[Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series

Pagina: 1 ... 19 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 41 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297917

Yorin schreef op maandag 19 juli 2010 @ 19:12:
[...]

[...]

Om mezelf maar is te quoten.
en mijn quote daarvoor ;) :
Je moet namelijk hem installeren in je 32 bits (exporer..) versie. Ik doe precies wat er staat, maar er gebeurt gewoon niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Anoniem: 297917 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 07:58:
[...]

en mijn quote daarvoor ;) :

[...]
Die had ik idd niet gezien.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
R1cardo01 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:36:
Ik heb hem vandaag getest, na meerder onderdelen te hebben vervangen piept hij nog steeds! Ik ga dus maar weer bellen naar Sony (hij is al 2x opgehaald)
Stiekem had ik gehoopt dat Sony inmiddels een oplossing had gevonden, helaas.
Momenteel zit ik in het buitenland is toch een beetje lastig met opsturen. (geen idee of ik beroep kan doen op internationale garantie, maar ik kan m'n laptop niet weken missen) Inmiddels gebruik ik m'n Vaio als 'desktop' machine en heb de accu eruit getrokken. Niet vanwege de piep, want door de airco hoor ik die hier sowieso niet :+

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-06 22:54
ik heb vandaag mijn laptop terug gekregen , nadat ik het had verstuurt voor die piep

de dingen die ze vervangen hebben :

-moederbord
-lcd scharnierafdekking
-processor
-lcd kunstofonderdelen
-Bios update

waarom ze een paar kunstof randen vervangen hebben , geen idee meschien dat die gesloopt moeten worden bij het vervangen van het moederbord ofz....

tot op heden nog geen last van de piep , maar dat had ik bij aankoop de eerste paar dagen ook niet , afwachten dus.....:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06 13:36

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

rutger465 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 12:34:
ik heb vandaag mijn laptop terug gekregen , nadat ik het had verstuurt voor die piep

de dingen die ze vervangen hebben :

-moederbord
-lcd scharnierafdekking
-processor
-lcd kunstofonderdelen
-Bios update

waarom ze een paar kunstof randen vervangen hebben , geen idee meschien dat die gesloopt moeten worden bij het vervangen van het moederbord ofz....

tot op heden nog geen last van de piep , maar dat had ik bij aankoop de eerste paar dagen ook niet , afwachten dus.....:)
ik had het dus wel de 1e dag nadat ik hem ontvangen had. Maar ik werkte gisteren op een bijna lege accu, met MS usb-muis die ik altijd gebruik, en toen hoorde ik geen piep.
De piep is er dus niet altijd. Of in ieder geval zo zacht dat als er meer mensen in de woonkamer zijn je de piep niet meer hoort. Ik kan er in ieder geval meeleven. De 17" Asus van mn zusje fluit constant, kwaliteitsfan :X

Voor de kijk-en-vergelijk van de resolutie heb ik laatst een paar foto's gemaakt van mijn Sony (1920*1080) vs. mijn Acer travelmate 4000 (1024*768). De Acer is gewoon 15" uit 2004.
Gemaakt met een HTC TD2, vandaar de wat mindere kwaliteit.
Sony vs. Acer
Sony zoals je er ongeveer achter zit
Sonyscherm closeup

Hoop dat het een beetje weergeeft wat het verschil in resolutie is. Het is misschien een dag wennen, maar dan is het zeker goed leesbaar en erg prettig. Scrollen in de breedte is er eigenlijk niet meer bij :)

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Arie-Kanarie schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:33:
[...]
Hoop dat het een beetje weergeeft wat het verschil in resolutie is. Het is misschien een dag wennen, maar dan is het zeker goed leesbaar en erg prettig. Scrollen in de breedte is er eigenlijk niet meer bij :)
Ik twijfel, en meestal als ik twijfel doe ik het niet.

Ik kan dezelfde laptop overnemen maar met de resolutie 768 ipv. 1080 Nu ga ik ook graag vooruit als ik
een dergelijke aankoop doe, maar de prijs is echt goed.

Uit de fotos kan ik wel wat verschillen afleiden, maar is het ook mooier, zie je echt veel verschil / details met fotos's (mkv films).

Het is toch gewoon mogelijk om een 1080p bestand af te spelen op de laptop, gekoppeld aan de 1080p tv/monitor.
er zal dan toch geen kwaliteitsverlies zijn?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Destianto schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:39:
[...]

Uit de fotos kan ik wel wat verschillen afleiden, maar is het ook mooier, zie je echt veel verschil / details met fotos's (mkv films).

Het is toch gewoon mogelijk om een 1080p bestand af te spelen op de laptop, gekoppeld aan de 1080p tv/monitor.
er zal dan toch geen kwaliteitsverlies zijn?
op zo'n kleine scherm maakt het echt niets uit.

Je kan de resolutie van je externe monitor/tv gewoon afzonderlijk instellen. En als je 1080p rips op 1366x768 wilt kijken is dat ook geen probleem. Teveel mensen denken dat alles wat niet 1080p (of Full HD met dank aan de media en fabrikanten) lelijk is. Ik heb zo'n hekel aan het woord HD-ready (oftewel 720p), alsof dat overeen komt met videoband kwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 367149

Ik vroeg me af of de blue ray player ook dvd's kan schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
ja , je kan met de blueray speler ook dvd,s branden , heb zelf al meerdere dvdtje,s gebrand :)
maar volgens mij is het niet standaart dat elke bluerayspeler dvd,s kan branden , vriend van me heefd een bleuray speler in ze desktop maar die kan alleen afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
  • Laatst online: 04-06 10:24
Klopt, de leverings indicatie sie sony gaf nadat je je bestelling had gemaakt. Want volgens Sony word mijn laptop tussen 17 en 24 augustus geleverd. Dan weet ik waar ik vanuit moet gaan:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rutger465 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 22:39:
ja , je kan met de blueray speler ook dvd,s branden , heb zelf al meerdere dvdtje,s gebrand :)
maar volgens mij is het niet standaart dat elke bluerayspeler dvd,s kan branden , vriend van me heefd een bleuray speler in ze desktop maar die kan alleen afspelen
aahh dat is mooi, ik zat al te twijfelen of ik mijn bestelling moest annuleren of niet
branden is toch wel noodzakelijk anders kun je niet eens een recovery cd maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:00
Even mierenneuken, het is blu-ray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366266

Het is echt grappig dat sommige (veel eigenlijk!) mensen na al die jaren nog steeds 'Blue'-ray schrijven.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 13:25

The Inquisitor

Greetings weaklings

misschien omdat het ook met blauwe laser te maken heeft enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
haha jaja , blu-ray :P
maar blueray bekt zo lekker engelands =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mufana
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06-2023
Weet iemand het verschil tussen de normale E serie en de QWERTY series? (behalve de mogelijkheid om het OS in engels te krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113257

Ik mailde naar de leverdatum van mijn bestelling. In de e-mail waarin de betaling werd bevestigd stond:
Uw VAIO-bestelling zal naar verwachting tussen 20.07.2010 en 27.07.2010 worden verzonden. Let op: dit is een
verwachte verzendtijd. Wij sturen u een update indien deze datum wordt gewijzigd.

In de e-mail die ik vandaag kreeg stond:
Dank U voor Uw e-mail

Wij hebben Uw afleveringsadres volgens Uw wensen aangepast.

Uw bestelling zal waarschijnlijk in week 34/2010 verstuurd worden.

Hopende U hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Dat is dus dik een maand later dan de verwachte verzending. :X Heeft iemand dezelfde leverdatum als ik? Ben benieuwd wanneer het nou verzonden wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Laatst online: 15-06 20:42
Terryb47 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 19:56:
[...]

op zo'n kleine scherm maakt het echt niets uit.

Je kan de resolutie van je externe monitor/tv gewoon afzonderlijk instellen. En als je 1080p rips op 1366x768 wilt kijken is dat ook geen probleem. Teveel mensen denken dat alles wat niet 1080p (of Full HD met dank aan de media en fabrikanten) lelijk is. Ik heb zo'n hekel aan het woord HD-ready (oftewel 720p), alsof dat overeen komt met videoband kwaliteit...
Ik zie vaak weinig verschil tussen 720p en 1080p. Nou kan dat natuurlijk ook aan de kwaliteit van mijn (meest gedownloade) films liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Om dan maar helemaal offtopic te gaan, zie ik eerlijk gezegd ook weinig verschil in 720p/1080p rips. Ik zit dan ook 5-6 meter van m'n tv af. Als ik een keuze heb dan kies ik vrijwel altijd voor de 720p versie omdat ik de kwaliteit goed genoeg vind en het scheelt ook de helft in filesize, (niet dat m'n 50mbit glasvezelverbinding niet snelgenoeg is in nederland) een 1080p filmrip is meestal al gauw 10gb+ groot, m'n harde schijven raken steeds sneller vol (en nee, ik kan/wil niet blijvend TB drives toevoegen) een seizoen TV-serie in fullHD is met gemak 30gb groot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

mufana schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:55:
Weet iemand het verschil tussen de normale E serie en de QWERTY series? (behalve de mogelijkheid om het OS in engels te krijgen)
Daar zit volgens mij geen verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice22
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-06 19:35
Yorin schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 11:45:
[...]

Daar zit volgens mij geen verschil in.
Als ik een laptop bij de QWERTY series samenstel, dan is die iets goedkoper dan dat ik hem bij gewoon de E-series samenstel.

Als ik deze laptop bestel en hij heeft toch de piep hebben, kan je dan als het na reparatie nog niet verholpen is het koopcontract ontbinden?

En kan je denk je ook standaard kiezen voor de grote capaciteit accu i.p.v. een extra accu te kopen?

Ik las tot nu toe dat sommigen de laptop wel gewoon buiten konden gebruiken en anderen dan juist niks zagen. Iemand anders nog ervaring met het buiten laptoppen met deze laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maurice22 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:38:
[...]

Ik las tot nu toe dat sommigen de laptop wel gewoon buiten konden gebruiken en anderen dan juist niks zagen. Iemand anders nog ervaring met het buiten laptoppen met deze laptop?
Vanmorgen uitgeprobeerd met een zonnetje erbij. Ik zag zeg maar zo goed als niks. Had wel een zonnebril op, maar ik kan echt niet zonder met zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kivela
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-07-2024
Mijn excuses als deze vraag al eerder langskwam (heb het thans niet gevonden) maar is er ook in Belgie de mogelijkheid om een vaio e naar wens samen te stellen zoals op de site van sonystyle.nl ?

Sonystyle.be biedt deze optie alvast niet zover ik kan zien, en een rfi via hun website bracht tot nu toe geen antwoord.

edit ... mea culpa
Geplaatst op maandag 19 april 2010 17:28
--------------------------------------------------------------------------------
BlackShadow
--------------------------------------------------------------------------------
Net gebeld met Sony.
De gepersonaliseerde E-series zijn niet leverbaar in Belgie.

De verkoper kon er ook geen termijn opplakken wanneer dit wel mogelijk zou worden (via de site)...
Bij deze de VPCEB2Z1E besteld by 4launch.
Nu kwispelend wachten tot hij toekomt.

[ Voor 46% gewijzigd door kivela op 27-07-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrevds
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-12-2024
kivela schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 09:39:
Mijn excuses als deze vraag al eerder langskwam (heb het thans niet gevonden) maar is er ook in Belgie de mogelijkheid om een vaio e naar wens samen te stellen zoals op de site van sonystyle.nl ?

Sonystyle.be biedt deze optie alvast niet zover ik kan zien, en een rfi via hun website bracht tot nu toe geen antwoord.
Ik ben zelf aan het rondkijken en had daar is voor gemaild; via internet kan het niet, maar ze zeiden dat je telefonisch wel zelf kan samenstellen. Ik heb he wel zelf nog niet gedaan.
sonystyle mailde:
Geachte klant,

Bedankt voor de e-mail.

Spijtig genoeg is dit nog niet mogelijk op de Belgische website.
Het is echter wel mogelijk voor Belgische klanten om op de Nederlandse website een Vaio laptop te configureren en hem in België te laten leveren. Dit moet U dan wel via telefoon doen op het nummer 02/713.16.35.

Hopende U hier van dienst geweest zijn,

Met vriendelijke groeten,

sing once again our strange duet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MkGrnd
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-08-2023
Waar ik voorheen nog de piep boven me toetsenbord hoorde is het nu niet meer te horen terwijl ik zowat altijd met een usb apparaat bezig ben(muis).

De piep was voorheen merkbaar genoeg om hem te horen wanneer het stil was. Maar om het echt goed te horen moest je met je oor op het toetstenbord.

Ook het aansluiten van de muis op een andere usb poort geeft geen verschil.

Hopelijk blijft het zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-06 14:24
Iets valt me nu een tijdje op....

Ik heb een Sony Vaio VPCEB1E8E

En de laatste tijd wanneer ik de laptop op sleep mode gooi, springt ie na een paar seconden en soms minuten ineens weer aan, dit slaat echt nergens op. Iemand anders daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTD
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-06 00:57

TTD

Valt er een beetje op te gamen op de HD5470?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343358

TTD schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 01:05:
Uh, nee ;)

Tenzij jij tevreden bent met low details en resolutie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
devilsnight schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 23:48:
Iets valt me nu een tijdje op....

Ik heb een Sony Vaio VPCEB1E8E

En de laatste tijd wanneer ik de laptop op sleep mode gooi, springt ie na een paar seconden en soms minuten ineens weer aan, dit slaat echt nergens op. Iemand anders daar ook last van?
Heb ik inderdaad ook last van. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Laatst online: 14-06 19:50
^^ Dat lijkt me ook niet nee. Ik heb de E met de 5650 en dat gaat al snel moeizaam en ik moet vaak terugschroeven naar lagere resoluties en medium of low detail (bijv GTA4). De prestaties van de GPU vallen me eerlijk gezegd tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaltaSoron schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 11:17:
^^ Dat lijkt me ook niet nee. Ik heb de E met de 5650 en dat gaat al snel moeizaam en ik moet vaak terugschroeven naar lagere resoluties en medium of low detail (bijv GTA4). De prestaties van de GPU vallen me eerlijk gezegd tegen.
Dat komt ook doordat de HD5650 uit de Vaio nogal lage corekloksnelheden heeft. Een HD5650 uit bv de Dell Studio 17 presteert al een stuk beter. Als je dit topic een beetje gevolgd hebt en niet vies bent van wat overklokken; het is heel makkelijk om je kloksnelheden aan te passen.
In het Dell Studio 17 topic staat het nog het meest uitgebreid beschreven, vanaf pagina 41 meen ik.

Overigens is GTA IV wel een spel waar heel veel videokaarten moeite mee hebben, het vereist ook onevenredig veel processorpower; De engine van het spel is niet erg geoptimaliseerd voor de pc geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Laatst online: 14-06 19:50
Ik overklok mn GPU al met de AMD GPU Clock Tool, naar core: 550 en geheugen 825. Desalniettemin valt het me tegen. Idd las ik ookal dat GTA4 niet echt goed geschreven is naar pc-architectuur. Games als Mass Effect 2 en Dragon Age lopen dan al een stuk aardiger maar ook niet hoger dan medium settings.

Uiteraard wist ik van te voren wel dat dit geen game-notebook zou zijn, aan de andere kant heb ik er wel €950 voor betaald. Achja ik houd er maar over op O_o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaltaSoron schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:00:
Ik overklok mn GPU al met de AMD GPU Clock Tool, naar core: 550 en geheugen 825. Desalniettemin valt het me tegen. Idd las ik ookal dat GTA4 niet echt goed geschreven is naar pc-architectuur. Games als Mass Effect 2 en Dragon Age lopen dan al een stuk aardiger maar ook niet hoger dan medium settings.

Uiteraard wist ik van te voren wel dat dit geen game-notebook zou zijn, aan de andere kant heb ik er wel €950 voor betaald. Achja ik houd er maar over op O_o
Hij moet iig op 625/900 nog stabiel lopen (in de Vaio, de Dell liep stabiel op 735/925) en dan loop je nog lang geen risico's met temps etc. Maargoed, dat levert je nog geen 10 % op en er is meer nodig om die games soepel te laten draaien.
Meer moet je ook niet verwachten van een videokaart die ook al in laptops vanaf 700 euro te krijgen is.

Tja die Vaio zal wel geen MXM hebben, dus in de toekomst upgraden zit er waarschijnlijk ook niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rutger, dit blijkt toch niet juist te zijn. Na sony gecontacteerd te hebben heb ik het volgende antwoord gekregen:
Een blu-ray speler kan enkel blu-ray's en dvd's lezen. Is het een blue-ray writer dan kan hij bleu-ray's en dvd's schrijven en branden.
Ps: De spelfouten heb ik ongewijzigd gelaten ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59730

Anoniem: 367149 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 16:41:
[...]

Rutger, dit blijkt toch niet juist te zijn. Na sony gecontacteerd te hebben heb ik het volgende antwoord gekregen:

[...]

Ps: De spelfouten heb ik ongewijzigd gelaten ....
Laat ik hier even op reageren, dit is echt klinkklare onzin!!! Ik heb zelf de blu-ray SPELER en dus niet de BRANDER, maar brand gewoon DVD'S!!!! Heb dit al verschillende keren gedaan, hoe anders kan ik die back up dvd's maken!!

Dus die sony chick van je is gewoon echt dom!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:09

Sick Nick

Drop the top!

Technisch gezien hebben ze wel gelijk, een Blu-Ray speler is wat anders dan een Blu-Ray Combo drive zoals er in de EB2 zit ;) Degene die heeft geantwoord had ook logisch kunnen nadenken aangezien er geen enkele Vaio te koop is met slechts een BD speler, als er Blu-Ray in zit is het minimaal een BD COmbo drive! Een BD Speler kan ook echt alleen spelen, de BD Combo drive kan CD/DVD lezen en branden plus BD lezen. Een BD Writer kan daarbij ook Blu-Ray branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Anoniem: 59730 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 23:36:
[...]

Laat ik hier even op reageren, dit is echt klinkklare onzin!!! Ik heb zelf de blu-ray SPELER en dus niet de BRANDER, maar brand gewoon DVD'S!!!! Heb dit al verschillende keren gedaan, hoe anders kan ik die back up dvd's maken!!

Dus die sony chick van je is gewoon echt dom!!
Klopt, ik heb hiervoor een FW31J gehad en die had ook een blu-ray speler. En daar kon ik inderdaad mee branden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De sonystyle medewerkers zijn dus net zo in de war als ik. Jullie klinken overtuigender dus zal dat maar als waarheid nemen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 367149 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:10:
De sonystyle medewerkers zijn dus net zo in de war als ik. Jullie klinken overtuigender dus zal dat maar als waarheid nemen ...
haha..
ik las ook iets terug dat de piep met de eb2 versie zou zijn gefixed. NOT!
Ze zeggen echt maar wat. Zou verboden moeten worden.. mensen die niets afweten van het product dat ze verkopen of voor werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
nouja , het is wel juist in mijn geval

simpel gezegt :

ik heb (volgens mij ) 50 euro betaald voor een blueray-SPELER
en ik kan er dvd,s mee branden:P
meschien dat de nieuwe e-serie geen bluerayspelers met dvd brander meer hebben , maar dat zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
nu word ik gek ,

net me eigen vaio voor de gein ff samengestelt

met EXACT dezelfde specs ben ik nu €938,99 - kwijt

terwijl dat 24februarie dit jaar dit mij €799,- heefd gekost......................................

voor mij geen probleem , alleen wel raar zo,n grote verhoging...................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:29
De euro is minder sterk geworden, denk dat dat vooral de grootste reden is.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik heb mijn laptop ook nog even samengesteld.

Totaalbedrag 918,99 €

Ik heb er toen 858 voor betaald, dus dat is een verschil van 60 euro. Die van jou is wel een heel groot prijsverschil, of heb jij jouw laptop gekocht in de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
nee ook bij sonystyle.nl

mijn specs :

full hd scherm
blueray speler
ati 5650
3gb geheugen
320gb hdd 5400 rpm
intel i3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTD
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-06 00:57

TTD

Is de HD5470 niet telefonisch om te zetten naar een HD5650 ofzo(14inch)? Zoals bij Dell wanneer je een telefonisch bestelling doe dat je een full hd scherm kan krijgen op je studio 15.
Anders wordt het de Asus N82jv denk ik met een GT335m, probleem daar is weer dat je een lage resolutie scherm hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rutger465 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:39:

meschien dat de nieuwe e-serie geen bluerayspelers met dvd brander meer hebben , maar dat zou ik niet weten.
Laat ik ook hier opreageren. Ik heb de EB2, zelf samengesteld, pas sinds 4 weken in bezit, en JA met de Blu-Ray SPELER kun je dvd's branden, en JA de piep heb ook ik!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
haha ok dan , ik word vandaag terug gebelt door sonystyle.nl met een passende oplossing na mijn laptop 2x opgestuurt te hebben en nogsteeds een piep.................

zodra ik wat weet laat ik het horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
ok , sonystyle heefd mij gebelt met het volgende verhaal :

4 augustus 2010 komt er een bios update op sonystyle.nl waarmee de piep opgelost zou moeten zijn !
je moet hem wel zelf downloaden.

5 augustus word ik terug gebelt of het opgelost is , en zoniet wat er dan gaat gebeuren

ik hoop dat het werkt , maar na een proc en moederbord te hebben vervangen heb ik zo me twijfels.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rutger465 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 14:00:
ok , sonystyle heefd mij gebelt met het volgende verhaal :

4 augustus 2010 komt er een bios update op sonystyle.nl waarmee de piep opgelost zou moeten zijn !
je moet hem wel zelf downloaden.

5 augustus word ik terug gebelt of het opgelost is , en zoniet wat er dan gaat gebeuren

ik hoop dat het werkt , maar na een proc en moederbord te hebben vervangen heb ik zo me twijfels.........
Mag toch aannemen dat die update via Vaio Care automatisch wordt binnengehaald?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368192

Excuus voor mijn eerste berichtje...

Zo'n 3 maanden terug heb ik ook via sony style een Sony Vaio gekocht.

Natuurlijk, had ik ook de wel bekende piep in de laptop zitten. Wist ik na het lezen van dit topic.

Twee weken terug toch mijn laptop laten opsturen.

En volgende onderdelen werden vervangen:

- Sound Bord
- Luidsprekers
- Harde schijf
- Ventilator

Afgelopen maandag mijn laptop terug gekregen, en na alles geinstalleerd te hebben,
Was de piep verdwenen, dit was wel met het net snoer er in.

Laat ik hem op de accu draaien, komt de piep direkt weer terug, en ook luid.

Iemand dit al mee gemaakt? Dat het enkel door de batterij komt?

(Tijdens opsturen, is mijn batterij ook mee geweest...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Question: mijn VAIO button dempt mijn volume, en na nog een keer drukken heractiveert het weer.

Dit was volgens mij niet de functie van de Vaio butten (gezien de Fn - F2 button.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
via vaio update zou kunnen , ik heb het zelf niet geinstalleert.
de man aan de telefoon vertelde me iedergeval dat hij vanaf 4 augustus op de website stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

TTD schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 01:05:
Niet goed, ligt eraan wat je ermee doet ;)

Het is iig niet geheel kansloos:

http://www.notebookcheck....deon-HD-5470.23698.0.html

vraagje van mijn kant: de piep is alleen hoorbaar op de accu met aangesloten USB apparaten toch? dus op stroomnet hoor je niets? :)

ben van plan de ECM1E te kopen, 17,3 inch, helaas met i3 processor maar kost dan ook 'maar' 800 euro ;) leuke prijs voor zo'n mooi scherm en mooie laptop

[ Voor 31% gewijzigd door The Inquisitor op 30-07-2010 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrevds
Iemand toevallig enig idee wat ze aan het veranderen zijn op sonystyle? Nieuwe laptopreeks? :D

edit: precies niet, iemand enig idee wanneer de nieuwe reeksen uitkomen? :-)

[ Voor 29% gewijzigd door jerrevds op 30-07-2010 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

zie zo, net mijn Sony E serie besteld.

het is een E-CM geworden, de 17,3 inch versie met een i3 processor. door het beeldscherm ging ik overstag ;) veruit de mooiste die bij de paradigit te bewonderen was...

Kleur: Wit, ik denk glossy white. Vandaag besteld, morgen in huis... ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1cardo01
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Anoniem: 368192 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 17:36:
Excuus voor mijn eerste berichtje...

Zo'n 3 maanden terug heb ik ook via sony style een Sony Vaio gekocht.

Natuurlijk, had ik ook de wel bekende piep in de laptop zitten. Wist ik na het lezen van dit topic.

Twee weken terug toch mijn laptop laten opsturen.

En volgende onderdelen werden vervangen:

- Sound Bord
- Luidsprekers
- Harde schijf
- Ventilator

Afgelopen maandag mijn laptop terug gekregen, en na alles geinstalleerd te hebben,
Was de piep verdwenen, dit was wel met het net snoer er in.

Laat ik hem op de accu draaien, komt de piep direkt weer terug, en ook luid.

Iemand dit al mee gemaakt? Dat het enkel door de batterij komt?

(Tijdens opsturen, is mijn batterij ook mee geweest...)
Ik raad je aan om deze post nog eens door te lezen (hij is ondertussen wel aardig groot ;) ) Het komt vaker voor dat je alleen als je op de accu werk, de pieptoon hoort. Mijn Vaio is ondertussen 2x opgestuurd (voor hetzelfde probleem, alleen op de accu) en ik heb er nog steeds last van, maar ik wacht nu de bios update af, als het daardoor nog steeds niet is opgelost verstuur ik hem weer (de medewerker van Sony zei tegen mij dat het probleem in de CPU zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Oké, ben benieuwd ;)

ik denk dat ik h'm pas rond 5 uur zal binnenkrijgen (tegen die tijd is die bezorger altijd pas hier...) dus houd jullie op de hoogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

R1cardo01 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:43:

Ik raad je aan om deze post nog eens door te lezen (hij is ondertussen wel aardig groot ;) ) Het komt vaker voor dat je alleen als je op de accu werk, de pieptoon hoort. Mijn Vaio is ondertussen 2x opgestuurd (voor hetzelfde probleem, alleen op de accu) en ik heb er nog steeds last van, maar ik wacht nu de bios update af, als het daardoor nog steeds niet is opgelost verstuur ik hem weer (de medewerker van Sony zei tegen mij dat het probleem in de CPU zit)
Ja, dit heb ik ook al meermaals gedaan hoor, en zag wel herkenbare dingen ook.

Alleen volledig over de bios update heen gelezen...

Nu heb ik niet zo heel veel verstand er van, maarr lijkt mij ook sterk dat een bios update de piep kan verwijderen, of ik moet het volledig mis hebben.

Nu aan de net snoer is er niets mis mee, absoluut niet, Alleen ik heb hem gewoon niet altijd aan het snoer, daar moet die tenslotte tegen kunnen :)

En anders stuur ik hem wel weer op, zetten ze er maar een andere cpu in, als dit echt het geval is, zo moeilijk kan dat toch niet zijn... Mijn broertje heeft ook een vaio, die maakt helemaal geen gepiep, oke, heeft hem wel op zijn werk gekocht, maar dan nog... Het hoort niet, en daarbij was mijn eventjes iets duurder ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1cardo01
  • Niet online
Anoniem: 368192 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:18:
[...]

Ja, dit heb ik ook al meermaals gedaan hoor, en zag wel herkenbare dingen ook.

Alleen volledig over de bios update heen gelezen...

Nu heb ik niet zo heel veel verstand er van, maarr lijkt mij ook sterk dat een bios update de piep kan verwijderen, of ik moet het volledig mis hebben.

Nu aan de net snoer is er niets mis mee, absoluut niet, Alleen ik heb hem gewoon niet altijd aan het snoer, daar moet die tenslotte tegen kunnen :)

En anders stuur ik hem wel weer op, zetten ze er maar een andere cpu in, als dit echt het geval is, zo moeilijk kan dat toch niet zijn... Mijn broertje heeft ook een vaio, die maakt helemaal geen gepiep, oke, heeft hem wel op zijn werk gekocht, maar dan nog... Het hoort niet, en daarbij was mijn eventjes iets duurder ook...
Ik vraag me inderdaad zelf ook af of de bios update echt gaat helpen... maar hij komt bijna uit dus ik wacht het toch maar even rustig af, het zou zonde zijn als ik hem voor niks op stuur. Bij mij heb ik er idd ook nooit last van als ik gewoon op netstroom werk. Woensdag weten we meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
ik geef de bios update wel een kans .
aan de andere kant.
ze hebben die bios update daarvoor uitgebracht , en toch bellen ze me de volgende dag terug om te vragen of de update geholpen heefd , echt zeker van hun zaak zijn ze toch niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Waar kan ik die Bios Update vinden? Of voert Sony deze alleen maar zelf uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rutger465 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:28:
ze hebben die bios update daarvoor uitgebracht , en toch bellen ze me de volgende dag terug om te vragen of de update geholpen heefd , echt zeker van hun zaak zijn ze toch niet......
Ja, of ze zijn wel zeker van hun zaak, dat de update werkt. Maar dat ze graag willen weten of dat het probleem bij jouw laptop ook is, om opgelost te hebben ;)

Maar we zullen woensdag even af wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
  • Laatst online: 15-06 22:59
Ik heb een probleempje met mijn CD/DVD+RW.. hij wil me CD's/DVD's niet meer lezen kom ik nu achter!
Bij apparaat beheer geeft hij dit aan:

Kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)

weet iemand welke stuurprogramma ik hier voor nodig heb en hoe ik dat moet doen? heb hier totaal geen verstand van :|

of kan iemand zo aardig zijn om de volgende drivers even voor mij ergens te zetten om te downloaden?
het gaat om deze 2 uit het mapje:

C:\Windows\System32\drivers

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/51zxa1.png

[ Voor 21% gewijzigd door r--ndy op 31-07-2010 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

apparaat verwijderen en opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1cardo01
  • Niet online
Yorin schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 20:55:
Waar kan ik die Bios Update vinden? Of voert Sony deze alleen maar zelf uit?
Vanaf woensdag zou je de update moeten kunnen downloaden van de officiele Sony Vaio site (op de site je model type invoeren, en dan zou de update tevoorschijn moeten komen onder "downloads") Ik heb geen idee of de voorgeinstaleerde software van Sony ook in staat is om biosupdates te installeren, weet iemand anders dit toevallig?

Site: http://support.vaio.sony....L&m=0&s=Maak+een+selectie

[ Voor 8% gewijzigd door R1cardo01 op 01-08-2010 10:58 . Reden: Site toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
  • Laatst online: 15-06 22:59
Anoniem: 303530 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 00:47:
apparaat verwijderen en opnieuw opstarten.
oh ik had me post gister nog geedit maar dat is blijkbaar niet aangekomen ofzo :p
het was me zelf al gelukt maar als nog bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-06 22:37

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
De nieuwe maand is begonnen en ik vond het nu weleens tijd om de TS te updaten.
Dus hier is ie dan (eindelijk) :)
Ik zal het zoveel mogelijk up to date houden.
Als de bios update uit is (en het fixed inderdaad ook de piep), dan zal ik daarvan ook een link in de TS zetten.

Het is vrijwel helemaal opnieuw geschreven. Mocht je nog opmerkingen of aanvullingen hebben dan mag je me een DM sturen.

Verder wil ik nog vragen om nog meer foto's te maken van je E serie, zodat ik er een link naar in de TS kan zetten.
Alle foto's zijn welkom, maar ik ben het meest opzoek naar afbeeldingen van de 14" en 17" serie.

[ Voor 11% gewijzigd door Microgranules op 01-08-2010 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-04 03:32
Hoi Tweakers.

Zojuist BBG augustus gelezen en ik ben erg gecharmeerd van de VAIO-E serie 15inch laptop!

Ik zelf was van plan om de laptop samen te stellen op sonystyle.nl en uit te breiden met:

*i5 520 2,4Ghz processor
*4gig geheugen
*Scherm met 1920x1080 resolutie
*blu-ray lezer/schrijver

Het totaalbedrag kom dan ongeveer op 1000euro uit echter vroeg ik mij af of het scherm met de betere resolutie ook betere backlight met zich meekrijgt? Er word aangegeven dat het zogenaamde standaard scherm slechte lichtopbrengst heeft.(dus geeft de 1920x1080 betere kwaliteit?)

De 14inch variant heeft ledbacklight en ik kan niet achterhalen dat de 15inch dat ook heeft...
Ik kan anders voor de 14inch variant gaan aangezien die exact dezelfde specs heeft op beeldscherm grote na (althans als ik hem samenstel).

Verder twijfel ik tussen de 320gb schijf met 7200 toeren of de 500gb met 5400 toeren.

Iemand die de wat kan vertellen over de beeldkwaliteit van de 15inch met fullhd resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yousif
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 18:41
Heeft er iemand enig idee hoe ik het piepje (dat je krijgt als je de volume/brightness i.c.m. de fn key probeert aan te passen) kan muten?

Ik gebruik de fn-key namelijk redelijk vaak, en dan krijg ik de hele tijd die "PIEP" keihard te horen..

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Yousif op 01-08-2010 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
de 15inch versie van de e-serie heefd geen led-backlight

ik heb geen klachten over het scherm , ik heb een full hd scherm gekozen en ziet er prima uit
gewoon windows op 125% zetten en het is makkelijk te doen , de helderheid is ook prima

ik heb wel hier gelezen dat het in de volle zon met een zonnebril op niks te lezen is , maar dan wil ik wel eens een superscherm zien waar dat WEL op kan

ook zijn er een soort screen protectors verkrijgbaar die het scherm mat maken , weet alleen niet in hoeverre dat de helderheid etc beinvloed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billiebier
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-11-2024
Heb zelf een VPCEB2S1E aangeschaft, ben er hardstikke blij mee maar de fan is naar mijn gevoel vele malen luider dan die van mijn oude laptop.
Hij word nooit warm, daar ben ik wel blij mee, maar zelfs idle staat de fan aan, hoort dit zo in deze serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Yousif schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 21:12:
Heeft er iemand enig idee hoe ik het piepje (dat je krijgt als je de volume/brightness i.c.m. de fn key probeert aan te passen) kan muten?

Ik gebruik de fn-key namelijk redelijk vaak, en dan krijg ik de hele tijd die "PIEP" keihard te horen..

Alvast bedankt!
Ja daar heb ik een oplossing voor. Ga naar C, Program files, Sony, Vaio event service en het pi.wav bestandje hernoemen en je hebt nergens meer last van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yousif
tiswat schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 00:10:
[...]

Ja daar heb ik een oplossing voor. Ga naar C, Program files, Sony, Vaio event service en het pi.wav bestandje hernoemen en je hebt nergens meer last van. :)
Dank je, ik zat er al aan te denken om het geluidsbestandje op te sporen en te verwijderen, maar ik wist niet precies waar ik het zoeken moest..
Dit werkt in ieder geval perfect, na een maand eindelijk geen last meer van dat geluidje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik ben er bijna zeker van dat ik een Sony Vaio VPC-E laptop ga kopen, alleen heb ik nog 2 vragen: heb ik met deze configuratie een mat of een glossy scherm, en als deze configuratie een glossy scherm heeft, hoe kan ik hem aan laten passen in een mat scherm?
Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/2r7sgfs.jpg

En vraag 2: Bij beschikbaarheid staat:
Wordt doorgaans geleverd binnen 4-5 weken.
Hoe goed klopt zo'n indicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Glossy, zit er nu zelf achter :) Heb ook het full HD scherm. Het matte scherm vindt je alleen terug bij de duurdere F12 serie.

Verder over de levertijd, mits alles op voorraad is zal je de laptop echt vele malen sneller ontvangen. 4-5 weken stond er bij mij ook, maar na bestelling krijg je eigenlijk al direct te horen dat dit 2 a 3 weken is, en in praktijk heb je hem dan nog sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

R1cardo01 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 10:53:
[...]

Vanaf woensdag zou je de update moeten kunnen downloaden van de officiele Sony Vaio site (op de site je model type invoeren, en dan zou de update tevoorschijn moeten komen onder "downloads") Ik heb geen idee of de voorgeinstaleerde software van Sony ook in staat is om biosupdates te installeren, weet iemand anders dit toevallig?

Site: http://support.vaio.sony....L&m=0&s=Maak+een+selectie
Ben benieuwd of de update morgen zou helpen het probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113257

Ik wacht al een maand en moet nog een halve maand wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yorin schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 19:22:
[...]

Ben benieuwd of de update morgen zou helpen het probleem op te lossen.
Lekker vaag op die website. Mijn model staat er niet tussen:
VPCEB2X5E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist die bios-update uitgevoerd. Vreemd genoeg na herstart direct alweer de piep.... :S En lijkt eveneens of mijn fan actiever is geworden... al met al dus geen vooruitgang, benieuwd hoe het bij jullie gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
Anoniem: 297917 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 08:27:
[...]

Lekker vaag op die website. Mijn model staat er niet tussen:
VPCEB2X5E
Dat is het modelnummer als je de laptop samenstelt op sony style. Wanneer je 'm binnenkrijgt is het nummer VPCEB2C5E (staat ook rechtsonder op het LCD paneel).
Dat wil dus zeggen dat dat het goede modelnummer is en je daar ook mee op moet aanmelden op vaio-link.com
Anoniem: 59730 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:03:
Zojuist die bios-update uitgevoerd. Vreemd genoeg na herstart direct alweer de piep.... :S En lijkt eveneens of mijn fan actiever is geworden... al met al dus geen vooruitgang, benieuwd hoe het bij jullie gaat!
Ik zou er niet op rekenen dat de piep na de bios update weg is. In de changelog staat namelijk dat er alleen een "Improved fan control" is.
Die mensen bij Sony denken vast dat de piep door de fans komt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yousif
Ik heb ook zojuist de BIOS update geinstalleerd..
Op de site staat trouwens ook al:
What does it fix?
Improved fan control
Maar de piep is er nog, hoewel hij niet meer constant is, nogal vreemd..
Heb er verder geen last van, aangezien ik nooit usb apparaten gebruik als ik op accu werk

Één ding is zeker: Het probleem is niet opgelost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die mensen bij Sony denken vast dat de piep door de fans komt 8)7
Ik vraag me af of de medewerkers bij Sony met een laptop, een Vaio hebben.. Zie je het voor je, als er dan een laptop even van het net wordt losgehaald om even mee te nemen voor een presentatie of iets. piieep.

Ik probeer me er niet aan te ergeren en ik heb hem eigenlijk altijd in het stopconact vanwege de slechte accu. Maar ik vind het voor een merk als Sony wel heel erg slecht. En nog erger is dat ze het niet eens hebben weten te fixen met de 2de versie. Kijk naar goedkope laptop merken als asus en acer, waarom kunnen zij wel een pieploze laptop maken..

thanks trouwens voor de uitleg over het modelnr :) :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 297917 op 04-08-2010 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
hmmm Ik wil graag gamen op de sony e serie laptop...dus dan ga ik sowieso aan netstroom en toetsenbord en muis werken.... dus dan kan ik vannuit gaan een hoge irritante pieptoon te horen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrevds
Anoniem: 297917 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:59:
[...]
Ik probeer me er niet aan te ergeren en ik heb hem eigenlijk altijd in het stopconact vanwege de slechte accu.
ik dacht dat sony toch een redelijk deftige accu had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

P-Nut schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:21:
hmmm Ik wil graag gamen op de sony e serie laptop...dus dan ga ik sowieso aan netstroom en toetsenbord en muis werken.... dus dan kan ik vannuit gaan een hoge irritante pieptoon te horen :(
Ter aanvulling, ik heb hem dus fulltime aan de 220 hangen, en ook dan hoor ik nog een piep, alhoewel het dan wel minder luid is dan wanneer ik de stekker los haal.

Zit er nu al een mand fulltime achter ivm schrijven masterthesis, en ik zal eerlijk bekennen, ik werk (deels door de piep) met oordoppen in. Niet dat het zo extreem irritant is, maar ik krijg het gevoel dat wanneer ik 's avonds in bed lig ik de pieptoon nog na hoor suizen....

Ik vertrek eind van de maand voor 4 maanden naar Hong Kong, bij terugkomst wil ik toch gaan proberen om hem op te sturen in de hoop ze er iets aan kunnen doen (bij beter weten op dit moment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
YouTube: Vaio F Series Whining, High Pitch, Morse Code Fix VPCF115FM
YouTube: Sony Vaio High Pitched Sound / Whine

iemand dit geprobeerd

1. Execute: "regedit"

2 .Locate: HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Control \ Power \ PowerSettings \ 54533251-82be-4824-96c1-47b60b­740d00 \ 5d76a2ca-e8c0-402f-a133-215849­2d58ad

3. Change Attributes from 1 to 0.

4. Then, through the control panel - power - in the settings mode select power management processor. There will be an option disabling idle processor and high pitched noise immediately disappears.

[ Voor 9% gewijzigd door P-Nut op 04-08-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Die piep is nu minder als voorheen, of het is geluidsbedrog doordat de fan nu harder blaast. Ik denk zelf het laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jerrevds schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:06:
[...]

niet dit model

deze bevat een 4-cel accu. 90% van de notebooks heeft een 6-cel accu die dus 50% langer meegaat
de 2 uur haal je net, de doorsnee notebook haalt echter wel de 3 uur met gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
mogelijk meercells batterij bij te bestellen?

zou toch zeggen dat hij 6cells is aangezien reserve batterij kan bestellen bij sonystyle en gewoon 6cells is
https://www.sonystyle.nl/.../Batterijen/VGPBPS22A.CE7

[ Voor 67% gewijzigd door P-Nut op 04-08-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik zie de biosupdate helemaal niet staan? Of ben ik nou gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 19:40:
Ik zie de biosupdate helemaal niet staan? Of ben ik nou gek?
Ja, ik ben hem ook nog niet tegengekomen. :?

Edit: Je bent inderdaad gek, want ik zie hem nu gewoon staan. :P Vanaf gisteren was hij pas te downloaden en ik keek een paar dagen geleden. Toen stond hij er nog niet, maar nu wel. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door syltheboy op 04-08-2010 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zopas de Bios update geinstalleerd (voor de slimmerds, even iets verder naar beneden scrollen!)

Bij mij is die zowaar Gelukt! :)

Zonder netsnoer piept die helemaal niet meer!

Enkel hoor ik een "krakende scheur geluid" Deze komt van mijn ingeplugde usb muis.

Maar die is te vervangen voor een bluetooth muis :) Dan zijn we ook van dat ellendige draadje af,
wat constant in de weg zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jerrevds schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:06:
[...]

ik had het over het ergeren aan de piep..
wat betreft de accu, dat is ook een minpunt. Een uur gaat ie mee.

edit: Bios geupdate, nog steeds een piep..

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 297917 op 04-08-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
Hier staat de BIOS update. Ik ga er vanuit dat dit voor ieder model hetzelfde bestand is (hij staat nu ook in de TS).
P-Nut schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:14:

iemand dit geprobeerd

2 .Locate: HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Control \ Power \ PowerSettings \ 54533251-82be-4824-96c1-47b60b­740d00 \ 5d76a2ca-e8c0-402f-a133-215849­2d58ad

4. Then, through the control panel - power - in the settings mode select power management processor. There will be an option disabling idle processor and high pitched noise immediately disappears.
Als de laptop aan het netstroom hangt heb ik geen piep. Wanneer ie alleen op de accu werkt hoor ik heel zacht een brom en wanneer ik dan een usb apparaat aansluit hoor ik pas de piep.
Nadat ik jouw tip had uitgeprobeerd was de piep direct weg :D
Ik heb het maar even kunnen testen omdat de accu bijna leeg was maar ik heb in die tijd helemaal geen piep meer gehoord.
Ik heb trouwens de BIOS update nog niet geïnstalleerd.

Zouden andere mensen dit ook even willen proberen en hier posten of het heeft gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik heb zojuist de BIOS update geïnstalleerd. Ik ben nu aan het testen. Mijn laptop piepte sowieso alleen op accu maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degeestster
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05:34
P-Nut schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:14:

iemand dit geprobeerd

Al weken ben ik op zoek naar de oplossing om van die uiterst irritante piepje af te komen.... en dit heeft 't verholpen!! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

...dit helpt echter wel de accuduur om zeep, je processor gaat immers niet meer in low-power mode :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 00:15:
...dit helpt echter wel de accuduur om zeep, je processor gaat immers niet meer in low-power mode :F
nvm ughh

[ Voor 31% gewijzigd door P-Nut op 05-08-2010 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degeestster
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05:34
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 00:15:
De accuduur van de EB2C5E is toch al niet gigantisch lang... die paar minuten meer of minder maken me dan ook weinig uit. Ik vind de piep hoogst erritant, en ben blij dat die eindelijk weg is nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb hem nu zonder accu en ik ben die piep kwijt. Ook met een usb-muis erin geeft die geen piep meer. :)

* Yorinn is happy.

Pagina: 1 ... 19 ... 47 Laatste