Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Notebook Totaal
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 08-10 23:21

Notebook Totaal

Bedrijfsaccount Notebook Totaal

@notebooktotaal

quote:
skido schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:50:
heb een vraag.

Heb net een 17cl37 binnen. Nu zit daar een crucial ssd van 128gb in en een normale schijf van 500gb.
Nu geeft deze aan dat de ssd schijf maar 119gb is en de ander 465.
Ik heb nu mijn versie van windows erop gezet en de drivers en houd maar ongeveer 96gb over.
Ik vind dat er wel erg veel af gaat, is dit normaal?
(Of staat er nog ergens de windows versie (zonder licentie) van bto op?)

vind het raar dat de schijf 128gb is en na formatteren maar 119 overblijft, hetzelfde geld voor de andere schijf.
Kan de reacties van de andere gebruikers bevestigen ;)
Is volkomen normaal. Formateringsverlies ...

Jammer dat fabrikanten nogsteeds niet met de echte capaciteit adverteren ... aan de andere kant YMMV :)

Notebook Totaal wijzigde deze reactie 16-11-2011 22:21 (100%)

Notebooktotaal.nl
Volg ons op ook Twitter

• Double-X-L
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 11:08
quote:
Notebook Totaal schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:11:
[...]

Kan de reacties van de andere gebruikers bevestigen ;)
Is volkomen normaal. Formateringsverlies ...

Jammer dat fabrikanten nogsteeds niet met de echte capaciteit adverteren ... aan de andere kant YMMV :)
Was niet bekend met de YMMV (you're mileage may vary) term maar na googlerisaties begrijp ik de context nog niet. De netto ruimte blijft toch echt gelijk bij iedere M4 ongeacht wat de gebruiker er mee doet.

Ik vind het anno 2011 ook niet meer kunnen, en aangezien er nog steeds genoeg mensen zijn die het niet begrijpen zou het toch echt eens aangepakt moeten worden.

Halleluhjah voor de eerste fabrikant die er mee begint, mijn stem hebben ze ;)

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 12:31
quote:
skido schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:50:
heb een vraag.

Heb net een 17cl37 binnen. Nu zit daar een crucial ssd van 128gb in en een normale schijf van 500gb.
Nu geeft deze aan dat de ssd schijf maar 119gb is en de ander 465.

blabla

vind het raar dat de schijf 128gb is en na formatteren maar 119 overblijft, hetzelfde geld voor de andere schijf.
Heb je hibernatefile (powercfg -h off in cmd), pagefile en systemrestore uitgezet? want die kunnen aardig wat ruimte in beslag nemen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Graviton12
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 05-09 09:41
En dan heb je ook nog eens overhead door je sectoren, een 512Kb tov 4KB sector scheelt ook al.

Edit:

Hibernate uitzetten bij mijn Clevo met Crucial M4 128GB en 16GB RAM leverde me een 15-20GB extra op als ik me goed herinner, hibernate wordt aangemaakt al naargelang je RAM omdat die vol kan zitten dus ook volledig opgeslagen dient te worden.

Graviton12 wijzigde deze reactie 17-11-2011 09:36 (57%)

• brentnl
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 30-10 11:20
Hier nog wat tips voor SSD gebruikers; http://www.computing.net/...ks-for-windows-7/552.html Waaronder het uitzetten van hibernation ;)

pff, wachten duurt lang :X Order staat nog op ''in productie'' .. hopen dat hij aan het eind van de dag toch nog verzonden kan worden O-)

• Graviton12
quote:
brentnl schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:37:
Hier nog wat tips voor SSD gebruikers; http://www.computing.net/...ks-for-windows-7/552.html Waaronder het uitzetten van hibernation ;)
Houd er rekening mee dat dit allemaal NIET opgaat voor elke SSD.
Er zijn test gedaan op de verschillende merken en types waarbij naarboven kwam dat sommige aanpassingen zelfs performance verlies gaven bij het ene merk en performance winst bij de andere terwijl sommige dan weer niets toevoegen of zelfs gevaarlijk zijn voor de stabiliteit etc.
Als je bv Intel hebt gewoon de Intel Toolbox installeren en die laten beslissen wat het beste is.

Indexing, superfetch bv zet ik wel uit, hibernate sowieso omdat het gewoon meer dan 10% opslorpt.

• brentnl
quote:
Graviton12 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:49:
[...]
Houd er rekening mee dat dit allemaal NIET opgaat voor elke SSD.
OFFTOPIC: heb je hier toevallig een bron/uitleg van? Is wel interessant om te weten namelijk voordat ik dalijk m'n M4 ga verneuqen.

• marijnvonk
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 07-06 20:14
Weet iemand wat exact de verschillen zijn tussen de "behuizingen"/monitors van de P•BOOK 15CL35 en de X•BOOK 15CL38/37.
Ik geloof dat de X book zwaarder is en wat beter geluid heeft, maar wat nog meer?

Is de een sterker dan de ander?
Is de batterij van de X-book beter?
Is de behuizing van de X-book (ondanks hetzelfde 15" scherm) groter?

• Notebook Totaal

Notebook Totaal

@notebooktotaal

Eigenlijk heb ik in dit topic al antwoord gegeven op alle vragen incl. foto's ter vergelijking :)

Maar dan even kort :)

1: De 15CL37/38 heeft net wat meer boddy en dus dikker materiaal. Scheelt echter niet veel.
2: Hangt er maar net vanaf. De 15CL35 kun je zowel met 6cell als met 9cell krijgen. De 15CL37/38 is standaard een 8cell.
3: Net iets dikker. Dat is echter nodig voor het, grotere, koelsysteem :)

Zie ook de eerste foto. Dat is dus het grotere koelsysteem van de 15CL38.

Notebooktotaal.nl
Volg ons op ook Twitter

• Diumelia
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 25-10 18:34
Hoihoi, hier ben ik weer. :)

Ik heb jammer genoeg (opnieuw) een probleem met m'n 15CL37. :(

Een deel van het scherm heeft problemen met de plotse overgang van donker naar licht. Dus als ik bijvoorbeeld een site bezoek met een zwarte achtergrond, en ga met de muis door dat deel van het scherm, dan loopt er gedurende een seconde een spoor van rood gekleurde pixels (in de vorm van de muis) achter de muis. En dit gebeurt ook wanneer ik bijvoorbeeld een venster verplaats.

Als de beschrijving niet echt duidelijk is, hopelijk is deze afbeelding dat wel: (het witte deel is het stuk waar het probleem zich voordoet)
http://i43.tinypic.com/24xf1id.png

Dit probleem begon zich pas na een tijdje te vertonen, en ik heb spijtig genoeg de indruk dat het erger en erger wordt. Het is namelijk echt vervelend tijdens het gamen en bij het bekijken van een film met ondertitels.

Weet misschien iemand waaraan dit zou kunnen liggen?

P.S: Normaal gezien wind ik met niet op om zulke problemen, maar dit is nu al het tweede probleem in verband met het scherm in zeer korte tijd.

• Double-X-L
quote:
Notebook Totaal schreef op donderdag 17 november 2011 @ 17:40:
Eigenlijk heb ik in dit topic al antwoord gegeven op alle vragen incl. foto's ter vergelijking :)

Roberto, had jij nog plannen voor een nieuwe OP met FAQ?

• marijnvonk
quote:
Notebook Totaal schreef op donderdag 17 november 2011 @ 17:40:

Maar dan even kort :)

1: De 15CL37/38 heeft net wat meer boddy en dus dikker materiaal. Scheelt echter niet veel.
2: Hangt er maar net vanaf. De 15CL35 kun je zowel met 6cell als met 9cell krijgen. De 15CL37/38 is standaard een 8cell.
3: Net iets dikker. Dat is echter nodig voor het, grotere, koelsysteem :)

Ik geloof dat je dat al eens hebt gezegd, maar het is een beetje lastig zoeken op dit topic die al uit 140 pagina's bestaat :p
En als je de duurste batterij neemt welke laptop houdt het dan langer vol?

• Double-X-L
quote:
marijnvonk schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:43:
[...]

Ik geloof dat je dat al eens hebt gezegd, maar het is een beetje lastig zoeken op dit topic die al uit 140 pagina's bestaat :p
En als je de duurste batterij neemt welke laptop houdt het dan langer vol?
De duurste batterij is een beetje rare vraag.
Hoe bedoel je dat dan, de 15cl35 met zware accu zal het met zijn GT555 natuurlijk langer uithouden als een 37/38 met EN een zwaardere VGA kaart EN een 8 cell accu die niet zwaarder te krijgen is.
Kortom wat wil je weten?

De 37 / 38 zijn gebaseerd op de P150HM wat een zwaardere basis is qua behuizing en koeling.
Gevuld met stevige HW wordt gebruik op de accu een 2d only activiteit met medium accu tijd.
Gamen op de accu met een HD6990 is een no go.

Zaken die met een CL35 beter gaan door lichtere VGA en XL accu accu.
Mis je wel een hele hap VGA PK's.

Resumerend je zoekt een antwoord op een vergelijking van 2 totaal anders bedoelde laptops.
Wat wil je zelf, accutijd, VGA power, of de middenweg met de 560m?

Quid pro quo Clarice.............

En als je rechtboven (onder my tnet) '15cl35 accu' doet wordt zoeken opeens minder moeilijk ;)

Double-X-L wijzigde deze reactie 17-11-2011 21:20 (4%)
Reden: zoeken op tnet

• marijnvonk
Ik wil eigenlijk gewoon weten welke accu het beste is. Als ik de beste accus kies voor de 15cl35 en die vergelijk met de accus van de 37/38, welke is dan beter?

Bestaat de optie trouwens om een GT555 te nemen met een X-book?

marijnvonk wijzigde deze reactie 18-11-2011 03:33 (17%)

• Double-X-L
quote:
marijnvonk schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 03:32:
Ik wil eigenlijk gewoon weten welke accu het beste is. Als ik de beste accus kies voor de 15cl35 en die vergelijk met de accus van de 37/38, welke is dan beter?

Als je puur die accu's naast elkaar zou leggen verwacht ik dat de Xbook accu alsnog iets beter is.
Puur gebaseerd op het feit dat die hogere stromen moet kunnen leveren.
Zodoende is de adapter ook veel zwaarder.

Een 555 in een Xbook gaat weinig zin hebben.
In theorie gaat het prima kunnen als je een een 555 in MXM formaat plaatst.
De praktijk zal wellicht iets anders zijn omdat de BIOS van die series officieel geen 555's kennen.
Daarbij is dan de dubbele koeling overkill en je gaat geen Optimus hebben.
Ook moet je dan nog een aangepast koelblok hebben.

Kortom, als BTO ze niet levert en Clevo ze niet ondersteund wordt het heel moeilijk.

• Notebook Totaal

Notebook Totaal

@notebooktotaal

quote:
marijnvonk schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 03:32:

Dat is dus niet te zeggen want het gebruik van de 15CL38 ligt hoger.

Kort door de bocht: de 15CL35 kan met 9cell accu en conservatief gebruik tussen de 3 en 3.5 uur halen realworld (klanten van ons melde dit)

De 15CL37/38 haalt eerder 2 uur.

Maar dat zegt verder niets over de "beste" accu want het is het systeem dat meer stroom vraagt :)

De GT555 is geen MXM kaart, dit is dus niet mogelijk want de 15CL37/38 serie heeft een los slot waar (sterke) 3D kaarten in moeten. Vandaar ook dat optimus niet werkt.

Notebook Totaal wijzigde deze reactie 18-11-2011 10:36 (11%)

Notebooktotaal.nl
Volg ons op ook Twitter

• Freak187
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 11:48
Ehm... schaam me er voor dit te vragen:

Ik heb gisteren m'n 15C11 laptop ontvangen... maar welke toets (ESC, F8 ofzo) moet ik indrukken om in de BIOS te komen? Het beginscherm verdwijnt te snel zodat ik het niet kan lezen....

Voel me nu een beetje tweaker-af. :$

BTO notebook. Intel i3, 4gb RAM, 500gb @7200 RPM

• powadha
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16-09 13:46
Update probleem met mijn 15CL35 (onverwachte crashes bij nieuwe laptop).

Woensdag de laptop naar BTO gebracht waar direct gekeken werd wat het probleem zou kunnen zijn. In eerste instantie werd aan de SSD gedacht maar voor de zekerheid de laptop achtergelaten voor verdere testen.
Het crash probleem deed zich ook daarna nogmaals voor wat reden genoeg was voor BTO om de laptop in zijn geheel te vervangen! Geen eindeloze zoektocht dus.

Donderdag is de nieuwe laptop opgebouwd en vrijdagochtend stond deze om 9 uur klaar.
Sneller dan dat lijkt me onmogelijk, uitstekende service!

Stefan bedankt, de laptop draait nu helemaal naar wens!

• BTO_USER
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 10:56

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

http:// www.bto.eu

quote:
Freak187 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:40:

Ik heb gisteren m'n 15C11 laptop ontvangen... maar welke toets (ESC, F8 ofzo) moet ik indrukken om in de BIOS te komen? Het beginscherm verdwijnt te snel zodat ik het niet kan lezen....

F2 is het, de 15C11 is inderdaad erg snel door het BIOS heen!

BTO notebooks

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

quote:
Freak187 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:40:

Je kunt in de BIOS fast boot uitzetten zodat je wat meer tijd krijgt ;)

Enne...gewoon tweaker nog hoor! Anders wil je de bios niet in.

BTO notebooks

• brentnl
zojuist mijn 15CL37 binnengekregen... :9~

Damn wat een apparaat! Modern Warfare 3, 1920x1080, alles extra high, 4x AA etc. , loopt heerlijk! Zelfs zonder adapter (dan draait je GPU toch 'maar' op 80%?)

En niet te vergeten; hulde aan Roberto van Notebooktotaal. Maandag 21.30u besteld, vandaag geleverd. Prima service zeg ik zo! Ook netjes te woord gestaan per email etc.

• venom1
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 11:57
Hey,

Ik heb een probleempje. Ik heb 15cl35 met een 128 GB ssd van team. Hij werkte perfect en snel tot vandaag. Ik ging vanmiddag voor 10 min weg en men laptop stond aan. Ik kom terug en er staat in beeld schijffout druk ctrl alt delete om opnieuw op te starten. Als ik dit doe gebeurt gewoon weer hetzelfde. Betekent dit dat mijn ssd gewoon defect is of kan ik dit op een andere manier oplossen? Als iemand suggesties heeft dan wil ik het wel proberen.

Edit: van internet wordt ik ook niet vrolijk daar lees ik dat men ssd wss dus naar de **** is. Nja zal wel onder garantie vallen.

venom1 wijzigde deze reactie 20-11-2011 22:53 (12%)

• marijnvonk
quote:
Notebook Totaal schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:35:
[...]

Dat is dus niet te zeggen want het gebruik van de 15CL38 ligt hoger.

Kort door de bocht: de 15CL35 kan met 9cell accu en conservatief gebruik tussen de 3 en 3.5 uur halen realworld (klanten van ons melde dit)

De 15CL37/38 haalt eerder 2 uur.

Maar dat zegt verder niets over de "beste" accu want het is het systeem dat meer stroom vraagt :)

De GT555 is geen MXM kaart, dit is dus niet mogelijk want de 15CL37/38 serie heeft een los slot waar (sterke) 3D kaarten in moeten. Vandaar ook dat optimus niet werkt.
K, bedankt! Dat wilde ik even weten ;)

• Notebook Totaal

Notebook Totaal

@notebooktotaal

quote:
venom1 schreef op zondag 20 november 2011 @ 22:38:
Hey,

Ik heb een probleempje. Ik heb 15cl35 met een 128 GB ssd van team. Hij werkte perfect en snel tot vandaag. Ik ging vanmiddag voor 10 min weg en men laptop stond aan. Ik kom terug en er staat in beeld schijffout druk ctrl alt delete om opnieuw op te starten. Als ik dit doe gebeurt gewoon weer hetzelfde. Betekent dit dat mijn ssd gewoon defect is of kan ik dit op een andere manier oplossen? Als iemand suggesties heeft dan wil ik het wel proberen.

Edit: van internet wordt ik ook niet vrolijk daar lees ik dat men ssd wss dus naar de **** is. Nja zal wel onder garantie vallen.
Dat klinkt inderdaad als een dode SSD.
We kunnen echter nog niet alles uitsluiten, zo is memtest nog aan te raden alsook herinstalleren (kijken wat de SSD dan doet)

Garantie zal geen probleem zijn maar wie weet dat u het zelf kunt oplossen (in het geval dat het uiteindelijk toch software is. Vandaar mijn opmerkingen)

Notebooktotaal.nl
Volg ons op ook Twitter

• chef bier
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 03-05-2013
Ik heb eigenlijk een vraag aan Roberto van NBT en ook de mensen van BTO.
Heb op de site van Clevo waar de barebones vandaan komen gezien dat er van de P170HM ook een versie is met een 3d scherm, de P170HM3. Daarbij kan de keuze worden gemaakt uit een een Nvidia GTX580m / Nvidia GTX560m / Nvidia GTX 485m.
Link naar pagina Clevo: http://www.clevo.com.tw/e...dinfo_2.asp?productid=340

Mijn vraag:
Komen er in de (nabije) toekomst misschien laptops bij jullie in het assortiment met dergelijke barebones inclusief deze 3d schermen?

Dat lijkt mij namelijk een interessante ontwikkeling dan omdat Dell namelijk wel te koop loopt met de 3d screens (al dan niet in combinatie met een inmiddels mid-range GT555m kaartje). Voor 3d-films zou het inclusief de mooie schermen en de zwaardere graka's in de laptops een goede aanvulling zijn dunkt mij. :P

• venom1
quote:
Notebook Totaal schreef op maandag 21 november 2011 @ 00:40:
[...]

Dat klinkt inderdaad als een dode SSD.
We kunnen echter nog niet alles uitsluiten, zo is memtest nog aan te raden alsook herinstalleren (kijken wat de SSD dan doet)

Garantie zal geen probleem zijn maar wie weet dat u het zelf kunt oplossen (in het geval dat het uiteindelijk toch software is. Vandaar mijn opmerkingen)
Ik had gister al een memtest laten lopen en dat ging goed, ik ga vandaag windows 7 proberen te herinstalleren. Ik ga het iig proberen te fixen.

• brentnl
Ik heb hiervoor NBT ook al gemaild, maar hier nog even de vraag;

Mijn geluid via een koptelefoon (sennheiser) is ronduit slecht. Dit terwijl deze oordopjes al tijden hun werk perfect doen en ik ze juist gekocht heb voor de geluidskwaliteit.

Iets in de laptop zorgt dus voor een slechte afstelling van het geluid (ik ga er niet vanuit dat de geluidskaart gewoon brak is).

Iemand een idee?

• freelh
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 11:44
De HD-optie 4GB SSD + 500GB HDD, wat voor schijf is dit? Is dit de Momentus XT van Seagate of aanverwant? Het idee van een goed afgestelde swap/cache - die eventueel door de HD zelf wordt onderhouden - interesseert me wel, maar het gebruiken van de 4GB louter voor een snelle boot weer minder...
Verder vind ik het zeer interessante laptops, de bestelling zit zo goed als zeker in elkaar ;-).

• pipo1000
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 12:14
@Notebook Totaal
@BTO_USER

Ik ben opzoek naar een 17" laptop met een zo goed mogelijk scherm die ook nog stil is. Het spelen van spelletjes interesseert mij niet. Ik heb een Dell XPS 17 geprobeerd maar die heb ik inmiddels teruggestuurd. Zelfs met simpel browsen ging de fan continu aan en uit en als hij aan was dan maakte hij een duidelijk hoorbaar blaas geluid. Mijn oude M1530 draaide de hele tijd bijna onhoorbaar tijdens browsen.

Heeft de 17CL35 ook een 'binaire' ventilator of een slimmere zodat tijdens office werk (browsen, tekstverwerking, etc.) de notebook compleet stil is?

Is de 17CL35 ook ergens te zien?

Wat is de zwart waarde van het gebruikte scherm?

pipo1000 wijzigde deze reactie 21-11-2011 19:03 (3%)

• Darkstone
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-04 01:01

Darkstone

Het kan altijd sneller.

De 17" met GT555m heeft een minder scherm als de high-end versies. Aangezien dat al geen überscherm is interprenteer ik dat als <200:1 contrast.

De high-end versies bevatten een hannstar paneel, een http://www.anandtech.com/...fordable-xlsized-gaming/9. Die is bijna hetzelfde als de xps 17, behalve de maximale helderheid: die is nog niet eens de helft. Nu zal je de xps 17 zo goed als altijd op lage helderheid gebruiken, ik vind het jammer. Bovendien moet je er rekening mee houden dat het exacte scherm nogal eens wisselt, wat ook geldt voor de notebook hierboven.

En dan het matte paneel wat als optie is, maar zoals je ongetwijfeld al weet raad ik die altijd af. Don't do it.

Ik herhaal nu wat ik een half jaar geleden heb gezegd tegen iemand die de xps om andere reden had teruggestuurd: kijk eerst of er een fatsoenlijk alternatief is, want dat is er nog steeds niet in deze prijsklasse.

'de sheet' -- Dell Latitude E6520, 1080p, i7-2820QM, X25-M 80GB, 16GB, 97Wh
Gezocht: Baan software development, C++, gave software, omgeving Delft.

• pipo1000
quote:
Darkstone schreef op maandag 21 november 2011 @ 18:11:
Ik herhaal nu wat ik een half jaar geleden heb gezegd tegen iemand die de xps om andere reden had teruggestuurd: kijk eerst of er een fatsoenlijk alternatief is, want dat is er nog steeds niet in deze prijsklasse.
En als money is no object is?

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Dan neem je een zakelijke notebook of m17x/G74/misschien msi/bto/xnotebooks/... je weet wel. Je bent dan wel enkele honderden euro's duurder uit. Als ik even een snelle blik op de site van de bekende bto dealers werp is de goedkoopste die niet een van de 2 schermen bevat die ik in de post terug afraadde de variant met GT560m, zo rond de ¤1400 incl windows. Voor zover ik weet.

Dat is -ehm- dit model, maar dan met een andere GPU (voor de rest hetzelfde)
http://www.anandtech.com/...clevo-p170hm-geforce-485m
scherm kan je negeren aangezien de BTO-variant 100% zeker een andere gebruikt, elke merk clevo dealer gebruikt weer andere schermen..

...Maar daarvoor kan je misschien beter verhuizen naar [NBBG aanschaf] Multimedianotebook april 2011, dit is nog altijd een ervaringentopic.

Darkstone wijzigde deze reactie 21-11-2011 19:16 (18%)

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

quote:
pipo1000 schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:59:
@Notebook Totaal
@BTO_USER

Ik ben opzoek naar een 17" laptop met een zo goed mogelijk scherm die ook nog stil is. Het spelen van spelletjes interesseert mij niet. Ik heb een Dell XPS 17 geprobeerd maar die heb ik inmiddels teruggestuurd. Zelfs met simpel browsen ging de fan continu aan en uit en als hij aan was dan maakte hij een duidelijk hoorbaar blaas geluid. Mijn oude M1530 draaide de hele tijd bijna onhoorbaar tijdens browsen.

Heeft de 17CL35 ook een 'binaire' ventilator of een slimmere zodat tijdens office werk (browsen, tekstverwerking, etc.) de notebook compleet stil is?

Een LCD scherm is erg persoonlijk, Wat een review site mooi vind kan jij lelijk vinden en andersom ook.
Als je een LCD scherm echt belangrijk vind moet je eens bij ons langs komen, wij hebben de notebooks klaar staan om ze te bekijken (op afspraak) en dan kan je zelf zien wat voor een scherm je krijgt.
contact gegevens zijn te vinden op onze website (linkje hieronder)

Beter dan dit kan ik het niet maken ;)
quote:
freelh schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:03:
De HD-optie 4GB SSD + 500GB HDD, wat voor schijf is dit? Is dit de Momentus XT van Seagate of aanverwant? Het idee van een goed afgestelde swap/cache - die eventueel door de HD zelf wordt onderhouden - interesseert me wel, maar het gebruiken van de 4GB louter voor een snelle boot weer minder...
Verder vind ik het zeer interessante laptops, de bestelling zit zo goed als zeker in elkaar ;-).
Wij gebruiken inderdaad de Seagate die jij hierboven noemt.
quote:
venom1 schreef op zondag 20 november 2011 @ 22:38:
Hey,

Neem even contact op met ons via de mail, dan kijken wij even wat het is.
Support vragen via Tweakers is niet echt de bedoeling, zeker omdat wij het erg druk hebben kunnen wij niet alles lezen (op tweakers) waardoor je zelf dus lang blijft zoeken terwijl wij het misschien zo kunnen oplossen ;).

BTO_USER wijzigde deze reactie 26-11-2011 16:39 (39%)

BTO notebooks

• venom1
quote:
BTO_USER schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:35:
Neem even contact op met ons via de mail, dan kijken wij even wat het is.
Support vragen via Tweakers is niet echt de bedoeling, zeker omdat wij het erg druk hebben kunnen wij niet alles lezen (op tweakers) waardoor je zelf dus lang blijft zoeken terwijl wij het misschien zo kunnen oplossen ;).
Ik denk mssn weten andere tweakers een oplossing of herkennen ze het probleem. Ik heb het namelijk zelf al opgelost met een cleane windowsinstall, ik dacht namelijk even dat mijn ssd kapot was omdat ik linux niet gestart kreeg maar dit lag wss eraan omdat ik een oudere versie had. Het probleem is iig opgelost. Bedankt: )

• Notebook Totaal

Notebook Totaal

@notebooktotaal

quote:
chef bier schreef op maandag 21 november 2011 @ 01:49:
Ik heb eigenlijk een vraag aan Roberto van NBT en ook de mensen van BTO.
Heb op de site van Clevo waar de barebones vandaan komen gezien dat er van de P170HM ook een versie is met een 3d scherm, de P170HM3. Daarbij kan de keuze worden gemaakt uit een een Nvidia GTX580m / Nvidia GTX560m / Nvidia GTX 485m.
Link naar pagina Clevo: http://www.clevo.com.tw/e...dinfo_2.asp?productid=340

Mijn vraag:
Komen er in de (nabije) toekomst misschien laptops bij jullie in het assortiment met dergelijke barebones inclusief deze 3d schermen?

Dat lijkt mij namelijk een interessante ontwikkeling dan omdat Dell namelijk wel te koop loopt met de 3d screens (al dan niet in combinatie met een inmiddels mid-range GT555m kaartje). Voor 3d-films zou het inclusief de mooie schermen en de zwaardere graka's in de laptops een goede aanvulling zijn dunkt mij. :P
Kom ik morgen op terug :)
Maar de vraag naar 3D schermen is nog klein ... zo geweldig fijn vind ik ze niet werken ... en bij lang gebruik krijgen sommige gebruikers klachten. Weer een mooie reden om te klagen en dat willen we verkomen ;)
quote:
venom1 schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:41:
[...]

Ik had gister al een memtest laten lopen en dat ging goed, ik ga vandaag windows 7 proberen te herinstalleren. Ik ga het iig proberen te fixen.
Als memtest voor meerdere uren goed loopt kun je het geheugen / geheugencontroller bijna wel uitsluiten. Wordt het toch de SSD.
quote:
brentnl schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:15:
Ik heb hiervoor NBT ook al gemaild, maar hier nog even de vraag;

Mijn geluid via een koptelefoon (sennheiser) is ronduit slecht. Dit terwijl deze oordopjes al tijden hun werk perfect doen en ik ze juist gekocht heb voor de geluidskwaliteit.

Iets in de laptop zorgt dus voor een slechte afstelling van het geluid (ik ga er niet vanuit dat de geluidskaart gewoon brak is).

Iemand een idee?
Welk model Sennheiser heb je? En wat is de impedantie? Goede (lees high-end) sennheisers hebben een externe versterker nodig.

M'n HD 477 werkt gewoon goed, m'n HD 555 is merkbaar beter op een geluidskaart met versterking ... maar mijn HD 520 II moet echt op een versterker om ook maar iets duidelijk te horen.

Uiteraard kan het ook geen kwaad even het geluid te boosten / nieuwe drivers te proberen.
quote:
freelh schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:03:
Is afaik nogsteeds de XT ja :)
quote:
pipo1000 schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:59:
@Notebook Totaal
@BTO_USER

De 17CL35 is zelfs vanuit je luie stoel te zien ;)
We hebben er genoeg van verkocht dus ik heb (al vaker hier gepost btw) foto's gemaakt van het model in actie: hier klikken.

Dit is wel met het normale glanzende scherm. Het matte scherm is ong. 100cd/m2 helderder en bezit tevens over een iets breder kleurenpallet. Ik zal van de week het precieze scherm opzoeken voor u en de rest van de user in dit topic. Dit scherm is echter net zo goed als wat in de duurdere modellen zit :) (belangrijk i.v.m. Darkstone z'n post. Standaard glanzende scherm van de 17CL35 was inderdaad wel minder dan die van de 17CL37/38)

De fan is zeker niet binair maar Artic Silver is wel aangeraden. Sterker nog, de fan zal niet eens zoveel draaien als u hem forced op de UMA mode te draaien (dus geen GT 555 gebruiken via optimus)

Compleet stil zal hij echter niet zijn tenzij u ook een SSD kiest ... maar bij cpu load gaan de fan uiteraard wel gewoon blazen. Echter stiller dan gemiddeld :)

Notebook Totaal wijzigde deze reactie 22-11-2011 00:10 (67%)

Notebooktotaal.nl
Volg ons op ook Twitter

• brentnl
Betreffen in-ear oordopjes, cx400.. Niets speciaals dus.

Het geluid mist eigenlijk iedere vorm van lage tonen. Er is geen bass te bekennen. Heb al wat drivers van de bto.eu site geprobeerd maar dat hielp niet. Moet ik dat THX geïnstalleerd laten staan?

Andere hoofdtelefoon zal ik morgen proberen..

• Notebook Totaal

Notebook Totaal

@notebooktotaal

Geen bass -> bijna altijd te weinig voeding.
Daarom is de iPod voor velen ook zo goed ... heeft een fatsoenlijke gevoede uitgang ... maar ik sluit drivers nog niet uit. Kan zijn dat hij in een bepaalde audio mode staat. FN + 5 al geprobeerd?

Notebooktotaal.nl
Volg ons op ook Twitter

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

quote:
Notebook Totaal schreef op maandag 21 november 2011 @ 23:55:
Dit is wel met het normale glanzende scherm. Het matte scherm is ong. 100cd/m2 helderder en bezit tevens over een iets breder kleurenpallet. Ik zal van de week het precieze scherm opzoeken voor u en de rest van de user in dit topic. Dit scherm is echter net zo goed als wat in de duurdere modellen zit :) (belangrijk i.v.m. Darkstone z'n post. Standaard glanzende scherm van de 17CL35 was inderdaad wel minder dan die van de 17CL37/38)
Nog steeds een Chi Mei N173HGE-L11 als de specs op de site op-to-date zijn. Dezelfde als in de xps 17.
quote:
Notebook Totaal schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 00:11:
Daarom is de iPod voor velen ook zo goed ... heeft een fatsoenlijke uitgang ... maar ik sluit drivers nog niet uit. Kan zijn dat hij in een bepaalde audio mode staat. FN + 5 al geprobeerd?
Ik wil niet al te negatief zijn, maar het lijkt alsof je zegt dat de ipos betere audio out's heeft dan de bewuste BTO notebook...

• brentnl
quote:
Notebook Totaal schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 00:11:
Daarom is de iPod voor velen ook zo goed ... heeft een fatsoenlijke uitgang ... maar ik sluit drivers nog niet uit. Kan zijn dat hij in een bepaalde audio mode staat. FN + 5 al geprobeerd?
Ik mag eerlijk gezegd toch hopen dat een laptop van 2000 euro simpele oordopjes van geluid kan voorzien? FN+5 bood geen uitkomst helaas...

http://blog.alltechrelated.com/wp-content/uploads/2010/05/Sennheiser-CX400ii.jpg

Verder heb ik de 15CL37 met mat-scherm, maar ik kan me niet vinden in de mening van Darkstone wat betreft het af raden van het matte-scherm. Ik vind het scherm juist zeer prettig om naar te kijken en zie ook geen hinderlijke glinstering of pixels oid. Betreft dit misschien een ander scherm als waarover gesproken wordt?

brentnl wijzigde deze reactie 22-11-2011 09:02 (21%)

• Rubinski
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12:33

Rubinski

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Dodelijk blond!

Wanneer ik mijn 15CL37 boot zie ik een lelijk Alternate-splashscreen. Iemand enig idee hoe ik hier vanaf geraak?

Software is like sex, it's better when it's free

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Custom bios? Vervalt wel je garantie..

• Double-X-L
quote:
Rubinski_be schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 10:28:
Wanneer ik mijn 15CL37 boot zie ik een lelijk Alternate-splashscreen. Iemand enig idee hoe ik hier vanaf geraak?
Inderdaad een bios update voor jouw P150HM, heb je meteen de meest recente van deze maand.
Let je wel op dat je de instructies volgt en het natuurlijk geheel voor eigen risico is?

http://forum.notebookrevi...16-clevo-bios-thread.html
ALWAYS UPDATE THE EC/KBC FIRST AND THEN THE SYSTEM BIOS.
quote:
brentnl schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 08:59:
[...]

Ik mag eerlijk gezegd toch hopen dat een laptop van 2000 euro simpele oordopjes van geluid kan voorzien? FN+5 bood geen uitkomst helaas...
Bij headphone uitgangen praten we over dusdanig minimale vermogens (mW's) dat een tekort aan voeding vrijwel uitgesloten is. Dit is bij Home Theatre vaak wel het geval omdat daar meerdere speakers met tientallen Watts aangestuurd worden. De lage tonen / subwoofer moet dan wel actief zijn en een eigen voeding hebben omdat daar het meeste vermogen nodig is. Dan hebben we het ook wel over sub laag wat bij normale muziek weinig voorkomt. Jouw probleem klinkt als een software setting van je driver of THX.

- hoe staat je speaker config in windows en driver, deze mmoet op 2 staan?
- Als je headphones erin steekt wordt dat ook als dusdanig gezien?
- THX surround uit of helemaal terug zetten, met 2 speakers is surround echt geen aanrader.
- Heb je in THX de sub kantel frequentie al bekeken?

Bij een 2 speaker en headphone config zou ik THX niet installeren tenzij je echt die crystaliser wilt gebruiken.
FN+5 zal bij jouw model niets uithalen omdat je daarmee de overige speakers activeert, deze zijn in de 15CL35 niet aanwezig zoals dat wel het geval is bij de P150HM en P170HM.

Probeer de laatste 2.66 driver eens:

http://files2.majorgeeks....ivers/Vista_Win7_R266.exe

Double-X-L wijzigde deze reactie 22-11-2011 11:47 (4%)

• pipo1000
quote:
Darkstone schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 00:23:
[...]
Nog steeds een Chi Mei N173HGE-L11 als de specs op de site op-to-date zijn. Dezelfde als in de xps 17.
Is Chi Mei N173HGE-L11 het 'nieuwe' matte scherm van de 17CL35 ?

In deze test; http://www.notebookcheck....5SF-Notebook.65119.0.html

is de glossy variant getest Chi Mei N173HGE-L21 en die heb ik gezien bij de Mediamarkt en het scherm in de N75SF is goed genoeg voor mij. Echter de N75SF heeft rare aansluitingen en een slecht keyboard. In hoeverre is de Chi Mei N173HGE-L11 te vergelijken met de Chi Mei N173HGE-L21 ?

• brentnl
quote:
Double-X-L schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 11:43:

Bij headphone uitgangen praten we over dusdanig minimale vermogens (mW's) dat een tekort aan voeding vrijwel uitgesloten is. Dit is bij Home Theatre vaak wel het geval omdat daar meerdere speakers met tientallen Watts aangestuurd worden. De lage tonen / subwoofer moet dan wel actief zijn en een eigen voeding hebben omdat daar het meeste vermogen nodig is. Dan hebben we het ook wel over sub laag wat bij normale muziek weinig voorkomt. Jouw probleem klinkt als een software setting van je driver of THX.
Wat is het aantal mW's dan van de geluidskaart in de p150hm?

Frequency response (headphones) 17 - 22000 Hz
Impedance 16 Ω
Sound pressure level (SPL) 114 dB

Dat zijn de specificaties van mijn oordopjes.
quote:
- hoe staat je speaker config in windows en driver, deze mmoet op 2 staan?
Waar bedoel je dit precies?
quote:
- Als je headphones erin steekt wordt dat ook als dusdanig gezien?
Configuratie van van Realtek staat op 'stereo', 'headphone' staat er als optie niet tussen. wel quadrafonisch, 5.1 of 7.1.
quote:
- THX surround uit of helemaal terug zetten, met 2 speakers is surround echt geen aanrader.
- Heb je in THX de sub kantel frequentie al bekeken?
Heb THX gedeïnstalleerd..
quote:
Bij een 2 speaker en headphone config zou ik THX niet installeren tenzij je echt die crystaliser wilt gebruiken.
FN+5 zal bij jouw model niets uithalen omdat je daarmee de overige speakers activeert, deze zijn in de 15CL35 niet aanwezig zoals dat wel het geval is bij de P150HM en P170HM.

Probeer de laatste 2.66 driver eens:

http://files2.majorgeeks....ivers/Vista_Win7_R266.exe
Drivers hebben wel iets verschil gemaakt volgens mij (moeilijk te vergelijken aangezien er een tijd tussen zit dat je kunt luisteren. Maar nog steeds mist er een hoop aan lage tonen. Net oordopjes in andere laptops geprobeerd en daar werken ze gewoon perfect.

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

quote:
pipo1000 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 11:55:
[...]

Is Chi Mei N173HGE-L11 het 'nieuwe' matte scherm van de 17CL35 ?
Voor zover ik weet ja.
quote:
In deze test; http://www.notebookcheck....5SF-Notebook.65119.0.html

is de glossy variant getest Chi Mei N173HGE-L21 en die heb ik gezien bij de Mediamarkt en het scherm in de N75SF is goed genoeg voor mij.
Ja, dat klopt. Zie ook http://www.anandtech.com/...dates-to-asus-g7-series/5
quote:
Echter de N75SF heeft rare aansluitingen en een slecht keyboard.
Wat bedoel je eigenlijk met slecht toetsenbord? Ik kan namelijk niets slechts bedenken wat 'slecht' is aan het N55 toetsenbord wat ook niet slecht is aan de clevo's.
quote:
In hoeverre is de Chi Mei N173HGE-L11 te vergelijken met de Chi Mei N173HGE-L21 ?
hetzelfde contrast en helderheid en kijkhoeken. Maar de matte afwerking is gewoon ruk volgens de verhalen.

Misschien heb je wel eens meegekregen dat veel mensen de ultrasharp panelen (of beter gezegd, LG-IPS panelen met een matte afwerking) veel te korrelig vinden. Doe het aantal klachten maal 3 en je komt bij dit scherm uit. Maar dat had je ook uit mijn bronnen kunnen halen.

Darkstone wijzigde deze reactie 22-11-2011 19:09 (3%)

• brentnl
Aangezien onze kat zojuist mijn andere koptelefoon (Sennheiser 202) van een kabelbreuk heeft voorzien, moet ik opzoek naar een nieuwe koptelefoon.

Kan iemand mij vertellen wat voor moederbord er in de 15CL37 zit? Aida32 weet het namelijk niet... dan kan ik vervolgens uitzoeken welke geluidschip daarbij hoort (en dan dus ook de impedantie) ?

En dan wat betreft die impedantie; hoe werkt dat, hoe hoger hoe beter? Dus een headphone van 40 Ohm op een geluidskaart van 100 Ohm moet werken of andersom?

• Sjoerd83
  • Laatst online: 22-11-2011
Even ter verduidelijking: Deze review had ik eerst op een ander (blijkbaar het verkeerde) gedeelte van dit forum gepost en er kwamen nogal wat trieste reacties van mensen die het verdacht vonden enz. enz.
Na ontvangst van mijn laptop heb ik BTO gevraagd waar ik een review kon plaatsen en zij verwezen me door naar dit forum.. Enfin, 3 maal is scheeprecht, anders geef ik het op, hopelijk staat ie dan nu toch echt op de goeie plek... Excuses dat het hij eerder door mijn onwetendheid op de verkeerde plek stond..

Ik ben dik tevreden over de service en de manier van zakendoen van BTO en (tot nu toe) de aangeschafte laptop en vond het dan ook de moeite waard om dit even hier te laten weten.. Een laptop is tenslotte geen aankoop die je elke dag doet, in ieder geval niet voor mij, en het is in zo'n geval prettig als je merkt dat een bedrijf zich de moeite neemt om aan de wensen van de klant tegemoet te komen.. Ik ken helaas zat bedrijven die er een hele andere verkoopstrategie op nahouden... Voor de liefhebber, bij dezen de specs van de aangeschafte laptop, waarna de review:

U-BOOK 13C36-GT520 1GB

Beeldscherm: 13.3 inch HD, LED Backlight, Glare TFT, resolutie 1366x768.
Videokaart: NVIDIA® GeForce® GT520M 1Gb DDR3 (PhysXT + CUDAT ready) - 8 threads)
**RAM DDR3 1333 (1): 4GB Corsair First Class eXtreme DDR3-1333MHz (slot 1)
**RAM DDR3 1333 (2): 4GB Corsair First Class eXtreme DDR3-1333MHz (slot 2)
Harddisk: 256GB Crucial M4 Solid State Disk (SSD)
Optische disk USB: Externe optische disk optioneel
Wireless / Bluetooth (Combo): BTO® Wireless, Single Band BGN (2.4GHz), 300MB + Bluetooth combinatiekaart
Batterij 13C19-13C36: 8 Cell batterij, 14.8Volt - 5200mA - 77Wh (tot 8 uur werken op 1 lading)
Bluetooth Draadloze Speakers: Bluetooth Speakers Optioneel
USB 3.0: 1 x USB 3.0 poort (Compatible met USB 2.0)
USB: 2 x USB 2.0
VGA-poort: 1 x D sub 15-Pin VGA poort
HDMI Poort: HDMI aansluiting voor extern LCD scherm / HD TV
Webcam: Ingebouwde 1,3 MegaPixel WebCam + Microfoon
LAN: 10/100/1000 GigaBit Ethernet (RJ45)
Cardreader: 3-in-1 card reader (MMC, SD and MS)
Audio: Microfoon Ingang, Speaker uitgang
Afmetingen: 328 (W) x 239 (D) x 14.9~22.6 (H) mm

Ik heb een paar weken terug BTO een 13 inch notebook (13C36) aangeschaft en wilde hier op het forum toch even kwijt dat ik zelden zo tevreden ben geweest over zowel een product als de service, het advies en de algehele gang van zaken. Op technisch gebied heb ik niet heel veel verstand van dit soort zaken dus deze review is voornamelijk met betrekking tot de ervaringen die ik heb met BTO als bedrijf.

Al voor het bestellen heb ik BTO een aantal vragen gesteld over de laptop in de configuratie zoals ik hem wilde, mijn mails hierover werden door Remco van BTO binnen een dag beantwoord met duidelijke antwoorden en advies met betrekking tot het product. Daarnaast heb ik ook nog een paar keer telefonisch contact gehad met Remco, waarbij hij uitgebreid de tijd nam om mijn vragen te beantwoorden en me van advies te voorzien.
Buiten het feit dat het bij BTO al erg prettig is dat je een laptop geheel naar wens kunt samenstellen voorzien ze je van duidelijk advies, zodat je ook daadwerkelijk een laptop krijgt die bij je past en proberen ze je niet, zoals bij veel grotere zaken, alleen maar het duurste product aan te smeren. BTO doet niet moeilijk als je iets extra’s wil, zo wilde ik bijvoorbeeld graag een extra voedingsblok bij mijn laptop in plaats van de gratis muis, muismat en oordopjes, uiteindelijk trof ik in mijn doos zowel het voedingsblok als de bovenstaande extra’s aan. (Daarbij moet ik wel zeggen dat ik niet voor de goedkoopste samenstelling ben gegaan). Verder had ik de laptop met HDD erin besteld en er een losse SSD bij besteld (was het gunstigste qua prijs) om die later zelf in te bouwen. Dit bleek niet nodig aangezien BTO hem al voor me had ingebouwd, zo bleek bij uitpakken van de laptop.

De bestelling van de laptop verliep erg soepeltjes. Op een dinsdag avond heb ik hem besteld en op vrijdag was het ding in huis, netjes verpakt zoals je mag verwachten. De laptop zelf loopt als een zonnetje en is precies wat is zocht. Het is een degelijk ding en zeker niet onaantrekkelijk voor het oog. Lekker compact en toch met goeie kwalificaties voor een 13 inch laptop. Kortom, ik ben op alle fronten erg tevreden over BTO en over hoe zij zaken doen en kan hun producten en diensten bij iedereen aanraden omdat ze buiten de laptops die je zelf kunt samenstellen, de klant net dat beetje extra service, aandacht en advies bieden wat tegenwoordig bij veel andere bedrijven ontbreekt. Dikke 10 voor BTO!!

• stefanf20
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 30-10 21:39
Edit sorry niet gezien dat hij verplaatst was

stefanf20 wijzigde deze reactie 23-11-2011 21:53 (88%)

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Niet verwijderd, verplaatst.

Bijna iedereen gebruikt de post historie als ingang voor GoT, dan zie je dat meteen.. Jij blijkbaar niet.

* Darkstone pakt de gewoonte weer op altijd een DM te sturen na een actie...

• niels_vlaar
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 15-10 16:18
hoi

Ik heb een P-BOOK 15CL35-GT555 met een mat scherm.
Nu is de hele laptop mat alleen de rand om het scherm is glimmend plastic.
Is het mogelijk om deze mat te maken zal het follie zijn?
Kan ik deze rand apart van de laptop demonteren?
Alvast bedankt voor de hulp.

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

quote:
Rubinski_be schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 10:28:
Zonder te flashen kun je in de bios ook Siltent Boot op disbaled zetten volgens mij.

Wil je wel flashen kun je ook de BTO versie pakken. :)

BTO notebooks

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

quote:
chef bier schreef op maandag 21 november 2011 @ 01:49:

Mijn vraag:

Moest het even uitzoeken maar inmiddels staan ze op de Roadmap bij Clevo. Wij gaan 2e week Januari naar CES in de USA en zullen we de laatste stand van zaken horen van Clevo.

Jazeker, in de toekomst komt dus dit 3D panel ook bij BTO beschikbaar. Zal nog wel een aantal maanden duren. Reden dat we het huidige model niet op hebben genomen is vanwege het feit dat deze alleen goed beschikbaar is met een HD panel (geen FHD dus). Als we het bij BTO doen, doen we het goed.

En zoals we van Clevo mogen verwachten komen deze beschikbaar in een brede range aan nieuwe videokaarten.

BTO notebooks

• Margootje
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 11:11

Margootje

Scubaweasel#1210

Hoi allen!

Ik ben ondertussen alweer vier maanden verder met mijn BTO laptop (waar ik ook erg blij mee ben).
Echter heb ik van het begin af aan last van een laag volume-geluid. Ik heb het nooit als storend ervaren. Maar soms zijn er van die momenten dat ik de muziek lekker hard wil zetten maar dat niet kan.

Heeft iemand (wellicht Roberto) een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

Scubaweasel#1210

• Graviton12
Probeer eens Fn+5

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

De laptop die hij heeft, de 15CL35, heeft geen fn+5 switch. Het geluid kan gewoon niet harder.

• Double-X-L
quote:
Als ik even naar de historie kijk van de betreffende persoon hebben we het over en 15CL35, correct?
FN+5 schakelt bij de betreffende modellen alle speakers aan, bij de CL35 blijven dat er 2.
De 15CL35 heeft die feature dus niet omdat de hardware ervoor ontbreekt.

Dit werkt alleen op de highend modellen die gebaseerd zijn op de P1X0HM barebones.

Edit: iemand was me voor ;)

Double-X-L wijzigde deze reactie 26-11-2011 18:26 (3%)

• anc
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 30-10 14:27
Een paar maandjes verder en tot zover voldoet de laptop aan bijna al mijn voorwaarden.
Performance in game is super!
17 inch scherm bevalt mij nog steeds, kan tenminste normaal een serie volgen.

Maar toch 2 minpunten.

De eerste een hele klein en ik gok dat het aan de drivers liggen.
Ik heb er een intel wireless kaart in laten zetten en ik merk dat het vinden van het draadloos netwerk en het identificeren erna soms bijzonder lang duurt. M'n andere laptops zijn beduidend sneller.

Grootste minpunt is het toetsenbord.
Soms pakt hij letters niet goed en ik weet niet waar het aan ligt. Het is willekeurig.
Hij is al een keer vervangen omdat toen de j het niet deed. in het begin een plakkende q had en behoorlijk storende speling had. Dat is allemaal weg.
Maar toch nu ervaar ik dat het soms niet goed gepakt wordt.

iRacing

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

quote:
anc schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 18:41:
Een paar maandjes verder en tot zover voldoet de laptop aan bijna al mijn voorwaarden.
Performance in game is super!
17 inch scherm bevalt mij nog steeds, kan tenminste normaal een serie volgen.

Maar toch 2 minpunten.

De eerste een hele klein en ik gok dat het aan de drivers liggen.
Ik heb er een intel wireless kaart in laten zetten en ik merk dat het vinden van het draadloos netwerk en het identificeren erna soms bijzonder lang duurt. M'n andere laptops zijn beduidend sneller.

Grootste minpunt is het toetsenbord.
Soms pakt hij letters niet goed en ik weet niet waar het aan ligt. Het is willekeurig.
Hij is al een keer vervangen omdat toen de j het niet deed. in het begin een plakkende q had en behoorlijk storende speling had. Dat is allemaal weg.
Maar toch nu ervaar ik dat het soms niet goed gepakt wordt.
WIRELESS
Probeer inderdaad eens nieuwe drivers. Heb je alleen de drivers erop staan of ook de uitgebreide software van Intel?
heb je tegelijk Bluetooth en Wireless aan? Probeer het anders eens met Bluetooth uit.

P.S. bij mij is mijn Intel 6230 al in de lucht met m'n router voordat ik inlog dus moet kunnen. Met SSD is je systeem in 20 seconden klaar + verbinding met de router.

KEYBOARD
Tja, als je vermoed dat het aan het toetsenbord ligt dan horen we dit graag van je. Ik gebruik hem zelf ook en heb er geen probleem mee (15CL35). Met de isolated keyboards moet je inderdaad wel wat meer midden op de toets drukken, en dit is voor de snelle typers onder ons nog wel een een probleem. De oude toetenborden (alsook desktop toetsenbord) hadden zo'n kuiltje in de toets en deze is geheel vlak.
Het ziet er mooi uit, das leuk, maar er komt ook minder vuil tussen dan bij de oude varianten.

BTO_USER wijzigde deze reactie 26-11-2011 19:07 (26%)

BTO notebooks

• Margootje
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 11:11

Margootje

Scubaweasel#1210

Bedankt voor de snelle reacties!

Zo te lezen heb ik pech.

Scubaweasel#1210

• BS
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 26-10 08:06

BS

@bto_user missen jullie wel eens mail?

Ik heb een paar dagen geleden een vraag per mail gesteld en geen reactie gehad!

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Dit is een ervaringentopic, geen BTO helpdesk.. Voor dat soort vragen moet je toch echt contact het je dealer opnemen, en dan bedoel ik niet via het forum...

• anc
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 30-10 14:27
quote:
BTO_USER schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 19:01:
[...]

WIRELESS
Probeer inderdaad eens nieuwe drivers. Heb je alleen de drivers erop staan of ook de uitgebreide software van Intel?
heb je tegelijk Bluetooth en Wireless aan? Probeer het anders eens met Bluetooth uit.

P.S. bij mij is mijn Intel 6230 al in de lucht met m'n router voordat ik inlog dus moet kunnen. Met SSD is je systeem in 20 seconden klaar + verbinding met de router.

KEYBOARD
Tja, als je vermoed dat het aan het toetsenbord ligt dan horen we dit graag van je. Ik gebruik hem zelf ook en heb er geen probleem mee (15CL35). Met de isolated keyboards moet je inderdaad wel wat meer midden op de toets drukken, en dit is voor de snelle typers onder ons nog wel een een probleem. De oude toetenborden (alsook desktop toetsenbord) hadden zo'n kuiltje in de toets en deze is geheel vlak.
Het ziet er mooi uit, das leuk, maar er komt ook minder vuil tussen dan bij de oude varianten.
Ik heb die 6230 ja en het duurt bij mij na het inloggen variërend tussen de 30 seconden en een paar minuten voordat ik kan werken.
Bluetooth staat standaard uit en ik heb alleen de driver geïnstalleerd, geen verdere uitgebreide software.
Versie van de driver is 14.2.0.10 (3-8-2011)

Op http://www.bto.eu/html/drivers.asp vind ik sowieso geen drivers ervoor
En dan kom ik bij intel op
http://downloadcenter.int...oftware%20Applications%0A
Intel® PROSet/Wireless Software and drivers for Windows 7 64-Bit*
Waarbij het versienummer gelijk is, maar releasedate 1 maand later.

Toetsenbord zal dan wel aan mijn manier van type liggen. Ik heb dit niet eerder gehad bij andere laptops.

anc wijzigde deze reactie 27-11-2011 07:33 (3%)

iRacing

• BS
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 26-10 08:06

BS

quote:
Darkstone schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 20:00:
Dit is een ervaringentopic, geen BTO helpdesk.. Voor dat soort vragen moet je toch echt contact het je dealer opnemen, en dan bedoel ik niet via het forum...
Dat wil ik ook bereiken moeten ze alleen wel reageren vandaar de vraag op deze manier
VERDER niets.
Het barst anders van de vragen om hulp of nieuwe drivers?

BS wijzigde deze reactie 27-11-2011 13:08 (7%)

• Double-X-L
quote:
BS schreef op zondag 27 november 2011 @ 13:07:
[...]

Dat wil ik ook bereiken moeten ze alleen wel reageren vandaar de vraag op deze manier
VERDER niets.
Het barst anders van de vragen om hulp of nieuwe drivers?
Mail gestuurd

• Notebook Totaal

Notebook Totaal

@notebooktotaal

quote:
Margootje schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 18:14:
Hoi allen!

Ik ben ondertussen alweer vier maanden verder met mijn BTO laptop (waar ik ook erg blij mee ben).
Echter heb ik van het begin af aan last van een laag volume-geluid. Ik heb het nooit als storend ervaren. Maar soms zijn er van die momenten dat ik de muziek lekker hard wil zetten maar dat niet kan.

Heeft iemand (wellicht Roberto) een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!
Wat is precies een laag volume-geluid?
Dat het geluid dus niet hard gaat? De 15CL35 is namelijk niet zachter dan andere notebooks.
Staat in je volumebeheer niet toevallig je WAVE zachter? En wat gebeurt er als je op FN + F6 drukt? Gaat het geluid dan ook niet harder?

Notebooktotaal.nl
Volg ons op ook Twitter

• rik86
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 11:34
Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe laptop, en ik moet zeggen dat ik het navigeren op de BTO site tot nu toe wat onoverzichtelijk vindt; Ik heb een lijstje wensen in m'n hoofd, is er een makkelijke manier om aan de hand van die wensen te kijken welke laptops wel/niet voldoen?

Wat ik tot nu toe deed is een laptop die qua schermgrootte aan m'n wensen voldoet aan klikken, doorklikken naar de specificaties en dan kijken of ik 't aan kan passen.

Update:

Inmiddels ben ik er wel redelijk uit, op dit moment zou ik voor de 17CL37 gaan; Mensen hier ervaringen mee die ze hier nog niet genoemd hebben? ;)

Gebruik van de laptop is voornamelijk voor 3 dingen:
- Gamen
- Administratie korfbal voeren (dus betrouwbaar/stabiel is wel een pré al sla ik zeer regelmatig back-ups extern op)
- Films kijken (vandaar de blu-ray speler)

Onderstaande de selectie zoals die nu is en daar heb ik een paar vraagjes over;

Processor:
Voor normaal game-gebruik is volgens mij de extra snelheid (2.6 Ghz tov van 2.2 Ghz) van de i5 dual-core tov de i7 quad-core de 6 euro extra wel waar, maar als ik naar een quad core op die snelheid ga de meer dan 100 euro niet waard. Of voegt een quad core al zoveel extra toe?

SSD:
Hier moet m'n OS en het spel wat ik in die periode frequent speel op staan, verder niets; Qua grootte voldoet die dan makkelijk, en vooral leessnelheid is dan belangrijk. Dit lijkt qua prijs en wensen dan de beste keuze.

Verder zitten er volgens mij niet echt gekke dingen in. Al twijfel ik wel of ik m'n blu-ray afspeel software nu dubbel heb of niet.
quote:
X•BOOK 17CL37-ATI 6990 + SSD QUAD/ 16GB / SSD / 640GB ¤ 1783
Scherm 17CL serie Glare / NON-Glare: 17.3 inch NON GLARE (mat) - FULL HD LED TFT (1920x1080), 300cd/m2 (300 nits), Ultra High contrast 650:1
Videokaart 15CL37/17CL37: ATI HD Mobility Radeon™ 6990, totaal 2GB DDR5
Chipset: Mobile Intel® HM67 Express Chipset
**Processor Sany Bridge (max 45W - QUAD): Intel® Core™ i5-2540M 3Mb Cache, 2.6 GHZ ( 3.3GHz Turbo mode / Duo Core - 4 threads)
**Processor koeling: Artic Silver koelpasta (Systeem wordt beter gekoeld, tot 6 graden winst)
RAM DDR3 1333 (1): 4Gb BTO Selected DDR3-1333MHz (slot 1)
RAM DDR3 1333 (2): 4Gb BTO Selected DDR3-1333MHz (slot 2)
RAM DDR3 1333 (3): 4Gb BTO Selected DDR3-1333MHz (slot 3)
RAM DDR3 1333 (4): 4Gb BTO Selected DDR3-1333MHz (slot 4 )
**Harddisk: 64GB SSD SATA-3 CRUCIAL M4 FW0009 -SUPER HOT PRODUCT- (Max 500 MB/s lezen / 95 schrijven)
Harddisk (2e): 640GB HDD 7200 rpm 16Mb cache. Minimaal 45% sneller dan 5400RPM
**Optische disk / Extra interne harddisk (Caddy): Blu-Ray (R)W Brander 6x + 8x DVD-(R)W incl. PowerDVD Suite AKTIEPRIJS!!
Optische disk USB: Externe optische disk optioneel
**DVD-Software: Cyberlink BluRay Disk Solution (BluRay + DVD lezen/branden) + Nero V10 (Adviesprijs 99 euro)
**Wireless / Bluetooth (Combo): Intel® Centrino® Advanced-N 6230, Dual Band BGN (2.4/5GHz), 300MB + Bluetooth combinatiekaart
Accu: 8-cell Primary Lithium-Ion Batterij
Bluetooth Draadloze Speakers: Bluetooth Speakers Optioneel
USB 3.0: 2 x USB 3.0 poort (Compatible met USB 2.0)
USB: 2 x USB 2.0
VGA-poort: 1 x DVI incl. HDCP (1080P Full HD)
HDMI Poort: HDMI aansluiting voor extern LCD scherm / HD TV
Webcam: Ingebouwde 2 MegaPixel WebCam + Microfoon
E-SATA Poort: Externe SATA aansluiting voor snelle schijven
Keyboard: Notebook keyboard incl Numeriek keypad
Keyboard Layout: QWERTY Toetsenbord (VS-Internationaal voor NL)
LAN: 10/100/1000 GigaBit Ethernet (RJ45)
Cardreader: 7-in-1 card Reader (MMC/SD/MiniSD/MS/MS-Pro/MS-Duo/MS-DuoPRO)
Audio: 2x speakers + 2x Surround Speakers + 1x MID speaker + 1 xSubwoofer intern, THX Ready
Audio: 7.1 Digitale audio uitgang, THX TruStudio Pro certificaat
Audio: Realtek geluidskaart met HD Audio ondersteuning
Audio: Microfoon-ingang, Speaker uitgang + Digitale uitgang (SPDIF)
Firewire: 1 x IEEE1394 FireWire poort
Beveiliging: Ingebouwde vinger-afdruk sensor voor wachtwoorden en login-namen
**Microsoft Office (OEM): Microsoft Office 2010 Thuisgebruik en Studenten
**Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium 64 bit – NEDERLANDS
Afmetingen: 412mm (B) x 279mm (D) x 39mm~48mm (H)
Gewicht: 3,9 Kg
Garantie >: 2 jaar Carry-in garantie
Externe Harddisk: Externe mini harddisk USB 3.0 / 2.0 optioneel
**PIXEL Garantie HD+ / FULL-HD: 30 dagen pixelgarantie. Bij oplichtende of zwarte pixels wordt uw scherm of laptop vervangen.
Reiniging TFT: BTO TFT Reinigingsdoek, Microvezel.
AKTIE: GRATIS BTO Draagtas + USB muis + muismat + stereo oordopjes twv 39 euro

rik86 wijzigde deze reactie 28-11-2011 14:39 (82%)

• rik86
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 11:34
- dubbel -

rik86 wijzigde deze reactie 28-11-2011 14:38 (99%)

• John767
  • Laatst online: 30-10 22:21
Zonde om in zo'n laptop een dualcore processor te stoppen. Gewoon gaan voor de quadcore. Verbruik is hetzelfde, en die paar MHz verschil is te verwaarlozen. De quadcore zal gewoon stukken sneller zijn, ook met de nieuwere games tegenwoordig.

• Double-X-L
quote:
rik86 schreef op maandag 28 november 2011 @ 13:04:
Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe laptop, en ik moet zeggen dat ik het navigeren op de BTO site tot nu toe wat onoverzichtelijk vindt; Ik heb een lijstje wensen in m'n hoofd, is er een makkelijke manier om aan de hand van die wensen te kijken welke laptops wel/niet voldoen?

Wat ik tot nu toe deed is een laptop die qua schermgrootte aan m'n wensen voldoet aan klikken, doorklikken naar de specificaties en dan kijken of ik 't aan kan passen.

Update:

Inmiddels ben ik er wel redelijk uit, op dit moment zou ik voor de 17CL37 gaan; Mensen hier ervaringen mee die ze hier nog niet genoemd hebben? ;)

Gebruik van de laptop is voornamelijk voor 3 dingen:
- Gamen
- Administratie korfbal voeren (dus betrouwbaar/stabiel is wel een pré al sla ik zeer regelmatig back-ups extern op)
- Films kijken (vandaar de blu-ray speler)

Onderstaande de selectie zoals die nu is en daar heb ik een paar vraagjes over;

Processor:
Voor normaal game-gebruik is volgens mij de extra snelheid (2.6 Ghz tov van 2.2 Ghz) van de i5 dual-core tov de i7 quad-core de 6 euro extra wel waar, maar als ik naar een quad core op die snelheid ga de meer dan 100 euro niet waard. Of voegt een quad core al zoveel extra toe?

SSD:
Hier moet m'n OS en het spel wat ik in die periode frequent speel op staan, verder niets; Qua grootte voldoet die dan makkelijk, en vooral leessnelheid is dan belangrijk. Dit lijkt qua prijs en wensen dan de beste keuze.

Verder zitten er volgens mij niet echt gekke dingen in. Al twijfel ik wel of ik m'n blu-ray afspeel software nu dubbel heb of niet.
[...]
Waarschuwingen zijn al vaker gegeven door moderators.
Als je een reactie plaatst in dit topic staat er boven je invulveld een waarschuwing....................

Waarschuwing:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic. Daarvoor hebben we de NBBG topics.

Hiervoor moet je dus echt bij BTO/dealers zijn.

In het kort toch de antwoorden:
De QM is in heel veel scenarios incl. games (zeker toekomstige) de betere keuze.
De SSD is een prima keuze
Je BR software heb je inderdaad dubbel, powerDVD kan prima afspelen.

• Notebook Totaal

Notebook Totaal

@notebooktotaal

Inderdaad, de waarschuwing. Dit soort vragen moet je stellen bij de partij waar u de aanschaf wilt doen.

Maar om als "dealer" dan even te reageren:

1: Zou absoluut niet voor een dualcore gaan, zeker niet bij deze configuratie.

2: 64Gb M4 zou ik zelf niet kiezen. Net zoals de 80Gb Intel 320's zijn het de tragere versies omdat ze minder geheugen hebben. Sowieso is 64Gb wel HEEEEEEL weinig. Windows met wat documenten neemt al snel 20Gb in, dan nog 2 / 3 grote games en je SSD zit vol.

3: BD software, tja ik speel alles af met VLC ;)

Eigenlijk dus wat de anderen al melde.
Om nog wat toe te voegen: hier foto's van de 17CL37.
Er zijn inderdaad al veel tevreden gebruikers van dit model. Een van onze (staat in de top 3) best verkopende modellen ondanks dat hij duidelijk boven het gemiddelde aanschafbedrag van de Nederlandse consumenten ligt (930 euro).

Groot voordeel is ook te zien op de laatste foto, het koelsysteem en de makkelijke uitwisselbaarheid van onderdelen.

Notebooktotaal.nl
Volg ons op ook Twitter

• oosterhofjf
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 12:47
Heb je externe speakers bij je 17CL37? Het geluid van mijn laptop kan namelijk niet bijzonder hard en films afspelen gaat bij mij altijd via surround set of headset. Anders doe ik teveel mijn best om alles goed te verstaan.

Verder helemaal een top laptop. Zal binnenkort een kleine review schrijven op dit forum

http://i44.tinypic.com/qybczk.jpg

• Notebook Totaal

Notebook Totaal

@notebooktotaal

Nee, de speakers in de 17CL37 zijn altijd intern.
U kunt natuurlijk wel op de geluidskaart een extern speakerset aansluiten als dat uw vraag is.

Het beste kunt u kiezen voor een versterkt set, denk bijv. aan de velen Logitech en Creative speakersetjes.

Notebooktotaal.nl
Volg ons op ook Twitter

• Double-X-L
quote:
oosterhofjf schreef op maandag 28 november 2011 @ 19:36:
Heb je externe speakers bij je 17CL37? Het geluid van mijn laptop kan namelijk niet bijzonder hard en films afspelen gaat bij mij altijd via surround set of headset. Anders doe ik teveel mijn best om alles goed te verstaan.

Verder helemaal een top laptop. Zal binnenkort een kleine review schrijven op dit forum
Begrijp ik het nu goed dat je film op de laptop wilt kijken met de laptop speakers?
Aangezien je ook zegt dat je altijd via surround en headset luistert.

Voor de 17CL37 geld dat je met de FN+5 toets normaal gesproken meer dan genoeg volume moet kunnen krijgen. LET OP FN+5 (gewone 5) niet verwarren met FN+F5.

• Roel_D
  • Laatst online: 12-01 15:52
Ik begrijp dat dit een ervaringentopic is, maar ik zie zoveel vragen staan in de afgelopen pagina's dat ik toch ook maar om wat advies vraag

Achtergrond: ik ben fotograaf, en wil m'n laptop vooral gebruiken als desktop replacement en af en toe op locatie om geschoten foto's te bekijken op iets meer dan de camera-lcd (dat doe ik in Lightroom). Ook speel ik graag spelletjes en zou ik het fijn vinden als ik dat de komende paar jaar op redelijk hoge instellingen kan blijven doen.

Ik zit op het moment te twijfelen tussen twee modellen:

X•BOOK 15CL37-ATI6990 QUAD
X•BOOK 17CL36-GTX580 QUAD

Wat ik me vooral afvraag is of het feit dat de nVidia kaart Optimus heeft zal helpen met batterijduur (voor Lightroom gebruik, niet gamen), ook al is het scherm groter. Voor zover ik weet heeft ATI/AMD geen gelijkwaardige technologie, toch? Dit in combinatie met Physx (en net iets betere game-prestaties in het algemeen) doet me namelijk neigen naar de 17CL36, ook al is die duurder en zwaarder (neem ik aan).
Ideaal zou zijn als de GTX580 in de 15CL37 kon, zou dat eventueel kunnen? Of gaat Optimus verder dan alleen de kaart zelf?
Overigens zal ik het meeste werk op externe monitoren doen, dus de grootte van het scherm is min of meer onbelangrijk voor me, op locatie ga ik weinig bewerking doen, meer controleren van scherpte en compositie.

Tenslotte wil ik in de laptop zelf een SSD, met het grootste deel van m'n RAW-library (en ook films/muziek) op externe schijven via USB 3.0/eSata. Is de meerprijs van die Kingston HyperX SSD een beetje terecht in de "echte wereld"? Hij is namelijk niet super veel duurder dan dan de M4 (die maar net iets meer ruimte geeft), maar heeft schijnbaar een dubbel zo hoge schrijfsnelheid, wat mij doet vermoeden dat hij erg aantrekkelijk is voor het snel inladen van RAW bestanden uit camera of kaartlezer.

Alvast bedankt voor de antwoorden. Kan niet wachten om te bestellen!

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

De clevo's hebben geen optimus of ATI-equivalent. De M17x, M18x? G74/G53 en bepaalde toshiba's wel. De merken in deze post zijn ook precies de reden dat je hier geen aankoopadvies moet vragen. ;)

• Roel_D
Oei, zie nu dat ik Optimus om de één of andere reden door elkaar haal met Cuda, dom dom dom. Excuus. Vraag over SSD blijft staan (tenzij meer dommigheid van mijn kant die ook irrelevant maakt natuurlijk).

• Notebook Totaal

Notebook Totaal

@notebooktotaal

Welke ssd praten we over? De 64, 128 of 256gb?
Zelf raad ik onze klanten liever de Intel of Crucial ssds aan

Notebooktotaal.nl
Volg ons op ook Twitter

• Roel_D
Sorry: ik heb het over de Kingston HyperX van 240 gig vs de Crucial M4 256GB en Intel 510 250GB. Die intel 510 is 150 euro duurder, maar heeft volgens het lijstje mindere specs en nauwelijks meer ruimte. De M4 is nauwelijks goedkoper, maar heeft ook minder specs en nauwelijks meer ruimte. Wat zijn de redenen daarvoor?

En om toch even te hengelen: een 580GTX kan niet in die 15CL37?

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

En zoek ook even uit of je CUDA ook echt gaat gebruiken. Het klinkt heel leuk, maar is 99% marketing en 1% nuttige toepassingen. Zie bijvoorbeeld dit verhaal over quicksync:
http://www.anandtech.com/...00k-core-i3-2100-tested/8

En over SSD's: geloof niet de specs. De M4 is zo goed als even snel als de hyperX (zeg maar in de praktijk even snel). De intel 510 in de meeste gevallen trager dan beiden. Maar again, dat ga je niet merken. En dan heb iik het nog niet gehad over de onbetrouwbaarheid van de sandforce controllers (de hyperX heeft zo'n ding).. Nee, ga lekker voor de goedkoopste, de M4 dus.

• Notebook Totaal

Notebook Totaal

@notebooktotaal

quote:
Roel_D schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 17:59:
Sorry: ik heb het over de Kingston HyperX van 240 gig vs de Crucial M4 256GB en Intel 510 250GB. Die intel 510 is 150 euro duurder, maar heeft volgens het lijstje mindere specs en nauwelijks meer ruimte. De M4 is nauwelijks goedkoper, maar heeft ook minder specs en nauwelijks meer ruimte. Wat zijn de redenen daarvoor?

En om toch even te hengelen: een 580GTX kan niet in die 15CL37?
De Intel heeft een langere garantie en is "stabieler".
de M4 heeft op dit moment de beste papieren naar mijn mening en scheelt overigens maar 140 euro.

De GTX 580m zou ik niet in een 15CL37 stoppen aangezien deze is uitgerust met een eigenlijk (in 3D) snellere ATI 6990 (welke ook zoiets heeft als cuda, maar wel minder goed).
Dan kunt u beter kiezen voor de 15CL38 met de GTX 560m.

Notebooktotaal.nl
Volg ons op ook Twitter

• Socx
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 30-10 20:06
Ik heb in april van dit jaar een 15CL35 gekocht, nog met GT540 en 4GB "BTO Selected" werkgeheugen. Kan ik via BTO (of Notebook Totaal) ook los een extra 4GB geheugenreep van hetzelfde merk aanschaffen, of kan ik net zo goed een willekeurig merk DDR3-1333MHz erbij steken?

• Erinch
  • Laatst online: 05-12-2011
Even een vraagje.

Ik ben zelf bezig met het kopen van een BTO-Notebook via bto.eu, en op een gegeven moment
ben ik bij stap 4 van 4, en ik zie de adapters staan als extra accessoires.

(Tevens geldt deze vraag ook voor de accu (batterij)).

Mijn vraag is dan ook, moet ik nu nog los een (oplader) adapter kopen of krijg je er 1 standaard bij?
En als ik nu er 1 bij moet kopen, krijg ik nog de stekker gedeelte erbij?, want ik zie op de plaatjes alleen de adapter en de stekker gedeelte zit er niet bij.

• desalniettemin
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 29-10 16:43
De 17CL35 die ik kocht zat een adapter+stekker en accu bij :)

• Freak187
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 11:48
quote:
Erinch schreef op woensdag 30 november 2011 @ 15:35:
Even een vraagje.

Ik ben zelf bezig met het kopen van een BTO-Notebook via bto.eu, en op een gegeven moment
ben ik bij stap 4 van 4, en ik zie de adapters staan als extra accessoires.

(Tevens geldt deze vraag ook voor de accu (batterij)).

Mijn vraag is dan ook, moet ik nu nog los een (oplader) adapter kopen of krijg je er 1 standaard bij?
En als ik nu er 1 bij moet kopen, krijg ik nog de stekker gedeelte erbij?, want ik zie op de plaatjes alleen de adapter en de stekker gedeelte zit er niet bij.
Haha, die vraag had ik ook al een keer gesteld. Maar je krijgt er alles bij.

BTO notebook. Intel i3, 4gb RAM, 500gb @7200 RPM

• Notebook Totaal

Notebook Totaal

@notebooktotaal

quote:
Socx schreef op woensdag 30 november 2011 @ 11:20:
Ik heb in april van dit jaar een 15CL35 gekocht, nog met GT540 en 4GB "BTO Selected" werkgeheugen. Kan ik via BTO (of Notebook Totaal) ook los een extra 4GB geheugenreep van hetzelfde merk aanschaffen, of kan ik net zo goed een willekeurig merk DDR3-1333MHz erbij steken?
Dit kan maar opzich kan er een ander merk ook naast.
Raad het alleen wel af omdat het soms voor conflicten zorgt. Zeker als de CL/CAS/RAS settings niet overeenkomen van het geheugen.

+ voor de garantie is het natuurlijk makkelijker als het 100% van ons of bij BTO vandaan komt :)
quote:
desalniettemin schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:05:
De 17CL35 die ik kocht zat een adapter+stekker en accu bij :)
Wij vermelden het dan ook niet bij het bestelproces ;)
Maar op de BTO site zijn die dingen bij stap 4 altijd een "extra" die je kunt meebestellen.
Zou wel een mooie gewaarwording zijn ... krijg je je notebook kun je hem nog niet opladen :+

Notebook Totaal wijzigde deze reactie 30-11-2011 22:43 (24%)

Notebooktotaal.nl
Volg ons op ook Twitter

• Yotinus
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 23-10 13:12
@ Roel D

Ik heb zelf bij Notebook totaal ook een laptop aangeschaft met de ongeveer de zelfde vraag.
Ik gebruik Photoshop, Premiere en Lightroom allen Adobe producten.
Deze hebben meer profijt met de Cuda cores van Nvidea.(met ATI/AMD geen extra support)
De Nvidea 560 heeft 196 cuda cores en de 580 388 cores.( de 570 heeft 336 cores maar is in Nederland niet/slecht verkrijgbaar als losse kaart, bron Roberto ;) )
Het prijs verschil is ongeveer 400 euro. Tussen de 100 en 200 euro kan je een leuke processor upgrade doen bv i7 2760QM wat je gehele systeem omhoog schroeft.

Andy

Edit

Misschien een betere wifi kaart, kun je op lokatie met Eye fi (wifi sd kaart) je foto's direct in lightroom bekijken en opslaan op de HDD.

Yotinus wijzigde deze reactie 01-12-2011 11:02 (11%)

• Double-X-L
quote:
Yotinus schreef op donderdag 01 december 2011 @ 10:46:
@ Roel D

Ik heb zelf bij Notebook totaal ook een laptop aangeschaft met de ongeveer de zelfde vraag.
Ik gebruik Photoshop, Premiere en Lightroom allen Adobe producten.
Deze hebben meer profijt met de Cuda cores van Nvidea.(met ATI/AMD geen extra support)
De Nvidea 560 heeft 196 cuda cores en de 580 388 cores.( de 570 heeft 336 cores maar is in Nederland niet/slecht verkrijgbaar als losse kaart, bron Roberto ;) )
Het prijs verschil is ongeveer 400 euro. Tussen de 100 en 200 euro kan je een leuke processor upgrade doen bv i7 2760QM wat je gehele systeem omhoog schroeft.

Andy

Edit

Misschien een betere wifi kaart, kun je op lokatie met Eye fi (wifi sd kaart) je foto's direct in lightroom bekijken en opslaan op de HDD.
Maar binnen Lightroom lees ik nergens Cuda support.
Als ik zoek kom ik alleen vragen tegen wanneer het ondersteund gaat worden.
Photoshop wordt wel ondersteund, daar zijn ook texture tools voor te krijgen:
http://developer.nvidia.c...ure-tools-adobe-photoshop

• Yotinus
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 23-10 13:12
quote:
Double-X-L schreef op donderdag 01 december 2011 @ 14:22:
[...]

Maar binnen Lightroom lees ik nergens Cuda support.
Als ik zoek kom ik alleen vragen tegen wanneer het ondersteund gaat worden.
Photoshop wordt wel ondersteund, daar zijn ook texture tools voor te krijgen:
http://developer.nvidia.c...ure-tools-adobe-photoshop
Je heb gelijk!
Na jou bericht ben ik even gaan googlen en inderdaad lightroom krijgt geen extra support van een cuda core.
Photoshop en premiere wel!

Maar ja, als je alleen lightroom en geen photoshop gebruikt, hoef je niet perse een Nvidea kaart.

In de wandelgangen gaat er wel een wenselijk gerucht dat LR4 mogelijk hier wel gebruik gaat van maken.
Release Q2 2012

• Socx
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 30-10 20:06
quote:
Notebook Totaal schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:42:
[...]

Dit kan maar opzich kan er een ander merk ook naast.
Raad het alleen wel af omdat het soms voor conflicten zorgt. Zeker als de CL/CAS/RAS settings niet overeenkomen van het geheugen.

+ voor de garantie is het natuurlijk makkelijker als het 100% van ons of bij BTO vandaan komt :)
Ik geloof dat BTO Selected geheugen afkomstig is van Team Group, niet? Geheugen van deze fabrikant is in Nederland echter niet makkelijk aan te komen (of ik heb verkeerd gezocht).

Aangezien ik het niet op Notebook Totaal en BTO.eu kan vinden, vraag ik het maar hier: hoe veel kost een losse 4GB-module van BTO?

• Notebook Totaal

Notebook Totaal

@notebooktotaal

Op dit moment wel maar BTO kan dit zomaar veranderen :)
Nu dus wel Team-Group. Vragen over aanschaf (prijzen en etc.) mogen wij echter niet op dit forum beantwoorden. Daar het liefste een bericht / e-mail over aan ons sturen :)

Notebooktotaal.nl
Volg ons op ook Twitter

• foxtrotdriver
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 01-12-2011
Al heel wat maanden werk ik met mijn bij BTO-laptop gekocht bij N4ALL. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik uiterst te vrede ben. Een goed aanvoelende, razendsnelle alleskunner. Perfect beeld en.........een uitstekende service van mijn leverancier. Goed bereikbaar, snel zoals je dat (b.v. bij bestellingen) graag hebt, en altijd vriendelijk.

• Notebook Totaal

Notebook Totaal

@notebooktotaal

En om welk model gaat het? Het is hier immers een ervaringen topic ;)

Notebooktotaal.nl
Volg ons op ook Twitter

• Tdewit91
  • Laatst online: 22-05-2012
Ik heb zo juist de 17CL35-GT555 DUO CORE besteld en ik zie er naar uit om hem in ontvangst te nemen.

Toch wil ik wat even kwijt over de service bij BTO. Gister had ik tot mijn spijt de verkeerde laptop besteld.
Vanmorgen vroeg uit bed gegaan om te proberen mijn bestelling te veranderen.
Na een mailtje gestuurd te hebben bleek het allemaal te kunnen en was dit geen probleem.

Naar mijn mening een super service en het is ook heel erg te waarderen.

Dank hiervoor _/-\o_

• Erinch
  • Laatst online: 05-12-2011
Ik heb net mijn BTO Notebook binnen type 15P35, moet ik eerst mijn bios updaten, of kan ik ervan uitgaan dat daar alles wel goed zit, en nu alleen nog alle drivers installeren?

• Double-X-L
quote:
Erinch schreef op maandag 05 december 2011 @ 22:21:
Ik heb net mijn BTO Notebook binnen type 15P35, moet ik eerst mijn bios updaten, of kan ik ervan uitgaan dat daar alles wel goed zit, en nu alleen nog alle drivers installeren?
Daar hoef je je geen zorgen om te maken.
BIOS updates doe je alleen als het nodig is.
Ik heb op dat model nog geen BIOS issues gezien en hier op het forum heb ik het ook nog niet gehoord.
Het is geen driver die je periodiek moet bijwerken heh ;)

• Notebook Totaal

Notebook Totaal

@notebooktotaal

quote:
Erinch schreef op maandag 05 december 2011 @ 22:21:
Als het goed is is uw systeem al voorgeinstalleerd met Windows 7 Home Premium geleverd. (afhankelijk van de door u opgegeven wensen).

Als u een licentiecode heeft voor deze versie van Windows kunt u hem direct activeren en is de computer klaar voor gebruik. Alle drivers zijn dan al voorgeinstalleerd.

Wat het bios betreft, if it aint broken dont fix it. Werkt het systeem niet goed? Daarop lijkt het antwoord mij nee. Dus niets updaten. Sowieso is hij blijkbaar net geleverd dus kunt u er vanuit gaan dat hij up to date is ;)

Notebooktotaal.nl
Volg ons op ook Twitter

• Tdewit91
quote:
Notebook Totaal schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:22:
[...]

Als het goed is is uw systeem al voorgeinstalleerd met Windows 7 Home Premium geleverd. (afhankelijk van de door u opgegeven wensen).

Als u een licentiecode heeft voor deze versie van Windows kunt u hem direct activeren en is de computer klaar voor gebruik. Alle drivers zijn dan al voorgeinstalleerd.
Vandaag mijn laptop gekregen die ik vrijdag besteld had. Kan niet anders zeggen dat dit super service is. Alles was netjes verzorgd en goed ingepakt.

Nou heb ik alleen een probleempje. Bij het opstarten van mijn laptop moest ik een activatie code invoeren, maar deze kan ik nergens vinden. Ik heb alle papieren door gekeken en ook op de laptop zelf staat nergens een activatie code.
Is er iemand die hetzelfde probleem gehad heeft om mij hiermee kan helpen?

Het zou fijn zijn als ik mijn laptop ook kan gebruiken :P

• Notebook Totaal

Notebook Totaal

@notebooktotaal

Het meest voor de hand liggende lijkt mij dat u dan geen Windows heeft meebesteld.
Indien dit wel het geval is raad ik aan contact op te nemen met uw dealer :)

Even voor de duidelijkheid; of iemand nu wel of geen Windows meebesteld, BTO installeert standaard W7 HP 64Bits (ongeactiveerd maar met drivers) voor op een systeem. Dit zodat de klant indien hij of zij zelf nog een key heeft (bijv. studenten of families met een family pack) deze enkel maar hoeft in te vullen en het systeem gebruiksklaar is.

Notebook Totaal wijzigde deze reactie 06-12-2011 23:14 (8%)

Notebooktotaal.nl
Volg ons op ook Twitter

• Tdewit91
Dat klopt inderdaad. Ik had gisteravond nog even gekeken naar stap 2, waar je de laptop kan samenstellen. Daar kan je gewoon een keuze maken uit welke windows je wilt.
Ik dacht dat het er gewoon standaard bij zat, maar ik heb er gewoon overheen gekeken.

Gelukkig is het geen enorm probleem en heb ik nog windows 7 HP thuis liggen dus die zal ik gebruiken. Ik neem aan dat dit gewoon zonder gedoe kan?

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Ja, maar je mag maar 1 computer per licentie gebruiken. De kans dat je 'zomaar' een windows 7 licentie hebt rondslingeren die niet wordt gebruikt lijkt mij zelf niet erg groot.

Pagina: 1 ... 36 ... 65 Laatste

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSamsung

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013