niet naar http:// want anders werkte het niet bij mij.
  • Indien dit lukt heb je eigenlijk al een methode om met mensen bestanden te delen via de NAS (of het echt een veilige methode is om het zo te doen zou ik niet echt zeggen maar het werkt wel). Indien je dit doet zou ik zeker zorgen dat je admin password zeer sterk is en dat alle user accounts een sterk password hebben.
Met PS3 heb ik geen ervaring dus kan ik u niet direct mee helpen.

Ik hoop dat je hier iets mee geholpen bent. Anders inderdaad is in Internet & Netwerken posten.

• Nactive
  • Niet online

Nactive

quote:
Ikzelf heb een TS-412 en die is toch redelijk snel.
Toen ik hem kocht had ik schrik dat het RAM geheugen een probleem ging zijn, nu blijkt uiteindelijk dat vooral de CPU de bottleneck van het systeem is.

Ik heb zelf maar een 100Mbit netwerk dus ik kan u geen ervaring geven over Gbit netwerken, maar in andere reviews lees ik dat je via samba (Windows netwerk) een 20-30MB/sec haalt, dit is toch redelijk snel en voor een gewone gebruiker meer dan voldoende, (Behalve als je constant 50Gig bestanden door je netwerk wilt pompen).

Maar encryptie is hij echt wel niet zo goed in, indien ikzelf iets kopieer over FTPS (Gencrypteerde FTP) haal ik maar 4,5MB/sec (en CPU zit al aan 100%).
Natuurlijk heb je op je thuis netwerk geen FTPS nodig maar toch om aan te geven dat hij rap op zijn volle kracht zit.

Tot nu toe nog geen spijt dat ik geen sterkere heb gekocht (De upnp server werkt trouwens ook zonder problemen). Maar indien je er wenst een actievere webserver op te draaien of andere 'zwaardere' applicaties zal hij wel redelijk snel aan zijn volle toeren zitten.
MySQL niet getest maar die zou misschien wel last kunnen hebben van de RAM problemen.

Dus valt een beetje te zien hoe zwaar de applicatie is die je erop wilt draaien.

Trouwens over je netgear:
Ik vindt toch maar dat je rare problemen hebt, heb je al geprobeerd:
  • een scan op je harde schijven te doen voor fouten.
  • De NAS is resetten.
  • Controleren of er geen processen zijn die meer resources innemen dan ze moeten innemen.

• sl1000
ter info: sabnzbd 0.69 R2 gereleased.
Hierin een bugje gefixed in het start/stop script, waardoor de service niet wilde stoppen als je https gebruikt.
Ook de default port aangepast, aangezien 9090 conflicteert met SqueezeBoxServer. bij een schone installatie luistert SABnzbd nu op poort 9095 als je https gebruikt.

• Trishul
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 17:18
quote:
Nactive schreef op zondag 18 september 2011 @ 17:25:
[...]

Ikzelf heb een TS-412 en die is toch redelijk snel.
Toen ik hem kocht had ik schrik dat het RAM geheugen een probleem ging zijn, nu blijkt uiteindelijk dat vooral de CPU de bottleneck van het systeem is.

Ik heb zelf maar een 100Mbit netwerk dus ik kan u geen ervaring geven over Gbit netwerken, maar in andere reviews lees ik dat je via samba (Windows netwerk) een 20-30MB/sec haalt, dit is toch redelijk snel en voor een gewone gebruiker meer dan voldoende, (Behalve als je constant 50Gig bestanden door je netwerk wilt pompen).
Ik heb ook de TS-412, en sinds de firmware upgrade heb ik sterk het gevoel dat de snelheden , via smb, hoger zijn geworden zelfs... Waar ik eerst 30~35 MB/s haalde via Gbit, haal ik nu 35~40, meestal zo rond de 38 MB/s, wat best hoog is... Ben iig tevreden over de snelheid, ook streamen naar m'n htpc en wdtv live gaat perfect. Alleen moet ik nog een manier zien te vinden hoe ik de smb shares direct kan benaderen via m'n laptop als ik me niet in m'n thuisnetwerk bevind.

• Nactive
  • Niet online

Nactive

quote:
Trishul schreef op zondag 18 september 2011 @ 23:50:
[...]

Alleen moet ik nog een manier zien te vinden hoe ik de smb shares direct kan benaderen via m'n laptop als ik me niet in m'n thuisnetwerk bevind.
Geen idee of het werkt, maar ik zou proberen met OpenVPN. Dan zit je eigenlijk op je thuis netwerk en veronderstel ik dat samba dan ook werkt.

• super_dirk
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 18-02 09:56
Voor mijn nog aan te schaffen QNAP 419+ ben ik nog aan het onderzoeken welke 2tb harddisks ik het beste kan gebruiken. Mijn voorkeur gaat uit naar de 5k3000 Hitachi 2TB schijven maar deze zijn erg lastig te verkrijgen op het moment. Geen idee waarom eigenlijk. Buiten de Samsung HD204UI - 2TB, wat zouden nog andere alternatieven zijn? Voorkeur voor vooral stille schijven en die eigenlijk out-of-box toepasbaar zijn zonder firmware aanpassingen.

• virtualJac
@ Nactive
Bedankt voor het uitgebreide antwoord. In het Qnap menu krijg je alle poorten te zien die gebruikt worden door de Qnap. Ik heb deze 1 op 1 overgenomen in het menu van mijn Experia box. Staan dus allemaal open.

Wat ik gisteren nog even probeerde:
Ik heb mijn Linksys ertussenuit gehaald en de Qnap direct in de Experia gestopt. Even snel in het menu Auto Router config gedaan en nu vind hij een UPnP router en kan hij zelfs alle poorten automatisch fwden. Probleem lijkt dus aan mijn router te liggen of de combi Experia Box - router.

Ik kon echter nog steeds niet connecten via MyCloudNAS. Ik had geen tijd om meer te proberen, dus ik zal je tips eens volgen mbt het web filetje. Resultaten volgen.

@ Dirk
Lopen paar draadjes over, o.a. "Ideale NAS schijf", daar heb ik ook mijn keuze op gebaseerd. Ik heb de Hitachi's bij Digitique gekocht. Dag erop had ik ze.

• ro3lie
quote:
super_dirk schreef op maandag 19 september 2011 @ 16:04:
Voor mijn nog aan te schaffen QNAP 419+ ben ik nog aan het onderzoeken welke 2tb harddisks ik het beste kan gebruiken. Mijn voorkeur gaat uit naar de 5k3000 Hitachi 2TB schijven maar deze zijn erg lastig te verkrijgen op het moment. Geen idee waarom eigenlijk. Buiten de Samsung HD204UI - 2TB, wat zouden nog andere alternatieven zijn? Voorkeur voor vooral stille schijven en die eigenlijk out-of-box toepasbaar zijn zonder firmware aanpassingen.
Wat is jouw keuze voor de 419+? Als je dit bijvoorbeeld vergelijkt met de TS-412. Zit nog steeds in een twijfel welke van de twee ik koop... Ik ben erg geneigd naar de TS-412. Apps die ik wil draaien zijn sickbeard, sabnzb en headphones. Misschien VPN client op de NAS of eventueel op een ander apparaat.. Zou dat kwa geheugen voldoen?

• super_dirk
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 18-02 09:56
quote:
ro3lie schreef op maandag 19 september 2011 @ 18:22:
[...]

Wat is jouw keuze voor de 419+? Als je dit bijvoorbeeld vergelijkt met de TS-412. Zit nog steeds in een twijfel welke van de twee ik koop... Ik ben erg geneigd naar de TS-412. Apps die ik wil draaien zijn sickbeard, sabnzb en headphones. Misschien VPN client op de NAS of eventueel op een ander apparaat.. Zou dat kwa geheugen voldoen?
Er is nog een lichte twijfel tussen de 412 en de 419+. NAS zal vooral worden gebruikt voor storage van foto's, muziek (mp3 en flac) en films. Tevens de mogelijkheid om te streamen naar PS3 en Popcorn Hour en sabnzb voor NZB's. Gezien het dubbele geheugen en de hogere snelheid van de processor wil ik zeker voor het zeker voldoende snelheid hebben en niet beperkt worden.

• Exirion
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18:51

Exirion

Gadgetfetisjist

Nou, weer 's gezeik met m'n QNAP. Vandeweek na een hele tijd 3.3.8 eens een update naar 3.4.4 gedaan, en blijkbaar had ik dat beter niet kunnen doen. Hij heeft 2 dagen gedraaid en was toen onbereikbaar. Reageerde alleen nog op pings maar verder was elke mogelijke service onbereikbaar. Na een koude herstart werkte alles weer, maar vanochtend belde m'n vriendin me dat ze weer niet bij haar data kon. Was het kreng weer vastgelopen.

Nu wil ik het file system op m'n RAID1 volume checken en heb daarvoor "Check Now" gedrukt, die een aardig tijdje zou moeten draaien. Dat ding kapt na grofweg een minuut doodleuk af met "Ready" en verder niks. Een beetje rondzoeken met Google leerde me dat de check faalt als ie de disk niet kan unmounten, en dat staat in je system log. En jawel, "examination failed" in de log. Fijn dat de user interface geen error meldt als het fout gaat.... :{ Toen vond ik dat je met "/etc/init.d/services.sh stop" alle services vanaf de command line kunt stoppen, en met het handje heb ik nog wat zut zitten afsluiten. Toch blijft ie bij een unmount klagen dat het device busy is.

Echt, ik begin me steeds meer te verbazen en ergeren over hoe rommelig de QNAP software in elkaar zit. Basisfuncties die gewoon gebrekkig werken en slecht geimplementeerd zijn. Dit is voor mij de eerste en laatste QNAP :(

edit: inmiddels heeft een update naar 3.5.0 in ieder geval de meldingen over het niet clean geunmounte filesystem laten verdwijnen. Ik laat 'm maar gewoon draaien en hoop dat ie met 3.5.0 stabiel blijft.

Exirion wijzigde deze reactie 19-09-2011 20:20 (7%)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

De laatste tijd heb ik bij het opstarten de hele tijd de volgende errors:
code:
1
2
    2011-09-19    17:10:54    System    127.0.0.1    localhost    Re-launch process [ImRd].
    2011-09-19    17:10:50    System    127.0.0.1    localhost    Re-launch process [proftpd].

Iemand anders hier ook last van?

• ro3lie
Ok, ik wil nu dus een QNAP TS-412 gaan halen, tot nu toe is de doorslag toch het grote prijs verschil met de 419P+. Of ik moet overtuigd worden voor mijn aankoop.

Ik heb nu 2x 1.5TB WD (Volgens mij EARS), nou wordt deze goed bevonden maar wel afgeraden. Dit omdat sommige mensen issues hebben gemeld, maar het kan dus ook goed gaan. Momenteel is voor mij het makkelijkste om nog 2x 1.5TB WD te kopen zodat ik 4x 1.5TB heb.

Iemand ervaring met de WD schijven? Problemen? Zou ik gewoon 2x 1.5 TB bij kopen? Of echt overstappen op 4x 2TB

• IJsbeer
quote:
ro3lie schreef op maandag 19 september 2011 @ 18:22:
[...]
Dit is al meermalen in dit topic voorbij gekomen. Maar met de keuze voor QKPG's zou ik voor de x19 gaan.

Over de EARS is ook al voldoende geschreven, kijk ook eens op het QNAP forum.

• sl1000
quote:
Mr_gadget schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 18:16:
De laatste tijd heb ik bij het opstarten de hele tijd de volgende errors:
code:
1
2
    2011-09-19    17:10:54    System    127.0.0.1    localhost    Re-launch process [ImRd].
    2011-09-19    17:10:50    System    127.0.0.1    localhost    Re-launch process [proftpd].

Iemand anders hier ook last van?
eenmalig, of elke zoveel seconden?

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Alleen bij het opstarten, dus het is niet dat het geheugen volloopt ofzo (zoals op de QNAP forums wordt beschreven). Krijg nu tegenwoordig automatisch een mailtje als er problemen zijn maar dit was eerst niet zo geloof ik.

• sl1000
da's een timing issue in dat geval, welke overigens al gemeld is bij QNAP. De watchdog komt online, nog voordat de services volledig gestart zijn, watchdog ziet dat er sommige services niet draaien en herstart ze (+ een melding in het logboek). beetje tricky issue, het treed niet altijd op, en ook niet op alle systemen. Het is echt een "race" condition welke services eerder online zijn.

Hopelijk gefixt in de volgende release. Ze hebben zitten tunen om de QNAP sneller te laten starten (na geklaag dat het booten te langzaam ging), ik vermoed dat ze daar iets te ver in gegaan zijn zeg maar...

gelukkig is het "slechts" een schoonheidsfoutje, niet iets waar je verder last van hebt.

sl1000 wijzigde deze reactie 20-09-2011 21:38 (20%)

• babbelbox
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 21-07 10:14
quote:
super_dirk schreef op maandag 19 september 2011 @ 16:04:
Ik heb mijn TS-239 Pro II+ uitgerust met 2 maal een Hitachi 7K3000 (HDS723020BLA642). Deze werken uitstekend, en staan ook nog 'ns op de Compatibilty list van Qnap

• Chris5488
  • Laatst online: 21-07 13:59

Chris5488

END OF LINE

Hallo iedereen, hier een probleem met MyCloudNAS.

Ik heb dus al op het internet en hier rondgezocht, maar kom er niet uit.
Ik heb dus MyCloudNAS geactiveerd en ingesteld. Verder ook nodige services etc ingesteld.

Zit dus zo: Als ik naar mijn MyCloudNAS-site ga (dus blabla.mycloudnas.com) vanop een pc in het netwerk dan krijg ik de instellingen van mijn router te zien! Dus hetzelfde als je 192.168.1.1 zou ingeven, dt krijg ik dan. Als ik dit doe buiten mijn netwerk dan krijg ik een time-out.
Ok, raar, anyway als ik naar www.mycloudnas.com ga en inlog dan krijg ik mijn pagina waar ik de services op zie die ik geactiveerd heb (Web File Manager en Multimedia Station) en vervolgens op een klik dan krijg ik een 'Not Found'-error.

Ik heb alle poorten geopend, hoewel ik twijfels heb over de situatie met de 8080-poort.
Laatste toevlucht was de NAS in DMZ-host te zetten, maar zelfs dat helpt niet...

Enig idee hoe ik dit oplos?

• babbelbox
quote:
Chris5488 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 19:35:

Ik heb dus MyCloudNAS geactiveerd en ingesteld. Verder ook nodige services etc ingesteld.

Zit dus zo: Als ik naar mijn MyCloudNAS-site ga (dus blabla.mycloudnas.com) vanop een pc in het netwerk dan krijg ik de instellingen van mijn router te zien! Dus hetzelfde als je 192.168.1.1 zou ingeven, dt krijg ik dan. Als ik dit doe buiten mijn netwerk dan krijg ik een time-out.
Ok, raar, anyway als ik naar www.mycloudnas.com ga en inlog dan krijg ik mijn pagina waar ik de services op zie die ik geactiveerd heb (Web File Manager en Multimedia Station) en vervolgens op een klik dan krijg ik een 'Not Found'-error.

Ik heb alle poorten geopend, hoewel ik twijfels heb over de situatie met de 8080-poort.
Laatste toevlucht was de NAS in DMZ-host te zetten, maar zelfs dat helpt niet...

Dit lijken ook wel routerings problemen te zijn. Dat als je naar je blabla.mycloudnas.com gaat niet op de juiste plek uit komt. Misschien eens met ping/trace uitvinden waar het mogelijk fout gaat.

• trekker22
  • Laatst online: 20-07 17:48
Firmware update van me TS 809 heeft me weinig goeds gedaan voor XBMC gebruik.

SMB werkt prima van Windows 7 naar de NAS, echter als ik in XBMC de NAS wil openen krijg ik een "operation not permitted".

Krijg niet eens de kans een username/password oid op te geven en ik heb ook shares die voor iedereen toegankelijk zijn.

Dus lijkt me dat ik dit in de Qnap software moet zoeken, zijn er opties / log files waar ik zoiets in terug zie? Zijn er strengere beveiliging eisen toegevoegd in latere firmwares?

Van ellende maar even wat films op me Windows 7 machine gezet en vanuit daar maar streamen...

casino's maken me rijk!Neteller heb je dan nodig!!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Kan je die directory niet public maken ofzo iets?
quote:
sl1000 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 21:37:
da's een timing issue in dat geval, welke overigens al gemeld is bij QNAP. De watchdog komt online, nog voordat de services volledig gestart zijn, watchdog ziet dat er sommige services niet draaien en herstart ze (+ een melding in het logboek). beetje tricky issue, het treed niet altijd op, en ook niet op alle systemen. Het is echt een "race" condition welke services eerder online zijn.

Hopelijk gefixt in de volgende release. Ze hebben zitten tunen om de QNAP sneller te laten starten (na geklaag dat het booten te langzaam ging), ik vermoed dat ze daar iets te ver in gegaan zijn zeg maar...

gelukkig is het "slechts" een schoonheidsfoutje, niet iets waar je verder last van hebt.
Ah bedankt voor de uitleg :) Waar je deze btw vandaan (kon het zelf niet vinden)?

• sl1000
uit een chat met een Qnap techie ;)

• trekker22
quote:
trekker22 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 20:21:
Firmware update van me TS 809 heeft me weinig goeds gedaan voor XBMC gebruik.

SMB werkt prima van Windows 7 naar de NAS, echter als ik in XBMC de NAS wil openen krijg ik een "operation not permitted".

Krijg niet eens de kans een username/password oid op te geven en ik heb ook shares die voor iedereen toegankelijk zijn.

Dus lijkt me dat ik dit in de Qnap software moet zoeken, zijn er opties / log files waar ik zoiets in terug zie? Zijn er strengere beveiliging eisen toegevoegd in latere firmwares?

Van ellende maar even wat films op me Windows 7 machine gezet en vanuit daar maar streamen...
inderdaad firmware issue!

firmware terug gezet en kan via XBMC me qnap meteen bereiken! Hoop dat ze hier iets aan doen in toekomstige firmwares!!

• sl1000
vreemd, ik heb nergens last van?
moet toch een instelling zijn ergens, lijkt me...

• Erwin1967
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21-05 19:54
Ik weet niet of het al bekend is maar QNAP brengt een paar nieuwe modellen uit:

http://www.legitreviews.com/news/11549/

en uiteraard

http://www.qnap.com/nl

Erwin1967 wijzigde deze reactie 26-09-2011 18:47 (16%)

• sl1000
Ik vraag me af of de 512mb ram klopt, daar de ms2000 met 1gb zal gaan worden uitgerust (mits hij ooit nog op markt verschijnt...)

• KL643
Vast wel ;)

• Spoelly
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 08-07 11:36
we shall see....

• XTREEMRaGE
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 25-06 14:41

XTREEMRaGE

XTRM|RG

quote:
Erwin1967 schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:45:
Ik weet niet of het al bekend is maar QNAP brengt een paar nieuwe modellen uit:

http://www.legitreviews.com/news/11549/

en uiteraard

http://www.qnap.com/nl
Ik zit al een paar dagen dit topic door te bladeren en ik keek eerst naar de TS419P+, nu wacht ik wel op de TS419P II :9 . Heeft iemand al een idee/meer info wat deze (419P II) ongeveer zal gaan kosten?

G, ˧T H | LܩK>SkLL | XTM|G ||Funky Monkeys || Fm

• CY325i
  • Laatst online: 13-06-2013
Bij wifimedia.eu hebben ze de TS419P II geprijst op 489.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

quote:
Vreemde prijsstelling. Ik kocht m'n TS-219P+ voor 330 euro toen ie net op de markt (en nauwelijks leverbaar) was, en nu zitten de nieuwe modellen een flink stukkie hoger terwijl de specs niet spectaculair beter zijn.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• sl1000
komt deels door de dollarkoers. QNAP vraagt hetzelfde maar de dollar/euro staat er slechter voor ten opzichte van de taiwaneese munt. en deels omdat de oude voorraad op moet, dus totdat deze op is vraagt men wat meer voor het nieuwere model.

Verder is de 219P-II 319 euro bij Wifimedia, dus da's goedkoper dan de 330 die jij betaald hebt?

Het enige is een 25% snellere processor. Handig voor qpkg's als sabnzbd, maar verder? throughput van de 219p+ was imho al niet slecht. De echte vernieuwingen komen straks met de nieuwe cedartrail atoms denk ik :)

sl1000 wijzigde deze reactie 28-09-2011 14:13 (9%)

• Erwin1967
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21-05 19:54
Welke Marvell processor zit nu in de nieuwe QNAP's?

• Senaxx
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 23-07 18:59
quote:
Chris5488 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 19:35:

Ik had ditzelfde eerst ook, dit omdat mijn router config pagina op dezelfde poort draaide als de webserver op de QNAP. Ik heb de standaard poort van mijn router admin interface aangepast en hierna kwam hij wel bij de QNAP uit.

• NiteFly
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17:30
Ik begreep al weinig van QNAP's product placement, met veel te veel modellen (vnl 4-bay) maar deze nieuwe 419P II voegt als ik de specs mag geloven echt helemaal niets toe. Het is gewoon een 419P+ met 2GHz ipv 1.6? Ze hebben zelfs de ombouw maar gewoon geleend van de 419P+ zo te zien.

En daarbij: Een 4bay NAS met 2Gbit poorten en een Marvell cpu? Die cpu krijgt in een RAID 5/6/10 (want waarom zou je 4bay kiezen als je geen RAID 5/6/10 gebruikt) niet eens 1 Gbit lijn vol. En niet eens 1GB geheugen (laat staan uitbreidbaar). Dat wordt niet prettig met meerdere packages. Hoe langer ik erover nadenk, hoe minder ik begrijp van QNAP's producten.

Ben blij dat ik voor een Synology heb gekozen

• sl1000
@NiteFly, het is gewoon een tussentijdse upgrade van het model. Net als dat Synology dat doet.
een 2e nic hoeft niet voor performance te zijn, die kan ook in failover mode draaien, zodat bij uitval van een switch of kabel de nas bereikbaar blijft. Daarnaast kan een QNAP bepaalde services over bepaalde poorten gooien, dus een apart fysiek netwerk voor de clients, en voor het ISCSI/NFS verkeer bv.

Inderdaad geen 1GB geheugen maar 512MB is iig een stuk beter als de 128MB waarmee Synology zijn instapmodellen uitrust ;)

't is allemaal niet zo moeilijk ;)

sl1000 wijzigde deze reactie 28-09-2011 17:09 (0%)
Reden: typo

• Nactive
  • Niet online

Nactive

Ik heb thuis een 100MBit netwerk, door de twee netwerk interfaces halen we toch van 2 verschillende computers de 'volle snleheid'.

• sl1000
quote:
Erwin1967 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:32:
Welke Marvell processor zit nu in de nieuwe QNAP's?
Exact dezelfde als de vorige alleen 400mhz hoger geklokt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
[~] # cat /proc/cpuinfo
Processor       : Feroceon 88F6282 rev 1 (v5l)
BogoMIPS        : 1985.74
Features        : swp half thumb fastmult edsp
CPU implementer : 0x56
CPU architecture: 5TE
CPU variant     : 0x2
CPU part        : 0x131
CPU revision    : 1

Hardware        : Feroceon-KW ARM

• trekker22
quote:
sl1000 schreef op zondag 25 september 2011 @ 13:29:
vreemd, ik heb nergens last van?
moet toch een instelling zijn ergens, lijkt me...
tsjaa als je die instelling niet kan achter halen en:
- op alle windows machines wel te benaderen is en via xbmc niet
- een firmware terugzetten meteen verhelpt...

dan zoek je niet echt meer verder, als je niks kan vinden na 2 uur zoeken:)

• Mabili
quote:
sl1000 schreef op maandag 12 september 2011 @ 22:33:

df -h

du -h --max-depth=1 /usr
du -h --max-depth=1 /etc
Helaas blijven de problemen met insufficient ramdisk space voort duren en binnen 2 dagen een log van 40 pagina's lang :'(
quote:
2011-09-30
399 03:01:56 System 127.0.0.1 localhost The system is unable to save your settings (file = [/etc/config/volumeStatus.conf], section = [Web], field = [File Count], value = [1483]) due to insufficient ramdisk space. If restarting the server does not solve the problem please contact support for further assistance.
Een email naar Qnap support gaf ook niet de resultaat en kreeg alleen het advies om de laatste firmware nogmaals opnieuw te installeren. Maar zoals ik al aangaf zonder enige resultaat.

Even de bovenstaande opdracht uitgevoerd:

[~] # df -h
Filesystem                Size      Used Available Use% Mounted on
/dev/ram                 32.9M     15.3M     17.6M  47% /
tmpfs                    32.0M     32.0M         0 100% /tmp
/dev/sda4               310.0M    246.7M     63.3M  80% /mnt/ext
/dev/md9                509.5M     97.9M    411.5M  19% /mnt/HDA_ROOT
/dev/md0                457.0G    295.2G    161.8G  65% /share/MD0_DATA
/dev/loop0              372.7M    372.7M         0 100% /share/MD0_DATA/CBR
tmpfs                    32.0M         0     32.0M   0% /.eaccelerator.tmp

[~] # du -h --max-depth=1 /usr
0       /usr
[~] #

[~] # du -h --max-depth=1 /etc
2.0K    /etc/udev
4.0K    /etc/linuxigd
1.0K    /etc/rcK_init.d
10K     /etc/ssh
3.0K    /etc/acpi
1.0K    /etc/rcS_init.d
43K     /etc/ssl
2.0K    /etc/network
117K    /etc/zoneinfo
1.0K    /etc/rcK.d
116K    /etc/default_config
573K    /etc/init.d
2.0K    /etc/openldap
20K     /etc/apcupsd
16K     /etc/hotplug
1.0K    /etc/rcS.d
5.0K    /etc/hotplug.d
117K    /etc/zoneinfo.src
2.0K    /etc/iscsi
1.1M    /etc

[~] # du -h --max-depth=1 /sbin
4.7M    /sbin

[~] # du -h --max-depth=1 /share
1.0K    /share/HDK_DATA
1.0K    /share/HDA_DATA
1.0K    /share/HDN_DATA
1.0K    /share/HDO_DATA
1.0K    /share/HDL_DATA
1.0K    /share/HDZ_DATA
1.0K    /share/HDR_DATA
1.0K    /share/HDY_DATA
1.0K    /share/HDW_DATA
1.0K    /share/HDT_DATA
1.0K    /share/HDX_DATA
31K     /share/external
1.0K    /share/HDS_DATA
1.0K    /share/HDI_DATA
1.0K    /share/HDF_DATA
1.0K    /share/HDU_DATA
1.0K    /share/HDE_DATA
1.0K    /share/HDM_DATA
1.0K    /share/HDJ_DATA
1.0K    /share/HDD_DATA
1.0K    /share/HDP_DATA
1.0K    /share/HDH_DATA
1.0K    /share/HDC_DATA
1.0K    /share/HDB_DATA
1.0K    /share/HDQ_DATA
1.0K    /share/HDG_DATA
1.0K    /share/HDV_DATA
296G    /share/MD0_DATA
296G    /share
[~] #

Waar zit het probleem? Zelf kom ik er niet meer uit en ik merk een behoorlijke performance verschil als de insufficient ramdisk space zich voordoet.

• beerse
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 30-06 14:28
In een creative backup constructie heb ik een crontab entry gemaakt die met ssh naar een andere machine gaat en daar de upload start. De crontab entries zijn netjes met 'crontab -e' ingevoerd.

Deze crontab heeft enige weken goed gelopen maar nu blijkt dat de crontab entries er niet meer zijn. Waar heb ik een fout gemaakt? Waar moet ik de crontab entries neerzetten zodat ze na een reboot en zo blijven staan?

Of zou de crontab door de update van de qnap geschoond zijn van mijn toevoegingen?

• kemphaas
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 21-07 14:29
Zojuist mijn QNAP 410 met 2 x Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB binnengekregen. Meteen de 2 HDD's erin gestopt, aangezet, en de initialisatie gestart. Ik zit echter nu al zo'n 70 minuten naar onderstaande scherm te kijken, is dit normaal? Vond op andere forums niet meer dan dat dit normaal binnen een uur toch wel gebeurd moet zijn.

Plaatje op imageshack (popups!)

Homepage, Mijn kistradio, Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• super27
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15-03 18:29
Na 1jaar raid controller het laten afweten van mijn 419P in raid5 modus... :-(
Na ca. 5 weken krijg ik nieuwe binnen, maar Qfinder vindt de nas niet in het netwerk....
Alle bekabeling al gewisseld en op andere plaatsen in het netwerk ingeplugged maar resultaat blijft hetzelfde...
Op de display van de nas verschijnt steeds als netwerk 0.0.0.0 :-(
Led van de LAN blijft op oranje flikkeren....
Kent de nas dan geen IP toe ? Iemand een idee...

edit : schijven eruit, opnieuw opstarten, ip gevonden en dan live schijven terugplaatsen en huplak....

super27 wijzigde deze reactie 01-10-2011 17:15 (15%)
Reden: lan led

• Low-Tech
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 15:37
quote:
kemphaas schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 17:12:
Zojuist mijn QNAP 410 met 2 x Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB binnengekregen. Meteen de 2 HDD's erin gestopt, aangezet, en de initialisatie gestart. Ik zit echter nu al zo'n 70 minuten naar onderstaande scherm te kijken, is dit normaal? Vond op andere forums niet meer dan dat dit normaal binnen een uur toch wel gebeurd moet zijn.

[afbeelding]
Wat staat er op je LCD schermpje, syncing toevallig?

Misschien voor sommigen interessant om te weten (met 4x 2TB):
3 minuten - Eerste boot
3 minuten - raid5 init
9 minuten - format raid5 completed
4 uren en 50 minuten - Resyncing

Asus P5B, Code 2 Duo E6600, Corsair Twinx 2048MB PC6400, 8800 GT

• beerse
quote:
kemphaas schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 17:12:
[afbeelding]
Zonder het plaatje bekeken te hebben, ga ik er van uit dat het systeem het nu wel zo'n beetje doet. Er zijn veel meer rapporten van installaties die traag/langzaam/langdurig bezig zijn met initialiseren van disks. 2 tot 4 uur is 'normaal'. Ik weet het niet meer zeker maar mijn 419 had ook meerdere uren nodig om tot rust te komen.

• 80000
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 02:01

80000

mrox

quote:
beerse schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:17:
In een creative backup constructie heb ik een crontab entry gemaakt die met ssh naar een andere machine gaat en daar de upload start. De crontab entries zijn netjes met 'crontab -e' ingevoerd.

Deze crontab heeft enige weken goed gelopen maar nu blijkt dat de crontab entries er niet meer zijn. Waar heb ik een fout gemaakt? Waar moet ik de crontab entries neerzetten zodat ze na een reboot en zo blijven staan?

Of zou de crontab door de update van de qnap geschoond zijn van mijn toevoegingen?
Een soort probleem had ik al jaren met mijn eigen crontab entries en na elke reboot van de qnap waren mijn entries verdwenen 8)7.
Op een gegeven moment zo zat en het maar uit vogelde, blijkt dat veel van de instellingen op de flash worden bewaard en bij reboot opnieuw/schoon worden geinstalleerd.

Oplossing was om een eigen qpkg te maken, welke een script aan te roepen die de crontab entries uitvoert bij opstarten. (dit script de init rc.d directories plaatsen werkt ook niet, want ook die komen van flash).

Ik zit hier op het werk, dus kan mijn eigen voorbeeld niet tonen, maar via google moeten wel wat voorbeelden te vinden zijn om simpele eigen qpkg te maken.

• beerse
quote:
80000 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 17:49:
[...]
Een soort probleem had ik al jaren met mijn eigen crontab entries en na elke reboot van de qnap waren mijn entries verdwenen 8)7.
Op een gegeven moment zo zat en het maar uit vogelde, blijkt dat veel van de instellingen op de flash worden bewaard en bij reboot opnieuw/schoon worden geinstalleerd.

Oplossing was om een eigen qpkg te maken, welke een script aan te roepen die de crontab entries uitvoert bij opstarten. (dit script de init rc.d directories plaatsen werkt ook niet, want ook die komen van flash).
Zelf heb ik gisteren ontdekt dat je een gedocumenteerde oplossing hebt gebruikt: http://wiki.qnap.com/wiki/Add_items_to_crontab. Zelf heb ik de 'andere' gebruikt: edit /etc/config/crontab en run `crontab /etc/config/crontab`. De methode met de >>'s is wat gevaarlijk, als je > gebruikt in plaats van >> ben je de rest allemaal kwijt. Dus beter vi of een andere editor gebruiken.

• Bierkameel
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Bierkameel

Too soon?

%#$%@ QNAP.
Waar zie ik in godsnaam het modelnummer van een QNAP? ik moet remote een firmware update doen en heb alle tabbladen al gehad, en live update werkt niet, het ding hangt niet aan het internet.

• KL643
Wat dacht je van Systeem Status/Systeem informatie..?

• Bierkameel
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Bierkameel

Too soon?

http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/QNAP.png
Dat zou je wel verwachten ja :')
Ook in het firmware tabblad staat het niet en poort 22 staat dicht daarnaartoe dus kom er via SSH niet bij, het is een 809 model maarja welke....

• babbelbox
Staat het niet gewoon op de weblogin pagina.
Meen me te herinneren dat er in het verleden iemamd was die dat irriteerde, maar voor jou is het denk ik juist een uitkomst.

• psvjw
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 16-07 01:05
Jep, op de loginpagina waar je kunt kiezen om naar het administratie-menu, web-file manager enz te gaanstaat het rechts bovenin

• ratz
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23-07 21:19

ratz

Mac.Nikon Powered

Firmware 3.5.1 build 1002 is uit sinds 4 oktober voor ARM en Intel. Geen nieuwe features, maar wel de gehoopte dramatische verbetering van AFP connecties voor Mac OSX gebruikers. Eerste connectie komt nu binnen 2-3 seconden tot stand ipv 15-20 seconden. Erg tevreden daarover.

Flickr | Nikon D300s | Tokina 11-16 f/2.8 | Sigma 24-70 f/2.8 | Nikkor 50 f/1.8D | Nikkor 80-200 f/2.8D ||| iMac 27" 3.4GHz i7 (2012) 1TB Fusion GTX680MX | 15.4" MacBook Pro 2.4Ghz (2008) | QNAP TS219P+

• Senaxx
Weet iemand ook of het mogelijk is om via commanline een .iso uit te pakken? Ik weet dat je ze wel kan mounten (maar daarna niet kopieren, althans via de file manager)

Ik heb een paar iso's en die zou ik graag op de NAS zelf willen uitpakken. Tar en unrar ondersteunen helaas geen iso formaat. Iemand een idee?

• babbelbox
quote:
Senaxx schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:53:
Weet iemand ook of het mogelijk is om via commanline een .iso uit te pakken? Ik weet dat je ze wel kan mounten (maar daarna niet kopieren, althans via de file manager)

Ik heb een paar iso's en die zou ik graag op de NAS zelf willen uitpakken. Tar en unrar ondersteunen helaas geen iso formaat. Iemand een idee?
Wat je kan proberen is om via de commandline te kopieren als de .iso gemount hebt.
Heb het zelf niet geprobeerd, maar verwacht dat de share van de gemounte .iso wel terug te vinden is onder shares.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

quote:
ratz schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 01:16:
Firmware 3.5.1 build 1002 is uit sinds 4 oktober voor ARM en Intel. Geen nieuwe features, maar wel de gehoopte dramatische verbetering van AFP connecties voor Mac OSX gebruikers. Eerste connectie komt nu binnen 2-3 seconden tot stand ipv 15-20 seconden. Erg tevreden daarover.
Hopelijk is het ook stabieler dan in het verleden, want met 3.3.8 viel m'n AFP mount na een paar gigabyte data pompen altijd weg. Uiteindelijk dus maar Samba gebruikt. Voor permanente shares gebruik ik NFS.

• Mar2zz
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22-07 07:45

Mar2zz

{schoolplaza.net}

Ik kreeg van Senaxx het sickbeard.sh script waarmee de QNAP werkt. Wat een ingewikkelde manier om de boel aan de praat te krijgen. Zo was het eerder ook op synology, sickbeard en couchpotato, en later ook headphones bij het sabnzbd script ingestopt. Waarom is dat? Die programma's kunnen toch ook zelfstandig runnen? Als ze minder ingewikkeld zijn word een multisetup voor sickbeard makkelijker en kan je branches testen zonder dat je je originele sickbeard in de vingers snijd (bijvoorbeeld de subliminal branche die subtitles zoekt bij je series, of de anime branche ernaast runnen, of, zoals in senaxx geval, HD en SD apart afhandelen met verschillende rootfolders).

Dit script (original omgebatterijd, maar ik weet niet wie de originele schrijver is) zou volgens mij gewoon moeten werken als je het in /etc/init.d/sickbeardtest stopt en runt. (op de synology moeten ze overigens in /opt/etc/init.d, zo overleven ze firmware-upgrades, misschien is dat bij Qnap ook zo.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
#! /bin/sh

### BEGIN INIT INFO
# Provides:          Sick Beard application instance
# Required-Start:    $all
# Required-Stop:     $all
# Default-Start:     2 3 4 5
# Default-Stop:      0 1 6
# Short-Description: starts instance of Sick Beard
# Description:       starts instance of Sick Beard using start-stop-daemon
### END INIT INFO

############### EDIT ME ##################

PUBLIC_SHARE=`/sbin/getcfg SHARE_DEF defPublic -d Public -f /etc/config/def_share.info`
DOWNLOAD_SHARE=`/sbin/getcfg SHARE_DEF defDownload -d Qdownload -f /etc/config/def_share.info`

# QPKG Stuff
QPKG_NAME=SickBeard
QPKG_DIR=/share/HDA_DATA/Public/.qpkg/SickBeard

# Variables for running different instances @ one machine (save multiple scripts with different names in /etc/initd.
instance=SickBeardHD                                # name of instance (for example, Anime or Subliminal
savepath=/pad/waar/config en database komen         # not sickbeardprogram path, but the path where you want to save config and database for this instance.
port=8082                                           # this overrules port set in config.ini, leave empty if you want to set port in sickbeards config.ini (@ first run sickbeard will always start on 8081!!)

# Set processingscriptnames (without extension!) Will be created automatic! This is for multisetups!
processlocation=/path/to/folder/containing/those/scripts
autoProcessCFG=autoProcessHD
autoProcessPY=autoProcessHD
sabToSickbeard=sabToSickBeardHD

# Change to TRUE if you need these to be created in the path set @ savepath
CREATE_PP=FALSE

### END EDIT ME

DAEMON=/opt/bin/python2.6
SCRIPTNAME=`basename $0`

[ -n $port ] && $portset="--port=$port"
DAEMON_OPTS=" SickBeard.py $portset --quiet --daemon --config=$savepath/config.ini --datadir=$savepath --pidfile=/var/run/$QPKG_NAME/$instance.pid $portset"
RUN_AS=admin

# python2.6 dependency checking, if not, exit.
[ -x $DAEMON ] || {
    /sbin/write_log "Failed to start SickBeard, No Python2.6 runtime is found. Please re-install Python2.6 ipkg.";
    exit 1;}

# See if postprocessingfiles are needed (copied to savepath, from there, symlink to sabnzbd postprocessing folder and select 'm. (symlink = ln -s /path/created/filename /path/scriptfolder/filename)
handle_postprocess () {
    [ -e $savepath/$autoProcessCFG.cfg ] && cp -f $QPKG_DIR/autoProcessTV/autoProcessTV.cfg $savepath/$autoProcessCFG.cfg && sed -i "s!port.*!port=$port!g" $savepath/$autoProcessCFG.cfg
    [ -e $savepath/$autoProcessPY.py ] && cp -f $QPKG_DIR/autoProcessTV/autoProcessTV.py $savepath/$autoProcessPY.py && sed -i "s!autoProcessTV!$autoProcessCFG!g" $savepath/$autoProcessPY.py
    [ -e $savepath/$sabToSickbeard.py ] && cp -f $QPKG_DIR/autoProcessTV/sabToSickBeard.py $savepath/$sabToSickBeard.py && sed -i "s!autoProcessTV!$autoProcessPY!g" $savepath/$sabToSickBeard.py
}
if [ "CREATE_PP" = TRUE ]; then handle_postprocess; fi

# check if commands are executed ok
check_retval() {
    if [ $? -eq 0 ]; then
        /sbin/write_log '* Done!'
        return 0
    else
        /sbin/write_log '* Failed!'
        exit 1
    fi
}

handle_pid () {
[ -d $/var/run/$QPKG_NAME ] || mkdir -p $/var/run/$QPKG_NAME && chown -R $RUN_AS $/var/run/$QPKG_NAME > /dev/null || {
    /sbin/write_log "$$QPKG_NAME: Could not create $/var/run/$QPKG_NAME/$instance.pid, aborting.";
    exit 1;}
}

case "$1" in
    start)
        ### Does /opt exist? if not check if it's optware that's installed or opkg, and start the package 
        if [ ! -d /opt/bin ]; then
            /bin/echo "/opt not found, enabling optware or opkg..."
            #if optware start optware
            [ -x /etc/init.d/Optware.sh ] && /etc/init.d/Optware.sh start
            #if opkg, start opkg
            [ -x /etc/init.d/opkg.sh ] && /etc/init.d/opkg.sh start
            /bin/sync
            sleep 2
        fi

### Check if Sickbeard is enabled
        if [ `/sbin/getcfg ${QPKG_NAME} Enable -u -d FALSE -f /etc/config/qpkg.conf` = UNKNOWN ]; then
            /sbin/setcfg ${QPKG_NAME} Enable TRUE -f /etc/config/qpkg.conf
        elif [ `/sbin/getcfg ${QPKG_NAME} Enable -u -d FALSE -f /etc/config/qpkg.conf` != TRUE ]; then
            echo "${QPKG_NAME} is disabled."
            exit 1
        fi

### link python 2.6 to /usr/bin/python2.6 to fix sabtosickbeard.py processing
        /bin/ln -sf /opt/bin/python2.6 /usr/bin/python

### Check if pidfile creation is ok
        handle_pid

### Now really start this app
        /usr/bin/start-stop-daemon -d $QPKG_DIR -c $RUN_AS --start --pidfile $PID_FILE  --exec $DAEMON -- $DAEMON_OPTS
        check_retval
        ;;
    stop)
        echo "Stopping $QPKG_NAME $instance"
        for pid in $(/bin/pidof python2.6); do
            # hier zou je even moeten checken of /bin/pidof python2.6 ook iets geeft over de datadir, dan kunnen we sickbeard' instance specifiek killen.
            /bin/grep -q "$pidpath" /proc/$pid/cmdline && /bin/kill $pid
        done
        ;;
    restart|force-reload)
        echo "Restarting $QPKG_NAME $instance"
        /etc/init.d/$SCRIPTNAME stop
        /bin/sleep 2
        /etc/init.d/$SCRIPTNAME start
        check_retval
        ;;
    gitupdate)
        echo "Updating Sickbeard"
        /opt/bin/git --git-dir=$QPKG_DIR reset --hard HEAD && /opt/bin/git --git-dir=$QPKG_DIR pull && /bin/sync
        ;;
    *)
       N=/etc/init.d/$SCRIPTNAME
       echo "Usage: $N {start|stop|restart|force-reload|gitupdate}" >&2
       exit 1
       ;;
esac

exit 0

Schoolplaza.net | diddism_nl | LaZy Admin

• beerse
quote:
Senaxx schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:53:

Met file.iso en op de commandline:

mkdir file.iso.mount
mkdir file.iso.extract
mount -o loop file.iso file.iso.mount
cp -R file.iso.mount/. file.iso.extract/.
umount file.iso.mount
rmdir file.iso.mount

Detail: Je kunt na de 'mount -o...' stoppen en de file.iso.mount beschikbaar stellen, scheelt dataruimte. Helaas kan je op deze mannier een beperkt aantal iso-s mounten, omdat het aantal loop-interfaces beperkt is, meestal 10 of zo. Ook is de gemounte data niet te beschrijven en de uitgepakte wel.

Omdat ik het effe niet kan laten: een scriptje om isos uit te pakken. Copieer de text in een file met de naam "exctractiso" en maak het executable met
chmod a+x extractiso

sh: extractiso
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#!/bin/sh
while [ -f "$1" ]
do
        mkdir "$1".mount
        mkdir "$1".extract
        mount -o loop "$1" "$1".mount
        cp -R "$1".mount/. "$1".extract/.
        umount "$1".mount
        rmdir "$1".mount
        shift
done

Nu kan je in 1 keer alle *.iso files uitpakken met
extractiso *.iso
Als je het script niet in de zelfde directory hebt staan als de iso's, dan moet je het path er naar toe gebruiken:
/path/to/extractiso *.iso

beerse wijzigde deze reactie 12-10-2011 16:48 (26%)

• Piet91
  • Nu online
Ik ben van plan een ts-212 te nemen met in totaal 4TB. (Zelfde prijs ongeveer als Synology ds211j maar wat meer geheugen, verder gelijk) Ben ook van plan om de bekende 3 downloadprogramma's te draaien.
Maximaal zo'n 450-500GB voor backup van pc's en laptops. Hou ik zo'n 1.5TB over.
Hoeveel ruimte nemen film- en tvserie-bestanden (zeg maar 720p en 1080p) eigenlijk ongeveer in?
En werkt het streamen van deze bestanden een beetje naar een tv over een niet gigabit netwerk?

• s2c
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 16-05-2013
Ik ben op zoek naar een nieuw NAS. Ik heb er nu 1 met 2 disks van 500GB (in mirror), maar die gebruikt ik meer voor backup. Nu zoek ik er nog 1, maar dan voor media sharing voor mijn 2 HTPC's, en mijn TV met DLNA support.

De QNAP TS-412 lijkt me een goede keuze. De TS-419P+ heeft wel wat meer cpu/geheugen, maar ik denk dit niet nodig te hebben en deze is 150 EUR duurder.

Moet je nog iets speciaals doen om via mijn TV dmv DLNA films te kunnen kijken? Moeten deze bv in een special map staan, of moet er een speciale server draaien?

Kan je bij deze NAS er eerst bv 2 disks inzetten van 2TB, en er later nog 2 bij zetten? En wat zou het voordeel zijn om gelijk 4 schijven van 2TB er in te doen in Raid 5?

• IJsbeer
DLNA is een leuk concept, maar werkt in de praktijk matig. Ik heb een Panasonic TV met DLNA en een QNAP. Maar de kwaliteit van DLNA is matig. Ik heb ook een POHD (mediaplayer) en die geeft met dezelfde bestanden van de NAS gewoon een beter beeld (terwijl alles digitaal blijft...). De DLNA players zijn gewoon niet zo krachtig.
Daarnaast is er geen uniformiteit met betrekking tot ondertiteling. Grote kans dat dat iig niet gaat werken. En hou er rekening mee dat er weinig tv's zijn die DTS geluid uit 'spugen', meestal word thet gedownmixed naar stereo ivm rechten.... :(
Resume: voor de TV koop een aparte HTPC of mediaplayer. DLNA is een leuk idee, maar werkt voor geen meter.

@Piet91: dat lijken me prima google vragen. 1080p film is zo'n 15 gig. Bitrate is (bij de birdscene) rond ede 50 mbit, dus 100mbit moet hiervoor voldoende zijn, mits je niet teveel andere dataverkeer hebt.

• s2c
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 16-05-2013
quote:
IJsbeer schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 09:19:
DLNA is een leuk concept, maar werkt in de praktijk matig. Ik heb een Panasonic TV met DLNA en een QNAP. Maar de kwaliteit van DLNA is matig. Ik heb ook een POHD (mediaplayer) en die geeft met dezelfde bestanden van de NAS gewoon een beter beeld (terwijl alles digitaal blijft...). De DLNA players zijn gewoon niet zo krachtig.
Daarnaast is er geen uniformiteit met betrekking tot ondertiteling. Grote kans dat dat iig niet gaat werken. En hou er rekening mee dat er weinig tv's zijn die DTS geluid uit 'spugen', meestal word thet gedownmixed naar stereo ivm rechten.... :(
Resume: voor de TV koop een aparte HTPC of mediaplayer. DLNA is een leuk idee, maar werkt voor geen meter.
Ik heb inderdaad een aparte HTPC, maar ik ben ook aan het kijken naar nog een Blu-ray speler (LG) welke ook DLNA heeft. Ik heb gelezen dat deze gewoon blu-ray iso's kan afspelen via DLNA, en dvd iso (met upscaling). Ik zou dan voor zulke media bestanden mn HTPC niet aan hoeven te zetten. Heb nu namelijk nog een paar kleine problemen met mn HTPC voor 3D blu-rays (screen resolution).

• Senaxx
quote:
beerse schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:16:
[...]

Met file.iso en op de commandline:

mkdir file.iso.mount
mkdir file.iso.extract
mount -o loop file.iso file.iso.mount
cp -R file.iso.mount/. file.iso.extract/.
umount file.iso.mount
rmdir file.iso.mount

Detail: Je kunt na de 'mount -o...' stoppen en de file.iso.mount beschikbaar stellen, scheelt dataruimte. Helaas kan je op deze mannier een beperkt aantal iso-s mounten, omdat het aantal loop-interfaces beperkt is, meestal 10 of zo. Ook is de gemounte data niet te beschrijven en de uitgepakte wel.

Omdat ik het effe niet kan laten: een scriptje om isos uit te pakken. Copieer de text in een file met de naam "exctractiso" en maak het executable met
chmod a+x extractiso

sh: extractiso
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#!/bin/sh
while [ -f "$1" ]
do
        mkdir "$1".mount
        mkdir "$1".extract
        mount -o loop "$1" "$1".mount
        cp -R "$1".mount/. "$1".extract/.
        umount "$1".mount
        rmdir "$1".mount
        shift
done

Nu kan je in 1 keer alle *.iso files uitpakken met
extractiso *.iso
Als je het script niet in de zelfde directory hebt staan als de iso's, dan moet je het path er naar toe gebruiken:
/path/to/extractiso *.iso
Mijn complimenten! Werkt echt perfect! Weer een extra handeling die gewoon op de QNAP uitgevoerd kan worden zonder eerst het heen en weer gekopieer :) Nu heb ik teminste direct de m2ts file beschikbaar uit een AVCHD iso. Is het ook mogelijk om deze in een systeemmap ergens te gooien zodat het script vanuit ongeacht welke map je ook bent het commando beschikbaar is?

Senaxx wijzigde deze reactie 13-10-2011 11:02 (4%)

Pagina: 1 ... 16 ... 39 Laatste

Populair: Desktops Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Laptops Apple Games Besturingssystemen Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013