[Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series

Pagina: 1 ... 23 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 41 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb inderdaad geen vaio, maar een dell studio 15. (met 320GB/7200rpm schijf)

met "tijd tot het windows logo te zien is" bedoel ik de bios-tijd, die is blijkbaar vrij traag met 15. sec.
tijden zijn overigens inclusief wachtwoord intikken, maar zoveel scheelt dat niet (misschien 3 seconden)

wat ik overigens nog mis in windows 7: een delayed start mogelijkheid.
rmclock heb ik heus niet nodig voordat mijn browoser is opgestart. zelfde geld voor alle gadgets en zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:31
Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 17:24:
en nu nog een keer totdat je startpagina word getoond in $browser
57 Seconden. Maar dan is ondertussen ook MSN aangemeld, Anti-Virus opgestart. Mijn externe schijf is aangemeld (krijg nogsteeds popup |:( )
Daarnaast heeft ie ook nog is 7 andere programma's mee gestart!
Ik start op met Firefox.

In deze 57 Seconden zit ook het aanmeldscherm, waarbij ik moet inloggen. Ik denk echter dat ik dat in 1,5 sec. wel gedaan heb. ;)

Opstarten: 57 Seconden
Sluimerstand: 22 Seconden
Slaapstand: 6 Seconden

[ Voor 22% gewijzigd door DJustin op 03-09-2010 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:49
56 seconden tot aan startscherm Google Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJustin schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 17:03:
Met 2 core's is hij opgestart in 35 seconden (tot het inlogscherm)
Met 4 core's is hij opgestart in 25 seconden. Ook tot het inlogscherm
je zit toch tamelijk ver van het gemiddelde :+

quote ik nog de verkeerde ook 8)7
Microgranules schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 17:50:
Van Powerknop indrukken tot de Snelkiezer in Opera is 41 seconden.
Vanuit Slaapstand (dus niet standby) is 28 seconden, dat is inclusief webbrowser starten en eigenlijk moet er 1 seconde af voor het handmatig inloggen :+

En omdat we nu toch alles aan het proberen zijn:
15 seconden voordat het Windows logo (volledig) te zien is en 21 seconden voordat ie afgesloten is.
BIOS POST is ongeveer 2 seconden en OS boot menu ook ongeveer 2 seconden. Maar POST zal bij iedereen wel hetzelfde zijn (als er geen usb apparatuur is aangesloten).

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2010 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Die cores voor het opstarten werken ook alleen TOT het aanmeld scherm, dus echt het windows laden, niet de programma's die erbij komen bij je bureaublad, dat valt er buiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 09:50
stomme vraag misschien maar hoe zet je touchpad uit? beetje onhandig als ik muis eraan heb hangen en wel gewoon wil typen....

verder kan ik mijn brightness niet aanpassen met de FN toetsen en f5 en f6.... :(

[ Voor 26% gewijzigd door P-Nut op 03-09-2010 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

P-Nut schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 21:42:
stomme vraag misschien maar hoe zet je touchpad uit? beetje onhandig als ik muis eraan heb hangen en wel gewoon wil typen....

verder kan ik mijn brightness niet aanpassen met de FN toetsen en f5 en f6.... :(
Touchpad wil je compleet uitschakelen? of alleen wanneer je je muis erin hebt?

brightness doet het nooit? geen clean install gedaan toevallig? want dan mis je de aangegeven programma's in de OP... Eventservices en nog 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:44
Ik zit er aan te denken deze laptop voor school te kopen maar zit die beruchte piep er nog steeds bij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Voor mensen die een clean instal overwegen. (Kreeg ik via PB)

Installeer eerst gewoon Windows, en gebruik de code die onderop je laptop staat. Dit kan problemen geven, doordat Windows denkt dat het een illegale code is. Contact met MS is voldoende om hem te activeren.

Wanneer je Windows hebt draaien, ga vervolgens naar onderstaande link:
http://support.vaio.sony.....aspx?l=nl_NL&m=VPCEB2C5E

Achteraan staat je "code" van de laptop. Deze moet je wijzigen in de code die jij op je laptop hebt staan.
Vervolgens installeer je de volgende programma's:

- Setting Utility Series
- Sony Shared Library

Installeer niet de driver voor het touchpad. Als je de driver van de touchpad installeert die op de website staat, werkt scrollen en multi-touch niet meer.
Installeer onderstaande driver (Alps)
http://www.2shared.com/fi...inting_Driver__Alps_.html

Vervolgens download je de nieuwste driver van ATI: (64bit)
https://a248.e.akamai.net..._vista_win7_64_dd_ccc.exe

Oplossingen op de piep weg te halen staan in het topic, deze heb ik echter niet gedaan, omdat het negatief werkt op de accu door, doordat de processor continu belast wordt. De piep vind ik te dragen.

Voor degenen die willen gamen installeer AMD GPU Clock Tool of 64 bit Laatste heb ik zelf niet getest, maar voor sommige leverde de eerste versie problemen op.
Zet vervolgens de clocks naar 625/900.

Daarnaast vind ik zelf de MPC-Star de beste videocodec.

Door bovenstaande allemaal uit te voeren heb ik een zeer prettige laptop gekregen. Ik werkt zelf op 100% op 1920x1080. Wel eventjes wennen, maar zou nu niet meer anders willen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJustin schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 11:32:
Installeer eerst gewoon Windows, en gebruik de code die onderop je laptop staat. Dit kan problemen geven, doordat Windows denkt dat het een illegale code is. Contact met MS is voldoende om hem te activeren.
het is ook geen geldige code.

de echte code zit in je bios, de code op de sticker is slechts bedoeld om aan MS te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
misschien interessant om voor de mensen te weten die ook nog een sleeve nodig hebben. Ik heb de sleeve besteld die word aangeraden door sony style! Ondanks dat hij mooi is en echt goede bescherming bied is het een grote en misschien flink wat te lompe sleeve. Volume neemt 2x zoveel toe en dan zit er niet eens een extra opberg vak bij. Ik stel voor dat je een laptopsleeve te kopen bij de hema of V&D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een tas met een laptopvak is veel praktischer imo.

die sleeves vind ik maar ondingen tenzij je het over een wat kleine laptop hebt, 12"bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lixis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:31
Ik vroeg mij af of er onlangs nog mensen geweest zijn die een zelf samengestelde 15.5" versie besteld hebben? Ik heb er namelijk net één besteld (met een normale dvd speler ipv een blue-ray, 6gb geheugen, full hd scherm en een i5 520M), en nu kreeg ik net in de mail te horen dat de verwachte levertijd 9 tot 10 weken(!) is.

Nu is het wel zo dat ik de betaling pas na deze mail afgerond heb d.m.v. een bankoverschrijving. Wellicht dat dat hier van invloed is aangezien ik een levertijd van 9 weken toch wel erg lang vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja vind dat ze er vrij lang over doen. Heb de mijne 9 augustus besteld en hij zou tussen 3 en 8 september verstuurd worden.. Valt nog mee vergeleken met die 9 weken waar jij het over hebt maar hoelang kan het duren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
The Inquisitor schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 23:24:
[...]

Touchpad wil je compleet uitschakelen? of alleen wanneer je je muis erin hebt?

brightness doet het nooit? geen clean install gedaan toevallig? want dan mis je de aangegeven programma's in de OP... Eventservices en nog 1.
vorige laptop had ik een fn knop om mn touchpad uit te schakelen.. dat werkte wel lekker als ik er een muis in had. Nu geen idee hoe ik die uit moet zetten. Heb software uit startpost gehaald en kan nu helderheid veranderen!

Momenteel zit ik te overwegen een exterene monitor erbij te halen

productreview: Samsung Syncmaster 2443BW review door Nixadus

om precies te zijn. Kan ik extern van hdmi naar dvi verloopstuk deze monitor 1920 1200 gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

P-Nut schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 21:18:
[...]

vorige laptop had ik een fn knop om mn touchpad uit te schakelen.. dat werkte wel lekker als ik er een muis in had. Nu geen idee hoe ik die uit moet zetten. Heb software uit startpost gehaald en kan nu helderheid veranderen!

Momenteel zit ik te overwegen een exterene monitor erbij te halen

productreview: Samsung Syncmaster 2443BW review door Nixadus

om precies te zijn. Kan ik extern van hdmi naar dvi verloopstuk deze monitor 1920 1200 gebruiken?
Nee, dat kan niet.

Over de monitor um,... voor zover ik weet is dat geen probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Op m'n Sony Vaio laptop heb ik het wel is een keer gezien, ik weet alleen niet meer waar. Er is in ieder geval geen fysieke knop voor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Lixis schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 19:22:
Ik vroeg mij af of er onlangs nog mensen geweest zijn die een zelf samengestelde 15.5" versie besteld hebben? Ik heb er namelijk net één besteld (met een normale dvd speler ipv een blue-ray, 6gb geheugen, full hd scherm en een i5 520M), en nu kreeg ik net in de mail te horen dat de verwachte levertijd 9 tot 10 weken(!) is.

Nu is het wel zo dat ik de betaling pas na deze mail afgerond heb d.m.v. een bankoverschrijving. Wellicht dat dat hier van invloed is aangezien ik een levertijd van 9 weken toch wel erg lang vind.
Niks bijzonders als je het topic hier zo door leest, en geloof mij, het is echt niet alleen voor de consument, sony levertijden voor winkeliers is niks anders. het is dat 'sony vaio' voor veel mensen voor een kwalitatief / bekend merk staat, maar anders :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad, ik denk niet dat er mensen in de rij staan om acers te kopen met 9 weken levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N2dputdown
  • Laatst online: 18-03-2021
@ P-Nut en @The Inquisitor

Je kan het wel uitschakelen.

Open Vaio Control Center > Toetsenbord en muis > Ingebouwd aanwijsapparaat > vinkje wegklikken > Toepassen.

Ik heb overigens gisteren een review geschreven, kijk wat jullie ervan vinden en of ik er nog iets aan moet toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

N2dputdown schreef op zondag 05 september 2010 @ 13:21:
@ P-Nut en @The Inquisitor

Je kan het wel uitschakelen.

Open Vaio Control Center > Toetsenbord en muis > Ingebouwd aanwijsapparaat > vinkje wegklikken > Toepassen.

Ik heb overigens gisteren een review geschreven, kijk wat jullie ervan vinden en of ik er nog iets aan moet toevoegen
Dom van me, helemaal niet aan gedacht!

Linkje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

productreview: Sony Vaio VPCEB2Z1E/BQ review door N2dputdown

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:54
Verwijderd schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 19:43:
Ja vind dat ze er vrij lang over doen. Heb de mijne 9 augustus besteld en hij zou tussen 3 en 8 september verstuurd worden.. Valt nog mee vergeleken met die 9 weken waar jij het over hebt maar hoelang kan het duren? :?
Op Sonystyle is de 14 inch versie nu niet meer verkrijgbaar zelfs? Zou dat te maken hebben met de "piep" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee mail gehad dat mijn Vaio onderweg is van de fabriek naar het logistiek centrum! Ze versturen hem naar verwachting 7 september :D Is dat logistiek centrum in NL? Met andere woorden; wanneer kan ik hem verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Dat is heel rap. De laptop heb je deze week nog!

[ Voor 126% gewijzigd door DJustin op 05-09-2010 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
ben zojuist achtergekomen dat de wireless switch die op de vaio zit voor zowel het WIFI als het BLUETOOTH netwerk geldt... wel jammer dat dit niet appart is ondergebracht in 2 categorieen.

Ik wil bedraad werken maar wel gebruik maken van bluetooth headset. Inmiddels opgelost door wifi switch aan te zetten en bij netwerk beheer lan selecteren en wifi connectie uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lashrom
  • Laatst online: 19:45
Hallo,

Ik heb vorige week een Vaio VPCEB2A4E gehaald ... Ik ben er tot nu toe erg blij mee. In het begin ging de cursor niet zo vloeiend. Leek alsof er wel lagg was met de cursor. Maar nu gaat hij prima.

Ik heb een paar vragen, zijn al die Vaio programma's nodig ? Kan ik ze ook gewoon verwijderen ? Is 100 processen of boven normaal ? Want bij mijn pc heb ik maar rond de 43 - 45 processen. Heeft het dan ook enkel invloed ? Is het ook normaal dat de accu zo snel leeg is ? Soms zegt het dat hij 3 uurtjes mee kan, daarna na 5 minuten zit ie weer gauw op de 2 uur 10 minuten, half uurtje later weer op een mindere tijd ... Kan ik hieraan iets doen, of heeft Sony dit gewoon met opzet gedaan en ik dit kan verwachten bij alle Vaio series ? Mijn grafische kaart is Intel Graphics Media Accelerator i3 zeggen ze, is er benodigde driver update voor ?

Ik lees ook dat sommige van de E-series een piep geluid geeft of dat de ventilatie harder draait ? Hier zie ik geen enkel van de twee gelukkig. Laat het ook zo maar blijven. Sorry als ik niet zo duidelijk ben geweest of één van de regels overtreed hier, ben pas nieuw.

Alvast bedankt !

Greets,

Lash

[ Voor 27% gewijzigd door Lashrom op 06-09-2010 04:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Voor degenen die willen gamen installeer AMD GPU Clock Tool of 64 bit Laatste heb ik zelf niet getest, maar voor sommige leverde de eerste versie problemen op.
Zet vervolgens de clocks naar 625/900.
Klopt het dat na elke restart de GPU weer op de oude settings komt te staan of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJustin schreef op zondag 05 september 2010 @ 23:12:
Dat is heel rap. De laptop heb je deze week nog!
Super, bedankt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yorin schreef op maandag 06 september 2010 @ 06:26:
[...]

Klopt het dat na elke restart de GPU weer op de oude settings komt te staan of doe ik iets verkeerd?
dat klopt, de boel is nog niet echt gebruiksvriendelijk.
Lashrom schreef op maandag 06 september 2010 @ 03:45:
Ik heb een paar vragen, zijn al die Vaio programma's nodig ? Kan ik ze ook gewoon verwijderen ? Is 100 processen of boven normaal ? Want bij mijn pc heb ik maar rond de 43 - 45 processen. Heeft het dan ook enkel invloed ?
sony installeert in de fabriek allemaal "handige" programma's, beter bekend als bloatware.
hartstikke handig voor de mensen die niet zelf een dvd brander, media player, of <voer hier in> kunnen vinden, maar als tweaker heb je dit allemaal niet nodig.
je hebt alleen het programma voor de functietoetsen nodig, ik dacht vaio contol center
Is het ook normaal dat de accu zo snel leeg is ?
de accu is inderdaad niet geweldig, een uur, 2 uur, maar dan is-ie echt leeg.
Ik lees ook dat sommige van de E-series een piep geluid geeft of dat de ventilatie harder draait ?
het piepgeluid is een bekend probleem bij de E series, zie de poll:
poll gespam

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2010 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 08:09:
[...]

dat klopt, de boel is nog niet echt gebruiksvriendelijk.
Dat is jammer, dus er bestaat nog geen blijvende oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor zover ik weet net, anders had ik dat al lang geïnstalleerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik ben van plan om een forum op te zetten over de Sony Vaio's. Als er iemand is die me wilt helpen, wil die me dan een DM sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:16
Ik volg dit forum al een tijdje en volgens mij ben ik deze vraag niet eerder tegen gekomen, ik ben eigenlijk wel een soort van geintresseerd om mijn Vaio een Clean instal te geven, maar het probleem is dat ik net alles erop heb gezet, dus las ik dat je ook alles handmatig kan verwijderen, weet iemand of heeft iemand een lijstje met programma's die van mijn Vaio kan verwijderen zonder dat die kuren gaat vertonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:36
Yorin schreef op maandag 06 september 2010 @ 09:34:
Ik ben van plan om een forum op te zetten over de Sony Vaio's. Als er iemand is die me wilt helpen, wil die me dan een DM sturen?
Een forum? of een topic hier op GoT?
Wat gaat het toevoegen :P
Jay-7AC schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:00:
Ik volg dit forum al een tijdje en volgens mij ben ik deze vraag niet eerder tegen gekomen, ik ben eigenlijk wel een soort van geintresseerd om mijn Vaio een Clean instal te geven, maar het probleem is dat ik net alles erop heb gezet, dus las ik dat je ook alles handmatig kan verwijderen, weet iemand of heeft iemand een lijstje met programma's die van mijn Vaio kan verwijderen zonder dat die kuren gaat vertonen?
Ik heb gewoon vrijwel alles met Sony VAIO ervoor weggeflikkerd. Enkele dingen leken mij nuttig, en ik moest later nog een programmaatje terug installeren om de blauwe function knopjes weer aan de praat te krijgen, maar daar staat ook gewoon een link voor in dit topic. Ik vind het dus niet erg gevaarlijk om alles weg te gooien, ga gewoon op de naam af.

[ Voor 15% gewijzigd door !null op 06-09-2010 11:21 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

!null schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:20:
[...]

Een forum? of een topic hier op GoT?
Wat gaat het toevoegen :P
Gewoon een heel forum op een apart adres. Hier kunnen gebruikers hun ervaringen uitwisselen enzovoort. Ik hoop hem aan het eind van de week klaar en online te hebben.

Edit: Ik hoorde ook een aantal mensen over dat je de Vaio-knop kan gebruiken als Mute-knop, welke toepassing moet ik hiervoor installeren of verwijderen?

Ik heb het gevonden, je moet het programma Media Gallery verwijderen.

[ Voor 25% gewijzigd door Yorinn op 06-09-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1cardo01
  • Niet online
Na de BIOS update moet je ook nog iets wijzigen in de BIOS zelf:

- Sony Vaio opstarten
- F2 indrukken (om in de BIOS te komen)
- Naar het tabblad "Advanced" gaan
- C3/C6 support op "Dissabled" zetten
- Wijzigingen opslaan en opnieuw opstarten

Voor mij werkte dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lixis
  • Laatst online: 19:31
Ik heb net inderdaad ook een nieuwe mail gehad, dat de betaling voltooid is en de verzenddatum staat nu op 5 tot 12 oktober, oftewel een week of 4. Niet zo snel als ik zou willen maar ja, nu kan ik iig over een week of 4 mijn acer aspire ritueel verbranden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
Olla tweakers. Ik heb nu de sony vaio 3 dagen met de volgende specificatie.

Processor Intel® CoreTM i5-520M, 2,40GHz
Besturingssysteem Windows® 7 Home Premium
Harde schijf 320 GB Serieel ATA (7200 rpm)
Geheugen 6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
Optisch station Blu-ray Disc(TM) writer
Display 39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
Grafische kaart ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
Internet security Geen bescherming
Toetsenbord Toetsenbord: US Int
AC-adapter 1 AC-adapter
Draadloos LAN Draadloos LAN + Bluetooth®
HDMI(TM) uitgang HDMI(TM) uitgang

Ik heb zelf handmatig allerlei software verwijdert en ccleaner gebruikt aangezien er allerlei meuk op stond. ik heb sinds gebruik al wat dingen meegemaakt waar ik mij zorgen overmaak.

* 1 maal een blauw scherm... ging snel dat ik de error message niet kon lezen.
* Gister een vastloper toen ik wat probeerde uit te pakken in winrar
* Vandaag starte hij niet op op het moment je het Windows 7 logo ziet bij het laden van het os (pulserend windows logo)

Iemand anders die hier last van heeft? of komt dit omdat ik geen clean install heb gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R1cardo01 schreef op maandag 06 september 2010 @ 13:32:
Na de BIOS update moet je ook nog iets wijzigen in de BIOS zelf:

- Sony Vaio opstarten
- F2 indrukken (om in de BIOS te komen)
- Naar het tabblad "Advanced" gaan
- C3/C6 support op "Dissabled" zetten
- Wijzigingen opslaan en opnieuw opstarten

Voor mij werkte dit.
als je dat doet gaat je batterijduur drastisch naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
P-Nut schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:27:
Olla tweakers. Ik heb nu de sony vaio 3 dagen met de volgende specificatie.

Processor Intel® CoreTM i5-520M, 2,40GHz
Besturingssysteem Windows® 7 Home Premium
Harde schijf 320 GB Serieel ATA (7200 rpm)
Geheugen 6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
Optisch station Blu-ray Disc(TM) writer
Display 39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
Grafische kaart ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
Internet security Geen bescherming
Toetsenbord Toetsenbord: US Int
AC-adapter 1 AC-adapter
Draadloos LAN Draadloos LAN + Bluetooth®
HDMI(TM) uitgang HDMI(TM) uitgang

Ik heb zelf handmatig allerlei software verwijdert en ccleaner gebruikt aangezien er allerlei meuk op stond. ik heb sinds gebruik al wat dingen meegemaakt waar ik mij zorgen overmaak.

* 1 maal een blauw scherm... ging snel dat ik de error message niet kon lezen.
* Gister een vastloper toen ik wat probeerde uit te pakken in winrar
* Vandaag starte hij niet op op het moment je het Windows 7 logo ziet bij het laden van het os (pulserend windows logo)

Iemand anders die hier last van heeft? of komt dit omdat ik geen clean install heb gedaan?
Moet haast een driver probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:16
!null schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:20:

[...]

Ik heb gewoon vrijwel alles met Sony VAIO ervoor weggeflikkerd. Enkele dingen leken mij nuttig, en ik moest later nog een programmaatje terug installeren om de blauwe function knopjes weer aan de praat te krijgen, maar daar staat ook gewoon een link voor in dit topic. Ik vind het dus niet erg gevaarlijk om alles weg te gooien, ga gewoon op de naam af.
Nee oké, dan ga ik maar gewoon wat dingen verwijderen, want volgens mij staan er best wel veel onbruikbare dingen op, en als er problemen voordoen horen jullie het wel:P Als iemand nog tips heeft wat er "zeker" verwijderd moet worden, ze zijn welkom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkebal
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2024
Vandaag gebeld met SonyStyle Contact Center, omdat de website aangeeft dat verscheidene onderdelen niet op voorraad zijn. Daar wisten ze te melden dat ze met name qua processoren niet alles op voorraad hebben. Volgende week schijnt dat opgelost te zijn.

Verder wisten ze te melden dat eind deze maand een nieuwe generatie E series uitkomt. Weet iemand daar meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarschijnlijk een zelfde "verbetering" als de E1 -> E2 update.

het verschil? de witte kleur is iets aangepast (that is, als je wit had gekozen als kleur), en dat was het zo ongeveer..

de kans dat er echt iets ge-update gaat worden is nabij de 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1cardo01
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:28:
[...]

als je dat doet gaat je batterijduur drastisch naar beneden.
Haal je nu niet de registry oplossing en deze door elkaar? Bij de registry oplossing gaat idd je accuduur naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de registery oplossing heeft hetzelfde effect als de bios optie.

ik was namelijk aan het testen, wat bleek?
bij normaal gebruik ligt het C3% rond de 98%
na het uitvoeren van de regedit tweak was dit 0,0%
wat doet die bios optie? c3 disabelen, in theorie krijg je daarmee precies hetzelfde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Tsjonge, hoelang blijft die registery oplossing en BIOS oplossing nog komen hier? iedereen kan het nalezen in dit topic, het is minstens 12x langs gekomen, en darkstone heeft minstens 6x uitgelegd wat voor drastisch effect dit heeft... veel mensen die het probeerde zeiden ook: piep is weg, maar fan draait continu (logisch, darkstone heeft uitgelegd hoe dat komt ;)) dus de oplossing is voor wie de piep heeeeeeeeeeel graag kwijt wilt en het er voor over heeft.

maar begin niet telkens over de goede manier om de piep weg te halen, want het heeft gewoon nare gevolgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Gegroet allen,...

Ik heb tijdens mijn bezoekje aan Nederland (woon al jaren in het buitenland en in NL zijn ze goedkoper) eind juli besloten een laptop te kopen en ben naar de MediaMarkt gegaan om zo snel en zo simpel mogelijk een laptop aan te schaffen.
Uiteindelijk is dit dus de vpceb1s1e geworden.

Fijn apparaat, maar als leek zijnde heb ik een aantal vragen. Heb me redelijk ingelezen in dit topic en hoop dus dat ik niet dubbele vragen stel.

*Na aanschaf wordt Win7 geinstalleerd maar daarbij ook een hoop Vaio troep. In de OP wordt gesproken over een schone installatie (na het veilig stellen van de drivers e.d.). Is het niet mogelijk alle Vaio programma's individueel te verwijderen? Ik heb daar niet echt vreselijk veel zin in aangezien de computer nog 'schoon' is, weinig gebruikt.
En, indien ik dus zou kiezen voor een verse installatie, is het dan mogelijk een pirate CDtje van Win 7 premium te gebruiken en de code achterop de laptop in te voeren zonder Windows gaat flippen over een genuine installatie?

*In Vaio Control center heb je Power Management en daar vind je Battery Care Function. Is er iemand die dit gebruikt? Ik snap hier niet echt de bedoeling van wat ik jammer vind aangezien ik wel een beetje zuinig wil zijn op de batterij en er klaarblijkelijk een functie voor bestaat.

*Ondanks ik een wireless muis heb gebruik ik de touchpad (?) erg veel. Probleem is dat ik op 1 of andere manier soms aan het inzoomen/uitzoomen ben wanneer ik dus per ongeluk mis grijp/meerdere vingers op touchpad heb/etc. Dit is dus irritant. zoomen doe ik wel met de + en -. Is dit uit te schakelen?

*Iets wat de MediaMarkt medewerkers me niet konden vertellen, ik woon in Thailand, geldt hier mijn garantie ook of ga ik hier flink de klos zijn als er iets mankeert? (moet nog een Vaio shop hier tegenkomen, zal het zowiezo gaan vragen als ik dat doe ;-) )

bvd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knakker2 schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:49:
*Na aanschaf wordt Win7 geinstalleerd maar daarbij ook een hoop Vaio troep. In de OP wordt gesproken over een schone installatie (na het veilig stellen van de drivers e.d.). Is het niet mogelijk alle Vaio programma's individueel te verwijderen? Ik heb daar niet echt vreselijk veel zin in aangezien de computer nog 'schoon' is, weinig gebruikt.
ja hoor, dat kan.
een schone instal levert echter een iets beter, en vaak ook sneller (als in: minder land bezig met het opschonen) resultaat op
En, indien ik dus zou kiezen voor een verse installatie, is het dan mogelijk een pirate CDtje van Win 7 premium te gebruiken en de code achterop de laptop in te voeren zonder Windows gaat flippen over een genuine installatie?
een willekeurige OEM dvd voldoet
*In Vaio Control center heb je Power Management en daar vind je Battery Care Function. Is er iemand die dit gebruikt? Ik snap hier niet echt de bedoeling van wat ik jammer vind aangezien ik wel een beetje zuinig wil zijn op de batterij en er klaarblijkelijk een functie voor bestaat.
aangezien het nut van die dingen nooit is bewezen heb ik er een hard hoofd in dat het echt werkt...
*Ondanks ik een wireless muis heb gebruik ik de touchpad (?) erg veel. Probleem is dat ik op 1 of andere manier soms aan het inzoomen/uitzoomen ben wanneer ik dus per ongeluk mis grijp/meerdere vingers op touchpad heb/etc. Dit is dus irritant. zoomen doe ik wel met de + en -. Is dit uit te schakelen?
bij mijn synaptics touchpad kan ik dat uizetten, geen idee hoe dat met alps in elkaar zit.
waarschijnlijk kom je het verst door gewoon "mouse" in te tikken in het startmenu
*Iets wat de MediaMarkt medewerkers me niet konden vertellen, ik woon in Thailand, geldt hier mijn garantie ook of ga ik hier flink de klos zijn als er iets mankeert? (moet nog een Vaio shop hier tegenkomen, zal het zowiezo gaan vragen als ik dat doe ;-) )
geen idee, google op inernationale garantie sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Even over die Battery Care functie. Ik heb ooit eens zo'n soort ding geïnstalleerd en toen kreeg ik telkens een foutmelding over mijn batterij. Die zou dan niet goed zijn, en ik moest hem er om de 10 minuten uit halen, anders sloot je laptop af. Echt een belachelijk iets. Ik weet niet of het dezelfde was hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Dank voor de snelle reactie :)

Vraag over garantie was overbodig, kan ik zelf ook opzoeken..

Afijn, nieuwe versie windows klinkt leuk, maar lees dat dan de Fn keys e.d. niet meer werken, moet ik dit weer opzoeken, installeren, plus wat daar nog bij komt wat ik er -misschien eigenlijk toch niet af wilde hebben- (zoals Vaio updater, is toch wel handig om te hebben denk ik....?)

Wellicht wacht ik wel tot het tijd wordt voor een versie installatie dmv intensief gebruik en de puinhoop die ik ervan gemaakt heb ;-)

Zoomen is nu ook goed :) Stond in Mouse properties... had ik ook zelf kunnen vinden.....nou ja....ach...

Nogmaals dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
KaiseRRuby schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:24:
Even over die Battery Care functie. Ik heb ooit eens zo'n soort ding geïnstalleerd en toen kreeg ik telkens een foutmelding over mijn batterij. Die zou dan niet goed zijn, en ik moest hem er om de 10 minuten uit halen, anders sloot je laptop af. Echt een belachelijk iets. Ik weet niet of het dezelfde was hoor.
Dit maakt deel uit van Vaio software, geen externe software......denk dat dit iets anders is?

Als ik het goed heb kan je in Advanced Settings aangeven tot hoeveel % je de batterij wil laten opladen (?) om zo degradatie tegen te gaan...? snap het nut er misschien van als je laptop echt constant op netstroom staat. In mijn geval is dit niet zo en lijkt me deze functie niet echt hulpzaam, maar ben er niet zeker van dus vraag ik het hier :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knakker2 schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:41:
snap het nut er misschien van als je laptop echt constant op netstroom staat. In mijn geval is dit niet zo en lijkt me deze functie niet echt hulpzaam, maar ben er niet zeker van dus vraag ik het hier :p
dat was ook mijn conclusie, het probeem is dat iedereen op internet maar wat roept en blijkbaar niemand bereid is om een echter test te doen met 20+ accu's, of de resultaten daarvan wil delen.

totdat iemand dat gedaan heeft geloof ik die tooltjes gewoon niet, klaar.
en besides, als het echt een groot verschil maakte hadden de accufabrikanten dit AL LANG doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:47:
[...]

als het echt een groot verschil maakte hadden de accufabrikanten dit AL LANG doorgevoerd.
......het zou overal standaard op zitten, men zou hele merken overslaan zonder deze goddelijke functie inbegrepen...................maar..............blijkbaar toch niet zo belangrijk.

Beste manier is dus gewoon dat apparaat aan het stroom te leggen wanneer dat kan. En zo niet, dan heb je rond de 2 uur de tijd om dat te doen. O-)
Ik laat het verder wel zo....

Weer een vraagke :
Bloatware verwijderen, kan dit zonder een verse windows installatie? zo ja, hoe?

Vanzelfsprekend heb ik na de aanschaf ook zo veel mogelijk drivers geupdate, o.a. de graka. Dit middels het icoontje rechts benee en de update funtie (die driver date was van 13 jan 2010).
Nu zag ik dus in de OP een link met wederom een update voor de graka. Nu is de datum ergens in maart.
Snap dus niet hoe ik in juli een driver van januari download van de officiele ATI website en hier nu een link naar een driver uit maart tegenkom.

Zal wel goed zijn...... verder niet belangrijk :P

[ Voor 7% gewijzigd door knakker2 op 06-09-2010 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in het configuratiescherm zit een kopje met add & remove software (maar dan in het nederlands)

meuk: ATI Catalyst 10.8
edit: wacht, dat kan niet met een sony |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2010 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
:D

Dus die Vaio zooi kan er niet vanaf?

Het kan er dus wel af.... staat gewoon in de Remove Programs 8)7 |:( Ben echt dom vandaag.
Lange lijst, nu maar eens kijken wat er af kan... niet alles zo te zien.......

Ik vroeg me net ineens af,.. rare vraag,..........maar.......zit er eigenlijk een volume knop op? haha
Of is dit alleen software matig (Fn / Tray icon) te bedienen?

Ik lees ook dat mensen het hebben over een Full HD scherm e.d. ... ik neem aan dat mijn versie dat niet heeft?
(excuses voor de behoorlijk domme vragen, het is dan ook 4:10 hier :p )

[ Voor 18% gewijzigd door knakker2 op 06-09-2010 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neem aan van niet, rechtsklik op bureaublad en kies scherm resolutie.
1920*1080 is het full hd scherm, standaard is 1366*768

ja, dat is een behoorlijk groot verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N2dputdown
Is het mogelijk, om je scherm te laten vervangen door een die wel Full HD is?
Heb namelijk gewoon de standaard nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee.

beste optie is dan om hem terug te sturen een nieuwe te bestellen met een full-hd scherm. niet ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
wat zal het verschil wezen op een 15.5 .....full HD komt dan niet echt tot zijn recht, of heb ik het mis..?

Vind het eigenlijk wel ok zoals het is.

Maar ehmmm...er zit geen physical volume knop op dit ding? :p ook raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N2dputdown
Oh oke, laat dan maar zitten. Kheb gewoon van de mediamarkt dus dat gaat zoiezo al niet.
En dit is eigenlijk voor mij goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
knakker2 schreef op maandag 06 september 2010 @ 23:47:
wat zal het verschil wezen op een 15.5 .....full HD komt dan niet echt tot zijn recht, of heb ik het mis..?

Vind het eigenlijk wel ok zoals het is.

Maar ehmmm...er zit geen physical volume knop op dit ding? :p ook raar
Kijk anders gewoon even rustig rond en zoek even in het topic als je vragen hebt. En nee, er zit geen physical volume knop op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Ik kwam ergens het volgende tegen, en moet zeggen dat het verschil uit maakt

"
Simple Steps to 'DrAsTiCaLLy' Improve Speakers on E Series

1. Click Speakers Symbol from Control panel on right bottom side (Near System Clock) and then Click on 'Speakers' icon on Top.

a. Go to Enhancements tab and make sure to CHECK 'Loudness Equalization' checkbox.

b. Go to Dolby Tab and Check 'Audio Enhancer' and 'Surround Sound'

c. Go to Advanced Tab and Select the Default Format as Last option in the Drop Down.

"
Hoop niet dat het zwaar achterhaald is...... :P

Verder een vraagje... ik zie dat ik 90 processen heb draaien zonder zelf echt veel programma's te draaien... volgens datgene wat ik lees moet dit veel te veel zijn. Is er ergens een lijst o.i.d. waarmee ik dus de onzinnige zooi kan uitzetten? Ook zou ik graag willen weten welke Vaio bloatware er af kan zonder 'problemen' te ondervinden met de functionaliteit...

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik zal binnenkort wel even een lijstje neerzetten wat er aan Sony Vaio programmaatjes nog bij mij draaien. Ik heb alles eraf gegooid totdat er dingen niet meer werkte (function knopjes) en dat weer gefixt, dus in principe is dat voldoende, meer dan ik erop heb staan hoef je iig niet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-10-2024
Ik zit er aan te denken om een sony vaio aan te schaffen met de volgende specs (ik heb al een advies gekregen om hier toch zeer stevig over na te denken , dank hiervoor!!)

Processor: Intel® CoreTM i5-520M, 2,40GHz
Besturingssysteem: Legitieme Windows® 7 Home Premium
Afwerkingen: Glossy zwart
Harde schijf: 320 GB Serieel ATA (7200 rpm)
Geheugen: 6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
Optisch station: Blu-ray Disc(TM) writer
Display: 39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
Grafische kaart: ATI MobilityRadeon HD5650 1GB

Nou heb ik alleen nog wel een paar vragen, op een aantal vragen heb ik al antwoord gehad (dank hiervoor Darkstone) aangezien ik hier in het gebruikers forum zit, lijkt mij dit ook de plaats.

Mijn vragen zijn als volgt (inclusief de domme vragen:$):
A: Kan de Blu-ray Disc(TM); (BD-R/-RE/-ROM/ DVD±RW/±R DL/RAM), wel gewoon DVD branden?
B: Is een clean instal van win 7 erg aan te bevelen, (ik heb nog een ulti 64bit versie van win 7 van ut net)
C: Is 6gb ram nodig?
D: Ik heb nl. bij voorkeur 6gb ram van de snellere variant 1333Hhz of merkt je dit verschil niet?
E: Is het anders een optie om sony 3gb ram er in te laten zetten(goedkoper). En vervolgens zelf 4 (1module) of 6gb (natuurlijk 2 modules) ram te kopen van de snellere variant 1333Mhz en er in te zetten.
Bij het kopen van 1 module 4gb 1333hmz hou ik nog 1 slot open voor een eventuele makkelijke uitbreiding.
F: Hoe vinden jullie het scherm, spiegelt die bv erg met zon op het scherm?
G: Is de piep irritant aanwezig of ver op de achtergrond en hoor je die alleen door je er op te concentreren?

Alvast mijn dank,

Owh. Weten jullie miss nog een webshop waar ik deze variant eventueel kan bestellen, tenminste als ik er later ook nog zo over denk:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 22:56
knakker2 schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:49:
Is het niet mogelijk alle Vaio programma's individueel te verwijderen? Ik heb daar niet echt vreselijk veel zin in aangezien de computer nog 'schoon' is, weinig gebruikt.
En juist daarom zou ik hem nu herinstalleren. Kleine moeite en dan kan je er precies opzetten wat je wilt. Altijd beter dan achteraf verwijderen van programma's (blijft af en toe toch nog een hoop zooi achter, zeker als het in de Windows installatie geinplanteerd zat). :)

En zo schoon zijn die meegeleverde installaties bij laptops imho niet... Vaak zit er een shitload aan rommel bij, vandaar dat ik >altijd< een herinstallatie doe.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

caddywouter schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:18:
Mijn vragen zijn als volgt (inclusief de domme vragen:$):
A: Kan de Blu-ray Disc(TM); (BD-R/-RE/-ROM/ DVD±RW/±R DL/RAM), wel gewoon DVD branden?
B: Is een clean instal van win 7 erg aan te bevelen, (ik heb nog een ulti 64bit versie van win 7 van ut net)
C: Is 6gb ram nodig?
D: Ik heb nl. bij voorkeur 6gb ram van de snellere variant 1333Hhz of merkt je dit verschil niet?
E: Is het anders een optie om sony 3gb ram er in te laten zetten(goedkoper). En vervolgens zelf 4 (1module) of 6gb (natuurlijk 2 modules) ram te kopen van de snellere variant 1333Mhz en er in te zetten.
Bij het kopen van 1 module 4gb 1333hmz hou ik nog 1 slot open voor een eventuele makkelijke uitbreiding.
F: Hoe vinden jullie het scherm, spiegelt die bv erg met zon op het scherm?
G: Is de piep irritant aanwezig of ver op de achtergrond en hoor je die alleen door je er op te concentreren?
A: Zover ik weet zijn de bluray ''lezers'' uit Sony ook meteen DVD branders ja.
B: Valt mee, maar clean is clean he.
C Ligt eraan wat je wilt gaan doen, als je niet reuze foto's gaat photoshoppen of 4 vm's gaat draaien kan je prima uit met 3-4gb
D de i3/i5 support alleen maar 1066mhz ram, dus alles wat sneller is clocked down (zie intel site staat 1066mhz)
E Zie C en D
F Reflectie is best aardig, maar wel te doen.
G: Je hoort hem of je hoort hem niet, geconcentreerd of niet. Ligt aan de laptop en aan de persoon.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-10-2024
ah super dank voor je reactie!
Dan zal mijn config dus op 1088 euries uit komen, mist ik niet een webshop vind waar die goedkoper is!
Weet er iemand een webshop waar je de vaio met mijn config kan bestellen?
De sony vaio webshop geeft nl aan dat deze config niet beschikbaar is.
Weet iemand ook wanneer die ongeveer weer beschikbaar wordt? En wanneer een eventuele opvolger van de E serie in de markt komt, zonder het piepende geluid?
Ik heb geen intresse in de F12 serie, die zijn mij te log en lomp!

gr wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knakker2 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 12:41:
Verder een vraagje... ik zie dat ik 90 processen heb draaien zonder zelf echt veel programma's te draaien... volgens datgene wat ik lees moet dit veel te veel zijn. Is er ergens een lijst o.i.d. waarmee ik dus de onzinnige zooi kan uitzetten? Ook zou ik graag willen weten welke Vaio bloatware er af kan zonder 'problemen' te ondervinden met de functionaliteit...
dat zijn er vrij eh,, veel

een snelle vergelijking, bij mij draaien er 62 processen, waaronder:
een ubuntu x64 VM
firefox
foxit reaader
kladblok
task manager
pidgin
antivirus
rmclock

2.37GB in gebruik, maar dat komt vooral door de VM die ik 1GB heb gegeven :P
zonder de vm haal ik <1GB

zoals eerder gezegd, een clean instal is de snelste manier, ander zul je zelf alles moeten verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Nou ik ben het niet helemaal eens met de stelling dat je beter een nieuwe install kan gaan doen. Ik heb toen zelf in iets van een kwartier alle onrelevante Sony Vaio zaken en nog wat andere gesponsorde meuk (Norton en MS officie proef dingen, ik weet het niet allemaal meer uit m'n hoofd) eraf gegooid. Het kan zijn dat het een half uur duurde, ik zat toch TV te kijken want je moet voornamelijk wachten. Maar dat is een stuk beter dan het gedoe van een verse install vond ik. Ook mijn laptop had daarna minstens 20 processen minder lopen en een stuk minder geheugengebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een re-instal duurt ook een half uur en is ook voornamelijk wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Dat is niet waar. Ik had geen Windows 7 DVD liggen. Dit kon ik meteen doen toen ik de laptop opstarten. Een re-install vanaf de resque partitie krijg je dezelfde zooi bij. En je krijgt bij de laptop geen algemene Windows 7 DVD.
En na een verse install moet je nog wat drivers opzoeken installeren lijkt me zo. Echt niet dat dat allemaal bij elkaar sneller is dan binnen een kwartier a half uur die programma's deinstalleren.

Maar goed, dan nog, ik had geen zin om een Win 7 DVD te downloaden of drivers te zoeken etc, ik had geen zin in dat gedoe.

[ Voor 22% gewijzigd door !null op 07-09-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Even bezig geweest en niet eens echt alle Vaio programma's eraf gegooid. Heb nu 62 processen lopen, inclusief Opera waar ik mee werk. Niet slecht denk ik aangezien ik lees dat na een verse installatie men zo rond de 50 heeft.
Moet wel zeggen dat ik ook bijna alles heb uitgezet in MSCONFIG/STARTUP, met daarbij een enkele service.
Kan alleen de service van Vaio Care en Update niet vinden, deze hoeven van mij er niet af, wie weet wil ik ze nog gebruiken al is dat maar eens in de zoveel tijd.

De verse installatie komt ooit nog wel een keer als de laptop enorm langzaam geworden is... over een haldf jaar ofzo :p

Fijn apparaat, al ben ik toch een beetje nieuwsgierig naar FullHD, iets wat ik nu niet heb. Ach ja,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Tsja, verse install is zo gebeurd en tegenwoordig stelt dat met Windows 7 (itt bijvoorbeeld Windows XP) echt niets meer voor... Hooguit enkele drivers moet je nog downloaden icm. Sony software. Weet je zeker dat er geen restjes van al die bloatware meer achterblijven. :) Kleine moeite, kost misschien een kwartier extra maar imho wel de moeite waard. Maar goed, iedereen moet dat maar voor zichzelf beslissen.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad, mn studio mist alleen de bluetooth driver (die ik toch niet gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe irritant is die piep? is die duidelijk hoorbaar voor degene die bij mij in de klas naast mij zit, als het doodstil is in de klas? En weet iemand toevallig hoeveel mhz die piep is dan kan je het op google opzoeken, want ik overweeg er een te kopen alleen de piep houdt me tegen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 20:39:
hoe irritant is die piep? is die duidelijk hoorbaar voor degene die bij mij in de klas naast mij zit, als het doodstil is in de klas? En weet iemand toevallig hoeveel mhz die piep is dan kan je het op google opzoeken, want ik overweeg er een te kopen alleen de piep houdt me tegen :s
haha. hoeveel mhz? geluid wordt toch in decibel uitgedrukt of zie ik dat nou verkeerd...

anyway, de piep is wel hoorbaar maar onder normale omstandigheden valt het niet zo op... m.a.w. als jij in een klas zit met mede-leerlingen die allemaal lekker lopen te typen dan is die piep haast niet merkbaar. hooguit dat je af en toe tussendoor hoort omdat de piep dan hoger lijkt.

in ieder geval, dit is wat ik mee maak, als ik gewoon in de woonkamer zit hoor ik er weinig van, maar heel af en toe, maar zit ik in de nacht met mijn laptop op schoot... ja dan hoor je het wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
The Inquisitor schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 22:30:
[...]

haha. hoeveel mhz? geluid wordt toch in decibel uitgedrukt of zie ik dat nou verkeerd...
Volume wordt in decibel uitgedrukt. Toonhoogte wordt toch echt in frequentie en dus Hz. Nu is MHz wel een erg grote eenheid om over geluid te praten :P Het is max 20KHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

!null schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 22:49:
[...]

Volume wordt in decibel uitgedrukt. Toonhoogte wordt toch echt in frequentie en dus Hz. Nu is MHz wel een erg grote eenheid om over geluid te praten :P Het is max 20KHz.
Onder volume zie ik dan weer de plaats die een bepaalde voorwerp inneemt (natuurkunde). maar goed, je zult wel gelijk hebben hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klinkt het zoiets als de eerste of de tweede?

(klik op het wave bestandje) (:

http://www.archive.org/details/15kHz_tone

http://www.archive.org/details/20kHz_tone

(ja Db dat bedoelde ik xD)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2010 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Neee, zeker niet zo hard als die 15 khz!!! dan hoef ik 20 niet eens te beluisteren

EDIT: ik krijg pijn me hoofd van die test piepjes van jou, kan ik je nu een factuur sturen? :p

[ Voor 37% gewijzigd door The Inquisitor op 07-09-2010 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
Voor mensen die een clean instal overwegen. (Kreeg ik via PB)

Wanneer je Windows hebt draaien, ga vervolgens naar onderstaande link:
http://support.vaio.sony.....aspx?l=nl_NL&m=VPCEB2C5E

Achteraan staat je "code" van de laptop. Deze moet je wijzigen in de code die jij op je laptop hebt staan.
Vervolgens installeer je de volgende programma's:

- Setting Utility Series
- Sony Shared Library

Installeer niet de driver voor het touchpad. Als je de driver van de touchpad installeert die op de website staat, werkt scrollen en multi-touch niet meer.
Installeer onderstaande driver (Alps)
http://www.2shared.com/fi...inting_Driver__Alps_.html

Vervolgens download je de nieuwste driver van ATI: (64bit)
https://a248.e.akamai.net..._vista_win7_64_dd_ccc.exe
ik ga komend weekend mijn laptop opnieuw installeren. Echter heb ik geen windows 7 CD meegeleverd gekregen. Dus ik neem aan dat ik deze moet verkrijgen? Al dan niet op de legale manier....

Met welk nummer moet je contact opnemen om er voor te zorgen dat mijn CD key niet als illegaal word gezien?

Ik download bovenstaande programma's en drivers voor de video kaart... ik neem aan dat alles dan zou moeten werken? of zijn er andere dingen waar ik rekening mee moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen, de windows-code zit namelijk in de SLIC tabel in je bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 23:30:
geen, de windows-code zit namelijk in de SLIC tabel in je bios.
wat houd dit in? In nubtaal :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat houd in dat je installatie automatisch geactiveerd word, mits je een OEM dvd gebrruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Gewoon installeren. Zodra het er op staat zegt hij vanzelf dat het een niet legitieme versie is, en dan staat er ook een nummer bij dat je kunt bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@the inquisitor

ik hoor die 20khz niet dus als het klinkt zoals die dan is het goed xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Inquisitor schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 23:07:

EDIT: ik krijg pijn me hoofd van die test piepjes van jou, kan ik je nu een factuur sturen? :p
stuur maar, maar je krijgt me bankrekening niet ghehe >:)

oh sorry, voor de dubbele post

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 09:35:
@the inquisitor

ik hoor die 20khz niet dus als het klinkt zoals die dan is het goed xD
Je hebt gelijk ja, zo een soort toon is het. maar het vreemde is dat als ik die aanzet dat ik niets hoor op volume x maar ALLEEN bij volume 95 hoor ik h'm keihard, bij 96~100 hoor ik weer niets ... Geestige Vaio? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ooh ik dacht dat het zo een piep was van 15khz die je gek maakt, maar met usb aansluitingen eraan wordt het dus erger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
In afwachting op het 15,5" model wat ik besteld heb, heb ik alvast een laptoprugzak besteld. Het is deze geworden: pricewatch: Targus Corporate Traveller Backpack

Erg mooie tas, zee van ruimte en ideaal dat er bijvoorbeeld aan de buitenkant 2 flesjes water in kunnen (wordt je tas van binnen niet nat wanneer een flesje niet goed dicht zit). Nu valt me op dat de binnenkant van de rugzak, waar de laptop in moet niet bijzonder zacht is maar meer bestaat uit een paar 'bumpers' die de laptop in positie houden en beschermen. Is het verstandig er nog een sleeve bij te kopen waar ik de laptop in doe zodat deze beter beschermd is?

Mijn eerste gedachte was DealExtreme, maar daar is alles in >15" formaat zo'n beetje uitverkocht. Verder valt me op dat de sleeves die in de pricewatch staan vaak zijn uitgevoerd met rits etc, terwijl ik meer op zoek ben naar een sleeve die je enkel erover heen schuift en die niet al te dik is (aangezien het geheel dan niet meer in de rugzak past). Iemand die hetzelfde wil/doet? En wat voor sleeve gebruik je dan?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
inmiddels voor de 3de keer systeemherstel moeten doen omdat de laptop weer eens niet opstarte :(
hopelijk wordt dit verholpen als ik um opnieuw installeer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@steeph zou daar een 16 inch inpassen?http://nl.hardware.info/p...-jx046x#tab:specificaties

deze is wel beter dan die saio niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
Misschien is dit een domme vraag. Ik heb betaald voor windows 7 premium en ik krijg bij mijn laptop geen cd meegeleverd whatsoever. Geen sony cd geen windows 7 cd....

hypothetisch gezien mocht ik een virus oplopen of andere oorzaak dat mn laptop niet goed presteert moet ik een windows 7 cd zien te ontfutselen om hem opnieuw te installeren, echter heb ik natuurlijk geen zin om deze opnieuw te gaan kopen omdat ik al een licentie code heb.
Ik kan momenteel alleen een Windows 7 Ultimate "verkrijgen" waarbij ik vanuit ga dat mijn CD key daar weer niet voor werkt, helaas kan ik geen Home premium verkrijgen die momenteel staat geïnstalleerd

[ Voor 6% gewijzigd door P-Nut op 08-09-2010 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:00:
@steeph zou daar een 16 inch inpassen?http://nl.hardware.info/p...-jx046x#tab:specificaties

deze is wel beter dan die saio niet?
Verkeerd linkje? :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degeestster
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01:13
Ik heb zelf een VPCEB2C5E, en ook de welbekende piep! Het werd hoogst erritant, en de batterij gaat ook amper een uur mee, dus toch maar is besloten om te bellen met Vaio.

De beste meneer die mij hielp gaf aan dat de C3/C6 optie (jullie welbekend) moest worden disabled. Echter vertelde ik hem dat de batterij dan nog sneller leeg is (hij blaast ook meer), en de accu is al zo slecht.

Hij boodt als oplossing dat ik nu kosteloos een nieuwe accu toegestuurd krijg die het (hopelijk) langer uithoudt! Morgen over of overmorgen wordt ie al bezorgd!

Echter vraag ik mij nu wel af.. zou een nieuwe accu echt helpen? De laptop is net 2 maanden oud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
@degeestster: Misschien had je een slecht exemplaar te pakken... Anyways, ik zou zeggen: wacht het af, binnenkort weet je het.. :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
degeestster schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:42:
Ik heb zelf een VPCEB2C5E, en ook de welbekende piep! Het werd hoogst erritant, en de batterij gaat ook amper een uur mee, dus toch maar is besloten om te bellen met Vaio.

De beste meneer die mij hielp gaf aan dat de C3/C6 optie (jullie welbekend) moest worden disabled. Echter vertelde ik hem dat de batterij dan nog sneller leeg is (hij blaast ook meer), en de accu is al zo slecht.

Hij boodt als oplossing dat ik nu kosteloos een nieuwe accu toegestuurd krijg die het (hopelijk) langer uithoudt! Morgen over of overmorgen wordt ie al bezorgd!

Echter vraag ik mij nu wel af.. zou een nieuwe accu echt helpen? De laptop is net 2 maanden oud...
kosteloos een accu? Ik ga ook maarus bellen dan haha....(altijd handig 2 accus en los kosten ze op zn minst 200euro!) als ze goedkoper waren geweest had ik er wel 1 bijgekocht!

Heb de laptop nu een aantal dagen en over het algemeen hoor ik hem niet..... maar zo nu en dan krijst die piep en is het wel degelijk irritant. Hopelijk blijft het zo en niet dat ik ineens na mn herinstall last van een krijsende piep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

P-Nut schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:56:
[...]

kosteloos een accu? Ik ga ook maarus bellen dan haha....(altijd handig 2 accus en los kosten ze op zn minst 200euro!) als ze goedkoper waren geweest had ik er wel 1 bijgekocht!

Heb de laptop nu een aantal dagen en over het algemeen hoor ik hem niet..... maar zo nu en dan krijst die piep en is het wel degelijk irritant. Hopelijk blijft het zo en niet dat ik ineens na mn herinstall last van een krijsende piep
Haha, als jij het voor elkaar krijgt wil ik ook wel een accu erbij :p

En dan naai ik sony niet, want ik heb ook gewoon die piep :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degeestster
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01:13
The Inquisitor schreef op woensdag 08 september 2010 @ 14:16:
[...]

Haha, als jij het voor elkaar krijgt wil ik ook wel een accu erbij :p

En dan naai ik sony niet, want ik heb ook gewoon die piep :+
Haha ik had die reactie's al verwacht :P . Gewoon gebruik van maken zou ik zeggen :).. Ik heb btw met ene Vincent gesproken!
Pagina: 1 ... 23 ... 47 Laatste