Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerlo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-07-2020
Michiel706 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 12:39:
Ik heb even tussendoor een vraag:

Ik heb een Pioneer VSX-921 verbonden aan mijn thuisnetwerk. Hierdoor kan ik draadloos vanaf I-tunes muziek naar mijn receiver sturen door middel van Airplay. Het werkt allemaal heel erg mooi.
Maar nu het volgende: het uitgaande volume van de receiver is ook via Airplay verbonden aan de volumeknop van I-tunes. Dit wil dus zeggen dat als ik het volume in I-tunes vol open zet, de receiver ook vol open gaat!! Dit is niet goed voor de sfeer in huis, de buren en mijn oren...

Is er dus een optie om in de Airplay stand mijn receiver een maximaal volume te geven. Of, wat misschien beter is, kan ik de link tussen de volumeknop in I-tunes en op de receiver omzeilen?

Ik hoop dat er een oplossing hiervoor is, want Airplay bevalt ons ERG goed!
Je kunt een maximum volume in de receiver zitten in het home menu: 4f2, volume setup. Helaas niet alleen voor airplay.
Verder vroeg ik me af of je de multiple speakers airplay in itunes gebruikt? In dat geval kun je per airplay device je volume instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-05 20:07

LoneWolf

Just a Byte

Wat mij opvalt is dat de muziek niet helemaal synchroon loopt tussen de op de mac aangesloten luidsprekers en de vsx-921 op airplay, is dat gebruikelijk ?

Gaat overigens over een bedraad netwerk,de mac mini en de vsx-921 zitten beide op een gigabit switch aangesloten.

[ Voor 27% gewijzigd door LoneWolf op 29-03-2012 13:32 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Michiel706 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 12:39:
Is er dus een optie om in de Airplay stand mijn receiver een maximaal volume te geven. Of, wat misschien beter is, kan ik de link tussen de volumeknop in I-tunes en op de receiver omzeilen?
Ik kan het hier niet testen maar volgens mij kun je in iTuens settings aangeven dat netwerkapparaten het iTunes-volume mogen beinvloeden. Misschien neems iTunes het verstekervolume over als je dat aanzet?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerlo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-07-2020
Zpottr schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 13:47:
[...]

Ik kan het hier niet testen maar volgens mij kun je in iTuens settings aangeven dat netwerkapparaten het iTunes-volume mogen beinvloeden. Misschien neems iTunes het verstekervolume over als je dat aanzet?
Het enige wat ik in de iTunes preferences kan vinden is "allow itunes control from remote speakers" . Als je dat aanvinkt heeft de volume knop op de receiver inderdaad invloed op het volume in itunes . Net uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

gerlo schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 14:48:
[...]

Het enige wat ik in de iTunes preferences kan vinden is "allow itunes control from remote speakers" . Als je dat aanvinkt heeft de volume knop op de receiver inderdaad invloed op het volume in itunes . Net uitgeprobeerd.
Die bedoel ik ja :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel706
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 15:11
gerlo schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 14:48:
[...]

Dus als ik het goed begrijp moet ik die functie uitvinken, kan ik Itunes gewoon op vol volume zetten, en dan de geluidssterkte wijzigen door de volumeknop op de receiver?

Bedankt voor de reacties!

Waarom duurt snoozen maar 9 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel706
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 15:11
LoneWolf schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 13:31:
Wat mij opvalt is dat de muziek niet helemaal synchroon loopt tussen de op de mac aangesloten luidsprekers en de vsx-921 op airplay, is dat gebruikelijk ?

Gaat overigens over een bedraad netwerk,de mac mini en de vsx-921 zitten beide op een gigabit switch aangesloten.
Dat is bij mij ook! Ik heb de Macbook dus draadloos op het netwerk zitten en heb ook last van een buffer van 2 tot 3 seconden...

Wat is bij jou de tijdsinterval van het bufferen? Ben benieuwd of draadloos verschilt met bedraad netwerk

Waarom duurt snoozen maar 9 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Michiel706 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:09:
[...]

Dus als ik het goed begrijp moet ik die functie uitvinken, kan ik Itunes gewoon op vol volume zetten, en dan de geluidssterkte wijzigen door de volumeknop op de receiver?

Bedankt voor de reacties!
Nee, juist niet :) Maar ik weet niet of het gaat werken, moet je even testen. Het idee is dat de versterker de controle over het volume neemt en dus niet naar de 11 gaat.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 431982

Wie kan mij helpen? Ik heb vorige week een 921 gekocht en hierop mijn Ziggo set top box en Panasonic TV met HDMI aangesloten. Geluid wordt afgespeeld over de speakers aangesloten op de pioneer, echter mijn vriendin wil graag TV kunnen kijken zonder de reciever aan te moeten zetten. Dus beeld en geluid op TV. Bij mijn aankoop ben ik uitgegaan van deze mogelijkheid. Ik krijg het niet voor elkaar. Verschillennde mogelijkheden geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. Onderstaande instellingen heb ik nu:

HDMI stetup
Control: ON
Controle Mode: ALL
Disp. Power off: YES
Standby Trough: Normal
TV Audio: Normal

Control-functie middels afstandsbediening van de TV werkt goed. Als ik de reciever uit heb en ik schakel de TV en set top box in zie ik even een rood ledje (HDMI) oplichten.

Iemand nog een tip wat ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:16

DjVe

Hatsaflats!

Ziet er goed uit qua instellingen, maar dit soort protocollen (zeker als je met verschillende merken zit) blijven lastig. Is het geen idee om te kijken naar een Harmony remote? Mijn vriendin had ook geen zin om alles aan/uit te zetten, maar zo'n universele remote was wel de oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 453073

Hallo

Ik heb een vsx-921 aangeschaft ,maar heb toch een probleem waar ik niet uitkom. Ik heb de volautomatische MCACC laten draaien , maar daarna ben ik niet echt onder de indruk van de kwaliteit van het geluid>erg vlak. Als ik het handmatig doe , dan moet je het inregelen op test-tonen , die naar mijn idee niet veranderen als je de schuiven verschuifd. Ik wil dit dus doen met muziek op de achtergrond. Nu kan ik wel naar gegevens controle ,acoutische kalibratie gaan , daar hoor ik wel muziek maar krijg het niet voor elkaar de schuiven te bedienen. Doe ik iets verkeerd of kan dit daar helemaal niet ? Ik hoop dat iemand mij de gouden tip kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-05 17:34
Tijdens het film kijken via de AC Ryan mediaplayer en Pioneer VSX-421 viel opeens het geluid weg. Het beeld is dus goed maar zonder geluid. Verschillende kabels gebruikt biedt ook geen oplossing.

Nu blijkt de hdmi ingang niet meer te doen lijkt wel want als ik mijn xbox hierop aansluit heb ik ook geen geluid (wel beeld).. Ik heb de mediaplayer op een andere hdmi ingang aangesloten en dan heb ik wel geluid (en beeld). Ik heb wel onlangs de firmware van mijn mediaplyer geupdate naar de nieuwste versie en na het incident weer firmware lager teruggezet. Ik dacht dat het hieraan zou liggen maar niet dus.

De receiver heb ik pas een paar maanden in bezit. Het kan toch niet zo zijn dat desbetreffende hdmi ingang opeens dood is?

Update: Oplossing gevinden. Op de een of manier stond de SiGN SEL op analoog. Ik heb dit op de receiver gewijzigd in HDMI en let there be sound! :)

[ Voor 12% gewijzigd door Mandrake466 op 31-03-2012 08:16 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
wzzley schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:34:
Ik heb sinds een paar maanden problemen met mijn vsx-520, gekocht driekwart jaar geleden. Twee van de drie HDMI poorten ontvangen geen geluid meer, enkel beeld. Dacht eerst dat het aan goedkope kabels lag maar na 5 stuks geprobeerd te hebben denk ik echt dat de poorten kapot zijn :( Is dit een bekend euvel? Zit nu telkens kabels te switchen tussen mijn mediaspeler en PS3 en heb er nu genoeg van. Wat adviseren jullie mij nu te doen? Hoe is de garantie van Pioneer?
Heb je het nog kunnen oplossen of niet? IK heb nu hetzelfde probleem met mijn vsx-421 :/

Update: SiGN SEL stond op Analoog ipv hdmi op receiver!

[ Voor 4% gewijzigd door Mandrake466 op 31-03-2012 08:17 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-05 17:19
ik heb sinds kort een vsx 921 met de kef KHT2005.3 luidsprekers. Ik vind dat de reciever nogal stil klinkt. Het geluid staat op 40 dB (60% van het vermogen) en dan luisteren wij normaal radio of kijken wij normaal tv (bij een film zetten we hem wel eens iets harder). De tv staat hier niet bijzonder hard (we zijn nog niet doof ;) ) en toch moet de reciever al zoveel van zijn vermogen geven. Is dit normaal en maak ik mij druk om niets of is er toch iets niet goed ingesteld of defect?

ik heb hem aleens gereset en opnieuw ingesteld en gecontroleerd als A.ATT niet aan stond maar dat is allemaal ok. Hoe hard staat bij jullie het volume bij normaal gebruik (achtergrond muiziek of tv). Verder is het geluid goed en komen alle tonen mooi door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
@ Chundo Ik heb de VSX-421 icm Canton Movie 130 5.1 setje en de volume staat gemiddeld tussen de 30 en 35 en dit hangt ook van de films af. Bij sommige films moet ik de volume hoger zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154383

Heeft er iemand ervaring met de VSX-321, ik zie namelijk alleen de 421 hier als laagste hier in het topic..

Ik ben namelijk op zoek naar een goede budget HT-set.. En mn oog is gevallen op de Pioneer HTP-071 met de 321 als basis.. Helaas kan ik niet zo heel veel over deze set vinden, weet niet of iemand hier hem kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-05 22:08
Anoniem: 154383 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 22:20:
Heeft er iemand ervaring met de VSX-321, ik zie namelijk alleen de 421 hier als laagste hier in het topic..

Ik ben namelijk op zoek naar een goede budget HT-set.. En mn oog is gevallen op de Pioneer HTP-071 met de 321 als basis.. Helaas kan ik niet zo heel veel over deze set vinden, weet niet of iemand hier hem kent?
Ik weet het antwoord niet maar de nieuwe lijn 2012 van Pioneer begin met de VSX-522 die ca $ 250 gaat kosten. Als dit model of equivalent hier uit komt zal de prijs ook rond de € 250 moeten liggen.
Dit ivm btw, invoerrechten e.d.

Is dat budget genoeg voor je?
[edit] Oeps, ik zie dat de VSX-421 "maar" € 209 kost, dus ik vermoed dat je budgetprijs onder de 200 moet zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door HoppyF op 31-03-2012 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HoppyF schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 23:07:
[...]
Is dat budget genoeg voor je?
[edit] Oeps, ik zie dat de VSX-421 "maar" € 209 kost, dus ik vermoed dat je budgetprijs onder de 200 moet zijn.
Mn budget ligt zo rond de 300 euro (incl speakers).. minder mag altijd, blijft er geld over voor andere gadgets ;)

Of zou ik voor dat geld (incl speakers) beter naar een ander merk moeten kijken, al vraag ik dat nu natuurlijk in het verkeerde topic 8)7
Of beter receiver en speakers apart kopen en zoja, van welk merk?

Wat zijn de verbeteringen tov het "oudere" model?
Het ging trouwens om de HTP-071 set, die heeft de VSX-321 als basis, niet de 421 waar jij het over hebt.

Heb hier een 37" Samsung LED staan, kijk via satelliet HDTV (VU+duo) en heb op het moment een 2.1 harman kardon setje staan die ik ooit bij een pc heb gekregen (best aardig geluid!)
Maar wil nu dus graag wat beters hebben, stond al een tijdje op mn verlanglijstje..
Ga ook een Mede8er 500X2 kopen, dus die komt er ook op aangesloten..

Verder heb ik nog wel een merkloos DVD spelertje staan, maar wordt bijna niet gebruikt omdat ik vooral gedownloade films en series kijk, vandaar de mede8er :) (kijk ze nu nog via de VU+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Anoniem: 154383 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 23:51:
[...]

Mn budget ligt zo rond de 300 euro (incl speakers).. minder mag altijd, blijft er geld over voor andere gadgets ;)

Of zou ik voor dat geld (incl speakers) beter naar een ander merk moeten kijken, al vraag ik dat nu natuurlijk in het verkeerde topic 8)7
Of beter receiver en speakers apart kopen en zoja, van welk merk?

Wat zijn de verbeteringen tov het "oudere" model?
Het ging trouwens om de HTP-071 set, die heeft de VSX-321 als basis, niet de 421 waar jij het over hebt.

Heb hier een 37" Samsung LED staan, kijk via satelliet HDTV (VU+duo) en heb op het moment een 2.1 harman kardon setje staan die ik ooit bij een pc heb gekregen (best aardig geluid!)
Maar wil nu dus graag wat beters hebben, stond al een tijdje op mn verlanglijstje..
Ga ook een Mede8er 500X2 kopen, dus die komt er ook op aangesloten..

Verder heb ik nog wel een merkloos DVD spelertje staan, maar wordt bijna niet gebruikt omdat ik vooral gedownloade films en series kijk, vandaar de mede8er :) (kijk ze nu nog via de VU+)
300 Euro inclusief speakers is niet te veel.
Punt is dat je wel een instap/budget receiver kunt kopen voor dat geld maar dat een beetje redelijke kwaliteit luidspreker toch al gauw wat meer kosten.
Als je budget het niet toelaat kun je beter een instap receiver kopen zoals de VSX-421 of een nieuw model VSX-522 als deze in NL/BE uitkomt.
Dan maak je echt wel een aardige sprong. Luidsprekers adviseren is erg lastig, kwestie van smaak eigenlijk. Een topmerk is natuurlijk prima maar kost ook wat meer.
Bovendien kun je luidsprekers onmogelijk op spec's kopen, je moet ze echt horen en het liefst aangesloten op de receiver die je al hebt of die je wilt kopen. Naar de winkel dus!
Probeer wel de beste luidsprekers te kopen die je budget toe laat. Goede luidsprekers zijn meer waard dan een goede receiver.

Over die Mede8er 500X2.
Geen interesse in een HTPC?
Kijk eens naar een Zotac AD02 of AD10 om maar iets te noemen.
Hiermee kun je erg veel doen, er is hier op GoT een topic over dus neem daar maar eens een kijkje.
Ik heb zelf een AD10 die mij prima bevalt.
Het leuke is dat ik nog niet eens een nieuwe Pioneer receiver heb!
Ik zoek er wel eentje maar doe het nu nog met een oude Kenwood. Ik wacht eigenlijk op de 2012 modellen vandaar dat ik dit topic in de gaten houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

HoppyF schreef op zondag 01 april 2012 @ 15:36:
[...]

300 Euro inclusief speakers is niet te veel.
Punt is dat je wel een instap/budget receiver kunt kopen voor dat geld maar dat een beetje redelijke kwaliteit luidspreker toch al gauw wat meer kosten.
Als je budget het niet toelaat kun je beter een instap receiver kopen zoals de VSX-421 of een nieuw model VSX-522 als deze in NL/BE uitkomt.
Dan maak je echt wel een aardige sprong. Luidsprekers adviseren is erg lastig, kwestie van smaak eigenlijk. Een topmerk is natuurlijk prima maar kost ook wat meer.
Bovendien kun je luidsprekers onmogelijk op spec's kopen, je moet ze echt horen en het liefst aangesloten op de receiver die je al hebt of die je wilt kopen. Naar de winkel dus!
Probeer wel de beste luidsprekers te kopen die je budget toe laat. Goede luidsprekers zijn meer waard dan een goede receiver.

Over die Mede8er 500X2.
Geen interesse in een HTPC?
Kijk eens naar een Zotac AD02 of AD10 om maar iets te noemen.
Hiermee kun je erg veel doen, er is hier op GoT een topic over dus neem daar maar eens een kijkje.
Ik heb zelf een AD10 die mij prima bevalt.
Het leuke is dat ik nog niet eens een nieuwe Pioneer receiver heb!
Ik zoek er wel eentje maar doe het nu nog met een oude Kenwood. Ik wacht eigenlijk op de 2012 modellen vandaar dat ik dit topic in de gaten houd.
Klopt en met een budget van €300 euro, zou ik tweedehands/demo mogelijkheden ook zeker bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar wat is dan het grote verschil tussen de 321 en de 421 of het 2012 model als je aangeeft dat de speakers belangrijker zijn dan de receiver?

moet zeggen dat ik geen grote audiofiel ben en zal de htp071 al een stuk beter klinken dan bv zo'n goedkoper b-ray ht setje neem ik aan?
komt bij dat ik altijd in de toekomst de speakers kan upgraden..

de mede8er omdat ik daar veel goeds over gelezen heb, maar zal eens naar die zotac kijken, bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Anoniem: 154383 schreef op zondag 01 april 2012 @ 17:55:
maar wat is dan het grote verschil tussen de 321 en de 421 of het 2012 model als je aangeeft dat de speakers belangrijker zijn dan de receiver?

moet zeggen dat ik geen grote audiofiel ben en zal de htp071 al een stuk beter klinken dan bv zo'n goedkoper b-ray ht setje neem ik aan?
komt bij dat ik altijd in de toekomst de speakers kan upgraden..

de mede8er omdat ik daar veel goeds over gelezen heb, maar zal eens naar die zotac kijken, bedankt voor de tip
Grote verschillen zul je niet tegenkomen en inderdaad zal het resultaat vast al een stuk beter klinken dan een goed ht setje. Je zult de prijzen van de 2011/2012 onderling moeten gaan vergelijken als de 20120 modellen uitkomen, ik denk niet dat dit zolang meer zal duren. Speakers upgraden kan altijd maar ik verwacht wel dat je daar een aardige winst kunt boeken als je hiervoor budget beschikbaar hebt.

Mede8er is eigenlijk off-topic hier maar een HTPC geeft je veel meer vrijheid tov een kant-en-klaar mediaspeler. De kosten zijn wel iets hoger maar je bent dan flexibeler en niet meer afhankelijk van firmware upgrades e.d. van de mediaspeler fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-05 14:53
Ik heb vandaag een vsx 921 gehaald en het video doorsturen via hdmi werkt vrijwel niet.

Mijn opstelling is een laptop met hdmi uitgang naar receiver en de receiver gaat via hdmi naar mijn monitor met een native resolutie van 1920x1200.

Wat ik op mijn beeldscherm zie is een scannend effect van verlopende beeldlijnen, geen beeld / wegvallend beeld. In ieder geval kan ik mijn monitor niet meer gebruiken als beeldscherm voor mijn laptop.

Ik heb al 1920x1080 als resolutie ingesteld voor de monitor, maar dezelfde problemen blijven. Andere resolutie als 1366x768 werkt ook niet. (volgens de handleiding worden dan ook niet alle resoluties ondersteund, zonder te noemen welke dan wel)

De mogelijkheden van scherm uitbreiden, dupliceren of alleen projector maken wel verschil.
Bij uitbreiden of dupliceren krijg ik vaak wel vast beeld (niet heen en weer schuivend trillerig, alsof verkeerde frequentie bij analoge CRT schermen). Dit is dan op lage resolutie of 1920x1080 die allen uitgerekt worden over volledig beeld van 1920x1200. De monitor is dan secundair. Wanneer primair laat hij geen beeld zien of strepen.

De instelling van video conversie aan/uit heeft ook geen invloed. Het lijkt of de video chip zich altijd bemoeid met video signaal van HDMI en niet goed kan scalen.
OSD laat zich overigens wel prima zien op de monitor.

Is dit normaal voor deze receiver? Gebrekkig ontwerp/ ondersteuning van chip? Of defecte video chip?

[ Voor 14% gewijzigd door ditbenikecht op 02-04-2012 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-05 15:42
Vreemd inderdaad! Sowieso even je videokaart driver updaten denk ik.

Heb je het al geprobeerd met de receiver er tussen uit, dus laptop -> TV

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
Ik werk al 2 jaar met de laptop op de betreffende monitor zonder problemen. Dus het is echt de receiver die met het signaal aan de haal gaat of conflict tussen receiver en laptop over het aansturen.

Ben vandaag naar de winkel teruggegaan en heb daar mijn laptop aangesloten op het demo model receiver.
Werkte prima! Dus eerste conclusie was mijn receiver is defect.
Daarna kwam er een andere verkoper die beweerde dat dat komt doordat het in de winkel een tv is en geen computerbeeldscherm. Door verschillende aansturingstechnieken/manieren was het niet mogelijk om een computerbeeldscherm aan te sluiten omdat daar de receiver niet voor gemaakt is.
Dus de conclusie is nu dat het komt doordat het een computermonitor is.

Wat vinden jullie van die reden/ verklaring?
Het gaf me in ieder geval niet het recht om de receiver terug te brengen.
Maar omdat hdmi standby passtrough niet werkt, ook niet op het demo model, zou het wel mogen.

[ Voor 75% gewijzigd door ditbenikecht op 02-04-2012 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 23:35

JAM

Geeft de receiver wel bijvoorbeeld het beeld van een DVD- of Blu-rayspeler goed weer (via HDMI) op de computermonitor? Zijn beide HDMI-kabels in orde? (ik vraag het toch maar even ;) )

Ik heb zelf een SC-LX85 staan die zowel een tv als een computermonitor (Samsung SyncMaster P2470) aanstuurt bij 1920 x 1080, zonder de problemen die jij aangeeft. Het lijkt me niet aannemelijk dat het probleem veroorzaakt wordt door het feit dat het om een computermonitor gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
ditbenikecht schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:45:
Ik werk al 2 jaar met de laptop op de betreffende monitor zonder problemen. Dus het is echt de receiver die met het signaal aan de haal gaat of conflict tussen receiver en laptop over het aansturen.

Ben vandaag naar de winkel teruggegaan en heb daar mijn laptop aangesloten op het demo model receiver.
Werkte prima! Dus eerste conclusie was mijn receiver is defect.
Daarna kwam er een andere verkoper die beweerde dat dat komt doordat het in de winkel een tv is en geen computerbeeldscherm. Door verschillende aansturingstechnieken/manieren was het niet mogelijk om een computerbeeldscherm aan te sluiten omdat daar de receiver niet voor gemaakt is.
Dus de conclusie is nu dat het komt doordat het een computermonitor is.

Wat vinden jullie van die reden/ verklaring?
Het gaf me in ieder geval niet het recht om de receiver terug te brengen.
Maar omdat hdmi standby passtrough niet werkt, ook niet op het demo model, zou het wel mogen.
Sluit s een tv aan ipv een monitor. Kijken wat daar uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
Helaas heb ik geen andere DVD of Blu-ray speler of tv met HDMI om te testen.

Echter doet 1920x1080 het nu wel, waarschijnlijk omdat ik de drivers van de monitor intussen heb geïnstalleerd. (werkte altijd op de standaard drivers van windows 7) Het beeld is nu wat lelijk uitelkaar gerekt over de 1200 pixels en is onscherp.

1920x1200 doet het echter nog steeds niet, maar dat is eventueel verklaarbaar door een beperkte video chip in de receiver, wat wel jammer is omdat de specificaties van HDMI 1.4 tot een resolutie van 4k2k kunnen.

Kan ik als ik via usb muziek afspeel op de receiver dan toch het beeld doorgeven van laptop-receiver-monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239531

Wie kan mij helpen, ik ben in het bezit van een pionier vsx-s500 en een samsung 46d8000 tv.
ik heb de tv met een optical kabel aangesloten op de receiver maar krijg er met geen mogelijkheid geluid uit.
Ik ben een leek dus wie kan me uitleggen hoe ik het moet doen.
bij voor baat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
Anoniem: 239531 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 19:23:
Wie kan mij helpen, ik ben in het bezit van een pionier vsx-s500 en een samsung 46d8000 tv.
ik heb de tv met een optical kabel aangesloten op de receiver maar krijg er met geen mogelijkheid geluid uit.
bij voor baat dank.
Op de receiver de goede ingang kiezen? Of de optical ingang koppelen aan een betreffende aansluiting via de software in de receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ditbenikecht schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 19:25:
[...]

Op de receiver de goede ingang kiezen? Of de optical ingang koppelen aan een betreffende aansluiting via de software in de receiver?
ik heb twee optical ingangen en hoe kan ik de software koppelen, want ik weet echt niet hoe ik dat moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:17
bij voor baat dank.
Heb je de handleidingen van de Pioneer en de Samsung wel gelezen? Zowel de TV als de receiver ondersteunen HDMI ARC, dus in principe heb je heel die optische kabel niet nodig aangezien dat via de HDMI kan. Zie daarvoor onder andere pagina 14 en 42 van de manual van de VSX-S500. De handleiding van de Samsung kent zo te zien geen pagina's maar er is wel een hoofdstuk "De ARC-functie gebruiken". Als je die twee combineert moet het wel goed komen.

Mocht je toch met de optische kabel willen blijven werken dan is het een kwestie van op de Pioneer de juiste ingang kiezen waarin je de optische kabel hebt aangesloten. En ook dit staat in de handleiding.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij voor baat dank.
Probeer eens signal select (no. 4) op de afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FeaR schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 20:12:
[...]

Heb je de handleidingen van de Pioneer en de Samsung wel gelezen? Zowel de TV als de receiver ondersteunen HDMI ARC, dus in principe heb je heel die optische kabel niet nodig aangezien dat via de HDMI kan. Zie daarvoor onder andere pagina 14 en 42 van de manual van de VSX-S500. De handleiding van de Samsung kent zo te zien geen pagina's maar er is wel een hoofdstuk "De ARC-functie gebruiken". Als je die twee combineert moet het wel goed komen.

Mocht je toch met de optische kabel willen blijven werken dan is het een kwestie van op de Pioneer de juiste ingang kiezen waarin je de optische kabel hebt aangesloten. En ook dit staat in de handleiding.
Werk niet hdmi in de receiver en tv, ik krijg geen beeld en geluid op arc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkpolle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-05 13:54
Hallo mede forummers,

ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik kom er niet uit.

Ik ben in het bezit van een vsx-921-k versterker en een iphone 4s. Ik heb hier de app iControlAV2 op geïnstalleerd. Ik heb in het netwerk de versterker een vast ip gegeven. Ik kan op geen enkele mogelijkheid verbinden met de versterker. Ook bij het handmatig invullen van het ip adres in de app krijg ik een foutmelding B67101 (netwerkfout controleer uw product a.u.b.; AVR : FOUT).

Wat kan er aan de hand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-04 16:51
tjerkpolle schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:27:
Hallo mede forummers,

ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik kom er niet uit.

Ik ben in het bezit van een vsx-921-k versterker en een iphone 4s. Ik heb hier de app iControlAV2 op geïnstalleerd. Ik heb in het netwerk de versterker een vast ip gegeven. Ik kan op geen enkele mogelijkheid verbinden met de versterker. Ook bij het handmatig invullen van het ip adres in de app krijg ik een foutmelding B67101 (netwerkfout controleer uw product a.u.b.; AVR : FOUT).

Wat kan er aan de hand zijn?
Je kan wel internetradio streamen of Airplay gebruiken?

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 452515

Ik heb verleden week een nieuwe vsx-2020 aangesloten op een panasonic tv met panasonic blue ray.
Ik krijg echter geen beeld op het scherm, alleen de geluiden komen door de home cinema.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn.
Pioneer vsx-2020 geen beeld, wel geluid
Als ik de blue ray op de tv aansluit heb ik wel beeld, dus daar ligt het niet aan.
Om het even op welke hdmi of bd ik aansluit, het resultaat is het zelfde.
Ook krijg ik bv. geen menu van de home cinema op het scherm.
Zelfs al sluit ik bv op de tv hdmi 1 aan en op de home cinema hdmi 1 zonder andere aansluitingen, dan lukt het me zelfs niet beeld op de tv te krijgen.
Ik heb ook al bv. de instellingen op de home cinema op pure gezet.
Niets helpt.
Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Heb je de tv wel aangesloten op de HDMI-uitgang "OUT 1 (Control)"? Dan zou je beeld (van receiver-menu, blu-ray, etc.) moeten hebben op je tv. Let er dus op dat je de tv niet aansluit op één van de HDMI-ingangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkpolle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-05 13:54
j-phone schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 23:25:
[...]

Je kan wel internetradio streamen of Airplay gebruiken?
Hallo, ja dat lukt wel. Ik kan bijv. muziek afspelen op de Iphone en geluid via de versterker en internetradio werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356920

Je zal in het menu van de Pioneer naar selectie ingangen moeten gaan en daar de betreffende HDMI ingang selecteren die overeenkomt met je Blu Ray speler.

Ingangsfunctie

Digitaal HDMI Apparaat

a.Wanneer Control met HDMI op ON staat, kunnen er geen
toewijzingen worden gemaakt (zie Control met HDMI-functie op
bladzijde 51).

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 356920 op 04-04-2012 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 452515

probleem is opgelost, heb de vsx-2020 terug gereset.

Andere vraag nu, ik heb een netwerk en een nas, hoe kan ik de muziek en films streamen naar mijn vsx-2020
Hij is reeds verbonden met het netwerk.
Ik vind nergens niet hoe ik moet streamen.
dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik zit te kijken naar de VSX-921. Ik lees op internet dat je "HDMI pass thru" in standby functie alleen maar werkt als het HDMI apparaat "CEC / CONTROL" ondersteund.
Dat zou voor mij betekenen dat ik mijn oude PS3 fat niet kan gebruiken tot dat ik de versterker heb aan gezet.
Kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat kan ie niet, streamen is pas vanaf de 2021 reeks beschikbaar, enkel internet radio is beschikbaar.

• Internetradio
Door de receiver via de LAN-aansluiting met het netwerk
te verbinden kunt u luisteren naar internet-radiozenders.

Luisteren naar internet-radiozenders
Internetradio is een audio-uitzendservice die radio-
uitzendingen via internet verzorgt.

Er zijn vele internet-
radiozenders die diverse services bieden vanuit alle
hoeken van de wereld. Sommige zijn opgericht en
worden beheerd door privépersonen terwijl andere de
internetuitvoering zijn van de corresponderende
terrestrische radiozenders of radionetwerken. Maar in
tegenstelling tot terrestrische of OTA (via-de-lucht)
radiozenders die geografisch beperkt worden door het
bereik van de radiogolven die vanaf het zendstation via de
lucht worden uitgezonden, zijn internet-radiozenders
toegankelijk vanaf elke plaats op de wereld, zolang er een
verbinding is met internet, aangezien de uitzendingen
niet via de lucht maar via het World Wide Web
plaatsvinden. Met deze receiver kunt u internet-
radiozenders op genre en op regio kiezen.

Als alternatief is de USB aansluiting op de voorkant te gebruiken met stick of Harde schijf, zij het wel met enige beperkingen als ondersteunde bestandsformaten.

MP3
MPEG Layer-3 audiodecodering-technologie gelicentieerd van Fraunhofer IIS en Thomson multimedia

mp3 MPEG-1, 2, 2.5 Audio Layer-3 Bemonsteringsfrequentie 8 kHz tot 48 kHz
Kwantisering-bitrate 16 bit
Kanaal 2 kanalen
Bitrate 8 kbps tot 320 kbps
VBR/CBR Ondersteund/Ondersteund

WAV
wav LPCM Bemonsteringsfrequentie 32 kHz, 44,1 kHz, 48 kHz
Kwantisering-bitrate 8 bit, 16 bit
Kanaal 2 kanalen, mono

WMA .wma
WMA8/9

Bestanden gecodeerd met Windows Media Codec 9 kunnen worden afgespeeld, maar sommige delen van de specificatie worden niet ondersteund; in het bijzonder Pro, Lossless, Voice.

Ander alternatief is een I-Pod aansluiten voor iets meer mogelijkheden te verkrijgen.

Of via HDMI een Media Player aansluiten, dit geeft hier de beste resultaten (HDI DUNE DUO), je bekomt dan een zeer grote keuze in ondersteunde bestandsformaten.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 356920 op 05-04-2012 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97313

Hallo iedereen,

Ik heb gisteren een Jamo S 426 HCS3 5.0 set gekocht en ben/was van plan om een Pioneer VSX-921-K versterker te kopen.

Nu lees ik echter op een Belgische website dat deze soms problemen heeft om zowel beeld als geluid via hdmi door te geven. Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten? Link: http://www.vandenborre.be...mecinema/pioneer-vsx-921k

Concreet wil ik graag al mijn hdmi bronnen (xbmc, belgacom digitale tv decoder en xbox360) op de versterker aansluiten die dan verbonden is met de beamer.

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
@vDorst en Pindanootje, lees eerst een stukje van het forum voordat je een vraag stelt.

In enkele post hierboven heb ik namelijk mijn beklag gedaan over hdmi pass trough in standby modus en de video doorgifte bij verschillende resoluties naar mijn monitor.

HDMI pass trough in standby werkt alleen met CEC apparatuur dat voldoende geïmplementeerd is. Zo deed een blu-ray speler het in de winkel niet en een ander wel. Ook mijn laptop (dell studio 1555 met ati 4570) wil niet, blijkbaar is hdmi1.2 of 1.3 niet voldoende daarvoor.

Bij Onkyo werkt HDMI pass trough in standby wel met mijn laptop, wat vrij vreemd is omdat de receiver van Onkyo blijkbaar minder eisen stelt aan CEC of het ligt niet aan mijn laptop maar de Pioneer is te kieskeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thmeky
  • Laatst online: 06-10-2024
Wat vinden jullie van deze aanbieding?

http://www.correct.nl/art...53&MODE=Zoek&ARTNR=420788

Ik kan me niet voorstellen dat het voor deze prijs beter kan. Het ontbreken van standby HDMI-passthrough en FLAC ondersteuning via LAN is jammer, maar voor mij geen dealbreaker. Verder zal de videoprocessor iets ouder zijn, maar ik heb toch geen bronmateriaal minder dan 720p.

Het zou gecombineerd moeten worden met een BX5AV package van Monitor Audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweeeetje
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-05-2024
Hoi, Wie kan mij helpen, ik heb al 2 avond gezocht op internet en overal lees ik: het werkt, het werkt echt super!

Mijn opstelling is een VSX-921. De H.M.C. laat netjes mijn thuispc zien met muziek, streamen naar de Pioneer werkt dus perfect. Nu heb ik een itunes (laatste versie) en een iphone 4S ios5.1 maar ik zie nergens de airplay icoon.... Ik kan dus mijn muziek niet streamen vanaf apple. En dat is nou net de een van de redenen dat ik deze versterker heb gekozen!

Overigens wanneer ik op mijn laptop een tooltje opstart (genaamd: Shairport4w) en is mijn laptop een airplay afspeel apparaat en komt direct op mijn iphone het airplay icoon om de muziek vanaf de telefoon af te spelen op de speakers van de laptop.... Dus aan de telefoon ligt het niet

De pioneer zit aangesloten via CAT5 Netwerk op een Linksys WIFI Router (en de telefoon is via WIFI aangesloten op deze router). De pc met muziek, wat via HMC streaming wel werkt, zit op de zelfde router aangesloten. De router is weer verbonden aan het kabel modem van ziggo, en de Pioneer kan ook op het internet zijn de laatste software versies zoeken (maar heeft geen update nodig zegt hij). De Pioneer heeft via DHCP een ipadres gekregen en Proxy staat uit. De naam van het apparaat in het netwerk heb ik ook al aangepast naar iets anders dan VSX-921, zoals ik elders op internet gelezen heb.. Niets heeft tot nu toe geholpen.

Wat doe ik fout?
Ondersteund Pioneer wel ios5.1 en de laatste itunes versie?

Alvast dank voor de reacties! het zou mij erg gelukkig maken als het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-05 00:46
Ik heb deze receiver nu een week, en hij is prima ingesteld, behalve 1 ding:
de receiver geraakt maar niet op het netwerk aangesloten. Ik heb er nochtans al een 10 tal uur trial & errors in gestoken maar ben radeloos.

Via DHCP on krijgt hij een ip adres, 169.254.x.x... dus dit geeft aan dat het niet werkt.

Via DHCP off heb ik deze (oa) instellingen ingegeven:

IP-ADRES = 192.168.0.23
SUBNET-MASKER = 255.255.255.0
STANDAARD GATEWAY = 192.168.0.1
PRIMAIRE DNS-SERVER = 192.168.0.1
SECUNDAIRE DNS-SERVER = 0.0.0.0

PROXY-SERVER INSCHAK. = OFF
PROXY-HOST NAAM = ......................
PROXY-AANSLUITPOORT = ...............

Via AVNavigator vind hij niets, ook als ik het ip adres er vast in zet.

Heb ook IP scanner gedownload, en die vind geen receiver (wel de router, laptop en desktop).

Zou het aan de router van de provider (Telenet) kunnen liggen?

Alle hulp & ideeen zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
thmeky schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:39:
Wat vinden jullie van deze aanbieding?

http://www.correct.nl/art...53&MODE=Zoek&ARTNR=420788

Ik kan me niet voorstellen dat het voor deze prijs beter kan. Het ontbreken van standby HDMI-passthrough en FLAC ondersteuning via LAN is jammer, maar voor mij geen dealbreaker. Verder zal de videoprocessor iets ouder zijn, maar ik heb toch geen bronmateriaal minder dan 720p.

Het zou gecombineerd moeten worden met een BX5AV package van Monitor Audio.
Zeker goede deal alleen vraag ik mij af of het geen showmodel of een refurbished model is?

Edit: dit valt onder "Koopjeskelder, speciale koopjes soms met krasje of deukje".

[ Voor 5% gewijzigd door Mandrake466 op 06-04-2012 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
Deef_ schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:40:
de receiver geraakt maar niet op het netwerk aangesloten. Ik heb er nochtans al een 10 tal uur trial & errors in gestoken maar ben radeloos.

Via DHCP on krijgt hij een ip adres, 169.254.x.x... dus dit geeft aan dat het niet werkt.

IP-ADRES = 192.168.0.23

Heb ook IP scanner gedownload, en die vind geen receiver (wel de router, laptop en desktop).

Heb je al je apparaten in het 192.168.0.x zitten? 192.168.1.x is standaard. Mijn receiver krijgt via DHCP elke keer een ander ip adres variërend in de pool waar de andere apparaten ook in zitten.
Standaardgateway adres is vaak ook 192.168.1.1 voor een router en 192.168.1.254 voor een DSL modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_
ditbenikecht schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 19:29:
[...]

Heb je al je apparaten in het 192.168.0.x zitten? 192.168.1.x is standaard. Mijn receiver krijgt via DHCP elke keer een ander ip adres variërend in de pool waar de andere apparaten ook in zitten.
Standaardgateway adres is vaak ook 192.168.1.1 voor een router en 192.168.1.254 voor een DSL modem.
Ja, ik heb reeds een 3tal apparaten in de 192.168.0.x zitten, de router staat effectief op 192.168.0.1.

Vandaag ook nog 2x pioneer support gebeld, en zelfs na de laatste probeersels, kreeg de receiver geen geldig ip adres en kwam hij niet in netwerk.

Pioneer gaf uiteindelijk als raad de verdeler te contacteren. De procedure om het apparaat om te ruilen is intussen gestart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
Het subnetmask wat je hebt ingegeven hoort toch niet bij je ip adres pool?

Bereken die eens en vul dat in, dan zou het moeten werken. Of als je het makkelijker wilt doen verander je router op de standaard ip adres reeks en controleer of de receiver dan wel een adres krijgt via DHCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Laatst online: 25-03 12:11
Ik heb gisteren een VSX-LX53 gekocht :) fijn spul!
Begrijp ik het goed als ik zeg dat je de receiver met een kabel op je router moet aansluiten om hem via iControlAV te bedienen?
Streamen met de bijgeleverde bluetooth ontvanger werkt trouwens perfect :)

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 07-04-2012 17:12 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:44
Inderdaad, als je receiver niet zichtbaar is in het netwerk zal de App niet werken.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
KappeNou schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 17:11:
Ik heb gisteren een VSX-LX53 gekocht :) fijn spul!
Begrijp ik het goed als ik zeg dat je de receiver met een kabel op je router moet aansluiten om hem via iControlAV te bedienen?
Streamen met de bijgeleverde bluetooth ontvanger werkt trouwens perfect :)
Van Correct zeker? Zoja, was dit met schade of deukje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295641

Vsx921 en appletv

Weet iemand wat ik verkeerd doe? Het moet allemaal op elkaar afgestemd zijn, maar ik krijg het niet werkend

Appletv sluit ik via
Hdmi aan op Bd
Optical aan opt in 1 of 2
Utp op het netwerk, maar dat kan ook via wifi

Hdmi Output 921 sluit ik aan met nwste hdmi kabel (arc/internet) aan 50vt30 op hdmi2 (arc ingang)

Besturing doe ik via ipad (remote van apple en icontrol van pioneer)

Ik krijg op deze manier geen beeld maar wel geluid..

Als ik de kabel van de appletv rechtstreeks op mijn tv aansluit heb ik wel beeld en geluid via tv, maar geen geluid via versterker?

Het liefste wil ik alles via de versterker laten lopen....doe ik iets fout of iets wat niet kan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Laatst online: 25-03 12:11
Mandrake466 schreef op zondag 08 april 2012 @ 08:12:
[...]

Van Correct zeker? Zoja, was dit met schade of deukje?
Ja klopt ;)
Dit was de laatste ongebruikte en zonder schade.
Ik zag dat ze verderop bij de nieuwe serie nog een LX53 hadden staan. Dat was zo te zien een demo, maar niet gekeken of daar schade op zat. De verkoper wist niet eens dat er daar ook nog 1 stond.

Ik had ook verwacht dat het een demo oid was aangezien ze de 1020 voor de zelfde prijs verkochten en de 2020 voor meer :?
Bij die demo stond een veel hogere prijs. Misschien hebben ze bij mij een foutje gemaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door KappeNou op 08-04-2012 14:55 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thmeky
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik heb de LX-53 donderdagavond besteld via de webshop van Correct en zaterdag binnengekregen. Het ging tevens om een nieuw exemplaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
thmeky schreef op zondag 08 april 2012 @ 20:15:
Ik heb de LX-53 donderdagavond besteld via de webshop van Correct en zaterdag binnengekregen. Het ging tevens om een nieuw exemplaar!
Ik dacht al heeft KappeNou jouw aanbieding van de receiver ingepikt >:) Valt mee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_
ditbenikecht schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 16:40:
Het subnetmask wat je hebt ingegeven hoort toch niet bij je ip adres pool?

Bereken die eens en vul dat in, dan zou het moeten werken. Of als je het makkelijker wilt doen verander je router op de standaard ip adres reeks en controleer of de receiver dan wel een adres krijgt via DHCP.
Fuck me.

De laatste 2 dagen nog regelmatig de network status gechecked, en telkens 169.254.x.x.
Tot zonet. Het ding heeft ineens een ip adres en meteen getest via airplay/ip scanner/router check...
Ik werk al 14j in IT, oa in network setup, maar van dit snap ik de ballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
Ik heb vandaag Pioneer gebeld en dat was een vrij simpel gesprek: Ja dat werkt niet, en nee dat werkt ook niet.

Dus 1920x1200 wordt niet ondersteund en HDMI pass trough werkt alleen wanneer de monitor en de bron CEC ondersteunen.

Ik heb verder nog gevraagd wanneer de nieuwe 2012 modellen komen en dat is na de zomer.
Verder konden de modellen in de VS niet vergeleken worden met die hier uitgebracht zouden worden.

Want ik heb de handleiding van de 822K gelezen en daarin staan nieuwe instellingen voor hdmi pass trough in standby. Zo kan de laatst gebruikte HDMI ingang gekozen worden of een vaste andere ingang, zoals bij Onkyo al mogelijk is.

Maar geen garantie of dit dus in de nieuwe Europese modellen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
ditbenikecht schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 15:12:
Ik heb vandaag Pioneer gebeld en dat was een vrij simpel gesprek: Ja dat werkt niet, en nee dat werkt ook niet.

Dus 1920x1200 wordt niet ondersteund en HDMI pass trough werkt alleen wanneer de monitor en de bron CEC ondersteunen.

Ik heb verder nog gevraagd wanneer de nieuwe 2012 modellen komen en dat is na de zomer.
Verder konden de modellen in de VS niet vergeleken worden met die hier uitgebracht zouden worden.

Want ik heb de handleiding van de 822K gelezen en daarin staan nieuwe instellingen voor hdmi pass trough in standby. Zo kan de laatst gebruikte HDMI ingang gekozen worden of een vaste andere ingang, zoals bij Onkyo al mogelijk is.

Maar geen garantie of dit dus in de nieuwe Europese modellen komt.
Raar verhaal van Pioneer.
Als men inderdaad in de zomer met modellen van 2012 komt is er al een half jaar voorbij!
Dat modellen uit de USA niet vergelijkbaar zijn lijkt me ook vreemd.
Het grootste verschil is de netspanning maar voor de meeste apparatuur is dit ook geen probleem meer. Netvoedingen worden geschikt gemaakt voor zowel 110 als 240V om ze wereldwijd te kunnen inzetten.

HDMI en dergelijke is een wereldwijde standaard dus hiervoor heb je ook geen EU versie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
HoppyF schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:03:
[...]
Genoeg merken die voor Amerika en Europa andere versies van producten maken. Sterker nog, sommige merken maken voor alleen de Engelse markt al een ander model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

HoppyF schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:03:
Europese versie van VSX-921 is vrijwel gelijk aan de US VSX-1021, dus hoe vreemd je het ook vindt het is de realiteit :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295641 schreef op zondag 08 april 2012 @ 13:38:
Vsx921 en appletv

Weet iemand wat ik verkeerd doe? Het moet allemaal op elkaar afgestemd zijn, maar ik krijg het niet werkend
Ik heb AppleTV op HDMI ingang Video (optisch audio niet nodig)
Panasonic TV op HDMI out. Ga naar je setup menu: Onderstaande instellingen heb ik nu:

HDMI stetup

HDMI pass trough werkt niet maar er is wel een koppeling (geluid /mute) Kies ook de juiste ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Zpottr schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:16:
[...]

Europese versie van VSX-921 is vrijwel gelijk aan de US VSX-1021, dus hoe vreemd je het ook vindt het is de realiteit :)
Dat IS gewoon vreemd.
Het is toch veel goedkoper om één model te produceren die je in diverse landen kunt verkopen?
Ok, een netsnoer/aansluiting is dan misschien net wat anders maar dat zijn details.
We zullen het zien of de EU modellen straks geheel anders zullen zijn dat de USA's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
HoppyF schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 22:11:
[...]

Dat IS gewoon vreemd.
Het is toch veel goedkoper om één model te produceren die je in diverse landen kunt verkopen?
Ok, een netsnoer/aansluiting is dan misschien net wat anders maar dat zijn details.
We zullen het zien of de EU modellen straks geheel anders zullen zijn dat de USA's.
Ik verwacht zelf dat ze grotendeels wel hetzelfde zijn. De importeur wil gewoon niks toezeggen, bekennen of ontkennen. De prijzen in de VS zijn trouwens wel een heel stuk lager, maar met 200 euro verzendkosten schiet het ook niet op.

Er werken overigens niet zoveel mensen bij de importeur, degene aan de lijn herkende mij van de mails nog voordat ik had verteld welke problemen ik had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 431982 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:50:
[...]

Ik heb AppleTV op HDMI ingang Video (optisch audio niet nodig)
Panasonic TV op HDMI out. Ga naar je setup menu: Onderstaande instellingen heb ik nu:

HDMI stetup

HDMI pass trough werkt niet maar er is wel een koppeling (geluid /mute) Kies ook de juiste ingang.
Thanks,, heel stom vraagje hoe kom ik in die hdmi setup..
(ik heb echt heel die handleiding zitten lezen..maar vond het erg onduidelijk)
ik heb de instelling ooit een keer met die macc..gedaan, maar thats it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Op bladzijde 27 van de handleiding zou je alles moeten kunnen vinden.

Tip: Download voor het gemak de .pdf-handleiding van de Pioneer-site. Dat zoekt een stuk makkelijker op. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door JAM op 12-04-2012 03:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks het is gelukt!

erg uitgebreide versterker, maar met deze uitgebreide handleiding kom ik een stuk verder...hoewel de manier van uitleggen van mij wel wat duidelijker mag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perjan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-04 19:57
bij voor baat dank.
Als je de audio via arc wil laten verlopen moet je een hdmi kabel hebben die dat ondersteund (hdmi 1.4 kabel) eigenlijk alle high speed Hdmi kabels welke ethernet ondersteunen hebben ook arc.

Mocht je alles alsnog via optische kabel willen laten verlopen moet je arc (menu -> hdmi -> arc ) uit zetten in de receiver en je optische kabel in de tv in optische ingang stoppen. Dat werkte bij mij (mijn tv heeft geen arc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87873

Hoi,

Ik was en leek op het gebied van TV en HIFI etc. Ondertussen langzaam maar zeker wat wijzer. Alleen vraag ik mij af wat de beste opstelling zou zijn in de volgende situatie:

- Interactieve TV van KPN
- Pioneer VSX-921
- Samsung 46D8000
- DVD-speler (gebruik ik bijna niet)
- APPLE TV 2
- WII

Ik heb nu de dvd-speler, apple TV en interactieve TV van KPN via HDMI naar de receiver lopen. De WII met tulp stekkers naar de receiver. Vanuit de receiver met HDMI out naar de TV naar poort HDMI 3.
Vanuit de TV een optische kabel naar de versterker terug (voor als ik content via de smart hub wil afspelen)

Nu vraag ik mij nog de volgende zaken af:
- als ik de interactieve TV rechtstreeks op de TV aansluit, kan de TV dan de kanalen herkennen? (met andere woorden: kan ik de optie "kanalen" op de TV dan gaan gebruiken en kan ik dan zappen met de TV AB ipv die van KPN)
- Ik snap dat ARC niet... ik heb de handleiding van zowel de pioneer als de Samsung gelezen, maar snpa gewoon niet wat er mee bedoeld wordt.
- Zowel de pioneer als de samsung ondersteunen Anytec+. Hiermeer kan ik met de afstandbediening van de TV het geluid regelen van de receiver. Echter, als ik op de TV via "tools->Anytec+->tuner" wil selecteren zegt de TV dat hij het apparaat niet kan vinden. Als ik vervolgens zeg dat hij apparaten moet gaan zoeken, vindt hij ze weer wel, maar ik kan ze maar niet blijven selecteren op de 1 of andere, manier. Wat kan je uberhaupt nog meer met Anytec+?
- Ik als ik gewoon TV kijk meestel de pioneer op "Ext stereo" staan. Dan hoor ik iig via alle boxen geluid. Maar echt dolby surround is dat niet natuurlijk. Wat zou jullie voorkeur zijn?

Verder is het een prachtig geluid en mooi beeld, dus dat bevalt erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ARC is op je toestel voorhanden, wel even instellen op de Pioneer in het HDMI setup menu.
http://www.hdtvnieuws.nl/...e46d8000-review-20110524/

http://www.dvd.nl/forum/archive/index.php/t-84996.html

Voor ARC is het niet gelijk welke HDMI ingang je op de tv kiest, zie even de handleiding hiervoor.
Dat Anytec gedoe werkt hier ook voor geen meter, wellicht alleen als alles van Samsung zelf is dat het goed loopt.
Als je ARC wil gebruiken, de goede HDMI ingang kiezen, instellen in de Pioneer, en optische kabel terug verwijderen, alles zal dan over de HDMI gaan < >
Voor Dolby Digital moet de gekozen zender dit wel meesturen, en dat is nog lang niet het geval, test het eens met NED 1,2,3 HD en ingesteld voor Dolby op je ontvanger/televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thanx... het werkt nu redelijk goed. Echter heb ik nog het volgende probleem. Elke keer als ik mijn pioneer aanzet, gaat hij na een seconde of 10 automatisch naar de ingang av/sat. In het begin staat hij op de juiste ingang, maar daarna gaat hij vanzelf naar av/sat. Erg vreemd en erg irritant.
Er is niet eens wat aangesloten op die ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennuske1983
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-05 14:49
Mijn VSX 521 geeft uit het niets ineens zeer slecht geluid uit de rechtsvoor aansluiting. Er komt krakend en schor geluid uit. Ik heb al de boxen gewisseld, heb al een nieuwe speakerkabel aangesloten en ik heb de receiver al gereset maar niets verhelpt het probleem.

Nu zit er nog garantie op dus kan hem zo terugsturen naar de winkel. Echter, ben ik hem dan 3 weken kwijt. Dus ik dacht, misschien is er iemand anders die dit probleem ook heeft gehad en de oplossing weet.

Zo niet, dan moet ik hem helaas 3 weken of meer gaan missen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
ik heb al een tijdje een vsx 921 en vind dat het volume te laag is. Ik heb die vraag hier nog al eens gesteld en toen zijn we tot de conlusie gekomen dat het vrij normaal zou zijn. Toevallig was ik vandaag via de internetradio aan het luisteren, omdat daar vertragen tov de gewone tuner op zit heb ik hem overgeschakeld op de gewone tuner (zone 2 luisterde ik hetzelfde station). Nu kwam ik er achter dat internet radio en tuner een verschillend volume hebben. via interent radio staat het volume op 45 en via de tuner op 30. het klinkt dan even hard. Ik maak mij vooral zorgen dat ik regelmatig in de buurt van de maximum capaciteit kom en ik niets wil kapot spelen.
Hebben jullie ook dat volume verschil via tuner en internetradio (ik luisterde naar stdio brussel via beide kanalen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
chundo schreef op maandag 16 april 2012 @ 11:00:
ik heb al een tijdje een vsx 921 en vind dat het volume te laag is. Ik heb die vraag hier nog al eens gesteld en toen zijn we tot de conlusie gekomen dat het vrij normaal zou zijn. Toevallig was ik vandaag via de internetradio aan het luisteren, omdat daar vertragen tov de gewone tuner op zit heb ik hem overgeschakeld op de gewone tuner (zone 2 luisterde ik hetzelfde station). Nu kwam ik er achter dat internet radio en tuner een verschillend volume hebben. via interent radio staat het volume op 45 en via de tuner op 30. het klinkt dan even hard. Ik maak mij vooral zorgen dat ik regelmatig in de buurt van de maximum capaciteit kom en ik niets wil kapot spelen.
Hebben jullie ook dat volume verschil via tuner en internetradio (ik luisterde naar stdio brussel via beide kanalen)?
Als je ALC uitzet, is het volume direct een stuk harder. Deze functie probeert namelijk de verschillen tussen de ingangen te minimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
ditbenikecht schreef op maandag 16 april 2012 @ 13:14:
[...]

Als je ALC uitzet, is het volume direct een stuk harder. Deze functie probeert namelijk de verschillen tussen de ingangen te minimaliseren.
ALC staat niet aan (het brand toch niet op de display). Het geluid bij radio staat op stereo x 2 en dan is ALC sowieso uit omdat ik het dan niet kan selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chundo schreef op maandag 16 april 2012 @ 11:00:
ik heb al een tijdje een vsx 921 en vind dat het volume te laag is.
In het menu kun je de demping / versterking van de individuele speakers ten opzichte van elkaar stellen.

> (4) System Setup
-> (a) Manual SP Setup
--> (3) Speaker System

Welke waarden staan hier, en hoe ervaar je het niveau van het testsignaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Anoniem: 87873 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 09:45:
....
- WII

Ik heb nu de dvd-speler, apple TV en interactieve TV van KPN via HDMI naar de receiver lopen. De WII met tulp stekkers naar de receiver. Vanuit de receiver met HDMI out naar de TV naar poort HDMI 3.
.....
Wat betreft het aansluiten van de Wii: Ik heb bij een goede vriend het (duidelijk zichtbare) verschil gezien tussen het beeld van de standaard aansluiting (li/re audio + composiet [de gele tulp-connector]) en een componentkabel (li/re audio + R [Pr] G [Y] B [Pb]) die hij later gekocht heeft. Dit was op een 37" LCD van LG. Volgens mij de moeite van het overwegen waard. Duur zijn die kabeltjes namelijk niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JAM schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 02:38:
[...]

Wat betreft het aansluiten van de Wii: Ik heb bij een goede vriend het (duidelijk zichtbare) verschil gezien tussen het beeld van de standaard aansluiting (li/re audio + composiet [de gele tulp-connector]) en een componentkabel (li/re audio + R [Pr] G [Y] B [Pb]) die hij later gekocht heeft. Dit was op een 37" LCD van LG. Volgens mij de moeite van het overwegen waard. Duur zijn die kabeltjes namelijk niet. ;)
Thanx... ik zal die kabeltjes bij de MM halen vanmiddag... kunnen we dat ook meteen goed aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87873 schreef op maandag 16 april 2012 @ 08:07:
thanx... het werkt nu redelijk goed. Echter heb ik nog het volgende probleem. Elke keer als ik mijn pioneer aanzet, gaat hij na een seconde of 10 automatisch naar de ingang av/sat. In het begin staat hij op de juiste ingang, maar daarna gaat hij vanzelf naar av/sat. Erg vreemd en erg irritant.
Er is niet eens wat aangesloten op die ingang.
Voor de mensen die hier misschien ook last van hebben: Dit is opgelost. De Tv had Anynet+ aanstaan. Toen ik dit uit had gezet, bleef de receiver wel op de juiste ingang staan, dus dat scheelt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Anoniem: 431982 schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:13:
[...]

In het menu kun je de demping / versterking van de individuele speakers ten opzichte van elkaar stellen.

> (4) System Setup
-> (a) Manual SP Setup
--> (3) Speaker System

Welke waarden staan hier, en hoe ervaar je het niveau van het testsignaal?
het niveau van het testsignaal klinkt normaal, harder dan ik tv kijk of radio luister, de waarde varieren, -6dB is de hoogste waarde, alles hangt daat wat rond. Het geluidsverschil tussen internetradio en tuner blijft ongeveer 10 a 15 dB

[ Voor 12% gewijzigd door chundo op 17-04-2012 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
Waarom word het volume op sommige receiver displays in dB aangegeven ipv getallen?

Is dit in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Mandrake466 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 19:30:
Waarom word het volume op sommige receiver displays in dB aangegeven ipv getallen?

Is dit in te stellen?
Bij sommige receivers kan je kiezen in welke schaal je het wilt, maar in de meeste gevallen is het gewoon het één of het ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Het heeft even geduurd maar de EU modellen zijn eindelijk aangekondigd.
En jawel, er zit toch een VSX-922 bij.
Ik hoop alleen niet dat die vermelde prijzen correct zijn.

De rest van het verhaal kun je in het persbericht lezen. (link onderaan)

NEW PIONEER AV RECEIVERS OFFER ENHANCED NETWORK CAPABILITIES
FOR THE CONNECTED CONSUMER

Melsele, Belgium (April 12, 2012) – Pioneer Europe introduces six new 7.2, 7.1 and 5.1-channel
AV receivers. Pioneer’s 2012 receiver line-up offers the connections and operability options
consumers are accustomed to with their iPad, iPhone and iPod touch. Each receiver delivers top
quality audio and advanced technologies, with the VSX-1122, VSX-922, VSX-827 and VSX-527
including a variety of powerful features such as Apple’s Airplay, DLNA 1.5, 3D HDMI
connectivity, Internet radio, and more.
....
Pioneer VSX-1122, de VSX-922, de VSX-827, VSX-527 en VSX-422 prijs en beschikbaarheid

De Pioneer VSX-1122, de VSX-922, VSX-827, de VSX-527 en de VSX-422 zullen vanaf juni 2012 verkrijgbaar zijn. De VSX-322 zal vanaf juli 2012 in de handel worden aangeboden.

Gemiddeld vastgestelde verkoopprijs :
VSX-322 219€
VSX-422 299€
VSX-527 399€
VSX-827 449€
VSX-922 549€
VSX-1122 649€

Link persbericht

High res. foto van de VSX-922:

[ Voor 31% gewijzigd door HoppyF op 17-04-2012 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103336

"The VSX-1122 and VSX-922 come equipped with a new HDMI Standby Through" Goede ontwikkeling, is wel iets dat ik mis op m'n VSX-921 als ik 's ochtends even snel 10 minuten het nieuws wil kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
Ik wil as weekend de MCACC procedure doorlopen en hiervoor heb je een statief nodig om de microfoon op te zetten. Nu heb ik geen statief en dacht er aan om de microfoon in de lucht te hangen aan een koordje. het koordje bevestig ik dan met ducktape aan het plafond.

Zou dit werken? Moet de mic waterpas staan? Of toch maar ene statief halen van 20euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
Mandrake466 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 07:55:
Ik wil as weekend de MCACC procedure doorlopen en hiervoor heb je een statief nodig om de microfoon op te zetten. Nu heb ik geen statief en dacht er aan om de microfoon in de lucht te hangen aan een koordje. het koordje bevestig ik dan met ducktape aan het plafond.

Zou dit werken? Moet de mic waterpas staan? Of toch maar ene statief halen van 20euro?
Ik heb de microfoon op de rugleuning van een stoel gezet. Aan een touwtje hangen lijkt mij geen goed plan, omdat de microfoon dan heen en weer schommelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
Anoniem: 103336 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 17:59:
"The VSX-1122 and VSX-922 come equipped with a new HDMI Standby Through" Goede ontwikkeling, is wel iets dat ik mis op m'n VSX-921 als ik 's ochtends even snel 10 minuten het nieuws wil kijken..
Officieel heeft de 921 ook standby pass trough, maar werkt alleen met CEC apparatuur.

Ben benieuwd of de nieuwe serie ook 1920x1200 kan doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn satellietontvanger (VU+DUO) aangesloten via HDMI aan mijn Pioneer VSX321.
Maar helaas worden nog niet bij alle zenders DD5.1 mee gestuurd en schakeld de receiver over op PCM.

Alleen is nou het probleem dat het geluid verschil heel groot is, bij DD moet het geluid veeeel harder staan dan bij PCM. Hoe kan ik dit verschil oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 401149

Hallo.

Sinds een Half jaartje in bezig van een Pioneer Vsx - 1025.
Gisteren heb ik een nieuwe Media player aangeschaft de Xtreamer Prodigy 2012 Model.
Als ik nu een film wil kijken een 3D film met Treu HD of Dts Master dan gooit hij om de paar minuuten me DTS Master. Treu hd er uit dus me geluid valt dan helemaal weg.
ik heb hem aangesloten met een 1.4 Hdmi kabel.

Kan iemand mij meschien helpen.

Gr Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Hoe heb je je geluidsinstellingen instellingen staan in de mediaplayer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 401149

ik heb hem op 5.1/7.1 staan

en de HD Audio DTS pakt hij wel maar HD valt hij weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
Ik kom niet uit de ZONE!. Op de display staat ZONE 2. Nu staat er in de handleiding:

Zet de MULTI-ZONE gebruikskeuzeschakelaar van de afstandsbediening op ZONE 2 of ZONE 3 en
druk dan op On/Off RECEIVER om ZONE 2 uit te schakelen.

Als ik nu op de On/Off RECEIVER druk springt ie van ZONE 2 naar MULTIZONE OFF. Druk ik nogmaals op de aan/uit knop gaat het weer naar ZONE 2. Als ik ZONE 3 selecteer op de AB dan krijg ik hetzelfde verhaal!

Met de AB gaat het dus niet uit. Het gaat alleen uit als ik dmv de knop op de receiver zelf uit zet.

Zet ik de receiver weer aan, via de AB of receiver, kom ik weer in de ZONE! :')

Hoe kom ik toch uit die ZONE? :S

[ Voor 21% gewijzigd door Mandrake466 op 20-04-2012 05:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:35

kraats

Ik rol

Welke standen heb je nog meer op die multi-zone schakelaar? Meestal is de eerste stand de hoofdbediening van de receiver

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:55
Ik denk dat je op het receiver knopje bovenin moet drukken om weer naar zone1 te schakelen.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
kraats schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 07:05:
Welke standen heb je nog meer op die multi-zone schakelaar? Meestal is de eerste stand de hoofdbediening van de receiver
Ik kan kiezen uit: ZONE 2, ZONE OFF, ZONE 3 ZONE OFF, ALL MULTI-ZONE OFF. Ik weet niet of je dit bedoelt?
MewBie schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 07:29:
Ik denk dat je op het receiver knopje bovenin moet drukken om weer naar zone1 te schakelen.
Op de receiver zelf kan je de ZONES ook uitzetten met MULTI ZONE - ON/OFF knop maar ik blijf in de ZONE. Als de receiver weer aan gaat zit ik weer in ZONE 2. Of ik nou de ON/OFF knop van de receiver of AB gebruik maakt niets uit.

Bedoel je de ON/OFF RECEIVER knop op de AB? Dit werkt ook niet: dan schakelt het van zone 2 naar zone 2 off en weer naar zone 2.

[ Voor 7% gewijzigd door Mandrake466 op 20-04-2012 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Anoniem: 401149 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 17:23:
ik heb hem op 5.1/7.1 staan

en de HD Audio DTS pakt hij wel maar HD valt hij weg
PCM of bitstream? Alleen met HDMI aangesloten? Andere kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_
Deef_ schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:40:

IP-ADRES = 192.168.0.23

Nog even een follow up bericht: op aanraden van de support van Pioneer, heb ik dit toestel binnen gedaan. Ik heb meteen een nieuw toestel ter vervanging gekregen (via amazon.de) en dit toestel werkt meteen prima. _/-\o_

Dus het lag dus toch aan de slechte werking van de netwerkpoort van het 1e geleverde toestel.
Pagina: 1 ... 15 ... 34 Laatste