Sorcerer8472 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 09:55:
[...]
De 5 eurocent per MB buiten de bundel is dan wel weer heel duur. Da's dus 5 euro per 100 MB. Vodafone rekent bijvoorbeeld 3 euro per 100 MB en geeft de mogelijkheid voor het aanschaffen van een extra GB voor een tientje. Niet dat dat dan heel goedkoop is, maar het scheelt toch wel flink voor grootverbruikers. Ook hun buitenland-internet is wel heel aantrekkelijk: voor 2 euro per dag je binnenlandbundel gebruiken (of 35 MB per dag voor de mensen die nog aan een FUP-bundel vastzitten). Is ideaal voor waar ik het voor gebruik in het buitenland

Ik snap dat het heel specifiek is per persoon, hoeveel je verbruikt en hoe lang je in het buitenland zit, maar ik heb zelf echt het gevoel dat die 2 Euro per dag actie van Vodafone een dode mus is. Voor enkel je mail ophalen en even wat lezen op mobiele apps is 35MB ruimschoots genoeg voor wat je nodig hebt. Ik zit op het moment een tijd lang in het buitenland i.v.m. werk, en ondanks dat ik overdag op WiFi zit controleer ik 's avonds altijd mijn mail en het nieuws op allerlei gebieden. De afgelopen maand ga ik de limiet van 100MB (momenteel voor 10 Euro bij Hi) nog zeker niet halen, en dat is dan gerekend met de door hun verstrekte gegevens op mijn Hi pagina. Als ik echter bij Vodafone zou zitten, dan zou ik dus na één week al meer hebben betaald dan bij Hi, terwijl ik hooguit 20MB nodig heb gehad gedurende die hele periode, en dat is nog ruim genomen.
Voor mij is mijn huidige situatie (5 dagen per week in Duitsland) dus ook reden geweest om Vodafone helemaal links te laten liggen, want ze hebben daar geen goede regeling als je langer dan een week in het buitenland bent. Bij T-Mobile kan ik zo voor 10 Euro 500MB bijkopen waarbij ik daarna zelfs nog naar 64/64 zou gaan qua snelheden, dus in feite is het "onbeperkt".
Overigens is er ook een Surf&Travel weekpas voor €15 beschikbaar, waarbij je 100MB krijgt voordat de snelheid omlaag wordt geschroefd. In die zin zou dat dus ook voldoende moeten zijn om op de hoogte te blijven, aan social networking te doen en mail te lezen, terwijl je dan slechts 1 Euro duurder uit bent dan bij Vodafone. Deze weekpassen zouden volgens de voorwaarden ook na het verstrijken van de week niét automatisch worden doorgezet, waarmee je dus de situatie als bij Vodafone voorkomt, zoals hij hier vaker is beschreven.
Ik probeer hier niet een pleidooi te houden voor T-Mobile, maar aangezien roaming nog altijd een melkkoetje is, blijf je toch met de addertjes onder het gras zitten. En die 2 euro klinkt goedkoop, maar zodra je het regelmatig gaat gebruiken dan is het toch behoorlijk aan de prijs, dus vraag jezelf af, heb je het écht nodig?