Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerturtle
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-01-2024
Gisteren eindelijk besloten naar de winkel te gaan, na het lezen van tig reviews. Ik zou de Western Digital Live TV gaan kopen. Joepie!

Aangekomen in de winkel...o wat ligt daar? Dat ziet er wel erg gelikt uit zeg. Een mediaplayer van LG, om precies te zijn de LG DP1W. Zo aan het twijfelen geslagen dat ik de WD LIVE tv niet meer mee naar huis durfde te nemen...

Na een ochtendje googlen niet veel wijzer geworden. De speler is retenieuw blijkbaar. De enige fatsoenlijke review die ik kon vinden is (hoe ironisch :), hier op Tweakers:

reviews: De LG DP1W: een mediagenieke speler

Het enige wat me tegenhoudt om deze LG aan te schaffen is het gebrek aan info over updates van de firmware. Wellicht is dit omdat te speler nog erg nieuw is.

Ervaringen van gebruikers, tips e.d. zijn welkom.
Alvast dank voor jullie reactie.

Groet
Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbln
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-05 15:56
Ik heb sinds een paar weken deze player. Werkt perfect en speelt tot nu toe alles af. Ook ISO-images. Via WIFI is mijn netwerkschijf of mijn PC te benaderen. Dus geen draden. Gaat schokvrij. Daarnaast had ik nog een kleine externe schijf over. Die heb ik er ook op aangesloten. Handig dat er 2 USB-poorten opzitten, dan hoef ik geen voeding aan te sluiten op de externe schijf. En inderdaad, het ziet er mooi en klein uit.
Ik vind het een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerturtle
Okay, thx voor de info.

EDIT: Heb vandaag het apparaat aangeschaft. Voor de liefhebber, ik zal proberen in dit topic mijn mening, e.d. weer te geven...

Okay, meteen starten dan maar he:
- Na opstarten kreeg ik netjes een wizzard te zien om het apparaat in te stellen. Echter bij de wireless N verbinding krijg ik niets dan foutmeldingen. Na diverse malen reset, 1 laatste poging: Zet de taal default op Engels. En jawel, wireless werkt ook!
- Er is nog bitter weinig te vinden van het apparaat op internet. Op de site van LG zelf zegt de zoekfunctie nog nooit gehoord te hebben van de DP1W :)
- Op zoek naar nieuwe firmware, das de volgende stap.

[ Voor 93% gewijzigd door killerturtle op 16-10-2010 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerturtle
mbln schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 10:43:
Ik heb sinds een paar weken deze player. Werkt perfect en speelt tot nu toe alles af. Ook ISO-images. Via WIFI is mijn netwerkschijf of mijn PC te benaderen. Dus geen draden. Gaat schokvrij. Daarnaast had ik nog een kleine externe schijf over. Die heb ik er ook op aangesloten. Handig dat er 2 USB-poorten opzitten, dan hoef ik geen voeding aan te sluiten op de externe schijf. En inderdaad, het ziet er mooi en klein uit.
Ik vind het een aanrader.
Vraagje: Welke type share heb je gebruikt? Ik heb nu Ubuntu laptop draaien en Imac staan. De op laptop NFS share aangemaakt. Maar deze wordt niet herkend door de DP1W.

Alvast dank voor je reactie.

Groet
Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt1579
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-05 15:06

alt1579

Deus Ex Machina

Ik heb het apparaat afgelopen zaterdagmiddag ook gekocht. De reden dat ik dit ding wilde hebben was om de films vanaf mijn pc af te kunnen spelen op de tv, en tzt ook hd spul. Daarbij was wireless voor mij erg belangrijk, ik had geen trek om nog extra netwerkkabel te moeten aanleggen.

Na installatie, die overigens heel eenvoudig bleek, moest ik mijn pc ook voorbereiden om het apparaat toegang te kunnen verlenen tot mijn mediabestanden. In Windows 7 gaat dat ook heel gemakkelijk... totdat ik dus via de dp1w op zoek ging naar mijn dvd's. Die konden niet worden gevonden (issue 1). Daarbij had ik ook problemen met de verbinding, elke keer dat er een mediabestand werd afgespeeld viel na een kwartier de connectie met de pc weg (issue 2).

Beide issues heb ik uiteindelijk zondagavond opgelost, na een dagje prutsen en testen.
1) De DP1W kan op twee manieren verbinden met mijn Windows7 pc: via de gebruikersbibliotheken (zo noem ik ze maar even, gemakshalve, want zo worden ze door het apparaat getoond), maar ook rechtstreeks met de gedeelde mappen. Als je via de bibliotheken werkt, dan bepalen Windows Media Player en iTunes (als je die gebruikt) welke mediabestanden je kan spelen. Voor mijn muziek zal ik deze optie zeker gebruiken. Voor mijn dvd collectie is de rechtstreekse connectie met de shares de enige optie, want WMP/iTunes kunnen blijkbaar geen divx/vob bestanden streamen.
2) Het onderbreken van de connectie met de pc bleek veroorzaakt te worden door mijn beveiligingssoftware. Geen idee hoe of waarom, maar feit was wel dat als ik die helemaal uitschakelde, de connectie niet meer omviel. Gelukkig bleek er een nieuwe versie van de software beschikbaar te zijn die ik met mijn bestaande licentie kon gebruiken, en met die nieuwe versie was ook het connectieprobleem verholpen.

Als ik nou die handleiding gewoon kon downloaden van de LG site, had ik denk ik niet een halve dag nodig gehad om dit zelf uit te vissen. Dat halve cd'tje dat met het apparaat wordt meegeleverd kan ik nergens op afspelen. Dat is wat mij betreft nog het enige wat als minpuntje blijft, de website van LG biedt geen enkele ondersteuning voor de DP1W. Er is alleen een algemeen verkooppraatje, maar dus geen handleidingen, geen FAQ, geen software, nix. Ik heb ze via de site een mail gestuurd, hopelijk komt er snel e.e.a. beschikbaar.

Ik ben in elk geval over het apparaat nu helemaal tevreden :)

[ Voor 82% gewijzigd door alt1579 op 17-10-2010 22:09 . Reden: Issues opgelost. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbln
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-05 15:56
killerturtle schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 20:30:
[...]

Vraagje: Welke type share heb je gebruikt? Ik heb nu Ubuntu laptop draaien en Imac staan. De op laptop NFS share aangemaakt. Maar deze wordt niet herkend door de DP1W.

Alvast dank voor je reactie.

Groet
Sven
Ik weet niet wat je bedoeld, maar via mijn router zie ik mijn laptop en kan ik media afspelen. Ik heb nog geen ISO's proberen af te spelen welke op mijn laptop staan. Daar heb ik mijn NAS voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerturtle
Vandaag ga ik aan de gang met mijn NAS installatie, een Netgear RDN2000. Ben benieuwd en zal jullie op de hoogte houden.

Op de Ubuntu laptop heb ik vanmorgen nog een Samba share aangemaakt. Deze wordt direct herkend en kan meteen gebruikt worden, na 1x inloggegevens invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerturtle
Tot nu toe werkt alles perfect!

Shares aangemaakt op de Readynas. Deze worden direct herkend.
Muziek afsprelen gaat prima via wireless N verbinding.

To Do --> MKV film wireless streamen. Tis geen must dat dit werkt maar zou wel leuk zijn. Kabelverbinding ligt klaar daar...

Ook iTunes server werkt naar behoren, muziek in mp3 formaat staat in de map music.
Firefly 1x handmatig laten scannen. Vervolgens wordt op de Imac de muziek netjes getoond in iTunes server mapje.

Wat ik nu nog graag zou willen is alle muziek die nu direct in iTunes zelf op de iMac staat verplaatsen naar de NAS. Echter dan kun je blijkbaar je iPhone niet meer synchroniseren --> nog een todo dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt1579

alt1579

Deus Ex Machina

Klinkt goed, tof dat alles werkt :)
Een NAS staat nu bij mij ook op de verlanglijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380208

Vandaag binnen gekregen, werkt perfect. Alleen via WiFi lukt het mij niet. Moet Mediaplayer authoriseren??
Hoe dit werk weet ik niet. Bij een andere PC moet ik eerst een CIFS ID invoeren. Ook de helpdesk kan mij niet verder helpen. Wat doe ik fout. De DP1W ziet wel mijn PC staan maar niet mijn laptop??

Iemand ervaring met het delen met de PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324163

hoi ik heb een lg mediaplayer dp1w gekocht werkt goed allen het geluid wil ik in dts kwaliteit hebben ik heb een optiche kabel naar mijn versterker. maar ik krijg geen dts op mijn versterker .hoe kan ik dit oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerturtle
In de settings, audio vinkje aanzetten bij pass through!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerturtle
Bad news...MKV van 8 gb streamen via WiFi werkt bij mij niet, of ik heb niet genoeg geduld :)
Ik krijg alleen de draaiende cirkel te zien. Via kabel moet ik nog ff testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt1579

alt1579

Deus Ex Machina

Ik heb vandaag ook een mkv geprobeerd, die wilde eerst wel maar na een poosje viel het geluid weg en ging het beeld stotteren. Dit ligt denk ik aan mijn router, die het domweg niet aankan. Tis een G-router, vandaar. Zal de vrouw maar weer eens lief aankijken en vragen of ik een N-routertje mag kopen :)
Had je al met een kabeltje getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36691

Wat vinden jullie van de Youtube client? Werkt ie goed? Kan je inloggen met je Youtube gegevens en je Favorites bekijken? Zoeken, etc?

Ik wil deze DP1W kopen maar er is weinig te vinden over hoe Youtube het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 381470

Sinds vandaag ook in het bezit van de DP1W. Apparaat werkt echt fantastisch. Met kabel is het gelukt om mkv bestanden groter dan 8GB af te spelen.

Er zijn echter wel wat kleine puntjes:

ISO's afspelen geeft hier problemen, het lukt niet om in een DVD-menu te komen. Het afspelen van .ifo-bestanden wil ook niet, aangezien deze bestanden niet herkend worden door de mediaspeler.
Daarnaast wordt mijn Lacie externe HDD niet herkend door de DP1W.

Is het bij iemand al wel gelukt om ISO/ifo af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06-2024

Malebolgia

Move, or be moved

het goed af kunnen spelen van dvd's (iso of ifo) is mij ook nog niet gelukt en nog geen oplossing kunnen vinden online. Iemand anders wel? Dat zou het ding namelijk perfect maken

"People should know when they're conquered..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:07
Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van deze mediaplayer, heb wel de DP1B versie zonder wireless. Het installeren ging erg makkelijk, maar ik heb hier ook het probleem dat de speler geen iso's herkent van mijn netwerk, xvid en mp3's pakt ie wel gewoon. Van mijn externe WD harddisk doen iso's het wel. Ook kan ik zoals rutger hierboven zegt niet in het dvd menu komen, maar je kunt via de menu knop wel het een en andere selecteren, zoals audio, subs ed.

Moet zeggen dat het een genot is om naar te kijken op mijn nieuwe Philps tv, maar het zou perfect zijn als de speler ook gewoon iso's vanaf het netwerk zou pakken. Hopelijk komt LG snel met een firmware-update, het is echter vreemd dat deze speler nog niet te vinden is op de support site van LG.

Update: Ik heb Tversity Media Server geinstalleerd en een iso gemount met PowerIso. Hij ziet nou wel de dvd die ik heb gemount en kan deze ook openen, maar hij opent niet het Video_ts.ifo bestand. Wel kan ik de Vob bestanden afzonderlijk openen en afspelen, maar ik kan dan geen subs selecteren helaas.

[ Voor 16% gewijzigd door ®Otto op 31-10-2010 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 381470

Otto, jij hebt je externe HDD wel aan de praat gekregen? Wil bij mijn Lacie Grand namelijk niet lukken. Krijg elke keer unrecognizable device connected, vervolgens wordt de melding gegeven dat er geen media aanwezig is. Erg vervelend, want nu moet ik alles overzetten naar en streamen vanaf mijn computer.

Kan iemand me hiermee helpen?

Trouwens, vob bestanden zijn inderdaad geen probleem. ISO/ifo daarentegen wel. Waarschijnlijk zit er niets anders op dan wachten op een firmware update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
Ja, mijn WD 1TB HDD werd gelijk herkend. Heb vanmiddag ook een mkv vanaf de HDD afgespeeld en dat ging perfect, ook het DTS geluid. Vervelend dat jouw HDD niet wordt herkend, hopelijk komt er snel een firmware-update.

Heb trouwens nog een bug ontdekt. Ik probeerde voor het eerst Youtube, eerst een paar filmpjes bekeken, dat werkte wel goed. Maar bij het zoeken ging het mis, eerst gaf ie een error dat voor de videoclip geen toestemming was. Dat was nog niet zo erg, maar toen ik daarna weer de zoekfunctie wou gebruiken, gaf ie gelijk weer hetzelfde resultaat met dezelfde melding. Na opnieuw opstarten ging ik iets anders zoeken op Youtube en gaf het resultaat weer zonder melding deze keer. Maar toen ik daarna weer ging zoeken, werd het voorgaande resultaat weergegeven en dat deed ie daarna elke keer opnieuw. Je kunt dus na het zoeken de zoekfunctie niet meer gebruiken, erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
Afgelopen zondag heb ik LG een mail gestuurd waarin ik heb gevraagd of er binnenkort een firmware-update komt voor het afspelen van ISO bestanden vanaf je netwerk. Dit kreeg ik vandaag als reactie:

Geachte Otto,

Graag wil ik u bedanken dat u contact heeft opgenomen met de LG Customer Service.

Er zal binnenkort een update beschik worden gesteld op onze website. Op dit moment is er nog geen ondersteuning omdat het apparaat nog niet zo lang op de markt is.

De update zal verbetering brengen voor de verschillende af te spelen bestanden. Zowel voor een externe schijf als voor het afspelen van bestanden via het netwerk.

Hopende u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest, verblijf ik.

Met vriendelijke groet,

S. Wever
LG Customer Service
0900-543 54 54 (lokaal tarief, ma-vrij: 9.00 uur – 17.00 uur)
www.LG.com <http://www.LG.com/>

Goed nieuws dus, nu maar hopen dat de update er snel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junktroep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-05 14:12
Ik heb sinds een poosje ook een DP1W.
Hier heb ik een raar "probleempje"
Als ik de DP1W en mijn notebook volledig uitzet en mijn windows 2008 server met SMB media shares blijft draaien.
Hierna zet ik het apparaat aan en vervolgens vind de DP1W bij homelink geen apparaten meer. Terwijl mijn server wel gewoon te bereiken is uiteraard. Zet ik nu de notebook aan dan verschijnt in het homelink menu spontaan een lijstje met twee pc's.
Dit heb ik kunnen "oplossen" door in de setup de powerdown op netwerk te zetten. Hierdoor blijft het netwerk actieft en hen je in het homelink menu gelijk de apparten. Ookal staat mijn notebook dan uit, hij blijft hier dan toch tussen staan.

Verder heb ik de DP1W via de bekabeling aangesloten.
Het afspelen van BlueRay rips gaat aanzienlijk beter op deze manier. Echter blijven de WMV HD rips nog regelmatig horten en stoten.
Ik ben in het bezit van een Linksys WRT160N V2 ik denk dat hier het probleem inzit van het niet wireless goed kunnen streamen van BlueRays. Het is nou niet de meest stabiele router van Linksys.
Toch maar is investeren in een Netgear WNDR3700.

P.s Mocht iemand een oplossing weten voor het eerste "probleem" dan houd ik mij van harte aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:41

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Welke firmware hebben jullie eigenlijk op jullie DP1x?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Ik moet morgen afscheid nemen van de DP1W. Prima apparaat, erg van genoten moet ik zeggen. Zit zelf nu te overwegen om er eentje te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junktroep
Ik heb de volgende firmware op de DP1W staan: 20100723V1.09PAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
Ik heb hier op mijn DP1B software versie 20100709V1.07PAL staan.

Gebruik nu de DP1B nu zo'n twee weken en ben er best wel tevreden over, afgezien dat er nog steeds geen update is voor het afspelen van ISO en MKV bestanden vanaf het netwerk. Maar vanaf mijn externe HD pakt ie vrijwel alles en ik ben zeer tevreden over de beeldkwaliteit en het gebruik van de speler. Het enige minpuntje is dat je niet in het normale dvd menu kan komen bij bv. een ISO bestand vanaf de HD, je kunt wel met de menuknop allerlei dingen selecteren.

Wat ik overigens wel vreemd vind, is dat de DP1B en W nog steeds niet te vinden is bij de produktondersteuning op de LG website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phosporus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 10:55
®Otto schreef op maandag 15 november 2010 @ 17:58:
Ik heb hier op mijn DP1B software versie 20100709V1.07PAL staan.

Gebruik nu de DP1B nu zo'n twee weken en ben er best wel tevreden over, afgezien dat er nog steeds geen update is voor het afspelen van ISO en MKV bestanden vanaf het netwerk. Maar vanaf mijn externe HD pakt ie vrijwel alles en ik ben zeer tevreden over de beeldkwaliteit en het gebruik van de speler. Het enige minpuntje is dat je niet in het normale dvd menu kan komen bij bv. een ISO bestand vanaf de HD, je kunt wel met de menuknop allerlei dingen selecteren.

Wat ik overigens wel vreemd vind, is dat de DP1B en W nog steeds niet te vinden is bij de produktondersteuning op de LG website.
Het schijnt dat je op 2 verschillende manieren verbinding kan maken met je netwerkbestanden
alt1579 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 20:45:

Na installatie, die overigens heel eenvoudig bleek, moest ik mijn pc ook voorbereiden om het apparaat toegang te kunnen verlenen tot mijn mediabestanden. In Windows 7 gaat dat ook heel gemakkelijk... totdat ik dus via de dp1w op zoek ging naar mijn dvd's. Die konden niet worden gevonden.

Beide issues heb ik uiteindelijk zondagavond opgelost, na een dagje prutsen en testen.
1) De DP1W kan op twee manieren verbinden met mijn Windows7 pc: via de gebruikersbibliotheken (zo noem ik ze maar even, gemakshalve, want zo worden ze door het apparaat getoond), maar ook rechtstreeks met de gedeelde mappen. Als je via de bibliotheken werkt, dan bepalen Windows Media Player en iTunes (als je die gebruikt) welke mediabestanden je kan spelen. Voor mijn muziek zal ik deze optie zeker gebruiken. Voor mijn dvd collectie is de rechtstreekse connectie met de shares de enige optie, want WMP/iTunes kunnen blijkbaar geen divx/vob bestanden streamen.
1. Via Windows media center/player
2. Via een externe map/map delen.

MKV/ISO bestanden die je koppelt via Windows media center/player hebben de neiging niet te werken op de xbox 360. Lijkt me dan ook logisch dat ze niet werken op de LG.
Misschien dat je op de andere manier kan koppelen en dan hier melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:22

Freedive

] Ken sent me _

Sinds vandaag ook binnen.
Alles werkt soepel, MKV bestanden ziet de LG helemaal niet...Maar als ik de extensie aanpas naar .avi ziet de LG hem wel en kan deze normaal afspelen.

Tot nu toe prima ding zo te zien.
Echter ziet de LG de subs niet, iemand een idee hoe dit zou kunnen komen ?

nb.
Firmware = 20100723V1.09PAL

[UPDATE]
Op mijn Windows 7 pc speelt ie zonder problemen MKV met subs af.

[ Voor 10% gewijzigd door Freedive op 16-11-2010 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Er komt heel snel een nieuw update online, hiermee zou het afspelen van MKV's en ISO's via het netwerk probleem meer mogen zijn. :Y)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

pven schreef op woensdag 17 november 2010 @ 07:11:
Er komt heel snel een nieuw update online, hiermee zou het afspelen van MKV's en ISO's via het netwerk probleem meer mogen zijn. :Y)
Nou ben benieuwd! enig idee hoe snel heel snel is ? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
phosporus schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 11:56:
[...]

Het schijnt dat je op 2 verschillende manieren verbinding kan maken met je netwerkbestanden

[...]

1. Via Windows media center/player
2. Via een externe map/map delen.

MKV/ISO bestanden die je koppelt via Windows media center/player hebben de neiging niet te werken op de xbox 360. Lijkt me dan ook logisch dat ze niet werken op de LG.
Misschien dat je op de andere manier kan koppelen en dan hier melden?
Ik heb geprobeerd de bestanden te delen op de gewone manier en via de bibliotheken, allebei zonder resulaat. Ook heb ik het programma Tversity geprobeerd, het programma kan wel een Video_ts map zien en afzonderlijk de Vob bestanden afspelen, maar verder niet, dus geen iso's en mkv's vanaf je netwerk.
pven schreef op woensdag 17 november 2010 @ 07:11:
De klantenservice van LG zei een paar weken terug dat er binnenkort een update zou komen, ben dus erg benieuwd wat ze met binnenkort bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phosporus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 10:55
®Otto schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:39:
[...]

Ik heb geprobeerd de bestanden te delen op de gewone manier en via de bibliotheken, allebei zonder resulaat. Ook heb ik het programma Tversity geprobeerd, het programma kan wel een Video_ts map zien en afzonderlijk de Vob bestanden afspelen, maar verder niet, dus geen iso's en mkv's vanaf je netwerk.

[...]

De klantenservice van LG zei een paar weken terug dat er binnenkort een update zou komen, ben dus erg benieuwd wat ze met binnenkort bedoelen.
Dankjewel voor je antwoord. Nu ik dit zo lees wacht ik nog even met het kopen van dit product totdat de update er is. De grootste reden om dit product te kopen was omdat hij MKV en ISO over het netwerk zou kunnen afspelen. Heb nu een Xbox360 die al AVI e.d. kan afspelen.

• Junktroep
Als je gewoon een SMB share aanmaakt speelt dit ding prima mkv en iso af op mijn DP1W

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Klopt Junktroep, dat was bij mij ook het verschil, via DLNA werkt het gewoon niet goed.

• pven
  • Niet online
Freedive schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:51:
[...]

Nou ben benieuwd! enig idee hoe snel heel snel is ? :9
Is al uit, zal niet lang meer duren voordat het te downloaden is. :Y)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt1579

alt1579

Deus Ex Machina

Onderstaande wilde ik graag met jullie delen, alhoewel dit wellicht niet specifiek met dit merk/type mediaspeler te maken heeft:

Heb je Windows 7, dan geldt dit misschien ook voor jou!

Wanneer je Windows Live Essentials 2011 installeert, dan is het mogelijk dat je daarna vanaf je mediaspeler (middels CIFS) niet meer op de pc kan inloggen. Je krijgt een melding dat de gebruikersnaam/wachtwoord niet correct is. Als je tegen dit issue aanloopt, dan lijkt vooralsnog de enige oplossing: Live Essentials eraf te knikkeren. 8)7

Ik had dit issue dus met de DP1W en het kostte me weer twee dagen Googlen en prutsen voordat ik de oplossing gevonden had, dit wilde ik jullie besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

De nieuwe firmware staat online:

http://www.lg.com/nl/comp...n/mediaspeler/LG-DP1W.jsp
Directe link: http://www.lg.com/nl/products/documents/20100909V2_02.zip

Vanavond er maar eens opgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89440

Geen release notes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Nopez niet kunnen vinden ook niet in het zipje :'(

Misschien dat pven nog iets kan vertellen erover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junktroep
Zo daar ga ik straks ook is mee aan de gang. Bedankt voor de info.
Zal ervaringen posten zodra ik er mee heb getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-05 22:34

defcon84

Multipass?

Hopelijk lost het mijn 720p playback probleem op :-)

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerturtle
Ga vanavond aan de slag met de nieuwe firmware!

Get it here: http://www.lg.com/nl/products/documents/20100909V2_02.zip

Resultaten volgen...

Groet
Sven

[ Voor 8% gewijzigd door killerturtle op 24-11-2010 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerturtle
Net getest: de firmware wordt niet herkend via USB stick.
Zowel de volledige .zip file als ook uitgepakte file worden niet herkend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Bij mij wel (wel met uitgepakte zip). Misschien even minuut wachten dan naar updaten firmware gaan.
Dan zoeken dan wachten op de melding.
Dan nog een keer zoeken en bij mij pakte ie hem toen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
Bij mij is de update wel gelukt, maar ik kan geen merkbare verschillen ontdekken. Zo speelt ie nog steeds geen iso's vanaf 't netwerk, mkv's heb ik nog niet geprobeerd. Ook kan ik nog steeds niet in het dvd-menu komen bij een iso vanaf mijn externe HD.

• digifan
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-02-2023
Mijn review:
Heb de DP1W nu een maand of twee.

Het apparaat is mooi compact en ziet er ook nog eens mooi uit.
De netwerk installatie was een fluitje van een cent, ik draai ubuntu op alle PC's en laptops in huis en maak gebruik van een DS209 van Synology.

Bij het verder fraai ogende apparaat heb ik een aantal nare eigenschappen geconstateerd:
-De menu keuzes Foto, Muziek en Video hebben alleen betrekking op aangesloten USB media.
Homelink voor alles wat via het netwerk is te vinden, dit is erg verwarrend je kan geen "shortcuts" naar mappen met video, audio of foto content definiëren, zodat het navigeren een vervelende bezigheid wordt.
- Foto's die je via je NAS of netwerk in diashow bekijkt kan je niet voorzien van achtergrond muziek via datzelfde netwerk maar alleen middels een usb opslag apparaat. Dit is jammer, want ik ga echt niet iedere keer een collectie op usb kopieren. Ergo een diavoorstelling wordt snel saai.
Bovendien zijn een aantal overgangen blijkbaar te zwaar voor de processor omdat ze schokkerig afspelen.
-Video, Het is bij kopieen van DVD's (ISO) niet mogelijk om in het menu te navigeren.
Ook in vob's kan het menu niet worden gebruikt.
Nadat een bepaald bestand is afgespeeld weigert het apparaat een andere media indeling af te spelen, het apparaat zegt doodleuk dat het bestand niet wordt ondersteunt (ook al geeft de handleiding aan van wel). Opnieuw opstarten is dan het devies. Ondertitels worden ook niet verwerkt, althans de srt's werden niet gelezen tijdens het afspelen van een avi.
Met audio zit het redelijk snor hier ben ik nog geen eigenaardigheden tegen gekomen, handig is de mogelijkheid tot het afspelen van mappen, dit kon mijn vorige media speler niet. Het maken of gebruiken van speellijsten heb ik nog niet getest.
-Netcast, het is jammer dat er alleen youtube, picasa en een weather applicatie beschikbaar zijn, internet tv en radio (oa pandora) zoueen leuke toevoeging zijn. helaas het mag niet baten.

Toch krijg je voor je geld een redelijk gebruiksvriendelijk apparaat, maar LG had toch eigenlijk beter z'n best moeten doen.
Hopelijk wordt dit alles middels een firmware update verbeterd.

[ Voor 0% gewijzigd door digifan op 25-11-2010 01:44 . Reden: spelfouten ]

• Afiso
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-05 22:47
Als cadeau heeft mijn vriendin deze media player voor me gekocht. Had der al getipt dat ik hem handig vind.
Ik ben er zeer blij mee, echt super apparaat. Mijn WD externe schijf had ik eraan hangen en hij speelde alles uitstekend af. Afgelopen zondag heb ik een draadloze router gekocht de Netgear WNR3500L. Handige van is dat je een externe schijf eraan kan sluiten. Heel handig, want met mijn LG DP1W speel ik nu al mijn bestanden via de externe schijf af die aan de router is aangesloten. Alles werkt toppie!

Heb alleen een vraagje, waarom krijg je soms een melding van video beveiligd door user als je bepaalde youtube filmpjes wil afspelen?

Ga de LG speler nu ff updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-05 22:34

defcon84

Multipass?

digifan schreef op donderdag 25 november 2010 @ 01:41:
Nadat een bepaald bestand is afgespeeld weigert het apparaat een andere media indeling af te spelen, het apparaat zegt doodleuk dat het bestand niet wordt ondersteunt (ook al geeft de handleiding aan van wel). Opnieuw opstarten is dan het devies.
dat had ik ook!
het apparaat verslikte zich op een (homemade) 720p x264 mkv
en toen kon ie andere files ook niet meer afspelen..
na een reboot was het opgelost..

alle andere 720p x264 mkvs die ik heb speelt ie wel gewoon af hoor :)
Ondertitels worden ook niet verwerkt, althans de srt's werden niet gelezen tijdens het afspelen van een avi.
Stream je via DLNA? subtitles zitten namelijk niet in het DLNA protocal opgenomen..
als je gewoon via Samba/SMB werkt, dan gebruikt ie wel gewoon de srt's.

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06-2024

Malebolgia

Move, or be moved

Vorige post over problemen met DVD's: ben er achter dat de DP1W niet altijd in staat is om een VIDEO_TS map met losse VOBs goed af te spelen (geen subs / andere talen kunnen kiezen); als je die echter netjes in een ISO giet en je speelt die af dan is het probleem verholpen.

Even een ander vraagje: hierboven wordt gezegd dat de DP1W mappen audio kan afspelen; kunnen jullie dat allemaal? Ik krijg het niet voor elkaar om een map met daarin submappen met audio af te spelen; dus bijv. als je een folder hebt van Café del Mar met daarin 11 mappen voor de verschillende Volumes, kan ik steeds maar 1 map tegelijk af spelen. Hebben jullie dit 'probleem' ook of kan een nieuwe firmware versie hierbij helpen?

"People should know when they're conquered..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346192

Ik heb de DP1W sinds kort in huis. Echter nu heb ik het probleem dat ik geen .srt bestanden onder mijn video kan terugzien. Ik heb de (losse) .srt bestanden geplaatst in de folder van de bijbehorende film/video maar ik krijg geen ondertitels. Hoe werkt de ondertiteling? Moet die in de film ingebakken zitten?
Volgens het booklet zou de speler deze bestanden moeten herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Heeft de srt exact dezelfde bestandsnaam als de mkv/avi/whatever? Over het algemeen is dat voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218579

Bixxa, via DLNA werken subs niet, wanneer je via windows share/SMB werkt, werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enthroned
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-05 12:13
Hoe zijn de ervaringen met de nieuwe firmware?
Iemand al enige verbeteringen ontdekt of kan ik net zo goed de originele firmware blijven gebruiken?

Heb niet zo veel vertrouwen in LG support (door mijn ervaring met LG mobiel) en wil dus liever eerst weten of het enig nut heeft.

Updating..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Vandaag de LGDP1 binnengekregen ziet er mooi uit , aangesloten en ging al meteen mis.
Bij het openen van een mkv op aangesloten usb hd liep hij vast.
Herstart en weer hetzelde probleem , dan maar de nieuwe firmware erop en het was opgelost.
Ook het delen op het netwerk is een fluitje van een cent, wat bij andere spelers nog wel een een probleem is.
Al met al voor dit geld een leuke aanwinst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt1579

alt1579

Deus Ex Machina

Enthroned schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 16:17:
Hoe zijn de ervaringen met de nieuwe firmware?
Iemand al enige verbeteringen ontdekt of kan ik net zo goed de originele firmware blijven gebruiken?

Heb niet zo veel vertrouwen in LG support (door mijn ervaring met LG mobiel) en wil dus liever eerst weten of het enig nut heeft.
Nieuwe firmware installeren was een eitje, maar omdat er geen releasenotes bij zitten weet ik niet welke issues hiermee moeten zijn opgelost. Ik had op zich geen problemen met de vorige firmware, en had stiekum een beetje gehoopt dat ze de online services hadden uitgebreid met bijvoorbeeld internet radio of zo. Ik heb dus nog geen verschil kunnen ontdekken.
Neemt niet weg dat het goed is om altijd de laatste versie van de firmware te installeren, volgens mij.

Toevoeging: Ik heb vandaag een mailtje gezonden naar LG support met de vraag of ze mij de releasenotes konden toezenden. Ik was positief verrast dat ik dezelfde dag nog antwoord kreeg, maar was teleurgesteld dat het antwoord was dat er geen releasenotes beschikbaar zijn voor de firmware update. Als toetje kreeg ik nog wel de Quick Start handleiding in de bijlage, 19MB groot. Beter iets dan niets, zelfs al is het overbodig 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door alt1579 op 22-12-2010 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Ondertitels mogen van mij betere dikkere schaduwrand hebben, en een videowall zo ook mooi zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Theodor op 22-12-2010 21:27 ]

• Theodor
Ook leuk hij herkent de halve tijd niet mijn 750gig 2.5 wd schijfje niet.

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Theodor schreef op donderdag 23 december 2010 @ 19:45:
Ook leuk hij herkent de halve tijd niet mijn 750gig 2.5 wd schijfje niet.
Op beide usb poorten niet? Waarschijnlijk krijgt je hd te weinig stroom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Dacht ik ook al maar moet toch niet kunnen.
Op de WD TV Live nooit een probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Bericht van LG firmware updaten dan is het opgelost, hhhm ja die staat er al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwantec
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-05 11:56
Een week of 2 geleden heb ik de LG DP1W aangeschaft. Dit apparaat heeft alleen problemen met opstarten. Dan blijft het rode lampje knipperen aan de voorzijde en start het systeem niet op. De stroom dient dan af en weer aangesloten te worden. Meestal doet hij het dan wel weer. Maar het kan zo zijn dat dit 3 keer moet gebeuren om het apparaat aan te krijgen.
Ik heb de firmware al ge-update naar de meest recente update van de LG website. Dit heeft niet mogen helpen.
Als het apparaat werkt, dan is hij echt super en speelt alles af. Behalve DVD's die uitgepakt zijn in VOB files. Als hij dan van de ene naar de andere VOB-file wil, dan slaat hij een seconde of twee over. Wat ontzettend irritant is als je een film aan het kijken bent. Het DVD menu werkt overigens ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Heb maar weer eens gemaild ivm het niet vinden het harde schijfje.
Ik moet hem 2 tot 3 keer aan en uitzetten voordat hij hem vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junktroep
Junktroep schreef op zondag 14 november 2010 @ 19:58:
Ik heb sinds een poosje ook een DP1W.
Hier heb ik een raar "probleempje"
Als ik de DP1W en mijn notebook volledig uitzet en mijn windows 2008 server met SMB media shares blijft draaien.
Hierna zet ik het apparaat aan en vervolgens vind de DP1W bij homelink geen apparaten meer. Terwijl mijn server wel gewoon te bereiken is uiteraard. Zet ik nu de notebook aan dan verschijnt in het homelink menu spontaan een lijstje met twee pc's.
Dit heb ik kunnen "oplossen" door in de setup de powerdown op netwerk te zetten. Hierdoor blijft het netwerk actieft en hen je in het homelink menu gelijk de apparten. Ookal staat mijn notebook dan uit, hij blijft hier dan toch tussen staan.
Ik heb de oorzaak van dit euvel gevonden. Mijn laptop was computer browser. Ik heb nu op mijn server deze service op automatische gezet en op de laptop disabled. Het probleem is nu verdwenen.
Misschien dat andere hier ook wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:24
hier de releasenotes van deze speler.

Release note of the latest firmware DP1

20101122V2.02.09

� What is new?
� Runtime bar scenario improve with return key
� Skip "Error detection and fix algorithm" for USB storage detection(HDD)
� List mode add
� Cellphone amr/sqcm audio support
� Subtitle readability improve
� DVD navigation function Block
� Cover art function add
� TV auto resolution setting improve
� Field file issue improve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Cover art function add
waar moet ik dat dan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HP12
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-12-2021
Heb ergens gelezen dat deze speler draadloos alleen werkt op de 2,4 GHz en niet op de 5 GHz-band.
Is dit juist ?
Zo ja, is dit een hardware- of software kwestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 21:40

robertwebbe

Robert Webbe

HP12 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 16:47:
Heb ergens gelezen dat deze speler draadloos alleen werkt op de 2,4 GHz en niet op de 5 GHz-band.
Is dit juist ?
Zo ja, is dit een hardware- of software kwestie?
Hardware. Er zit alleen een 2.4GHz chipset in.
Maar dat lijkt me toch niet zo'n probleem, de meeste high-end routers die 5 GHz hebben zijn dualband.

[ Voor 13% gewijzigd door robertwebbe op 29-06-2011 20:22 ]

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:27
Twee vragen:
- speelt deze AVCHD af?
- Kan je bestanden van een share verwijderen na het kijken?

Vooral dat verwijderen vind ik belangrijk: kijk nu bestanden rechtstreeks via een LG TV, maar dan kun je ze na kijken niet weggooien, waardoor je nogal eens een oude aflevering zit te kijken wegens niet weggegooid :(

• Theodor
Terug gestuurd raar apparaat , wegens het niet vinden van mijn schijfje.

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

matthijst schreef op donderdag 30 december 2010 @ 09:15:
Twee vragen:
- speelt deze AVCHD af?
- Kan je bestanden van een share verwijderen na het kijken?

Vooral dat verwijderen vind ik belangrijk: kijk nu bestanden rechtstreeks via een LG TV, maar dan kun je ze na kijken niet weggooien, waardoor je nogal eens een oude aflevering zit te kijken wegens niet weggegooid :(
Ja.
Nee, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390226

Mijn DP1W herkent mijn notebook (XP-prof) niet, terwijl ze beide uiteraard op mijn netwerk zijn aangesloten.

Heeft iemand een tip voor mij? Graag in Jip & Janneke taal, zonder al te veel techniesche termen :-)

bvd
Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390112

Hoi Alt1579 of diegene die mij kan helpen;),

Op het forum zag ik dat je ook een LG DP1W mediaplayer hebt. Nu heb ik het probleem dat ik mappen wel kan delen in windows 7 64 bit. Alleen als ik deze mappen beneden wil benaderen op mijn mediaplayer dan kan deze geen inhoud vinden in de gedeelde mappen?? Dus ik kan via shared maps geen media streamen. Via de mediaplayer van windows lukt dit wel maar dat vind ik een beetje omslachtig.

Weet jij nu hoe ik VOB-bestanden en ISO-bestanden onder andere kan streamen vanuit de gedeelte mappen op mijn pc?

Alvast bedankt voor een reactie.

Groet Mark
alt1579 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 20:45:
Ik heb het apparaat afgelopen zaterdagmiddag ook gekocht. De reden dat ik dit ding wilde hebben was om de films vanaf mijn pc af te kunnen spelen op de tv, en tzt ook hd spul. Daarbij was wireless voor mij erg belangrijk, ik had geen trek om nog extra netwerkkabel te moeten aanleggen.

Na installatie, die overigens heel eenvoudig bleek, moest ik mijn pc ook voorbereiden om het apparaat toegang te kunnen verlenen tot mijn mediabestanden. In Windows 7 gaat dat ook heel gemakkelijk... totdat ik dus via de dp1w op zoek ging naar mijn dvd's. Die konden niet worden gevonden (issue 1). Daarbij had ik ook problemen met de verbinding, elke keer dat er een mediabestand werd afgespeeld viel na een kwartier de connectie met de pc weg (issue 2).

2) Het onderbreken van de connectie met de pc bleek veroorzaakt te worden door mijn beveiligingssoftware. Geen idee hoe of waarom, maar feit was wel dat als ik die helemaal uitschakelde, de connectie niet meer omviel. Gelukkig bleek er een nieuwe versie van de software beschikbaar te zijn die ik met mijn bestaande licentie kon gebruiken, en met die nieuwe versie was ook het connectieprobleem verholpen.

Als ik nou die handleiding gewoon kon downloaden van de LG site, had ik denk ik niet een halve dag nodig gehad om dit zelf uit te vissen. Dat halve cd'tje dat met het apparaat wordt meegeleverd kan ik nergens op afspelen. Dat is wat mij betreft nog het enige wat als minpuntje blijft, de website van LG biedt geen enkele ondersteuning voor de DP1W. Er is alleen een algemeen verkooppraatje, maar dus geen handleidingen, geen FAQ, geen software, nix. Ik heb ze via de site een mail gestuurd, hopelijk komt er snel e.e.a. beschikbaar.

Ik ben in elk geval over het apparaat nu helemaal tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390327

vervelend probleem met ISO en VOB bestanden; zo heb ik de planet eart dvd's als iso op m'n Lacie NAS te staan. Deze kan ik daar wel afspelen, maar zonder menu. Wel mee te leven, ware het niet dat er op één dvd twee afleveringen staan, en alleen de eerste afgespeeld wordt. Bij doorbladeren naar een volgend hoofdstuk wordt dan niet de tweede aflevering op dezelfde (ISO dus) gepakt, maar wordt er doorgesprongen naar de eerste aflevering op de volgende dvd...erg lastig dus: iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390345

Beste kenners,

Ik heb sinds twee dagen dit mooie apparaat.
Bij m'n ouwe heer geinstalleerd op windows xp, even wat moeite gehad met het netwerk maar inmiddels draaid ie fantastisch.

Maar nu ik zelf.
Heb het ding aan het netwerk gehangen, en binnen een minuut zat ie aan het net.
Perfect tot nu toe.
Dan afspelen van video_ts, onmogelijk.
Hij laat ongeveer 1 beeld per 5 seconden zien.
Een film duurt dan al gauw 6 uur.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Windows 7 64 bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junktroep
Ik zou de SMB share gebruiken om dingen af te spelen. Mocht je dit al niet doen.
Dan heb je waarschijnlijk geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390345

Junktroep,
Bedankt voor je reactie.
Ik ben even aan het zoeken geweest,
maar nu kom ik in een wereld waar ik totaal niets van weet.
Durf het bijna niet te vragen maar is er misschien een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390112

En iemand bekend met mijn probleem?

Gisteren streamde hij trouwens blu-ray bestanden niet goed. eerste minuut beeld en geluid. beeld wat stotterend en geluid viel daarna weg??

Veel kinderziektes heeft het apparaat volgensmij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt1579

alt1579

Deus Ex Machina

Anoniem: 390112 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:03:
Hoi Alt1579 of diegene die mij kan helpen;),

Op het forum zag ik dat je ook een LG DP1W mediaplayer hebt. Nu heb ik het probleem dat ik mappen wel kan delen in windows 7 64 bit. Alleen als ik deze mappen beneden wil benaderen op mijn mediaplayer dan kan deze geen inhoud vinden in de gedeelde mappen?? Dus ik kan via shared maps geen media streamen. Via de mediaplayer van windows lukt dit wel maar dat vind ik een beetje omslachtig.

Weet jij nu hoe ik VOB-bestanden en ISO-bestanden onder andere kan streamen vanuit de gedeelte mappen op mijn pc?

Alvast bedankt voor een reactie.

Groet Mark

[...]
Op welke manier probeer je de map te openen: via de link "<usernaam> op <computernaam>" of via het blauwe icoontje met alleen de computernaam? Als je die laatste gebruikt, zou je ook de inhoud van de mappen moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390944

Hoi allemaal, zal me eerst even voorstellen.
Marcel, moonfog is een combinatie van de eerste letters van de namen van mijn gezin.
Eigenlijk een paar vragen.
Bestanden vindt hij allemaal draadloos. Zowel met windows mediaplayer als met Tversity.
Alleen de beloofde ISO wil niet, komt überhaupt niet in beeld in de mappen waarin hij zou moeten staan. Deze mappen worden allemaal gedeeld. Iemand enig idee welk vinkje er niet goed staat?
Ook zo Sopcast moeten kunnen draaien op deze Mediaplayer.
En bij opstarten van de player moet ik iedere keer weer het menu door, dwz wachtwoord etc invullen van netwerk, zou toch ook niet hoeven?
Ik hoor graag van jullie. BVD, Marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junktroep
@Bkoop
In de handleiding op het kleine cd'tje staat goed uitgelegd hoe je een windows share moet aanmaken en hoe je hier via je DP1W op kan inloggen.

@Moonfog
Wat betreft dat telkens die config moeten doorlopen. Hier heb ik ook wel eens last van gehad. Dit is op te lossen door na het doorlopen van de config de DP1W uit te zetten. Vervolgens weer aan te zetten, de andere systeemsettings aan te passen indien nodig en de DP1W weer uit te zetten. Verder zou ik je ook willen aanraden om het mediasharen niet via Mediaplayer, Tversity oid te doen maar gewoon via de windows shares (SMB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
  • Laatst online: 01-05-2020
Hier werkt alles prima. Zowel via DLNA alsook SMB.

Enige probleem is dat met EyeTV (Mac) opnames van TV wel afgespeeld kunnen worden maar erg complex. Gevolg is dat ik ze allemaal exporteer naar de NAS.

Vooral erg mooi is dat je na "Home Link" direct alle beschikbare DLNA Servers en Shares te zien krijg. Dus geen moeizaam door menu's fietsen. Jammer weer wel dat je niet kunt aangeven dat je sommige niet wilt zien. Zo wordt de LG zelf als Share getoond terwijl daar niks te sharen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor jullie reacties.
Ondertussen gereset beginscherm is nu gewoon goed dus dat is voor de bakker.
TVersity werkt op zich gewoon wel goed.
SMB, moet ik dan een progje installeren?
Verder ben ik ook wel benieuwd hoe ik Sopcast op mijn tv zou kunnen bekijken.
Maar nogmaals bedankt voor de reacties.
Groetjes, Marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junktroep
@ TonVH Het sharen van de DP1W kun je bij Config -> Network -> Sharing on network uitzetten. Als dit op disabled staat is de DP1W vanaf het netwerk niet meer zichtbaar.

@Moonfrog Op de mini CD die bij de DP1W zit staat in de manual goed uitgelegd hoe je windows shares aan kunt maken en kunt gebruiken in je DP1W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Junktroep.
heb hier een cd welke alleen de uitleg in het Engels geeft helaas.
ben niet helemaal vreemd met het Engels maar vindt de uitleg wat summier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Ik had via mail LG gevraagd hoe Cover Art werkte maar schijnt een echt probleem te zijn want kreeg bericht dat ze de vraag naar de 2nd line hadden doorgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenixx2000
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-05 00:27
Vindt het een goed apparaat. Het verbinden met draadloos netwerk ging prima, gebruik van youtube gaat ook goed. Het draadloos streamen van films gaat nog niet van harte, maar dat komt door mijn gare asus g router. Ik ga dus binnenkort een nieuwe router aanschaffen, ik denk een dualband en ook koop ik binnenkort een NAS.

Ik vraag mij af, kan ik eventueel een usb wifi dongle dualband aansluiten op de dp1w waardoor ik zowel op 2.4 als 5Ghz channels kan gebruiken, want het apparaat zelf bied alleen ondersteuning voor 2.4 Ghz.

Daarnaast ben ik nog aant prutsen met het toevoegen van mappen in windows media player. Als ik een map toevoeg in bijvoorbeeld "video", dan zie ik de map niet staan in WMP. Nog meer mensen die hier last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey Phoenix, daarom gebruik ik Tversity, veel handiger. Je kunt welke map dan ook met de rechtermuisknop toevoegen aan Tversity.

Sopcast aan de praat gekregen middels deze link: _/-\o_
http://www.brighthub.com/...eater/articles/54231.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sopcast draait ondertussen volledig.
Maar ook hier willen de ISO nog niet.
Moet toch wel kunnen eigenlijk.
Maar de ISO wordt niet eens herkent. VOB wel maar die bestanden kan je alleen stuk voor stuk afspelen dus dat werkt ook niet.
Nieuwste firmware staat er ook al op.
Voor de rest een prima apparaatje hoor maar jammer van de ISO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenixx2000
Kan je met Tversity ook zoeken via de mediaplayer of moet je dat zoeken en aanzetten op je pc? Ben benieuwd of uitzending gemist ook kan bekijken via de mediaplayer...

edit: Ik heb Tversity geinstalleerd en het werkt prima. Bij het toevoegen van mappen worden direct alle bestanden gezien door de mediaspeler, (want bij windows media player ziet hij geen video's).

Ook het toevoegen van een link van het internet bij Tversity gaat goed, maar het geluid doet het niet bij het afspelen (bij films wel). Heeft iemand nog tips?

[ Voor 52% gewijzigd door Phoenixx2000 op 18-01-2011 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
LG heeft een perfecte methode gevonden om hun helpdesk te ontlasten en problemen te vermijden.

Hoe? Simpel!

Je zorgt dat klanten alleen via een moeizaam webformulier vragen kunnen stellen. Vervolgens stuur je na enige tijd een nietszeggend antwoord waardoor de klant met nog meer vragen komt te zitten dan hij al had.

Vanzelfsprekend geef je de klant geen mogelijkheid om op de mail te reageren. De klant is dus verplicht weer dat webformulier in te vullen met daarin zijn oorspronkelijke probleem, het verkregen antwoord en dan weer de vragen die daaruit ontstaan.

Ik bedank voor dat soort procedures en koop voortaan geen LG produkten meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Je kunt natuurlijk ook de vraag stellen aan de winkel waar je hem gekocht hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door robertwebbe op 20-01-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Alsof de Mediamarkt support geeft op een apparaat als dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Ik heb hem niet bij de MM gekocht maar los daarvan moet ik de eerste winkel nog tegenkomen die op wat dieper gravende technische vragen het antwoord weet.

Verder gaat het primair over het totale ontbreken van enige fatsoenlijke feedback met en van de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad geeft LG zelf vage antwoorden en bij de MM komen ze niet verder dan, Ja het zou het moeten kunnen afspelen.
LG zegt: er zal wel een verkeerde file in de ISo zitten, ja zo kan ik het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142694

Is er ergens een fatsoenlijke handleiding te vinden over dit apparaat en hoe via netwerk te verbinden met een Vista-computer? Ben nu al ellendig lang bezig om een gedeelde map herkenbaar te krijgen in de DP1W maar mijn computer wordt simpelweg niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenixx2000
Anoniem: 142694 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 19:06:
Is er ergens een fatsoenlijke handleiding te vinden over dit apparaat en hoe via netwerk te verbinden met een Vista-computer? Ben nu al ellendig lang bezig om een gedeelde map herkenbaar te krijgen in de DP1W maar mijn computer wordt simpelweg niet gevonden.
Ik krijg dat ook moeilijk voor elkaar omdat je de bestanden moet delen in de library van windows media player en ik haat dat programma. Je kan beter (gebruik ik ook) Tversity downloaden. Met dat programma kan je heel makkelijk al je bestanden en mappen delen.

Verder heb ik vanmorgen met dvd shrink een map met VOB en IFO files in een ISO bestand gegoten, maar de mediaplayer ziet de ISO helemaal niet. Iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Phoenixx2000 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 15:13:
[...]

Ik krijg dat ook moeilijk voor elkaar omdat je de bestanden moet delen in de library van windows media player en ik haat dat programma.
Gewoon filesharen via windows-shares werkt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenixx2000
blaataaps schreef op zondag 13 februari 2011 @ 15:43:
[...]

Gewoon filesharen via windows-shares werkt niet?
Nou, dan vindt ie m wel, maar windows media player pakt niet al mn bestanden. En dat is wel nodig, volgens mij om ze zichtbaar te maken voor de mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik snap niet wat windows media player met windows-shares te maken heeft, volgens mij heb je windows media player helemaal niet nodig?
Gewoon bestanden delen via cifs/smb, en dan kan de speler erbij, geen gedoe met een library ofzo (er is hier nergens windows media player te bekennen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenixx2000
Waarschijnlijk heb ik m ook niet nodig, alleen als ik via de mediaplayer naar mijn pc ga, dan kan dat indd via cifs en ik weet niet hoe dat werkt. Zou niet weten welke gebruikersnaam en ww ik dan nodig heb of waar ik die kan vinden.

Hoe stel ik dat in dan op m'n pc? heb ik daar nog een progje voor nodig?

[ Voor 14% gewijzigd door Phoenixx2000 op 13-02-2011 17:41 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste