Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 13:44
quote:
YamiHoshi.nl schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:01:
Na het testen van boontje88's magische tip (adb.exe killen), is het me nu toch gelukt om te rooten.
Bedankt allemaal! (*^-^*)
Veel plezier met het draaien van custom roms :)

• YamiHoshi.nl
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 25-08-2011

YamiHoshi.nl

CW-Network!

Ik heb weer mijn telefoon vermoord, en het ergste is, ik heb geen Micro SD adapter op mijn werk (wou CyanogenMOD installeren).
Wat ik eigenlijk deed, is proberen mijn Notification Bar een andere kleur te geven; na een reboot, weigert mijn telefoon op te starten.

Yamilla. En ja, ik ben een vrouw!

• cypher21
  • Nu online

cypher21

Mazda CX-5 powered

LOL, laat me raden, geen nandroid gemaakt?

Kom je ook niet in het recovery menu dan? Daar kun je nml ook USB mouten

cypher21 wijzigde deze reactie 31-01-2011 13:26 (49%)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• YamiHoshi.nl

YamiHoshi.nl

CW-Network!

>>cypher21
Ik heb recovery geprobeerd, maar hoe mount je USB, terwijl je in de Bootloader/Fastboot menu zit?
Nee, ik heb geen Nandroid gemaakt, en stond ook niet in de CyanogenMOD tutorial.

• cypher21
  • Nu online

cypher21

Mazda CX-5 powered

Heb je geen custom recovery geinstalleerd??
Met Clockworkmod's recovery kun je gewoon USB mounten.

• Miki
Volgens mij ben je verplicht om eerst de custom recovery te installeren voordat je verder kunt in de rommanager. Ik zou even goed kijken als ik jou was en anders even googlen, genoeg howto's te vinden om je N1 weer terug tot leven te brengen.

Alleen al het feit dat je in recovery kan komen geeft al aan dat je telefoon niet bricked is. Volgens kun je je telefoon weer geheel terug krijgen door den oude FRF91 vodafone passimg.zip(te vinden via google) op je SD kaart te zetten, in recovery volledig wipen en dan updaten vanaf SD kaart.

Miki wijzigde deze reactie 31-01-2011 14:25 (47%)
Reden: typo's, tikken op een kleine schermpje blijft lastig :)

• cypher21
  • Nu online

cypher21

Mazda CX-5 powered

quote:
Miki schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:09:
Volgens mij ben je verplicht om eerst de custom recovery te installeren voordat je verder kunt in de rommanager. Ik zou even goed kijken als ik jou was en anders even googlen, genoeg howto's te vinden om je N1 weer terug tot leven te brengen. Van wat ik zo heb gelezen is het zeer lastig om je N1 volledig te mollen.
Kan alleen als er tijdens het flashen van de radio iets gruwelijk verkeerd gaat. Voor de rest zou je altijd moeten kunnen recoveren

• YamiHoshi.nl

YamiHoshi.nl

CW-Network!

Ik heb nu de Stock Recovery, System en Boot IMG files teruggezet, en alles werkt weer naar behoren, en alles wat ik voor de dood had staan, staat er nu nog steeds op.
Alleen moest ik mijn accounts weer invoeren, maar dat was maar 2 minuten werk (alle accounts samen) (of dat is gewoon onderdeel van Titanium Backup).
Ook moest ik weer updaten van 2.2 naar 2.2.1 en van 2.2.1 naar 2.2.2, ook dat was maar 5 minuten werk.

YamiHoshi.nl wijzigde deze reactie 31-01-2011 15:18 (14%)

• cypher21
  • Nu online

cypher21

Mazda CX-5 powered

Zorg dat je Clockworkmod recovery installeerd en een nandroid backup maakt voordat je ergens mee gaat spelen wat iets kan verklooien.
Dan hoef je namelijk 1 backup terug te zetten, en je telefoon + data staat weer terug op het moment van het creeren van de backup

• YamiHoshi.nl

YamiHoshi.nl

CW-Network!

>>cypher21
Ik zal dit onthouden.
Voorlopig wacht ik weer braaf op Google voor Gingerbread, want ik vind dit wel goed zo.

• Dijkhuis
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 13:29
De ontwikkelaars van Cyanogenmod hebben zo te zien een Gingerbread-rom voor de Nexus One gevonden, wordt nu geÔntegreerd in de laatste CM7 nightly. De OTA update zal dan ook wel dichtbij zijn...

• 215005
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 05-10-2011
quote:
Dijkhuis schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:20:
De ontwikkelaars van Cyanogenmod hebben zo te zien een Gingerbread-rom voor de Nexus One gevonden, wordt nu geÔntegreerd in de laatste CM7 nightly. De OTA update zal dan ook wel dichtbij zijn...
voor de stock amerikaanse ja..maar als je bij voda zit gaan ze het weer lekker weken tegenhouden omdat ze zogenaamd het moeten testen en hun eigen troep er in willen zetten.. want update 2.2.2 heb ik nog niet op het voda netwerk.

• YamiHoshi.nl

YamiHoshi.nl

CW-Network!

>>Vaizard
Het ligt niet aan het netwerk, aangezien ik een N1 bij een Vodafone abonnement heb genomen, bij een actie van 25 euro per maand, voor 2 jaar.
Ik draai de Amerikaanse ROM, ik snap dus niet waarom er nog zoveel Tweakers op de Vodafone ROM zitten, ondanks dat de Amerikaanse ROM zelfs beter werkt, naar mijn idee.

Dijkhuis zegt wel dat ze de officiŽle Gingerbread ROM voor de N1 hebben gevonden, maar ik vind nergens informatie erover (op XDA en CyanogenMOD heb ik nog niet gekeken, eerlijk gezegd).

• cypher21
  • Nu online

cypher21

Mazda CX-5 powered

Tsja, dat zijn juist de bronnen voor dat soort dingen ;)

Ze hebben in de dagelijkse sync met de code google een officiele 2.3 voor de N1 gevonden.
Dit betekend niet dat deze al via OTA aan het publiek gegeven wordt.

Enige reden op op de officiele Vodafone rom te blijven is in mijn optiek de NL spelling in het officiele toetsenbord, voor de rest snap ik het persoonlijk ook niet dat je geen CM mod of een uptodate amerikaanse neemt. Haalt veel meer uit je toestel

• YamiHoshi.nl

YamiHoshi.nl

CW-Network!

>>cypher21
Ja, dat toetsenbord/spellingsprobleem had ik ook, maar heb ik opgelost door Better Keyboard te installeren, en dan de Nederlandse taalpakket erbij te doen.

Ook even in de source code pagina's van de Android site gekeken, maar kon de N1 gedeelte niet zo gauw vinden.
Maar dat maakt niet uit, ik wacht wel even.

• 215005
quote:
YamiHoshi.nl schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:10:
>>Vaizard
Het ligt niet aan het netwerk, aangezien ik een N1 bij een Vodafone abonnement heb genomen, bij een actie van 25 euro per maand, voor 2 jaar.
Ik draai de Amerikaanse ROM, ik snap dus niet waarom er nog zoveel Tweakers op de Vodafone ROM zitten, ondanks dat de Amerikaanse ROM zelfs beter werkt, naar mijn idee.

Dijkhuis zegt wel dat ze de officiŽle Gingerbread ROM voor de N1 hebben gevonden, maar ik vind nergens informatie erover (op XDA en CyanogenMOD heb ik nog niet gekeken, eerlijk gezegd).
ja het was meer luiheid en de gedachten dat voda zich er niet mee zou bemoeien.. maar nu dat voda zich dus wel overal mee bemoeid en de boel super veel vertraagd ga ik CM7 flashen binnekort.. maar ja ik heb het gewoon heel druk dus doe ik het niet even 123..

• YamiHoshi.nl

YamiHoshi.nl

CW-Network!

>>Dijkhuis
Ik heb op CyanogenMOD zelf gevraagd over de zogenaamde Gingerbread OTA ROM.
Het lijkt er op dat je:
- Of je weet iets wat zij niet weten.
- Of je hebt het gedroomd.
- Of je hebt gewoon gelogen.

ヽ(;´д`)ノ

YamiHoshi.nl wijzigde deze reactie 01-02-2011 16:08 (8%)

• Tommert38
  • Registratie: augustus 2008
  • Nu online
quote:
Vaizard schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:03:
[...]

ja het was meer luiheid en de gedachten dat voda zich er niet mee zou bemoeien.. maar nu dat voda zich dus wel overal mee bemoeid en de boel super veel vertraagd ga ik CM7 flashen binnekort.. maar ja ik heb het gewoon heel druk dus doe ik het niet even 123..
Met de Rom Manager is het eigenlijk wel in 123 gedaan :) Rooten is ook een eitje, dus waarom langer wachten :*) ?

• YamiHoshi.nl

YamiHoshi.nl

CW-Network!

Edit: Om ruzie met een Moderator te voorkomen, gaat deze vrouw even een Direct Message sturen. (´・ω・`)

YamiHoshi.nl wijzigde deze reactie 01-02-2011 21:35 (86%)

• 215005
zo ik had geen zin meer om langer te wachten, en na een kernel update deed mijn 2.2 stock voda rom lastig..

dus nu heb ik een cyanogenmod 7 nightly er op gezet en ik moet zeggen het werkt nog verbazing wekkend stabiel!.. heb geen problemen gehad op een paar mini bugjes na..

ik draai nu op nightly build 28 en daar blijf ik ff bij totdat ik verdere positieve berichten hoor over andere builds.. :D

maar tot nu toe echt tevreden!.. en baai baai VODA ROM!.. * spit*

• Tommert38
  • Nu online
Deze week de HTC C200 car charger aangeschaft, en wat me opviel is dat als ik mijn N1 met de bijgeleverde micro-usb kabel aan de computer hang, hij snel wordt opgeladen (AC) in plaats van langzaam opgeladen (USB)! Hij laadt echter alleen maar, met deze kabel wordt de telefoon niet herkent door de computer; niet voor het mounten van de microSD, niet voor debuggen en niet voor usb-tetheren.

Dat kan wel eens handig zijn voor het geval ik geen netlader in de buurt heb :)

• shmirmail
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 09-06 19:19
Iemand ook last van een slecht reagerende aan/uit-knop? Hij gaat de laatste week hard achteruit en ondertussen moet ik soms 10 keer drukken. Iemand wellicht ervaring met het ter reparatie aanbieden van mijn eens zo trouwe vriend Nexus One?

• Miki
quote:
shmirmail schreef op maandag 07 februari 2011 @ 01:01:
Iemand ook last van een slecht reagerende aan/uit-knop? Hij gaat de laatste week hard achteruit en ondertussen moet ik soms 10 keer drukken. Iemand wellicht ervaring met het ter reparatie aanbieden van mijn eens zo trouwe vriend Nexus One?
Is een bekend euvel, HTC support bellen of je verzekering als je die hebt afgesloten.

Wat mij zelf opgevallen is, dat het aan/uit knopje een heel erg eigen willetje heeft. Experimenteerend met custom rom van Cyanogenmod deed het aan/uit knopje het soms niet. Terugkerend naar de stock rom van Vodafone en knopje deed het weer alsof deze net vervangen was 7(8)7 Vermoedelijk heeft het iets te maken met de "cpu set" instellingen.

• YamiHoshi.nl

YamiHoshi.nl

CW-Network!

>>Miki
Heb ik ook gemerkt, dat sinds ik op CyanogemMOD zit, en ik lock het scherm, gaat die vanzelf weer unlocken, maar weer locken, en het is weer opgelost.

• davidov2008
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 02-08 02:30
Omdat de aan/uit knop van de Nexus een zwak punt is, wellicht ook deels softwarematig, kan je het beste zo veel mogelijk Trackball-wake gebruiken.

Moet je nog wel steeds gebruiken voor uitzetten van je scherm natuurlijk, helaas.... maar ja, de doorsnee gebruiker zal toch 1,5-2 jaar met z'n Nexus vooruit moeten, dus je moet er een beetje zuinig mee zijn ;)

• Miki
Na de zoveelste "wonkiness" met CM7 ga ik weer rustig aan doen. Afgelopen 2 weken alleen maar roms lopen flashen(CM6.1, Miui, CM7 nightly's) maar ik werd er zelf niet heel gelukkig van. Je merkt toch dat de roms niet geheel vlekkeloos zijn. Het is wachten tot mijn volgende rom-mania _O-

• Miki
Ik weet het nu 100% zeker, er zit iets in cyanogenmod waardoor de aan/uit knop hapert als je de N1 wilt aanzetten. Ben nu geheel terug op de Vodafone rom(passimg.zip methode) en dit probleem doet zich niet meer voor.

• 215005
quote:
Miki schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:32:
Ik weet het nu 100% zeker, er zit iets in cyanogenmod waardoor de aan/uit knop hapert als je de N1 wilt aanzetten. Ben nu geheel terug op de Vodafone rom(passimg.zip methode) en dit probleem doet zich niet meer voor.
vaag ik zit ook op de cyanogenmod 7 N34 maar heb hier geen last van mijn aan/uit knop.. wel dat mijn scherm soms uit zichzelf aan gaat en dan meteen weer uit.. maar ja dat heb je met Nightly's die zijn gewoon nog buggy..

en ik ga vanaf nu trackball wake gebruiken :) zo spaar ik mijn aan/uit knop een beetje..

• Miki
quote:
Vaizard schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 11:28:
[...]

vaag ik zit ook op de cyanogenmod 7 N34 maar heb hier geen last van mijn aan/uit knop.. wel dat mijn scherm soms uit zichzelf aan gaat en dan meteen weer uit.. maar ja dat heb je met Nightly's die zijn gewoon nog buggy..

en ik ga vanaf nu trackball wake gebruiken :) zo spaar ik mijn aan/uit knop een beetje..
Het is niet alleen in de nightly's dat zich het probleem voor deed. Ook in de stable release (6.1) kwam het regelmatig voor dat de N1 niet reageerde op de aan/uit knop. Het leek dan net of er een soort lag/vertraging optrad als de aan/uit knop ingedrukt werd. Ik vermoed nog steeds dat het iets te maken heeft met de CPU set instellingen die meegegeven worden in de rom.
Ik verbijt de pijn nog wel even met de stock vodafone rom die ondanks de brakke vertaling en versienummer achterstand uitermate stabiel is.

• Flying Bobman
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 11-08-2013
Op Dealextreme heb ik voor 13 euro incl. verzenden een backup batterij besteld. Ik merk dat de stock batterij een beetje achteruit gaat, of het moet aan mn rom liggen, maar af en toe haal ik het einde van de dag niet.

• davidov2008
Met de DealExtreme batterij haal je waarschijnlijk het einde van de ochtend niet eens ;) Hij heeft zelfs al opgegeven 130mAh minder vermogen dan de stock batterij, laat staan wat ie in werkelijkheid levert.

Ik had gewoon een officiŽle replacement 1400mAh HTC batterij gekocht op eBay o.i.d.
Hier heb je er al een voor 12 dollar: http://cgi.ebay.com/Origi...s&hash=item256128854d

• shmirmail
quote:
shmirmail schreef op maandag 07 februari 2011 @ 01:01:
Gister HTC gebeld, hij is net opgehaald, ;w, hoop dat het snel gaat want heb net m'n SE Xperia (WM) weer aangezet en ik word er droevig van...

• ormagon
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 29-10 17:18

ormagon

Definitely Maybe

Aangezien Vodafone nog altijd geen 2.2.2 heeft geleverd voor de One vrees ik dat 2.3 ook fikse vertraging gaat oplopen. Mocht dat het geval zijn dan stap ik lekker over naar de USA rom. Echter even een vraagje. Kan je Nederlandse tobo ondersteuning toevoegen aan de gratis versie van better keyboard of heb ik daar de betaalde editie voor nodig?

/edit
Laat maar, reeds gevonden. Dat kan dus gewoon met de gratis versie. Ik moet even iets verder kijken dan mijn neus lang is.

ormagon wijzigde deze reactie 16-02-2011 08:17 (16%)

Laptop: Lenovo Thinkpad S430
Mobiel: Sony Xperia Z3 Compact
Camera: Sony Cyber-shot RX-100
Speakers: Canton Plus S & Canton Plus C
Draaitafel: Dual CS-721 met Shure V-15 TypeIII

• Cabo
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 29-10 16:33
Ik ben van plan deze telefoon te kopen op marktplaats. Het is toch nog een goede telefoon zelfs voor nu? Ik hoef niet perse het nieuwste te hebben. Ik ga dan van een Htc Hero naar een Nexus One.

• Flying Bobman
quote:
davidov2008 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 23:09:
Met de DealExtreme batterij haal je waarschijnlijk het einde van de ochtend niet eens ;) Hij heeft zelfs al opgegeven 130mAh minder vermogen dan de stock batterij, laat staan wat ie in werkelijkheid levert.

Ik had gewoon een officiŽle replacement 1400mAh HTC batterij gekocht op eBay o.i.d.
Hier heb je er al een voor 12 dollar: http://cgi.ebay.com/Origi...s&hash=item256128854d
Er staat ook een "genuine" HTC batterij op DX, alleen dat is dus de slechtste batterij. Die zegt meer vermogen te hebben alleen de elektronica in die batterij zegt al bij 40% dat de batterij op is, volgens meerdere reviews. Alles uit China en alles op Ebay wat "genuine" beweerd te zijn heb ik sowieso twijfels bij :P De batterij gaat trouwens als backup dienen.

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

quote:
Cabo schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 18:08:
Ik ben van plan deze telefoon te kopen op marktplaats. Het is toch nog een goede telefoon zelfs voor nu? Ik hoef niet perse het nieuwste te hebben. Ik ga dan van een Htc Hero naar een Nexus One.
Jazeker. Voor een euro of 300 is er in principe geen betere te krijgen. Ik weet niet wat je van plan bent te betalen?

• Cabo
Dit is een gebruikte zonder kassen voor 210 euro. Ik ga het toestel morgen ophalen al de verkoper reageert :).

• Flying Bobman
Voor 210 euro is het echt een mooie deal. Waarom wil de verkoper er vanaf? Nexus S?

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

quote:
Flying Bobman schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 00:18:
Voor 210 euro is het echt een mooie deal. Waarom wil de verkoper er vanaf? Nexus S?
Inderdaad, een bijzonder goede deal. Voor dat geld ga je absoluut geen betere telefoon vinden.

• Cabo
Vandaag niet op kunnen halen, wordt morgen. Hij heeft deze 2,5 maand en wil af vanwege een zakelijke telefoon.

• davidov2008
Iemand al de Cyanogen 7 RC (based on Gingerbread/2.3) geinstalleerd?

• Miki
quote:
davidov2008 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 17:03:
Iemand al de Cyanogen 7 RC (based on Gingerbread/2.3) geinstalleerd?
Wel gezien en daarbij volg ik regelmatig de forums op Cyanogenmod en XDA voor nieuws en ontwikkelingen. Maar totdat de call wonkiness volledig is opgelost stap ik niet over.

• YamiHoshi.nl

YamiHoshi.nl

CW-Network!

>>davidov2008
Ik heb RC1 draaiend.
Alleen als ik soms bel, dan reageert het proces voor 10 seconden niet meer.
En vaak versta ik mensen ook niet, maar de oplossing is: Zet je bel volume (niet beltoon volume) iets zachter.

• giancarlo_f
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 29-10 14:56
Hier RC1 draaien; 0% bugs for me :) Ook geen call wonkiness :9

giancarlo_f wijzigde deze reactie 20-02-2011 09:06 (28%)

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Die paar weken tot de release van Gingerbread op de Nexus One waar Google het in december over had duren wel lang zeg. Daarvoor heb ik geen Google Phone aangeschaft!

• davidov2008
Ja ik weet dat de call wonkyness nog niet verholpen is in de RC1, dat is ook voor mij een reden om nog even bij CM6 te blijven, werkt verder prima.

Voor wat ik begrepen heb, het enige toestel dat 2.3 officieel draait, de Nexus S, heeft ook ernstige problemen met de belfunctie. De Phone app leidt daar naast FC's zelfs tot reboots!

Dit zou wel eens de reden kunnen zijn dat Google nog geen Gingerbread OTA heeft uitgebracht voor de Nexus One: ze moeten het wel werkend krijgen. In de eerste weken leek het erop alsof het uitstel kwam om de Nexus S te promoten, zodat mensen die zouden kopen, maar inmiddels zijn we die grens wel over, de Nexus S werkt helaas ook niet probleemloos met Gingerbread...

Ik quote van http://www.androidannoyances.com/post/24
quote:
Phone reboots during an active call (Nexus S)

Some choice quotes:

> I’m having the same problem. So far, my Nexus S has only rebooted during calls. Very short calls haven’t been affected, but it seems that ~80% of calls over 3 minutes result in a reboot.

> Same here. Practically a stock Nexus S. Happens frequently when using bluetooth headset. Long calls only, most of them over ten-fifteen minutes…reboot is practically guaranteed.

> I realise that Google get a lot of bug tickets, but this really needs an official response.

> I am experiencing the same thing. VERY annoying. I need to be able to trust my phone not to drop important calls. COME ON! Considering returning the phone.

> ok.. this is beyond stupid now.. EVERY call i have made in the last 24 hours on my nexus S has friggin rebooted the phone. exchanged my handset NUMEROUS times. google we need a FIX – ASAP. so many people have reported this issue, not just here or in the google forums, but also on other websites and other forums..

> about done with this phone. i would say 80% of calls of 5 min result in reboot. hard to conduct business on a phone that i cant talk to people on.

• shmirmail
quote:
shmirmail schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 14:13:
[...]

Gister HTC gebeld, hij is net opgehaald, ;w, hoop dat het snel gaat want heb net m'n SE Xperia (WM) weer aangezet en ik word er droevig van...
Kudo's voor de reparatieservice van HTC hoor. Precies 1 week na bellen, heb ik hem weer terug. Opgehaald, gemaakt en teruggebracht en wel. Aan/uit-knop werkt weer prima. Wel weer alles opnieuw instellen, want ze hebben een softwareupdate gedaan... :?

• Cabo
quote:
ormagon schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 07:39:
[...]

Inderdaad, een bijzonder goede deal. Voor dat geld ga je absoluut geen betere telefoon vinden.
Heb inmiddels de Nexus One binnen. WOW! Ik heb de HTC Hero nu 1,5 jaar gehad en wat is dit een vooruitgang. Een GPS in 10 seconden :S En ik moest het doen met 5 minuten...

Prachtige toestel!

• Johny58
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 26-10 02:02
Eindelijk!

"googlenexus: Gingerbread (Android 2.3.3) update now rolling out to Nexus S and Nexus One. Be patient, may take a few weeks for OTA to complete."
http://twitter.com/googlenexus/status/40221838743179264

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• YamiHoshi.nl

YamiHoshi.nl

CW-Network!

Google brengt 2.3 uit naar N1 en NS.
http://www.yamihoshi.nl/tech/?p=1444

>>Johny58
Ik zie dat je 2 uur voor me bent (en Google is wel 5 uur voor me).

• Fuske
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 15:58
Ik lees dat er nog geen linkje is geript..erg jammer! Had gehoopt dat vandaag dan toch meteen de OTA in Cyanogen's zou zitten.
Toch nog even wachten dan!

• ice-T106
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 27-10 20:16
Zijn er hier mensen die hun Vodafone rom vervangen hebben door een stock Google rom zonder de garantie te laten vervallen?
Zo ja, welke methode hebben jullie gebruikt?

snel afvallen afvallen voordeligste hypotheek voordelige hypotheek

• YamiHoshi.nl

YamiHoshi.nl

CW-Network!

>>ice-T106
De enige manier om de garantie te behouden, is door de bootloader niet te unlocken.
Hoe ik het deed, weet ik dus niet, want die 2 keer dat ik het had gedaan, deed ik maar wat, en het lukte.

• ice-T106
Dat bedoel ik dus, Welke unlock en update methode gebruikten jullie wel? Heb je een custom recovery nodig?

• Menesis
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 28-10 13:51
quote:
Cabo schreef op maandag 21 februari 2011 @ 21:56:
[...]

Heb inmiddels de Nexus One binnen. WOW! Ik heb de HTC Hero nu 1,5 jaar gehad en wat is dit een vooruitgang. Een GPS in 10 seconden :S En ik moest het doen met 5 minuten...

Prachtige toestel!
Nou die GPS daar ben ik het minst tevreden over eigenlijk :D
Maakt laatst een fietstocht en had my tracks aangezet. Na driekwartier fietsen met het ding in mn binnenzak was er nog geen ťťn track gemaakt...
Voor de rest: mooi toestel indd.

• YamiHoshi.nl

YamiHoshi.nl

CW-Network!

>>ice-T106
Nee, Custom Recovery is niet nodig voor originele ROMs.
Ik heb eerlijk gezegd mijn bootloader wel unlocked.
Maar zoals ik al zei, ik deed maar wat, en het werkte.

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
quote:
ice-T106 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:16:
Dat bedoel ik dus, Welke unlock en update methode gebruikten jullie wel? Heb je een custom recovery nodig?
Begin eens met zelf te zoeken. We verwachten hier wat meer initiatief dan slechts een oneliner. Daarnaast is dit topic niet bedoeld voor custom software.

• ice-T106
Ik heb ook echt wel zelf gezocht. Mijn telefoon is ook al geroot met SuperOneClick en heb rom-manager werkend. Echter vroeg ik me af als ik stock 2.3.3 (dus geen custom rom) wil installeren i.p.v. de traag geupdate Vodafone rom. Of ik dan een custom recovery image moet installeren of dat dat niet nodig is.

Ik dacht dat het wel van toepassing was voor dit topic omdat hier over de 2.3.3 update gesproken word en dit geen custom rom is. Denk er aardig wat mensen zijn die de nieuwe stock roms willen draaien zonder de garantie te laten vervallen. Mocht hierover toch beter alleen gepraat worden in een custom rom topic dan heb ik daar uiteraard ook geen problemen mee.

• davidov2008
quote:
Menesis schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:50:
[...]

Nou die GPS daar ben ik het minst tevreden over eigenlijk :D
Maakt laatst een fietstocht en had my tracks aangezet. Na driekwartier fietsen met het ding in mn binnenzak was er nog geen ťťn track gemaakt...
Voor de rest: mooi toestel indd.
Waarschijnlijk omdat je niet Menu --> Record Track hebt gedaan ;) Tijdens het recorden kan je tussen schermen wisselen door op de driehoekjes te drukken aan de zijkanten van het scherm om o.a. je actuele snelheid en afgelegde afstand te zien. Maar waarom zou je de GPS checken met My Tracks, dat zie je toch veel makkelijker in Google Maps of met GPS Status (app) ofzo? Btw, ik gebruik My Tracks en Cardiotrainer (ook een tracker) afwisselend, en bij mij worden de fietsroutes nauwkeurig opgenomen.

Oftewel, de GPS op Nexus One is prima (heb zelfs binnen redelijke afstand van een raam meestal snel een fix, in het gangpad van de trein bijv.).

davidov2008 wijzigde deze reactie 23-02-2011 17:52 (33%)

• YamiHoshi.nl

YamiHoshi.nl

CW-Network!

>>ice-T106
Net zoals ik al eerder zei, voor originele ROMs heb je geen custom recoveries nodig.
Stock USA ROMs vallen ook onder originele ROMs, niet alleen Vodafone ROMs.

• falcon4ever
  • Laatst online: 29-10 05:38
quote:
Cabo schreef op maandag 21 februari 2011 @ 21:56:
[...]

Prachtige toestel!
Hate to say I told you so ;)... en dan ook nog binnenkort gingerbread :)

http://twitter.com/#!/googlenexus

..:: Blog: multigesture.net | Apps: Epic Windmill ::..

• Bomin
  • Laatst online: 07-09 21:45

Bomin

inert

OfficiŽle update.zip 2.3.3 voor de Nexus One:

http://android.clients.go...-from-FRG83G.81304b2d.zip

• Miki
Ben benieuwd of de US stock rom nu meertalig is of dat het nog steeds een volledige Engelse rom is. De ASOP is wel meertalig.

Miki wijzigde deze reactie 24-02-2011 21:37 (3%)

• rp87
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 15:05
Yes, hier heb ik op gewacht!

hij is aan het updaten!

ben benieuwd of het een beetje stabiel is.

• Bomin
  • Laatst online: 07-09 21:45

Bomin

inert

Er hebben altijd al meerdere talen in de US Stock ROM gezeten geloof ik, maar geen Nederlands. De update staat er bij mij inmiddels op, NL is nog steeds afwezig kan ik je vertellen :)

• rp87
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 15:05
helaas. maar ach, ik doe al een jaar zonder.
ik ben hem ook aan het booten. duurt wel lang voor de eerste keer...

• marcus61
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 28-10 14:15
update staat er bij mij ook op 2.3.3 . GR140. Geen grote veranderingen, maar werkt wel soepel. Mijn Quadrant is wel lager dan onder 2.2 , maar het loopt allemaal soepel.

• Johny58
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 26-10 02:02
Hier ook 2.3.3 sinds gisterenavond. Ik moet zeggen dat, ondanks dat er geen grote wijzigingen zijn in functionaliteit (wel een paar kleine aardige), het is gewoon voelt alsof ik weer een nieuwe telefoon heb. Zo veel sneller en soepeler. Wereld van verschil. Nu hopen dat het ook zo blijft :)

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• kjs021
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 29-10 19:42
Ik heb de update.zip op mijn root sd kaart gezet en het via de recovery proberen te installeren. Ik krijg echter steeds een vertification error. Iemand hier die weet hoe je dit kan oplossen?

- Niet rooted
- Altijd gewoon vodafone stock gehad.
- Nexus One 2.2.1 FRG83D

• Tasslehoff
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 30-03-2012

Tasslehoff

Altijd leuk ;)

@kjs021
Als ik de zoekfunctie gebruik hier, valt mij op dat je het toestel moet rooten / bootloader moet aanpassen voordat je de " niet officiele" ROM kunt installeren.
Kostte me nog geen 20 seconden om daar achter te komen....

Ach, ook even patsen

• YamiHoshi.nl

YamiHoshi.nl

CW-Network!

>>kjs021
Die update is ook alleen voor de USA ROM, niet voor de Vodafone ROM.

• Miki
quote:
kjs021 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 09:57:
Ik heb de update.zip op mijn root sd kaart gezet en het via de recovery proberen te installeren. Ik krijg echter steeds een vertification error. Iemand hier die weet hoe je dit kan oplossen?

- Niet rooted
- Altijd gewoon vodafone stock gehad.
- Nexus One 2.2.1 FRG83D
Volgens mij is het al een keer of 36 herhaald in dit topic en de voorgaande delen maar goed hierbij nog ťťn keer voor jou:
De in nederland verkochte Nexus One door Vodafone is voorzien van een speciale firmware. Deze firmware blokkeerd updates die van Google afkomstig zijn. De blokkade zie je wanneer je via de update.zip methode probeert, bij de installatie zie je een verificatie fout.

Twee oplossingen:
Wachten op het kansloze Vodafone totdat zij hun kwaliteitscheck(welke?) hebben uitgevoerd. Deze kwaliteitscheck duurt gemiddeld 3 maanden en geeft totaal niet de indruk dat er een kwaliteitscheck is geweest.
Of je telefoon rooten dan wel unlocken en dan voorzien van de USA stock rom of een custom rom gebasseerd op Gingerbread, denk aan Cyanogenmod 7 bijv.

Miki wijzigde deze reactie 25-02-2011 11:00 (13%)

• Ees
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 06-09 06:40
Ik heb onder 2.3.3 wat moeite om een gps fix te krijgen. Meer mensen daar last van?

• kjs021
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 29-10 19:42
Dank voor alle reacties en mijn verontschuldigingen hierbij.
Ik dacht omdat het van Google afkomstig is het meteen een officiŽle rom zou zijn, vandaar de verwarring.

Mijn excuses nogmaals!

• Bierbroeder
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 26-10 14:45
quote:
Miki schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:57:
[...]

Volgens mij is het al een keer of 36 herhaald in dit topic en de voorgaande delen maar goed hierbij nog ťťn keer voor jou:
De in nederland verkochte Nexus One door Vodafone is voorzien van een speciale firmware. Deze firmware blokkeerd updates die van Google afkomstig zijn. De blokkade zie je wanneer je via de update.zip methode probeert, bij de installatie zie je een verificatie fout.

Twee oplossingen:
Wachten op het kansloze Vodafone totdat zij hun kwaliteitscheck(welke?) hebben uitgevoerd. Deze kwaliteitscheck duurt gemiddeld 3 maanden en geeft totaal niet de indruk dat er een kwaliteitscheck is geweest.
Of je telefoon rooten dan wel unlocken en dan voorzien van de USA stock rom of een custom rom gebasseerd op Gingerbread, denk aan Cyanogenmod 7 bijv.
Ik heb dit probleem ook maar heb geen Vodafone maar Hi.
De Nexus One komt bij gsmwijzer.nl vandaan kan het zijn dat hier ook een speciale firmware op staat die niet te updaten is?

• cypher21
  • Nu online

cypher21

Mazda CX-5 powered

Nee, kan niet.
Kijk eens bij instellingen>over de telefoon welke versie en build nummer er staat

• YamiHoshi.nl

YamiHoshi.nl

CW-Network!

>>cypher21
Toch kan het wel.
Ik had hetzelfde indruk, toen ik de mijne controleerde, toen het nog Vodafone draaide.

• Bierbroeder
Android-versie: 2.2.1
Build-nummer: FRG83D

• cypher21
  • Nu online

cypher21

Mazda CX-5 powered

quote:
YamiHoshi.nl schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:48:
>>cypher21
Toch kan het wel.
Ik had hetzelfde indruk, toen ik de mijne controleerde, toen het nog Vodafone draaide.
Vodafone firmware is ook te updaten, en die updates komen helaas niet snel (dankzij vodafone), maar goed, de firmware is te updaten ;)
quote:
Bierbroeder schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 14:09:
Android-versie: 2.2.1
Build-nummer: FRG83D
FRG83D is volgens mij de Vodafone versie.
Als ik jou was zou ik overgaan op een USA rom. (houdt wel in dat je moet rooten, custom recovery e.d.)

cypher21 wijzigde deze reactie 25-02-2011 14:40 (29%)

• Chanman
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 16-07-2011
Ik heb me speciaal geregistreerd om alle Vodafone slachtoffers uit de brand te helpen:
http://www.27five.nl/andr...-stock-vodafone-nexus-one

Dankzij deze guide heb ik nu 2.3.3 draaien op mijn Vodafone Nexus One zonder te rooten/unlocken/whatever. Het is belangrijk is dat je ook stap 1 uitvoert. Dit houdt in dat je begint met het installeren van versie FRG33. Als ik het goed heb begrepen is dit een niet-Vodafone rom die zich wel laat installeren op Vodafone toestellen. Daarna is het een kwestie van updates installeren tot je bij 2.3.3 bent aangekomen (zie guide).

• Miki
quote:
Chanman schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 14:52:
Ik heb me speciaal geregistreerd om alle Vodafone slachtoffers uit de brand te helpen:

Dankzij deze guide heb ik nu 2.3.3 draaien op mijn Vodafone Nexus One zonder te rooten/unlocken/whatever. Het is belangrijk is dat je ook stap 1 uitvoert. Dit houdt in dat je begint met het installeren van versie FRG33. Als ik het goed heb begrepen is dit een niet-Vodafone rom die zich wel laat installeren op Vodafone toestellen. Daarna is het een kwestie van updates installeren tot je bij 2.3.3 bent aangekomen (zie guide).
Heel erg lief van je maar we wisten al een tijdje hoe je van de Vodafone troep af kon komen. Welkom trouwens ;)
quote:
Miki schreef op maandag 08 november 2010 @ 09:40:
Bekend euvel van 2.2(FRF91) rom, wordt ook wel "wifi sleep" genoemd. Als je er echt vanaf wilt zul je je N1 van een andere rom moeten voorzien. Het probleem is gefixed met versie 2.2.1(FRG83)
Vodafone is te beroerd om dit probleem op te lossen, idem geldt overigens voor het probleem van de laatste youtube versie die we niet kunnen installeren.

Drie opties:
  • Je maakt van je Vodafone N1 een US Google N1. De route is dan passimg.zip FRG33 -> FRG83. Je telefoon blijft op deze manier rooted.
  • Via Androot(root exploit) en Rom manager voorzie je je N1 van een custom rom(Cyanogen, Miui-mod, etc.). Je telefoon blijft rooted. Wel terug flashen als je de telefoon inleverd :p
  • Bootloader unlocken en voorzien van een custom of US stock rom.

• Chanman
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 16-07-2011
Een beetje redundantie kan geen kwaad natuurlijk.

En bedankt! :*)

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

En nu ben ik Vodafone zat, bezig met US Rom 2.3.3

• JudgeTreve
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 29-10 09:23
Sinds vandaag ook de 2.3.3 versie op mijn Nexus One...
Update ging allemaal goed...
Heb alleen bij menu / settings / about phone / Battery Use iets raars...

Bovenaan staat zo'n balk met zoveel uur on battery...
Als ik daar op duw krijg ik een diagram met daarin een weergave van het afnemen van de battery...
Helemaal onderaan staat :

phone signal
awake
screen on
charging

met allemaal rare blauwe blokjes erachter.....heb ik dat alleen...??

• Alexander6501
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 25-10 16:47
quote:
JudgeTreve schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 16:47:
Sinds vandaag ook de 2.3.3 versie op mijn Nexus One...
Update ging allemaal goed...
Heb alleen bij menu / settings / about phone / Battery Use iets raars...

Bovenaan staat zo'n balk met zoveel uur on battery...
Als ik daar op duw krijg ik een diagram met daarin een weergave van het afnemen van de battery...
Helemaal onderaan staat :

phone signal
awake
screen on
charging

met allemaal rare blauwe blokjes erachter.....heb ik dat alleen...??
Je bedoelt dit:
http://dl.dropbox.com/u/13615911/snap20110225_171433.png

Dat geeft aan of de WiFi etc. ingeschakeld was op het bepaalde moment, heel handig vind ik!

DroidNL- Android nieuws en opinie in het Nederlands: http://www.twitter.com/DroidNL

• JudgeTreve
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 29-10 09:23
quote:
Alexander6501 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 17:16:
[...]

Je bedoelt dit:
[afbeelding]

Dat geeft aan of de WiFi etc. ingeschakeld was op het bepaalde moment, heel handig vind ik!
Ja precies...dat bedoel ik...!
Okee bedankt...nu begrijp ik wat het is...
Tweakers lag er hier uit dus ik kon even niet reageren...
:) :)

• Bierbroeder
quote:
Chanman schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 14:52:

Bedankt, ik draai nu ook op 2.3.3

• hitmarv
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 17-09 22:42
ik heb een probleem met update naar 2.3.3, krijg heletijd een status 7 error wat ik ook probeer

(edit) het is me gelukt vraag me niet hoe maar het is gelukt.

hitmarv wijzigde deze reactie 26-02-2011 15:53 (25%)

• cypher21
  • Nu online

cypher21

Mazda CX-5 powered

quote:
hitmarv schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 15:14:
ik heb een probleem met update naar 2.3.3, krijg heletijd een status 7 error wat ik ook probeer
Geroot gok ik?
Heb je een andere boot of kernal draaien?

Welke fout krijg je? staat boven error 7

Ik kreeg die fout ook, heb toen de originele boot.img van 2.3.2 teruggezet met CWR en opnieuw geprobeerd, werkte toen wel prima

cypher21 wijzigde deze reactie 26-02-2011 15:35 (17%)

• Tommert38
  • Nu online
quote:
cypher21 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 15:35:
[...]

Geroot gok ik?

Ik kreeg die fout ook, heb toen de originele boot.img van 2.3.2 teruggezet met CWR en opnieuw geprobeerd, werkte toen wel prima
Lijkt me sterk dat je een originele boot.img van 2.3.2 voor de Nexus One hebt kunnen vinden, aangezien 2.3.3 de eerste officiŽle Gingerbread update is voor de N1?

Die error 7 betekent trouwens dat er *iets* is veranderd aan de originele rom. Vůůr het updaten wordt er gecheckt of er een officiŽle, onaangepaste versie draait en als er ook maar 1 klein dingetje is veranderd, dan gaat de update niet door.

• cypher21
  • Nu online

cypher21

Mazda CX-5 powered

kreeg de error niet op de N1 (heb ik niet meer) maar op de NS, dus 2.3.2 klopt wel in mijn geval.

Bedoelde dat hij van de firmware waar hij nu van probeert te updaten de boel zo origineel mogelijk maakt (kernel, boot enz)

• Tommert38
  • Nu online
Dit is het Nexus One topic ;)

• cypher21
  • Nu online

cypher21

Mazda CX-5 powered

Dus? ....
Error en oplossing zijn het zelfde.

• Menesis
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 28-10 13:51
iets vreemds dat misschien niet aan de N1 ligt: Ik ben nu in zweden met mmn vodafone simmetje. Als ik nu smsjes typ geeft hij al bij +/- 60 tekens aan dat er nog 5 tekens beschikbaar zijn! Normaal zijn het er 140 ofzo toch? Zou hij verkeerd tellen of zou er echt een lagere limiet op dit netwerk (telenor SE) zijn?

• wayrem
  • Laatst online: 17-09 21:02
quote:
Menesis schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 22:17:
iets vreemds dat misschien niet aan de N1 ligt: Ik ben nu in zweden met mmn vodafone simmetje. Als ik nu smsjes typ geeft hij al bij +/- 60 tekens aan dat er nog 5 tekens beschikbaar zijn! Normaal zijn het er 140 ofzo toch? Zou hij verkeerd tellen of zou er echt een lagere limiet op dit netwerk (telenor SE) zijn?
Het zou kunnen dat je maar 70 tekens kunt gebruiken, omdat je speciale tekens in je sms heb getypt. Zie anders http://en.wikipedia.org/wiki/SMS. In het deel over de message size staat hier wat over. Is de sms ook in het Zweeds? :)

• Tommert38
  • Nu online
quote:
cypher21 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 18:41:
Dus? ....
Error en oplossing zijn het zelfde.
Mensen die in dit topic komen kijken voor eventuele oplossingen voor hun problemen, worden nu door jou totaal de verkeerde kant op gestuurd, omdat jij met een oplossing voor de Nexus S op de proppen komt. Nexus One en S zijn compleet verschillende telefoons, alleen de namen lijken op elkaar. Zoals de titel al vermeldt, is dit het Nexus One topic, en kan iedereen ervan uit gaan dat er Nexus One gerelateerde problemen en oplossingen in voorkomen. In dit geval is jouw oplossing dus niet van toepassing, en had je er bij moeten vermelden dat je een oplossing voor de Nexus S aandroeg, en (blijkbaar :X ) geen flauw benul hebt van de huidige Android versies voor de Nexus One.

In ieder geval maakt het niets uit of je wel of niet geroot bent, zo lang er niks aan de systeembestanden is veranderd zou updaten geen problemen moeten opleveren.

Zijn er eigenlijk mensen die wachten op een melding voor de OTA update, of heeft iedereen ůůk meteen de update.zip van XDA gedownload :P ?

• cypher21
  • Nu online

cypher21

Mazda CX-5 powered

Tering, maak 1 tikfoutje, een 3 voor een 2...
geen benul? Ik denk dat ik meer van de n1 gezien heb dan menig geen in dit topic....(zoek maar eens op mijn posts in dit topic)
maar ja, wordt dus niet op prijs gesteld...

Zal niet meer reageren en beperk me wel tot de topics van het superieure toestel ...

cypher21 wijzigde deze reactie 27-02-2011 07:40 (20%)

• hitmarv
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 17-09 22:42
quote:
cypher21 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 15:35:
[...]

Geroot gok ik?

ik heb het inmiddels gedaan heb precies gedaan wat er op de handleiding stond van chanman, geen errors meer alleen nu heb ik geen nederlandse taal meer, heeft daar iemand een oplossing voor. had nog geprobeerd andere bestandjes te gebruiken de shipped vodafone rom.(Passion_VF_2.15.151.5_R_FRF91_MFG_Shipment_ROM.zip ) alleen dan krijg ik er geen 2.3.3 op dan krijg ik wel die error 7 melding

• Miki
quote:
hitmarv schreef op zondag 27 februari 2011 @ 12:10:
[...]

ik heb het inmiddels gedaan heb precies gedaan wat er op de handleiding stond van chanman, geen errors meer alleen nu heb ik geen nederlandse taal meer, heeft daar iemand een oplossing voor. had nog geprobeerd andere bestandjes te gebruiken de shipped vodafone rom.(Passion_VF_2.15.151.5_R_FRF91_MFG_Shipment_ROM.zip ) alleen dan krijg ik er geen 2.3.3 op dan krijg ik wel die error 7 melding
Lees je eens in voordat je allerlei dingen doet en vraagt. Al jouw vragen zijn al meerdere malen aan bod gekomen.
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSamsung

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013