Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440122

Anoniem: 440122 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:36:
Heeft iemand al eens geprobeerd wanneer twee iHDR-5200c in een netwerk zitten een opname die op de ene is gemaakt middels streamen op de andere af te spelen? In principe zou dit mogelijk moeten zijn middels de DLNA functie.
Inmiddels met een tweede Humax iHDR-5200c, door de bereidwillige handelaar voor dit experiment beschikbaar gesteld, geprobeerd. Het is mogelijk op de tweede de opnames gemaakt met, en aanwezig op de harde schijf van de eerste af te spelen. Alleen pauze is daarbij mogelijk, helaas niet vooruit spoelen. Net als wanneer de eerste humax met XBMC vanaf de PC wordt benaderd.

Ik ben nog steeds benieuwd naar ervaringen met afspelen van humax inhoud met ACRyan, WDLive, Popbox.
Kunnen die wel vooruit spoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11-2024

MrSleeves

You'll thank me later.

Volgens mij sinds de update maar met Windows Media Player kan ik de bestanden op de 5200 benaderen. Afspelen lukt (nog) niet, vanwege het bestandsformaat.
Maar de 5200 ondersteunt nu in ieder geval ook DLNA "de andere kant op".

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

JanB schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:56:

Iemand enig idee hoe ik weer bij mijn opnames kan komen?
Via FTP?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparerib
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-12-2024
Net zoals Jan heb ik me gisteren zitten te verbijten hierover. Ook bij mij dezelfde shit en bovendien kan ik mijn NAS niet meer bereiken, hij blijft maar op "verbinding maken" staan.

Iemand enig idee?
JanB schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:56:
Ik heb hier net ook de installatie voor mijn kiezen gekregen. De installatie ging goed. Alleen kan ik nu mijn opgenomen programma's niet meer benaderen. Ik krijg bij het aanzetten de melding dat ik de harde schijf moet formatteren om van de opname functionaliteit gebruik te kunnen maken :S Daar heb ik geen zin in, dan ben ik al mijn opnames kwijt :(

Overigens geeft het icoon met het percentage van hardeschijf gebruik nog wel dezelfde hoeveelheid aan als voor de update. De opnames moeten dus nog wel op schijf staan.

Iemand enig idee hoe ik weer bij mijn opnames kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327448

De tv-gids staat bij mij sinds 2 dagen op blanco. Hierdoor kan ik niet meer opnemen. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Mijn Humax staat overdag op stand-by met de tijdklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327448

Inmiddels ben ik er zelf achtergekomen; door de stekker 1 x uit het kontakt te halen en weer aan te sluiten is de inhoud van de TV-gids hersteld, in eerste instantie voor de eerstvolgende 2 uur, na enkele uren weer voor 4 dagen. Hopelijk is het probleem definitief opgelost en help ik hiermee personen met hetzelfde probleem.
Voor de goede orde: voor de installatie van de update heb ik hier nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-05 20:57
De link in de first post naar het verschil met de 5050 doet het niet.

Denk dat het deze moet zijn: http://www.myhumax.info/g.../Fverschil5050c_5200c.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 441549

Ik zie dat de eerste post al uit oktober 2010 komt, wie kan al iets zeggen over een mogelijke opvolger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 441671

Wie weet of er binnenkort de Humax 5050C/NL geschikt wordt voor interactieve televisie???? (update software). De 5100 en 5200 kunnen het nl. wel volgens Ziggo en men vertelde mij dat misschien de 5050C dat ook in de toekomst heeft. wie oh wie weet wat en wanneer???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 441689

Sinds vandaag ben ik in het bezit van de Humax 5200.

Gisteren gaf mijn 5050 na 3 jaar trouwe dienst de geest, wel wat snel maar soms kun je dat zo hebben.
Gezien mijn goede ervaringen heb ik weer Humax gekozen en dit keer de 5200.
Wat één groot voordeel is, de afstandbediening werkt bij de 5200 wel goed, niet meer op 1 meter afstand precies richten, gewoon vanuit de luie stoel en zelfs via de muur of het plafond reageert de 5200.

De menu structuur is anders, ik vind het er netter uit zien. Hij reageert ook sneller met het deleten van opnames.
Ik heb hem via een usb-dongle draadloos met internet verbonden, geen humax dongle maar 1 die ik al had, de 5200 herkende hem en het werkt feilloos.

Uitzending gemist heb ik nog niet geprobeerd, of het wat kost en hoe het werkt weet ik nog niet.
Maar even hoe ik het zie, je koopt een ontvanger met 2 tuners, harde schijf en programmagids zodat je niks hoeft te missen. Hoe groot is de kans dat er zoveel tegelijk op is dat je toch nog iets mist?
Waarom moet uitzending gemist gratis zijn, het is een extra service, die kost overal en voor de meeste producten gratis.
Persoonlijk vind ik dat die discussie helemaal niet hier gevoerd moet worden, het moet gaan om de Humax 5200.

Het beeld vind ik uitstekend, net als bij de 5050, het opnemen en terug kijken werkt goed, timeshift ook.

Het aanbod aan decoders is klein, van wat er toe nu toe is vind ik de Humax 5050 prima en de 5200 in sommige opzichten nog een stukje beter. Als ik de verhalen over Samsung lees en hoor zijn die een stuk minder positief, de rest komt vaak niet in de buurt.

Okay, na 1 dag al zo positief? Ja, nu in ieder geval wel, en na enige tijd zal ik mijn review updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdMeer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05 15:44
Wellicht interessant voor anderen die dit ook hebben:
To: 'klantenservice@humaxdigital.com'
Subject: Optische uitgang wordt aangezet tijdens standby

Beste klantenservice,

Recentelijk heb ik een Humax IHDR-5200c gekocht en wat mij opviel is dat de optische uitgang af en toe, terwijl het apparaat standby is, ingeschakeld wordt. Dit zorgt bij mijn opstelling voor problemen omdat de optische uitgang bij mij naar een splitter toe gaat waarop meerdere apparaten zijn aangesloten. Doordat de optische uitgang aangaat denkt de splitter dat hij moet schakelen en zorgt ervoor dat mijn andere audio stream wordt onderbroken.

Wellicht zou u hier eens naar willen kijken.

Dank alvast en ik verneem graag een reactie.

Met vriendelijke groet,
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

De optische uitgang gaat aan op het moment de Humax zijn programmagids update.
Hetzelfde gebeurt met de SCART-aansluiting die geeft namelijk dezelfde problemen.
Hier is volgens mij niet zomaar iets aan te doen zonder hardwarematig ingrijpen en je zult er dus mee moeten leren leven.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 442586

Al lang (sinds de aanschaf in okt. 2010) heb ik het vaak terugkerende probleem dat opnames wel helemaal worden opgenomen, maar niet goed worden opgeslagen en dus stoppen bij afspelen. Ik heb het apparaat al 3 keer vervangen gekregen. Onderzoek wordt niet gedaan. Op mijn berichten reageert Humax net als BCC (leverancier) verder totaal niet. Ik heb uitgebreid vastgelegd wat wanneer is opgenomen, diskbeslag, opname en afspeelduur en zelfs waar welke datapakketten fout zijn. Exact op die plaatsen stopt het afspelen dan ook...... Dit euvel wordt ook gesignaleerd door anderen. Bijv.:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=28968
http://www.besteproduct.n...0c/review_gebruikers.html
http://ziggo-gebruikers.n...hread.php?t=28968&page=56

Configuratie: Vanaf ontvangst machine via monsterkabels (Ziggo) verbonden met (Philips Aurea) HD TV. Geen instellingen veranderd, buiten Ziggo-gateway keuzes (postcode-codering). Geen andere kabel/netwerk aansluitingen tot en met 5/1/12. Daarna via monsterkabels op router ethernet aangesloten om de bestand-attributen te kunnen waarnemen en calculaties/testen te kunnen doen.

Mijn (amateuristische) analyse: Analyse van de pakketten in één bestand leert dat het vanaf het op tijdstip 9min./30,0081sec. veel fouten bevat. “PES ERROR : For PID 0079 10:15:26.991 PES paket 00006F58 is invalid, starting with TS paket 00550C64 Size: 11952 should be 62767”.

Heeft iemand hier ooit een oplossing voor gevonden? Zijn er Ziggo-signaal techneuten die het signaal kunnen uitsluiten als oorzaak?

Dank voor meedenken?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Misschien dat Archie je hierbij kan helpen.

Hij is namelijk degene die Digitale TV problemen bij Ziggo/Casema/Multikabel opgezet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Heeft iemand al Tversity of een soortgelijk programma werkend gekregen?

Ik heb de server zichtbaar op de humax maar het maakt niet uit welke settings ik in transcoding of general kies hij blijft aangeven dat de bestandsindeling niet ondersteund wordt. Heb voornamelijk met MKV's getest en de K-Lite codec pack geinstalleerd. Ook geprobeerd om alles naar mpeg1/2 on the fly via tversity transcoden was niet de oplossing.

PS3 media server ziet de humax überhaupt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345908

Weet iemand welke code ik moet invoeren op de Humax afstandsbediening,voor de Panasonic TX-P42U30E.Bij mij werken ze allemaal niet.Misschien om dat het een Duits model is??.Ben al vreselijk aan het googelen geweest,zonder resultaat. Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Volgens de handleiding is het één van deze codes: 006, 098, 061, 129, 038, 023, 063, 094, 187, 251, 294, 353, 359, 279, 306

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja het werkt.Ik was in de veronderstelling dat ik de tv boven wel onder audio knop kon programmeren.Helaas.Nu code weer veranderen voor de tv beneden en boven pech.
Toch dank. En ja best onnozel van mij :) .

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 345908 op 29-01-2012 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Na fout posten hier even een Re-post op de goede plek...

Beste Tweakers,

Ik heb al een paar maanden de Humax IHDR-5200c. Hardstikke tevreden mee, totdat er een schermpje kwam met ''opwaarderen'' waarna je op OK of annuleren kon kiezen. Ik had al gelezen dat er een upate uit zou gaan komen welke er voor zou zorgen dat hij Interactief werd, dus ik drukte op Ok. Na 10 min was hij klaar en zo alles deed het. In iedergeval, nog hetzelfde. Alle extra's deden het na het aansluiten van internetkabel niet. Interactieve tv werkte niet (een of andere vage error) enzovoort. Wel jammer. maar ik was er niet op achteruit gegaan.

Maar nu wil de Humax niet meer opstarten en moet ik eerst de stekker eruit en er weer in doen, waarna hij opstart. Als ik dan de volgende dag tv wil kijken gebeurt dit weer. Heel irritant.
Maar zojuist reageerde hij ook na het opstarten via het stekker erin-eruit gebeuren niet meer op afstandbediening signalen en de knoppen op het apparaat deden ook niets. Ik moest dus een stekker eruit trekken, wat niet me niet al te goed lijkt, aangezien hij direct begint met opnemen als hij aanstaat (HDD :( )

Naar mijn idee komt dit dus door de firmware update... Heeft iemand ervaring met dit probleem. Moet ik gewoon naar Humax gaan voor garantie?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WicKeD.El.GuPPo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-03 10:46
@jorcool:

Ik neem aan dat je de instructies van de handleiding op blz. 55 hebt gevolgd?

Anders zou je misschien een poging kunnen wagen om naar fabrieksinstellingen terug te gaan (zie blz. 56)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-05 18:47
Gister heb ik een Humax 5200C gekocht met als reden dat je twee programma's kan opnemen.
Echter, dan kan je niet meer gewoon tv kijken naar een andere zender tenzij de 2 opgenomen programma's in een zelfde transportstream zitten.
En hoe weet ik nou welke zender in welke transportstream zit?
Dat is dan nog een heel gepuzzle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Royer schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 10:49:
Gister heb ik een Humax 5200C gekocht met als reden dat je twee programma's kan opnemen.
Echter, dan kan je niet meer gewoon tv kijken naar een andere zender tenzij de 2 opgenomen programma's in een zelfde transportstream zitten.
Die puzzel moet ik ook nog uitzoeken. Dacht dat NL1 en 2 bij elkaar zaten.
Je ziet het overigens vanzelf: 2 kanalen opnemen, dan op List drukken en dan zie je welke beschikbaar zijn (de rest is grayed out). Bij het zappen merk je het ook.

Maargoed, een overzicht van Ziggo zou prettig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-05 21:55
Royer schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 10:49:
Je kan inderdaad twee verschillende opnames maken en ook nog naar een 3e zender kijken, dan moet deze derde zender wel in één van de transportstreams vallen waar je op dat moment uit aan het opnemen bent.

In therorie kan het appraat dus 3 dingen te gelijk......

Door te zoeken op transportstream & Ziggo op Google kom ik o.a. op deze website terecht;

http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml

Wanneer je op de transportstream kop klikt boven in de tabel kan je op dat moment op de verschillende transport steams sorteren....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier kan je de TS indeling ook mooi bekijken (en meer DVB stuff):

http://www.dtvmonitor.nl/index.php

(Wel ff je provider kiezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:29

Videopac

Rommelt wat aan.

Werkt DLNA nu 100% goed?
Wil graag zowel op kunnen nemen als (HD) videomateriaal (download & eigen) probleemloos kunnen streamen vanaf mijn Synology NAS.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 445719

met DLNA op 5200 totnutoe volgende ervaringen
op windows XP- PC met XBMC als client worden bestanden van interne disk van 5200 gespeeld
opmerking: ook Qnap NAS met twonky media op netwerk in gebruik
(VLC heeft nog geen dlna-client support onder windows)
nadelen totnutoe: externe disk op 5200 kan ik (nog?) niet benaderen
I-functie is niet te gebruiken

op AC ryan mini (voorzien van laatste firmware r5440) ook video's OK en versneld doorspoelen werkt ook bij grotere bestanden

als volgende test zou ik graag een 5100 als client inzetten of heeft iemand daar al ervaring mee?
Ik ben vooral benieuwd of de i-functie dan ook bruikbaar is
Ook wil ik weten of een smart tv met DLNA de 5200 videofiles kan lezen
Hiertoe al een smulatie gedaan: twee humax bestanden op een usb-stick geplaatst en getest op
Samsung smart tv: negatief (las wel Avi-bestanden van de stick)
Sharp smart tv: negatief
Philips tv: Positief, lijkt prima werken (las geen avi-bestanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexboy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:16
Op een Sony KDL-22EX320 werkt DLNA prima met een 5200C.
Alllen 'grote' bestanden (Avatar film van 3 uur) lukt niet. De limiet weet ik niet, tot nu alleen op genomen van max 1.5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O07Goldeneye
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-08-2024
Ik heb een Humax 5200c met een Sony 40W5500 tv. De letters in de Humax Guide en onder Media zijn bij mij haarscherp. Mijn ouders hebben sindskort ook een Humax 5200c met een Sony HX820 tv. Bij hun zijn de letters in de Humax Guide en onder Media niet helemaal scherp (net of er wat pixels ontbreken). Letters van ondertiteling is wel weer scherp. Ik heb al alle instellingen van de Humax bekeken, maar de letters worden niet scherper. Het controleren van de instellingen van de tv is iets lastiger, want daarvoor moet ik eerst schakelen naar het tv kanaal, dan een instelling wijzigen, en daarna weer terugschakelen naar het Humax kanaal om te kijken of het heeft geholpen. Heeft iemand hier ervaring mee, of een idee waar het aan zou kunnen liggen?

Alvast bedankt!

Gr. Erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Tx, maar ik bedoelde meer andersom: in hoeverre kan ik films etc. vanaf mijn NAS via de 5200c naar mijn tv streamen? Dat ik geen aparte mediaplayer meer nodig heb.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
O07Goldeneye schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 19:54:
Ik heb een Humax 5200c met een Sony 40W5500 tv. De letters in de Humax Guide en onder Media zijn bij mij haarscherp. Mijn ouders hebben sindskort ook een Humax 5200c met een Sony HX820 tv. Bij hun zijn de letters in de Humax Guide en onder Media niet helemaal scherp (net of er wat pixels ontbreken). Letters van ondertiteling is wel weer scherp. Ik heb al alle instellingen van de Humax bekeken, maar de letters worden niet scherper. Het controleren van de instellingen van de tv is iets lastiger, want daarvoor moet ik eerst schakelen naar het tv kanaal, dan een instelling wijzigen, en daarna weer terugschakelen naar het Humax kanaal om te kijken of het heeft geholpen. Heeft iemand hier ervaring mee, of een idee waar het aan zou kunnen liggen?

Alvast bedankt!

Gr. Erwin
Zorg dat je TV de beelden van de Humax 1:1 doorstuurt. Dus in de instellingen van de TV (en dat kan natuurlijk terwijl de humax aan staat) moet je kijken naar scaling, aspect ratio of pixel mapping. Let ook ff op of de Humax wel 1080i stuurt naar de TV. Lijkt mij dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 447975

Ik zit in het Delta gebied.

Zou ik problemen krijgen als ik bij een Kennis die Ziggo heeft de software update doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 447496

Vandaag weer even naar dit apparaat gekeken in MM Arena. Ik vind deze zo ontzettend mooi. Echt mijn volgende Humax PVR. Ik zit zelf bij Ziggo.
Hoopte eigenlijk dat mijn broer hem ook zou halen, maar toen zei hij al dat je bij UPC geen keuze krijgt. Snel gekeken en Liberty Global's UPC (waak altijd voor degenen die het woord Vrijheid achteloos in de mond nemen) ondersteunt dit niet. Wat 'n onzin, dat dit nog kan in Nederland en dan zeggen mensen dat de SP niks is. lol, je leeft in een dictatuur.
De box van UPC is echt de slechtste tv ervaring die ik ooit heb meegemaakt. Talloze problemen, teveel om op te noemen. Als je geen UPC hebt zou je me niet eens geloven. Zelfs terwijl ik dit type valt het geluid uit en straks speelt Milan. Wordt gewoon geld neertellen voor online wedstrijd bekijken, wat 'n onzin. Ik heb de neiging om UPC eens flink de wind van voren te geven en ben niet eens abonnee bij hen.
Misschien mis je dan on demand met deze STB maar daar heb ik het wel voor over. Tot nu toe bevalt Humax me altijd zeer goed, vooral nadat ze toen met de f/w update kwamen jaren terug.
Kopen en dan de oude Humax op 'n andere kamer zetten. klopt het trouwens dat je bij Ziggo voor de kosten van 'n smartcard setje van 15e je van je eerste abonnement gebruik kan maken? De helpdesk wist alleen iets van verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 24-10-2024
Anoniem: 447496 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 20:24:
klopt het trouwens dat je bij Ziggo voor de kosten van 'n smartcard setje van 15e je van je eerste abonnement gebruik kan maken?
Beetje cryptische vraag, maar als je bedoelt of je bij het activeren van een tweede smartcard weer 14 dagen "alle kanalen" op proef krijgt bij Ziggo, dan is was het antwoord: Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:00
Helaas is de preview afgeschaft, na activeren krijg je alleen de zenders die deel uitmaken van je abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-05 21:36
Klopt, erg domme zet van Ziggo. Had met kerst nog de preview bij mijn nieuwe kaart en omdat alles er op mijn nieuwe tv geweldig uitzag, gelijk naar plus ipv basis gegaan. Had de preview er niet bij gezeten, had ik het nooit genomen (wat je niet kent mis je niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O07Goldeneye
  • Laatst online: 19-08-2024
Cubix schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:38:
[...]

Zorg dat je TV de beelden van de Humax 1:1 doorstuurt. Dus in de instellingen van de TV (en dat kan natuurlijk terwijl de humax aan staat) moet je kijken naar scaling, aspect ratio of pixel mapping. Let ook ff op of de Humax wel 1080i stuurt naar de TV. Lijkt mij dat het daar aan ligt.
Bedankt voor de tip! Het lag inderdaad aan de 1080i. Hij gaf 576 door in plaats van 1080i. Met een simpele druk op een knop op de afstandsbediening is het verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoBo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-10-2024
Ik probeer .mp4 bestanden af te spelen via DLNA met mijn Humax iHDR-5200c, maar ik krijg de melding "De bestandindeling wordt niet ondersteund". Om de bestanden te delen via mijn laptop gebruik ik TVersity Media Server.

Dezelfde bestanden kan ik wél goed afspelen indien ik ze kopieer naar de interne HDD van de Humax. Maar het is natuurlijk vervelend om ze telkens te moeten kopiëren.

Na lang zoeken op het internet en lang proberen met verschillende instellingen in TVersity weet ik niet meer wat ik nog kan proberen.

Heeft iemand hetzelfde probleem, of weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-05 09:32
Waarom biedt Ziggo deze niet gewoon aan i.p.v. die Cisco 8485? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Wellicht omdat het interactieve gedeelte nog beta is?

Die van mij gaat deze week/volgende week voor reparatie vanwege een defecte tuner (tuner 1 blijft op 10% kwaliteit hangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Mijn ouders (niet heel handig met de pc) willen deze gaan kopen. Nu willen ze opnames op dvd branden. Is het lastig voor oudere mensen om dit te doen?

Ik kan hem wel in een netwerkje hangen en ze kunnen wel met spotnet en newsleecher downloaden en branden met nero, maar dat is wel het maximum wat ze kunnen.

Valt dat ftp gedeelte mee voor ouderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik denk dat dat tegen gaat vallen. Maargoed, waarom zou je dat willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrSleeves schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:52:
Ik denk dat dat tegen gaat vallen. Maargoed, waarom zou je dat willen?
Ze willen af en toe een dvd kunnen branden van een opname van een tv kanaal. En dat lijkt me de enige manier? Dus via ftp naar de laptop en dan branden met bijv. nero naar een dvd.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 09-03-2012 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:52:
Valt dat ftp gedeelte mee voor ouderen?
Mits eenmaal ingesteld is FTP, bijvoorbeeld met Total Commander, niet echt veel lastiger dan het kopiëren van bestanden met Windows Explorer. De snelheid ligt alleen erg laag, met de 5050c en mogelijk de 5200c.
Of je van een "Humax".ts-bestand eenvoudig een DVD kan branden met Nero, zou ik niet weten. Ik bewaar mijn videobestanden op USB-HDD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toff schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 16:42:
Ik bewaar mijn videobestanden op USB-HDD's.
Ah, dat is ook een idee. Ze hebben al een mediaspeler van mij gekregen en daar kan het ook wel op. Eigenlijk moeten ze stoppen met dat branden, maar dat krijg ik er niet echt in. Mijn moeder is nogal een verzamelaar. Maarja, ze heeft al 2000 videobanden en 1000 dvd's van opgenomen spul en ze kijkt het nooit terug.

Nouja, beter dan achter de geraniums zitten denk ik maar. Ik zal straks even een humax 5200c voor ze aanschaffen online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 18:37:
[...]

Ah, dat is ook een idee. Ze hebben al een mediaspeler van mij gekregen en daar kan het ook wel op. Eigenlijk moeten ze stoppen met dat branden, maar dat krijg ik er niet echt in. Mijn moeder is nogal een verzamelaar. Maarja, ze heeft al 2000 videobanden en 1000 dvd's van opgenomen spul en ze kijkt het nooit terug.
Moet ze de oudste DVD's eens terug kijken. Grote kans dat die het niet eens meer doen. Zelfde met videobanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrSleeves schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 20:05:
Moet ze de oudste DVD's eens terug kijken. Grote kans dat die het niet eens meer doen. Zelfde met videobanden.
Mijn moeder neemt ook niet op met de recoders om terug te kijken, het is meer kastvulling :X

Ze heeft 1000en banden uit 1980 enzo van zeg eens aa en ga zo maar door 8)7
Volgens mij heeft ze niet eens meer een videorecorder, maar weggooien mag niet. Ik zal haar eens opgeven voor dat rtl programma waarin die mensen zitten die niets kunnen weggooien :+

Ik ga er binnenkort wel even heen met de humax, ik had een andere recorder op de slaapkamer van mijn ouders aangesloten op de digitale tv decoder, maar mijn vader vond dat ik teveel kabels had gebruikt en heeft nu alles opnieuw aangesloten en heeft 3 kabels over. Zucht... al net zo eigenwijs als ik.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 10-03-2012 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-05 17:11

JanB

Het ken rotter !!!

Anoniem: 32279 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 12:50:
[...]

. Zucht... al net zo eigenwijs als ik.
Gelukkig, je hebt het niet van een vreemde ;)

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Videopac schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 07:34:
Tx, maar ik bedoelde meer andersom: in hoeverre kan ik films etc. vanaf mijn NAS via de 5200c naar mijn tv streamen? Dat ik geen aparte mediaplayer meer nodig heb.
Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-05 22:06

FF

Ik heb een Conceptronic CH3SNAS met funplug waarop ik mldonkey en mediatomb heb geprobeerd. Na een update van de CH3SNAS heeft deze ook een beter werkende DLNA-server.

Het lijkt te werken als je gaat navigeren, maar hierna duurt het laden lang en springt de 5200 terug naar tv zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WicKeD.El.GuPPo
De Humax 5200 als mediaspeler, c.q. vervanger van, is zeer beperkt. Ik heb de moed na een paar pogingen via die weg, in ieder geval opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Beste allemaal,

Ik overweeg om 5200c te kopen maar vroeg me af of iemand weet of er wellicht binnenkort een nieuwe versie op de markt komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:05

IkWilbert

Het is mij!

Zhadum schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:20:
Beste allemaal,

Ik overweeg om 5200c te kopen maar vroeg me af of iemand weet of er wellicht binnenkort een nieuwe versie op de markt komt?
Er is mij niets bekend van een vervanger voor de 5200c, de 5100c heeft sindskort wel een opvolger... de 5300c

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

WicKeD.El.GuPPo schreef op zondag 11 maart 2012 @ 17:17:
[...]

De Humax 5200 als mediaspeler, c.q. vervanger van, is zeer beperkt. Ik heb de moed na een paar pogingen via die weg, in ieder geval opgegeven.
Tx. Jammer. Hoe moeilijk zou het zijn voor Humax om een goede mediaplayer toe te voegen in een versie?
Ik heb het een beetje gehad met al die losse apparaten nl. Plus WAF is hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik heb 'm gewoon gekocht; in eerste instantie vond ze het niet zo nodig, maar aangezien pauzeren wel heel veel makkelijker gaat dan bij onze vorige, was ze snel om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WicKeD.El.GuPPo
Videopac schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:44:
[...]

Tx. Jammer. ..... Plus WAF is hoger.
Tja, dat laatste is een bijkomstigheid waar menigeen mee te maken heeft (vrouwen en apparaten... ;) ). Maar begrijp me niet verkeerd. In het begin was er hier ook enige weerstand, in de zin van "moet dat nou, nog een kastje erbij?". Echter, de "oude" hd-decoder is verhuisd naar de slaapkamer en de dvd/hd-recorder kan met pensioen. Kwalitatief, is opnemen met de 5200 tig keer beter en makkelijker. Verder is time-shift reuze handig. Ook de mogelijkheid van tv-portal en uitzending gemist zijn inmiddels goed te noemen (alhoewel dat hier nog niet veel wordt gebruikt).

En mijn mediaspeler zie ik meer (ook in relatie tot de WAF) als een zoveelste hobby, met regelmatig tunen/verfraaien van skins enz.. Een soort vervanger van biljarten maar je blijft wel lekker thuis. En dat laatste vind de WAF ook prettig (als ze weer eens een functie van de Humax niet kan vinden :+ ).

Kortom, leuk apparaat tot nu toe. Alleen aan het euvel van de randen van het beeld, zou nog eens iets moeten gebeuren. Maar ja, niets is perfect. Ook de WAF niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343503

Hoi,

Ik zit met een probleem. Ik heb ook een H 5200c aangeschaft. Het werkt prima, behalve de bestande overzetten naar een externe USB schrijf. De USB schrijf is < 1 TB, dus aan de groote ligt het niet, maar het is erg merkwaardig, dat na het kopieren geeft hij aan dat alle bestanden zijn van HD naar USB overgezet. Als ik de film wil van de USB afspelen stopt hij bij 38 minuten. Hij geeft op de tijdlijn aan dat de film duurt 100 minuten, maar stopt na 38 minuten. Bij alle opnames komt het voor. Op de HD blijft de hele flim nog aanwezig. Dus ik ben de opname niet kwijt. Maar hoe krijg ik de hele opname op USB? Weet iemand hoe moet ik het oplossen? Waarom altijd 38 minuten?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291179

Hoi allemaal, heb de 5200c ook nu sinds eind januari en sinds enkele weken heb ik een erg raar probleem: Als ik 's ochtends de stroom aanzet (zit een aan/uit schakelaar op het stroomblok waar alle apparatuur inzit) en via de Logitech Harmony One "TV kijken" kies, gaat alles netjes aan... Ik kan dan ongeveer een minuut kijken en dan schiet het beeld op groen. Ik moet dan echt de 5200c aan de achterkant met de aan/uit knop uitzetten en weer aanzetten, via de afstandbediening of de power-knop aan de voorkant blijf ik hetzelfde probleem houden...
Enig idee wat dit zou kunnen zijn? Moet ik met de Humax terug naar de winkel? Of Humax bellen? Hoor het graag!

Gr. DaDude1973

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klinkt als zogenaamd hand-shake probleem.Omdat alles tegelijk aangaat zou er iets niet lekker kunnen lopen tussen tv en ontvanger via HDMI.Ik heb zoiets met HDMI switch gehad.Snap ook niet waarom je alle stroom er af haalt,gewoon in standby laten staan.Lijkt mij veel beter.Tenzij je kniepstuffer bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Hoi allemaal,

Ik heb het 5200c vandaag aangesloten, erg tevreden. Alleen tot op heden lukte me niet op 5200c via windows verkenner (W7) de opgenomen bestanden te zien. Ik zie ze alleen (in windows verkenner) via multimedia apparaten maar dan wordt Windows media player geopend. Ik had gehoopt dat ik de bestanden los kon zien... Of doe ik iets fout?

Graag jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84081

Zhadum schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 16:58:
Hoi allemaal,

Ik heb het 5200c vandaag aangesloten, erg tevreden. Alleen tot op heden lukte me niet op 5200c via windows verkenner (W7) de opgenomen bestanden te zien. Ik zie ze alleen (in windows verkenner) via multimedia apparaten maar dan wordt Windows media player geopend. Ik had gehoopt dat ik de bestanden los kon zien... Of doe ik iets fout?

Graag jullie hulp.
Ga in verkenner naar netwerk en vul bovenin het tekstvlak ftp:// gevolgd door het ip-adres van jouw humax en in het mapje my video zie je de bestanden die jij zoekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Anoniem: 84081 schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 18:22:
[...]

Ga in verkenner naar netwerk en vul bovenin het tekstvlak ftp:// gevolgd door het ip-adres van jouw humax en in het mapje my video zie je de bestanden die jij zoekt
thanks.

Login: humaxftp en ww: 0000 (voor wie zoekt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:09

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

~:-|

ik reserveer ~20 minuten vóór opname en ~30 minuten ná een opname, en nog vertikt dat klote-apparaat een simpele opname goed te krijgen, ik start het kijken gewoon weer middenin mijn programma (het begin staat er dus niet op). Ik heb boven een antieke Humax 9200 staan die er geen moeite mee heeft, en die gebruikt toch echt dezelfde provider, EPG en zenders.

En Humax blijft maar beweren dat het apparaat prima werkt en dat het probleem bij Ziggo ligt.

Ik kan ze wel wurgen :(.

[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 26-03-2012 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84081

HTT-Thalan schreef op maandag 26 maart 2012 @ 20:13:

ik reserveer ~20 minuten vóór opname en ~30 minuten ná een opname, en nog vertikt dat klote-apparaat een simpele opname goed te krijgen, ik start het kijken gewoon weer middenin mijn programma (het begin staat er dus niet op). Ik heb boven een antieke Humax 9200 staan die er geen moeite mee heeft, en die gebruikt toch echt dezelfde provider, EPG en zenders.

En Humax blijft maar beweren dat het apparaat prima werkt en dat het probleem bij Ziggo ligt.

Ik neem dagelijks meerdere programma's op via de ingebouwde gids (5 min ervoor starten en 10 min uitloop) en zelden mis ik het begin of eind, tenzij het programma veel eerder start of onverwachts uitloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:59
HTT-Thalan schreef op maandag 26 maart 2012 @ 20:13:

Echt nooit geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik heb thuis 2 sony tv's (een W5500 en een KDL-32EX521) op beide toestellen lukt me niet om via Humax's opgenomen programma's te bekijken. Beide toestellen zien humax en de bijhorende mappen en bestanden maar als ik eenmaal kies voor afspelen, blijft het beeld zwart.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

P.s. Heb ergens gelezen dat je zapsnelheid kan instellen, klopt het en zo ja waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Een vraagje over zo'n Humax internet dongle... Wat kan ik daar precies mee?
Programma's die op de HDD staan overzetten via het netwerk? Films naar de Humax streamen?
Heb een beetje lopen Googlen, maar vind veel 'Ziggo' shit, dus zodoende stel ik ook hier de vraag.
Interactieve TV heb je dan dus, omdat hij via het internet verbonden is begrijp ik er ook uit..?

[ Voor 15% gewijzigd door CLB op 27-03-2012 15:20 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345908 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 13:04:
Klinkt als zogenaamd hand-shake probleem.Omdat alles tegelijk aangaat zou er iets niet lekker kunnen lopen tussen tv en ontvanger via HDMI.Ik heb zoiets met HDMI switch gehad.Snap ook niet waarom je alle stroom er af haalt,gewoon in standby laten staan.Lijkt mij veel beter.Tenzij je kniepstuffer bent.
Bedankt voor je reply onkyo2, reden waarom ik de stroom eraf haal is omdat ik een keer blikseminslag gehad heb (wel in een ander huis, maar goed) en veel apparatuur het toen niet overleefd heeft... Ga het vanavond eens proberen door alles op standby te laten, kijken of het morgen weer voorkomt... thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:15:
Een vraagje over zo'n Humax internet dongle... Wat kan ik daar precies mee?
Programma's die op de HDD staan overzetten via het netwerk? Films naar de Humax streamen?
Heb een beetje lopen Googlen, maar vind veel 'Ziggo' shit, dus zodoende stel ik ook hier de vraag.
Interactieve TV heb je dan dus, omdat hij via het internet verbonden is begrijp ik er ook uit..?
Klopt, klopt en klopt... Er zit een netwerkaansluiting achter op het apparaat om het aan te sluiten op je wired netwerk, maar als je het wireless wilt doen (interne harddisk benaderen, streamen, interactieve tv gebruiken) dan moet je zo'n wireless dongle gebruiken... Maar het kan dus ook allemaal via het wired netwerk, is je eigen keuze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:10
MrSleeves schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 12:47:
Wellicht omdat het interactieve gedeelte nog beta is?

Die van mij gaat deze week/volgende week voor reparatie vanwege een defecte tuner (tuner 1 blijft op 10% kwaliteit hangen)
Maar het is al wel definitief dat Ziggo Interactieve TV gaat aanbieden/ondersteunen op de Humax 5200c?
En heb ik daar dan nog iets extra's voor nodig of kan ik er gewoon een internet kabel in de decoder prikken?

Mijn Samsung H360R HD Decoder is eergisteravond overleden waar ik bijzat. (Tuner defect, Ontvangt helemaal geen signaal meer. 4,5 jaar oud en dus geen garantie meer.)
En ik heb er nu helaas geen tijd voor om het een en ander te gaan lezen daar ik bezig ben met de voorbereidingen om aanstaand weekend de caravan + tent op te gaan zetten en dan gelijk een week daar blijf.
Nu was ik eerder al van plan om de Humax 5200c te kopen vanwege de opname mogenlijkheid en als Interactieve TV er ook mogenlijk mee is/wordt dan is de keuze snel gemaakt. (Want je betaalt er tegenwoordig immers toch al voor.)

Zou het zeer op prijs stellen als jullie het mij vergeven dat ik nu niet de tijd neem om heel het topic door te nemen en mijn korte vraag zouden willen beantwoorden.
Alvast heel erg bedankt,

Sato.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WicKeD.El.GuPPo
Sato schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 15:33:
[...]
Maar het is al wel definitief dat Ziggo Interactieve TV gaat aanbieden/ondersteunen op de Humax 5200c?
Ja, het werkt op dit moment.
[...]
En heb ik daar dan nog iets extra's voor nodig of kan ik er gewoon een internet kabel in de decoder prikken?
Nee, gewoon de "internet-kabel" in de Humax prikken (eerst wel de Humax aanmelden op je thuisnetwerk).
[...]
Alvast heel erg bedankt,
Sato.
Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-03 05:09
Anoniem: 291179 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 14:06:
[...]

reden waarom ik de stroom eraf haal is omdat ik een keer blikseminslag gehad heb (wel in een ander huis, maar goed) en veel apparatuur het toen niet overleefd heeft...
Zolang je de stekker evengoed in het stopcontact laat zitten en alleen maar de aan/uit schakelaar uitzet heeft het geen zin tegen bliksem inslag, ook niet met beveiligde stekkerdozen.
Die beveiligde stekkerdozen vangen namelijk piekspanningen op, maar ook geen piekspanning van 20.000 Volt van een blikseminslag.
Het is zelfs zo, als de bliksem inslaat en je stekker is uit het stopcontact, maar ligt dichtbij het stopcontact, dan is nog al je apparatuur naar de zevende hemel.

Heb het ooit gezien bij de buren, daar sloeg de bliksem in.
Reslutaat alle elektriciteitsleiding waren uit de muur geknalt en ook uitgetrokken apparatuur was naar de hemel.
Zelfs bij mij was de stereo en klokradio boven naar de hemel, terwijl wij een vrijstaand huis naast de buren hebben en geen inslag hebben gehad.

De enigste manier om echt veilig te spelen is alle apparatuur met de stekker uittrekken en de stekker ver weg van het stopcontact te leggen.

Maar ja wie doet dat, veel te lastig en waar heb je anders je inboedelverzekering nog voor :)

[ Voor 5% gewijzigd door mistervis007 op 29-03-2012 18:12 ]

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

NotSoSteady schreef op maandag 26 maart 2012 @ 23:22:
[...]

Echt nooit geen problemen mee gehad.
Nooit geen is altijd wat :+.

Nee maar serieus, het gaat echt vaak mis, en dan echt niet bij programma's die uitlopen (want dat zou ik wel begrijpen). Ik heb het over series die wij weken, maanden achtereen dagelijks opnemen. Frappant is dat als ik de programma-info van de opname achteraf bekijk, hij dan ook de info van het programma ervoor of erna laat zien, alsof hij zich dus vergist heeft in de EPG info.

Humax wijst dan ook steevast naar de EPG, wat ik als een plausible verklaring zou kunnen zien ware het niet dat andere apparaten (zoals de Humax 9200 die boven staat) alles prima opnemen op hetzelfde tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
mistervis007 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 18:07:
De enigste manier om echt veilig te spelen is alle apparatuur met de stekker uittrekken en de stekker ver weg van het stopcontact te leggen.
Maar door inductie kan de boel nog steeds kapot, als er lange draden aan je PC hangen van bijvoorbeeld telefoonmodem (tegenwoordig vrij zeldzaam), LAN, TV-antenne of audiokabel naar een versterker. Zelf ooit ook een PC geofferd aan Donar op deze manier. Voor mij geen reden om iedere keer alles af te koppelen, want zo vaak gebeurt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-03 05:09
Toff schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 00:27:
[...]

Maar door inductie kan de boel nog steeds kapot, als er lange draden aan je PC hangen van bijvoorbeeld telefoonmodem (tegenwoordig vrij zeldzaam), LAN, TV-antenne of audiokabel naar een versterker. Zelf ooit ook een PC geofferd aan Donar op deze manier. Voor mij geen reden om iedere keer alles af te koppelen, want zo vaak gebeurt het niet.
Klopt inderdaad wat je zegt.
Je zult dan echt alles moeten afkoppelen, maar dan nog is er een risico op inductie.
Kortom, tegen bliksem helpt eigenlijk niets....

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:37
Ik heb hier een antieke Panasonic Sa-HT80 staan: DVD-speler en radiotuner. Die is echt ouderwets en ik wil hem vervangen door een Humax. Ik heb ergens in dit draadje al gevonden dat de Humax 5.1-geluid kan weergeven. Maar hoe sluit je dat dan aan, hij heeft toch maar 2 audio-uitgangen (links-rechts)? Wie kan mij helderheid verschaffen?

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291179 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 14:06:
[...]

Bedankt voor je reply onkyo2, reden waarom ik de stroom eraf haal is omdat ik een keer blikseminslag gehad heb (wel in een ander huis, maar goed) en veel apparatuur het toen niet overleefd heeft... Ga het vanavond eens proberen door alles op standby te laten, kijken of het morgen weer voorkomt... thx!
Alles op standby laten helpt dus ook niet, krijg nog steeds na 1 minuut een groen scherm en moet de Humax uit en aan zetten om gewoon TV te kunnen blijven kijken... Dus standby of de stroom er helemaal af maakt geen verschil, beiden een groen scherm na 1 minuut... Ga morgen eens proberen om de Humax aan te zetten zonder gebruik te maken van de Logitech Harmony "TV Kijken" knop, maar de apparatuur individueel aan te zetten, misschien dat dat het nog kan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-05 17:36

amphora

Websites & Fotografie

joep doei schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:28:
Ik heb hier een antieke Panasonic Sa-HT80 staan: DVD-speler en radiotuner. Die is echt ouderwets en ik wil hem vervangen door een Humax. Ik heb ergens in dit draadje al gevonden dat de Humax 5.1-geluid kan weergeven. Maar hoe sluit je dat dan aan, hij heeft toch maar 2 audio-uitgangen (links-rechts)? Wie kan mij helderheid verschaffen?
Digitale optische uitgang.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vriendelijk van jou om het antwoord te geven. ;)
amphora schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 16:19:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Sinds zojuist heeft de Humax weer een nieuwe kuur: Hij geeft geen stereo geluidssignaal meer door. Als audio op 'prio Dolby Digital' staat geeft hij alleen de kanalen die ook in DD uitzenden nog aan de TV/Versterker door.

Ze ik de prio op 'stereo' dan heb ik helemaal geen geluid meer.

M.a.w. op alle kanalen die in stereo uitzenden (inclusief alle radiokanalen dus) heb ik nu geen geluid meer.

Ik begin mijn geduld echt te verliezen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WicKeD.El.GuPPo
HTT-Thalan schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 22:17:
Sinds zojuist heeft de Humax weer een nieuwe kuur: Hij geeft geen stereo geluidssignaal meer door.
Vreemd. Kan het misschien zijn dat je met diverse instellingen hebt geëxperimenteerd waardoor dit euvel is ontstaan?
Noteer anders je persoonlijke instellingen en geef een reset naar fabriekswaarden. Kijken of het probleem er dan nog steeds is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Zhadum schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:30:
Ik heb thuis 2 sony tv's (een W5500 en een KDL-32EX521) op beide toestellen lukt me niet om via Humax's opgenomen programma's te bekijken. Beide toestellen zien humax en de bijhorende mappen en bestanden maar als ik eenmaal kies voor afspelen, blijft het beeld zwart.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

P.s. Heb ergens gelezen dat je zapsnelheid kan instellen, klopt het en zo ja waar?
Schopje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WicKeD.El.GuPPo
Ik kan het zo direct niet uit je vraagstelling opmaken maar hoe speel je die opnames af? Humax 5200 rechtstreeks gekoppeld (met HDMI-kabel) aan één van je toestellen of via netwerk (i.c. als mediaspeler)?

Vraag/antwoord m.b.t. zapsnelheid, ben ik nog nergens tegengekomen. Ga je hierbij ook uit van de originele ab? Met bijv. een Logitech Harmony kan ik me voorstellen dat je daar wat instellingen qua timing kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Mijn Humax is vandaag verstuurd ter reparatie (onder garantie). Tuner 1 is defect. Hopelijk krijg ik 'm snel terug. Eerste wat ik op mijn oude (analoge) HDD recorder wilde opnemen mislukte.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

WicKeD.El.GuPPo schreef op maandag 02 april 2012 @ 19:19:
[...]

Ik kan het zo direct niet uit je vraagstelling opmaken maar hoe speel je die opnames af? Humax 5200 rechtstreeks gekoppeld (met HDMI-kabel) aan één van je toestellen of via netwerk (i.c. als mediaspeler)?

Vraag/antwoord m.b.t. zapsnelheid, ben ik nog nergens tegengekomen. Ga je hierbij ook uit van de originele ab? Met bijv. een Logitech Harmony kan ik me voorstellen dat je daar wat instellingen qua timing kunt doen.
Thanks voor je reactie. Het gaat me vooral om tv in de slaapkamer. Deze is via netwerk verbonden aan een router, dat geldt dus ook voor Humax en zo communiceren ze met elkaar.

Ik kan via sony's (KDL-32EX521) Home optie mijn pc benaderen (bijvoorbeeld dmv ps3 media server) en films bekijken. Via dezelfde optie zie ik ook humax en de bijhorende submappen staan, vervolgens zie ik ook de opgenomen bestanden maar als ik kies voor afspelen, blijft het beeld op zwart. Ik heb via google gezocht maar ik zie niemand met soort gelijke probleem, vandaar ik jullie hulp hard nodig.

Zijn er mensen met Sony TV, die wel de bestanden via netwerk op hun tv kunnen afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WicKeD.El.GuPPo
Zhadum schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:23:
[...]
Deze is via netwerk verbonden aan een router, dat geldt dus ook voor Humax en zo communiceren ze met elkaar.
Ik had al zo'n vermoeden dat je via je netwerk opnames vanaf de Humax wilde bekijken. Hoogst waarschijnlijk is het een codec-probleem. Vandaar dat het afspelen van die opnames via ps3-mediaserver (die je op je PC hebt geïnstalleerd(?)), veelal wel lukt.

Een week of wat geleden, heb ik het in dit topic ook al eens aangegeven dat deze Humax, als mediaspeler c.q. mogelijke vervanger van, een "drama" is. Puur voor die functionaliteit, houd ik het lekker bij een Popcorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

WicKeD.El.GuPPo schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 23:02:
[...]

Ik had al zo'n vermoeden dat je via je netwerk opnames vanaf de Humax wilde bekijken. Hoogst waarschijnlijk is het een codec-probleem. Vandaar dat het afspelen van die opnames via ps3-mediaserver (die je op je PC hebt geïnstalleerd(?)), veelal wel lukt.

Een week of wat geleden, heb ik het in dit topic ook al eens aangegeven dat deze Humax, als mediaspeler c.q. mogelijke vervanger van, een "drama" is. Puur voor die functionaliteit, houd ik het lekker bij een Popcorn.
Thanks voor je reactie. Dus m.a.w. je kopieert je opnames op je popcon en kijk je die via netwerk (bijv op een andere pc)? Ik heb zelf namelijk DUNE D1 maar dacht dat deze geen media server had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:37
amphora schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 16:19:
[...]

Bedankt voor je compacte antwoord. Ik zie hierdoor denk ik net voldoende licht in de duisternis en ik zal google vragen om me verder te helpen.

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WicKeD.El.GuPPo
Zhadum schreef op woensdag 04 april 2012 @ 09:03:
[...]
Dus m.a.w. je kopieert je opnames op je popcon en kijk je die via netwerk (bijv op een andere pc)?.......
Nope, Ik heb mijn Humax, middels hdmi, rechtstreeks aan de tv hangen. Dus als ik een, met de Humax, opgenomen programma wil bekijken, doe ik dat rechtstreeks en niet via het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
WicKeD.El.GuPPo schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 17:52:
[...]

Ja, het werkt op dit moment.

[...]

Nee, gewoon de "internet-kabel" in de Humax prikken (eerst wel de Humax aanmelden op je thuisnetwerk).

[...]

Graag gedaan.
Nog bedankt voor je reactie.
Uit budgettaitre overweging heb ik vandaag een Humax 5100c besteld, Ik heb in de 4,5 jaar dat de Samsung h360r het gedaan heeft de mogenlijkheid om op te nemen nooit echt gemist.
Dus het prijsverschil van ruim 200,- Euro besteed ik liever aan andere hobby's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Is je goed recht natuurlijk, je kan geld maar 1 keer uitgeven. Toch zou ik zelf niet graag de optie willen missen om te pauzeren biijvoorbeeld, of om even terug te spoelen als ik wat gemist heb. Iets alvast opnemen op het ene kanaal, terwijl ik kijk naar een ander kanaal, om vervolgens de reclame te kunnen doorspoelen, is ook iets wat ik regelmatig doe. Puur gebruiksgemak dus, imho. Ik heb overigens de 5050c, die iets goedkoper (en ouder, niet interactief etc.) is dan de 5200c van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik zit tijdelijk weer op m'n oude Humax decoder (dus geen opnamemogelijkheid e.d.). En dat is wel even terugschakelen. Mijn vriendin zag eerst niet veel in die 5200 (we hadden een analoge Panasonic HDD recorder), maar was inmiddels om. Ook mijn dochter mist "De wereld is mooi" (voordat de Tros stopte, hebben we er een stuk of 10/20 opgenomen).

En ik vond het kijken over het netwerk ook wel erg relaxed. Ziggo was op een avond een keer uitgevallen. Mijn vriendin wilde Private Practice zien (oke, ik geef toe, ik kijk mee); in 5 minuten gedownload en hoppa direct over het netwerk kijkbaar. Toch irritant als je eerst een DVD moet branden.

Maargoed, hopelijk is de tuner snel gefixt. Zal binnenkort eens kijken hoe het ermee staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Toff schreef op woensdag 11 april 2012 @ 22:11:
Is je goed recht natuurlijk, je kan geld maar 1 keer uitgeven. Toch zou ik zelf niet graag de optie willen missen om te pauzeren biijvoorbeeld, of om even terug te spoelen als ik wat gemist heb. Iets alvast opnemen op het ene kanaal, terwijl ik kijk naar een ander kanaal, om vervolgens de reclame te kunnen doorspoelen, is ook iets wat ik regelmatig doe. Puur gebruiksgemak dus, imho. Ik heb overigens de 5050c, die iets goedkoper (en ouder, niet interactief etc.) is dan de 5200c van dit topic.
Met een externe hdd (Een 320gb portable wordt momenteel leeg gemaakt) aan de 5100c kun je ook opnemen en live tv pauzeren, Het enige wat je echt moet missen is de mogenlijkheid twee kanalen tegelijk op te nemen of iets op te nemen terwijl je een andere zender bekijkt. (Voor zover ik gelezen heb.)

Nu kijk ik meestal enkel Nederland 1-2-3, De BBC kanalen, History-Discovery-Natgeo channel, Motors tv en Film1 en meestal ook alleen maar voor ik ga slapen, Er zit daar vrij weinig tussen wat niet herhaalt wordt/terug te kijken valt.
Opnemen was dus niet echt een prioriteit, En mocht ik het in de toekomst wel gaan missen is een 5200c altijd nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-05 11:04
Werkt die interactieve tv van ziggo ook als je internet van een andere provider komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:05

IkWilbert

Het is mij!

Malt007 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:58:
Werkt die interactieve tv van ziggo ook als je internet van een andere provider komt?
Ja zeker :)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik heb overal gezocht maar wellicht kijk niet goed. Is het mogelijk om bij humax 5200c de kwaliteit van opname wijzigen, dus bijvoorbeeld op 720p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexboy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:16
Nee, je kunt de kwaliteit van de opname niet beïnvloeden. Hij neemt gewoon op wat wordt aangeboden in het signaal.

Wel kun je de output resolutie veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Hulde voor Quantis (reparaties voor Humax): binnen 2 weken tussen versturen en retour krijgen.
Tuner 1 werkt weer. Erg relaxed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 13:52
HTT-Thalan schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 22:17:
Sinds zojuist heeft de Humax weer een nieuwe kuur: Hij geeft geen stereo geluidssignaal meer door. Als audio op 'prio Dolby Digital' staat geeft hij alleen de kanalen die ook in DD uitzenden nog aan de TV/Versterker door.

Ze ik de prio op 'stereo' dan heb ik helemaal geen geluid meer.

M.a.w. op alle kanalen die in stereo uitzenden (inclusief alle radiokanalen dus) heb ik nu geen geluid meer.

Ik begin mijn geduld echt te verliezen :(.
Ik heb exact hetzelfde met mijn nieuwe 5300C, is het inmiddels opgelost? Zo ja, hoe? :)

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Nog weinig nieuws over een opvolger helaas. Ben wel langzaamaan toe aan de opvolger voor mijn 9200c.

Aangezien de 5200c er alweer 1,5 jaar is zal de opvolger er wel aan moeten komen.
Ben benieuwd!!!

Iemand al wat info/geruchten opgevangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-05 21:55
Riesjard schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:28:
Nog weinig nieuws over een opvolger helaas. Ben wel langzaamaan toe aan de opvolger voor mijn 9200c.

Aangezien de 5200c er alweer 1,5 jaar is zal de opvolger er wel aan moeten komen.
Ben benieuwd!!!

Iemand al wat info/geruchten opgevangen?
Waarom zou er een opvolger aan moeten komen? De 5200c verkoopt nog goed, de software is actueel en bij de laatste update zijn veel bugs verholpen.

In tegenstelling tot een DVD speler moet Humax dit apparaat o.a. bij Ziggo aanbieden ter certificering van de software. Iets wat veel meer werk is dan een gemiddelde mediaspeler. Ik verwacht dat de opvolger nog wel even op zich laat wachten.

Cogitationis poenam nemo patitur

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste