After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Anoniem: 59730
Ik zet hem dan ook maar weer terug, de piep in 220-mode is nog beter dan dit naar mijn mening.
Wel te begrijpen nu waarom de bios update op de fan gericht was, maar vreemdgenoeg loste het niets op. Vraag nu wel af of dit probleem softwarematig uberhaupt op te lossen is, of dat er echt een nieuwe fan in moet.
[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 59730 op 05-08-2010 11:51 ]
Oké, maar nou heb je dus een groot gat onderin zitten?Yorin schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 08:51:
Ik heb hem nu zonder accu en ik ben die piep kwijt. Ook met een usb-muis erin geeft die geen piep meer.
* syltheboy is happy.
sonystyle gaat nu voor een andere oplossing zorgen , ben benieuwt...........
Hoe heb je dit opgelost even voor de duidelijkheid....? Alleen de biosupdate of de REG edit fix?Yorin schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 08:51:
Ik heb hem nu zonder accu en ik ben die piep kwijt. Ook met een usb-muis erin geeft die geen piep meer.
* P-Nut is happy.
Alleen de biosupdate en hij maakt geen geluid meer.P-Nut schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:51:
[...]
Hoe heb je dit opgelost even voor de duidelijkheid....? Alleen de biosupdate of de REG edit fix?
bij mij geeft hij nogsteeds de piep , ondanks de bios update...
Anoniem: 59730
Bij mij dus ook, volgens mij is het gewoon een combinatie van verschillende factoren.rutger465 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 15:10:
maar dan blijkt het gepiep dus tog niet bij iedereen aan de instellingen/bugs wat dan ook te liggen
bij mij geeft hij nogsteeds de piep , ondanks de bios update...
Ik baal er iig wel hevig van. Niet zozeer om de piep, want 99% van de tijd werkende op 220 heb ik er geen enorme last van, maar meer nog het feit dat ik voor €1000+ een laptop koop van een gerenomeerd merk en er dan dus gewoon iets 'kapot' is wat geen gedegen oplossing kent, en ik het dus eigenlijk maar moet slikken of stikken...
Anoniem: 303530
vroeger stond een sony voor desing, smaak, en degelijkheid, maar als ik nu de topics doorlees staan er bijna op elke pagina wel klachten.
ik zeg niet dat dell een beter merk is, maar daar komen posts mer klachten tot minder vaak voor.
(kan ook te maken hebben met het feit dat sony's hier wat populairder zijn, maar het verschil vind ik wel opvallend)
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 05-08-2010 15:29 ]
sony gaat kijken wat ze voorme kunnen doen , meschien een refund maar ik heb gevraagt om een nieuwe met de zekerheid dat er geen piep in zit (kijken of dat hem word)
met een refund krijg ik €800,- terug , maar dezelfde alsik nu heb kost nu 940 ( !! )
met 800 kan ik geen dell krijgen met deze speccs?
core i3
ati 5650
full hd scherm
blueray speler
340gb hdd
3gb ram
het geheugen , harde schijf , blueray speler maken mij niet uit , blueray gebruik ik eigelijk niet en de rest is makkelijk upgradebaar.
De Dell topics zijn niet veel anders hoor, wat moet je anders steeds in je topic plaatsen?Anoniem: 303530 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 15:24:
sony is al lang geen gerenomeerd merk meer imo.
vroeger stond een sony voor desing, smaak, en degelijkheid, maar als ik nu de topics doorlees staan er bijna op elke pagina wel klachten.
ik zeg niet dat dell een beter merk is, maar daar komen posts mer klachten tot minder vaak voor.
(kan ook te maken hebben met het feit dat sony's hier wat populairder zijn, maar het verschil vind ik wel opvallend)
Anyhow, de E-serie is de budgetserie van Sony. De F-serie is een stuk beter in elkaar gezet, en als je het helemaal top wilt hebben moet je de Z serie hebben. Kost wat, heb je ook wat.
Die piep lijkt me toch gewoon een fout van Intel, of zie ik dit verkeerd?
dat zie je idd verkeerd, want geen van de andere fabrikanten heeft hetzelfde probleemKnul schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 17:36:
Die piep lijkt me toch gewoon een fout van Intel, of zie ik dit verkeerd?
je vergeet een aantal cruciale dingen: de accuduur, en de bouwkwaliteit.rutger465 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 17:28:
met 800 kan ik geen dell krijgen met deze speccs?
maar om toch andwoord te geven op je vraag: ja, voor €800 heb je weldegelijk een dell met vergelijkbare specs (goed, dat word dan €900, maar dan krijg je 500GB en 4GB ram, plus een i5, zo uit het hoofd)
...maar laten we dit topic niet stukmaken met de zoveelste fabrikant vs fabrikant discussie
Bij mij ook niet, helaas.KaiseRRuby schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 22:20:
Mijn piep is ook niet verholpen, helaas.
Hiervoor had ik een netbook en kon gewoon hem op een volle accu 4 á 5 uur gebruiken op volledige settings. Daar deed het probleem zich gelukkig niet voor.
Ik overweeg toch misschien voor de 14inch te gaan ivm minder energie verbruik (led verlichting?)
zit er een groot verschil in de bouwkwaliteit?
//edit...
ik dacht dat de grafische kaart hetzelfde was bij zowel de 14 als 15inch maar er zit neem ik aan een mindere kaart in de 14inch
[ Voor 107% gewijzigd door P-Nut op 06-08-2010 01:37 ]
Anoniem: 137397
Deze heb ik nu samengesteld: https://www.sonystyle.nl/...ls&isHideActive=true)/.do
-Is het de €50,- waard om van 4 naar 6 GB intern te gaan? Laptop gaat vooral gebruikt worden voor internet, films downloaden en kijken en af en toe een spel maar als er over 2 jaar een zwaar spel uit komt wil ik deze wel perfect kunnen spelen natuurlijk.
-Ik wil de witte mét glittertjes onder het toetsenbord
-Die piep is alleen als je op de accu werkt? Is die heel hard? En deze accu is toch gewoon 6 cell? Is die dan zo bagger?
-Is er nog korting mogelijk? Als je software weigert oid?
-Hoe is de service als je online bestelt? Als er iets kapot aan is, betaal je dan zelf de verzendkosten e.d.?
-Een andere optie is deze Asus laptop: http://www.paradigit.nl/P...5A2343VL133Y/default.aspx
maar die is zo goedkoop voor de specs die erop zitten
Alvast bedankt
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 137397 op 06-08-2010 11:15 ]
Die links van sonystyle werken niet. Je komt dan op de homepage uit.
1: Nee. Over 2 jaar kan je de meeste games gewoon spelen, en anders upgrade je het geheugen dan toch gewoon? garantie gaat daardoor niet verloren dacht ik
2: Hoe het bij de 2e serie zit weet ik niet, maar bij de 1e is het zo dat glossy vierkantjes heeft en mat spikkeltjes/glittertjes.
3: Als het wat terug leest zie je genoeg mensen die het over de piep hebben. Accu is 6 cellen inderdaad.
4: Je zou kunnen bellen om je geld terug te vragen voor het besturingssysteem, maar bij Sony lukt dat meestal niet. Zie ook dit topic.
Anoniem: 282048
Ik heb deze laptop net een kleine maand en aangezien ik geen fan ben van factoryimages heb ik deze overnieuw geïnstalleerd met Windows 7. Alleen nu bluescreen't de laptop regelmatig. De tekst is wat onduidelijk waarop de bluescreen gebasseerd is maar een tip die er in staat is dat ik de grafische adapter moet vervangen om te kijken of dat het probleem oplost. Qua drivers heb ik de hele shitload aan drivers van de Vaio website geinstalleerd. Ook heb ik veel gezeik met het wireless aangezien deze vaker niet dan wel werkt. Maar dat probleem ontstaat pas als ik werk op wireless en overga op bekabeld. Elke andere laptop die ik heb gehad ging moeiteloos over op bekabeld maar deze laptop weigert dan gewoon dienst. De laptop blijft van de wireless als zowel wired de ip adressen behouden maar er is gewoon geen conectiviteit. De enige manier om dit te voorkomen is eerst de wireless switch uit te zetten voordat ik de kabel inplug. Moment dat er dus geen netwerkactiviteit is kan ik er helemaal niks meer mee. Een herstart van de laptop is dan nodig.
Iemand een goede diagnostic tool waarmee ik de hardware kan testen voordat ik dit ding naar Sony toe stuur?
ik betwijfel of 4GB reepjes binnen 2, 3 jaar goedkoper worden dan €50, wat mij betreft is het een goede investeringMicrogranules schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 11:49:
@Heaven7:
Die links van sonystyle werken niet. Je komt dan op de homepage uit.
1: Nee. Over 2 jaar kan je de meeste games gewoon spelen, en anders upgrade je het geheugen dan toch gewoon? garantie gaat daardoor niet verloren dacht ik
Processor: Intel® CoreTM i5-450M, 2,40GHz
Besturingssysteem: Legitieme Windows® 7 Home Premium
Afwerkingen: Wit
Harde schijf: 500 GB Serieel ATA (5400 rpm)
Geheugen: 4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
Optisch station: DVD-station
Display: 39,4 cm LCD, 1366x768 + camera
Grafische kaart: ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
Microsoft 2010 & Adobe Acrobat: Office 2010 Starter
Internet security: Geen bescherming
Adobe Creation: Zonder Adobe® Creation
Adobe® Lightroom®: Zonder AdobePhotoshopLightroom
Tevens meegeleverd
HDMI(TM) uitgang: HDMI(TM) uitgang
Besturingssysteem: Besturingssysteem: NL of EN
AC-adapter: 1 AC-adapter
Poorten: Poorten: 3 USB + 1 e-SATA/USB
Documentatie: Nederlandstalig documentatie
Batterij: Batterij werkt maximaal 3 uur
Draadloos LAN: Draadloos LAN + Bluetooth®
Geheugenkaartlezer: SD- en MS-geheugenkaartsleuf
Toetsenbord: Toetsenbord: US Int
Voor €888,99
Twijfel erg over die €50,- extra voor de 6 GB. Het is een onnodige 50 euro als ik het niet nodig blijk te hebben en het is toch best een hoop geld..
Iemand anders die weet van de glittertjes bij de 1e en 2e serie? Neem aan dat ik gewoon een 2e serie ga krijgen?
Mijn vergelijkbare vraag is op pag 67 door de Inquisitor beantwoord. Voor de taken die jij opnoemt en van plan bent te gaan uitvoeren met je laptop is het niet nodig.Anoniem: 137397 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 13:04:
Twijfel erg over die €50,- extra voor de 6 GB. Het is een onnodige 50 euro als ik het niet nodig blijk te hebben en het is toch best een hoop geld..
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Anoniem: 366266
Anoniem: 320921
Wordt doorgaans geleverd binnen 5-6 weken.
Duurd dit echt zo lang? Of is dit maar een indicatie?
Heb er dit van gemaakt
VPCEA2X5E 938,99 €Geconfigureerd
Intel® CoreTM i5-450M, 2,40GHz
Legitieme Windows® 7 Home Premium
Glossy zwart
320 GB Serieel ATA (7200 rpm)
4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
Blu-ray Disc(TM) player
35,5 cm LCD, 1600x900 + camera
Office 2010 Starter
Geen bescherming
Zonder Adobe® Creation
Zonder AdobePhotoshopLightroom
Tevens meegeleverd
HDMI(TM) uitgang
Besturingssysteem: NL of EN
Poorten: 3 USB + 1 e-SATA/USB
1 AC-adapter
Nederlandstalig documentatie
Batterij werkt maximaal 3,5uur
SD- en MS-geheugenkaartsleuf
Draadloos LAN + Bluetooth®
Toetsenbord: US Int
ATI MobilityRadeonHD5470 512MB
Duurt echt zo lang, en sta er niet van te kijken als dit onder voorbehoud is, zoals in voorgaande berichten is te lezen, zijn er ervaringen van mensen die een vervolg email hebben ontvangen met uitstel.Mich schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 15:58:
Totaalbedrag938,99 €
Wordt doorgaans geleverd binnen 5-6 weken.
Duurd dit echt zo lang? Of is dit maar een indicatie?
Na 5 dagen deed geen enkele internetverbinding het meer, kabel en draadloos deden het beide niet (ja switch stond aan) heb alles geprobeerd maar niets werkte, aan het internet lag het niet (mede laptop bezitters thuis hadden geen last) drivers opnieuw (via andere laptop) gedownload op Sony-Link en oude verwijderd. uiteindelijk werkte dit en heb ik weer internet... gelukkig.
Nu, na 6 dagen, zie ik dat in taakbeheer 2 cores zijn verdwenen... ik heb maar een i3 (dus dual-core) maar 2 treads per core dus taakbeheer gaf altijd netjes 4 cores aan, en nu? nog maar 2... uit het niets verdwenen dus.
iemand een idee hoe dat kan?
Verder heb ik vaak last van vastlopende software... vooral WLM loopt contstant vast, en Vaio Gate ook regelmatig (wil je hem open scrollen word je halve scherm zwart...) en daarnaast nog meer programma's.
Die man zei ook dat een 1 GB videokaart helemaal niet beter hoeft te zijn dan een 512.. Het zou 70 euro schelen op mijn configuratie. Mijn vriend zei echter dat het wel verschil maakt, zeker over 2/3 jaar. Wat denken jullie?
En komen er nog witte i5's binnenkort kant en klaar op de markt? Ik koop hem toch liever in een echte winkel als het even kan.
ja sorry,.... ik word niet echt positief als ik een laptop 7 dagen in bezit heb en het nog slechter doet dan moet Dell latitude met XP...Anoniem: 137397 schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 12:51:
Pff moeilijk allemaal hoor. Bovenstaande dingen zijn ook niet bepaald positief. Toch waren ze bij Mycom heel lovend over de Vaio's..
Die man zei ook dat een 1 GB videokaart helemaal niet beter hoeft te zijn dan een 512.. Het zou 70 euro schelen op mijn configuratie. Mijn vriend zei echter dat het wel verschil maakt, zeker over 2/3 jaar. Wat denken jullie?
En komen er nog witte i5's binnenkort kant en klaar op de markt? Ik koop hem toch liever in een echte winkel als het even kan.
anyway, ik ga even de Sony Vaio Support lijn bellen... ik hoop dat die open zijn eigenlijk. is het niet op te lossen wil ik hem terug sturen naar mycom en me geld terug.
Edit; het is dus echt zaterdag daar... Sony support is dicht en de centrale helpdesk van mycom ook. hopen dat ik voor maandag een oplossing vind (of juist weet dat dit totaal niet hoort). ps. weet iemand wat de "niet goed, geld terug garantie" is van Mycom?
Ik moet zeggen dat mijn ATI Radeon met 512mb het prima doet, maar ik draai dan ook geen nieuwe games (daarvoor heb ik een PS3
edit:
dit zie ik nu.

en dit hoorde ik te zien (behalve dat chinees)

[ Voor 18% gewijzigd door The Inquisitor op 07-08-2010 13:15 ]
Kijk eens even of je rare processen heb. Of zet het tabje met je processen is hier neer.The Inquisitor schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 12:59:
[...]
ja sorry,.... ik word niet echt positief als ik een laptop 7 dagen in bezit heb en het nog slechter doet dan moet Dell latitude met XP...
anyway, ik ga even de Sony Vaio Support lijn bellen... ik hoop dat die open zijn eigenlijk. is het niet op te lossen wil ik hem terug sturen naar mycom en me geld terug.
Edit; het is dus echt zaterdag daar... Sony support is dicht en de centrale helpdesk van mycom ook. hopen dat ik voor maandag een oplossing vind (of juist weet dat dit totaal niet hoort). ps. weet iemand wat de "niet goed, geld terug garantie" is van Mycom?
Ik moet zeggen dat mijn ATI Radeon met 512mb het prima doet, maar ik draai dan ook geen nieuwe games (daarvoor heb ik een PS3) maar toekomst gericht is die betere 1GB kaart niet gek.
edit:
dit zie ik nu.
[afbeelding]
en dit hoorde ik te zien (behalve dat chinees)
[afbeelding]
Oké, ga ik doen. toch bedankt voor je moeite!Yorin schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 14:23:
Ik zou het ook niet weten, ik zou morgen maar eens met Sony bellen.
Ps. enig idee waarom mijn processor op 100% bleef staan tot een reboot?
Heb geen idee of het werkt, maar alle beetjes helpen
Als je op broncontrole klikt kan je zien hoe snel de processor geklokt is op dat moment.
het groene lijntje vertelt niet alles.
Geen idee. Misschien omdat er 100 (!) processen draaien?The Inquisitor schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 14:28:
[...]
Oké, ga ik doen. toch bedankt voor je moeite!
Ps. enig idee waarom mijn processor op 100% bleef staan tot een reboot?
Als je in taakbeheer bij de tab processen op de knop "Processen van alle gebruikers weergeven" drukt en dan een screenshot maakt, dan kunnen we zien welk proces veel geheugen / CPU verbruikt.
Ik zag dat je wel erg veel problemen hebt dus misschien is het wel beter om gewoon windows opnieuw te installeren.
true, maar dat is dus het resultaat van alle bloatware, waarmee we weer bij het volgende punt uitkomen:Microgranules schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 16:12:
[...]
Geen idee. Misschien omdat er 100 (!) processen draaien?
en dat is sowieso ERG aan te raden als er zoveel troep opstaat.Ik zag dat je wel erg veel problemen hebt dus misschien is het wel beter om gewoon windows opnieuw te installeren.
Het enige wat eigenlijk handig is, is Vaio Care en Vaio Controll
Ik heb namelijk grote problemen met deze adapter en de theorie dat de Atheros alleen faalt als er over gegaan wordt op bekabeld is onjuist. De Atheros faalt ook zonder dat er wordt overgegaan op de kabel.
Windows herkent het probleem. Troubleshooter geeft aan dat er een probleem kan zijn met de adapter of accespoint maar de accespoint is goed. dus dan ligt het aan de adapter. Maar ik heb de meest up to date driver al geïnstalleerd. En aangezien ik niet de enigste ben met een VAIO geloof ik niet dat ik de enigste ben met dit probleem.
Ik heb niet dezelfde problemen die jij beschreven hebt... wél heb ik 1x last gehad dat niets meer werkte (internet) zowel draadloos als bekabeld werkte 'ineens' niet meer... erg vreemd.Anoniem: 282048 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 08:29:
ff een kickje maar hebben meer mensen problemen met de Atheros AR9285 driver? Ik poste het een paar dagen geleden al, een paar posts omhoog dus. Maar blijkbaar is het belangrijker om elkaar up to dat te houden over wanneer zijn of haar custom VAIO binnenkomt dan om in te gaan op een vraag van een VAIO user.
Ik heb namelijk grote problemen met deze adapter en de theorie dat de Atheros alleen faalt als er over gegaan wordt op bekabeld is onjuist. De Atheros faalt ook zonder dat er wordt overgegaan op de kabel.
Windows herkent het probleem. Troubleshooter geeft aan dat er een probleem kan zijn met de adapter of accespoint maar de accespoint is goed. dus dan ligt het aan de adapter. Maar ik heb de meest up to date driver al geïnstalleerd. En aangezien ik niet de enigste ben met een VAIO geloof ik niet dat ik de enigste ben met dit probleem.
heb veel geprobeerd maar niets werkte, toen de drivers van de sony site gehaald, oude verwijderd (via dat programma) en nieuwe erop gezet. na een reboot werkte het nog niet, dus weer begonnen met herstellen en andere shit en uiteindelijk had ik eindelijk weer verbinding.
of me LAN nog werkt weet ik niet, heb ik niet meer getest. zal het zo even doen voor je
dat is namelijk het tijdstip waarop de meeste studenten hun spul kopen.
Dan kan je beter online kopenAnoniem: 137397 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:17:
Dus er zit geen witte met i5 processor aan te komen tenzij ik em zelf configureer nu? Ik koop em toch het liefst in de winkel i.v.m. die bekende piep en eventuele andere defecten waarbij het toch handiger is als er een winkel tussen zit.
Als er niemand reageert op je post, kun je er toch van uit gaan dat niemand het probleem heeft? Ik heb namelijk nooit problemen met de Atheros, ook niet als ik overga van bekabeld naar draadloos of andersom.Anoniem: 282048 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 08:29:
ff een kickje maar hebben meer mensen problemen met de Atheros AR9285 driver? Ik poste het een paar dagen geleden al, een paar posts omhoog dus. Maar blijkbaar is het belangrijker om elkaar up to dat te houden over wanneer zijn of haar custom VAIO binnenkomt dan om in te gaan op een vraag van een VAIO user.
Dus negeren is makkelijker dan ff laten weten dat je het zelf niet hebt voordat je weer replyed op een ander's zijn custom VAIO samenstellingKaiseRRuby schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:10:
[...]
Als er niemand reageert op je post, kun je er toch van uit gaan dat niemand het probleem heeft? Ik heb namelijk nooit problemen met de Atheros, ook niet als ik overga van bekabeld naar draadloos of andersom.
-laat maar-
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 282048 op 09-08-2010 14:23 ]
Er zijn ook genoeg mensen die niet op mijn posts reageren maar dat betekent niet dat helemaal niemand die het leest het weet tochKaiseRRuby schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:10:
[...]
Als er niemand reageert op je post, kun je er toch van uit gaan dat niemand het probleem heeft? Ik heb namelijk nooit problemen met de Atheros, ook niet als ik overga van bekabeld naar draadloos of andersom.
Daarnaast wordt er de laatste tijd -en eigenlijk het hele topic lang al- meer gepraat over oplossingen voor de piep en de resultaten van de BIOS update dan over de custom VAIO's. De meeste mensen die al hun custom specs posten stellen daar ook gelijk een aantal vragen bij / over, die ook weer beantwoord "moeten" worden.
Om deze post toch nog enigszins nuttig te maken kan je als mogelijke oplossing de draadloze netwerk driver eerst verwijderen via apparaatbeheer en dan de originele installeren (aangezien de nieuwste blijkbaar ook niet werkt).
Dat je de tekst op het blue screen niet kan lezen komt waarschijnlijk ook door een driver probleem. Heb je de nieuwste al geïnstalleerd (v10.7)?
Processor: Intel® CoreTM i5-450M, 2,40GHz
Besturingssysteem: Legitieme Windows® 7 Home Premium
Afwerkingen: Wit
Harde schijf: 500 GB Serieel ATA (5400 rpm)
Geheugen: 6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
Optisch station: DVD-station
Display: 39,4 cm LCD, 1366x768 + camera
Grafische kaart: ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
Microsoft 2010 & Adobe Acrobat: Office 2010 Starter
Internet security: Geen bescherming
Adobe Creation: Zonder Adobe® Creation
Adobe® Lightroom®: Zonder AdobePhotoshopLightroom
Tevens meegeleverd
Toetsenbord: Toetsenbord: US Int
Batterij: Batterij werkt maximaal 3 uur
AC-adapter: 1 AC-adapter
Draadloos LAN: Draadloos LAN + Bluetooth®
HDMI(TM) uitgang: HDMI(TM) uitgang
Poorten: Poorten: 3 USB + 1 e-SATA/USB
Geheugenkaartlezer: SD- en MS-geheugenkaartsleuf
Documentatie: Nederlandstalig documentatie
Besturingssysteem: Besturingssysteem: NL of EN
Prima pc voor dat geld lijkt me? Die zo ook wel 3 jaar mee zou moeten kunnen..
edit, nu gelukkig wel een bevestiging gehad
Mocht het ding nou niet deugen of iets anders, geldt die wet dat je binnen 7 dagen kan retourneren en je geld terug kan krijgen ook op deze zelf geconfigureerde laptops?
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 137397 op 09-08-2010 17:02 ]
Ik heb lang getwijfeld en kwam steeds ook bij een MBP uit maar mijn budget en het grondig doorlezen van dit topic, heeft mij doen besluiten toch voor de Vaio te gaan
Geen Bluray nodig (nog) dus vandaar de dvd
Artikelnummer : VPCEB2X5E
Productomschrijving : Notebook VPC-EB2X - Persoonlijke
Prijs : 978,99
Optisch station : DVD-station
Harde schijf : 320 GB Serieel ATA (7200 rpm)
Documentatie. : Engels documentatie
Documentatie : Nederlandstalig documentatie
Display : 39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
Grafische kaart : ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
Afwerkingen : Glossy wit
Toetsenbord : Toetsenbord: US Int
Toetsenbord. : Engels int. toetsenbord
Poorten : Poorten: 3 USB + 1 e-SATA/USB
Internet security : McAfee® - 60 dagen bescherming
AC-adapter : 1 AC-adapter
Adobe Acrobat : 1 AC-adapter
HDMI(TM) uitgang : HDMI(TM) uitgang
Besturingssysteem. : Engelstalig besturingssysteem
Adobe® Lightroom® : Zonder AdobePhotoshopLightroom
Microsoft 2010 & Adobe Acrobat : Office 2010 Starter
Voor mijn bureau thuis het beeldscherm van mijn trouwe ros, de Compaq Presario, vervangen voor de HP x23LED en ben er tevreden mee.
Nu ben ik alleen nog op zoek naar een (relatief) goedkope dock-achtig ding om niet steeds 10 kabeltjes los/vast te maken, als ik de laptop wil meenemen. Zelf al gekeken naar wat standaards maar daar zit geen USB hub op http://www.bol.com/nl/p/c...00000006829306/index.html
Hebben jullie ervaring met docks?
[ Voor 19% gewijzigd door Pjoter op 09-08-2010 17:26 . Reden: extra info :) ]
Weet jij trouwens toevallig of glossy wit bij de 2e serie nog steeds die blokjes zijn en de gewone witte de matte met glittertjes onder het toetsenbord?
daar gaat me laptop van 8 dagen oud
wat is die c3/c6 support dan , ?
oja nog een vraagje , ik heb nu een i3 processor erin zitten , als hij over een tijdje te langzaam is , zou die dan upgradebaar zijn naar een i5? , lijkt me dat het moederbord en de voeding hetzelfde is op een i5 vaio?
ahum? heb je niet gewoon het vinkje verwijderd bij taakbeheer? ik meen te hebben gelezen dat je hem zo kon instellen dat alleen de fysieke kernen getoond worden.The Inquisitor schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:32:
Hummm zelfs de Vaio link gozers weten NIET waarom mijn hypertreading is verdwenen... systeemherstel gedaan en maakt niet uit, nu word me aangeraden om C: disk te herstellen naar fabrieksinstellingen... en anders terug naar de fabriek... bleh
support voor een bepaalde slaapstand die de processor ingaat op het moment dat je niets doetrutger465 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:49:
me piep is gelukkig opgelost door cpu c3/c6 support op disabled te zetten
wat is die c3/c6 support dan , ?
ja dat kan, je kan de processor er zo uittrekken en een nieuwe erin stoppen.oja nog een vraagje , ik heb nu een i3 processor erin zitten , als hij over een tijdje te langzaam is , zou die dan upgradebaar zijn naar een i5? , lijkt me dat het moederbord en de voeding hetzelfde is op een i5 vaio?
echter, een nieuwe kost $369 uit het hoofd, dus je bent vooral aangewezen op 2e hands.
[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 09-08-2010 17:52 ]
Heb je hyperthreading niet gewoon in de BIOS uitgezet?The Inquisitor schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:32:
Hummm zelfs de Vaio link gozers weten NIET waarom mijn hypertreading is verdwenen... systeemherstel gedaan en maakt niet uit, nu word me aangeraden om C: disk te herstellen naar fabrieksinstellingen... en anders terug naar de fabriek... bleh
Nee dat is het echt niet, gechecked en alAnoniem: 303530 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:50:
[...]
ahum? heb je niet gewoon het vinkje verwijderd bij taakbeheer? ik meen te hebben gelezen dat je hem zo kon instellen dat alleen de fysieke kernen getoond worden.
waar zie jij hyperthreading staan in de BIOS? of ik ben blind maar ik heb 3x gekeken en hij staat er echt niet tussen... alleen virtualisation technology.KaiseRRuby schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:06:
[...]
Heb je hyperthreading niet gewoon in de BIOS uitgezet?
Was het eerste wat ik me op kwam. Heb het wel eens gezien bij een Acer geloof ik. Ik heb geen idee waar het hier staat als ik eerlijk ben.The Inquisitor schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:11:
[...]
Nee dat is het echt niet, gechecked en altoch bedankt voor de suggestie, soms is een oplossing erg simpel.
[...]
waar zie jij hyperthreading staan in de BIOS? of ik ben blind maar ik heb 3x gekeken en hij staat er echt niet tussen... alleen virtualisation technology.
Ik zal even in mijn BIOS kijken. Moment.
Edit: Stomme reactie weer van me. Ik zie het ook niet staan, sorry. Ik zal je even helpen met zoeken.
[ Voor 8% gewijzigd door KaiseRRuby op 09-08-2010 18:29 ]
Anoniem: 369398
Gelukkig dat ik iig goed zieKaiseRRuby schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:20:
[...]
Was het eerste wat ik me op kwam. Heb het wel eens gezien bij een Acer geloof ik. Ik heb geen idee waar het hier staat als ik eerlijk ben.
Ik zal even in mijn BIOS kijken. Moment.
Edit: Stomme reactie weer van me. Ik zie het ook niet staan, sorry. Ik zal je even helpen met zoeken.
Geen probleem, ik ben al lang blij dat je mee denkt!
Het leek mij ook logisch dat het in de BIOS zou zijn, en de Sony helpdesk man dacht het ook, maar het staat er echt niet tussen
Werd dacht ik al eens eerder gevraagd en er kwam 'nee' uit.Anoniem: 369398 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:20:
Vraagje, is het ook mogelijk om bij sony-style, het land op duitsland te zetten, en dan de 17 inch te configureren om hem vervolgens naar nederland te laten verzenden?
Of het is niet mogelijk, of je betaald invoer rechten en dan ben je sowieso niet goedkoper uit
Bij mij was de eerste geschatte levertijd 4-5 weken maar kreeg dezelfde dag als de bestelling al bericht dat mijn eisen werden gemaakt, daarna niks meer gehoord. Weet niet of dat standaard isAnoniem: 137397 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:29:
Mooie configuratieHoe lang zeiden ze bij jou dat de levertijd zou zijn?
Weet jij trouwens toevallig of glossy wit bij de 2e serie nog steeds die blokjes zijn en de gewone witte de matte met glittertjes onder het toetsenbord?
Ik ben bij de mediamarkt geweest en daar hadden ze de nieuwe serie (2e) staan en daar zag ik, voor zover ik me kan herinneren, geen glitters maar gewoon witte toetsen
Iemand ervaring met een simpel dock voor de laptop?
Bij mij was de geschatte levertijd ook 4-5 weken iddPjoter schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:15:
[...]
Bij mij was de eerste geschatte levertijd 4-5 weken maar kreeg dezelfde dag als de bestelling al bericht dat mijn eisen werden gemaakt, daarna niks meer gehoord. Weet niet of dat standaard isIn dit topic gelezen dat het bij iemand 16 dagen duurde, laten we t hopen
Ik ben bij de mediamarkt geweest en daar hadden ze de nieuwe serie (2e) staan en daar zag ik, voor zover ik me kan herinneren, geen glitters maar gewoon witte toetsen![]()
Iemand ervaring met een simpel dock voor de laptop?
De toetsen zijn bij de 2e serie ook gewoon wit hoor, maar bedoel het gedeelte onder het toetsenbord
Hallo iedereen,
Ik zit met een paar vragen en ik hoop dat jullie hier mij duidelijkheid over kunnen geven
Ik zoek een laptop voor school(ICT-opleiding) en thuis gebruik.(Ik wil de desktop eruit hebben).
Mijn gebruik is dus voor school de nodige specificatie's zijn: ' Intel dual core processor met 64bit met VT-ondersteuning, DRR2 of DDR3 geheugen - minimaal 4 GB, videokaart met minimaal directX 10 ondersteuning, Harddisk - minimaal 250 GB (aanbevolen 320 GB of groter), DVD+/-RW brander, Netwerkaansluiting zowel bedraad als draadloos, Beeldscherm min. 15(aanbevolen 17), Besturingssysteem Windows XP of Windows 7 (professional, geen home editie). Let bij aanschaf ook op gewicht, duurzaamheid, capaciteit accus en goede garantieregeling: minimaal 2 jaar. '
Mijn oog is dus gevallen op uit de notebook BBG, de Sony Vaio VPCEB2Z1E/BQ.
Hierbij de volgende vragen, in de BBG staat dat de Intel Core i5 430m geen Intel VT-d-virtualisatie ondersteund. Is dit probleem, als ik de optie Intel® CoreTM i5-520M, 2,40GHz met 3 MB L2/L3 Cache verholpen, deze ondersteunt wel Intel VT-d-virtualistatie. Is dit correct?
Veranderingen zijn:
Intel CoreTM i5-430m,2,26Ghz naar Intel coreTM i5-520 2,40Ghz
3 GB 1066MHz DDR3-SDRAM naar 6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
39,4 cm LCD, 1366x768 + camera naar 39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
ATI MobilityRadeonHD5470 512MB naar ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
320 GB Serieel ATA (5400 rpm) naar 320 GB Serieel ATA (7200 rpm)
Veranderd de snelheid dramatisch als ik voor een 7200 rpm schrijf ga i.p.v. de 5400 rpm schrijf kies?
Aangezien ik voor school ook nog een e-sata externe hdd moet aanschaffen.
Er kan alleen een Windows 7 home premium versie gekozen worden maar moet een Windows 7 professional i.v.m. school, betaal ik hier extra voor, of moet ik alsnog een Windows 7 versie professional apart aanschaffen?
Anoniem: 343358
Mooi zo, scheelt een hoop gedoeThe Inquisitor schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:57:
Goed nieuws, nu ik via Vaio Care het systeem heb hersteld naar fabrieksinstellingen (formateren en alles) zijn de "4 cores" weer terug
Was niet mogelijk.Anoniem: 343358 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:50:
[...]
Mooi zo, scheelt een hoop gedoeMja, hopen dat het niet weer zomaar gebeurt. Ik lees op verschillende fora's dat het wel BIOSmatig in te stellen (aan/uit) is, maar dus niet in jouw Vaio?
Ook niet bij de Vaio van KaiseRRuby, die beste man heeft het nog voor mij gecontroleerd
Anoniem: 369447
Sorry I speak french and little english only.
The 17.3" with 2 hard drives spaces available?
Thank you,
Regards.
Tom.
I thought there was a topic one the F11 forum that it would be possible if you are willing to sacrifice your cd/dvd/bd drive, think it would be similair for this version.Anoniem: 369447 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 02:27:
Hello,
Sorry I speak french and little english only.
The 17.3" with 2 hard drives spaces available?
Thank you,
Regards.
Tom.
[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-F11 Series topic
[ Voor 23% gewijzigd door Greatsword op 10-08-2010 09:26 ]
Anoniem: 369003
Vorige week heb ik een nieuwe Vaio VPCEB2M1E gekocht (15", i3, 4GB, 320GB, Windows 7 x64)
Ik ben erg tevreden over de hardware, maar de software bezorgt wel wat hoofdpijn...
Heb alle software updates uitgevoerd. Ook de bios voor het piep probleem (dat daarna ook opgelost was)
Meteen na installatie werkte het touchpad niet. Na een herinstallatie nog steeds niet. Pas na het installeren van een andere Alps driver (van een HP configuratie) werkte de touchpad wel.
De webcam werkt ook niet. Er zijn geen drivers en kan deze ook nergens vinden.
De netwerk driver heeft moeite met netwerk shares. Een share wordt pas gevonden nadat de share op ip adres gepinged is.
Zijn er meer gebruikers met deze problemen? En is er een oplossing?
Komt het doordat er nog weinig goede x64 drivers zijn?
Ik hoor graag jullie reacties
Mvg
Dave Doorenbosch
probeer eens yawcam te installeren ( google ) daarmee gebruik ik me webcam
touchpad werkte bij mij gewoon met een nieuwe installatie zonder extra drivers , dus dat is wel raar....
webcam moet je openen met Arcsoft webcam compagnon 3
Toen ik het programma (Arcsoft) dat was voorgeïnstalleerd probeerde te benutten, bleek dat mijn trial al was verlopen, terwijl ik de laptop pas één dag in mijn handen had..
Nogal belachelijk, maar goed, ik ging het verder toch niet gebruiken
Overigens, voor de mensen die de "idle" functie van de processor hebben disabled, ben ik de enige waarbij de processortemperatuur van 20 graden naar 40 graden oploopt als je de idle functie disabled?
[ Voor 39% gewijzigd door Yousif op 10-08-2010 18:23 ]
Ik heb bij mij niet naar de temperaturen gekeken maar ik hoorde de fan wel een stuk harder blazer dan normaal, en de fansnelheid wordt automatisch hoger als de processor warmer wordt.
Je zet namelijk ook het energie beleid uit voor CPU die niets doet. Normaal wordt waarschijnlijk de kloksnelheid en voltage omlaag gezet en als je dat uitzet wordt ie natuurlijk warmer.
Ik heb die optie weer aangezet want ik vond die fan best hard blazen en behoorlijk irritant en die piep is toch niet erg hard bij mij.
En die software is bijna altijd nutteloos. Verbruikt alleen maar resources en meestal kan je het in Windows zelf ook al. Daar moet je een laptop dus niet op kopen.
Anoniem: 113257
Ik heb de i5 430m. Dat betekend dus dat ik ook geen VT-d-Virtualisatie heb. Ik ga er van uit dat VT-d-virtualisatie virtualisation technology betekend. Die stond bij mij op disabled in de BIOS, maar heb niet gekeken of ik het aan kon zetten.Gangster93 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:42:
(aangezien ik in het topic '[NBBG Aanschaf] Mainstreamnotebook Augustus 2010' geen antwoord krijg, wil ik het graag hier proberen!)
Hallo iedereen,
Ik zit met een paar vragen en ik hoop dat jullie hier mij duidelijkheid over kunnen geven
Ik zoek een laptop voor school(ICT-opleiding) en thuis gebruik.(Ik wil de desktop eruit hebben).
Mijn gebruik is dus voor school de nodige specificatie's zijn: ' Intel dual core processor met 64bit met VT-ondersteuning, DRR2 of DDR3 geheugen - minimaal 4 GB, videokaart met minimaal directX 10 ondersteuning, Harddisk - minimaal 250 GB (aanbevolen 320 GB of groter), DVD+/-RW brander, Netwerkaansluiting zowel bedraad als draadloos, Beeldscherm min. 15(aanbevolen 17), Besturingssysteem Windows XP of Windows 7 (professional, geen home editie). Let bij aanschaf ook op gewicht, duurzaamheid, capaciteit accus en goede garantieregeling: minimaal 2 jaar. '
Mijn oog is dus gevallen op uit de notebook BBG, de Sony Vaio VPCEB2Z1E/BQ.
Hierbij de volgende vragen, in de BBG staat dat de Intel Core i5 430m geen Intel VT-d-virtualisatie ondersteund. Is dit probleem, als ik de optie Intel® CoreTM i5-520M, 2,40GHz met 3 MB L2/L3 Cache verholpen, deze ondersteunt wel Intel VT-d-virtualistatie. Is dit correct?
Specs i5 430m
Specs i5 520m
Even googelen doet wonderen.
Ik heb ooit eens een testje gepost van mijn HDD. Ik heb eerlijk gezegd geen zin om die op te zoeken.Veranderingen zijn:
Intel CoreTM i5-430m,2,26Ghz naar Intel coreTM i5-520 2,40Ghz
3 GB 1066MHz DDR3-SDRAM naar 6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
39,4 cm LCD, 1366x768 + camera naar 39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
ATI MobilityRadeonHD5470 512MB naar ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
320 GB Serieel ATA (5400 rpm) naar 320 GB Serieel ATA (7200 rpm)
Veranderd de snelheid dramatisch als ik voor een 7200 rpm schrijf ga i.p.v. de 5400 rpm schrijf kies?
Aangezien ik voor school ook nog een e-sata externe hdd moet aanschaffen.
Daarvoor moet je even met Sony bellen.Er kan alleen een Windows 7 home premium versie gekozen worden maar moet een Windows 7 professional i.v.m. school, betaal ik hier extra voor, of moet ik alsnog een Windows 7 versie professional apart aanschaffen?
Om je toch maar even te helpen:devilsnight schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 00:56:
Had geen flauw idee dat het in de TS zou staan, want ik ging ervan uit dat dit mijn eigen fout was, dat ik het zelf had verwijderd misschien. Maar danke
Voor zover ik weet heb je "sony shared library" en "vaio event service" nodig
Hier kun je die dingen downloaden: http://support.vaio.sony.eu/computing/vaio/index.aspx
(eerst even je model selecteren en dan krijg je de lijst met die dingen)
Dat had Microgranules dus ook al gedaan..Yousif schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 01:17:
[...]
Om je toch maar even te helpen:
Voor zover ik weet heb je "sony shared library" en "vaio event service" nodig
Hier kun je die dingen downloaden: http://support.vaio.sony.eu/computing/vaio/index.aspx
(eerst even je model selecteren en dan krijg je de lijst met die dingen)
Even wat anders, ben ik er mooi gisteren achter gekomen dat ik dus ook die beruchte piep heb... het was in de nacht dus stil en ik werkte op de accu met USB stick aangesloten, en ja hoor, toen hoorde ik hem.Handige info
Vaio drivers en documenten.
Hieronder een aantal belangrijke drivers:
* BIOS update. Volgens Sony is er na het installeren van deze update een betere ventilator management. Ook is er een kleine kans dat de piep weg is.
* Vaio Event Service en Sony Shared Library voor het werkend krijgen van de FN-toetsen.
* Nieuwste ATI videokaart driver (v 10.7).
Begrijpelijk dat mensen daar last van hebben... wat een *** gehoor is dat zeg.
BIOS update had ik al gedaan, gelukkig werk ik bijna nooit op accu
voelen jullie ook een bepaalde speling rondom het display? ik kan het gewoon indrukken en heb helemaal niet het idee dat het een stevige rand is
Anoniem: 297917
nou aangezien ik daar nooit met mijn vingers zit.. nee. Maar heb je weleens op het gedeelte boven de pijltoetsen gedrukt..? nogal flexibel. Sowieso als ik type dan rammelt het toetsenbord ook een beetje. Vooral bij het nummerieke toetsenbordje rechts. Heel erg degelijk is de vaio niet.The Inquisitor schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 21:36:
vraagje aan de bezitters;
voelen jullie ook een bepaalde speling rondom het display? ik kan het gewoon indrukken en heb helemaal niet het idee dat het een stevige rand ishebben jullie dit ook?
Ik heb het ook. Speling rond het display en op wat plekjes rond het toetsenbord.The Inquisitor schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 21:36:
vraagje aan de bezitters;
voelen jullie ook een bepaalde speling rondom het display? ik kan het gewoon indrukken en heb helemaal niet het idee dat het een stevige rand ishebben jullie dit ook?
Rustig mee aan doen dus.
Thanks voor jullie reactie.KaiseRRuby schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 22:50:
[...]
Ik heb het ook. Speling rond het display en op wat plekjes rond het toetsenbord.
Rustig mee aan doen dus.
ik merkte het ook pas vandaag toen ik mijn beeldscherm even zat schoon te maken (stofmagneet
idd zoals red bird zegt voelt het hetzelfde als het stukje nummerieke toetsenbord, alhoewel ik er daar niet echt last van heb (je ziet het wel als je goed kijkt, en voelt het als je het 'wilt' voelen) maar ik heb er geen last van.
scherm eigenlijk ook niet, maar vond het vreemd toen ik het voelde... had wel iets solides verwacht eigenlijk.
ik begrijp dat er via VAIO care (je zult wel gelinkt worden naar VAIO herstelcentrum) kan je recoverydiscs maken, maar dit kost 3 (!!) dvd's, is dit echt zinvol?
ik heb al een hersteldisc gemaakt via windows, omdat er daar om gevraagd werd maar die is zo klein dat het zelfs op een cd'tje had gepast... zonde van de DVD
is het nu zo dat die eerste (van die 3 discs) gewoon de hele recovery partitie kopieerd naar een dvd? dus met alle bloatware erop etc. en kan je, als bijvoorbeeld je HDD kaduk is, er een nieuwe inzetten en windows 7 installeren via die disc of is dat niet de bedoeling
echter, sony levert geen dvd mee? download dan ergens een image en dump deze op een externe hdd, is veel makkelijker
en waarvoor is die recovery disc die je via windows maakt dan...
En ik heb geen externe hdd...
Dus ik heb zelf niets aan die recovery disks gehad.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Anoniem: 106714
2 .Locate: HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Control \ Power \ PowerSettings \ 54533251-82be-4824-96c1-47b60b740d00 \ 5d76a2ca-e8c0-402f-a133-2158492d58ad
3. Change Attributes from 1 to 0.
4. Then, through the control panel - power - in the settings mode select power management processor. There will be an option disabling idle processor and high pitched noise immediately disappears.[/i]
Call me stupid, maar de laatste stap kan ik niet vinden. Iemand in het NL een duidelijkere uitleg. Ik zit ergens in energie beheer, maar dan haak ik af.

Is de pieptoon met deze methode opgelost bij iedereen? En wat voor gevolgen heeft dit/ wat doet het precies?Anoniem: 106714 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:03:
[i]1. Execute: "regedit"
2 .Locate: HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Control \ Power \ PowerSettings \ 54533251-82be-4824-96c1-47b60b740d00 \ 5d76a2ca-e8c0-402f-a133-2158492d58ad
4. Then, through the control panel - power - in the settings mode select power management processor. There will be an option disabling idle processor and high pitched noise immediately disappears.[/i]
Call me stupid, maar de laatste stap kan ik niet vinden. Iemand in het NL een duidelijkere uitleg. Ik zit ergens in energie beheer, maar dan haak ik af.
En hoor je de pieptoon ook niet als je geen usb-apparaten hebt aangesloten?
Wat is trouwens de capaciteit van de accu, hoeveel mAh? Ik zag namelijk dat je een reserve accu kon kopen die een capaciteit van 5000 mAh had. Is dit meer dan de standaard accu?
[ Voor 3% gewijzigd door maurice22 op 14-08-2010 22:40 ]

de studio 15 heeft een 56Wh exemplaar en de macbook 13"is uitgerust met een accu van 63,5Wh. in de gemiddelde notebook zitten 52Wh exemplaren.
je kan hier duidelijk zien dat er bespaard is op de accu..
http://www.notebookcheck....-BJ-Notebook.27201.0.html <-- aanrader
edit: de extended batterij zal wel 50% groter zijn, ofwel 60Wh.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 14-08-2010 22:58 ]
Bij mij is de pieptoon met deze methode niet opgelost, dus dit lost het probleem niet bij iedereen op. Het heeft dus niet echt gevolgen, maar de BIOS krijgt alleen één update.maurice22 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 22:35:
[...]
Is de pieptoon met deze methode opgelost bij iedereen? En wat voor gevolgen heeft dit/ wat doet het precies?
En hoor je de pieptoon ook niet als je geen usb-apparaten hebt aangesloten?
Bij mij is de pieptoon, ondanks dat ik geen usb-apparaten heb aangesloten toch te horen. Ik merkte dit toen ik m'n laptop van de netstroom afhaalde, omdat ik boven wat bestanden naar m'n externe hardeschijf wilde kopiëren.
Ga naar Energiebeheer. Selecteer een schema en klik op "De schema instellingen wijzigen". Daarna op "Geavanceerde energie-instellingen wijzigen". Blader dan naar "Energiebeheer voor processor" en als het goed is moet hier nu "Beleid voor niet-actieve processorstatussen uitschakelen" bij staan. Als je die optie uitschakelt, wordt het beleid dus uitgeschakeld en verdwijnt waarschijnlijk de piep, maar de accu tijd wordt minder en de laptop wordt warmer waardoor de fans meer toeren maken.Anoniem: 106714 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:03:
[i]1. Execute: "regedit"
Niet bij iedereen en voor het andere antwoord kan je even m'n reactie van een paar dagen terug lezen.maurice22 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 22:35:
[...]
Is de pieptoon met deze methode opgelost bij iedereen? En wat voor gevolgen heeft dit/ wat doet het precies?
...
Microgranules schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:37:
...
Ik heb bij mij niet naar de temperaturen gekeken maar ik hoorde de fan wel een stuk harder blazer dan normaal, en de fansnelheid wordt automatisch hoger als de processor warmer wordt.
Je zet namelijk ook het energie beleid uit voor CPU die niets doet. Normaal wordt waarschijnlijk de kloksnelheid en voltage omlaag gezet en als je dat uitzet wordt ie natuurlijk warmer.
Ik heb die optie weer aangezet want ik vond die fan best hard blazen en behoorlijk irritant en die piep is toch niet erg hard bij mij.
...