Ik zit hier een beetje met hetzelfde. Mijn Tv hangt nogal hoog aan de muur en zat al te denken het ding er gewoon of bovenop te plakken met dubbelzijdig tape of er onder en dan op de kop. Standaard niet echt de mogelijkheid hem tegen de muur te schroeven, of ik kijk er overheen.k0ewl schreef op maandag 02 mei 2011 @ 14:18:
Toen zag ik deze media speler en wilde hem eigenlijk al bestellen, maar ik vraag me 1 ding af, kan ik de DP1W ook aan de muur monteren? De TV hangt namelijk in de slaapkamer aan de muur en daar is geen TV meubel ofzo.
Ik denk dat tape op den duur los zal laten. Wellicht kun je hem beter met 3 druppels secondelijm op de bovenkant lijmen? Vaak tik je dat zo weer los als je hem echt los wil hebben en laat het maar 3 kleine beschadigingen achter. Andere oplossing is om van dat klittenbandtape te gebruiken, dat is vaak echt supersterk. En de mogelijkheid om het er even af te halen en snel weer terug te zetten.
Ter info voor degenen die het nog niet hadden opgemerkt: er is wederom een nieuwe firmware-versie beschikbaar op de site van LG, te weten 20110426V2.02.20. Deze is weer te downloaden in zip-formaat.
@Ralph075:
Ik heb alles afgezocht, maar geen firmware update gevonden
Heb ook buiten Nederland gezocht, maar helaas...
Heb je misschien een link?
Ik heb alles afgezocht, maar geen firmware update gevonden
Heb ook buiten Nederland gezocht, maar helaas...
Heb je misschien een link?
Toch nog een hit gevonden, maar NIET op de LG site....
De link: http://www.station-drivers.com/page/lg.htm
Nog niet getest; dat komt het weekend
De link: http://www.station-drivers.com/page/lg.htm
Nog niet getest; dat komt het weekend
[ Voor 7% gewijzigd door Ccaveman op 18-05-2011 16:46 ]
Na deze update: 20110426V2.02.20 downloadt het systeem automatisch de volgende update vanuit het menu: setup, overig, software -> controleer op nieuwe update.
Daarna is de firmware versie: 20110513V2.02.21PAL
Vooralsnog geen duidelijkheid over wat er nu precies veranderd, verbeterd is...
Het lijkt wel nog wat te worden met de automatische downloadmogelijkheid!!
Daarna is de firmware versie: 20110513V2.02.21PAL
Vooralsnog geen duidelijkheid over wat er nu precies veranderd, verbeterd is...
[ Voor 15% gewijzigd door Ccaveman op 18-05-2011 21:45 ]
Versie 2.02.20 is hier op de LG site te downloaden:
http://www.lg.com/nl/supp...=support-product-profile#
In eerste instantie kreeg ik geen update voor 2.02.21 aangeboden. Daarna het apparaat uitgezet, USB stick verwijderd en weer aangezet, toen wel.
http://www.lg.com/nl/supp...=support-product-profile#
In eerste instantie kreeg ik geen update voor 2.02.21 aangeboden. Daarna het apparaat uitgezet, USB stick verwijderd en weer aangezet, toen wel.
[ Voor 27% gewijzigd door robertwebbe op 19-05-2011 09:59 ]
Leuk al die nieuwe firmwares, maar ik zie niets veranderen eerlijk gezegd.
PSN: Shiver23
Nu nog automatisch release notes bijvoegen en het is compleetCcaveman schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 21:41:
Ik lijk wel betere streaming te ervaren met audiobestanden die voorheen stotterden bij mij (mp3 320kbps). Videos die voorheen niet lekker afspeelden heb ik niet getest, aangezien ik alleen nog maar formaten gebruik waar ik geen last mee heb.Shiver23 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:44:
Leuk al die nieuwe firmwares, maar ik zie niets veranderen eerlijk gezegd.
[ Voor 46% gewijzigd door ralph075 op 19-05-2011 23:23 ]
Ik heb toch nog wel een probleempje:
Vanuit de map BDMV\Stream begint het afspelen van de .m2ts bestanden goed. Na ongeveer een minuut valt het geluid weg.
Het lijkt erop dat het, elke keer als ik het probeer, het geluid op een ander punt wegvalt
Alle andere bestanden lopen goed.
Heeft iemand ervaring en eventueel een oplossing?
Vanuit de map BDMV\Stream begint het afspelen van de .m2ts bestanden goed. Na ongeveer een minuut valt het geluid weg.
Het lijkt erop dat het, elke keer als ik het probeer, het geluid op een ander punt wegvalt
Alle andere bestanden lopen goed.
Heeft iemand ervaring en eventueel een oplossing?
Late reactie maar dat vind ik wel een goed idee eigenlijkrobertwebbe schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:39:
Ik denk dat tape op den duur los zal laten. Wellicht kun je hem beter met 3 druppels secondelijm op de bovenkant lijmen? Vaak tik je dat zo weer los als je hem echt los wil hebben en laat het maar 3 kleine beschadigingen achter. Andere oplossing is om van dat klittenbandtape te gebruiken, dat is vaak echt supersterk. En de mogelijkheid om het er even af te halen en snel weer terug te zetten.
Vraag, ik heb bij sommige HD-bestanden die via WiFi vanaf een NAS worden afgespeeld last van haperingen. Een film draait dan bijvoorbeeld een half uur prima en ineens schokt het beeld en valt het geluid weg. Dit gaat dan niet vanzelf over, je moet echt het afspelen stoppen en opnieuw starten, en dan gaat het weer verder alsof er niets aan de hand is en gaat het weer een tijd goed.
Mijn vermoeden is een te beperkt WiFi-bereik maar ik heb een verdieping lager twee Airport Extreme's staan die op zich voldoende bereik bieden. Mijn Macbook haalt vanaf dezelfde locatie makkelijk 60-70Mbit - hoewel die antennes natuurlijk wat beter zullen zijn - dus de 5-8Mbit die een HD-film nodig heeft zou makkelijk moeten kunnen.
Iemand soortgelijke issues tegengekomen?
Mijn vermoeden is een te beperkt WiFi-bereik maar ik heb een verdieping lager twee Airport Extreme's staan die op zich voldoende bereik bieden. Mijn Macbook haalt vanaf dezelfde locatie makkelijk 60-70Mbit - hoewel die antennes natuurlijk wat beter zullen zijn - dus de 5-8Mbit die een HD-film nodig heeft zou makkelijk moeten kunnen.
Iemand soortgelijke issues tegengekomen?
Update, probleem is nu echt bijna onwerkbaar, het is zo goed als onmogelijk om via wifi zelfs maar 720p-materiaal te kijken via deze speler zonder elke 3 minuten haperingen te krijgen. De stream is maar 8Mbit maximaal - meestal minder - dus het netwerk kan het probleem niet zijn. Opvallend genoeg is het erger geworden na een update naar de meest recente firmware. Iemand een idee of het mogelijk is dit weer te downgraden?
@Daniel:
Ik heb een Fritzbox router via XS4ALL. Het help bij mij om af en toe de router te resetten..
Standaard een verbinding van 81Mbit via WiFi-N
Ik heb een Fritzbox router via XS4ALL. Het help bij mij om af en toe de router te resetten..
Standaard een verbinding van 81Mbit via WiFi-N
Anoniem: 409676
Beste allemaal,
Heb onlangs een multimedia player DP1W met Wi-Fi aangeschaft van LG.
Kan iemand mij vertellen wanneer in het netcast menu het programma uitzending gemist of RTL gemist word opgenomen.
Het schijnt te zitten in de firmware die op het systeem is geinstalleerd.
Heb de laatste firmware van LG versie 20110513V2.02.21 geupdate op de DP1W player.
Heb onlangs een multimedia player DP1W met Wi-Fi aangeschaft van LG.
Kan iemand mij vertellen wanneer in het netcast menu het programma uitzending gemist of RTL gemist word opgenomen.
Het schijnt te zitten in de firmware die op het systeem is geinstalleerd.
Heb de laatste firmware van LG versie 20110513V2.02.21 geupdate op de DP1W player.
[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 08-06-2011 23:02 . Reden: Wellicht het Beleid eens doorlezen? Z.s.m antwoord is niet echt tof om mee af te sluiten... ]
Misschien moet je het eens aan LG vragen, die zullen dat ongetwijfeld beter weten...Anoniem: 409676 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 16:23:
Anoniem: 409983
Ik ervaar ook problemen met niet zichtbare ondertiteling bij streamen via DLNA. In een eerder bericht zag ik dat dit opgelost kan worden door een Samba server op te zetten.
Heeft iemand een korte en duidelijke instructie van de werkwijze? Moet ik daarvoor eerst Ubuntu op een USB stick zetten? En moet ik aan de zijde van de DP1W nog wat doen?
Bij voorbaat dank!
Het programma myiHome geïnstalleerd, dat werkt niet met het DLNA protocol en stuurt dus WEL de ondertiteling mee. Vervolgens heb ik de map 'Films' op mijn externe schijf 'geshared' op de volgende manier:
Hopelijk help ik hier een aantal mensen mee die, net als ik, het apparaat juist DAARVOOR hadden gekocht! De DP1W is nu voor mij in ieder geval een stuk meer waard geworden!
Heeft iemand een korte en duidelijke instructie van de werkwijze? Moet ik daarvoor eerst Ubuntu op een USB stick zetten? En moet ik aan de zijde van de DP1W nog wat doen?
Bij voorbaat dank!
Het programma myiHome geïnstalleerd, dat werkt niet met het DLNA protocol en stuurt dus WEL de ondertiteling mee. Vervolgens heb ik de map 'Films' op mijn externe schijf 'geshared' op de volgende manier:
- Rechtermuisknop op de map
- Eigenschappen
- Tabblad 'Delen'
- Druk op knop 'Delen'
- Selecteer 'Iedereen' in het dropdown menu
- Druk op 'Toevoegen' (Je kunt eventueel nog het machtigingsniveau instellen rechts)
- Druk op 'Delen'
- Druk op 'Gereed'
- Daarna druk je op 'Geavanceerd delen...'
- Vink 'Deze map delen' aan
- Druk op 'Ok'
- Sluit het dialoog af met 'Sluiten'
Hopelijk help ik hier een aantal mensen mee die, net als ik, het apparaat juist DAARVOOR hadden gekocht! De DP1W is nu voor mij in ieder geval een stuk meer waard geworden!
[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 409983 op 10-06-2011 01:02 ]
Hier nog steeds geklooi...
Op m'n oude laptop (vista
) werkte alleen films, geen srt's.
Nu op de nieuwe met win7, kan ik weer de films benaderen en afspelen, mar nog steeds worden de srt's niet gevonden of getoond.
Bestanden delen staat ingeschakeld.
Hetgene waar ik het ding voor heb aangeschaft doet het nu dus net niet
Op m'n oude laptop (vista
Nu op de nieuwe met win7, kan ik weer de films benaderen en afspelen, mar nog steeds worden de srt's niet gevonden of getoond.
maak je verbinding via dlna (groen icoontje bij je computernaam op de lg)? probeer het eens via een cifs-share (blauw icoontje bij je computernaam op de lg). zal vermoedelijk beter gaan.zondernaam schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 21:35:
Hier nog steeds geklooi...
Op m'n oude laptop (vista) werkte alleen films, geen srt's.
Idd, nu doe ik het via dlna.ralph075 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 21:44:
[...]
maak je verbinding via dlna (groen icoontje bij je computernaam op de lg)? probeer het eens via een cifs-share (blauw icoontje bij je computernaam op de lg). zal vermoedelijk beter gaan.
Bij samba vraagt hij om user id en ww.
Maar ik heb geen ww bij windows7.
Mischien één aanmaken om te proberen?
User-id is dan gewoon de pcnaam, klopt ?
Nee, user-id is je gebruikers naam. Waarschijnlijk start je bureaublad direct op als je je pc aanzet. Als je via start, configuratie scherm, gebruikers account, en dan nog een keer gebruikers account.
Dan zie je je gebruikersnaam staan (user-id) hier kan je er ook voor kiezen om een wachtwoord op je account te zetten, deze moet je dan elke keer invoeren als je je op je pc aanmeld.
Op je LG mediaspeler hoef je deze maar één keer in te voeren.
Dan zie je je gebruikersnaam staan (user-id) hier kan je er ook voor kiezen om een wachtwoord op je account te zetten, deze moet je dan elke keer invoeren als je je op je pc aanmeld.
zondernaam schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 22:25:
[...]
Idd, nu doe ik het via dlna.
Bij samba vraagt hij om user id en ww.
Maar ik heb geen ww bij windows7.
Mischien één aanmaken om te proberen?
User-id is dan gewoon de pcnaam, klopt ?
Anoniem: 390944
Mooi verhaal, en bedankt dat je het wilt delen. Mappen vindt hij wel in het scherm op de computer maar op de Mediaplayer nog niet.Anoniem: 409983 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 00:33:
Ik ervaar ook problemen met niet zichtbare ondertiteling bij streamen via DLNA. In een eerder bericht zag ik dat dit opgelost kan worden door een Samba server op te zetten.
Bij voorbaat dank!
- Rechtermuisknop op de map
- Eigenschappen
- Tabblad 'Delen'
- Druk op knop 'Delen'
- Selecteer 'Iedereen' in het dropdown menu
- Druk op 'Toevoegen' (Je kunt eventueel nog het machtigingsniveau instellen rechts)
- Druk op 'Delen'
- Druk op 'Gereed'
Beide stappen zijn nodig om de desbetreffende map EN de media te kunnen zien en benaderen via de DP1W.
- Daarna druk je op 'Geavanceerd delen...'
- Vink 'Deze map delen' aan
- Druk op 'Ok'
- Sluit het dialoog af met 'Sluiten'
Maar waar vindt je na het eerste gedeelte van het delen geavanceerd delen?
Home link vindt na het zoeken geen MyIhome, wel Tversity en dergelijke.
Ik hoor graag hoe je het voor elkaar hebt gekregen.
Groetjes, Marcel.
Mijn gebruikersnaam is Inspiron.richard_1st schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 22:32:
Nee, user-id is je gebruikers naam. Waarschijnlijk start je bureaublad direct op als je je pc aanzet. Als je via start, configuratie scherm, gebruikers account, en dan nog een keer gebruikers account.
[...]
Als wachtwoord heb ik ook Inspiron gekozen.
Als ik dit invoer op de lg, dan zegt hij "user-id of wachtwoord onjuist"

Je moet de folder waar je bij wilt ook sharen (of delen).zondernaam schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 15:33:
[...]
Mijn gebruikersnaam is Inspiron.
Als wachtwoord heb ik ook Inspiron gekozen.
Als ik dit invoer op de lg, dan zegt hij "user-id of wachtwoord onjuist"![]()
![]()
Rechtermuisknop op de folder -> eigenschappen (of properties) -> delen (of sharing (?)) -> daar het account toegang geven
Zover was ik al, maar het probleem is nog steeds dat ik op de lg niet kan inloggen met user-id en ww.ralph075 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 16:53:
[...]
Je moet de folder waar je bij wilt ook sharen (of delen).
Rechtermuisknop op de folder -> eigenschappen (of properties) -> delen (of sharing (?)) -> daar het account toegang geven
Als je de howto onderaan dit bericht volgt, dan zou je daarna moeten kunnen inloggen met smb (blauwe icoontje).zondernaam schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 19:26:
[...]
Zover was ik al, maar het probleem is nog steeds dat ik op de lg niet kan inloggen met user-id en ww.
Dit werkt bij mij perfect, ik kan nu alle bestanden afspelen via het netwerk. In het begin had ie soms wat moeite met mkv's, maar sinds de laatste updates heb ik daar ook geen last meer van. Eigenlijk vind ik deze mediaspeler na een half jaar in gebruik bijna perfect, ik vind het alleen jammer dat ie nog steeds geen dvd menu's pakt.
Anoniem: 409983
Beste Marcel,Anoniem: 390944 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 11:57:
[...]
Mooi verhaal, en bedankt dat je het wilt delen. Mappen vindt hij wel in het scherm op de computer maar op de Mediaplayer nog niet.
Maar waar vindt je na het eerste gedeelte van het delen geavanceerd delen?
Home link vindt na het zoeken geen MyIhome, wel Tversity en dergelijke.
Ik hoor graag hoe je het voor elkaar hebt gekregen.
Groetjes, Marcel.
'Geavanceerd delen' zie je nadat je rechtermuisknop hebt geklikt op de desbetreffende map en dan 'eigenschappen' hebt geselecteerd. Dan kies je voor het tabblad 'delen'. Het staat onder de functie 'delen'. Ik heb windows 7, het zou kunnen zijn dat het in windows XP anders is geregeld, dat durf ik niet te zeggen.
Als CIFS id heb ik niks ingevuld en op 'Ok' gedrukt. Verder heb ik de thuisgroep uitgeschakeld. Ik weet niet of MyIhome en de windows 7 thuisgroep naast elkaar kunnen draaien, dat moet ik nog proberen. Ik ga sowieso ook even jouw optie proberen met Tversity.
Groeten,
Nicky
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 409983 op 13-06-2011 10:12 ]
hey Nicky, gevonden.Anoniem: 409983 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 10:06:
[...]
Beste Marcel,
'Geavanceerd delen' zie je nadat je rechtermuisknop hebt geklikt op de desbetreffende map en dan 'eigenschappen' hebt geselecteerd. Dan kies je voor het tabblad 'delen'. Het staat onder de functie 'delen'. Ik heb windows 7, het zou kunnen zijn dat het in windows XP anders is geregeld, dat durf ik niet te zeggen.
Als CIFS id heb ik niks ingevuld en op 'Ok' gedrukt. Verder heb ik de thuisgroep uitgeschakeld. Ik weet niet of MyIhome en de windows 7 thuisgroep naast elkaar kunnen draaien, dat moet ik nog proberen. Ik ga sowieso ook even jouw optie proberen met Tversity.
Groeten,
Nicky
We gaan het proberen, bedankt zover.
Groetjes, Marcel.
Anoniem: 411857
Ik ben een leek, maar kan iemand mij uitleggen wat Samba /smb is of hoe ik dit moet toepassen.
Ik krijg bij VIDEO_ts geen ondertitels bij dvd's ook niet kan niet in het menu om ondertitels in te stellen enz.
Van LG krijg ik geen antwoord heb al 4 vragen gesteld en geen antwoord gekregen.
Help Aub
Ik krijg bij VIDEO_ts geen ondertitels bij dvd's ook niet kan niet in het menu om ondertitels in te stellen enz.
Van LG krijg ik geen antwoord heb al 4 vragen gesteld en geen antwoord gekregen.
Help Aub
@heleenendick
Samba is een protocol om media te delen. De onderdelen met de blauwe icoontjes van de LG-DP1W in het HomeLink menu maken daar gebruik van. De groene icoontjes houdt het delen met UPnP in (een ander protocol).
Als je van de VIDEO_TS het bovenste TS bestand opent, kun je met de knop op de afstandsbediening het ondertitelingsmenu opvragen. Zo kun je wisselen van ondertiteling.
Lukt dat niet, is er waarschijnlijk geen ondertiteling beschikbaar op die DVD.
Succes.
Samba is een protocol om media te delen. De onderdelen met de blauwe icoontjes van de LG-DP1W in het HomeLink menu maken daar gebruik van. De groene icoontjes houdt het delen met UPnP in (een ander protocol).
Als je van de VIDEO_TS het bovenste TS bestand opent, kun je met de knop op de afstandsbediening het ondertitelingsmenu opvragen. Zo kun je wisselen van ondertiteling.
Lukt dat niet, is er waarschijnlijk geen ondertiteling beschikbaar op die DVD.
Succes.
Ik heb sinds kort deze prima media speler. Af en toe geeft hij echter een hele harde piep. Dit krijg ik dan bij het opstarten en gaat pas weg als ik hem weer opnieuw opstart. Iemand met een soort gelijk probleem en misschien een oplossing? Ik gebruik de laatste firmware.
@Moonfog:
Geen ISO? Kun je dit specificeren? Alleen DVD5 ISO en/of DVD9 ISO?
De ISO's werken bij mij perfect.
Heb je al eens geprobeerd zelf een ISO te maken van een VIDEO_TS map van een film die je al werkend hebt gezien?
Geen ISO? Kun je dit specificeren? Alleen DVD5 ISO en/of DVD9 ISO?
De ISO's werken bij mij perfect.
Heb je al eens geprobeerd zelf een ISO te maken van een VIDEO_TS map van een film die je al werkend hebt gezien?
ISO wordt niet herkend op mijn Mediaplayer, tenminste zeker niet door Tversity, de map komt niet eens in beeld. Video_ts kan ik slechts stuk voor stuk afspelen of hij speelt ze af met onderbrekingen als hij van de ene naar de volgende Video_ts springt.
En nee, dat ik heb ik niet gedaan. Ik zou ook niet weten hoe.
En nee, dat ik heb ik niet gedaan. Ik zou ook niet weten hoe.
Uiterlijk morgen zou er weer een update verschijnen had ik vernomen alleen heb ik mijn DP1W even uitgeleend. Nu ben ik toch benieuwd of de update inmiddels al verschenen was. Heeft iemand misschien vandaag nog gecheckt?
Ik heb net op de site van LG gekeken en V2.02.21 is de laatste versie. Dus nog geen nieuwe verschenen. Waar heb je vernomen dat er een nieuwe update zou komen?
Overigens kan ik ook geen ISO bestanden afspelen. En ik ik kreeg laatst ook een "could not recognize file" bij een aantal MKV bestanden.
Overigens kan ik ook geen ISO bestanden afspelen. En ik ik kreeg laatst ook een "could not recognize file" bij een aantal MKV bestanden.
Updates verschijnen tegenwoordig denk ik niet meer op de site.
In het menu van de Mediaplayer kan je kijken of je de nieuwste versie hebt.
Dis ISO weet wat, maar het is wel k. van de bok want in principe had ik hem daar voor gekocht.
In het menu van de Mediaplayer kan je kijken of je de nieuwste versie hebt.
Dis ISO weet wat, maar het is wel k. van de bok want in principe had ik hem daar voor gekocht.
Ik had het gehoord van iemand van LG. En inderdaad, sinds versie 21 kun je niet meer update via USB, uitsluitend nog via internet. Maar helaas nog niets, zal dan wel vertraagd zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door robertwebbe op 02-07-2011 20:25 ]
Opzich wel handig dat hij nu zelf via internet kan updaten alleen ging dat de laatste keer heel traag. Wel zeker 15 a 20 minuten was hij bezig met downloaden of installeren van een 32MB firmware. Via USB ging het echt vet snel, hooguit 2 minuten ofzo.
Verder vind ik dit apparaat echt vet tof. Alleen kan de Vista laptop van mijn vriendin niet samen werken met dit ding. Mijn PC, netbook en de PC van mijn vriendin draaien allemaal op Windows 7 en werken wel gewoon behalve dus haar Vista laptop. We hebben van alles geprobeerd maar we komen niet door de CIFS login naar haar laptop. Er staat dan steeds dat het aanmelden is mislukt omdat de gegevens onjuist zijn.
Nieuw probleem
Sinds gisteren werkt ineens DTS niet meer. Dolby Digital komt wel netjes aan op de receiver even als alle muziek formaten maar bij DTS heb ik ineens geen geluid meer. Ik heb gisteren al veel zitten puzzelen maar helaas nog niet de oplossing gevonden
Verder vind ik dit apparaat echt vet tof. Alleen kan de Vista laptop van mijn vriendin niet samen werken met dit ding. Mijn PC, netbook en de PC van mijn vriendin draaien allemaal op Windows 7 en werken wel gewoon behalve dus haar Vista laptop. We hebben van alles geprobeerd maar we komen niet door de CIFS login naar haar laptop. Er staat dan steeds dat het aanmelden is mislukt omdat de gegevens onjuist zijn.
Nieuw probleem
Sinds gisteren werkt ineens DTS niet meer. Dolby Digital komt wel netjes aan op de receiver even als alle muziek formaten maar bij DTS heb ik ineens geen geluid meer. Ik heb gisteren al veel zitten puzzelen maar helaas nog niet de oplossing gevonden
[ Voor 17% gewijzigd door Sir_Hendro op 05-07-2011 08:40 ]
GTA VI - All aboard the hype train!!
Anoniem: 413815
Hoi allemaal,
Ik ben nieuw hier op dit forum.
Gisteren een DP1W van LG binnengekregen.
Nu heb ik hier een vraagje over.
Als ik mijn PC (Windows XP) en de DP1W beide met een netwerkkabel aan de router aansluit dan 'zien' ze elkaar en kan ik bestanden van de PC (gedeelde map) afspelen op de DP1W.
Als ik nu 1 van beide of beide draadloos verbind via de router dan 'zien' ze elkaar niet meer.
Ik heb in de router gekeken en daar staan beide apparaten wel aangemeld. Internet werkt ook nog op beide apparaten.
Heeft iemand enig idee?
UPDATE: Probleem is opgelost. M'n router had twee wachtwoorden
1 zgn 'gast' account met alleen internettoegang
1 volledig account met internet en netwerktoegang.
Moet je wel het juiste ww gebruiken.
Ik ben nieuw hier op dit forum.
Gisteren een DP1W van LG binnengekregen.
Nu heb ik hier een vraagje over.
Als ik mijn PC (Windows XP) en de DP1W beide met een netwerkkabel aan de router aansluit dan 'zien' ze elkaar en kan ik bestanden van de PC (gedeelde map) afspelen op de DP1W.
Als ik nu 1 van beide of beide draadloos verbind via de router dan 'zien' ze elkaar niet meer.
Ik heb in de router gekeken en daar staan beide apparaten wel aangemeld. Internet werkt ook nog op beide apparaten.
Heeft iemand enig idee?
UPDATE: Probleem is opgelost. M'n router had twee wachtwoorden
1 zgn 'gast' account met alleen internettoegang
1 volledig account met internet en netwerktoegang.
Moet je wel het juiste ww gebruiken.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 413815 op 06-07-2011 08:43 . Reden: Probleem opgelost ]
Ik pak tegenwoordig de laptop van mn vrouw voor het afspelen van een film. Die speelt uiteraard alle mogelijke bestanden af via het netwerk. Geen gezeik en het enige kleinigheidje vind ik dat ik geen afstandsbediening voorhanden heb. Gewoon aan de HDMI kabel prikken en play. Wel zonde van de mediaplayer want het gaat zo z'n doel voorbij...
Inderdaad zonde van het apparaat. Ik zou hem nooit gekocht hebben als ik het geweten had.
Beloofde oplossingen via updates zijn ook niet waargemaakt.
Beloofde oplossingen via updates zijn ook niet waargemaakt.
Hier werken de ISO's zonder problemen.
Zowel de ISO's die ik zelf gemaakt heb met DVD Schrink als gedownloade ISO's
Verder werkt de audio ook naar behoren.
Foto's heb ik nog niet geprobeerd.
Ik zal vanavond (wederom) eens proberen om van VOB-files een ISO te maken met DVD Shrink. Een gedownloade retail film bestaat vaak uit VOB/IFO-files, dus dat is voor mij het belangrijkste. Van het weekend mijn, hopelijk, positieve reactie.
@ real_up, hoe log je in met de mediaplayer, via inlognaam en wachtwoord van je pc?
@ real_up, hoe log je in met de mediaplayer, via inlognaam en wachtwoord van je pc?
@Phoenixx2000
Ik heb twee pc's in het netwerk staan:
Windows XP: daar heb ik de map met films gedeeld -> geen inlognaam en wachtwoord ingeven
Windows 7: via mediaplayer/thuisnetwerk gezegd dat de mediabestanden gestreamd mogen worden -> en daar geef ik ook geen naam en ww in.
Ik heb twee pc's in het netwerk staan:
Windows XP: daar heb ik de map met films gedeeld -> geen inlognaam en wachtwoord ingeven
Windows 7: via mediaplayer/thuisnetwerk gezegd dat de mediabestanden gestreamd mogen worden -> en daar geef ik ook geen naam en ww in.
Foto`s en audio geen probleem. Avi ook niet.Anoniem: 413815 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:25:
Hier werken de ISO's zonder problemen.
Ben wel benieuwd hoe jouw ISO dan herkend wordt. Heb je iets aan de routerinstellingen veranderd of zo?
Zie dat er hier een aantal mensen met het probleem zitten dat de username en wachtwoord niet geaccepteerd worden.
Probleem heb ik hier ook gehad en ben toen gaan zoeken. Kwam toen tegen (weet niet meer of het hier was of elders) dat het probeem ligt in Windows Live Sign-in Assistent.
Deze van mijn pc afgegooid (pc herstart) en het probleem was verholpen.
Hier worden ISO's overigens ook gewoon herkend! geen enkel probleem, zowel DVD5/DVD9 als HD's ISO's werkt allemaal gewoon.
Ik heb zelf niets aan mijn router instellingen gewijzigd. Mijn pc heeft een vast ip adres, hierop is een map 'Movies' gedeeld en hierin staan alle mappen met films.
(dus bv: \\pc\movies\film1\film.iso) en zo verder. Niets geks mee gedaan.
Enige gekke wat ik met ISO's heb gehad was afgelopen week met een film. Deze film duurde 2:15 uur en na 0:45 uur was de mediaspeler klaar met het afspelen van de film
. De film liep niet op per seconden maar per 2/3 seconden, soms zelf 4. ISO op mijn pc afgespeeld, geen enkel probleem. Film maar eens opnieuw gedownload, probleem weg.
Probleem heb ik hier ook gehad en ben toen gaan zoeken. Kwam toen tegen (weet niet meer of het hier was of elders) dat het probeem ligt in Windows Live Sign-in Assistent.
Deze van mijn pc afgegooid (pc herstart) en het probleem was verholpen.
Hier worden ISO's overigens ook gewoon herkend! geen enkel probleem, zowel DVD5/DVD9 als HD's ISO's werkt allemaal gewoon.
Ik heb zelf niets aan mijn router instellingen gewijzigd. Mijn pc heeft een vast ip adres, hierop is een map 'Movies' gedeeld en hierin staan alle mappen met films.
(dus bv: \\pc\movies\film1\film.iso) en zo verder. Niets geks mee gedaan.
Enige gekke wat ik met ISO's heb gehad was afgelopen week met een film. Deze film duurde 2:15 uur en na 0:45 uur was de mediaspeler klaar met het afspelen van de film
Ik heb niets aan de router veranderd, gisteravond weer een ISO afgespeeld zonder problemen.Anoniem: 390944 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 07:37:
[...]
Foto`s en audio geen probleem. Avi ook niet.
Ben wel benieuwd hoe jouw ISO dan herkend wordt. Heb je iets aan de routerinstellingen veranderd of zo?
Als ik via home-link naar een pc ga, dan komt daar de gedeelde map (Films) tevoorschijn, daarin de submappen met films, en daarin een ISO (de film), de Covers (jpg). De ISO staat ook keurig .ISO achter.
Wellicht een keer resetten naar de fabrieksinstellingen, laatste firmware erop en nog een keer proberen?
Anoniem: 409121
Hallo Mensen,
Heb even een leek vraag hoe installeer ik Samba onder windows 7 64 bit systeem.
Kan iemand dit in het kort uitleggen en waar ik het vandaan moet halen.
Alvast bedankt voor de medewerking.
Heb even een leek vraag hoe installeer ik Samba onder windows 7 64 bit systeem.
Kan iemand dit in het kort uitleggen en waar ik het vandaan moet halen.
Alvast bedankt voor de medewerking.
Mmwww, raar hoor.Anoniem: 413815 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:56:
[...]
Ik heb niets aan de router veranderd, gisteravond weer een ISO afgespeeld zonder problemen.
Als ik via home-link naar een pc ga, dan komt daar de gedeelde map (Films) tevoorschijn, daarin de submappen met films, en daarin een ISO (de film), de Covers (jpg). De ISO staat ook keurig .ISO achter.
Wellicht een keer resetten naar de fabrieksinstellingen, laatste firmware erop en nog een keer proberen?
Ga wel een keer resetten maar geloof nooit dat het de oplossing zal zijn.
IIg wel bedankt voor de genomen moeite.
Maar waar kijk je eigenlijk mee? Ik doe het via TVersity
UPDATE: Reset geeft geen oplossing.
Toch heel apart dat je de ISO's niet ziet / niet kunt afspelen.Anoniem: 390944 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:28:
[...]
Mmwww, raar hoor.
Ga wel een keer resetten maar geloof nooit dat het de oplossing zal zijn.
IIg wel bedankt voor de genomen moeite.
Maar waar kijk je eigenlijk mee? Ik doe het via TVersity
UPDATE: Reset geeft geen oplossing.
Ik gebruik helemaal geen apart programma, gewoon bestanden delen op een XP PC, met de mediaspeler selecteren en kijken maar.
TIP voor alle Fritz!Box router gebruikers (draadloos):
- Zorg dat je altijd de laatste Firmwareversie hebt geinstalleerd
- Reset de router zo nu en dan. Als er problemen zijn met sync en/of haperen is dat bij mij meestal verholpen door de router softwarematig te resetten of de stekker er kort uit te halen en weer in te steken.
Ben hierdoor wel geneigd om een Powerline verbinding aan te leggen...
DAAAGGG draadloos
- Zorg dat je altijd de laatste Firmwareversie hebt geinstalleerd
- Reset de router zo nu en dan. Als er problemen zijn met sync en/of haperen is dat bij mij meestal verholpen door de router softwarematig te resetten of de stekker er kort uit te halen en weer in te steken.
Ben hierdoor wel geneigd om een Powerline verbinding aan te leggen...
Inderdaad heel apart. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of anderen hetzelfde probleem hebben. Zo niet, moet ik het toch bij mezelf zoeken.Anoniem: 413815 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 09:59:
[...]
Toch heel apart dat je de ISO's niet ziet / niet kunt afspelen.
Ik gebruik helemaal geen apart programma, gewoon bestanden delen op een XP PC, met de mediaspeler selecteren en kijken maar.
Ik heb hetzelfde probleem, ook met Tversity. Ik zie geen ISO files en ik kan ook geen dvd structuur afspelen (vob files/ifo files) Ik zou het afgelopen weekend proberen of ik m aan de praat krijg door het instellen van een windows wachtwoord, dus zonder Tversity, maar ben er niet aan toe gekomen (geen zin in gehad).
Anoniem: 401005
Na de laatst firmware update speelt de LG nu ook BR-ISO en AVCHD-ISO keurig af MET ondertiteling. Hiermee is dit apparaat voor mij nu de absolute top. En dan heb ik het nog niet eens over de prijsstelling. LG, mijn complimenten, maar als het kan geef wat meer release informatie over de verschillende firmwares.Anoniem: 401005 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 11:28:
[...]
Ik heb niets bijzonders gedaan. Gewoon de Mediaspeler ingesteld, films op de HD gezet, aangesloten en afgespeeld. Op zich maar goed ook want ik ben op technisch gebied een redelijke No-Know.
De ISO's heb ik gedownload of met ImgBurn aangemaakt. Hij speelt alles prima af.
Maar zoals gezegd, geen ondertiteling bij ISO's van AVCHD's.
Let wel, dit is vanaf de HD. Aan streaming vanaf de PC ben ik (nog) niet toe. De simpele dingen maar eerst.
Heb de lg kado gekregen van mijn moeder & gisteren aangesloten. Heb streamen over netwerk werkend door een van de posts hier over Games For Windows Live & WLM 2011 , deze heb ik beide verwijderd.
Vervolgens de map die ik wil delen onder Windows 7 klik ik op met rechtermuisknop en zeg delen met specifieke personen en voeg dan iedereen/everyone toe aan de lijst en druk op delen. Vervolgens als je LG een ID vraag druk je gewoon okee en je ziet je gedeelde map als geen firewall dwars ligt.
Hij speelt bij mij echt alles af, werkt ook nog snel en soepel. Perfect apparaat voor de prijsklasse & kwaliteit die hij levert, ga er ook lekker van genieten.
Enige minpunt is dat er geen internet radio op zit, weet niet of hier al hacks voor zijn of iets?
Vervolgens de map die ik wil delen onder Windows 7 klik ik op met rechtermuisknop en zeg delen met specifieke personen en voeg dan iedereen/everyone toe aan de lijst en druk op delen. Vervolgens als je LG een ID vraag druk je gewoon okee en je ziet je gedeelde map als geen firewall dwars ligt.
Hij speelt bij mij echt alles af, werkt ook nog snel en soepel. Perfect apparaat voor de prijsklasse & kwaliteit die hij levert, ga er ook lekker van genieten.
Enige minpunt is dat er geen internet radio op zit, weet niet of hier al hacks voor zijn of iets?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
V2.03.xx. Ik heb hem al draaien, het gaat hier puur om DLNA verbeteringen. Hij schakelt nu wel correct na foto en videoweergave vanuit de home weergave maar nu is er een ander probleem. Als je iets met USB aan het afspelen bent dan schakelt die nu niet meer over terwijl die dat in de vorige versie wel deed. Waarschijnlijk zal de update pas publiekelijk uitgebracht worden nadat dit gefixt is. En hoeveel tijd dat nodig heeft is afhankelijk van hoe snel de testers deze versie getest en goedgekeurd hebben.Anoniem: 390944 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 18:14:
Over welke update hebben we het dan Robert?
Anoniem: 409121
Hallo Mensen,
Ik heb een vraag ik heb dus een 3D MKV film als ik deze streamt dan is het beeld wel goed alleen de ondertiteling blijkt dubbel of te wel het lijkt dat ze op aparte delen afspelen. Weet iemand wat ik fout doe.
Ik heb een vraag ik heb dus een 3D MKV film als ik deze streamt dan is het beeld wel goed alleen de ondertiteling blijkt dubbel of te wel het lijkt dat ze op aparte delen afspelen. Weet iemand wat ik fout doe.
@Robert: Begrijp ik goed dat jij een tester ben, of beschik je over een kanaal waar je een Beta versie van de firmware vandaan kan halen?
Ben benieuwd wat jou link is
Ik ben zelf echt nog steeds super tevreden met deze mediaspeler. Ding speelt echt alles en dat allemaal zonder gezeur! Ik hoop een dezer dagen een NAS binnen te krijgen, en ben dan ook heel benieuwd hoe deze twee met elkaar samen gaan werken!
Als ik m'n NAS heb (is even afwachten of het doorgaat) dan ga ik hier updaten over hoe en wat.
Ik ben zelf echt nog steeds super tevreden met deze mediaspeler. Ding speelt echt alles en dat allemaal zonder gezeur! Ik hoop een dezer dagen een NAS binnen te krijgen, en ben dan ook heel benieuwd hoe deze twee met elkaar samen gaan werken!
Als ik m'n NAS heb (is even afwachten of het doorgaat) dan ga ik hier updaten over hoe en wat.
Voor mijn werk hadden we er 200 nodig voor een DLNA demo in onze winkels. Echter werkte het niet zoals het zou moeten werken dus heb ik contact opgenomen met LG. Niet met de helpdesk maar met het kantoor en daar gevraagd wie de productmanager was. Aan hem heb ik mijn probleem uitgelegd en aan dan hand daarvan is deze update gemaakt. Deze update loste het oorspronkelijke probleem op maar er kwam een groter probleem voor in de plaats terug. We hebben het project echter afgeblazen, het kost te veel tijd en moeite voor wat het moet opleveren.richard_1st schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 07:33:
@Robert: Begrijp ik goed dat jij een tester ben, of beschik je over een kanaal waar je een Beta versie van de firmware vandaan kan halen?
De DP1W werkt NIET met Mac OS Lion. Heeft te maken met het niet ondersteunen van het Samba-protocol door Lion. Ipv SMB heeft Apple nu SMBX geïnstalleerd. Het wachten is nu waarschijnlijk op een firmware-update van LG.
Ik heb problemen om bij de bestanden op het netwerk te komen. Ik heb voor het eerst een draadloos netwerk gemaakt in Windows 7 met de thuisgroep. Ik heb geen extra user accounts, ik ben admin en heb geen password ingesteld.
Vervolgens deel ik een map of een partitie met iedereen in het netwerk. Op de LG via Home Link zie ik deze mappen ook gewoon staan, echter als ik op een map klik krijg ik de melding: Geen media beschikbaar. Ik neem aan dat de LG gewoon alle onderliggende mappen binnen de gedeelde map moet kunnen zien.
In de verkenner staat ook netjes bij de map dat deze gedeeld wordt. Ik heb het ook met bibliotheken geprobeerd, maar kom er niet uit.
Ik heb de laatste firmware.
Wat doe ik fout?
(als ik deel via Nero Mediahome Essentials kan ik gewoon bij de mappen en films komen, hier geen problemen)
Vervolgens deel ik een map of een partitie met iedereen in het netwerk. Op de LG via Home Link zie ik deze mappen ook gewoon staan, echter als ik op een map klik krijg ik de melding: Geen media beschikbaar. Ik neem aan dat de LG gewoon alle onderliggende mappen binnen de gedeelde map moet kunnen zien.
In de verkenner staat ook netjes bij de map dat deze gedeeld wordt. Ik heb het ook met bibliotheken geprobeerd, maar kom er niet uit.
Wat doe ik fout?
(als ik deel via Nero Mediahome Essentials kan ik gewoon bij de mappen en films komen, hier geen problemen)
[ Voor 12% gewijzigd door Dalsium op 20-07-2011 23:27 ]
Probleem gemeld bij LG. Het antwoord is weinig bemoedigend:Delpozo schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:03:
De DP1W werkt NIET met Mac OS Lion. Heeft te maken met het niet ondersteunen van het Samba-protocol door Lion. Ipv SMB heeft Apple nu SMBX geïnstalleerd. Het wachten is nu waarschijnlijk op een firmware-update van LG.
"Ik heb navraag gedaan over het door u aan ons gemelde probleem na de update van uw Imac naar Lion op uw Imac computer. Aangezien de update blijkbaar iets aan de instellingen van uw Imac heeft veranderd waardoor de LG Media Player niet meer benaderbaar werd, raden wij u aan contact op te nemen met Apple, aangezien de update is uitgevoerd op uw Imac. Wij hebben op dit moment geen firmware update beschikbaar die het probleem oplost."
Ik kan me voorstellen dat de LG niet de enige mediaplayer is die hier last van heeft. Handig van Apple...
Inderdaad, voor de Netgear Readynas-serie (op Intel processor basis) is er een firmware update uitgebracht om overweg te kunnen met het nieuwe Apple OS: http://tweakers.net/meuktracker/26239/netgear-readynas-raidiator-4218.htmlShiver23 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:19:
Ik kan me voorstellen dat de LG niet de enige mediaplayer is die hier last van heeft. Handig van Apple...
"Probleem" wordt dus door Apple veroorzaakt en niet andersom
Ik ben sinds gisteren ook in het bezit van deze mediaplayer. Ik heb direct de allernieuwste firmware geïnstalleerd, alleen heb ik het probleem dat bij het afspelen van bijvoorbeeld muziek via homelink na enige tijd (+/- 40 seconden) de verbinding via wifi met de mediaserver wordt verbroken. Ik heb een linksys router (WRT160NL) met daaraan een via USB verbonden harde schijf, die ik als mediaserver heb aangemerkt. Als ik bijvoorbeeld via netcast youtube filmpjes afspeel, heb ik geen enkel probleem. Ik benader de mediaserver via DLNA. Wie kan me helpen met dit probleem?
Edit: ik heb inmiddels ontdekt dat het via Samba wel zonder problemen werkt.
Edit: ik heb inmiddels ontdekt dat het via Samba wel zonder problemen werkt.
[ Voor 6% gewijzigd door Bruntjes76 op 24-07-2011 11:02 ]
Sinds kort ben ik in het bezit van een LG Optimus 7.
Deze kan DLNA streamen naar een device.
Het streamen van muziek naar de LG DP1W gaat prima.
Je ziet aan het apparaat niet dat er iets speelt, maar er komt geluid uit de boxen.
Ook is het mogelijk om op deze manier films en foto's te streamen naar de DP1W, echter foto's worden niet weergegeven, en van een film hoor je alleen het geluid.
Zou toch leuk zijn als LG dit in de DP1W goed zou kunnen regelen.
(Hoopt op een firmware update) ;-)
Je ziet aan het apparaat niet dat er iets speelt, maar er komt geluid uit de boxen.
Ook is het mogelijk om op deze manier films en foto's te streamen naar de DP1W, echter foto's worden niet weergegeven, en van een film hoor je alleen het geluid.
Anoniem: 229398
Hallo,
Ik sta op het punt de DP1B aan te schaffen (bedraad lijkt me altijd beter dan Wifi dus vandaar de B-versie). Ik lees veel discussie over het afspelen van ISO en DVD-menu's. Hoe zit het nu precies na de laatste firmware update.
Wat gebeurt er als ik een ISO file selecteer en op Play druk? Start hij dan gewoon de hoofdfilm (slaat menu over)? En wat als er bijv. 2 hoofdfilms op staan (kinder DVD's).
Maakt het nog uit of je een ISO start of de VIDEO_TS map?
Overigens wil ik hem mijn NAS (Lacie networkspace 2) laten afspelen. Mensen hier ervaringen mee?
En hoe functioneert de DLNA (icm met Lacie en Panasonic Viera TV?)
Alvast bedankt voor jullie reacties.
PS Heeft iemand LG weleens benaderd over de DVD-menu problemen? (indien nog van toepassing?)
Ik sta op het punt de DP1B aan te schaffen (bedraad lijkt me altijd beter dan Wifi dus vandaar de B-versie). Ik lees veel discussie over het afspelen van ISO en DVD-menu's. Hoe zit het nu precies na de laatste firmware update.
Wat gebeurt er als ik een ISO file selecteer en op Play druk? Start hij dan gewoon de hoofdfilm (slaat menu over)? En wat als er bijv. 2 hoofdfilms op staan (kinder DVD's).
Maakt het nog uit of je een ISO start of de VIDEO_TS map?
Overigens wil ik hem mijn NAS (Lacie networkspace 2) laten afspelen. Mensen hier ervaringen mee?
En hoe functioneert de DLNA (icm met Lacie en Panasonic Viera TV?)
Alvast bedankt voor jullie reacties.
PS Heeft iemand LG weleens benaderd over de DVD-menu problemen? (indien nog van toepassing?)
Ja, ik wel. Maar die komen met een l.lverhaaltje dat je zelf ISO moet gaan maken van VOB-bestanden etc. Quatsch maar ik heb het idee dat ze zelf ook geen oplossing hebben aangaan het wel of niet afspelen van ISO.PS Heeft iemand LG weleens benaderd over de DVD-menu problemen? (indien nog van toepassing?)
Dat probleem heb ik dus ook met het streamen vanaf mijn HTC Desire S. Muziek wordt inderdaad gewoon afgespeeld, maar ook op mijn TV zie je verder niets gebeuren. Foto's en video werken bij mij ook niet (alleen het geluid bij de video). Het lijkt er dus op dat dit een probleem van de mediaplayer is en niet van de telefoon. Hopen dat ze snel met een firmware update komen, want het streamen vanaf mijn telefoon was een van de redenen dat ik deze mediaplayer heb gekocht.Junktroep schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 22:58:
Sinds kort ben ik in het bezit van een LG Optimus 7.
Ik heb deze speler al een tijdje en hij bevalt echt heel goed maar liep vandaag toch tegen een probleem aan; Ik probeer een .ts file (Top Gear - S17E01 - 1080i HDTV DD2.0 H.264-CtrlHD.nfo.ts) af te spelen, die lukt maar zonder audio...
Zit op de laatste firmware, iemand ook deze ervaring?
Zit op de laatste firmware, iemand ook deze ervaring?
Anoniem: 229398
Vreemd hoor, volgens de spec kan hij toch .IFO files afstemen en je zou dus verwachten ook DVD-menu's. Is het niemand gelukt om op een bepaalde manier toch de DVD-menu's af te spelen??Anoniem: 390944 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 06:56:
[...]
Ja, ik wel. Maar die komen met een l.lverhaaltje dat je zelf ISO moet gaan maken van VOB-bestanden etc. Quatsch maar ik heb het idee dat ze zelf ook geen oplossing hebben aangaan het wel of niet afspelen van ISO.
Blijkbaar zijn alle ingrediënten bekend voor de "ideale" mediaplayer alleen jammer dat hij nog niet bestaat (of heb ik het mis?)...een small step voor LG maar helaas...
@Junktroep & @Bruntjes76;
Zoals jullie een aantal posts terug hebben kunnen lezen is het DLNA probleem opgelost in v2.03.x. Alleen komt er dan een andere bug voor in de plaats, als je dan iets via USB aan het afspelen bent, dan schakelt de DP1W helemaal niet meer over naar DLNA (dus ook geen audio-only).
Ik had gehoopt dat LG ondertussen door was gegaan met het oplossen van het probleen en een nieuwe versie live zouden zetten. Ik zal LG eens vragen of ze het goed vinden dat ik die v2.03 beta op internet zet zodat anderen hier alvast hun voordeel mee kunnen doen het andere probleem niet erg vinden. Alleen heb ik momenteel vakantie, het zal nog minimaal 2 weken duren.
Zoals jullie een aantal posts terug hebben kunnen lezen is het DLNA probleem opgelost in v2.03.x. Alleen komt er dan een andere bug voor in de plaats, als je dan iets via USB aan het afspelen bent, dan schakelt de DP1W helemaal niet meer over naar DLNA (dus ook geen audio-only).
Ik had gehoopt dat LG ondertussen door was gegaan met het oplossen van het probleen en een nieuwe versie live zouden zetten. Ik zal LG eens vragen of ze het goed vinden dat ik die v2.03 beta op internet zet zodat anderen hier alvast hun voordeel mee kunnen doen het andere probleem niet erg vinden. Alleen heb ik momenteel vakantie, het zal nog minimaal 2 weken duren.
@robertwebbe; dank voor je reactie, als je de nieuwste firmware hebt, houd ik me aanbevolen!
Ik ben al ruim een week aan het stoeien maar ik kom er niet uit.
Ik heb de LG DP1W al een jaar. Hij werkte naar volle tevredenheid. Ik streamde van af een XP machine. Ik zag alle shares, en ook kon ik de XP machine via Samba benaderen, zodat ik iso's kon afspelen.. Ik gebruikte TVersity. Maar die PC staat op het punt om het te begeven.
Ik heb nu een ander PC met Win 7 Ultimate. De windows live esentials zooi er afgegooid. Heb daar de shares goed gezet, en ook het delen zoals het ergens anders in dit topic staat. De LG zag meteen de dnla shares, en ook even kon ik de Win7 PC via Samba benaderen en Iso's afspelen.
Maar ineens verdween de Samba link van de Win7 PC, terwijl die van de XP er gewoon nog staat. En is ook niet terug gekomen. Wat kan hier aan de hand zijn?
Ik heb in die week ook Windows Homeserver 2011 aan de praat gekregen, maar ook daar verdween de Samba link snel.
Ik heb zowel dynamische als statische IP's geprobeerd, de nieuwste firmware er opgezet, maar niets hielp. Als er meer info van mijn kant nodig is om het op te kunnen lossen, geef ik dit graag
Ik heb de LG DP1W al een jaar. Hij werkte naar volle tevredenheid. Ik streamde van af een XP machine. Ik zag alle shares, en ook kon ik de XP machine via Samba benaderen, zodat ik iso's kon afspelen.. Ik gebruikte TVersity. Maar die PC staat op het punt om het te begeven.
Ik heb nu een ander PC met Win 7 Ultimate. De windows live esentials zooi er afgegooid. Heb daar de shares goed gezet, en ook het delen zoals het ergens anders in dit topic staat. De LG zag meteen de dnla shares, en ook even kon ik de Win7 PC via Samba benaderen en Iso's afspelen.
Maar ineens verdween de Samba link van de Win7 PC, terwijl die van de XP er gewoon nog staat. En is ook niet terug gekomen. Wat kan hier aan de hand zijn?
Ik heb in die week ook Windows Homeserver 2011 aan de praat gekregen, maar ook daar verdween de Samba link snel.
Ik heb zowel dynamische als statische IP's geprobeerd, de nieuwste firmware er opgezet, maar niets hielp. Als er meer info van mijn kant nodig is om het op te kunnen lossen, geef ik dit graag
Als ik de update op mijn usb stick zet (fat32) en ga naar setup.
Firmware en controleren op update dan zegt hij.
"geen geldige firmware beschikbaar"
Ik had de 2.02.21 erop gezet.
Standaard staat de 11 op mijn dp1w.
Ik heb nog nooit eerder een update gedaan.
Wat gaat er mis?
Bedankt
Firmware en controleren op update dan zegt hij.
"geen geldige firmware beschikbaar"
Ik had de 2.02.21 erop gezet.
Standaard staat de 11 op mijn dp1w.
Ik heb nog nooit eerder een update gedaan.
Wat gaat er mis?
Bedankt
YES, eindelijk doet het ding wat het moet doen.
De update is gelukt door eerst de opvolgende te doen. Die werd wel aangenomen.
Ik moest van .11 naar .19
Daarna kon ik de .20 installeren en dan werd automatisch online de .21 binnengehaald.
Ik wou ineens van .11 naar .21 maar dat blijkt niet te gaan.
De srt's worden ook eindelijk afgespeeld. Door gebruik te maken van de samba login.
Als hij vraagt om user-id klikt ik gewoon op OK zonder iets in te voeren en dat was alles.
De update is gelukt door eerst de opvolgende te doen. Die werd wel aangenomen.
Ik moest van .11 naar .19
Daarna kon ik de .20 installeren en dan werd automatisch online de .21 binnengehaald.
Ik wou ineens van .11 naar .21 maar dat blijkt niet te gaan.
De srt's worden ook eindelijk afgespeeld. Door gebruik te maken van de samba login.
Als hij vraagt om user-id klikt ik gewoon op OK zonder iets in te voeren en dat was alles.
Ik lees dat sommigen alles wel draaiend hebben onder Samba. Ik heb dat progje wel gedownload maar snap geen reet van het aan de praat krijgen van Samba. Is daar voor een digibeet nog een simpele uitleg voor? 
Ik hoor graag.
Ik hoor graag.
Ik heb het ook wel eens geprobeerd, maar snap er ook geen reet van. Ik vraag mij ook af of het wel nodig is hiervoor een apart programma te downloaden. Zit Samba niet gewoon ingebakken in Windows?Anoniem: 390944 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 06:48:
Ik lees dat sommigen alles wel draaiend hebben onder Samba. Ik heb dat progje wel gedownload maar snap geen reet van het aan de praat krijgen van Samba. Is daar voor een digibeet nog een simpele uitleg voor?
Ik hoor graag.
Anoniem: 358967
zijn er nog steeds geen oplossingen voor het SRT en DVD Menu probleem???
Bij mij werkt t niet; ook niet met de laatste firmware
Bij mij werkt t niet; ook niet met de laatste firmware
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 358967 op 03-08-2011 07:08 ]
Ik heb inmiddels een oplossing: het werkt perfect met een dlna-server. Ik heb het gratis 'PS3 Media Server' op de Mac met Lion geïnstalleerd. Het programma is, zoals de naam zegt, bedoeld voor de PlayStation, maar werkt goed met de DP1W.Shiver23 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:19:
Voordeel van Smb is natuurlijk dat je subs en meer bestandstypen kan afspelen.Delpozo schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:34:
[...]
Ik heb inmiddels een oplossing: het werkt perfect met een dlna-server. Ik heb het gratis 'PS3 Media Server' op de Mac met Lion geïnstalleerd. Het programma is, zoals de naam zegt, bedoeld voor de PlayStation, maar werkt goed met de DP1W.
Mmm, ik ben nog geen bestandstype tegengekomen dat niet wordt afgespeeld met PS3 Media Server en met subs heb ik ook geen problemen.Shiver23 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 08:03:
[...]
Voordeel van Smb is natuurlijk dat je subs en meer bestandstypen kan afspelen.
Inclusief transcode? Hoe het ook zij, handig is het niet van Apple dat ze SMB plots niet meer ondersteunen.
Ook deze maar eens toegevoegd aan mijn hardware lijstje :-)
Ik heb naast mijn router een synology NAS staan welke bedraad is verbonden aan mijn router en deze is bedraad verbonden aan de LG dp1b. Toch zijn mij wat zaken opgevallen die niet of lastig functioneren...
DVD (TS VIDEO) folders:
Bij series speelt deze willekeurig zijn bestanden af... Zo begint hij nooit aan het begin en dit is vooral bij series het geval.
AVCHD bestanden haperen in playback. Ik had verwacht hier niet tegen aan te lopen, omdat ik gebruik maak van bekabeling. Toch gaan full HD bestanden op den duur haperen (na ca. 3 min).
Wat achtergrond informatie:
Router: Netgear 300N router (met Tomato Firmware).
Synology DS411J (ook deze is gister nog geüpdate).
En dan natuurlijk de LG mediaspeler, draaid v21 van zijn firmware.
Ik denk dat ik de 'router' en 'NAS' kan wegstrepen als probleem punt omdat de films wel vloeiend afspeelbaar zijn op de laptop(s) thuis... Erg zonde, ik heb het issue vaker gelezen in dit topic, maar tot dusver nog geen antwoord tegen gekomen
Ik heb naast mijn router een synology NAS staan welke bedraad is verbonden aan mijn router en deze is bedraad verbonden aan de LG dp1b. Toch zijn mij wat zaken opgevallen die niet of lastig functioneren...
DVD (TS VIDEO) folders:
Bij series speelt deze willekeurig zijn bestanden af... Zo begint hij nooit aan het begin en dit is vooral bij series het geval.
AVCHD bestanden haperen in playback. Ik had verwacht hier niet tegen aan te lopen, omdat ik gebruik maak van bekabeling. Toch gaan full HD bestanden op den duur haperen (na ca. 3 min).
Wat achtergrond informatie:
Router: Netgear 300N router (met Tomato Firmware).
Synology DS411J (ook deze is gister nog geüpdate).
En dan natuurlijk de LG mediaspeler, draaid v21 van zijn firmware.
Ik denk dat ik de 'router' en 'NAS' kan wegstrepen als probleem punt omdat de films wel vloeiend afspeelbaar zijn op de laptop(s) thuis... Erg zonde, ik heb het issue vaker gelezen in dit topic, maar tot dusver nog geen antwoord tegen gekomen
Niemand die me kan helpen?Dalsium schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:59:
Ik heb problemen om bij de bestanden op het netwerk te komen. Ik heb voor het eerst een draadloos netwerk gemaakt in Windows 7 met de thuisgroep. Ik heb geen extra user accounts, ik ben admin en heb geen password ingesteld.
Wat doe ik fout?
Hoi! Je zou eens kunnen kijken onder 'netwerkcentrum' en kies daar (rechterzijde van het navigeervenster) voor 'Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen'.
Daar even checken of je de volgende instellingen hebt:
"Openbare mappen delen inschakelen (optie 1)"
Versleuting standaard laten, 128 bits - zou goed moeten gaan met die randapp.
En dat wachtwoord-ding heb ik zelf op 'uitschakelen' staan.
Vanmorgen kreeg ik een mailtje van LG dat versie 2.03.01 binnenkort live gezet gaat worden. Voor degenen die niet langer willen wachten, hij is hier alvast te downloaden.
In 2.03.01 zijn de DLNA problemen aangepast. Als je nu een foto of video pusht vanaf je smartphone, tablet of computer dan schakelt het beeld nu automatisch om naar DLNA modus en toont de content.
Minpuntje aan deze release is dat als je videocontent afspeelt via de USB dat er geen omschakeling plaatsvindt naar DLNA als de DP-1W content ontvangt via DLNA.
De file is een zip file. Deze even uitpakken op een memorystick in de root en via het menu van de DP-1W naar de update functie gaan.
In 2.03.01 zijn de DLNA problemen aangepast. Als je nu een foto of video pusht vanaf je smartphone, tablet of computer dan schakelt het beeld nu automatisch om naar DLNA modus en toont de content.
Minpuntje aan deze release is dat als je videocontent afspeelt via de USB dat er geen omschakeling plaatsvindt naar DLNA als de DP-1W content ontvangt via DLNA.
De file is een zip file. Deze even uitpakken op een memorystick in de root en via het menu van de DP-1W naar de update functie gaan.
[ Voor 9% gewijzigd door robertwebbe op 12-08-2011 09:53 ]
Bedankt voor de tip! Heb net versie 2.03.01 erop gezet, maar toen vroeg ie gelijk of ik een nog nieuwere versie wilde, nou heb ik versie 2.03.02 erop staan.
DLNA is idd verbeterd, ik kan nu met mijn Nokia N8 foto's muziek en video pushen en via de DP1B afspelen. Jammer genoeg leest ie nog steeds geen DVD menu's. Ik snap echt niet waarom LG dat niet aanpakt, ik had laatst van een collega hier een (zeer beperkte) Toshiba mediaspeler staan en die kon het wel gewoon. Als de LG dit ook zou kunnen, dan was ie nagenoeg perfect voor mij.
Verder lijkt de speler ook iets sneller te zijn geworden in de menu's.
DLNA is idd verbeterd, ik kan nu met mijn Nokia N8 foto's muziek en video pushen en via de DP1B afspelen. Jammer genoeg leest ie nog steeds geen DVD menu's. Ik snap echt niet waarom LG dat niet aanpakt, ik had laatst van een collega hier een (zeer beperkte) Toshiba mediaspeler staan en die kon het wel gewoon. Als de LG dit ook zou kunnen, dan was ie nagenoeg perfect voor mij.
Ik snap ook niet dat ze niet zorgen dat het probleem met de dvd-bestanden wordt opgelost. Een reden voor mij om deze mediaspelen binnenkort te verkopen. Als ik nu een film kijk, pak ik de laptop en die speelt alles af vanaf het netwerk. Dat kan niet de bedoeling zijn van een mediaspeler. Veruit de meeste bestanden die ik download (en volgens mij ook aangeboden worden) zijn dvd's met vob/ifo bestanden....
Anoniem: 377538
Aangezien ik helemaal niet thuis ben in technische dingen dacht ik, ik zoek eens een forum op en hoop dat ze me daar kunnen helpen!
Ik weet hoe ik dingetjes kan downloaden en bekijken, maar dan houd het ook wel zo'n beetje op.
Als ik nu een dvd wil bekijken (vob bestanden) kan ik altijd maar 1 aflevering van die dvd zien, ongeacht of ik bijvoorbeeld VTS 1_0 selecteer of bijvoorlbeeld in dezelfde map VTS 5_0 of VTS 5_1 selecteer.
Ik heb alles trouwens op een externe hdd staan die ik aan de dp1w koppel
Ik heb dit ding gekocht om niet iedere keer dvd's te hoeven branden, maar nu kan ik steeds maar 1 aflevering kijken
Kan iemand mij helpen?
Ik weet hoe ik dingetjes kan downloaden en bekijken, maar dan houd het ook wel zo'n beetje op.
Als ik nu een dvd wil bekijken (vob bestanden) kan ik altijd maar 1 aflevering van die dvd zien, ongeacht of ik bijvoorbeeld VTS 1_0 selecteer of bijvoorlbeeld in dezelfde map VTS 5_0 of VTS 5_1 selecteer.
Ik heb alles trouwens op een externe hdd staan die ik aan de dp1w koppel
Ik heb dit ding gekocht om niet iedere keer dvd's te hoeven branden, maar nu kan ik steeds maar 1 aflevering kijken
Kan iemand mij helpen?
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 377538 op 12-08-2011 14:48 ]
Heb je dit forum eigenlijk wel gelezen??
Dat is het probleem met de LG, hij kan geen dvd menus lezen... Daar gaat het grotendeels over de afgelopen 12 pagina's...
Dat is het probleem met de LG, hij kan geen dvd menus lezen... Daar gaat het grotendeels over de afgelopen 12 pagina's...
Bedankt voor je reactie, dit staat allemaal goed. Indien ik een map met VOB files op mijn F: schijf (2e interne schijf) zet, zie ik wel de map, maar als ik erop klik dan komt er te staan "geen media beschikbaar".Maurice__Smit schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 19:53:
Hoi! Je zou eens kunnen kijken onder 'netwerkcentrum' en kies daar (rechterzijde van het navigeervenster) voor 'Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen'.
Als ik dezelfde map met VOB files in de map Users/Public zet op mijn C: schijf, dan kan ik deze gewoon afspelen zonder problemen. Mijn films wil ik echter niet op mijn C:schijf hebben, maar op een andere schijf. Dit kan toch geen probleem zijn? Enig idee iemand?
UPDATE: het bleek toch een rechtenissue te zijn, na een hoop proberen werkt het eindelijk...
[ Voor 4% gewijzigd door Dalsium op 14-08-2011 14:29 ]
Otto, de N8 heeft toch standaard geen DLNA? Gebruik je hier dan nu een app voor? Zo ja, welke? En kun je dan direct vanuit de gallery foto's pushen naar de DP-1W of kan het alleen via de app?®Otto schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:45:
Bedankt voor de tip! Heb net versie 2.03.01 erop gezet, maar toen vroeg ie gelijk of ik een nog nieuwere versie wilde, nou heb ik versie 2.03.02 erop staan.
Anoniem: 419132
Ik heb deze mediaspeler nu ongeveer 2 weken en heb toch best vaak dat hij files niet wil spelen.
Ik gebruik hem niet streaming, maar i.c.m. een externe harde schijf. Deze bestanden zijn wel gewoon mkv bestanden. Ik heb het idee dat het aan de video-codec ligt. Heeft iemand hier ook ervaring mee en eventueel een oplossing voor?
Dit is de video-codec die wordt aangegeven : x264 [LVL4.1][DXVA]
Ik gebruik hem niet streaming, maar i.c.m. een externe harde schijf. Deze bestanden zijn wel gewoon mkv bestanden. Ik heb het idee dat het aan de video-codec ligt. Heeft iemand hier ook ervaring mee en eventueel een oplossing voor?
Heb je de speler al de laatste update gegeven?Anoniem: 419132 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:08:
Ik heb deze mediaspeler nu ongeveer 2 weken en heb toch best vaak dat hij files niet wil spelen.
Ik zelf heb in het begin 1x een bestand gehad waarvan het geluid het niet deed maar dat was toen na de eerste of tweede update opgelost.
Als je de laatste update er al op hebt staan zou ik niet weten wat het probleem is, ik heb in ieder geval nog geen bestand gehad wat niet afspeelde dus als je het mij vraagt zou ie het gewoon moeten doen.
Updating..............
Ja ik heb de laatste update geïnstalleerd. Van de ongeveer 45 films had ik er dus 7 die het niet deden. Kreeg de melding 'bestandstype wordt niet ondersteund' o.i.d. 7 van de 45 vind ik best veel.
Phoenixx heb jij nog kunnen ontdekken waarom de mkv-bestanden niet worden afgespeeld? Ik heb namelijk hetzelfde probleem en vindt het zeer frustrerend. Heb je eindelijk je film binnen en dan speelt je mediaplayer hem niet af.Phoenixx2000 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 09:22:
Ik heb net op de site van LG gekeken en V2.02.21 is de laatste versie. Dus nog geen nieuwe verschenen. Waar heb je vernomen dat er een nieuwe update zou komen?