[Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series

Pagina: 1 ... 22 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 41 producten

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:07
syltheboy schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:39:
[...]

Wat was er precies kapot aan je Sony Vaio laptop? Ik moet vanaf volgende week (morgen ook) namelijk m'n laptop ook meenemen naar school op de fiets en ik wil niet dat hij ook kapot zal gaan. Ik doe hem in een laptop schoudertas en wat is eigenlijk de beste manier om hem zo goed mogelijk te vervoeren? Ik hoef niet zo veel andere spullen (boeken etc) mee te nemen.
Gewoon, in een laptoptas. Heb mijn FW31ZJ een jaar lang meegenomen in een laptoptas, en heeft het keurig volgehouden. Je moet er natuurlijk geen heel zware spullen oid op leggen.

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Oké, dan weet ik dat! Dat je er geen zware spullen op moet leggen begrijp ik wel en voor mij is dat ook niet zo'n problemen. De meeste informatie moet ik toch van m'n laptop halen. Onder m'n snelbinders is niet zo'n goed idee, toch? Aan m'n schouder lijkt het me zo lastig, maar alles went.

Gisteren heb ik zo'n dvd rom van school gekregen en die heb ik gewoon naar de HDD van m'n laptop gekopieerd. Ik heb namelijk niet echt zin om telkens die dvd rom mee te nemen.

[ Voor 13% gewijzigd door syltheboy op 26-08-2010 13:17 ]

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:11
@syltheboy

Als ik mijn Vaio meeneem (gebeurd niet heel vaak). Dan stop ik hem in een sleeve, en dan in de rugzak! Past precies in het standaard model Eastpack. Een rugtas vindt ik toch wel prettiger als elke keer het gewicht aan 1 band in je nek. Zeker als je er een stuk mee moet lopen of fietsen. Ik zorg er wel altijd voor dat de laptop achterin de tas zit (dus tegen je rug aan). En dan jezelf afleren met je tas te gaan gooien! :)

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Dat is lastig afleren :P maar je baalt wel als je je tas weggooit en vervolgens realiseert dat je laptop erin zit :(

• syltheboy
  • Niet online
Ja, inderdaad! Maar ik doe "meestal" altijd wel voorzichtig met m'n tas, ook al zitten er alleen maar boeken en school spullen in. Ik had ook al zo'n rugtas, maar wou speciaal eentje die speciaal voor laptops was.

Verwijderd

Ik heb een Swiss gear rugzak. De duurste laptop rugzak uit hun assortiment. Maar dit is het waard. Hij is stevig, duurzaam en nog mooi ook zonder 'lomp' te ogen. Daarbij zit mijn laptop er echt heel veilig in gestopt, met nog plaats voor boeken en accessoires.

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
@ syltheboy

Wat Batsgeit zegt idd. Als je hem gewoon in een rugzak/laptoptas doet en dan achter op je rug gaat het wel goed. Alleen ik had hem achterop de fiets, met de laptop onderop. Daar kwamen nog boeken bovenop. Niet al te slim mja. Ik was nog jong zeg maar.. Ik geloof dat het toetsenbord niet meer goed werkte, door teveel druk van het scherm op de toetsen. Als er verder niks bovenop komt kan je hem wel achterop de fiets meenemen. Alleen lijkt het mij beter om hem in een (laptop)rugzak te doen en die achterop de rug. Is wel zwaar, maar dan heb je het minste kans dat er iets kapot gaat. En het went wel :) .

• syltheboy
  • Niet online
Ik wou eerst een laptop rugtas van Samsonite, maar ik zag bij ons in de binnenstad dat er een laptop schoudertas van Samsonite was afgeprijsd van 155 euro voor 50 euro. Toen heb ik die dus maar genomen. Ik weet niet of het handig is, maar dat ondervind ik binnenkort wel. En dan kan ik alsnog voor een laptop rugtas gaan.

Vorig jaar had ik al een 'gewone' schoudertas waar ik m'n schoolboeken en schoolspullen in meenam en dat ging op zich wel prima op de fiets. Ik hing hem wel altijd aan m'n stuur, maar of dat met een laptop schoudertas nou wel zo handig is weet ik niet. Ik moet er gewoon aan leren wennen om hem maar gewoon aan m'n schouder te hangen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:52

Archimond

Lopende Helpdesk

Rugtas kun je lager zetten zodat die net op de achterkant van je zadel rust. Je zal 1cm naar voren moeten zitten, maar dan rust de rugtas op de zadel. Dat ontlast je schouders tijdens het fietsen.

Aan het stuur is er kans dat die op de grond valt, als het rugtas met een compartiment voor laptops is er niet zoveel aan de hand.
Als een andere fietser op de tas valt is er kans dat het scherm kapot gaat.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nieuwe Ati mobility drivers zijn er, die werken ook op mijn Sony laptop met HD4650:
V10.8 32 bits
https://a248.e.akamai.net..._vista_win7_32_dd_ccc.exe

V10.8 64 bits
https://a248.e.akamai.net..._vista_win7_64_dd_ccc.exe

Doot telkens het gedeelte 10-8 te vervangen kun je altijd nieuwste versie downloaden.
Als 10.9 komt dan wordt het:
https://a248.e.akamai.net..._vista_win7_64_dd_ccc.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 18:58
Even ontopic...

Hoe zijn de ervaringen tot nu toe mbt 2e serie en piep incidenten daar gelaten. Hoe zit het met degelijkheid, prestatie, vermogen aangezien deze E series budget notebooks zijn? Hoe budget is deze E serie als je hem zo configureert als een "high end" notebook.

Ben nl van plan de EA2 (14") te bestellen met:
  • Intel® CoreTM i5-520M, 2,40GHz
  • Legitieme Windows® 7 Home Premium
  • Wit
  • 500 GB Serieel ATA (5400 rpm)
  • 6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
  • Blu-ray Disc(TM) writer
  • 35,5 cm LCD, 1600x900 + camera
Hiervoor een HP bussiness notebook gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:49
Nog geen enkele reactie ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:54

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
Link naar de nieuwste ATI driver staat nu ook in de TS.

En als ik mijn laptop meeneem doe ik dat altijd in een laptop rugtas. Dan doe ik 'm in een apart "vakje" wat het dichtst bij mijn rug zit. Dat is ook het veiligst. En andere spullen die ik meeneem doe ik in een ander gedeelte van de tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KaiseRRuby schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:32:
[...]

Nog geen enkele reactie ontvangen.
Sony lacht om dit soort mailtjes. Op zich helemaal niet verkeerd een keer Tros Radar in te schakelen ofzo.
Volgens mij heeft zo n beetje 50% van de gebruikers last van dit probleem en Sony staat erbij en kijkt ernaar.
Tja :X ik snap er niks van dat dit nog niet is opgelost, dat dit geen media aandacht heeft gekregen en dat Sony hiermee zijn goeie naam te grabbel gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humpus
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-08 09:22
Welke versie van driver ik ook probeer te installeren, na install komt er altijd versie 8.762 te staan! Kan iemand me hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:14:
[...]

Sony lacht om dit soort mailtjes. Op zich helemaal niet verkeerd een keer Tros Radar in te schakelen ofzo.
Volgens mij heeft zo n beetje 50% van de gebruikers last van dit probleem en Sony staat erbij en kijkt ernaar.
Tja :X ik snap er niks van dat dit nog niet is opgelost, dat dit geen media aandacht heeft gekregen en dat Sony hiermee zijn goeie naam te grabbel gooit.
Ik ga eens proberen om een poll te maken over de piep. Geen idee hoe dat moet, ik zal straks eens kijken hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amark
KaiseRRuby schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:58:
[...]
Goed idee. Ik begin het aardig zat te worden dat er geen oplossing is voor die piep. Is het mogelijk om via Tweakers een brief te sturen naar Sony? Is er een mod oid die daar wat vanaf weet?

Verder wil ik graag een poll maken. Waar doe ik zoiets? Of zijn er andere mensen die er graag achteraan willen gaan?
Kwam ik toevallig tegen:
Kan misschien worden voortgezet.
deblaauwn schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 18:09:
[...]

Met betrekking tot 'de piep' lijkt dit bericht over het hoofd gezien? Bij sommige laptops heeft het te maken met USB-apparatuur, dan weer met de CPU of de fan of de voeding... zit het niet gewoon in de harde schijf? Voor zover ik heb kunnen beoordelen is het formaat of de CPU juist niet van belang, omdat het zowel bij de i3 als i5 voorkomt.

Ik heb dan ook maar de vrijheid genomen even een poll te maken, om te zien of er een trend is te ontdekken. Wat betreft het vervangen van de HDD: in het bericht in mijn quote is hij vervangen door Sony zelf, maar er zijn hier ook mensen (van plan) zelf een snellere HDD/SSD te installeren. Ook in deze gevallen ben ik geïnteresseerd.

Poll: Harde schijf en piepgeluid: welke combinatie?
320 GB, piep
320 GB, geen piep
500 GB, piep
500 GB, geen piep
HDD vervangen, sindsdien geen piep
HDD vervangen, nog altijd piep
HDD vervangen, nooit een piep gehad
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=357053&layout=2&sort=prc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amark
poll verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door amark op 27-08-2010 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

500GB met piep hier, BIOS update heeft niet gewerkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

overigens heeft de gekozen hdd geen invloed op de piep, poll vind ik dan ook raar..
deze lijkt mij beter, met onderscheid tussen E1 en E2:

Poll: heeft je vaio een piep?
vaio E1, met piep
vaio E1, geen piep
vaio E1, opgestuurd voor reparatie, nog steeds piep
vaio E1, opgestuurd voor reparatie, piep opgelost
vaio E1, piep opgelost na bios-update
vaio E1, anders
vaio E2, met piep
vaio E2, geen piep
vaio E2, opgestuurd voor reparatie, nog steeds piep
vaio E2, opgestuurd voor reparatie, piep opgelost
vaio E2, piep opgelost na bios-update
vaio E2, anders
mijn vaio is nog niet binnen :'(
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=361920&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

..maar misschien is het beter als we deze, of die in de vorige post weghalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amark
verwijderd. Kun je poll sorteren Op volgorde van invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Ik heb 2 probleempjes

1. Elke keer dat ik mijn vaio aan mijn hdtv hang, krijg ik een heel klein bureaublad op de HDTV. Dit kan ik wel uitschakelen door in ATI Catalyst de underscan naar 0 te brengen. Alleen blijft hij dit niet opslaan voor altijd, elke keer als ik mijn laptop open doe moet ik hem weer bijstellen.

2. Thuis gebruik ik de vaio aan een HDTV via HDMI. De vaio is dan dicht geklapt. Ik heb dan zeer traag internet. Ik haal bij speedtest: 56ms ping, 0.6Mb down en 0.8Mb up. Klap ik echter de laptop open, dan haal ik weer normale snelheden: 50ms ping, 9.8Mb down en 0.8Mb up. Wat ik apart vind is dat het alleen de download raakt.

Weet iemand hier iets op?
Ik heb mijn vaio nog pas een week, en heb niets geinstalleerd behalve de nieuwe catalyst en bios in de TS.

Vaio E 15inch (2e versie)
i3 350m
4GB DDR3
500GB HDD
ATI HD 5650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 22:56
Geweldig, die site van Sony Style.. Dan kan je weer wel bestellen, dan weer niet.. Vandaag hebben ze de website ook al een paar keer offline gegooid 'wegens het verbeteren van de site/service'.. Yeah right.. zoiets doe je 's nachts.. Vind het sowieso bijzonder vreemd dat je bijvoorbeeld op dit moment geen Sony Vaio E 15,5" zónder DVD Drive kan bestellen.....

Verder begin ik steeds meer te twijfelen vanwege al die piep-gevallen waar ik hier over lees... En dat terwijl ik de Sony Vaio als enige realistische optie zie, most bang for bucks met een 15,5" scherm met Full HD. Zie hier de tegenstanders... Lagere specs en je betaald gelijk 150-200 euro meer..... Ideale laptop voor mij en mijn broertje... Ook begrijp ik helemaal niets van de 6-7 levertijd.. 2 weken zou realistisch zijn, maar zo lang? Onze financiele sponsor wil daar liever niet bestellen...

Is er nog een andere website waar je custom Vaio's samen kan laten stellen dat jullie weten?

Mijn samenstelling:
Zwarte behuizing (nonglossy)
i5 520
4GB DDR3
320GB 5400RPM
DVD Speler
1920x1080 scherm
5470 (goed zat voor autocad/solidworks, diehard gamen doen we thuis wel)

[ Voor 84% gewijzigd door Steephh op 27-08-2010 20:28 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amark schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:23:
verwijderd. Kun je poll sorteren Op volgorde van invoeren?
hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
vanmorgen mijn nieuwe vaio binnen gekregen! de VPCEB2E1E.
alleen ik heb denk ik de verkeerde setting gebruikt voor het toetsenbord
alles zit door elkaar, ik heb het geprobeerd aan te passen maar het lukt me niet
kan iemand mij helpen?

daarmee bedoel ik niet alleen de @ maar ook bijvoorbeeld de tekens onder de F toetsen :S
snap er niks meer van

laat maar ik heb het al gevonden haha :) ik was verward door de instellingen van windows media player en die wat er op de toetsen staat :)

ben echt blij dat ik toch voor de sony heb gekozen, ik wilde eerst een hp kopen maar vond die 70 euro extra die ik dan besteedde aan de vaio toch de moeite waard :) ben er echt blij mee! :D

[ Voor 51% gewijzigd door rinusnl op 27-08-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

wederom gestemd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amark
@darkstone:
...Te laat

@rinusnl:
Heb je Vaio e2 geen piep? --> poll!
SAWYER schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:02:
Ik heb 2 probleempjes

2. Thuis gebruik ik de vaio aan een HDTV via HDMI. De vaio is dan dicht geklapt. Ik heb dan zeer traag internet. Ik haal bij speedtest: 56ms ping, 0.6Mb down en 0.8Mb up. Klap ik echter de laptop open, dan haal ik weer normale snelheden: 50ms ping, 9.8Mb down en 0.8Mb up. Wat ik apart vind is dat het alleen de download raakt.
Kijk even in je apparaatbeheer en dan je netwerkkaart configureren

[ Voor 78% gewijzigd door amark op 27-08-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
amark schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:24:
@darkstone:
...Te laat

@rinusnl:
Heb je Vaio e2 geen piep? --> poll!

[...]

Kijk even in je apparaatbeheer en dan je netwerkkaart configureren
wat moet ik precies configureren? Ik heb al gedaan dat windows hem niet uit mag schakelen indien er te weinig stroom is oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al gefixt, je kan gewoon het plaatje-url aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:11
Jongens, bij mij is de piep verdwenen.
Ik heb de aanpassing in het register (zoals op de vorige pagina vermeld) eerst gedaan. Dit gaf nog geen soelaas. Ik was die piep (alleen bij werken ZONDER netstroom) erg zat, dus heb nog wat geprobeerd.
Toen heb ik de biosupdate uitgevoerd. Dit hielp nog steeds niet. Toen eens in het BIOS gaan kijken. Daar heb ik een optie op 'disabled' gezet. Iets in de geest van C3&C6 support of zo. Deze staat nu dus uit, en mijn piep is verdwenen. Wellicht een gevolg van de laatste handeling, of van een combinatie van. Echter ben ik er tevreden mee. Misschien helpt het bij jullie ook.

Trouwens, heeft het ook gevolgen dat deze optie is uitgeschakeld? Behalve de verdwenen pieptoon :)?

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amark
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:22:
[...]

al gefixt, je kan gewoon het plaatje-url aanpassen
Top...nu nog een sticky van maken en mensen doorverwijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

gehaktstaaf schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:23:
Jongens, bij mij is de piep verdwenen.
Ik heb de aanpassing in het register (zoals op de vorige pagina vermeld) eerst gedaan. Dit gaf nog geen soelaas. Ik was die piep (alleen bij werken ZONDER netstroom) erg zat, dus heb nog wat geprobeerd.
Toen heb ik de biosupdate uitgevoerd. Dit hielp nog steeds niet. Toen eens in het BIOS gaan kijken. Daar heb ik een optie op 'disabled' gezet. Iets in de geest van C3&C6 support of zo. Deze staat nu dus uit, en mijn piep is verdwenen. Wellicht een gevolg van de laatste handeling, of van een combinatie van. Echter ben ik er tevreden mee. Misschien helpt het bij jullie ook.

Trouwens, heeft het ook gevolgen dat deze optie is uitgeschakeld? Behalve de verdwenen pieptoon :)?
misschien eens verder kijken dan je neus lang is?

deze "oplossing" staat echt al heel lang vermeld met de daar bijhorende gevolgen. sterker nog: Darkstone heeft een prachtig grafiekje gepost, is gewoon niet te missen!

gevolgen in het kort: CPU krijgt geen rust meer en zal meer warme produceren en meer energie slurpen, daarbij zal de Fan meer moeten draaien om de warmte weg te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Inquisitor schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:38:
[...]
gevolgen in het kort: CPU krijgt geen rust meer en zal meer warme produceren en meer energie slurpen, daarbij zal de Fan meer moeten draaien om de warmte weg te krijgen.
inderdaad, zoals je in mijn blog kunt lezen:
http://darkstone.tweakblo...4/eist-onder-de-loep.html
verbruikt de processor daardoor +- 7w meer stroom, je accuduur gaat er dus nogal op achteruit.
amark schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:45:
[...]

Top...nu nog een sticky van maken en mensen doorverwijzen...
gooi hem in de TS, en dan om de 5/10 pagina's quoten

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2010 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Hebben er meer mensen last van dat de fn+ F5+F6 knopjes niet goed werken? Ik heb zowel op de accu als netsnoer soms dat deze knopjes gewoon weigeren... ik zie wel in beeld de brightness balkje staan en hij neemt af/toe maar er gebeurd vervolgens niets met de brightness... best vreemd, misschien moet ik die programma's die voor de F toetsen zorgen maar eens opnieuw installeren... :s

Btw, is jullie opgevallen dat als je de standaard rommel hebt verwijderd (PMB, mediagallerij enzo) dat als je dan op de "Vaio" button drukt je volume word gedempt? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
De poll van Darkstone staat nu in de TS.

@The Inquisitor:
Ik heb weleens nadat de laptop een aantal keer in standby is geweest dat de FN toetsen ook niet werken. Dan zie je wel het venster met die balkjes die aangeven hoe helder het scherm staat, maar je kan dan alleen switchen tussen geen of 1 balkje en de helderheid verandert inderdaad niet. Herstarten lost dit probleem op.
Volgens mij is dit gewoon een bug in de software dus ik denk niet dat herinstalleren het oplost.

En dat die VAIO knop het geluid dempt vind ik wel fijn. Is het toch nog ergens goed voor en je kan nog makkelijker het geluid dempen (in plaats van FN + F2) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 06:43
Laat ik eens een berichtje achterlaten. Ik heb dit topic laatste paar weken namelijk gevolgd. Op 1 augustus heb ik een VAIO-E besteld met I5-520, 500gb hd, bluraybrander, normaal lage resolutiescherm. Na het lezen hier was ik ontzettend bang m.b.t. piep. Afgelopen dinsdag heb ik mijn laptop mogen ontvangen. En pieperdepiep!, ik heb geen last van een piep.

Ik heb gekozen voor glosy white en ik moet zeggen de kleur is mooi. Toetsenbord in combinatie met rest staat niet lelijk. De toetsen zijn goed, ze staan niet te dicht op elkaar, het wend erg snel. Wel wennen zijn de kleine cursortoetsen.

fn f5 f6 probleem heb ik vandaag gehad. Dit na het uitkomen van sluiterstand. Het scherm is dan soms te klein, vreemd. Handmatig vergroten is de oplossing.

Opstarttijd is snel. Wat mij wel tegen valt is de kwaliteit van geluid. Ik ben namelijk een Dell Inspiron 1520 gewend en dan valt dit wel erg tegen. Als je niet anders gewend bent, dan vind je het vast snel goed, maar beter gewend... Ook qua geluidsterkte mag het van mij harder.

Accuduur vind ik meevallen. Ik had erger verwacht. Misschien komt dit omdat ik beeldscherm niet te vel wil hebben en op half heb staan qua backlight.

Tot nu toe redelijk tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Microgranules schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:37:
De poll van Darkstone staat nu in de TS.

@The Inquisitor:
Ik heb weleens nadat de laptop een aantal keer in standby is geweest dat de FN toetsen ook niet werken. Dan zie je wel het venster met die balkjes die aangeven hoe helder het scherm staat, maar je kan dan alleen switchen tussen geen of 1 balkje en de helderheid verandert inderdaad niet. Herstarten lost dit probleem op.
Volgens mij is dit gewoon een bug in de software dus ik denk niet dat herinstalleren het oplost.

En dat die VAIO knop het geluid dempt vind ik wel fijn. Is het toch nog ergens goed voor en je kan nog makkelijker het geluid dempen (in plaats van FN + F2) :)
Oké, goed dat je het zegt, ik heb namelijk mijn Vaio niet uitgezet, maar in sluimerstand gezet voordat ik naar bed ging ... en dat doe ik weleens vaker ;)
Brakius schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:40:
Laat ik eens een berichtje achterlaten. Ik heb dit topic laatste paar weken namelijk gevolgd. Op 1 augustus heb ik een VAIO-E besteld met I5-520, 500gb hd, bluraybrander, normaal lage resolutiescherm. Na het lezen hier was ik ontzettend bang m.b.t. piep. Afgelopen dinsdag heb ik mijn laptop mogen ontvangen. En pieperdepiep!, ik heb geen last van een piep.

Ik heb gekozen voor glosy white en ik moet zeggen de kleur is mooi. Toetsenbord in combinatie met rest staat niet lelijk. De toetsen zijn goed, ze staan niet te dicht op elkaar, het wend erg snel. Wel wennen zijn de kleine cursortoetsen.

fn f5 f6 probleem heb ik vandaag gehad. Dit na het uitkomen van sluiterstand. Het scherm is dan soms te klein, vreemd. Handmatig vergroten is de oplossing.

Opstarttijd is snel. Wat mij wel tegen valt is de kwaliteit van geluid. Ik ben namelijk een Dell Inspiron 1520 gewend en dan valt dit wel erg tegen. Als je niet anders gewend bent, dan vind je het vast snel goed, maar beter gewend... Ook qua geluidsterkte mag het van mij harder.

Accuduur vind ik meevallen. Ik had erger verwacht. Misschien komt dit omdat ik beeldscherm niet te vel wil hebben en op half heb staan qua backlight.

Tot nu toe redelijk tevreden.
Glossy white is inderdaad mooi, heb het zelf ook ;)

Dat scherm wat niet goed vult heb ik weleens als ik h'm loskoppel van HDMI, heel vreemd ja...
Speakers kan je iets beter krijgen trouwens, geluidsicoon in de taakbalk -> rechtermuis -> afspeelapparaten -> luidspreker/hoofdtelefoon aanklikken en op -> eigenschappen klikken -> en dan naar tabje DOLBY, en daar audio enchancer en surround sound aanklikken. dat staat dus standaard uit, wat best vreemd is wat ik vind het geluid via de speakers nu een stukje beter klinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Dankje. Ik had dolby enchancer al aangevinkt. Ik weet niet of surround sound wel of niet beter van wordt. Dacht van niet, moet ik nog eens verder naar luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Oké heel goed :p

Vind het alleen vreemd dat het standaard uitgeschakeld staat terwijl er toch word aangeboden: Dolby Home Theater v3, terwijl dat dan weer uit staat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik heb zelf wel regelmatig dat de resolutie te klein is na het ontwaken uit slaapstand. Dat vind ik inderdaad vreemd, ik zet hem dan gewoon weer in de slaapstand, en dan weer aan. Dan is hij meestal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

KaiseRRuby schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:20:
Ik heb zelf wel regelmatig dat de resolutie te klein is na het ontwaken uit slaapstand. Dat vind ik inderdaad vreemd, ik zet hem dan gewoon weer in de slaapstand, en dan weer aan. Dan is hij meestal goed.
waarom niet gewoon op je bureaublad rechtermuis klikken en schermresolutie weer omhoog doen? dat gaat toch volgens mij een stuk sneller :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Brakius, fijn dat je er tevreden over bent! :) Ik wacht zelf ook nog steeds op die van mij. Zou je kunnen vertellen of de Glossy nou met of zonder glittertjes onder de toetsen zelf is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 00:38:
@Brakius, fijn dat je er tevreden over bent! :) Ik wacht zelf ook nog steeds op die van mij. Zou je kunnen vertellen of de Glossy nou met of zonder glittertjes onder de toetsen zelf is?
onder de toetsen?? bedoel je letterlijk, of je palmrest?

ik zal het van boven naar onder vertellen: de plek waar de speakers zitten is grijs/zilver, de toetsen en de omgeving van het toetsenbord is (mat) wit, dan komt de palmrest die is glanzend wit met glittertjes bij mij, al moet ik zeggen dat ik er haast niets van zie...

de deksel achterkant is weer grijs/zilver gekleurd ;)

ik heb de E-C1 trouwens (17,3 inch, 1e revision)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje voor de uitgebreide beschrijving :D 1e revision is 1e serie? Heeft de 2e serie dan blokjes bij de glossy variant? Het is dus nog steeds spannend wat ik krijg :P Ik wil de glimmetjes wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 11:38:
Dankje voor de uitgebreide beschrijving :D 1e revision is 1e serie? Heeft de 2e serie dan blokjes bij de glossy variant? Het is dus nog steeds spannend wat ik krijg :P Ik wil de glimmetjes wel!
ja 1e serie, net zoals de EB1/EB2, maar ik heb dan de C. Ik weet dus niet hoe de 2e eruit ziet, ik verwacht hetzelfde, maar ik weet het niet zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Onder aan toetsenbord is een patroon aanwezig.

http://www.duvessa.nl/laptop1.jpg

http://www.duvessa.nl/laptop2.jpg

Hier twee foto's originele grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Dat is dus de EB2... want de mijne ziet namelijk zo uit ;)

Afbeeldingslocatie: http://img714.imageshack.us/img714/6328/vaiog.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door The Inquisitor op 29-08-2010 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die blokjes! Dus bij de 2e serie is glossy met een blokjespatroon en bij de 1e serie zijn het de glimmers. Dan hoop ik dus dat bij de 2e serie de gewone wit ook glimmers heeft :P Die blokjes zijn dus niet glinsterend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
he die heb ik ook, en nee niet glinsterend ;)

heb trouwens mijn eerste review geschreven, comments zijn bruikbaar ;)

productreview: Sony Vaio VPCEB2E1E/WI review door rinusnl

[ Voor 37% gewijzigd door rinusnl op 29-08-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amark
rinusnl schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 14:25:
he die heb ik ook, en nee niet glinsterend ;)

heb trouwens mijn eerste review geschreven, comments zijn bruikbaar ;)

productreview: Sony Vaio VPCEB2E1E/WI review door rinusnl
Aardige review! Ik lees dat je aan de rechterkant een cdrom gleuf hebt. Is het geen lade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag ik wil een nieuwe laptop bestellen maar nu zie ik er twee maar zie ik niet wat de verschillen zijn.

VPCEA1S1E/B ik zie deze van sony en VPCEA2S1E/B en deze het enige verschil is de 1 en de 2?

Kwa specs geen verschil heeft iemand enig idee en kan iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 17:28:
Goedemiddag ik wil een nieuwe laptop bestellen maar nu zie ik er twee maar zie ik niet wat de verschillen zijn.

VPCEA1S1E/B ik zie deze van sony en VPCEA2S1E/B en deze het enige verschil is de 1 en de 2?

Kwa specs geen verschil heeft iemand enig idee en kan iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt!
VPCEA1S1E/B = 1e versie, andere is 2e versie.

1e versie heeft i3 330M, en 2e heeft 350M wat eigenlijk een i5 430m is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke. Ik zie het al is dit erg merkbaar bij bijv photoshop ik zie ook dat de VPCEA2S1E/B 70 euro duurder is.
als ik whekamp vergelijk met bcc waar ze hem beide op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
amark schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 16:01:
[...]

Aardige review! Ik lees dat je aan de rechterkant een cdrom gleuf hebt. Is het geen lade?
oja mja het is voor mij hetzelfde O-)
Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 17:33:
oke. Ik zie het al is dit erg merkbaar bij bijv photoshop ik zie ook dat de VPCEA2S1E/B 70 euro duurder is.
als ik whekamp vergelijk met bcc waar ze hem beide op voorraad hebben.
weet niet hoe duur het daar is maar bij laptopshop 849 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

is je vraag of er een andere site is waar je je Vaio kan customizen? voor zover ik weet niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
The Inquisitor schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 19:08:
[...]

is je vraag of er een andere site is waar je je Vaio kan customizen? voor zover ik weet niet ;)
Ja dat is inderdaad mijn vraag... :P Ik kon ook al niets vinden dus vandaar dat ik het hier nog eens navroeg. Maar goed, ik heb al een tijdelijke oplossing gefabriceerd. Mijn broertje en ik hebben allebei de laptop namelijk nodig voor school. Mijn broertje kan de laptop van hier thuis gebruiken, ik doe het tijdelijk wel even met schoolpc's. B)

En wat ik erg vreemd vind is dat ik nu geen Sony Vaio E 15,5" kán bestellen met DVD brander omdat 'niet alle onderdelen op voorraad zijn'. En als alle onderdelen wel op voorraad zijn, waarom is de levertijd dan nog steeds 6-7 weken? :?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Steephh schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 19:12:
[...]

Ja dat is inderdaad mijn vraag... :P Ik kon ook al niets vinden dus vandaar dat ik het hier nog eens navroeg. Maar goed, ik heb al een tijdelijke oplossing gefabriceerd. Mijn broertje en ik hebben allebei de laptop namelijk nodig voor school. Mijn broertje kan de laptop van hier thuis gebruiken, ik doe het tijdelijk wel even met schoolpc's. B)

En wat ik erg vreemd vind is dat ik nu geen Sony Vaio E 15,5" kán bestellen met DVD brander omdat 'niet alle onderdelen op voorraad zijn'. En als alle onderdelen wel op voorraad zijn, waarom is de levertijd dan nog steeds 6-7 weken? :?
die 6-7 weken staat op de site toch? die is natuurlijk niet de vaste levertijd, die krijg je pas na je bestelling... bij sommige duurt het 3 weken bij andere 6 weken... het ligt er maar net aan. dus zeker wanneer er voorraden niet beschikbaar zijn zit je volgens mij helemaal slecht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Ik had ook nog eventjes gebeld afgelopen vrijdag met Sony. Die zeiden wel dat 7 weken de uiterste levertijd was. Achjah, dan weet je in ieder geval wat je kan verwachten. Maar wat ik vreemd blijf vinden dus is dat je überhaupt niet kan bestellen als één onderdeel 'niet leverbaar' is.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 9 augustus besteld en alles was op voorraad, desondanks wordt hij pas tussen 3 en 8 september verzonden :) Je kunt er weinig van zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik heb de laatste tijd vaak mijn externe monitor aan mijn laptop. Ik heb het idee dat de pieptoon dan veel prominenter aanwezig is. Iemand anders daar ook nog last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

KaiseRRuby schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 09:15:
Ik heb de laatste tijd vaak mijn externe monitor aan mijn laptop. Ik heb het idee dat de pieptoon dan veel prominenter aanwezig is. Iemand anders daar ook nog last van?
Via HDMI merk ik het ook wel. Ik dacht dat het aan mezelf lag, maar niet dus.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik heb hem gewoon via VGA, omdat ik nog geen HDMI kabel heb.. Maar ik merk het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoter
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 16:33
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 08:32:
Ik heb 9 augustus besteld en alles was op voorraad, desondanks wordt hij pas tussen 3 en 8 september verzonden :) Je kunt er weinig van zeggen.
Same here, 3 aug. besteld, gister mail gehad dat hij morgen in logistiek centrum aankomt om daarna verzonden te worden dus ergens eind deze week, hoop ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amark
Voor de stats...

piept als:
  • zonder voeding (op de accu werkt)
  • je meerdere taken uitvoert
  • de prestaties op energiezuinig zet
  • in idle stand
  • usb randapparatuur aangesloten
  • HDMI aansluiting
Zijn er nog meer gevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

amark schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 12:25:
Voor de stats...

piept als:
  • zonder voeding (op de accu werkt)
  • in idle stand
  • HDMI aansluiting
  • VGA-aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Vandaag 2 identieke Sony Vaio E 15,5" besteld. Levertijd is verschoven naar 5-6 weken dus dat is alleen maar goed nieuws. :) Ben benieuwd of ik straks ook last ga krijgen van piepjes en hoe lang het gaat duren... :)

Mijn samenstelling:
Zwarte behuizing (nonglossy)
i5 520
4GB DDR3
320GB 5400RPM
DVD Speler
1920x1080 scherm
5470 (goed zat voor autocad/solidworks, diehard gamen doen we thuis wel)

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

KaiseRRuby schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 09:15:
grappig, was me niet opgevallen nee...

ik ga het de volgende keer eens beluisteren of ik dat hier ook heb... moet wel zeggen dat ik vaak op netstroom zit als ik mijn Vaio aansluit op een extern scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
The Inquisitor schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 19:31:
[...]

grappig, was me niet opgevallen nee...

ik ga het de volgende keer eens beluisteren of ik dat hier ook heb... moet wel zeggen dat ik vaak op netstroom zit als ik mijn Vaio aansluit op een extern scherm ;)
Dat zit ik ook. Daarom viel het me op.

Dus netstroom + extern scherm = PIEP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
SAWYER schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:02:
Ik heb 2 probleempjes

1. Elke keer dat ik mijn vaio aan mijn hdtv hang, krijg ik een heel klein bureaublad op de HDTV. Dit kan ik wel uitschakelen door in ATI Catalyst de underscan naar 0 te brengen. Alleen blijft hij dit niet opslaan voor altijd, elke keer als ik mijn laptop open doe moet ik hem weer bijstellen.

Weet iemand hier iets op?
Ik heb mijn vaio nog pas een week, en heb niets geinstalleerd behalve de nieuwe catalyst en bios in de TS.

Vaio E 15inch (2e versie)
i3 350m
4GB DDR3
500GB HDD
ATI HD 5650
2. : Blijkt een bekend bug te zijn. Waarschijnlijk wordt het gefixt in een nieuwe driver versie.

1. : Nog niet opgelost. Zou iedereen met een Vaio + Atheros AR9285 wifi kaart dit kunnen testen?
Gewoon speedtest.net starten, en als hij de ping test gedaan heeft, en met de download gaat beginnen, even de klep helemaal dicht klappen. Na een tijdje kijken of de download normaal is of zeer traag. BVD!

Ik heb Vaio energiebeheer verwijdert, nog steeds niet werkend. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amark
amark schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 12:25:
Voor de stats...

piept als:
  • niet aan netstroom (op de accu werkt)
  • in idle stand
  • aan netstroom + extern scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

KaiseRRuby schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 19:43:
[...]

Dat zit ik ook. Daarom viel het me op.

Dus netstroom + extern scherm = PIEP.
Ah... sorry, dat had ik niet begrepen! dan ga ik zeker even opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

SAWYER schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 21:08:
[...]

2. : Blijkt een bekend bug te zijn. Waarschijnlijk wordt het gefixt in een nieuwe driver versie.

1. : Nog niet opgelost. Zou iedereen met een Vaio + Atheros AR9285 wifi kaart dit kunnen testen?
Gewoon speedtest.net starten, en als hij de ping test gedaan heeft, en met de download gaat beginnen, even de klep helemaal dicht klappen. Na een tijdje kijken of de download normaal is of zeer traag. BVD!

Ik heb Vaio energiebeheer verwijdert, nog steeds niet werkend. :(
Als ik hem via HDMI aansluit merk ik idd wel een klein verschil in internetsnelheid. Maar het is niet erg merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTibben
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-07 15:43
Ik heb zojuist even gebeld met Sonystyle met de vraag wanneer ik weer een Full-HD vaio kan bestellen en als antwoord kreeg ik aanstaande maandag.

Nou, fingers crossed dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotech86
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 09:45
Ik ben van plan deze laptop te kopen met I3 proccesor in glossy wit.(15.5 inch) Alleen vind ik het moeilijk om te zien welke modellen nou wel en niet glossy wit zijn ? ( Gewoon uit een web winkel dus niet van sony style)

Kan iemand mij hier mee helpen ?

[ Voor 3% gewijzigd door Gotech86 op 01-09-2010 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoter
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 16:33
@ Gotech86: al op de sonystyle site bij Gallerij gekeken? Daar staan volgens mij de verschillende tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:31
De startpost heeft verschillende foto's van Mat en Glosy Wit. Hier zou je kunnen kijken.

Als je er uit bent, wat je wilt, kun je de desbetreffende winkel vragen/bellen welke kleur ze hebben

... Klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Yorin schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:17:
[...]

Als ik hem via HDMI aansluit merk ik idd wel een klein verschil in internetsnelheid. Maar het is niet erg merkbaar.
Hmm, als je hem via HDMI aansluit, klap je de laptop dan dicht?

Heb een clean install gedaan van Win7 Ultimate. Geen Bloatware meer :P
Maar nog steeds de wifi drop :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amark
DJustin schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:16:
De startpost heeft verschillende foto's van Mat en Glosy Wit. Hier zou je kunnen kijken.

Als je er uit bent, wat je wilt, kun je de desbetreffende winkel vragen/bellen welke kleur ze hebben

... Klaar
De nieuwe series zijn volgens Sonystyle anders, is mij verteld. De cover van mat wit is niet meer zilver, maar wit grijs. Op de palmrest is het wit met blokjes, oude modellen hebben zilver spikkels.

Afbeeldingslocatie: http://img685.imageshack.us/img685/2954/vaio.jpg

Link glossy wit, rechts mat wit. Bron sonystyle

[ Voor 10% gewijzigd door amark op 01-09-2010 19:14 ]

• rutger465
  • Laatst online: 17-08 20:03
ik heb geprobeert me vaio over te clocken , maar het lukt me niet echt
kan iemand mij vertellen hoe dat in ze werk gaat? heb zelf namelijk nooit overgeclocked.
nou weet ik wel het een en ander van computers , maar me vaio blijft instabiel en vastlopen zodra ik hem wil overclocken

met amd gpu clock tool clock ik hem elke keer 5mhz omhoog , toepassen beetje computeren enz en als hij goed blijft schroef ik hem nog 5mhz omhoog .

std staat hij op 450 terwijl hij 650 zou moeten zijn , maar ik haal de 600 amper zonder instabiel te worden of vast te lopen........

volgens speedfan is hij zo,n 50 graden , en voelt ook niet warm aan etc...

Verwijderd

op welk voltage loopt ie?

de gpu in de studio 17 haalt zo rond de 735/900

Verwijderd

Ik heb eergister een VAIO VPC E2 15 inch gekocht. Eerst 2 keer terug gegaan omdat er een dode pixel in mijn beeld zat. Gelukkig waren ze in de winkel erg coulant en mocht ik hem omruilen voor een goeie.
Ik heb nog geen piep gehoord om eerlijk te zijn (geprobeerd met USB muis, zonder, aan netstroom en zonder). Moet wel eerlijk zeggen dat ik hem ook nog niet zwaar belast heb, ik weet niet of dat uit maakt? Ik heb wel twee andere probleempjes. Ten eerste als ik de laptop dichtklap en daarna weer open doe (uit slaap stand) is het beeld ineens smaller. En ten tweede kan ik sinds ik de laptop via het Wlan netwerk gebruik, met mijn andere PC niet meer op het internet komen? Iemand suggesties?

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 21:14:
Ik heb eergister een VAIO VPC E2 15 inch gekocht. Eerst 2 keer terug gegaan omdat er een dode pixel in mijn beeld zat. Gelukkig waren ze in de winkel erg coulant en mocht ik hem omruilen voor een goeie.
Ik heb nog geen piep gehoord om eerlijk te zijn (geprobeerd met USB muis, zonder, aan netstroom en zonder). Moet wel eerlijk zeggen dat ik hem ook nog niet zwaar belast heb, ik weet niet of dat uit maakt? Ik heb wel twee andere probleempjes. Ten eerste als ik de laptop dichtklap en daarna weer open doe (uit slaap stand) is het beeld ineens smaller. En ten tweede kan ik sinds ik de laptop via het Wlan netwerk gebruik, met mijn andere PC niet meer op het internet komen? Iemand suggesties?
die piep hoor je van zelf wel als je hem hebt :p
dat beeld klopt, dat heb ik ook wel eens en meerdere in dit topic, is 1 á 2 pagina's terug nog genoemd. Mbt Wlan heb ik geen suggesties voor, maar het klinkt vreemd...

Anyway, wordt jullie Vaio adapter (dus het middenblok van je snoer) ook zo tergend heet? ik weet dat adapters/transformators warm kunnen worden, maar dit is echt heet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijdens het gamen neem ik aan? ja, dan word hij vrij heet, dat is normaal.

als we uitgaan van 90% efficientie (optimistisch ingeschat, het zou me niets verbazen als sony heeft bespaard op de adapter...), met een verbruik van 60w (gokje, mijn pc verbruikt 45 max.) betekent dat dat de adapter 6w moet afvoeren.
echt veel oppervlak/luchtstroming heeft dat ding niet... dan word hij vrij snel heet ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

tijdens elke omstandigheid wordt dat ding behoorlijk heet.ik vind hem aanzienlijk warmer dan een adapter van Dell of Acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou dat niet komen door het ietswat onzuinige ontwerp? de sony verbruikt ~20w idle, mijn dell 9w.

hij kan ook gewoon stuk zijn natuurlijk, dat komt in het studio topic ook regelmatig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 00:27:
zou dat niet komen door het ietswat onzuinige ontwerp? de sony verbruikt ~20w idle, mijn dell 9w.

hij kan ook gewoon stuk zijn natuurlijk, dat komt in het studio topic ook regelmatig voor.
ja, je kan best gelijk hebben hoor ;) misschien is het gewoon doodnormaal, daarom hoop ik dat mede Vaio-E serie bezitters even aan hun adapter voelen :p dan weten we het zeker 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft Sony alle Sony Vaio VPCEB2Z1E/BQ (E-series) terug genomen.
Sinds gisteren/ vandaag hebben volgens de pricewatch 3 winkels de Sony Vaio VPCEB2Z1E/BQ op voorraad.

Bij de rest van de shops is er een levertijd van meer dan 10 dagen. Misschien dat er e-series komen zonder piep.

Ik ben nu een tijdje op zoek naar een laptop en wil waarschijnlijk de vaio kopen.

Twijfel nu of er een groot verschil zit tussen de i3 en i5 processor bij gebruik van het Adobe pakket (photoshop, illustrator, premiere etc.) scheelt toch ongeveer 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Ga voor een i3 350M (zelfde als i5 430M)
Is snel genoeg voor CS5. Ook je graka zou kunnen helpen bij CS5

[ Voor 16% gewijzigd door SAWYER op 03-09-2010 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 09:50
Mijn vaio is vandaag binnengekomen:) tis echt een mooi ding. Maar jezus wat staat er veel vaio en andere onnodige meuk op.... vanalles verwijderd. ccleaner gebruikt. Zie het niet zo zitten om een clean install erover heen te gooien. Nog geen last gehad van piep! hopelijk blijft dat zo in alle mogelijke omstandigheden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Waarom geen clean instal? Je kunt gewoon de product-code gebruiken. Krijg je alsnog moeilijkheden met de productcode kun je alsnog Microsoft bellen om Win-7 te activeren.
In vond zelf de Clean Instal een verademing, vergeleken met alle meuk!

Ik heb trouwens bij de Win-7 Prestatie Index het volgende:

CPU: 6,9
GPU: 6,1
Ram: 5,9
HDD: 5,8

Ik heb de GPU overclockt en kreeg toen 6,8. Vervolgens de nieuwe driver geïnstalleerd, en had toen een waarde van 6,9. Ikke helemaal blij :9~

Alleen zit ik er over te denken om een Caddy met SDD in te bouwen. Dit zal windows aanzienlijk sneller opstarten. Ik gebruik momenteel wel heel veel de sluimerstand, met de nadelen dat je de schermhelderheid niet meer kunt instellen. :|
Verder heb ik ook last van de piep, jammer genoeg nog steeds geen (goede) oplossing voor!

[ Voor 54% gewijzigd door DJustin op 03-09-2010 17:02 . Reden: Ram en HDD bijgewerkt! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N2dputdown
  • Laatst online: 18-03-2021
Heb onlangs de VPCEB2Z1E gekocht, en doet het nu prima.

Videokaart voldoet prima, alleen speelt Battlefield BC2 op medium/high settings niet zo lekker.
Heb geprobeerd me HD5650 over te clocken, ( eigenlijk terug naar de originele settings ) maar wanneer ik de AMD GPU Tool wil starten geeft ie een paar foutmeldingen. Device not found of zo iets dacht ik. Heeft iemand dit probleem ook gehad en nu opgelost?

Ook heb ik nog een vraagje, ik lees dat DJustin (hierboven) de nieuwste driver heeft geinstalleerd.
Als ik op de site van ati zit, en de nieuwste driver (10.8) wil downloaden, dan staat er onder bij de changelog dat de driver niet ondersteund wordt voor sony vaio's en laptops met switchable videokaarten.
En dat hebben alle vaio's met een i5/i7 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik gebruik momenteel wel heel veel de sluimerstand, met de nadelen dat je de schermhelderheid niet meer kunt instellen. :|
same here ja!

Ik heb ook geen clean install gedaan hoor... maar mijn snelheid is aanzienlijk toegenomen. Verwijderd heb ik de meeste programma's van Sony, m.u.v. Sony Control Center en Sony Care programma, want die vind ik beide handig. Als Mcaffee van je Vaio af is scheelt het al 5 seconden opstarttijd ofzo :p
Verder nog wat aangepast in MSCONFIG, gewoon wat opstartprogramma's weggehaald die ik toch niet nodig heb ;)

nog 1 tip voor iedereen die het niet weet: bij MSCONFIG staat onder het tabje "computer opstarten" -> "geavanceerde opties" en dan aanvinken: aantal processoren en die naar 2/4 brengen. dan word je opstarttijd aanzienlijker sneller (bij mij iig wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
N2dputdown schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:07:

Videokaart voldoet prima, alleen speelt Battlefield BC2 op medium/high settings niet zo lekker.
Heb geprobeerd me HD5650 over te clocken, ( eigenlijk terug naar de originele settings ) maar wanneer ik de AMD GPU Tool wil starten geeft ie een paar foutmeldingen. Device not found of zo iets dacht ik. Heeft iemand dit probleem ook gehad en nu opgelost?

Ook heb ik nog een vraagje, ik lees dat DJustin (hierboven) de nieuwste driver heeft geinstalleerd.
Als ik op de site van ati zit, en de nieuwste driver (10.8) wil downloaden, dan staat er onder bij de changelog dat de driver niet ondersteund wordt voor sony vaio's en laptops met switchable videokaarten.
Welke configuratie heb je verder? Er staat hier ergens in het topic wat overclock info van mij, ook getest met Battlefield BC2. Draaide alles vloeiend op Medium, allen op high liep hij wat stroperig door de 8x AA.

Heb geen zin om die posts op te zoeken. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froyo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:03
Ik heb de Sony Vaio VPCEA2S1E zwart 3 weken besteld (14 inch versie). De voorraad van de webshop was op dat moment 0 en is nogsteeds niet op voorraad. Als ik de pricewatch bekijk heeft bijna geen één webshop hem op voorraad, ze hebben een levertijd van 10 dagen of meer. Ik ben benieuwd wat de rede is dat dit allemaal zo lang duurt. Weet iemand wat de rede hiervan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
amark schreef op woensdag 01 september 2010 @ 19:04:
[...]
De nieuwe series zijn volgens Sonystyle anders, is mij verteld. De cover van mat wit is niet meer zilver, maar wit grijs. Op de palmrest is het wit met blokjes, oude modellen hebben zilver spikkels.

[afbeelding]

Link glossy wit, rechts mat wit. Bron sonystyle
Heb je ook ergens een groter plaatje gezien, want als ik er zo naar kijk zien ze er hetzelfde uit :P
The Inquisitor schreef op donderdag 02 september 2010 @ 23:59:
[...]
...
Anyway, wordt jullie Vaio adapter (dus het middenblok van je snoer) ook zo tergend heet? ik weet dat adapters/transformators warm kunnen worden, maar dit is echt heet...
Dat was mij ook opgevallen. Volgens mij wordt ie nog warmer dan adapters van andere merken. Komt waarschijnlijk inderdaad doordat de adapter niet zo efficiënt is als andere adapters, maar ik heb er verder geen last van.
DJustin schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 04:59:
Waarom geen clean instal? Je kunt gewoon de product-code gebruiken. Krijg je alsnog moeilijkheden met de productcode kun je alsnog Microsoft bellen om Win-7 te activeren.
In vond zelf de Clean Instal een verademing, vergeleken met alle meuk!

Ik heb trouwens bij de Win-7 Prestatie Index het volgende:

CPU: 6,9
GPU: 6,1
Ram: 5,4
HDD: 5,3

Ik heb de GPU overclockt en kreeg toen 6,8. Vervolgens de nieuwe driver geïnstalleerd, en had toen een waarde van 6,9. Ikke helemaal blij :9~
...
Ik heb met de volgende onderdelen:

Core i3 330M
HD 5650 (nieuwste driver, @ 450 MHz)
4 GB (DDR3, 1066 MHz)
Toshiba MK3265GSX 320 GB

De volgende WPI scores:
CPU: 6,2
GPU: 6,6
Geheugen: 5,9
HDD: 5,9

GPU score gaat maar 0,1 omhoog wanneer ik de clocks opvoer naar 625 / 900. Dat is wel raar, volgens mij zou dit veel meer moeten zijn.
N2dputdown schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:07:

Ik heb geen last van foutmeldingen wanneer ik het programma opstart.

Geen idee, maar ik weet wel dat de link in de TS naar de ATI driver gewoon op de VAIO E werkt. Heb er geen problemen mee.
The Inquisitor schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:09:
[...]
...
nog 1 tip voor iedereen die het niet weet: bij MSCONFIG staat onder het tabje "computer opstarten" -> "geavanceerde opties" en dan aanvinken: aantal processoren en die naar 2/4 brengen. dan word je opstarttijd aanzienlijker sneller (bij mij iig wel)
Ik heb het ook geprobeert, maar merk bij mij geen verschil. Alleen wanneer ik 2 processors kies ziet windows de hyper-threading threads niet meer. In taakbeheer in ieder geval niet.

Hoe snel is bij jullie de laptop eigenlijk opgestart? Bij mij is het ongeveer 35 seconden vanaf de power knop indrukken tot ik het bureaublad van Windows zie. Er wordt standaard alleen Anti-virus en de touchpad driver meegestart.

[ Voor 3% gewijzigd door Microgranules op 03-09-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Met 2 core's is hij opgestart in 35 seconden (tot het inlogscherm)
Met 4 core's is hij opgestart in 25 seconden. Ook tot het inlogscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en nu nog een keer totdat je startpagina word getoond in $browser

als het bureaublad word getoond kan je nog niet werken. dan moeten de programma's nog worden ingeladen
biuj mijn pc duurt het 15 seconden voordat het windows-logo verschijnt.
vanaf de powerknop tot mijn startpagina zit iets meer dan 1 minuut. 58 seconden

hibernate is 25 sec.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2010 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
@ Darkstone: Misschien is het handig om erbij te zetten dat je geen VAIO hebt (of heb je die wel?).

Van Powerknop indrukken tot de Snelkiezer in Opera is 41 seconden.
Vanuit Slaapstand (dus niet standby) is 28 seconden, dat is inclusief webbrowser starten en eigenlijk moet er 1 seconde af voor het handmatig inloggen :+

En omdat we nu toch alles aan het proberen zijn:
15 seconden voordat het Windows logo (volledig) te zien is en 21 seconden voordat ie afgesloten is.
BIOS POST is ongeveer 2 seconden en OS boot menu ook ongeveer 2 seconden. Maar POST zal bij iedereen wel hetzelfde zijn (als er geen usb apparatuur is aangesloten).
Pagina: 1 ... 22 ... 47 Laatste