Verschil zit 'm volgens mij niet in de film of in de streaming capaciteit, maar in de mogelijkheid om het volledige menu van de bluray weer te geven. De D1 kan dat wel, de TV301 voor zover ik weet niet.Zhadum schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:22:
@ WBT: dat begrijp ik. Maar spreek je uit ervaring?
Als ik namelijk op site van Dune kijk, geven ze bij D1 uitgebreid aan dat het blu-ray volledig en ISO bluray kan afspelen.
Bij TV301 doen ze dat niet... Vandaar mijn vraag.
Speelt de Dune het wel af als je er direct heen navigeert?Arunia schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:29:
Hmm, yaDIS verwerkt 1 film niet jammer genoeg.
Krijg het ook met geen mogelijkheid verwerkt.
Het zal wellicht aan de indeling van het mt2s bestand liggen. Nahja, film kijken en weg gooien.
Je kan overwegen het bestand om te zetten naar een MKV, mocht je het graag ook in Yadis willen hebben.
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Daar heb ik eigenlijk nog niet naar gekeken. Goed idee.Ram0n schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 13:15:
[...]
Speelt de Dune het wel af als je er direct heen navigeert?
Je kan overwegen het bestand om te zetten naar een MKV, mocht je het graag ook in Yadis willen hebben.
Dat zou ik nog kunnen doen, maar is toch eigenlijk een film welke ik verwijder na gekeken te hebben. Dus eigenlijk meer een cosmetische iritatie.
Dank je voor je reactie. Gewoon streamen vanaf de NAS maak ik me ook geen zorgen over, dat lukt mijn oude HDX-1000 ook nog wel. Het gaat nu alleen mis als ik vooruit/achteruit wil spoelen tijdens het afspelen van een Full HD mkv-file. Kan de Smart dat wel, of hapert die dan ook?Drobanir schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 22:33:
Het streamen van ongecomprimeerde Blu-ray bestanden vanaf een Synology NAS gaat hier zonder problemen. De netwerkpoort is "slechts" 100 MBit, maar dat is ruim voldoende voor streamen.
Vandaag maar eens een harddisk aangeschaft. (WD Green 2TB EARX)
Installatie van disk verliep soepel, en aan het stoeien geweest met de skins en dune folder.txt
soms ff zoeken, maar ook hier geld: "Al doende leert men"
Met de laptop op schoot, voor de tv, aanpassen, en dan weer verversen werkt erg prettig bij dit soort dingen
Onderstaand even wat printscreens van hoever ik nu ben.
(voor de film pages gebruik ik Dune Explorer.)
screensaver:

Home:

keuze menu: (active icon is factor 1.2, rest factor 1)

Film keuze:

Film info met behulp van Dune Explorer:

Met het foto gedeelte ben ik nog bezig.
Voor diegene die het interesant vinden hier de dune_folder.txt
--- Code ---
storage_name = Harddisk_Left
storage_caption = Harddisk
background_path = .bg.jpg
icon_path = .harddisk.AAI
icon_valign = center
icon_scale_factor = 1.0
icon_sel_scale_factor = 1.5
use_icon_view=yes
num_cols=2
num_rows=1
caption_font_size=normal
paint_captions=no
paint_path_box=no
paint_help_line=no
paint_content_box_background=no
paint_icon_selection_box = no
content_box_x=450
content_box_y=350
content_box_width=1000
content_box_height=500
background_order=before_all
text_bottom=0
all_children.background_path = /.bg.jpg
all_children.icon_scale_factor = 1.0
all_children.icon_sel_scale_factor = 1.3
all_children.num_cols=6
all_children.num_rows=3
all_children.paint_content_box_background=no
all_children.paint_icon_selection_box = no
all_children.paint_path_box=no
all_children.paint_help_line=no
--- End Code ---
Installatie van disk verliep soepel, en aan het stoeien geweest met de skins en dune folder.txt
soms ff zoeken, maar ook hier geld: "Al doende leert men"
Met de laptop op schoot, voor de tv, aanpassen, en dan weer verversen werkt erg prettig bij dit soort dingen
Onderstaand even wat printscreens van hoever ik nu ben.
(voor de film pages gebruik ik Dune Explorer.)
screensaver:

Home:

keuze menu: (active icon is factor 1.2, rest factor 1)

Film keuze:

Film info met behulp van Dune Explorer:

Met het foto gedeelte ben ik nog bezig.
Voor diegene die het interesant vinden hier de dune_folder.txt
--- Code ---
storage_name = Harddisk_Left
storage_caption = Harddisk
background_path = .bg.jpg
icon_path = .harddisk.AAI
icon_valign = center
icon_scale_factor = 1.0
icon_sel_scale_factor = 1.5
use_icon_view=yes
num_cols=2
num_rows=1
caption_font_size=normal
paint_captions=no
paint_path_box=no
paint_help_line=no
paint_content_box_background=no
paint_icon_selection_box = no
content_box_x=450
content_box_y=350
content_box_width=1000
content_box_height=500
background_order=before_all
text_bottom=0
all_children.background_path = /.bg.jpg
all_children.icon_scale_factor = 1.0
all_children.icon_sel_scale_factor = 1.3
all_children.num_cols=6
all_children.num_rows=3
all_children.paint_content_box_background=no
all_children.paint_icon_selection_box = no
all_children.paint_path_box=no
all_children.paint_help_line=no
--- End Code ---
Ik zie dat jij geen extra mappen ziet met film info in dune explorer.
Bij mij zie ik namelijk de overige mappen boven in beeld staan bij de film info, ik heb een beetje zitten spelen met de dune_folder.txt maar kreeg het nog niet helemaal voor elkaar.
Ik ga van he weekend deze tekst in de folder zetten misschien dat het werkt.
Bij mij zie ik namelijk de overige mappen boven in beeld staan bij de film info, ik heb een beetje zitten spelen met de dune_folder.txt maar kreeg het nog niet helemaal voor elkaar.
dan zal je waarschijnlijk even moeten kijken bij "Instellingen -> Diversen -> Bestandsverkenner -> Systeembestanden verbergen : Ja " moeten aanzetten.stokmeister schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 23:56:
Ik zie dat jij geen extra mappen ziet met film info in dune explorer.
Het kan ook zijn dat er in de map van betreffende film extra documenten staan die me de download zijn meegekomen. Vewijder deze uit de map. (waarschijnlijk bestanden als cover.jpg, info bestande etc.)
Dit heb ik ook wel eens bij de films die mijn vrouw download.. die weet dan niet precies hoe en wat met de indeling. Dune Explorer kijkt alleen naar film bestanden, en maakt in de folder het een en ander aan, maar kijkt volgens mij niet naar de rest van de bestanden.
Probeer en controleer het maar even.
Ik heb een Dune D1 en een nas van Synology, DS508. Ik kan prima streamen zonder haperingen.JME schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 14:00:
[...]
Dank je voor je reactie. Gewoon streamen vanaf de NAS maak ik me ook geen zorgen over, dat lukt mijn oude HDX-1000 ook nog wel. Het gaat nu alleen mis als ik vooruit/achteruit wil spoelen tijdens het afspelen van een Full HD mkv-file. Kan de Smart dat wel, of hapert die dan ook?
Ik heb een blu ray van Madonna (geen iso) van bijna 42,7 GB en als ik dan vooruit spoel en weer op play druk zijn er geen haperingen te zien. Ook niet als ik aangeef dat hij ergens moet gaan spelen bij bv 53:02.
Mkv geeft ook geen problemen.
Gebruik deze blu ray eigenlijk alleen maar om te proberen of grote bestanden ook werken.
Het meeste wat ik heb is mkv en die zijn lang niet zo groot.
Zie het verschil toch bijna niet op mijn tv. 32".
Ik heb wel NFS ingesteld.
*delete*
[ Voor 66% gewijzigd door DasHMauL op 29-06-2012 10:12 . Reden: test ]
@JME
De gebruikt 8642 is inderdaad al een oudere chip maar meest recente sigmachips (8646 is de opvolger van de 8642) zijn eigenlijk alleen maar snellere varianten van de oudere. De formaatondersteuning van de 8642 is dan ook nog steeds goed. Je mist alleen volledige 3D ondersteuning.
Wat betreft de toekomst. Dat kan niemand je vertellen.
Streamingdiensten als Google TV, Netflix, etc, daar is de Sigma chip niet voor bedoeld. Als dit soort diensten in een hele korte erg populair worden en de huidige gangbare formaten kunnen verdringen. Ja dan is de Sigma niet geschikt en dus niet futureproof (net als de meeste andere speler overigens). Tevens kan de overheid ook met hele wazige regels gaan komen waardoor spelers op de huidige onbruikbaar worden. Het blijft allemaal gissen.
Met een Dune koop je gewoon een fraaie speler met goede firmware ondersteuning. Zelfs spelers van 3-4 jaar geleden krijgen nog software updates van Dune
Streamen, spoelen, skippen, Blu-Ray, etc, het is voor een 8642/43 of 8646/47 chip allemaal geen probleem.
Wanneer je de Smart te duur vind voor zijn leeftijd, zou je ook voor en Dune 101 of 301 TV gaan. Wel de Dune kwaliteit en net zo futureproof als de iedere andere mediaspeler maar dan een stuk betaalbaarder (zeker de 101). Je gaat echter wel op Blu-Ray ondersteuning wat inleveren t.o.v. de Smart series.
De gebruikt 8642 is inderdaad al een oudere chip maar meest recente sigmachips (8646 is de opvolger van de 8642) zijn eigenlijk alleen maar snellere varianten van de oudere. De formaatondersteuning van de 8642 is dan ook nog steeds goed. Je mist alleen volledige 3D ondersteuning.
Wat betreft de toekomst. Dat kan niemand je vertellen.
Streamingdiensten als Google TV, Netflix, etc, daar is de Sigma chip niet voor bedoeld. Als dit soort diensten in een hele korte erg populair worden en de huidige gangbare formaten kunnen verdringen. Ja dan is de Sigma niet geschikt en dus niet futureproof (net als de meeste andere speler overigens). Tevens kan de overheid ook met hele wazige regels gaan komen waardoor spelers op de huidige onbruikbaar worden. Het blijft allemaal gissen.
Met een Dune koop je gewoon een fraaie speler met goede firmware ondersteuning. Zelfs spelers van 3-4 jaar geleden krijgen nog software updates van Dune
Streamen, spoelen, skippen, Blu-Ray, etc, het is voor een 8642/43 of 8646/47 chip allemaal geen probleem.
Wanneer je de Smart te duur vind voor zijn leeftijd, zou je ook voor en Dune 101 of 301 TV gaan. Wel de Dune kwaliteit en net zo futureproof als de iedere andere mediaspeler maar dan een stuk betaalbaarder (zeker de 101). Je gaat echter wel op Blu-Ray ondersteuning wat inleveren t.o.v. de Smart series.
Dank je, helder verhaal.
Futureproof is natuurlijk lastig, maar het zou schraal zijn als je net een B1 hebt gekocht en Dune zet dan de B2 op de markt. Al vraag ik me af of Dune nog wel werkt aan een nieuwe Smart serie. Syabas heeft al weer een poosje de a300 en de c300 op de markt, met een nieuwere chip dan de 8642. Het lijkt erop dat Dune alles heeft gegokt op de 8910 en nu achter de feiten aanloopt met mediaspelers. Zijn er ontwikkelingen bekend?
Futureproof is natuurlijk lastig, maar het zou schraal zijn als je net een B1 hebt gekocht en Dune zet dan de B2 op de markt. Al vraag ik me af of Dune nog wel werkt aan een nieuwe Smart serie. Syabas heeft al weer een poosje de a300 en de c300 op de markt, met een nieuwere chip dan de 8642. Het lijkt erop dat Dune alles heeft gegokt op de 8910 en nu achter de feiten aanloopt met mediaspelers. Zijn er ontwikkelingen bekend?
Wie kan mij helpen want ik word er gek van.
Ik zou graag mijn dune in een netwerk willen plaatsen dus heb ik de dune via een homeplug(ja ik weet het is niet optimaal) aangesloten op mijn netwerk.
Nu heb ik twee problemen namelijk de eerste de ene keer ziet mijn computer wel de dune in het netwerk en de andere keer niet.
Tweede probleem is dat mijn dune mijn computer soms wel ziet via undp ofzo maar niet via samba en als hij mijn comp ziet via undp dan ziet hij dus niet de bestanden die ik deel.Ik heb al de hanleiding gevolgd van hdsupplies maar dat helpt dus ook niet.
Mijn opstelling is al volgt, computer verbonden via ciso router van ziggo, router naar homeplug en dan met homeplug ontvanger naar dune d1. Ik maak gebruik van windows 7.
Ik zou graag mijn dune in een netwerk willen plaatsen dus heb ik de dune via een homeplug(ja ik weet het is niet optimaal) aangesloten op mijn netwerk.
Nu heb ik twee problemen namelijk de eerste de ene keer ziet mijn computer wel de dune in het netwerk en de andere keer niet.
Tweede probleem is dat mijn dune mijn computer soms wel ziet via undp ofzo maar niet via samba en als hij mijn comp ziet via undp dan ziet hij dus niet de bestanden die ik deel.Ik heb al de hanleiding gevolgd van hdsupplies maar dat helpt dus ook niet.
Mijn opstelling is al volgt, computer verbonden via ciso router van ziggo, router naar homeplug en dan met homeplug ontvanger naar dune d1. Ik maak gebruik van windows 7.
Hebben alle apparaten en mediaspelers een eigen ip adres?Gumpiecomp schreef op zondag 01 juli 2012 @ 01:01:
Als ze in een andere volgorde opstarten en ze krijgen via dhcp een ip adres dan wil het voorkomen dat het een en ander niet word gezien.
Update, ik heb wat zitten klooien en nu lijkt hij het te doen alleen vind ik de overdracht snelheid vanaf mijn comp naar de dune erg langzaam(3,5 mbit). Ik heb mijn netwerk kaart al op 100mbit full duplex gezet.
Kan dit nog sneller en hoe want nu doe ik er 40 minuten over om 8 gb over te zetten naar mijn dune.
Kan dit nog sneller en hoe want nu doe ik er 40 minuten over om 8 gb over te zetten naar mijn dune.
Thanks, ik heb de overbodige documenten verwijderd, dat ik daar zelf niet op kwamPurpleBlue schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 07:11:
[...]
dan zal je waarschijnlijk even moeten kijken bij "Instellingen -> Diversen -> Bestandsverkenner -> Systeembestanden verbergen : Ja " moeten aanzetten.
Het kan ook zijn dat er in de map van betreffende film extra documenten staan die me de download zijn meegekomen. Vewijder deze uit de map. (waarschijnlijk bestanden als cover.jpg, info bestande etc.)
Dit heb ik ook wel eens bij de films die mijn vrouw download.. die weet dan niet precies hoe en wat met de indeling. Dune Explorer kijkt alleen naar film bestanden, en maakt in de folder het een en ander aan, maar kijkt volgens mij niet naar de rest van de bestanden.
Probeer en controleer het maar even.

Mm ik heb een vreemd probleem. Als ik mijn film/serie via yadis wil benaderen krijg ik acces denied.
Als ik het gewoon via de verkenner doe( wel op de dune) dan kom ik er wel.
Ik stream ze via mijn nas.
Heb je dit antwoord en dit antwoord ook gelezen. Ik heb de indruk dat het ook voor jou van toepassing is.Gumpiecomp schreef op zondag 01 juli 2012 @ 01:01:
@JME:
Qua gebruikte chip loopt de Smart serie inderdaad achter bij de C-300 van PCH.
Op een paar details na zijn de mogelijkheden van de 2 chips gewoon gelijk. Dus een miskoop zal een Dune niet zijn. Dune heeft altijd aangegeven dat bepaalde spelers met de 8642/43 een upgrade zouden krijgen naar de 8646/47 chip (mainboard switch). De chip is er al een tijdje maar de upgrade heeft volgens mij nog niemand gezien. Het is jammer dat Dune zich niet aan deze afspraak lijkt te houden maar de huidige spelers worden er niet onbruikbaar van.
Tja, de Sigma 8910 chip. Alleen Dune heeft er nog maar spelers voor aangekondigd en deze zullen dan ook nog eens erg prijzig gaan worden. Daarnaast begin ik het 3D (de grootste zichtbare verandering t.o.v. de bestaande reeks chips) steeds meer als een Hype zien dan als het nieuwe TV/Film kijken.
Ook in de Bioscopen vind ik 3D maar matig aanwezig. Het is zeker niet in de meerderheid. Ik vraag daarom ook werkelijk af hoe lang het (huidige) 3D stand gaat houden
@Athome, het is me inmiddels gelukt alleen de overdracht snelheid vind ik erg langzaam dus als iemand weet of het sneller kan laat het me dan weten.Nu doe ik er 40 min over om 8 gb vanaf mijn pc naar de mediaplayer te kopiëren.
Kopieren moet ongeveer 8-10 MB/s kunnen.
Powerline apparaten (zeker de 200 Mbit versies) halen deze snelheid niet. Als je inderdaad een de 200 Mbit versie van powerline hebt, is 8 gig in 40 min volgens mij heel netjes.
Powerline apparaten (zeker de 200 Mbit versies) halen deze snelheid niet. Als je inderdaad een de 200 Mbit versie van powerline hebt, is 8 gig in 40 min volgens mij heel netjes.
Mm ik heb een vreemd probleem. Als ik mijn film/serie via yadis wil benaderen krijg ik acces denied.
@chimera2, heb je toevallig Yadis toevallig ook op je NAS staan? Zo ja, dan is dat de reden dat je die foutmelding krijgt. Zet Yadis op een USB-stick en blader vanaf daar, of maak een NFS share voor Yadis en SMB voor de films (of omgekeerd).
Welke nas heb je? Want bij een synology moet je de nfs rechten instellen als je via nfs werkt.
ik heb een qnap.
Maar wat ik niet snap. Via yadis werkt het niet en als ik via de dune naar mijn nas ga dan lukt het wel.
Maar wat ik niet snap. Via yadis werkt het niet en als ik via de dune naar mijn nas ga dan lukt het wel.
@chimera2, barebone / nas / usb harde schijf op een router....whatever, het gaat om het feit dat je YADIS op een gedeelde map in je netwerk hebt staan en dat je via het zelfde lijntje vervolgens de film probeert te starten. Zie mijn vorige post voor de oplossing ;-)
Mijn yadis directory staat ook naast de directories van de films op de nas. Dat werkt gewoon. Ik benader mijn nas overigens via smb.WBT schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:24:
@chimera2, barebone / nas / usb harde schijf op een router....whatever, het gaat om het feit dat je YADIS op een gedeelde map in je netwerk hebt staan en dat je via het zelfde lijntje vervolgens de film probeert te starten. Zie mijn vorige post voor de oplossing ;-)
@Athome,
Bedankt voor je antwoord ik heb dus een 500mbit powerline en niet de 200mbit dus is de snelheid bedroeft.
Weet iemand een oplossing ?
Bedankt voor je antwoord ik heb dus een 500mbit powerline en niet de 200mbit dus is de snelheid bedroeft.
Ik heb op mijn nas (Synology) een directorie "video" en daar staan mappen met films in en ook een map "yaDIS". Daar kopieer ik het hele spul van Yadis naartoe en kan gewoon een film kiezen en kijken.Gerard v.d. Horst schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 18:06:
[...]
Mijn yadis directory staat ook naast de directories van de films op de nas. Dat werkt gewoon. Ik benader mijn nas overigens via smb.
Ik maak verbinding via nfs.
Gisteren een Dune TV-301AW binnen gekregen. Voor de 301 gekozen vanwege het mooiere, minder zelfgemaakt en kleinere kastje ten opzichte van de D1. Aangezien in optical out nodig heb 'moest' ik wel voor de 301 gaan en niet voor de bijna hetzelfde 101. Tevens zit hier een iets nieuwere Sigma chip in welke beter om gaat met 29.97fps en internet streams. Voor als nog bevalt de 301 bijzonder ondanks de basis gebruiksinterface zowel kwa look als kwa mogelijkheden. Bijvoorbeeld een subtitle browser ontbreekt volledig in 2012 bij de Dune's!
Framerate wisselingen gaan perfect op mijn Panasonic Plasma;
29.97 stelt je tv in op 59.nogwat hz
24.0 -> 24.0hz
25 -> 50hz
23.976 -> 23.976 hz! (wat geen enkele Realtek op dit moment goed doet!)
etc.
De no-nonse interface is wel snel door het gebrek aan enig eye-candy!
Oja, hij speelt zowel bluray.iso als bluray BDMV directories af ondanks dat dit niet in de specificaties op internet staat!
Framerate wisselingen gaan perfect op mijn Panasonic Plasma;
29.97 stelt je tv in op 59.nogwat hz
24.0 -> 24.0hz
25 -> 50hz
23.976 -> 23.976 hz! (wat geen enkele Realtek op dit moment goed doet!)
etc.
Oja, hij speelt zowel bluray.iso als bluray BDMV directories af ondanks dat dit niet in de specificaties op internet staat!
Anoniem: 465593
Ik heb tegenwoordig steeds vaker (althans zo lijkt het) een probleem met afspelen van Blu Ray schijfjes in de speler van mijn HDI Prime. Laats een Blu Ray van Keane gekregen, 9 van de 10 keer speelt hij niet zonder haperen... Ik heb alle instellingen afgelopen (in het verleden heb ik ervaren dat het uitzetten van zogenaamde 'optimalisatie' features de playback stukken soepeler maakt) maar alles staat op de geadviseerde settings...
Zijn er meer mensen die problemen hebben met afspelen van Blu Ray schijfjes?
Heb een HDI Dune maar bij mij gaan BlueRay disc's ook niet zonder stotteren. In elk geval; vanaf de NAS niet, weet niet hoe jij hem afspeelt? En heb ook veelal het probleem dat een .m2ts file na ongeveer 2 uur gewoon stopt, en vervolgens de hele Dune compleet vastlooptAnoniem: 465593 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 16:23:
Ik heb tegenwoordig steeds vaker (althans zo lijkt het) een probleem met afspelen van Blu Ray schijfjes in de speler van mijn HDI Prime. Laats een Blu Ray van Keane gekregen, 9 van de 10 keer speelt hij niet zonder haperen... Ik heb alle instellingen afgelopen (in het verleden heb ik ervaren dat het uitzetten van zogenaamde 'optimalisatie' features de playback stukken soepeler maakt) maar alles staat op de geadviseerde settings...

gewoon nee.
Het fysieke schijfje in de lade van de speler stoppen, gok ik?SanderPS3 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 17:11:
[...]
Heb een HDI Dune maar bij mij gaan BlueRay disc's ook niet zonder stotteren. In elk geval; vanaf de NAS niet, weet niet hoe jij hem afspeelt? En heb ook veelal het probleem dat een .m2ts file na ongeveer 2 uur gewoon stopt, en vervolgens de hele Dune compleet vastloopt
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
In mijn prime 3.0 werken alleen originele schijven vlekkeloos. Gebrande schijven werken geen van allen goed. Zelfde content maar dan via het netwerk gaat wel vlekkeloos. Ander merk schijfjes werkte volgens mij wel beter, maar ik ga niet op een slechter merk media overstappen zodat de dune ze kan afspelen. Verbatim only is het hier. Heb over de speler van de prima al meerdere klachten gelezen. Ik heb mij er bij neergelegd en gebruik het alleen voor originele schijfjes. Voor de rest gebruik ik mijn andere blu-ray speler. En als ik echt wil kan ik de blu-ray speler van mij pc delen zodat ik toch gebrande media kan afspelen op de dune.Anoniem: 465593 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 16:23:
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Heeft iemand de yaDIS GLASS 3.1 HD Overscan template, ontwikkelt door de gebruiker "doc1368" toevallig nog ? Deze is niet meer te downloaden en de gebruiker reageert niet op mijn oproep.
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery
Anoniem: 465593
Dank voor de reactie. het betreft hier een originele schijf (maar wellicht geen superkwaliteit). Ik denk er inderdaad over om er maar een BR speler naast te zetten. Wel een beetje zonde. Verder nog steeds erg enthousiast over de prime.Twazerty schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 22:43:
[...]
In mijn prime 3.0 werken alleen originele schijven vlekkeloos. Gebrande schijven werken geen van allen goed. Zelfde content maar dan via het netwerk gaat wel vlekkeloos. Ander merk schijfjes werkte volgens mij wel beter, maar ik ga niet op een slechter merk media overstappen zodat de dune ze kan afspelen. Verbatim only is het hier. Heb over de speler van de prima al meerdere klachten gelezen. Ik heb mij er bij neergelegd en gebruik het alleen voor originele schijfjes. Voor de rest gebruik ik mijn andere blu-ray speler. En als ik echt wil kan ik de blu-ray speler van mij pc delen zodat ik toch gebrande media kan afspelen op de dune.
In de laatste Hardware.Info Magazine staat een test van Powerline adapters.Gumpiecomp schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 20:40:
@Athome,
De 500 mbit is duidelijk sneller dan 200 mbit, tenzij er te veel storing is je stroomnetwerk. Dan blijkt de 500 hard onderuit te gaan en op het niveau van de 200 uit te komen. Welllicht is dit een onderdeel van je probleem.
Daarnaast lijkt de Dune wat kieskeurig met switches. Hierdoor kunnen de netwerksnelheden best wel schommelen. Een aantal pagina's terug (stuk of 10, gok ik), is hier kort wat aandacht aan besteed.
ik heb een hdd in mijn dune en daar verwijst yadis ook heen. Dat is toch hetzelfde als de map op een usb zetten en dan in de dune?WBT schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:24:
Nou ik vraag het omdat het ook kan dat je een ingescande BluRay vanaf het netwerk/HDD/USB stick kan afspelen. Zo doe ik het namelijk ook altijdXander schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 21:39:
[...]
Het fysieke schijfje in de lade van de speler stoppen, gok ik?
gewoon nee.
Stond er toch gewoon: vraagsteller had het over schijfjes in de speler van zijn Prime. Niet ingewikkelder maken dan het isSanderPS3 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 15:16:
Nou ik vraag het omdat het ook kan dat je een ingescande BluRay vanaf het netwerk/HDD/USB stick kan afspelen. Zo doe ik het namelijk ook altijd.
Ah zie het inderdaad, even overheen gelezenJME schreef op zondag 08 juli 2012 @ 15:33:
[...]
Stond er toch gewoon: vraagsteller had het over schijfjes in de speler van zijn Prime. Niet ingewikkelder maken dan het is
gewoon nee.
Inderdaad, heeft het zelfde effect. Als het vanaf USB werkt zou het vanaf de interne HDD ook moeten werken. Weet alleen niet of klakkeloos vanaf USB (wat werkt) kopieren naar de interne HDD dan ook nog werkt.chimera2 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 13:21:
[...]
ik heb een hdd in mijn dune en daar verwijst yadis ook heen. Dat is toch hetzelfde als de map op een usb zetten en dan in de dune?
Ik heb gisteren een blueray rip zitten kijken van Batman Begins. Dit was in iso formaat en de Dune speelde hem keurig af. Er zat echter weer eens verschil tussen beeld en geluid qua timing. Normaal druk ik dan op de rode knop en pas dat aan. Maar bij dit bestand reageerde de Dune helemaal nergens meer op (behalve play, pauze enz.)
Is dit normaal bij dit soort bestanden? En zo ja, is er dan helemaal geen optie om beeld en geluid in sync te krijgen?
Is dit normaal bij dit soort bestanden? En zo ja, is er dan helemaal geen optie om beeld en geluid in sync te krijgen?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Dat is echt goed om te horen, ik wilde het aanschaffen maar was bang dat ie geen bluray iso's kan afspelen. Even voor de volledigheid: hij pakt dus gehele bluray map op en Dune ziet het als of een bluray schijf erin zit?pipo1000 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 15:26:
Klopt, bij Blu-Ray playback kun je geen audio-delay instellen.PaT schreef op maandag 09 juli 2012 @ 07:56:
Ik heb gisteren een blueray rip zitten kijken van Batman Begins. Dit was in iso formaat en de Dune speelde hem keurig af. Er zat echter weer eens verschil tussen beeld en geluid qua timing. Normaal druk ik dan op de rode knop en pas dat aan. Maar bij dit bestand reageerde de Dune helemaal nergens meer op (behalve play, pauze enz.)
Ik heb het daar dan ook nog nooit nodig gehad. Ik heb wel eens sommige mkv's die niet goed synchroon lopen, maar Blu-Ray's gaan eigenlijk zonder enige uitzondering goed. Als je vaak moet corrigeren zit er misschien iets anders fout in je setup?
gister geprobeerd suskind (mkv) te kijken met nederlandse ondertitels, op mijn imac kon ik wel subs kiezen maar op de dune gaf hij aan dat er geen ondertitels in zaten, heb verschillende source's geprobeeerd maar helaas allemaal hetzelfde probleem, iemand een idee?
De Dune 101 of 301 ondersteunt BD-Lite. Dat betekent dat er geen grafisch menu getoond maar een lijst met beschikbare titelsets, speelduur en hoeveelheid hoofdstukken. Dit geldt voor Blu-Ray ISO, hoe dit met BDMV gaat weet ik niet. Gewoon browsen naar de BDMV map met het benodigde M2TS bestand werkt sowiezo.Zhadum schreef op maandag 09 juli 2012 @ 09:18:
[...]
Dat is echt goed om te horen, ik wilde het aanschaffen maar was bang dat ie geen bluray iso's kan afspelen. Even voor de volledigheid: hij pakt dus gehele bluray map op en Dune ziet het als of een bluray schijf erin zit?
Heb al even zitten lezen in het forum maar heb nog niet kunnen vinden of er een programma is zoals yadis, die je op een nas kan draaien, (heb een synology) en die dus automatisch de movie tiles update naar de nieuwste films die zijn gedownload?
iemand enig idee of zo iets bestaat?
YAMJ, maar dan heb je wel java nodig op je NAS.thedon46 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 13:15:
Heb al even zitten lezen in het forum maar heb nog niet kunnen vinden of er een programma is zoals yadis, die je op een nas kan draaien, (heb een synology) en die dus automatisch de movie tiles update naar de nieuwste films die zijn gedownload?
Daar kwam ik ook achter nu, maar java en YAMJ kan je nu met een package instaleren op de synology: PackagesGerard v.d. Horst schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:35:
[...]
YAMJ, maar dan heb je wel java nodig op je NAS.
Werkt zowel in de 'lite' variant met BDMV en met ISO files.Athome schreef op maandag 09 juli 2012 @ 18:20:
[...]
De Dune 101 of 301 ondersteunt BD-Lite. Dat betekent dat er geen grafisch menu getoond maar een lijst met beschikbare titelsets, speelduur en hoeveelheid hoofdstukken. Dit geldt voor Blu-Ray ISO, hoe dit met BDMV gaat weet ik niet. Gewoon browsen naar de BDMV map met het benodigde M2TS bestand werkt sowiezo.
Ik heb de laatste dagen problemen met mijn Dune Lite. Tijdens het kijken van video's (MKV/DVD) stopt het beeld opeens. Bij het kijken van MKV's met ondertiteling kondigt zich dit aan doordat de ondertiteling stil blijft staan maar geluid en beeld doorlopen. Even daarna stopt alles, waarna het na meerdere seconden weer verder gaat. Beeld en geluid lopen dan niet meer synchroon. Op stop en dan weer play drukken lost het probleem tijdelijk op. De videos staan op een NAS en zijn via een gigabit netwerk met elkaar verbonden.
Beeld loopt via HDMI en geluid via de optische uitgang. Ik heb (al een tijdje) de laatste beta firmware op de player draaien.
Het enige dat is veranderd waarna de problemen onstonden is dat de NAS tijdelijk naar een andere locatie is verhuisd. Toen ie weer naar de oude plek is verhuisd begon de ellende.
Ik heb al geprobeerd of het uitschakelen van beide devices helpt, maar helaas... Een factory reset heb ik nog niet geprobeerd,
Een ATV2 en PCH A110 vertonen deze problemen niet, vandaar dat ik vermoed dat het probleem bij de Dune ligt.
Heeft iemand suggesties?
Beeld loopt via HDMI en geluid via de optische uitgang. Ik heb (al een tijdje) de laatste beta firmware op de player draaien.
Het enige dat is veranderd waarna de problemen onstonden is dat de NAS tijdelijk naar een andere locatie is verhuisd. Toen ie weer naar de oude plek is verhuisd begon de ellende.
Ik heb al geprobeerd of het uitschakelen van beide devices helpt, maar helaas... Een factory reset heb ik nog niet geprobeerd,
Een ATV2 en PCH A110 vertonen deze problemen niet, vandaar dat ik vermoed dat het probleem bij de Dune ligt.
Heeft iemand suggesties?
Kan het zijn dat je nu een andere switch of een andere volgorde van switches hebt. Wellicht de kabel op een andere plek in de Switch. Zou geen probleem mogen zijn maar Dune spelers lijken soms wat kieskeurig te zijn op netwerk gebied.
Ook al eens geprobeerd om je Firmware terug te flashen naar een oudere versie.
Zijn er meer mensen die merken sinds de laatste/voorlaatste update dat Dunes traag wakker worden na een tijdje niet gebruikt te zijn?
Als ik mijn 2 Dunes nu "wakker maak" gaat er zo'n 20 seconden overheen voor ze reageren op input, en van folder wisselen. Dit was eerst veel sneller.
Als ik mijn 2 Dunes nu "wakker maak" gaat er zo'n 20 seconden overheen voor ze reageren op input, en van folder wisselen. Dit was eerst veel sneller.
Ik heb een reset van systeeminstellingen gedaan en nu lijkt het weer goed te gaan...Athome schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 20:33:
Kan het zijn dat je nu een andere switch of een andere volgorde van switches hebt. Wellicht de kabel op een andere plek in de Switch. Zou geen probleem mogen zijn maar Dune spelers lijken soms wat kieskeurig te zijn op netwerk gebied.
- Drobanir
- Registratie: September 2000
- Laatst online: 19:42
:strip_icc():strip_exif()/u/12330/dnangel_70.jpg?f=community)
Iemand hier die met de Android app Dune Media Controller werkt? Ik heb mijn media op een Synology nas staan en de share heeft natuurlijk een username/password, dus het automatisch scannen leverde niets op. Nu moet ik alles dus handmatig invoeren, maar ik krijg het na twee uur pielen nog steeds niet werkend.
There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).
Sinds wanneer ondersteunt dat de Dune? Ik kan over Dune ondersteuning ook niets vinden...Gerard v.d. Horst schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:35:
[...]
YAMJ, maar dan heb je wel java nodig op je NAS.
zie hier: http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=28951servies schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 08:51:
[...]
Sinds wanneer ondersteunt dat de Dune? Ik kan over Dune ondersteuning ook niets vinden...
Toch jammer dat dat niet geautomatiseerd gaat maar alsnog yamj op moet starten.
Niets weerhoudt je om dat automatisch te laten doen. Op een NAS is dat bijvoorbeeld heel eenvoudig door een job in de crobtab toe te voegen. Dan kan hij elke uur bijvoorbeeld YAMJ uitvoeren.Neefdave schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:12:
Toch jammer dat dat niet geautomatiseerd gaat maar alsnog yamj op moet starten.
Ik heb het zelf op mijn telefoon draaien, al mijn films staan op de Dune. In combinatie met yadis werkt het niet echt goed, navigeren is bijna niet te doen.Drobanir schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:51:
Iemand hier die met de Android app Dune Media Controller werkt? Ik heb mijn media op een Synology nas staan en de share heeft natuurlijk een username/password, dus het automatisch scannen leverde niets op. Nu moet ik alles dus handmatig invoeren, maar ik krijg het na twee uur pielen nog steeds niet werkend.
Ik ben er dus vrij snel mee gestopt om te gebruiken.
Anoniem: 463404
Kun je de .icon.iaa weer zichtbaar krijgen in de map?
Ik krijg bij 1 serie de afbeelding niet zichtbaar. Als ik dan opnieuw de afbeelding wil toevoegen krijg ik de melding dat hij dubbel is en word opgeslagen als .icon(2).iaa
Ik krijg bij 1 serie de afbeelding niet zichtbaar. Als ik dan opnieuw de afbeelding wil toevoegen krijg ik de melding dat hij dubbel is en word opgeslagen als .icon(2).iaa
Ik gebruik de app ook icm Dune explorer, ik ben wel tevreden.Drobanir schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:51:
Al mijn media staat op de interne hd van de Dune.
Kijk bij "Instellingen -> Diversen -> Bestandsverkenner -> Systeembestanden verbergen" NEE moeten aanzetten.Anoniem: 463404 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 18:23:
Ik las ook ergens dat je de .srt bestanden kunt verbergen door iets aan te passen/toe te voegen in de folder: dune_folder.txt
Hoe?
Weet iemand een site en/of overzicht waar je dit soort functies, die gebruikt worden in die dune_folder, kan terug vinden?
Wil nog wat andere mappen aanmaken en wat spelen met de verschillende afmetingen (van de afbeeldingen), enzo....
Hoe?
Weet iemand een site en/of overzicht waar je dit soort functies, die gebruikt worden in die dune_folder, kan terug vinden?
Wil nog wat andere mappen aanmaken en wat spelen met de verschillende afmetingen (van de afbeeldingen), enzo....
[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 463404 op 13-07-2012 17:48 ]
- Drobanir
- Registratie: September 2000
- Laatst online: 19:42
:strip_icc():strip_exif()/u/12330/dnangel_70.jpg?f=community)
Je kunt bepaalde bestandstypes als systeembestanden aanmerken en dan laat de Dune ze in de filebrowser niet zien. Kijk in de FAQ in de startpost onder 'Q: Hoe maak ik bestanden onzichtbaar?' hoe dat moet. In de startpost kun je ook links naar meer informatie over de dune_folder.txt vinden.
De reden dat de afbeelding niet zichtbaar is, komt mogelijk om dat het een aai moet zijn en niet een iaa. Of was dat een typo?Anoniem: 463404 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 18:23:
[ Voor 62% gewijzigd door Drobanir op 13-07-2012 21:57 ]
There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).
type-foutje....
Heb de afbeelding inmiddels zichtbaar. Ik kan alleen niet verklaren hoe dit nu zo ineens is, heb niets veranderd ofzo...
Heb de afbeelding inmiddels zichtbaar. Ik kan alleen niet verklaren hoe dit nu zo ineens is, heb niets veranderd ofzo...
Nog een vraag... (ja, ik ben nu los hoor! haha)'
Ik heb met/in yaDis een map aangemaakt op mijn pc (workspace/Films) en daarna de map met films (op mijn Dune) hierin verwerkt tot een mooi overzicht van alle films.
Aan mijn Dune hangt een externe HDD. Hierop staan alle kinderfilms.
En ook daar wil ik een mooi overzicht hebben van alle hoesje. Met yaDis heb ik toen een nieuwe map toegevoegd (workspace/kinderfilms).
En het hele proces weer herhaald.
Ik heb nu dus een mooi overzicht van Films en 1 van de Kinderfilms. Perfect!
maar....
Ondertussen (ja, verveelde me vandaag) nog wat nieuwe films gedownload en deze wil ik toevoegen aan de groep Films.
Maar als ik dan in yaDis naar Setup ga en de werkmap selecteer (die ik dus had gebruikt voor de fims) krijg ik de melding dat deze niet vrij is en dat er een nieuwe (lege) map in aangemaakt word.
Is het dan niet mogelijk om een al bestaand bestand steeds weer uit te breiden met nieuwe films?
OF....is het gewoon niet mogelijk om meerdere mappen (FIlms, Kinderfilms, Series, Kinderseries...enzzz) aan te maken via yaDis?
Ik heb met/in yaDis een map aangemaakt op mijn pc (workspace/Films) en daarna de map met films (op mijn Dune) hierin verwerkt tot een mooi overzicht van alle films.
Aan mijn Dune hangt een externe HDD. Hierop staan alle kinderfilms.
En ook daar wil ik een mooi overzicht hebben van alle hoesje. Met yaDis heb ik toen een nieuwe map toegevoegd (workspace/kinderfilms).
En het hele proces weer herhaald.
Ik heb nu dus een mooi overzicht van Films en 1 van de Kinderfilms. Perfect!
maar....
Ondertussen (ja, verveelde me vandaag) nog wat nieuwe films gedownload en deze wil ik toevoegen aan de groep Films.
Maar als ik dan in yaDis naar Setup ga en de werkmap selecteer (die ik dus had gebruikt voor de fims) krijg ik de melding dat deze niet vrij is en dat er een nieuwe (lege) map in aangemaakt word.
Is het dan niet mogelijk om een al bestaand bestand steeds weer uit te breiden met nieuwe films?
OF....is het gewoon niet mogelijk om meerdere mappen (FIlms, Kinderfilms, Series, Kinderseries...enzzz) aan te maken via yaDis?
Meerdere instansties van Yadis naast elkaar installeren. Hierdoor kan je per instantie ook je nog je eigen Template gebruiken.
DMC werkt hier als een trein. Enige jammere is dat ik voor de update nooit reclame kreeg en nu wel. Maar als ik alleen de Yadis-interface gebruik heb ik daar geen last van. Qua instellen heeft het me wel even geduurd, maar zeker geen twee uur.Drobanir schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:51:
Locaties:
Opslag locatie: netwerk via SMB
Server: IP van de NAS
Share: share waar Yadis op staat
Map: yaDIS
Domein: leeg
Gebruikersnaam: admin van de NAS
Wachtwoord: adminwachtwoord van NAS
Dune pad: smb
Mediaspelers:
IP adres: IP van de Dune
Indexes:
Koppeling van de twee bovenstaande
Zo werkt het bij mij naar behoren. Maar denk dat het veel scheelt dat ik mijn Multimedia-share als volgt heb ingericht:
Multimedia\Movies
Multimedia\Photos
Multimedia\Series
Multimedia\yaDIS
Multimedia\Music
Toen ik yaDIS een niveau hoger had staan - dus niet gelijk met de mappen die yaDIS doorzoekt - ging het een stuk lastiger.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ik heb voor de films gekozen voor 4 bij 3. Ik vind ze echter te klein op TV beneden. moet ik de scale waarde nog verder verhogen of iets anders doen?Arunia schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:48:
Wat hierboven gezegd is.
Even een backup maken. Ook heb ik de standaard achtergrond vervangen.
Uit mijn hoofd weet ik zo niet wat de maten waren.
Maar heb gewoon berekend dat ik ze groter wilde per hoeveel items er staan.
Dus:
Bij tv wilde ik cols 2 en rows 4 (of 5).
Ik heb toen 1820/3 gedaan en daarna 576*"de uitkomst".
Dat getal zou onder de nul moeten zijn.
Daarna heb ik 1820/2 gedaan en maal de uitkomst van hierboven.
Dan krijg je een factor groter gelijk aan wat je aan ruimte erbij krijgt als je minder iconen op het beeld hebt.
Dit doe je ook voor de hoogte, maar dan de andere waarden gebruiken.
Zowel voor tv-series als films.
Bij films heb ik 5 cols en 2 rows gedaan.
Overigens heb ik gemerkt dat het nog wel groter kan. Hij plaatst de iconen zelf trouwens evenredig in het midden. Dus daar hoef je je niet zo'n zorgen om te maken.
Als ik het niet vergeet zal ik eens kijken naar de precieze waardes.
Ok, toch nog maar even zitten rekenen. Dit is voor tv series:
Columns:
1820/3 = 606,667~
576/606,667 = 0.949~
1820/2 = 910
910*0,949 = 864
-------------------------------
Rows:
980/6 = 163,333~
116/163,333 = 0,710~
980/4 = 245
245*0,710 = 174
Voor films werkt het exact hetzelfde alleen dan met de desbetreffende waardes.
Overigens om het netter te doen moet je zelf even de berekening doen en de geheugen functie gebruiken van de rekenmachine.
Mijn instelling nu:
<iconview>
<area x="50" y="50" width="1820" height="980">
<columns>4</columns>
<rows>3</rows>
</area>
<icon width="254" height="350" scale="1.0" />
<!--<icon width="233" height="350" scale="0.85" />-->
<background></background>
HELP!!
Ik kan INEENS niets meer afspelen op mijn Dune Smart D1.
We zaten een film te kijken, maar het beeld liep vast (misschien is het een slechte copie).
Ik wilde dus even doorspoelen om te kijken of het verderop in de film weer beter was, maar dit was niet het geval.
De speler uitgezet en na een paar uurtjes weer aangezet.
Nu wilde ik dus een serie gaan kijken, maar krijg een foutmelding: "FOUT: kan bestand niet afspelen"
Getest bij andere afleveringen, een andere film, muziek....niets!
Steeds diezelfde melding.
Wat nu??
Ik kan INEENS niets meer afspelen op mijn Dune Smart D1.
We zaten een film te kijken, maar het beeld liep vast (misschien is het een slechte copie).
Ik wilde dus even doorspoelen om te kijken of het verderop in de film weer beter was, maar dit was niet het geval.
De speler uitgezet en na een paar uurtjes weer aangezet.
Nu wilde ik dus een serie gaan kijken, maar krijg een foutmelding: "FOUT: kan bestand niet afspelen"
Getest bij andere afleveringen, een andere film, muziek....niets!
Steeds diezelfde melding.
Wat nu??
Nu ga je troubleshooten...
Komen die bestanden allemaal van een NAS? Kan het daar niet al fout gaan? Probeer eens iets van lokale opslag af te spelen ofzo...
Komen die bestanden allemaal van een NAS? Kan het daar niet al fout gaan? Probeer eens iets van lokale opslag af te spelen ofzo...
En kan daar iets mis mee zijn? HDD's kunnen kapot, filesystems kunnen corrupt raken. Probeer eens of je van een andere bron wel kunt spelen.Anoniem: 463404 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 21:59:
Nee, alles staat op de lokale HDD
Anders eens een fabrieksreset van de speler proberen.
Je data (alles op HDD, inclusief Yadis dus) raak je niet kwijt, je skins, shortcuts en instellingen wel.
Ik wilde eigenlijk een Sonos Connect of Marantz NA7004 aanschaffen, maar helaas vallen beide apparaten af aangezien de rest van het gezin ook videos wil streamen. Na het lezen en bekijken van een groot aantal reviews van o.a. de Dune HD Max, Popcorn A-300/C-300 ben ik er helaas nog niet uit welke mediaspeler het beste bij mijn high-end stereo installatie past. Al heb ik (op dit moment) wel een voorkeur voor de Dune HD Duo ivm geclaimde betere audio (ook stereo) performance en stabilitiet. Overigens heb ik ook met de gedachte gespeeld om een HTPC te bouwen met een fatsoenlijke geluidskaart maar dit is geen optie ivm beschikbare tijd.
Heeft er iemand ervaring met de Dune HD Duo of Max in combinatie met een high-end stereo installatie (denk aan merken als sonus faber, krell, etc) ? Ben erg benieuwd naar jullie setup en ervaringen.
Heeft er iemand ervaring met de Dune HD Duo of Max in combinatie met een high-end stereo installatie (denk aan merken als sonus faber, krell, etc) ? Ben erg benieuwd naar jullie setup en ervaringen.
in mijn visie moet je als je dat soort apparatuur hebt er een audiospeler naast zetten.
Vanwege het geluid? Dat weet ik niet, maar ik weet wel dat kwa bediening van mijn Dune voor muziek het niet veel voorstelt. Dan ben je met Sonos / Itunes veel beter af.
Kortom: dan maar 2 spelers.
Vanwege het geluid? Dat weet ik niet, maar ik weet wel dat kwa bediening van mijn Dune voor muziek het niet veel voorstelt. Dan ben je met Sonos / Itunes veel beter af.
^ dat ja.jopie schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:39:
in mijn visie moet je als je dat soort apparatuur hebt er een audiospeler naast zetten.
Ik heb naast mijn 2 Dune spelers voor video ook nog 3 Squeezeboxen. Die ga ik echt niet wegdoen, sterker nog: 2 daarvan heb ik gekocht toen ik al een Dune had.
Dune maakt hele leuke video streamers. Voor audio laten ze vooral qua bediening echt te wensen over, ik heb dan geen zin om mijn tv aan te moeten zetten voor de bediening ofzo...
Geen aardige oplossing maar gewoon de beste oplossing.
Dune maakt hele goede videostreamers en Squeezebox/Sonos maken hele goede audiostreamers. Dus
Wie denkt dat er een merk of model is dat beide kan verenigen in 1 behuizing komt bedrogen uit.
Ook hier een Dune voor video en Squeezebox voor audio. Ik zou het niet anders willen. Zoals al gezegd; ik echt mijn TV niet aanzetten om muziek te luisteren.
Dune maakt hele goede videostreamers en Squeezebox/Sonos maken hele goede audiostreamers. Dus
Wie denkt dat er een merk of model is dat beide kan verenigen in 1 behuizing komt bedrogen uit.
Ook hier een Dune voor video en Squeezebox voor audio. Ik zou het niet anders willen. Zoals al gezegd; ik echt mijn TV niet aanzetten om muziek te luisteren.
Heel vreemd, ik heb opeens dat als ik wat afspeel, dat de ondertitels heel laag zitten.
D.w.z dat als er 2 regels tekst zijn dat ik dan van de onderste regel maar de helft zie ongeveer.
Of ik nou een film of serie afspeel, het maakt niet uit.
Ook maakt het bestand niets uit, heb het geprobeerd met .mkv, blu-ray iso, dvd 5.
De ondertitels stonden altijd gewoon goed en van de ene op de andere dag was het er.
Weet iemand waardoor dit komt en hoe ik het weer kan fixen?
D.w.z dat als er 2 regels tekst zijn dat ik dan van de onderste regel maar de helft zie ongeveer.
Of ik nou een film of serie afspeel, het maakt niet uit.
Ook maakt het bestand niets uit, heb het geprobeerd met .mkv, blu-ray iso, dvd 5.
De ondertitels stonden altijd gewoon goed en van de ene op de andere dag was het er.
Weet iemand waardoor dit komt en hoe ik het weer kan fixen?
Nee dat was ook mijn eerste gedachte, zowel op de dune als op de tv staat ie op automatisch en 16.9Athome schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 03:53:
Instellingen van je TV? De Zoom stand wellicht
(Ik heb een 55 inch Samsung)
Kan je eens kijken of er misschien een verticale offset is ingesteld? Ga tijdens het afspelen naar de setup van je ondertiteling (afstandsbediening subtitles en dan setup), en dan staat er in beeld hoe je de offset kan instellen (dit is omhoog en omlaag of links en rechts).
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Ik gebruik Yadis om een mooie video wall te maken.
Maar wil ook graag de naam van de film onder de film thumbnail plaatsen.

Is dit mogelijk?

Is dit mogelijk?
Hoe doe je dat dan?Athome schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 09:32:
Meerdere instansties van Yadis naast elkaar installeren. Hierdoor kan je per instantie ook je nog je eigen Template gebruiken.
Want heb hem 2x geinstalleerd (dacht ik...), maar als ik nu in 1 de ene map verwerk en vervolgens de andere yaDis open zie ik gewoon dezelfde films staan.
En als ik bij Programma's en Onderdelen kijk zie ik maar 1x yaDis staan.
Installeren in 2 verschillende mappen. Je kan dan ook 2 verschillende locaties aangeven waar Yadis je info op je computer moet bewaren. Dit heb ik ook een hele tijd gedaan.
Bedankt voor de tip, maar vandaag staan ze weer goed, heel vaag, dezelfde film keek ik gisteren en toen had ik dus dat probleem.Ram0n schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 09:53:
Kan je eens kijken of er misschien een verticale offset is ingesteld? Ga tijdens het afspelen naar de setup van je ondertiteling (afstandsbediening subtitles en dan setup), en dan staat er in beeld hoe je de offset kan instellen (dit is omhoog en omlaag of links en rechts).
Heb nog niets veranderd.
Ander vraagje, als naar instellingen gaat en dan naar video en dan naar meer instellingen dan staat daar ook HDMI kleurdiepte, die staat nu op 8 bit bij mij, maar is 12 bit niet beter ?
Heb het net geprobeerd en hij speelt op die instelling ook gewoon alles af maar zie niet wat het verschil is.
Hoe hebben jullie die staan ?
Ik heb kleurdiepte op 8 bit staan. 12 bit geeft problemen met mijn projector.
12 bit heeft alleen zin als je bron (film) en je TV, projector, etc dit ook ondersteunt. Volgens mij zijn de meeste MKV bestanden gewoon 8 bit.
12 bit heeft alleen zin als je bron (film) en je TV, projector, etc dit ook ondersteunt. Volgens mij zijn de meeste MKV bestanden gewoon 8 bit.
Ja.RedCellNL schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 21:39:
Ik gebruik Yadis om een mooie video wall te maken.
[afbeelding]
Is dit mogelijk?
In de dune_folder.txt moet je “paint_captions” op yes zetten
iemand anders een idee?Anoniem: 463404 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 23:04:
[...]
Hoe doe je dat dan?
Want heb hem 2x geinstalleerd (dacht ik...), maar als ik nu in 1 de ene map verwerk en vervolgens de andere yaDis open zie ik gewoon dezelfde films staan.
En als ik bij Programma's en Onderdelen kijk zie ik maar 1x yaDis staan.
Nee, geen idee, ik zit ook nieuwsgierig op de uitleg van Athome te wachten. Toen ik het probeerde lukte het ook niet.
Je kunt wel in een andere folder installeren, en een andere workspace folder instellen, maar de programmasettings (inclusief die workspace folder...) slaat 'ie toch altijd op in C:\Users\Xander\AppData\Local\yaDIS\ ...
Je kunt wel in een andere folder installeren, en een andere workspace folder instellen, maar de programmasettings (inclusief die workspace folder...) slaat 'ie toch altijd op in C:\Users\Xander\AppData\Local\yaDIS\ ...
Anoniem: 467431
Mijn DVD speler heeft het begeven en wil het branden eindelijk gaan opgeven......... Ben nieuw dus een paar vragen:
Ik heb een Imac en Macbook Pro en een linksys E4200 modem. Ben gewend te werken met SABNZB / Usenet
Na veel lezen heb ik oog laten vallen op HDI Dune Smart + wireless USB adapter.
Hoe bestuur ik deze mediaplayer? Ik wil alle content op ingebouwde Hard Disk opslaan.
Kan ik Dune draadloos verbinden met Mac
Hoe bestuur (zoeken van content) je bittorrent client; via Mac of op mediaplayer?
link naar 'mickey mouse' uitleg is ook goed......
Ik heb een Imac en Macbook Pro en een linksys E4200 modem. Ben gewend te werken met SABNZB / Usenet
Na veel lezen heb ik oog laten vallen op HDI Dune Smart + wireless USB adapter.
Hoe bestuur ik deze mediaplayer? Ik wil alle content op ingebouwde Hard Disk opslaan.
Kan ik Dune draadloos verbinden met Mac
Hoe bestuur (zoeken van content) je bittorrent client; via Mac of op mediaplayer?
link naar 'mickey mouse' uitleg is ook goed......
klopt...daar kwam ik dus ook al achter....Xander schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 20:39:
Nee, geen idee, ik zit ook nieuwsgierig op de uitleg van Athome te wachten. Toen ik het probeerde lukte het ook niet.