Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Tommert38
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 00:31
quote:
cypher21 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 07:35:
Tering, maak 1 tikfoutje, een 3 voor een 2...
geen benul? Ik denk dat ik meer van de n1 gezien heb dan menig geen in dit topic....(zoek maar eens op mijn posts in dit topic)
maar ja, wordt dus niet op prijs gesteld...

Zal niet meer reageren en beperk me wel tot de topics van het superieure toestel ...
Er bestaat ook zoiets als opbouwende kritiek.. :/ Van iemand van jouw leeftijd zou je toch meer verwachten dan zulk kinderachtig gedrag?

Alle hulp is welkom en alle meningen ook, mits goed onderbouwd. Niemand kon zien dat je het over de Nexus S had, en een typfout is uitgesloten, omdat de Nexus S nooit met 2.2.2 is uitgebracht.

Ik ga hier verder geen woorden meer aan vuil maken, want dit is een beetje topicvervuiling :)

• Gryx
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 17-09-2012
Ik ben op zoek naar een car dock voor mijn nexus one.
Weet iemand een goede maar niet al te dure (zo vaak zal ik het niet gebruiken).

Had zelf deze gevonden:
http://cgi.benl.ebay.be/G...3cb2db2950#ht_2220wt_1139

• Scarify
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23-10 14:45
Dingen zoals taal enzo op die US-versie.. hoe zit dat?
Ik heb nog NL/ENG Swype install bestandje ergens op mijn SD dus dat zit wel goed, maar de rest van de telefoon?

Denk dat ik morgen ook maar eens overstap op US-versie

• bartos88
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 08-10 11:02
@Scarify Je kan moreLocale van de market downloaden. Daarmee kan je alles op nederlands zetten. Maar volgens mij geldt dat niet voor het toetsenbord. Weet iemand of het mogelijk is NL op de gingerbread keyboard te installeren? Ik heb wel andere keyboards, maar ik wilde de nieuwe stock keyboard wel eens proberen.

btw: die nieuwe animatie wanneer je naar standby modus gaat is very nice! :)

• davidov2008
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 02-08 02:30
quote:
Weet iemand of het mogelijk is NL op de gingerbread keyboard te installeren? Ik heb wel andere keyboards, maar ik wilde de nieuwe stock keyboard wel eens proberen.
Jazeker, gewoon de apk installeren van het Gingerbread toetsenbord dat alle talen bevat :P Zelf gebruik ik het GB toetsenbord onder Froyo (CM6) omdat ik het gewoon ťrg goed vind. Ik typ er toch sneller mee dan swype en betterkeyboard (had ik nota bene gekocht...).

Nadeel is dat de install vrij groot is (7.3mb), juist omdat alle talen erin zitten natuurlijk... Maar als je genoeg ruimte hebt of apps2sd gebruikt is dat niet zo'n probleem. Heb je niet genoeg ruimte dan kan je de apk openen (met WinRar o.i.d.), de talen die je niet nodig hebt eruit gooien en de .apk opnieuw signen, hoe dat moet staat wel op XDA.

Linkje: eerste 14 dagen na deze post -- link (Gingerbread toetsenbord met alle talen, incl NL), daarna: mirror

Na installatie moet je natuurlijk wel in de instellingen aanvinken welke talen je beschikbaar wil hebben tijdens het typen, waar je tussen kan wisselen door te swypen op de spatiebalk. Om de voorkomen dat ik bij elk nieuw programma/invoerveld eerst weer het Froyo-tb krijg (en in jouw geval waarschijnlijk: het english-only gingerbread tb), heb ik de apk van het orginele tb gewoon gebackupped en daarna gedeinstalleerd met Titaniumbackup.

davidov2008 wijzigde deze reactie 01-03-2011 12:36 (19%)

• bartos88
quote:
davidov2008 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 12:24:
[...]

Jazeker, gewoon de apk installeren van het Gingerbread toetsenbord dat alle talen bevat :P Zelf gebruik ik het GB toetsenbord onder Froyo (CM6) omdat ik het gewoon ťrg goed vind. Ik typ er toch sneller mee dan swype en betterkeyboard (had ik nota bene gekocht...).

Nadeel is dat de install vrij groot is (7.3mb), juist omdat alle talen erin zitten natuurlijk... Maar als je genoeg ruimte hebt of apps2sd gebruikt is dat niet zo'n probleem. Heb je niet genoeg ruimte dan kan je de apk openen (met WinRar o.i.d.), de talen die je niet nodig hebt eruit gooien en de .apk opnieuw signen, hoe dat moet staat wel op XDA.

Linkje: eerste 14 dagen na deze post -- link (Gingerbread toetsenbord met alle talen, incl NL), daarna: mirror

Na installatie moet je natuurlijk wel in de instellingen aanvinken welke talen je beschikbaar wil hebben tijdens het typen, waar je tussen kan wisselen door te swypen op de spatiebalk. Om de voorkomen dat ik bij elk nieuw programma/invoerveld eerst weer het Froyo-tb krijg (en in jouw geval waarschijnlijk: het english-only gingerbread tb), heb ik de apk van het orginele tb gewoon gebackupped en daarna gedeinstalleerd met Titaniumbackup.
Thanks! Ik ga het proberen

EDIT: Ik heb het geprobeerd, maar ik zie nederlands er niet tussen staan :S

bartos88 wijzigde deze reactie 01-03-2011 16:08 (5%)

• Scarify
quote:
bartos88 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:56:
[...]

als je die apk met Nederlands + Engels hebt wil je die dan sharen? :)
edit: zelf net geprobeerd maar het signen lukt mij niet..

ben nu bezig met gingerbread erop aan het zetten :)
Gingerbread :D

edit2: Ik heb net More Locale 2 gedownload maar daarmee veranderd er niets in het Nederlands? Doe ik iets fout?
Oke het meeste is dus wel veranderd, maar als ik bijv naar Messaging ga staat er nog steeds 'Compose new message' ipv 'nieuw bericht'?

Scarify wijzigde deze reactie 01-03-2011 16:34 (38%)

• davidov2008
quote:
bartos88 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:56:
[...]

EDIT: Ik heb het geprobeerd, maar ik zie nederlands er niet tussen staan :S
Wat doe je precies? Je installeert de APK (dat lukt wel?), dan ga je naar Instellingen > Toetsenbord > Gingerbread toetsenbord > Invoertalen > Zet een vinkje bij English en bij Nederlands > paar keer terug drukken en uitproberen:

Bijv. new message > lang drukken op invulscherm > Invoermethode > verander invoermethode naar het andere toetsenbord (je oude gingerbread toetsenbord heeft nog steeds geen Nederlands!)

Het kan dus verwarrend zijn omdat je dan 2x een Gingerbread toetsenbord hebt. Bij Froyo is het onderscheid makkelijker. Als het goed is komt daarna de taal IN de spatiebalk te staan.

@Scarify: lukt bij jouw de installatie van het Nederlandse (of eigenlijk: all language) gbtb wel? Ik heb niet de NL+ENG apk, dus ik gebruik maar even de volledige apk, ook omdat ik dat signen zo omslachtig vind :P

davidov2008 wijzigde deze reactie 01-03-2011 16:57 (15%)

• Scarify
Hehe nee ik kreeg hem niet signed :) nu wel
Heb hem zojuist getest (de ENG+NL only versie) maar dan geeft hij een error, wss dus omdat ik talen heb weggehaald (error= Application Gingerbread-toetsenbord (process net.thinkindifferent.inputmethod.latin) has stopped)

Maar 7mb is ook niet zo groot dus ik pak anders de volledige versie wel :)
Als jij anders de bestandjes goed maakt sign ik hem wel :p ging best makkelijk (via http://www.londatiga.net/it/how-to-sign-apk-zip-files/)

@ volledige versie; werkt goed.
-> Trouwens bij Gingerbread ->invoertalen staat geen Nederlands, maar bij het typen werkt hij wel gewoon in het NLs

Scarify wijzigde deze reactie 01-03-2011 17:18 (30%)

• davidov2008
Vind het wel raar dat jullie geen Nederlands zien eigenlijk (mijn rom heeft standaard geen NL tb of dictionary, dus het zit toch wel in de apk, ook te zien aan de inhoud van het apk bestand zelf...). Staan er wel andere talen dan de talen die je sowieso in 2.3 (offical rom) vindt? Nouja als het maar werkt. :) Kan je met je vinger over de spatiebalk de taal wisselen of is die gewoon leeg?

ter controle of het 't zelfde werkt als bij mij: Als je 'buitenr' typt, is de suggestie dan Buitentje?

davidov2008 wijzigde deze reactie 01-03-2011 17:39 (5%)

• bartos88
Vreemd, bij mij staat er dus ook geen NL in het lijstje, maar hij typt wel NL als ik niks aangevinkt heb.
@davidov2008: Ja, ik krijg dan ook buitentje, dus die NL dictionary zit er blijkbaar wel in
@Scarify: Lukt het jou om met 2 talen te werken? Als ik engels aanvink dan kan ik niet naar NL switchen ofzo

• Scarify
Denk dat Nederlands in de apk zit verwerkt maar niet kiesbaar is, dus dat hij in het algemene woordenboek staat? Want hij is niet kiesbaar maar ook niet optioneel via de spatiebalk.

• bartos88
quote:
Scarify schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:10:
Denk dat Nederlands in de apk zit verwerkt maar niet kiesbaar is, dus dat hij in het algemene woordenboek staat? Want hij is niet kiesbaar maar ook niet optioneel via de spatiebalk.
Ja I guess. Misscchien is ie ingesteld als default woordenboek, maar zijn ze vergeten om hem in het menuutje te zetten (hoewel het blijkbaar in froyo bij davidov wel werkt)

• davidov2008
Hmm... oke, dan is er dus niet mis met de werking van het woordenboek iig. Wellicht heeft het iets met Gingerbread zelf te maken, maar kan ook wat anders zijn, dus laten we dat eerst uitsluiten.

1. Misschien heeft het iets te maken met de more2locale instelling? Gebruiken jullie dat allebei?

2. Wat voor taal staat er bij jullie bij Instellingen > Taal- en Toetsenbord onder "Taal selecteren"?

3. Ook zou ik eens uitproberen met Titaniumbackup het orginele toetsenbord apk bestand te verwijderen (na backup uiteraard), misschien dat dit een conflict veroorzaakt. Onder Froyo heette het originele tb LatinIME.apk, maar weet niet of dat onder 2.3 nog zo is ?

davidov2008 wijzigde deze reactie 01-03-2011 20:30 (6%)

• bartos88
quote:
davidov2008 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:24:
Hmm... oke, dan is er dus niet mis met de werking iig. Misschien heeft het iets met Gingerbread zelf te maken, maar kan ook wat anders zijn. Misschien heeft het iets te maken met de more2locale instelling? Gebruiken jullie dat allebei?

Wat voor taal staat er bij jullie bij Instellingen > Taal- en Toetsenbord onder "Taal selecteren"?

Ook zou ik eens uitproberen met Titaniumbackup het orginele toetsenbord apk bestand te verwijderen (na backup uiteraard), misschien dat dit een conflict veroorzaakt. Onder Froyo heette het originele tb LatinIME.apk, maar weet niet of dat onder 2.3 nog zo is ?
Hmm, vreemd. Er staat onder "Taal selecteren" in de taal- en toetsenbordinstellingen dat Nederlands is geselecteerd, maar als ik vervolgens in het lijstje met languages kijk, dan staat nederlands er niet tussen :S
Dus ik denk dat je gelijk heb dat het probleem hem in gingerbread of morelocale zit

EDIT: Ik krijg deze melding als ik in morelocale nederlands probeer in te stellen: "This feature doesn't support the current system version"

bartos88 wijzigde deze reactie 01-03-2011 20:34 (6%)

• davidov2008
Ja bij mij staat dat ook op Nederlands (Nederland), dus dat zou "goed" moeten zijn :S , maar wat als je die instelling nu eens op Engels (US) zet oid? Komt de Nederlands dan wel te voorschijn in het Invoertaal menuutje?

• bartos88
quote:
davidov2008 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:33:
Ja bij mij staat dat ook op Nederlands (Nederland), dus dat zou "goed" moeten zijn :S , maar wat als je die instelling nu eens op Engels (US) zet oid? Komt de Nederlands dan wel te voorschijn in het Invoertaal menuutje?
Nee, die is weg. Kan het zijn dat morelocale gewoon nog niet gingerbread ready is?

• ormagon
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 14-12 14:00

ormagon

Definitely Maybe

Hmm, sinds 2.3.3. (US stock rom) functioneert gps niet meer. In Google Maps weet hij mijn locatie niet meer te vinden (ook niet soort van) maar ook andere applicaties die gebruik maken van je positie werken niet meer. Iemand een idee of zelfde probleem?

Laptop: Lenovo Thinkpad S430
Mobiel: Sony Xperia Z3 Compact
Camera: Sony Cyber-shot RX-100
Speakers: Canton Plus S & Canton Plus C
Draaitafel: Dual CS-721 met Shure V-15 TypeIII

• bobwarley
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
quote:
ormagon schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 21:28:
Hmm, sinds 2.3.3. (US stock rom) functioneert gps niet meer. In Google Maps weet hij mijn locatie niet meer te vinden (ook niet soort van) maar ook andere applicaties die gebruik maken van je positie werken niet meer. Iemand een idee of zelfde probleem?
Hard-reset proberen? (wel je data ff backupen voor zo ver nodig)

Op WP7 kun je niet eens eigen mp3s als ringtone instellen, how smart is that??

• Tommert38
Ik ben een beetje aan het spelen geweest met het Gingerbread toetsenbord, en inderdaad staat Nederlands er niet tussen, maar is wel standaard ingesteld. Als je ook maar 1 (of meer) talen aanvinkt is het Nederlands niet meer beschikbaar. Dit komt denk ik omdat in de stock Gingerbread rom geen Nederlands zit verwerkt, en kun je dus gťťn Nederlandse taal kiezen voor het toetsenbord. Morelocal2 wijzigt dit dus niet, maar alleen de regio. Ik heb nu het Italiaanse woordenboek vervangen door het Nederlands, en als ik dan bijvoorbeeld Engels (United States) en Italiano (Italia) selecteer kan ik tussen deze twee switchen door over de spatiebalk te schuiven. Als ik het Italiaans dan selecteer, krijg ik dus Nederlandse woordsuggesties en verbeteringen :) Beetje omslachtig, maar handiger dan steeds tussen het originele keyboard en het Nederlandse keyboard te switchen.

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

quote:
bobwarley schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 21:30:
[...]

Hard-reset proberen? (wel je data ff backupen voor zo ver nodig)
Reeds gedaan, helpt helaas niets.

• Tommert38
quote:
ormagon schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 21:28:
Ik had de eerste keer dat ik met 2.3.3 de gps probeerde ook eerst geen gps signaal (na een minuut wachten was ik het beu). Heb dit uiteindelijk opgelost door eerst in Google Maps met de wifi hier een redelijk nauwkeurige plaatsbepaling uit te voeren, en daarna de gps aangezet, en het scherm wakker gehouden totdat ik na een minuut of 3 dan eindelijk toch gps signaal had. Sindsdien vindt ie weer vlot gps signaal :)

• Tommert38
Voor de geÔnteresseerden:

Hier de versie met allťťn Nederlands woordenboek.

Hier de versie met Nederlands (geruild met Italiaans) en Engels woordenboek.

Instructies voor de zekerheid:
1. Download 1 van 2 bestanden en installeer deze
2. Na installatie "Done" kiezen en vervolgens gaan naar Settings > Language & keyboard
3. Zet een vinkje achter "Gingerbread keyboard"
4a. Als je alleen NL hebt kun je onder het aangevinkte keyboard nog het een en ander instellen (naar wens)
4b. Als je EN en IT hebt gekozen dien je onder het aangevinkte keyboard de "Input languages" te selecteren, namelijk English en Italiano (Italiano is Nederlands). Ander instellingen zijn naar wens aan te passen.
5. Als je dit gedaan hebt moet je het keyboard nog activeren. Dit doe je door lang op de de fysieke menuknop van je nexus te drukken (nu verschijnt het keyboard), en vervolgens de komma ingedrukt houden tot de instellingsknop tevoorschijn komt.
6. Druk hierop en je krijgt "Input options". Hier druk je op "Select input method" en vervolgens "Gingerbread keyboard"
7. Klaar! Nu heb je het gewenste woordenboek. Bij EN en NL kun je door over de spatiebalk te vegen van taal verwisselen English voor Engels en Italiano voor Nederlands. :+

P.s.
Het kan zijn dat je het keyboard voor andere applicaties opnieuw moet activeren. Dit kan wederom door de komma ingedrukt te houden enz.

Tommert38 wijzigde deze reactie 01-03-2011 23:38 (70%)

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

quote:
Tommert38 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:29:
[...]

Ik had de eerste keer dat ik met 2.3.3 de gps probeerde ook eerst geen gps signaal (na een minuut wachten was ik het beu). Heb dit uiteindelijk opgelost door eerst in Google Maps met de wifi hier een redelijk nauwkeurige plaatsbepaling uit te voeren, en daarna de gps aangezet, en het scherm wakker gehouden totdat ik na een minuut of 3 dan eindelijk toch gps signaal had. Sindsdien vindt ie weer vlot gps signaal :)
Dit leek gisteren te functioneren maar vandaag zijn we helaas weer terug bij af. Als ik via wifi mijn locatie bepaal dan neemt gps het over totdat ik de mobiel uitzet. Dan moet ik het proces weer herhalen.

• bartos88
quote:
Tommert38 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:05:
Voor de geÔnteresseerden:

Hier de versie met allťťn Nederlands woordenboek.

Hier de versie met Nederlands (geruild met Italiaans) en Engels woordenboek.

Instructies voor de zekerheid:
1. Download 1 van 2 bestanden en installeer deze
2. Na installatie "Done" kiezen en vervolgens gaan naar Settings > Language & keyboard
3. Zet een vinkje achter "Gingerbread keyboard"
4a. Als je alleen NL hebt kun je onder het aangevinkte keyboard nog het een en ander instellen (naar wens)
4b. Als je EN en IT hebt gekozen dien je onder het aangevinkte keyboard de "Input languages" te selecteren, namelijk English en Italiano (Italiano is Nederlands). Ander instellingen zijn naar wens aan te passen.
5. Als je dit gedaan hebt moet je het keyboard nog activeren. Dit doe je door lang op de de fysieke menuknop van je nexus te drukken (nu verschijnt het keyboard), en vervolgens de komma ingedrukt houden tot de instellingsknop tevoorschijn komt.
6. Druk hierop en je krijgt "Input options". Hier druk je op "Select input method" en vervolgens "Gingerbread keyboard"
7. Klaar! Nu heb je het gewenste woordenboek. Bij EN en NL kun je door over de spatiebalk te vegen van taal verwisselen English voor Engels en Italiano voor Nederlands. :+

P.s.
Het kan zijn dat je het keyboard voor andere applicaties opnieuw moet activeren. Dit kan wederom door de komma ingedrukt te houden enz.
Die ga ik proberen. Bedankt!

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:41
Misschien is het handig om gewoon de bron te citeren voordat er allemaal vragen zijn over de gemodificeerde Gingerbread keyboard. In de openingspost en daarop volgende berichten staat heel duidelijk aangegeven hoe het werkt en waarom het zo werkt.

Orginele XDA thread: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=864036

• giancarlo_f
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19-12 09:56
quote:
ormagon schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 09:08:
[...]

Dit leek gisteren te functioneren maar vandaag zijn we helaas weer terug bij af. Als ik via wifi mijn locatie bepaal dan neemt gps het over totdat ik de mobiel uitzet. Dan moet ik het proces weer herhalen.
Probleem had ik ook. Door de update staat je NTP-server nu ingesteld op VS-servers. Gebruik FasterFix uit de market om de NTP-server op NL te zetten; je zult zien dat je binnen luttele seconden weer Fix hebt ! Voor het gebruik van FasterFix heb je wel root & busybox nodig!

Suc6 en laat ff je resultaat weten ;)

• davidov2008
quote:
Miki schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 09:46:
Misschien is het handig om gewoon de bron te citeren voordat er allemaal vragen zijn over de gemodificeerde Gingerbread keyboard. In de openingspost en daarop volgende berichten staat heel duidelijk aangegeven hoe het werkt en waarom het zo werkt.

Orginele XDA thread: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=864036
Dat is niet de originele thread, dat is ook iemand die het orginele Gingerbread tb bestand gemodificeerd heeft, en het heeft geen multi-lang functionaliteit. Bovendien zijn alle bestanden niet gesigneerd, dus dat is nou ook niet bepaald gebruiksvriendelijk, noch veilig :N

Kudos voor het idee van Tommert van de dictionary swap en het sharen van de apk's, ben benieuwd of het ook bij anderen werkt.

• Tommert38
Heb die XDA thread sowieso nog nooit gezien, en heb de keyboards zelf aangepast aan de hand van de link van davidov2008 en ook de stappen heb ik zelfstandig uitgevoerd.

Mijn bron is dus davidov2008 ;)

edit: Ik zag trouwens dat de ampersand in het keyboard weg is gevallen, dat zal ik nog even aanpassen..

• bartos88
Bij mij werkt het IT-ENG (NL) keyboard perfect! Thanks

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

quote:
giancarlo_f schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:14:
[...]

Probleem had ik ook. Door de update staat je NTP-server nu ingesteld op VS-servers. Gebruik FasterFix uit de market om de NTP-server op NL te zetten; je zult zien dat je binnen luttele seconden weer Fix hebt ! Voor het gebruik van FasterFix heb je wel root & busybox nodig!

Suc6 en laat ff je resultaat weten ;)
Hartelijk dank alvast. Heb momenteel geen root acces, en geen pc bij de hand maar denk dat dit wel gaat werken. Ik laat het nog weten.

• Scarify
Bij mij werkt geloof ik de GPS nog prima, maar zal straks buiten wel ff proberen :)

edit:
holy fuck die speech-to-text werkt geniaal, wat nou toetsenbord, gewoon je bericht inspreken _/-\o_

alleen 1 vraagje; vroeger kon je via die google-bar, waar zo'n mic-icoontje naast staat, ook zeggen 'dial pizza' of 'navigate to Amsterdam Museum' maar nu werkt dat niet meer.. Can anyone explain? Of doe ik iets fout?

Scarify wijzigde deze reactie 02-03-2011 21:58 (66%)

• thomasEBBR
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 26-09-2012
Ik heb even een vraag en ik heb niet meteen een antwoord gevonden. Ik heb zojuist via iemand voor een prijsje zijn nexus one desktop dock kunnen overkopen. Dit is alleen de US versie en heeft dus een amerikaanse stekker. Nu vraag ik me af. Kan ik de oplader die ik bij mijn nexus one heb, ( een europese stekker )gebruiken om aan te sluiten aan de dock?

Bedankt!

• Snake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19-12 14:41

Snake

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Programeerder

quote:
thomasEBBR schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 08:43:
Ik heb even een vraag en ik heb niet meteen een antwoord gevonden. Ik heb zojuist via iemand voor een prijsje zijn nexus one desktop dock kunnen overkopen. Dit is alleen de US versie en heeft dus een amerikaanse stekker. Nu vraag ik me af. Kan ik de oplader die ik bij mijn nexus one heb, ( een europese stekker )gebruiken om aan te sluiten aan de dock?

Bedankt!
Zolang je kabeltje microUSB is, is het geen probleem.

[verkooppraat]Ik heb er ook eentje liggen, misschien tegen een betere prijs? :+ [/]

US = the promised land. One day... One day!
.oisyn: [..] Ik kan me geen slechtere zoekterm voorstellen dan "C++ panel". Afgezien van "naveltruitje" oid. [...]

• davidov2008
Wat hierboven gezegd wordt, en je kan ook nog voor $0,90 een Amerikaans->Europese stekker kopen op DealExtreme, gratis opgestuurd en wel ;) http://www.dealextreme.co...power-plug-convertor-3529

• thomasEBBR
quote:
davidov2008 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 09:52:
Wat hierboven gezegd wordt, en je kan ook nog voor $0,90 een Amerikaans->Europese stekker kopen op DealExtreme, gratis opgestuurd en wel ;) http://www.dealextreme.co...power-plug-convertor-3529
Okť bedankt! Zouden ze zoiets niet verkopen bij de gamma of brico? Ik ga eens naar de electro handelaar in de buurt, daar zal het wel duurder zijn... maar dan heb ik het direct :)
quote:
Snake schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 09:39:
[...]

Zolang je kabeltje microUSB is, is het geen probleem.

[verkooppraat]Ik heb er ook eentje liggen, misschien tegen een betere prijs? :+ [/]
okť ik kan natuurlijk ook nog altijd die usb kabel gebruiken en deze dan aansluiten op zo een ding waarmee ik mijn ipod via de stekker oplaad.

• thomasEBBR
Pff ik ben serieus aan het twijfelen om naar een stock rom te gaan zodat ik niet op de vodafone update moet wachten naar 2.3. Ik twijfel alleen nog omdat het zo vaag is hoe het dan met de garantie zit, kan ik wanneer vodafone de update uitbrengt dan terug naar die rom gaan of niet? Ik weet echt niet goed wat te doen.

• yok
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 18-12 14:03
quote:
thomasEBBR schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:41:
Pff ik ben serieus aan het twijfelen om naar een stock rom te gaan zodat ik niet op de vodafone update moet wachten naar 2.3. Ik twijfel alleen nog omdat het zo vaag is hoe het dan met de garantie zit, kan ik wanneer vodafone de update uitbrengt dan terug naar die rom gaan of niet? Ik weet echt niet goed wat te doen.
Heb het ook al een paar weken gedaan, werd gek van Vodafone. Er is een manier om je telefoon te upgraden naar Gingerbread zonder te rooten, zit nu op officiŽle rom van Google (US). Is eventjes werk (veel roms updaten), maar het werkt briljant! (hier is tutorial, vergeet niet de eerste stappen te ondergaan zoals beschreven op Android Central)

yok wijzigde deze reactie 07-03-2011 14:36 (11%)

• The CarNagE Man
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19-12 16:42
quote:
yok schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:35:
[...]

Heb het ook al een paar weken gedaan, werd gek van Vodafone. Er is een manier om je telefoon te upgraden naar Gingerbread zonder te rooten, zit nu op officiŽle rom van Google (US). Is eventjes werk (veel roms updaten), maar het werkt briljant! (hier is tutorial, vergeet niet de eerste stappen te ondergaan zoals beschreven op Android Central)
Bedankt voor de link! Ziet er opzich nog makkelijk uit. Zijn er nadelen of grote verschillen tussen het gebruikt van de officiŽle NL 2.2.1 ROM of de nieuwe US gingerbread ROM? Hoe zit het later met upgraden naar nog nieuwere versie's? Krijg je die dan wel OTA binnen met de US rom?

• thomasEBBR
Bedankt voor de repley maar daar loop ik tegen een probleem aan, op een gegeven moment zegt hij daar Main version is older bij het updaten. En dan gaat hij niet meer verder :(

Er komt dan op te staan: Main version is older.

Vanaf dan wil hij niet meer verder. Hopelijk is er hier een oplossing voor. Of komt vodafone snel met de update.....

thomasEBBR wijzigde deze reactie 07-03-2011 16:51 (32%)

• Miki
quote:
The CarNagE Man schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:24:
[...]

Bedankt voor de link! Ziet er opzich nog makkelijk uit. Zijn er nadelen of grote verschillen tussen het gebruikt van de officiŽle NL 2.2.1 ROM of de nieuwe US gingerbread ROM? Hoe zit het later met upgraden naar nog nieuwere versie's? Krijg je die dan wel OTA binnen met de US rom?
De OTA binnen krijgen is geen probleem, De rom versie van je N1bepaald of je in aanmerking komt en download dan van een specifieke link(google maar eens op "OTA link"). De Vodafone OTA update komt uiteindelijk ook van Google server af.

De nadelen van de US stock zijn niet heel bijzonder, behalve dat je een engels OS hebt. Met "more2locale" kun je je US stock-rom nederlandse instellingen meegeven. Je nieuws en weer app zal bv. nederlands nieuws op gaan halen maar het past niet de taal of woordenboek aan. Verder blijven bepaalde apps in het engels.
Het is aan jezelf of je ermee kunt leven, na 1 week Gingerbread draaien is het nieuwe er ook al aan af kan ik je vertellen. Ik heb persoonlijk liever een OS geheel in het nederlands dus ik wacht nog even op Vodafone of Cyanogen als hij het voor elkaar krijgt om die call wonks te fixen :o

Miki wijzigde deze reactie 07-03-2011 15:33 (4%)

• yok
quote:
Miki schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:31:
[...]

De OTA binnen krijgen is geen probleem, De rom versie van je N1bepaald of je in aanmerking komt en download dan van een specifieke link(google maar eens op "OTA link"). De Vodafone OTA update komt uiteindelijk ook van Google server af.

De nadelen van de US stock zijn niet heel bijzonder, behalve dat je een engels OS hebt. Met "more2locale" kun je je US stock-rom nederlandse instellingen meegeven. Je nieuws en weer app zal bv. nederlands nieuws op gaan halen maar het past niet de taal of woordenboek aan. Verder blijven bepaalde apps in het engels.
Het is aan jezelf of je ermee kunt leven, na 1 week Gingerbread draaien is het nieuwe er ook al aan af kan ik je vertellen. Ik heb persoonlijk liever een OS geheel in het nederlands dus ik wacht nog even op Vodafone of Cyanogen als hij het voor elkaar krijgt om die call wonks te fixen :o
Met Morelocale2 kun je inderdaad vervelden dingen (zoals weergave telefoonnummers aanpassen), maar ik vind een Engels OS eigenlijk wel weer fijn. Die NLse vertaling is vaak toch rot. Ook wil ik voor de toekomst gewoon de officiŽle US rom hebben, omdat ik dan in ieder geval niet meer hoef te wachten op Vodafone :-)

• Cabo
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 15-12 21:30
Ik ben terug gegaan naar een backup en heb nu 2.2.1 FRG83D. Ik probeer nu te flashen naar gingerbread "81304b2de707.signed-passion-GRI40-from-FRG83G.81304b2d.zip" via RA Recovery, alleen ik krijg een foutmelding over dat de bestanden niet geverifieerd kunnen worden. Enig idee? Ik wil gewoon Stock 2.3.3.

Ik heb een unbranded Nexus one.

• Miki
quote:
Cabo schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 21:41:
Ik ben terug gegaan naar een backup en heb nu 2.2.1 FRG83D. Ik probeer nu te flashen naar gingerbread "81304b2de707.signed-passion-GRI40-from-FRG83G.81304b2d.zip" via RA Recovery, alleen ik krijg een foutmelding over dat de bestanden niet geverifieerd kunnen worden. Enig idee? Ik wil gewoon Stock 2.3.3.

Ik heb een unbranded Nexus one.
Laat me raden... je hebt de Vodafone FRG83D rom en daarop wil je de amerikaanse GRI40 update overheen draaien? Antwoord: gaat nooit en never lukken.
Als je toch al root hebt verkregen en RA Recovery draait dan moet je gewoon een volledige rom flash doen en geen update.

• Cabo
Ik heb deze telefoon via marktplaats gekocht en er staan geen vodafone logo's op. Daarom denk ik dat het een unbranded toestel is.

Ik wil ook graag de amerikaanse rom erop, alleen ik heb dus een update gedownload? Waar staat de officiele google US rom voor de Nexus One? Ik kan het nergens vinden.

• Miki
Ik ben even in de dit topic wezen spitten over updates van Google t.o.v. Vodafone en dit is het resultaat:

De US FRF91 OTA release was in de eerste week van juli 2010
De Vodafone FRF91 OTA release was in de derde week van juli 2010

De US FRG83 OTA release was in de derde week van september 2010
De Vodafone FRG83 OTA release heeft nooit plaatsgevonden

De US FRG83D OTA release was in de tweede week van november 2010
De Vodafone FRG83D OTA release was in de derde week van november 2010

De US GRI40 OTA release was in de derde week van februari 2011
De Vodafone GRI40 OTA release....

Alles zo op een rijtje valt het nog redelijk mee welke vertraging Vodafone veroorzaakt. Alleen de FRG83 update hebben ze finaal laten schieten. Als je de FRF91 en FRG83D release schema's erbij pakt zou Vodafone eerdaags GRI40 moeten gaan pushen.

• Cabo
Als ik een rom download van http://developer.htc.com/ En dan bv de Nexus One FRG83 system image. Krijg ik dan gewoon OTA updates van google zelf? :/

• davidov2008
quote:
Cabo schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 12:04:
Ik heb deze telefoon via marktplaats gekocht en er staan geen vodafone logo's op. Daarom denk ik dat het een unbranded toestel is.

Ik wil ook graag de amerikaanse rom erop, alleen ik heb dus een update gedownload? Waar staat de officiele google US rom voor de Nexus One? Ik kan het nergens vinden.
Haha grappenmaker :P "Branded" wil niet zeggen dat er daadwerkelijk Vodafone logo's op staan. Naar mijn weten heeft Vodafone nog nooit een N1 met hun eigen logo erop gedrukt uitgebracht.

Branded betekent in dit geval dat Vodafone er hun eigen "goedgekeurde" ROM opzet, zogenaamd onder het voorwendsel dat die beter zou werken onder hun netwerk (kletskoek, want met CM6.1 heb ik betere ontvangst dan ik ook met stock 2.2 had maar goed). Gelukkig zit er verder geen bloatware in hun ROM, zoals Vodafone Live! rommel ofzo.

Tenzij de N1 die je hebt overgenomen gekocht is / geimporteerd is uit de States, is ie dus waarschijnlijk branded. Daarvoor check je je versienummer. Wat staat er bij Instellingen --> Over de telefoon onder Build-nummer?

davidov2008 wijzigde deze reactie 09-03-2011 15:07 (3%)

• Cabo
Ik heb build FRG83D. Ik zit dus in hetzelfde schuitje als de rest :| lol :')

Ik dacht branded, als in logo's erop van de provider. Dacht niet dat ik afhankelijk van vodafone zou zijn...
quote:
[...]

Ik ga dit vandaag uitvoeren :)

edit: Het is allemaal gelukt ik draai de laatste gingerbread. Alleen nu heb ik geen root, en er bestaat geen root :'). Ik ga binnenkort downgraden, titanium backup is gewoon een goede app.

Cabo wijzigde deze reactie 09-03-2011 23:39 (113%)

• davidov2008
Mooi :)

Voor root-toegang moet je natuurlijk een custom ROM installeren. Er zijn voor de N1 stabiele geroote versies van Gingerbread hoor, daarvoor hoef je niet te downgraden ;)

Deze is goed: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=968396

Je ziet wel dat de 'modified' versie de geroote variant is. Om een custom ROM te installeren moet je natuurlijk wel eerst een custom bootloader installeren, alsmede de HBoot en Radio die daar vermeld staan.

Over enige tijd is hopelijk ook Cyanogen 7 final (wsl. kort nadat de belproblemen zijn opgelost).

• The CarNagE Man
quote:
[...]

Update succesvol uitgevoerd. Ik heb alleen niet alle stappen gedaan omdat nadat ik Stap 1 had gedaan en Stap 1 bij AndroidCentral ik vanzelf de OTA kreeg van Gingerbread.
Is dus gewoon FRG33 US erop zetten en vanzelf update hij hem!

• Miki
Ik heb zojuist Vodafone nog maar eens een mailtje gestuurd met de vraag of de Vodafone Nexus One nog voorzien gaat worden van Android 2.3. Zodra ik reactie heb ontvangen laat ik het jullie weten.

Overigens grappig detail uit het Nexus S topic; Google heeft vanaf Android update 2.3.3 de nederlandse taal en spelling toegevoegd. Hopelijk doet Google dit ook voor haar toekomstige updates van de US Nexus One.

• thomasEBBR
quote:
Miki schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:08:
Ik heb zojuist Vodafone nog maar eens een mailtje gestuurd met de vraag of de Vodafone Nexus One nog voorzien gaat worden van Android 2.3. Zodra ik reactie heb ontvangen laat ik het jullie weten.

Overigens grappig detail uit het Nexus S topic; Google heeft vanaf Android update 2.3.3 de nederlandse taal en spelling toegevoegd. Hopelijk doet Google dit ook voor haar toekomstige updates van de US Nexus One.
Okť bedankt! Ik hoop ook dat hij er snel komt.

• Tommert38
quote:
Miki schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:08:

Is het niet gewoon dat Vodafone de Nexus S wŤl al heeft voorzien van 2.3.3 met Nederlandse vertaling en woordenboek? Of gaat het over non-Vodafone versies? Mocht dat wel zo zijn dan kan het voor de Nexus One niet lang meer duren lijkt me?

• Miki
quote:
Tommert38 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:09:
[...]

Is het niet gewoon dat Vodafone de Nexus S wŤl al heeft voorzien van 2.3.3 met Nederlandse vertaling en woordenboek? Of gaat het over non-Vodafone versies? Mocht dat wel zo zijn dan kan het voor de Nexus One niet lang meer duren lijkt me?
Nee, pas sinds update 2.3.3 is de Nexus S voorzien van nederlandse taal incl. woordenboek, dit betreft ook voor Amerikaanse Nexus S telefoons. Staat dus geheel los van Vodafone of de Nexus One, maar het kan misschien wel betekenen dat komende updates voor de Amerikaanse Nexus One wellicht ook met Nederlandse taal worden voorzien. Dan kunnen we onze Nexus One voorzien van de Google stock rom en geheel vrij zijn van de Vodafone rommel.

• Miki
Reactie Vodafone:
quote:
Geachte heer Miki,

Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt wanneer de Android 2.3 update beschikbaar wordt voor uw Google Nexus One.

Dit is momenteel nog niet bekend. Als de update beschikbaar wordt, zult u een melding te zien krijgen op uw toestel, zodra u het toestel opnieuw opstart. Vodafone zal de update eerst aanpassen aan onze diensten.

Bedankt voor uw interesse en geduld.

Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice medewerker
Vodafone Klantenservice
Reacties van dezelfde strekking vind je ook terug op de twitterberichten van Vodafone Engeland, Duitsland en Spanje. Met dat betreft geen nieuws :)

• Yarda
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 27-04-2012
wat is nu de standaard radio die Vodafone gebruikt voor het Europese netwerk ?
Heb er nu een Koreaanse opstaan.

• Miki
Nexus One Vodafone
Rom: FRG 83D 2.2.1
Radio: 5.12.00.08

Miki wijzigde deze reactie 25-03-2011 23:03 (11%)

• Yarda
die radio versie is toch ook van een Koreaan ?
of zie ik het nu verkeerd ?

• Miki
Dat zie je dus verkeerd, dit is wat de huidige VF rom aan radio versie heeft.

• Yarda
oke, bedankt voor de uitleg

• thomasEBBR
Pfff de gingerbread update duurt nu toch wel heel lang :( En als je vodafone mailt krijg je alleen terug dat hij er zal komen, maar ze kunnen niet zeggen wanneer. :?

• giancarlo_f
Kijk daarom draai ik een een OTA custom rom :P met recht op garantie !

• Tommert38
Niet geheel on-topic, maar wel leuk om te delen:

Voor de mensen die Swype willen proberen op hun Nexus One (ik weet niet in hoeverre dit al bekend was), maar de Swype Beta is (nog) open, dus je hoeft enkel te registeren en je krijgt een downloadlink toegemaild :) Nederlandse taal is inclusief!

• yok
quote:
Miki schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:31:
[...]

Wanneer je de officiŽle Rom installeert en daarna een factory reset doet, heb je gewoon Nederlandse taal + woordenboek via Google.

• Miki
quote:
yok schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 15:29:
[...]

Wanneer je de officiŽle Rom installeert en daarna een factory reset doet, heb je gewoon Nederlandse taal + woordenboek via Google.
1 april?

• yok
quote:
Nee hoor, werkte bij mij echt gewoon. Had een tijdje morelocale gebruikt en deed toen een factory reset omdat ik problemen had met 3G (lag later aan simkaart), zonder dat ik het wist pakte hij automatisch de Nederlandse taal en woordenboek. Zit gewoon op GRI40.

Weet niet of er een mogelijkheid is om te laten zien dat het bij mij zo is, maar goed, ik ben er nu erg tevreden mee :-)

yok wijzigde deze reactie 01-04-2011 17:29 (32%)

• Tommert38
Screenshotje maken van Taalinstellingen > Selecteer taal?

• Miki
quote:
yok schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 17:27:
[...]

Nee hoor, werkte bij mij echt gewoon. Had een tijdje morelocale gebruikt en deed toen een factory reset omdat ik problemen had met 3G (lag later aan simkaart), zonder dat ik het wist pakte hij automatisch de Nederlandse taal en woordenboek. Zit gewoon op GRI40.

Weet niet of er een mogelijkheid is om te laten zien dat het bij mij zo is, maar goed, ik ben er nu erg tevreden mee :-)
Ik vertrouw het nog niet helemaal maar het is wel zo dat de Nexus S wel dit systeem toepast. Deze download wel de de taalinstellingen.
Waarom ik het niet vertrouw is omdat er nog geen enkele melding hierover is gedaan en dat bij een verse installatie de gegevens ook beschikbaar zouden moeten zijn.

Kun je niet even een screenshot maken met buildnummer in beeld te vinden onder: instellingen > over de telefoon of zoals hierboven is gesteld met taalinstellingen.

Als dit waar blijkt te zijn is er geen enkele reden meer om bij de Vodafone versie te blijven hangen.

Miki wijzigde deze reactie 01-04-2011 18:30 (8%)

• yok
quote:
Miki schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 18:27:
[...]

Ik vertrouw het nog niet helemaal maar het is wel zo dat de Nexus S wel dit systeem toepast. Deze download wel de de taalinstellingen.
Waarom ik het niet vertrouw is omdat er nog geen enkele melding hierover is gedaan en dat bij een verse installatie de gegevens ook beschikbaar zouden moeten zijn.
Oh shit zeg, ik reageer in het Nexus One-topic. Ik heb inderdaad nu de Nexus S (voorheen de One), dus sorry voor de verwarring.

• Miki
Cyanogenmod 7 is nu final! Deze rom is een goed alternatief op de US stock rom en is voorzien van de nederlandse taal. Of er ook nederlandse woordenboek ondersteuning in de final zit weet ik niet, de nightlies hadden het in iedergeval niet.
Anyway van Vodafone hoeven we waarschijnlijk niet veel te verwachten de komende periode, laatst nog opnieuw gemaild maar antwoord blijft standaard, we weten het niet, bla.. bla... :(

• Wiebbe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 17-11 14:44

Wiebbe

Android Treintijden

Als je de Gingerbread keyboard van de market download samen met de Dutch Package heb je gewoon de standaard gingerbread keyboard + nederlandse spelling :)

Android Treintijden applicatie: Android Treintijden

• Miki
quote:
Wiebbe schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:16:
Als je de Gingerbread keyboard van de market download samen met de Dutch Package heb je gewoon de standaard gingerbread keyboard + nederlandse spelling :)
Goede tip, dit maakt dan de overstap naar CM7 helemaal af. Hoeven we helemaal niet meer op die prutsers van Vodafone te wachten.

• YamiHoshi.nl
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 25-08-2011

YamiHoshi.nl

CW-Network!

Ik vind het alleen wel jammer dat Cyanogon nog steeds een van de nieuwe Gingerbread functies, waar ik al erg lang op heb gewacht, weg heeft gehaald van zijn Mod.
Erg jammer.
Het gaat namelijk over de Japanse IME (toetsenbord om Japanse tekst te kunnen typen) van Google.

Yamilla. En ja, ik ben een vrouw!

• Tommert38
Wiebbe,
Je mag de betaalde versie van Treintijden ook best updaten naar 2.0.5 :p

Ik vraag me af of Google binnenkort nou eens met een (GRI54) update voor de Nexus One met Nederlandse taal en woordenboek komt, zodat wij niet hoeven te kloten met custom keyboards..

• Miki
Ik heb nog wat contact gehad met de klantenservice van Vodafone en de Gingerbread romupdate gaat binnenkort plaatsvinden :)

• -GSF-JohnDoe
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 05-12 15:15

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

quote:
Miki schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:05:
Ik heb nog wat contact gehad met de klantenservice van Vodafone en de Gingerbread romupdate gaat binnenkort plaatsvinden :)
:o :D

hoe binnenkort is binnenkort?

Eve Online \ Planetside 2: Dierdra Vaal

• lpb
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 17-10 13:07
Weet niet of ik hier een apart topic voor moet openen maar ik zit sinds vandaag met het volgende: mijn nexus one (ongeroot) blijft vastzitten in het bootscherm (de X-animatie). Dit gebeurde nadat ik mijn telefoon opnieuw had opgestart omdat het geluid uit de speakers bleef komen terwijl ik een headset aangesloten had :S Ik heb uiteraard al de accu eruit gehad en zonder SD en SIM geprobeerd op te starten, maar zonder succes. Ook heb ik geprobeerd in safemode op te starten, maar ook zonder succes... Ik heb nog geen factory-reset gedaan, omdat ik dan data kwijt raak (toch?), of is dit nu de enige optie?

Suggesties zijn erg welkom!

• giancarlo_f
quote:
lpb schreef op donderdag 14 april 2011 @ 17:56:
Weet niet of ik hier een apart topic voor moet openen maar ik zit sinds vandaag met het volgende: mijn nexus
.
.
.ik geprobeerd in safemode op te starten, maar ook zonder succes... Ik heb nog geen factory-reset gedaan, omdat ik dan data kwijt raak (toch?), of is dit nu de enige optie?

Suggesties zijn erg welkom!
Factory reset lijkt de enige oplossing. Niet zo bang dat al je data weg is...... foto's / muziek etc op je sd-kaart blijven gewoon staan. Je 'contacten' staan als het goed is in the cloud bij gmail/google. Je betaalde apps kun je eveneens gratis terugkrijgen.. Enige wat je kwijt raakt zijn je scherminstellingen / sms verleden / bel verleden etc.

Ik heb vaker een factory reset uitgevoerd..... je bent daarna wel een klein uurtje zoet om alles weer in te stellen zoals het was. Ik raad je aan om root-ascces te nemen om daarna met Titanium backup alles te kunnen backuppen !

Suc6 met je Factory reset.

• lpb
quote:
giancarlo_f schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 07:50:
[...]
Factory reset lijkt de enige oplossing. Niet zo bang dat al je data weg is...... foto's / muziek etc op je sd-kaart blijven gewoon staan. Je 'contacten' staan als het goed is in the cloud bij gmail/google. Je betaalde apps kun je eveneens gratis terugkrijgen.. Enige wat je kwijt raakt zijn je scherminstellingen / sms verleden / bel verleden etc.
-
Suc6 met je Factory reset.
Bedankt voor je reactie. Zal dan idd maar een clear storage doen.. Hoop dat ik de apps van de amazon store ook weer terug kan krijgen :S Rooten was er steeds niet van gekomen, maar zal ik nu zeker gaan doen!

• lpb
De factory-reset heeft het probleem opgelost :) Helaas wel dingen kwijt als bookmarks en wpa-sleutels, terwijl ik toch echt wel de backup-functie aan had staan.. Ook zijn de apps die ik via de android-market had geÔnstalleerd lang niet compleet als ik bij 'mijn account' kijk op market.android.com. De amazon market doet dat veel beter, alle apps staan keurig in een overzichtje, en kan ze met een klik weer installeren.

• Tommert38
Zou iemand met een Vodafone versie van Android (die dus nog niet overgestapt is op stock Android of een custom rom) willen checken of mijn APN settings op mijn N1 kloppen, want als ik mij goed herinner was die anders dan nu is ingesteld (ook anders dan wat de Vodafone klantenservice en Androidworld aangeven).

Dit is wat standaard in mijn custom rom van MIUI stond:

NaamVodafone NL
APNlive.vodafone.com
Proxy<niet ingesteld>
Poort<niet ingesteld>
Gebruikersnaamvodafone
Wachtwoordvodafone
Server<niet ingesteld>
MMSChttp://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy192.168.251.150
MMS poort8799
MCC204
MNC04
Authenticatie type<niet ingesteld>
APN type<niet ingesteld>

• -GSF-JohnDoe
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 05-12 15:15

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

quote:
Tommert38 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:59:
Zou iemand met een Vodafone versie van Android (die dus nog niet overgestapt is op stock Android of een custom rom) willen checken of mijn APN settings op mijn N1 kloppen, want als ik mij goed herinner was die anders dan nu is ingesteld (ook anders dan wat de Vodafone klantenservice en Androidworld aangeven).

Dit is wat standaard in mijn custom rom van MIUI stond:

NaamVodafone NL
APNlive.vodafone.com
Proxy<niet ingesteld>
Poort<niet ingesteld>
Gebruikersnaamvodafone
Wachtwoordvodafone
Server<niet ingesteld>
MMSChttp://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy192.168.251.150
MMS poort8799
MCC204
MNC04
Authenticatie type<niet ingesteld>
APN type<niet ingesteld>
Ik draai hier standaard Vodafone NL rom (2.2).

het meeste is hetzelfde als jij hebt maar ik heb ook

Proxy192.168.251.150
Port8799
APN typedefault,supl,mms

waar jij <niet ingesteld> hebt

Eve Online \ Planetside 2: Dierdra Vaal

• Daggster
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20-07-2011
Heb mijn N1 geroot en CynanogenMod rom op gezet, helaas draait het niet zo soepel als gedacht. Nu ben ik dus weer zo stom geweest om geen backup te maken van de official rom. Enige idee waar ik die kan downloaden? Ik heb de standaard N1 van Vodafone.

• Miki
quote:
Daggster schreef op donderdag 28 april 2011 @ 00:08:
Heb mijn N1 geroot en CynanogenMod rom op gezet, helaas draait het niet zo soepel als gedacht. Nu ben ik dus weer zo stom geweest om geen backup te maken van de official rom. Enige idee waar ik die kan downloaden? Ik heb de standaard N1 van Vodafone.
Stock rom vodafone frf91 zoeken. Downloaden en hernoemen naar PASSIMG.ZIP in root directory van je sd kaart plaatsen en booten in recovery. Ik doe het zelf altijd als ik klaar ben met spelen met de custom roms. Mocht je de rom niet kunnen vinden dan zal ik die morgen avond wel ergens uploaden voor je.

Edit link gevonden: http://www.mediafire.com/?cpea86xmrkco2lt

Miki wijzigde deze reactie 28-04-2011 00:50 (28%)

• Bierbroeder
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 18-12 13:34
http://twitter.com/#!/googlenexus/status/63707554831806464

Android 2.3.4 OTA rolling out over the next few weeks! Has bug fixes for Nexus One, video chat for Nexus S. But a surprise is still to come!

• Miki
quote:
Bierbroeder schreef op donderdag 28 april 2011 @ 23:16:
http://twitter.com/#!/googlenexus/status/63707554831806464

Android 2.3.4 OTA rolling out over the next few weeks! Has bug fixes for Nexus One, video chat for Nexus S. But a surprise is still to come!
Hopelijk release met wereldwijde ondersteuning zoals de Nexus S wel heeft. Verder vraag ik me echt af waarom Vodafone nog steeds niet de Gingerbread release heeft vrijgegeven. Ik had even de indruk dat het nog heel eventjes zou duren. Maar inmiddels zijn we al weer 2 weken verder.

• glrfndl
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Is er iemand die zelf ervaring heeft met een mount voor op de fiets? Ik heb verschillende soorten bike mounts gezien, maar zou graag willen weten hoe stevig de N1 dan vast zit.

"The greatest shortcoming of the human race is our inability to understand the exponential function."

• marino_centrino
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 28-11 12:31
Nice, 2.3.4!
Hier te downloaden: http://www.engadget.com/2...ir-but-no-gtalk-video-ca/

Helaas geen video calls op de nexus one met 'talk'...

• marino_centrino
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 28-11 12:31
En de update instructies:

1. Rename the file to update.zip. Note that if you're using Windows, just rename it to "update" (no quotes, of course) because it's already a zipped file.
2. Copy the update.zip file onto your microSD card.
3. With your Nexus One off, hold down the trackball and press the power button.
4. You'll be booted into a white screen with three Android robots on skateboards. Select "Bootloader."
5. On the next screen, select "Recovery."
6. Your phone will reboot, giving you a picture of the Android robot and an exclamation point inside a triangle.
7. Now press the power button and volume up button at the same time. It could take a couple of tries.
8. Now (using the trackball this time) choose "Apply sdcard:update.zip" and let things run their course.

• Miki
Aan de mensen die 2.3.4 geinstalleerd hebben, bevat deze update de Nederlandse taal of is het nog steeds puur een US Google release in tegenstelling tot de Google Nexus S updates.

• falcon4ever
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16-11 02:05
Nederlands zit er niet bij.

Overigens zie ik geen echte verschillen, hopelijk is die irritante GPS bug (waarbij je geen lock kon krijgen) weg.

falcon4ever wijzigde deze reactie 03-05-2011 15:07 (68%)

..:: Blog: multigesture.net | Apps: Epic Windmill ::..

• Llabmug
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23-11-2011
quote:
Miki schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:05:
Hebben ze aangegeven wat binnenkort is ?? Ik ben ook al even bezig met vodafone en heb onderstaande mail van ze gehad:

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt wanneer u de laatste softwareupdate voor de Google Nexus One ontvangt.

Ik begrijp dat het vervelend is als u lang moet wachten op de update. Voor Vodafone branded toestellen duurt het langer voordat er een softwareupdate verstuurd wordt, omdat de update eerst aangepast moet worden. Het is helaas nog niet bekend wanneer de update beschikbaar wordt, maar de update wordt automatisch verstuurd zodra deze klaar is.

Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.

Ik ben wel klaar met wachten vanaf 23 feb het duurt mij allemaal te lang.

• Miki
quote:
Llabmug schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 19:24:
[...]

Hebben ze aangegeven wat binnenkort is ?? Ik ben ook al even bezig met vodafone en heb onderstaande mail van ze gehad:

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt wanneer u de laatste softwareupdate voor de Google Nexus One ontvangt.

Ik begrijp dat het vervelend is als u lang moet wachten op de update. Voor Vodafone branded toestellen duurt het langer voordat er een softwareupdate verstuurd wordt, omdat de update eerst aangepast moet worden. Het is helaas nog niet bekend wanneer de update beschikbaar wordt, maar de update wordt automatisch verstuurd zodra deze klaar is.

Ik ben wel klaar met wachten vanaf 23 feb het duurt mij allemaal te lang.
Als ze dat hadden aangegeven had ik dat echt wel geplaatst, het enige wat ze me aangaven was nog even geduld te hebben omdat ze ermee bezig waren.
Morgen zal ik weer een mail sturen naar de klantenservice, begint nu toch wel wat gÍnant te worden dat we nu al 3 updates achter lopen (2.2.2, 2.3.3 en 2.3.4).

• raamklaza
  • Registratie: april 2010
Heeft iemand met een nederlandse nexus one van vodafone al een update naar 2.3 of hoger ontvangen?

Ik zit op 2.2.1 met build FRG83D.

Naar mijn weten is 2.3 al maanden uit maar heb niks ontvangen.

• The CarNagE Man
quote:
raamklaza schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 15:53:
Heeft iemand met een nederlandse nexus one van vodafone al een update naar 2.3 of hoger ontvangen?

Ik zit op 2.2.1 met build FRG83D.

Naar mijn weten is 2.3 al maanden uit maar heb niks ontvangen.
Zie boven je bericht.. die heeft de vraag aan Vodafone gesteld...

• The CarNagE Man
Hier dit weekend de OTA 2.3.4 gekregen van Google. Zit geen NL in. Nog steeds via More Locale 2 de NL taal.

• Miki
Ik ben er voorlopig even klaar mee, ik struinde de afgelopen weken diverse fora(Vodafone, Google) af en ook twitter hield ik nauwlettend in de gaten maar tot op heden geen enkele reactie van Google of Vodafone kunnen vinden. Het enige wat je leest zijn gebruikers die het helemaal zat zijn.

Ik heb sinds gisteren de Miui-au rom op mijn N1 gezet en dat bevalt me prima. Rom is lekker compleet, goed vertaalt en draait lekker stabiel.

• Miki
Voor wat het waard is, een tweetal tweets van Vodafone AustraliŽ bevestigen opnieuw de komst van de Gingerbread update voor de Nexus One.

http://twitter.com/#!/Vodafone_AU/status/67755034825342976
http://twitter.com/#!/Vodafone_AU/status/67755107625877504

• giganielsie
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 19-12 14:33
Is deze telefoon nog een beetje bruikbaar met de apps/spellen van tegenwoordig?

Ik heb nu namelijk een samsung galaxy spica maar die is zo traag als wat en kan bijvoorbeeld ook angry birds niet spelen.
Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBWebsites en communities

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True