Worden hier de problemen met de telefoon niet veroorzaakt door vreemde dingen, zoals homescreen replacements, custom roms of "gewoon" door op de achtergrond draaiende applicaties? Ik heb hier en in andere topics mensen gezien met een vloedgolf aan apps; 30-40 stuks is geen uitzondering.
Toen ik eenmaal na een paar dagen was uitgespeeld met mijn telefoon, heb ik besloten om opnieuw te beginnen. Ik heb toen de telefoon naar de fabrieksstand teruggezet. Toen heb ik de telefoon gereboot en de volgende applicaties met en met erop gezet (de overblijvers na een serie testen in mijn speeldagen):
Barcode Scanner
Pricewatch Scanner
Wifi Analyzer
SpeedTest.net
Scientific Calculator
OneClick Widgets (voor Wifi, BlueTooth, etc)
APNDroid
Chess (een van de velen)
Reversi (een van de velen)
The Plateau
Tevens heb ik de telefoon ingesteld zoals gewenst. Alle functies van de telefoon staan uit, behalve standaard bellen. Verlichting op 20%, Wifi, BT, GPS, 3G en APNDroid uit, en geen automatische sync. Iets wat ik op een gegeven moment nodig heb, schakel ik in met de OneClick Widget.
Ik gebruik geen taskkillers, herstart mijn telefoon nooit, en schakel hem 's nachts niet uit, ook niet bij het opladen.
De telefoon is nu 17 uur aan sinds hij van de stroom af is. Vandaag heb ik 3x gebeld (totaal ongeveer 15 minuten), 1 SMS ontvangen, 1 SMS verstuurd, en 10 minuten nieuws gelezen op nu.nl via de browser. Dat is redelijk typisch gebruik voor mij. Het batterijniveau is nu op dit moment (lo and behold): 90% in About Phone. Vanacht ga ik hem eens niet opladen, en kijken wat hij morgen doet qua verbruik.
Ik ben geen problemen tegengekomen tot nu toe. Alle applicaties die ik heb geïnstalleerd, bellen, SMS-en en internetten werkt naar behoren (behalve het invullen van de namen in de telefoon, dat wel werkt zoals verwacht via GMAIL contacts, zoals eerder in het topic gezegd). Hierbij moet ik wel zeggen dat ik de muziekspeler en de wekker, die blijkbaar de grootste probleemgevallen zijn, nooit heb gebruikt.
Katsunami wijzigde deze reactie 12-05-2010 00:25 (3%)