Gegroet allen,...
Ik heb tijdens mijn bezoekje aan Nederland (woon al jaren in het buitenland en in NL zijn ze goedkoper) eind juli besloten een laptop te kopen en ben naar de MediaMarkt gegaan om zo snel en zo simpel mogelijk een laptop aan te schaffen.
Uiteindelijk is dit dus de
vpceb1s1e geworden.
Fijn apparaat, maar als leek zijnde heb ik een aantal vragen. Heb me redelijk ingelezen in dit topic en hoop dus dat ik niet dubbele vragen stel.
*Na aanschaf wordt Win7 geinstalleerd maar daarbij ook een hoop Vaio troep. In de OP wordt gesproken over een schone installatie (na het veilig stellen van de drivers e.d.). Is het niet mogelijk alle Vaio programma's individueel te verwijderen? Ik heb daar niet echt vreselijk veel zin in aangezien de computer nog 'schoon' is, weinig gebruikt.
En, indien ik dus zou kiezen voor een verse installatie, is het dan mogelijk een pirate CDtje van Win 7 premium te gebruiken en de code achterop de laptop in te voeren zonder Windows gaat flippen over een genuine installatie?
*In Vaio Control center heb je Power Management en daar vind je Battery Care Function. Is er iemand die dit gebruikt? Ik snap hier niet echt de bedoeling van wat ik jammer vind aangezien ik wel een beetje zuinig wil zijn op de batterij en er klaarblijkelijk een functie voor bestaat.
*Ondanks ik een wireless muis heb gebruik ik de touchpad (?) erg veel. Probleem is dat ik op 1 of andere manier soms aan het inzoomen/uitzoomen ben wanneer ik dus per ongeluk mis grijp/meerdere vingers op touchpad heb/etc. Dit is dus irritant. zoomen doe ik wel met de + en -. Is dit uit te schakelen?
*Iets wat de MediaMarkt medewerkers me niet konden vertellen, ik woon in Thailand, geldt hier mijn garantie ook of ga ik hier flink de klos zijn als er iets mankeert? (moet nog een Vaio shop hier tegenkomen, zal het zowiezo gaan vragen als ik dat doe ;-) )
bvd