Mijn Vaio is vandaag voor de 2e keer opgehaald om het probleem van de piep op te lossen (1e keer hadden ze de harde schijf vervangen, maar dat bleek niet te helpen), aangezien dit ongeveer gelijkloop met Rutger465 wordt het wel interessant om te kijken of ze het probleem voor ons allebei gaan verhelpen of niet....
Ik ben blijkbaar enorm aantrekkelijk voor dode pixels. Een aantal jaren geleden met een Medion van de Aldi en mijn universiteitslaptop, later bij een 20" pixelgarantie gekocht (met als gevolg dat hij pixelperfect was), vervolgens een 24" zonder garantie, met dode pixel.
Krijg ik net mijn Vaio binnen, denk ik: laat ik meteen de 'web' knop proberen: volledig zwart scherm met één blauwe pixel
Het is een blauwe, net als eerder in dit topic gemeld, op het 15" HD scherm. Ik heb nu UDPixel aan staan, vervolgens moet ik hem nog even uitproberen. Hij is net zo zwaar als mijn oude laptop - ik dacht dat die zwaarder was, dus dat is ook al geen pluspunt.
Ik ben bang dat SonyStyle een retour te verwerken gaat krijgen, dan zie ik na de vakantie wel of ik een nieuwe neem want voor die tijd komt hij toch niet meer beschikbaar.
[edit] De piep is overigens niet verholpen in de tweede serie. Stopte m'n USB-stick erin en daar was hij. Het valt me op zich mee hoeveel lawaai het maakt, en ook de ventilatie is in ieder geval een grote verbetering t.o.v. de oude laptop.
Krijg ik net mijn Vaio binnen, denk ik: laat ik meteen de 'web' knop proberen: volledig zwart scherm met één blauwe pixel
Het is een blauwe, net als eerder in dit topic gemeld, op het 15" HD scherm. Ik heb nu UDPixel aan staan, vervolgens moet ik hem nog even uitproberen. Hij is net zo zwaar als mijn oude laptop - ik dacht dat die zwaarder was, dus dat is ook al geen pluspunt.
Ik ben bang dat SonyStyle een retour te verwerken gaat krijgen, dan zie ik na de vakantie wel of ik een nieuwe neem want voor die tijd komt hij toch niet meer beschikbaar.
[edit] De piep is overigens niet verholpen in de tweede serie. Stopte m'n USB-stick erin en daar was hij. Het valt me op zich mee hoeveel lawaai het maakt, en ook de ventilatie is in ieder geval een grote verbetering t.o.v. de oude laptop.
[ Voor 12% gewijzigd door mvh op 06-07-2010 15:33 ]
Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together
Eens met je laatste punt, maar er is nog al eens verwarring over. Ben bij o.m. Acer meen ik al een aantal keren tegen gekomen dat er uitgegaan werd van een i3 330M terwijl er feitelijk een i3 330UM in zat.The Inquisitor schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:25:
[...]
Sonystyle is inderdaad duurder, staat al vaker vermeld in dit topic.
330M is gewoon de i3, wat voor reden zal Sony hebben om er een UM in te zetten? dat heeft toch geen enkele nut bij dit soort laptops...
Ik heb um binnen!
mooi dingetje. beetje jammer dat die lui in de fabriek geen haarnetjes dragen, nu zit er een haar in de deksel van de laptop
maargoed, kan ik wel mee leven. Wel een hoop rotzooi wat er op staat, maar dat is wel gewoon handmatig te verwijderen. Het verbinden met de thuisgroep wil nog niet echt lukken, maar dat komt nog wel
Ik heb hem ook al twee uurtjes binnen..
Ik heb de zwarte, ik zal zo nog wat foto's ervan maken en onderaan in deze post plaatsen, voor de mensen die zeker willen weten hoe de normale zwarte eruit ziet, ondanks dat er al wat foto's op het forum staan
Foto's:
http://img257.imageshack.us/img257/9268/laptop1.jpg
http://img203.imageshack.us/img203/2507/laptop2s.jpg
http://img180.imageshack.us/img180/7734/laptop3.jpg
http://img638.imageshack.us/img638/751/laptop4.jpg
http://img594.imageshack.us/img594/7448/laptop5.jpg
Ik heb de zwarte, ik zal zo nog wat foto's ervan maken en onderaan in deze post plaatsen, voor de mensen die zeker willen weten hoe de normale zwarte eruit ziet, ondanks dat er al wat foto's op het forum staan
Foto's:
http://img257.imageshack.us/img257/9268/laptop1.jpg
http://img203.imageshack.us/img203/2507/laptop2s.jpg
http://img180.imageshack.us/img180/7734/laptop3.jpg
http://img638.imageshack.us/img638/751/laptop4.jpg
http://img594.imageshack.us/img594/7448/laptop5.jpg
[ Voor 36% gewijzigd door Yousif op 07-07-2010 15:55 ]
Zelfde hier, heb even op google gekeken en verwees mij ook door naar een GoT topic. In de ochtend kregen zij een email met het bericht dat het was verzonden en in de avond tegen een uur of 9 konden ze het traceren.Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:54:
[...]
hmm.. hij is nog niet te traceren via de ups site.

Littlebird, ik raad je aan om nog eens te kijken.
Ben al wat verder.Billing information has been sent to UPS. Check site later for updated shipment status or contact shipper for more details.
Inmiddels half 9: Your package is on time with a scheduled delivery date of 07/07/2010.
Morgen komt ie binnen, hij is nu in de stad van mijn meske (Best).

[ Voor 38% gewijzigd door tiswat op 06-07-2010 20:22 ]
Ik heb hem ook binnen 
Wat veel meuk staat er op
Wat veel meuk staat er op
Hou je ons op de hoogte? Zodra er oplossingen zijn laat ik de mijne ook opsturen.R1cardo01 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:29:
Mijn Vaio is vandaag voor de 2e keer opgehaald om het probleem van de piep op te lossen (1e keer hadden ze de harde schijf vervangen, maar dat bleek niet te helpen), aangezien dit ongeveer gelijkloop met Rutger465 wordt het wel interessant om te kijken of ze het probleem voor ons allebei gaan verhelpen of niet....
UiteraardKaiseRRuby schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 19:17:
[...]
Hou je ons op de hoogte? Zodra er oplossingen zijn laat ik de mijne ook opsturen.
zodra ik wat weet zal ik het melden , ze komen hem vandaag ophalen =)
die man aan de telefoon beloofde me dat ze het zouden oplossen , en vertelde voorzichtig dat ze er een oplossing voor hadden , wat dat dan is weet ik niet , maar we gaan het zien
die man aan de telefoon beloofde me dat ze het zouden oplossen , en vertelde voorzichtig dat ze er een oplossing voor hadden , wat dat dan is weet ik niet , maar we gaan het zien
Verwijderd
Oui.. hij was opeens traceerbaar. Komt vandaag.. ben alleen waarschijnlijk niet thuis, hahatiswat schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 17:35:
[...]
Littlebird, ik raad je aan om nog eens te kijken.
[...]

Mijn vaio VPCEB2 staat nu netjes op mijn bureau. De glossy zwarte, dit is toch wel een heel chique kleur hoor. Ben er dik tevreden over, persoonlijk veel mooier dan de mat zwarte. Hij is muisstil. En wordt absoluut niet zo heet als mijn VPCF11, wat een echt heethoofd is. Prachtig apparaat en zijn koop meer dan waard. Hij is zoals ik verwacht had een stuk handzamer dan de VPCF11 vanwege de grootte. Ik zal er eens wat foto's van maken en proberen hier te posten. Nu maar eens de F serie te koop gaan zetten!
Heb vandaag ook een Vaio-e serie gekocht.
Uw VAIO-bestelling zal naar verwachting tussen 20.07.2010 en 27.07.2010 worden verzonden. Let op: dit is een
verwachte verzendtijd. Wij sturen u een update indien deze datum wordt gewijzigd.
Ik heb ook naar de UK site van sonystyle gekeken.. dat was best gemeen om te zien:
Glossy kleuren gratis
Blu-ray brander gratis ipv 100 euro
HD5650 ipv 130 euro, 70 pond
Positieve
HDD 500GB ipv 10 euro, 60 pond
Veel prijzen euro en pond gelijk
Beetje flauw, maar ja scheelde maar 60 euro op het einde bij mij en die was ik waarschijnlijk aan verzendkosten kwijt geweest via via.
Uw VAIO-bestelling zal naar verwachting tussen 20.07.2010 en 27.07.2010 worden verzonden. Let op: dit is een
verwachte verzendtijd. Wij sturen u een update indien deze datum wordt gewijzigd.
Ik heb ook naar de UK site van sonystyle gekeken.. dat was best gemeen om te zien:
Glossy kleuren gratis
Blu-ray brander gratis ipv 100 euro
HD5650 ipv 130 euro, 70 pond
Positieve
HDD 500GB ipv 10 euro, 60 pond
Veel prijzen euro en pond gelijk
Beetje flauw, maar ja scheelde maar 60 euro op het einde bij mij en die was ik waarschijnlijk aan verzendkosten kwijt geweest via via.
Verwijderd
Behoorlijk vervelend dat we hier in Zweden niet de Vaio zelf samen kunnen stellen. In plaats daarvan zijn er slechts een beperkt aantal configuraties waaruit men moet/mag kiezen. Zit er aan te denken om er eentje in Nederland te kopen en dan deze via kennissen of familie hier laten komen. Het enige nadeel is dan wel dat de Vaio geen Nordic keyboard zal hebben. Zou ik deze zelf kunnen vervangen als ik er eentje los weet je vinden? Dit zou hardware-matig toch gewoon moeten kunnen, een willekeurig ander toetstenbord erin zetten, van welke regio dan ook?
He Yousif, heb je de foto's al gemaakt van je zwarte laptop? Want ik wil heel graag de zwarte versie zien:PYousif schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:38:
Ik heb hem ook al twee uurtjes binnen..
En Wicky272, kan je je sony dan vanuit engeland importeren. Maar valt dat dan wel onder de garantie in nederland? Want anders ga ik daar ook ff een kijkje nemen:P
[ Voor 14% gewijzigd door Jay-7AC op 07-07-2010 11:30 ]
Dat van de garantie weet ik niet, maar het versturen doen ze niet direct naar Nederland. Daar hebben we wel wat Engelse vrienden, maar het verzenden word dan alsnog heel duur. Het pakket is waarschijnlijk zwaarder dan 3KG en mag je de hoofdprijs betalen.
Dat kan ik beamen, glossy zwart ziet er toch wel erg mooi uit. Ben hem wel direct opnieuw aan het installeren. Kost mij teveel moeite om die rommel er af te halenjohan12 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 10:38:
Mijn vaio VPCEB2 staat nu netjes op mijn bureau. De glossy zwarte, dit is toch wel een heel chique kleur hoor. Ben er dik tevreden over, persoonlijk veel mooier dan de mat zwarte. Hij is muisstil. En wordt absoluut niet zo heet als mijn VPCF11, wat een echt heethoofd is. Prachtig apparaat en zijn koop meer dan waard. Hij is zoals ik verwacht had een stuk handzamer dan de VPCF11 vanwege de grootte. Ik zal er eens wat foto's van maken en proberen hier te posten. Nu maar eens de F serie te koop gaan zetten!
Ik vind de foto's zelf nog een beetje onduidelijk eerlijk gezegd, maar goed hier zijn ze:Jay-7AC schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 11:28:
[...]
He Yousif, heb je de foto's al gemaakt van je zwarte laptop? Want ik wil heel graag de zwarte versie zien:P
http://img257.imageshack....player.php?id=laptop1.jpg
bedankt voor de foto's,:D ik weet dat ik ook de "GEWONE" zwarte neem, en niet de glossy versie.
Nu moet ik alleen nog iemand zien te vinden die napoleon total war erop draait, dan weet ik alles wat ik moet weten en dan kan ik wachten tot die mijn kant op komt:p
Nu moet ik alleen nog iemand zien te vinden die napoleon total war erop draait, dan weet ik alles wat ik moet weten en dan kan ik wachten tot die mijn kant op komt:p
Klopt het dat het gedeelte onder het toetsenbord (waar je polsen normaal op steunen als je typt) ook mat is? Want dan is er dus wel iets aan het model gewijzigd sinds de nieuwe serie.
En het touchpad zelf is wel gewoon glossy, toch?
Dat lijkt er wel op. De reden voor mij om geen matzwart te bestellen was het glossy gedeelte, gaan ze dat veranderen... Ach, ik ben wel blij met bruin. Ik weet alleen niet meer zo zeker of ik hem wel ga ruilen (zie twee posts hierboven). Eigenlijk ben ik er best blij mee. Het is trouwens de 520M met 5450/70 en het HD-scherm.Microgranules schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 17:42:
Klopt het dat het gedeelte onder het toetsenbord (waar je polsen normaal op steunen als je typt) ook mat is? Want dan is er dus wel iets aan het model gewijzigd sinds de nieuwe serie.
Even wat ervaringen: het toetsenbord doet een wedstrijdje met mijn Model M wat betreft het prettigst typen. Uiteindelijk zal de M wel winnen want die is niet plat, maar het is zeker een van de fijnste toetsenborden die ik ken, ook in vergelijking met 'losse' borden.
De resolutie is gewoon heerlijk. Ik heb wel de neiging voorover te leunen bij tekstwerk maar dat is nergens voor nodig. Zit nu met mijn armen bijna recht vooruit te typen en dat gaat prima.
Waar ik iets minder blij mee was is dat hij mijn in TeX geschreven thesis sneller compileert dan mijn desktop
Het piepgeluid is eigenlijk constant aanwezig, maar met muziek aan moet ik erop letten om het te horen. Ook de fan hoor ik gewoon niet, of zoveel op de achtergrond dat het ook weer niet uitmaakt. Echter, als er uiteindelijk een fix voor de piep komt stuur ik hem nog wel weg. Die pixel moet ik misschien maar gewoon negeren.
Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together
Dat is wel een gedurfde vergelijking tussen het Model M toetsenbord en het vaio toetsenborddeblaauwn schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 22:10:
[...]
Even wat ervaringen: het toetsenbord doet een wedstrijdje met mijn Model M wat betreft het prettigst typen. Uiteindelijk zal de M wel winnen want die is niet plat, maar het is zeker een van de fijnste toetsenborden die ik ken, ook in vergelijking met 'losse' borden.
Maar goed, eerlijk is eerlijk, en ik moet zeggen dat het toetsenbord me erg goed bevalt, typt erg lekker..
Hij is wel niet echt gemaakt om mee te gamen, maar het is prima mogelijk..
Het touchpad vind ik wel wat minder, vooral tijdens het typen raak ik hem vaak aan.
Ik heb ook de functie om het scherm te vergroten/verkleinen aangezet.. daarmee kun je als je de linkerbovenhoek aantikt en ermee schuift, het scherm verkleinen/vergroten en ook sluiten.. Wat hier vervelend aan is, is dat ik de linkerbovenhoek soms wel eens aantik, en dan wil hij wel eens wat doen zonder dat ik het wil.
Eigenlijk is het touchpad prima, maar hij had nog wat meer naar rechts gemogen van mij.
Wat ik wel leuk vind is als ik in het midden van de twee knoppen druk, min of meer een scroll knop krijg.. Ik vind dat wel handig, om tabs mee te sluiten of om links mee te openen in een nieuwe tab..
Over het Full HD scherm ben ik erg tevreden, heb wel de zoom op 125% om de tekst beter te kunnen lezen maar voor de rest is alles prima.
Tot nog toe ben ik dus erg tevreden
Nee, geen backlit helaas.. Bij de f serie vaio's is het trouwens wel mogelijk maar zit er ook niet standaard in (bij de Nederlandse modellen) voor zover ik weet.TTD schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 02:25:
[...]
Zie ik nou backlit toetsenbord of is het gewoon reflectie?
Verwijderd
Ook binnen. Erg mooi. Hij kon alleen gisteravond opeens geen verbinding meer maken met het draadloze internet, heel vreemd. Verder is het beeldscherm supermooi. Mijn fotografie ziet er zo scherp uit! Een grafisch programma installeren is ook een ander verhaal zeg. Zo snel. En welkom Windows 7. Goodbye Vista ellende!Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 08:09:
[...]
Oui.. hij was opeens traceerbaar. Komt vandaag.. ben alleen waarschijnlijk niet thuis, haha
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2010 07:52 ]
Verwijderd
Ok, dat wordt dus op zoek naar een ander merk. Ik had graag een Vaio gehad, maar de nieuwe E serie heeft hier alleen maar i3 in Zweden, en zelf samenstellen kan niet.....bagger.
E-mail van Sony support:
"
I regret to inform you that at this time it is not possible to purchase a configurable Vaio computer through the Swedish Sony Style Store - the specifications listed at our homepage are the ones that we can offer. Sony are currently investigating if they are to implement the concept "Vaio by you" that allows customer to customize their Vaio computer after their preference as well as adding engraving for the Swedish market, but currently we have no information regarding this.
We apologize for the inconvenience.
Kind regards,
Charlotte
Sony Style Store
"
E-mail van Sony support:
"
I regret to inform you that at this time it is not possible to purchase a configurable Vaio computer through the Swedish Sony Style Store - the specifications listed at our homepage are the ones that we can offer. Sony are currently investigating if they are to implement the concept "Vaio by you" that allows customer to customize their Vaio computer after their preference as well as adding engraving for the Swedish market, but currently we have no information regarding this.
We apologize for the inconvenience.
Kind regards,
Charlotte
Sony Style Store
"
Ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd, maar kreeg de FN-Toets niet werkend. Daarom heb ik Sony Vaio Event Service gedownload, en geïnstalleerd. Echter werkt de FN-Toets nog steeds niet! Wie weet hoe ik dat kan oplossen?
Vreemd genoeg werkt het volgende wel:
Num-Lock: Doet het (num lock wordt geactiveerd)
FN+Num-Lock: Doet het (Scroll Lock wordt geactiveerd)
Rest van de FN-Toetsen doet het niet...
[ Voor 30% gewijzigd door DJustin op 08-07-2010 13:02 ]
Oh ik had Windows 7 opnieuw geïnstalleerd en de FN toetsen deden het meteen.DJustin schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:33:
Ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd, maar kreeg de FN-Toets niet werkend. Daarom heb ik Sony Vaio Event Service gedownload, en geïnstalleerd. Echter werkt de FN-Toets nog steeds niet! Wie weet hoe ik dat kan oplossen?

Gewoon Home Premium? Of met een andere licentie?
Ultimate, maar lijkt mij sterk dat het aan die paar 'extra' functies ligt. En al helemaal niet gekoppeld aan de licentie.DJustin schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 22:04:
Gewoon Home Premium? Of met een andere licentie?
Mzzz... Het wordt steeds vreemder....
Geluid werkt nu via de toetsen, alleen geeft die het nog niet weer in het beeld.
Helderheid kan ik nog niet instellen via de FN-Toetsen....
Geluid werkt nu via de toetsen, alleen geeft die het nog niet weer in het beeld.
Helderheid kan ik nog niet instellen via de FN-Toetsen....
Heb je de laptop al opnieuw gestart sinds je de service hebt geïnstalleerd? Misschien dat het helpt.
Je zou ook de service kunnen herstarten in plaats van de laptop herstarten.
Standby modus wil soms ook weleens problemen veroorzaken. Meestal werken dan de helderheidstoetsen niet meer. Laptop herstarten lost dit ook op.
Volgens mij moet je ook de Sony Shared Library installeren.
Je zou ook de service kunnen herstarten in plaats van de laptop herstarten.
Standby modus wil soms ook weleens problemen veroorzaken. Meestal werken dan de helderheidstoetsen niet meer. Laptop herstarten lost dit ook op.
Volgens mij moet je ook de Sony Shared Library installeren.
[ Voor 27% gewijzigd door Microgranules op 08-07-2010 23:01 ]
Super bedankt, het loopt als een zonnetje, en alles wordt ook in beeld weergegeven. Probleem is opgelost.
Echter ga ik denk ik binnenkort een revieuw schrijven. Ik heb ook in lichte vorm last van de piep. Videokaart is ook iets overgeclockt!
Is er ook een optie om de FN-Toets te locken? Zodat ik altijd het geluid of beeld harder/zachter kan zetten? Zoals een Apple Macbook dat ook heeft.
[ Voor 21% gewijzigd door DJustin op 08-07-2010 23:54 ]
Fijn dat het weer werkt 
Moest je daarvoor persé die Sony Shared Library installeren of werkte het al goed na alleen een herstart?
En FN-toetsen locken kan voor zover ik weet niet. Wat dat betreft heb je maar weinig instellingen om aan te passen. Geldt ook voor het touchpad driver. Daar zitten wel leuke geavanceerde opties in, maar bv een optie om het touchpad uit te schakelen nadat er een USB/Bluetooth muis is aangesloten zit er niet op
Moest je daarvoor persé die Sony Shared Library installeren of werkte het al goed na alleen een herstart?
En FN-toetsen locken kan voor zover ik weet niet. Wat dat betreft heb je maar weinig instellingen om aan te passen. Geldt ook voor het touchpad driver. Daar zitten wel leuke geavanceerde opties in, maar bv een optie om het touchpad uit te schakelen nadat er een USB/Bluetooth muis is aangesloten zit er niet op
Verwijderd
download dan de driver van synaptics.com en zet palm check wat hoger.
kan ook aan mij liggen, maar ik raak het touchpad niet aan tijden het typen: palm check op 1 en gevoeligheid op bijna max, maar dat is ook een beetje persoonlijke voorkeur.
kan ook aan mij liggen, maar ik raak het touchpad niet aan tijden het typen: palm check op 1 en gevoeligheid op bijna max, maar dat is ook een beetje persoonlijke voorkeur.
Ik heb hem al meerdere keren herstart, want ik had in het topic gelezen dat Vaio Event geinstaleerd moest worden. Dit had ik ook gedaan, maar zonder resultaat.
Nadat ik Shared Libary geinstaleerd had, en een nieuwe herstart, was het probleem over!
Nadat ik Shared Libary geinstaleerd had, en een nieuwe herstart, was het probleem over!
Synaptics driver werkt niet. Je kan dan alleen nog de functie van de linker en rechter muisknop veranderen....Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 00:22:
download dan de driver van synaptics.com en zet palm check wat hoger.
Waarschijnlijk werken alleen de Alps drivers goed.
De lever tij sie Sony aangeeft op de site klopt dat of niet? Want 5-6 weken voor die laptop is veel, en als ik dan een snellere HDD er stop word het in een keer 8-9 weken, absurd!!:P
[ Voor 74% gewijzigd door Jay-7AC op 09-07-2010 10:38 ]
maar de kleuren zijn nog altijd fout Ik heb hem snel even gekalibreerd, maar het blijft een 'goedkoop' scherm, met toch wel opvallend afwijkende kleuren als hij naast een IPS staat. Maar goed, dat is muggenziften.Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 07:51:
[...]
Ook binnen. Erg mooi. Hij kon alleen gisteravond opeens geen verbinding meer maken met het draadloze internet, heel vreemd. Verder is het beeldscherm supermooi. Mijn fotografie ziet er zo scherp uit! Een grafisch programma installeren is ook een ander verhaal zeg. Zo snel. En welkom Windows 7. Goodbye Vista ellende!
Verkeerde kleuren ligt gewoon aan het kleurenprofiel hoordeblaauwn schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 10:39:
[...]
maar de kleuren zijn nog altijd fout Ik heb hem snel even gekalibreerd, maar het blijft een 'goedkoop' scherm, met toch wel opvallend afwijkende kleuren als hij naast een IPS staat. Maar goed, dat is muggenziften.
Laurens
Dan heb je denk ik pech gehad met je bestelling, ik heb (gelukkig) geen piep.Andromada schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 00:15:
[...]
Verkeerde kleuren ligt gewoon aan het kleurenprofiel hoorkan je zelf ook aanpassen
ik heb alleen zelf ook een klein beetje last van een piep als hij op de accu werkt. als je erop gaat letten kan het best irriteren. weet iemand of Sony hier al een oplossing voor heeft bedacht, zonder dat het ding teruggestuurd hoeft te worden?
Laurens
Ik had ergens iets gelezen met het dempen van je microfoon. Maar weet niet of dat voor deze piep was, of voor een ander/oud probleem.Andromada schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 00:15:
[...]
Verkeerde kleuren ligt gewoon aan het kleurenprofiel hoorkan je zelf ook aanpassen
ik heb alleen zelf ook een klein beetje last van een piep als hij op de accu werkt. als je erop gaat letten kan het best irriteren. weet iemand of Sony hier al een oplossing voor heeft bedacht, zonder dat het ding teruggestuurd hoeft te worden?
Laurens
Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier
Sinds deze middag een blauwe VPC EA1S1E. Mooi toestel, maar ik ben wat geschrokken van het moeilijk leesbare scherm. Of zijn het mijn ogen?? Ik kan het op de standaardresolutie niet allemaal zo goed lezen; terwijl ik met een 1400*1050 15" scherm geen last heb. Nu goed, er zijn genoeg instellingen om dit te verhelpen in Win 7
Je gaat van 1400 op 15" naar 1600 op 14" natuurlijk, is allemaal wat kleiner. De DPI instellingen van Win7 zijn wel behoorlijk goed ja maar ik zou toch een weekje op de standaard instellingen werken en kijken of je er aan kan wennen. Het gemak van de ruimte raak je toch voor een deel kwijt met een hogere DPI.
Ik heb hem ook al een tijdje binnen, maar het lijkt erop dat er een licht piep toon hoorbaar is.. het lijkt de harde schijf als hij intens bezig is en je moet er echt je oren op de toetsenbord voor houden.
Het is een EB2
Even kijken hoelang dit nog aanhoud anders gaat hij terug.
Het is een EB2
De mijne laat af en toe ook een pieptoon horen...

Heeft iemand hier een zwarte 14" versie 2? Mijn 15,5" past in geen enkele tas meer, en eigenlijk vind ik het jammer hem retour te doen. Wat ik me nu afvraag is of de kleuren van de 14" ook zijn veranderd, of dat het blokjespatroon er nog steeds op staat?
Ik ben ook benieuwd naar deze (vrij nieuwe) versie. Hij is weliswaar wat zwaar wat gewicht betreft maar verder voldoet hij aan al mijn wensen. Ik blijf verder speuren naar goede reviewsdeblaauwn schreef op maandag 12 juli 2010 @ 10:19:
Heeft iemand hier een zwarte 14" versie 2? Mijn 15,5" past in geen enkele tas meer, en eigenlijk vind ik het jammer hem retour te doen. Wat ik me nu afvraag is of de kleuren van de 14" ook zijn veranderd, of dat het blokjespatroon er nog steeds op staat?
Ze zitten zelfs in het weekend niet stil bij Sony.
Kreeg gisteren (zondag) om 6:04 een statusupdate: Mijn laptop is verzonden vanuit fabriek.
"Uw VAIO-bestelling is op weg naar ons logistieke centrum.
Uw VAIO-bestelling zal naar verwachting op 13.07.2010 worden verzonden"
Als alles goed gaat zou ik dus voor het weekend kunnen prusten met m'n nieuwe laptop
Binnen 4 weken geleverd, valt nog mee.
Kreeg gisteren (zondag) om 6:04 een statusupdate: Mijn laptop is verzonden vanuit fabriek.
"Uw VAIO-bestelling is op weg naar ons logistieke centrum.
Uw VAIO-bestelling zal naar verwachting op 13.07.2010 worden verzonden"
Als alles goed gaat zou ik dus voor het weekend kunnen prusten met m'n nieuwe laptop
Binnen 4 weken geleverd, valt nog mee.
Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier
Toch is dat niet 'de' pieptoon. Daar hoef je namelijk echt je oor niet voor op het toetsenbord te houden.MkGrnd schreef op zondag 11 juli 2010 @ 15:28:
Ik heb hem ook al een tijdje binnen, maar het lijkt erop dat er een licht piep toon hoorbaar is.. het lijkt de harde schijf als hij intens bezig is en je moet er echt je oren op de toetsenbord voor houden.
Het is een EB2
Verwijderd
Sorry hoor, maar waarom zou je de laptop terug willen zenden, wanneer je een piep toon hoort als je toetsenbord aan je oor geplakt zit.MkGrnd schreef op zondag 11 juli 2010 @ 15:28:
Het is een EB2
Verwijderd
Inmiddels heb ik mijn E serie een week in bezit en kan ik niets dan vol lof zijn over de prestaties.
Configuratie
Matzwarte (en ja met eveneens een matte strip bij touchpad)
I5 520
500gig Seagate HDD
6 gig ram
ATi 1 gig videokaart
BD speler
Full HD scherm
Ik heb gekozen om geen volledige schone installatie uit te voeren, maar handmatig het gros van de shitware te verwijderen. Heb eigenlijk alles van Sony verwijdert of het foto programma na.
Heeft mijn zelf samengestelde EB2 een pieptoon? JA!
Het vreemde is dat ik er tot op heden nog geen last van had, maar dat sinds vandaag er een een hele hoge pieptoon te horen is, welke met vlagen op komt zetten, om vervolgens weer voor enkele seconden te verdwijnen. De piep is niet erg hard, maar zonder muziek/geluid van de laptop duidelijk te horen. (nu moet ik wel zeggen dat ik er nu helemaal op gefocust ben)
Ik heb nog niet de behoefte om hem al terug te gaan sturen aangezien ik niet de indruk krijg dat er een heldere oplossing voor bestaat.
Configuratie
I5 520
500gig Seagate HDD
6 gig ram
ATi 1 gig videokaart
BD speler
Full HD scherm
Ik heb gekozen om geen volledige schone installatie uit te voeren, maar handmatig het gros van de shitware te verwijderen. Heb eigenlijk alles van Sony verwijdert of het foto programma na.
Het vreemde is dat ik er tot op heden nog geen last van had, maar dat sinds vandaag er een een hele hoge pieptoon te horen is, welke met vlagen op komt zetten, om vervolgens weer voor enkele seconden te verdwijnen. De piep is niet erg hard, maar zonder muziek/geluid van de laptop duidelijk te horen. (nu moet ik wel zeggen dat ik er nu helemaal op gefocust ben)
Ik heb nog niet de behoefte om hem al terug te gaan sturen aangezien ik niet de indruk krijg dat er een heldere oplossing voor bestaat.
Verwijderd
Kan je misschien vertellen hoe lang je laptop draait op de accu? Heb begrepen dat wanneer je internet ed. de accu na een uur al leeg is. Zit zelf te dubben over de F12 /F11 of dus de E versie. Het scherm van de F12 schijnt buiten beter te werken dan de E versie en je moet de E dan op full brightness zetten wat de accu-duur ook niet ten goed komt. En ook de accu van de F12 zou ook beter zijn. Uiteraard is de F12 wel weer een stukkie duurder.Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 19:56:
Inmiddels heb ik mijn E serie een week in bezit en kan ik niets dan vol lof zijn over de prestaties.
Configuratie
I5 520
500gig Seagate HDD
6 gig ram
ATi 1 gig videokaart
BD speler
Full HD scherm
Verwijderd
Die van mij (6 dagen terug ontvangen, EB2) heeft ook een licht piepgeluid, alleen wanneer hij op de accu draait en het is niet volledig continu. Op het moment dat ik mijn zwaar ventilerende dell (vrroem) ernaast heb staan hoor ik het amper, maar die dell gaat natuurlijk de deur uit. Ik heb nog niet gekeken naar evt oplossingen. Ik heb ook echt geen zin op hem terug te sturen.Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 19:56:
Ben benieuwd of de Sony Vaio VPC EA2 eveneens last heeft van het piepend geluid. Wat mij betreft is er nog iets te weinig van deze bekend waardoor ik hem nog niet zomaar wil bestellen..
Update: Ik kreeg vanmorgen een sms van Sony dat ik mijn Vaio binnen 2 dagen weer thuis heb. Ik ben benieuwd^^
[ Voor 0% gewijzigd door R1cardo01 op 13-07-2010 12:21 . Reden: Typo ]
Ook ik heb maar eens Windows 7 HP 64bit opnieuw geïnstalleerd zonder de vaio nonsens erbij..
Spijtig genoeg is volgens windows de key ongeldig..
Nu heb ik met de Microsoft helpdesk gesproken, eerst met een man, die vertelde me dat mijn key alleen geldig was met de originele software die vaio leverde en dat ik hem niet kon gebruiken als ik een eigen w7 HP 64bit cd had.. en daarna werd ik doorverbonden en toen kreeg ik een vrouw die erg gebrekkig Nederlands sprak aan de lijn en zij vertelde me dat het niet ging en dat ik Sony maar moest bellen over dit probleem..
En ik heb toch echt in een paar comments gelezen dat een enkeling gewoon Microsoft had gebeld en dat het daarna allemaal werkte?
Ach ja, ik ga morgen eens naar Sony bellen, volgens mij word ik nogal bezijkt, maar goed.
Nog even over de piep trouwens, ik heb hem ook zo nu en dan, ik zit nu op de bank met alleen de accu erin en hoor niks..... En als ik hem hoor is het echt heel zacht, soms denk ik dat ik het me gewoon een beetje zit te verbeelden. Ik heb dus niet echt last van de piep, heb hem de laatste tijd eigenlijk niet meer opgemerkt..
Edit: Het is me gelukt om w7 te valideren door gewoon de optie om met de geautimatisserde telefoon te benutten
Nu heb ik met de Microsoft helpdesk gesproken, eerst met een man, die vertelde me dat mijn key alleen geldig was met de originele software die vaio leverde en dat ik hem niet kon gebruiken als ik een eigen w7 HP 64bit cd had.. en daarna werd ik doorverbonden en toen kreeg ik een vrouw die erg gebrekkig Nederlands sprak aan de lijn en zij vertelde me dat het niet ging en dat ik Sony maar moest bellen over dit probleem..
En ik heb toch echt in een paar comments gelezen dat een enkeling gewoon Microsoft had gebeld en dat het daarna allemaal werkte?
Ach ja, ik ga morgen eens naar Sony bellen, volgens mij word ik nogal bezijkt, maar goed.
Nog even over de piep trouwens, ik heb hem ook zo nu en dan, ik zit nu op de bank met alleen de accu erin en hoor niks..... En als ik hem hoor is het echt heel zacht, soms denk ik dat ik het me gewoon een beetje zit te verbeelden. Ik heb dus niet echt last van de piep, heb hem de laatste tijd eigenlijk niet meer opgemerkt..
Edit: Het is me gelukt om w7 te valideren door gewoon de optie om met de geautimatisserde telefoon te benutten
[ Voor 22% gewijzigd door Yousif op 17-07-2010 03:16 ]
Volgens mij is de piep er alleen, als de accu niet aangesloten is en met aangesloten usb apparaat.
Zonder usb en voeding is geen piep.
Met voeding is sowieso geen piep.
Zonder usb en voeding is geen piep.
Met voeding is sowieso geen piep.
Even voor de mensen die het apparaat al hebben ontvangen:
Ik kijk net even bij "Mijn account" op SonyStyle en daar staat achter mijn bestelnummer: "Deze bestelling werd verzonden"
Verzonden waarheen? Ik heb nog geen e-mail gehad met track&trace-achtignummer of de melding dat er een postbode aan mijn deur kan komen.
Wanneer kan ik het product verwachten? In de laatste mail (zie paar posts terug) stond dat het vandaag (de 13e) zou worden verzonden, maar ik had dan toch ook wel zon track&trace-nummer verwacht.
Of verwacht ik nu toch teveel?
Ik kijk net even bij "Mijn account" op SonyStyle en daar staat achter mijn bestelnummer: "Deze bestelling werd verzonden"
Verzonden waarheen? Ik heb nog geen e-mail gehad met track&trace-achtignummer of de melding dat er een postbode aan mijn deur kan komen.
Wanneer kan ik het product verwachten? In de laatste mail (zie paar posts terug) stond dat het vandaag (de 13e) zou worden verzonden, maar ik had dan toch ook wel zon track&trace-nummer verwacht.
Of verwacht ik nu toch teveel?
Je moet wel een Windows Professional 64 bit hebben hé. Exact dezelfde als die voorgeïnstalleerd staat.Yousif schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:55:
Ook ik heb maar eens Windows 7 HP 64bit opnieuw geïnstalleerd zonder de vaio nonsens erbij..
Verwijderd
Ik ben van plan om er ook één aan te schaffen.
Deze zou vooral bedoeld zijn om dikwijls met PS4 (later 5) te werken en héél soms wat filmpjes te bewerken en gewoon te surfen en schooltaken te maken.
Wat raden jullie aan? (liefst de 15" versie, niets te overdreven, hoef geen super laptop)
Deze zou vooral bedoeld zijn om dikwijls met PS4 (later 5) te werken en héél soms wat filmpjes te bewerken en gewoon te surfen en schooltaken te maken.
Wat raden jullie aan? (liefst de 15" versie, niets te overdreven, hoef geen super laptop)
Ik heb bij de Vaio van mijn ouders, die 1jr geleden is aangeschaft ook de serial gebruikt die achterop de laptop stond. Daar stond 32-bit op voor geïnstalleerd. Echter had die laptop 4-gig ram geheugen, waarbij ik het zonde vond dit niet optimaal te gebruiken.KaiseRRuby schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 22:51:
[...]
Je moet wel een Windows Professional 64 bit hebben hé. Exact dezelfde als die voorgeïnstalleerd staat.
Daarom heb ik 64-bit op die laptop geïnstalleerd, zonder problemen!
Ik heb nu hetzelfde probleem. Windows 7 is niet geactiveerd. Ga vanmiddag eventjes bellen naar MS. Eerst eventjes lekker slapen!
Even iets anders: heb de laptop net ingepakt voor retourzending
en heb wel een verzendlabel van SonyStyle ontvangen, maar krijg ik nu ook nog een UPS-afhaalbon, of moet ik toch zelf betalen? Het betreft een 'vrijwillige' retourzending.
Verwijderd
In de voorwaarden staat meestal dat de kosten van een vrijwillige retourzending voor eigen rekening zijn. Zou je ff op Sonystyle.nl moeten checken.deblaauwn schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:04:
Even iets anders: heb de laptop net ingepakt voor retourzendingen heb wel een verzendlabel van SonyStyle ontvangen, maar krijg ik nu ook nog een UPS-afhaalbon, of moet ik toch zelf betalen? Het betreft een 'vrijwillige' retourzending.
Is dit ook het topic voor de VPC-EA laptops van Sony? Want ik zie dat alleen de EB's besproken worden in de TS
Update: Mijn Sony Vaio is weer terug! Volgens de brief van het service center zijn mijn moederboard en HDD vervangen, daarnaast zijn er "dingen" in de BIOS gewijzigd. Ik zal morgen gaan testen of het probleem ook daadwerkelijk verholpen is.
Als je enige reviews kunt vinden, zou ik graag een linkje krijgen. Ben ook aan het speuren, maar tot nu toe vrij weinig kunnen vinden helaas. Behalve de standaard prijsvergelijksites waarin ik de 1e review mag schrijven...Joster schreef op maandag 12 juli 2010 @ 10:27:
[...]
Ik ben ook benieuwd naar deze (vrij nieuwe) versie. Hij is weliswaar wat zwaar wat gewicht betreft maar verder voldoet hij aan al mijn wensen. Ik blijf verder speuren naar goede reviews
[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-07-2010 19:48 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Het topic is voor alle E series. Dus VPC-EA1/2, VPC-EB1/2 en VPC-EC1/2.Icyzer schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 19:19:
Is dit ook het topic voor de VPC-EA laptops van Sony? Want ik zie dat alleen de EB's besproken worden in de TS
Ik ben trouwens bezig met de TS te updaten, want er staat nu wel erg weinig informatie in. Maar het kan nog wel even duren voordat dat klaar is
Oh oke, ik vroeg me dat af inderdaadMicrogranules schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 22:29:
[...]
Het topic is voor alle E series. Dus VPC-EA1/2, VPC-EB1/2 en VPC-EC1/2.
Ik ben trouwens bezig met de TS te updaten, want er staat nu wel erg weinig informatie in. Maar het kan nog wel even duren voordat dat klaar is![]()
Dus is een Vaio EA een beetje draagbaar?
Want dat is de voornaamste rede waarom ik een laptop zoek die kleiner is als 15,4'
Gisteren is de mijne ook aangekomen.
15,5" inch en Full HD is wel te doen, wel ff wennen, maar wel scherp en mooi scherm.
Rustig achterover zitten en kijken wordt wat lastig lezen.
Ook ik heb de piep. Hij zit linksboven, bij de speaker, ESC- en F1toets.
De piep is niet echt hard, maar je kunt er wel last van hebben. Tenminste ik voelde op een gegeven moment wel iets mn hoofd, maar dat heb ik gauw met zulke hoge piepen (CRT-tv's op standby kunnen het ook).
De piep is er (tot nu toe) alleen als je een USB-apparaat (een muis) aansluit als je op de accu werkt.
Zonder USB-apparaat of aan de stroom heb ik nergens last van.
15,5" inch en Full HD is wel te doen, wel ff wennen, maar wel scherp en mooi scherm.
Rustig achterover zitten en kijken wordt wat lastig lezen.
Ook ik heb de piep. Hij zit linksboven, bij de speaker, ESC- en F1toets.
De piep is niet echt hard, maar je kunt er wel last van hebben. Tenminste ik voelde op een gegeven moment wel iets mn hoofd, maar dat heb ik gauw met zulke hoge piepen (CRT-tv's op standby kunnen het ook).
De piep is er (tot nu toe) alleen als je een USB-apparaat (een muis) aansluit als je op de accu werkt.
Zonder USB-apparaat of aan de stroom heb ik nergens last van.
misschien ben ik een aansteller, maar die piep belemmert toch mijn mogelijkheid om er één aan te schaffen.
Arie-Kanarie, is dat FullHD scherm erg lastig om mee te lezen, omdat ik er namelijk ook een FullHD scherm in wil doen, raad je me dit af of aan? En zit er een groot verschil in beide schermen, de gene die standaard un de E serie zit en het FullHD scherm.
Ik word er ook niet zekerder van nee... Daarom ben ik zo benieuwd naar de reviews van de VPC-EA2.The Inquisitor schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:20:
misschien ben ik een aansteller, maar die piep belemmert toch mijn mogelijkheid om er één aan te schaffen.
Ik heb hem vandaag getest, na meerder onderdelen te hebben vervangen piept hij nog steeds! Ik ga dus maar weer bellen naar Sony (hij is al 2x opgehaald)
Ik heb direct maar gebeld. Het probleem schijnt te zijn dat de processor op een bepaalde manier gaat werken, wanneer er een usb device wordt aangesloten, waardoor de processor dat geluid maakt. Er is nog geen structurele oplossing, maar: "ze zijn er mee bezig" Ik heb zelf afgesproken om over 4 weken terug te bellen, om te kijken of ze mij de goede oplossing dan wel kunnen bieden. Ik kan hem nu ook weer op laten halen, maar dat is volgens de medewerker van Sony en volgens mij nutteloos omdat ze dan hetzelfde doen als ze nu bij mij hebben gedaan (moederbord en hdd vervangen).
(Ik gebruik hem voor school, en ik heb op dit moeten vakantie, dus ik gebruik hem nu toch nauwelijks)
Ik heb direct maar gebeld. Het probleem schijnt te zijn dat de processor op een bepaalde manier gaat werken, wanneer er een usb device wordt aangesloten, waardoor de processor dat geluid maakt. Er is nog geen structurele oplossing, maar: "ze zijn er mee bezig" Ik heb zelf afgesproken om over 4 weken terug te bellen, om te kijken of ze mij de goede oplossing dan wel kunnen bieden. Ik kan hem nu ook weer op laten halen, maar dat is volgens de medewerker van Sony en volgens mij nutteloos omdat ze dan hetzelfde doen als ze nu bij mij hebben gedaan (moederbord en hdd vervangen).
(Ik gebruik hem voor school, en ik heb op dit moeten vakantie, dus ik gebruik hem nu toch nauwelijks)
[ Voor 69% gewijzigd door R1cardo01 op 15-07-2010 14:57 . Reden: Aanvuling ]
Als de processor de schuldige is, dan zouden toch meerdere merken laptops last moeten hebben van dit probleem?
Misschien is het de combinatie van bepaalde hardware/software en de processor?The Inquisitor schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:58:
Als de processor de schuldige is, dan zouden toch meerdere merken laptops last moeten hebben van dit probleem?
ik heb vandaag met sonystyle gebelt over de status van mij reperatie
voor de duidelijkheid : dit is de 2e keer dat ik hem opstuurt met het probleem over de piep als hij op de accu draait.
ze vertelde mij dat ze het moederbord en de cpu vervangen hebben , en hij morgen de laatste tests ondergaat om naar mij opgestuurt te worden
ik verwacht ehm dus rond volgende week woensdag binnen te hebben , in de hoop dat de piep nu een keer weg is
ik heb de laptop in september nodig voor school , dus nu heb ik nog de tijd om het te laten maken
zodra ik hem binnen heb dan laat ik weten of de piep ook echt weg is zoals ze beloven.
voor de duidelijkheid : dit is de 2e keer dat ik hem opstuurt met het probleem over de piep als hij op de accu draait.
ze vertelde mij dat ze het moederbord en de cpu vervangen hebben , en hij morgen de laatste tests ondergaat om naar mij opgestuurt te worden
ik verwacht ehm dus rond volgende week woensdag binnen te hebben , in de hoop dat de piep nu een keer weg is
ik heb de laptop in september nodig voor school , dus nu heb ik nog de tijd om het te laten maken
zodra ik hem binnen heb dan laat ik weten of de piep ook echt weg is zoals ze beloven.
Ik heb getwijfeld over de aankoop van deze laptop omdat USB 3.0 ontbrak. Echter heb ik nu iets mooi's gezien, dat je een USB 3.0 Drive zonder uitstekende delen er op kunt krijgen: een GM3000EX

Bron
Daarnaast zou ik ook graag een Caddy met een 120 Gig SDD er in willen, maar dat is mij nu nog te duur. Als die er in zit, is mijn laptop compleet, (behalve nog 8 gig RAM)

Bron
Daarnaast zou ik ook graag een Caddy met een 120 Gig SDD er in willen, maar dat is mij nu nog te duur. Als die er in zit, is mijn laptop compleet, (behalve nog 8 gig RAM)
Is het FullHD scherm in deze Vaio nou storend, omdat de letters zo klein worden? Is het de 40 euro waard of niet
[ Voor 16% gewijzigd door Jay-7AC op 16-07-2010 11:35 ]
Verwijderd
ik vind het allemachtigprachtig, maar ik doe heel veel met fotografie, foto's bewerken etc. Alles is wel wat kleiner. Heeft voornamelijk voordelen.Jay-7AC schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 11:34:
Is het FullHD scherm in deze Vaio nou storend, omdat de letters zo klein worden? Is het de 40 euro waard of niet
Wanneer ik internet, heb ik de browser meestal op 125% staan, anders vind ik het wat te klein. Werkt prima.
Hoe presteert de videokaart eigenlijk als je de huidige generatie spellen speelt (Anno 1404 / SC2 / etc) ? Ik wil namelijk een i5 E-series kopen met de 5470 / 512mb.
[ Voor 6% gewijzigd door Bluezjah op 16-07-2010 12:42 ]
Als je wilt gamen zou ik niet bezuinigen op de videokaart. Je zal huidige games wel kunnen spelen maar waarschijnlijk op low / medium settings. en wil je een beetje lang mee kunnen dan zou ik toch zeker voor de 1gb gaan. Dan kan je met zicht op de toekomst nog zeker de nieuwere games spelen met medium graphics.Bluezjah schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 12:41:
Hoe presteert de videokaart eigenlijk als je de huidige generatie spellen speelt (Anno 1404 / SC2 / etc) ? Ik wil namelijk een i5 E-series kopen met de 5470 / 512mb.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Ik heb MS gebeld, en heb telefonisch Windows kunnen activeren!DJustin schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 08:09:
Ik heb nu hetzelfde probleem. Windows 7 is niet geactiveerd. Ga vanmiddag eventjes bellen naar MS. Eerst eventjes lekker slapen!
Weet niet welke laptop dat is, maar mijn USB zit aan de rechterkant..DJustin schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 07:55:
Ik heb getwijfeld over de aankoop van deze laptop omdat USB 3.0 ontbrak. Echter heb ik nu iets mooi's gezien, dat je een USB 3.0 Drive zonder uitstekende delen er op kunt krijgen: een GM3000EX
[afbeelding]
Bron
daar zijn prachtige sites voor zoals notebookcheck.Bluezjah schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 12:41:
De 5470 wordt omschreven als een: entry-level / lower middle class DirectX 11 graphics card for laptops
scores:
Anno 1404 (2009)
low:
57
76.8
78.4
~ 71 fps
ultra:
11.3
11.6
12
~ 12 fps
als algemene score geeft NBcheck aan: ATI Mobility Radeon HD 5470 - 6359
ga je echter voor de HD 5660
algemene score: ATI Mobility Radeon HD 5650 - 12763
en met de game score voor Anno:
Anno 1404 (2009)
low:
82.3
92.4
144.5
~ 106 fps
ultra:
23.7
25.2
27.1
30
43.7
~ 30 fps
bron: http://www.notebookcheck....deon-HD-5470.23698.0.html
en
bron: http://www.notebookcheck....deon-HD-5650.23697.0.html
Ik heb vandaag ondanks de vele piep klachten toch ook een Sony Vaio aangeschaft.
Ik heb de VPCEA2X5E besteld met wat custom features... De upgrade naar een Core i5 450M was gratis dus dat zoieso gedaan, en wat andere dingetjes toegevoegd. Ik vond de prijs perfect, maar ook het formaat sprak mij erg aan, tis een 14 inch notebookje, maar met 15.6 inch performance, en dat voor 939 euro's.
Personalisatie:
Glossy Zwart
Core i5-450M, 2.40GHz
6GB 1066MHz DDR3-SDRAM
ATI Radeon HD5470 Mobility (512MB Ram, standaard in dit notebookje)
500GB HDD 5400 rpm (Jammer genoeg geen 7200 rpm in dit formaat te kiezen)
1600x900 LCD Display (Standaard met build in camera)
De rest is eigenlijk zoals je het zou verwachten, goed notebookje voor school om op de kunnen 3D Animeren en modellen op een beetje niveau. Renderen doe ik thuis wel op me desktop i7, gaat toch altijd nog 100x sneller.
Ik laat jullie weten of mijn versie ook een piepje heeft.
Ik heb de VPCEA2X5E besteld met wat custom features... De upgrade naar een Core i5 450M was gratis dus dat zoieso gedaan, en wat andere dingetjes toegevoegd. Ik vond de prijs perfect, maar ook het formaat sprak mij erg aan, tis een 14 inch notebookje, maar met 15.6 inch performance, en dat voor 939 euro's.
Personalisatie:
Glossy Zwart
Core i5-450M, 2.40GHz
6GB 1066MHz DDR3-SDRAM
De rest is eigenlijk zoals je het zou verwachten, goed notebookje voor school om op de kunnen 3D Animeren en modellen op een beetje niveau. Renderen doe ik thuis wel op me desktop i7, gaat toch altijd nog 100x sneller.
Snap niet dat je voor de 14 inch kiest. Ik hou toch liever van een hogere resolutie, vooral als je dan nog eens gaat 3D animeren. Al heb ik daar niet zoveel verstand van.FricoRico schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 23:38:
Ik heb vandaag ondanks de vele piep klachten toch ook een Sony Vaio aangeschaft.
Personalisatie:
Glossy Zwart
Core i5-450M, 2.40GHz
6GB 1066MHz DDR3-SDRAM
Ik wilde het liefst een zo'n klein mogenlijk notebook met performance vergelijkbaar met een 15.6 inch, het scheelt maar 1.6 inch, maar ik vind het al waard, het zal ook een tikkie in gewicht schelen, maar dat zal niet dramatisch zijn.tiswat schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 10:50:
[...]
Snap niet dat je voor de 14 inch kiest. Ik hou toch liever van een hogere resolutie, vooral als je dan nog eens gaat 3D animeren. Al heb ik daar niet zoveel verstand van.
Ik moet de notebook iedere keer mee naar huis en terug nemen, en dan is een klein notebookje met goede performance wel ideaal.
Helemaal mee eens. Ik ben overigens erg benieuwd naar je ervaringen, want ik overweeg ook om een EA2 aan te schaffen..FricoRico schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 18:07:
[...]
Ik wilde het liefst een zo'n klein mogenlijk notebook met performance vergelijkbaar met een 15.6 inch, het scheelt maar 1.6 inch, maar ik vind het al waard, het zal ook een tikkie in gewicht schelen, maar dat zal niet dramatisch zijn.
Ik moet de notebook iedere keer mee naar huis en terug nemen, en dan is een klein notebookje met goede performance wel ideaal.
Je krijgt mijn ervaringen zeker te horen, goed en slecht. Tot nu toe vond ik het aanpassen en orderen van mijn product goed gaan. Ook het graveren van je laptop vond ik een goed idee (links onder je scherm in kleine lettertjes), zo heb ik mijn naam er in gegraveerd. Sluit doorverkoop wel een beetje uit maar dat geld ook voor als die gestolen word, dan word hij ook minder snel door verkocht.Joster schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 18:10:
[...]
Helemaal mee eens. Ik ben overigens erg benieuwd naar je ervaringen, want ik overweeg ook om een EA2 aan te schaffen..
Het enige jammere vind ik dat bij de order zelf 4-5 werkdagen werd aangegeven als aflever termijn. Maar in het mailtje waar ik de betalings bevestiging krijg word er gesproken op een verzending van 03-08 tot en met 10-08... Maar ik ga er dan van uit dat het een worst case scenario lever termijn is, en ik hoop op een iets snellere verzending.
Verwijderd
Ik heb problemen met flash. Echt geweldig dat 64 bits gebeuren.
Ik kan niet eens youtube filmpjes afspelen in internet explorer. Ik heb de nieuwste versie van flash player kunnen downloaden voor firefox, maar ik gebruik eigenlijk altijd explorer. En ik heb het nu echt al tig keer geprobeerd. Je moet namelijk hem installeren in je 32 bits versie. Ik doe precies wat er staat, maar er gebeurt gewoon niets.
Iemand anders hier die daar ook problemen mee heeft?
Ik kan niet eens youtube filmpjes afspelen in internet explorer. Ik heb de nieuwste versie van flash player kunnen downloaden voor firefox, maar ik gebruik eigenlijk altijd explorer. En ik heb het nu echt al tig keer geprobeerd. Je moet namelijk hem installeren in je 32 bits versie. Ik doe precies wat er staat, maar er gebeurt gewoon niets.
Dit ligt niet aan je laptop. Er is namelijk geen 64 bits versie van Flash uitgekomen. Je kan het wel proberen met de 32 bits versie van Internet Explorer die ook op je laptop staat.Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2010 @ 14:11:
Ik heb problemen met flash. Echt geweldig dat 64 bits gebeuren.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
ook tijdje last gehad met die nieuwe flash update... bij firefox crashte de plug-in telkens en in beide browsers (FF&IE) had ik uiteindelijk geen flash meer en kon ik niet weergeven.
heb flash verwijderd en opnieuw geinstalleerd via adobe.com en nu werkt alles weer zoals het hoort
misschien ook het proberen waard?
heb flash verwijderd en opnieuw geinstalleerd via adobe.com en nu werkt alles weer zoals het hoort
Ik heb sinds afgelopen zaterdag de ea2s1e-b. Eerste indruk is prima:FricoRico schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 20:52:
[...]
Je krijgt mijn ervaringen zeker te horen, goed en slecht. Tot nu toe vond ik het aanpassen en orderen van mijn product goed gaan. Ook het graveren van je laptop vond ik een goed idee (links onder je scherm in kleine lettertjes), zo heb ik mijn naam er in gegraveerd. Sluit doorverkoop wel een beetje uit maar dat geld ook voor als die gestolen word, dan word hij ook minder snel door verkocht.
Het enige jammere vind ik dat bij de order zelf 4-5 werkdagen werd aangegeven als aflever termijn. Maar in het mailtje waar ik de betalings bevestiging krijg word er gesproken op een verzending van 03-08 tot en met 10-08... Maar ik ga er dan van uit dat het een worst case scenario lever termijn is, en ik hoop op een iets snellere verzending.
Scherm:
Wat een lekker scherm
Geluid:
Het geluid springt er niet echt uit. Goed genoeg voor muziek tussendoor, youtube, en wat comedyseries, maar voor series gebruikte ik toch al mijn xbox360 of ps3. En als ik op laptop echt iets wil luisteren gebruik ik mijn koptelefoon.
Piep:
Heb op dit moment nog gelukkig geen piep gehoord, ook niet als ik usb apparaten gebruik.
Gewicht:
Ik wilde als vervanging voor mijn oude laptop een kleinere, lichtere laptop aanschaffen. De Sony Vaio is een stuk kleiner en ook redelijk wat lichter, echter is het nog steeds wel 2.3 kilo, maar is voor mij geen probleem. Vorige laptop was 3.2 kilo.
Accu:
Het is een kleine accu, dus hij gaat niet zo heel lang mee. Ik denk rond de 2.5 uur tot 3 uur, als je gewoon aan het surfen en msnen bent, dus niet aan het photoshoppen
Graphics:
Heb nog geen spel gespeeld, maar vond het wel opvallend dat ik voor de score in windows7 een 5.9 had voor 3d graphics, en maar slechts een 4.9 voor aero. Iemand een verklaring? Verder kon ik op de ati site echter niet de laatste driver downen, deze was namelijk niet compatible met o.a. de Sony Vaio... Iemand hier een workaround voor?
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Verwijderd
Bij mij werkt alleen Firefox, dus explorer gebruik ik nu dan ook niet meer.The Inquisitor schreef op zondag 18 juli 2010 @ 23:20:
ook tijdje last gehad met die nieuwe flash update... bij firefox crashte de plug-in telkens en in beide browsers (FF&IE) had ik uiteindelijk geen flash meer en kon ik niet weergeven.
heb flash verwijderd en opnieuw geinstalleerd via adobe.com en nu werkt alles weer zoals het hoortmisschien ook het proberen waard?
Ik heb ook flash volledig verwijderd met tooltje van adobe, installeren op normale manier werkte nog steeds niet. Ik kom tot de download manager en dat scherm blijft leeg. Je kan via adobe ook het update exe bestandje direct downloaden. Werkt ook allemaal niet. So, I give up. Firefox is prima, beter dan explorer.
Zijn er geen Mobile graphic drivers te downloaden op de ATI site? Anyway, mooi om te horen dat het laptopje en vooral het scherm bevalt... Jammer dat de batterij zo kort mee gaat, maar dat wist ik van te voren. Als je gaat 3Den houd geen enkele laptop het lang vol dus de stekker is eigenlijk standaard wel een vereiste.uchiha tijntje schreef op maandag 19 juli 2010 @ 09:24:
[...]
Ik heb sinds afgelopen zaterdag de ea2s1e-b. Eerste indruk is prima:
Scherm:
Wat een lekker scherm.
Had in het verleden een asus laptop, 15.4" met een resolutie van 1680 x 1050 met een 'mat' scherm. Helaas ging die kapot. Daarna naar een 15.4" met een resolutie van 1360 x 768 met een 'glanzend' scherm. Wat een achteruitgang was dat eigenlijk. Nu dus weer lekker terug op een hoge resolutie op een 14". Wel met een glanzend scherm, maar een beetje spelen met de helderheid en je merkt er vrij weinig van.
Geluid:
Het geluid springt er niet echt uit. Goed genoeg voor muziek tussendoor, youtube, en wat comedyseries, maar voor series gebruikte ik toch al mijn xbox360 of ps3. En als ik op laptop echt iets wil luisteren gebruik ik mijn koptelefoon.
Piep:
Heb op dit moment nog gelukkig geen piep gehoord, ook niet als ik usb apparaten gebruik.
Gewicht:
Ik wilde als vervanging voor mijn oude laptop een kleinere, lichtere laptop aanschaffen. De Sony Vaio is een stuk kleiner en ook redelijk wat lichter, echter is het nog steeds wel 2.3 kilo, maar is voor mij geen probleem. Vorige laptop was 3.2 kilo.
Accu:
Het is een kleine accu, dus hij gaat niet zo heel lang mee. Ik denk rond de 2.5 uur tot 3 uur, als je gewoon aan het surfen en msnen bent, dus niet aan het photoshoppen. Ik moet nog even kijken hoe ik de accu het beste kan inzetten. Met mijn vorige laptop zat ik namelijk continue aan de stroom, dan weer aan accu, dan weer aan stroom, dan weer aan accu. Uiteindelijk was die accu gewoon na 2 jaar dood. Als ik er 40 minuten mee kon doen was het veel... Iemand tips hiervoor?
Graphics:
Heb nog geen spel gespeeld, maar vond het wel opvallend dat ik voor de score in windows7 een 5.9 had voor 3d graphics, en maar slechts een 4.9 voor aero. Iemand een verklaring? Verder kon ik op de ati site echter niet de laatste driver downen, deze was namelijk niet compatible met o.a. de Sony Vaio... Iemand hier een workaround voor?
Ook mooi dat het gewicht mee valt, daar gaat het mij ook voornamelijk om, een portable krachtige laptop. Ik hoop dat mijne snel binnen komt... Kan niet wachten!
Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 14:50:
[...]
Bij mij werkt alleen Firefox, dus explorer gebruik ik nu dan ook niet meer.
Ik heb ook flash volledig verwijderd met tooltje van adobe, installeren op normale manier werkte nog steeds niet. Ik kom tot de download manager en dat scherm blijft leeg. Je kan via adobe ook het update exe bestandje direct downloaden. Werkt ook allemaal niet. So, I give up. Firefox is prima, beter dan explorer.
Om mezelf maar is te quoten.Yorin schreef op zondag 18 juli 2010 @ 19:26:
[...]
Dit ligt niet aan je laptop. Er is namelijk geen 64 bits versie van Flash uitgekomen. Je kan het wel proberen met de 32 bits versie van Internet Explorer die ook op je laptop staat.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads