[Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series

Pagina: 1 ... 17 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 41 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yousif schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 13:04:
Zo, ik heb de mijne ook maar eens besteld, een minuutje geleden om precies te zijn, in het zwart (non-glossy) met een i5 520, 320gb @7200rpm, 4gb geheugen en een full hd scherm O+
Ik twijfel tussen de 5400rpm en de 7200rpm. maakt de 7200rpm niet veel meer (duidelijk hoorbare) herrie? En is die 320 sneller dan de 500?

Verder de vraag of de kleuren. Sinds enkele dagen weer beschikbaar o.a. de matzwartte versie. Ik prefereer deze maar vraag me af hoe snel je er beschadigingen op zult zien tov de glossy versie. Dacht namelijk eerder in dit forum te hebben gelezen dat Sony juist geen matzwart meer wilde leveren ivm klachten.

EDIT: Heeft de matzwarte versie eveneens een matte binnenkant of is het touchpad deel gewoon glossy?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajuan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik zit erg te twijfelen welke vaio te nemen, een ding waar ik denk dat het een probleem kan worden is dat de toetsen erg dicht op elkaar zitten. Ik heb nu een 15.4 widescreen asus, maar voor mn gevoel zitten die toetsen verder uit elkaar, zoals bij een normaal keyboard zeg maar. Ik heb het idee dat bij de 15.5 de toetsen kleiner/dichter op elkaar zitten doordat er een numpad bij in geintegreerd is. Bij de 16.4 (F serie) is dat niet het geval.

Wat is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
dajuan schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 16:08:
Ik zit erg te twijfelen welke vaio te nemen, een ding waar ik denk dat het een probleem kan worden is dat de toetsen erg dicht op elkaar zitten. Ik heb nu een 15.4 widescreen asus, maar voor mn gevoel zitten die toetsen verder uit elkaar, zoals bij een normaal keyboard zeg maar. Ik heb het idee dat bij de 15.5 de toetsen kleiner/dichter op elkaar zitten doordat er een numpad bij in geintegreerd is. Bij de 16.4 (F serie) is dat niet het geval.

Wat is jullie ervaring hiermee?
Zelf vind ik de toetsen totaal niet dicht op elkaar zitten en dan heb ik het over de 15.5" Sony Vaio. De toetsen zijn denk ik ook van normaal formaat en zelf vind ik het toetsenbord erg lekker typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yousif
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:09
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:36:
[...]
Ik twijfel tussen de 5400rpm en de 7200rpm. maakt de 7200rpm niet veel meer (duidelijk hoorbare) herrie? En is die 320 sneller dan de 500?

Verder de vraag of de kleuren. Sinds enkele dagen weer beschikbaar o.a. de matzwartte versie. Ik prefereer deze maar vraag me af hoe snel je er beschadigingen op zult zien tov de glossy versie. Dacht namelijk eerder in dit forum te hebben gelezen dat Sony juist geen matzwart meer wilde leveren ivm klachten.

EDIT: Heeft de matzwarte versie eveneens een matte binnenkant of is het touchpad deel gewoon glossy?
Een 7200 rpm schijf zal wat meer geluid en warmte produceren.
Ik weet niet zeker of de 320 sneller is dan de 500, er staan in deze topic ergens nog tests over, volgens mij was de 320 sneller, maar ik kan me vergissen..
En volgens mij is hij wel glossy rondom het touchpad gedeelte, zo heb ik hem tenminste op de meeste foto's gezien: http://img40.imageshack.u...er.php?id=26022010512.jpg (foto's van een tweaker uit deze topic van de zwarte versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Het is wel jammer dat de zwarte versie ook glossy is. Je ziet er namelijk erg snel vette vingers op en dat heb je veel minder bij glossy wit. ;)

Ik vind het bij m'n Sony VPC-EB1E8E overigens jammer dat hij geen media-toetsen bevat. Wel voor harder, zachter en dempen. Maar niet voor volgende, vorige, spelen en stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:19
Het toetsenbord van de 15" E serie is erg fijn, normale toetsen en ruimte tussen te toetsen. Vind het fijner als mijn toetsenbord van m'n PC, alleen de pijltjestoetsen zijn wat klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Shaverion schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 02:08:
Het toetsenbord van de 15" E serie is erg fijn, normale toetsen en ruimte tussen te toetsen. Vind het fijner als mijn toetsenbord van m'n PC, alleen de pijltjestoetsen zijn wat klein.
De pijltjestoetsen zijn inderdaad wat aan de kleine kant, maar dat vind ik niet storend. Dit omdat ik het al gewend ben van m'n toetsenbord van Apple die bij m'n iMac zit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yousif
syltheboy schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 00:44:
Ik vind het bij m'n Sony VPC-EB1E8E overigens jammer dat hij geen media-toetsen bevat. Wel voor harder, zachter en dempen. Maar niet voor volgende, vorige, spelen en stoppen.
Dat had ik ook al opgemerkt, maar dat kun je oplossen door zelf bepaalde toetscombinaties in te stellen voor die acties, volgens mij gaat dat makkelijk met foobar2k.. In Ubuntu en vast ook de meeste andere distro's gaat het nog makkelijker door gewoon de main keyboard shortcuts te veranderen, geen idee of dat in windows ook kan.. Maar al bij al is dat dus geen groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist eindelijk bestel:

# Intel® CoreTM i5-520M, 2,40GHz
# Legitieme Windows® 7 Home Premium
# Zwart
# 500 GB Serieel ATA (5400 rpm)
# 6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
# ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
# 39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
# Blu-ray Disc(TM) player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-03 22:49

propheseus

Doo mer heanig an

Weet iemand of de VPC-E ook nog in 17 inch uitvoering komt? Op de site staat aan de linkerkant van de menubar dat er drie uitvoeringen zijn. 14-15-17. Maar het lijkt erop dat ik het nergens kan configureren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

propheseus schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 18:35:
Weet iemand of de VPC-E ook nog in 17 inch uitvoering komt? Op de site staat aan de linkerkant van de menubar dat er drie uitvoeringen zijn. 14-15-17. Maar het lijkt erop dat ik het nergens kan configureren :(
De 17" variant was eerst een kant-en-klaar model, maar dit zijn volgens mij ook 15" modellen geworden.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
Ik heb de 17" wel bij de mediamarkt in deventer gezien, vond hem een beetje groot maar hij is verder hetzelfde als de 15" Volgens mij word hij alleen niet meer gelevert in nederland en was het een oude lading.

Nog ff een vraagje, ik kan wel de pijltjestoetsen gebruiken op m'n numpad als ik numlock uit zet maar als ik dit in games probeer lukt het niet. En ook heb ik dan het pijlte naar onder toets op de 2 ipv de 5 zitten. Is er een manier om te zorgen dat ik altijd die toetsen als pijltjes toetsen kan gebruiken en dan met de 5 als pijltje naar beneden.

En heeft iemand misschien een goed kleurprofiel? Ik kan wel profielen voor de F serie vinden maar niet voor de E, ik heb een 15.4" met full hd beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-09 13:52

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
De 17" modellen zijn inderdaad alleen kant-en-klare modellen. Je het zowel de oude als de nieuwe serie ervan, maar het is voor beide series maar 1 model.
Je kan beide trouwens ook vinden op tweakers (serie 1 en serie 2). Inclusief webshops die ze verkopen.

Ik vraag me alleen af waarom je een 17" model neemt als je diezelfde onderdelen (en zelfs beter) in een mobielere 15" kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i3 of i5... Tja. Het scheelt 70 euro. Ik wil hem wel gebruiken voor gamen. Misschien moet ik maar is gek doen en gaan voor de maximale specificaties. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andromada
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik heb toch Liever een 15.4' beeldscherm met resolutie 1920x1080 dan een 17.3' beeldscherm met een resolutie van 1600x900 hoor :P 17.3' lijkt me inderdaad ook een beetje te groot, niet echt mobiel meer. 15.4' is gewoon precies goed draagbaar enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Andromada schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 00:36:
Ik heb toch Liever een 15.4' beeldscherm met resolutie 1920x1080 dan een 17.3' beeldscherm met een resolutie van 1600x900 hoor :P 17.3' lijkt me inderdaad ook een beetje te groot, niet echt mobiel meer. 15.4' is gewoon precies goed draagbaar enzo :)
Het is 15.5" om precies te zijn en die is met z'n resolutie van 1920x1080 toch echt wel scherper dan de 17.3" met z'n resolutie van 1600x900. Daarnaast is 17.3" inderdaad te groot, want ik heb enkele jaren geleden al ervaring gehad met een 17.1" Toshiba laptop.

Deze gebruikte ik eigenlijk alleen als desktop, omdat hij te groot en te zwaar was om mee naar beneden te slepen. Vorig jaar verkocht ik hem, omdat ik een iMac wilde hebben. Maar na een jaar bouwkunde gedaan te hebben, bleek het toch niets voor mij te zijn.

Toen heb ik besloten om volgend schooljaar media vormgever te gaan doen, waar ik een laptop voor nodig heb. Ik heb dus ruim anderhalve week geleden maar een 15.5" Sony Vaio laptop gekocht, waar ik overigens erg tevreden over ben. Ik heb gelijk maar een goede laptop tas van Samsonite voor gekocht, zodat ik straks goed voorbereid ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andromada
syltheboy schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 01:07:
[...]

Het is 15.5" om precies te zijn en die is met z'n resolutie van 1920x1080 toch echt wel scherper dan de 17.3" met z'n resolutie van 1600x900. Daarnaast is 17.3" inderdaad te groot, want ik heb enkele jaren geleden al ervaring gehad met een 17.1" Toshiba laptop.

Deze gebruikte ik eigenlijk alleen als desktop, omdat hij te groot en te zwaar was om mee naar beneden te slepen. Vorig jaar verkocht ik hem, omdat ik een iMac wilde hebben. Maar na een jaar bouwkunde gedaan te hebben, bleek het toch niets voor mij te zijn.

Toen heb ik besloten om volgend schooljaar media vormgever te gaan doen, waar ik een laptop voor nodig heb. Ik heb dus ruim anderhalve week geleden maar een 15.5" Sony Vaio laptop gekocht, waar ik overigens erg tevreden over ben. Ik heb gelijk maar een goede laptop tas van Samsonite voor gekocht, zodat ik straks goed voorbereid ben.
Nou, prima :) Ik zag 15.4'' staan in een ander bericht, maar dacht zelf inderdaad ook 15.5'' (wat dus ook klopt :P) Ik denk dat ik er zelf zo'n wit VAIO tasje bij koop, past hij precies in. Ze zijn alleen op het moment niet beschikbaar, dus dat wordt nog even wachten... Maarja, de laptop komt ook pas over 3 weekjes binnen... :( Wel jammer dat het zo lang duurt allemaal. Om een laptopje in elkaar te zetten, zou je niet denken toch? ze zouden toch al wel wat hardwarecombinaties buiten de standaardpakketten om hebben klaarstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 08:17
syltheboy schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 01:07:
[...]

ik doe ook de opleiding mediavormgever :) met welke specs heb je je laptop als ik vragen mag?
& waar doe je de opleiding dan ?:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Laatst online: 16-09 07:12
Shaverion schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:04:
Ik heb de 17" wel bij de mediamarkt in deventer gezien, vond hem een beetje groot maar hij is verder hetzelfde als de 15" Volgens mij word hij alleen niet meer gelevert in nederland en was het een oude lading.

Nog ff een vraagje, ik kan wel de pijltjestoetsen gebruiken op m'n numpad als ik numlock uit zet maar als ik dit in games probeer lukt het niet. En ook heb ik dan het pijlte naar onder toets op de 2 ipv de 5 zitten. Is er een manier om te zorgen dat ik altijd die toetsen als pijltjes toetsen kan gebruiken en dan met de 5 als pijltje naar beneden.

En heeft iemand misschien een goed kleurprofiel? Ik kan wel profielen voor de F serie vinden maar niet voor de E, ik heb een 15.4" met full hd beeldscherm.
Dat over die pijltjestoetsen weet ik niet. Maar hier heb je het kleurprofiel:

http://dl.dropbox.com/u/1...1.0_101Q_1.0.20091217.rar

Komt van de originele drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
r--ndy schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 09:19:
[...]

ik doe ook de opleiding mediavormgever :) met welke specs heb je je laptop als ik vragen mag?
& waar doe je de opleiding dan ?:O
Ik heb gewoon de Sony Vaio VPC-EB1E8E genomen en de opleiding ga ik op het ROC Midden Nederland doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indien een vaio-E bezitter geinteresseerd is in een passende HDD optical bay caddy, die van mij staat in V&A:

http://tweakers.net/aanbo...ptical-bay-hdd-caddy.html

ik heb enige tijd geleden wat plaatsje hiervan gepost in dit topic

*edit: verkocht na 10min. in V&A gestaan te hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outersham
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 21:59
Gister mijn VPC-EB1S1E weer terug gekregen na reparatie. Een paar weken terug begon de Hitachi hardeschijf raar te doen. De hardeschijf werd merkbaar langzamer, het opstarten duurde elke dag langer. Het kopieeren of unrarren van grote bestanden ging steeds moeizamer en hij ging op die momenten veel meer geluid maken dan normaal. Toen nog snel backups gemaakt maar dat ging ook moeizaam, het kopieeren naar een externe hardeschijf ging goed. Maar de snelheid zakte op sommige momenten enorm in, waarbij ook een constant krakend geluid te horen was. Uit eindelijk deed de HDD vrijwel niets meer. Toen heb ik de laptop via de winkel ter reparatie aangeboden (vorige week dinsdag) en ik kon hem gister weer ophalen.
Hij doet het nu weer, gelukkig. Wat ik echter wel opvallend vind is dat er nu een Toshiba hdd in zit.
Ik moet nog even uitzoeken over een een prestatieverschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb sinds vandaag geen internet meer op mijn Vaio. Via de kabel werkt goed, via de WEB-knop als die uitstaat werkt de WLAN ook. Systeemherstel werkt ook niet. Wat kan het probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
Het kan vanalles zijn. Het zou fijn zijn als je wat meer uitleg geeft over wat wel en niet werkt.

Kan je bijvoorbeeld alleen niet browsen of werkt alles waarvoor je een internetverbinding nodig hebt niet meer?
Staan de netwerkinstellingen wel goed (dus krijg je een ip adres enzo)?
Kan je andere computers in het netwerk wel bereiken of werkt dat ook niet (start > uitvoeren > cmd > ping <ip adres van de computer in het netwerk>)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De gene die de laptop online bij Sony Style hebben gekocht een vraagje.

Hoelang gaat de laptop mee als je op de accu werkt? Ik las ergens dat je maar 1,5 uur op de accu kon werken, dan vind ik wel heel erg magertjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een tijdje interesse in de Vaio E-serie. Door de release van de EB2 ben ik nu eindelijk van plan er eentje aan te schaffen.

Ik dacht aan de EB2M1E/WI. Helaas ben ik deze alleen in HD Ready versie tegengekomen.
De enige plaats waar je een EB2 met soortgelijke specs inclusief Full HD kan kopen is via Sony Style.

Het valt me alleen erg op dat de prijzen die Sony Style hanteert een flink stuk hoger zijn dan die bij webshops als 4Launch en ComputerPirates. Een beetje zonde om dan meer geld voor hetzelfde apparaat PLUS nog eens 40 euro extra voor Full HD uit te geven.

Heeft iemand een idee of een Vaio EB2 met gelijke specs (HD5650 / i3 350M / 4GB), maar dan in Full HD, beschikbaar gaat komen bij webshops?

Ik heb net overigens gebeld met 4Launch; Ik kan maandag een mailtje verwachten van hun productmanagement met info hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 15:36:
Heeft iemand een idee of een Vaio EB2 met gelijke specs (HD5650 / i3 350M / 4GB), maar dan in Full HD, beschikbaar gaat komen bij webshops?
Kan je het laten weten in dit topic? Ik ben ook benieuwd. evt: HD5650 / i5 520M / 5GB / Full HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 15:44:
[...]

Kan je het laten weten in dit topic? Ik ben ook benieuwd. evt: HD5650 / i5 520M / 5GB / Full HD
Ik laat het weten als ik antwoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik heb dus een Sony Vaio VPCEB1E8E (wit)

En die probeer ik in het progje Driver detective te zoeken,maar dat hele type kan ie dus niet vinden. Dit begrijp ik niet.

Waar ik wel tussen kan kiezen zijn....

VPCEB1E0E/T
VPCEB1E0E/WI
VPCEB1EGX
VPCEB1EGX/BI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 15:25:
De gene die de laptop online bij Sony Style hebben gekocht een vraagje.

Hoelang gaat de laptop mee als je op de accu werkt? Ik las ergens dat je maar 1,5 uur op de accu kon werken, dan vind ik wel heel erg magertjes...
Ligt er vooral aan hoe helder je het scherm zet. Op de laagste helderheid kan je wel langer dan 1,5 uur werken, maar het wordt dan hooguit verlengd naar 2 uur. Veel meer krijg je er niet uit.
Verder maakt het niet uit of je de laptop bij sony style configureert of kant en klaar in de winkel koopt. Bij sony style kan je wel als optie voor een grotere accu kiezen, maar ik weet niet hoeveel langer hij dan meegaat.
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 15:36:
Ik heb al een tijdje interesse in de Vaio E-serie. Door de release van de EB2 ben ik nu eindelijk van plan er eentje aan te schaffen.

Ik dacht aan de EB2M1E/WI. Helaas ben ik deze alleen in HD Ready versie tegengekomen.
De enige plaats waar je een EB2 met soortgelijke specs inclusief Full HD kan kopen is via Sony Style.

Het valt me alleen erg op dat de prijzen die Sony Style hanteert een flink stuk hoger zijn dan die bij webshops als 4Launch en ComputerPirates. Een beetje zonde om dan meer geld voor hetzelfde apparaat PLUS nog eens 40 euro extra voor Full HD uit te geven.

Ik heb net overigens gebeld met 4Launch; Ik kan maandag een mailtje verwachten van hun productmanagement met info hierover.
Ik denk het niet. Al doet het nieuwsartikel op tweakers dit wel suggeren.
Van alle modellen die tot nu toe op de markt gekomen zijn, zit er geen bij met de full-HD resolutie. Ik denk dat je dit meer als een (luxe) optie moet zien die je alleen bij sony style kan configureren.
devilsnight schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 17:18:
Ik heb dus een Sony Vaio VPCEB1E8E (wit)

En die probeer ik in het progje Driver detective te zoeken,maar dat hele type kan ie dus niet vinden. Dit begrijp ik niet.
...
Je kan hier (bijna) alle drivers vinden voor je model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Microgranules schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 13:51:
Het kan vanalles zijn. Het zou fijn zijn als je wat meer uitleg geeft over wat wel en niet werkt.

Kan je bijvoorbeeld alleen niet browsen of werkt alles waarvoor je een internetverbinding nodig hebt niet meer?
Staan de netwerkinstellingen wel goed (dus krijg je een ip adres enzo)?
Kan je andere computers in het netwerk wel bereiken of werkt dat ook niet (start > uitvoeren > cmd > ping <ip adres van de computer in het netwerk>)?
Ik heb wel ''verbinding'' met het internet in Windows, maar kan niet browsen of op msn.
Internetinstellingen staan goed, ik krijg een ipadres. ipconfig /release en ipconfig /renew hebben ook geen nut.
Pingen naar andere pc's in het netwerk lukt ook gewoon.

Het probleem is opgelost, de DNS stond op een ip-adres, terwijl dat op Automatisch moest staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 27-06-2010 20:07 . Reden: Probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:55
DJustin schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 19:39:
Net besteld met de goede processor (I5 520) met 4-5 weken levertijd.
Kreeg nu een mailtje met het volgende bericht.

Uw VAIO-bestelling zal naar verwachting tussen 29.06.2010 en 06.07.2010 worden verzonden. Let op: dit is een
verwachte verzendtijd. Wij sturen u een update indien deze datum wordt gewijzigd

Houd dus in dat het +/- 1,5 - 2,5 weken duurt! Is stuk beter dacht ik zo!
Nieuwe mail van SonyStyle:

Beste Mark,

Uw VAIO-bestelling wordt op dit moment klaargemaakt.

Uw VAIO-bestelling zal naar verwachting tussen 02.07.2010 en 07.07.2010 worden verzonden. Let op: dit is een
verwachte verzendtijd. Wij sturen u een update indien deze datum wordt gewijzigd.

Datum is maximaal 1 dag uitgelopen, de eerste leveringsdatum op wel opgeschoven van aankomende dinsdag tot aankomende vrijdag. Ben bang dat ik hem niet voor het weekend heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yousif
Yorin schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 20:34:
[...]
Ik heb wel ''verbinding'' met het internet in Windows, maar kan niet browsen of op msn.
Internetinstellingen staan goed, ik krijg een ipadres. ipconfig /release en ipconfig /renew hebben ook geen nut.
Pingen naar andere pc's in het netwerk lukt ook gewoon.
Mijn zus had een soortgelijk probleem met haar acer, geen idee waar het aan lag, ik had er toen maar gewoon win7 op gezet en hij deed het weer.
DJustin schreef op zondag 27 juni 2010 @ 16:13:
[...]
Datum is maximaal 1 dag uitgelopen, de eerste leveringsdatum op wel opgeschoven van aankomende dinsdag tot aankomende vrijdag. Ben bang dat ik hem niet voor het weekend heb!
Ik heb dezelfde mail gekregen, bij mij is het van 06.07.2010 en 13.07.2010 naar 02.07.2010 en 07.07.2010 gegaan, dus een verbetering, ik heb dus niets te klagen op het moment O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:41
[...]

Nieuwe mail van SonyStyle:

Beste Mark,

Uw VAIO-bestelling wordt op dit moment klaargemaakt.

Uw VAIO-bestelling zal naar verwachting tussen 02.07.2010 en 07.07.2010 worden verzonden. Let op: dit is een
verwachte verzendtijd. Wij sturen u een update indien deze datum wordt gewijzigd.

Ik heb precies hetzelfde gehad. Helaas ook maximaal 1 dag vertraging. Hopelijk komt ie gauw. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
yeehaw schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:17:
[...]

Dat over die pijltjestoetsen weet ik niet. Maar hier heb je het kleurprofiel:

http://dl.dropbox.com/u/1...1.0_101Q_1.0.20091217.rar

Komt van de originele drivers.
Het lukt mij niet om de profielen te installeren. Volgens mij komt het omdat er in de map ICCProfile niets staat.
Is het iemand anders wel gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andromada
Yousif schreef op zondag 27 juni 2010 @ 17:08:
[...]

Mijn zus had een soortgelijk probleem met haar acer, geen idee waar het aan lag, ik had er toen maar gewoon win7 op gezet en hij deed het weer.

[...]

Ik heb dezelfde mail gekregen, bij mij is het van 06.07.2010 en 13.07.2010 naar 02.07.2010 en 07.07.2010 gegaan, dus een verbetering, ik heb dus niets te klagen op het moment O-)
Haha, bij mij precies dezelfde situatie :) Hoop dat de laptop ook gewoon meteen heel aankomt, en dat alles werkt, want dat heb ik tot nu toe nog bijna nooit meegemaakt met internetbestellingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
Microgranules schreef op zondag 27 juni 2010 @ 22:25:
[...]

Het lukt mij niet om de profielen te installeren. Volgens mij komt het omdat er in de map ICCProfile niets staat.
Is het iemand anders wel gelukt?
Ja was ik ook al mee bezig, ik kreeg het ook niet voor mekaar. Iemand anders nog een ander kleur profiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:22
[...]

Bij mij is het toch een stuk verder uitgelopen! de levertijd is van 19-06-2010 tot 26-06-2010 naar 09-07-2010 tot 14-07-2010 gegaan. Scheelt toch zo'n 3 weken!
Heb een glossy zwarte besteld, misschien ligt het daaraan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Ik heb ook een glossy zwarte besteld. Dus ik hoop.niet dat het nog eens wordt uitgesteld, want anders ga ik op zoek naar een andere. Heb momenteel alleen nog maar mijn telefoon. Best klote zonder laptop of pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MkGrnd
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-08-2023
4 juni heb ik mijn EB2 besteld gehad, met een verwachte lever tijd van 18 t/m 25 juni. Afgelopen donderdag toch maar even gebeld hoe het ervoor stond en de man wist me te vertellen dat de laptop a.s. dinsdag/woensdag thuis geleverd zou worden.

Nu heb ik onlangs een mail gehad van Sony dat mijn laptop een nieuwe verwachte levertijd heeft tussen 9 t/m 14 juli ! Hiervoor heb ik wederom een belletje gepleegd om te vragen hoe het nu precies zat en hier wist de beste man mij te vertellen dat hij 5 juli in Japan op de "lopende band" wordt gezet waarna hij 7 juli naar Nederland verzonden wordt en 12 juli thuis geleverd wordt

Ik vind het maar vreemd dat mijn eerste telefoontje aangeeft dat hij (over)morgen binnen zal komen terwijl ik zojuist te horen heb dat ik nog 2 weken moet wachten.

Dit is overigens mijn Configuratie:
* Intel® CoreTM i5-520M, 2,40GHz
* Windows® 7 Home Premium
* Wit
* 320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
* 6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
* ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
* 39,4 cm LCD, 1920x1080, camera

Wellicht dat er een van deze onderdelen op slechte voorraad is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MkGrnd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 12:51:
4 juni heb ik mijn EB2 besteld gehad, met een verwachte lever tijd van 18 t/m 25 juni. Afgelopen donderdag toch maar even gebeld hoe het ervoor stond en de man wist me te vertellen dat de laptop a.s. dinsdag/woensdag thuis geleverd zou worden.

Nu heb ik onlangs een mail gehad van Sony dat mijn laptop een nieuwe verwachte levertijd heeft tussen 9 t/m 14 juli ! Hiervoor heb ik wederom een belletje gepleegd om te vragen hoe het nu precies zat en hier wist de beste man mij te vertellen dat hij 5 juli in Japan op de "lopende band" wordt gezet waarna hij 7 juli naar Nederland verzonden wordt en 12 juli thuis geleverd wordt

Ik vind het maar vreemd dat mijn eerste telefoontje aangeeft dat hij (over)morgen binnen zal komen terwijl ik zojuist te horen heb dat ik nog 2 weken moet wachten.

Dit is overigens mijn Configuratie:
* Intel® CoreTM i5-520M, 2,40GHz
* Windows® 7 Home Premium
* Wit
* 320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
* 6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
* ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
* 39,4 cm LCD, 1920x1080, camera

Wellicht dat er een van deze onderdelen op slechte voorraad is?
Opmerkelijk. Ik heb dezelfde config (behalve dan een 500gig HDD), en die van mij is besteld op 23 juni en ik kreeg gisteren deze update;

Uw VAIO-bestelling zal naar verwachting tussen 02.07.2010 en 07.07.2010 worden verzonden. Let op: dit is een verwachte verzendtijd. Wij sturen u een update indien deze datum wordt gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 15:44:
[...]

Antwoord van 4launch:
Beste,

Vanuit onze productmanagement afdeling heb ik begrepen dat deze notebook hoogst waarschijnlijk niet in Full HD zal verschijnen. Bij de huidige modellen zijn het de 16.4” varianten welke Full HD zijn, de prijs is ook direct een stukje hoger, evenals dat de modellen sneller zijn. Full HD wordt ten alle tijden wel proberen als higher end versie te houden, gezien de verschillen met echte high end notebooks anders te klein worden.

Met vriendelijke groet,
Heb nu de volgende EB2 besteld (zonder full HD): i3 350M / 4GB / HD5650 / 500GB / geen blu-ray.
Prijs valt overigens zo'n 125 euro lager uit dan hetzelfde apparaat via Sony Style.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 00:26:
Heb nu de volgende EB2 besteld (zonder full HD): i3 350M / 4GB / HD5650 / 500GB / geen blu-ray.
Prijs valt overigens zo'n 125 euro lager uit dan hetzelfde apparaat via Sony Style.
Oh dat is de net iets snellere i3 processor, toch? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 22:12

mvh

State Governor

Yousif schreef op zondag 27 juni 2010 @ 17:08:
[...]

[...]

Ik ook, dus ik denk dat ze net weer een batch hebben binnengekregen :) wel fijn dat hij voor de vakantie komt.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Ik heb een VPCEB1J1E (wit) gekocht voor mijn vriendin en deze wil sinds een paar dagen geen verbinding meer maken met ons Wifi netwerk.

Sterker nog, hij geeft helemaal geen netwerken weer. Hij zegt " Er zijn geen verbindingen beschikbaar" terwijl mijn eigen laptop en onze telefoons wel gewoon met het Wifi zijn verbonden.

Ook de router resetten enz helpt niet. Dus het moet aan de VAIO liggen dacht ik.
Dus ik heb eerst systeem herstel gedaan, werkt niet, toen de recovery gedaan om windows opnieuw te installeren. Helpt ook niet. Ik heb gezocht naar nieuwe drivers voor de Atheros kaart die er in zit. Helpt ook niet.

Uiteindelijk heb ik nu een kale Win 7 erop gezet (enterprise, legale versie!) dus zonder alle Sony meuk die normaal geïnstalleerd wordt in de hoop dat ie drivers via windows update binnen zal trekken die wel werken.

Ook niet... vandaar dat ik hier even aanklop of jullie nog suggesties hebben.
De laptop is nog geen maand oud dus het lijkt me sterk dat de wifi kaart kapot is. Windows herkent hem gewoon en alles, hij zegt dus alleen dat er gewoon geen netwerken zijn, terwijl die er dus 100% zeker wel zijn. (ook van buren enz) dus hij ontvangt gewoon niks op de een of andere manier.

Ik heb geen tijd om heel 't topic door te lezen of dit al vaker voorgekomen is.
Maar ik heb nu zo veel geprobeerd dat ik het ff niet meer weet.
Hopelijk hebben jullie een idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1cardo01
  • Niet online
Staat het aan/uit schuifje van de wifi wel de goede kant op? (Klinkt misschien als een stomme vraag, maar het komt vaker voor en je ziet het snel over het hoofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Ja het schuifje staat aan... Daar was ik ook al naar gaan zoeken, meeste laptops zit het onder een FN+F? knop maar de Sony heeft een aparte knop aan de voorkant inderdaad.

Ik ben hem nu echt volledig aan het herstellen via de ASSIST knop op de laptop, maar dat duurt langgggggg zeg! Ben benieuwd wat dat op gaat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
R1cardo01 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:13:
Staat het aan/uit schuifje van de wifi wel de goede kant op? (Klinkt misschien als een stomme vraag, maar het komt vaker voor en je ziet het snel over het hoofd)
Dit zal het wel zijn, want aan de software ligt het zo te horen niet. Ik had hem net ook perongelijk uit gezet, Bluetooth doet het dan ook niet meer. En als dat het niet oplost dan zal het waarschijnlijk aan je kaart liggen, die zal dan vervangen moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:22
Mijn Vaio EB2 is vandaag aangeboden bij mij thuis door UPS, alleen was ik niet thuis! Balen!
Ze komen morgen weer, maar ja ben dan ook grote delen niet thuis. Ik laat het wel weten mocht ik 'm binnen hebben!

Wel vreemd dat ze ineens zonder aankondiging, zonder mail met trackingnummer komen bezorgen, maar ja ben allang blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog even een vraagje, klopt het dat met piep-probleem is opgelost met de E'tjes die nu op sonystyle staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Nou wat het precies geweest is... werkelijk geen idee! Maar hij doet het weer!

Ik heb zoals ik zei via de assist functie een volledig herstel van de C: schijf gedaan (de 2e optie, met partities enz) en tijdens de installatie stond het schuifje aan en vervolgens (na errggg lang wachten zoals ik al schreef) vind hij het netwerk meer. Misschien heeft mn meisje toch iets geïnstalleerd wat niet helemaal goed was...

Naja hopelijk blijft hij t doen, bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 23:38:
nog even een vraagje, klopt het dat met piep-probleem is opgelost met de E'tjes die nu op sonystyle staan?
Volgens mij wel, ik heb er iig geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag kan je bij SonyStyle je product laten graveren! Het kost niks. Enige nadeel is dat je de laptop niet kan retourneren. Dat is voor mij dan ook de enige reden om het niet te doen.

Ik twijfel trouwens heel erg of ik een Sony Vaio ga kopen. Een accuduur van 2 uur is echt magertjes! Wat zijn jullie bevindingen precies met de accuduur? Hoe lang kunnen jullie er ongeveer op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikt er iemand een docking station voor de Vaio VPC-EB1S1E/BJ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Laatst online: 17-08 20:03
ik heb de mijne opgestuurt voor reperatie , ik krijg hem eind deze week terug waarin ze zeggen dat ze de piep hebben opgelost.
heb er een hard hoofd in , maar we zien wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
johan12 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 23:34:
Mijn Vaio EB2 is vandaag aangeboden bij mij thuis door UPS, alleen was ik niet thuis! Balen!
Ze komen morgen weer, maar ja ben dan ook grote delen niet thuis. Ik laat het wel weten mocht ik 'm binnen hebben!

Wel vreemd dat ze ineens zonder aankondiging, zonder mail met trackingnummer komen bezorgen, maar ja ben allang blij.
Van je bericht werd ik ook wel blij. Was bang dat de mijne dan ook uitgesteld zou worden. Maar goed dat kan nog altijd gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik werd net gebeld door een kennis die had op RTL nieuws gezien dat Sony waarschuwt voor laptops van hun die overhit kunnen raken, die als je niet uitkijkt brandplekken kan veroorzaken of erger. Het gaat om een chip die erin zit ofzo....ik was er niet dus hij zei dit in de voicemail. Is dit bij jullie bekend?

http://www.rtl.nl/%28/act...-kan-oververhit-raken.xml

Gaat dus om de F en C modellen. Dus wij zullen er geen last van hebben dan.

[ Voor 27% gewijzigd door devilsnight op 30-06-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yousif
Ik vraag me af of dit al voorgeïnstalleerd is op de nieuwe laptops, en of het piep probleem daarop ook al is opgelost :- |

Niemand toevallig die de laatste een of twee weken nog zijn/haar vaio heeft ontvangen?

[ Voor 9% gewijzigd door Yousif op 30-06-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
Yousif schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:03:
[...]

Ik vraag me af of dit al voorgeïnstalleerd is op de nieuwe laptops, en of het piep probleem daarop ook al is opgelost :- |

Niemand toevallig die de laatste een of twee weken nog zijn/haar vaio heeft ontvangen?
Ik heb hem iets minder als 2weken geleden ontvangen, heb geen last van de piep. HIj wil nog wel eens warm worden als ik flink aan het gamen ben, maar zeker niet warm genoeg om brandplekken te veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik heb mijn serie nummer gecheckt , mijn model heeft er geen last van. Goed om te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10-2022
Yousif schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:03:
[...]

^
Ik heb m'n vaio nu 2dagen juist. en leesde zojuist dit nieuw's! ik dacht het zal toch niet waar zijn :p
Maar mijn model behoort niet toe de slechte batch als ik m'n S/N ingeef, oef :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
Geen enkel model in de E serie heeft er last van. Het gaat alleen om de nieuwe F en CW series die begin dit jaar zijn uitgebracht. Zie ook het nieuwsartikel op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Bij m'n Sony Vaio VPC-EB1E8E en ik heb alleen last van de piep als ik op de accu werk. Maar ja, daar is de capaciteit van de accu ook te zwak voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Hoi Iedereen, Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe laptop, ik was eerst erg enthousiast over de F11 maar naar de vele technische mankementen, en schaarse beschikbaarheid laat ik die maar varen.

Vandaar mijn interesse in onderstaande configuratie. Nu let ik ook af en toe op de kleintjes dus was benieuwd naar jullie ervaringen met betrekking tot de processor en het RAM geheugen.

Ik gebruik mijn laptop dagelijks, voor een beetje browsen,bekijk wat streams, speel af en toe een game ( Street Fighter IV,Hopelijk in de toekomst Mafia 2 ) Films 720p MKV, (1080p ie iets te zwaar voor mijn huidige laptop) Zo nu en dan een beetje fotobewerking met Picasa, en kopieer regelmatig data over naar een externe HDD

Mijn vraag, is het verstandig om voor deze taken te gaan voor 6gb in tegenstelling to 4gb? zal ik echt veel verschil merken? En eveneens voor de processor I5 450m of 520m

De bezuining zal slechts 80 euro zijn ga ik voor de lichtere versie, Nu is 80 euro natuurlijk niet veel...maar heb ik de krachtigere hardware echt nodig?

Processor: Intel® CoreTM i5-520M, 2,40GHz
Besturingssysteem: Legitieme Windows® 7 Home Premium
Afwerkingen: Glossy wit
Harde schijf: 320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
Geheugen: 6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
Optisch station: DVD-station
Display: 39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
Grafische kaart: ATI MobilityRadeon HD5650 1GB

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van hoe deze laptop VPCEB1E8E met games omgaat. Onlangs de demo van Crysis getest en met alles op high was het een heel tijdje goed te spelen, pas bij drukke gun-fights and dergelijken ging het trager, maar dan even wat settings op medium gooien en het draaide weer prima. Ook de demo van Sniper:Ghost Warrior draait hardstikke soepeltjes. Ik ben geen PC gamer,maar toch...ik ga straks gewoon wel voor de gein demos van Mafia II en dergelijken uitproberen hierop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand ervaring met de 14" versie (EA2) ?
Ben deze dus van plan deze week aan te schaffen, maar ben niet echt een expert.
Ik zal hem oa nodig hebben voor grafische vormgeving (Illustrator, InDesign, Acrobat Pro), ben niet echt een pc gamer en ook geen hardcore film fan, maar wil wel wel affentoe torrents kunnen downloaden enzo.

De reden dat ik voor een 14" ga is zodat ik hem gewoon in me backpackie kan gooien en ook veel in de trein zit.
Vraag me wel af hoe die wit en glossy zwart in het echt er uit ziet, ben bang dat het een beetje cheapie lijkt namelijk. Mischien wachten op de mat zwarte (als die al komt?), en zou fijn zijn als er mensen nog wat écht duidelijke foto`s zouden kunnen plaatsen, van iig de bovenkant?

Zo ziet mijn configuratie er nu uit:

Intel® CoreTM i5-450M, 2,40GHz
Legitieme Windows® 7 Home Premium
Glossy zwart (of toch wit?)
320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
DVD-station
35,5 cm LCD, 1600x900 + camera

Tips zijn zéér welkomm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
  • Laatst online: 11-09 16:16
Ik ben al een tijdje opzoek naar een Sony laptop eerst kwam ik uit bij de F12 serie, maar na al die problemen met de F12 serie word ik er toch een beetje onzeker van om een F12 te kopen. Vandaar dat ik ook hier ben beland de E serie. Ik heb even op de SonyStyle site gekeken wat nou de specs waren die ik wilde om toch het beste uit deze laptop te halen, dus hebbik hem even ik elkaar geflanst hoe ik dat wil:

Afwerkingen: Zwart
Harde schijf: 320 GB Serieel ATA (7200 rpm)
Optisch station: Blu-ray -station

Dit is mijn uitkomst. Nou eigenlijk wil ik op deze laptop, gamen en dan alleen Empire total war, Napoleon total war en natuurlijk de nieuwe. Maar kan iemand mij vertellen hoe deze laptop nou games draait met de i5 520m processor en de Ati Radeon HD 5650? want ik ben hier heel benieuwd naar, en natuurlijk hebben mensen mankementen met hun E serie Vaio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 21:39:
Niemand ervaring met de 14" versie (EA2)...

Veel text

......Tips zijn zéér welkomm!
Als je met adobe wilt werken, of andere foto materiaal, dan zou ik een snellere HDD kiezen. Is wel 30 euro duurder. Vergelijk heb ik niet, maar hier zou je eventueel zelf naar kunnen zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Laatst online: 11:28
Jay-7AC schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 23:42:
Ik ben al een tijdje opzoek naar een Sony laptop eerst kwam ik uit bij de F12 serie, maar na al die problemen met de F12 serie word ik er toch een beetje onzeker van om een F12 te kopen. Vandaar dat ik ook hier ben beland de E serie. Ik heb even op de SonyStyle site gekeken wat nou de specs waren die ik wilde om toch het beste uit deze laptop te halen, dus hebbik hem even ik elkaar geflanst hoe ik dat wil:

Afwerkingen: Zwart
Harde schijf: 320 GB Serieel ATA (7200 rpm)
Optisch station: Blu-ray -station

Dit is mijn uitkomst. Nou eigenlijk wil ik op deze laptop, gamen en dan alleen Empire total war, Napoleon total war en natuurlijk de nieuwe. Maar kan iemand mij vertellen hoe deze laptop nou games draait met de i5 520m processor en de Ati Radeon HD 5650? want ik ben hier heel benieuwd naar, en natuurlijk hebben mensen mankementen met hun E serie Vaio?
Ik heb dezelfde configuratie maar dan een i5-430M. Die 6gb geheugen is imo puur overkill, 4gb lijkt me meer dan genoeg.

Ik heb wel een aantal testjes gepost met Battlefield Bad Compagny 2. Ik speel er eigenlijk alle spellen op.

Verder is er al véél meer gepost over gamen. Dus even het topic doorlezen.

Ik ben nog iemand met de eerste generatie E serie en ik heb dan ook last van de piep. Hierover heb ik regelmatig contact met Sony.
Geachte Heer,

Voor zover mij bekend wordt de pieptoon veroorzaakt bij het aankoppelen van usb apparatuur, de processor gaat dan in een hogere frequentie werken wat de toon veroorzaakt. Sony werkt hard aan een oplossing.

Als u nog verdere vragen hebt, dan kunt u antwoorden op deze email of telefonisch contact met ons opnemen, via een van de onderstaande telefoonnummers.

Uw computer is binnen garantie, bel naar 020 346 93 03 (NL) of 02 7173218 (BE).

Uw computer is buiten garantie, bel naar 0900 0400 278 (NL) of 0900 51503 (BE). (€0.50/min)

Ons Call-Centre is, op werkdagen, geopend van maandag tot vrijdag, van 8:00 tot 18:00 uur

Met Vriendelijke groet,

SONY VAIO LINK TECHNICAL SUPPORT TEAM

www.vaio-link.com

customersupport.nl@vaio-link.com
Dus ik hoop dat er snel een oplossing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJustin schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 00:12:
[...]

Als je met adobe wilt werken, of andere foto materiaal, dan zou ik een snellere HDD kiezen. Is wel 30 euro duurder. Vergelijk heb ik niet, maar hier zou je eventueel zelf naar kunnen zoeken!
Echt weer aardig van Sony dat ze maar blijven veranderen en veranderen en nu opeens een 7200 rpm harde schijf erbij hebben.. Ik heb nu al zo lang gewacht op mn laptop (met 5400rpm) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Handig wil ik inloggen om mijn bestelling te bekijken. Zegt ie email adres bestaat niet. Nja ik dus een nieuw account maken zegt ie dat het email adres al bestaat pfff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 16-09 14:43

The Inquisitor

Greetings weaklings

Destianto schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:01:
Mijn vraag, is het verstandig om voor deze taken te gaan voor 6gb in tegenstelling to 4gb? zal ik echt veel verschil merken? En eveneens voor de processor I5 450m of 520m

De bezuining zal slechts 80 euro zijn ga ik voor de lichtere versie, Nu is 80 euro natuurlijk niet veel...maar heb ik de krachtigere hardware echt nodig?
Ik zou die 6GB RAM veranderen naar 4GB RAM, daar heb je meer dan genoeg aan... waarschijnlijk zul je dat niet eens vol krijgen.

Tussen de 450M en de 520M zitten schijnbaar wat verschillen (valt op te googlen) maar in de benchmarklijst van CPU's word de 520M gevolgd door de 450M. Ik betwijfel of je de verschillen tussen die CPU's zal merken in je taken.

18 Intel Core i5 520M Arrandale
19* Intel Core i5 450M Arrandale
Bron

Dus naar mijn mening is het wel de moeite waard om dat geld te besparen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn laptop ook besteld!

Ik vroeg mij af hoe en of jullie de laptop opnieuw hebben geformatteerd. Ik hoor dat de laptop merkbaar sneller is als je een OS herinstalleerd zonder alle voorgeinstalleerde meuk. Is er een Windows 7 CD meegeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Inquisitor schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 20:49:
[...]18 Intel Core i5 520M Arrandale
19* Intel Core i5 450M Arrandale
Bron
de specs zijn ook grotendeels hetzelfde, echter is de 450m de opvolger van de 430m: deze mist virtualization technogoly en nog wat andere features.

niet zo schokkend, maar wellicht interessant voor de gemiddelde student.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 22:25:
[...]

de specs zijn ook grotendeels hetzelfde, echter is de 450m de opvolger van de 430m: deze mist virtualization technogoly en nog wat andere features.

niet zo schokkend, maar wellicht interessant voor de gemiddelde student.
Er zijn inderdaad wat verschillen tussen die processors, maak ik vraag me af of iedereen gebruik maakt van die verschillen, en of het dan die 30 euro meerprijs waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ho, de specs op notebookcheck kloppen niet

de i5 450m gaat van 2.4ghz tot 2.66
de i5 520m gaat van 2.4ghz tot 2.933

daartegen heeft de 450m wel een DMI van 4.8GT/s tov 2.5GT/s, gek gnoeg is de max. memory bandwidth wel gelijk :z

tenzij je VT-x nodig hebt zou die €40 in mijn zak steken: zoveel is 0.27 ghz nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Je hebt gelijk, dat is inderdaad fout.

We komen in ieder geval tot dezelfde conclusie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
Ik ben eruit ik ga een E-serie sony bestellen bij de SonyStyle site, maar nu heb ik een paar vraagjes aan de mensen die hem daar ook hebben besteld. Als ik mijn configuratie aanmaak staat er dat deze niet beschikbaar is omdat sommige delen niet beschikbaar zijn, heeft iemand van jullie dit ook gehad en hoelang duurde voordat ze weer beschikbaar waren? En er zijn een paar kleuren beschikbaar voor de Sony E-serie, maar wil mijn laptop graag zwart hebben zie ik twee zwart waardes staan, zwart en glossy zwart, de glossy zwart heb ik gezien dat is gewoon glansend zwart maar wat is de gewone zwart? Is dat mat zwart op gewoon niet glimmend zwart? En als ik zwart neem is mijn HELE laptop dan zwart of alleen een gedeelte? Want de glossy wit heeft bijv. een silvere deksel en dat wil ik nie.

Bedankt voor de info alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Laatst online: 11:28
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 22:04:
Ik heb mijn laptop ook besteld!

Ik vroeg mij af hoe en of jullie de laptop opnieuw hebben geformatteerd. Ik hoor dat de laptop merkbaar sneller is als je een OS herinstalleerd zonder alle voorgeinstalleerde meuk. Is er een Windows 7 CD meegeleverd?
Ik heb een Windows Professional 64-bit gedownload en daarvandaan een clean install gedaan. Staat regelmatig beschreven in dit topic.

Er word namelijk geen cd meegeleverd.
Jay-7AC schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 11:08:
Ik ben eruit ik ga een E-serie sony bestellen bij de SonyStyle site, maar nu heb ik een paar vraagjes aan de mensen die hem daar ook hebben besteld. Als ik mijn configuratie aanmaak staat er dat deze niet beschikbaar is omdat sommige delen niet beschikbaar zijn, heeft iemand van jullie dit ook gehad en hoelang duurde voordat ze weer beschikbaar waren? En er zijn een paar kleuren beschikbaar voor de Sony E-serie, maar wil mijn laptop graag zwart hebben zie ik twee zwart waardes staan, zwart en glossy zwart, de glossy zwart heb ik gezien dat is gewoon glansend zwart maar wat is de gewone zwart? Is dat mat zwart op gewoon niet glimmend zwart? En als ik zwart neem is mijn HELE laptop dan zwart of alleen een gedeelte? Want de glossy wit heeft bijv. een silvere deksel en dat wil ik nie.

Bedankt voor de info alvast
Ik zou even bellen naar Sony over die configuratie. Via de telefoon is er vaak veel meer te regelen dan via internet.

Verder zijn er vaak foto's gepost van de zwarte versies. Even zoeken in het topic dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Morgen wordt het aangeboden bij het logistieke centrum. :) Hehe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-06 13:40

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Ik had straks mail dat mijn VAIO-bestelling wordt klaargemaakt. De verzenddatum is ook weer iets was aangepast.
Overzicht van mijn datums/data tot nu toe:
21 juni: besteld, verwachte verzenddatum binnen 4 tot 5 weken
22 juni: e-mail van Sony: betaling ontvangen, verwachte verzenddatum tussen 06-07-2010 en 13-07-2010
05 juli: e-mail van Sony: VAIO wordt gemaakt, verwachte verzenddatum tussen 09-07-2010 en 14-07-2010

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij: 02-06 besteld. Verwachte verzenddatum: tussen 13.07.2010 en 20.07.2010.
Vervolgens: verzenddatum tussen 09.07.2010 en 14.07.2010
Zojuist een mail gehad. Naar verwachting wordt de laptop op 06-07 verzonden..
Heb ik hem dan een dag later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Denk dat je hem dan ook woensdag krijgt.
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:02:
Bij mij: 02-06 besteld. Verwachte verzenddatum: tussen 13.07.2010 en 20.07.2010.
Vervolgens: verzenddatum tussen 09.07.2010 en 14.07.2010
Zojuist een mail gehad. Naar verwachting wordt de laptop op 06-07 verzonden..
Heb ik hem dan een dag later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al een tijd aan het zoeken naar een full hd laptop. Ben uiteindelijk bij deze vpc E serie uitgekomen. Heb hier nog een paar vraagjes over.

-Is het piepprobleem met de nieuwe versie inmiddels opgelost?
-De accuduur vind ik wel erg matig, is er een mogelijkheid om een andere accu te kopen die je langer kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 13:17:
-De accuduur vind ik wel erg matig, is er een mogelijkheid om een andere accu te kopen die je langer kan gebruiken?
Natuurlijk, als het maar dezelfde soort accu is en dus past in je vaio kan je gewoon een grotere accu kopen.
let wel op dat een 9 cells accu (als je die wilde kopen) groter is en dus iets uitsteekt aan de onderkant. Kan geen kwaad (is soms wel beter, aangezien de laptop makkelijker hitte kwijt kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 13:17:
Ben al een tijd aan het zoeken naar een full hd laptop. Ben uiteindelijk bij deze vpc E serie uitgekomen. Heb hier nog een paar vraagjes over.

-Is het piepprobleem met de nieuwe versie inmiddels opgelost?
1 Ja zover ik weet
2 Bij stap 4 van de configuratie heb je de mogelijkheid om een extra accu te kopen voor 159.00 of de 19,5-V AC-adapter, VGPAC19V30.CEL voor eur 140.00

@ The Inquisitor en Darkstone, nog bedankt voor de feedback ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Greatsword op 05-07-2010 13:29 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yousif
tiswat schreef op maandag 05 juli 2010 @ 11:25:
Morgen wordt het aangeboden bij het logistieke centrum. :) Hehe!
Bij mij ook (naar verwachting)
Wel grappig dat ik lees van mensen die hem voor mij hebben besteld (voor 22 juni) en hem op dezelfde datum of pas erna krijgen..
Zal wel aan de onderdelen liggen denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Jij hebt geluk gehad, mijn bestelling staat er al vanaf 3 juni.
Yousif schreef op maandag 05 juli 2010 @ 16:07:
[...]

Bij mij ook (naar verwachting)
Wel grappig dat ik lees van mensen die hem voor mij hebben besteld (voor 22 juni) en hem op dezelfde datum of pas erna krijgen..
Zal wel aan de onderdelen liggen denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
kan iemand mij vertellen, hoelang je ongeveer op game gebied mee kan, met een de Sony Viao ( die ik ga bestellen) op game gebied? en daarbij draai ik zoals altijd alleen de Total war Serie?

Intel® CoreTM i5-520M, 2,40GHz
320 GB Serieel ATA (7200 rpm)
6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
39,4 cm LCD 1920x1080
ATI MobilityRadeon HD5650 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
tiswat schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:08:
Denk dat je hem dan ook woensdag krijgt.

[...]
Heb je het dan over aankomende woensdag? Ik heb namelijk vandaag ook een mail gehad, dat hij morgen wordt verzonden. Ik weet namelijk niet waar de laptop wordt gemaakt.
Als die ergens in Europa wordt gemaakt, kan het 5 dagen duren voordat het pakketje op de bestemming is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yousif
tiswat schreef op maandag 05 juli 2010 @ 16:18:
Jij hebt geluk gehad, mijn bestelling staat er al vanaf 3 juni.
[...]
wow, dan zit je al een dik maandje te wachten, dan heb ik inderdaad geluk gehad
Jay-7AC schreef op maandag 05 juli 2010 @ 16:38:
kan iemand mij vertellen, hoelang je ongeveer op game gebied mee kan, met een de Sony Viao ( die ik ga bestellen) op game gebied? en daarbij draai ik zoals altijd alleen de Total war Serie?

Intel® CoreTM i5-520M, 2,40GHz
320 GB Serieel ATA (7200 rpm)
6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
39,4 cm LCD 1920x1080
ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
Over gaming op deze laptop staat al wat in deze topic, gewoon even zoeken naar "game" oid, het is wel aan te raden om je videokaart een beetje te overclocken (daar staat ook wat meer info over, gewoon even de zoekfunctie benutten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTD
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 00:22

TTD

Weet iemand of je de 14inch versie van deze laptop ook met een radeon HD5650 kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
Yousif schreef op maandag 05 juli 2010 @ 16:56:
[...]

wow, dan zit je al een dik maandje te wachten, dan heb ik inderdaad geluk gehad

[...]

Over gaming op deze laptop staat al wat in deze topic, gewoon even zoeken naar "game" oid, het is wel aan te raden om je videokaart een beetje te overclocken (daar staat ook wat meer info over, gewoon even de zoekfunctie benutten)
Ja, maar dat gaat over het gamen van hier en nu, mijn vraag is hoe deze zich staande weet te gaan houden op lange termijn? Vandaar ook de vraag hoelang die meegaat op game gebied. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

glazen bol nodig? slechts €99,95 ex. btw!!!!

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MkGrnd
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-08-2023
Ik zou mijn laptop ook naar verwachting morgen binnen krijgen zoals andere hierboven.

Echter kijk ik zojuist op Sony Style en zie ik dat ik mijn UPS nummer kan volgen, hierin staat dat ik hem vandaag kan verwachten!

Link: http://www.ups.com/WebTra...76854997780&track.x=track

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
MkGrnd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 08:42:
Ik zou mijn laptop ook naar verwachting morgen binnen krijgen zoals andere hierboven.

Echter kijk ik zojuist op Sony Style en zie ik dat ik mijn UPS nummer kan volgen, hierin staat dat ik hem vandaag kan verwachten!

Link: http://www.ups.com/WebTra...76854997780&track.x=track
Hopelijk hier dan ook! Kan niet inloggen dus ik ga gewoon hopen. :) ik ga er vanuit dat we op dezelfde vracht zitten. Mijne moet in Den Bosch bezorgd worden.

Helaas ik kon nu wel inloggen maar mijn UPS nummer is nog niet te volgen.

[ Voor 39% gewijzigd door tiswat op 06-07-2010 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 16:16
Is het echt zo'n grote toegevoegde waarde om via Sony Style te bestellen? Ik heb de indruk dat overige webshops de E serie goedkoper leveren..

En verder, als pricewatch bijvoorbeeld 330M noteert, is het dan ook zeker om te stellen dat je niet met een 330UM te maken hebt? (Of levert Sony die in zijn geheel niet, de UM serie?).

[ Voor 39% gewijzigd door Joster op 06-07-2010 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Laatst online: 17-08 20:03
ik heb me laptop laten repareren , nieuwe touchpaneel , en ik wilde de piep opgelost hebben
ik bellen voor de status van de reparatie : touchpanel is vervangen , piep is opgelost.
ik vragen wat ze aan de piep hebben gedaan : , jaa dat staat er niet bij maar ze hebben het wel opgelost......
juist............

laptop binnen , leuk paneel maar nogsteeds de piep ... ik weer bellen , oh meneer ze hebben het niet opgelost , we komen uw laptop morgen ophalen.

er is mij nu toegezegt dat ze de piep gaan oplossen , ik hou jullie op de hoogte wat ze er aan gaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Joster schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:57:
Is het echt zo'n grote toegevoegde waarde om via Sony Style te bestellen? Ik heb de indruk dat overige webshops de E serie goedkoper leveren..

En verder, als pricewatch bijvoorbeeld 330M noteert, is het dan ook zeker om te stellen dat je niet met een 330UM te maken hebt? (Of levert Sony die in zijn geheel niet, de UM serie?).
Sonystyle is inderdaad duurder, staat al vaker vermeld in dit topic.

330M is gewoon de i3, wat voor reden zal Sony hebben om er een UM in te zetten? dat heeft toch geen enkele nut bij dit soort laptops...
Pagina: 1 ... 17 ... 47 Laatste