Ik geen flauw idee en ik ben er ook wel klaar mee. Ik kan geen MKV, ISO en VOB files afspelen en daar heb ik de speler juist voor gekocht... Afgelopen twee weken voor een serie die ik heb gedownload de laptop via HDMI aan de TV gehangen en dat werkt altijd in het netwerk. Ik ga de speler verkopen denk ik en rustig aan op zoek naar wat anders. Dus heeft iemand interesse, voor € 50,- mag hij weg.Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 07:43:
[...]
Phoenixx heb jij nog kunnen ontdekken waarom de mkv-bestanden niet worden afgespeeld? Ik heb namelijk hetzelfde probleem en vindt het zeer frustrerend. Heb je eindelijk je film binnen en dan speelt je mediaplayer hem niet af.
Verwijderd
Oke jammer, ben inderdaad ook al op zoek naar andere alternatieven. Het is wel jammer want in alle reviews wordt gezegd dat deze juist alles speelt, maar valt knap tegen.
Ik gebruik Nokia Play to en via deze app kan ik foto's, muziek en video's pushen naar mijn DP1B, ik neem aan dat het met de DP1W ook moet lukken. De laatste versie van Play to is ook nog verbeterd, met de vorige versie lukte het niet om video's af te spelen.robertwebbe schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 10:26:
[...]
Otto, de N8 heeft toch standaard geen DLNA? Gebruik je hier dan nu een app voor? Zo ja, welke? En kun je dan direct vanuit de gallery foto's pushen naar de DP-1W of kan het alleen via de app?
Het lukte mij eerst ook niet om iso's en mkv's af te spelen via het netwerk, althans niet via DLNA bij Homelink (groene icoontje). Maar met samba (blauwe icoontje) is het met wel gelukt, ook dankzij dit bericht.Phoenixx2000 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:33:
[...]
Ik geen flauw idee en ik ben er ook wel klaar mee. Ik kan geen MKV, ISO en VOB files afspelen en daar heb ik de speler juist voor gekocht... Afgelopen twee weken voor een serie die ik heb gedownload de laptop via HDMI aan de TV gehangen en dat werkt altijd in het netwerk. Ik ga de speler verkopen denk ik en rustig aan op zoek naar wat anders. Dus heeft iemand interesse, voor € 50,- mag hij weg.
Zo heb ik het voor elkaar gekregen:
Maak bij Gebruikersaccounts een nieuw account aan (bv LG) met een wachtwoord
Ga naar de map die je wilt delen, rechtermuisknop > eigenschappen > delen en geavanceerd delen
Dan Machtigingen en dan Toevoegen
Type LG in en klik op Namen controleren
Daarna Ok en bij LG Volledig beheer aanvinken
Dan Ok, Ok en sluiten
Nu kun je als het goed is inloggen op je LG bij Homelink via samba. Bij CIFS Inloggen met LG en daarna je wachtwoord (zonder wachtwoord lukt het niet). Het lukt mij hier in ieder geval prima met Win7 64bit en mijn DP1B aangesloten op een draadloze router, maar ik neem aan dat het met een DP1W ook moet lukken.
[ Voor 54% gewijzigd door ®Otto op 17-08-2011 23:43 ]
Dan ga ik dat toch nog es proberen vanavond, het geeft me een beetje hoop. Ik laat t denk ik vanavond nog weten.
Verwijderd
ik heb een apple macbook pro en het lukt mij niet op de lg mediaspeler werkend te krijgen bij lg zeggen ze na een mail van 2 weken geleden dat het onmogelijk is om een apple werkend te krijgen ism de mediaspeler iemand ervaring
Heb nieuw account aangemaakt en de stappen doorlopen. Alleen nu ziet de mediaspeler mn pc niet. Tenminste niet via Samba. Ik zie alleen LG (het aangemaakte account) via UPNP DLNA..... Ik heb mn pc al een vast IP adres gegeven en start nu nog 1 keer opnieuw op.
edit: Niet gelukt. Hij blijft alleen mn pc zien via DLNA. Ik heb wel het idee dat ik mn pc ooit wel es heb gezien via samba. Alleen dat weet ik niet zeker. Ik ga maandag weer verder kijken en mocht iemand tip hebben dan hoor ik dat graag.
edit: Niet gelukt. Hij blijft alleen mn pc zien via DLNA. Ik heb wel het idee dat ik mn pc ooit wel es heb gezien via samba. Alleen dat weet ik niet zeker. Ik ga maandag weer verder kijken en mocht iemand tip hebben dan hoor ik dat graag.
[ Voor 31% gewijzigd door Phoenixx2000 op 18-08-2011 22:22 ]
Excuses voor mijn late reactie, ik zit midden in een verhuizing en zit even zonder internet, ben nu even online via mijn mobiel.Phoenixx2000 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:13:
Heb nieuw account aangemaakt en de stappen doorlopen. Alleen nu ziet de mediaspeler mn pc niet. Tenminste niet via Samba. Ik zie alleen LG (het aangemaakte account) via UPNP DLNA..... Ik heb mn pc al een vast IP adres gegeven en start nu nog 1 keer opnieuw op.
Jammer dat 't niet is gelukt. Misschien kun je nog eens kijken bij je draadloos netwerk, heb je daar netwerkdetectie en bestanden delen wel ingeschakeld? Als je klikt op je draadloos netwerk bij het netwerkcentrum, dan zie ik normaal gesproken twee keer de LG staan, bovenaan en bij multimedia geloof ik (Kan het op dit moment niet zelf even checken helaas). Bij de bovenste kan ik dan ook de LG benaderen en eventueel bestanden overzetten (gaat alleen wel erg langzaam). Bij multimedia staat bij mij ook de LG en daar kun je naar opties voor streamen, ik heb daar alles op toestaan staan.
Dit is zo uit mijn hoofd de configuratie die ik zelf normaal heb en waarmee ik zonder problemen vrijwel alles kan afspelen via het netwerk. In het begin ging ie af en toe haperen, maar sinds de laatste twee updates van de LG heb ik daar ook geen last meer van.
@ Otto: Ik zal van de week nog wel even kijken of ik nog daar nog wat kan instellen. Bedankt voor het meedenken en ik laat t weer weten.
He, die had ik even gemist op betalabs, bedant voor de tip!®Otto schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:32:
[...]
Ik gebruik Nokia Play to en via deze app kan ik foto's, muziek en video's pushen naar mijn DP1B, ik neem aan dat het met de DP1W ook moet lukken. De laatste versie van Play to is ook nog verbeterd, met de vorige versie lukte het niet om video's af te spelen.
[...]
Ik overwoog deze speler ook om alle content vanop mijn PC te kunnen spelen op mijn TV zonder elke keer DVDs te moeten branden en om me geen zorgen te moeten maken over of ik wel de juiste codecs had. Als ik dit topic even doorneem laat deze speler toch wel wat meer steken vallen dan de review van Tweakers indertijd aangaf. Ik zal dus nog wat verder moeten zoeken 
Jammer, want voor een mediaspeler die WiFi heeft, had deze best een leuke prijs (tegenover de 150+ voor andere spelers)
Jammer, want voor een mediaspeler die WiFi heeft, had deze best een leuke prijs (tegenover de 150+ voor andere spelers)
Verwijderd
Ik ben erachter gekomen dat de speler de bestanden wel kan spelen, maar een 3TB schijf niet aankan.
De bestanden die eerst niet gespeeld werden heb ik op een andere schijf gezet en nu worden ze wel gespeeld. Heeft iemand een idee tot welke grote harde schijven de speler ondersteunt?
De bestanden die eerst niet gespeeld werden heb ik op een andere schijf gezet en nu worden ze wel gespeeld. Heeft iemand een idee tot welke grote harde schijven de speler ondersteunt?
Nog steeds niet gelukt?Phoenixx2000 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:33:
[...]
Ik geen flauw idee en ik ben er ook wel klaar mee. Ik kan geen MKV, ISO en VOB files afspelen en daar heb ik de speler juist voor gekocht... Afgelopen twee weken voor een serie die ik heb gedownload de laptop via HDMI aan de TV gehangen en dat werkt altijd in het netwerk. Ik ga de speler verkopen denk ik en rustig aan op zoek naar wat anders. Dus heeft iemand interesse, voor € 50,- mag hij weg.
Als je 'm echt kwijt wilt, geef maar een gil. Voor de wensen die ik heb mbt een mediaplayer is het voor mij wel een interessante optie
Verwijderd
LG DP1W waarom kan ik niet Fast Forwarden of snel vooruitspoelen bij dit soort bestanden? Weet iemand hiervoor een oplossing a.u.b.? Gr., Kees
Je kan hem kopen voor € 50,- exclusief verzendkosten. Ik ben het zat en via laptop werkt t voor mij voorlopig perfect. Laten we even verder mailen want dit wordt offtopic. Als je nog geïnteresseerd bent, email dan even naar jeroen.krello@gmail.com.almarvk schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:31:
[...]
Nog steeds niet gelukt?
Als je 'm echt kwijt wilt, geef maar een gil. Voor de wensen die ik heb mbt een mediaplayer is het voor mij wel een interessante optie
Ik heb nu een WD TV mediaspeler. Hiermee kan je wel inzoomen, maar dat is gelijk 2x, waardoor je de helft van je beeld kwijt bent en dus niet bruikbaar. Kan deze LG in kleinere stappen inzoomen bij een film? Dus 1,1x, 1,2x etc.?
Ik snap dat je hiermee een deel van de linker- en rechterkant verliest, maar dat neem ik op de koop toe om (een deel van) de zwarte balken boven en onder kwijt te raken.
Ik snap dat je hiermee een deel van de linker- en rechterkant verliest, maar dat neem ik op de koop toe om (een deel van) de zwarte balken boven en onder kwijt te raken.
Je kunt trouwens nog makkelijk media streamen vanaf de N8 naar je netwerk en dus ook naar de DP1B/W. Als je op de N8 naar connectiviteit gaat en dan Play to server aanzetten, gaat ie automatisch verbinden met je netwerk en kun je zonder problemen media afspelen op de LG. Dit gaat overigens ook prima op je pc met mediaplayer en zelfs mijn Philips tv herkent de N8.robertwebbe schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 10:26:
[...]
Otto, de N8 heeft toch standaard geen DLNA? Gebruik je hier dan nu een app voor? Zo ja, welke? En kun je dan direct vanuit de gallery foto's pushen naar de DP-1W of kan het alleen via de app?
Ik dacht dat ik Symbian aardig kende maar die had ik toch even gemist. Bedankt voor de tips!
Kwam er zelf ook van de week pas achter, dus ik had precies hetzelfderobertwebbe schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 10:58:
Ik dacht dat ik Symbian aardig kende maar die had ik toch even gemist. Bedankt voor de tips!
Niemand geeft antwoord hierop, maar ondertussen bij mediamarkt zelf met dit ding kunnen spelen. Inzoomen gaat in stapjes, in 3-4 stappen gaat de film van 2:35 naar volledig scherm. De mede8er 400 kan dit ook, maar tevens ook in procenten (x en y apart).tr201 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:59:
Ik heb nu een WD TV mediaspeler. Hiermee kan je wel inzoomen, maar dat is gelijk 2x, waardoor je de helft van je beeld kwijt bent en dus niet bruikbaar. Kan deze LG in kleinere stappen inzoomen bij een film? Dus 1,1x, 1,2x etc.?
Verwijderd
Hoi,
zaterdag de LG DP1W mediaplayer aangeschaft en geinstalleerd. Ziet er prima uit, hij ziet zowel via Samba als via DLNA mijn WD HD LIVE hub, maar ik snap niet waarom ik niet op een dvd-mapje ( video_ts en audio_ts ) niet kan kiezen voor "afspelen". Is het echt zo dat je via wireless streaming niet bij het dvd-menu kan komen ? Dat zou echt een minpunt zijn van deze mediaplayer. Via de WD LIVE HUB gaat dit overigens wel goed. Ik hoor graag de reacties.
UPDATE: Oke, daar gaan de vorige 12 pagina's ook over... Maar ik blijf dit echt slecht vinden, spijt als haren op mijn hoofd... Een mediaplayer die geen standaard video/audio map uit kan lezen, is geen mediaplayer.
zaterdag de LG DP1W mediaplayer aangeschaft en geinstalleerd. Ziet er prima uit, hij ziet zowel via Samba als via DLNA mijn WD HD LIVE hub, maar ik snap niet waarom ik niet op een dvd-mapje ( video_ts en audio_ts ) niet kan kiezen voor "afspelen". Is het echt zo dat je via wireless streaming niet bij het dvd-menu kan komen ? Dat zou echt een minpunt zijn van deze mediaplayer. Via de WD LIVE HUB gaat dit overigens wel goed. Ik hoor graag de reacties.
UPDATE: Oke, daar gaan de vorige 12 pagina's ook over... Maar ik blijf dit echt slecht vinden, spijt als haren op mijn hoofd... Een mediaplayer die geen standaard video/audio map uit kan lezen, is geen mediaplayer.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2011 12:01 ]
Verwijderd
Probleem is dat bij de een de ISO wel wordt herkent en bij een ander niet. Alle updates ten spijt.Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 11:53:
Hoi,
LG webcare zou er op terug komen middels Twitter maar niks meer vernomen.
Ik had hem ook niet gekocht als ik het had geweten. Had hem juist speciaal voor de ISO afspeelfunctie gekocht.
Verwijderd
Bedankt voor je reactie Moonfog,
maar houdt dit nou in dat als je een dvd ript naar een iso ( ofwel de mappen video_ts en audio_ts ) converteert naar een ISO, je dan wel het menu kan benaderen ? Tenminste.., in sommige gevallen ?
maar houdt dit nou in dat als je een dvd ript naar een iso ( ofwel de mappen video_ts en audio_ts ) converteert naar een ISO, je dan wel het menu kan benaderen ? Tenminste.., in sommige gevallen ?
Verwijderd
ISO wordt überhaupt niet herkent bij mij. Als ik de ISO uitpak in een nieuwe map ziet hij wel de video_ts bestanden. Menu van de DVD komt niet in beeld. Als ik zo`n video_ts aanklik speelt hij wel maar dat is dus maar een gedeelte van een film of concert. Als de ene video_ts klaar is duurt het een aantal seconden voordat hij aan de volgende begint dus loopt niet in een vloeiend geheel door.
Ik ben sindskort ook in het bezit van deze leuke mediaspeler. Tot op heden lukt het me echter niet om rechtstreeks te streamen vanuit VLC of Windows Mediaplayer. Via de shares (mijn muziek, mijn videos etc) lukt het wel.
Ik zou zeggen dat het simpel moet zijn om het beeld van je pc door te toveren naar de LG. Wellicht dat iemand kort kan samen vatten hoe het moet..of als het niet kan het dan ook even laat weten?
Bedankt alvast
Ik zou zeggen dat het simpel moet zijn om het beeld van je pc door te toveren naar de LG. Wellicht dat iemand kort kan samen vatten hoe het moet..of als het niet kan het dan ook even laat weten?
Bedankt alvast
voor zover ik weet kun je niet vanaf je pc naar de LF streamen.
Wel kan de LG vanaf shares van jouw pc streamen.
Wel kan de LG vanaf shares van jouw pc streamen.
Hartelijk dank voor de reactie. Dan hoef ik het ook niet langer te proberen via de LG. Via audio-videokabels naar de TV vanaf de PC.
Met VLC is het wel mogelijk om te streamen naar de LG, maar alleen icm Sopcast en Tversity. Heb het zelf eens geprobeerd en het werkte wel, maar het was mij te omslachtig. En het is alleen maar interessant als je Sopcast gebruikt.objectief2 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 16:16:
Ik ben sindskort ook in het bezit van deze leuke mediaspeler. Tot op heden lukt het me echter niet om rechtstreeks te streamen vanuit VLC of Windows Mediaplayer. Via de shares (mijn muziek, mijn videos etc) lukt het wel.
Bedankt alvast
Was even zoeken naar de howto, maar heb 'm gevonden. Je hebt trouwens ook nog Mediaplayer 11 erbij nodig.
Wederom hartelijk dank. Ik gebruik inderdaad Sopcast en doe eens een poging via de howto
Dank daarvoor
Verwijderd
Super apparaat, eenvoudig te bedienen en goeie prijs kwaliteits verhouding.
1 probleem : wie heeft er ervaringen of tips om mij te helpen met het instellen van de ondertiteling bij een ISO bestand, ISO bestand speelt die die prima maar de ondertiteling die in dezelfde map staat op de externe HDD neemt die niet mee en kan ik ook niet instellen.
Hoe doe ik dit, als het goed is heb ik de laatste software
1 probleem : wie heeft er ervaringen of tips om mij te helpen met het instellen van de ondertiteling bij een ISO bestand, ISO bestand speelt die die prima maar de ondertiteling die in dezelfde map staat op de externe HDD neemt die niet mee en kan ik ook niet instellen.
Bestandsnaam van de ondertiteling zelfde naam geven als de af te spelen iso bestandsnaam.Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 12:02:
Super apparaat, eenvoudig te bedienen en goeie prijs kwaliteits verhouding.
Dan kan je hem gewoon selecteren in het menu tijdens het afspelen.
Updating..............
Verwijderd
Hoi,
Ik heb recentelijk de LG DP1W aangekocht. Op zich lijkt dit ding fantastisch maar heb toch 1 groot probleem. Als ik via SAMBA een film of aflevering afspeel, hapert dit en krijg ik vaak geen klank. Ik heb op het forum al gezocht maar geen oplossing tegengekomen voor dit specifiek haper probleem. Als ik via DNLA films afspeel heb ik geen probleem (enkel het gekende dat er geen ondertitel wordt afgespeeld - Zal dit trouwens ooit wel kunnen?). De draadloze verbinding is in orde (bereik is hier uitstekend). Iemand die me kan helpen? plz...
Groetjes,
Sophie
Ik heb recentelijk de LG DP1W aangekocht. Op zich lijkt dit ding fantastisch maar heb toch 1 groot probleem. Als ik via SAMBA een film of aflevering afspeel, hapert dit en krijg ik vaak geen klank. Ik heb op het forum al gezocht maar geen oplossing tegengekomen voor dit specifiek haper probleem. Als ik via DNLA films afspeel heb ik geen probleem (enkel het gekende dat er geen ondertitel wordt afgespeeld - Zal dit trouwens ooit wel kunnen?). De draadloze verbinding is in orde (bereik is hier uitstekend). Iemand die me kan helpen? plz...
Groetjes,
Sophie
@Sophie: Heb je de laatste firmware op je LG staan? Bij eerdere firmware's had ik ook dat ik via Samba ook af en toe last had van haperingen, nu heb ik daar geen last meer van.
De laatste firmware van de LG is 20110713V2.03.02PAL maar deze is gek genoeg niet te vinden op de LG site. Wat je het beste kan doen is eerst versie V2.02.20 erop zetten en die is hier te vinden. Als je deze versie erop hebt staan, dan kun je in het menu bij setup de LG laten zoeken naar de laatste firmware en dan vind ie als het goed is de laatste versie.
Het is wat omslachtig op deze manier, maar ik hoop dat je er iets aan hebt.
De laatste firmware van de LG is 20110713V2.03.02PAL maar deze is gek genoeg niet te vinden op de LG site. Wat je het beste kan doen is eerst versie V2.02.20 erop zetten en die is hier te vinden. Als je deze versie erop hebt staan, dan kun je in het menu bij setup de LG laten zoeken naar de laatste firmware en dan vind ie als het goed is de laatste versie.
Het is wat omslachtig op deze manier, maar ik hoop dat je er iets aan hebt.
Ik heb sinds vandaag mijn LG DP1W aangesloten via het draadloze netwerk. Ik heb geen idee wat DLNA of SAMBA precies inhouden. Wanneer ik een film wil kijken van mijn computer op de tv open ik het menu "HOME-LINK" en dan kies ik mijn computer. Vervolgens ga krijg ik toegang tot de mappen die ik op mijn computer gedeeld heb. Ik open het bestand dat ik wil kijken (bv .iso) en dan begint de film.
Maar het beeld hapert ontzettend. Er is echt niet naar te kijken.
* laatste firmware
* Sitecom wifi-dongle (via dowload test op internet 50MBsec down - 4,4MBsec up)
Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Maar het beeld hapert ontzettend. Er is echt niet naar te kijken.
* laatste firmware
* Sitecom wifi-dongle (via dowload test op internet 50MBsec down - 4,4MBsec up)
Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Verwijderd
Ik geloof dat ik het ISO probleem gevonden heb met hulp van de helpdesk van LG.
In het configuratiescherm-gebruikersaccount- een gebruikersaccount toevoegen en met ww beveiligen. Mappen op de computer delen met je nieuwe account.
Dan in het menu van de LG via CIFS de account aanmelden en dan zou het moeten lukken.
In het configuratiescherm-gebruikersaccount- een gebruikersaccount toevoegen en met ww beveiligen. Mappen op de computer delen met je nieuwe account.
Dan in het menu van de LG via CIFS de account aanmelden en dan zou het moeten lukken.
Dat moet toch altijd als je een computer wilt verbinden?Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 20:44:
Ik geloof dat ik het ISO probleem gevonden heb met hulp van de helpdesk van LG.
Mijn spelertje opent alles vanaf de eerste minuut dat ik hem aangesloten heb. (Nu nog vloeiend afspelen en ik ben tevreden...)
Verwijderd
Ja, mooi antwoord. Daar gaat de discussie al een hele tijd over en ik heb niemand horen reppen over account bijmaken. 
Nu nog aan een laten doorspelen idd.
Dan had je toch wat beter moeten lezen, is al een paar keer aangegeven.Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:35:
Ja, mooi antwoord. Daar gaat de discussie al een hele tijd over en ik heb niemand horen reppen over account bijmaken.
Wel fijn dat de LG helpdesk er nu ook eindelijk achter is.
Goedemiddag,
Ik heb sinds enige tijd de LG DP1W. Nu ik las over 'het ISO-probleem' wil ik graag aanhaken. Ik ben redelijk noob dus vergeef me als ik iets vraag dat al eerder is gevraagd
Via een externe schijf zijn ISO's dus prima af te spelen, maar nu heb ik sinds gisteren een NAS van Synology. Die bevalt me prima, maar het mapje video ziet wel de ISO-bestanden staan als ik op het groene icoontje heb geklikt en dan Homelink etc....alleen bij afspelen krijg ik de melding: kan niet afspelen.
Ik heb die How-to gelezen maar die slaat op pc's volgens mij. In Jip-en-Janneketaal, is er iemand die een simpele oplossing voor me heeft
? Heel erg bedankt alvast. Ik vind trouwens dat LG weleens een firmware-update mag uitgeven om dit probleem op te lossen trouwens.
Edit: onvoorstelbaar, het is me gelukt. 'Gewoon' een gebruiker toevoegen op de NAS is inderdaad voldoende, bijv. LG met wachtwoord media. Werkt prima tot mijn opluchting
Ik heb sinds enige tijd de LG DP1W. Nu ik las over 'het ISO-probleem' wil ik graag aanhaken. Ik ben redelijk noob dus vergeef me als ik iets vraag dat al eerder is gevraagd
Via een externe schijf zijn ISO's dus prima af te spelen, maar nu heb ik sinds gisteren een NAS van Synology. Die bevalt me prima, maar het mapje video ziet wel de ISO-bestanden staan als ik op het groene icoontje heb geklikt en dan Homelink etc....alleen bij afspelen krijg ik de melding: kan niet afspelen.
Ik heb die How-to gelezen maar die slaat op pc's volgens mij. In Jip-en-Janneketaal, is er iemand die een simpele oplossing voor me heeft
Edit: onvoorstelbaar, het is me gelukt. 'Gewoon' een gebruiker toevoegen op de NAS is inderdaad voldoende, bijv. LG met wachtwoord media. Werkt prima tot mijn opluchting
[ Voor 10% gewijzigd door objectief2 op 25-11-2011 14:50 ]
Verwijderd
Nou ik ben het zat. Mediaplayer losgekoppelt en een overbodige computer met internet middels HDMI aangesloten op de TV. Werkt als een lier.
Ergo: een mediaplayer in de aanbieding.
Ergo: een mediaplayer in de aanbieding.
Zaterdag bestelde ik deze mediaplayer na het lezen van goede reviews op Kieskeurig. Daarna kwam ik dit topic bezig en begon het ergste te vrezen, want ik wil juist vooral mkv bestanden streamen. Gelukkig valt het (iig voor mij) erg mee!
Apparaten:
LG DP1W
Sitecom MD-253 NAS
Ziggo Cisco EPC3925 wireless modem/router
Na het aansluiten van de LG, het verbinden met mijn wlan en het binnenhalen van een nieuwe firmware was via de Homelink meteen mijn nieuwe cheapass NAS zichtbaar. Meteen wat 1080p mkv bestanden getest en het liep meteen netjes. Zowel via DLNA als SMB.
Vanavond een film van 12GB (2 uur lang) gekeken en op een hapering in het begin na heeft hij vloeiend gelopen.
Vergeleken met de Conceptronic die ik tot nu toe met veel problemen gebruikte is dit apparaat een verademing. Vooralsnog ben ik er dus erg blij mee. (zal als ik een iso met meerdere bestanden wil spelen wat minder worden begrijp ik uit dit topic
)
Apparaten:
LG DP1W
Sitecom MD-253 NAS
Ziggo Cisco EPC3925 wireless modem/router
Na het aansluiten van de LG, het verbinden met mijn wlan en het binnenhalen van een nieuwe firmware was via de Homelink meteen mijn nieuwe cheapass NAS zichtbaar. Meteen wat 1080p mkv bestanden getest en het liep meteen netjes. Zowel via DLNA als SMB.
Vanavond een film van 12GB (2 uur lang) gekeken en op een hapering in het begin na heeft hij vloeiend gelopen.
Vergeleken met de Conceptronic die ik tot nu toe met veel problemen gebruikte is dit apparaat een verademing. Vooralsnog ben ik er dus erg blij mee. (zal als ik een iso met meerdere bestanden wil spelen wat minder worden begrijp ik uit dit topic
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Heb sinds dinsdag avond de LG-DP1W ook staan. Aansluiten was, zoals hier wel meer gemeld een fluitje van een cent. Het toetsenbord (on-screen) is niet altijd even handig, maar dat is ook een kwestie van wennen.
Gisteren heeft de LG bijna de hele dag staan draaien. Allerlei films voor de kids afgespeelt (soms als bewegend behang
) en een paar concerten.
Tot op heden ben ik nog geen films in mijn collectie tegen gekomen die problemen gaven. De verbinding met het netwerk (draadloos) is zowel beneden (waar de router een +/- 5 meter verderop staat) als boven waar ik 'm ook getest heb, goed.
Gisteren heeft de LG bijna de hele dag staan draaien. Allerlei films voor de kids afgespeelt (soms als bewegend behang
Tot op heden ben ik nog geen films in mijn collectie tegen gekomen die problemen gaven. De verbinding met het netwerk (draadloos) is zowel beneden (waar de router een +/- 5 meter verderop staat) als boven waar ik 'm ook getest heb, goed.
BMW 535D
Ik kwam gisteren een eigenaardigheid tegen. Ik plaatste de player schuin voor/onder mijn televisie. Vervolgens werden films van tijd tot tijd ineens gepauzeerd of ging het menu open. Waarschijnlijk reageren de knopjes bovenop (erg gevoelig) op de warmte of het licht van het plasmascherm. Na plaatsen schuin áchter de televisie is het probleem opgelost. Het is wel een apparaatje dat erg mooi op het tv-dressoir staat.
DVD ISO bestanden gaan inderdaad niet zo fantastisch. Afleveringen worden achter elkaar gezet. Het missen van een menu is wel een misser. Gelukkig gebruik ik deze bestanden niet zo vaak.
De afspeelmogelijkheden voor muziek zijn uiterst sumier. Daar mag ook nog wel eens iets aan verbeterd worden. Ook weer gelukkig weer iets dat ik zelden gebruik. Edit: Valt toch mee. Had de shuffle/repeat functie nog niet ontdekt.
Vooralsnog ben ik nog zeer tevreden aangezien de reden waarvoor ik 'm heb aangeschaft, namelijk het streamen van mkv, avch, divx over het (wireless) netwerk, echt super gaat. Vandaag ga ik 'm integreren in mijn Logitech Harmony afstandsbediening, want de meegeleverde ab is een irritant klikding.
DVD ISO bestanden gaan inderdaad niet zo fantastisch. Afleveringen worden achter elkaar gezet. Het missen van een menu is wel een misser. Gelukkig gebruik ik deze bestanden niet zo vaak.
De afspeelmogelijkheden voor muziek zijn uiterst sumier. Daar mag ook nog wel eens iets aan verbeterd worden. Ook weer gelukkig weer iets dat ik zelden gebruik. Edit: Valt toch mee. Had de shuffle/repeat functie nog niet ontdekt.
Vooralsnog ben ik nog zeer tevreden aangezien de reden waarvoor ik 'm heb aangeschaft, namelijk het streamen van mkv, avch, divx over het (wireless) netwerk, echt super gaat. Vandaag ga ik 'm integreren in mijn Logitech Harmony afstandsbediening, want de meegeleverde ab is een irritant klikding.
[ Voor 3% gewijzigd door Hyp Hyper op 30-12-2011 13:28 ]
Samsung PS51D530robertwebbe schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 12:43:
Wat voor televisie heb je?
Ik heb overigens ook af en toe dat hij als ik de tv aanzet ook aangaat. Bij een reactie op een gebruikersreview zie ik dat iemand heeft dat ie uitgaat bij het uitzetten van de tv. Is ie gevoelig op de hdmi uitgang oid? (bug or feature?
Heb een HDMI-switch btw. (krijg je met de keuze voor deze tv
[ Voor 48% gewijzigd door Hyp Hyper op 30-12-2011 14:03 ]
Verwijderd
Ik heb het toestel ook gekocht maar geraak dus niet op youtube, hij zegt altijd dat de inhoud beschermd is door de auteur.
Ik heb al verschillende firmware erop gezet via USB maar het blijft de melding geven??
Kan iemand mij helpen?
Ik heb al verschillende firmware erop gezet via USB maar het blijft de melding geven??
Kan iemand mij helpen?
Verwijderd
ok, heb een oude firmware erop gezet en krijg niet meer de melding maar youtube blijft laden??? komt geen beeld?
Doet de accu weather het wel? Kijk eens of je iets van een firewallsetting op je router/modem verkeerd hebt staan?Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:21:
ok, heb een oude firmware erop gezet en krijg niet meer de melding maar youtube blijft laden??? komt geen beeld?
Verwijderd
de wheather werkt ja...
en ik krijg wel icoontjes van de filmpjes maar als ik wil afspelen blijft hij maar laden.
Welke versie firmware moet ik erop zetten?
http://www.lg.com/nl/supp...=support-product-profile#
en ik krijg wel icoontjes van de filmpjes maar als ik wil afspelen blijft hij maar laden.
Daarvan de nieuwste en dan de LG zelf laten zoeken. Bij mij werkt het met de versie die hij dan vindt. Zal zo even kijken welke versie dat precies is.Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:34:
de wheather werkt ja...
Verwijderd
ok, dank uHyp Hyper schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:36:
[...]
Daarvan de nieuwste en dan de LG zelf laten zoeken. Bij mij werkt het met de versie die hij dan vindt. Zal zo even kijken welke versie dat precies is.
dus ik zet het dan op een usb stick en ik installeer het?
heb er al verschillende opgezet maar krijg dan altijd die melding dat filmpjes beschermd zijn
Ik heb versie 2.03.02 erop staan. Deze installeerde hij zelf na het opzetten van de netwerkverbinding.Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:38:
[...]
ok, dank u
dus ik zet het dan op een usb stick en ik installeer het?
heb er al verschillende opgezet maar krijg dan altijd die melding dat filmpjes beschermd zijn
Voor de zekerheid even getest: Youtube draait hier prima. Bij één kreeg ik de melding dat de eigenaar niet wilde dat het filmpje op een tv gedraaid werd.
Edit om niet het hele topic vol te gooien met onze verhalen:
Hieronder geef je aan dat de firmware-update niet lukt. Dat is uiteraard niet goed. Probeer eens opnieuw te initialiseren en nog eens te laten zoeken naar een update?
Via je PC en IE moet youtube natuurlijk ook werken.
Edit2: Je kunt de editknop gebruiken om vragen toe te vragen aan je reactie. Vooral als jouw reactie de laatste is is dat gebruikelijk! Je hoeft geen software te installeren om Youtube werkend te krijgen.
[ Voor 40% gewijzigd door Hyp Hyper op 31-12-2011 13:25 ]
Verwijderd
die krijg ik er niet op, hij installeert en als hij terug heropstart, krijg ik mijn oude versie terug te zien en wil hij een update doen, wat hij dan doet maar dan bij heropstart terug de oude versie?Hyp Hyper schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:52:
[...]
Ik heb versie 2.03.02 erop staan. Deze installeerde hij zelf na het opzetten van de netwerkverbinding.
Voor de zekerheid even getest: Youtube draait hier prima. Bij één kreeg ik de melding dat de eigenaar niet wilde dat het filmpje op een tv gedraaid werd.
Verwijderd
ik word zot van da spel, heb er nu weer een andere opgezet maar die blijft maar laden?
kan iemand mij helpen? moet ik ergens een instelling veranderen op het toestel of op mijn pc??
kan iemand mij helpen? moet ik ergens een instelling veranderen op het toestel of op mijn pc??
Verwijderd
wat ook raar is, als ik sign in doe in you tube op da spel, dan is mijn account onjuist zegt em??
iemand tips want word zot van da spel
iemand tips want word zot van da spel
Verwijderd
heb nu zowat alle versies erop gezet en youtube werkt niet, blijft laden. Rest werkt wel allemaal, denk dat het aan het toestel ligtHyp Hyper schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:52:
[...]
Ik heb versie 2.03.02 erop staan. Deze installeerde hij zelf na het opzetten van de netwerkverbinding.
Edit om niet het hele topic vol te gooien met onze verhalen:
Hieronder geef je aan dat de firmware-update niet lukt. Dat is uiteraard niet goed. Probeer eens opnieuw te initialiseren en nog eens te laten zoeken naar een update?
Via je PC en IE moet youtube natuurlijk ook werken.
Edit2: Je kunt de editknop gebruiken om vragen toe te vragen aan je reactie. Vooral als jouw reactie de laatste is is dat gebruikelijk! Je hoeft geen software te installeren om Youtube werkend te krijgen.
@djatwork69;
Als het laatste bericht van u is en u wilt iets toevoegen (of wijzigen), dan is het op forums gebruikelijk om de EDIT knop te gebruiken in plaats van telkens weer een nieuwe posting te maken.
Deze knop staat rechtsboven bij uw laatste bericht en ziet er zo uit:

Als het laatste bericht van u is en u wilt iets toevoegen (of wijzigen), dan is het op forums gebruikelijk om de EDIT knop te gebruiken in plaats van telkens weer een nieuwe posting te maken.
Deze knop staat rechtsboven bij uw laatste bericht en ziet er zo uit:

Ik heb er last van bij een Philips TV. Zodra ik hem aanzet dan kan ik ook ongeveer een halve minuut niet zappen. Op het Chelloo forum werd dit verweten aan het opgloeien van de "achtergrond verlichting", UPC heeft zelfs een tijdje filterstickers gestuurd. Tijdens het opgloeien komt er blijkbaar ook infrarood licht vrij dat de werking van de afstandsbediening belemmerd. Nieuwe modellen Philips TV werken anders, die tonen nu eerst 25 seconden het Philips logo en dan pas gaat die werken. Ook dat is een oplossing...Hyp Hyper schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 13:27:
[...]
Samsung PS51D530
Ik heb overigens ook af en toe dat hij als ik de tv aanzet ook aangaat. Bij een reactie op een gebruikersreview zie ik dat iemand heeft dat ie uitgaat bij het uitzetten van de tv. Is ie gevoelig op de hdmi uitgang oid? (bug or feature?)
Heb een HDMI-switch btw. (krijg je met de keuze voor deze tv)
[ Voor 96% gewijzigd door robertwebbe op 31-12-2011 19:01 ]
Dat probleem heb ik niet. Ook het reageren van de knoppen is opgelost door de LG achter de televisie te zetten ipv ervoor. Wel gaat hij nog regelmatig aan- en uit met de tv. Dat lijkt me iets met hdmi te maken te hebben.robertwebbe schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 18:46:
Ik heb er last van bij een Philips TV. Zodra ik hem aanzet dan kan ik ook ongeveer een halve minuut niet zappen. Op het Chelloo forum werd dit verweten aan het opgloeien van de "achtergrond verlichting", UPC heeft zelfs een tijdje filterstickers gestuurd. Tijdens het opgloeien komt er blijkbaar ook infrarood licht vrij dat de werking van de afstandsbediening belemmerd. Nieuwe modellen Philips TV werken anders, die tonen nu eerst 25 seconden het Philips logo en dan pas gaat die werken. Ook dat is een oplossing...
Ah, je bedoelt de CEC functie van je HDMI: Wikipedia: HDMI.
Bij Samsung noemen ze het AnyNet+ (zie handleiding).
Bij Samsung noemen ze het AnyNet+ (zie handleiding).
[ Voor 20% gewijzigd door robertwebbe op 02-01-2012 10:48 ]
Verwijderd
Ik heb de DP1 nu een half jaar, en het apparaat werkte prima binnen het thuisnetwerk met mijn Mac G5. Ik had een aparte schijf gedeeld voor mijn video en audio, en dat werkte vlekkeloos.
Nu heb ik onlangs een nieuwe Imac (osx lion) aangeschaft, en ik krijg het afspelen vanaf mijn netwerk niet meer voor elkaar. De speler herkent de Imac wel, maar bij het " CIFS-inloggen" geeft hij aan dat het wachtwoord en/of gebruikersnaam onjuist is.
Ik heb inmiddels zo'n beetje alle combinaties geprobeerd, van mijn gewone inloggegevens tot mac-adres tot exacte netwerknaam, etc, maar het mag niet baten.
Op mijn mac heb ik de schijf uiteraard gedeeld, en SMB-deling aanstaan. Zelfs geprobeerd een aparte account aan te maken voor enkel bestandsdeling, maar zonder resultaat.
Ook heb ik inmiddels de laatste softwareversie op de DP1 geïnstalleerd.
Zie ik nou iets heel idioots over het hoofd, of zijn er meer mensen met hetzelfde probleem?
Alle tips zijn welkom!
Nu heb ik onlangs een nieuwe Imac (osx lion) aangeschaft, en ik krijg het afspelen vanaf mijn netwerk niet meer voor elkaar. De speler herkent de Imac wel, maar bij het " CIFS-inloggen" geeft hij aan dat het wachtwoord en/of gebruikersnaam onjuist is.
Ik heb inmiddels zo'n beetje alle combinaties geprobeerd, van mijn gewone inloggegevens tot mac-adres tot exacte netwerknaam, etc, maar het mag niet baten.
Op mijn mac heb ik de schijf uiteraard gedeeld, en SMB-deling aanstaan. Zelfs geprobeerd een aparte account aan te maken voor enkel bestandsdeling, maar zonder resultaat.
Ook heb ik inmiddels de laatste softwareversie op de DP1 geïnstalleerd.
Zie ik nou iets heel idioots over het hoofd, of zijn er meer mensen met hetzelfde probleem?
Alle tips zijn welkom!
Verwijderd
Mensen waarbij alles werkt zullen niks te klagen hebben maar ik heb hem nog steeds voor de ISO gekocht en dat werkt gewoon niet bij iedereen. Ik had hem nooit gekocht als ik geweten had dat het niet zou werken. Heb nu een oude computer middels HDMI aan de tv gehangen en dat werkt altijd. Maar de mediaplayer kan me gestolen worden. Het spijt me voor de LG maar het is niet anders.
@ Moonfog
ISO's werkten bij mij eerst ook niet bij het selecteren van het groene icoontje met DLNA er in als server. Sinds ik een aparte CIFS-server heb gemaakt met eigen loginnaam en wachtwoord werken ISO's prima hier.
Stukje teruglezen en je ziet vanzelf wat ik bedoel.
ISO's werkten bij mij eerst ook niet bij het selecteren van het groene icoontje met DLNA er in als server. Sinds ik een aparte CIFS-server heb gemaakt met eigen loginnaam en wachtwoord werken ISO's prima hier.
@ Moonfog
Edit: 25 november jl. dus
Ik heb in het begin ook zitten rotzooien met de inloggegevens mbt CIFS. Ik ben de enige gebruiker op mijn computer en heb geen wachtwoord, dit heb ik ook zo ingesteld op de LG (dus naam = gebruikernaam en wachtwoord gewoon doorenteren).
Op dat moment moet je al de computernaam zien verschijnen (het blauwe icoon, niet de groene). Soms moet ik eerst de LG aanzetten en dan pas mijn computer voor ik het blauwe icoon te zien krijg.
Vervolgens dienen de rechten op de computer goed ingesteld te worden en ook dat is even zoeken als je hier geen ervaring mee hebt.
Maar op deze manier is het mij gelukt en kan ik alles afspelen, ook ISO's, echter zonder menustuctuur zoals bekend.
Het enige wat bij mij niet werkt zijn mp3's met een bitrate van 320. Ik hoop dat LG hier nog eens een firmware voor uit wil brengen, want het lijkt me een vrij simpel probleem om op te lossen...
Op dat moment moet je al de computernaam zien verschijnen (het blauwe icoon, niet de groene). Soms moet ik eerst de LG aanzetten en dan pas mijn computer voor ik het blauwe icoon te zien krijg.
Vervolgens dienen de rechten op de computer goed ingesteld te worden en ook dat is even zoeken als je hier geen ervaring mee hebt.
Maar op deze manier is het mij gelukt en kan ik alles afspelen, ook ISO's, echter zonder menustuctuur zoals bekend.
Het enige wat bij mij niet werkt zijn mp3's met een bitrate van 320. Ik hoop dat LG hier nog eens een firmware voor uit wil brengen, want het lijkt me een vrij simpel probleem om op te lossen...
Verwijderd
Juist, zonder menu. Lekker als je een film wilt kijken en je kan geen ondertitel en/of 5.1 of nog wat selecteren. Nee, LG heeft mij niet overtuigd helaas.
Kan dit nu even niet verifiëren, maar de ondertiteling en geluidsstream kan je volgens mij gewoon selecteren als de film is opgestart en je op de menuknop van je AB drukt.Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:03:
Juist, zonder menu. Lekker als je een film wilt kijken en je kan geen ondertitel en/of 5.1 of nog wat selecteren. Nee, LG heeft mij niet overtuigd helaas.
Volgens mij heb je bij het bekijken van ISO's alleen problemen met series, waardoor je niet in 1 keer naar aflevering 3 kan gaan.
En dat zijn juist de enige ISO's die ik nog gebruik. Voor films vind ik een DVD van de lage kwaliteit en een BluRay ISO te groot en gebruik ik dus mkv en avchd bestanden.Dalsium schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:04:
[...]
Kan dit nu even niet verifiëren, maar de ondertiteling en geluidsstream kan je volgens mij gewoon selecteren als de film is opgestart en je op de menuknop van je AB drukt.
Volgens mij heb je bij het bekijken van ISO's alleen problemen met series, waardoor je niet in 1 keer naar aflevering 3 kan gaan.
Voor mij heeft een ISO gelukkig een lage prioriteit, maar het blijft wel opvallend dat het apparaat dat niet ondersteund terwijl m'n Conceptronic (en zijn Chinese counterpart) dat wel doet.
Verwijderd
Heb altijd via de PS3 m'n series en films gekeken. Streamen niet aan begonnen. Draadloos HD streamen ging eigenlijk nooit van harte. Veel films en series omgezet met MKV2VOB. Op zich ook prima, maar wel weer wat extra tijd. In de decemberdagen weer een ingeving gekregen om opzoek te gaan naar een mediaspeler en dacht eigenlijk direct aan Popcorn Mediahour, maar toen kwam ik dit apparaatje tegen. Voor de 70 eu waarvoor het stond aangeboden dacht ik dat het het proberen wel waard was. Zag in de reviews dat het de voor mij belangrijkste dingen deed en dat is MKV's met subs afspelen.
Heb het apparaat nu 2 dagen uit mogen proberen. Even geprobeerd een DVD te streamen en MKV'tjes + MPEG's geprobeerd via een externe harde schijf. Werkt als een trein! Ik ga vanmiddag nog even proberen om een ISO af te spelen en kijken of ik tegen dezelfde problemen aanloop als andere gebruikers.
Wel had ik met het streamen van een DVD (in de reader van mijn laptop) dat je inderdaad geen menu krijgt maar dat de afspeeltijd ook 2 uur langer was en de film in mijn PS3 maar 1,5 uur speeltijd (dit was de juiste tijd). Heb de film op de LG doorgelopen en het gaf toch iedere 5 minuten beeld.
EDIT 1: Vinden jullie het overigens ook niet raar dat qua design het lijkt alsof er een groot display naar je staat te kijken maar het in principe niets is? Qua design had het dus net even wat anders gekund (zie bijv. Apple TV)
EDIT 2: Wat zijn de ideale instellingen voor de LG (HDMI-kleuren, etc)?
Heb het apparaat nu 2 dagen uit mogen proberen. Even geprobeerd een DVD te streamen en MKV'tjes + MPEG's geprobeerd via een externe harde schijf. Werkt als een trein! Ik ga vanmiddag nog even proberen om een ISO af te spelen en kijken of ik tegen dezelfde problemen aanloop als andere gebruikers.
Wel had ik met het streamen van een DVD (in de reader van mijn laptop) dat je inderdaad geen menu krijgt maar dat de afspeeltijd ook 2 uur langer was en de film in mijn PS3 maar 1,5 uur speeltijd (dit was de juiste tijd). Heb de film op de LG doorgelopen en het gaf toch iedere 5 minuten beeld.
EDIT 1: Vinden jullie het overigens ook niet raar dat qua design het lijkt alsof er een groot display naar je staat te kijken maar het in principe niets is? Qua design had het dus net even wat anders gekund (zie bijv. Apple TV)
EDIT 2: Wat zijn de ideale instellingen voor de LG (HDMI-kleuren, etc)?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2012 15:15 ]
Verwijderd
Een gemiddelde gebruiker zoals ik wil de stekker er in steken en dan connecten en dan kijken naar wat beloofd wordt. Dus niet teveel poespas. Bij deze speler wordt dus ook ISO en MKV en wat meer beloofd. Dus geen omslachtig gedoe. Ben al geruime tijd met de helpdesk bezig geweest en die begon over eerst omzetten naar een andere extensie en dan weer terug zetten naar ISO en nog meer van die onzin. Ergo, ze wisten het zelf ook niet dus. Middels CIFS, als ik het goed schrijf, wordt de ISO dus wel zichtbaar maar nogmaals, geen menu en dat vindt ik zelf essentieel. Had hem dus echt nooit gekocht als ik het had geweten. Dus, liefhebbers voor een twee geeltjes?Dalsium schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:04:
[...]
Kan dit nu even niet verifiëren, maar de ondertiteling en geluidsstream kan je volgens mij gewoon selecteren als de film is opgestart en je op de menuknop van je AB drukt.
Verwijderd
net binnen en installatie was inderdaad kinderspel meaar speelt geen enkel youtube filmpje af.
Wat ik ook kies op youtube op ALLES volgt de melding dat het filmpje beveilgid is door de eigenaar en dat hij deze niet kan afspelen op de aangesloten tv.
Iemand?
Wat ik ook kies op youtube op ALLES volgt de melding dat het filmpje beveilgid is door de eigenaar en dat hij deze niet kan afspelen op de aangesloten tv.
Heb je ook ingelogd met je youtube account? (moet eerlijk zeggen dat ik deze functionaliteit niet meer heb gebruikt en nu ff niet kan checken of ik het probleem ook heb)Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 20:53:
net binnen en installatie was inderdaad kinderspel meaar speelt geen enkel youtube filmpje af.
Wat ik ook kies op youtube op ALLES volgt de melding dat het filmpje beveilgid is door de eigenaar en dat hij deze niet kan afspelen op de aangesloten tv.Iemand?
Edit: Vandaag eraan gedacht het te checken: Bij mij werkt Youtube gewoon prima. Ook zonder me aan te melden.
[ Voor 9% gewijzigd door Hyp Hyper op 28-01-2012 16:57 ]
Ik heb hetzelfde probleem met Youtube. Heeft volgens mij ook te maken met het merk van je TV. Ik maak gebruik van een Sony tv, op een Samsung tv geeft hij geen problemen!
Verwijderd
Als ik een film via Vob-files afspeel, stopt de film halverwege en kan ik de rest van de film niet meer bekijken. Ook met snelspoelen stopt de film telkens op hetzelde punt en slaat hij af. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?[/
Verwijderd
--------------------------------------------------------------------------------
Weten jullie mischien wat het is. ben ik het bezit van een LG DP1 W sinds 1 maand heb last van korte geluids onderbrekingen .
zowel bekabelt als wifi
nieuwste filmware zit er ook op
ook heb ik hem op een ander tv getest .maat deed het zelfde.
Weten jullie mischien wat het is. ben ik het bezit van een LG DP1 W sinds 1 maand heb last van korte geluids onderbrekingen .
zowel bekabelt als wifi
Verwijderd
Ik weet niet of de ISO's bij jou wel werken, maar ik zou de DVD met behulp van bijv. dvd shrink of nero een ISO bestand maken en die afspelen.Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 10:53:
Als ik een film via Vob-files afspeel, stopt de film halverwege en kan ik de rest van de film niet meer bekijken. Ook met snelspoelen stopt de film telkens op hetzelde punt en slaat hij af. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?[/
Hoe heb je het geluid aangesloten? Loopt het via hdmi of optisch?Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 11:27:
--------------------------------------------------------------------------------
zowel bekabelt als wifi
Heb je het met alle soorten bestanden?
Verwijderd
baukevanderberg en duke 1 hebben jullie iets aan de antwoorden die Hyp Hyper en ik gegeven hebben?
Verwijderd
Net de DP1W gekocht, en probeer vanaf de speler toegang te krijgen tot mijn computer (iMac, met Mac OS X 10.7.3). Ik las hier dat als je via DLNA wilt verbinden (geen idee hoe dat moet overigens) je niet de subtitel files kunt gebruiken. Dus wil ik het via de bestandsdeling in OSX doen.
Maar telkens als ik mijn computer selecteer na op Home Link te hebben geklikt, moet ik de CIFS id en het paswoord invoeren. Genoeg over gelezen hier in het topic, maar het lukt telkens niet.
Wat ik heb gedaan:
Systeemvoorkeuren > Delen > Bestandsdeling (aangevinkt) > en daar mijn map 'Films' toegevoegd bij het delen. Bij de opties staat voor mijn account 'Deel bestanden en mappen via AFP' aan alsmede 'Deel bestaden en mappen via SMB'.
Maar telkens krijg ik de melding dat mijn CIFS id en paswoord onjuist zijn bij het verbinden. Wat voor informatie moet er daar precies worden opgegeven? Volgens mij staat het op mijn Mac namelijk allemaal prima ervoor... Mijn volledige naam werkt niet, mijn 'account' naam ook niet, moet hier mijn IP komen te staan?
Zou fijn zijn als een Mac gebruiker me kan vertellen hoe hij voor koppeling heeft gezorgd, bedankt!
Maar telkens als ik mijn computer selecteer na op Home Link te hebben geklikt, moet ik de CIFS id en het paswoord invoeren. Genoeg over gelezen hier in het topic, maar het lukt telkens niet.
Wat ik heb gedaan:
Systeemvoorkeuren > Delen > Bestandsdeling (aangevinkt) > en daar mijn map 'Films' toegevoegd bij het delen. Bij de opties staat voor mijn account 'Deel bestanden en mappen via AFP' aan alsmede 'Deel bestaden en mappen via SMB'.
Maar telkens krijg ik de melding dat mijn CIFS id en paswoord onjuist zijn bij het verbinden. Wat voor informatie moet er daar precies worden opgegeven? Volgens mij staat het op mijn Mac namelijk allemaal prima ervoor... Mijn volledige naam werkt niet, mijn 'account' naam ook niet, moet hier mijn IP komen te staan?
Zou fijn zijn als een Mac gebruiker me kan vertellen hoe hij voor koppeling heeft gezorgd, bedankt!
Verwijderd
Hoi
Beetje radeloos. Heb dus ook de LG DP1W. Via wifi in mijn netwerk. 2 laptops Windows 7 ultimate aangesloten. Bij de ene zie ik zowel de groene als het blauwe icoontje (dus uPnP en SMB) , bij de ander alleen het groene icoontje (ofwel, alleen uPNP verbinding waarbij je dus geen ondertitels mee kunt zenden).
Oftewel, mijn ene laptop maakt geen SAMBA verbinding met de LG. Ik heb alle forums hierover gelezen, en alles aangepast, van registry tot discovery networks, firewall off, gast accounts, delen van folders etc. Geen idee wat het euvel kan zijn. Ben beetje op het punt gekomen om hem het raam uit te gooien, alle hulp is much appriciated
Beetje radeloos. Heb dus ook de LG DP1W. Via wifi in mijn netwerk. 2 laptops Windows 7 ultimate aangesloten. Bij de ene zie ik zowel de groene als het blauwe icoontje (dus uPnP en SMB) , bij de ander alleen het groene icoontje (ofwel, alleen uPNP verbinding waarbij je dus geen ondertitels mee kunt zenden).
Oftewel, mijn ene laptop maakt geen SAMBA verbinding met de LG. Ik heb alle forums hierover gelezen, en alles aangepast, van registry tot discovery networks, firewall off, gast accounts, delen van folders etc. Geen idee wat het euvel kan zijn. Ben beetje op het punt gekomen om hem het raam uit te gooien, alle hulp is much appriciated
Weet niet of jij er iets aan hebt, maar ik moet eerst de LG aanzetten en pas daarna mijn computer. Dan zie ik SMB. Zet ik eerst mijn computer aan en daarna pas de LG, dan zie ik SMB niet. Geen idee verder waar dit aan ligt...Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:56:
Hoi
Dat heb ik dus ook. Het rare is dat als ik een andere firmware erop doe dat doet youtube het even maar naar een paar dagen doet ie het niet meer.Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 15:54:
Ik heb het toestel ook gekocht maar geraak dus niet op youtube, hij zegt altijd dat de inhoud beschermd is door de auteur.
Kan iemand mij helpen?
Verwijderd
Ik heb sinds kort de LG DP1W. Ik gebruik een USB stick om series te kijken in mkv-formaat. Tijdens het kijken gaat het beeld soms een seconde op zwart. Om daarna weer vrolijk verder te gaan. Die happering is soms twee keer in een uur. Maar een andere keer zes keer in een halve minuut. Ik begin er onderhand gek van te worden. Ik heb de laatste versie van de software en kan nergens ontdekken hoe ik hier vanaf kan komen. Ik gebruik een USB omdat ik draadloos de mkv-bestanden niet naar mijn LG krijg. Te groot? Met avi lukt dat trouwens wel. Maar iemand een oplossing voor die haperingen in de mkv bestanden vanaf een usbstick?
Verwijderd
Ik heb hem helemaal aan de kant gegooid. Niet de meest populaire oplossing maar scheelt een hoop ergernis. Ik heb/had ook alleen maar gekloot met dat ding. Films die halverwege stoppen etc. Heb een ouwe computer met internet via HDMI aangesloten en speel daarmee alles af.
Verwijderd
Ik heb een vraagje over de LG DP1W-MEDIASPELER .
Is het mogelijk met dit apparaat om programma´s op te nemen van de tv dat op te slaan op een externe harde schijf.
En van de externe harde schijf kopieren naar een usb zodat ik de usb in een laptop of i pad kan gebruiken.
Is het mogelijk met dit apparaat om programma´s op te nemen van de tv dat op te slaan op een externe harde schijf.
En van de externe harde schijf kopieren naar een usb zodat ik de usb in een laptop of i pad kan gebruiken.
neeVerwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 18:13:
Ik heb een vraagje over de LG DP1W-MEDIASPELER .
Het is dan ook een mediaspeler en geen mediarecorder.
Verwijderd
4 tientjes is ie voor jou. Plus verzendkosten. Moet je nog wel ff zelf voor HDMI kabeltje zorgen.DaBuzzzzz schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:06:
wat wil je er voor hebben?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2012 10:01 ]
Ik heb de dp1w nu enkele maanden; sinds enkele weken zit er een fout in. Wanneer het apparaat 5 tot 10 minuten aan staat werkt het pauzeren of starten van videobestanden niet meer.
Als ik dus een video kijk kan ik hem niet meer pauzeren, ik kan wel terug naar bijvoorbeeld het hoofdmenu maar de video speelt gewoon verder, ik kan ook geen andere video meer selecteren.
Als er nog geen video af wordt gespeeld kan ik ook na zo'n 10 minuten geen video meer starten.
Dit geldt ook voor verder spoelen, skippen tussen hoofdstukken enz.. ik moet het apparaat helemaal uitschakelen wil ik weer controle hebben over de video.
Voor de pc gebruik ik ps3 media server en de meegeleverde nero media home 4, heb ze al opnieuw geïnstalleerd, ook de dp1w heb ik terug naar fabrieksinstellingen gezet. Het komt zowel met .mkv, .wmv of .vob files voor.
Is dit een bekend probleem?
Als ik dus een video kijk kan ik hem niet meer pauzeren, ik kan wel terug naar bijvoorbeeld het hoofdmenu maar de video speelt gewoon verder, ik kan ook geen andere video meer selecteren.
Als er nog geen video af wordt gespeeld kan ik ook na zo'n 10 minuten geen video meer starten.
Dit geldt ook voor verder spoelen, skippen tussen hoofdstukken enz.. ik moet het apparaat helemaal uitschakelen wil ik weer controle hebben over de video.
Voor de pc gebruik ik ps3 media server en de meegeleverde nero media home 4, heb ze al opnieuw geïnstalleerd, ook de dp1w heb ik terug naar fabrieksinstellingen gezet. Het komt zowel met .mkv, .wmv of .vob files voor.
Is dit een bekend probleem?
Speelt deze DVD video_ts mappen met Menu af?
Volgens mij is deze vraag al 6x voorbijgekomen en het antwoord blijft Ja hij speelt video_ts mappen en NEE hij speelt nooit het menu af bij welk type bestand/map dan ook.Zonekill schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:22:
Speelt deze DVD video_ts mappen met Menu af?
Updating..............
Verwijderd
Iemand een idee? Kan het in de oude berichten niet terugvinden maar kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem. Ik heb de meest recensie firmware.Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 14:31:
Ik heb sinds kort de LG DP1W. Ik gebruik een USB stick om series te kijken in mkv-formaat. Tijdens het kijken gaat het beeld soms een seconde op zwart. Om daarna weer vrolijk verder te gaan. Die happering is soms twee keer in een uur. Maar een andere keer zes keer in een halve minuut. Ik begin er onderhand gek van te worden. Ik heb de laatste versie van de software en kan nergens ontdekken hoe ik hier vanaf kan komen. Ik gebruik een USB omdat ik draadloos de mkv-bestanden niet naar mijn LG krijg. Te groot? Met avi lukt dat trouwens wel. Maar iemand een oplossing voor die haperingen in de mkv bestanden vanaf een usbstick?
Zomaar wat ideeën: Heb je al een andere usb-stick of een externe hdd geprobeerd? Heb je geprobeerd je usb-stick anders te formatteren?Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:01:
[...]
Iemand een idee? Kan het in de oude berichten niet terugvinden maar kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem. Ik heb de meest recensie firmware.
Zelf heb ik geen issues hoewel ik momenteel alleen 720p mkv's van een tv-serie afspeel via usb-stick. (de rest gaat van m'n NAS)