Heb hem in juni al gekocht voor 1460 bij een echte winkel (antwerpen) en heb hem ook voor ongeveer die prijs gezien bij Alternate in Ridderkerk, deze hebben volgens mij naast een web- ook een normale winkel. Ik weet niet of ze momenteel voorraad hebben.OMX2000 schreef op maandag 21 december 2009 @ 16:10:
Heeft iemand recentelijk de 42PFL9664H gekocht in een BCC/Saturn/Mediamarkt? En voor hoeveel is ie te krijgen? Online zie ik nu prijzen van rond de 1470, maar als je in een traditionele winkel hem mee kunt krijgen voor 1500 heeft dat bij mij de voorkeur.
Anoniem: 336358
Hallo Allemaal,
Ik ben van plan een 42pfl8404 of 8694 an te schaffen.
Momenteel kijk ik TV via een losse Samsung HD DVB-C ontvanger.
Mijn kabelexploitant biedt ale zenders in SD kwaliteit aan en sinds kort ook NED 1-3 in HD kwaliteit.
Ik wil af van die losse ontvanger en nu vraag ik me echter af of het CI+ slot in de 8404/8694 ook nog gebruikt kan worden met een Alphacrypt card.
Ik hoor graag van jullie.
JaapD
Mijn kabelexploitant biedt ale zenders in SD kwaliteit aan en sinds kort ook NED 1-3 in HD kwaliteit.
Ik wil af van die losse ontvanger en nu vraag ik me echter af of het CI+ slot in de 8404/8694 ook nog gebruikt kan worden met een Alphacrypt card.
JaapD
Dat is al heel vaak besproken, ik zie dat je zelfs er een nieuw topic voor hebt gemaakt. Maar het antwoord is simpel:Anoniem: 336358 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 08:46:
Hallo Allemaal,
JaapD
http://www.hdtvnieuws.nl/...crypt-blokkeren-20091204/
Alphacrypt werkt vanaf februari niet in CI+ toestellen.
Ik heb de Philips 42PFL5603D sinds november vorig jaar. Maar ik krijg de tv niet meer aan, hij blijft op standby staan.
En je hoort om de paar seconden een getik. Weten jullie wat er aan de hand is? Heb dit sinds gisteren. Heb vannacht de spanning er afgehaald, maar nu werkt die nog niet.
En je hoort om de paar seconden een getik. Weten jullie wat er aan de hand is? Heb dit sinds gisteren. Heb vannacht de spanning er afgehaald, maar nu werkt die nog niet.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ik heb de knoop doorgehakt en de 40pfl9704 besteld!
Nu is mij de vraag voorgelegd om gebruik te maken van de 5 jaar garantieplan.
In deze garantie zitten alle reparatiekosten en een vervangend toestel bij defect. Ook wanneer er een dode pixel optreed, kan ik gebruik maken van deze garantie. Deze garantie kost normaal 300 euro en nu 150,-
Normaal ben ik tegen deze garantie plannen maar ik begin een beetje te twijfelen en met name vanwege de eventuele komst van dode pixels! Kan iemand mij vertellen met hoeveel dode pixels ik bij Philips kan aankloppen en dit kosteloos wordt gerepareerd? verder iemand ervaringen met dit soort garantie plannen?
In deze garantie zitten alle reparatiekosten en een vervangend toestel bij defect. Ook wanneer er een dode pixel optreed, kan ik gebruik maken van deze garantie. Deze garantie kost normaal 300 euro en nu 150,-
Normaal ben ik tegen deze garantie plannen maar ik begin een beetje te twijfelen en met name vanwege de eventuele komst van dode pixels! Kan iemand mij vertellen met hoeveel dode pixels ik bij Philips kan aankloppen en dit kosteloos wordt gerepareerd? verder iemand ervaringen met dit soort garantie plannen?
Anoniem: 134820
Het tikken wordt meestal veroorzaakt door het niet goed meer werkende switch-mode voeding. De voeding tracht op te starten maar stopt weer door een defect of een te zware belasting waardoor de beveiliging ingrijpt.Mars18 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 10:45:
Ik heb de Philips 42PFL5603D sinds november vorig jaar. Maar ik krijg de tv niet meer aan, hij blijft op standby staan.
Zal gerapareerd moeten worden.
Pierre
Hey Patat, ik kon hem omruilen indien een pixel dood was, heb er geen eentje gevonden hoor.patathome schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:35:
Ik heb de knoop doorgehakt en de 40pfl9704 besteld!
Ook zelfde model gekocht met 5 jaar garantie, 28nov levering denk ik.
Heb wel het inkijk probleem want heb hem tegen de muur hangen. Tot 30 graden prima, bij 40 graden of meer valt rood weg en wordt het beeld niet egaal donker, wordt een soort grijs. Ik stoor me d
aar heel erg aan, openhaard stoel staat op ca. 45 graden. Vandaag Philips thuis gehad en valt binnen specs.. yeah right. Als er licht uit komt op 80 graden van het midden is hij binnen de specs

Ik ben nu terug in contact bij de dealer, ik heb vertrouwen in,
die moeten (als goede leverancier) met philips tot een goede oplossing kunnen komen.
Ik had nooit een Ambilight gekocht indien ik hem schuin op de wand moet monteren. Ben ook nog bij andere LCDs wezen kijken en die hebben dit probleem niet.. advies: kijk direct uit de doos, indien niet ok met jouw eigen omgeving, direct terug er mee!
Ik vind het wel een super LCD de 9704, wil hem niet meer kwijt.
Maar wil wel een betere kijk-hoek, dit kan echt niet, een LCD van 400 euro heeft dit zelfs...
Groeten Kees
Standaard verhaal van de servicebedrijven die voor Philips werken. 'Valt binnen de specs'kees356 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 23:48:
[...]
Heb wel het inkijk probleem want heb hem tegen de muur hangen. Tot 30 graden prima, bij 40 graden of meer valt rood weg en wordt het beeld niet egaal donker, wordt een soort grijs. Ik stoor me d
aar heel erg aan, openhaard stoel staat op ca. 45 graden. Vandaag Philips thuis gehad en valt binnen specs.. yeah right. Als er licht uit komt op 80 graden van het midden is hij binnen de specs!! Moeten praten als brugman om er wat extra tekst over de kleuren er bij te laten zetten... erg slechte philips service voor een 9000 range TV van >1500 euro..
Ik ben nu terug in contact bij de dealer, ik heb vertrouwen in,
die moeten (als goede leverancier) met philips tot een goede oplossing kunnen komen.
Ik had nooit een Ambilight gekocht indien ik hem schuin op de wand moet monteren. Ben ook nog bij andere LCDs wezen kijken en die hebben dit probleem niet.. advies: kijk direct uit de doos, indien niet ok met jouw eigen omgeving, direct terug er mee!
Ik vind het wel een super LCD de 9704, wil hem niet meer kwijt.
Maar wil wel een betere kijk-hoek, dit kan echt niet, een LCD van 400 euro heeft dit zelfs...![]()
Groeten Kees
Heel simpel: de officiele Philips documentatie spreekt van een kijkhoek van ca. 170 graden. En dat is het dus niet. Althans niet alle kleuren en zoals het zou moeten zijn. Je mag van een toestel verwachten dat het beeld tot de opgegeven kijkhoek acceptabel is en dan is hij na pak 'm beet 45 graden, vanaf het midden gerekend al duidelijk niet meer. Onacceptabel dus.
Je kan ze dus aanspreken op het feit dat er dus niet waargemaakt word wat wel beweerd word.
Zo ben ik al 4 modellen aan het steggelen met Philips en ook nu is mijn 52PFL9704 niet in orde. Slechte kijkhoek, ghosting/smearing en een aantal dode (sub)pixels. Kreeg ook het standaard verhaal dat het binnen de specs viel en dit niet geaccepteerd en duidelijk aangegeven waar de werkelijkheid afwijkt van de officiele documentatie. En dan kunnen ze niet anders dan het toestel repareren. Het panel word dus vervangen maar er zijn blijkbaar geen panelen op voorraad (hé das toevallig, toestellen zelf zijn ook niet leverbaar... zou er dan toch een algeheel probleem zijn ;-) dus zit ik al 2 weken te wachten.
Heb voordat ik voor dit toestel ging wel overwogen om voor een creditering te gaan, maar vind ik de de techniek en zeker het ambilight te belangrijk om voor een ander merk te gaan.
Anoniem: 328824
Hoi,
Ik heb sinds kort een probleem met mijn 42pfl8404, de medewerker van de philips chat kan me zo snel niet helpen. Misschien één van jullie? Zie onderstaande chat:
Angelique: Goedemorgen.
Bezoeker: goedemorgen
Bezoeker: heeft u mijn vraag gelezen?
Angelique: Uw beeld blijft hangen?
Bezoeker: ik zie zeg maar vooral bij lichaamsbewegingen de pixels langzaam wegvloeien, soms duurt dat enkele seconden en blijft een vaag beeld nog even hangen in het nieuwe beeld
Bezoeker: dan zie ik bijvoorbeeld nog de vorm van een hoofd in het volgende beeld, met een andere achtergrond
Bezoeker: hd natural motion en 100hz al uitgeschakeld, maar dit helpt niet, het is vooral bij film 1 hd tot nu toe
Bezoeker: bij snelle armbewegingen lijkt het wel een soort 'the matrix' effect
Bezoeker: wat kan het zijn en hoe kan ik het oplossen?
Angelique: Ik kijk het even voor u na.
Angelique: Het beeld ziet er hetzelfde uit met of zonder HD Natural Motion en 100Hz ingeschakeld?
Bezoeker: klopt, in of uitschakelen helpt niet of nauwelijks
Bezoeker: tegen dit effect dan
Angelique: Ik ga even iets navragen voor u, moment.
Bezoeker: ok
Angelique: Wie is uw provider? Kijkt u analoog of digitaal tv?
Bezoeker: ziggo digitaal
Angelique: Met een externe ontvanger of direct in de tv?
Bezoeker: met een ci+ cam
Angelique: Heeft u de software van de tv al eens bijgewerkt?
Bezoeker: ja, die is up to date
Bezoeker: het lijkt mij echt in de beeldbewerking te zitten
Angelique: Heeft u er op andere zenders ook last van of alleen op Film1?
Bezoeker: tot nu toe alleen film 1, en vooral op film 1 hd
Bezoeker: discovery hd gisteravond trouwens ook een beetje, maar in mindere mate
Angelique: Hoe oud is het toestel?
Bezoeker: 3 weken geleden binnengekregen
Angelique: Ik zou u even willen aanraden telefonisch contact met ons op te nemen. Indien nodig kan bij hun een reparatie worden aangevraagd indien u dat wenst.
Bezoeker: oke, enig idee of er iets gerepareerd moet worden of wat het kan zijn verder?
Angelique: Ik durf zo niet te zeggen wat de oorzaak kan zijn in dit geval omdat het zich eigenlijk maar op 2/3 zenders voordoet.
Bezoeker: ik hou het wel even in de gaten de komende dagen, mocht het niet weg gaan dan bel ik
Bezoeker: bedankt voor je hulp in ieder geval
Angelique: Geen probleem en nog een hele fijne dag verder.
Bezoeker: hetzelfde
Iemand? Best raar om vormen van een hoofd enzo nog een paar seconden te blijven zien in een ander beeld.. Ben er inmiddels al wel achter dat het waarschijnlijk ghosting is, maar dit zou toch niet mogen met zo'n korte responstijd en hd natural motion + 100hz?
Ik heb sinds kort een probleem met mijn 42pfl8404, de medewerker van de philips chat kan me zo snel niet helpen. Misschien één van jullie? Zie onderstaande chat:
Bezoeker: ik zie zeg maar vooral bij lichaamsbewegingen de pixels langzaam wegvloeien, soms duurt dat enkele seconden en blijft een vaag beeld nog even hangen in het nieuwe beeld
Bezoeker: dan zie ik bijvoorbeeld nog de vorm van een hoofd in het volgende beeld, met een andere achtergrond
Bezoeker: hd natural motion en 100hz al uitgeschakeld, maar dit helpt niet, het is vooral bij film 1 hd tot nu toe
Angelique: Het beeld ziet er hetzelfde uit met of zonder HD Natural Motion en 100Hz ingeschakeld?
Bezoeker: discovery hd gisteravond trouwens ook een beetje, maar in mindere mate
Angelique: Ik zou u even willen aanraden telefonisch contact met ons op te nemen. Indien nodig kan bij hun een reparatie worden aangevraagd indien u dat wenst.
Bezoeker: oke, enig idee of er iets gerepareerd moet worden of wat het kan zijn verder?
Angelique: Ik durf zo niet te zeggen wat de oorzaak kan zijn in dit geval omdat het zich eigenlijk maar op 2/3 zenders voordoet.
Bezoeker: ik hou het wel even in de gaten de komende dagen, mocht het niet weg gaan dan bel ik
Iemand? Best raar om vormen van een hoofd enzo nog een paar seconden te blijven zien in een ander beeld.. Ben er inmiddels al wel achter dat het waarschijnlijk ghosting is, maar dit zou toch niet mogen met zo'n korte responstijd en hd natural motion + 100hz?
Voor het afspelen van MP3 via netwerk is de 42pfl8694 wel geschikt, maar als je MP3 afspeelt heb ik nog geen optie kunnen ontdekken om scherm beeld uit te zetten. Vorige Sony had dat wel.
Iemand toevallig die iets meer hiervan weet?
En dlna, sommige playlists (M3U) pakt ie wel , andere niet, ik heb het verschil nog niet kunnen ontdekken welke playlist maker wel werkt en welke niet.. iemand wel?
Iemand toevallig die iets meer hiervan weet?
En dlna, sommige playlists (M3U) pakt ie wel , andere niet, ik heb het verschil nog niet kunnen ontdekken welke playlist maker wel werkt en welke niet.. iemand wel?
Na "slechts" vier weken wachten heb ik mijn 46pfl9704 binnen gekregen. Ben zeer tevreden en heb geen last van defecte pixels, slechte kijkhoek of andere problemen die anderen lijken te hebben.
Ik heb ook een 8404, deze in combinatie met Ziggo geeft na het wisselen van zender enige seconden het huidige en volgende programma weer, de 9704 doet dit niet. Zijn er mensen met een 9704 die dit wel hebben? Beide tv's zijn voorzien van de laatste firmwares.
Enige minpunten die ik heb zijn het lelijke en veel te grote lettertype met de zendernaam en de wat trage menu's. Beide tv's hebben er last van, misschien dat de 9704 net iets sneller is in de menu's.
Ik heb ook een 8404, deze in combinatie met Ziggo geeft na het wisselen van zender enige seconden het huidige en volgende programma weer, de 9704 doet dit niet. Zijn er mensen met een 9704 die dit wel hebben? Beide tv's zijn voorzien van de laatste firmwares.
Enige minpunten die ik heb zijn het lelijke en veel te grote lettertype met de zendernaam en de wat trage menu's. Beide tv's hebben er last van, misschien dat de 9704 net iets sneller is in de menu's.
http://texturizer.net/firebird/
Ik heb mijn 46pfl9704 nu een paar dagen en ben er erg blij mee! Ik was een beetje bang geworden na alle probleem gevallen die hier te lezen zijn, maar heb geen last van rare balken bij voetbal kijken, te kleine inkijkhoek of andere visuele problemen die echt storend zijn. Geen opvallende dode of stuck pixels, maar ga ook niet erg dichtbij kijken, als ik het eenmaal weet blijf ik er op letten ;-)
Ik heb soms wel problemen met HDMI icm de UPC Cisco STB, de melding 'videosignaal en ongeldig formaat' oid beetje rommelen met selecteren source en STB aan/uit verhelpt dit, bekend probleem las ik op chello... iemand een oplossing? Zat te denken aan een HDMI switcher ertussen, een electronische zoals de oppo, maar weet niet of dit help tegen deze HDCP problemen...
Is er al Iemand achter waarom (http?) poort 80 open staat op de tv?
Je ziet geen webpage, maar ik hoop dat je soort van uPnp achtige commando's kan sturen, zoals OSD ofzo.. Het zou te gek zijn als mijn DomotiGa software de naam on screen kan laten zien wie er belt bv.
Heeft verder iemand al een NetTV SDK gezien?
Ik heb soms wel problemen met HDMI icm de UPC Cisco STB, de melding 'videosignaal en ongeldig formaat' oid beetje rommelen met selecteren source en STB aan/uit verhelpt dit, bekend probleem las ik op chello... iemand een oplossing? Zat te denken aan een HDMI switcher ertussen, een electronische zoals de oppo, maar weet niet of dit help tegen deze HDCP problemen...
Is er al Iemand achter waarom (http?) poort 80 open staat op de tv?
Je ziet geen webpage, maar ik hoop dat je soort van uPnp achtige commando's kan sturen, zoals OSD ofzo.. Het zou te gek zijn als mijn DomotiGa software de naam on screen kan laten zien wie er belt bv.
Heeft verder iemand al een NetTV SDK gezien?
Pfoe nou ik heb mijn 40pfl9704 omgeruild inmiddels vanwege een dode pixel helaas is het nieuwe exemplaar binnen en de problemen beginnen al. Tv ging direct aan toen ik de stekker in het stopcontact deed dat leek me al niet een goed teken want bij mij vorige moest ik hem gewoon aanzetten. Nu blijken de knoppen aan de zijkant niets te doen dus kan de tv niet uitzetten alleen op standby maar meer niet.
Weet iemand of het zo is dat je deze knoppen uit en aan kan zetten of is het boeltje echt gewoon stuk ?
Wel gebeld met philips maar de medewerker was niet echt behulpzaam om eerlijk te zijn hij had het idee dat ik het niet goed deed terwijl ik mijn vorige tv al dik twee maanden in huis heb gehad. Hij had het over twee keer drukken enzo allemaal onzin. Achteraf had ik beter die oude kunnen houden dan maar 1 kapotte pixel altijd beter dan een tv die je niet uit krijgt..........
Weet iemand of het zo is dat je deze knoppen uit en aan kan zetten of is het boeltje echt gewoon stuk ?
Wel gebeld met philips maar de medewerker was niet echt behulpzaam om eerlijk te zijn hij had het idee dat ik het niet goed deed terwijl ik mijn vorige tv al dik twee maanden in huis heb gehad. Hij had het over twee keer drukken enzo allemaal onzin. Achteraf had ik beter die oude kunnen houden dan maar 1 kapotte pixel altijd beter dan een tv die je niet uit krijgt..........
Anoniem: 119536
Je bent niet de enige met een 8404 die hier last van heeft, zoals ik in het verleden al een meldde. Ook ik heb hier problemen mee, vooral in donkere passages in een film of schaduw blijven deze (noem het maar aura's) hangen en vloeien dan langzaam weg.Anoniem: 328824 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 11:56:
Hoi,
Zet maar eens een film op (via blu-ray, dvd of stream) met veel donkere beelden. Ook daar komt het voor en niet alleen bij Film 1 HD. Het lijkt of het beeldscherm niet met de kwaliteit van bepaalde beelden overweg kan.
Dat de zijknoppen niet werken is niet zoals het hoort maar waar maak je je druk om. Het is beter om een dodepixel vrij scherm te hebben dan dat je 'm niet uit kan zetten zou ik zeggen. Ik neem aan dat je AB toch wel een uit/aan knop heeft ?Remco123 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:55:
Pfoe nou ik heb mijn 40pfl9704 omgeruild inmiddels vanwege een dode pixel helaas is het nieuwe exemplaar binnen en de problemen beginnen al. Nu blijken de knoppen aan de zijkant niets te doen dus kan de tv niet uitzetten alleen op standby maar meer niet.
Weet iemand of het zo is dat je deze knoppen uit en aan kan zetten of is het boeltje echt gewoon stuk ? Achteraf had ik beter die oude kunnen houden dan maar 1 kapotte pixel altijd beter dan een tv die je niet uit krijgt..........
Technisch zit er geen verschil meer tussen het toestel uitzetten en de standby stand. Alleen door de stekker eruit te trekken is het toestel echt uit.
Die knoppen aan de zijkant gebruik je toch nooit en je kan er gewoon voor bellen dat ze het niet doen. Een scherm vervangen omdat er een dode pixel in zit doen ze toch wat minder snel verwacht ik...
Je zou in je handjes moeten knijpen met een pixelfout vrij toestel.
Hier ben ik het dus echt niet mee eens. Ten eerste is de knop op de afstandbediening echt een standby knop het toestel geeft ook een rode verlichting. Aan de zijkant zet je het toestel echt uit. Oke er wordt misschien wat stroom verbruikt maar het is echt de uit knop en niet standby.pascalbulsing schreef op woensdag 23 december 2009 @ 21:23:
[...]
Dat de zijknoppen niet werken is niet zoals het hoort maar waar maak je je druk om. Het is beter om een dodepixel vrij scherm te hebben dan dat je 'm niet uit kan zetten zou ik zeggen. Ik neem aan dat je AB toch wel een uit/aan knop heeft ?
Technisch zit er geen verschil meer tussen het toestel uitzetten en de standby stand. Alleen door de stekker eruit te trekken is het toestel echt uit.
Die knoppen aan de zijkant gebruik je toch nooit en je kan er gewoon voor bellen dat ze het niet doen. Een scherm vervangen omdat er een dode pixel in zit doen ze toch wat minder snel verwacht ik...
Je zou in je handjes moeten knijpen met een pixelfout vrij toestel.
En waarom zou ik in mijn handjes moeten knijpen voor het feit dat ik geen dode pixels heb ?? Ik leg bijna 2.000 euro neer dan is dat toch wel het minste wat je mag verwachten.
Tja en dan alle rompslomp er nog naast. Steeds verlof opnemen omdat er een monteur langs komt steeds maar weer bellen met dan Philips zelf en dan weer met de winkel waar ik hem gekocht heb.
Jaaa meneer tussen 16.00 en 17.30 bellen we u terug maar uiteindelijk ben ik het zelf weer die om 17.25 weer moet gaan bellen. En nu maar hopen dat Philips zelf weer eens de moeite neemt om terug te bellen met waarschijnlijk de mededeling dat het pas ver in januari gemaakt kan worden......
Anoniem: 301547
Ik heb nu 2 weken de 40pfl9704, erg tevreden.
ik had er erg goed op gelet maar zie nu pas inderdaad die strepen.
Verticaal allemaal lijnen die je vooral bij heen en weer bewegend beeld ziet.
Als je ze eenmaal gezien hebt blijf je het zien, echt niet te geloven.
Voor wie nog in zijn zicht termijn van een week zit, ruilen maar!.
Ik ben dus te laat en mag naar Philips denk ik
ik had er erg goed op gelet maar zie nu pas inderdaad die strepen.
Verticaal allemaal lijnen die je vooral bij heen en weer bewegend beeld ziet.
Als je ze eenmaal gezien hebt blijf je het zien, echt niet te geloven.
Voor wie nog in zijn zicht termijn van een week zit, ruilen maar!.
Ik ben dus te laat en mag naar Philips denk ik
Anoniem: 328824
Ok, dus het ligt in ieder geval niet aan mijn toestel.Anoniem: 119536 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 20:13:
[...]
Je bent niet de enige met een 8404 die hier last van heeft, zoals ik in het verleden al een meldde. Ook ik heb hier problemen mee, vooral in donkere passages in een film of schaduw blijven deze (noem het maar aura's) hangen en vloeien dan langzaam weg.
Zet maar eens een film op (via blu-ray, dvd of stream) met veel donkere beelden. Ook daar komt het voor en niet alleen bij Film 1 HD. Het lijkt of het beeldscherm niet met de kwaliteit van bepaalde beelden overweg kan.
Heb inmiddels al wel ergens een tip gevonden om de ruisreductie uit te zetten en warempel, het lijkt een stuk minder! Hopelijk kunnen ze het nog met een software update verhelpen ofzo..
Ben jij weer terug gegaan naar de dealer of direct naar Philips met het reparatie nummer?pascalbulsing schreef op woensdag 23 december 2009 @ 11:07:
[...]
Standaard verhaal van de servicebedrijven die voor Philips werken. 'Valt binnen de specs'
Heel simpel: de officiele Philips documentatie spreekt van een kijkhoek van ca. 170 graden. En dat is het dus niet. Althans niet alle kleuren en zoals het zou moeten zijn. Je mag van een toestel verwachten dat het beeld tot de opgegeven kijkhoek acceptabel is en dan is hij na pak 'm beet 45 graden, vanaf het midden gerekend al duidelijk niet meer. Onacceptabel dus.
Je kan ze dus aanspreken op het feit dat er dus niet waargemaakt word wat wel beweerd word.
Zo ben ik al 4 modellen aan het steggelen met Philips en ook nu is mijn 52PFL9704 niet in orde. Slechte kijkhoek, ghosting/smearing en een aantal dode (sub)pixels. Kreeg ook het standaard verhaal dat het binnen de specs viel en dit niet geaccepteerd en duidelijk aangegeven waar de werkelijkheid afwijkt van de officiele documentatie. En dan kunnen ze niet anders dan het toestel repareren. Het panel word dus vervangen maar er zijn blijkbaar geen panelen op voorraad (hé das toevallig, toestellen zelf zijn ook niet leverbaar... zou er dan toch een algeheel probleem zijn ;-) dus zit ik al 2 weken te wachten.
Heb voordat ik voor dit toestel ging wel overwogen om voor een creditering te gaan, maar vind ik de de techniek en zeker het ambilight te belangrijk om voor een ander merk te gaan.
Ik had geen keuze door de engineer, die zet er gewoon doodleuk 'ín spec' op. De dealer heeft me (nog) niet terug contact opgenomen....
Advies wordt zeer op prijs gesteld!!
tx Kees
Ik heb interesse in deze 40PFL8664 televisie, er is alleen nergens een review te vinden, behalve dan op Kieskeurig (maar ben niet zo geinteresseerd dat de televisie er mooi uitziet en werkt met Ziggo...) Ik zit te twijfelen tussen deze en de 9604/9664H
Enige kans op een review van uwer zijde?
over beeldkwaliteit, kijkhoek etc etc etc
Enige kans op een review van uwer zijde?
Hubert schreef op maandag 21 december 2009 @ 10:27:
ladies and gentleman we have him
sorry voor de brakke kwaliteit foto was genomen met telefoon.
Ik heb dus staan de 40PFL8664
[afbeelding]
bevalt er goed. zwart is ook echt zwart. voor de rest moet ik nog even goed met de instellingen gaan spelen.
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Ik heb al 3 of 4 jaar geen dealer (in mijn geval MM) garantie meer. Maar in jouw geval is je leverancier hier ook het eerste aanspreekpunt. Hij moet jouw een toestel leveren dat voldoet aan de specs zoals Philips die aangeeft. Dit is dus duidelijk niet zo. Op enig moment komt Philips om de hoek kijken in de vorm van het servicebedrijf dat bij jouw aan huis komt om de schade op te nemen. Deze bedrijven hebben dus de Philips bril op en kijken niet wat jij vind, maar wat het beste voor Philips is.kees356 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 22:57:
[...]
Ben jij weer terug gegaan naar de dealer of direct naar Philips met het reparatie nummer?
Ik had geen keuze door de engineer, die zet er gewoon doodleuk 'ín spec' op. De dealer heeft me (nog) niet terug contact opgenomen....
Advies wordt zeer op prijs gesteld!!![]()
tx Kees
Terug naar je leverancier. Die heeft dus de plicht om je een goed toestel te leveren, dus zal hij met een voorstel moeten komen. Als hij dat niet kan of wil dan zou ik dreigen om met je rechtbijstandsverzekering in de weer te gaan. (ook echt doen als je die hebt) en dit voor leggen aan je leverancier. Als je die niet hebt zelf een oplossing eisen. Als dit niet helpt kan je de servicelijn van Philips bellen met de vraag om je call/case te laten escaleren. Dan komt hij bij handelsbelangen uit en daar heb ik persoolnlijk al 3 jaar positieve ervaringen mee. Je moet wel duidelijk zijn in wat je klacht is dat het zeker niet binnen de spec valt en dit door foto's aan kunnen tonen en dat je voor alle opties open sta. Geef ook aan dat je niet de enige ben met problemen en dat er vele fora vol staan met dezelfde klachten. Reparatie of creditering...voor minder moet je niet gaan.
Belangrijkste is om je niet met een kluitje in het riet te laten sturen en je er in vast bijten. Je koopt een toestel wat uit de toplijn komt dus mag je verwachten dat je dan ook top prestaties geleverd krijg.
Succes en laat ons weten wat je vorderingen zijn.
PS de klachten van mijn 52PFL9704 word volgende week woensdag als het goed is opgelost als hij voorzien word van een nieuw display zonder dat er een monteur langs is geweest om het te komen beoordelen. De klacht en uitgebreide omschrijving die ik telefonisch doorgegeven had aan de servicelijn waren blijkbaar genoeg redenen om direct een nieuw paneel te bestellen...
Laat svp meteen even weten of de kijkhoek verbeterd is. Ik stoor mij daar ook mateloos aan op mijn 52".pascalbulsing schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:45:
[...]
PS de klachten van mijn 52PFL9704 word volgende week woensdag als het goed is opgelost als hij voorzien word van een nieuw display zonder dat er een monteur langs is geweest om het te komen beoordelen. De klacht en uitgebreide omschrijving die ik telefonisch doorgegeven had aan de servicelijn waren blijkbaar genoeg redenen om direct een nieuw paneel te bestellen...
Anoniem: 304640
Dit is geen onzin. In een van de laatste firmware updates hebben ze de sidepanel zo ingesteld dat je met de eerste keer drukken het panel activeert en bij de 2de keer drukken pas daadwerkelijk het paneel bedient. Dit hebben ze gedaan omdat de sidepanels schijnbaar te gevoelig zijn zodat ze ook onbedoeld bedient werden. Ik weet het, het blijft een bagger-oplossing maar zo is het nou eenmaal.Weet iemand of het zo is dat je deze knoppen uit en aan kan zetten of is het boeltje echt gewoon stuk ?
Wel gebeld met philips maar de medewerker was niet echt behulpzaam om eerlijk te zijn hij had het idee dat ik het niet goed deed terwijl ik mijn vorige tv al dik twee maanden in huis heb gehad. Hij had het over twee keer drukken enzo allemaal onzin.
Hij heeft de firmware nog doorlopen volgens mij die erop staat is geloof ik 000.026.066.000, Dat moet de nieuwste zijn en mijn vorige tv had nergens last van dus het lijkt me niet dat het daaraan ligt.
Wat me nu trouwens ook opvalt (en ik kan me niet herinneren dat mijn vorige tv dat had) is als ik bijv The Dark Knight blu ray afspeel en ik heb de shots van de stad (in Imax formaat) lijken de gebouwen een soort van te trillen. De gebouw gaan meer een soort van flikkeren en dat is erg irritant. Heeft iemand anders daar ook last van ? Ik heb gek genoeg exact dezelfde instellingen als mijn vorige tv.......
Wat me nu trouwens ook opvalt (en ik kan me niet herinneren dat mijn vorige tv dat had) is als ik bijv The Dark Knight blu ray afspeel en ik heb de shots van de stad (in Imax formaat) lijken de gebouwen een soort van te trillen. De gebouw gaan meer een soort van flikkeren en dat is erg irritant. Heeft iemand anders daar ook last van ? Ik heb gek genoeg exact dezelfde instellingen als mijn vorige tv.......
Je moet beter zoeken, ik heb hier al een quick review geplaatst.litebyte schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:39:
Ik heb interesse in deze 40PFL8664 televisie, er is alleen nergens een review te vinden, behalve dan op Kieskeurig (maar ben niet zo geinteresseerd dat de televisie er mooi uitziet en werkt met Ziggo...) Ik zit te twijfelen tussen deze en de 9604/9664H
Enige kans op een review van uwer zijde?over beeldkwaliteit, kijkhoek etc etc etc
Uiteindelijk 42pfl8694 genomen wegens betere kijkhoek, gelijkmatiger wit beeld (leds gaven toch clouding)
En deze heb ik ook nog vergeleken met een 9664, die had echt iets mindere kijkhoek, maar wel betere chip erin. Maar nu is het echt al heel goed.
dank je, inmiddels komt volgende week het bedrijf van Philips om de tv op te halen voor reperatieAnoniem: 134820 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 22:18:
[...]
Het tikken wordt meestal veroorzaakt door het niet goed meer werkende switch-mode voeding. De voeding tracht op te starten maar stopt weer door een defect of een te zware belasting waardoor de beveiliging ingrijpt.
Zal gerapareerd moeten worden.
Pierre
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Anoniem: 301547
Ik heb nu echt even hulp nodig.appeltje eitje schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:44:
[...]
Goedendag, ik heb dit zelfde probleem ook gehad. Ben met mijn tv (na één week) terug gegaan naar mijn lokale dealer (BCC) en er een nieuwe uit de doos naast laten zetten om te vergelijken. Probleem was ook bij deze 40 inch te zien. Probleem deed zich ook daar voor bij een 46 inch en ook bij de 52 inch. Het is een probleem dat in het toestel zit en bij meerdere tv's (helaas) te zien is. Ik heb met veel geluk mijn tv terug kunnen geven (zonder doos want die was al kapot vanwege deelname blu-ray aktie) en hem ongeruild voor een 42pfl9664 die dit probleem niet heeft. Ik heb me er ook groen en geel aan geergerd, vind ook absoluut dat dit voor het 'top model' binnen de philips lijn niet moet kunnen, zag het ook voornamlijk op momenten zoals je ze beschrijft (bij voetbal bv). Heb helaas geen oplossing voor je. Het probleem is hoe de led-segmenten verdeeld zijn binnen de tv. Je kunt het goed zien als je je contrast en kleur open zet en je zapt tussen de kanalen (het zwarte beeld), je ziet dan zeer goed de donkere en lichte lijnen. Persoonlijk denk niet dat het in de montage zit maar weet dit niet zeker, heb al in vele winkels gekeken en zie het zo ongeveer iedere keer weer terugkomen bij de 9704 lijn. Ben benieuwd wat je ermee gaat doen, laat maar horen. Misschien moet je toch contact opnemen met philips.
Kleine tip: als je de doos nog hebt en je je aan blijft irriteren kan je je tv nog binnen een week terugbrengen bij de meeste winkels en andere er voor uitkiezen.
Succes
Ik zag het ook opeens en erger me er aan.
Bij Philips is het probleem bekend en ze zeggen dat het bij het toestel hoort.
Ik denk dat ik nog mag ruilen bij mijn leverancier.
Kan iemand me vertellen hoe het beeld is van de 47pfl9664?
Is dat echt minder (geen backlight)
Als dat zo is wordt het moeilijk kiezen en moet ik misschien naar een ander merk.
Alvast bedankt
Anoniem: 334536
Je ziet het dus ook als je de LED's continue aan laat staan. (lokal dimming uit).Anoniem: 301547 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 17:26:
[...]
Ik heb nu echt even hulp nodig.
Als dat zo is wordt het moeilijk kiezen en moet ik misschien naar een ander merk.
Alvast bedankt
Want als dat zo is, lijkt het erop dat je de LED arry ziet.
Ik heb vandaag een nieuwe coax kabel aangesloten op mijn 42PFL8404. Eerst waren dat 2 losse verbindingsstukjes maar om de signaalsterkte te verbeteren koos ik ervoor om er een lange kabel van te maken.
Nu zit ik met een probleem. Ik ben Nederland 1 HD, Nederland 2 HD en Nederland 3 HD kwijt. Alle aansluitingen nog een keer gecontroleerd en zitten allemaal goed. De signaalsterkte is ook beter dan toen ik de 2 aan elkaar verbonden coaxkabels had (al had ik toen wel NL 1 HD t/m NL 3 HD).
De rest van de zenders heb ik wel, alleen het vervelende is dat nr 1,2 en 3 geen zenders hebben. Van RTL 4 naar de vorige zender brengt me naar radiozenders. En als ik de normale Nederland 1,2 of 3 wil bekijken dan moet ik naar nr. 71, 72 en 73.
Dus mijn vraag: is er een mogelijkheid om NL 1 HD t/m NL 3 HD terug te krijgen? Mocht dit niet lukken, is er een mogelijkheid om de normale NL 1 op nr 1 te krijgen?
Nu zit ik met een probleem. Ik ben Nederland 1 HD, Nederland 2 HD en Nederland 3 HD kwijt. Alle aansluitingen nog een keer gecontroleerd en zitten allemaal goed. De signaalsterkte is ook beter dan toen ik de 2 aan elkaar verbonden coaxkabels had (al had ik toen wel NL 1 HD t/m NL 3 HD).
De rest van de zenders heb ik wel, alleen het vervelende is dat nr 1,2 en 3 geen zenders hebben. Van RTL 4 naar de vorige zender brengt me naar radiozenders. En als ik de normale Nederland 1,2 of 3 wil bekijken dan moet ik naar nr. 71, 72 en 73.
Dus mijn vraag: is er een mogelijkheid om NL 1 HD t/m NL 3 HD terug te krijgen? Mocht dit niet lukken, is er een mogelijkheid om de normale NL 1 op nr 1 te krijgen?
Nou na lang nadenken voor de philips 47pfl8404 gekozen ipv de sony 46W5500. Nu komt het aftellen tot 30 januari 2010
. Hopelijk wordt het kwaaltje wat ik in bovenstaande posts lees over dat zwart niet goed weer wordt gegeven gefixed wordt. Heb juist net alle batman films op blu-ray gehaald. (3 voor 2 aktie bij free record shop)
PSN: speedrazor3
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Hier staat een review http://www.trustedreviews...-47PFL9664-47in-LCD-TV/p1Anoniem: 301547 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 17:26:
[...]
Ik heb nu echt even hulp nodig.
Alvast bedankt
Image Quality geven ze een 10, lees maar eens door. Ik heb zelf de 42pfl9664 & hier ben ik erg tevreden over.
[ Voor 3% gewijzigd door Roydriguez op 27-12-2009 13:09 ]
9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12
Ik was even op bezoek bij mijn ouders die een 9604 hebben en ik zag dat ze videobestanden afspelen via een aparte player. Waarom, vroeg ik me af? Omdat de Philips TV het beeld letterlijk fullscreen rekt. Elke aspect ratio anders dan die van je TV wordt dus lelijk vertekend.
Smalbeeldvideo wordt veel te breed en een 21:9 film veel te hoog.
Je kunt alleen kiezen tussen klein beeld (goede ratio maar veel te klein als het niet precies 1920 pixel breed is) of volledig scherm (verkeerde aspect ratio). Dat is toch idioot? Zie ik iets over het hoofd?
Want als dat goed werkt is het veel relaxter dat ze gewoon content vanaf de netwerkschijf kunnen kijken, ipv kopieren naar een usbstick en usbstick in de player en player aan de hdmi en 2 afstandbedieningen enzo.
Iets anders vreemds is dat videobestanden kijken vanaf het netwerk soms ineens stopt en dan kan de TV niets meer vinden (alle netwerkschijven zijn leeg enzo) totdat je de router reset, zonder een instelling te veranderen. Dan wil je snel hun router de schuld geven, maar de Philips TV is de enige die hier last van heeft.
Smalbeeldvideo wordt veel te breed en een 21:9 film veel te hoog.
Je kunt alleen kiezen tussen klein beeld (goede ratio maar veel te klein als het niet precies 1920 pixel breed is) of volledig scherm (verkeerde aspect ratio). Dat is toch idioot? Zie ik iets over het hoofd?
Want als dat goed werkt is het veel relaxter dat ze gewoon content vanaf de netwerkschijf kunnen kijken, ipv kopieren naar een usbstick en usbstick in de player en player aan de hdmi en 2 afstandbedieningen enzo.
Iets anders vreemds is dat videobestanden kijken vanaf het netwerk soms ineens stopt en dan kan de TV niets meer vinden (alle netwerkschijven zijn leeg enzo) totdat je de router reset, zonder een instelling te veranderen. Dan wil je snel hun router de schuld geven, maar de Philips TV is de enige die hier last van heeft.
[ Voor 42% gewijzigd door Sando op 27-12-2009 20:17 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Anoniem: 207337
Ik heb nu een paar weken een 37PFL5604H12 met een neotion cam module icm Ziggo. De tv heeft eigenlijk één minpunt, dat de ondertiteling op de zenders de ene keer halfbakken geinterlinieerd verdwijnt en de andere keer niet. Dit doet het apparaat soms en ik kan er geen touw aan vastknopen. De ene keer bij weinig motion op het beeld en de andere keer veel. Ook maakt het niet uit wat ie weergeeft qua kleursterkte, veel wit of zwart.
De ondertiteling "vloeit" als het ware niet snel weg. Het vreemde is gewoon dat het wel goed kan op bepaalde momenten.
Ik vraag me af of iemand dit probleem herkend.
De ondertiteling "vloeit" als het ware niet snel weg. Het vreemde is gewoon dat het wel goed kan op bepaalde momenten.
Ik vraag me af of iemand dit probleem herkend.
Anoniem: 323388
Ik heb een vraag over de ingebouwde DVB -C tuner van de Philips 37PFL8694 (vrijwel gelijk aan de 37 PFL8404}.
Onlangs heb ik een cam module (voor Ziggo, Kabel Noord etc) aangeschaft en uiteraard in de TV geplaatst.
Het valt mij op dat de "normale" digitale beelden via de cam module van minder kwaliteit zijn dan de digitale beelden via mijn Humax Fox decoder (geen HD decoder).
Ik heb al even gezocht binnen de topic, maar kan geen antwoord vinden. Daarom mijn vraag of jullie ook verschil zien tussen de beedkwaliteit via een externe decoder (eventueel HD) en via de interne DVB tuner met cam module.
Groet,
Kees.
Onlangs heb ik een cam module (voor Ziggo, Kabel Noord etc) aangeschaft en uiteraard in de TV geplaatst.
Het valt mij op dat de "normale" digitale beelden via de cam module van minder kwaliteit zijn dan de digitale beelden via mijn Humax Fox decoder (geen HD decoder).
Ik heb al even gezocht binnen de topic, maar kan geen antwoord vinden. Daarom mijn vraag of jullie ook verschil zien tussen de beedkwaliteit via een externe decoder (eventueel HD) en via de interne DVB tuner met cam module.
Groet,
Kees.
Kees jij hebt de 8694 nu aantal weken, hoe bevalt hij nu?
Ik heb zelf ook digitale TV SD (geen HD) en ik vroeg mij af hoe voetbalwedstrijden / sportuitzendingen goed en snel/scherp worden weergegeven?
Heb jij ook nog bepaalde beeldverbeteraars aan staan? En blu ray films kijken worden deze ook goed weergegeven in Full HD? Ik lees soms weleens dat er een happering kan plaatsvinden als er snelle beelden zijn? En hoe is het zwart-niveau van de tv? Is het beeld echt zwart als er iets zwarts wordt uitgezonden?
De mijne 37pfl378684 staat nog steeds in backorder, ik denk ergens half januari 2010 dat ik deze zal ontvangen. Kan niet wachten...
Ik heb zelf ook digitale TV SD (geen HD) en ik vroeg mij af hoe voetbalwedstrijden / sportuitzendingen goed en snel/scherp worden weergegeven?
Heb jij ook nog bepaalde beeldverbeteraars aan staan? En blu ray films kijken worden deze ook goed weergegeven in Full HD? Ik lees soms weleens dat er een happering kan plaatsvinden als er snelle beelden zijn? En hoe is het zwart-niveau van de tv? Is het beeld echt zwart als er iets zwarts wordt uitgezonden?
De mijne 37pfl378684 staat nog steeds in backorder, ik denk ergens half januari 2010 dat ik deze zal ontvangen. Kan niet wachten...
When the pink is snookered, Go for the brown
Anoniem: 82384
Ik herken dit wel, dit was ook zo bij de vorige high-end generatie (9703) en nu (9704) ook, ik kijk wel gewoon analoog. Het zal te maken hebben met het feit dat het bronsignaal interlaced is en de ondertiteling op een even of oneven frame verdwijnt. Of dit aan het bronsignaal ligt of dat de TV de frames niet goed combineert weet ik niet. Kan me nog voorstellen dat het juist expres is om voor de Natural Motion meer/betere tussenliggende beelden te kunnen geven, maar als ik het goed heb ondersteunt de 5604 dat niet.Anoniem: 207337 schreef op zondag 27 december 2009 @ 23:40:
Ik heb nu een paar weken een 37PFL5604H12 met een neotion cam module icm Ziggo. De tv heeft eigenlijk één minpunt, dat de ondertiteling op de zenders de ene keer halfbakken geinterlinieerd verdwijnt en de andere keer niet. Dit doet het apparaat soms en ik kan er geen touw aan vastknopen.
Ik denk in ieder geval dat er niets aan te doen is (vind het zelf ook niet echt storend, maar het was me wel opgevallen).
Anoniem: 207337
Dus als ik goed begrijp wat je zegt is dat het zo'n beetje inherent aan de gebruikte technieken zijn?Anoniem: 82384 schreef op maandag 28 december 2009 @ 11:25:
[...]
Ik herken dit wel, dit was ook zo bij de vorige high-end generatie (9703) en nu (9704) ook, ik kijk wel gewoon analoog. Het zal te maken hebben met het feit dat het bronsignaal interlaced is en de ondertiteling op een even of oneven frame verdwijnt. Of dit aan het bronsignaal ligt of dat de TV de frames niet goed combineert weet ik niet. Kan me nog voorstellen dat het juist expres is om voor de Natural Motion meer/betere tussenliggende beelden te kunnen geven, maar als ik het goed heb ondersteunt de 5604 dat niet.
Ik denk in ieder geval dat er niets aan te doen is (vind het zelf ook niet echt storend, maar het was me wel opgevallen).
Ik kan er ook best mee leven, zo'n ontzettend mankement is het ook niet. Bovendien volg ik de ondertiteling ook weinig. Jammer dat het gewoon niet helemaal uit te zetten is, ik had namelijk twijfels of het lag aan een bepaalde instelling van het apparaat. Het gebeurt namelijk met of zonder CAM.
Misschien dat philips nog eens met 'n firmware update komt, als het überhaupt te verhelpen is.
Cruzer,
Ik heb de 8694 inderdaad een paar weken en hij bevalt me uitstekend.
Goede zwart weegave en een perfecte wit weergave. Vrijwel geen digitale artefacten als perfect natural motion aanstaat. Een prachtige natuurgetrouwe kleurenweergave en een scherp beeld.
Veel mogelijkheden om het beeld in te stellen en een, voor een LCD TV, prima geluid.
Net TV (internetten) gaat snel en de TV is snel en simpel onderdeel van een computer netwerk, zodat je afbeeldingen en video's van de computer kunt afspelen.
Voetbalwedstrijden bekijk ik eigenlijk nooit, maar wat ik gezien heb is goed. Een scherpe weergave van snelle bewegingen. Schaatsen idem.
Kortom een aanrader!
Goede zwart weegave en een perfecte wit weergave. Vrijwel geen digitale artefacten als perfect natural motion aanstaat. Een prachtige natuurgetrouwe kleurenweergave en een scherp beeld.
Veel mogelijkheden om het beeld in te stellen en een, voor een LCD TV, prima geluid.
Net TV (internetten) gaat snel en de TV is snel en simpel onderdeel van een computer netwerk, zodat je afbeeldingen en video's van de computer kunt afspelen.
Voetbalwedstrijden bekijk ik eigenlijk nooit, maar wat ik gezien heb is goed. Een scherpe weergave van snelle bewegingen. Schaatsen idem.
Kortom een aanrader!
Niemand?Mr.Jappe schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 16:00:
Ik heb vandaag een nieuwe coax kabel aangesloten op mijn 42PFL8404. Eerst waren dat 2 losse verbindingsstukjes maar om de signaalsterkte te verbeteren koos ik ervoor om er een lange kabel van te maken.
Okey, mijn inmiddels 4,5 jaar oude Philips LCD tv(26") is een halfjaar geleden overleden waar ik gelukkig 5 jaar volledige garantie op afgesloten had, helaas bleek men bij het reparatiecentrum na 4 reparatie pogingen niet in staat om een tv af te leveren die zowel goed gemonteerd was als zonder dode pixels aankwam.
Nu heb ik deze tv zelf al een tijdje geleden ingeruild voor een Sony Bravia KDL-40W4500 maar ik kreeg nu een aanbod van Philips voor kosteloze vervanging van de oude Philips door een 32PFL5604, met daarbij de optie om tegen een eventuele bijbetaling een ander model te leveren. Aangezien mijn ouders ook graag een nieuwe tv willen en bereid zijn bij te leggen zit ik daarom nu te kijken naar een paar andere modellen die uiteraard wel van Philips moeten zijn, met name de 40PFL8664 en de 40PFL9704 springen er daarbij uit omdat mijn ouders graag een LED-tv willen.
Helaas kan ik over de 8664 betrekkelijk weinig vinden en in de winkel vond ik het tot nu toe ook moeilijk te vergelijken, daarnaast weet ik ook nog niet op wat voor bedrag ik moet rekenen om bij te betalen maar daar ga ik morgen over bellen.
Aangezien ik zelf meer into Sony ben vroeg ik mij af of iemand eventueel ervaringen heeft met de 8664 of de 9704 en het liefst ook kan vertellen of de lokaal dimbare LED's echt het geld waard zijn? En als iemand andere tips heeft qua modellen, ook al is het geen LED, hoor ik dat uiteraard ook graag.
Nu heb ik deze tv zelf al een tijdje geleden ingeruild voor een Sony Bravia KDL-40W4500 maar ik kreeg nu een aanbod van Philips voor kosteloze vervanging van de oude Philips door een 32PFL5604, met daarbij de optie om tegen een eventuele bijbetaling een ander model te leveren. Aangezien mijn ouders ook graag een nieuwe tv willen en bereid zijn bij te leggen zit ik daarom nu te kijken naar een paar andere modellen die uiteraard wel van Philips moeten zijn, met name de 40PFL8664 en de 40PFL9704 springen er daarbij uit omdat mijn ouders graag een LED-tv willen.
Helaas kan ik over de 8664 betrekkelijk weinig vinden en in de winkel vond ik het tot nu toe ook moeilijk te vergelijken, daarnaast weet ik ook nog niet op wat voor bedrag ik moet rekenen om bij te betalen maar daar ga ik morgen over bellen.
Aangezien ik zelf meer into Sony ben vroeg ik mij af of iemand eventueel ervaringen heeft met de 8664 of de 9704 en het liefst ook kan vertellen of de lokaal dimbare LED's echt het geld waard zijn? En als iemand andere tips heeft qua modellen, ook al is het geen LED, hoor ik dat uiteraard ook graag.
Thanks ja ik kan niet wachtenAnoniem: 323388 schreef op maandag 28 december 2009 @ 15:39:
Cruzer,
Kortom een aanrader!
Ja het geluid schijnt wel goed te zijn door BBE techniek.
En constateer je ook dat beeld en geluid niet samenlopen? Ik las dit namelijk en dat je dit lipsynchronisatie niet in de tv kan instellen? Maar bv mijn UPC mediabox kun je dit ook niet instellen. Wel op de PS3 en mijn Homecinema.
Ja net tv en video/foto's via het netwerk versturen lijkt mij idd ideal. Dit kan ik nu al middels via mijn PS3.
Misschien dat ik mij tv deze week nog krijg maar ik ga er toch vanuit ergens in januari 2010. Verkoper kon mij helaas niks zeggen alleen dat het een landelijk probleem is bij Philips.
Wellicht de zenders opnieuw installeren? Daarmee kwamen ze bij mij ook terug.Mr.Jappe schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:33:
Op de laatste firmware van de recente Philips modellen heb ik nog geen optie kunnen ontdekken om scherm beeld uit te zetten. (bijvoorbeeld tijdens MP3 of digitale kabel)
Als je video bestand afspeelt via netwerk kan je dan nog iets van beeld instellingen veranderen? (Niet via "options" oid, heb ik geprobeerd)
Iemand meer info? Of is er een mogelijkheid dit door te geven als feature requests?
Als je video bestand afspeelt via netwerk kan je dan nog iets van beeld instellingen veranderen? (Niet via "options" oid, heb ik geprobeerd)
Iemand meer info? Of is er een mogelijkheid dit door te geven als feature requests?
Sinds en paar dagen de 40PFL9704. Ik constateer verticale strepen in het beeld op regelmatige afstand.
Heeft iemand enkele ideen of suggesties ?
Heeft iemand enkele ideen of suggesties ?
Ik zou zeggen, lees het topic eens door, hier is ook al het een en ander over gezegd. Misschien kun je een foto maken van het probleem? Waarschijnlijk is dit de LED-backlight die je ziet. Een mogelijke oplossing is om het beeld goed af te stellen (niet te helder) waarmee de strepen wellicht een stuk minder zichtbaar zijn (of verdwijnen). Afhankelijk van hoe erg het is is het een eigenschap van het scherm die binnen de specificaties valt (volgens Philips) of waardoor je je scherm kunt omwisselen/retourneren (volgens sommige anderen).MCALoermans schreef op woensdag 30 december 2009 @ 07:56:
Sinds en paar dagen de 40PFL9704. Ik constateer verticale strepen in het beeld op regelmatige afstand.
Is er hier iemand met een 8404 (of deels gelijkwaardig zoals 7404 of 8694) en een UPC Philips HDTV mediabox zonder DVR? Ik heb er een vreemd probleem mee. De HD kanalen werken helemaal goed, maar de SD kanalen geven een zwart beeld, wel geluid. Als ik echter het menu van de mediabox in ga (ab knop "menu"), dan zie ik naast het blauwe menu ook rechtsboven het verkleinde TV beeld. Dus met het signaal is an sich niets mis, er gaat kennelijk iets fout met het doorgeven van een 576p signaal via HDMI naar mijn 32PFL8404...
Heb ook het een en ander al gelezen ook al voordat de TV kwam.... Je hoopt toch dat het net jou niet zou gebeurenAnoniem: 82384 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 10:18:
[...]
Ik zou zeggen, lees het topic eens door, hier is ook al het een en ander over gezegd. Misschien kun je een foto maken van het probleem? Waarschijnlijk is dit de LED-backlight die je ziet. Een mogelijke oplossing is om het beeld goed af te stellen (niet te helder) waarmee de strepen wellicht een stuk minder zichtbaar zijn (of verdwijnen). Afhankelijk van hoe erg het is is het een eigenschap van het scherm die binnen de specificaties valt (volgens Philips) of waardoor je je scherm kunt omwisselen/retourneren (volgens sommige anderen).
Volgen wat ik lees weet Philips dat de klacht bestaat, ook al contact met Philips gehad volgens hun is er helemaal niks bekent hierover. Dus daar begint het al mee....
Verschillende dingen ( settings ) heb ik dan ook al geprobeerd ....Niks helpt echt, wel heb ik een VN2C panel
Dus tot nu toe leverder Philips 40PFL9704 met het VN1B de VN2B en het VN2C panel.
Voorlopig zit ik dus hiermee ....
Reacties welkom
Wat zijn je settings dan nu? Ik heb een VN1B-model (het "Y" paneel volgens het service-menu) en ik heb geen last van verticale strepen. Mijn instellingen nog maar weer eensMCALoermans schreef op woensdag 30 december 2009 @ 13:14:
[...]
Verschillende dingen ( settings ) heb ik dan ook al geprobeerd ....Niks helpt echt, wel heb ik een VN2C panel
Contrast: 58 (62 voor blu-ray/HD)
Helderheid: 48 (50 voor blu-ray/HD)
Kleur: 48
Scherpte: 3
Ruisreductie: Uit
Gewenste tint: 127, 120, 127, 4, 8
PNM: Uit
Geavanceerde scherpte: Aan
Dynamisch contrast: Minimum
Dynamische achtergrondverlichting: Optimaal beeld
MPEG artefact-reductie: Aan
Kleurverbetering: Uit
Lichtsensor: Uit
Ik ben van plan om de Philips 42PFL3604 aan te schaffen, het is voor mijn slaapkamer en wil een zo groot mogelijk beeld.
Vandaag bij Mediamarkt geweest alleen volgens de verkoper worden deze televisies niet eens door Philips gemaakt en zo ook de kwaliteit hiervan. Kwa beeld vond ik het niet eens zo slecht.
De verkoper adviseerde mij een LG toestel, alleen ik vertrouw dat meestal niet, want voor zelfde geld heeft hij extra provisie op de LG.
Dus mijn vraag was klopt het verhaal van de verkoper?
Vandaag bij Mediamarkt geweest alleen volgens de verkoper worden deze televisies niet eens door Philips gemaakt en zo ook de kwaliteit hiervan. Kwa beeld vond ik het niet eens zo slecht.
De verkoper adviseerde mij een LG toestel, alleen ik vertrouw dat meestal niet, want voor zelfde geld heeft hij extra provisie op de LG.
Dus mijn vraag was klopt het verhaal van de verkoper?
Verkopers kan je niet 100% vertrouwen.
De marges op LG zijn vele malen hoger dan op een Philips! Daarnaast kan hij teveel voorraad hebben van die LG.
Philips is gewoon goed!! Beter dan LG, denk ik. Ooit is mij vertelt dat "oudere" Philips panelen (LCD) doorverkocht worden aan LG. LG maakt hier weer een modelletje van....
De marges op LG zijn vele malen hoger dan op een Philips! Daarnaast kan hij teveel voorraad hebben van die LG.
Philips is gewoon goed!! Beter dan LG, denk ik. Ooit is mij vertelt dat "oudere" Philips panelen (LCD) doorverkocht worden aan LG. LG maakt hier weer een modelletje van....
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
Tja Media Markt is een minder prettige zaak, zo simpel is het ik zou mijn tv er nooit kopen. Maar twijfel nu trouwens wel of ik er goed aan gedaan heb mijn tv te bestellen bij Ben van Dijk. Weten jullie of de 40pfl9704 weer zo te herstellen is dat het lijkt alsof je een nieuw toestel opstart. Ik heb zoals in een eerder comment mijn tv om laten ruilen vanwege een defecte pixel. Nu heb ik dan (voormoedelijk) een nieuwe tv die ik aan de zijkant niet uit kan zetten
en een kleine beschadiging aan de poot. Het onderdeel van de knoppen aan de zijkant wordt besteld de poot word niks mee gaan. Toch bekruipt het gevoel mij dat ik een reeds gebruikte tv heb gekregen. Is er een manier dit aan te tonen of heb ik gewoon pech ?. Ze hebben dan zogenaamd destijds een nieuwe besteld dat heeft een week of 3 geduurd maar wat gebeurd er dan bijv. met mijn ingeruilde tv ? wordt die gewoon weer opnieuw verkocht in de winkel of misschien wellicht als volledig nieuw toestel ?
Wie zegt me niet dat ze die drie weken gewoon even aanhouden totdat er een ander toestel terug komt en ze deze vrolijk in een doos proppen en naar mij toe sturen. Is er ergens door bijv. een serie nummer te achterhalen welke week mijn tv geproduceerd is ?
en een kleine beschadiging aan de poot. Het onderdeel van de knoppen aan de zijkant wordt besteld de poot word niks mee gaan. Toch bekruipt het gevoel mij dat ik een reeds gebruikte tv heb gekregen. Is er een manier dit aan te tonen of heb ik gewoon pech ?. Ze hebben dan zogenaamd destijds een nieuwe besteld dat heeft een week of 3 geduurd maar wat gebeurd er dan bijv. met mijn ingeruilde tv ? wordt die gewoon weer opnieuw verkocht in de winkel of misschien wellicht als volledig nieuw toestel ?
Wie zegt me niet dat ze die drie weken gewoon even aanhouden totdat er een ander toestel terug komt en ze deze vrolijk in een doos proppen en naar mij toe sturen. Is er ergens door bijv. een serie nummer te achterhalen welke week mijn tv geproduceerd is ?
[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 30-12-2009 19:51 ]
Wat je kan doen is als eerste 1 - 2 - 3 - 6 - 5 - 4 achter elkaar intypen op de afstandsbediening. Je krijgt dan onder andere het type te zien en ook wanneer de tv is geïnstalleerd. Dat zou dus de dag moeten zijn waarop jij hem kreeg.Remco123 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 19:42:
Toch bekruipt het gevoel mij dat ik een reeds gebruikte tv heb gekregen. Is er een manier dit aan te tonen of heb ik gewoon pech ?
Anders kan je nog 0 - 6 - 2 - 5 - 9 - 6 - I(nfo) indrukken. Ook wederom snel achter elkaar (dacht binnen drie seconden). In dat menu kan je de branduren van de tv vinden. Let wel dat het niet te strikt genomen mag worden, want zodra de tv wordt aangezet is het al één uur. Dus 65 minuten tv kijken staat dan al voor twee uur.
Maar mocht de tv hardwarematig gereset zijn dan zullen deze waarden wellicht op nul hebben gestaan toen je de tv kreeg en dan zie je in die menu's niets.
Anoniem: 337757
Hoe kun je service-menu bekijken???? gebruik je instellingen nu, zijn goed. Zie ook geen vert. strepen Vlgs de doos heb ik paneel VN1B]De heer Magic schreef op dinsdag 30 december 2009 @ 15:07:
Wat zijn je instellingen dan nu? Ik heb een VN1B-model (het "Y" paneel volgens het service-menu) en ik heb geen last van verticale strepen. Mijn instellingen nog maar weer eens:)
Contrast: 58 (62 voor Blu-ray/HD)
Helderheid: 48 (50 voor Blu-ray/HD)
[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 31-12-2009 01:11 ]
Voor de adviezen zou ik niet naar MediaMarkt gaan. Ik heb mijn tv er echter wel gekocht omdat ze een verzekering bieden die ook verzekert tegen kortsluiting, vochtschade, val, breuk, voetbal er tegenaan enz... dingen die bij een ander (of BCC of de Block, weet het niet zeker meer) uitdrukkelijk werden genoemd, maar dan omdat het apparaat daar dan NIET tegen verzekerd is. Voor ongeveer dezelfde prijs. Alleen gaan ze max tot 5 jaar ipv 6 bij 1 van die andere. En toen ik vroeg of er nog iets aan de prijs kon worden gedaan ging er zomaar 70 euro vanaf, daar waar 1 van die andere winkels begon over 5 euro (echt waar).Remco123 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 19:42:
Tja Media Markt is een minder prettige zaak, zo simpel is het ik zou mijn tv er nooit kopen. Maar twijfel nu trouwens wel of ik er goed aan gedaan heb mijn tv te bestellen bij Ben van Dijk. Weten jullie of de 40pfl9704 weer zo te herstellen is dat het lijkt alsof je een nieuw toestel opstart. Ik heb zoals in een eerder comment mijn tv om laten ruilen vanwege een defecte pixel. Nu heb ik dan (voormoedelijk) een nieuwe tv die ik aan de zijkant niet uit kan zetten
En MediaMarkt bezorgt ook nog eens in de avonduren.
Hallo deze settings zijn niet echt ideaal voor mij.... vind deze te donker voor Blu-ray en andere video bronnen...Mr Magic schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:07:
[...]
Wat zijn je settings dan nu? Ik heb een VN1B-model (het "Y" paneel volgens het service-menu) en ik heb geen last van verticale strepen. Mijn instellingen nog maar weer eens
Contrast: 58 (62 voor blu-ray/HD)
Helderheid: 48 (50 voor blu-ray/HD)
Waarbij de verticale strepen wel weg gaan is de dynamische achtergrond verlichting op UIT zetten.
Probeer maar eens bij een volledig zwart beeld het contrast en helderheid op 100 te zetten en probeer dan eens de dynamische achtergrond verlichting in zijn variaties te gebruiken. Alleen bij mij gaan de strepen weg als dit uit staat.
grtz m-Lo
Vreemd.. weet je zeker dat je lichtsensor uit staat?MCALoermans schreef op donderdag 31 december 2009 @ 07:51:
Hallo deze settings zijn niet echt ideaal voor mij.... vind deze te donker voor Blu-ray en andere video bronnen...
Ik heb de setting voor de helderheid verkregen door twee calibratie-DVD's te gebruiken (DVE en Monster ISF) en ik zie details goed in donkere scenes. Het contrast is meer een persoonlijke smaak, want bij calibratie-DVD's zeggen ze dat je het zo moet instellen dat er net geen blooming meer optreedt. Blooming is echter niet of nauwelijks te zien op LCD's, zelfs als je het contrast op 100 zet.
Ja heb de lichtsensor uit staan.Mr Magic schreef op donderdag 31 december 2009 @ 12:28:
[...]
Vreemd.. weet je zeker dat je lichtsensor uit staat?
Ik heb de setting voor de helderheid verkregen door twee calibratie-DVD's te gebruiken (DVE en Monster ISF) en ik zie details goed in donkere scenes. Het contrast is meer een persoonlijke smaak, want bij calibratie-DVD's zeggen ze dat je het zo moet instellen dat er net geen blooming meer optreedt. Blooming is echter niet of nauwelijks te zien op LCD's, zelfs als je het contrast op 100 zet.
grtz m-Lo
Ik vond het in het begin ook erg donker, maar vooral omdat ik gewend was aan een veel 'grijzer' scherm waar je allicht makkelijker detail waarneemt. Het is in die zin net zoals spellen waar je de gamma moet instellen. Het is best aanlokkelijk om dat gamma te hoog te zetten, zodat je meer detail in het donkergrijs ziet. Zo is het spel echter niet bedoeld en dit geldt volgens mij ook voor veel Blu-ray en andere media.Mr Magic schreef op donderdag 31 december 2009 @ 12:28:
Ik heb de setting voor de helderheid verkregen door twee calibratie-DVD's te gebruiken (DVE en Monster ISF) en ik zie details goed in donkere scenes.
Kan nog wel zijn dat de speler/media een verkeerd kleur/signaalformaat gebruikt waardoor zwart en wit aan beide kanten opgerekt worden en detail sowieso verdwijnt. Dat kun je dan echter niet meer terughalen met helderheid. Risico is hierop volgens mij ook niet zo erg groot, maar heeft te maken met het 'normale' TV bereik van 16-239 lichtwaarden (zodat eventuele over/undershoots niet geclipped worden) terwijl PCs normaal 0-255 gebruiken. Als deze twee door elkaar gebruikt worden krijg je dus mogelijk clipping of compression.
Gisteravond is mijn 52pfl9704 nog bezorgd, hebben we nog een film gekeken, alles prima.
Nou zette ik em vanmiddag aan, keken we even tv en viel ineens het beeld uit.
Wanneer ik de tv een keer aan en uit zette kreeg je wel het philips logo te zien, maar wanneer het daarna naar tv springt heb je alleen geluid.
Als ik schuin op het beeld kijk zie ik wel silhouetten, dus er is wel beeld, ik heb alleen het idee dat de backlighting dan uitgevallen is..
Heeft iemand hier ervaring mee? Dit ook gehad?
Nou zette ik em vanmiddag aan, keken we even tv en viel ineens het beeld uit.
Wanneer ik de tv een keer aan en uit zette kreeg je wel het philips logo te zien, maar wanneer het daarna naar tv springt heb je alleen geluid.
Als ik schuin op het beeld kijk zie ik wel silhouetten, dus er is wel beeld, ik heb alleen het idee dat de backlighting dan uitgevallen is..
Heeft iemand hier ervaring mee? Dit ook gehad?
De eerste 4 cijfers in het serienummer bevatten het jaar- & weeknummer van productie (bv. VN1C 0922 → week 22 van 2009).Remco123 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 19:42:
...
Is er ergens door bijv. een serie nummer te achterhalen welke week mijn tv geproduceerd is ?
Anoniem: 310209
Ik krijg 1 ste week maart nieuwe meubels en natuurlijk moet er oook een nieuwe tv komen.
kijkafstand 5 meter.
ik dacht koop de 9704 52 was er eigenlijk helemaal uit. maar door de vele verhalen over kijkhoek, toch een beetje huiverig geworden.
Twijfel nu dan ook tussen een 50 inch v serie pana (of zelfs de 2010 serie die begin maart moet komen )of de 9704 52.
Er wordt voornamelijk op tv gekeken en op gegamed ps 3. Was zelf eigenlijk beetje huiverig voor gamen op een plasma(gaat dit eigenlijk probleemloos / inbranden etc)
Nou ik hoop dat iemand advies kan geven.
ps iemand nog tips voor home cinema set?
kijkafstand 5 meter.
ik dacht koop de 9704 52 was er eigenlijk helemaal uit. maar door de vele verhalen over kijkhoek, toch een beetje huiverig geworden.
Twijfel nu dan ook tussen een 50 inch v serie pana (of zelfs de 2010 serie die begin maart moet komen )of de 9704 52.
Er wordt voornamelijk op tv gekeken en op gegamed ps 3. Was zelf eigenlijk beetje huiverig voor gamen op een plasma(gaat dit eigenlijk probleemloos / inbranden etc)
Nou ik hoop dat iemand advies kan geven.
ps iemand nog tips voor home cinema set?
Anoniem: 337884
Ik lees hier al een half jaar mee en ik kom veel handige informatie en tips tegen. Ben van plan om in februari de 42PFL9664 aan te schaffen. Ik was nog een tijdje aan het twijfelen om voor een Sony te gaan, maar het design, geluid, ambilight en goede reviews (her en der) van de 9664 hebben me over de streep getrokken.
Ben van plan om gewoon naar een speciaalzaak (BCC, Expert, It's) te gaan en de tv voor 1500 euro mee te krijgen. Wat ik zo op diverse sites heb gelezen moet dit lukken bij juist onderhandelen.
Heb nu nog een oude grote breedbeeld van Philips, zeker 10 jaar oud en die is aan vervanging toe (beeld is gekrompen).
Wel lees ik af en toe dat de tv last zou hebben van digitale artifacten, maar volgend mij heeft dat allemaal te maken met de juiste instellingen en randapparatuur. Ik kan me niet voorstellen dat dit (top)model van Philips hier last van heeft.
Ben van plan om gewoon naar een speciaalzaak (BCC, Expert, It's) te gaan en de tv voor 1500 euro mee te krijgen. Wat ik zo op diverse sites heb gelezen moet dit lukken bij juist onderhandelen.
Heb nu nog een oude grote breedbeeld van Philips, zeker 10 jaar oud en die is aan vervanging toe (beeld is gekrompen).
Wel lees ik af en toe dat de tv last zou hebben van digitale artifacten, maar volgend mij heeft dat allemaal te maken met de juiste instellingen en randapparatuur. Ik kan me niet voorstellen dat dit (top)model van Philips hier last van heeft.
Sinds vanavond werkt internetten op mijn 37PFL8694 niet meer. De TV heeft verbinding met het netwerk en staat "aangemeld" bij mijn router, maar wil het internet niet op. Net TV blijft hangen bij aanmelden.
Nu weet ik niet of het internetten via een speciale Philips server verloopt. Als dat zo is, zou deze er uit kunnen liggen.
Zijn er meer mensen waarbij Net TV niet werkt?
Nu weet ik niet of het internetten via een speciale Philips server verloopt. Als dat zo is, zou deze er uit kunnen liggen.
Zijn er meer mensen waarbij Net TV niet werkt?
Werkt hier prima. Alleen de youtube app doet het al een paar dagen niet meer...
42pfl8404 btw...
42pfl8404 btw...
[ Voor 16% gewijzigd door Animal_X op 02-01-2010 10:31 ]
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Komende week een super aanbieding bij de Mikro Electro,
Philips 47pfl9703 voor 1499,- !!
Aanbod is beperkt, stuk of 30 - 40 .
Philips 47pfl9703 voor 1499,- !!
De Philips PFLxx03-serie komt uit 2008-2009. Dus deze mededeling zou eigenlijk in [LCD TV] Philips de 2008 / 2009 modellen (deel 6) moeten staan en niet hier. Want "hier" gaat het dus om de PFLxx04-serie.BlowFish schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 15:22:
Komende week een super aanbieding bij de Mikro Electro,
Philips 47pfl9703 voor 1499,- !!![]()
Maar voor aanbiedingen en dergelijke hebben we [Aanbiedingen] LCD & Plasma TV's - Deel 5. Dus het beste is als je deze actie van Mikro in het laatste topic wat ik aankaartte zet
Recentelijk een 42pfl8404 gekocht. Heb echter een probleemp met de Natural Motion feature. Bij het afspelen van video bestanden lijkt deze feature zo nu en dan niet goed te werken. Het ene moment is het beeld erg soepel en een tijdje later bij het volgende shot toont hij de beelden weer erg schokkerig, alsof HDNM uit staat... Bij dvd's heb ik hier geen last van (blu ray moet ik nog halen, dus kan ik nog niet testen).
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Het is ongeacht of ik de interne of een externe media speler gebruik om de video bestanden mee af te spelen.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Het is ongeacht of ik de interne of een externe media speler gebruik om de video bestanden mee af te spelen.
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Ook nu in de avonduren werkt Net TV niet. Aangegeven wordt dat de Philips server niet kan worden gevonden.
Overdag is er geen probleem.
Het ligt niet aan mijn internetverbinding omdat mijn beide andere computers prima kunnen internetten via mijn router. Ook geeft de TV aan dat deze is verbonden met mijn netwerk.
Het probleem ligt dus bij Philips en ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die in de avonduren niet kunnen internetten met hun TV toestel.
Het euvel doet zich sinds 2 dagen voor. Daarvoor was nooit een probleem met Net TV.
Overdag is er geen probleem.
Het ligt niet aan mijn internetverbinding omdat mijn beide andere computers prima kunnen internetten via mijn router. Ook geeft de TV aan dat deze is verbonden met mijn netwerk.
Het probleem ligt dus bij Philips en ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die in de avonduren niet kunnen internetten met hun TV toestel.
Het euvel doet zich sinds 2 dagen voor. Daarvoor was nooit een probleem met Net TV.
De Philips server is inderdaad down:
Zie onderstaande link:
http://www.syndication.ph...tor/ecd/DPShortStatus.xml
Hieronder de status om 19.32.50 uur:
Bij ping staat een rood waarschuwings symbool.
Device Portal Status page 02-01-2010, 19:32.50
Click here for history
Test Result Time Message
Ping 0 Ping to 161.88.246.68 failed, so watchdog connection could be affected
ECD 6821 ECD Location: www.ecdinterface.philips.com
Rhapsody 13798 OK
vTuner search 482 Station ids for 3fm: 17867,42
IBM SP 144 Consumer 55701599 logged in.
EPG 949 EPG home
Download SRV 5819 FileSize 6198272
Server failcount 1. Watchdog switches to short poll interval.
Ik ga ervan uit dat het probleem bij Philips bekend is. De helpdesk wist vandaag van niets.
Gr.
Kees
Zie onderstaande link:
http://www.syndication.ph...tor/ecd/DPShortStatus.xml
Hieronder de status om 19.32.50 uur:
Bij ping staat een rood waarschuwings symbool.
Device Portal Status page 02-01-2010, 19:32.50
Click here for history
Test Result Time Message
Ping 0 Ping to 161.88.246.68 failed, so watchdog connection could be affected
ECD 6821 ECD Location: www.ecdinterface.philips.com
Rhapsody 13798 OK
vTuner search 482 Station ids for 3fm: 17867,42
IBM SP 144 Consumer 55701599 logged in.
EPG 949 EPG home
Download SRV 5819 FileSize 6198272
Server failcount 1. Watchdog switches to short poll interval.
Ik ga ervan uit dat het probleem bij Philips bekend is. De helpdesk wist vandaag van niets.
Gr.
Kees
Om 19.42 uur is de server weer in de lucht en inderdaad Net TV werkt ook weer.
Het blijft instabiel gelet op de noot onder de statusweergave:
Device Portal Status page 02-01-2010, 19:48.32
Click here for history
Test Result Time Message
Ping 115 161.88.246.68 is OK
ECD 5615 ECD Location: www.ecdinterface.philips.com
Rhapsody 15743 OK
vTuner search 361 Station ids for 3fm: 17867,42
IBM SP 197 Consumer 55701599 logged in.
EPG 2679 EPG home
Download SRV 2072 FileSize 6198272
Recovered before reaching critical limit.
Het blijft instabiel gelet op de noot onder de statusweergave:
Device Portal Status page 02-01-2010, 19:48.32
Click here for history
Test Result Time Message
Ping 115 161.88.246.68 is OK
ECD 5615 ECD Location: www.ecdinterface.philips.com
Rhapsody 15743 OK
vTuner search 361 Station ids for 3fm: 17867,42
IBM SP 197 Consumer 55701599 logged in.
EPG 2679 EPG home
Download SRV 2072 FileSize 6198272
Recovered before reaching critical limit.
En, nog 1 keer, om 20.17 uur ligt het er weer uit.
Zo gaat het al een paar dagen in de avond:
--------------------------------------------------------------------------------
Device Portal Status page 02-01-2010, 20:17.51
Click here for history
Test Result Time Message
Ping 111 161.88.246.68 is OK
ECD 4787 ECD Location: www.ecdinterface.philips.com
Rhapsody 23982 OK
vTuner search 386 Station ids for 3fm: 17867,42
IBM SP 124 Consumer 55701599 logged in.
EPG 20002 The operation has timed out
Download SRV 7130 FileSize 6198272
Server failcount 3. Exceeded maximum nr. of intermittent failures., Alerting: 065166...,062712...,061293...,065146..., Alerting: ton.br...,jarno....,werner...,wytze....,jan.sm...,hugo.p...,peter....,jurgen...,vijay....,ramakr...,christ..., Alerting: 061095...,062073..., Alerting: mark.t...,daan.v...
Even afwachten wat Philips gaat doen.
Zo gaat het al een paar dagen in de avond:
--------------------------------------------------------------------------------
Device Portal Status page 02-01-2010, 20:17.51
Click here for history
Test Result Time Message
Ping 111 161.88.246.68 is OK
ECD 4787 ECD Location: www.ecdinterface.philips.com
Rhapsody 23982 OK
vTuner search 386 Station ids for 3fm: 17867,42
IBM SP 124 Consumer 55701599 logged in.
EPG 20002 The operation has timed out
Download SRV 7130 FileSize 6198272
Server failcount 3. Exceeded maximum nr. of intermittent failures., Alerting: 065166...,062712...,061293...,065146..., Alerting: ton.br...,jarno....,werner...,wytze....,jan.sm...,hugo.p...,peter....,jurgen...,vijay....,ramakr...,christ..., Alerting: 061095...,062073..., Alerting: mark.t...,daan.v...
Even afwachten wat Philips gaat doen.
Heb ik ook last van. Lijkt wel of de beeldprocessor het niet altijd bij kan houden.Animal_X schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 18:22:
Recentelijk een 42pfl8404 gekocht. Heb echter een probleemp met de Natural Motion feature. Bij het afspelen van video bestanden lijkt deze feature zo nu en dan niet goed te werken. Het ene moment is het beeld erg soepel en een tijdje later bij het volgende shot toont hij de beelden weer erg schokkerig, alsof HDNM uit staat... Bij dvd's heb ik hier geen last van (blu ray moet ik nog halen, dus kan ik nog niet testen).
Hmm.. Welk type? Wanneer gekocht? Draai je de laatste firmware?MP3-Junky schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 22:35:
[...]
Heb ik ook last van. Lijkt wel of de beeldprocessor het niet altijd bij kan houden.
Beste Cjboer,
Gebruik ik het vervolg de

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 03-01-2010 08:11 ]
In mijn ervaring is dit effect meestal te zien als de beeldfrequentie van het bronmateriaal niet goed overeenkomt met wat naar de TV gestuurd wordt (of de TV weergeeft). Afhankelijk van de combinatie geeft dit bijvoorbeeld een regelmatig 'tikje' per seconde, of krijg je inderdaad dat de NM het een tijdje wel doet en dan weer even niet.MP3-Junky schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 22:35:
Heb ik ook last van. Lijkt wel of de beeldprocessor het niet altijd bij kan houden.
Controleer dus je bronmateriaal (niet alleen de framerate die daarin gespecificeerd is, maar ook of dat wel klopt met de beelden, en ook of er geen framedrops in zitten en je speler voldoende processing kracht heeft om alle beelden af te spelen zonder droppen), en waarop de TV (of je videokaart als je het via de PC doet bijvoorbeeld) is ingesteld.
Ik zat zelf ook al aan zoiets te denken aangezien dvd/TV geen problemen geeft. Zal de videobestanden even bij langs lopen.Anoniem: 82384 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 11:54:
[...]
In mijn ervaring is dit effect meestal te zien als de beeldfrequentie van het bronmateriaal niet goed overeenkomt met wat naar de TV gestuurd wordt (of de TV weergeeft). Afhankelijk van de combinatie geeft dit bijvoorbeeld een regelmatig 'tikje' per seconde, of krijg je inderdaad dat de NM het een tijdje wel doet en dan weer even niet.
Controleer dus je bronmateriaal (niet alleen de framerate die daarin gespecificeerd is, maar ook of dat wel klopt met de beelden, en ook of er geen framedrops in zitten en je speler voldoende processing kracht heeft om alle beelden af te spelen zonder droppen), en waarop de TV (of je videokaart als je het via de PC doet bijvoorbeeld) is ingesteld.
Iets algemener vraagje:
Mijn woonkamer is erg licht. De volledige (naar het zuiden gerichte) voorwand is van vloer tot plafond van glas over een afstand van 7 meter. Hiernaast zit er aan de zijkant ook nog een lang raam in. Waar ik de TV ook plaats, er zal altijd gedurende de dag een aantal uren zonlicht op de TV staan.
Iemand een idee of dit schadelijk voor de TV kan zijn? Is het niet zo dat glas het UV licht er al uit filtert? Is alleen warmte nog een issue dan?
[ Voor 49% gewijzigd door Animal_X op 03-01-2010 12:16 ]
Anoniem: 289736
Heeft iemand ervaringen met de Philips 32PFL9604H in combinatie met de xbox 360? Of reviews kunnen vinden daarover?
Ik lette namelijk eerst nooit op dingen zoals input lag enzovoort. Maar toen ik de reviews op hdtvtest.co.uk las zag ik dat sommige tv's hier echt mee te kampen hebben. Hier ben ik wel even van geschrokken
Moet ik daar bij de Philips 32PFL9604H bang voor zijn?
En ik heb gehoord dat als je 4:3 beelden wilt bekijken dat de tv blijft inzoomen op het midden wat erg irritant is en wat niet uitgeschakeld kan worden?
Ik lette namelijk eerst nooit op dingen zoals input lag enzovoort. Maar toen ik de reviews op hdtvtest.co.uk las zag ik dat sommige tv's hier echt mee te kampen hebben. Hier ben ik wel even van geschrokken
En ik heb gehoord dat als je 4:3 beelden wilt bekijken dat de tv blijft inzoomen op het midden wat erg irritant is en wat niet uitgeschakeld kan worden?
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 289736 op 03-01-2010 12:50 ]
Ik neem aan dat er bij de 9xxx serie, net als bij de 8xxx serie ook een 'game stand' is, waarbij je dingen als natural motion en andere image processing features in een keer uitzet, en daardoor minder lag hebt en dus prima kunt gamen.
Die is er inderdaadAnimal_X schreef op zondag 03 januari 2010 @ 12:49:
Ik neem aan dat er bij de 9xxx serie, net als bij de 8xxx serie ook een 'game stand' is, waarbij je dingen als natural motion en andere image processing features in een keer uitzet, en daardoor minder lag hebt en dus prima kunt gamen.
Update kijkhoek en ghosting probleem 52PFL9704
30 December is mijn paneel vervangen door een, ik moet zeggen zeer deskundige, meneer van e-care.
Al na 20 seconden kijken gaf hij aan dat de kijkhoek totaal niet acceptabel is en er een roze/paarse gloed over het scherm te zien is als je ca. 20-30 graden vanuit het midden kijk. Tevens is er inderdaad een grote mate van bewegingsONscherpte is en gaf hij dat het lcd paneel, absoluut geen 1 ms is. Daarvoor is/was er te veel ghosting te zien.
Dit heeft hij nog getest met een freeware progje (pixel presistence analyzer) waarmee je op 60hz een aantal blokken in diverse kleuren over het scherm kan laten 'pannen' en daar kwam de aap wel heel duidelijk uit de mouw. Waar de blokjes in principe met duidelijke contrasten/contouren over het scherm moet bewegen zag je heel duidelijk aan zowel de voor- als achterkant van de blokjes bewegingsonscherpte. Je kan die blokjes dan ook nog in snelheid aanpassen en pas bij een zeer lage snelheid werd de bewegingsonscherpte iets minder.
Ze zien er zo uit bij horizontale verplaatsing:

Het is een beetje overdreven, maar geeft een idee hoe je het moet zien.
Het hele paneel inclusief het achterliggende led paneel is vervangen. Het is een compleet geheel van ongeveer 5 cm breed.
En dan nu het resultaat: Het heeft helemaal niets geholpen. Hoewel ik nu nog maar 1 dode (sub)pixel heb is de kijkhoek nog net zo belabberd en is ook de ghosting/smearing niet minder geworden.
30 December is mijn paneel vervangen door een, ik moet zeggen zeer deskundige, meneer van e-care.
Al na 20 seconden kijken gaf hij aan dat de kijkhoek totaal niet acceptabel is en er een roze/paarse gloed over het scherm te zien is als je ca. 20-30 graden vanuit het midden kijk. Tevens is er inderdaad een grote mate van bewegingsONscherpte is en gaf hij dat het lcd paneel, absoluut geen 1 ms is. Daarvoor is/was er te veel ghosting te zien.
Dit heeft hij nog getest met een freeware progje (pixel presistence analyzer) waarmee je op 60hz een aantal blokken in diverse kleuren over het scherm kan laten 'pannen' en daar kwam de aap wel heel duidelijk uit de mouw. Waar de blokjes in principe met duidelijke contrasten/contouren over het scherm moet bewegen zag je heel duidelijk aan zowel de voor- als achterkant van de blokjes bewegingsonscherpte. Je kan die blokjes dan ook nog in snelheid aanpassen en pas bij een zeer lage snelheid werd de bewegingsonscherpte iets minder.
Ze zien er zo uit bij horizontale verplaatsing:

Het is een beetje overdreven, maar geeft een idee hoe je het moet zien.
Het hele paneel inclusief het achterliggende led paneel is vervangen. Het is een compleet geheel van ongeveer 5 cm breed.
En dan nu het resultaat: Het heeft helemaal niets geholpen. Hoewel ik nu nog maar 1 dode (sub)pixel heb is de kijkhoek nog net zo belabberd en is ook de ghosting/smearing niet minder geworden.
[ Voor 11% gewijzigd door bulsing op 03-01-2010 16:10 . Reden: 3 andere pics erbij gedaan ]
Vandaag onderstaand probleem bij Philips aangemeld via e-mail:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Bij het afspelen van .MKV bestanden vanaf mijn onlangs aangeschafte Apple Mac Mini die ik heb aangesloten met een DVI naar HDMI adapter op mijn 52PFL9704 ervaar ik tot mijn teleurstelling dat het beeld blijft schokken. Ik heb verschillende mediaplayers, HDMI ingangen (HDMI side en HDMI 2) en 2 verschillende HDMI kabels geprobeerd (1 dure goldplated versie en de standaard HDMI/kabel die bij de Humax 5050C wordt meegeleverd), maar het probleem blijft optreden. Om uit te sluiten of het probleem wordt veroorzaakt door de mac mini heb ik deze aangesloten op de Samsung LED uit de 8000 serie van mijn broer. Tot mijn verbazing worden ze dan wel vloeiend afgespeeld. Mijn TV beschikt over de meest recente firmware en ook het uitschakelen van de meest geavanceerde opties lossen het probleem niet op. Hoe kan ik dit probleem verhelpen?
Ik heb eerder al contact gehad via de Philips chat over het groene scherm dat ik regelmatig krijg bij het inschakelen van de TV bij gebruik van een Humax 5050C. Dit zou opgelost worden in de nieuwe firmware. Als het probleem met het groene scherm niet opgelost zou kunnen worden dan kan ik daar nog wel mee leven, maar als het probleem met afspelen van .MKV files niet verholpen wordt is dat erg groot probleem voor mij.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat het afspelen van HD content zoals .MKV afgespeeld via een Mac Mini problemen zou kunnen geven. Vermoedelijk ondervind ik detzelfde probleem bij gebruik van bijvoorbeeld een Popcorn Hour A110 of C-200 of denken jullie hier anders over? Ik ben in ieder geval erg teleurgesteld
, want het is verder een prachtige TV waar ik erg tevreden over was.
LET OP:
Oeps.... gisterenavond alles nog een goed bekeken en toen bleek de beeldscherminstelling van de mac mini opeens ingesteld op 1080P 24 Hertz. Ik heb het aangepast naar 1080P 60 Hertz en het schokken is voor 98% opgelost. Gelukkig maar, iets te snel een mail naar Philips gestuurd. Ik zal het ze laten weten.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Bij het afspelen van .MKV bestanden vanaf mijn onlangs aangeschafte Apple Mac Mini die ik heb aangesloten met een DVI naar HDMI adapter op mijn 52PFL9704 ervaar ik tot mijn teleurstelling dat het beeld blijft schokken. Ik heb verschillende mediaplayers, HDMI ingangen (HDMI side en HDMI 2) en 2 verschillende HDMI kabels geprobeerd (1 dure goldplated versie en de standaard HDMI/kabel die bij de Humax 5050C wordt meegeleverd), maar het probleem blijft optreden. Om uit te sluiten of het probleem wordt veroorzaakt door de mac mini heb ik deze aangesloten op de Samsung LED uit de 8000 serie van mijn broer. Tot mijn verbazing worden ze dan wel vloeiend afgespeeld. Mijn TV beschikt over de meest recente firmware en ook het uitschakelen van de meest geavanceerde opties lossen het probleem niet op. Hoe kan ik dit probleem verhelpen?
Ik heb eerder al contact gehad via de Philips chat over het groene scherm dat ik regelmatig krijg bij het inschakelen van de TV bij gebruik van een Humax 5050C. Dit zou opgelost worden in de nieuwe firmware. Als het probleem met het groene scherm niet opgelost zou kunnen worden dan kan ik daar nog wel mee leven, maar als het probleem met afspelen van .MKV files niet verholpen wordt is dat erg groot probleem voor mij.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat het afspelen van HD content zoals .MKV afgespeeld via een Mac Mini problemen zou kunnen geven. Vermoedelijk ondervind ik detzelfde probleem bij gebruik van bijvoorbeeld een Popcorn Hour A110 of C-200 of denken jullie hier anders over? Ik ben in ieder geval erg teleurgesteld
LET OP:
Oeps.... gisterenavond alles nog een goed bekeken en toen bleek de beeldscherminstelling van de mac mini opeens ingesteld op 1080P 24 Hertz. Ik heb het aangepast naar 1080P 60 Hertz en het schokken is voor 98% opgelost. Gelukkig maar, iets te snel een mail naar Philips gestuurd. Ik zal het ze laten weten.
[ Voor 6% gewijzigd door Boontjes op 04-01-2010 07:16 ]
Ik heb een Asrock ION 330HT via HDMI aan mijn Philips 47PFL9664 hangen. De enige manier om schokloos te spelen was Perfect Natural Motion uit zetten. Hierdoor staat 200Hz CLear LCD overigens ook uit.Boontjes schreef op zondag 03 januari 2010 @ 20:04:
Vandaag onderstaand probleem bij Philips aangemeld via e-mail: [..]het beeld blijft schokken[...]
Ik heb de PC-modus op uit staan, want dan past de TV nog wel verscherping etc. toe, zo te zien. Met PC-modus aan ziet het er wat softer uit.
Heb net gebeld met Philips cusumer care over de problemen na de paneelwissel met de roze/paarse gloed en daarmee verbandhoudende kijkhoek: Het inmiddels een onderkend probleem en moeten alle meldingen die hiermee te maken hebben 'doorgezet' worden naar een bepaalde afdeling.
Philips is dus wel degelijk op hoogste van het probleem en is haastig op zoek naar een oplossing. Jammer genoeg kon de dame met niet vertellen of dit d.m.v. een firmware update opgelost gaat worden. Ik schat zelf in dat de snelheid (te zien als ghosting/smearing wat er mee te maken heeft) de kijkhoek en kleur problemen niet door een firmware opgelost zullen worden.
Na wat verder gevraagd te hebben naar de leveringsproblemen en de bekende problemen gaf ze zoals te verwachten was 'hier kan ik geen antwoord op geven' en kreeg ik het vermoeden dat het e.e.a wel aan elkaar te linken is. Je zou hier misschien uit op kunnen maken dat het probleem wellicht groter is dan voorzien en dat daarom de productie stil gelegd is. Maar dit is dan ook maar grof speculere van mij en heeft het er misschien wel helemaal niets mee te maken.
Iemand die hier meer (inside) info over heeft ?
Philips is dus wel degelijk op hoogste van het probleem en is haastig op zoek naar een oplossing. Jammer genoeg kon de dame met niet vertellen of dit d.m.v. een firmware update opgelost gaat worden. Ik schat zelf in dat de snelheid (te zien als ghosting/smearing wat er mee te maken heeft) de kijkhoek en kleur problemen niet door een firmware opgelost zullen worden.
Na wat verder gevraagd te hebben naar de leveringsproblemen en de bekende problemen gaf ze zoals te verwachten was 'hier kan ik geen antwoord op geven' en kreeg ik het vermoeden dat het e.e.a wel aan elkaar te linken is. Je zou hier misschien uit op kunnen maken dat het probleem wellicht groter is dan voorzien en dat daarom de productie stil gelegd is. Maar dit is dan ook maar grof speculere van mij en heeft het er misschien wel helemaal niets mee te maken.
Iemand die hier meer (inside) info over heeft ?
Iemand enig idee of er dit jaar 2010 nog nieuwe modellen uit komen?
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117
Weet wel dat voor het meeste HD materiaal 24Hz (of 23.976) de juiste frequentie is. Er zijn wel filmpjes met 29.97 Hz, maar dat zijn meestal demo-filmpjes van diverse TV/monitor fabrikanten. Als je met NM aan op 24Hz wel, en 60Hz geen schokkend beeld hebt dan zullen deze filmpjes misschien inderdaad 29.97 Hz zijn.Boontjes schreef op zondag 03 januari 2010 @ 20:04:
LET OP:
Als je materiaal 24Hz is, en het afspelen op 24Hz toch niet goed werkt, kan het zijn dat de MAC gewoon de 24Hz niet goed ondersteunt. Ik heb dat zelf ook gehad met een (weliswaar Windows) PC die wel op 24Hz ingesteld kon worden, maar dit toch niet helemaal goed deed, waardoor ook NM problemen ontstonden. Dit lag uiteindelijk duidelijk aan de PC en is opgelost door een goede dedicated mediaspeler te gebruiken.
Wat heb ik nou aan dat DLNA precies? Kan ik dan via de ingebouwde WiFi ook gewoon .mkvtjes afspelen enzo?
Is het mogelijk om op mijn 47PFL9664 te zien hoe het scherm staat ingesteld? Dus resolutie en frequentie? Is daar wellicht een sneaky servicecode voor?
Ik heb al veel "halve" antwoorden gevonden via google maar nog niet echt iets bevredigends.
Ik wil graag een DVD van USB-stick kijken op nieuwe Philips TV.
Het copieren van de dvd naar USB-stick is geen probleem, ik zet de *.IFO / *.VOB / *.BUP bestanden, zeg maar de standaard DVD bestanden, over.
En het grootse probleem is dat ik nu geen subtitels meer kan instellen….
Wat kan ik doen???
Groet, John.
Ik wil graag een DVD van USB-stick kijken op nieuwe Philips TV.
Het copieren van de dvd naar USB-stick is geen probleem, ik zet de *.IFO / *.VOB / *.BUP bestanden, zeg maar de standaard DVD bestanden, over.
En het grootse probleem is dat ik nu geen subtitels meer kan instellen….
Wat kan ik doen???
Groet, John.
Jammer dat je het typenummer niet noemt, dat had wat kunnen helpen.
Staat er in de handleiding ergens dat 'ie DVD's ondersteund?
Mijn TV, een 37FPL9703 (dus type 'vorig jaar'), ondersteund dus wel mpeg2 (wat voor een DVD gebruikt wordt), maar geen complete DVD structuur (menu, subs en zo). Dus ik kan wel een VOB bestand afspelen, maar niet de ondertiteling instellen. Waarschijnlijk is bij jou hetzelfde aan de hand - check de handleiding of 'ie DVD's moet kunnen afspelen.
Oplossing: een mediaplayer zoals er tientallen zijn.
Staat er in de handleiding ergens dat 'ie DVD's ondersteund?
Mijn TV, een 37FPL9703 (dus type 'vorig jaar'), ondersteund dus wel mpeg2 (wat voor een DVD gebruikt wordt), maar geen complete DVD structuur (menu, subs en zo). Dus ik kan wel een VOB bestand afspelen, maar niet de ondertiteling instellen. Waarschijnlijk is bij jou hetzelfde aan de hand - check de handleiding of 'ie DVD's moet kunnen afspelen.
Oplossing: een mediaplayer zoals er tientallen zijn.
Anoniem: 332283
Heren,
Ben in het trotse bezit van een 8664.
Alles werkt bijna perfect (netTV traag en EPG ook redelijk traag) maar goed toch nog 2 vraagjes.
DLNA werkt,kan JPEG en MP3 afspelen vanaf PC via router.
Ik gebruik PS3MS voort het streamen van films en deed dit via mijn PS3 aangesloten via HDMI.
Mijn hoop was om nu te streamen rechtsreeks op mijn TV via DLNA maar dit werkt niet.
Krijg constant geen ondersteuning van bestands type.
PS3MS ziet keurig mijn TV met mooi Philips icoontje.
Ik weet dat de Philips niet alle bestands type herkent maar ik decodeer op mijn PC en niet op de TV.
Jammer kan nu geen DVD/HD content etcetera kan streamen.
Moet ik weer overstappen om via mijn PS3 bestanden te streamen???
De nieuwste software heet 000.026.066.000
Als ik op mijn TV ga kijken heet de laatste software 05481-0.26.66.0.
Moet ik nu updaten of niet.
Alles werkt bijna perfect (netTV traag en EPG ook redelijk traag) maar goed toch nog 2 vraagjes.
Ik gebruik PS3MS voort het streamen van films en deed dit via mijn PS3 aangesloten via HDMI.
Mijn hoop was om nu te streamen rechtsreeks op mijn TV via DLNA maar dit werkt niet.
Ik weet dat de Philips niet alle bestands type herkent maar ik decodeer op mijn PC en niet op de TV.
Net TV ligt er inderdaad 's avonds vaak uit, zie hieronder de mail van Philips op mijn vraag hierover:
PHILIPS
Geachte heer Boer,
U heeft ons gevraagd of het klopt dat Net TV regelmatig 's avonds niet te gebruiken is.
Wij wijn op de hoogte van dit probleem. Wij zijn hard aan het werk om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen.
Onze excusses voor het ongemak!
We hopen uw vraag hiermee naar tevredenheid beantwoord te hebben. Mocht u verder nog vragen of opmerkingen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen onder vermelding van het volgende referentienummer: 50-508041674
Wij zijn bereikbaar op het gratis nummer: 0800-0230076 van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur.
Met vriendelijke groet,
Linde Bosboom
Philips Nederland
PHILIPS
Geachte heer Boer,
U heeft ons gevraagd of het klopt dat Net TV regelmatig 's avonds niet te gebruiken is.
Wij wijn op de hoogte van dit probleem. Wij zijn hard aan het werk om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen.
Onze excusses voor het ongemak!
We hopen uw vraag hiermee naar tevredenheid beantwoord te hebben. Mocht u verder nog vragen of opmerkingen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen onder vermelding van het volgende referentienummer: 50-508041674
Wij zijn bereikbaar op het gratis nummer: 0800-0230076 van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur.
Met vriendelijke groet,
Linde Bosboom
Philips Nederland
Interessant, ik krijg binnenkort mijn 37pfl8684 en wil ook via PS3MS, bv mkv streamen via mijn pc rechtstreeks naar de tv.Anoniem: 332283 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 18:13:
Heren,
Als jij nu gewoon via de Windows Media Player streamt bv avi/mpeg werkt dit dan wel?
Ik hoop dat het werkt gewoon via PS3MS rechtsstreeks naar de TV.
Beetje offtopic: zit er aan te denken om ook een Asrock ION aan te schaffen. Wil er ook beetje mee internetten en Youtube kijken etc. hoe is dan het beeld? Is het een beetje scherp enzo?beschuit schreef op zondag 03 januari 2010 @ 22:35:
[...]
Ik heb een Asrock ION 330HT via HDMI aan mijn Philips 47PFL9664 hangen. De enige manier om schokloos te spelen was Perfect Natural Motion uit zetten. Hierdoor staat 200Hz CLear LCD overigens ook uit.
Ik heb de PC-modus op uit staan, want dan past de TV nog wel verscherping etc. toe, zo te zien. Met PC-modus aan ziet het er wat softer uit.
Anoniem: 332283
Ik zal Windows Media Player eens gaan gebruiken maar vrees het ergste, doordat de TV zegt dat hij deze formaten niet herkend.Cruzer schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:10:
[...]
Interessant, ik krijg binnenkort mijn 37pfl8684 en wil ook via PS3MS, bv mkv streamen via mijn pc rechtstreeks naar de tv.
Als jij nu gewoon via de Windows Media Player streamt bv avi/mpeg werkt dit dan wel?
Ik hoop dat het werkt gewoon via PS3MS rechtsstreeks naar de TV.
Avi (divx) zullen wel werken, deze doen het ook via PS3MS
Beeld is uitstekend (1920x1080), en zeker als de TV op PC-modus aan staat. Ik heb hem dus niet met VGA, maar met HDMI aangesloten. Maar voor films kijken zet ik hem op PC-modus uit, dan is de film wat scherper etc.Yihaaa schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:44:
[...]Beetje offtopic: zit er aan te denken om ook een Asrock ION aan te schaffen. Wil er ook beetje mee internetten en Youtube kijken etc. hoe is dan het beeld? Is het een beetje scherp enzo?
Hallo allemaal,Anoniem: 289736 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 12:25:
Heeft iemand ervaringen met de Philips 32PFL9604H in combinatie met de xbox 360? Of reviews kunnen vinden daarover?
Ik lette namelijk eerst nooit op dingen zoals input lag enzovoort. Maar toen ik de reviews op hdtvtest.co.uk las zag ik dat sommige tv's hier echt mee te kampen hebben. Hier ben ik wel even van geschrokken![]()
ik zit hier met een vergelijkbare vraag!
Heeft iemand met technische achtergrond hier een bruikbaar antwoord bij?
Zelf zou ik graag een 37PFL9604H willen, maar dan moet de input lag wel laag wezen...
@Hupegel: Volgens de reacties die ik kreeg zou er een game mode op moeten zitten, die de input lag zou moeten verminderen tot het minimum...
Die firmware upgrades, gebeurt dat nu automatisch via de ingebouwde WiFi? Of moet je dat iedere keer doen met een USB stick? En de firmware die op de Philips site staat is de nieuwste neem ik aan? Hoe weet je trouwens welke versie je zelf hebt...
Nog een vraag: Hoe lang is de 32PFL9604H nog te koop? Zit er misschien een prijsverlaging aan te komen zo eind februari?
Dan wil ik hem namelijk graag hebben omdat Battlefield Bad Company 2 dan uit komt
Die firmware upgrades, gebeurt dat nu automatisch via de ingebouwde WiFi? Of moet je dat iedere keer doen met een USB stick? En de firmware die op de Philips site staat is de nieuwste neem ik aan? Hoe weet je trouwens welke versie je zelf hebt...
Nog een vraag: Hoe lang is de 32PFL9604H nog te koop? Zit er misschien een prijsverlaging aan te komen zo eind februari?
Dan wil ik hem namelijk graag hebben omdat Battlefield Bad Company 2 dan uit komt
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 289736 op 05-01-2010 19:21 ]
Zoals te lezen was in Het feedbacktopic van LCD is er besloten om van het idee van één groot verzameltopic af te stappen. In plaats daarvan is er voor gekozen om te gaan voor enkele kleinere topics. Bij Philips zijn dit drie topics geworden:
Voor alle vragen betreffende een tv in een specifieke serie is er dus nu een apart topic voor. Wat crossposten kan natuulijk altijd. Zo mag je bijvoorbeeld best in het 9000 serie topic vragen wat nu hét voordeel is ten opzichte van de 8000 serie. Maar probeer het wel in toom te houden.
Dus veel post plezier in de drie nieuwe topics
- [LCD TV] Philips de 3000 & 5000 Serie 2009-2010
- [LCD TV] Philips de 7000 & 8000 Serie 2009-2010
- [LCD TV] Philips de 9000 & Essence Serie 2009-2010
Voor alle vragen betreffende een tv in een specifieke serie is er dus nu een apart topic voor. Wat crossposten kan natuulijk altijd. Zo mag je bijvoorbeeld best in het 9000 serie topic vragen wat nu hét voordeel is ten opzichte van de 8000 serie. Maar probeer het wel in toom te houden.
Dus veel post plezier in de drie nieuwe topics
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit is het Philips de 2009 / 2010 modellen ervaringen-topic en NIET het Philips Levertijden topic. Dus graag geen oneliners met levertijden of dat je tv nog steeds niet binnen is. Hoe vervelend die dingen ook zijn, dit is niet het topic hiervoor.
Dit is het Philips de 2009 / 2010 modellen ervaringen-topic en NIET het Philips Levertijden topic. Dus graag geen oneliners met levertijden of dat je tv nog steeds niet binnen is. Hoe vervelend die dingen ook zijn, dit is niet het topic hiervoor.