Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-04 22:33

switchboy

-ruimte te huur-

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:57:
[...]

Als je de dagbundel activeert dan blijft die ook continu actief. Als je hem vandaag (5 juli) activeert om 12:00 dan blijft hij actief tot 6 juli 0:00 (en kost het je 2 euro). Ga je na die tijd nog internetten (of loopt je sessie door tot na die tijd) dan wordt er gewoon nog een keer 2 euro op je rekening erbij geschreven.

De bundel blijft dus actief maar kost alleen geld als je hem ook echt gebruikt, en met het tarief van € 0,30 per 10(!) MB buitenbundel (buiten nationale bundel of bij oude abo's buiten de 35 MB inbegrepen data per dag) kun je je er niet echt een bult aan vallen lijkt me :)
Ah, was me daar niet van bewust. Ze mogen die reclame SMSjes dan wel eens wat duidelijker opstellen.

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:03
Ik ben half 2010 overgestapt naar Vodafone. Sindsdien zit ik achter carrier-grade-NAT .

Technisch gezien misschien niet direct een probleem, maar ik had graag van te voren geweten dat dit wordt toegepast. Voor de vergelijk is het wellicht prettig om te weten of je hiermee te maken krijgt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:16
Dit topic is voor discussie. We verwachten dat je zelf kan kiezen.

[ Voor 95% gewijzigd door RoD op 15-07-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hoe is jullie ervaring met het netwerk van Vodafone vergeleken met KPN? Ik heb nu een tijdje Vodafone en merk regelmatig dat KPN volledig of geen 3G heeft binnenshuis en Vodafone vaak slechts 1 streepje waardoor het nét genoeg is voor een dongle maar niet voor op je telefoon omdat je hem vasthoudt met je handen en je het signaal dus zwakker maakt en je telefoon terugschiet op 2G.

[ Voor 4% gewijzigd door MensionXL op 20-07-2011 20:06 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:06
Wat zijn jullie ervaringen met AH prepaid internet?

Ik wil een SIP/VOIP mobieltje voorzien van AH internet. VOIP met codec 722 zou zo'n 8kbps bandbreedte nodig hebben.

Zeg we komen dan uit op zo'n 10 MB per uur, 15 cent per MB, 150 cent voor een uur mobiel bellen lijkt me een goeie deal zonder abo of maandelijkse houdbaarheid.

Als je wat regelmatiger opwaardeerd zakt de prijs zelfs naar 50 cent per uur.

Eventuele VOIP filters hoop ik te omzeilen door SSL over 443 te tunnelen.

[ Voor 9% gewijzigd door jnr24 op 24-07-2011 00:01 . Reden: prijs update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maceddy2004
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11-2024

maceddy2004

Ik heb geen ondertiteling

Even jullie advies..

Wat is voordeliger. NU een nieuwe abonnement afsluiten en t/m november dubbel betalen of toch maar gewoon wachten??

Ik zit nu bij Tmobile maar ben alles behalve tevreden over de dekking hier en wil naar Vodafone, maar die nieuwe abonnementen gaan per 1-8 al in....

Edit: ik wil de BSW 200 voor 34,50 deze heeft nu de eerste 12 maanden voor de helft....

Edit2: maar besteld en erbij gezet dat ik de oude voorwaarden wil :P
4 mnd dubbel betalen scheelt alsnog 100 euro in het eerste jaar ivm de actiekorting van VF.

[ Voor 30% gewijzigd door maceddy2004 op 26-07-2011 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-04 15:47
Sorcerer8472 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 09:55:
[...]

De 5 eurocent per MB buiten de bundel is dan wel weer heel duur. Da's dus 5 euro per 100 MB. Vodafone rekent bijvoorbeeld 3 euro per 100 MB en geeft de mogelijkheid voor het aanschaffen van een extra GB voor een tientje. Niet dat dat dan heel goedkoop is, maar het scheelt toch wel flink voor grootverbruikers. Ook hun buitenland-internet is wel heel aantrekkelijk: voor 2 euro per dag je binnenlandbundel gebruiken (of 35 MB per dag voor de mensen die nog aan een FUP-bundel vastzitten). Is ideaal voor waar ik het voor gebruik in het buitenland O+
Ik snap dat het heel specifiek is per persoon, hoeveel je verbruikt en hoe lang je in het buitenland zit, maar ik heb zelf echt het gevoel dat die 2 Euro per dag actie van Vodafone een dode mus is. Voor enkel je mail ophalen en even wat lezen op mobiele apps is 35MB ruimschoots genoeg voor wat je nodig hebt. Ik zit op het moment een tijd lang in het buitenland i.v.m. werk, en ondanks dat ik overdag op WiFi zit controleer ik 's avonds altijd mijn mail en het nieuws op allerlei gebieden. De afgelopen maand ga ik de limiet van 100MB (momenteel voor 10 Euro bij Hi) nog zeker niet halen, en dat is dan gerekend met de door hun verstrekte gegevens op mijn Hi pagina. Als ik echter bij Vodafone zou zitten, dan zou ik dus na één week al meer hebben betaald dan bij Hi, terwijl ik hooguit 20MB nodig heb gehad gedurende die hele periode, en dat is nog ruim genomen.

Voor mij is mijn huidige situatie (5 dagen per week in Duitsland) dus ook reden geweest om Vodafone helemaal links te laten liggen, want ze hebben daar geen goede regeling als je langer dan een week in het buitenland bent. Bij T-Mobile kan ik zo voor 10 Euro 500MB bijkopen waarbij ik daarna zelfs nog naar 64/64 zou gaan qua snelheden, dus in feite is het "onbeperkt".

Overigens is er ook een Surf&Travel weekpas voor €15 beschikbaar, waarbij je 100MB krijgt voordat de snelheid omlaag wordt geschroefd. In die zin zou dat dus ook voldoende moeten zijn om op de hoogte te blijven, aan social networking te doen en mail te lezen, terwijl je dan slechts 1 Euro duurder uit bent dan bij Vodafone. Deze weekpassen zouden volgens de voorwaarden ook na het verstrijken van de week niét automatisch worden doorgezet, waarmee je dus de situatie als bij Vodafone voorkomt, zoals hij hier vaker is beschreven.

Ik probeer hier niet een pleidooi te houden voor T-Mobile, maar aangezien roaming nog altijd een melkkoetje is, blijf je toch met de addertjes onder het gras zitten. En die 2 euro klinkt goedkoop, maar zodra je het regelmatig gaat gebruiken dan is het toch behoorlijk aan de prijs, dus vraag jezelf af, heb je het écht nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:53
Maar bij Vodafone krijg je voor die 14 euro toch 7x35 MB ? Lijkt me meer dan het dubbele van die 100MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Niet online
Anoniem: 136100 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 09:29:
Toen kreeg ik een dame die mij wist te vertellen dat de FUP voor Surf & Mail extra snel 1 GB per maand was. Wtf.
Wat een onzin, ik denk dat die dame ook maar wat zei.... De FUP van jou KPN Surf & Mail extra snel is gebasseerd :
Bij 10x het gemiddelde gebruik wordt de snelheid verlaagd naar 384/128kbps voor Surf&Mail Extra Snel.
KPN heeft van de week zelf aangegeven in een artikel dat het gemiddelde op 192MB zat ( daarin hebben ze het over een smartphone ). Dan is de FUP dus dat is zeker geen 1GB

Artikel: nieuws: 'Tweederde smartphonegebruikers heeft genoeg aan 250MB'

Op hoeveel data zat jij na die 2.5 week? Had je trouwens ook een SMS gehad dat je de FUP bereikt had? Dat vroeg ik me eigenlijk af, of KPN dat doet :)

Ik heb zelf ook een Bel SMS 2010 Sim only met Surf&Mail Extra Snel abbo maar ben nog nooit terug gezet in snelheid. Ik geef toe dat mijn verbruik nu lager ligt maar een paar maanden geleden zat ik echt rond de 1.3GB elke maand.
rinkel schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 10:23:
Overigens is de tijd van onbeperkt (fup) toch echt wel voorbij. Als je echt veel internet kun je een abbo afsluiten met 4GB, maar daar betaal je dan ook voor (en terecht imo)
Zolang je abbo loopt heb je gewoon de voorwaarden van dat abbo nog.
Op de KPN site staat ook dat als je abbo periode verlopen is dat je je abbo gewoon door kan laten lopen , maar dan moet je dus NIET verlengen of een nieuw toestel willen.

[ Voor 18% gewijzigd door Sumuhtsop op 27-07-2011 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137811

Heeft er iemand ervaring met Hi Internet via een sim only abo op de iPhone? Kan dat? Of heb je perse een i-abo nodig om te kunnen internetten op de iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Okay, ik moet nu snel gaan beslissen aangezien ik voor augustus wil verlengen (einde contract 22 aug) of overstappen op een andere provider.
Huidige situatie: iPhone 4 met i500 abo dat ik niet optimaal gebruik. Ik kan dus een veel goedkoper abonnement nemen lijkt me en zit nu te lonken naar het Vodafone Bel+SMS+Web van €34,50 per maand met 1 GB datalimiet. Als ik de deal neem van GSMweb kan ik daar een Samsung Galaxy Sii bij nemen en die door verkopen voor pak m beet €350,-. Eerste jaar betaal ik slechts €17,25 per maand, 2e jaar €34,50 Bij de nieuwe tarieven van augustus zal ditzelfde abo straks €75,- gaan kosten....!

Principieel wil ik zeker niet bij KPN terecht (vervelende ervaringen in het verleden mee gehad) en twijfel ik om bij T-Mobile te blijven of eventueel over te gaan naar Ben...

Zijn er hier mensen met het zelfde dilemma en me van advies kunnen voorzien? Mis ik misschien een beter abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-04 15:52
Misschien is dit het juiste topic om eens een interessante vraag te stellen, wellicht dat iemand het weet...

Ik zie op de website van T-Mobile het standaard internet abonnement, alleen data dus. Dit kost 15 euro per maand voor 12 maanden. Voor een 2-jarig abonnement is het zelfs 10 euro per maand onbeperkt data. Ik heb toch alleen data nodig, bellen doe ik via VOIP en sporadisch een SMS pak ik wel een andere telefoon voor.

Nu begrijp ik dat dit bedoeld is om met een dongel en laptop te surfen. Maar zou je de sim niet in een simlockvrije smartphone kunnen gebruiken, de APN aanpassen en op die manier 500MB op 3,6 Mbps surfen en daarna in snelheid teruggeschroefd naar 128 KB/s?

Onbeperkt internet dus voor 15 euro, of zijn er adders onder het bekende gras 8) ? Dank alvast!

[ Voor 7% gewijzigd door objectief2 op 27-07-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
  • Laatst online: 03-11-2023
Best slim om alles te bellen via Voip.

Welk voip programma gebruik jij hiervoor? Is het dan mogelijk om gewoon een nummer op een Iphone 4 in te toesten en dan te bellen of moet je de voip app opstarten en daar je nummer kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Of VOIP is toegestaan bij T-Mobile Internet standaard weet ik niet .Maar met een Android-smartphone kun je gewoon via een sip-provider gratis bellen naar vaste nummers.

3 maal 10 euro opwaarderen op je account is voldoende om het hele jaar gratis naar vaste nummers in NL te bellen. Je krijgt dan namelijk 360 freedays 8)

Zoiets bestaat ook voor Iphone, je moet dan bellen via een softphone, dus intoetsen via de app en bellen maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
Hoe zit het met mobiele nummers, daar bel ik het meest naar toe.

Edit: al gevonden bij skype ook maar 2ct per minuut en per maand 0.89ct onbeperkt!!

Waarom belt niet iedereen via VOIP? Daar kunnen de mobiele abb. met belminuten toch niet tegen op. Ik vraag me af waar zit het addertje onder het gras?

[ Voor 65% gewijzigd door jordi.c op 27-07-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Zie deze tabel:

Netherlands (mobile): http://backsla.sh/betamax

Stukken goedkoper als via een bel+sms+web abo in ieder geval, vanaf 3 cent per minuut. De voorwaarden/freedays verschillen wel per aanbieder :)

Edit: niet iedereen doet het omdat gemak de mens dient (en geld kost 8) )

Voor mijn vraag over T-Mobile standaard voor laptop ga ik anders desnoods wel even naar de T-Mobile shop en dan opletten hoe verbaasd ze kijken. De gemiddelde verkoper denkt namelijk nog steeds alwetend te zijn ;)

Edit: om bereikbaar te zijn zou je een voip-in nummer kunnen nemen. Zo kunnen mensen je nog goedkoop bellen bovendien ook! Dit zou je wel even moeten uitzoeken, mogelijk zit hier een klein addertje ;)

[ Voor 56% gewijzigd door objectief2 op 27-07-2011 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
Als ik dat internet only neem bij T-Mobile kan ik dan mijn huidige nummer op dat simkaartje zetten zodat ik alsnog bereikbaar ben op dat nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
Internetabb. van Vodafone zijn nog lucratiever dan van T-Mobile (meer voor minder)

http://www.vodafone.nl/sh...cro-sim-only/cat41900004/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Je hebt gelijk, echter 1 maar: geen onbeperkte datalimiet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:26
Cid Highwind schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:10:
[...]

Ik snap dat het heel specifiek is per persoon, hoeveel je verbruikt en hoe lang je in het buitenland zit, maar ik heb zelf echt het gevoel dat die 2 Euro per dag actie van Vodafone een dode mus is. Voor enkel je mail ophalen en even wat lezen op mobiele apps is 35MB ruimschoots genoeg voor wat je nodig hebt. Ik zit op het moment een tijd lang in het buitenland i.v.m. werk, en ondanks dat ik overdag op WiFi zit controleer ik 's avonds altijd mijn mail en het nieuws op allerlei gebieden. De afgelopen maand ga ik de limiet van 100MB (momenteel voor 10 Euro bij Hi) nog zeker niet halen, en dat is dan gerekend met de door hun verstrekte gegevens op mijn Hi pagina. Als ik echter bij Vodafone zou zitten, dan zou ik dus na één week al meer hebben betaald dan bij Hi, terwijl ik hooguit 20MB nodig heb gehad gedurende die hele periode, en dat is nog ruim genomen.

Voor mij is mijn huidige situatie (5 dagen per week in Duitsland) dus ook reden geweest om Vodafone helemaal links te laten liggen, want ze hebben daar geen goede regeling als je langer dan een week in het buitenland bent. Bij T-Mobile kan ik zo voor 10 Euro 500MB bijkopen waarbij ik daarna zelfs nog naar 64/64 zou gaan qua snelheden, dus in feite is het "onbeperkt".

Overigens is er ook een Surf&Travel weekpas voor €15 beschikbaar, waarbij je 100MB krijgt voordat de snelheid omlaag wordt geschroefd. In die zin zou dat dus ook voldoende moeten zijn om op de hoogte te blijven, aan social networking te doen en mail te lezen, terwijl je dan slechts 1 Euro duurder uit bent dan bij Vodafone. Deze weekpassen zouden volgens de voorwaarden ook na het verstrijken van de week niét automatisch worden doorgezet, waarmee je dus de situatie als bij Vodafone voorkomt, zoals hij hier vaker is beschreven.

Ik probeer hier niet een pleidooi te houden voor T-Mobile, maar aangezien roaming nog altijd een melkkoetje is, blijf je toch met de addertjes onder het gras zitten. En die 2 euro klinkt goedkoop, maar zodra je het regelmatig gaat gebruiken dan is het toch behoorlijk aan de prijs, dus vraag jezelf af, heb je het écht nodig?
Klopt helemaal: 2 weken in het buitenland is 28 euro, en da's best veel.

Als je lang en vaak in het buitenland moet zijn dan kun je beter kijken naar zakelijke Voda-abo's, waarbij roaming goedkoper is (In-business of in de bundel zit Ondernemersbundel). Hier heb je ook de keus voor maandbundels (5 of 10 euro; 4x goedkoper dan KPN dus) waarbij je je binnenlandse bundel kunt gebruiken in het buitenland met zeer schappelijk buitenbundeltarief:
http://www.vodafone.nl/za..._internet/internationaal/

Of je wacht op hun nieuwe B+S+W Smart-abo's met (data)roaming binnen de bundel (+ 10 ct starttarief geloof ik).

Overigens, even offtopic: ook Vodafone Passport lijkt erg goedkoop, maar in de praktijk heb je vaak veel korte gesprekken in het buitenland, en als je dan 79 ct/gesprek betaalt voor een ontvangen oproep ipv 13 ct/minuut dan is Passport toch een stuk duurder (buiten de EU in bijv. Turkije, Australië etc. is het wel weer bijna altijd goedkoper natuurlijk). Dus het is zeker niet alleen maar lof allemaal hoor.
objectief2 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:40:
Doe mij maar €0,063 per MB buiten de bundel dan hoor, dan kun je tenminste nog doorwerken. Mijn laptop-bundel bereik ik bijna nooit en áls ik hem nodig heb dan heb ik meestal ook wel wat snelheid nodig, zwaar irritant als je ineens aan 128 kbps zit; veel meer dan mail, internetbankieren en traag surfen is er dan niet bij. Denk dat ik gemiddeld per dag meer bij AH uitgeef dan in een jaar aan buitenbundel-MB's :P
jordi.c schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 17:59:
Als ik dat internet only neem bij T-Mobile kan ik dan mijn huidige nummer op dat simkaartje zetten zodat ik alsnog bereikbaar ben op dat nummer?
Neen.

[ Voor 14% gewijzigd door Sorcerer8472 op 28-07-2011 07:12 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Beste mensen, de laatste twee avonden druk bezig geweest om te bepalen wat te doen ivm mijn nieuwe abo (mijn huidige T-mobile loopt 22 aug af).

As ik via www.belsimpel.nl een 1 jarig Vodafone B+S+W a €34,50 afsluit krijg kan ik een Nokia N8 of Samsung Galaxy S i900 gratis krijgen. Eerste 4 maanden betaal ik €17,25 en de overige 8 maanden €34,50
Ik ben van plan één van deze twee telefoons te nemen en die dan te verkopen voor ongeveer €200,- Op deze manier heb ik voor weinig een nieuw abonnement met de huidige (voordelige) voorwaarden...

Welke telefoon zal het snelst verkocht kunnen worden denken jullie en zijn er mensen die met hetzelfde idee lopen die nog andere inzichten hebben?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
Hoe doe jij dat om op je huidige nr. bereikbaar te blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Dat ben ik nog aan het onderzoeken 8)

Uitgaand bellen via VOIP(app) is geen probleem, hiermee kun je ieder nummer meesturen dat je wil. Dus ook je huidige nummer.

Binnenkomen bellen via VOIP zal ook geen probleem zijn (denk ik). Hiervoor heb je wel een soort app nodig die jouw huidige 06-nr koppelt naar je VOIP-in nummer.

Het simpelst is een tweede telefoon waar je je huidige sim in doet btw :+

Samengevat: dit vereist nog enig uitzoek-/probeerwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Laatst online: 24-04 16:29
Een onbeperkte limiet is geen limiet! ;)

Niet iedereen belt (volledig) via VOIP vanwege de 3G dekking, de geluidskwaliteit, de verstookte data, de bereikbaarheid, het kleine percentage VOIP/vast-lijn nummers in je adresboek, noem maar op...!

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-07-2024
D-Ed schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 09:54:
Beste mensen, de laatste twee avonden druk bezig geweest om te bepalen wat te doen ivm mijn nieuwe abo (mijn huidige T-mobile loopt 22 aug af).

As ik via www.belsimpel.nl een 1 jarig Vodafone B+S+W a €34,50 afsluit krijg kan ik een Nokia N8 of Samsung Galaxy S i900 gratis krijgen. Eerste 4 maanden betaal ik €17,25 en de overige 8 maanden €34,50
Ik ben van plan één van deze twee telefoons te nemen en die dan te verkopen voor ongeveer €200,- Op deze manier heb ik voor weinig een nieuw abonnement met de huidige (voordelige) voorwaarden...

Welke telefoon zal het snelst verkocht kunnen worden denken jullie en zijn er mensen die met hetzelfde idee lopen die nog andere inzichten hebben?

Dank!
Mijn inschatting is dat je Galaxy makkelijker kwijtraakt dan Nokia. 240 moet je er makkelijk voor kunnen krijgen ofwel 20 euro per maand korting op je abo. Heb zelf hetzelfde gedaan maar dan BSW 200 abo 2 jaar en Galaxy 2 voor 400 verkocht.

Je zou ook 2-jarig abo kunnen overwegen (en dan met Galaxy 2 die meer opbrengt) omdat je dan langer van huidige gunstige prijzen profiteert. In mijn geval betaal ik 650-400=250 voor 24 maanden BSW 200 ofwel tientje per maand. Jij komt op ongeveer zelfde maandbedrag uit, maar na een jaar ben je je voordeel kwijt en moet je maar afwachten wat je dan kwijt bent voor 1GB aan data/mnd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
S0epkip schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 11:23:
[...]

Een onbeperkte limiet is geen limiet! ;)

Niet iedereen belt (volledig) via VOIP vanwege de 3G dekking, de geluidskwaliteit, de verstookte data, de bereikbaarheid, het kleine percentage VOIP/vast-lijn nummers in je adresboek, noem maar op...!
Idd, de vertraging is bijvoorbeeld hoger (logisch: protocol op protocol stapelen, bij LTE wordt dat pas opgelost). Ook kun je bij VOIP niet terugvallen naar 2G als 3G te zwak wordt. En als je op je VOIP-nr bereikbaar wilt zijn op 2G dan moet je betalen voor doorschakelen vanaf VOIP.

Zakelijk is het al geen oplossing bijvoorbeeld. Ik gebruik het zelf alleen om voicemail van een zakelijk nummer af te luisteren. Gaat wel prima (Csipsimple @ Android).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Weet niet of het al eerder gemeld is, maar punt 6 in de openingspost is aan vervanging toe:
1 Uw dataverbinding heeft een download/upload snelheid van 7.2 Mbps/768 Kbps, na verbruik van 1 GB per maand wijzigt de snelheid automatisch naar maximaal 64/64 Kbps. Na overschrijding van het
maandvolume kunt u voor € 10.00 het volume en snelheid herstellen. Uw verbruik wordt per dag vastgesteld en naar boven afgerond op 1 MB of een veelvoud daarvan.
https://www.t-mobile.nl/p...-i-abonnement04042011.pdf

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:59
De TS is niet meer up-to-date dankzij alle recente prijsverhogingen van de providers.
Misschien is het ook slim om bij een nieuwe TS een duidelijk onderscheid te maken (of 2 topics) tussen smartphone abo's (dus met belminuten en smsjes) en tablet/laptop abo's (alleen internet).

Omdat ik zelf op zoek ben naar een simonly voor mijn smartphone met ca. 200 minuten, wat smsjes en goedkoop internet heb ik het volgende overzichtje gemaakt: Afbeeldingslocatie: http://img580.imageshack.us/img580/1355/simonly.png

Wat mij betreft zijn dit de aanraders (met de genoemde randvoorwaarden: 200min, 25sms, goedkoop):

Ben: goedkoop en per maand opzegbaar
Simyo: kpn netwerk en per maand opzegbaar
Youfone: kpn, fup maar minder snel
Telfort: kpn en snel
Hollands Nieuwe: bundel 3 maanden houdbaar + fifo, snel en vodafone netwerk

Edit> ik heb alle gegevens de laatste dagen opgezocht op de sites van de providers, maar naar downloadsnelheden is het soms wat lastig zoeken, en volgens mij is de info daarover ook niet altijd 100% correct en recent

[ Voor 13% gewijzigd door Rrob op 05-08-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Rrob schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 17:06:
Wat mij betreft zijn dit de aanraders (met de genoemde randvoorwaarden: 200min, 25sms, goedkoop):

Ben: goedkoop en per maand opzegbaar
Simyo: kpn netwerk en per maand opzegbaar
Youfone: kpn, fup maar minder snel
Telfort: kpn en snel
Hollands Nieuwe: bundel 3 maanden houdbaar + fifo, snel en vodafone netwerk
Zelf kom ik inderdaad ook op Simyo (danwel Youfone) uit, voor mij valt Ben af vanwege het TMo netwerk..
Overigens denk ik dat er bij de virtuele providers ook prijswijzigingen aan zitten te komen, dus misschien nog maar even snel afsluiten!

Edit: Je maakt soms wel redelijk grove afrondingsfouten tot zo'n 25 cent (misschien nog wel hoger), of zitten hier dingen als aansluitkosten in verdisconteerd?

[ Voor 10% gewijzigd door S0epkip op 05-08-2011 20:53 ]

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 401521

@Rrob: Mooi overzichtje! Voor mij is Telfort nieuw, dit had ik eigenlijk nog helemaal niet bekenen maar is door zijn snelheid wel erg interessant en nauwelijks duurder dan Simyo, etc.

Zit nu in dubio. Telfort 300min + 100sms + 1GB dataverkeer kost met 17,85 euro. I.c.m. de genoemde snelheid een hele mooie deal. Maar de deals van Simyo zijn ook erg interessant. Qua prijs maakt het nauwelijks uit, maar het opzeggen per maand is erg fijn als je een meer dan een jaar oude smartphone hebt waarvan je nooit weet hoe lang die nog mee gaat (of hoe lang je hem nog fijn vind). Vooralsnog zou ik eigenlijk mijzelf willen binden aan nog een jaar de HTC Legend, al is het alleen maar omdat er mijns inziens nog geen mooiere telefoon gemaakt is ;) , maar als 'ie over 2 maanden sneuvelt is het toch wel fijn om per direct weer een abo met mobiel te kunnen afsluiten ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
soepkip> volgens mij heb ik max. €0,15 afgerond (telfort), bij sommige providers heb ik wel de gemiddelde prijs berekend over een jaar als er een paar maanden een korting is.
Ik heb geen aansluitkosten meegerekend, goed idee.

ennu> dat heb ik dus ook, daarom ga ik voor een maand abo. Waarschijnlijk eerst ben proberen en als dat niet bevalt kan ik direct weer weg :)

Als iemand me uit kan leggen hoe ik makkelijk een tabel kan posten vanuit excel....

[ Voor 18% gewijzigd door Rrob op 06-08-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Als het om een heel klein verschil per maand gaat is het interdaad logisch om ook de aansluitkosten mee te rekenen. Zijn die € 30, dan is dat al € 2,50 per maand bij een contract van 12 maanden.

Ben je regelmatig in het buitenland, kijk daar dan ook even naar, da's namelijk dé melkkoe van providers. Bij Simyo betaal je € 2,50 per minuut in de VS, bij Hollands Nieuwe € 1,25. In Rusland is het zelfs € 4,50 per minuut bij Simyo en € 2,25 bij Hollands Nieuwe. Bij Telfort is Zwitserland een EU-land qua tarieven (€ 0,42 bellen en € 0,13 gebeld worden) en bij HN/Simyo betaal je bij beide € 1,25 p/m.

Tel dan even een half uurtje bellen in één van die landen en herbereken dan je maandbedrag :P Beetje anal om zo te rekenen misschien, maar wel zo volledig. Wat betreft mobiel internet in het buitenland zijn er nog veel grotere verschillen met als positieve uitschieter (imo) Vodafone met data-dagbundel die in veel landen werkt (ook in Zwitserland, waar die van KPN bijvoorbeeld weer niet werkt).

Succes met vergelijken! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 11:18:
Als het om een heel klein verschil per maand gaat is het interdaad logisch om ook de aansluitkosten mee te rekenen. Zijn die € 30, dan is dat al € 2,50 per maand bij een contract van 12 maanden.
De aansluitkosten varieren van 10 tot 15 euro (dat had je ook zelf op kunnen zoeken)

De rest is wat mij betreft allemaal irrelevant, maar als jij het graag wilt vergelijken succes ermee.

[ Voor 53% gewijzigd door Rrob op 06-08-2011 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Rrob schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 11:32:
[...]

De aansluitkosten varieren van 10 tot 15 euro (dat had je ook zelf op kunnen zoeken)

De rest is wat mij betreft allemaal irrelevant, maar als jij het graag wilt vergelijken succes ermee.
Ik stel geen vraag hè, en bij de nieuwe KPN/Voda-abo's zijn de aansluitkosten wel degelijk € 30 :X

Wat betreft mobiel internet/bellen buitenland: ik zeg maar dat als je dan al op de euro gaat kijken, je ook dit moet meenemen. Ik ben per jaar toch wel minstens 3 weken in het buitenland en dan moet ik (ook vanwege werk) toch wel redelijk veel gebruik maken van m'n mobiel.

Dat buitenlands verbruik is vergeleken met het normale maandbedrag zo hoog dat het ervoor kan zorgen dat je beter een ander abo kunt nemen (zeker bij Simyo). En da's maar wat ik bedoel. Zal voor sommige mensen zeker wel relevant zijn, vandaar dat die post van mij als een soort reminder daarvoor dient :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
en in een tabel, ik vond het plaatje toch mooier :(

prov.abonnement€/mnd€ eenm.mm/ssafr.*gbct/mbmbpsmbpsnetw.opm.
Benregelmatig + int. altijd € 11,94 € 10,00 250m N11010,38T-M1
Simyogeregelc + int. bund. € 11,94 € 10,00 250mN1510,38kpn1
youfone250 + onbep. snel int. € 16,75 € 9,95 25080mNfupnvt0,770,35kpn
Simpel200m + 100s + 500mb € 17,50 € 24,00 200100mN0,52500,380,06T-M
telforts.o. + surf mail 1GB € 17,85 € 9,95 20025mN153,60,38kpn
Hol. Nwe275 + 1000MB € 20,00 € 10,00 275m3 F14,220,38Vf
kpns.o. + surt mail stand. € 20,50 € 14,95 210mN2??1,50,38kpn2
SizzFriend€ 21,33 € 10,00 175mN133,60,38Vf
Vodafonebel + sms + web € 21,50 € 15,00 180mN0,257,53,60,38Vf
T-Mobilevoordeelsim + int. € 23,00 € 15,00 150100mN1nvt10,38T-M3
Hiint. extra s.o. € 24,03 € 14,95 175of350mN153,60,38kpn
T-Mobilerelax s.o. + int. € 24,90 € 15,00 220mJ1nvt10,38T-M3

* bundel meenemen:
- Nee
- Ja, onbeperkt
- 3 maanden, Fifo

opmerkingen
1: maand abonnement, actieprijzen 12 maanden geldig
2: dit abo is volgens de website zonder databundel goedkoper....
3: buiten databundel lagere snelheid (64/64)

[ Voor 12% gewijzigd door Rrob op 18-08-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
Sorcerer8472>
Ik heb het niet nog opgezocht, bij een nieuw sim only abonnement betaal je bij vodafone en kpn €15 (staat nu ook in de tabel)

Ik ben het met je eens dat je de kosten in het buitenland ook zeker mee moet rekenen, maar omdat die nogal per persoon verschillen is het niet mogelijk om die in een algemene tabel te plaatsen

Ook voor mensen die een toestel + abo zoeken of meer dan 200 minuten nodig hebben is de tabel niet nuttig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04 10:14

greatgonzo

schit-te-rend!

Is er al wat duidelijk wat de kosten bij MVNO's als Simyo en hollandse nieuwe gaan kosten per september?
Rond december kan ik van abbo wisselen, en aangezien ik toch voor een smartphone wil gaan, wil ik dus ook een internetabbo erbij. Maar ik ga dus niet de KPN/VF/TM bedragen betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Simyo heeft nu 250 min/sms en 1GB data voor 11,94 per maand, snel afsluiten dus ;)

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik heb de laatste week erg veel last met Vodafone van dat de 3G-verbinding heel snel wegvalt als er een beetje data overheen gaat, hij schakelt dan terug naar 2G en binnen 10 sec weer naar 3G en dit blijft zich herhalen. :'( Het doet zich voor op verschillende plekken in Rotterdam en het maakt niet uit of het signaal 5 bars is of 1 bar, soms doet het probleem zich echter niet voor. Ik heb dit ook op een andere telefoon met een andere Vodafone simkaart.

Ik ga morgen de helpdesk bellen want internetten op 2G is ook onwerkbaar geworden, dit is nog trager dan het ooit is geweest dus het lijkt echt een probleem van deze regio te zijn.

Hebben meer mensen hier momenteel last van of ben ik de enige? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
@MensionXL: heb ik ook last van inderdaad! Komt alleen in drukke regio's voor en idd ook bij -65 dBm signaalsterkte. Ik dacht dat het misschien kwam door de firmwareupgrade van m'n Desire Z. Welke telefoon heb jij?

-edit-
Gemerkt in zowel regio Den Haag als Utrecht, dus het is niet alleen Rotterdam.

[ Voor 17% gewijzigd door Sorcerer8472 op 10-08-2011 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174005

Ben nog altijd verbaasd door de prijsverhogingen, zeker nu ik in de VS ben. Hier bied T-Mobile voor 50 dollar p/m (35 euro) ongelimiteerd sms/bel aan en ongelimiteerd data (2 GB op full speed, daarna 2G snelheden). Oh en dat is trouwens op een 4G snelheid netwerk, waar ze in Nederland amper begonnen zijn met het aanleggen daarvan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04 10:14

greatgonzo

schit-te-rend!

S0epkip schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 21:32:
Simyo heeft nu 250 min/sms en 1GB data voor 11,94 per maand, snel afsluiten dus ;)
tja, maar zoals ik al schreef, ik kan pas in december over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 22:38:
@MensionXL: heb ik ook last van inderdaad! Komt alleen in drukke regio's voor en idd ook bij -65 dBm signaalsterkte. Ik dacht dat het misschien kwam door de firmwareupgrade van m'n Desire Z. Welke telefoon heb jij?

-edit-
Gemerkt in zowel regio Den Haag als Utrecht, dus het is niet alleen Rotterdam.
Ik ben eigenlijk continu in de stad en daar heb ik het echt de helft van de keren dat ik wil internetten, ook op drukke plekken dus :)
Ik heb een Sony Ericsson W902 maar familie van mij heeft er hier ook last van met Vodafone en zij hebben een Blackberry 9780 en ook een Sony Ericsson.

Ik heb net naar de helpdesk gebeld en daar werd ik afgescheept met dat er werkzaamheden aan masten zijn geweest in Rotterdam, de dekking 'groen' was op mijn locatie en ik een kruistest moest doen. Ik gaf de medewerker aan dat ik dit op meerdere locaties had, 3G regelmatig wegviel bij mij thuis als ik beneden in de woonkamer zat en ik het met meerdere telefoons had maar dit maakte hem niet uit, het ligt niet aan Vodafone want er zijn geen storingen bekend, haha.

Zou het een capaciteitsprobleem zijn? Als de verbinding goed blijft dan is het wel gewoon rap dus ik vind het maar raar...

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
greatgonzo schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 19:00:
Is er al wat duidelijk wat de kosten bij MVNO's als Simyo en hollandse nieuwe gaan kosten per september?
Rond december kan ik van abbo wisselen, en aangezien ik toch voor een smartphone wil gaan, wil ik dus ook een internetabbo erbij. Maar ik ga dus niet de KPN/VF/TM bedragen betalen
Bij de meeste providers kan je een een abonnement afsluiten met de huidige voorwaarden dat pas ingaat als je contracttermijn bij je huidige provider voorbij is. De periode die je zo kan overbruggen wisselt per provider tussen de 2 en 6 maanden. Even de faq's doorspitten of de ks bellen/mailen dus (en je bevindingen met ons delen natuurlijk).

soepkip> bedankt voor de tip! Met het laagste maandbedrag, geen contract en op het kpn netwerk is simyo wat mij betreft de aanrader van het moment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
MensionXL schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:43:
[...]

Zou het een capaciteitsprobleem zijn? Als de verbinding goed blijft dan is het wel gewoon rap dus ik vind het maar raar...
Ik had er ook last van op plekken waar mijn dekking slecht was, dan switchte hij ook véél sneller terug op 2G, dus het is niet puur capaciteit. Ik kon dan met minimale 3G-ontvangst wel snel internetten als ik hem vastzette op 3G (WCDMA only).

In Amsterdam vandaag werkte het wel perfect, ook al was de dekking waar ik was niet goed, ik werd niet teruggegooid naar 2G (echter ook geen HSPA). Kan echter moeilijk testen of het nu helemaal opgelost is omdat ik er thuis geen last van heb, maar op het eerste gezicht(!) lijkt het erop dat ze de netwerkinstellingen weer terugveranderd hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Sorcerer8472 op 10-08-2011 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Sorcerer8472 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 14:34:
[...]

Ik had er ook last van op plekken waar mijn dekking slecht was, dan switchte hij ook véél sneller terug op 2G, dus het is niet puur capaciteit. Ik kon dan met minimale 3G-ontvangst wel snel internetten als ik hem vastzette op 3G (WCDMA only).

In Amsterdam vandaag werkte het wel perfect, ook al was de dekking waar ik was niet goed, ik werd niet teruggegooid naar 2G (echter ook geen HSPA). Kan echter moeilijk testen of het nu helemaal opgelost is omdat ik er thuis geen last van heb, maar op het eerste gezicht(!) lijkt het erop dat ze de netwerkinstellingen weer terugveranderd hebben.
Hmm oke, apart! Ik zal zo eens proberen hoe mijn telefoon het met 3G doet. :)

Update: bah, 3G valt hier nog steeds weg maar het lijkt wel iets beter te zijn nu. :)

[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 10-08-2011 18:00 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-04 21:04
Eventjes een vraagje:

Ik heb zelf tot nog toe geen ervaring met 3G op smartphones, maar wil nu een abbo aflsuiten met internet.

T-Mobile verlaagt de internetsnelheden bij een standaard internet abbo boven 1gb dataverbruik naar 64 kb/s. Is het bij die upload/download snelheid nog mogelijk redelijkerwijs te internetten en/of whatsappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-04 22:20

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Whatsap en gewoon browsen is geen probleem hoor. Echter het browsen gaat een stuk lager, maar het is zeker te doen. Met whats app is het helemaal geen probleem

Jamesbond007uk

• S0epkip
greatgonzo schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 07:36:
[...]

tja, maar zoals ik al schreef, ik kan pas in december over..
Je kunt bij Simyo (het lijkt wel alsof ik voor kpn werk: NOT) nu bestellen - met nummerbehoud - en dan je sim activeren tegen de tijd dat je over mag stappen (twee maanden voor de einddatum van je contract) en de nummerportering in gang zetten. In de tussentijd betaal je dan niets, maar heb je wel een abo 'op de plank liggen' met de huidige actie/voorwaarden.

Zelf mag ik overstappen per eind augustus, einddatum contract (nu bij Hi) is pas december. Heb maandag Simyo besteld, zojuist mijn sim ontvangen en ik wacht gewoon nog even met activeren en porteren!
De huidige Simyo-actie is overigens weer een kopie voor Ben: daar kun je nu ook een 1GB internetbundel voor 4,95 afsluiten, maar dan zit je wel op het T-mobile netwerk! :+

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi allen,
Ik gebruik mijn telefoon (HTC Legend) wat internet betreft eigenlijk uitsluitend voor What'sapp, navigeren met google-maps-navigatie, en af en toe een mailtje lezen. Sporadisch komen daar dingen bij als de NS app, de ov9292app, etc.. Filmpjes of muziek via internet maak ik dus nooit gebruik van.

Is bij het bovenstaande een internetabo van 1Mbit down voldoende? Ik twijfel tussen Simyo en Telfort, die laatste heeft sneller internet maar is ook meteen weer wat duurder en een jaarabo t.o.v. een maandabo.. keuzes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 08:12
Anoniem: 401521 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 08:51:
Hoi allen,
Ik gebruik mijn telefoon (HTC Legend) wat internet betreft eigenlijk uitsluitend voor What'sapp, navigeren met google-maps-navigatie, en af en toe een mailtje lezen. Sporadisch komen daar dingen bij als de NS app, de ov9292app, etc.. Filmpjes of muziek via internet maak ik dus nooit gebruik van.

Is bij het bovenstaande een internetabo van 1Mbit down voldoende? Ik twijfel tussen Simyo en Telfort, die laatste heeft sneller internet maar is ook meteen weer wat duurder en een jaarabo t.o.v. een maandabo.. keuzes..
1Mbit is zeker voldoende.
Ik heb een abo van T-mobile, en gebruik eigenlijk ook alleen twitter, whatsapp, andere apps enz, maar geen youtube of spotify enz.
En heb 1Mbit down, als hij goede verbinding heeft (H), dan is het meer dan snel genoeg imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-04 16:01

SgtStrider

Fractal Switchover!

Uhmm, ik ben toch wel geschrokken. Zojuist kreeg ik het volgende SMS bericht op mijn telefoon (T-Mobile, 1 jaar sim-only met Internet) 'Beste T-Moble klant, U hebt driekwart van de maandelijkse internet gebruikslimiet in Nederland bereikt. Voor meer informatie: 0800-7111'

Voor zover ik weet heb ik geen gebruikslimiet? Ik heb mijn abonnement in april 2011 afgesloten, het betrof het internetabonnement van 10 euro per maand (hier zat volgens mij ook geen datalimiet op). Aangezien het T-mobile inloggedeelte nu niet werkt, is dit toch wel behoorlijk lomp.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
SgtStrider schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:32:
Uhmm, ik ben toch wel geschrokken. Zojuist kreeg ik het volgende SMS bericht op mijn telefoon (T-Mobile, 1 jaar sim-only met Internet) 'Beste T-Moble klant, U hebt driekwart van de maandelijkse internet gebruikslimiet in Nederland bereikt. Voor meer informatie: 0800-7111'

Voor zover ik weet heb ik geen gebruikslimiet? Ik heb mijn abonnement in april 2011 afgesloten, het betrof het internetabonnement van 10 euro per maand (hier zat volgens mij ook geen datalimiet op). Aangezien het T-mobile inloggedeelte nu niet werkt, is dit toch wel behoorlijk lomp.
een fup is ook een 'gebruikslimiet' maar heb je al gebeld, in de sms staat immers "Voor meer informatie: 0800-7111"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

yannickie111 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:12:
[...]
1Mbit is zeker voldoende.
Ik heb een abo van T-mobile, en gebruik eigenlijk ook alleen twitter, whatsapp, andere apps enz, maar geen youtube of spotify enz.
En heb 1Mbit down, als hij goede verbinding heeft (H), dan is het meer dan snel genoeg imho.
Kan dat ook bevestigen: Meer dan 1 - 1,2 Mbit haal ik vrijwel nooit, maar alles gaat daarmee soepel. Zelfs een youtube filmpje af en toe is nog wel te doen eigenlijk :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
MensionXL schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 17:39:
[...]

Hmm oke, apart! Ik zal zo eens proberen hoe mijn telefoon het met 3G doet. :)

Update: bah, 3G valt hier nog steeds weg maar het lijkt wel iets beter te zijn nu. :)
Hier ook nog steeds problemen met Vodafone Internet... HSPA... even geen data... GPRS... paar kB data ... HSPA... en dan gaat het meestal wel goed.

Lijkt te gebeuren op momenten dat de zendmast je niet (goed) ontvangt of het te druk heeft en je dan naar 2G dwingt ofzo. Locaties waar ik het heb meegemaakt: omgevingen Utrecht, Den Haag, Den Bosch... lijkt wel iets minder erg maar hij switcht nog steeds erg snel terug (wellicht om wegvallende 3G-spraak te vermijden? alleen dus niet handig voor data :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-04 16:01

SgtStrider

Fractal Switchover!

Rrob schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:24:
[...]

een fup is ook een 'gebruikslimiet' maar heb je al gebeld, in de sms staat immers "Voor meer informatie: 0800-7111"
Vervelend. Net gebeld, zit 1GB FUP op, daarna snelheid verlaagd. Op elke 19e van de maand wist de man mij te vertellen, wordt de teller gereset. Vreemd verhaal, maar het is niet anders vrees ik.Dit terwijl mij toendertijd is verteld dat het "echt onbeperkt is". Mja, leermomentje. Voortaan alle namen + tijdstippen van medewerkers opschrijven, dit laat ik mij geen tweede keer gebeuren.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:03:
[...]

Hier ook nog steeds problemen met Vodafone Internet... HSPA... even geen data... GPRS... paar kB data ... HSPA... en dan gaat het meestal wel goed.

Lijkt te gebeuren op momenten dat de zendmast je niet (goed) ontvangt of het te druk heeft en je dan naar 2G dwingt ofzo. Locaties waar ik het heb meegemaakt: omgevingen Utrecht, Den Haag, Den Bosch... lijkt wel iets minder erg maar hij switcht nog steeds erg snel terug (wellicht om wegvallende 3G-spraak te vermijden? alleen dus niet handig voor data :P)
Dat was ook precies mijn gedachte met dat hij terugschiet naar 2G voor spraak, alleen is dat nu verre van handig. Ik vind het maar raar dat wij de enigen lijken te zijn die er last van hebben... Zou dit een nieuwe instelling zijn of zou het een foutje zijn? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136100

Postjuh schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 12:29:
[...]

Wat een onzin, ik denk dat die dame ook maar wat zei.... De FUP van jou KPN Surf & Mail extra snel is gebasseerd :

[...]

KPN heeft van de week zelf aangegeven in een artikel dat het gemiddelde op 192MB zat ( daarin hebben ze het over een smartphone ). Dan is de FUP dus dat is zeker geen 1GB

Artikel: nieuws: 'Tweederde smartphonegebruikers heeft genoeg aan 250MB'

Op hoeveel data zat jij na die 2.5 week? Had je trouwens ook een SMS gehad dat je de FUP bereikt had? Dat vroeg ik me eigenlijk af, of KPN dat doet :)

Ik heb zelf ook een Bel SMS 2010 Sim only met Surf&Mail Extra Snel abbo maar ben nog nooit terug gezet in snelheid. Ik geef toe dat mijn verbruik nu lager ligt maar een paar maanden geleden zat ik echt rond de 1.3GB elke maand.

[...]

Zolang je abbo loopt heb je gewoon de voorwaarden van dat abbo nog.
Op de KPN site staat ook dat als je abbo periode verlopen is dat je je abbo gewoon door kan laten lopen , maar dan moet je dus NIET verlengen of een nieuw toestel willen.
Shit, ik lees nu pas je reactie. Ik ben inmiddels in deze maand (augustus dus) aan het monitoren bij welke hoeveelheid verbruikte data ik de '80% waarschuwing' krijg. Ik heb hem nu een paar keer gehad, maar ben dus benieuwd wanneer ie komt. Met 3G Watchdog (graties in de Android Market) is dit goed te doen. Het is nu de 16e en ik zit op 1,43GB. Nog geen waarschuwing gehad. Ik denk dat die 192MB gemiddeld * 10 = een kleine 2GB wel aardig klopt qua FUP. Ik laat het hier wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136100

Het verhaal lijkt te kloppen. Zit nu op 1,57GB en heb zojuist de 80% waarschuwing sms gehad. Totale FUP voor KPN Surf&Mail Extra snel ligt dus op 1,96GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabriel1949
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Zins 2 aug. 2011 nog een abonnement genomen bij HI.nl ofwel Holding KPN.
Contract 35 bellen
Hi extra snel voor € 12,50
snelheid dus 3.6
Wat is de werkelijkheid
plm 585 kbps in Steenwijk
vanaf Staphorst via Zwolle = Deventer
kom ik op 3001
Dat in Deventer zit ik redelijk.
Het antwoord daar ik binnen 14 dagen wilde reageren daar ik ook nu schermafdrukken erbij had gedaan
Toestel is Samsung Galaxy SII

Hi,

Bedankt voor je e-mail.

Het beantwoorden van je e-mail heeft vertraging opgelopen. Sorry voor het ongemak.

Helaas kunnen wij de snelheden niet garanderen. Snelheid is afhankelijk van het type toestel, en de locatie waar je je bevindt. Wanneer het ergens drukker is zal je snelheid automatisch minder worden. Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is. Sorry hiervoor.

Groeten van Hi,

Christy
Klantenservice Hi

Ergens hoort HI.nl toch te vermelden dat in die streek geen genoeg dekking is al lijkt me dat vreemd hier want ik zit percies op de hoogte en tussen 2 masten in op plm. 700 meter afstand
Wat zouden jullie doen........... als lezer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Tja, doe je niks aan. Je kunt de snelheid eens proberen heel vroeg in de ochtend of rond 2u in de nacht (op niet-uitgaansavonden), dan weet je zeker dat het aan drukte ligt. Houd er ook rekening mee dat speedtests zeker niet allemaal heiligmakend zijn.

3G-frequentieruimte is nou eenmaal druk...

Overigens moet ik zeggen dat Vodafone best snel is geworden sinds dat 2G-3G gepingpong. Lijkt wel of het heeft geleid tot een cleaner HSPA-netwerk waardoor het merkbaar sneller is nu. Hebben anderen ook die ervaring afgelopen paar weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik zit op het verlengvinketouw en momenteel is Telfort mijn provider van 300min, 25sms en surf&mail.
Ik heb een nieuw voorstel van Telfort gekregen.
Na het mobielinternet gedoe van de afgelopen maanden ben ik de voorwaarden eens gaan bekijken.

Er staat nu expliciet bij dat surf & mail niet voor VoIP en SMSoIP bedoelt is en dat men maatregelen mag nemen om dit tegen te gaan.

Aparte discussie is of dit zomaar mag en kan, dat begrijp ik, maar....

Ik ben wel benieuwd of er providers zijn die dit niet expliciet aangeven?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Enige waar dit niet expliciet in staat is wellicht een kleine MVNO of Vodafone's nieuwe Smart-abo (daar staat zelfs expliciet dat het wel mag, alleen is het ietsjes duurder dan Telfort :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Sorcerer8472 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:12:
Enige waar dit niet expliciet in staat is wellicht een kleine MVNO of Vodafone's nieuwe Smart-abo (daar staat zelfs expliciet dat het wel mag, alleen is het ietsjes duurder dan Telfort :P)
Hmmm....ze zullen mijn mobiele internetgedrag wel gedogen denk ik, maar ik heb het er liever niet in staan natuurlijk.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-04 22:02

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Ik heb sinds kort een HTC Desire Z en momenteel heb ik een vodafone prepaid kaartje en pak elke maand Internet Blox maar dat word nu toch wel duur (15 euro p/m) en ik ben opzoek naar een goed sim-only abbo. Heb me er nog niet echt in verdiept maar ik wilde vragen of iemand me al een advies kon geven? Wil toch wel 1gb internet per maand en ook gebruik kunnen maken van WhatsApp. Verstuur ongeveer 100 smsjes per maand en 100 minuten bellen. Kom ik dan toch uit bij Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dw1-nl schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:06:
Ik heb sinds kort een HTC Desire Z en momenteel heb ik een vodafone prepaid kaartje en pak elke maand Internet Blox maar dat word nu toch wel duur (15 euro p/m) en ik ben opzoek naar een goed sim-only abbo. Heb me er nog niet echt in verdiept maar ik wilde vragen of iemand me al een advies kon geven? Wil toch wel 1gb internet per maand en ook gebruik kunnen maken van WhatsApp. Verstuur ongeveer 100 smsjes per maand en 100 minuten bellen. Kom ik dan toch uit bij Vodafone?
Tsja.. met internet erbij zal het nooit heel veel goedkoper wroden dan 15 euro per maand, aangezien 1 GB internet alleen al meestal tegen de 10 euro kost... via Simyo en dat soort cheap-ass sim only abo's kun je het misschien terugbrengen naar 12 euro ofzo..

NB: Je hebt sinds kort pas die HTC? Had je 'm niet beter meteen icm een abo kunnen nemen, wat uiteindelijk waarschijnlijk goedkoper dan eerst los aanschaffen en vervolgens sim only erachteraan nemen.. Of kon je de telefoon overnemen van iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Anoniem: 401521 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 23:57:
[...]

Tsja.. met internet erbij zal het nooit heel veel goedkoper wroden dan 15 euro per maand, aangezien 1 GB internet alleen al meestal tegen de 10 euro kost... via Simyo en dat soort cheap-ass sim only abo's kun je het misschien terugbrengen naar 12 euro ofzo..

NB: Je hebt sinds kort pas die HTC? Had je 'm niet beter meteen icm een abo kunnen nemen, wat uiteindelijk waarschijnlijk goedkoper dan eerst los aanschaffen en vervolgens sim only erachteraan nemen.. Of kon je de telefoon overnemen van iemand?
Ja 20 euro per maand ongeveer zou ook geen probleem zijn. Heb het toestel vorige week besteld op internet (270 euro). Had hiervoor 4 jaar lang een HTC Touch Cruise deze was nu overleden. Bestel liever altijd los toestel, heb het enkel altijd met Vodafone Blox gedaan maar dat word nu toch ook flink duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@DW1-nl: Voor 20 euro per maand (of zelfs iets minder) moet je met gemak een fijne sim-only kunnen vinden. BIj Simyo heb je dan volgens mij al 250 / 250 (bel/sms) en 1GB dataverkeer, wel van het relatief langzame type (1 mbit/s), en als je het niet erg vind om een jaarabo aan te gaan (simyo is per maand opzegbaar) dan kun je bij Telfort ongeveer hetzelfde krijgen met 3,6 mbit/s internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Anoniem: 401521 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 09:48:
@DW1-nl: Voor 20 euro per maand (of zelfs iets minder) moet je met gemak een fijne sim-only kunnen vinden. BIj Simyo heb je dan volgens mij al 250 / 250 (bel/sms) en 1GB dataverkeer, wel van het relatief langzame type (1 mbit/s), en als je het niet erg vind om een jaarabo aan te gaan (simyo is per maand opzegbaar) dan kun je bij Telfort ongeveer hetzelfde krijgen met 3,6 mbit/s internet...
Ja ik heb toch veel negatieve dingen gelezen over Simyo, vooral de manier van service. Telfort is ook een optie, weet alleen niet hoe hier het bereik van is in NL en de klantenservice wel redelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Telfort is het KPN netwerk, net als Simyo. Dat is gewoon een goed netwerk. De klantenservice van Telfort is zeer goed, zeker voor een prijsvechter. Ze hebben ook een webteam dat actief is op dit forum (ik weet niet of Simyo dat ook heeft)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Marzman schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 09:55:
Telfort is het KPN netwerk, net als Simyo. Dat is gewoon een goed netwerk. De klantenservice van Telfort is zeer goed, zeker voor een prijsvechter. Ze hebben ook een webteam dat actief is op dit forum (ik weet niet of Simyo dat ook heeft)
Ja, maar hoe zit het bij Telfort met SMS over IP laten hun dat toe of blokkeren ze dat? Nadeel van Telfort lees ik is weer dat je sms en belminuten maar 1 maand geldig zijn. Bij andere kun je deze weer meenemen naar de volgende maand. Dit scheelt namelijk ook weer een hoop volgens mij. Vergelijken hiervan is toch zeer lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:45
Ik weet niet of het veel scheelt want bij Vodafone bijvoorbeeld is je bundel wel 2 maanden geldig maar de meegenomen sms/minuten worden pas verbruikt nádat je nieuwe sms/minuten op zijn.
Hoeveel je netto dus van niet binnen de maand verbruikte sms/minuten kunt genieten, kan in praktijk tegenvallen.
Als je structureel veel sms/minuten overhoudt, zou je eigenlijk een kleinere sms/belbundel moeten nemen maarja, die ratten van telco's geven pas fatsoenlijke databundels bij abo's met (te) veel sms/minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Marzman schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 09:55:
Klopt, alleen heb je bij Telfort de volgende problemen die bij mij regelmatig terugkwamen en wat ook de reden was om er weg te gaan:
* zeer regelmatig data-storingen (opnieuw verbinding moeten maken omdat er niks meer gebeurde)
* regelmatig onbereikbaar in het buitenland (andere persoon kreeg foutmelding in buitenlandse taal, gebeurde vaak, Vodafone-telefoon die ernaast lag op zelfde buitenlandse netwerk werkte wel :?)
nobleone schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 08:53:
Ik weet niet of het veel scheelt want bij Vodafone bijvoorbeeld is je bundel wel 2 maanden geldig maar de meegenomen sms/minuten worden pas verbruikt nádat je nieuwe sms/minuten op zijn.
Hoeveel je netto dus van niet binnen de maand verbruikte sms/minuten kunt genieten, kan in praktijk tegenvallen.
Als je structureel veel sms/minuten overhoudt, zou je eigenlijk een kleinere sms/belbundel moeten nemen maarja, die ratten van telco's geven pas fatsoenlijke databundels bij abo's met (te) veel sms/minuten.
Ja, dat last-in-first-out is irritant, want je kunt het maar 1x in de 2 maanden gebruiken in feite. Als je zo nu en dan om de zoveel maanden ineens een piek in je verbruik hebt is het nuttig, anders niet omdat je na de 1e keer nooit meer tegoed kunt meenemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dw1-nl schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 10:05:
[...]

Ja, maar hoe zit het bij Telfort met SMS over IP laten hun dat toe of blokkeren ze dat? Nadeel van Telfort lees ik is weer dat je sms en belminuten maar 1 maand geldig zijn. Bij andere kun je deze weer meenemen naar de volgende maand. Dit scheelt namelijk ook weer een hoop volgens mij. Vergelijken hiervan is toch zeer lastig.
Ze blokkeren niks.

Ik zit momenteel bij Simyo met eigenlijk een ideaal abo (12 euro voor 250 belminuten en 1 GB internet), maar zit toch te denken over te stappen op Hollandse Nieuwe. Hun data-aanbiedingen zijn voor de kleinverbruiker wel ok, voor de grootverbruiker niet interessant. Maar volgens mij gaat daar alles uit de bundel die je drie maanden mee kan nemen (ook buitenlandkosten?, want daar gaat het mij vooral om)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Volgens mij gaat alles uit de prepaidbundel (die telkens gevuld moet zijn). Maar in het buitenland gaat het hard, zeker buiten de EU. HN heeft (nog?) geen bundels voor goedkoop gebruik in het buitenland, dus je betaalt € 2,50 per MB binnen de EU, en een veelvoud daarvan buiten de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Dit lijkt me ook erg aantrekkelijk?
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/72a8f4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Laatst online: 20-03 20:59
Hoe gaat Hi eigenlijk om met tethering? Het internet thuis was eventjes uitgevallen dus heb ik een kleine 10 minuutjes getetherd en ongeveer 8 MB verbruikt. In de voorwaarden van Hi staat dat je niet "niet-redelijk" van je internet gebruik mag maken, waar tetheren ook onder valt, maar betekent dit straks dat ik moet betalen voor 8 MB terwijl ik nog lang niet over mijn limiet heenzit? Kunnen ze zien dat je tethert, en bovenal kun je dit dan voorkomen door bijvoorbeeld VPN te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
hugoy schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:57:
Hoe gaat Hi eigenlijk om met tethering? Het internet thuis was eventjes uitgevallen dus heb ik een kleine 10 minuutjes getetherd en ongeveer 8 MB verbruikt. In de voorwaarden van Hi staat dat je niet "niet-redelijk" van je internet gebruik mag maken, waar tetheren ook onder valt, maar betekent dit straks dat ik moet betalen voor 8 MB terwijl ik nog lang niet over mijn limiet heenzit? Kunnen ze zien dat je tethert, en bovenal kun je dit dan voorkomen door bijvoorbeeld VPN te gebruiken?
Tethering kan niet worden gedetecteerd zonder gebruik te maken van een privacyschendende (niet-geanonimiseerde) vorm van DPI-gegevens voor billing.

Daarnaast zijn alle methodes om het te detecteren niet waterdicht (m.a.w. kunnen false positives geven), op één methode na: als je je simkaartje in een huawei internetstick stopt dan kunnen ze dit wel zien omdat ze het Device ID van de huawei-stick zien.

Verschillende buitenlandse providers blokkeren in die gevallen gebruik van het internet of geven een access denied-melding als je met zo'n apparaat wil connecten op hun netwerk en geen abo hebt waarmee het mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Laatst online: 20-03 20:59
Een geruststellend antwoord, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Anoniem: 401521 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 09:48:
Op dit moment kun je bij Simyo die 250 min/sms en 1GB vanwege een kortingsactie voor €11,94 krijgen, ziet er wel interessant uit :7
http://www.simyo.nl/sim-o...tel&utm_campaign=postpaid

Ik vraag me alleen af of 1 Mbit/s down genoeg is om een beetje relaxt mee te werken. Youtube zal wel niet echt lukken lijkt me (of wel soms :?), Google Maps misschien weer net wel.

Iemand die er iets zinnigs over kan zeggen en/of ervaring mee heeft of 1Mbit down genoeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404687

Is:

200belmin,
25 sms
1gb data

voor 17 eu per maand veel ? naar 1 jaar 22 euro ? Nu bij Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04 18:02
Twist schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 18:33:
[...]

Op dit moment kun je bij Simyo die 250 min/sms en 1GB vanwege een kortingsactie voor €11,94 krijgen, ziet er wel interessant uit :7
http://www.simyo.nl/sim-o...tel&utm_campaign=postpaid

Ik vraag me alleen af of 1 Mbit/s down genoeg is om een beetje relaxt mee te werken. Youtube zal wel niet echt lukken lijkt me (of wel soms :?), Google Maps misschien weer net wel.

Iemand die er iets zinnigs over kan zeggen en/of ervaring mee heeft of 1Mbit down genoeg is?
1Mbit is gewoon genoeg voor youtube, ik haal hier rond de 900Kbit en youtube gaat vlot, alleen duurt het in het begin wat langer doordat de cache opgebouwd moet worden, daarna gaat het zonder haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-04 16:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Tsjonge, net van Hi een sms dat ik op 80% van de FUP zit... En mijn verbruik voor deze abbo periode is ongeveer 300mb... En dat met een Eindeloos online abbo (10 euro p/m, het 'oude' abbo).
Ik heb nog voor een half jaar mijn huidige abbo kunnen verlengen (ik werd door HI gebeld).

Als ik die nieuwe tarieven zie word ik erg ongelukkig. Ik doe weinig aan mobiel internet. Eigenlijk alleen email, en eens een spelletje. Browsen doe ik bijna niet. Bellen doe ik ook weinig.
Ik zie dat ik met een nieuw abbo straks gewoon meer ga betalen, en veel minder gebruik kan maken van internet voor dezelfde prijs. Na 10 jaar HI voel ik me wel genaaid.
Ik overweeg ook om te kappen met dat hele mobiele internet, en het goedkoopste bel/sms abbo te nemen...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Anoniem: 404687 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:09:
Is:

200belmin,
25 sms
1gb data

voor 17 eu per maand veel ? naar 1 jaar 22 euro ? Nu bij Telfort.
Ja das veel, bij Simyo 250 min/sms en 1gb voor 11,94.
Die HN voor 20 zou ik dus zeker niet doen!

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

S0epkip schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:00:
[...]

Klopt heb afgelopen dagen beetje liggen lezen HN heeft super slechte klanten service, maar ook lees ik dat Simyo en Simpel ook een slechte klantenservice hebben. Misschien toch wat meer per maand uitgeven voor een fatsoenlijk bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Even voor wie het wil weten een speedtest gedaan in de randstad met een Galaxy s2 en Simyo:

Ping: 63 ms
Download 1922 kbps
Upload 316 kbps

(Service van Simyo heb ik alleen maar goede ervaringen mee eigenlijk. Meestal snel geholpen aan de telefoon, mensen denken mee, weten waar ze het over hebben, ik snap de slechte verhalen niet)

Anoniem: 415408

Ik zag hier wat vragen over internet op de tablet dus wilde even reageren. Officieel mag je je telefoon sim niet gebruiken voor je tablet. Je hoeft echter vaak niet een speciaal tablet abonnement te nemen aangezien je ook gewoon een micro sim bij een gewoon draadloos internet. Voor de kosten kan je even kijken op een site als deze: http://www.draadloosinter...n-voor-draadloos-internet .
Hier staat tevens een overzicht van de aanbiedingen van dit moment.

• Sorcerer8472
S0epkip schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:00:
[...]

Kijk trouwens ook eens bij Sizz.nl ... zij zijn volgens mij geen mvno maar direct Vodafone (ook Vodafone Passport werkt bijvoorbeeld bij Sizz). Ze hebben ook nog databundels van 1 GB enzo. Wel een "vrouwenprovider", iig zo marketen ze, maar als ze goedkoop zijn: why not?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407128

Ik ben van plan een nieuw abonnement af te sluiten. Nu lijken mij Simyo of Telfort wel interessant. En ik denk dat 1GB genoeg is voor Whatsapp, af en toen mail uitlezen, en soms even een app'je gebruiken.
Omdat ik nu in "the middle of nowhere" woon, waar geen bereik is, weet ik nog niet hoe veel ik ga bellen, dus dat simyo dan de beste keuze is omdat ik per maand kan veranderen, en afzeggen.
Nu kwam ik Youfone tegen via dit forum, ongelimiteerd (wel een FUP) internet, dus geen extra kosten als je buiten je bundel zou komen, en ook 250 belminuten, dan weet ik zeker dat ik genoeg heb, en dit alles voor 15 euro per maand, tegen 10 bij simyo met 50 minuten en de kans om extra te betalen als je buiten je bundel komt (of is dit te beschermen?) Iemand ervaring met deze provider?

• Croccifixio83
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-01 11:53
Ik wil mijn Hi abonnement verlengen i.c.m. een Hi Web abonnement. De internetsnelheid is hiervan 2 Mb/s. Een stuk lager dan bijv. de 3.6 Mb/s bij Vodafone.

Is dit snel genoeg om webpagina's te bezoeken zonder haperingen etc.? Filmpjes kijken op YouTube doe ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
2 Mbps is in principe snel genoeg, maar de 0,1 Mbps upload kan wel eens heel irritant zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
Sorcerer8472 schreef op zondag 11 september 2011 @ 08:12:
2 Mbps is in principe snel genoeg, maar de 0,1 Mbps upload kan wel eens heel irritant zijn :P
Ik stuur wel e-mails met bijlagen zoals word en excel bestanden. Is dit bij deze snelheid een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Croccifixio83 schreef op zondag 11 september 2011 @ 19:52:
[...]

Ik stuur wel e-mails met bijlagen zoals word en excel bestanden. Is dit bij deze snelheid een probleem?
Reken maar uit hè... (je bent toch een Tweaker? :?)
0,1 Mbps is 12,5 kByte/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
Ik ben geen tweaker, gelukkig de meeste hier wel.

Is niet snel inderdaad. Toch moet het genoeg zijn om dit soort (meestal) kleine bestanden makkelijk te kunnen versturen. Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-03 12:48
geachte tweakers,

sinds 9-9-2011 kan ik mijn abbo ook verlengen.
Ik heb zelf een samsung galaxy S en wil abosoluut niet meer dan 20 euro pm meer gaan
betalen voor een abbo.

ik heb genoeg aan 200 min, 1 GB data, 25 of 100 smsjes.

bij telfort waar ik nu zit is het voor 1 jaar ,200 min,1gb data( 3,6 snelheid) en 100 smsjes voor 18,85

bij simyo is het nog goedkoper 11,94 maar dan lager internet snelheid.

vraag me af als bij simyo ook netjes word aangegeven wordt hoeveel min/sms je nog hebt en hoeveel data
je verbruikt weet iemand dat toevallig?

en is er voor simyo ook een applicatie voor dat bij te houden?

[ Voor 23% gewijzigd door CallmeGod op 12-09-2011 21:55 ]

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:32

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik zit ook te kijken naar simyo,
alleen de prijzen zijn een beetje misleidend:

simyo geregeld
€ 9,99Per maand - 3,00Korting 'Simyo geregeld ' = € 6,99Per maand
Internetbundel
€ 9,95Per maand - € 5,00Korting 50% = € 4,95Per maand

Totaal te betalen
€ 11,94Per maand
€ 10,00Eenmalig

maar dat is wel de 1e 12 maanden, daarna is het dus:
9,99 (bel+sms) 9,95(data) = wel ff 19,94 pm.

aan de andere kant: ik mag opzeggen waneer ik wil. dus ik kan na een jaartje gewoon stoppen en een andere telco uitzoeken...

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

voor als mensen internet only willen:
vodafone heeft een actie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EXv4hU3YdHYdtc4cEzCyQKBw/full.jpg

te bestellen op: https://directsales.vodafone.nl/anwb/

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

mrc4nl schreef op zondag 18 september 2011 @ 22:06:
voor als mensen internet only willen:
vodafone heeft een actie:
[afbeelding]

te bestellen op:https://directsales.vodafone.nl/anwb/
Maar dat mag dan niet in je telefoon zitten toch? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

MensionXL schreef op zondag 18 september 2011 @ 22:15:
[...]

hoezo niet? ze verkopen het als "sim-only", mag je zelf toch in ieder apparaat douwen?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
MensionXL schreef op zondag 18 september 2011 @ 22:15:
[...]

Mag en kan wel hoor, alleen kun je niet bellen met een internet-only abo bij Vodafone (wel sms'en tegen buitenbundeltarieven).

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste