zo gisteren me sleeved kabels binnen gekomen helaas tijdelijk 1 zwarte ipv een groene maar het resultaat mag er wezen. nu nog me groene neon en blacklight voor me water cooling en het is voor een groot deel klaar

Ziet er mooi uit die groen gesleevde kabelsrisc16 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:05:
zo gisteren me sleeved kabels binnen gekomen helaas tijdelijk 1 zwarte ipv een groene maar het resultaat mag er wezen. nu nog me groene neon en blacklight voor me water cooling en het is voor een groot deel klaar
[afbeelding]
Dat ziet er zeker goed uit. Ik heb de CM HAFX,omdat ik de wat grovere look wel erg aantrekkelijk vind. Maar ik heb behoorlijk lang getwijfeld tussen een Corsair en die Cooler Master. Maar ik ben uiteindelijk ook niet ontevreden. Het is nog even een week of twee wachten op een nieuw MOBO, waarbij ik mijn zinnen heb gezet op de Crosshair V. Dan heb ik zo'n beetje waar ik op uit was, en kan ik langzaam aan ook een water cooling setje bij elkaar sparen. Dat wordt deels zelfbouw, en ben nu al wat materiaal aan het verzamelen. Want ondanks je eigenlijk alles kant en klaar kunt kopen, vind ik het toch wel erg leuk om er ook een eigen draai aan te geven.risc16 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 22:02:
Corsair 800d echt super kast voor kabel management
Snoep verstandig, lik m'n reet! :P
dat vind ik dus ook inderdaad het mooie punt aan waterkoeling. je kan iedere set uniek maken door je eigen combinatie /kleur combo of wat je maar wilt. Om dan voor de standaard set te gaan verpest voor mij juist dat idee!Phaerion schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 22:20:
[...]
Want ondanks je eigenlijk alles kant en klaar kunt kopen, vind ik het toch wel erg leuk om er ook een eigen draai aan te geven.
R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5
Ben je niet bang dat de pomp op je Ssd gaat storen.Ryber schreef op maandag 10 december 2012 @ 18:09:
Ik ben rustig bezig met een watergekoelde 30x30x30cm ITX Cube te plannen.
Zodra het ontwerp klaar is kan alles mooi naar de CNC bank!
Iemand nog tips of dingen die ik vergeten ben in mijn ontwerp tot nu toe?
[afbeelding]
Opslagruimte (3xSSD) zit overigens achter de pomp, boven de voeding, tegen de tussenplaat.
JB
Core i9 9900k // Nvidia RTX3070 // AOC AG352UCG
Zoveel magnetisme geeft een pomp niet af tenminste als je er geen grote vijverpomp in hangt of een el-cheapo chinees geval. Als de pomp geschikt/gemaakt is voor gebruik binnen een pc hoef je hier niet bang voor te zijn.Ryber schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 13:03:
Zou het magnetisme van de pomp zo'n sterke invloed hebben op de SSD's dan?
Gelukkig nog genoeg ruimte in het ontwerp! Thx voor de tip!
if (!coffee) {
Work = false; }
Core i9 9900k // Nvidia RTX3070 // AOC AG352UCG
[ Voor 11% gewijzigd door R0y. op 15-12-2012 18:08 ]
Verwijderd
Ik had ongeveer hetzelfde met windows 8. Windows 7 kwam ik echt niet uit.. Dan mis je volgens mij aardig wat updates..mercyfull_fate schreef op zondag 16 december 2012 @ 13:32:
Ik heb aan mijn jaar oude 64gb ssd zat, heb er naast windows 7 en standaard programmas ook autocad en archicad opstaan en heb 37 gb over voor spellen ed.
Ik moet wel zeggen dat ik alleen belangrijke updates van windows instaleer en dingen als hybernation uitgeschakeld heb (hybernation zou bij mij 8 gb in beslag nemen)
if (!coffee) {
Work = false; }
Haha, neen, want daarom is er ook een toetsenbord tray die je kan uitschuivenleecher schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 22:39:
Zit dat niet erg oncomfortabel? Als ik zo'n dik bureau zou hebben dan waren mijn schouders of rug binnen de kortste keren kapot. Met mijn knieen tegen de onderkant en mijn schouders opgetrokken om fatsoenlijk te kunnen typen. Maar iedereen heeft zijn eigen manier om achter de pc te hangen natuurlijk
[ Voor 47% gewijzigd door JustMitchie op 25-12-2012 20:27 ]
Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
NAS Server build http://www.youtube.com/watch?v=kBYMVUNrvDY 3DFX Voodoo2 Sli Build introductie http://www.youtube.com/watch?v=5PAIUJCJHGM
NAS Server build http://www.youtube.com/watch?v=kBYMVUNrvDY 3DFX Voodoo2 Sli Build introductie http://www.youtube.com/watch?v=5PAIUJCJHGM
Zit ook in mijn ideeenFordox schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:59:
je kon met een 3 standen schakelaar ook een 5 volt optie toevoegen.
Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012
Hardware specs?thehawk007 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 21:30:
Ben momenteel bezig om een watergekoelde ITX pc te maken, ben alleen nog het wachten op de fitting van highflow, deze zijn in nabestelling. Heb wel al het een en ander kunnen doen:
[afbeelding]
[afbeelding]
druk en typefouten voorbehouden
Hij moet nog gebouwd worden maar ik wacht alleen nog maar op de fittingen dus dit komt er in :
Dat staal met afgeschuurde geel erop ziet er stoer uit! Zit dat aan de binnenkant ofzo?Just_Michel schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 13:52:
Hier een wat minder kleine mod
Is nog aardig bijgetrokken van mijn geel maak avontuur:
[afbeelding]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Volgens mij was dat een niet zo geslaagde poging tot "schuren" met een opzetstuk van een boormachine. Nu is dat kast zwart gespoten als ik me niet vergis (fanatiek lezer van casemods, minder fanatiek in reageren)noes schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 18:33:
[...]
Dat staal met afgeschuurde geel erop ziet er stoer uit! Zit dat aan de binnenkant ofzo?
Nee, dat was een mislukt idee. Ik wou de boel geel hebben, zoals ik had gezien bij een CIP Bumblebee (denk ik?) Waarbij het chassis geel was, dit was mij echter te veel werk en ik dacht: 'ik maak de zijkanten wel geel.' Nou, dat was iets te veel geel, echt lelijk. Daarna te hard weggeschuurd, maar nu is de kast weer toonbaarnoes schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 18:33:
[...]
Dat staal met afgeschuurde geel erop ziet er stoer uit! Zit dat aan de binnenkant ofzo?
[ Voor 1% gewijzigd door JustMitchie op 09-01-2013 09:15 . Reden: +1 voor Dagion ]
[ Voor 11% gewijzigd door nikola2704 op 11-01-2013 16:22 ]
ora et labora
[ Voor 15% gewijzigd door PCBaas op 09-01-2013 22:43 ]
5700X | RX 6600 | 4K 150Hz
Het is geen echte carbon, maar het is een carbon folie. Met dit case wilde ik niet echte carbon gebruiken. Dit is meer een voor proefje voor mijn nieuw build binnen kort.mrc4nl schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:40:
ik vind het niet eens een carbon look hebben, en ja ik heb echt carbon gezien op rol, en als product in de hars dus weet hoe het eruit ziet.
misschien heb ik nog ergens pics
ik snap dat het plakfolie is, en t ziet erg nog best netjes uit ook (geen luchtbobbbels) maar de diagonale print is niet hoe echt koolvezel eruit zietnikola2704 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:50:
[...]
Het is geen echte carbon, maar het is een carbon folie. Met dit case wilde ik niet echte carbon gebruiken. Dit is meer een voor proefje voor mijn nieuw build binnen kort.
En ja echte carbon is een stuk mooier, maar ook een stuk duurder.
ora et labora
Ik heb all eens met echte carbon gewerkt, en het verschil is er welmrc4nl schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:59:
[...]
ik snap dat het plakfolie is, en t ziet erg nog best netjes uit ook (geen luchtbobbbels) maar de diagonale print is niet hoe echt koolvezel eruit ziet
van afstand heeft het er veel van weg:
[afbeelding]
maar is bij een closeup toch echt geweven: (hier zit ook kevlar doorheen)
[afbeelding]
Ja met die SSD'S is wel mooi, maar mijne garantie kan ik vergeten:D tenzij dat Corsair dit goedkeurt. Soms moet je in modding het risico nemen.marcel-o schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 23:43:
Tof gedaan met die SSD's
die van mij trek k niet open voor zoiets
Sowieso een mooie mod zeg. ook met die lichtgevende strepen.
THX voor reactie. Het is een RGB led met controller op afstandsbediening, dus alle kleuren mogelijkmarineII7 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 17:42:
Het is echt heel mooi net dan oranje licht, vind alleen persoonlijk de kronkellijntjes die doorelkaar lopen helemaal niks
Maar de case is zelfs standaard prachtig, en zoals gezegt weggooien waarom? Er zijn genoeg mensen (waaronder ik) die wegkwijlen bij deze kast
[ Voor 48% gewijzigd door JustMitchie op 11-01-2013 15:02 ]
Nope Is een RGB led strip van 20CM net zoals andere Leds in de case, dus je kan kiezen uit 1000 kleuren wat je wil hebbenJust_Michel schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 08:50:
@nikola: die oranje lamp bij je frontpanel, is dat ccfl?
Ik weet niet of het hier zomaar mag, of links naar andere winkels mag gezet worden. Maar zelf verkoop ik niets. Hier heb je alvast de links.Just_Michel schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:19:
Licht het dan aan de foto, want het lijkt net 1 lamp te zijnwat kost dat? doe je die ook verkopen?
Led blijft led als je er direct naar kijkt zie je species tussen de leds, als je een mat plexi er voor zet lijkt alsof het een tl/cfl lamp is, wat all iets mooier maakt.Just_Michel schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:34:
Ziet het er in het echt ook uit als een enkele lamp dan?
Bij de praxis hebben ze ook altijd van die folie, is dat hetzelfde spul? Zou er ook graag eens mee aan de slag willen. Ziet er goed uit!nikola2704 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:50:
[...]
Het is geen echte carbon, maar het is een carbon folie. Met dit case wilde ik niet echte carbon gebruiken. Dit is meer een voor proefje voor mijn nieuw build binnen kort.
En ja echte carbon is een stuk mooier, maar ook een stuk duurder.
Dit komt uit Belgie. 3m heeft dit en het noemt DI-NOC carbon fiber folie, en hier van Belgie is het Graficast of Grafityp. Ook all is het niet echte carbon, kost dit nog redelijk wat. Ik kan wel eens vragen wat de prijs is hier bij ons.R0y. schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 19:20:
[...]
Bij de praxis hebben ze ook altijd van die folie, is dat hetzelfde spul? Zou er ook graag eens mee aan de slag willen. Ziet er goed uit!
[ Voor 56% gewijzigd door MikeVM op 13-01-2013 20:45 ]
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
[ Voor 25% gewijzigd door India Sierra op 13-01-2013 20:55 ]
Nauw dan zit er nog wat moddingruimte in mijn Raven RV01nikola2704 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:59:
Een klein case mod die ik hier nog had liggen. Wilde de case weg gooien maar vind het zonde. Dus lekker liggen modden. Het gaat om een Silverstone Raven one
Nickname KasPlantje.
Nah, gewoon een klein "doosje" van plexi maken en dan vastlijmen op je case, anders ook eens met alu proberenthehawk007 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 20:54:
Ik zelf zat te denken aan een plexiglas buis oid er omheen maken die op zijn plaats weer vast zit aan de stevige punten van de case.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Edit: 2x dezelfde foto
Wou net zeggen, niet om het een of ander maar dat neigt nogal naar beunen toe.Just_Michel schreef op maandag 14 januari 2013 @ 09:18:
Ernstig... Zou het niet gewoon veel mooier zijn om een andere kast te kopen, waar het mobo wél in past?
if (!coffee) {
Work = false; }
Zat ik ook aan te denken met dat plexiglas. Alu lijkt me wel veel strakker en steviger (als het dik genoeg is).CDA441 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 23:54:
[...]
Nah, gewoon een klein "doosje" van plexi maken en dan vastlijmen op je case, anders ook eens met alu proberen
Just_Michel schreef op maandag 14 januari 2013 @ 09:18:
Ernstig... Zou het niet gewoon veel mooier zijn om een andere kast te kopen, waar het mobo wél in past?
Andere case kopen is iets voor in de zomervakantie, en ja dat beunen, ik ben ook maar een arme studentnaaitsab schreef op maandag 14 januari 2013 @ 09:24:
[...]
Wou net zeggen, niet om het een of ander maar dat neigt nogal naar beunen toe.
Knap passende kast kopen/maken of een passend ITX mobo maakt het geheel een stuk knapper
specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1
specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1
Kom ik op hetzelfde probleem uit, moederbord is 9.6 inch x 9.6 inch dus even breed als ie lang is, dus als ik hem draai heb ik nog steeds hetzelfde probleemnikola2704 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:25:
Dit noem ik moddenEen moederbord die er normaal gezien niet in past er toch laten in passen. Doet me een beetje denken aan dit
[afbeelding]
Wat je kan proberen is het moederbord met 90° draaien, met wat aanpassing kan die er mooi in, zelf met watercooling er in.
Wat misschien ook leuk is, als je goed bent met plaatstaal:thehawk007 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:25:
[...]
...
Ben momenteel zoals anderen al voorgesteld hadden wat plexiglas aan het zoeken zodat ik er een "doos" om heen kan bouwen van plexiglas, dit maak ik dan onder de kast, aan de zijkant en aan de achterkant vast op een of andere manier, ik weet nog niet hoe, maar dat zie ik wel als ik er mee bezig ben.
Heb ik ook al aan gedacht, maar ik heb geen beschikking tot materialen om het te buigen/bollen e.d. en daarnaast heb ik ook nog eens 2 linker handenJust_Michel schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:32:
[...]
Wat misschien ook leuk is, als je goed bent met plaatstaal:
Een bol paneel maken, die aan de onderkant prima om je mobo past. In mijn gedachte wil het prima.
[ Voor 36% gewijzigd door WeeDzi op 15-01-2013 09:47 ]
Kan dat zo groot? Bijna 30 cm wordt dat.WeeDzi schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:45:
dan laat je iets 3d printen? genoeg middelen voor alleen even een practisch design maken....
daar is hier een heel forum voor en vast genoeg mensen die wel eens wat willen proberen....
Anders 45 graden draaien? Enige waar je dan mee komt te zitten is de plaatsing van je voeding (hups, extern) en gpu (daar zijn risers voor)thehawk007 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:25:
[...]
Kom ik op hetzelfde probleem uit, moederbord is 9.6 inch x 9.6 inch dus even breed als ie lang is, dus als ik hem draai heb ik nog steeds hetzelfde probleem
Vind het wel tof staan. Zit een ledje onderin waardoor het er lekker spacy uit ziet snachts
[ Voor 21% gewijzigd door intuliegend op 15-01-2013 22:08 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq