Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 12:46:
[...]

Een beetje is zacht uitgedrukt. Ik ben avonden lang bezig geweest om mijn fillmbestanden m.b.v. moviemeter.nl compleet te krijgen. Al dat werk is nu zinloos. Je kan weer helemaal overnieuw beginnen. Een kenmerk van goede software is dat bestanden atijd "upwards-compatible" zijn. Dat is bij Yadis 2.0 helaas niet het geval. Ik blijf met versie 1.0 werken.
Inderdaad wat teleurstellend dat de reeds gegenereerde database met 1.0 beta niet naadloos overgenomen wordt door 2.0. Blijf voorlopig maar bij 1.0, Voldoet voor mij eigenlijk prima. De interface van 2.0 ziet er wel wat gelikter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SteveV schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 00:27:
Of je raakt zoals ik 1.2TB aan series kwijt :z
1,2 TB maar? Ik ben door 3 defecte disks in een RAID6 array al eens 24 TB kwijt geraakt aan films en series :p Echt belangrijke data wordt uiteraard gebackupt, en de backups van de meeste films staan nog in de kast hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Als ik een film of serie gezien heb, knal ik ze na een paar weken eraf.

Alleen muziek hd/dvd bewaar ik.
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 15:39:
[...]

1,2 TB maar? Ik ben door 3 defecte disks in een RAID6 array al eens 24 TB kwijt geraakt aan films en series :p Echt belangrijke data wordt uiteraard gebackupt, en de backups van de meeste films staan nog in de kast hier :)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 14:45

SteveV

Schtiefv Meister

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 15:39:
[...]

Yep klopt echt belangrijke data heb ik meerdere backups van.

Helaas kom ik er net ook achter dat al mijn muziek is verdwenen wat ik de afgelopen 15 jaar bij elkaar heb verzameld.
Jammer maar helaas.
Waarom moet ik toch altijd upgraden als iets prima werkt |:(

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:04
Het zou handiger zijn wanneer je zelf kunt kiezen of je de data uit moviemeter, cinepassion oid wilt halen. Maar goed, da's mijn mening en zal ik nog wel in het yadis topic gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 07:17
Op dit moment de manier waarop het programma werkt heel erg veranderd, terwijl je er niet echt veel meer mee kan. Daarnaast werkt alles nog niet helemaal zoals het moet (import van oude data uit versie 1 b.v.). Er zijn dus begrijpelijk nogal wat mensen teleurgesteld/ontevreden. Fred gaat ongetwijfeld e.e.a. fixen en dan nieuwe hopelijk mogelijkheden toevoegen. Voor mij wordt 2.0 dan pas interessant, nu zal ik nog even bij de oude blijven. Wel sneu dat mensen data kwijt zijn geraakt, dat zou toch echt niet mogen.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07 09:10

KillerB

______

Hmm, ik heb nu toch weer problemen met IPTV. Ik had het ook met de laatste release firmware, als je dan HD kanalen wil bekijken stottert de boel en zie ik alleen maar blokjes. Uiteindelijk laatste beta erop gezet en toen was het goed, maar nu heb ik dus weer last van stotterende HD zenders.
Op me pc nergens last van, dus netwerk lijkt me ook het probleem niet te zijn. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
yaDIS 2.0.2 is uit.

Changes:
  • Better movie titles detection
  • Media deletion method changed. It is now possible to perform certain tasks during the cleaning of the Dune interface.
  • From now, when the selected Dune interface location is not empty, a sub-folder "_yaDIS" is automatically added to avoid any loss of data. Consequently, the previous warning messages were removed.
Het is me met deze versie wel gelukt om de oude 1.0 beta 3 data the importeren in 2.0. Ik heb (nadat ik eerst een kopie van de hele yadis folder gemaakt had) echter 2.0 over 10 heen geïnstalleerd. Fred had aangeraden de oude eerst te verwijderen, maar dat heb ik dus niet gedaan.

Het blijft jammer dat "Basic export" verwijderd is. Ik heb zelf graag de bestanden in de filmfolder zelf, zodat ik na het kijken in 1x alles weg kan gooien. De index gebruikte ik toch al niet. Ik kopieer nu de met 2.0 gemaakte background.aai, icon.aai, de '-' map en een door mij aangepaste dune_folder.txt in de folder met de film en bereik zo hetzelfde resultaat.

Het is in 2.0 wel een verademing om een fimkaart te kunnen bewerken. Voorheen was het erg lastig om geluid, subs cover, fanart, e.d. aan te passen.

[ Voor 46% gewijzigd door Drobanir op 25-12-2010 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Hoe doe jij dat dan? Ik heb even naar die template gekeken en wat ik zie is een xml die je kan editen?

Nu is dat op zich niet zo moeilijk maar om daar iets moois mee te maken moet je je wijzigingen kunnen testen. Moet je dan continue iets in yadis doen of zo (refresh) om te zien wat je hebt gedaan?

Ik wou dat ik wat kon programmeren dan had ik toch even een template builder in elkaar gesleuteld om elementen grafisch te drag & droppen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ah, dat is het dus. Baal er van dat basic export is verdwenen. Net zoals jij gebruikte ik die graag.
Ik heb alle series en films op mijn WHS staan. Ik had een map gemaakt genaamd Dune. Daar wordt nu dat spul in gezet. Uiteraard werkt dit op de Dune niet omdat hij de video bestanden niet kan vinden.
Series en films staan onder de share Videos en daaronder weer series en films.
Moet ik de export naar Videos laten verwijzen? Want dat is iets wat ik nooit heb begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Hoe doe ik wat? De aangepaste dune_folder.txt? het is slechts een tekstbestand, dus dat kun je aanpassen met notepad. Het enige wat ik eruit haal is dat de geselecteerde hoes/icon groter wordt afgebeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drobanir schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 15:03:
Het is me met deze versie wel gelukt om de oude 1.0 beta 3 data the importeren in 2.0. Ik heb (nadat ik eerst een kopie van de hele yadis folder gemaakt had) echter 2.0 over 10 heen geïnstalleerd.
@Drobanir
Ik heb 2.0.2 ook geprobeerd en net als jij over 1.0 heen geinstalleerd. Ik blijf het probleem houden dat films die in 1.0 zitten niet in 2.0 mee geconverteerd worden als ze niet te vinden zijn in de Ciné-Passion database. Wat doe ik fout?
Een 2e probleem is dat VIDEO_TS mappen niet meer herkend worden. YaDis geeft dan een foutmelding geen video gevonden. Bij iso gaat het wel goed. Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Weet iemand ook of je met zappiti of yadis de grootte van die covers kunt aanpassen die je in het overzicht ziet? Ik vind ze nu vrij klein op een 32" en om daarvoor nu een groter scherm voor te kopen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
@nertwebber: Hij moet juist je oude data oppakken en absoluut niet nieuwe info ophalen. Doet hij dat wel dan is er iets niet goed gegaan. Ik raad dan aan om af te breken, 2.0 te un-installen, 1.0 te installeren en dan 2.0 er overheen. In een notendop: overnieuw proberen. Backup's zijn dus belangrijk. Ik las ook iets over een yadis.ini die er niet hoort te zijn, maar het fijne weet ik daar niet van.

@KillerB: je zult dan het template aan moeten passen. Er zijn daar nog geen makkelijke mogelijkheden voor in yaDIS en van Zappiti weet ik het niet. Je kunt evt. handmatig wat aanpassingen maken in de dune_folder.txt bestanden. Je moet er even in duiken (info te vinden in de start post) maar dan kun je het precies krijgen hoe je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

yaDIS 2.0.3 released !

Changes:

- Fixed: German and Dutch synopsis can now be modified (please process the movie one time before making a change on the synopsis)
- Updated: Czech language file (thanks petdiv)
- Updated: Origins template's fonts modified to display correctly the Czech language (thanks petdiv)
- Updated: Logo in "about" window
- Added: Holland certification ratings
- Added: BD 3D case
- Added: New template "Origins (no ratings)" (same template as Origins but without the display of ratings)
- Added: Support for M4V files

http://www.mediafire.com/?f15g1gknnk5qkt9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Drobanir schreef op zondag 26 december 2010 @ 13:49:
[...]

Hoe doe ik wat? De aangepaste dune_folder.txt? het is slechts een tekstbestand, dus dat kun je aanpassen met notepad. Het enige wat ik eruit haal is dat de geselecteerde hoes/icon groter wordt afgebeeld.
Sorry had even goed moeten quoten :)

Ik doelde op het aanpassen van de filmkaart, omdat je aangaf dat dat juist een verademing was. Maar ik begrijp nu dat je de eigenschappen bedoelde via de GUI zoals subs en language, niet zo zeer de layout in de template.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demee013
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-03 07:27
Tweakers,

Ik heb een aantal vragen die ik niet beantwoord zie op geen enkel forum. Al enkele dagen ben ik aan het speuren en soms vind ik fragmenten van antwoorden maar ik durf er niet blind op varen. Misschien kunnen jullie mij helpen. Momenteel heb ik een HTPC en maak in WMC gebruik van Mediabrowser. De HTPC heeft een HDMI handshake probleem dat ik niet krijg opgelost en ik heb nu een Dune Smart D1 op het oog.

- Is het mogelijk om verschillende "video walls" te maken met Yadis of Zappiti. Nu heb ik in media browser een tabje voor de kinderen en chick flicks voor mijn vrouw (films die ik liever niet wil zien).
- Mijn voorkeur gaat uit naar lokale storage, dus in de dune, is het gebruik van de scrapers dan makkelijker of ingewikkelder?
- Veel Films die ik kijk gooi ik gelijk weer weg. Wordt dit dan bijgewerkt in de "video wall"?
- Mediabrowser heeft een "watched status indicator". Ofwel, als er een nieuwe aflevering van een serie (of film) in de map wordt gezet dan gaat er een sterretje branden om aan te geven dat er een nieuw, onbekeken, item is. Is dit ook mogelijk op de Dune?

Hoop dat jullie kunnen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drobanir schreef op zondag 26 december 2010 @ 18:19:
@nertwebber: Hij moet juist je oude data oppakken en absoluut niet nieuwe info ophalen. Doet hij dat wel dan is er iets niet goed gegaan. Ik raad dan aan om af te breken, 2.0 te un-installen, 1.0 te installeren en dan 2.0 er overheen. In een notendop: overnieuw proberen. Backup's zijn dus belangrijk. Ik las ook iets over een yadis.ini die er niet hoort te zijn, maar het fijne weet ik daar niet van.
@Drobanir
Ik heb het precies gedaan zoals jij beschrijft. Ben inmiddels een grote stap verder gekomen want de migratie van al mijn films is nu goed gegaan. Als ik in de map workspace\data kijk staan daar inderdaad al mijn films in mappen met in het bestand movie.xml alle door mij zelf ingevoerde gegevens. In yaDis staan ook alle films met een uitroepteken (!) er voor. Vervolgens moet ik op de knop verwerken drukken om de filmkaart te genereren. En daar gaat het fout. Hij maakt dan geen filmkaart voor de films die NIET in de Ciné-Passion database gevonden worden.
Bij DVD films die in een VIDEO_TS map (op een usbshare die aan mij NAS hangt) staan maakt hij ook geen filmkaart aan en geeft als foutmelding "video niet gevonden". In versie 1.0 werkte dit gewoon. Als ik de filmmap naar mijn NAS kopieer gaat alles goed en wordt de video wel gevonden. Heb jij nog een suggestie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelfde probleem met importeren van oude gegevens in Yadis 2.0.3. Grootste issue dat ik heb maar niemand anders kennelijk dat hij de locatie van de mappen op de dune niet vast houdt. Telkens na herstart van Yadis 2 kan ik opnieuw aangeven waar de film en series mappen van mijn Dune zijn. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik dacht eerst dat dit met admin rechten of zo op Windows 7 was maar dat is het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

demee013 schreef op maandag 27 december 2010 @ 12:47:- Is het mogelijk om verschillende "video walls" te maken met Yadis of Zappiti. Nu heb ik in media browser een tabje voor de kinderen en chick flicks voor mijn vrouw (films die ik liever niet wil zien).
- Mijn voorkeur gaat uit naar lokale storage, dus in de dune, is het gebruik van de scrapers dan makkelijker of ingewikkelder?
Een aantal modellen kunnen met een interne HD uitgerust worden. 1 model kan met 2 interne HD's worden uitgerust en vrijwel alle modellen (of zelfs alle) kunnen via USB worden uitgebreid met een externe HD.

Voor het scrapen maakt het niet uit waar je films staan, mits ze voor de Dune bereikbaar zijn. Het enige wat je moet uitzoeken is hoe de Dune de bestanden moet benaderen. yaDIS helpt je daarbij door aan te geven hoe je paden er uit moeten zien voor SMB, NFS etc.

Wat ik zou doen om meerdere videowalls te maken, is zorgen dat de films in verschillende paden staan.

\\dune\localstorage\ikke
\\dune\localstorage\zei
\\dune\localstorage\kids

Vervolgens zou ik yaDIS 3 x een export doen van elke folder naar een nieuwe Dune Interface locatie. Deze kan je vervolgens apart een icon op de Homepage van de Dune zetten, zodat jij, zei en je kid(s) hun eigen videowall kunnen openen.

Mischien kan iemand je er bij helpen (of kan je het zelf uitzoeken) maar het is vast mogelijk om yaDIS op te starten mbv een scriptje voor de 3 verschillende configuraties zodat je niet iedere keer de interface folder moet veranderen.
demee013 schreef op maandag 27 december 2010 @ 12:47:- Veel Films die ik kijk gooi ik gelijk weer weg. Wordt dit dan bijgewerkt in de "video wall"?
Niet automatisch, je zal dan even een scan en update moeten doen van de Dune interface met yaDIS. Dit gaat redelijk snel overigens.
demee013 schreef op maandag 27 december 2010 @ 12:47:- Mediabrowser heeft een "watched status indicator". Ofwel, als er een nieuwe aflevering van een serie (of film) in de map wordt gezet dan gaat er een sterretje branden om aan te geven dat er een nieuw, onbekeken, item is. Is dit ook mogelijk op de Dune?
Niet dat ik weet.

Hoop dat je er wat aan hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:35:
Ik heb zelfde probleem met importeren van oude gegevens in Yadis 2.0.3. Grootste issue dat ik heb maar niemand anders kennelijk dat hij de locatie van de mappen op de dune niet vast houdt. Telkens na herstart van Yadis 2 kan ik opnieuw aangeven waar de film en series mappen van mijn Dune zijn. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik dacht eerst dat dit met admin rechten of zo op Windows 7 was maar dat is het dus niet.
Je mag geen yadis.ini in de yadis map hebben. Dit bestand even renamen en dan houdt hij de mappen wel vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 13:42:
[...]

@Drobanir
Hij maakt dan geen filmkaart voor de films die NIET in de Ciné-Passion database gevonden worden.
Fred L. heeft inmiddels het volgende geantwoord:

"It seems there is a bug in the migration process for titles that have been entered manually with v1. I'm afraid you will have to enter again the informations yourself"
Dit betekent concreet dat voor alle films die met versie 1.0 handmatig zijn toegevoegd (dat zijjn bijna alle Nederlandse films) de informatie in versie 2.0 opnieuw handmatig moet worden ingevoerd! :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:35:
Volgens mij heb jij het probleem met de yadis.ini. Als dat bestand aanwezig is moet je dat verwijderen en dan zou het wel goed moeten gaan.

@demee013: Wat ik je adviseer is om yadis 1.0 beta 3 te gebruiken en voor basic export te kiezen. Dan worden de opmaakbestanden in de mak met de film zelf geplaatst. Je kunt vervolgens een mapstructuur maken zoals dit:
films/kids
films/chickflicks
films/etc, je snapt het verder wel
In het hoofdmenu maak je dan een shortcut naar films en dan heb je daar verschillende mappen met films onder.
Een andere optie is om wel voor de geavanceerde export te gaan. Er wordt dan een soort van index gemaakt. Je kunt daarin vervolgens op genre zoeken. Er is geloof ik ook een markering voor films die in de laatste xx dagen zijn toegevoegd.

[ Voor 31% gewijzigd door Drobanir op 27-12-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2022
Drobanir schreef op maandag 20 december 2010 @ 09:37:
Ik kwam deze tip tegen voor de Meuktracker: een app voor de iPhone om de Dune te besturen. Downloaden in de iTunes Store.
Ik heb de app even getest, zelf nog geen Iphone maar werkt goed :) ! (alleen even Ip nr opgeven en het werkt!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Is het mogelijk met de Dune om een route toe te voegen zoals dat bv ook in Windows kan met route add... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demee013
InflatableMouse schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:38:
[...]
Wat ik zou doen om meerdere videowalls te maken, is zorgen dat de films in verschillende paden staan.

\\dune\localstorage\ikke
\\dune\localstorage\zei
\\dune\localstorage\kids

Vervolgens zou ik yaDIS 3 x een export doen van elke folder naar een nieuwe Dune Interface locatie. Deze kan je vervolgens apart een icon op de Homepage van de Dune zetten, zodat jij, zei en je kid(s) hun eigen videowall kunnen openen.

Mischien kan iemand je er bij helpen (of kan je het zelf uitzoeken) maar het is vast mogelijk om yaDIS op te starten mbv een scriptje voor de 3 verschillende configuraties zodat je niet iedere keer de interface folder moet veranderen.
Bedankt voor je hulp. Maar als ik het goed begrijp zullen op de Dune 3 interface folders worden aangemaakt en wanneer ik deze wil bijwerken moet ik de oude verwijderen en de snelkoppeling opnieuw aanmaken?

Dus op de dune:
\\Dune\HDD\Films\Ikke
\\Dune\HDD\Interface folder"ikke"\
\\Dune\\HDD\Films\Zei
\\Dune\HDD\Films\Interface folder "zei"\

Wanneer ik films zou toevoegen aan de map "zei" moet ik dan een nieuwe interface folder aanmaken? Bijvoorbeeld "interface folder zei_2" en dan de oorspronkelijke "interface folder zei" verwijderen?

Dan lijkt de basic export die verderop wordt benoemd (bedankt daarvoor) meer eenvoudig. Komt in versie 2 van Yadis ook nog een basic export?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Beste mensen,

Ik heb nu een week een HD Dune Max en heb vandaag is een aantal torrents aangezet om te downloaden. Tijdens het downloaden heb ik de player een keer aan en uitgezet. Nu blijven mijn torrents maar op activeren staan en ze gaan niet meer verder. Ze staan hier nu al een uur of 8 op. Hoelang duurt het wel niet om te activeren en waarom pakte hij ze eerst wel goed op? Ik heb ergens gelezen dat ik de torrent app eerst had moeten afsluiten voordat ik de player uitzette en dat hij anders de files opnieuw moest activeren. Maar dit gaat nergens over. Ik heb de beta firmware update erop staan, verder geen problemen tegengekomen met deze update maar kan dit een bug zijn van de firmware? Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:29

servies

Veni Vidi Servici

KillerB schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:13:
Is het mogelijk met de Dune om een route toe te voegen zoals dat bv ook in Windows kan met route add... ?
Waarom zou je dat überhaupt willen doen? Dat soort dingen stel je in een router in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

demee013 schreef op maandag 27 december 2010 @ 19:23:
[...]

Bedankt voor je hulp. Maar als ik het goed begrijp zullen op de Dune 3 interface folders worden aangemaakt en wanneer ik deze wil bijwerken moet ik de oude verwijderen en de snelkoppeling opnieuw aanmaken?

Dus op de dune:
\\Dune\HDD\Films\Ikke
\\Dune\HDD\Interface folder"ikke"\
\\Dune\\HDD\Films\Zei
\\Dune\HDD\Films\Interface folder "zei"\

Wanneer ik films zou toevoegen aan de map "zei" moet ik dan een nieuwe interface folder aanmaken? Bijvoorbeeld "interface folder zei_2" en dan de oorspronkelijke "interface folder zei" verwijderen?

Dan lijkt de basic export die verderop wordt benoemd (bedankt daarvoor) meer eenvoudig. Komt in versie 2 van Yadis ook nog een basic export?
Uhm ... nee niet helemaal. Let overigens ook even op Drobanir's reactie, dat is ook een manier.

Als je een film toevoegt of verwijderd hoef je alleen een update te draaien en niet iedere keer de hele interface folder opnieuw te exporteren.

Ik besef me nu pas trouwens dat je ook nog te maken hebt met een workspace folder die stom genoeg weer in de program files folder staat.

Ik denk dus dat je of met yadis 1.x aan de slag moet met basic export (zie drobanirs post), of wat mischien ook werkt is yadis v2 in 3 aparte program folders zetten onder program files en ze laten verwijzen naar hun eigen workspace en dune interface folders.

Vereist allemaal wat testen en experimenteren denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben over op yaDIS 2.0.3. Was wel een hele klus. Alle films die ik handmatig in versie 1 had toegevoegd (99% van alle Nederlandse films) moest ik opnieuw in versie 2 ook weer handmatig toevoegen. Bovendien heb ik alle vob bestanden die in een VIDEO_TS map stonden moeten verplaatsen naar de root van de film. Anders werkte het niet en kreeg ik de foutmelding "video niet gevonden". Eerst had ik bijv. films\titel\VIDEO_TS\vob bestanden (werkte goed in v1) dat heb ik moeten wijzigen in films\titel\vob bestanden. Iso bestanden gingen wel goed in v2 dus die kon ik laten staan.
Nu maar hopen dat Fred bij een nieuwe versie niet weer de volledige database op z'n kop gooit.
Jammer dat je in v2 de films nu alleen nog maar via de interface kunt benaderen. Nu heb ik de database zowel in v1 als in v2 op orde. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2022
Teknix1982 schreef op maandag 27 december 2010 @ 19:38:
Beste mensen,

Ik heb nu een week een HD Dune Max en heb vandaag is een aantal torrents aangezet om te downloaden. Tijdens het downloaden heb ik de player een keer aan en uitgezet. Nu blijven mijn torrents maar op activeren staan en ze gaan niet meer verder. Ze staan hier nu al een uur of 8 op. Hoelang duurt het wel niet om te activeren en waarom pakte hij ze eerst wel goed op? Ik heb ergens gelezen dat ik de torrent app eerst had moeten afsluiten voordat ik de player uitzette en dat hij anders de files opnieuw moest activeren. Maar dit gaat nergens over. Ik heb de beta firmware update erop staan, verder geen problemen tegengekomen met deze update maar kan dit een bug zijn van de firmware? Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
http://dune-hd.com/firmware/torrent_client/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namoh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 16:54
Ik sta op het punt om een HDi Dune te kopen.

Nu is alleen de vraag, welke?

Er hoeft geen Blu-Ray speler in te zitten, maar een HD moet er wel in zitten of via USB kunnen worden aangesloten, 2TB waarschijnlijk, dan ben ik in 1x klaar.

De speler moet alle formaten kunnen afspelen (Blu-ray: DBMV folder, m2ts, mkv, ISO + DVD: ISO, VIDEO_TS folder en verder alle gangbare video formaten).

Welke HDI Dune voldoet aan deze eisen?

Volgens mij de Dune Prime 3.0, Dune HD Smart B1, Dune HD Smart D1 en Dune HD Smart H1.

Maar wat zijn nou de specifieke verschillen tussen de D1 en H1?
De B1 heeft een Blu-ray speler, die ik niet nodig heb, dus die valt af (tenzij die ergens in de aanbieding is).
D1 heeft een display en de H1 een harddisk, maar aan de D1 kun je gewoon een harddisk aansluiten, dus waarom zou je dan voor een H1 kiezen?
edit:
als ik bij informatique een vergelijkingstabel maak tussen de D1 en de H1 dan staat bij beide HDD grootte (GB) "GEEN", heeft de H1 niet standaard een harddisk?

Volgens mij is de Dune HD Smart D1 voor mij de beste keus, icm deze portable harddisk van 2TB (http://www.alternate.nl/h...isks&l2=USB&l3=3%2C5+inch).

Zie ik iets over het hoofd of is mijn beredenering redelijk correct?

[ Voor 6% gewijzigd door Namoh op 29-12-2010 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurry
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 06:34
Namoh schreef op woensdag 29 december 2010 @ 10:11:
D1 heeft een display en de H1 een harddisk, maar aan de D1 kun je gewoon een harddisk aansluiten, dus waarom zou je dan voor een H1 kiezen?
De D1 heeft een display en de H1 heeft een harddisk bay. Voordeel van de bay is dat je de harddisk eruit kunt halen en dan in een andere computer kunt stoppen zonder de kast open te schroeven of een USB kabel te gebruiken. De H1 is ook paar tientjes goedkoper. Zelf ben ik voor de D1 gegaan en heb daar een harddisk in gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namoh
Dus de H1 heeft een speciale harddisk bay die de D1 niet heeft. Voordeel van de harddisk bay is dat je 'm uit de mediaspeler kunt halen zonder de mediaspeler open te maken.

Je kunt bij de D1 dus en een harddisk inbouwen en een usb2.0 harddisk aansluiten?
Maar als je een harddisk inbouwt in de D1 hoe vul je die dan?
Via je netwerk of via torrent of beide?

Torrent ga ik niet gebruiken, daar heb ik steeds problemen mee, terwijl nzb wel in 1x werkte.
Dus ik ga op m'n pc binnenhalen en dan of via het netwerk het op de ingebouwde harddisk in de D1 zetten of van m'n pc naar een usb harddisk kopieren en die daarna koppelen aan de D1.
Wat is slimmer, sneller, makkelijker, etc, etc?

Waarschijnlijk zijn dit stomme vragen maar toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 09:13

spanx

_Sp[A]nX_

Dune Prime 3.0

Ik heb last dat mijn dune niet uit standby wil komen als ik een externe S-ATA drive heb aangesloten....
hij wil niet uit standby komen.... er staat op de display alleen "loading" en komt dan niet verder... ik heb minimaal 5 minuten gewacht.....

Als ik mijn prime 3.0 helemaal uit zet en dan aan zet... start hij wel door en kan ik mijn externe HD wel benaderen.

Iemand anders dit probleem gehad?

[ Voor 12% gewijzigd door spanx op 29-12-2010 12:01 ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

servies schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:13:
[...]

Waarom zou je dat überhaupt willen doen? Dat soort dingen stel je in een router in...
Voor de IPTV moet ik een LAN - LAN routering aanmaken en de gemiddelde router kan alleen LAN - WAN routeren (Dlink DiR655).
Ik heb twee routers, eentje voor IPTV en eentje voor Internet, die hangen aan elkaar, maar de Dlink is de standaard gateway en die moet het multicast verkeer doorverwijzen naar de IPTV router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbtje1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik vroeg me af of je de Base/Prime/Max kan gebruiken voor het centrale deel van een home cinema set. Dat het geluid van de tv via de Dune naar de losse boxen gaat. Of is dit iets heel raars wat ik hier nu zeg? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Plexxodus schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:13:
[...]

Welk bestandssysteem gebruik je?
Indien NTFS dan moet je minimaal de laatste beta fw gebruiken, daarin zit r/w support voor NTFS.
Ik heb dezelfde probleem en gebruik smart D1 alleen niet de laatste FW. Nu zie ik in de overzicht ook niet dat ze dat eraan hebben toegevoegd. Wie kan me helpen?

Ik kan trouwens wel de door windows 7 publieke mappen wel benaderen. Bij benaderen de door mij geselecteerde map vraag het om ww en loginnaam. Deze heb/ken ik niet. Ik heb bij geavanceerde instelling voor delen (windows 7) met wachtwoord beveiligd delen uitgeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurry
Namoh schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:28:
Dus ik ga op m'n pc binnenhalen en dan of via het netwerk het op de ingebouwde harddisk in de D1 zetten of van m'n pc naar een usb harddisk kopieren en die daarna koppelen aan de D1.
Wat is slimmer, sneller, makkelijker, etc, etc?
Over een 100 Mbit/sec netwerk via FTP haal ik rond de 7 MByte/sec. Via USB gaat het sneller. Hoeveel heb ik nog niet geprobeerd. Makkelijker is dus via het netwerk omdat je dan de D1 niet hoeft los te koppelen. Sneller gaat via USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namoh
JurrienW schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:10:
[...]

Over een 100 Mbit/sec netwerk via FTP haal ik rond de 7 MByte/sec. Via USB gaat het sneller. Hoeveel heb ik nog niet geprobeerd. Makkelijker is dus via het netwerk omdat je dan de D1 niet hoeft los te koppelen. Sneller gaat via USB.
Okay, laatste vraag, via het netwerk, maakt het dan nog uit of je het op de "interne" harddisk plaatst of op de usb harddisk qua snelheid?

Zo niet dan neem ik een portable harddisk en dan kan ik altijd nog kiezen om het of (op de makkelijk manier) via het netwerk over te zetten of indien nodig de (snellere) usb optie te gebruiken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
yaDIS 2.0.4 is uit:
  • Added some flags: Poland, Belgium and Thailand
  • Added a purple icon in the media list for processed movies that have not been found in the database.
  • Added a search button next to the manual search field
  • Added the message "No information found" in the search window if a search gives no results.
  • Added the romanian language (thanks jbtc).
  • Added changelog.txt in the installation package.
  • Added support for M4V files. It should be ok now ;)
  • Changed behavior of the manual search field: the field has now the focus when entering the search window and it is no more cleared between searches.
  • Updated some language files: danish, russian, german, spanish and dutch
  • Updated the fonts to display correctly the romanian and turkish languages (thanks again petdiv).
  • Fixed a string that was always displayed in french.
  • Fixed some wrong images for the template "Origins (no ratings)"
  • Fixed the impossibility to process tv-shows when bulgarian or thai language is used.
  • Fixed the display of Holland certification ratings
  • Fixed the bad generation of "media_url" with media paths that use a network drive
  • Fixed the issue with certification ratings that were not modifiable with manually entered movies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
En hij is weer weg vanwege bugs.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drobanir schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:23:
En hij is weer weg vanwege bugs.... :+
Ja ik hoop wel dat de met 2.0.4 gemodificeerde bestanden het ook in een volgende versie doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurry
Namoh schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:17:
Okay, laatste vraag, via het netwerk, maakt het dan nog uit of je het op de "interne" harddisk plaatst of op de usb harddisk qua snelheid?
Nee de bottleneck zit em in de netwerkverbinding van de Dune. Deze gaat via de Sigma chip. Een losse USB schijf is inderdaad een mooi alternatief. Of je de schijf als NTFS kunt formateren of dat je Ext2 moet gebruiken dat weet ik niet. Ik zelf heb de schijf als Ext2 geformateerd en onder Windows heb je dan de Ext2 driver nodig.

Zojuist heb ik de Dune via USB aangesloten en ik haal nu 26 MByte/sec bij het plaatsen van bestanden. Stukken sneller dan via het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:29

servies

Veni Vidi Servici

KillerB schreef op woensdag 29 december 2010 @ 12:23:
[...]

Voor de IPTV moet ik een LAN - LAN routering aanmaken en de gemiddelde router kan alleen LAN - WAN routeren (Dlink DiR655).
Ik heb twee routers, eentje voor IPTV en eentje voor Internet, die hangen aan elkaar, maar de Dlink is de standaard gateway en die moet het multicast verkeer doorverwijzen naar de IPTV router.
Is dit misschien niet wat voor je?:

static routing on DIR655
En anders zou ik zeggen: koop een draytek... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door servies op 29-12-2010 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds een week de Dune HD Smart D1, ben zeer tevreden. Heb alleen een vraag, wil gebruik maken van internetradio dit kan moet ik een usb stick plaatsen met bepaalde bestanden. Dit gaat goed, is het echter ook mogelijk zonder gebruik de maken van usb stick of harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namoh
JurrienW schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:45:
[...]

Nee de bottleneck zit em in de netwerkverbinding van de Dune. Deze gaat via de Sigma chip. Een losse USB schijf is inderdaad een mooi alternatief. Of je de schijf als NTFS kunt formateren of dat je Ext2 moet gebruiken dat weet ik niet. Ik zelf heb de schijf als Ext2 geformateerd en onder Windows heb je dan de Ext2 driver nodig.

Zojuist heb ik de Dune via USB aangesloten en ik haal nu 26 MByte/sec bij het plaatsen van bestanden. Stukken sneller dan via het netwerk.
Thanks, het wordt dus de Dune D1 met een externe usb harddisk!!

Het formateren van de usb schijf kan toch gewoon NTFS zijn? Dat kan je toch gewoon via Windows doen en dan aan de Dune koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Kopieren met USB gaat ook niet ècht snel natuurlijk. Dat is de reden dat ik voor de H1 ben gegaan met hotswap HDD bay. Ik heb een soortgelijke bay op ne pc kast zitten, even snel de schijf overzetten en je hebt zo een stel HD films gekopieerd.
Netwerk gebruik ik wel voor kleine bestanden (< 1GB).
servies schreef op woensdag 29 december 2010 @ 17:05:
[...]

Is dit misschien niet wat voor je?:

static routing on DIR655
En anders zou ik zeggen: koop een draytek... ;)
Super! Hier ga ik mee aan de gang, heel erg bedankt! :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robado
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-03 19:36
hallo, sinds vandaag in het bezit van Dune hd max. Nog druk met onderzoeken hoe alles werkt.

hoe bedien ik de web-browser? Kan ik nergens iets over vinden, de afstandsbediening doet niets, cursor blijft mooi midden in het scherm staan. Als ik terug wil naar het hoofdmenu moet ik opnieuw opstarten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
rbtje1 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 12:28:
Ik vroeg me af of je de Base/Prime/Max kan gebruiken voor het centrale deel van een home cinema set. Dat het geluid van de tv via de Dune naar de losse boxen gaat. Of is dit iets heel raars wat ik hier nu zeg? :P
Nee, dat kan niet. Het centrale gedeelte kan wel je versterker zijn. Er moet anyway een versterker tussen voor je speakers.

Zie de Dune als een standalone DVD/BD speler. Het is dus geen versterker/speler in één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Toetsenbord@muis :)
robado schreef op woensdag 29 december 2010 @ 21:12:
hallo, sinds vandaag in het bezit van Dune hd max. Nog druk met onderzoeken hoe alles werkt.

hoe bedien ik de web-browser? Kan ik nergens iets over vinden, de afstandsbediening doet niets, cursor blijft mooi midden in het scherm staan. Als ik terug wil naar het hoofdmenu moet ik opnieuw opstarten??

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-06 22:14
Ik zit met een vraag over het zelf toevoegen van series die nog nergens in de cine database voorkomen, en waarschijnlijk ook nooit zullen voorkomen.

Hoe voeg ik bijvoorbeeld een sectie toe van een serie die ik van een dvd heb los geript (blauw) Politieserie...
Ik wil deze laten scannen, maar als ik dat doe vind hij uiteraard niks, maar alles blijft ook grijs zodat ik niet zelf plaatjes kan toevoegen.
Is er een optie waardoor dat wel kan, dat maakt de Yadis tool dan wel helemaal compleet en super netjes ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robado
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-03 19:36
hallo pvr, bedankt voor je snelle reactie, maar de cursor reageert op geen enkele toets van de AB :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunBeech
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De 'gereviseerde' versie 2.0.4 van yaDIS is uit: http://www.mpcclub.com/fo...hp?p=209105&postcount=345

• pvr

pvr

AB werkt ook niet, alleen wanneer je een muis/toetsenbord aansluit op een usb poort van de DUNE ;)
robado schreef op woensdag 29 december 2010 @ 22:44:
hallo pvr, bedankt voor je snelle reactie, maar de cursor reageert op geen enkele toets van de AB :'(

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Diego27 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 22:41:
Ik zit met een vraag over het zelf toevoegen van series die nog nergens in de cine database voorkomen, en waarschijnlijk ook nooit zullen voorkomen.

Hoe voeg ik bijvoorbeeld een sectie toe van een serie die ik van een dvd heb los geript (blauw) Politieserie...
Ik wil deze laten scannen, maar als ik dat doe vind hij uiteraard niks, maar alles blijft ook grijs zodat ik niet zelf plaatjes kan toevoegen.
Is er een optie waardoor dat wel kan, dat maakt de Yadis tool dan wel helemaal compleet en super netjes ! ;)
Het is een omweg maar je kunt een willekeurige serie toevoegen die wel voorkomt in de database en deze dan handmatig aanpassen naar de serie die het zou moeten zijn volgens mij.

• Drobanir
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:37:
Heb sinds een week de Dune HD Smart D1, ben zeer tevreden. Heb alleen een vraag, wil gebruik maken van internetradio dit kan moet ik een usb stick plaatsen met bepaalde bestanden. Dit gaat goed, is het echter ook mogelijk zonder gebruik de maken van usb stick of harddisk.
Je kunt met de afstandsbediening de bestanden kopiëren en dan in pasten in Internet Radio in het hoofdmenu.

Verwijderd

Drobanir schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:42:
[...]

Je kunt met de afstandsbediening de bestanden kopiëren en dan in pasten in Internet Radio in het hoofdmenu.
Wat ik al aangaf dit werkt alleen als ik een HD of USB stick aangesloten heb. Wat ik heb gedaan is de bestanden beschikbaar gesteld middels een netwerk share, vervolgens selecteren en kopieeren op de DUNE. Dan naar Internet radio gaan met de bedoeling om ze daarin te kopieeren alleen dan krijg ik melding "internet radio configuration not avaliable"

• Drobanir
Ik heb geen harde schijf, maar het werkt bij mij wel.

Verwijderd

Drobanir schreef op donderdag 30 december 2010 @ 13:58:
Ik heb geen harde schijf, maar het werkt bij mij wel.
Snap niet wat ik dan verkeerd doe.

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-06 22:14
SteveV schreef op donderdag 30 december 2010 @ 08:58:
[...]

Het is een omweg maar je kunt een willekeurige serie toevoegen die wel voorkomt in de database en deze dan handmatig aanpassen naar de serie die het zou moeten zijn volgens mij.
Dat zou ik eens kunnen proberen !!
Daarnaast heb ik als ik wat toevoeg dat steeds alle andere bestanden weg zijn, even het forum doorzoeken, zullen vast meer mensen zijn die dat hebben. ;) Moet dus elke keer op toepassen bij elk bestand drukken om ze zichtbaar te maken, alsmede moet ik elke keer de directory's opnieuw ingeven. :(

[ Voor 12% gewijzigd door Diego27 op 30-12-2010 22:13 ]

• franksch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-03-2024
Is het mogelijk om vanaf mijn dune 3.0 base via een usb output, naar de digitale ingang van mijn AMR cd speler, een digitaal audiosignaal (flac) te sturen?
Mijn cd speler heeft namelijk een superieure dac, aan boord, ik heb al de beide usb aansl aan de achterkant geprobeerd, maar geen geluid.
Moet er hiervoor ergens in de setup iets gewijzigd worden, of is het gewoon niet mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Diego27 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:12:
[...]
alsmede moet ik elke keer de directory's opnieuw ingeven. :(
even de yadis.ini file uit je installatie folder verwijderen en je settings blijven bewaard bij het afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen of er verschil is tussen de base 3.0 en de Smart D1. Ze hebben namelijk dezelfde chipset, maar wellicht zit er verschil in de software?
De Dune heeft meer de standaard AV-afmetingen en dat is voor mij een pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 09:13

spanx

_Sp[A]nX_

Ik gebruik een trust wireless keyboard+muis, deze gebruikte ik nog voor mijn oude media-center maar werkt ook perfect met de dune!! muis ook!

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 22:26

backupdevice

Boeh!

Vraagje,

Ik heb een NAS en een POHD MINI. BD50 gaat niet op mijn mini. Bekabeling en alles is Cat6.

Zijn er mensen die een Mini hadden en naar een Dune zijn gegaan die nu BD 50 zonder problemen ( lees haperingen ) kunnen afspelen? Indien ja, dan koop ik in het nieuwe jaar meteen een Dune.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Dune heeft totaal geen problemen met BD50 over het netwerk. Wireless moet je het niet proberen maar bekabeld geen probleem. Uiteraard moet je NAS wel snel genoeg zijn maar de meeste NAS'sen hebben er geen moeite mee.

De PlayonHD Mini kan dit helemaal niet. Dit is een beperking van de Realtek chip (niet krachtig genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

backupdevice schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 15:38:
Vraagje,

Ik heb een NAS en een POHD MINI. BD50 gaat niet op mijn mini. Bekabeling en alles is Cat6.

Zijn er mensen die een Mini hadden en naar een Dune zijn gegaan die nu BD 50 zonder problemen ( lees haperingen ) kunnen afspelen? Indien ja, dan koop ik in het nieuwe jaar meteen een Dune.
Heb geen mini gehad, maar heb wel een Dune BD Prime 3.0, in combinatie met een QNAP TS659. BD50 trekt de Dune prima.

Bottleneck bij mij is soms het netwerk, aangezien de Dune via wireless (802.11n) zijn netwerkverbinding heeft. Doch als ik voor de rest niets op het netwerk doe, gaat BD50 prima. De Dune gaat je hierin niet beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

backupdevice schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 15:38:
Vraagje,

Ik ben van een mini naar een smart B1 gegaan.
Met name BD ben ik zeer tevreden.
Alles via cat5 netwerk.
Zelfs de zwaarste BD (48Mb/s via SMB ) speelt mijn Smart af via het netwerk.
Ook Menu van de BD werkt perfect , ook het HD geluid :9~ via HDMI werkt perfect.
Ik heb dus nog geen speit van deze overstap.
Kijk alles nu via netwerk.
Een goed jaar gewenst ( met een Dune )

Groetjes Freebike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wier500
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09-2024
Kan je in de Dune base 3.0 ook een snelkoppeling maken naar een "system shared folder" op een Nas Synology, dus rechtsteeks naar een map als music o.i.d. en via welk protocol dan NFS of SMB.
Een normale share lukt me wel via NFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 17:34:
[...]

Snap niet wat ik dan verkeerd doe.
Same here...

Heb nu een nfs-mount aangemaakt (InetRadio_config). Die staat in de root, maar dat maakt ook niet uit. Krijg dezelfde foutmelding als jij. Maar als ik de nfs-folder in browse kan ik wel gewoon de diverse radiostationnen afspelen...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb toch maar een usb stick aangesloten en deze als system storage geconfigueerd.Zie hem niet terug in me hoofdmenu en kan er toch bestanden naar toe kopieeren.
MrBarBarian schreef op zondag 02 januari 2011 @ 16:29:
[...]

Same here...

Heb nu een nfs-mount aangemaakt (InetRadio_config). Die staat in de root, maar dat maakt ook niet uit. Krijg dezelfde foutmelding als jij. Maar als ik de nfs-folder in browse kan ik wel gewoon de diverse radiostationnen afspelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraag,zo nu en dan, bij bepaalde mkv x264 blijft de dune hd max hangen in het opstart scherm.Als ik b.v. predator van bradje.. afspeel blijft het beeld zwart en het geluid gaat hakkelig door,iemand een idee wat dit kan zijn? Ik heb geen problemen bij de wat oudere mkv's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toycor71
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-08 17:30
hallo,

Ik heb volgende besteld:
Dune HD Smart D(isplay)1 Player
+ Dune Smart HE
+ 2x EcoGreen 2TB HDD

Mijn modem/router is "Siemens Gigaset SX 762 Wlan dsl",
voldoet dit om een bekabeld netwerk tussen de Dune & mijn pc te maken?

Of kan ik er beter een gigaswitch tussen zetten?

Is de Dune ook bruikbaar voor NZB files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:39
toycor71 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 07:24:
hallo,

Ik heb volgende besteld:
Dune HD Smart D(isplay)1 Player
+ Dune Smart HE
+ 2x EcoGreen 2TB HDD

Mijn modem/router is "Siemens Gigaset SX 762 Wlan dsl",
voldoet dit om een bekabeld netwerk tussen de Dune & mijn pc te maken?

Of kan ik er beter een gigaswitch tussen zetten?

Is de Dune ook bruikbaar voor NZB files?
De Smart heeft geen gigabit aansluiting, alleen 10/100 dus type switch maakt niets uit. De modem/router heeft tevens al voldoende aansluitingen om een netwerk tussen pc en Dune te maken.
NZB files zijn (nog) niet bruikbaar.

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:37:
Ik zal het wat uitgebreider omschrijven, misschien dat het helpt.

Ik ben begonnen met stations verzamelen op mijn NAS in de folder 'Dune Radio'. Hierin zitten subfolders met de naam van het station. In elke folder zitten twee bestanden; een dune_folder.txt en een plaatje. Ik gebruik alles door elkaar, gif, jpg, bmp en aai. De inhoud van een willekeurige dune_folder.txt ziet er als volgt uit:
icon_path=icon.gif
icon_scale_factor=2
icon_dx=0
icon_dy=0
icon_valign=center
media_url=http://81.173.3.20:80/
De dune_folder.txt uit de 'Dune Radio' ziet er als volgt uit:
use_icon_view = yes
num_cols = 5
num_rows = 4
text_bottom = 5
Ik heb een NFS share naar de NAS gemaakt en browse dan naar de 'Dune Radio' folder, waar ik een stuk of 20 plaatjes heb voor verschillende radiostations. Ik ga dan op een willekeurig icon staan, selecteer copy, ga naar de Dune root en in de 'Internet Radio'. Daar ga ik in het menu en selecteer paste.

Dit is dus zonder interne of externe opslag in of aan mijn Dune Prime 3.0 (op de NAS na dan natuurlijk). Er is wel systemstorage aanwezig. Waarom het bij jou niet werkt snap ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demee013
Jongens,

Kleine vraag. Heb dan vandaag eindelijk een Dune Smart D1 gehaald en een harde schijf ingebouwd (2TB WD Caviar Green). Nu merk ik dat de snelheid om bestanden via het netwerk (standaard share in Windows) maar op 1,76 mb/sec ligt. Ik had hiervoor een Media Center PC en haalde toen met gemak 5 a 6 mb/sec.

Doe ik iets niet goed? Hier wordt ik namelijk heel verdrietig van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05-2024
Hallo,

Vraagje: waarom zie ik nergens de Dune HD Lite 53D. Zie deze link.
http://dune-hd.com/hd_pla...148-dune-hd-lite-53d.html

Is deze niet geschikt voor Europa ofzo?

[ Voor 13% gewijzigd door TuffScout op 03-01-2011 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch even vragen aan de dune gebruikers:
Mijn popcorn a110 is overleden en ben dus aan het kijken naar een nieuwe speler. Op dit moment twijfel ik tussen de Dune HD Smart D1 en de Popcorn c200. Dit zijn op dit moment de enige die blu ray menus ondersteunen. De dune vind ik met het uiterlijk wat mooier, inhoudelijk spelen beide spelers alles af heb ik begrepen. Thuis een netwerk met een synology en pc voor streamen via bekabeling (1gb). voornamelijk films en tv series. Ook moet er nog een bestaande HD in van 3.5" die overgezet wordt uit de popcorn.Downloaden gaat via de synolgy dus is niet de taak van de mediaspeler. Waarom zou de dune beter zijn (lees thuis bij de vrouw goed te verkopen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:39
TuffScout schreef op maandag 03 januari 2011 @ 13:42:
Hallo,

Vraagje: waarom zie ik nergens de Dune HD Lite 53D. Zie deze link.
http://dune-hd.com/hd_pla...148-dune-hd-lite-53d.html

Is deze niet geschikt voor Europa ofzo?
Geschikt wel, maar heeft gewoon mindere specs t.o.v. een Smart/Max/Base/etc.
Mist o.a. HD-audio en blu-ray playback (dacht ik).

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05-2024
HD audio....en wat als de audio al in het mkv bestand zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Athome schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 17:08:
De Dune heeft totaal geen problemen met BD50 over het netwerk. Wireless moet je het niet proberen maar bekabeld geen probleem. Uiteraard moet je NAS wel snel genoeg zijn maar de meeste NAS'sen hebben er geen moeite mee.

De PlayonHD Mini kan dit helemaal niet. Dit is een beperking van de Realtek chip (niet krachtig genoeg).
Ik begrijp het niet. Ik heb smart D1, Netgear WNDR3700, PC met Gigabyte GA-MA785GT-UD3H (Realtek 8111C chip), alles met kabel CAT6, Windows 7.... Alleen als ik nu een BD50 via netwerk wil afspelen, blijft het haperen.

Wat zie ik over het hoofd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TuffScout schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:01:
HD audio....en wat als de audio al in het mkv bestand zit?
Er wordt waarschijnlijk de cores-stream afgespeelt. Dit is de ouderwetse Dolby Digital of DTS audio.

@Zhadum
Jou DHCP/DNS verhaal kan niet helemaal lekker lopen of de Realtek onboard LAN van je gigabit board is een boosdoener. Daar waar mogelijk gebruik ik zelf altijd Intel LAN kaartjes. Het zou uiteraard ook samenloop van omstandigheden kunnen zijn.

Gebeurt het bij alle BD50 rips of heb er maar 1 geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:19:
Toch even vragen aan de dune gebruikers:
Mijn popcorn a110 is overleden en ben dus aan het kijken naar een nieuwe speler. Op dit moment twijfel ik tussen de Dune HD Smart D1 en de Popcorn c200. Dit zijn op dit moment de enige die blu ray menus ondersteunen. De dune vind ik met het uiterlijk wat mooier, inhoudelijk spelen beide spelers alles af heb ik begrepen. Thuis een netwerk met een synology en pc voor streamen via bekabeling (1gb). voornamelijk films en tv series. Ook moet er nog een bestaande HD in van 3.5" die overgezet wordt uit de popcorn.Downloaden gaat via de synolgy dus is niet de taak van de mediaspeler. Waarom zou de dune beter zijn (lees thuis bij de vrouw goed te verkopen ;) )
Als eerste het uiterlijk. Dat vinden vrouwen vaak toch belangerijk.
Ik volg het topic van de C-200 niet echt maar wat ik begrepen heb is de C-200 toch wat instabieler. De C-200 heeft volgens mij meer functies dan de Dune maar de dingen die de Dune heeft, doen het wel.

Zelf vind het menu van de Dune erg overzichtelijk. Alles, behalve de interne HDD, is te verwijderen uit het hoofdmenu.

C-200 werkt met Yamj voor de film index. Voor de Dune heb je ook een aantal opties; Zappiti en Yadis (beide uit Frankrijk) zijn erg populair en het Nederlandse MCIM. Met deze laatste ben ik momenteel aan het testen. Er is nog geen support voor series maar de de versie die ik nu gebruik werk al best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toycor71
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-08 17:30
Plexxodus schreef op maandag 03 januari 2011 @ 09:59:
[...]

De Smart heeft geen gigabit aansluiting, alleen 10/100 dus type switch maakt niets uit. De modem/router heeft tevens al voldoende aansluitingen om een netwerk tussen pc en Dune te maken.
NZB files zijn (nog) niet bruikbaar.
het streamen van hd files over een 10/100 netwerk gaat dat niet haperen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo_X
  • Laatst online: 27-01 14:01
Heeft niemand last van het feit dat de Nederlandse reseller van Dune producten de SATA power cable uit de Prime 3.0 haalt? Onder het mom van garantie, want dat wordt je niet getriggerd om je Prime op te schroeven. Tenminste dat zeiden ze toen ik ze opbelde.

Uiteraard, om er achter te komen dat er geen SATA power kabel was, moest ik hem open schroeven... Dus nu zit ik met een garantieloze Dune Prime 3.0 waarbij ik niet eens een hardeschijf van prik kan voorzien, want ook daarbij kon de reseller me niet helpen. De kabeltjes waren namelijk allemaal verkocht (!). Eigenlijk best belachelijk, maar goed.

Dus mijn vraag, heeft iemand toevallig een sata power kabel over welke geschikt is voor de Dune Prime 3.0? Ik wilde zelf al gaan knutselen om een mini 4 pin molex om te gaan zetten naar sata power kabel, want daar was er nog 1 van vrij op de printplaat (zie linksonder http://www.mediasmartserv...ds/2010/07/IMG_3804-2.jpg), maar ik geloof niet dat een heel groot succes wordt....

Of hebben jullie een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumacher64
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-11-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo_X
Ja, ik heb me rot gezocht.... thnx! Maar zal het werken? Zal het in ieder geval proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
toycor71 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 08:32:
het streamen van hd files over een 10/100 netwerk gaat dat niet haperen?
Nee, ik kom zelden films tegen met een bitrate hoger dan 40 Mb, dus met een 100Mb netwerkpoort ga je geen problemen zien. Mits de rest van je netwerk/instellingen OK zijn natuurlijk.
Kijk eens met MediaInfo wat de framerate is en stel de videoinstellingen op de Dune eens op hetzelfde in. Maakt dat wat uit?
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:19:
Waarom zou de dune beter zijn (lees thuis bij de vrouw goed te verkopen ;) )
Technisch gezien zijn de C200 en Dune nagenoeg gelijk. Het wordt dus al gauw een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik de Dune eenvoudiger te bedienen (hoog gebruikersgemak) en ziet hij er wat beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

@Zhadum
Jou DHCP/DNS verhaal kan niet helemaal lekker lopen of de Realtek onboard LAN van je gigabit board is een boosdoener. Daar waar mogelijk gebruik ik zelf altijd Intel LAN kaartjes. Het zou uiteraard ook samenloop van omstandigheden kunnen zijn.

Gebeurt het bij alle BD50 rips of heb er maar 1 geprobeerd.
Ik zal vanavond andere BD proberen maar ik geloof eerlijk gezegd niet dat het aan BD rip ligt. Als ik vanuit mijn PC bestanden via netwerk kopieert naar Dune of Externe HD, komt het niet boven 8 a 9 MB. Of hoort het zo?

Ik heb op mijn pc bij netwerkinstelling gekozen voor 1000 full duplex, maar dat maakte ook niets uit.

Welke LAN kaartje heb je?
Kijk eens met MediaInfo wat de framerate is en stel de videoinstellingen op de Dune eens op hetzelfde in. Maakt dat wat uit?
@ Drobanir

Ik zal vanavond naar het kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumacher64
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-11-2024
bravo,

Ik heb zelf ook een prime maar ik vraag mij af als je die sata kabel weghaalt bij de e-sata aansluiting(en die aansluit op een HD) of je er dan al bent ? Dien je dan ook niet de firmware te wijzigen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zhadum schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:14:
Als ik vanuit mijn PC bestanden via netwerk kopieert naar Dune of Externe HD, komt het niet boven 8 a 9 MB. Of hoort het zo?

Welke LAN kaartje heb je?
Overigens
In de Dune moet Gigabit uitstaan. Dit zorgt voor problemen.
De snelheid die jij haalt is niets mis mee. Meer kan de Sigma Chip gewoon niet verwerken.

Ik gebruik zelf Intel PCI-E CT adapter. Dit is een kaartje van ongeveer 30 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo_X
schumacher64 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:16:
bravo,

Ik heb zelf ook een prime maar ik vraag mij af als je die sata kabel weghaalt bij de e-sata aansluiting(en die aansluit op een HD) of je er dan al bent ? Dien je dan ook niet de firmware te wijzigen ?
Ik heb meerdere fora gelezen en nergens een firmware (hack) langs zien komen. Misschien dat deze allen een oudere versie van de Prime gebruikten, maar daar zal ik snel genoeg achter komen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Athome schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:56:
[...]

Overigens
In de Dune moet Gigabit uitstaan. Dit zorgt voor problemen.
De snelheid die jij haalt is niets mis mee. Meer kan de Sigma Chip gewoon niet verwerken.

Ik gebruik zelf Intel PCI-E CT adapter. Dit is een kaartje van ongeveer 30 euro
@ Drobanir

Geëxperimenteerd met de framerate maar maakte niets uit.

@ Athome

In Dune Smart D1 kan ik de gigabit niet uitzetten. In ieder geval kan ik deze optie nergens vinden.
Zodra het boven plusminus 15 MB gaat het bij het afspelen van een bluray film via netwerk, haperen.

Ik begrijp nog iets anders ook niet: ik heb een interne HD erin gezet. Geformatteerd door dune en heb ook een aantal dvd's erop gezet. Werkt allemaal prima. Alleen bij setup en dan bij information zie ik dat bij systeem opslag GEEN staat. Deze melding kreeg ik ook toen ik de laatste versie van firmware erop zette. Wat doe ik fout?

Tot slot: als Sigma Chip van Dune niet meer kan trekken, heeft het wel nut om een andere kaartje in mijn pc stoppen? Dank voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdw1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-08 14:05
@Zhadum:
Heb je de instellingen van je speler aangepast zoals wordt voorgesteld in de startpost?
Indien ja, dan zou ik ze eens terug zetten.
Ik heb sinds een week een smart H1 en kan BD's prima over het netwerk afspelen.
Toen ik de startpost aan het doorlezen was kwam ik de suggesties tegen en dacht, goed idee. En toen begon bij mij de bd ook te haperen.
Toen ik de instellingen weer terugzette waren de problemen ook voorbij.
Ik streamde deze bd trouwens vanaf een netgear readynas duo via 2 D-link switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Welke instellingen heb je het specifiek over? Ik kan de startpost aanpassen. De info is mogelijk wat gedateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

bvdw1 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:50:
@Zhadum:
Heb je de instellingen van je speler aangepast zoals wordt voorgesteld in de startpost?
Indien ja, dan zou ik ze eens terug zetten.
Ik heb sinds een week een smart H1 en kan BD's prima over het netwerk afspelen.
Toen ik de startpost aan het doorlezen was kwam ik de suggesties tegen en dacht, goed idee. En toen begon bij mij de bd ook te haperen.
Toen ik de instellingen weer terugzette waren de problemen ook voorbij.
Ik streamde deze bd trouwens vanaf een netgear readynas duo via 2 D-link switches.
Nee, maar zou je me willen vertellen wat jou instellingen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Drobanir schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:59:
[...]

Ik zal het wat uitgebreider omschrijven, misschien dat het helpt.

Ik ben begonnen met stations verzamelen op mijn NAS in de folder 'Dune Radio'. Hierin zitten subfolders met de naam van het station. In elke folder zitten twee bestanden; een dune_folder.txt en een plaatje. Ik gebruik alles door elkaar, gif, jpg, bmp en aai. De inhoud van een willekeurige dune_folder.txt ziet er als volgt uit:

[...]

De dune_folder.txt uit de 'Dune Radio' ziet er als volgt uit:

[...]

Ik heb een NFS share naar de NAS gemaakt en browse dan naar de 'Dune Radio' folder, waar ik een stuk of 20 plaatjes heb voor verschillende radiostations. Ik ga dan op een willekeurig icon staan, selecteer copy, ga naar de Dune root en in de 'Internet Radio'. Daar ga ik in het menu en selecteer paste.

Dit is dus zonder interne of externe opslag in of aan mijn Dune Prime 3.0 (op de NAS na dan natuurlijk). Er is wel systemstorage aanwezig. Waarom het bij jou niet werkt snap ik ook niet.
Vaag! Ik probeer het exact hetzelfde te doen, maar ik als ik op het 'internet radio' icoon ga staan mag ik daar niets pasta'en..

In een andere folder kan ik het radio-station wel pasta'en..

Welke firmware draai jij? De laatste beta of die test-firmware die enkele dagen geleden langskwam?

[ Voor 3% gewijzigd door MrBarBarian op 05-01-2011 10:51 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdw1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-08 14:05
Drobanir schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:52:
Welke instellingen heb je het specifiek over? Ik kan de startpost aanpassen. De info is mogelijk wat gedateerd.
Het gaat om de volgende instellingen uit de startpost:
De laatste stabiele firmware is 100413_1555. Meer informatie kan in de Meuktracker worden gevonden. Gebruik deze in combinatie met de volgende instellingen voor optimaal kijk plezier:

Setup > Audio:
HDMI Audio - Enabled
Setup > Miscellaneous > System:
Fast SMB access - Disabled
Fast disk access - Enabled
Blu-ray playback improvents - Disabled
Blu-ray bitstream improvents - Disabled
Experimental Gigabit support - Disabled
Setup > Video > Advanced settings:
HDMI CEC - Disabled
HDMI color depth - 8 bit

Nu moet ik daar aan toevoegen dat ik de originele firmware (034) gebruik.

@Zhadum: Mijn instellingen: (voor zover er suggesties zijn vanuit de startpost_
Setup > Audio:
HDMI Audio - Enabled
Setup > Miscellaneous > System:
Fast SMB access - Actief
Fast disk access - Actief
Blu-ray playback improvents - Niet actief
Blu-ray bitstream improvents - actief
Experimental Gigabit support - Disabled *** Niet aanwezig in menu ***
Setup > Video > Advanced settings:
HDMI CEC - Disabled
HDMI color depth - 8 bit

[ Voor 20% gewijzigd door bvdw1 op 05-01-2011 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb de Prime 3.0 aangesloten met HDMI naar de tv en met digitale coax naar de versterker (nog geen versterker met HDMI).
Hebben jullie met de test versie ook dat het geluid weer naar beide gaat? De laatste beta firmware had dit probleem opgelost.

Nou moet ik zeggen dat de Xbox 360 dit ook doet. Dus lijkt er haast op dat het gewoon een standaard "feature" is.
Pagina: 1 ... 14 ... 72 Laatste