Hij is al enkele maanden geleden vervangen door een Google Galaxy Nexus. Ik gebruik de LG nu als een mp4 speler. Dat doet ie prima zonder gsm kaart.
Blijft zonde van een goede telefoon..
Installeer dan Ubuntu met XBMC, door die hdmi en tegra 2 heb je een perfect mobiel htpctje die 1080p content afspeelt.Poops_McGhee schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 23:21:
Hij is al enkele maanden geleden vervangen door een Google Galaxy Nexus. Ik gebruik de LG nu als een mp4 speler. Dat doet ie prima zonder gsm kaart.
Klinkt mooi! Is ongeveer vergelijkbaar met android usb's voor in je tv,, kun je zo in je hdmi steken en met een stekkertje nog usb voor voeding aansluiten. Nadeel dat die dingen al gauw zon 70 - 120 kosten.robkorv schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:01:
[...]
Installeer dan Ubuntu met XBMC, door die hdmi en tegra 2 heb je een perfect mobiel htpctje die 1080p content afspeelt.
[ Voor 3% gewijzigd door hejkompas op 19-07-2012 00:38 ]
Nu nog een mobiel HD schermrobkorv schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:01:
Installeer dan Ubuntu met XBMC, door die hdmi en tegra 2 heb je een perfect mobiel htpctje die 1080p content afspeelt.
Verder komt XBMC gewoon naar Android. Scheelt weer een stap
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Dan aan de tv hangen, tablet mode activeren en bl toetsenbord/muis aansluiten. Kun je mooi floating apps gebruiken op je tv, fakking chill!
Als je Ubuntu op de 2x instaleert kan xbmc dan hardware acceleratie op de 2x gebruiken?
En problemen met afspelen van high profile x264 content (mkv container) blijven die dan ?
En problemen met afspelen van high profile x264 content (mkv container) blijven die dan ?
robkorv schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:01:
[...]
Heb sinds een week dit toestel: even een praktische vraag: Als ik bel, gaat het toestel op zwart.Bij mijn vorige telefoon was ik gewend dat het scherm weer aangaat, als je het toestel van je oor haalt. Dat is makkelijker met ophangen. Is dat met dit toestel ook mogelijk?
Euhm, bij mij doet hij dat sowieso automatisch, scherm aan tijdens bellen bij óf beweging of meer licht op de lichtsensor.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Ik heb ingesteld dat hij gewoon de proximity sensor gebruikt, dus aan het oor uit, en in de hand gewoon aan. Gebruik ook de power-knop om op te hangen.
Probeer ander even door de oproepinstellingen te lopen daar zul je wel wat verkeerd hebben. (power-knop eindigen staat bij instellingen->Instellingen voor toegankelijkheid) Moet je alleen niet de power-knop perongeluk gebruiken om scherm uit te zetten tijdens een gesprek natuurlijk
Probeer ander even door de oproepinstellingen te lopen daar zul je wel wat verkeerd hebben. (power-knop eindigen staat bij instellingen->Instellingen voor toegankelijkheid) Moet je alleen niet de power-knop perongeluk gebruiken om scherm uit te zetten tijdens een gesprek natuurlijk
ik krijg geen muziek door via Bluetooth, alleen telefoon gesprekken...... mijn oude Nokia 5230 doet dat (muziek) prima, maar met de p990 kan ik hoog en laag springen, no go..... kan iemand mij helpen??
Android en A2DP is een verhaal apart.dirkhimself schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 17:21:
![]()
ik krijg geen muziek door via Bluetooth, alleen telefoon gesprekken...... mijn oude Nokia 5230 doet dat (muziek) prima, maar met de p990 kan ik hoog en laag springen, no go..... kan iemand mij helpen??
Hier staan enkele tips, ik heb het zelf nog niet voor elkaar gekregen.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=268498
uhm das wel een hele oude draadrobkorv schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 20:06:
[...]
Android en A2DP is een verhaal apart.
Hier staan enkele tips, ik heb het zelf nog niet voor elkaar gekregen.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=268498
kijk eens hier: [ROM] Unofficial P990 CM7 Kang Thread .. filmpje erbij.. hee het werkt!
Naar aanleiding van jouw post ben ik ook deze configuratie eens gaan proberen. Dit samen met een standaard 2g verbinding (enkel wifi of 3g aan wanneer ik echt internet) en de batterij wil maar niet leeg. Het is wel een beetje raar om na een dag nog zo'n 70% batterij over te hebben maar ik kan daar zeker wel aan wennenAnoniem: 153571 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 01:56:
Ik draai naar tevredenheid nieuwste Temasek's CM7 based ROM en stabiele Eterna kernel. De huidige onofficiele ICS-ROMs zijn wat mij betreft niet interessant vanwege het ontbreken van video hardware acceleratie.
Dank je
Leuk, maar moet ik dan een andere ROM installeren? Dat wil ik dus niet!henkleerssen schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 09:14:
[...]
uhm das wel een hele oude draad
kijk eens hier: [ROM] Unofficial P990 CM7 Kang Thread .. filmpje erbij.. hee het werkt!
Ik heb net een LG-update gedaan, en ben van mening dat het gewoon zó volgens specs zou moeten werken. De P990 voldoet aan A2DP en dan moet het dus gewoon werken!
Is hier iemand die A2DP met de standaard LG ROM heeft draaien? (2.3.4, LGP990-V20r)
Of iemand die bij LG heeft geklaagd?
Ik heb LG al een paar keer gemaild, maar het antwoord is hetzelfde. Ongeacht wat je in de klacht omschrijft geven ze altijd aan dat je moet updaten naar de nieuwste versie of een harde reset uitvoeren. Ook willen ze dat je een app installeert om op de achtergrond draaiende apps te killen.dirkhimself schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 16:51:
Of iemand die bij LG heeft geklaagd?
Met andere woorden, een beetje management van achtergrond applicaties kunnen ze er zelf niet inzetten waarschijnlijk en als je wilt dat je telefoon blijft werken willen ze dat je om de zoveel tijd een harde reset uitvoert. Bij dat laatste moet je bedenken dat LG waarschijnlijk liever niet heeft dat je je telefoon root dus een beetje backup mogelijkheden als titanium backup zijn uitgesloten.
Ik snap je punt en ook ik vind dat een telefoon out of the box gewoon moet werken, maar in dit geval kan ik je echt toezeggen dat een rom je over het algemeen wel kan leveren wat LG blijkbaar niet kan (mits je de juiste rom hebt natuurlijk).
Maar met een hard reset ben je alles kwijt toch? Beetje onhandig om dat regelmatig te moeten doen..
hmm, dus de enige logische optie is een custom rom?VincentV. schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:35:
[...]
Ik heb LG al een paar keer gemaild, maar het antwoord is hetzelfde. Ongeacht wat je in de klacht omschrijft geven ze altijd aan dat je moet updaten naar de nieuwste versie of een harde reset uitvoeren. Ook willen ze dat je een app installeert om op de achtergrond draaiende apps te killen.
Met andere woorden, een beetje management van achtergrond applicaties kunnen ze er zelf niet inzetten waarschijnlijk en als je wilt dat je telefoon blijft werken willen ze dat je om de zoveel tijd een harde reset uitvoert. Bij dat laatste moet je bedenken dat LG waarschijnlijk liever niet heeft dat je je telefoon root dus een beetje backup mogelijkheden als titanium backup zijn uitgesloten.
Ik snap je punt en ook ik vind dat een telefoon out of the box gewoon moet werken, maar in dit geval kan ik je echt toezeggen dat een rom je over het algemeen wel kan leveren wat LG blijkbaar niet kan (mits je de juiste rom hebt natuurlijk).
Aanbevelingen?
Ik heb het probleem dat de telefoon niet meer wil opstarten. Probleem begon gisteren nadat ik van batterij verwisseld heb. Toen had hij opeens de klok teruggezet naar 1-1-2007. Weer de juiste tijd ingesteld, en overdag niets aan de hand.
Aangezien ik bij de zwarte cross was (netwerk compleet overbelast), heb ik de telefoon later opnieuw opgestart om te kijken of er weer berichtjes doorkwamen. En toen kreeg ik dus de vastloper. Ik kijg alleen nog het LG logo met daaronder de blauwe statusbalk, het LG filmpje komt al niet meer. Een keer kreeg ik nog een melding (ik dacht dat er onder het LG logo iets van synchroniseren kwam te staan), maar daarna het oude liedje: opstarten, LG logo met balk, uitgaan, opstarten enz. En deze loop blijft constant doorgaan.
Wat kan ik doen? Proberen in recovery te komen en factory reset? Of iets anders?
Aangezien ik bij de zwarte cross was (netwerk compleet overbelast), heb ik de telefoon later opnieuw opgestart om te kijken of er weer berichtjes doorkwamen. En toen kreeg ik dus de vastloper. Ik kijg alleen nog het LG logo met daaronder de blauwe statusbalk, het LG filmpje komt al niet meer. Een keer kreeg ik nog een melding (ik dacht dat er onder het LG logo iets van synchroniseren kwam te staan), maar daarna het oude liedje: opstarten, LG logo met balk, uitgaan, opstarten enz. En deze loop blijft constant doorgaan.
Wat kan ik doen? Proberen in recovery te komen en factory reset? Of iets anders?
Batterij helemaal opladen zal waarschijnlijk helpen. Pas als die weer helemaal vol is weer opstarten. Dus batterij er uit en er weer in en dan aan de lader. Pas als die vol is weer aanzetten.greatgonzo schreef op maandag 23 juli 2012 @ 10:32:
Ik heb het probleem dat de telefoon niet meer wil opstarten. Probleem begon gisteren nadat ik van batterij verwisseld heb. Toen had hij opeens de klok teruggezet naar 1-1-2007. Weer de juiste tijd ingesteld, en overdag niets aan de hand.
Zondag heb ik even met NVIDIA gemaild en gevraagd of zij ook iets met de updates te maken hadden van Tegra 2 smartphones. Ook had ik gevraagd of ze bepaalde dingen nog niet aan LG hadden vrijgegeven, zodat er niet aan de update verder gewerkt kon worden. Vandaag kreeg ik de volgende e-mail terug:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Thank you for contacting NVIDIA Customer Care.
This is Rashid, assisting you with the query that you have.
I understand from your email that you are looking to update to Android 4.0.
The update is generally provided by the device manufacturer as NVIDIA is providing just the processor for the smart phones. Processor doesn't need any driver or update to run. It is similar to CPU used in the Computer which doesn't require any driver to function.
Also, NVIDIA is not counteracting updates from LG as they have the right to customize the Tegra chipset after purchasing from NVIDIA and becoming the owner of device.
So please wait for updates from LG and be assured that NVIDIA is not involved in any way.
Please feel free to contact us for any further queries or issues..
Best regards,
Rashid
NVIDIA Customer Care
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dus volgens NVIDIA spelen zij geen enkele rol meer bij de updates, en heeft LG beschikking over alles wat ze nodig hebben voor de Tegra 2 chip. Het is dus gewoon weer LG dat ontzettend traag is met het updaten van haar telefoons.
Thank you for contacting NVIDIA Customer Care.
This is Rashid, assisting you with the query that you have.
I understand from your email that you are looking to update to Android 4.0.
The update is generally provided by the device manufacturer as NVIDIA is providing just the processor for the smart phones. Processor doesn't need any driver or update to run. It is similar to CPU used in the Computer which doesn't require any driver to function.
Also, NVIDIA is not counteracting updates from LG as they have the right to customize the Tegra chipset after purchasing from NVIDIA and becoming the owner of device.
So please wait for updates from LG and be assured that NVIDIA is not involved in any way.
Please feel free to contact us for any further queries or issues..
Best regards,
Rashid
NVIDIA Customer Care
Dus volgens NVIDIA spelen zij geen enkele rol meer bij de updates, en heeft LG beschikking over alles wat ze nodig hebben voor de Tegra 2 chip. Het is dus gewoon weer LG dat ontzettend traag is met het updaten van haar telefoons.
Yup. Traagste van allemaal denk ik. Ik neem geen LG meer, hoewel ik wel tevreden ben met 2X (omdat ik hem bijna gratis kreeg bij een 1 jarig abbo
)
Wat ik ook heb geleerd is dat Google phones toch wel een streepje voor krijgen bij updates. Mensen met een Google Nexus S krijgen alsnog Android 4.1, waardoor hun twee jaar oude smartphone weer als nieuw voelt!
Plus het feit dat je geen skin/bloatware bij je phone krijgt.
Misschien neem ik dus een Google phone de volgende keer. Opvolger van Galaxy Nexus?
Wat ik ook heb geleerd is dat Google phones toch wel een streepje voor krijgen bij updates. Mensen met een Google Nexus S krijgen alsnog Android 4.1, waardoor hun twee jaar oude smartphone weer als nieuw voelt!
Misschien neem ik dus een Google phone de volgende keer. Opvolger van Galaxy Nexus?
Ik ga ook voor de opvolger van de Galaxy Nexus na deze telefoon. Ook al hebben de Google telefoons niet altijd de beste hardware van het moment, de telefoon die ik nu het liefst zou hebben is bijna zeker een Galaxy Nexus. Afgezien van een S3 misschien, maar zelfs dan... En de snelle updates zijn geweldig!XanderDrake schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 08:12:
Yup. Traagste van allemaal denk ik. Ik neem geen LG meer, hoewel ik wel tevreden ben met 2X (omdat ik hem bijna gratis kreeg bij een 1 jarig abbo)
Het klopt dat Google phones meestal niet de nieuwste hardware hebben (behalve dat 720p scherm van de Galaxy Nexus destijds) maar de drivers vaak zo geoptimaliseerd en de android versie is zo naadloos aangemeten op dat toestel dat je de 'langzaamheid' amper merkt (alleen in benchmarks).disweb schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:32:
[...]
Ik ga ook voor de opvolger van de Galaxy Nexus na deze telefoon. Ook al hebben de Google telefoons niet altijd de beste hardware van het moment, de telefoon die ik nu het liefst zou hebben is bijna zeker een Galaxy Nexus. Afgezien van een S3 misschien, maar zelfs dan... En de snelle updates zijn geweldig!
Een maat van me met een Galaxy Note klaagde laatst dat hij totaal het verschil niet merkt tussen Android 2.3.7 en 4.0.1, vooral vanwege de Touchwiz onzin. Sja.. geef hem maar ongelijk.
Nieuwe telefoons hebben cpu's met 4+1 cores die allemaal heel krachtig zijn en allemaal kunnen die de interface soepel draaien zonder haperingen, mits je je software ok hebt. Met jellybean al helemaal, heb je geen high-end foon meer nodig om een butter-smooth interface te hebben. Dus die langzaamheid is er eigenlijk niet, enkel in hele zware games en apps, die gewoon brute cpu/gpu kracht nodig hebben.
We gaan hier trouwens wel steeds meer off-topic (mag eigenlijk wel nu o2x ontwikkeling gestalled is)
We gaan hier trouwens wel steeds meer off-topic (mag eigenlijk wel nu o2x ontwikkeling gestalled is)
Slecht nieuws!
Na ook te hebben gemaild met de LG Klantenservice kreeg ik een bericht terug waar ik niet zo blij van werd. Het komt er op neer dat de Ice Cream Sandwich update nog helemaal niet zeker is. Hieronder de volledige e-mail:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hartelijk dank voor uw e-mail met uw vraag betreffende Android upgrade naar Ice Cream Sandwich.
Op dit moment kunnen we niets bevestigen over Ice Cream Sandwich voor de Android toestellen uit de Benelux.
We hebben – in tegenstelling tot eerdere berichting (vanuit LG HQ) over wat global zou worden uitgerold-
nieuws over de upgrade (van Gingerbread) naar Ice cream Sandwich voor de Benelux Android toestellen:
Op dit moment is nog niet duidelijk of ICS daadwerkelijk voor de Optimus 2x Speed, Optimus 3D, Optimus Black beschikbaar komt - überhaupt.
Voor de Prada is dit ook nog niet vastgesteld. Wat op buitenlandse social media (Facebook) staat vermeld, is niet van toepassing op de Benelux!
Volg onze Nederlandse Social Media pagina’s als: twitter.com/LG_WEBCARE_NL of twitter.com/LG_NIEUWS_NL of facebook.com/LGNEDERLAND voor het laatste nieuws dat van toepassing is op de Benelux.
Voor eventuele overige vragen kunt u contact opnemen via onze website www.lge.nl via
Service à Neem Contact op met de Klantenservice.
Uiteraard kunt u ons ook bereiken via onderstaand telefoonnummer.
Met vriendelijke groet,
R.Kwei
LG Electronics Klantenservice
0900-543 5454 (0,10 ct/per min.; maandag t/m vrijdag, van 08:30u tot 17:00u)
www.lge.nl <http://www.lge.nl/>
Na ook te hebben gemaild met de LG Klantenservice kreeg ik een bericht terug waar ik niet zo blij van werd. Het komt er op neer dat de Ice Cream Sandwich update nog helemaal niet zeker is. Hieronder de volledige e-mail:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hartelijk dank voor uw e-mail met uw vraag betreffende Android upgrade naar Ice Cream Sandwich.
Op dit moment kunnen we niets bevestigen over Ice Cream Sandwich voor de Android toestellen uit de Benelux.
We hebben – in tegenstelling tot eerdere berichting (vanuit LG HQ) over wat global zou worden uitgerold-
nieuws over de upgrade (van Gingerbread) naar Ice cream Sandwich voor de Benelux Android toestellen:
Op dit moment is nog niet duidelijk of ICS daadwerkelijk voor de Optimus 2x Speed, Optimus 3D, Optimus Black beschikbaar komt - überhaupt.
Voor de Prada is dit ook nog niet vastgesteld. Wat op buitenlandse social media (Facebook) staat vermeld, is niet van toepassing op de Benelux!
Volg onze Nederlandse Social Media pagina’s als: twitter.com/LG_WEBCARE_NL of twitter.com/LG_NIEUWS_NL of facebook.com/LGNEDERLAND voor het laatste nieuws dat van toepassing is op de Benelux.
Voor eventuele overige vragen kunt u contact opnemen via onze website www.lge.nl via
Met vriendelijke groet,
R.Kwei
Nog niet vastgesteld, überhaupt. Oh. mijn. Zeus.
Dat zou werkelijk belachelijk zijn. LG heeft het bevestigd dus ik geloof nog steeds dat hij komt. Verschil zou misschien zijn dat het hoofd HQ van LG de update maakt. LG NL heeft hier dus nog niks van gehoord omdat de update nog niet af is. Zodra de update af is zal hij wel naar LG NL gestuurd worden zodat zij resterende elementen kunnen vertalen.
Wel erg belachelijk dat LG haar eigen services niet eens goed op de hoogte houdt. Ook belachelijk dat er nog steeds zo veel verschillende berichten zijn en dat iedere telefoon per regio haar eigen update heeft. Maak 1 update met alle talen!
Wel erg belachelijk dat LG haar eigen services niet eens goed op de hoogte houdt. Ook belachelijk dat er nog steeds zo veel verschillende berichten zijn en dat iedere telefoon per regio haar eigen update heeft. Maak 1 update met alle talen!
Dat was toch ook met de Gingerbread update dat de helpdesk nog niets wist ervan maar er al NL gebruikers waren geüpdatedisweb schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:36:
Wel erg belachelijk dat LG haar eigen services niet eens goed op de hoogte houdt.
Ik draai nu Temasek's cyanogenmod rom met de etana kernel, naar aanleiding van een tip wat eerder in deze thread. Let wel op, als je je RIL goed wilt zetten. De etana kernel wil nog wel eens ervoor zorgen dat je system partition niet meer writable is. Hier de links voor de rom, kernel en de fix.dirkhimself schreef op zondag 22 juli 2012 @ 13:54:
hmm, dus de enige logische optie is een custom rom?
Aanbevelingen?
Ik gebruik de v10d ril die getril aanraadt voor de 0725 baseband. Als je daarnaast nog even standaard je verbinding op 2g zet (overschakelen naar 3g als je echt gaat internetten) en de batterijduur zou dan vrij lang moet zijn. Bij mij ruim een dag of 2. Succes.
PS: Hier nog even een linkje naar de thread die het een en ander over custom roms en hun installatie verteld: Linkje
weet je wat het is met zoiets, dat doe ik liever niet...... één verkeerde "beweging" en .....VincentV. schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:55:
[...]
Ik draai nu Temasek's cyanogenmod rom met de etana kernel, naar aanleiding van een tip wat eerder in deze thread. Let wel op, als je je RIL goed wilt zetten. De etana kernel wil nog wel eens ervoor zorgen dat je system partition niet meer writable is. Hier de links voor de rom, kernel en de fix.
Ik gebruik de v10d ril die getril aanraadt voor de 0725 baseband. Als je daarnaast nog even standaard je verbinding op 2g zet (overschakelen naar 3g als je echt gaat internetten) en de batterijduur zou dan vrij lang moet zijn. Bij mij ruim een dag of 2. Succes.
PS: Hier nog even een linkje naar de thread die het een en ander over custom roms en hun installatie verteld: Linkje
eigenlijk is het ook niet zo erg, de aux in van de radio doet het prima, en als ik eens een oudere truck mee heb dan kan ik met een fm transmittertje ook wel uit de voeten, maar het zou niet nodig moeten zijn...
Ik heb wel een vraag neergelegd bij LG maar na een week nog steeds nix....
Met een geroote kan het waarschijnlijk wel. Hoewel ik met google alleen negatieve reacties: http://www.modaco.com/topic/343163-usb-host-mode/
Is het eigenlijk niet mogelijk een LG rom van Amerika / UK te draaien? Ik hoef niet een vertaalde versie van ICS te hebben als het zo moeilijk is..
Is het eigenlijk niet mogelijk een LG rom van Amerika / UK te draaien? Ik hoef niet een vertaalde versie van ICS te hebben als het zo moeilijk is..

als dat zou kunnen, zou ik ook wel willen!Mr_gadget schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 21:22:
Met een geroote kan het waarschijnlijk wel. Hoewel ik met google alleen negatieve reacties: http://www.modaco.com/topic/343163-usb-host-mode/
maar is er dan een UK/US ICS voor de LGO 2X??
..... English no ploblem....!
Beetje BS. De Tegra 2 is een CPU met GPU. Verder lijkt het me niet dat het probleem bij NVidia ligt. De Motorola Xoom met Tegra 2 heeft voor het Wifi model al de update naar JB gekregen: http://www.androidauthori...jelly-bean-update-103751/MPGalien schreef op maandag 23 juli 2012 @ 22:32:
<SNIP>
<SNIP>
Het probleem is dat er twee verschillende versies van de Tegra 2 chipset zijn:
- AP20H
- T20
De AP20H versie is degene die gebruikt wordt in de O2X, maar de T20 (die o.a. in de Xoom wordt gebruikt) is veel meer gebruikt in andere modellen. Dus er zal wel meer druk op de fabrikanten zijn om daar nieuwe drivers voor te maken.
Helaas voor ons betekent dat we alleen maar kunnen hopen dat onze Tegra 2 nog ooit drivers gaat krijgen voor ICS/JB...
- AP20H
- T20
De AP20H versie is degene die gebruikt wordt in de O2X, maar de T20 (die o.a. in de Xoom wordt gebruikt) is veel meer gebruikt in andere modellen. Dus er zal wel meer druk op de fabrikanten zijn om daar nieuwe drivers voor te maken.
Helaas voor ons betekent dat we alleen maar kunnen hopen dat onze Tegra 2 nog ooit drivers gaat krijgen voor ICS/JB...
De drivers zijn er, alleen dan bij LG. Het is wachten op een release van lg zodat de drivers eruit gekopieerd kunnen worden.
Volgens een tweet van lgwebcare nederland van 26 juli zou de update voor ics voor de prada P940 er toch al moeten zijn.MPGalien schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:40:
Slecht nieuws!
Met vriendelijke groet,
R.Kwei
Gevalletje iedereen praat langs elkaar heen, weer?
Meer een gevalletje van: leuk om 3uur met die helpdesk gesproken te hebben, maar wat moet ik nu?
Anoniem: 39949
http://www.allaboutphones...0-ice-cream-sandwich.html

pffft, geen goede zet van LG, ik denk dat dit ze flink wat klanten gaat kosten
ik ben gelukkig vorige week overgestapt op een One X, voor mij geen LG meer i.i.g.

pffft, geen goede zet van LG, ik denk dat dit ze flink wat klanten gaat kosten
ik ben gelukkig vorige week overgestapt op een One X, voor mij geen LG meer i.i.g.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 39949 op 30-07-2012 16:04 ]
Het is officieel dus? HQ lult wat in de leegte en de PR/webcare moeten de rommel opruimen?
GVD.
LG mag van mij officieel de pot op, ik ga officieel nooit meer een smartphone kopen van LG.
GVD.
Wat slecht zeg...voor mij idd ook geen LG meer hierna. Hopelijk komen ze hier nog op terug..
Anoniem: 39949
hmmm, enige nuancering misschien:
http://forum.xda-develope...p=29517063&postcount=2833
mogelijk is deze tweet uit de context getrokken en geldt dit alleen voor Canada, waar er alleen carrier branded telefoons worden geleverd
mogelijk is deze tweet uit de context getrokken en geldt dit alleen voor Canada, waar er alleen carrier branded telefoons worden geleverd
Ik heb zeer de twijfels. LG Webcare NL was ook niet bepaald duidelijk over ICS localisation Benelux, als in zichzelf indekken als die er niet komt.Anoniem: 39949 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:14:
hmmm, enige nuancering misschien:
Dit geldt inderdaad alleen voor Canada maar ik denk dat hij hier ook niet komt of pas als je abbo is afgelopenXanderDrake schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:18:
[...]
Ik heb zeer de twijfels. LG Webcare NL was ook niet bepaald duidelijk over ICS localisation Benelux, als in zichzelf indekken als die er niet komt.
Het levert ook niks op. Bedrijven moeten nu eenmaal geld verdienen en dat doe je niet met een update, dan creëer je alleen goodwill bij klanten. Overigens iets wat ze wel kunnen gebruiken. Want ik heb al een hoop mensen horen zeggen dat ze geen LG meer nemen(hoor ik ook bij

Hier hebben ze het gevraagd aan LG Nederland: androidworld Ze komen er deze week op terug...
[ Voor 10% gewijzigd door M0nkeymen op 30-07-2012 16:50 ]
psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians
Wat een kneusjes van LG dat ze nieteens zelf een roadmap hebben..
Maar in ieder geval in spanning afwachten op het antwoord van lg naar androidworld.
Maar in ieder geval in spanning afwachten op het antwoord van lg naar androidworld.
Ook al zeggen ze deze week dat er wel een ICS update komt, het zou leuk zijn maar het zou mijn mening betreffende LG niet veranderen.
Af en toe hoor je wel eens van die verhalen dat een bedrijf een extern bedrijf inhuurt om te kijken wat er beter kan gaan binnen het bedrijf en waar het allemaal fout gaat.
LG zou zoiets denk ik wel goed kunnen gebruiken.
De communicatie richting de klant is al slecht en onduidelijk en komt denk ik grotendeels doordat de communicatie intern ook zeer slecht is.
Af en toe hoor je wel eens van die verhalen dat een bedrijf een extern bedrijf inhuurt om te kijken wat er beter kan gaan binnen het bedrijf en waar het allemaal fout gaat.
LG zou zoiets denk ik wel goed kunnen gebruiken.
De communicatie richting de klant is al slecht en onduidelijk en komt denk ik grotendeels doordat de communicatie intern ook zeer slecht is.
Het levert niet direct iets op Nee maar ze creëren wel een groot toekomstig verlies: wie koopt er nog een high end LG smartphone als ze de software niet op orde krijgen? En geen updates die broodnodig zijn om de smartphone functioneel te houden na een jaar....M0nkeymen schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:45:
[...]
Het levert ook niks op. Bedrijven moeten nu eenmaal geld verdienen en dat doe je niet met een update, dan creëer je alleen goodwill bij klanten. Overigens iets wat ze wel kunnen gebruiken. Want ik heb al een hoop mensen horen zeggen dat ze geen LG meer nemen(hoor ik ook bij).
Hier hebben ze het gevraagd aan LG Nederland: androidworld Ze komen er deze week op terug...
Dubbelpost!
[ Voor 96% gewijzigd door Kaninho op 31-07-2012 00:37 ]
wat een BS zeg..... phone aanschaffen op basis van beloftes naar ICS, en dan doodleuk uiteindelijk melden dat het feestje niet doorgaat, volgens mij is dat een zaakje bedonderementen dat gewoon juridisch aangepakt kan worden, of zie ik dat verkeerd? Er is toch nog zoiets als "DE WET"?
Dit staat ook in de laatste alinea op dit bericht:
[ Voor 18% gewijzigd door dirkhimself op 31-07-2012 13:08 ]
nog steeds niemand met een simpele en direkte "music streaming through bluetooth" oplossing??
Ze hebben bij de verkoop toch niet belooft dat ICS er kwam? Hoewel sommigen misschien er nog wel een hebben gekocht toen het bericht van de update er was. Maar er kan sowieso een petitie / facebook / twitter campagne worden gestart.dirkhimself schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:02:
wat een BS zeg..... phone aanschaffen op basis van beloftes naar ICS, en dan doodleuk uiteindelijk melden dat het feestje niet doorgaat, volgens mij is dat een zaakje bedonderementen dat gewoon juridisch aangepakt kan worden, of zie ik dat verkeerd? Er is toch nog zoiets als "DE WET"?
Het wordt overigens wel gewaardeerd als je je laatste post edit ipv drie reacties onder elkaar
sorry... dat van bluetooth is een ander onderwerp, vandaar een nieuwe reactie.Mr_gadget schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:16:
[...]
Ze hebben bij de verkoop toch niet belooft dat ICS er kwam? Hoewel sommigen misschien er nog wel een hebben gekocht toen het bericht van de update er was. Maar er kan sowieso een petitie / facebook / twitter campagne worden gestart.
Het wordt overigens wel gewaardeerd als je je laatste post edit ipv drie reacties onder elkaar
Maar goed, ik heb de mijne sinds maart j.l., en toen was ICS al aangekondigd. Hoe moet je dat dan anders zien? Een legele manier om je kopers voor de gek te houden? Dat kan je toch niet zomaar willoos accepteren??
Juridisch vervolgen en dwingen tot schadevergoeding gaat misschjien te ver, of is misschien te moeilijk, maar is er geen consumenten vereniging o.i.d. die hiermee aan de slag kan? Consumentenbond??? Dit gescharrel moet toch aangepakt kunnen worden?!
Of wacht! Een TV programma wijden aan deze malafide praktijken, bijvoorbeeld TROS Radar? Zouden ze daar gevoelig voor zijn?
Begrijp me goed, ik ben overall best tevreden met mijn toestel hoor, maar er zijn wel enkele dingen die niet goed gaan zoals het feit dat Bluetooth streaming van muziek naar je autoradio bijvoorbeeld niet werkt, terwijl je toestel wèl aan de specificaties daartoe voldoet.....
Reactie van LG.... let op:dirkhimself schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 20:35:
[...]
Ik heb wel een vraag neergelegd bij LG maar na een week nog steeds nix....
"Onze technische dienst heeft het volgende antwoord gegeven :
Bluetooth A2DP is puur voor draadloos streamen van muziek naar een draadloos bluetooth headset...niet naar bijvoorbeeld een ingebouwd bluetooth carrkit waarbij muziek kan worden gestreamed."

What the......?! A2DP = A2DP, toch? Headset of carkit maakt toch niet uit? Zit ik mis?
Ze snapen het niet echt daar.....dirkhimself schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:41:
[...]
Reactie van LG.... let op:
"Onze technische dienst heeft het volgende antwoord gegeven :
Bluetooth A2DP is puur voor draadloos streamen van muziek naar een draadloos bluetooth headset...niet naar bijvoorbeeld een ingebouwd bluetooth carrkit waarbij muziek kan worden gestreamed."
![]()
![]()
What the......?! A2DP = A2DP, toch? Headset of carkit maakt toch niet uit? Zit ik mis?

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Er is al een petitieMr_gadget schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:16:
[...]
Ze hebben bij de verkoop toch niet belooft dat ICS er kwam? Hoewel sommigen misschien er nog wel een hebben gekocht toen het bericht van de update er was. Maar er kan sowieso een petitie / facebook / twitter campagne worden gestart.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1789058
hoidoei
Remcom00 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:51:
[...]
Er is al een petitie
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1789058
ondertekenen maar....! (net gedaan)

Ook getekend, ben benieuwd of het iets gaat uitmaken...
Probleem is dat LG al imagoschade heeft opgelopen, maar hoe meer publiciteit hoe groter de noodzaak voor damagecontrol in de vorm van een een ICS update
Probleem is dat LG al imagoschade heeft opgelopen, maar hoe meer publiciteit hoe groter de noodzaak voor damagecontrol in de vorm van een een ICS update
Dan mag jij mij het wetsartikel laten zien waarin staat dat een telefoonfabrikant verplicht is om een telefoon van updates te voorzien.Er is toch nog zoiets als "DE WET"?
Daarnaast is het hier echt not done om 3 posts achter elkaar te doen, daar hebben we een edit-knop voor. En denk aub eens na voor je iets de wereld in blaat. Denk je nou echt dat we onder de indruk raken als jij gaat lopen zeggen dat je naar Radar stapt enzo? Ik denk eerder dat mensen je op deze manier niet serieus nemen, maar goed.
OT: LG heeft zich wel heel erg in de voet geschoten door het beleid vanuit Korea... Best jammer, want de 2X Speed is een leuk toestel. Ze hadden alleen heel veel eerder met een ICS-build moeten komen.
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
Of LG had in ieder geval een crappy build kunnen "lekken" om de drivers te verspreiden naar de devs.
of alleen de freaking drivers voor Tegra 2. Dan komen we al een heel eind.
Maar dat mag dan vast weer niet van Nvidia, anders zou Nvidia dat zelf ook doen.XanderDrake schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:31:
of alleen de freaking drivers voor Tegra 2. Dan komen we al een heel eind.
Anoniem: 357819
Ik heb er de brui aan gegeven aan de LG optimus 2x ! In het begin héél tevreden van , maar keer op keer wachten wachten en altijd achterop hinken heeft voor mij de doorslag gegeven . Nochtans een telefoon waar nog véél potentiëel in zat wegens de dual core en de tegra 2 . De hardware itself nooit geen problemen mee gehad , het is de hélé entourage erond dat op de ballen trekt . Jammer voor een telefoon die bij LG in het topsegment zit , zo slecht uitkomt bij software updates ...
Overgestapt naar de samsung galaxy s3 en er gaat al de ronde dat Jelly bean in zicht is ... Zo snel kan het gaan .
Overgestapt naar de samsung galaxy s3 en er gaat al de ronde dat Jelly bean in zicht is ... Zo snel kan het gaan .
Ook ik ben niet onder de indruk van JÓUW gebulder. Een PM aan mijn adres was dan misschien beter geweest. Bovendien ga jij nu zelf iemand herhalen die mij al terechtgewezen heeft. Excuus heb ik al aangeboden, en ook al uitgelegd waarom er 3 postst staan. Val liever iemand lastig die wèl kwade bedoelingen heeft.FooLsKi schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:31:
[...]
Dan mag jij mij het wetsartikel laten zien waarin staat dat een telefoonfabrikant verplicht is om een telefoon van updates te voorzien.
Daarnaast is het hier echt not done om 3 posts achter elkaar te doen, daar hebben we een edit-knop voor. En denk aub eens na voor je iets de wereld in blaat. Denk je nou echt dat we onder de indruk raken als jij gaat lopen zeggen dat je naar Radar stapt enzo? Ik denk eerder dat mensen je op deze manier niet serieus nemen, maar goed.
En waar lees jij dat IK naar Radar stap?
Overdone Foolski?
OT: wat de WET betreft, ik ben geen jurist, maar ik ben ervan overtuigd dat er wel degelijk iets staat over de betrekking leverancier / klant. Ik hoopte dan ook dat er iemand met VERSTAND van zaken iets zinnigs over kon zeggen, vandaar mijn VRAAGTEKEN.
Als de fabrikant in de media roept dat ze gaan updaten kan een reden zijn voor iemand om een LG te kopen en geen Samsung. Dus in zekere zin is dat een belofte maar het staat niet zwart op wit op de aankoopakte.
Ben bang dat je wel eens gelijk kan krijgen. Maar ik snap sowieso niet wat er zo moeilijk aan is om een update uit te brengen. Zoveel hoeft er toch niet gecustomized te worden? Als een aantal gebruikers ook images uit kunnen brengen in hun vrije tijd waarom kan LG het dan niet?
Anoniem: 357819
Op de doos stond duidelijk " altijd beschikken over de laatste android versie via OTA " .
Maar weer opnieuw nagevraagd..... zie hier:dirkhimself schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:41:
[...]
"Hartelijk dank voor uw e-mail met uw vraag betreffende A2DP met P990.
A2DP protocol is in eerste instantie gemaakt voor puur de headsets. Carkits zijn later erbij gekomen echter is het wel noodzakelijk dat carkits ook deze versie ondersteunen. Er zijn verschillende versie’s in omloop en het kan zijn dat daarom deze car kit niet gehaal compatible is met het toestel.
Ook kan het zijn dat met de juiste software versie op het toestel A2DP niet compatible is omdat mogelijk de carkit een update nodig heeft ofwel de A2DP versie’s niet overeenkomen."
Verder natuurlijk een verhaaltje over de nieuwste S/W etc. Ik draai V20R, dus dat station is gepasseerd.
Maar goed, m.a.w., als de A2DP Versie van de telefoon en carkit overeenkomt, dan moet het dus werken. Maar welke versie heef onze LG 2X?? Als ze dat er nou gelijk bijzetten.....! Bedoelen ze soms het HSP (Head Set Profile)?
Maar weer een vraagje die kant uit. Zucht.
Blijkbaar ben ik de enige met dit probleem. Heb een HDMI kabel bij bol gekocht voor een tientje, op een samsung tv aangesloten. En nu geeft de tv aan dat er niets op de hdmi poort is aangesloten, dus hele maal geen beeld. Nou lees ik hier iets over een c en een d kabel maar daar werd bij bol niks over gezgd. Wat is t verschil en kan ik dat aan de kabel zien? Het is natuurlijk een micro hdmi die op de telefoon past... Op het papieren labeltje staat dat t een high speed with ethernet is en hij is goldplated.
Verder vroeg ik me af of hier een bluetooth keyboard - muis op werkt, kan ik ook nergens wat over vinden, zou geinig zijn, je telefoon als low power arm pc voor je basis toepassingen op een groot scherm...
Ik vrees dat ik daarvoor net iets te vroeg ben en daar beter een usb stick arm pctje voor moet aanschaffen, maar in dat geval wacht ik wel braaf tot die gewoon bij de intertoys liggen, dat zijn meestal de eerste winkels waar dat soort zaken te krijgen zijn...
Verder vroeg ik me af of hier een bluetooth keyboard - muis op werkt, kan ik ook nergens wat over vinden, zou geinig zijn, je telefoon als low power arm pc voor je basis toepassingen op een groot scherm...
Ik vrees dat ik daarvoor net iets te vroeg ben en daar beter een usb stick arm pctje voor moet aanschaffen, maar in dat geval wacht ik wel braaf tot die gewoon bij de intertoys liggen, dat zijn meestal de eerste winkels waar dat soort zaken te krijgen zijn...
[ Voor 4% gewijzigd door verleemen op 02-08-2012 17:09 ]
The freedom of saying E=MC3
Ja, dat werkt, maar als erg simpele pc - vervanger(browser?) denk ik dat dat tegen gaat vallen.verleemen schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 17:01:
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Probeer eens met de hdmi-kabel een beetje op en neer te friemelen, mijn o2x moet ik de hdmi 1kant een lichte druk op zetten zodat hij contact blijft maken, als ik hem zo neerleg is het ok. Als ik de stekker de andere kant op druk doet hij niks.verleemen schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 17:01:
... Heb een HDMI kabel bij bol gekocht voor een tientje, op een samsung tv aangesloten. En nu geeft de tv aan dat er niets op de hdmi poort is aangesloten, dus hele maal geen beeld ...
Verder vroeg ik me af of hier een bluetooth keyboard - muis op werkt, kan ik ook nergens wat over vinden ...
En bluetooth muis en keyboard doen het bij mij op cm7.2. Is in android 2.3 toegevoegd dacht ik zo te herinneren.
Zelf zonder hardware accel in ics is dit een hele goed telefoon voor zijn geld.
Hij loopt perfect met Cyanogenmod 7. Meer dan een werkende en vlotte telefoon is niet nodig.
ICS 4 met hardware accel zou een leuke feature zijn... maar het uitblijven daarvan maakt dit geen kut telefoon. Het is een kut telefoon als je de LG software blijft draaien.... als je wil dat je telefoon out of the box goed draait.... koop deze telefoon niet.... en ga hier vooral niet over zeuren.
Het is algemeen bekend dat LG slechte support heeft.
Hij loopt perfect met Cyanogenmod 7. Meer dan een werkende en vlotte telefoon is niet nodig.
ICS 4 met hardware accel zou een leuke feature zijn... maar het uitblijven daarvan maakt dit geen kut telefoon. Het is een kut telefoon als je de LG software blijft draaien.... als je wil dat je telefoon out of the box goed draait.... koop deze telefoon niet.... en ga hier vooral niet over zeuren.
Ga hier vooral niet over zeuren? Juist wel! Ook al zitten hier tweakers en hebben er veel (waaronder ikzelf) een custom rom geflashed, dan moet LG nog steeds een werkende telefoon maken. Out of the box.robkorv schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 09:26:
Zelf zonder hardware accel in ics is dit een hele goed telefoon voor zijn geld.
Ook custom roms (zeker de ICS roms) zouden een stuk beter kunnen werken als er een update uit was gebracht, of de drivers zouden zijn vrij gegeven. Het is en blijft belachelijk dat LG dit soort support geeft en door te blijven zeuren zien juist meer mensen dit. Voor mij ook echt nooit meer een LG, ook al draait hij met CM9 best redelijk en ben ik zeer tevreden over de hardware!
Dan moet je minstes zo pissed off zijn op nvidia als op lg. Lg doet eigenlijk zonbeetje hetzelfde als andere fabrikanten, ook al is het wat langzamer en mindere kwaliteit. Nvidia daarintegen doet het anders dan andere grote fabrikanten. Nvidia houdt drivers voor zichzelf. Andere fabrikanten geven wel drivers vrij, nvidia niet. Dat is waar het probleem zit, dus niet lg.
[dubbel]
[ Voor 94% gewijzigd door XanderDrake op 03-08-2012 15:21 ]
Of gewoon niet.hejkompas schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 12:14:
Dan moet je minstes zo pissed off zijn op nvidia als op lg. Lg doet eigenlijk zonbeetje hetzelfde als andere fabrikanten, ook al is het wat langzamer en mindere kwaliteit.
Ik ben ook pissed op Nvidia en wil ook geen telefoon meer met een Tegra chip. Maar dan nog, andere telefoons of tablets met Tegra 2 hebben wel ICS. Met een officiele update van LGs kant zou het ook al een heel stuk schelen.
Verder krijgt Tegra 3 de volle 110% support van Google. De Nexus 7 gaat nog wel een paar udates tegemoet zien, die kan nog jaaaren mee. Nee, LG is volgens mij de grote faalhaas in dit opzicht.disweb schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 14:34:
Ik ben ook pissed op Nvidia en wil ook geen telefoon meer met een Tegra chip. Maar dan nog, andere telefoons of tablets met Tegra 2 hebben wel ICS. Met een officiele update van LGs kant zou het ook al een heel stuk schelen.
Ik zou deze meuk mij niet tegenhouden om weer een Tegra chip te halen hoor. HTC One X anyone?
Heb maart de overstap van de LG 2x naar de One X gemaakt. Bevalt goed. En verwacht zeker nog een paar leuek opdates van HTC de komende maanden. 4.1 komt er dit jaar aan.XanderDrake schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 15:25:
[...]
Verder krijgt Tegra 3 de volle 110% support van Google. De Nexus 7 gaat nog wel een paar udates tegemoet zien, die kan nog jaaaren mee. Nee, LG is volgens mij de grote faalhaas in dit opzicht.
Ik zou deze meuk mij niet tegenhouden om weer een Tegra chip te halen hoor. HTC One X anyone?
Ik bedoel ook meer, het herhalen van iets wat al bevestigd is. Het voegt niets toe aan dit forum.
Ik heb iig zonder enige hoop deze partitie ondertekend. http://www.change.org/pet...our-information-politic-2
Ik heb iig zonder enige hoop deze partitie ondertekend. http://www.change.org/pet...our-information-politic-2
Eensch.
Weet iemand bij hoeveel votes hij die petitie gaat aanbieden? Want LG vindt dat ook niet vanzelf uit...ben wel benieuwt naar de reactie. Hoewel de toename van het aantal votes niet meer erg snel gaat.
Weet iemand bij hoeveel votes hij die petitie gaat aanbieden? Want LG vindt dat ook niet vanzelf uit...ben wel benieuwt naar de reactie. Hoewel de toename van het aantal votes niet meer erg snel gaat.
Hmm klinkt naar LG, ik zal t later nog maar es proberen,hejkompas schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 19:21:
[...]
Probeer eens met de hdmi-kabel een beetje op en neer te friemelen, mijn o2x moet ik de hdmi 1kant een lichte druk op zetten zodat hij contact blijft maken, als ik hem zo neerleg is het ok. Als ik de stekker de andere kant op druk doet hij niks.
En bluetooth muis en keyboard doen het bij mij op cm7.2. Is in android 2.3 toegevoegd dacht ik zo te herinneren.
En ja dat bluetoothverhaal, t is altijd een beetje een fashinatie van me geweest een computer in huis te hebben die zo weinig stroom verbruikt dat je electriciteitsmeter m niet ziet:) de lg op een transreflective screen zeg maar:) ik weet je hebt de raspberry pi, maar als ik toch al een lg heb, wie weet kan je dr straks wel windows rt op installeren:p
Ik probeer NVidia op mobiel zo veel mogelijk te mijden, omdat ze te veel bezig zijn hun gepatenteerde technieken te pushen. Zo heeft de Tegra 2 geen Neon en hebben ze gesneden in de AA technieken voor de Tegra 3. Waarschijnlijk te compenseren met de SDK van NVidia zelf, maar het lijkt me beter wanneer fabrikanten zich meer richten op OpenGL.XanderDrake schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 15:25:
[...]
Jammer dat ze op dit moment de enige partij zijn met een betaalbare quad core. Qualcomm kan goed meekomen met de dual core Krait, maar die is slecht leverbaar. Maar voor mij geen Tegra meer.
De Tegra 2 is de slechtste dual core (van de bekende ARM fabrikanten). LG heeft niet voor niets de OMAP voor de 3D genomen, gewoon omdat de Tegra 2 te zwak was. De geheugenbus is ook single channel, dus een zwaarder OS moet je niet willen op een Tegra 2.verleemen schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 21:21:
[...]
Hmm klinkt naar LG, ik zal t later nog maar es proberen,
En ja dat bluetoothverhaal, t is altijd een beetje een fashinatie van me geweest een computer in huis te hebben die zo weinig stroom verbruikt dat je electriciteitsmeter m niet ziet:) de lg op een transreflective screen zeg maar:) ik weet je hebt de raspberry pi, maar als ik toch al een lg heb, wie weet kan je dr straks wel windows rt op installeren:p
Zwaarder os zeg je? Gaaast.. tegra2 is meer dan genoeg om jb te draaien hoor. Zit echt dikke power in als je het niet gaat relativeren. Het probleem zit hem in de rappe ontwikkelingen in de mobiele tech laatste jaren. Daardoor worden "oude" toestellen meteen weggegooid wanneer de hardware nog gewoon goed is, maar omdat anderen een quadcore cpu hebben op 10GHz is die dualcore op 1GHz niet goed meer? Wat kun je met cpu van 10GHz als je daar geen apps voor hebt die ook maar in de buurt komen van zon rekenkracht? Dan kun je dr niets meer mee...Supremo schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 00:21:
[...]
De Tegra 2 is de slechtste dual core (van de bekende ARM fabrikanten). LG heeft niet voor niets de OMAP voor de 3D genomen, gewoon omdat de Tegra 2 te zwak was. De geheugenbus is ook single channel, dus een zwaarder OS moet je niet willen op een Tegra 2.
Helemaal mee eens, JB draait prima op bijvoorbeeld de Google Nexus S, en het zal vast ook prima draaien op goedkopere apparaten met mindere hardware.
hoidoei
Als ik er t zelfde mee kan wat de IBM PC10 van mijn moeder kan vind it als tweaker al een heel geslaagde computer:)Supremo schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 00:21:
[...]
De Tegra 2 is de slechtste dual core (van de bekende ARM fabrikanten). LG heeft niet voor niets de OMAP voor de 3D genomen, gewoon omdat de Tegra 2 te zwak was. De geheugenbus is ook single channel, dus een zwaarder OS moet je niet willen op een Tegra 2.
En voor wie niet weet wat een pc10 is
8 bit 8086 processor 640kb ram, 4 mhz, 20 mb hd en een hercules grafische kaart met een amber monitor.
Ik heb er de ochtendredactie van het nieuws van radio enschede mee geschreven en in 2 weken tijd prince of persia op uitgespeeld:) ( en dan hebben we t over 2003. Mn moeder heeft m tot ie in 2005 de geest gaf nog dagelijks voor haar werk gebruikt om verslagen op te tiepen wat ze nu op een dual core laptop doet, was wel even een overgang voor haar
Ik vind trouwens dat mensen wat meer respect mogen hebben voor de tegra, hat was practisch de eerste soc die voor iets groters dan een dumphone werd gemaakt, al die andere socs waren er nooit geweest als nvidia die stap niet gewaagd had.
[ Voor 23% gewijzigd door verleemen op 05-08-2012 14:34 ]
Kijk, eindelijk weer een nuchtere kijk op hardware en niet de mening van mensen die simpelweg trends volgen. En inderdaad, de tegra mag wel wat meer gerespecteerd worden. Eerste dualcore, dikke power en even krachtig als de Exynos in de gs2 die een aantal maanden later uitkwam.
Ook altijd nog een nokia 3310 in de tas omdat deze gewoon nog een accu hebben die zo'n 5dagen uithoud ookal is die al zo oud. En hij doet het nog perfect, bellen, sms en snake, gewoon superieur.
Ook altijd nog een nokia 3310 in de tas omdat deze gewoon nog een accu hebben die zo'n 5dagen uithoud ookal is die al zo oud. En hij doet het nog perfect, bellen, sms en snake, gewoon superieur.
Sinds gisteren over op Kang CM7 met CM7-ETaNa 3.x
Heb ook Toggle 2G/3G geïnstalleerd.
Ik draai nu de default settings van de kernel en Toggle 2G/3G, kijk even aan hoe het loopt.
Zijn er mensen die andere instellingen hebben dan de default waarden?
Ik merkte vandaag dat hij tijdens het navigeren niet oversprong naar 3g waardoor de a-gps wat langzamer was dan normaal.
Kang cm7
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1421425
CM7-ETaNa
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1427646
Toggle 2G/3G
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=739530
Ik draai nu de default settings van de kernel en Toggle 2G/3G, kijk even aan hoe het loopt.
Ik merkte vandaag dat hij tijdens het navigeren niet oversprong naar 3g waardoor de a-gps wat langzamer was dan normaal.
Kang cm7
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1421425
CM7-ETaNa
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1427646
Toggle 2G/3G
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=739530
[ Voor 21% gewijzigd door robkorv op 05-08-2012 20:08 ]
Leuk als je nostalgisch wilt doen, maar dat doet niets af aan mijn claim dat de Tegra 2 de slechtste dual core is. Verder reageert er niemand over die gepatenteerde rotzooi van NVidia.verleemen schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 14:26:
[...]
Als ik er t zelfde mee kan wat de IBM PC10 van mijn moeder kan vind it als tweaker al een heel geslaagde computer:)
En voor wie niet weet wat een pc10 is
8 bit 8086 processor 640kb ram, 4 mhz, 20 mb hd en een hercules grafische kaart met een amber monitor.
Ik heb er de ochtendredactie van het nieuws van radio enschede mee geschreven en in 2 weken tijd prince of persia op uitgespeeld:) ( en dan hebben we t over 2003. Mn moeder heeft m tot ie in 2005 de geest gaf nog dagelijks voor haar werk gebruikt om verslagen op te tiepen wat ze nu op een dual core laptop doet, was wel even een overgang voor haar
Ik vind trouwens dat mensen wat meer respect mogen hebben voor de tegra, hat was practisch de eerste soc die voor iets groters dan een dumphone werd gemaakt, al die andere socs waren er nooit geweest als nvidia die stap niet gewaagd had.
Andere fabrikanten hoefden niet zo nodig als eerste te zijn met een kreupele dual core, dus jouw claim dat die andere fabrikanten zonder de Tegra 2 nooit met een dual core waren gekomen slaat werkelijk nergens op. Verder slaat het nergens op om het tijdperk voor de dual core ARM af te doen als het dumb phone tijdperk.
Verder was mijn referentie naar zwaarder OS meer gericht naar die persoon die hoopt op Windows RT op zijjn TV met een Tegra 2. Een desktop omgeving in full HD lijkt mij geen goed idee met een Tegra 2. Goede kans dat je single channel bus lekker dicht slibt en de GPU is ook niet bepaald gemaakt om dat te kunnen trekken.
En zo bijzonder is een accuduur van 5 dagen ook weer niet. Zelfs met de officiele GB release van LG haal ik twee dagen met 3G aan. Als je dan toch wilt vergelijken met een oude Nokia moet je je 2X maar eens in 2G mode zetten en alle smartphone functionaliteit uit.
nVidia was met Tegra 2 veruit de snelste met een Cortex A9 Dualcore, de rest zat nog nét op A8 en single core. Van die generatie was de PowerVR SGX 540 de snelste, maar de Geforce ULP oversteeg deze makkelijk.Supremo schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 00:15:
ik probeer NVidia op mobiel zo veel mogelijk te mijden, omdat ze te veel bezig zijn hun gepatenteerde technieken te pushen. Zo heeft de Tegra 2 geen Neon en hebben ze gesneden in de AA technieken voor de Tegra 3. Waarschijnlijk te compenseren met de SDK van NVidia zelf, maar het lijkt me beter wanneer fabrikanten zich meer richten op OpenGL.
Jammer dat ze op dit moment de enige partij zijn met een betaalbare quad core. Qualcomm kan goed meekomen met de dual core Krait, maar die is slecht leverbaar. Maar voor mij geen Tegra meer.
Daar zijn wat concessies gemaakt waaronder bus breedte, maar dat neemt niet weg dat Tegra 2 en zijn GPU zeer goed draaien op plekken waar het nodig is. Bijvoorbeeld Dead Trigger, super mooi spel, alle gfx settings staan hier op vol hoor. Gemaakt met Unity dus gewoon 3rd party engine.
Er zijn zat Tegra 2 tablets die een upgrade naar ICS hebben gehad, ik lees dat die gebruikers ruim tevreden zijn.
Dus ja, bla bla. FUD noemen ze dat in chip-land.
Welke GB versie zit stock nu eigenlijk op?
Op android 2.3.4 (P990-V20R)hejkompas schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 20:26:
Welke GB versie zit stock nu eigenlijk op?
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Draai hem nu een paar dagen en hij is niet zo stabiel als ik had gehoopt. Wifi blijft vaak hangen en is alleen te herstellen met een reboot. Het scherm gaat niet altijd aan als ik een bericht heb gekregen en ik de powerknop indruk. Een reboot lukt ook niet altijd, moest hem tot nu toe 2 keer van prik voorzien om hem aan te krijgen terwijl de accu nog over de 50% was. De batterij gaat nog niet langer mee dan bij cm7.2robkorv schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 20:07:
Sinds gisteren over op Kang CM7 met CM7-ETaNa 3.x
Ik kijk het nog tot eind deze week aan.
Toggle 2G/3G werkt wel aardig, heb nog geen bewijs kunnen zien voor dat het de accu bespaard. Het werk totaal niet met spotify, maar als de Toggler plugin wordt geïnstalleerd kan via de taakbalk 3g handmatig aangeschakeld worden.
Ik vind trouwens dat mijn LG (met officiele gingerbread), af en toe erg traag reageert. Dolphin HD browser start bijvoorbeeld erg traag op, en soms is de (standaard) launcher ook erg gammel.
Is er iets wat ik kan verbeteren, of kom je dan toch snel bij de custom roms uit?
Is er iets wat ik kan verbeteren, of kom je dan toch snel bij de custom roms uit?
Kaal maken. Zoveel mogelijk apps die op de achtergrond draaien deinstalleren of freezen. Root is daarbij handig, maar niet absoluut nodig. Volgens mij is het traag openen van een app vooral geheugen tekort. android moet dan geheugen vrijmaken, en daarvan is de lg 2x niet erg rijk bedeeld.greatgonzo schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:43:
Customs roms zijn vaak om te beginnen al kaler dan de stock rom, dus sneller.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
Ken je een programma die deze onnodige apps er zonder root uit kan gooien (zoals f-secure e.d.)leuk_he schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 15:28:
[...]
Root is daarbij handig, maar niet absoluut nodig.
Customs roms zijn vaak om te beginnen al kaler dan de stock rom, dus sneller.
Fsecure: nee, dat is idd een system app. Die is er er al zo lang uit dat ik hem vergeten was. root is HANDIG, en voor fsecure inderdaad noodzakelijk denk ik. maar het zou zo maar eens kunnen zijn dat een gebruiker veel meer zelf al heeft toegevoegd.greatgonzo schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:15:
[...]
Ken je een programma die deze onnodige apps er zonder root uit kan gooien (zoals f-secure e.d.)
Let op:
Levertijden, prijzen, winkels, etc graag in een apart topic in Telecomproviders.
Levertijden, prijzen, winkels, etc graag in een apart topic in Telecomproviders.