en mijn quote daarvoor
Je moet namelijk hem installeren in je 32 bits (exporer..) versie. Ik doe precies wat er staat, maar er gebeurt gewoon niets.
Anoniem: 297917
en mijn quote daarvoor
Je moet namelijk hem installeren in je 32 bits (exporer..) versie. Ik doe precies wat er staat, maar er gebeurt gewoon niets.
Die had ik idd niet gezien.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Stiekem had ik gehoopt dat Sony inmiddels een oplossing had gevonden, helaas.R1cardo01 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:36:
Ik heb hem vandaag getest, na meerder onderdelen te hebben vervangen piept hij nog steeds! Ik ga dus maar weer bellen naar Sony (hij is al 2x opgehaald)
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
ik had het dus wel de 1e dag nadat ik hem ontvangen had. Maar ik werkte gisteren op een bijna lege accu, met MS usb-muis die ik altijd gebruik, en toen hoorde ik geen piep.rutger465 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 12:34:
ik heb vandaag mijn laptop terug gekregen , nadat ik het had verstuurt voor die piep
de dingen die ze vervangen hebben :
-moederbord
-lcd scharnierafdekking
-processor
-lcd kunstofonderdelen
-Bios update
waarom ze een paar kunstof randen vervangen hebben , geen idee meschien dat die gesloopt moeten worden bij het vervangen van het moederbord ofz....
tot op heden nog geen last van de piep , maar dat had ik bij aankoop de eerste paar dagen ook niet , afwachten dus.....:)
Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier
Ik twijfel, en meestal als ik twijfel doe ik het niet.Arie-Kanarie schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:33:
[...]
Hoop dat het een beetje weergeeft wat het verschil in resolutie is. Het is misschien een dag wennen, maar dan is het zeker goed leesbaar en erg prettig. Scrollen in de breedte is er eigenlijk niet meer bij
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
op zo'n kleine scherm maakt het echt niets uit.Destianto schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:39:
[...]
Uit de fotos kan ik wel wat verschillen afleiden, maar is het ook mooier, zie je echt veel verschil / details met fotos's (mkv films).
Het is toch gewoon mogelijk om een 1080p bestand af te spelen op de laptop, gekoppeld aan de 1080p tv/monitor.
er zal dan toch geen kwaliteitsverlies zijn?
Anoniem: 367149
aahh dat is mooi, ik zat al te twijfelen of ik mijn bestelling moest annuleren of nietrutger465 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 22:39:
ja , je kan met de blueray speler ook dvd,s branden , heb zelf al meerdere dvdtje,s gebrand
maar volgens mij is het niet standaart dat elke bluerayspeler dvd,s kan branden , vriend van me heefd een bleuray speler in ze desktop maar die kan alleen afspelen
Even mierenneuken, het is blu-ray.rutger465 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 22:39:
ja , je kan met de blueray speler ook dvd,s branden , heb zelf al meerdere dvdtje,s gebrand
maar volgens mij is het niet standaart dat elke bluerayspeler dvd,s kan branden , vriend van me heefd een bleuray speler in ze desktop maar die kan alleen afspelen
Anoniem: 366266
Anoniem: 113257
Ik zie vaak weinig verschil tussen 720p en 1080p. Nou kan dat natuurlijk ook aan de kwaliteit van mijn (meest gedownloade) films liggen.Terryb47 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 19:56:
[...]
op zo'n kleine scherm maakt het echt niets uit.
Je kan de resolutie van je externe monitor/tv gewoon afzonderlijk instellen. En als je 1080p rips op 1366x768 wilt kijken is dat ook geen probleem. Teveel mensen denken dat alles wat niet 1080p (of Full HD met dank aan de media en fabrikanten) lelijk is. Ik heb zo'n hekel aan het woord HD-ready (oftewel 720p), alsof dat overeen komt met videoband kwaliteit...
Daar zit volgens mij geen verschil in.mufana schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:55:
Weet iemand het verschil tussen de normale E serie en de QWERTY series? (behalve de mogelijkheid om het OS in engels te krijgen)
Als ik een laptop bij de QWERTY series samenstel, dan is die iets goedkoper dan dat ik hem bij gewoon de E-series samenstel.
Vanmorgen uitgeprobeerd met een zonnetje erbij. Ik zag zeg maar zo goed als niks. Had wel een zonnebril op, maar ik kan echt niet zonder met zon.maurice22 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:38:
[...]
Ik las tot nu toe dat sommigen de laptop wel gewoon buiten konden gebruiken en anderen dan juist niks zagen. Iemand anders nog ervaring met het buiten laptoppen met deze laptop?
Bij deze de VPCEB2Z1E besteld by 4launch.Geplaatst op maandag 19 april 2010 17:28
--------------------------------------------------------------------------------
BlackShadow
--------------------------------------------------------------------------------
Net gebeld met Sony.
De gepersonaliseerde E-series zijn niet leverbaar in Belgie.
De verkoper kon er ook geen termijn opplakken wanneer dit wel mogelijk zou worden (via de site)...
[ Voor 46% gewijzigd door kivela op 27-07-2010 14:53 ]
Ik ben zelf aan het rondkijken en had daar is voor gemaild; via internet kan het niet, maar ze zeiden dat je telefonisch wel zelf kan samenstellen. Ik heb he wel zelf nog niet gedaan.kivela schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 09:39:
Mijn excuses als deze vraag al eerder langskwam (heb het thans niet gevonden) maar is er ook in Belgie de mogelijkheid om een vaio e naar wens samen te stellen zoals op de site van sonystyle.nl ?
Sonystyle.be biedt deze optie alvast niet zover ik kan zien, en een rfi via hun website bracht tot nu toe geen antwoord.
sonystyle mailde:
Geachte klant,
Bedankt voor de e-mail.
Spijtig genoeg is dit nog niet mogelijk op de Belgische website.
Het is echter wel mogelijk voor Belgische klanten om op de Nederlandse website een Vaio laptop te configureren en hem in België te laten leveren. Dit moet U dan wel via telefoon doen op het nummer 02/713.16.35.
Hopende U hier van dienst geweest zijn,
Met vriendelijke groeten,
sing once again our strange duet
Anoniem: 343358
Uh, neeTTD schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 01:05:
Valt er een beetje op te gamen op de HD5470?
Heb ik inderdaad ook last van.devilsnight schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 23:48:
Iets valt me nu een tijdje op....
Ik heb een Sony Vaio VPCEB1E8E
En de laatste tijd wanneer ik de laptop op sleep mode gooi, springt ie na een paar seconden en soms minuten ineens weer aan, dit slaat echt nergens op. Iemand anders daar ook last van?
Dat komt ook doordat de HD5650 uit de Vaio nogal lage corekloksnelheden heeft. Een HD5650 uit bv de Dell Studio 17 presteert al een stuk beter. Als je dit topic een beetje gevolgd hebt en niet vies bent van wat overklokken; het is heel makkelijk om je kloksnelheden aan te passen.MaltaSoron schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 11:17:
^^ Dat lijkt me ook niet nee. Ik heb de E met de 5650 en dat gaat al snel moeizaam en ik moet vaak terugschroeven naar lagere resoluties en medium of low detail (bijv GTA4). De prestaties van de GPU vallen me eerlijk gezegd tegen.
Hij moet iig op 625/900 nog stabiel lopen (in de Vaio, de Dell liep stabiel op 735/925) en dan loop je nog lang geen risico's met temps etc. Maargoed, dat levert je nog geen 10 % op en er is meer nodig om die games soepel te laten draaien.MaltaSoron schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:00:
Ik overklok mn GPU al met de AMD GPU Clock Tool, naar core: 550 en geheugen 825. Desalniettemin valt het me tegen. Idd las ik ookal dat GTA4 niet echt goed geschreven is naar pc-architectuur. Games als Mass Effect 2 en Dragon Age lopen dan al een stuk aardiger maar ook niet hoger dan medium settings.
Uiteraard wist ik van te voren wel dat dit geen game-notebook zou zijn, aan de andere kant heb ik er wel €950 voor betaald. Achja ik houd er maar over op O_o
Rutger, dit blijkt toch niet juist te zijn. Na sony gecontacteerd te hebben heb ik het volgende antwoord gekregen:rutger465 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 22:39:
Ps: De spelfouten heb ik ongewijzigd gelaten ....Een blu-ray speler kan enkel blu-ray's en dvd's lezen. Is het een blue-ray writer dan kan hij bleu-ray's en dvd's schrijven en branden.
Anoniem: 59730
Laat ik hier even op reageren, dit is echt klinkklare onzin!!! Ik heb zelf de blu-ray SPELER en dus niet de BRANDER, maar brand gewoon DVD'S!!!! Heb dit al verschillende keren gedaan, hoe anders kan ik die back up dvd's maken!!Anoniem: 367149 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 16:41:
[...]
Rutger, dit blijkt toch niet juist te zijn. Na sony gecontacteerd te hebben heb ik het volgende antwoord gekregen:
[...]
Ps: De spelfouten heb ik ongewijzigd gelaten ....
Klopt, ik heb hiervoor een FW31J gehad en die had ook een blu-ray speler. En daar kon ik inderdaad mee branden.Anoniem: 59730 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 23:36:
[...]
Laat ik hier even op reageren, dit is echt klinkklare onzin!!! Ik heb zelf de blu-ray SPELER en dus niet de BRANDER, maar brand gewoon DVD'S!!!! Heb dit al verschillende keren gedaan, hoe anders kan ik die back up dvd's maken!!
Dus die sony chick van je is gewoon echt dom!!
haha..Anoniem: 367149 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:10:
De sonystyle medewerkers zijn dus net zo in de war als ik. Jullie klinken overtuigender dus zal dat maar als waarheid nemen ...
Laat ik ook hier opreageren. Ik heb de EB2, zelf samengesteld, pas sinds 4 weken in bezit, en JA met de Blu-Ray SPELER kun je dvd's branden, en JA de piep heb ook ik!!rutger465 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:39:
meschien dat de nieuwe e-serie geen bluerayspelers met dvd brander meer hebben , maar dat zou ik niet weten.
Mag toch aannemen dat die update via Vaio Care automatisch wordt binnengehaald?!rutger465 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 14:00:
ok , sonystyle heefd mij gebelt met het volgende verhaal :
4 augustus 2010 komt er een bios update op sonystyle.nl waarmee de piep opgelost zou moeten zijn !
je moet hem wel zelf downloaden.
5 augustus word ik terug gebelt of het opgelost is , en zoniet wat er dan gaat gebeuren
ik hoop dat het werkt , maar na een proc en moederbord te hebben vervangen heb ik zo me twijfels.........
Anoniem: 368192
Niet goed, ligt eraan wat je ermee doetTTD schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 01:05:
Valt er een beetje op te gamen op de HD5470?
[ Voor 31% gewijzigd door The Inquisitor op 30-07-2010 19:09 ]
[ Voor 29% gewijzigd door jerrevds op 30-07-2010 21:24 ]
Ik raad je aan om deze post nog eens door te lezen (hij is ondertussen wel aardig grootAnoniem: 368192 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 17:36:
Excuus voor mijn eerste berichtje...
Zo'n 3 maanden terug heb ik ook via sony style een Sony Vaio gekocht.
Natuurlijk, had ik ook de wel bekende piep in de laptop zitten. Wist ik na het lezen van dit topic.
Twee weken terug toch mijn laptop laten opsturen.
En volgende onderdelen werden vervangen:
- Sound Bord
- Luidsprekers
- Harde schijf
- Ventilator
Afgelopen maandag mijn laptop terug gekregen, en na alles geinstalleerd te hebben,
Was de piep verdwenen, dit was wel met het net snoer er in.
Laat ik hem op de accu draaien, komt de piep direkt weer terug, en ook luid.
Iemand dit al mee gemaakt? Dat het enkel door de batterij komt?
(Tijdens opsturen, is mijn batterij ook mee geweest...)
Ja, dit heb ik ook al meermaals gedaan hoor, en zag wel herkenbare dingen ook.R1cardo01 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:43:
Ik raad je aan om deze post nog eens door te lezen (hij is ondertussen wel aardig groot) Het komt vaker voor dat je alleen als je op de accu werk, de pieptoon hoort. Mijn Vaio is ondertussen 2x opgestuurd (voor hetzelfde probleem, alleen op de accu) en ik heb er nog steeds last van, maar ik wacht nu de bios update af, als het daardoor nog steeds niet is opgelost verstuur ik hem weer (de medewerker van Sony zei tegen mij dat het probleem in de CPU zit)
Ik vraag me inderdaad zelf ook af of de bios update echt gaat helpen... maar hij komt bijna uit dus ik wacht het toch maar even rustig af, het zou zonde zijn als ik hem voor niks op stuur. Bij mij heb ik er idd ook nooit last van als ik gewoon op netstroom werk. Woensdag weten we meerAnoniem: 368192 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:18:
[...]
Ja, dit heb ik ook al meermaals gedaan hoor, en zag wel herkenbare dingen ook.
Alleen volledig over de bios update heen gelezen...
Nu heb ik niet zo heel veel verstand er van, maarr lijkt mij ook sterk dat een bios update de piep kan verwijderen, of ik moet het volledig mis hebben.
Nu aan de net snoer is er niets mis mee, absoluut niet, Alleen ik heb hem gewoon niet altijd aan het snoer, daar moet die tenslotte tegen kunnen![]()
En anders stuur ik hem wel weer op, zetten ze er maar een andere cpu in, als dit echt het geval is, zo moeilijk kan dat toch niet zijn... Mijn broertje heeft ook een vaio, die maakt helemaal geen gepiep, oke, heeft hem wel op zijn werk gekocht, maar dan nog... Het hoort niet, en daarbij was mijn eventjes iets duurder ook...
Ja, of ze zijn wel zeker van hun zaak, dat de update werkt. Maar dat ze graag willen weten of dat het probleem bij jouw laptop ook is, om opgelost te hebbenrutger465 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:28:
ze hebben die bios update daarvoor uitgebracht , en toch bellen ze me de volgende dag terug om te vragen of de update geholpen heefd , echt zeker van hun zaak zijn ze toch niet......
[ Voor 21% gewijzigd door r--ndy op 31-07-2010 23:32 ]
Vanaf woensdag zou je de update moeten kunnen downloaden van de officiele Sony Vaio site (op de site je model type invoeren, en dan zou de update tevoorschijn moeten komen onder "downloads") Ik heb geen idee of de voorgeinstaleerde software van Sony ook in staat is om biosupdates te installeren, weet iemand anders dit toevallig?Yorin schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 20:55:
Waar kan ik die Bios Update vinden? Of voert Sony deze alleen maar zelf uit?
[ Voor 8% gewijzigd door R1cardo01 op 01-08-2010 10:58 . Reden: Site toegevoegd ]
oh ik had me post gister nog geedit maar dat is blijkbaar niet aangekomen ofzoAnoniem: 303530 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 00:47:
apparaat verwijderen en opnieuw opstarten.
[ Voor 11% gewijzigd door Microgranules op 01-08-2010 12:32 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Yousif op 01-08-2010 21:12 ]
Ja daar heb ik een oplossing voor. Ga naar C, Program files, Sony, Vaio event service en het pi.wav bestandje hernoemen en je hebt nergens meer last van.Yousif schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 21:12:
Heeft er iemand enig idee hoe ik het piepje (dat je krijgt als je de volume/brightness i.c.m. de fn key probeert aan te passen) kan muten?
Ik gebruik de fn-key namelijk redelijk vaak, en dan krijg ik de hele tijd die "PIEP" keihard te horen..
Alvast bedankt!
Dank je, ik zat er al aan te denken om het geluidsbestandje op te sporen en te verwijderen, maar ik wist niet precies waar ik het zoeken moest..tiswat schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 00:10:
[...]
Ja daar heb ik een oplossing voor. Ga naar C, Program files, Sony, Vaio event service en het pi.wav bestandje hernoemen en je hebt nergens meer last van.
Hoe goed klopt zo'n indicatie?Wordt doorgaans geleverd binnen 4-5 weken.
Ben benieuwd of de update morgen zou helpen het probleem op te lossen.R1cardo01 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 10:53:
[...]
Vanaf woensdag zou je de update moeten kunnen downloaden van de officiele Sony Vaio site (op de site je model type invoeren, en dan zou de update tevoorschijn moeten komen onder "downloads") Ik heb geen idee of de voorgeinstaleerde software van Sony ook in staat is om biosupdates te installeren, weet iemand anders dit toevallig?
Site: http://support.vaio.sony....L&m=0&s=Maak+een+selectie
Anoniem: 113257
Ik wacht al een maand en moet nog een halve maand wachten...tweeny schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 18:17:
Hoe goed klopt zo'n indicatie?
Lekker vaag op die website. Mijn model staat er niet tussen:Yorin schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 19:22:
[...]
Ben benieuwd of de update morgen zou helpen het probleem op te lossen.
Dat is het modelnummer als je de laptop samenstelt op sony style. Wanneer je 'm binnenkrijgt is het nummer VPCEB2C5E (staat ook rechtsonder op het LCD paneel).Anoniem: 297917 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 08:27:
[...]
Lekker vaag op die website. Mijn model staat er niet tussen:
VPCEB2X5E
Ik zou er niet op rekenen dat de piep na de bios update weg is. In de changelog staat namelijk dat er alleen een "Improved fan control" is.Anoniem: 59730 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:03:
Zojuist die bios-update uitgevoerd. Vreemd genoeg na herstart direct alweer de piep....En lijkt eveneens of mijn fan actiever is geworden... al met al dus geen vooruitgang, benieuwd hoe het bij jullie gaat!
Maar de piep is er nog, hoewel hij niet meer constant is, nogal vreemd..What does it fix?
Improved fan control
Ik vraag me af of de medewerkers bij Sony met een laptop, een Vaio hebben.. Zie je het voor je, als er dan een laptop even van het net wordt losgehaald om even mee te nemen voor een presentatie of iets. piieep.Die mensen bij Sony denken vast dat de piep door de fans komt
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 297917 op 04-08-2010 16:09 ]
ik dacht dat sony toch een redelijk deftige accu had?Anoniem: 297917 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:59:
[...]
Ik probeer me er niet aan te ergeren en ik heb hem eigenlijk altijd in het stopconact vanwege de slechte accu.
Ter aanvulling, ik heb hem dus fulltime aan de 220 hangen, en ook dan hoor ik nog een piep, alhoewel het dan wel minder luid is dan wanneer ik de stekker los haal.P-Nut schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:21:
hmmm Ik wil graag gamen op de sony e serie laptop...dus dan ga ik sowieso aan netstroom en toetsenbord en muis werken.... dus dan kan ik vannuit gaan een hoge irritante pieptoon te horen
[ Voor 9% gewijzigd door P-Nut op 04-08-2010 17:21 ]
Anoniem: 303530
niet dit modeljerrevds schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:06:
[...]
ik dacht dat sony toch een redelijk deftige accu had?
[ Voor 67% gewijzigd door P-Nut op 04-08-2010 17:51 ]
Ja, ik ben hem ook nog niet tegengekomen.KaiseRRuby schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 19:40:
Ik zie de biosupdate helemaal niet staan? Of ben ik nou gek?
[ Voor 29% gewijzigd door syltheboy op 04-08-2010 20:00 ]
ik had het over het ergeren aan de piep..jerrevds schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:06:
[...]
ik dacht dat sony toch een redelijk deftige accu had?
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 297917 op 04-08-2010 20:33 ]
Als de laptop aan het netstroom hangt heb ik geen piep. Wanneer ie alleen op de accu werkt hoor ik heel zacht een brom en wanneer ik dan een usb apparaat aansluit hoor ik pas de piep.P-Nut schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:14:
YouTube: Vaio F Series Whining, High Pitch, Morse Code Fix VPCF115FM
YouTube: Sony Vaio High Pitched Sound / Whine
iemand dit geprobeerd
1. Execute: "regedit"
2 .Locate: HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Control \ Power \ PowerSettings \ 54533251-82be-4824-96c1-47b60b740d00 \ 5d76a2ca-e8c0-402f-a133-2158492d58ad
3. Change Attributes from 1 to 0.
4. Then, through the control panel - power - in the settings mode select power management processor. There will be an option disabling idle processor and high pitched noise immediately disappears.
Al weken ben ik op zoek naar de oplossing om van die uiterst irritante piepje af te komen.... en dit heeft 't verholpen!!P-Nut schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:14:
YouTube: Vaio F Series Whining, High Pitch, Morse Code Fix VPCF115FM
YouTube: Sony Vaio High Pitched Sound / Whine
iemand dit geprobeerd
1. Execute: "regedit"
2 .Locate: HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Control \ Power \ PowerSettings \ 54533251-82be-4824-96c1-47b60b740d00 \ 5d76a2ca-e8c0-402f-a133-2158492d58ad
3. Change Attributes from 1 to 0.
4. Then, through the control panel - power - in the settings mode select power management processor. There will be an option disabling idle processor and high pitched noise immediately disappears.
Anoniem: 303530
nvm ughhAnoniem: 303530 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 00:15:
...dit helpt echter wel de accuduur om zeep, je processor gaat immers niet meer in low-power mode
[ Voor 31% gewijzigd door P-Nut op 05-08-2010 01:03 ]
De accuduur van de EB2C5E is toch al niet gigantisch lang... die paar minuten meer of minder maken me dan ook weinig uit. Ik vind de piep hoogst erritant, en ben blij dat die eindelijk weg is nuAnoniem: 303530 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 00:15:
...dit helpt echter wel de accuduur om zeep, je processor gaat immers niet meer in low-power mode
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq