Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/images/desire-z/header.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/images/desire-z/inhoudsopgave.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/images/desire-z/disclaimer.jpg

Het rooten en flashen van custom ROM's is volledig op eigen risico. Ik ben niet verantwoordelijk voor enige schade die kan worden aangebracht tijdens het rooten van het toestel. Mijn advies voordat je het toestel gaat rooten is: lees de handleidingen zorgvuldig door, denk goed na en bereid je goed voor!

Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/images/desire-z/introductie.jpg

De Desire Z behoort tot de succesvolste HTC telefoons, het is daarom vanzelfsprekend dat er een groot aantal developers bezig is met het knutselen aan dit pareltje. Kort na de release van de Desire Z leek het lastig te worden om het toestel volledig te rooten. HTC had namelijk een extra beveiliging geïmplementeerd die het toestel na rooten terugzette naar originele toestand. Gelukkig volgde al snel een methode om de telefoon permanent te rooten.

Dit topic gaat over het verkrijgen van root toegang tot je HTC Desire Z. Verder komt het uitzoeken en installeren van custom roms voor het toestel ter sprake.

Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/images/desire-z/waarom-rooten.jpg

Het rooten van Android-toestellen is behoorlijk populair, vooral veel Tweakers willen de volledige toegang tot hun toestel. Rooten is eigenlijk niks anders dan volledig administratieve rechten verkrijgen. Voor Linux kenners zal dit bekend voorkomen, je verkrijgt immers superuser rechten. Wanneer het toestel geroot is, is het mogelijk om allerlei scripts te draaien die directe invloed hebben op je OS (Android). Je kan nu bijvoorbeeld een ROM loader installeren waarmee je andere (custum) ROMs op je toestel kan installeren. Dit proces wordt ook wel flashen genoemd. De reden waarom mensen hun toestel rooten is om andere roms te kunnen installeren. Op internet zijn diverse roms te vinden die mensen verkiezen boven de standaard rom op het toestel (Android 2.2 met HTC Sense). Deze custom roms kunnen sneller zijn en andere mogelijkheden aan boord hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/images/desire-z/hoe-rooten.jpg

De onderstaande (Nederlandse) handleiding beschrijft het permanent rooten van je toestel met de VISIONary+ applicatie. Hoewel deze methode de eerste was om het toestel te rooten zijn er momenteel ook andere methodes om je toestel te rooten. Op xda-developers zijn een aantal klachten verschenen over de VISIONary+ methode (heeft iets te maken met de manier waarop de partities worden aangepast). Daarom raad ik je persoonlijk aan om één van de twee onderstaande guides te volgen:

Als je een simpelere (en Nederlandse) methode wil hebben kan je de volgende stappen uitvoeren. Hoogstwaarschijnlijk merk je niks van de manier waarop partities worden gewijzigd aangezien al veel mensen hun toestel op deze manier geroot hebben. :)

1. Download de VISIONary+ applicatie gemaakt door Paul O' Brien. Klik hier om het bestand te downloaden. Zet het .apk bestand ergens op de sd-kaart van je telefoon.

2. Als je nog geen bestandsverkenner op je toestel hebt geïnstalleerd moet je dat nu even doen. Persoonlijk vind ik Astro fijn, maar je kunt ook EStrongs of een andere gebruiken.

3. Nu moet je de fast boot optie uitzetten op je telefoon. Dit toe je door te gaan naar Alle toepassingen > Instellingen > Applicaties. Haal het vinkje weg bij Snel opstarten. Zorg ook dat de optie Onbekende bronnen staat aangevinkt. Ga nu vanaf het zelfde scherm naar Ontwikkeling en vink daar de optie USB-foutopsporing aan. Druk nu twee keer op de vorige-toets om de instellingen op te slaan.

4. Mocht je telefoon nog aangesloten zijn op je computer, koppel deze dan nu los. Navigeer nu met je favoriete bestandsverkenner naar de VISIONary+ applicatie op je sd-kaart en installeer deze. Als de installatie voltooid is kan je teruggaan naar het homescreen.

5. Nu zijn we klaar om de VISIONary+ applicatie te starten en te beginnen met rooten. Ga naar Alle programma's en start de app. Zorg ervoor dat de optie Set system r/w after root is aangevinkt en laat alle andere opties uit.

6. Start het werkelijke rooten door TempRoot Now! te selecteren. Eenmaal gelukt is je telefoon tijdelijk geroot en heb je superuser rechten om het permanent rooten te starten. Doe dit door Attempt PermRoot Now! aan te tikken. De telefoon zal nu automatisch herstarten (dit kan even duren aangezien je eerder de fast boot optie hebt gedeactiveerd).

7. Klaar! *O*

8. Deze stap is optioneel. Om te testen of de permanente root echt gelukt is kan je de telefoon uitzetten en de batterij er uit halen. Wacht ~30 seconden, doe de batterij er weer in en zet de telefoon aan. Ga nu naar Alle toepassingen en controleer of er een applicatie genaamd Superuser staat. Als dit het geval is is alles gelukt :). Al naar gelang kan je de optie Snel opstarten ook weer aanzetten.

Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/images/desire-z/soff.jpg

Nu je toestel geroot is kan je direct doorgaan met de volgende handleiding. Deze handleiding gaat over het mogelijk maken van een andere rom flashen. Dit houdt in dat je de optie S-OFF moet aanzetten om volledige schrijfrechten tot de rom te krijgen, dit is nodig voor het flashen van je toestel. Om S-OFF aan te zetten gebruiken we een tooltje genaamd Engineering hBoot. Ook deze guide is gebaseerd op deze topicstart op xda-developers.

1. Download eerst de volgende twee bestanden: wpthis-Z.ko en hboot_7230_0.84.2000_100908.nb0. Doe na het downloaden jezelf een plezier en hernoem het laatste bestand naar hbooteng.img. Kopieer nu beide bestanden naar de root map van de sd-kaart in de telefoon.

2. Herhaal stap (3) van de handleiding over het rooten van je toestel. Dit is natuurlijk alleen noodzakelijk als je de instellingen weer hebt veranderd na het rooten.

3. Start de Android market en zoek en installeer Android Terminal Emulator. Ga naar Alle toepassingen en start de applicatie Terminal Emulator. Dit is als het ware een Linux commandline waarin je commando's kan invoeren, gebruik hiervoor het fysieke toetsenbord van de Desire Z. Verkrijg als eerste superuser rechten door su te typen. Kies Allow.

4. Nu gaan we de schrijfbeveiliging van het ROM tijdelijk uitschakelen. Dit doe je door het volgende commando in te typen: insmod /sdcard/wpthis-Z.ko. Je zult wat vage berichten als "insmod blah blah failed (Function not implemented) blah blah" te zien krijgen, dit is niet erg.

5. Deze stap is de belangrijkste en let goed op wat je doet! We gaan de Engineering hBoot toepassen voor permanente schrijfrechten van het ROM.

!! Wees bij het invoeren van het volgende commando er 100% zeker van dat je het memory address mmcblk0p18 absoluut goed getypt hebt !!

Voer het volgende commano is en type enter. Als je het memory address goed getypt hebt is er niks aan de hand :)

dd if=/sdcard/hbooteng.img of=/dev/block/mmcblk0p18

6. Typ nu sync en druk enter. Dit zorgt ervoor dat de wijzigingen in het telefoongeheugen komen te staan. Nu kan je de terminal sluiten door exit te typen.

7. Herstart je telefoon. Klaar *O*

8. Deze stap is optioneel. Om te testen of de instelling S-OFF inderdaad geactiveerd is kan je de bootloader starten. Om in de bootloader te komen zet je de telefoon uit en houd je daarna de volume down toets samen met de aan/uit knop ingedrukt. In de bootloader zie je op de eerste regel als het goed is S-OFF staan. Als het mislukt is staat er S-ON. Sluit de bootloader af door de batterij uit je toestel te halen.

Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/images/desire-z/roms.jpg

Op het moment van schrijven zijn er pas een paar custom roms uitgekomen. Dit aantal zal waarschijnlijk nog sterk toenemen wat de keuze vergroot :) Hieronder zullen en paar bekende custom roms langskomen:

CyanogenMod 6.1
De CyanogenMod roms zijn erg populair onder Android gebruikers. De makers van de rom richten zich er op om betrouwbaarheid en stabiliteit te verhogen ten opzichte van officiële roms uitgebracht door bijvoorbeeld HTC of Google. Bovendien heeft deze rom ook nog een aantal extra mogelijkheden aan boord. Als launcher wordt ADW gebruikt. Voor zeer uitgebreide informatie verwijs ik je naar de CyanogenMod wiki.

Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/images/desire-z/cyanogenmod1.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/images/desire-z/cyanogenmod2.jpg
.

Villision ROM
Gebaseerd op de originele stock rom van de T-Mobile G2 bevat deze rom geen Sense. Deze rom komt dus dicht in de buurt van een originele kale Android 2.2 installatie. Ook in deze rom zitten een aantal tweaks verwerkt. De rom is standaard overgeklokt op 1.42 Ghz :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/images/desire-z/villision1.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/images/desire-z/villision2.jpg

MoDaCo custom ROM
Deze rom is gebaseerd op originele HTC rom met Sense. Er zijn tweaks, aanpassingen en toevoegingen gedaan om de gebruikerservaring te verbeteren. De rom claimt uiterst betrouwbaar te zijn en geschikt voor alledaags gebruik. Deze rom is overigens gemaakt door degene die verantwoordelijk is voor de (eerste) permanente root voor de Desire Z

Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/images/desire-z/vragen.jpg

• Zijn er risico's verbonden aan het rooten van mijn toestel?
Als je een goede handleiding volgt, goed leest en alle stappen volgt kan er vrijwel niks gebeuren en is het dus helemaal veilig. De ontwikkelaars van VISIONary hebben de app uitvoerig getest en zijn experts op dit gebied. Mocht er toch iets stuk gaan, dan zijn noch ik, nog de ontwikkelaars verantwoordelijk, maar dat spreekt natuurlijk voor zich ;)

• Gaan al mijn bestanden en instellingen verloren tijdens het rooten?
Nee. Er wordt alleen een kleine wijziging gemaakt aan de systeemrechten.

• Gaat de garantie verloren als ik mijn toestel root?
Goede vraag. Misschien dat HTC en providers het rooten niet zo leuk vinden, maar gelukkig is er in VISIONary ook een un-root optie waardoor niemand ooit kan achterhalen of het toestel geroot is. ;)

• Kan ik de VISIONary app weer verwijderen na het rooten?
Ja, die heb je na het rooten niet meer nodig (tenzij je de un-root optie wilt gebruiken). Het verwijderen van deze applicatie maakt de root natuurlijk niet ongedaan.

• Wat is een ROM?
Een rom is de software die in het Read Only Memory van je telefoon staat. Elke rom bevat een bootloader, een besturingssysteem (Android) en een radio. Er bestaan officiele roms van bijvoorbeeld HTC of Google, maar er bestaan ook custom-roms die door Android developers zijn gemaakt.

• Wat is flashing?
Het flashen van het toestel betekend dat er een andere rom wordt geladen op het toestel. Na het rooten kan je bijvoorbeeld een custom-rom op je telefoon zetten.

• Waarom bevat elke rom ook een Radio, wat is dit?
De radio is verantwoordelijk voor het bereik, wifi, bluetooth en nog wat andere dingen. Een andere radio kan zorgen voor beter bereik of minder energieverbruik.

• Waar staat de afkorting RUU voor?
RUU staat voor ROM Upgrade Utility. Hiermee kun je de telefoon flashen (andere rom installeren).

• Ik zie wel eens meldingen langskomen van mensen die een andere kernel installeren, wat houdt dat in?
De kernel is de "kern" van het besturingssysteem. Een reden waarom je een andere kernel zou willen hebben is omdat sommige standaard overgeklokt zijn. Deze kernel draait bijvoorbeeld standaard op snelheden van meer dan 1 Ghz.

• Wat is een "Custom Recovery"?
Een Custom Recovery is een herstelmethode in je firmware die beter dan de standaard meegeleverde recovery software. Deze recovery is beter aangezien het zonder problemen unsigned software (ROMs) backupped. Een veelgebruikte Custom Recovery is ClockwokMod.

• Hoe maak ik een volledige backup van de ROM die geinstalleerd is op mijn toestel?
Dit kan met een NANDroid backup vanuit een Custom Recovery (bijvoorbeeld ClockworkMod).

Weet je zelf een vraag die hier op zijn plaats is: stuur me gerust even een DM d:)b

Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/images/desire-z/links.jpg

Pagina's op Tweakers / GoT:Externe links:
Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/images/desire-z/changelog.jpg
  • 17-11-2010: Topic gestart
  • 19-11-2010: Veelgestelde vragen toegevoegd
  • 27-11-2010: ROMs en veelgestelde vragen toegevoegd.
  • 09-12-2010: Rage en Uberroot methodes toegevoegd.

[ Voor 255% gewijzigd door monnick op 28-04-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik heb dit topic even snel in elkaar gezet. Er ontbreekt nog heel veel informatie, maar ik dacht: ik start het topic alvast zodat de discussie omtrent dit topic alvast op gang kan komen. Zoals ook al in de TS te lezen is heb ik de Desire Z zelf nog niet binnengekregen, maar volgende track&trace is mijn exemplaar nu in het sorteercentrum. Wanneer ik het toestel binnen heb, en een tijdje heb uitgeprobeerd zal ik verder gaan schrijven aan de handleidingen. Natuurlijk worden er dan ook allemaal ROMs toegevoegd als deze beschikbaar zijn.

Heb je tips / suggesties / spelfouten, stuur dan even een DM of laat het weten in het topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-04 13:54
Ziet er netjes uit hoor!
Ik denk vrij bekend maar (tijdelijk) rooten is vrij gemakkelijk te doen met VISIONary+
Deze app is helaas wel sindskort uit de market verdwenen.

• HB99
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-01 09:36
Frag1le schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:56:
Ziet er netjes uit hoor!
Ik denk vrij bekend maar (tijdelijk) rooten is vrij gemakkelijk te doen met VISIONary+
Deze app is helaas wel sindskort uit de market verdwenen.
http://android.modaco.com...visionary-one-click-root/

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Nou geroot en wel, tis allemaal wat meer werk dan op mn nexus was, maar absoluut de moeite. jammer dat ik mezelf niet de moeite heb gegeven om de nieuwe sense te bekijken, maar ben eenmaal al verweven in de opties/snelheid en stabiliteit van de Cyanogen mods, dus ook op de Z. Werkt overigens feilloos nu, alleen mn overclock kan ik niet meer uitvoeren :? Want de benodigde vision_oc.ko is er niet voor die cm kernel, miss dat iemand me hier in de juiste richting kan wijzen want zou weer graag terug willen naar die 1017mhz.....

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhhest
  • Laatst online: 08-04 11:36
Eenvoudige gebruikers handleiding XDA.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=835777

Mochten meerdere gebruikers deze handleiding als positieve ervaren dan kan deze link wellicht gepost worden bij "Veel gestelde vragen"

Bezoek mijn blog http://www.chinareview.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvdnBerg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-04-2022
Ja, ik heb die handleiding ook gevolgd, al spreekt het vrij voor zich met VISIONary, je moet alleen niet proberen om VISIONary via je foon te downloaden :$ dan krijg je een bestandje van 1kb die een parse error geeft.

Temproot werkt hier iig, merkte wel dat ie in ieder geval bij de eerste poging een paar minuten erg traag reageerde. Denk dat ik 'm wel ga permrooten maar wacht voor de zekerheid nog even, morgen moet ie voor mij wel zeker werken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Zijn er al mensen die leuks roms gevonden hebben en deze op hun Desire Z hebben staan? Ben benieuwd naar ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Ja het werkt bij mij allemaal prima............denk ik. Als ik nu bij apps kijk bij Superuser staat er alleen het bestandje Visionary +. Ik wil echter graag die loze apps zoals Aandelen en Amazon e.d. wissen. Dit lukt me echter niet. Zal wel iets heel simpels zijn maar mij lukt dat niet. Wat doe ik niet goed? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-04 21:22

Kingpinda

Citizenship is earned.

hoefniks schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 11:23:
Ja het werkt bij mij allemaal prima............denk ik. Als ik nu bij apps kijk bij Superuser staat er alleen het bestandje Visionary +. Ik wil echter graag die loze apps zoals Aandelen en Amazon e.d. wissen. Dit lukt me echter niet. Zal wel iets heel simpels zijn maar mij lukt dat niet. Wat doe ik niet goed? 8)7
kijk even op de eerste pagina van de reguliere htc desire Z topic... daar staat het netjes uitgelegd.

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
CyanogenMod RC2 is vandaag uitgekomen.
Ik wacht sowieso nog even op een final release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

monnick schreef op zondag 21 november 2010 @ 10:45:
CyanogenMod RC2 is vandaag uitgekomen.
Ik wacht sowieso nog even op een final release.
Deze is echt SUPER! Stabiliteit en snelheid optima forma, zelfs eerder gereleased dan op de N1 :D Ben dr heel blij mee. Die kernel werkt goed met setCPU dus daar kan je je winsten mee behalen mocht je dit willen. Voor de rest had RC1 nogal wat compatibility issues met de Z (functietoetsen instellen bijvoorbeeld) en dat is nu ook allemaal gladgestreken. Absoluut een aanrader, als sense in ieder geval geen vereiste is voor de bezitters van de Z.

In de quadrant benchmark tik ik op 1970 aan, op basis van 1017mhz cpu. Echt meer dan nette score! En daar vind je de winsten dan terug in de ADWlauncher vreemd genoeg en alle emulatoren.

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhhest
  • Laatst online: 08-04 11:36
Ik ga mijn desire Z niet zomaar flashen. Je garantie vervalt en ben nog geen goede ROM tegengekomen waar de "sense" laag nog bijzit.

De "google" interface vind ik toch iets minder fijn. De roms met sense interface hebben geen echte toegevoegde functionaliteiten. Het is nog even wachten op een goede ROM.

Bezoek mijn blog http://www.chinareview.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Kingpinda schreef op zondag 21 november 2010 @ 05:02:
[...]

kijk even op de eerste pagina van de reguliere htc desire Z topic... daar staat het netjes uitgelegd.
Dank voor de hint maar ik kan het niet vinden. Kun je iets specifieker zijn. Ik ben echt niet te beroerd om te zoeken en te lezen maar als newby op Android zal ik er best overheen lezen.

[ Voor 20% gewijzigd door hoefniks op 22-11-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revocx
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-03-2024
Kingpinda schreef op zondag 21 november 2010 @ 05:02:
[...]

Zou je misschien de exacte link kunnen plaatsen naar waar dit wordt uitgelegd ?
Ik kan het niet vinden, maar heb wel succesvol root acces tot mijn desire z :D
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

naja... Hij is gewoon weg! 8)7 Kon zweren dat dat ontzettend netjes uitgelegd stond op front page bij tip en trucs... Ik zal es kijken of ik op xda wat kan vinden.. Ik was dit namelijk binnenkort zelf van plan om te doen... Maarja.. nu is het weg lol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-04 20:49

TVL

Zie bijgaande linkje HTC Desire HD
Staat in het eerste topic van de Desire HD onder Tips & Trucs maar kan je natuurlijk ook voor de Z gebruiken. Staat vreemd genoeg niet in deel 2 van het DHD topic.

[ Voor 31% gewijzigd door TVL op 22-11-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Misschien kan de TS dit hier plakken met toestemming natuurlijk. Aangezien dit een root/flash hack thread is en dit daar wel bij past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

jhhest schreef op maandag 22 november 2010 @ 13:42:
Ik ga mijn desire Z niet zomaar flashen. Je garantie vervalt en ben nog geen goede ROM tegengekomen waar de "sense" laag nog bijzit.

De "google" interface vind ik toch iets minder fijn. De roms met sense interface hebben geen echte toegevoegde functionaliteiten. Het is nog even wachten op een goede ROM.
Je garantie vervalt niet op hardware defecten.... Als jou scharnier het begeeft vallen ze absoluut niet op je software terug en zouden ze het niet gaan maken. Buiten dat, een goede backup van je originele staat doet ook wonderen, terugvallen op je stock config kan dus altijd.

En ja als je Sense wilt behouden zal je waarschijnlijk uitkomen op de MoDaCo rom, overigens altijd wel een erg goede, en die zitten op de intial R1 release. ....

[ Voor 10% gewijzigd door martincm op 23-11-2010 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378852

mmmmm heb nu alles geprobeerd om het aan de hand van de handleiding te installeren. Maar elke keer bij de installatie van visionary krijg ik de foutmelding: parseerfout, er is een probleem opgetreden bij het uitpakken van het bestand, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Iemand een idee hoe je de OC laat "sticken" Na boot is het iig weg bij mij: SetCPU + Permroot + Clockword recovery + vision_oc.ko.

Was aan het kijken of Baconbits van Cyanogen er bij kon helpen,. maar dur fhet nog even niet aan omdat ik niet kan achterhalen of het alleen de kernel is die daarin zit.

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

@jivebunny: Ik ben hier zelf nog niet aan begonnen maar ik lees dat voor OCén, Tasker en Setcpu een must zijn. Ik neem aan dat ze daarmee bedoelen dat je dus in Tasker een task maakt dat setcpu een bepaalde clocksnelheid moet zetten.

Dus bv: Tasker entry dat setcpu cpu laat lopen op 200 mhz als scherm uit is. tasker entry dat setcpu cpu op 1400 zet als je psx4droid opstart. Tasker entry dat setcpu cpu op 800 zet als je psx4droid afsluit etc.

Ik neem iig aan dat "ze" het zo bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esculato
  • Laatst online: 14-04 10:10
Zit er sterk aan te denken naar Cyanogen RC2 te flashen, maar zou de vanilla World/Euro generic 1.34.405.5 (aka "PC10IMG.zip") ROM ook NL zijn, mocht ik toch terug willen naar stock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Roms wacht ik hier nog even mee, maar een overclock is echt heel goed merkbaar op de DZ. Alles gaat gewoon net iets soepeler en als je dan ook emulatoren gebruikt is het helemaal goed merkbaar. Ik verwacht zeer binnenkort een simpele manier om root toegang te krijgen. Nu zijn het nog redelijk wat handelingen die overigens heel goed beschreven zijn.

Veel gebruikers melden dat de Cyanogen mod voorlopig meer batterij verbruikt dan de stock rom. Ik haal nu makkelijk een volle dag, al heb ik wel meteen een andere batterij gekocht met een hogere capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-04 21:51

Kortfragje

......

@ kiddyl, heb jij een Mugen 1800 mAh gekocht? bevalt die goed, heb je de performance nog vergeleken met de stock?

gister iig na een temproot een hele berg HTC packages gedisabled (hub, likes ,amazon etc).

via code pm disable com.htc.xxx (zoals veel beschreven)

Maar, wat ik me afvroeg, zou je via bijv pm remove of pm rm ook de packages kunnen verwijderen, want alhoewel ze disabled zijn nemen ze nog wel ruimte in...

Nevermind, rm , d'oh!

[ Voor 3% gewijzigd door Kortfragje op 24-11-2010 21:54 ]

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Anoniem: 378852 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 13:03:
mmmmm heb nu alles geprobeerd om het aan de hand van de handleiding te installeren. Maar elke keer bij de installatie van visionary krijg ik de foutmelding: parseerfout, er is een probleem opgetreden bij het uitpakken van het bestand, iemand een idee?
Is dit een los erop gezette .apk of de visionary+ uit de market?? Bij mij werkte een losse apk namelijk niet, alleen de versie uit de market, echter kan ik Visionary+ niet meer terugvinden in market ?!?! Vreemd...
Je zou ook even deze methode kunnen proberen
esculato schreef op woensdag 24 november 2010 @ 08:31:
Zit er sterk aan te denken naar Cyanogen RC2 te flashen, maar zou de vanilla World/Euro generic 1.34.405.5 (aka "PC10IMG.zip") ROM ook NL zijn, mocht ik toch terug willen naar stock?
als je geroot bent, s-off inmiddels, en de clockwork recovery hebt geinstalleerd via ROM manager dan als eerste een Nandroid backup maken en bewaren ergens anders dan de sd-kaart van je telefoon. Kan je deze altijd via de clockwork weer terugzetten naar hoe je m nu hebt. Root kan je sowieso eruit halen, de s-off weet ik niet eigenlijk, volgens mij alleen inderdaad met de pc10img.zip via ruu te flashen. Locale en More-Locale toveren volgens mij alles hoe dan ook voor je om indien NL er niet bijzit (waar ik niet van uitga eigenlijk)
kiddyl schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:17:
Veel gebruikers melden dat de Cyanogen mod voorlopig meer batterij verbruikt dan de stock rom. Ik haal nu makkelijk een volle dag, al heb ik wel meteen een andere batterij gekocht met een hogere capaciteit.
Bij RC1 had ik die indruk inderdaad ook, die RC2 (met perm OC naar 1017mhz) heb ik niet het gevoel dat deze net zo goed (of eigenlijk net zo slecht) is als de stock rom. Moet ik alleen wel bekennen dat stock hier welgeteld 10 minuten heeft aangestaan :D Dus eigenlijk kan ik alleen vergelijken met de RC1, die inderdaad bij iedereen slechter was dan de stock. Echter ben ik nu op dag 5 van de Z in bezit en op laadcyclus 8 ofzo denk ik. Ik heb dus nog niet echt de optimale calibratie van het ding. Desalniettemin heb ik ook een order al geplaatst voor de Mugen (1800) variant voor de Z, al is het alleen om ook een spare battery (de originele dus) te hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door martincm op 24-11-2010 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

martincm schreef op woensdag 24 november 2010 @ 14:50:
[...]

Bij mij werkte een losse apk namelijk niet, alleen de versie uit de market, echter kan ik Visionary+ niet meer terugvinden in market ?!?! Vreemd...
Je zou ook even deze methode kunnen proberen
Visionary+ is inderdaad uit de market gehaald. Die kun je vinden op XDA. su Super user is nog wel te vinden op market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-04 21:51

Kortfragje

......

Misschien dit stukje uit de TS Desire Z hier ook plaatsen?

Hoe verkrijg ik ‘Temproot’ toegang doormiddel van ‘one-click root-methode’?

* Download VISIONary
* Open VISIONary en klik op ‘Temproot now’ en even wachten totdat de je weer terug komt in het menu. je hebt nu tijdelijke root. Let op: Wanneer je telefoon opnieuw start verdwijnt je tijdelijke root.

Hoe verwijder ik system apps? Wanneer ik ‘Temproot’ hebt?

Nu is er keuze, of installeer Terminal Emulator (Zie market) en voer daar onderstaande:
code:
code:
1
su

Mount /system
code:
code:
1
mount -o rw,remount -t yaffs2 /dev/block/mtdblock03 /system

Verwijder de app die je wilt verwijderen. Bijvoorbeeld Amazon mp3
code:
1
rm /system/app/com.amazon.mp3.apk

Of via ADB (command-line op je PC, is wat makkelijker typen):

* Installeer android SDK (Google)
* Activeer USB debugging in Settings -> Applications -> Development
* Driver installen (staat in usb_driver map) vergeet niet de USB driver mod.
* cmd openen en naar tools/ gaan in de SDK en dan adb shell
* Nu voer je dezelfde commands in als hier boven.

Gebruik van VIOSIONary is op eigen risico

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik zal binnenkort de TS gaan updaten inderdaad, de bovenstaande informatie zal ook opgenomen worden. Nog even geduld ;)

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Kortfragje schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:34:
@ kiddyl, heb jij een Mugen 1800 mAh gekocht? bevalt die goed, heb je de performance nog vergeleken met de stock?
Woon en werk nu in Hangzhou (China) en heb de batterij in een PC mall gekocht. Ik heb een batterij gekocht die voor de Touch Pro2 / EVO4 is, maar door een kleine modificatie past hij ook in de DZ. Op XDA is hier veel over te vinden. Mugen batterijen zijn vrij duur volgens mij en nu heb ik nog geen 5 euro betaald terwijl dezelfde batterijen online voor ongeveer 3,0 - 3,5 euro al te koop zijn ;) .

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

@kingpinda Thanks voor de uitleg. Ik had inmiddels ook al zo'n vermoeden en moet denk ik gewoon even geduld hebben totdat ik een ROM vindt met OC-bare kernel :) Of een update van SetCPU die "set on boot" doet, in plaats van zegt dat het zal gebeuren, en het dan niet doet :)

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

• martincm

martincm

[Android 14!]

Jivebunny schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:02:
@kingpinda Thanks voor de uitleg. Ik had inmiddels ook al zo'n vermoeden en moet denk ik gewoon even geduld hebben totdat ik een ROM vindt met OC-bare kernel :) Of een update van SetCPU die "set on boot" doet, in plaats van zegt dat het zal gebeuren, en het dan niet doet :)
cyanogen heeft standaard een kernel die met setcpu vast te zetten is op een min/max waarde naar je keuze (t/m 1.43ghz) maar die heeft dan weer geen Sense (dacht dat je die wel terug wilde sowieso)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:03

Jag

Kom van de Hero af waar ik uiteindelijk de elelinux 2.2 ROM op heb gezet. Nu net de desire z binnen en weer sense, ik hoop dat er snel een elelinux versie voor de z uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

martincm schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:58:
cyanogen heeft standaard een kernel die met setcpu vast te zetten is op een min/max waarde naar je keuze (t/m 1.43ghz) maar die heeft dan weer geen Sense (dacht dat je die wel terug wilde sowieso)
Ja precies. Wachten op MCR of VillainROM o.i.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
De topicstart heeft weer een grote update gekregen. Misschien kan iemand die zijn toestel al geroot heeft het even doorlezen of alles klopt. Ik heb het namelijk geschreven zonder mijn eigen toestel geroot te hebben (dat komt binnenkort als de final release van CyanogenMod uit is ;)).

Verder ontbreken er nog veel dingen, maar ik vond het schrijven voor vandaag wel even genoeg geweest. De volgende dingen die ik zal schrijven gaan over het werkelijke flashen en NANDroid.

Alle feedback is welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Laatst online: 04-04 14:42
Hey, bedankt!

ik ben zelf nieuw met Android. Heb hiervoor alleen saaie WM 6.1 smart phones gehad waardoor rooten, custom roms, overclocken etc. mij niet konden boeien.

Nu ik de Desire Z heb vind ik het allemaal wel zeer interessant en dit topic is een super goede bron!

Ik ga vanavond eens proberen mijn toestel te rooten en daarna eens de CPU wat over te clocken.
Wie weet in de toekomst eens een andere ROM proberen, maar in principe vind ik de standaard ROM wel goed.

De topic start mbt. rooten in ieder geval heel duidelijk! Zo duidelijk dat ik er vanavond dus maar eens mee aan de gang ga.
_/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Mit-46 op 27-11-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Mit-46 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 19:28:
Hey, bedankt!

ik ben zelf nieuw met Android. Heb hiervoor alleen saaie WM 6.1 smart phones gehad waardoor rooten, custom roms, overclocken etc. mij niet konden boeien.

Nu ik de Desire Z heb vind ik het allemaal wel zeer interessant en dit topic is een super goede bron!

De topic start mbt. rooten in ieder geval heel duidelijk! Zo duidelijk dat ik er vanavond dus maar eens mee aan de gang ga.
_/-\o_
Bedankt, daar doe ik het voor! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Geen dank. Jij juist bedankt. ;)

Ik heb een vraag over SetCPU. Ik heb temproot tot mijn apparaat. SetCPU heeft ook temproot (wordt weergeven in de SuperUser app), maar nu kan ik nergens vinden waar ik mijn cpu kan overclocken.

Ik kan bewegen tussen 245 mhz en 800 mhz, maar ik kan niet over de 800 mhz heen met de slider.

Wat doe ik nu fout?

Ik lees over een andere kernel. Moet dat?
Ik wil een O/C die weer weg is bij een reboot. Dus niet permanent.

[ Voor 14% gewijzigd door Mit-46 op 27-11-2010 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

@Mit-46 check http://hemorrdroids.net/overclocking-your-desire-z/5

Is na boot weer weg bij mij. Als je dit bij reboot weer wil laten doorvoeren, is Tasker nodig.

@monnick Geen fouten kunnen vinden behalve bij S-OFF stap drie. Na invoeren van su moet je wel op je enter toets drukken, maar dat is op zich enigszins logisch.

[ Voor 56% gewijzigd door Jivebunny op 27-11-2010 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Bedankt. Ik dacht dat die how to voor een permanente overclock was.
Ga ik het alsnog proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

.

[ Voor 99% gewijzigd door Kingpinda op 28-11-2010 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Krijg het ook met die How To niet voor elkaar.

Ik vermoed dat ik op 1 of andere manier het bestand vision_oc.ko niet gekopieerd krijg in de map /data/local/

Ik vind die map /data/local ook niet terug met Astro dus kan ook niet controleren of het bestand er wel of niet in zit.

Volgens het MS Prompt venster is het bestand gekopieerd, maar als ik de command line invoervoor de overclock in Terminal Emulator dan doet die niks bijzonders, zegt die niks bijzonders en gebeurd er niks bijzonders. :(

Geen overclock volgens SetCPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

@Mit-46: Die problemen heb ik ook gehad. Het werkt alleen maar als je dat bestand via de usb kabel met adb pushed. Omdat ik lui was en ben, heb ik het bestand op mijn sdcard gezet. Even pad corrigeren en je kan het zonder kabel doen. Ik dacht eerst dat het daardoor niet perma was, maar heb het ook nog eens netjes met adb gepushed (naar /data/local/). Gevolg was dat na de boot het bestand ook foetsie was en er geen perma oc was. Dus gewoon op je sdcard downloaden en na boot ff in de terminal tikken hehe. Tasker zou dat kunnen automatiseren :)

edit:
Sorry voor wall of tekst, ben net wakker en lig in bed te tikken op de desire z hehe

P.S.: Kan zijn dat met temproot de beschermde mappen zoals data/local worden gewiped, en je sdcard niet natuurlijk. Misschien is dat de oplossing? Of ik zit ernaast met wat je bedoelt, sorry :z.

[ Voor 21% gewijzigd door Jivebunny op 28-11-2010 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esculato
  • Laatst online: 14-04 10:10
CyanogenMod RC3 is ook alweer uit. :) Draai nu al een paar dagen de Nightly builds en zeker vanaf build 39 is het batterij verbruik drastisch verbeterd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Jivebunny schreef op zondag 28 november 2010 @ 10:33:
@Mit-46: Die problemen heb ik ook gehad. Het werkt alleen maar als je dat bestand via de usb kabel met adb pushed. Omdat ik lui was en ben, heb ik het bestand op mijn sdcard gezet. Even pad corrigeren en je kan het zonder kabel doen. Ik dacht eerst dat het daardoor niet perma was, maar heb het ook nog eens netjes met adb gepushed (naar /data/local/). Gevolg was dat na de boot het bestand ook foetsie was en er geen perma oc was. Dus gewoon op je sdcard downloaden en na boot ff in de terminal tikken hehe. Tasker zou dat kunnen automatiseren :)

edit:
Sorry voor wall of tekst, ben net wakker en lig in bed te tikken op de desire z hehe

P.S.: Kan zijn dat met temproot de beschermde mappen zoals data/local worden gewiped, en je sdcard niet natuurlijk. Misschien is dat de oplossing? Of ik zit ernaast met wat je bedoelt, sorry :z.
He bedankt.
Ik ben daar mee in de weer geweest. Eerst via dat ADB commando, daarnaa maar handmatig op mijn SDkaart gezet, maar kreeg het niet voor elkaar.

Ga er vanavond (als ik een beetje op tijd thuis ben) nog eens mee verder en anders morgen.

We geven nog niet op in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Mit-46 schreef op zondag 28 november 2010 @ 17:20:
[...]

He bedankt.
Ik ben daar mee in de weer geweest. Eerst via dat ADB commando, daarnaa maar handmatig op mijn SDkaart gezet, maar kreeg het niet voor elkaar.

Ga er vanavond (als ik een beetje op tijd thuis ben) nog eens mee verder en anders morgen.

We geven nog niet op in ieder geval.
Verschil tussen onze telefoons is denk ik wel dat ik S-OFF en Perma root heb. Misschien dat die voor het niet slagen verantwoordelijk zijn? Misschien dat er iets niet ver genoeg geroot wordt bij temproot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Ok. Bedankt.
Ik heb er gister niet meer naar kunnen kijken. Vanavond waarschijnlijk.

Als ik het bestand niet in /data/local krijg dan ga ik ook maar een permanente root proberen. Wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-04 20:49

TVL

Kortfragje schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:56:
Misschien dit stukje uit de TS Desire Z hier ook plaatsen?

Hoe verkrijg ik ‘Temproot’ toegang doormiddel van ‘one-click root-methode’?

* Download VISIONary
* Open VISIONary en klik op ‘Temproot now’ en even wachten totdat de je weer terug komt in het menu. je hebt nu tijdelijke root. Let op: Wanneer je telefoon opnieuw start verdwijnt je tijdelijke root.

Hoe verwijder ik system apps? Wanneer ik ‘Temproot’ hebt?

Nu is er keuze, of installeer Terminal Emulator (Zie market) en voer daar onderstaande:
code:
code:
1
su

Mount /system
code:
code:
1
mount -o rw,remount -t yaffs2 /dev/block/mtdblock03 /system

Verwijder de app die je wilt verwijderen. Bijvoorbeeld Amazon mp3
code:
1
rm /system/app/com.amazon.mp3.apk

Of via ADB (command-line op je PC, is wat makkelijker typen):

* Installeer android SDK (Google)
* Activeer USB debugging in Settings -> Applications -> Development
* Driver installen (staat in usb_driver map) vergeet niet de USB driver mod.
* cmd openen en naar tools/ gaan in de SDK en dan adb shell
* Nu voer je dezelfde commands in als hier boven.

Gebruik van VISIONary is op eigen risico
Volgens mij komen de meeste apps weer terug na een reboot van het toestel. Weet iemand ook hoe ze definitief kunnen verdwijnen?

Edit: Heb nu Root Explorer op mijn Foon staan en hiermee kan je volgens mij heel makkelijk browsen en switchen tussen RW en RO. Dus ook makkelijk bestanden renamen en verwijderen in de /System/App mapjes. Iemand ervaring met dit appje? Zo op het eerste gezicht een geweldige app.

[ Voor 8% gewijzigd door TVL op 30-11-2010 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-04 13:56
Het zou tof zijn als MiUi ook voor de Desire Z komt. Dan ga ik em kopen denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Iemand enig idee waarom ik mijn telefoon niet over kan clocken dmv. temproot? Het lukt alleen met een permroot.

Als ik een temproot doe dan zie ik dat Terminal, Visionary & SetCPU in de SuperUser app staan. Als ik in Terminal su type dan krijg ik de melding dat het een super user is.

Echter krijg ik telkens een permission denied als ik insmod /data/loca/Vision_oc.ko pll2_l_val=70 type.
Ik heb vision_oc.ko ook handmatig naar mijn sdkaart gekopieerd en als ik insmod /sdcard/Vision_oc.ko pll2_l_val=70 type dan wordt die wel overclocked.

Echter alleen met een permroot. Ik wil het graag met een temproot. Met een temproot krijg ik ook bij mijn sdkaart een permission denied in Terminal.

Iemand enig idee?
Snap er niks van. Ik doe precies wat er in die guide staat om het met een temproot te doen, maar er klopt iets niet.

**edit**
Na een unroot en opnieuw een permroot krijg ik het ook met een permroot niet voor elkaar. :(
permission denied terwijl Terminal toch echt een super user is.

**edit2**
Na een temproot te doen terwijl die al permrooted is, kan ik overclocken vanaf mijn sdkaart.

Ik snap er niks van. :)

**edit3**
Om het nog vreemder te maken;

Na een reboot is mijn overclock weer weg. Echter zit de permroot er nog wel. De Super User app zit er nog en Teminal, SetCPU en Visionary staat er nog tussen.
Als ik SetCPU start dan krijgt deze ook super user rechten, maar de overclock is weg. Die was dus toch met de temproot.

Ik snap er niks van! 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Mit-46 op 02-12-2010 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Ben zelf deels achter de problemen. Ik moet 2x een temproot toepassen alvorens Terminal het bestand van mijn sdcard mag benaderen. Dit terwijl Terminal wel super user rechten krijgt na de eerste temproot.

Vaag dus.

Ik heb de cpu nu op 1152 draaien. Ik merk weinig verschil, maar moet de psx emulator nog testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
De overclock en permroot maar weer weggehaald. Ik merk er helemaal niks van. Ook in Psx4Droid merk ik er niks van (Gran Turismo & Marvel vs Capcom).

Beetje zinloos dus in mijn geval en dan laat ik het liever stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Mit-46 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:39:
De overclock en permroot maar weer weggehaald. Ik merk er helemaal niks van. Ook in Psx4Droid merk ik er niks van (Gran Turismo & Marvel vs Capcom).

Beetje zinloos dus in mijn geval en dan laat ik het liever stock.
Vreemd dat hele gedoe met de OC zeg. Heb je voor de gein na succesvolle OC een keer Quadrant of Linpack gedraaid en vergeleken? Ik merk een performance increase van 25-30% met een OC naar 1.4 ghz. Dus performance-toename per mhz is het niet lineair, maar op zich wel logisch (diminished returns?)

Merk zelf ook niets van in emulators persoonlijk, maar vermoed met echt zware apps het wel te merken uiteindelijk. Ik heb de root voor nu ook alleen maar om op lange termijn met het toestel nog mee te kunnen wanneer de hardware een beetje verouderd raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Ik heb geen stress tool gedownload. Maar ik hoopte met een OC dat Psx4Droid wat soepelre zou gaan lopen, maar dat doet het dus niet.

Daarom heb ik het maar weel weggehaald. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:10
Na een aantal pogingen werkt temproot via Visionary+R14 eindelijk op mijn Nederlandse DZ.

Voordat ik hem probeer over te clocken wil ik een NANDroid backup doen via clockworkmod maar dit werkt nog niet... heb de recoverymode succesvol geflahst (model detected is wel G2...) maar als ik dan op backup now druk, reboot mijn phone in een soort recovery mode maar wordt er geen backup aangemaakt.

Edit:

Ondertussen met deze makkelijke guide van XDA toch maar een permroot gedaan en opnieuw recovery mode van clockwork geflasht en deze werkt nu wel! Backup gedraaid en naar pc gekopieerd, nu voorzichtig aan de slag met overclocken met behulp van deze guide en deze kernel module voor de DZ. Ik ben er wel achter gekomen dat er toch kleine verschillen tussen de G2 en de DZ zijn waardoor sommige guides/files net iets anders werken!

[ Voor 41% gewijzigd door S0epkip op 06-12-2010 19:55 ]

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Laatst online: 14:00
CyanogenMod 6.1 (final na verschillende RC's) is gisteren uitgekomen. Zijn er al mensen die het geprobeerd hebben op hun Desire Z?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mottebelke schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:24:
CyanogenMod 6.1 (final na verschillende RC's) is gisteren uitgekomen. Zijn er al mensen die het geprobeerd hebben op hun Desire Z?
Ben ik ook erg benieuwd naar :) Ziet er veelbelovend uit!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Iemand deze OC methode van XDA al geprobeerd?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=834219

Het flashen van zImage lukt mij niet, met de volgende error:
C:\Users\Martin\Downloads\DZ G2 Uberroot>fastboot-windows flash zimage zImage
sending 'zimage' (2713 KB)... OKAY
writing 'zimage'... FAILED (remote: not allowed)
Heb wel permroot en S-OFF, via de "UBERROOT" methode van XDA (met Visionary+ R14). Iemand een idee?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Mottebelke schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:24:
Yep ik heb m, uiteraard, direct erin gezet. Sinds rc3 was ie al erg goed, supergoede rom. Jammer dat ie final is geworden met de release van gingerbread, want dat betekent hoogstwaarschijnlijk dat ie alweer snel geflashed gaat worden met de eerste nightlys. Maar zo lang die update nog niet er in wordt gedrukt en je niet perse gewend/hooked on de sense interface bent is t de best mogelijke mod imo. Alle opties die er mogelijk zijn qua kernel, oc, interface zijn hiermee direct uit te voeren, en daarbij geeft t android weer zoals bedoelt was/is in de first place. Tenslotte heb je een enorme community gebaseerd op deze rom (op verschillende hardware platformen) en last but not least cyanogen is net als bij de n1 zelf de leading dev voor de g2/z/vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385520

Dag iedereen,
heb de unroot aktie gedaan maar mijn toestel is niet unrootet. Wat kan hier van de oorzaak zijn. Heb alles stap voor stap gedaan. Misschien toch een net nieuwere firmware?
Wat zijn ert nog meer voor opties? (HTC-Desire-Z)

Groeten,
Ton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Laatst online: 14:00
Anoniem: 385520 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 10:19:
heb de unroot aktie gedaan maar mijn toestel is niet unrootet. Wat kan hier van de oorzaak zijn. Heb alles stap voor stap gedaan. Misschien toch een net nieuwere firmware?
Wat zijn ert nog meer voor opties? (HTC-Desire-Z)
Er zijn op XDA mensen die ook problemen hadden met het rooten van hun DZ, die een nieuwer serial nummer heeft. Het is ze nu wel gelukt om te rooten, dus misschien kun je eens kijken naar dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Mottebelke

Hoi Mottebelke Ik ga eens even een conservje erop werpen, wordt vervolgt! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Inderdaad, rooten lukte mij ook alleen met de "UBERROOT" methode, via Visionary+ R14.

Is het iemand al gelukt om de zImage te flashen om te overclocken??

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zijn er nog meer methodes om dit te bereiken? Visionary+ R14 staat in mijn boeken niet erg als betrouwbaar. Ik zit nog in garantie periode. Zou zonde zijn als die niet meer up zou komen.
Vind de methode volgens artikel best wel wat triggie.
Zijn er nog alternatieven?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 385520 op 07-12-2010 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Welke methode bedoel je? Deze is niet tricky, hoor... de oude methode is wel wat storingsgevoelig...

Volgens mij zijn er (nog) geen andere methodes, maar er zijn bijna dagelijks updates!!

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi S0epkip,

Ik heb al eens een keer een android toestel geunroot en dat ging niet helemaal goed. En moet ook eerlijk bekennen dat ik er best ook wel nieuw in ben. Ben notabene al 12 jaar software specialist. Maar op een of andere manier durf ik deze unroot nog niet aan. Ik heb hem nety ander halve week.
Maar wordt gek van reclame en de helft van de software kan ik niet installen.
Is er niet een versie met scherm afdrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaahaaap
  • Laatst online: 23-04 17:40
S0epkip schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 15:12:
Welke methode bedoel je? Deze is niet tricky, hoor... de oude methode is wel wat storingsgevoelig...

Volgens mij zijn er (nog) geen andere methodes, maar er zijn bijna dagelijks updates!!
Net via de volgende combinatie geroot:

Temp-root via http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=834228, daarna verder via http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=834228.
Je hebt dan gelijk perm-root, S-OFF, SuperCID en de sim-lock verwijderd (als die erop zat).

Heb voor deze combi gekozen omdat ik dit soort dingen liever zelf doe en (iig voor zover ik het gelezen heb, zie mn eerste link) werkt VISIONary niet altijd even goed en kun je beter rage direct/zelf gebruiken.

Ging allemaal zonder problemen :)

[ Voor 18% gewijzigd door aaahaaap op 08-12-2010 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb gisterenavond CyanogenMod 6.1 erop gezet, en allemozes kriebel wat is die ROM snel zeg :O
Niet normaal, en dat zonder overclock! Ik kan hem iedereen aanraden met LauncherPro! Ideaal :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
DennusB schreef op woensdag 08 december 2010 @ 09:33:
Ik heb gisterenavond CyanogenMod 6.1 erop gezet, en allemozes kriebel wat is die ROM snel zeg :O
Niet normaal, en dat zonder overclock! Ik kan hem iedereen aanraden met LauncherPro! Ideaal :)
geniale ROM, dat ik dat niet eerder heb gedaan. nu met de stable ben ik erg blij. benieuwd wanneer de Ginger uit komt.

snel en de batt is echt beter. misschien ga ik superpower nog installeren want dat leek ook erg goed te werken.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaahaaap
Idd, 6.1 bevalt me tot nu toe ook heel erg goed, is echt aan te bevelen.
Erg snel, stabiel ook en gewoon lekker standaard Android met wel een aantal nuttige en praktische aanpassingen (powermanager toggles in de notification dropdown!).

Zit nog wel te twijfelen of ik ADW blijft gebruiken of launcher pro ga proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174744

^ Even vluggetjes, kun je CyanogenMod 6.1 ook gebruiken zonder je fabrieksgarantie te verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaahaaap
Je kunt iig altijd weer terug naar fabriekstoestand, alleen zolang je S-OFF hebt (en/of andere softwaremodificaties hebt uitgevoerd) zou je misschien geen recht op fabrieksgarantie kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dag beste allen,

Zijn er nog mensen die hun toestel afgelopen dagen root hebben gemaakt?

Groet,
Ton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:27
Anoniem: 385520 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 10:34:
Zijn er nog mensen die hun toestel afgelopen dagen root hebben gemaakt?
Alleen temproot met VISIONary. :) Voldoet nog prima voor wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
aaahaaap schreef op woensdag 08 december 2010 @ 20:18:
Idd, 6.1 bevalt me tot nu toe ook heel erg goed, is echt aan te bevelen.
Erg snel, stabiel ook en gewoon lekker standaard Android met wel een aantal nuttige en praktische aanpassingen (powermanager toggles in de notification dropdown!).

Zit nog wel te twijfelen of ik ADW blijft gebruiken of launcher pro ga proberen...
Heeft dat voordelen, standaard Android ipv. met Sense er over heen?

Ik vind de standaard ROM namelijk wel fijn ogen en werken.

Ik heb overigens geen ervaring met andere ROM's. Dit is mijn eerste Android telefoon dus ik heb zelfs pas een maar een maand "Android-ervaring".

Ik vind de standaard "desktop" er zo saai uitzien. Of heb ik gewoon alleen maar saaie plaatjes gezien? Kan ook natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:07
Ik heb gisteren CM6.1 erop gezet, en inderdaad een mooi gelikt en snelle ROM. Eindelijk van die HTC Sense rommel af. Heb gelijk het idee dat mijn batterij langer meegaat, ik ben vandaag een test aan het doen.

Heb alleen 1 irritant probleem en voor de rest wat minder belangrijke zaken.

Ook al heb ik bij geluidsinstellingen trillen op NOOIT staan, evengoed trilt hij nog bij een binnenkomende e-mail. Bij gmail settings heb ik dit ook op nooit staan.
Iemand anders nog last van?

Voor diegene die ook op CM forum zitten: http://forum.cyanogenmod....33-htc-dz-some-questions/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
newsgroupie schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:35:
Ik heb gisteren CM6.1 erop gezet, en inderdaad een mooi gelikt en snelle ROM. Eindelijk van die HTC Sense rommel af. Heb gelijk het idee dat mijn batterij langer meegaat, ik ben vandaag een test aan het doen.

Heb alleen 1 irritant probleem en voor de rest wat minder belangrijke zaken.

Ook al heb ik bij geluidsinstellingen trillen op NOOIT staan, evengoed trilt hij nog bij een binnenkomende e-mail. Bij gmail settings heb ik dit ook op nooit staan.
Iemand anders nog last van?

Voor diegene die ook op CM forum zitten: http://forum.cyanogenmod....33-htc-dz-some-questions/
Ik kan je helaas niet helpen met je vraag, maar mag ik vragen welke guides voor permanent rooten / S-OFF en flashen hebt gevolgd? :) Het wordt tijd dat ik ook CM 6.1 ga installeren maar ik zie door de bomen het bos niet meer, dus weet niet zo goed welke guides ik moet volgen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
monnick schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:54:
[...]

Ik kan je helaas niet helpen met je vraag, maar mag ik vragen welke guides voor permanent rooten / S-OFF en flashen hebt gevolgd? :) Het wordt tijd dat ik ook CM 6.1 ga installeren maar ik zie door de bomen het bos niet meer, dus weet niet zo goed welke guides ik moet volgen :p
haha ja dat snap ik... ik ben een beetje erdoorheen gefreewheeled door veel googlen en zoeken... er gingen ook een aantal keer dingen niet zoals stond beschreven (dat heb ik dan weer denk ik altijd) maar ik ben er wel achter dat je wel heel bont moet maken om hem te bricken.

Ik heb in ieder geval voor het rooten en s-off deze thread gebruikt: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=835777
Hierna Clockwork Recovery geinstalleerd. Hiermee kan je in principe zip files welke het rom bevat vanaf je SD kaart flashen vanuit een bootloader (je kan het zelfs opstarten vanuit een applicatie op je telefoon).
Gewoon goed lezen.

Android market download automatisch al je apps inclusief betaalde na een rom flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
Blijkt dat LedMeKnow nog trillen aan had staan voor Gmail... grrr 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaahaaap
Mit-46 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:25:
[...]

Heeft dat voordelen, standaard Android ipv. met Sense er over heen?

Ik vind de standaard ROM namelijk wel fijn ogen en werken.

Ik heb overigens geen ervaring met andere ROM's. Dit is mijn eerste Android telefoon dus ik heb zelfs pas een maar een maand "Android-ervaring".

Ik vind de standaard "desktop" er zo saai uitzien. Of heb ik gewoon alleen maar saaie plaatjes gezien? Kan ook natuurlijk.
Standaard Android vs Sense (of welke andere schil dan ook) is een persoonlijke voorkeur.
Ik vind dat Sense weinig nuttigs toevoegt of eigenlijk het voor een deel minder duidelijk/nuttig maakt en daarnaast is CM6.1 merkbaar sneller dan de stock rom.

Ik heb Sense een week echt geprobeerd en vergeleken met standaard Android (hiervoor had ik een G1 met CM6, wat echt merkbaar te zwaar was voor die telefoon) en het enige voordeel van Sense voor mij zijn het aantal widgets. Dat friendstream is wel praktisch, maar de facebook+twitter widgets en integratie in stock Android zijn voor mij ook voldoende.

Met Sense kon ik niet wennen aan de dialer/contacts applicatie, als je Phone kiest op je homescreen krijg je een soort van combi-lijst met laatst-gebelde contacts en je overige contacts, dan moet je op het knopje rechtsonderin klikken om naar je contacts te gaan die je dan eerst aan moet klikken voor je op hun telnr kunt klikken om te bellen. Favorites kon ik ook niet echt vinden. Dan vind ik de stock-contacts/phone applicatie een heel stuk overzichtelijker en sneller. Daarnaast vond ik de music-applicatie ook niks, was langzaam en onduidelijk.

Met CM kan ik mn tel ook unlocken door op het touchpad te drukken ipv alleen op de aan/uit knop rechtsbovenaan en de Music-applicatie vanuit het lockscreen aansturen (waar je normaal een Market muziek applicatie voor nodig hebt).

Dit samen met nog een hele berg extra dingen maakt de keuze voor mij erg simpel ;)

En er zijn zat achtergronden voor je homescreen, ook bewegende live-wallpapers als het je te saai is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Voor iedereen die wil rooten: volg deze guide! Rooting the G2

Heb even met de mensen van het irc kanaal #G2ROOT overlegd, en ik kreeg de horen dat die guide het beste is. Op het xda forum staan nogal wat dingen die niet helemaal kloppen. Persoonlijk kon ik door de bomen het bos ook niet meer zien op het forum.

Als je de bovenstaande guide volgt, schrik dan niet als je de melding
mkdir failed for /system/xbin, File exists
krijgt na het invoeren van het commando "/data/local/tmp/root", dit is niet erg. Je kan gewoon sync typen, eventjes wachten en je telefoon herstarten :)

Zo nu, CyanogenMod 6.1 installeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

aaahaaap schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 21:06:
[...]

Standaard Android vs Sense (of welke andere schil dan ook) is een persoonlijke voorkeur.
Ik vind dat Sense weinig nuttigs toevoegt of eigenlijk het voor een deel minder duidelijk/nuttig maakt en daarnaast is CM6.1 merkbaar sneller dan de stock rom.

Ik heb Sense een week echt geprobeerd en vergeleken met standaard Android (hiervoor had ik een G1 met CM6, wat echt merkbaar te zwaar was voor die telefoon) en het enige voordeel van Sense voor mij zijn het aantal widgets. Dat friendstream is wel praktisch, maar de facebook+twitter widgets en integratie in stock Android zijn voor mij ook voldoende.

Met Sense kon ik niet wennen aan de dialer/contacts applicatie, als je Phone kiest op je homescreen krijg je een soort van combi-lijst met laatst-gebelde contacts en je overige contacts, dan moet je op het knopje rechtsonderin klikken om naar je contacts te gaan die je dan eerst aan moet klikken voor je op hun telnr kunt klikken om te bellen. Favorites kon ik ook niet echt vinden. Dan vind ik de stock-contacts/phone applicatie een heel stuk overzichtelijker en sneller. Daarnaast vond ik de music-applicatie ook niks, was langzaam en onduidelijk.

Met CM kan ik mn tel ook unlocken door op het touchpad te drukken ipv alleen op de aan/uit knop rechtsbovenaan en de Music-applicatie vanuit het lockscreen aansturen (waar je normaal een Market muziek applicatie voor nodig hebt).

Dit samen met nog een hele berg extra dingen maakt de keuze voor mij erg simpel ;)

En er zijn zat achtergronden voor je homescreen, ook bewegende live-wallpapers als het je te saai is :)
Dat dus, plus het feit dat je door de skin prima de weg kent zoals in Sense, maar stel je gooit je zelf over op een ander merk dan HTC, zou zomaar kunnen. Mag je weer opnieuw beginnen met hetgeen je aan te leren qua functionaliteit, plus dat je teleurgesteld zal zijn als je voor jou Sense specifieke functie mist. Een vanilla android daarentegen draait overal (tabs, netbooks, alle andere android smartphones inclusief alle custom roms in de regel worden gebouwd uit de vanilla release). Het zal voor jezelf allemaal stuk makkelijker zijn.

Verder kraak ik Sense niet af, qua skin en opties an sich vind ik het wel goed in elkaar gezet door HTC, maar qua voordelen bied het te weinig om, voor mij in ieder geval, als primary interface te dienen.

Qua custom roms is de CM echt de best werkende voor mij (G1->N1->Z) , superrom en altijd vollop in ontwikkeling. Is tegenwoordig ook een eis geworden van mn nieuwe android keuze dat de CM community zich erop stort en vanuit dat perspectief bekeken was ik blij dat de G2 een stuk eerder gereleased was dan de Z hier, zodat issues als root/s-off/custom recovery al ontwikkeld hadden kunnen worden, en ik betwijfel als ze daar niet (of enorm lastig en risicovol) doorheen waren gekomen (binnen redelijke termijn) mijn keuze ook op deze tel was gevallen, dit om de importantie inmiddels ervan aan te duiden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Na 2 dagen CyanogenMod 6.1 in gebruik te hebben moet ik zeggen dat ik zeer enthousiast ben! De snelheid en batterijduur zijn voor mij echt de grootste pluspunten ten opzichte van de standaard HTC rom met Sense.

Alles is echt razend snel! :) Het gevoel dat er allemaal ranzige HTC meuk op de achtergrond draait is verdwenen en heb de indruk dat de CM rom best wel dicht bij stock Android ligt (met hier en daar wat performance tweaks en extra mogelijkheden).

Ik was zeer verbaast over de verbeterde batterijduur. Heb met redelijk intensief gebruik het toestel ongeveer 50 uur kunnen gebruiken, daar was ik erg tevreden mee. Wat me ook opvalt is dat toen ik na deze 50 uur naar batterij gebruik ging dat ik daar zag dat het scherm slechts 3% van mijn batterij had verbruikt. Bij de standaard HTC rom was dit altijd 40% of meer! Iemand enig idee hoe het komt dat CM een veel lager percentage aangeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
  • Laatst online: 16:25
monnick schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:04:
Na 2 dagen CyanogenMod 6.1 in gebruik te hebben moet ik zeggen dat ik zeer enthousiast ben! De snelheid en batterijduur zijn voor mij echt de grootste pluspunten ten opzichte van de standaard HTC rom met Sense.
Klinkt zeer aantrekkelijk... Maar hoe heb je dat gedaan? Wil er me namelijk eerst goed in verdiepen voordat ik het doe. Ik heb al wel een permROOT via VISIONary+.

fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:08
Iemand al ervaringen met ROMs incl Sense? want ik kan niet zonder Sense werkt allemaal super en ziet er mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
spreading schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:25:
[...]

Klinkt zeer aantrekkelijk... Maar hoe heb je dat gedaan? Wil er me namelijk eerst goed in verdiepen voordat ik het doe. Ik heb al wel een permROOT via VISIONary+.
Als je al perm root hebt is het echt heel simpel. Je moet dan even uit de Market het programmaatje "Rom Manager" downloaden. Als je de app start moet je geloof ik eerst de bovenste optie kiezen (= Clockwork Mod installeren). Daarna kan je geloof ik bij de optie "Get custom rom" of iets in die geest nieuwe roms downloaden. Gewoon de final version van CyanogenMod downloaden. Als de download klaar is vraagt hij dan automatisch geloof ik om de huidige rom te backuppen en een aantal dingen te "wipen". Beide opties moet je aanvinken. Daarna reboot de telefoon, wordt er een volledige backup gemaakt (dit kan even duren) en daarna wordt CM geïnstalleerd :)

Zie hier de officiële installatie handleiding van CyanogenMod: http://wiki.cyanogenmod.c..._Recovery_%26_CyanogenMod

EDIT: Ik bedenk me nu dat als je alleen perm root hebt je misschien ook nog zorgen voor S-OFF. Dit houdt in dat je de schrijfbeveiliging van je ROM memory afhaalt zodat je een nieuwe rom kan installeren. Zie daarvoor deze guide: http://forum.xda-develope...HTC_Vision#Rooting_the_G2 (alleen het gedeelte met gfree).

[ Voor 14% gewijzigd door monnick op 13-12-2010 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
Ok, want er word de hele tijd gezegd dat je een Nandroid backup moet maken maar dat word dan meteen gedaan. Als het echt zo makkelijk is ga ik zeker van de week of misschien vanavond even kijken.

Alvast bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Een Nandroid backup maken is niks anders dat je hele rom partitie (= standaard Android 2.2 installatie van HTC met Sense) wegschrijven naar je sd-kaart als backup. Dit doe je met Clockwork Mod (wat je weer installeert met de Rom Manager uit de market). Je maakt deze backup voor het geval dat er iets fout gaat met de CM installatie, je kan dan altijd weer terug naar de officiële HTC rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
volgens mij ben ik al klaar, damn dat ging snel..dankjewel voor je hulp! vanavond weer lekker men telefoon induiken om alles opnieuw te installeren, mja dat hoort erbij.
Laat men bevindingen over een aantal dagen weten!

edit:
zelfs mijn achtergrond-afbeelding is blijven staan. Alles ziet er goed uit en lijkt ook wel sneller te werken.Batterij gebruik enz. weet ik nu nog niet maar komt er zsm op te staan!

Edit 2:
Eerste dag was het batterij verbruik zelfs meer als normaal, 2x moeten opladen, maar omdat ik bij een nieuwe rom ook een nieuw uiterlijk wou ben ik er wel heel intensief mee bezig geweest, daarbij ben ik vandaag veel op internet geweest via men Z.. met het normaal gebruik lijkt hij wel minder te gebruiken, vooral het scherm geeft minder verbruik aan..
Over de rom zelf, werkt echt uitstekend, al mis ik sommige sense widgets wel, na een maand toch gewend geraakt aan die dingen.

[ Voor 67% gewijzigd door spreading op 15-12-2010 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik gebruik CM 6.1 nu al een paar dagen, erg tevreden mee. Wel mis ik de mogelijkheid om (veel) sneltoetsen te definiëren. Bij de originele rom kon je bijvoorbeeld Zoeken + A instellen om de agenda te openen, die optie heb ik in CM niet kunnen vinden. Kijk ik er over heen of is dit niet mogelijk? Als het niet mogelijk is in CM, kan ik het dan met een ander programmaatje instellen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaahaaap
Brad Pitt schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 10:33:
[...]

Nee, die kan/moet je los installeren/downloaden. Framework via een Gingerbread thema. Keyboard hier.
Heeft iemand een metamorph kunnen vinden zoals hierboven gelinkt voor de Gingerbread theme voor CM6.1 op de Desire Z/G2.
Ik kan alleen een complete theme als .zip vinden die ik moet flashen, maar daar zitten nogal (imho) irritante animaties in, die ik niet wegkrijg (als ik uit de bovenstaande metamorph degene om de animaties van Froyo terug te krijgen uitvoer kom ik in een bootloop, als ik framework uit bovenstaande metamorph uitvoer gebeurt er niks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

monnick schreef op woensdag 15 december 2010 @ 12:52:
Ik gebruik CM 6.1 nu al een paar dagen, erg tevreden mee. Wel mis ik de mogelijkheid om (veel) sneltoetsen te definiëren. Bij de originele rom kon je bijvoorbeeld Zoeken + A instellen om de agenda te openen, die optie heb ik in CM niet kunnen vinden. Kijk ik er over heen of is dit niet mogelijk? Als het niet mogelijk is in CM, kan ik het dan met een ander programmaatje instellen ofzo?
Kan je vinden onder Menu-Instellingen-Toepassingen-Snelstarten et voila.... ga je goddelijke gang maar 8)
Michel242186 schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:31:
Iemand al ervaringen met ROMs incl Sense? want ik kan niet zonder Sense werkt allemaal super en ziet er mooi uit!
Ik ga het zelf niet gebruiken, maar heb de NoSense variant geprobeerd en de VillainZRom is wel een aanrader op dat vlak. Hier meer info Allerlei hande tweaks, maar met Sense....

[ Voor 30% gewijzigd door martincm op 15-12-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

*** Knip Dubbelpost ***

[ Voor 97% gewijzigd door martincm op 15-12-2010 16:55 . Reden: Dubbel....excuus ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaahaaap
aaahaaap schreef op woensdag 15 december 2010 @ 14:41:
[...]

Heeft iemand een metamorph kunnen vinden zoals hierboven gelinkt voor de Gingerbread theme voor CM6.1 op de Desire Z/G2.
Ik kan alleen een complete theme als .zip vinden die ik moet flashen, maar daar zitten nogal (imho) irritante animaties in, die ik niet wegkrijg (als ik uit de bovenstaande metamorph degene om de animaties van Froyo terug te krijgen uitvoer kom ik in een bootloop, als ik framework uit bovenstaande metamorph uitvoer gebeurt er niks)
Ik heb zelf maar een Metamorph gemaakt, heeft er evt iemand interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
vandaag last gehad van een bootloop, na wat zoeken een oplossing gevonden maar was toch schrikken. Verder ben ik zeer tevreden over CM 6.1, kan niet wachten tot er een update naar gingerbread is. zit alleen, nog steeds, te kijken hoe ik men schermen het beste kan indelen. Maar hier had ik met Sense ook last van.

Batterij verbruik is vandaag wel beter, maar toch maar aan de oplader gehangen omdat ik er nog even mee wou spelen.

Edit:
weet al waarom ik een bootloop had, had ergens overheen gelezen toen ik een theme voor CM 6.1 aan het flashen was. Vandaag maar even opnieuw proberen :) resultaat komt bij post je homescreen te staan

[ Voor 25% gewijzigd door spreading op 16-12-2010 11:48 ]

• martincm

martincm

[Android 14!]

spreading schreef op woensdag 15 december 2010 @ 22:52:
Verder ben ik zeer tevreden over CM 6.1, kan niet wachten tot er een update naar gingerbread is. zit alleen, nog steeds, te kijken hoe ik men schermen het beste kan indelen. Maar hier had ik met Sense ook last van.
Die wordt volgens mij vanaf nu geinitieerd. Alhoewel ik zoiets las dat Cyanogen misschien in zn roms pas met GB gaat werken als HTC/T-Mobile daadwerkelijk ook een gingerbread update heeft uitgegeven voor de Z/G2. Eerder dus waarschijnlijk niet, zoals bijvoorbeeld wel VillainZrom en MoDaCo gaan doen met de release van de Nexus S source.

Wel is CM 6.1.1 Stable gereleased, dus we kunnen weer updaten, kernel schijnt zn nodige update plus performance tweaks doorgevoerd te hebben gekregen.

Ook ben ik erg te spreken over de radio update, ik weet niet of degenen die de Z nu of laatste week hebben aangeschaft deze al standaard hebben zitten, maar ik merk in ieder geval een iets verbeterde connectiviteit hier op mn werk (in de dBm weergave dus) op basis van t-mobile. Hij valt in ieder geval niet weg als eenmaal een gesprek is geinitieerd. Ik had binnen in dit gebouw pieken die boven de -100 dbm kwamen en dan valt dat dus weg, nu blijft ie daar nog net onder +/- -90dBm.
De Smallband versie die ik bedoel is dus 12.28e.60.140f_26.04.02.17M

[ Voor 25% gewijzigd door martincm op 16-12-2010 12:01 ]

• spreading
CM 6.1.1 erop gezet en vind hem echt gewedig, wil toch even kijken of een andere ROM beter bevalt dus nu weer aan et flashen. Word een dagtaak zo onderhand bij mij :P

Dat 2.3 nog niet komt is niet zo erg, heb liever een goede versie zonder kinderziektes dan eentje die in de BETA zit.

Moet zeggen dat ik vandaag bijna de hele dag geen internet op men tel had, wel kunnen bellen. Dus weet niet waar dit aan ligt, aan dat radio gebeuren of aan HI, bij eenmalig geef ik de schuld maar aan HI ;)

Anoniem: 285165

Of je gebruikt simpel een Nederlandse tutorial

http://www.androidworld.n...f-clockwork-recovery.html

• spreading
Das zeker waar. Maar aangezien Clockmod engels is moet et niet verschillen voor de meeste denk ik.

Edit:
Had net even Virtuos 0.8 erop staan, ziet eruit als sense maar dan sneller. je kan hem alleen niet zo aanpassen als dat je zelf wilt, dat is dan weer jammer.

Super VillainZ 1.0 werkt ook goed, en je houd de "voordelen" van HTC Sense.. zonder de widgets dan en das dan wel weer jammer.

[ Voor 28% gewijzigd door spreading op 17-12-2010 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

spreading schreef op donderdag 16 december 2010 @ 23:07:
Moet zeggen dat ik vandaag bijna de hele dag geen internet op men tel had, wel kunnen bellen. Dus weet niet waar dit aan ligt, aan dat radio gebeuren of aan HI, bij eenmalig geef ik de schuld maar aan HI ;)
Heb je je radio geflashed dan ? Dit is geen onderdeel van de Cyan mod namelijk....

[ Voor 6% gewijzigd door martincm op 17-12-2010 00:17 ]

Pagina: 1 2 ... 23 Laatste