[Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series

Pagina: 1 ... 21 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 41 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst een vpceb1s1e gekocht. Nu sluit ik m graag aan op m'n tv via hdmi (dualscreen). Alles prima, totdat het tweede scherm (tv) ineens z'n kleuren verliest en groen, blauw etc wordt. Weet iemand wat het probleem is? Ik heb de drivers reeds opnieuw geïnstalleerd. Zowel die van viao zelf (via de support site) en van ati.

Het probleem lijkt zich niet voor te doen wanneer ik de tv 720p signaal geef ipv 1080p, terwijl ik een fullhd tv heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

en wat gebeurd er als je enkel op projector beeld geeft en je klep van je VAIO dicht doet?

(wel veranderen in vaio control dat de laptop niet standby gaat als je de klep dicht doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:49
syltheboy schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:12:
[...]

Bij mij is de pieptoon met deze methode niet opgelost, dus dit lost het probleem niet bij iedereen op. Het heeft dus niet echt gevolgen, maar de BIOS krijgt alleen één update.

Bij mij is de pieptoon, ondanks dat ik geen usb-apparaten heb aangesloten toch te horen. Ik merkte dit toen ik m'n laptop van de netstroom afhaalde, omdat ik boven wat bestanden naar m'n externe hardeschijf wilde kopiëren.
Same here. Mijn piep blijft als ik op accu draai. Met of zonder USB, dat maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De regedit truuk heeft mijn piep doen verhelpen ..thanks guys. De bios update alleen was niet genoeg.
Wel te hopen dat Sony ooit met een algehele oplossing komt, want de blazer draait momenteel op volle toeren.
Hele slechte zaak dat zoveel mensen hier last van hebben en al zo lang. Eigenlijk zou Tros Radar er een keer op afgestuurd moeten worden. Niemand die daar werkt die toevallig meeleest? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice22
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-08 12:14
Bereik je met deze methode eigenlijk hetzelfde als de regedit methode?

Disable C3/C6 Support in the BIOS

1. Reboot the computer
2. Press F2 multiple times at boot
3. When the BIOS setup screen appears, use the arrow keys to browse to the ADVANCED tab
4. Move down to CPU C3/C6 SUPPORT, press Enter, select DISABLED, and press Enter.
5. Use the arrow keys to move to the EXIT menu, select SAVE CHANGES and press Enter.

Please note that disabling CPU C3/C6 support will reduce the optimization of your VAIO's battery life.

http://genesis.sony-europ...49806&l=en_GB&m=VPCEB2B4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 16:49:
De regedit truuk heeft mijn piep doen verhelpen ..thanks guys. De bios update alleen was niet genoeg.
Wel te hopen dat Sony ooit met een algehele oplossing komt, want de blazer draait momenteel op volle toeren.
Ik heb de regedit truuk net ook geprobeerd en de piep is verholpen. Bij mij was de bios update alleen ook niet genoeg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-07-2024
Hallo,

Ik ben van plan een Sony Vaio E serie te bestellen bij www.sonystyle.nl,met de volgende specificaties:

-Processor: Intel® CoreTM i5-520M, 2,40GHz
-Harde schijf: 500 GB Serieel ATA (5400 rpm)
-Geheugen: 4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
-Optisch station: DVD-station
-Display: 39,4 cm LCD, 1920x1080, camera (15,5")
-Grafische kaart: ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
-Poorten: 3 USB + 1 e-SATA/USB
-Toetsenbord: Toetsenbord: US Int
-Glossy wit

Nu vraag ik mij nog af, kan ik hem beter met een snellere hardeschijf bestellen die minder capaciteit heeft dus de 320GB 7200rpm, of gewoon de 500GB 5400rpm. Merk ik dat verschil?
En is het handig om voor €50 extra van 4 naar 6 GB werkgeheugen te gaan, volgens mij is dat gewoon onzin?

En nog een vraagje, kan je op de sony vaio e naast video ook audio uitvoeren via de HMDI poort?

Groeten Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanduhr46
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-12-2023
Het verschil tussen 7200 en 5400 rpm is tegenwoordig niet zo heel groot meer hoor, je zult het verschil misschien een klein beetje merken maar dat is dan weer geheel afhankelijk van hetgeen je er met je laptop doet. Daarnaast is een 5400 over het algemeen wat stiller en gebruikt ie wat minder stroom wat je accuduur weer ten goede zal komen.

Wat betreft het geheugen, onzin is het nooit. Het is alleen de vraag of je het nodig hebt met hetgeen je op je laptop doet. Wil je bijvoorbeeld met grote photoshop documenten aan de slag of gebruik maken van 3D software dan kun je elke gigabyte gebruiken. Een gemiddeld computergebruiker heeft er echter niks aan, vandaar dat je bij de meeste mainstream laptops geen 6gb tegen zult komen. En last, over HDMI kun je zowel beeld als geluid overdragen dus het is mogelijk om je laptop bijvoorbeeld aan te sluiten op je TV. Kwestie van even goed instellen dat de audio via HDMI moet lopen en niet via de speakers van je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertR
Ok, Thanx voor de duidelijke andwoorden... Heb hem besteld, ben benieuwd hoe lang het duurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj0
  • Laatst online: 14-11-2024
Hey ik heb een kort vraagje waar jullie me misschien mee kunnen helpen. Ik heb een paar dagen gelden op aanraden van deze website een sony vaio VPCEB2Z1E gekocht. Vandaag toen ik met mn USB muis bezig was gewoon wat dingen op internet te doen "flipte" het aanwijsapparaat/muis ineens om geen enkele reden. Na rebooten deed linker muisknop op de laptop zelf het niet meer, ook het 2x tappen werkt niet meer om iets aan te klikken.

Nadat ik flink wat heb zitten zoeken en re-installeren (aanwijsapparaat drivers) en via configuratie scherm >muis de instellingen had bekeken, leek alles er goed uit te zien. Zelfs na een systeem herstel (naar 2 dagen terug toen ik hem net had) werkt de linker muisknop/tappen nog steeds niet. Rechter muisknop en aanwijzen/touchpad werken verder prima. Als ik bij muis opties de rechter muisknop de taak "klikken" toewijs kan ik wel klikken met de rechtermuisknop maar het maakt niet uit wat ik de linker toewijs, die doet het gewoon niet meer :S

Eerst dacht ik dat de knop misschien kapot was...wat raar zou zijn...maar toch (hij is pas 3/4 dagen oud). Maar dat lijkt niet logisch omdat klikken via 2x tappen ook niet werkt...

Ik ben geen leek op computer gebied, en heb veel van de obvious dingen al geprobeerd zoals jullie hebben gelezen. Maar ik heb nu echt geen flauw idee meer wat er mis zou kunnen zijn.... misschien dan toch een hardware defect? Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen, dat zou ik erg op prijs stellen.

Groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

installeer de laatste driver:
http://www.synaptics.com/support/drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 18:58
Zat te twijfelen tussen de Dell XPS 16 en HP Envy, maar deze Vaio E is qua specs, prijs en design ook verleidelijk. Echter de piep lijkt mij onacceptabel. Hoeveel van de Vaio E mensen hier hebben de piep issue (poll?) en is het geen idee om dit probleem als collectief te adresseren?

Zolang die piep niet verholpen wordt zal ik even wachten met aanschaf van Vaio E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj0
Al geprobeerd, werkte niet. Volgens mij is het ook geen Synaptics touchpad maar een Alps pad/drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj0
amark schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:33:
Zat te twijfelen tussen de Dell XPS 16 en HP Envy, maar deze Vaio E is qua specs, prijs en design ook verleidelijk. Echter de piep lijkt mij onacceptabel. Hoeveel van de Vaio E mensen hier hebben de piep issue (poll?) en is het geen idee om dit probleem als collectief te adresseren?

Zolang die piep niet verholpen wordt zal ik even wachten met aanschaf van Vaio E.
Mijn vaio heeft trouwens geen last van een piep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Kaj0 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:03:
[...]

Al geprobeerd, werkte niet. Volgens mij is het ook geen Synaptics touchpad maar een Alps pad/drivers?
klopt.

Alps pointing device for vaio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaj0 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:03:
[...]

ahh 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
amark schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:33:

Goed idee. Ik begin het aardig zat te worden dat er geen oplossing is voor die piep. Is het mogelijk om via Tweakers een brief te sturen naar Sony? Is er een mod oid die daar wat vanaf weet?

Verder wil ik graag een poll maken. Waar doe ik zoiets? Of zijn er andere mensen die er graag achteraan willen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertR
Hey mijne is besteld, krijg hem tussen 31 augustus en 7 september.

Maar nu heb ik gelezen dat de HD5650 in de Vaio underclocked is naar 450mhz ipv 650mhz :-( , dat zag ik ook bij http://www.notebookcheck....deon-HD-5650.27638.0.html, Als je daar dan bijvoorbeeld kijkt bij Battlefield bad company 2 op hoge settings, dan zie je bij 25.1 fps:
-Vaio VPC-EB1S1E/BJ
-Intel Core i5 430M 2.3GHz
-Mobility Radeon HD 5650 (450MHz), 1024MB (790MHz) , 8.14.10.0708
-4096MB RAM

En bij 31.6 fps:
-Studio 1749
-Intel Core i5 520M 2.4GHz
-Mobility Radeon HD 5650 (550MHz), 1024MB (800MHz) GDDR3 SDRAM, 8.14.10.0716
-4096MB RAM

Nu heb ik ook een I5 520M proccesor erbij besteld net als de stuid 1749 van dell, dus zou die vrijwel gelijk zijn, alleen bij de dell staat hij 100mhz hoger geclocked en speelt het spel veel beter. En ook bij Monder Warfare 2 zie je verschillen..

Nu is mijn vraag; Kan je op je vaio de kaart weer clocken naar 650mhz of iets minder? Zijn er mensen die dit gedaan hebben en heeft dit ook gevolgen voor de garantie?

Ik weet dat met de Ati Catalyst via ATI Overdrive je kaart wat hoger kan clocken omdat ik op mijn desktop de ATI HD4870x2 heb, maar is dit wel aan te raden bij de vaio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
RobertCivic schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:29:
Hey mijne is besteld, krijg hem tussen 31 augustus en 7 september.

Maar nu heb ik gelezen dat de HD5650 in de Vaio underclocked is naar 450mhz ipv 650mhz :-( , dat zag ik ook bij http://www.notebookcheck....deon-HD-5650.27638.0.html, Als je daar dan bijvoorbeeld kijkt bij Battlefield bad company 2 op hoge settings, dan zie je bij 25.1 fps:
-Vaio VPC-EB1S1E/BJ
-Intel Core i5 430M 2.3GHz
-Mobility Radeon HD 5650 (450MHz), 1024MB (790MHz) , 8.14.10.0708
-4096MB RAM

En bij 31.6 fps:
-Studio 1749
-Intel Core i5 520M 2.4GHz
-Mobility Radeon HD 5650 (550MHz), 1024MB (800MHz) GDDR3 SDRAM, 8.14.10.0716
-4096MB RAM

Nu heb ik ook een I5 520M proccesor erbij besteld net als de stuid 1749 van dell, dus zou die vrijwel gelijk zijn, alleen bij de dell staat hij 100mhz hoger geclocked en speelt het spel veel beter. En ook bij Monder Warfare 2 zie je verschillen..

Nu is mijn vraag; Kan je op je vaio de kaart weer clocken naar 650mhz of iets minder? Zijn er mensen die dit gedaan hebben en heeft dit ook gevolgen voor de garantie?

Ik weet dat met de Ati Catalyst via ATI Overdrive je kaart wat hoger kan clocken omdat ik op mijn desktop de ATI HD4870x2 heb, maar is dit wel aan te raden bij de vaio?
Even searchen in dit topic had wonderen gedaan.

Ik heb aardig wat testjes gepost met verschillende kloksnelheden overclocked via GPU clock tool oid. Verder hebben er nog meer personen testjes gepost. Even zoeken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey iedereen.
Ik overweeg een 14 inch basis Vaio E te kopen maar ik zit nog met een vraagje.
Wat zijn de ervaringen met de garantie en de service (bij defect of probleem) die jullie mij kunnen geven? Positief of negatief?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertR
@KaiseRRuby: sorry, zal in het vervolg beter zoeken...

Begrijp nu dat het overclocken goed mogelijk is, tot ong 625mhz.. Maar ik ben er nog steeds niet achter of het nou wel of niet mag in verband met de garantie, of hier heb ik overheen gelezen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het mag vast niet... maar ze kunnen er onmogelijk achter komen.

en als ze het echt niet willen, dan hadden ze het geblokkeerd: bij sommige modellen werkt de clock tool niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Er is volgens mij momenteel ook nog geen mogelijkheid om de graka definitief over te klokken. Bij die GPU clock tool moet je elke keer als de laptop overnieuw opgestart is, de tool ook herstarten en de clocks overnieuw instellen. Maar het is wel handig als er even een gegamed gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, iemand die mij kan helpen met mijn twijfels tussen de F12M1E/H en deze E-serie setup:

Intel® CoreTM i5-450M, 2,40GHz
Legitieme Windows® 7 Home Premium
Zwart
320 GB Serieel ATA (7200 rpm)
4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
DVD-station
39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
ATI MobilityRadeon HD5650 1GB

Prijs: 928,99 evt. 948,99 met glossy zwart ipv normaal zwart.

Ik zal de laptop voornamelijk gaan gebruiken voor multimedia, gamen en wat photoshop.
De F12M1E/H is 100 euro duurder. Is dat het waard? Er zit een iets zwakkere GPU in de F12 dan in de E-Serie, verder komt het allemaal redelijk overeen muv de iets zwakkere processor van de E (450M ipv 520M) en iets minder grote harde schijf. Ik zou ook nog de 520M kunnen nemen op de E-Serie maar is dat de 30 euro extra waard?
De F12 is naar mijn idee een degelijker apparaat (zo voelde dat althans in de media markt) en ik heb hem de volgende dag al waar ik bij de E serie een lange tijd moet gaan wachten tot alle onderdelen van configuratie weer beschikbaar zijn.
Oja, Blu-Ray is voor mij trouwens geen must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Het is ook een verschillend schermformaat he. het is niet een groot verschil, maar toch.

die verandering in CPU ga je in het dagelijks gebruik toch nooit merken, dus daar zou ik me niet druk om maken. kies gewoon degene die je mooi/degelijk of wat dan ook vind en dan komt het helemaal goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is de GPU in de ondergeclockte (450 mhz, standaard is 650) sony E trager dan de 330M uit de F, het verschil is igg niet denderend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanduhr46
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-12-2023
Vergis is me nu of was ook de 330M onderclocked in de F serie? Staat me iets van bij dat deze ook niet zo vlot was als bij sommige concurrenten. Toch heb je bij nvidia dan weer het voordeel dat je standaard waardes aan je gpu kunt meegeven zodat je gpu standaard overclocked, dan wel onderclocked is. Lijkt me toch dat voor ATI kaarten een dergelijke mogelijkheid moet bestaat.. ik als nvidia gebruiker zou alleen niet weten hoe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, maar dan ben je elke keer dat je gaat gamen aan het klooien met ATI gpu clock tool...
gevolgd door een bluescreen als je het iets te snel doet, of per ongeluk een verkeerde waarde intikt (mem @ 10010 mhz 8)7 )

bovendien zijn dat soort tweaks niet aan te raden voor de huis, tuin, en keukengebruiker die 'ff wat wil gamen', dan betaal ik liever €10 meer.
nevermind, ik ga toch wel tweaken ;)

over het algemeen zijn ze wel 15% overclockbaar, die van mij met 17% core en 27% voor het RAM, wat zich al snel vertaalt in een merkbare prestatiewinst, natuurlijk gaan de temps wel omhoog tenzij je toevallig een goed exemplar hebt waar het voltage drastisch omlaag kan :9

..maar dat is ATI, voor nvidia zal er ook wel een tooltje zijn

let me google that for you done
http://forum.notebookrevi...ia-gt-330m-pros-cons.html
gaat nog over de F ook ;)

edit: volgens deze review draait de GT330m wel gewoon op de standaard, hoge, clocks.
http://www.notebookcheck....1-E-Notebook.25724.0.html

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2010 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne nu een week geleden besteld en betaald.. Sindsdien niks meer gehoord. Je kunt niet inloggen ofzo op de website om de status of iets te bekijken of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties.
Ik heb net een goedkope EB1Z1E op een Duitse website gevonden. Het enige probleem is dat er dan een Duits toetesenbord inzit. Is dit te vervangen zodat ik er een gewone QWERTY in krijg en dat het ook werkt? Zitten er verder nog nadelen aan Duitse laptops. Ik kan de EB1Z1E niet vinden bij een Nederlandse webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:16
Ik heb het zelfde ik kan niet meer op de sony site kijken hoe het met mijn laptop staat, gaar! En ik kreeg vanochtend een mail van ze dat mijn laptop nu word klaargemaakt, maar in deze mail stond wel dat de verzendtijd met een week is verlengd, ook al zo vreemd. Hoe ging dat bij jullie? Kregen jullie je laptop zoals aangegeven of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd.. Ik kan überhaupt niet inloggen want mijn emailadres is niet bekend? :? Wanneer heb jij em besteld? Ik heb een mailtje gedaan aan de klantenservice maar die reageerden de vorige mailtjes ook al niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:52:
Bedankt voor de reacties.
Ik heb net een goedkope EB1Z1E op een Duitse website gevonden. Het enige probleem is dat er dan een Duits toetesenbord inzit. Is dit te vervangen zodat ik er een gewone QWERTY in krijg en dat het ook werkt? Zitten er verder nog nadelen aan Duitse laptops. Ik kan de EB1Z1E niet vinden bij een Nederlandse webshop.
Het nadeel is ook dat er waarschijnlijk een Duitse OS in zit. Verder weet ik niet hoe het met garanties zit, als je hem moet opsturen naar Duitsland als er wat mee is, ben je er mooi klaar mee.

Het verschil moet wel erg groot zijn als je het risico wil gaan nemen dat je garantie volledig verloopt, of je iets stuk maakt in je laptop door er een ander toetsenbord in te zetten. Kun je anders even een linkje geven naar die Duitse Vaio?
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:24:
Vreemd.. Ik kan überhaupt niet inloggen want mijn emailadres is niet bekend? :? Wanneer heb jij em besteld? Ik heb een mailtje gedaan aan de klantenservice maar die reageerden de vorige mailtjes ook al niet..
Mail anders even naar customersupport.nl@vaio-link.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoter
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 16:33
Jay-7AC schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:57:
Ik heb het zelfde ik kan niet meer op de sony site kijken hoe het met mijn laptop staat, gaar! En ik kreeg vanochtend een mail van ze dat mijn laptop nu word klaargemaakt, maar in deze mail stond wel dat de verzendtijd met een week is verlengd, ook al zo vreemd. Hoe ging dat bij jullie? Kregen jullie je laptop zoals aangegeven of niet
Mijn verzending is ook met een week verlaat. Misschien een nieuwe voorraad onderdelen zonder piep besteld? ;) Ik wacht rustig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KaiseRRuby schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:03:

Het nadeel is ook dat er waarschijnlijk een Duitse OS in zit. Verder weet ik niet hoe het met garanties zit, als je hem moet opsturen naar Duitsland als er wat mee is, ben je er mooi klaar mee.

Het verschil moet wel erg groot zijn als je het risico wil gaan nemen dat je garantie volledig verloopt, of je iets stuk maakt in je laptop door er een ander toetsenbord in te zetten. Kun je anders even een linkje geven naar die Duitse Vaio?
Ik zie dat hij nu derzeit nicht verfügbar is, maar dit was hem: http://www.amazon.de/Sony...ray-schwarz/dp/B00373LSBC
Voor 900,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die pauperlui reageren nooit op mijn mailtjes :{ Terwijl ze roepen dat je binnen een werkdag antwoord krijgt.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2010 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:40:
[...]

Ik zie dat hij nu derzeit nicht verfügbar is, maar dit was hem: http://www.amazon.de/Sony...ray-schwarz/dp/B00373LSBC
Voor 900,-
Dan kan je toch beter voor de EB2Z gaan?

pricewatch: Sony Vaio VPCEB2Z1E/BQ

De opvolger van de EB1Z, ook een i5 met 4gb, ati 5650 1gb en bluray speler. Plus een mat-zwarte polssteun ipv de piano-lak zwarte. Online nog goedkoper ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Sick Nick schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:46:
[...]

De opvolger van de EB1Z, ook een i5 met 4gb, ati 5650 1gb en bluray speler. Plus een mat-zwarte polssteun ipv de piano-lak zwarte. Online nog goedkoper ook.
Ik had exact dezelfde samenstelling, alleen de 500gb ingeruild voor een 320gb, en een FullHD.

858 euri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sick Nick schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:46:
[...]

Die heeft geen Full-HD scherm.
KaiseRRuby schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:53:
[...]

Ik had exact dezelfde samenstelling, alleen de 500gb ingeruild voor een 320gb, en een FullHD.

858 euri.
Dat is nu helaas veel duurder en niet alle onderdelen zijn voorradig atm. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Ik heb een Sony Vaio VPCEB1M1E en hierop zitten drie USB ingangen op, maar twee er van doen het maar. Wanneer ik op de ingang die raar doet een USB in steek dan gaat er wel een lampje branden op mijn USB stick wat er op doet lijken dat er wel stroom op staat, maar Windows herkent de USB-stick niet. Andere ingangen hebben totaal geen probleem met de USB-stick.

In de device manager heb ik onder Human Interface Devices maar twee USB Input Device staan, waar ik er drie zou verwachten. Uninstalleren van de USB devices onder USB-controllers en daarna kijken naar wijzigingen in het systeem levert geen verbeteringen op. Twee van de drie doen het, maar de derde geeft zelfde resultaat.

Zijn er mensen die ook met hun Vaio problemen hebben gehad :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoter
4Real schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:20:
Ik heb een Sony Vaio VPCEB1M1E en hierop zitten drie USB ingangen op, maar twee er van doen het maar. Wanneer ik op de ingang die raar doet een USB in steek dan gaat er wel een lampje branden op mijn USB stick wat er op doet lijken dat er wel stroom op staat, maar Windows herkent de USB-stick niet. Andere ingangen hebben totaal geen probleem met de USB-stick.

In de device manager heb ik onder Human Interface Devices maar twee USB Input Device staan, waar ik er drie zou verwachten. Uninstalleren van de USB devices onder USB-controllers en daarna kijken naar wijzigingen in het systeem levert geen verbeteringen op. Twee van de drie doen het, maar de derde geeft zelfde resultaat.

Zijn er mensen die ook met hun Vaio problemen hebben gehad :?
Kan het de eSATA/USB poort zijn? :)

• 4Real
Die zit aan de andere kant, het is de middelste van de drie. Niet dat je daar iets aan hebt maar toch :P

Verwijderd

Hoort het dat je na 10 dagen nog altijd alleen maar dat eerste mailtje hebt gehad dat je betaling verwerkt is en ze tussen 31-8 en 7-9 verwachten te leveren? In het mailtje staat namelijk ook dat ik nog een mail zou krijgen wanneer het ging gemaakt zou gaan worden maar heb nog altijd niks gekregen en ook de verdomde klantenservice mailt niet terug.

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik wil misschien ook een van deze sony's kopen, alleen zou ik er graag hackintosh/osx86 op willen draaien. Heeft iemand van jullie hier ervaring en/of info over? Op internet kan ik er niks over vinden. Ook geen pogingen

Mijn oog gaat uit naar een van deze 3:
VPCEA1S1E (14")
VPCEA2S1E (14")
VPCEA2X5E (14")

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

geen last van niet werkende USB poorten... alleen in de combiport kan ik me muis niet in stoppen, terwijl dat wel handig zou zijn zodat dat draadloze stickie aan de linkerkant zat (ben rechts uiteraard)

• syltheboy
  • Niet online
Ja, ik snap ook niet waarom ze alle 3 de usb poorten aan de rechterkant hebben geplaatst. Het zou toch veel handiger zijn geweest als ze er aan de linkerkant 2 en aan de rechterkant 2 hadden geplaatst, of in ieder geval aan de achterkant. Dat had de vorige laptop (Compaq) van m'n moeder in ieder geval.

• 4Real
Systeem helemaal opnieuw geïnstalleerd zodat ik zeker weet dat niet aan de software ligt en hij pakt niks wat er in de USB-poort gaat. Dat zal wel betekenen dat ik hem moet opsturen en hem voor drie weken kwijt ben ;(

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

balen voor je... dan is er toch echt iets mis.

• KaiseRRuby
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:52:
Hoort het dat je na 10 dagen nog altijd alleen maar dat eerste mailtje hebt gehad dat je betaling verwerkt is en ze tussen 31-8 en 7-9 verwachten te leveren? In het mailtje staat namelijk ook dat ik nog een mail zou krijgen wanneer het ging gemaakt zou gaan worden maar heb nog altijd niks gekregen en ook de verdomde klantenservice mailt niet terug.
Je zou er over kunnen denken om eens op te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg een 14 inch vaio E te kopen maar heb nog een vraagje:
wat zjin jullie ervaringen met garantie en service bij sony?
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amark
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:54:
Mijn oog gaat uit naar een van deze 3:
VPCEA1S1E (14")
VPCEA2S1E (14")
VPCEA2X5E (14")
Wat is precies de A2X5E ? Kan deze niet 1-2-3 vinden op sony site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 14:11:
Ik overweeg een 14 inch vaio E te kopen maar heb nog een vraagje:
wat zjin jullie ervaringen met garantie en service bij sony?
Thx!
Ik heb er weinig gebruik van gemaakt, de service is niet altijd even goed, maar sowieso niet veel slechter als overige merken. Het voordeel is dat Sony standaard al 2 jaar garantie geven en dat doen vele notebook merken niet (m.u.v. Toshiba, Asus etc.) en dat vind ik toch ook weer wat zeggen over het merk :)

het voordeel is dat Sony wel een leuke helpdesk heeft met een gigantisch irritant nummer, maar dan weet je iig. dat je met kundig (alhoewel...soms heb ik twijfels gehad) personeel praat en dat is altijd beter dan een winkelier bellen (tenzij je h'm ook bij Sony.nl besteld ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defusix
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-07 17:05
Ik weet dat het al gevraagd is, maar heeft iemand ervaring met deze laptop in combinatie met Ubuntu(of een andere vorm van linux)? Werkt de Fn toets bijvoorbeeld? (aangezien hier in windows extra software voor nodig is :| )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

amark schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:37:
[...]

Wat is precies de A2X5E ? Kan deze niet 1-2-3 vinden op sony site
Dat is wanneer je hem zelf samenstelt, daarbij heb je de volgende keuzes:

Processor:
- Intel® CoreTM i3-350M, 2,26GHz met 3 MB L2/L3 Cache
- Intel® CoreTM i5-430M, 2,26GHz met 3 MB L2/L3 Cache [ + 40.0 €]
- Intel® CoreTM i5-450M, 2,40GHz met 3 MB L2/L3 Cache [ + 40.0 €]
- Intel® CoreTM i5-520M, 2,40GHz met 3 MB L2/L3 Cache [ + 70.0 €]

Hardeschijf:
- 320GB (5400rpm)
- 320GB (7200rpm) [ + 30.0 €]
- 500GB (5400rpm) [ + 30.0 €]

Geheugen:
- 3 GB 1066MHz DDR3-SDRAM 1 x 2048 MB + 1 x 1024 MB
- 4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM 2 x 2048 MB [ + 20.0 €]
- 6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM 1 x 4096 MB + 1 x 2048 MB [ + 70.0 €]

Optisch station:
- DVD-station Leest en schrijft (DVD+-RW/+-R DL/RAM)
- Blu-ray Disc(TM) player Leest Blu-ray Disc(TM); (BD-R/-RE/-ROM/ DVD±RW/±R DL/RAM) [+ 50.0 € ]
- Blu-ray Disc(TM) writer Leest en schrijft Blu-ray Disc(TM); (BD-R/-RE/-ROM/ DVD±RW/±R DL/RAM) [+ 100.0 € ]

Display:
- 35,5 cm LCD, 1366x768 + camera
35,5 cm (14-inch) VAIO Display (1366 x 768) (16:9) met LED achtergrondverlichting + met "Motion Eye" digitale camera (0,30 megapixels)
- 35,5 cm LCD, 1600x900 + camera [+ 20.0 € ]
35,5 cm (14-inch) VAIO Display (1600 x 900) (16:9) met LED achtergrondverlichting + met "Motion Eye" digitale camera (0,30 megapixels)

En verdere specs:
- HDMI(TM) uitgang
- Poorten: 3 USB + 1 e-SATA/USB
- SD- en MS-geheugenkaartsleuf
- ATI MobilityRadeonHD5470 512MB

Zou het ook mogelijk zijn om de Ati HD5650 (1GB) aan te vragen voor deze laptop (14" dus). Ik weet dat ze bij Dell niet altijd alle mogelijkheden op de site hebben staan, maar dat je via de telefoon nog een hoop kunt regelen. Is dit bij Sony toevallig ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudBM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09-2023

ArnoudBM

Wat is een ondertitel?

Gisteren bij de MediaMarkt zag ik een model VPC-EB2A4E voor 729,-. Dit model kan ik echter niet vinden op de Sony-site (en ook ergens in dit forum)
De specs zijn volgens MM: i3 350M/4GB/320GB/Shared Intel/DVDRW

Wat is dat voor model?

ff een stukje vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

De EB2A is een model speciaal voor media-saturn gemaakt en ook alleen daar te koop. Het is in feite een EB2M maar dan een Intel GMA HD ipv de Ati 5470. De rest is hetzelfde qua specs (dus ook met bluetooth enzo). Enige andere afwijkende punt is de taal, de EB2A is alleen in het nederlands te installeren terwijl de rest van de E-serie in het nederlands of engels kan (keuze bij eerste keer aanzetten). Prima school-model dus als je geen zware grafische eisen hebt, gewoon lekker snel office/internet/media laptopje. Met een beetje rondkijken zal je hem bij veel mediamarkten overigens vinden voor 699 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Die Intel GMA is echt een drama, als je het mij vraagt. Voor de prijs van de 5650 moet je gewoon die videokaart erbij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik heb een Ati HD5470 en dat is een GPU die prima aan mijn eisen voldoet :) als ik wil draait'ie zelfs world in conflict op medium volgens notebookcheck.com :) Intel GMA zou ik sowieso niet aanraden, maar zoals gezegd ligt het er maar net aan wat je ermee doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Ik heb sinds 2 maanden de Sony Vaio VPC-EB1E8E, maar het snoer van het adapter is wel een beetje stug. Er komen namelijk steeds kronkels in en dat is eigenlijk wel een beetje storend, want ik moet hem regelmatig rechttrekken. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
syltheboy schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 23:20:
Ik heb sinds 2 maanden de Sony Vaio VPC-EB1E8E, maar het snoer van het adapter is wel een beetje stug. Er komen namelijk steeds kronkels in en dat is eigenlijk wel een beetje storend, want ik moet hem regelmatig rechttrekken. Hebben meer mensen hier last van?
Het spijt me hoor, maar als je jezelf aan zulke dingen gaat storen kun je niets meer kopen. Natuurlijk is een snoer stug. Er zitten elektriciteitskabels door. Natuurlijk komen er kronkels in.

Ik vind dat totaal niet storend en ook niet relevant. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Maar weet je, die van de Acer laptop van m'n moeder is toch echt een stuk minder stuk. Ik stoor me er ook niet echt aan, maar het is toch jammer dat het niet zo'n soepel snoer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

ik heb dat ook weleens, maar stoor me er niet aan nee. die van mijn Dell en Acer hebben idd allebei een flexibeler snoer maar ik weet niet wat beter is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Nou ja, er valt wel mee te leven hoor! :P Misschien wordt hij na verloop van tijd nog wel wat soepeler, omdat ik hem telkens in m'n tas moet gaan opbergen en hem op moet gaan rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

ah... nou dat doe ik sowieso niet, mijn snoer komt niet verder dan: zolder/bureau, trap af, eettafel en weer terug :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Oké, bij mij staat hij momenteel gewoon beneden op een salontafeltje en ik gebruik hem zowat iedere dag. Dan pak ik hem en ga ik lekker op de fauteuil zitten. Muizen doe ik lekker op de vlakke armleuning (heb een losse muis) en dat gaat prima. Vanaf volgende week moet ik hem iedere dag mee naar school nemen, dus dan zal hij thuis wat minder gebruikt gaan worden.

[ Voor 19% gewijzigd door syltheboy op 22-08-2010 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klantenservice bellen heb ik vaker geprobeerd ja. Sta je eerst 24 minuten in de wacht om vervolgens door een bijzonder slecht Nederlands sprekend persoon te woord te worden gestaan die je niet goed kunt wijsmaken wat je bedoelt.
Ook meerdere malen gemaild en ondanks dat ze pretenderen binnen 1 dag terug te mailen nog nooit wat gehoord. Ik heb er spijt van dat ik het ding besteld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 10:51:
Klantenservice bellen heb ik vaker geprobeerd ja. Sta je eerst 24 minuten in de wacht om vervolgens door een bijzonder slecht Nederlands sprekend persoon te woord te worden gestaan die je niet goed kunt wijsmaken wat je bedoelt.
Ook meerdere malen gemaild en ondanks dat ze pretenderen binnen 1 dag terug te mailen nog nooit wat gehoord. Ik heb er spijt van dat ik het ding besteld heb.
Dat wachten is behoorlijk bout ja, maar denk je dat het bij andere merken anders is? als je, en ik noem maar een willekeurig merk, Dell zou opbellen word je ook niet direct geholpen en zowel word je eerst 10x doorverbonden.

Een slecht Nederlandssprekende persoon heb ik nog niet meegemaakt... Bij de Playstation lijn heb ik wel vaker een Belg gehad, maar dat noem ik geen slecht sprekende... Toen ik de Vaio-lijn belde had ik een keurige man aan de lijn die mij beloofde dezelfde lijn terug te bellen omdat hij het met zijn collega's moest overleggen... het terugbellen gebeurde pas aan het eind van de dag, maar goed, hij heeft zijn belofte nagekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1cardo01
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De bios update hielp ook bij mij helaas niet. Ik heb een vraag over de volgende oplossing:
P-Nut schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:14:
YouTube: Vaio F Series Whining, High Pitch, Morse Code Fix VPCF115FM
YouTube: Sony Vaio High Pitched Sound / Whine

iemand dit geprobeerd

1. Execute: "regedit"

2 .Locate: HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Control \ Power \ PowerSettings \ 54533251-82be-4824-96c1-47b60b­740d00 \ 5d76a2ca-e8c0-402f-a133-215849­2d58ad

3. Change Attributes from 1 to 0.

4. Then, through the control panel - power - in the settings mode select power management processor. There will be an option disabling idle processor and high pitched noise immediately disappears.
Wat doet dit nou eigenlijk? Als het slecht voor je accu is, dan is dat natuurlijk ook niet wenselijk. Ik denk dat ik morgen weer naar Sony ga bellen zodat zij nog een poging kunnen wagen. Ik heb vorige maand afgesproken dat ik een maand zou wachten, als er dan nog geen softwarematig update was die het probleem zou verhelpen, dat ik dan weer zou bellen, die maand is al een week voorbij.... Dit word dan wel de 3e keer dat ik de laptop naar ze toestuur met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij schakel je daarmee de C states uit.
ofwel: je processor gaat niet meer idelen en draait altijd op 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amark
The Inquisitor schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 11:09:
[...]Dat wachten is behoorlijk bout ja, maar denk je dat het bij andere merken anders is? als je, en ik noem maar een willekeurig merk, Dell zou opbellen word je ook niet direct geholpen en zowel word je eerst 10x doorverbonden.
Bij Dell of HP nooit lang hoeven wachten aan de telefoon. In verleden werd bij Dell na kantoortijden doorgeschakeld naar helpdesk uit India. Werd toen goed geholpen, in het engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R1cardo01 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 12:03:
De bios update hielp ook bij mij helaas niet. Ik heb een vraag over de volgende oplossing:

[...]

Wat doet dit nou eigenlijk? Als het slecht voor je accu is, dan is dat natuurlijk ook niet wenselijk. Ik denk dat ik morgen weer naar Sony ga bellen zodat zij nog een poging kunnen wagen. Ik heb vorige maand afgesproken dat ik een maand zou wachten, als er dan nog geen softwarematig update was die het probleem zou verhelpen, dat ik dan weer zou bellen, die maand is al een week voorbij.... Dit word dan wel de 3e keer dat ik de laptop naar ze toestuur met hetzelfde probleem.
Een ideale oplossing is de regedit niet, maar hier werkt het prima, geen gepiep meer, alleen wat meer geblaas van de fan.
Laat Sony idd maar snel met een oplossing komen. De accu hier gaat nu ongeveer een uurtje mee ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

amark schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 12:32:
[...]

Bij Dell of HP nooit lang hoeven wachten aan de telefoon. In verleden werd bij Dell na kantoortijden doorgeschakeld naar helpdesk uit India. Werd toen goed geholpen, in het engels.
Oké dat kan, heb er geen ervaring mee, dus ik noemde ook maar een merk op (zoals ik al zei)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik wellicht gewoon pech gehad.
Inmiddels dus 2 weken geleden besteld en maar 1 mailtje gehad. Ging dit bij jullie ook zo? Zo niet, dan ga ik morgen bellen want mailen heeft dus geen zin. Vind het wachten op zich niet erg maar opgeteld met de slecht sprekende helpdesker en het niet terugmailen naar mij heb ik het wel even gehad.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outersham
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 21:59
Ik vind mijn VPC-EB1S1E sinds de BIOS-update (Improved fancontrol) een stuk warmer. Ik game nog wel eens op mijn laptop (Bad Company 2) en sinds de Bios update vind ik het gedeelte waar mijn linkerhand op rust een stuk warmer tijdens het gamen (helemaal met overclock). Ik vraag me af of dit meer mensen is opgevallen.
Zou het kunnen dat de Bios-update de fans langzamer laat draaien, waardoor mijn laptop warmer wordt?
Ik nog niet met een programmaatje naar de temperaturen gekeken om te vergelijken, dus het kan zijn dat het wel wat meevalt.

Groet,

Outersham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Grappig dat je dat aanhaalt, daar zat ik toevallig ook laatst aan te denken... ik vind dat mijn E-CM in iddle (naja, iddle, gewoon dagelijkse programma's zoals firefox,msn,skype,utorrent,WMP, etc) meer hitte produceert als normaal... of iig, voelbaar als je je hand aan de linkerkant hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outersham
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 21:59
Dus ik ben niet de enige die dit is opgevallen ;)

Misschien dat het net dat beetje scheelt zodat je de warmte voelt, met je linkerhand. Ik denk niet dat het in werkelijke temperatuur heel veel scheelt als ik zo even snel kijk met GPU-Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1cardo01
  • Niet online
Hebben jullie na het uitvoeren van de bios update ook nog iets gewijzigd in de bios?

Dit heeft bij mij het probleem vooralsnog verholpen:

- Sony Vaio opstarten
- F2 indrukken (om in de BIOS te komen)
- Naar het tabblad "Advanced" gaan
- C3/C6 support op "Dissabled" zetten
- Wijzigingen opslaan en opnieuw opstarten

Ik ben benieuwd of dit ook voor jullie werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Niets gewijzigd nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1cardo01
  • Niet online
Wil je het eens proberen dan? ;)

[ Voor 2% gewijzigd door R1cardo01 op 23-08-2010 11:17 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R1cardo01 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 10:02:
Hebben jullie na het uitvoeren van de bios update ook nog iets gewijzigd in de bios?

Dit heeft bij mij het probleem vooralsnog verholpen:

- Sony Vaio opstarten
- F2 indrukken (om in de BIOS te komen)
- Naar het tabblad "Advanced" gaan
- C3/C6 support op "Dissabled" zetten
- Wijzigingen opslaan en opnieuw opstarten

Ik ben benieuwd of dit ook voor jullie werkt :)
again: daarmee schakel je de sleep states uit.
zoals je binnenkort gaat zien in mijn allereerste blogpost heeft dat een nogal dramatisch effect op de accuduur, zeg maar +10w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

en dan wordt de temperatuur toch nog hoger of niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rqGjPRzXPIKTIqYI37zNLvcX/thumb.png
(idle op mijn bak ik ~9w, met c3 state uit is het 15.6w)

+7.5w minimaal

zie je dat paarse lijntje dat opeens weg is? dat is het percentage tijd wat de processor doorbrengt in C3 state

edit: ja, te temperatuur word hoger omdat er grofweg 2x zoveel hitte moet worden weggepompt.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defusix
Voor de mensen die een VAIO VPC-E van 15.5" op sonystyle.nl willen gaan bestellen deze week: Volgens de telefonische helpdesk wordt het configureerbare model waarschijnlijk eind deze week/begin volgende week weer beschikbaar. Momenteel staat er al voordat je kan configureren "Deze configuratie is niet beschikbaar". De man vertelde me dat ik volgende week maandag terug kon bellen, mocht de laptop dan nog niet beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:56:
edit: ja, te temperatuur word hoger omdat er grofweg 2x zoveel hitte moet worden weggepompt.
dan kan ik dus concluderen dat R1cardo01 het niet tegen ons had... aangezien wij het erover hadden dat de temperatuur van onze Vaio warmer aanvoelt na de BIOS update zonder dat wij wijzigingen hebben aangebracht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1cardo01
  • Niet online
Dit is de oplossing waarmee Sony nu komt, en volgens de medewerker gaan ze meer niet aan dit probleem doen...

[ Voor 1% gewijzigd door R1cardo01 op 23-08-2010 12:36 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komt dat zien, komt dat zien:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FCzehBc14JQrmQNroXeoTHEO/full.png

het effect van de c3 disable optie in het bios/windows op het energieverbruik, getest op een p8600.
een i3/5/7 draait op minimaal 1.6 ghz, dus dan zit je ongeveer aan de +7w, ongeveer het effect wat je krijgt door 24/7 een 720p youtube filmpje af te spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

duidelijk verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb het volgende probleem met mijn Sony Vaio VPC-EA2S1E:
Ik gebruik een tweede externe scherm (Samsung Syncmaster 2243SN). Als ik mijn pc afsluit, of ik zet mijn laptop in standby, dan gaat het externe scherm niet in standby, maar geeft het de melding "check signal cable".
Waardoor ik dus telkens mijn scherm handmatig moet uitzetten.

Ik heb daarnet het scherm met mijn oude laptop getest, en toen ging het wel in standby.
Ik vermoed dus dat het aan mijn nieuwe sony vaio laptop ligt ...

Heeft iemand nog dit probleem?
Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt.
Grtz Joris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTibben
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-07 15:43
Bah!
Wil ik net mijn laptop gaan bestellen krijg ik direct al de melding dat er onderdelen niet aanwezig zijn. Heeft toevallig iemand al naar het nummer gebeld of heeft iemand anders meer informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Email aan Sony:
Beste,

Is er inmiddels al meer bekend over het probleem? Ik heb het idee dat Vaio bezitters van het kastje naar de muur gestuurd worden. De Bios update heeft in geen enkel opzicht geholpen. Geen enkel ander merk heeft problemen met de pieptoon. Juist vanwege de marktsector waarin de Sony Vaio's zich bevinden vind ik het een grote nalatigheid van jullie dat er op geen enkele manier gecommuniceerd wordt over de pieptoon. Er bevinden zich inmiddels speciale topics op tweakers.net waarin de problemen aangekaart worden.

Ik vertrouw er nog op dat er wat aan het probleem gedaan gaat worden. Als dit niet zo is zal ik niet schromen om instanties in te schakelen die voor de rechten van de consument opkomen, want ik vind dit buiten elke proportie.

Met vriendelijke groet,

Ruben Mulder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defusix
JTibben schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 08:26:
Bah!
Wil ik net mijn laptop gaan bestellen krijg ik direct al de melding dat er onderdelen niet aanwezig zijn. Heeft toevallig iemand al naar het nummer gebeld of heeft iemand anders meer informatie?
Zie mijn vorige bericht ;)
Maar inmiddels zijn bepaalde configuraties weer beschikbaar, maar de meeste niet. De default configuratie heeft daarom andere onderdelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Defusix op 25-08-2010 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huh je kunt weer zelf Vaio's samenstellen maar met de specs die ik ook heb besteld 3 weken kost het nu €130,- meer? :S Alleen de processor is anders, je kunt nu alleen maar kiezen uit een I3 en een I5-520. Ik heb een I5-450 gekozen. Dat heeft toch niet met de piep ofzo te maken?
Vind het een beetje vreemd dat ze er zo in een paar weken tijd 130 euro bovenop pompen..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2010 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoter
Ik heb net even mijn configuratie gemaakt, welke ik 4 weken geleden besteld heb, en die is nog steeds dezelfde prijs :) (heb m alleen nog niet in huis, though..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is vreemd? Heb je ook een E 15.5 inch samengesteld? Met welke specs dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoter
@ Heaven7: 15,6 inch ja:
Pjoter schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:15:
Artikelnummer : VPCEB2X5E
Productomschrijving : Notebook VPC-EB2X - Persoonlijke
Prijs : 978,99
Optisch station : DVD-station
Harde schijf : 320 GB Serieel ATA (7200 rpm)
Documentatie. : Engels documentatie
Documentatie : Nederlandstalig documentatie
Display : 39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
Grafische kaart : ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
Afwerkingen : Glossy wit
Toetsenbord : Toetsenbord: US Int
Toetsenbord. : Engels int. toetsenbord
Poorten : Poorten: 3 USB + 1 e-SATA/USB
Internet security : McAfee® - 60 dagen bescherming
AC-adapter : 1 AC-adapter
Adobe Acrobat : 1 AC-adapter
HDMI(TM) uitgang : HDMI(TM) uitgang
Besturingssysteem. : Engelstalig besturingssysteem
Adobe® Lightroom® : Zonder AdobePhotoshopLightroom
Microsoft 2010 & Adobe Acrobat : Office 2010 Starter

Prijs: 978,99 euro.
De configuraties van nu lijken duurder maar er zijn standaard duurdere onderdelen geselecteerd, bijv. de bluray writer ipv de dvd speler. (Correct me if I'm wrong :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Nu online
Nog even over de garantie (vroeg iemand naar):

3 jaar geleden had ik een fz11e gekocht en na een paar weken in de tas mee naar school genomen. Klein detail: ik deed de laptop in de tas, maar daar kwamen nog boeken bij in, en de tas ging achterop de fiets O-) . Nu kan je het al raden: Thuisgekomen was de laptop kapot. Sony gebeld en hij werd netjes opgehaald en een paar dagen later weer teruggebracht :) . Gewoon gerepareerd, en geen gezeur erover. Ook gewoon een aardige dame toen ik ging bellen, en snelle service. Dus de garantie van Sony was toen goed te noemen (in mijn geval zeker, want het was toch mijn eigen schuld). _/-\o_

Dit is ook een van de redenen waarom ik nu overweeg weer een sony te kopen. Waarschijnlijk word het dan de VPCEB2S1E/BQ. Enige nadeel is dat de videokaart maximaal 1920x1200 aankan, volgens de site van ati/amd. En mijn dell SP2309W heeft een resolutie van 2048x1152. Toch maar een ander scherm kopen vrees ik..

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Als ik mijn Vaio aanheb en ermee werk hoor ik een eenmalige piep (niet die hoge irritante piep, maar echt een beep geluidje) iemand enig idee waar dat aan ligt? dit is niet de eerste keer dat ik die krijg, maar snap niet waar het vandaan komt en nog belangrijker: waarom..

Verwijderd

The Inquisitor schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 09:43:
Als ik mijn Vaio aanheb en ermee werk hoor ik een eenmalige piep (niet die hoge irritante piep, maar echt een beep geluidje) iemand enig idee waar dat aan ligt? dit is niet de eerste keer dat ik die krijg, maar snap niet waar het vandaan komt en nog belangrijker: waarom..
dat had ik met mijn dell. Om de zoveel tijd piep! en dan was ie weer stil. Geen idee wat het was.
Toch heb je daar minder last van dan een piep die aan een stuk door gaat.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:10:
[...]

dat had ik met mijn dell. Om de zoveel tijd piep! en dan was ie weer stil. Geen idee wat het was.
Toch heb je daar minder last van dan een piep die aan een stuk door gaat.
Nah, die heb ik ook... maar gelukkig alleen als ik op accu werk.

Ik heb hem niet om de zoveel tijd trouwens... er zit eigenlijk helemaal geen regelmaat in en heb hem denk ik 4x ofzo al gehoord...

• syltheboy
  • Niet online
reiniero schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 18:49:
3 jaar geleden had ik een fz11e gekocht en na een paar weken in de tas mee naar school genomen. Klein detail: ik deed de laptop in de tas, maar daar kwamen nog boeken bij in, en de tas ging achterop de fiets O-) . Nu kan je het al raden: Thuisgekomen was de laptop kapot.
Wat was er precies kapot aan je Sony Vaio laptop? Ik moet vanaf volgende week (morgen ook) namelijk m'n laptop ook meenemen naar school op de fiets en ik wil niet dat hij ook kapot zal gaan. Ik doe hem in een laptop schoudertas en wat is eigenlijk de beste manier om hem zo goed mogelijk te vervoeren? Ik hoef niet zo veel andere spullen (boeken etc) mee te nemen.
Pagina: 1 ... 21 ... 47 Laatste