Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickV.
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-10-2022
Iemand ervaringen met het verschil tussen de 42pfl7404 en 42pfl5404?

Is namelijk 130 euro duurder (fors verschil) en vraag me af of het echt nodig is. Wordt vooral gebruikt voor films (en daarnaast een beetje PS3) en nog minder reguliere TV.

Setup is i.c.m. marantz NR1501 receiver en 5.1 HKTS 11 satteliet systeem en een PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winner_848
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is om de klep achterop de tv (9704) waar philips op staat eraf te halen om bv de scart kabels erachter te kunnen doen zonder het risco te lopen dat er iets afbreekt van die klep? Men zegt dat de klep niet verwijderd hoort te worden maar wie weet kan dit toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadylog
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:01
Hallo allemaal, ik ben een arme student met een kleine studentenkamer en mij spreekt de Philips 37PFL5604H aan.
De feature die ik het meest lief heb zal waarschijnlijk 24p zijn. Zodat mijn ASROCK Ion 330 lekker op filmframerate zijn werk doet :)
Nu heb ik me heel erg veel ingelezen en vooral gekeken of ik de 100hz functie zou willen. Ik kijk namelijk erg veel hd films en heb 'gehoord' dat films kijken in 100hz een rare 'homevideo-achige' ervaring is. Ik weet dat met voetbalwedstrijden 100hz welkom is maar dat kijk ik sowieso al niet. Is het dan waard om 200 euro neer te leggen?
Verder heb ik een logitech z-5500 en geen aparte reciever. Ik vraag me dan ook af of ik last zou krijgen van vertraging met dit budget model aangezien deze geen 100hz heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 16:19

xon

Staat het type panel (zoals hierboven besproken voor de 9704) eigenlijk zichtbaar (achterop) de TV ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02 22:53
Bij de TV is geen router aanwezig, wel een computer met Wifi. Is het mogelijk om Net TV aan te sluiten op de computer d.m.v. Lan en dan de internet verbinding delen? Als ik dit probeer geeft de computer aan dat er een IP conflict is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:35
Weet iemand trouwens hoe je normaal analoge zenders instelt? Ik word er helemaal gek van, hij vind NL1/2/3 en daarna komt ie alleen nog maar met gecodeerde zenders. Van de handleiding zelf word ik ook niet heel veel wijzer. Iemand een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134820

tiswat schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:39:
Weet iemand trouwens hoe je normaal analoge zenders instelt? Ik word er helemaal gek van, hij vind NL1/2/3 en daarna komt ie alleen nog maar met gecodeerde zenders. Van de handleiding zelf word ik ook niet heel veel wijzer. Iemand een idee? :)
Het lijkt erop dat de TV het DVB-T antennesignaal scant. Buiten NL 123 en een regionale zender is dan niets vrij te ontvangen. Wil je de andere zenders ontvangen is een kaart + abonnment van KPN nodig. Bij het aansluiten van een analoog kabelsignaal worden bij mij alle zenders gevonden (UPC gebied)
Pierre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Anoniem: 134820 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 22:41:
[...]

Het lijkt erop dat de TV het DVB-T antennesignaal scant. Buiten NL 123 en een regionale zender is dan niets vrij te ontvangen. Wil je de andere zenders ontvangen is een kaart + abonnment van KPN nodig. Bij het aansluiten van een analoog kabelsignaal worden bij mij alle zenders gevonden (UPC gebied)
Pierre
Wow serieus? Ja ik ontvang 1/2/3 en omroep Brabant. Lekker dan dat ik perse een abonnement nodig heb. Er wordt toch betaald voor kabel.
8)7

Gaat trouwens over een 42PFL9703

[ Voor 3% gewijzigd door tiswat op 08-12-2009 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robber57
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02-2021
pascalbulsing schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 09:15:
Als je budget € 1900 ....
.....de kijkhoek problemen die bekend zijn. Het is niet per definitie zo dat alle schermen het hebben maar het is wel aanwezig (inclusief mijn 9704).

Succes met je keuze èn aankoop.
Bedankt voor je antwoord!.
Ja ik weet het, de ledpro is idd maar een paar honderd meer maar mijn budget van 1900 was origineel al 1500 en dat heb ik al "opgerekt" tot 1900 en de rek is er dan ook nu wel uit, meer kan gewoon niet.
Ik denk ook dat als ik ga toegeven aan dat idee ik eindig met die pnasonic plasma van 2,5 meter van 80.000 eu :+

Maar; het word nog lastiger want ik ben vandaag gaan kijken naar een 47PFL9664H, mooi ding en idd zeer fraai beeld maar wat ik daarna ontdekte stemt me erg down om niet te zeggen boos want ik kan niet begrijpen dat een ontwerper bij Philips kennelijk te stom is om te peopen want diegene heeft ooit besloten dat deze tv's (de 9664 serie) wel zonder aansluitingen aan de zijkant kunnen.
Het enigste wat ik kon ontdekken was een zeer eenzaam en zielig usb poortje aan de zijkant en meer niet, geen hdmi, geen koptelefoon(!) helemaal niets,nix,noppes,nada.

Dat geloof je toch niet?
ALLE aansluitingen zitten bij deze tv in het midden aan de achterkant van het paneel, erg praktisch alsa je een koptelefoon wilt inpluggen of je digicam...

Zie ik dit nu goed? of zie ik wat over het hoofd? , of is hier een oplossing voor? (al zou ik niet weten welke?)
Of is dit een tv waarbij je permanent een hele bos met kabeltjes onderuit moet laten hangen om wat te kunnen aansluiten als je het ding met een wandbeugel aan de muur hangt?

[ Voor 3% gewijzigd door robber57 op 08-12-2009 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickV.
USB + koptelefoonkabel kan je toch eenvoudig een verlengkabel inpluggen aan de achterkant (en die erin laten zitten) en vastmaken met een beugeltje (tape?) naar de zijkant, dat wanneer je usb of de koptelefoon wil gebruiken, je ze simpelweg aansluit aan de zijkant/onderkant op verlengkabels?

Niks van te zien als je de kabels niet gebruikt. De vraag is wel; hoe vaak sluit je de cam/koptelefoon aan? Als dit vaak is, is het misschien een minder interessante oplossing. Als je het zelden niet zo vaak gebruikt, dan...

Ik snap dat dit niet de mooiste oplossing is (zeker voor een mooie, dure TV!), maar als de tv verder helemaal naar smaak is, kan je dit overwegen.

Overigens zou ik wel eerst even kijken of het nadelige effecten heeft als je continu een aansluiting in de USB/koptelefoon (geluid dat af gaat over normale speakers?) aansluit.

[ Voor 9% gewijzigd door RickV. op 09-12-2009 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322002

Hierbij het vervolg n.a.v. de grijze vlekken op mijn 2 maanden nieuwe 42PFL9664. Dinsdag is de servicemonteur geweest en heeft terplekke de klacht bekeken. Hij kon maar 1 ding doen en dat was het LCD panel vervangen wat hij uiteraard al bij zich had. Het panel is vakkundig binnen een uurtje vervangen en de klacht van de grijze vlekken is verdwenen. Heb nu weer een mooi strak egaal beeld zonder clouding/ghosting en/of andere vlekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:18
Anoniem: 322002 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 08:57:
Hierbij het vervolg n.a.v. de grijze vlekken op mijn 2 maanden nieuwe 42PFL9664. Dinsdag is de servicemonteur geweest en heeft terplekke de klacht bekeken. Hij kon maar 1 ding doen en dat was het LCD panel vervangen wat hij uiteraard al bij zich had. Het panel is vakkundig binnen een uurtje vervangen en de klacht van de grijze vlekken is verdwenen. Heb nu weer een mooi strak egaal beeld zonder clouding/ghosting en/of andere vlekken.
Mooi.
Maar weet je ook wat de oorzaak was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yihaaa schreef op woensdag 09 december 2009 @ 10:03:
[...]
Mooi.
Maar weet je ook wat de oorzaak was?
We houden het maar op een slecht panel. Oorzaak, een Koreaan die niet goed zijn best heeft gedaan bij de productie/controle van dit scherm? Volgens de servicemonteur komt een lichte vorm van vlekken wel vaker voor maar dan valt het onder de norm en binnen de specificatie. Bij mij was het echter van dien aard dat het vervangen moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264913

tiswat schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 23:31:
[...]
Wow serieus? Ja ik ontvang 1/2/3 en omroep Brabant. Lekker dan dat ik perse een abonnement nodig heb. Er wordt toch betaald voor kabel.
8)7

Gaat trouwens over een 42PFL9703
Ik heb hier ook last van met mijn Philips 221T1SB FULL HD met DVB-T Tuner.

Ik weet dat je de digitale zenders van 1 t/m 999 overslaan (Menu kanaal)
Alleen is dit wel vervelend met je afstandbediening kan je niet cijfers normaal druken maar wel verder zappen.

Analoog zenders beginnen met 901 t/m 930

Heb net een mailtje verstuurd om te vragen hoe het daarmee zit.
Het staat inderdaad niet in de handleiding (zelf online ook niet)

Want wij willen is alleen Analoog zenders automatisch laten af stemmen en NIET samen de digitale zender.

Meer mensen last daarvan?

Ik hou jullie op de hoogste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316170

Anoniem: 322002 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 10:50:
[...]

We houden het maar op een slecht panel. Oorzaak, een Koreaan die niet goed zijn best heeft gedaan bij de productie/controle van dit scherm? Volgens de servicemonteur komt een lichte vorm van vlekken wel vaker voor maar dan valt het onder de norm en binnen de specificatie. Bij mij was het echter van dien aard dat het vervangen moest worden.
ik heb n 9704 52" en aan de linkerkant van het scherm zitten ook een paar grijze vlekken, voornamelijk te zien op een wit of groen scherm. van voren niets te zien, maar wel als je schuin kijkt. volgens mij is het scherm aan die kant gewoon te strak aangedraaid met schroeven zodat het is gaan golven...?!
in ieder geval krijg ik een nieuwe tv zodra deze voorradig zijn. had jij hetzelfde probleem maarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Anoniem: 264913 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 11:24:
[...]

Ik heb hier ook last van met mijn Philips 221T1SB FULL HD met DVB-T Tuner.

Ik weet dat je de digitale zenders van 1 t/m 999 overslaan (Menu kanaal)
Alleen is dit wel vervelend met je afstandbediening kan je niet cijfers normaal druken maar wel verder zappen.

Analoog zenders beginnen met 901 t/m 930

Heb net een mailtje verstuurd om te vragen hoe het daarmee zit.
Het staat inderdaad niet in de handleiding (zelf online ook niet)

Want wij willen is alleen Analoog zenders automatisch laten af stemmen en NIET samen de digitale zender.

Meer mensen last daarvan?

Ik hou jullie op de hoogste!
Het vervelende is, dat ie bij mij verder helemaal geen analoge zenders vind. Ik snap er niks meer van. Wat een gedoe. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264913

tiswat schreef op woensdag 09 december 2009 @ 12:37:
[...]

Het vervelende is, dat ie bij mij verder helemaal geen analoge zenders vind. Ik snap er niks meer van. Wat een gedoe. :/
Dan zou ik toch even de Philips klantenservice bellen.

Misschien is je software op te LCD oud en moet vervangen worden...

Normaal als je alles automatisch laat afstemmen zoekt de TV de digitale kanalen & analoog kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316170 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 11:35:
[...]
ik heb n 9704 52" en aan de linkerkant van het scherm zitten ook een paar grijze vlekken, voornamelijk te zien op een wit of groen scherm. van voren niets te zien, maar wel als je schuin kijkt. volgens mij is het scherm aan die kant gewoon te strak aangedraaid met schroeven zodat het is gaan golven...?!
in ieder geval krijg ik een nieuwe tv zodra deze voorradig zijn. had jij hetzelfde probleem maarten?
De vlekken zaten bij mij aan de onderkant en dan vooral linksonder. Maar ook aan de linkerkant van het scherm lichte vlekken en een lichte vlek bijna in het midden van het scherm.
De servicemonteur heeft nog een foto gemaakt rechts-schuin en daarop was het vervolgens heel goed te zien.
Inderaad heel goed te zien bij een witte achtergrond en bij voetbalwedstrijden als het beeld beweegt. Hier is het me ook als eerste opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 31-05 12:01
WernerB schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 14:22:
Hallo allemaal, ik ben een arme student met een kleine studentenkamer en mij spreekt de Philips 37PFL5604H aan.
De feature die ik het meest lief heb zal waarschijnlijk 24p zijn. Zodat mijn ASROCK Ion 330 lekker op filmframerate zijn werk doet :)
Nu heb ik me heel erg veel ingelezen en vooral gekeken of ik de 100hz functie zou willen. Ik kijk namelijk erg veel hd films en heb 'gehoord' dat films kijken in 100hz een rare 'homevideo-achige' ervaring is. Ik weet dat met voetbalwedstrijden 100hz welkom is maar dat kijk ik sowieso al niet. Is het dan waard om 200 euro neer te leggen?
Verder heb ik een logitech z-5500 en geen aparte reciever. Ik vraag me dan ook af of ik last zou krijgen van vertraging met dit budget model aangezien deze geen 100hz heeft?
Ik heb deze tv nu een paar weken. Het is echt een schitterende tv. Moet nog wel HD materiaal uitchecken, krijg van de week een laptop terug met HDMI anders leen ik een PS3 want ik ben zelf ook wel benieuwd.

Die logitech sluit je aan op de TV? Dan heb je geen vertraging, lijkt mij (als je het geluid ook naar de tv stuurt en niet de logitech aansluit op de ASROCK, anders kan er wel vertraging optreden)

Ik ben echt blij met mijn 37 inch computerscherm! (en tv natuurlijk)

PSN: riznind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:59
Sinds een tweetal dagen ben ik ook de gelukkige bezitter van een 40pfl8664H, incl. de CI+ module voor ziggo digitaal, dit werkt heel mooi.
Nu heb ik een vraag: 'onthoudt' de tv voor iedere input source de beeldinstellingen, of moet er één vaste setting gemaakt worden voor allen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:37
@dafreakhead.
Per input verschillend in te stellen en dit wordt ook onthouden.
Bijv. hdmi 1, 2, scart 1 etc. zijn apart in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334076

Ik ben sinds enkele dagen in het bezit van een 46pfl9704.
Zijn er hier soms personen op het forum aanwezig, die net als ik woonachtig zijn in België en als kabelprovider Telenet? Ik zit al dagen te zoeken naar hoe ik de niet-versleutelde zenders via de digitale kabelontvanger kan ontvangen? Op de site van Telenet verwijzen ze naar de fabrikant. Op de site van Philips verwijzen ze naar de kabelprovider enz... Niemand lijkt me te kunnen helpen :'(

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-05 18:20
Nou ik ga de overstap maken van Beeldbuis naar Flatscreen. Goed geinformeerd op dit forum, winkels en internet. Ik heb de 37PFL8684 bestelt. Ik krijg deze als het goed is volgende week aangezien deze niet op voorraad is.

Ik ben erg benieuwd, hoe het beeld er uit zal zien op mijn PS3. Mijn beeldbuis had ook HDMI 32pw9551 maar dat was een HD Prepared met 576 lijnen en deze kunnen worden geupscaled naar 1080i of 720P. Games en Blu Ray ziet op die beeldbuis er erg strak uit ook UPC DVR Digital SD haarscherp. Dus ik ben erg benieuwd hoe dit alles nu op mijn nieuwe 37PFL8684 zal worden afgespeeld.

Ik heb wel 8694 gezien en dit zag er supermooi uit ook de 8404 waar dit model de basis van vormt alleen heeft de 8684 wat extra items.

Nog wel paar vragen, die ik hier zo niet duidelijk kon terugvinden:

- Ik vroeg mij alleen af wat HDMI CEC voor rol kan betekenen voor mijn PS3? Wat kan ik er mee? En moet ik daar voor een speciale HDMI 1.3 kabel kopen?

- Andere vraag volgens de handleiding kun je met de luxe Philips afstandsbediening die bijgeleverd is, de UPC Mediabox mee bedienen (STB). Je moeten dan de code van Thomson invoeren en dan heb je de UPC afstandsbediening niet nodig? Kan iemand dit bevestigen dat dit ook werkt? De codes staan in de Philips Handleiding.

- Ik lees verschilende berichten over de kwaliteit van de HDMI kabels ook het item van Kassa. De afstand die ik ga overbruggen is 1.5 of 2 meter maakt het dan echt uit dat je een goede kwaliteits HDMI kabel koopt zodat je optimaal Full HD 1080P hebt?

- Ik heb een Philips HTS 6510 cinema set deze heeft coax digital audio input de tv heeft een coax digital output. Is er dan toch kans dat ik een vertraging zie/hoor in beeld en geluid als ik de tv aansluit op mijn Philips home cinema via coax? De tv heeft nl. zelf geen lip-correctie tool en mijn HTS heeft dit ook niet bij tv-uitzendingen. Wel bij het afspelen van DVD's via HDMI.

Ik verneem het graag en zodra ik mijn tv hebt dan post ik mijn bevindingen.

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
Weet iemand of er iets met nettv is? bij mij zegt hij: philips server niet gevonden.
Ik kan ook niet kijken of er een firmwareupdate is...

ik heb een 32pfl9604H/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:57
Cruzer, waar heb je hem gekocht. Ik zie hem alleen nog maar bij de vakhandel a 899,-. Zit te twijfelen tussen die van jou en de 8404, weet alleen niet hoe die voet eruit zit in vergelijking met de 8404, dus als je tzt eens een foto kan posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:37
@mathieuh:
Werkt bij mij ook niet momenteel (52pfl9704/12)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
ooh, gelukkig, nouja. gelukkig. dan weet ik iig dat het niet aan mij ligt..

Anoniem: 322677

In belgie blijkbaar weer cash back dagen tot eind december?

http://www.shoponsite.be/...derharrypotter_v5_def.pdf

waarom niet op de 9704 serie?

met vriendelijke groet.

Anoniem: 332338

Cruzer schreef op woensdag 09 december 2009 @ 21:51:

Nog wel paar vragen, die ik hier zo niet duidelijk kon terugvinden:

- Ik vroeg mij alleen af wat HDMI CEC voor rol kan betekenen voor mijn PS3? Wat kan ik er mee? En moet ik daar voor een speciale HDMI 1.3 kabel kopen?

- Andere vraag volgens de handleiding kun je met de luxe Philips afstandsbediening die bijgeleverd is, de UPC Mediabox mee bedienen (STB). Je moeten dan de code van Thomson invoeren en dan heb je de UPC afstandsbediening niet nodig? Kan iemand dit bevestigen dat dit ook werkt? De codes staan in de Philips Handleiding.

- Ik lees verschilende berichten over de kwaliteit van de HDMI kabels ook het item van Kassa. De afstand die ik ga overbruggen is 1.5 of 2 meter maakt het dan echt uit dat je een goede kwaliteits HDMI kabel koopt zodat je optimaal Full HD 1080P hebt?

- Ik heb een Philips HTS 6510 cinema set deze heeft coax digital audio input de tv heeft een coax digital output. Is er dan toch kans dat ik een vertraging zie/hoor in beeld en geluid als ik de tv aansluit op mijn Philips home cinema via coax? De tv heeft nl. zelf geen lip-correctie tool en mijn HTS heeft dit ook niet bij tv-uitzendingen. Wel bij het afspelen van DVD's via HDMI.

Ik verneem het graag en zodra ik mijn tv hebt dan post ik mijn bevindingen.
De PS3 (slim) kan ik geheel bedienen met de philips afstandbediening via hdmi-cec.
Ik gebruik zelf de goedkoopste hdmi kabel die er is, gekocht bij de action voor €2,99 (2meter)
Vertraging krijg je als je features zoals hd natural motion inschakeld.
Indien je HD materiaal afspeelt met je PS3 kun je het beste alle features uitschakelen op de philips tv.
Die zijn namelijk niet nodig, en veroorzaken lipsync problemen.

• Cruzer
koengi schreef op woensdag 09 december 2009 @ 22:09:
Cruzer, waar heb je hem gekocht. Ik zie hem alleen nog maar bij de vakhandel a 899,-. Zit te twijfelen tussen die van jou en de 8404, weet alleen niet hoe die voet eruit zit in vergelijking met de 8404, dus als je tzt eens een foto kan posten?
Bij Expert staat de 8694 deze heeft alleen een witte speakerbalk onder maar de voet is hetzelfde als die van de 8684.

Megapool heeft wel de 8684. Ik za als ik hem binnenheb wel wat foto's posten. In deel1 heeft iemand al foto's geplaatst.

Anoniem: 323388

Ik heb de 8694 en zoals al eerder vermeld in dit topic, is deze identiek aan de 8684.

Het verschil met de 8404 is het panel. Perfect natural motion voor de 8694 i.p.v. HD natural motion voor de 8404 en daarnaast een beter geluid. En nog steeds geen enkele vorm van digitale artefacten als perfect natural motion aanstaat op maximaal. Ik heb voetbalwedstrijden, films, series bekeken, maar een perfect beeld zonder ghosting, kringetjes, etc rond snel bewegende objecten.

Iets wat ik bij o.a. de 9704 en 8404 serie wel gezien heb en wat overigens ook regelmatig onder dit topic is gesignaleerd.

Misschien heb ik een goed exemplaar gekregen, dat weet ik niet.

Anoniem: 326033

Mathieuh schreef op woensdag 09 december 2009 @ 21:52:
Weet iemand of er iets met nettv is? bij mij zegt hij: philips server niet gevonden.
Ik kan ook niet kijken of er een firmwareupdate is...

ik heb een 32pfl9604H/12
Ik heb deze tv vandaag besteld. Wat zijn je ervaringen met dit toestel? Qua beeldkwaliteit (SD en HD), gebruiksgemak, ambilight (nuttig?), algemene indruk in feite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Anoniem: 323388 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 22:59:
Ik heb de 8694 en ... En nog steeds geen enkele vorm van digitale artefacten als perfect natural motion aanstaat op maximaal. Ik heb voetbalwedstrijden, films, series bekeken, maar een perfect beeld zonder ghosting, kringetjes, etc rond snel bewegende objecten.

Iets wat ik bij o.a. de 9704 en 8404 serie wel gezien heb en wat overigens ook regelmatig onder dit topic is gesignaleerd.
Ook jouw 8694 heeft er last van. Perfect Natural Motion (DFI = dynamic field injection officieel geheten in het servicemanual van Philips) berekend aan de hand geavanceerde algoritmes wat het volgende beeld zou kunnen zijn. Als dat dan daadwerkelijk zo is heb je een perfect beeld zonder aura's. Maar als je wat drukkere beeld overgangen hebt, zoals bij ondertiteling bij een film, dan wil dat voorspellen wel eens fout gaan en krijg je artefacten en aura's. Jouw toestel is daarop geen uitzondering). Jou toestel heeft namelijk net als alle andere toestellen hetzelfde chassis (en chipset als ik het zo mag noemen)

Alleen is het door de geringe beeld formaat minder goed, en wellicht voor jouw persoonlijk,helemaal niet zichtbaar. Geloof me, het is er wel degelijk. Ieder modeljaar gaat de rekenkracht van de topmodellen omhoog en zal de voorspelbaarheid steeds verder geperfectioneerd worden en zal het aantal artefacten en aura's keer op keer afnemen. Maar er zullen altijd voorspel fouten blijven bestaan. Dit zou in de toekomst misschien helemaal opgelost kunnen worden door een buffer van bijv. 5 seconden dan te laten bewerken door de hard- en software zodat een voorspelling niet meer nodig is... Maar dat zal over een aantal jaren wel komen wellicht.

Ik heb nu de mogelijkheid gekregen om op een 52" te kijken en ook daar zie ik ze. Maar dit is weer een stuk minder dan het toestel wat ik hiervoor had een 42PFL9904. 't is een kleine opoffering voor een perfect vloeiend beeld wat mij meer waard is dan een bibberbeeld van 24hz (blu-ray) Maar da's voor iedere weer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katerke
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-05 19:33
Anoniem: 322677 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:46:
In belgie blijkbaar weer cash back dagen tot eind december?------
Niet vergeten, je moet wel en een Ambilight televisie en/of een Philips Blu-ray Home Theatre System en/of een
Philips Blu-ray player kopen, dus 2 apparaten.

Tja onze noorderburen krijgen inderdaad mooiere voorwaarden. Mochten wij Belgen prijsbewuster kopen, dat er waarschijnlijk wel mooiere acties zouden gebeuren. Ik ben ook jaloers op onze noorderburen, gelukzakken. :D

---Intel Core i7 2600K, Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3, MSI GTX570 Twin Frozr III ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickV.
In welke zaken kan je eigenlijk rustig een TV testen met ondertiteling, "snelle films", blu-ray, PS3 beeld?

Overal staan die tv's leuk uitgestald, maar zelf een goede test doen, lijkt niet te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334571

Dit gaat over Dolby geluid, graag jullie opm en ervaring:
Bij de intro van dit forum heb ik inderdaad mijn probleem gezien:
Ik heb een 46PFL9704 , een BR speler (van de Philips aktie ) en een Philips Digitaler versterker.
Heb de BR via HDMI aangesloten op de tv en het geluid van de tv via de coax uitgang naar de versterker, tevens heb ik het geluid rechtstreeks van de BR naar de versterker.
Bij deze rechtstreekse verbinding geeft de versterker aan dat het om Dolby geluid gaat, echter bij het geluid wat uit de Tv komt geeft de versterker dit niet aan, en het klinkt ook anders (slechter) Dus geluid rechtstreeks..maar dit is niet lipsynchroon.(nu kan ik dit instellen op de versterker, dus geen probleem)
Is mijn bevinding inderdaad juist, ik heb in al de menu's van de div apparaten niet een instelling over het hoofd gezien ? Heb voor de verbinding van de BR naar de TV niet een erg dure HDMI kabel, echter wel een 1.3 ..kan dit nog gevolgen hebben ?
Graag hoor ik jullie ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilrenato
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-06 10:42

ilrenato

Pizzah!!!!

Cruzer schreef op donderdag 10 december 2009 @ 20:57:
[...]
Megapool heeft wel de 8684. Ik za als ik hem binnenheb wel wat foto's posten. In deel1 heeft iemand al foto's geplaatst.
Ik zie geen 8684 bij megapool online???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323388

Pascalbulsing,

Bedankt voor de nuancering en de uitleg. Ik heb bij de Media Markt uitgebreid kunnen kijken naar diverse formaten 9704 en 8404 (vanaf 32 inch t/m 52 inch en alle toestellen hadden echt meer last van deze digitale artefacten dan mijn 8694. Eevenals de 7403 die ik hiervoor had.

Maar ik neem het direct van je aan dat alle hedendaagse toestellen met motion enhancement kampen met dit probbleem. Ach en je moet maar zo denken, je kunt het altijd uitzetten.

Gr.

Kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
ik zag hem ook niet online staan. Wel nu bij de electrovakman 50 eur retour via Philips op veel LCD tv's (geen LED), soort Ambilight weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
ilrenato schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 18:02:
[...]

Ik zie geen 8684 bij megapool online???
Sorry ik bedoelde electroworld maar die staat niet meer online

wel de folder http://www.electroworld.nl/folder.php?preview=1&fid=19 waar de 40inch in staat

Eurtronics verkoopt deze ook en Viptronics daar ik heb de mijne bestelt voor € 705 euro !! de 37inch

Komende week krijgen ze hem binnen ik ben bnwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Cruzer schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 22:08:
[...]

Sorry ik bedoelde electroworld maar die staat niet meer online

wel de folder http://www.electroworld.nl/folder.php?preview=1&fid=19 waar de 40inch in staat

Eurtronics verkoopt deze ook en Viptronics daar ik heb de mijne bestelt voor € 705 euro !! de 37inch

Komende week krijgen ze hem binnen ik ben bnwd....
Wow das een goede deal....iemand ervaring met een Vogels EFW8205? Er staat dat je speciale kabel en HDMI nodig hebt met een haakse aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-06 12:23
Uiteraard wil ik niet op zere tene trappen of onrust stoken in een topic.
Ik had een tweetal dagen de nieuwe 9704 led tv in bezit.
Uiteindelijk vanwege de kwaliteit bij voetbalwedstrijden toch omgeruild voor een plasma ( nu in combinatie met een hd receiver van upc heemaal geen spijt meer)

Het beeld van de nieuwste led vond ik enorm goed, alleen bij sport viel het mij enorm tegen, wat ik mij nou af vraag, ben ik de enigste die die zo beleeft heeft of zijn er toch meerdere ?

Volgens mij achteraf gewoon smaak,tenminste dat hoop ik maar, maar ben nog steeds erg benieuwd naar de meningen.

Dus als je een beschikking hebt over een 40 pfl9704 i.c.m met een upc hddboc, ben benieuwd naar je mening/ belevenis van de tv i.c.m de box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316170

baasandre schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 22:59:
Uiteraard wil ik niet op zere tene trappen of onrust stoken in een topic.
Ik had een tweetal dagen de nieuwe 9704 led tv in bezit.
Uiteindelijk vanwege de kwaliteit bij voetbalwedstrijden toch omgeruild voor een plasma ( nu in combinatie met een hd receiver van upc heemaal geen spijt meer)

Het beeld van de nieuwste led vond ik enorm goed, alleen bij sport viel het mij enorm tegen, wat ik mij nou af vraag, ben ik de enigste die die zo beleeft heeft of zijn er toch meerdere ?

Volgens mij achteraf gewoon smaak,tenminste dat hoop ik maar, maar ben nog steeds erg benieuwd naar de meningen.

Dus als je een beschikking hebt over een 40 pfl9704 i.c.m met een upc hddboc, ben benieuwd naar je mening/ belevenis van de tv i.c.m de box
ik heb een 52pfl9704 met een upc hd box(zilveren philips zonder harddisk)
voetbal ziet er echt goed uit op eredivisie live
als je op NL HD of RTL HD kijkt weet je helemaal niet wat je ziet, waaaanzinnig!
het is wel zo dat je de instelling van je tv grondig moet aanpassen, bijv die artifacten stand uit enzo.
maar het blijft persoonlijk. wat mij betreft super.
op een analoog signaal, zeker met voetbal ziet het er idd niet uit, maar ja wie kijkt analoog op dit soort tv's?
net als met slechte mp3 op een goed hifi installatie klinkt het alleen maar slechter, deze tv straft slechte signalen ook af. kan je de plasma nog omruilen?
by the way, ik heb wel een productiefoutje in mn scherm. zoals al eerder gemeld, grijze vlekken aan de linkerkant. alleen zichtbaar als je schuin kijkt ,maar toch vervelend. zit te wacht op een nwe maar dat duurt nog wel even, blijft vreemd die productietijden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
koengi schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 22:35:
[...]

Wow das een goede deal....iemand ervaring met een Vogels EFW8205? Er staat dat je speciale kabel en HDMI nodig hebt met een haakse aansluiting.
Ja idd zelfs goedkoper dan de "minder rijk uitgeruste" 37pfl8404 alleen zie ik nu dat ze het tarief hebben verhoogd bij VIPTRONICS. By the way las in de handleiding als je optimaal wilt genieten van Ambilght moet je tv tussen de 10-15 cm van de muur staan..... 2 cm afstand muur-tv is denk ik dan te weinig? Ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik koop de boomerang beugel van philips zelf http://www.p4c.philips.co...arted&hlt=Link_GetStarted . Deze heeft afstand van 5cm de tv zelf is 8 CM dik. Volgens mij moet dan wel ok zijn voor Ambilght?

[ Voor 17% gewijzigd door Cruzer op 12-12-2009 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 18:19
koengi schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 19:35:
ik zag hem ook niet online staan. Wel nu bij de electrovakman 50 eur retour via Philips op veel LCD tv's (geen LED), soort Ambilight weken?
Van 12 december tot 3 januari zijn er de LA weken. (Max inzenddatum is 24 januari) Houdt in dat je je aankoopbedrag terug kan winnen en 50 euro korting op de volgende typen:

56PFL9954 (500 euro korting)
47PFL9664
42PFL9664
37PFL9604
32PFL9604
47PFL8404
42PFL8404
37PFL8404
32PFL8404

ps. Actie alleen geldig bij erkende philips dealers. (staat ergens op philips.nl) (Waarschijnlijk dus niet bij webshops??)

Maandag in de chat maar is vragen hoe het precies werkt. Aangezien de 8404 amper tot niet verkrijgbaar is. Hopelijk net als bij andere akties dat je de streepjescode later mag insturen.

Met deze aktie zou It's net zo goedkoop zijn als een webshop. 1200 euro - 50 euro is koopje :)

[ Voor 10% gewijzigd door SpeeDRaZoR3 op 12-12-2009 20:26 . Reden: langere loopdatum + 500 euro op de 56 inch ]

PSN: speedrazor3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
op modern.nl kreeg je ook -50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199546

Ik twijfel erg tussen de 8 en de 9 serie. Ben van plan hem in de woonkamer te hangen. Voordeel van de 8 serie vind ik de ethernet kabel en dat de CI+ module goed is weggewerkt achter de ambilight en natuurlijk de prijs tov 9 serie. De 9 serie heeft een wireless aansluiting (wat ik niet per se een voordeel vind), maar het belangrijkste nadeel is het uitsteken van de CI+ module en de prijs ligt een paar honderd euro hoger. Wel is de beeldkwaliteit beter (200 Hz), maar ik kijk veel sport en heb digitale TV van Ziggo, vraag me af of het dan wel nut heeft. We kijken zelden een DVD, nog wel eens een gedownloade serie uit de VS, maar dan kan ik natuurlijk altijd betere kwaliteit downloaden.

Qua diagonaal ben ik er nog niet helemaal uit, denk 37 inch. Momenteel een Sony triniton 70cm bakbeest.

Zie ik nog wat over het hoofd wat mijn keuze eenvoudiger maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329454

Wat weten jullie van de Input-Lag van de Philips 32PFL5604?
(I.v.m. PS3 gamen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334841

Onlangs heb ik de Philips 40pfl9704 aangeschaft. Al met al een prachtige televisie, maar 1 ding stoort me.
Het lijkt alsof er, verticaal, een aantal banen wat anders van donkerte zijn. Dit is het beste waar te nemen als het beeld horizontaal beweegt bij gelijk blijvende kleur, zoals het gras bij een voetbalwedstrijd of de sneeuw bij skien. Als ik het zo teruglees vind ik het vrij beroerd omschreven, maar kan het ook niet anders uitleggen.

Herkent iemand dit? Zou het een niet geheel strak gemonteerd scherm kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334841 schreef op zondag 13 december 2009 @ 12:03:
Onlangs heb ik de Philips 40pfl9704 aangeschaft. Al met al een prachtige televisie, maar 1 ding stoort me.
Het lijkt alsof er, verticaal, een aantal banen wat anders van donkerte zijn. Dit is het beste waar te nemen als het beeld horizontaal beweegt bij gelijk blijvende kleur, zoals het gras bij een voetbalwedstrijd of de sneeuw bij skien. Als ik het zo teruglees vind ik het vrij beroerd omschreven, maar kan het ook niet anders uitleggen.

Herkent iemand dit? Zou het een niet geheel strak gemonteerd scherm kunnen zijn?
Ik bezit ook een 40 PFL9704. Heb echter zelf dit verschijnsel niet gezien. Wordt echter vaker over geschreven in een Duits forum. Deze ontvanger heeft local dimming, dat betekent dat het beeld opgedeeld is in vlakken die in helderheid gevarieerd worden afhankelijk van de beeldinhoud. Als de leds wat ongelijk in helderheid zijn, kan dit resulteren in vlekken of banen met ongeljke helderheid.
Pierre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334841

Anoniem: 134820 schreef op zondag 13 december 2009 @ 12:55:
[...]

Ik bezit ook een 40 PFL9704. Heb echter zelf dit verschijnsel niet gezien. Wordt echter vaker over geschreven in een Duits forum. Deze ontvanger heeft local dimming, dat betekent dat het beeld opgedeeld is in vlakken die in helderheid gevarieerd worden afhankelijk van de beeldinhoud. Als de leds wat ongelijk in helderheid zijn, kan dit resulteren in vlekken of banen met ongeljke helderheid.
Pierre
Pierre, bedankt! Is dit iets dat ik maar heb te accepteren of is het iets om op te nemen met Philips? Kan je svp de link van het Duitse forum posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickV.
Ben ondertussen voor de vierde keer een TV zaak ingelopen en heb de 9604 serie gezien bij de Harense smid.
Was verre van onder de indruk! Het was een demo met een vent die parkour/freerunning aan het doen was (over gebouwen aan het springen) en het zag er zeer hakkerig uit. Hebben ze hier de verkeerde instellingen gebruikt?

Zag het overigens bij meerdere philips TV's in de zaak. Vond de samsung b650 veel vloeiender overkomen wat betreft bewegingen.

Maakt het niet echt makkelijk om te vergelijken als ze in de winkels geen goede instellingen gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn18
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Martijn18

nu 40...

Ik ben sinds vrijdag eigenaar van de (40 inch) 9704. Heb het weekend natuurlijk lekker zitten spelen met de settings van het toestel. Nu heb ik op een Duits forum de volgende kleursettings gevonden (0-0-0-8-8). Het lijkt een soort fabriek default setting te zijn. Is er iemand die wat meer over deze setting kan vertellen? Ik vind deze settings zeer prettig kijken, maar ik ben benieuwd wat andere bezitters deze settings vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-04 16:49
Martijn18 schreef op zondag 13 december 2009 @ 21:46:
Ik ben sinds vrijdag eigenaar van de (40 inch) 9704. Heb het weekend natuurlijk lekker zitten spelen met de settings van het toestel. Nu heb ik op een Duits forum de volgende kleursettings gevonden (0-0-0-8-8). Het lijkt een soort fabriek default setting te zijn. Is er iemand die wat meer over deze setting kan vertellen? Ik vind deze settings zeer prettig kijken, maar ik ben benieuwd wat andere bezitters deze settings vinden.
Grappig, ga ik morgen ook eens proberen. Ben benieuwd. Loop zelf ook nog steeds te spelen met de instellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
net gechat met Philips, helaas valt de PFL8694 niet onder de actie.....toch maar voor de 8404 dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335008

Is het mogelijk om op de pfl 9704 rechtstreeks een kabeltje naar je versterker van mijn audioset te leggen??

grts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilrenato

ilrenato

Pizzah!!!!

Zaterdag de 42PFL8694 gehaald en bij de expert wordt geadverteerd met 50 euro korting middels de AL actie?

Ik heb veel gekeken en vergeleken, de PFL8694 heeft een betere kijkhoek dan de 9664 die erboven hing, en helemaal beter als de 9704 die ernaast hing. Die 200Hz en ambilight bovenop is me geen 500 euri extra waard.
En tuurlijk is het zo dat het zwartniveau/blacklevel van de ccfl lcd's minder is , maar de ongeschreven regel is dat je tenzij je in een vleermuisbunker/batcave zit toch niet veel hebt aan hoger als 1:5000 contrast. En trouwens voor film kijken heb ik een beamer..

Minder leuk is wel dat de ziggo net van 79 euro ci+ inclusief kaartje naar 69 euro ex kaartje is gegaan, lekker meer geld trekken !! Lijkt de regering wel.

Kabel kanalen installeren is wel een crime, ik heb het pas voor elkaar gekregen door een afwijkende bitrate te kiezen.. 6872 ipv 6875..

Maar daarna is het dan ook helemaal gelukt. Ned 1/2/3 DHD NGHD :9

Valt me op dat ze het contrast vooral omhoog halen door lijkt het wel 500W bouwlamp achtige achtergrondverlichting. Damn, contrast staat nu op 60 of zo, ik krijg pijn in mijn ogen.. (overdreven hoor, maar 's-avonds is echt too much.. ik moet die lichtsensor nog doorkrijgen.. misschien kan die het een beetje regelen want overdag mag het wel helderder.)

Ik had vorige week nog vergeleken met de 40 6000 van samsung, die was onrustiger met aftiteling van bluray film.. en kleur minder echt.. En wat de 8664 ook had, bij een wit vlak is de verlichting ongelijk, heel irritant, komt door de side leds. Audio was ook niet best..

Voorlopig dus happy met de 42PFL8694 (speelt wel via dlna droevig weinig film types af zeg.. wat een treurnis.. dat is echt beschamend in deze tijd.. gelukkig heb ik een dvico 6600)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Anoniem: 335008 schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:44:
Is het mogelijk om op de pfl 9704 rechtstreeks een kabeltje naar je versterker van mijn audioset te leggen??

grts
Yep een optische toslink als ik het goed heb voor het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301547

Ik heb ook de 40pfl9704 sinds vrijdag.
1 september besteld!

Schuin voor de tv is het minder als er precies voor.
Recht ervoor is het echt super mooi.

Maar hoe weet ik nu of dit bij het ""andere"" paneel minder is?

Ook bij voetbal zie ik geen gekke dingen, bij mij staat alles aan of op maximum.
Het lijkt er wel op dat ik telkens (elke dag) de instellingen weer opnieuw moet doen.
Hebben jullie dat ook?

Mijn PC heb ik aangesloten met VGA 10 meter dit geeft ook perfect beeld.

Wel jammer:

dat zappen langzaam gaat en dat het beeld zwart wordt.
Dat je bij programmagids geen geluid hebt..
Dat dit niet onder in het beeld verschijnt.
Dat je niet met een knop naar je pc kan.
Dat je voor teletekst en beeld een aantal handelingen moet doen.
Dat je geen picture in picture hebt, ik dacht dat ik dit wel gelezen had in de brochure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
ilrenato schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:31:
Zaterdag de 42PFL8694 gehaald en bij de expert wordt geadverteerd met 50 euro korting middels de AL actie?
Op de website zie ik het helaas niet staan, alleen de 9604. Heb nog even een mailtje gestuurd naar Philips, want het is een beetje raar.

EDIT: Expert adverteert ook met de 8684 met 50 eur korting...I'm lost

EDIT: Philips mailde net terug naar aanleiding van mijn chat.......ze doen toch mee.....

[ Voor 18% gewijzigd door screamhouse op 14-12-2009 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hharolds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-03-2024
Anoniem: 334571 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 15:35:
Dit gaat over Dolby geluid, graag jullie opm en ervaring:
Bij de intro van dit forum heb ik inderdaad mijn probleem gezien:
Ik heb een 46PFL9704 , een BR speler (van de Philips aktie ) en een Philips Digitaler versterker.
Heb de BR via HDMI aangesloten op de tv en het geluid van de tv via de coax uitgang naar de versterker, tevens heb ik het geluid rechtstreeks van de BR naar de versterker.
Bij deze rechtstreekse verbinding geeft de versterker aan dat het om Dolby geluid gaat, echter bij het geluid wat uit de Tv komt geeft de versterker dit niet aan, en het klinkt ook anders (slechter) Dus geluid rechtstreeks..maar dit is niet lipsynchroon.(nu kan ik dit instellen op de versterker, dus geen probleem)
Is mijn bevinding inderdaad juist, ik heb in al de menu's van de div apparaten niet een instelling over het hoofd gezien ? Heb voor de verbinding van de BR naar de TV niet een erg dure HDMI kabel, echter wel een 1.3 ..kan dit nog gevolgen hebben ?
Graag hoor ik jullie ervaring.
Heb je hier al een antwoord op gehad?

Ook ik ben benieuwd of de 9704 Dolby Surround input (vanuit HDMI BluRay bijvoorbeeld) ook als Dolby Surround output doorzet naar Optical OUT (naar de home cinema set)?
En zou dit dan de lip sync problemen kunnen voorkomen?
Ik kan het zelf nog niet testen omdat 'mijn' 9704 in bestelling staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje eitje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-05 14:50

Goedendag, ik heb dit zelfde probleem ook gehad. Ben met mijn tv (na één week) terug gegaan naar mijn lokale dealer (BCC) en er een nieuwe uit de doos naast laten zetten om te vergelijken. Probleem was ook bij deze 40 inch te zien. Probleem deed zich ook daar voor bij een 46 inch en ook bij de 52 inch. Het is een probleem dat in het toestel zit en bij meerdere tv's (helaas) te zien is. Ik heb met veel geluk mijn tv terug kunnen geven (zonder doos want die was al kapot vanwege deelname blu-ray aktie) en hem ongeruild voor een 42pfl9664 die dit probleem niet heeft. Ik heb me er ook groen en geel aan geergerd, vind ook absoluut dat dit voor het 'top model' binnen de philips lijn niet moet kunnen, zag het ook voornamlijk op momenten zoals je ze beschrijft (bij voetbal bv). Heb helaas geen oplossing voor je. Het probleem is hoe de led-segmenten verdeeld zijn binnen de tv. Je kunt het goed zien als je je contrast en kleur open zet en je zapt tussen de kanalen (het zwarte beeld), je ziet dan zeer goed de donkere en lichte lijnen. Persoonlijk denk niet dat het in de montage zit maar weet dit niet zeker, heb al in vele winkels gekeken en zie het zo ongeveer iedere keer weer terugkomen bij de 9704 lijn. Ben benieuwd wat je ermee gaat doen, laat maar horen. Misschien moet je toch contact opnemen met philips.

Kleine tip: als je de doos nog hebt en je je aan blijft irriteren kan je je tv nog binnen een week terugbrengen bij de meeste winkels en andere er voor uitkiezen.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patathome
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05 21:13
Had stiekem een hééééééél klein beetje gehoopt op een korting voor de 9704... Helaas!
Hieronder een chat met de modellen die wel onder de LA weken vallen.

Welkom bij Philips Chat, u chat met Philips medewerker. Hoe kan ik u helpen?

De chat is doorgegeven aan Philips medewerker

Bezoeker: Hallo, ik vraag mij af of er ook bepaalde modellen LCD schermen met ambilight, buiten de ambilight actie vallen

Philips medewerker: Goedemiddag

Philips medewerker: Waarmee kan ik u helpen ?

Bezoeker: Hallo, ik vraag mij af of er ook bepaalde modellen LCD schermen met ambilight, buiten de ambilight actie vallen

Philips medewerker: En over welke actie gaat dit dan specifiek

Philips medewerker: ?

Bezoeker: Ambilight LA Weken

Bezoeker: http://www.promotion.philips.com/nl/nl/detailpage.php?id=104

Philips medewerker: Wat vooor model heeft u

Bezoeker: nog geen en wil binnenkort een lcd met ambilight halen. Omdat er verder geen model nummers bij staan, ga ik ervan uit dat alle ambilight tv's onder deze actie vallen.

Philips medewerker: Ik ga even kijken voor u welke modelnummer er exact onder vallen.

Bezoeker: ok, dank je

Philips medewerker: U kunt een gedeelte van onze modellen op de website vinden onder de actie registratie. d

Philips medewerker: De andere modellen ben ik nu aan het achterhalen voor u

Philips medewerker: Heeft u 1 moment ?

Bezoeker: ja hoor

Philips medewerker: 32pfl5624

Philips medewerker: 32pfl7674, 7684,7694,7864.

Bezoeker: Dus bovenstaande plus 47PFL9664, 42PFL9664, 37PFL9604, 32PFL9604, 47PFL8404, 42PFL8404, 37PFL8404 en 32PFL8404 en 56pfl9954

Philips medewerker: 37pfl8684, 8694

Philips medewerker: er zijn er nog wat meer moment

Philips medewerker: 42pfl 5624,7674,7864,8654,8684,8694 en de 47 pfl 7864

Philips medewerker: Dit zijn alle modellen die deelnemen aan de actie

Bezoeker: ok, bedankt voor je speurwerk!

Philips medewerker: Graag gedaan heeft u verder nog vragen ?

Bezoeker: nee, prettige dag verder

Philips medewerker: Dan wil ik u vriendelijk verzoeken om deze chat te sluiten. En wens ik u ook een prettige dag verder en fijne feestdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilrenato

ilrenato

Pizzah!!!!

appeltje eitje schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:44:
[...]Goedendag, ik heb dit zelfde probleem ook gehad. Ben met mijn tv (na één week) terug gegaan naar mijn lokale dealer (BCC) en er een nieuwe uit de doos naast laten zetten om te vergelijken. Probleem was ook bij deze 40 inch te zien. Probleem deed zich ook daar voor bij een 46 inch en ook bij de 52 inch. Het is een probleem dat in het toestel zit en bij meerdere tv's (helaas) te zien is. Ik heb met veel geluk mijn tv terug kunnen geven (zonder doos want die was al kapot vanwege deelname blu-ray aktie) en hem ongeruild voor een 42pfl9664 die dit probleem niet heeft. Ik heb me er ook groen en geel aan geergerd, vind ook absoluut dat dit voor het 'top model' binnen de philips lijn niet moet kunnen, zag het ook voornamlijk op momenten zoals je ze beschrijft (bij voetbal bv). Heb helaas geen oplossing voor je. Het probleem is hoe de led-segmenten verdeeld zijn binnen de tv. Je kunt het goed zien als je je contrast en kleur open zet en je zapt tussen de kanalen (het zwarte beeld), je ziet dan zeer goed de donkere en lichte lijnen. Persoonlijk denk niet dat het in de montage zit maar weet dit niet zeker, heb al in vele winkels gekeken en zie het zo ongeveer iedere keer weer terugkomen bij de 9704 lijn. Ben benieuwd wat je ermee gaat doen, laat maar horen. Misschien moet je toch contact opnemen met philips.

Kleine tip: als je de doos nog hebt en je je aan blijft irriteren kan je je tv nog binnen een week terugbrengen bij de meeste winkels en andere er voor uitkiezen.

Ook mijn reden om dus geen LED te kiezen. Ik zag ook een achtergrond "beeld" aan ongelijke verlichting bij de demo's die ik heb gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-05 22:21
En hij is binnen, 40PFL9904H/12, de nieuwe Aurea. MM Utrecht!

Kijk eens naar de Topic Warning...

[ Voor 27% gewijzigd door FeaR op 14-12-2009 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ik heb mijn TV 37pfl8684 bestelt bij Viptronics, deze week wordt die afgeleverd hoop ik. Ik weet eigenlijk wel zeker dat ik niet mee mag doen met die actie van 50,- euro korting. In de voorwaarde staat alleen geldig bij deelnemende winkels. Ik vermoed dat viptronics niet een erkende philips winkel is?

Echter ik kan http://www.promotion.philips.com/nl/nl/detailpage.php?id=104
op die site nergens terugvinden welke winkels dat zijn?

Ik heb mijn tv bestelt voor €705 euro zonder afleverkosten. Volgens mij wel een goede deal maar als ik nog 50 euro korting krijg zou mooi zijn, heb ik de ophangbeugel gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Net even geprobeerd en ziet er goed uit. Ik ga het hier maar eens een tijdje mee proberen...

Wat zijn je overige instellingen in het beeld submenu???

Ben benieuwd wat Ep en Pascal hiervan vinden....

[ Voor 3% gewijzigd door Dudeness op 14-12-2009 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-06 12:14
Zijn er geen tweakers met de 56PFL9954 (de cinema 21:9)?
Nu met de kortingsactie van 500,00 eu is dit voor mij toch wel een interessante tv geworden.

Ben vooral benieuwd hoe gewone tv (16:9) er op 21:9 uitziet, verder ook andere ervaringen welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:32
Ik ben sinds vrijdag eigenaar van de (40 inch) 9704. Heb het weekend natuurlijk lekker zitten spelen met de settings van het toestel. Nu heb ik op een Duits forum de volgende kleursettings gevonden (0-0-0-8-8).
Net ook even geprobeerd op m'n 40PFL9704H. Verbazingwekkend inderdaad... Huidstinten zien er vrij natuurlijk uit met deze instelling. Vooral als je even schakelt tussen Normaal, Warm, Koel en deze instelling. Vraag me ook af wat deze instellingen precies doen.

NB: niet schrikken als je de settings wijzigt, de kleur verspringt pas als alledrie de whitepoint settings op 0 staan :)

Mijn overige instellingen zijn:

Lichtsensor: Uit
Contrast: 58
Helderheid: 48
Kleur: 49

Het lijkt zelfs of de kijkhoek er beter van wordt... nog wel fletser, maar de verhouding van de kleuren blijft iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Mr Magic schreef op maandag 14 december 2009 @ 23:05:
[...]

Net ook even geprobeerd op m'n 40PFL9704H. Verbazingwekkend inderdaad... Huidstinten zien er vrij natuurlijk uit met deze instelling. Vooral als je even schakelt tussen Normaal, Warm, Koel en deze instelling. Vraag me ook af wat deze instellingen precies doen.

NB: niet schrikken als je de settings wijzigt, de kleur verspringt pas als alledrie de whitepoint settings op 0 staan :)

Het lijkt zelfs of de kijkhoek er beter van wordt... nog wel fletser, maar de verhouding van de kleuren blijft iets beter.
Ja, het zijn goede instellingen vind ik. Ik bedoelde ook je overige beeldsettings incl. HDNM, etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:46

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 335008 schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:44:
Hallo Wilddog en welkom op GoT :W,

Dit forum is geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent. Zo had je genoeg informatie kunnen vinden op de Philips Site van de 9704.

Ik stel voor dat je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid voor je posts in de toekomst.
Dudeness schreef op maandag 14 december 2009 @ 12:35:
[...]Yep een optische toslink als ik het goed heb voor het geluid.
Nee, Philips gebruikt tot op heden als één van de weinige producenten de digitale coax als S/PDIF uitgang.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:32
Dudeness schreef op maandag 14 december 2009 @ 23:47:
[...]
Ja, het zijn goede instellingen vind ik. Ik bedoelde ook je overige beeldsettings incl. HDNM, etc. :)
Mijn overige instellingen had ik al eens gepost:

Mr Magic in "[LCD TV] Philips de 2009 / 2010 modellen..."

Overigens ben ik er net achter dat de 0-0-0 instelling voor de Gewenste Tint gewoon hetzelfde is als 127-127-127 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334536

appeltje eitje schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:44:
[...]

Goedendag, ik heb dit zelfde probleem ook gehad. Ben met mijn tv (na één week) terug gegaan naar mijn lokale dealer (BCC) en er een nieuwe uit de doos naast laten zetten om te vergelijken. Probleem was ook bij deze 40 inch te zien. Probleem deed zich ook daar voor bij een 46 inch en ook bij de 52 inch. Het is een probleem dat in het toestel zit en bij meerdere tv's (helaas) te zien is. Ik heb met veel geluk mijn tv terug kunnen geven (zonder doos want die was al kapot vanwege deelname blu-ray aktie) en hem ongeruild voor een 42pfl9664 die dit probleem niet heeft. Ik heb me er ook groen en geel aan geergerd, vind ook absoluut dat dit voor het 'top model' binnen de philips lijn niet moet kunnen, zag het ook voornamlijk op momenten zoals je ze beschrijft (bij voetbal bv). Heb helaas geen oplossing voor je. Het probleem is hoe de led-segmenten verdeeld zijn binnen de tv. Je kunt het goed zien als je je contrast en kleur open zet en je zapt tussen de kanalen (het zwarte beeld), je ziet dan zeer goed de donkere en lichte lijnen. Persoonlijk denk niet dat het in de montage zit maar weet dit niet zeker, heb al in vele winkels gekeken en zie het zo ongeveer iedere keer weer terugkomen bij de 9704 lijn. Ben benieuwd wat je ermee gaat doen, laat maar horen. Misschien moet je toch contact opnemen met philips.

Ik begreep van een verkoper dat het mogelijk was local dimming af te zetten dat is natuurlijk slechter voor het contras maar dan heb je altijd nog een kwalitatief beter scherm dan de 9604. Ik gegreep ook op zijn beurt de 9604 serie beter is dan de Philips TV met LEDS via de zijkant (type nummer weet ik zo niet). En bovenstaande verhaal werd bevestigd maar het zou vele malen beter zijn dan zijn voorganger (welke minder LEDs gebruikte) en bij de juiste instelling zelde voorkomen. Ook het verhaal van de inkijkhoek klopte maar dat kwam door het contrast/helderheid van dit scherm. Bij de 9604 heb je dit ook maar daar zijn de kleuren al wat minder waardoor het verschil minder opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

Ik moet zeggen dat ik het niet herken als er 'beeld' is, maar wel als het scherm bijna helemaal zwart is (met bijvoorbeeld alleen een pauze-knop linksboven in de hoek), maar misschien is dit wel een ander probleem (alhoewel het wel weer hetzelfde klinkt als appeltje eitje het iets later uitlegt). Probeer eens een egaal plaatje op het scherm te zetten en dan te kijken. Dan heb je de tijd om te kijken hoe egaal het scherm is. Er was hier ook iemand die zoiets had wat inderdaad een slecht paneel (b)leek te zijn.

In mijn geval kunnen dan wat vertikale banden ontstaan van ongelijk licht onderin het scherm, rondom het midden. (Moeilijk te fotograferen, het is nogal zwak, maar wel zichbaar met het oog). Dit probleem verdwijnt wel als je de helderheid wat lager zet en ondanks het feit dat ik mijn scherm niet gecalibreerd heb is dat volgens mij de juiste instelling. Voor mij is dit bij helderheid 60 zichtbaar, maar bij 58 nauwelijks en 56 niet meer. Wel apart inderdaad, omdat de TV behoorlijk egale vlakken kan weergeven, maar het precies onder die omstandigheden een beetje laat afweten.

Het is wel wat wennen omdat het scherm een veel beter 'praktisch' contrast heeft dan voorgaande TVs zodat het beeld soms erg donker lijkt. Bij opschroeven van de helderheid merk ik dan iedere keer dat je toch vrijwel geen detail mist en vooral de 'grain' van de encoding gaat zien. De filmmaker heeft dit soort scene's kennelijk ook donker bedoeld - het is net als met computerspellen waar je de helderheid kan instellen, de bedoeling is daar vaak dat je bepaalde dingen niet of nauwelijks kan zien, en dus krijg je het idee dat je wat 'mist', terwijl dat wel de bedoeling juist is...
RickV. schreef op zondag 13 december 2009 @ 18:22:
[...] 9604 [...] Was verre van onder de indruk! Het was een demo met een vent die parkour/freerunning aan het doen was (over gebouwen aan het springen) en het zag er zeer hakkerig uit. Hebben ze hier de verkeerde instellingen gebruikt?
Waarschijnlijk wel. Met goed bronmateriaal geeft de TV zeer vloeiend beeld met NM (en natuurlijk niet als het uit staat). Sommige mensen vinden dit onnatuurlijk of zien de artifacten rond bewegende delen, maar afgezien daarvan is het 9 van de 10 keer als het beeld niet vloeiend (en NM wel aan staat) is een probleem met het bronmateriaal. Een enkele keer merk je wel dat de TV wat moeite heeft met het 'vangen' van de beweging waardoor bijvoorbeeld een auto die door het beeld rijdt niet direct bij het binnenkomen opgemerkt wordt en de eerste paar frames nog hakkelt. In zulke gevallen is het echter ook vrijwel altijd niet anders dan de 'normale' framerate die je krijgt, en wordt het dus niet minder vloeiend dan het oorspronkelijk was.
Mr Magic schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 00:08:
Overigens ben ik er net achter dat de 0-0-0 instelling voor de Gewenste Tint gewoon hetzelfde is als 127-127-127 :D
Sowieso is het gedrag gelijk zolang de getallen gelijk zijn, het zijn dus alleen de waarden ten opzichte van elkaar die uitmaken, en niet de absolute getallen. 50-50-50 zal dus ook hetzelfde zijn als 127-127-127. (Ik weet niet of de 8-8 voor de zwartpunten daar ook nog in meeschaalt, maar ik vermoed van niet.)

Ik blijf in ieder geval op 'normaal' zitten, er zit dermate veel variatie in films en series dat ik ze toch niet goed krijg. Sommige filmmakers kijken kennelijk echt door een roze bril of zo ;)

Overigens: nog een opmerking naar diegenen die de 9704 een 'slecht' scherm vinden vanwege sommige nadelen: een erg groot voordeel van deze TV is ook het lage stroomverbruik. Philips roept dat dit tot 40% lager is dan bij andere (CCFL) TVs, en alhoewel ik daar sceptisch over was kan ik ze niet echt ongelijk geven. Zoals ik ook eerder al gemeld heb verbruikte mijn goed ingestelde 42" 9703 op 110 Watt gemiddeld, terwijl deze 4" grotere 46" 9704 - inclusief de ambilight - op zo'n 70W zit (t.o.v. vorige metingen heb ik het contrast wat teruggedraaid aangezien dit toch wel erg hoog stond, nu op 60).

Als ik dan kijk naar een kennis die een wat oudere 42" CCFL TV heeft die gemiddeld boven de 150W zit (en waarbij veranderen van contrast/helderheid geen invloed heeft!) dan heb ik deze TV in een mum van tijd terugverdiend op de energierekening :+

Kennelijk is het paneel voor lichtdoorlating echt een stuk beter wat samen met de efficiente LEDs veel oplevert. Als hier de TV een paar uur aangestaan heeft voel je niet eens dat hij aan de bovenkant warm is geworden (wat natuurlijk weer vooral fijn is in de zomer ;))...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phizzie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05 09:44

phizzie

always look on the bright side

Boontjes schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 00:17:
[...]

Helaas kan ik geen Duits, maar als nou eens iemand die goed Duits kan dit topic doorneemt en deze belangrijke vraag voor ons wil beantwoorden?
Okidoki
Ein "L" bedeutet: Anzahl der verschiedenen Panel ist 226
Ein "Y" bedeutet: Anzahl der verschiedenen Panel ist 194

Ergo, die meisten die ein Y am Ende stehen haben, dürfen sich ärgern.
Das sind auch zu 90% diejenigen, die sich über Bildschwächen o.ä. beschweren.

Diejenigen, die dort ein L stehen haben, haben den besseren TV,
scheint wohl leider so ne 2-Klassen-Sache zu sein..
Dat betekent dat er verschillende opstellingen zijn in LED panelen. Het totale aantal actieve paneeltjes waar LED verlichting in zit is hoger bij de L serie, wat voor meer velden zorgt waar de LED verlichting in de backlight aangestuurd kunnen worden.

Verderop wordt er gediscussieerd over de opbouw van de LCD raat: horizontaal of diagonaal, waarbij de diagonale van inferieure beeldkwaliteit schijnt te zijn.
Jo, Danke. Wenn du wirklich das neue Panel hast dann ist die Theorie: "VN1 = Altes" und "VN2 = Neues" -Panel, nicht mehr gültig.
Een reactie op een antwoord wat er boven stond waar iemand met een nieuwe aankoop een andere combinatie had dan wat er voor werd geleverd: Dit betekent dat in de panelen met een verschil niet meer te herkennen is aan het typenummer.

Type beeld: 9704 <52"
Succes!

[ Voor 12% gewijzigd door phizzie op 16-12-2009 12:29 ]

aw snap, was dat het alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

phizzie schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:57:
Een reactie op een antwoord wat er boven stond waar iemand met een nieuwe aankoop een andere combinatie had dan wat er voor werd geleverd: Dit betekent dat in de panelen met een verschil niet meer te herkennen is aan het typenummer.
Er is nooit bewijs gekomen dat er verschillende panelen geleverd zijn. Iedereen die zijn paneel aan onderzoek onderwerpt (closeup foto van pixelstructuur) ziet dat het een 'nieuw' type paneel is. Verder is er volgens mij ook maar 1 iemand geweest die echt beweerde een paneel met meer LED segmenten te hebben gehad op een 40" (L vs Y). Als je dat op een fout van de persoon houdt of eventueel een foute sticker op de TV dan zijn alle afwijkingen die mensen zien dus of een persoonlijke interpretatie of gevolg van 'normale' variatie tussen exemplaren van hetzelfde product.

Het is daarbij overigens wel eens zo dat de eerste exemplaren van een nieuw product beter zijn (vanwege hand-picking bij lage yields of uitgebreider testen van vroege productieruns) of slechter (vanwege het nog niet goed onder de knie hebben van de productie).

Anoniem: 335343

Hallo, ik zou graag de maten willen hebben van de ophangpunten op de 9904H. Dus hoever ze van de boven en zijkant van de TV zijn geplaatst en de afstand tussen de ophanggaten aan de TV zijde van de muurbeugel.
Ik vraag dit omdat ik wil weten of mijn 9903H op dezelfde tafelstandaard met soundbar geschikt voor de 9904H bevestigd kan worden.

Anoniem: 82384 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:55:
[...]

Er is nooit bewijs gekomen dat er verschillende panelen geleverd zijn. Iedereen die zijn paneel aan onderzoek onderwerpt (closeup foto van pixelstructuur) ziet dat het een 'nieuw' type paneel is. Verder is er volgens mij ook maar 1 iemand geweest die echt beweerde een paneel met meer LED segmenten te hebben gehad op een 40" (L vs Y). Als je dat op een fout van de persoon houdt of eventueel een foute sticker op de TV dan zijn alle afwijkingen die mensen zien dus of een persoonlijke interpretatie of gevolg van 'normale' variatie tussen exemplaren van hetzelfde product.

Het is daarbij overigens wel eens zo dat de eerste exemplaren van een nieuw product beter zijn (vanwege hand-picking bij lage yields of uitgebreider testen van vroege productieruns) of slechter (vanwege het nog niet goed onder de knie hebben van de productie).
Als je op de vaker genoemde Duitse site kijkt kun je zien dat er wel verschillende paneelconstructies geleverd worden bij de XXPFL9704 serie. Ik zelf heb een 40PFL9704 apparaat met de oude ASV structuur (diagonaal), de nieuw UV2A panelen hebben rechthoekige pixels. Het verschil is waar te nemen door met een 20x of meer loupe naar het beeld te kijken (wit vlak b.v. letter bij teletekst)
site: http://www.hifi-forum.de/...ead=5345&back=&sort=&z=84

Pierre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonanza
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
Vandaag wordt mn 46PFL9704 geleverd en ik twijfel nog of ik gebruik ga maken van CI+ (Ziggo). Want, stel dat ik het wel zou doen, hoe kan ik dan nog programma's opnemen? Volgens mij kan ik niet simpel een externe HD eraan hangen, die dan als opslagmedium dienst doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136766

Bonanza schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 08:53:
Vandaag wordt mn 46PFL9704 geleverd en ik twijfel nog of ik gebruik ga maken van CI+ (Ziggo). Want, stel dat ik het wel zou doen, hoe kan ik dan nog programma's opnemen? Volgens mij kan ik niet simpel een externe HD eraan hangen, die dan als opslagmedium dienst doet.
Als je al in het bezit bent van een HD recorder kan je daarmee gewoon blijven opnemen, er veranderd wat dat betreft niets. Bij de ci+ module zit al een smartcard dus de oude kan in de HD blijven zitten. De ci+ heeft voor jou dan geen toegevoegde waarde, je hebt immers dan toch die losse kast nodig en dat is nou juist het voordeel van de ci+ in de tv, dat je die niet meer nodig hebt.

Met de ci+ kun je ook opnemen maar alleen wat de kabelaar toestaat, film 1 en HD kanalen worden beperkt evenals de programma's die de betreffende zender verbied.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 136766 op 18-12-2009 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonanza
Anoniem: 136766 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 09:33:
[...]

Als je al in het bezit bent van een HD recorder kan je daarmee gewoon blijven opnemen, er veranderd wat dat betreft niets. Bij de ci+ module zit al een smartcard dus de oude kan in de HD blijven zitten. De ci+ heeft voor jou dan geen toegevoegde waarde, je hebt immers dan toch die losse kast nodig en dat is nou juist het voordeel van de ci+ in de tv, dat je die niet meer nodig hebt.
Nou, dan maar gewoon niet meer opnemen... ik had gehoopt op de mogelijkheid om te recorden via een externe HD, maar dat zit er dus niet in. Ik hoop dat ze nog wel bezig zijn met een elegante oplossing, dus dat je kunt recorden via je netwerk/usb. Maar dat zal nog wel ff duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Op avforums het volgende gevonden over paneel/backlight problemen:

http://www.avforums.com/f...-2-a-65.html#post11078689

't is me niet duidelijk om welke schermdiameter het nou precies gaat. Dat verklaart wellicht de lange levertijden ?!

"...I have some good news regarding the backlighting issue with the PFL9704 models. I spoke with the danish Philips division this morning, and the technician informed me that Philips is well aware of the backlighting problem and have already fixed the issue (not sure what the fix was, but I assume they're replacing the panels with the latest generation, as has been indicated in the forum - but this is pure speculation). I was told that Philips would replace faulty sets, which I also expected, but it's always nice to see electronic giants like Philips rise to the expectations.

According to the Philips technician, a new batch is due to arrive in Denmark in january, 2010, and the TVs should be optimized for top performance in every aspect (we'll see about that, but currently the backlighting issue is my only gripe with the TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136766

pascalbulsing schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 10:00:
Op avforums het volgende gevonden over paneel/backlight problemen:

http://www.avforums.com/f...-2-a-65.html#post11078689

't is me niet duidelijk om welke schermdiameter het nou precies gaat. Dat verklaart wellicht de lange levertijden ?!

"...I have some good news regarding the backlighting issue with the PFL9704 models. I spoke with the danish Philips division this morning, and the technician informed me that Philips is well aware of the backlighting problem and have already fixed the issue (not sure what the fix was, but I assume they're replacing the panels with the latest generation, as has been indicated in the forum - but this is pure speculation). I was told that Philips would replace faulty sets, which I also expected, but it's always nice to see electronic giants like Philips rise to the expectations.

According to the Philips technician, a new batch is due to arrive in Denmark in january, 2010, and the TVs should be optimized for top performance in every aspect (we'll see about that, but currently the backlighting issue is my only gripe with the TV).
Dus als ik een 9704 wil aanschaffen moet ik wachten tot minstens januari en dan nog maar hopen dat ik niet een oude batch krijg? Tis te gek voor woorden dat zoiets tegenwoordig nog voorkomt, met mijn 9731 heb ik 4 jaar geleden ook al dit soort gezeik gehad. Wordt niet echt vrolijk van dat philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242470

Hoi,
Ik heb de 32PFL7404 gekocht 1 week geleden. Mooie tv, al heb ik geen ervaring met lcd tv. Ik heb alle instellingen geprobeerd, maar zie geen verschil in Dynamische Achtergrond Verlichting aan of uit.
Ik vind het algehele beeld donker en weinig doortekening in het zwart. Kan iemand met deze tv me vertellen of die cfl? wel werkt? Is daar een test voor? Ik heb een zwart beeld via usb geladen en zie dan een geheel vlak, ietwat grijzig. Maar mijn comp monitor Dell 2408wFP is veel helderder in de donkere partijen.

De tv is nu nog analoog aangesloten, UPC heeft twee weken nodig om te schakelen naar digitaal en een kastje uit te reiken.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 242470 op 18-12-2009 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonanza
Mr Magic schreef op maandag 14 december 2009 @ 23:05:
[...]

Ook ik ben benieuwd naar je overige instellingen... of is dat het geheim van de kok?

(nog een n00b vraag: hoe stel je die afzonderlijke kleursettings in, die 0-0-0-8-8)

Ik heb vandaag mn 46PFL9704 binnen gekregen en ik lijk geen enkele last van clouding te hebben. Of kickt dat er evt. pas over een paar dagen in?

[ Voor 7% gewijzigd door Bonanza op 18-12-2009 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:41
Anoniem: 136766 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 09:33:
[...]

Met de ci+ kun je ook opnemen maar alleen wat de kabelaar toestaat, film 1 en HD kanalen worden beperkt evenals de programma's die de betreffende zender verbied.
Kan iemand vertellen hoe het zit met de verschillen tussen upscalen van gewone sd kanalen met een ci+ of een losse hd decoder? Schijnbaar kan ci+ dit niet?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:56
ik ben deze week met de instellingen bezig geweest van mijn 37/ 8404 voor een optimaal beeld kwaliteit en heb wat instellingen gehaald van internet maar ik kan nog niet zo veel veranderingen zien.
zijn hier ook mensen met een 8404 ? mischien kunnen we wat instellingen delen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phizzie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05 09:44

phizzie

always look on the bright side

[levertijden?]
Vandaag toch de knoop doorgehakt om de 37pfl8404 te gaan kopen. Nergens te krijgen rondom Amsterdam, behalve een demonstratie model.
Nou was het al vervelend dat we daardoor de actie t/m 15 december gemist hebben, maar de huidige gaan we volgens de verkopers ook missen. Erg vervelend in ieder geval.

Dat geeft ons nog de tijd om even te bedenken wat we willen. Twijfel is er nog wel een beetje in vergelijking met de Sony V/W series.
[/levertijden?]

Hoe zit het met de ervaringen in de 8000 serie mbt audio vertraging?
Is er iemand die een setup heeft met een HTPC en dan het beeld + geluid over de videokaart laat lopen met HDMI?

Ook zijn mij in de demonstratie opstellingen van Philips (o.a. Media Markt Amsterdam Arena) heel veel artifacts opgevallen. Is dat vanwege de beeldbewerkingssoftware? (Demonstratiefilmpje van Superman heeft enorm veel van deze foutjes, witte blokjes en zwarte gaten als er veel details zijn.)
De scherpte van de beeldschermen valt me ook een beetje tegen vanaf 40", vandaar dat wij voor een 37" gaan. Iemand ervaring hiermee?

aw snap, was dat het alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ik had gehoopt dit weekend mijn 1e LCD scherm te mogen ontvangen de 37PFL8684 (grotere broer van de 8404) en een review te kunnen plaatsen. Maar helaas, de verkoper hoopt deze nu dinsdag te kunnen ontvangen of woensdag. Ik heb wel alvast een Philips muurbeugel gekocht, deze was slechts 50 euro en een passend kastje voor onder de tv. (Ikea besta)

Ik moet alleen nog een kabelgootje kopen, ik denk dat ik morgen ga kijken bij de Gamma of Karwei. Heeft iemand een tip welke bouwmarkt ze mooie design kabel goten verkopen? Is het overigens belangrijk de kabels zoveel mogelijk gescheiden door de goot te laten lopen? Zoals bv de stroomkabel ivm met storingen/interfenties aan de overige kabels die in de goot lopen?

Is het iemand nog gelukt met de code bijgeleverd in de handleiding de UPC SD decoder (Thomson) te kunnen bedienen met de bij de lcd geleverde Philips universel afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

Ik zie echt door de bomen het bos niet meer, zoveel verschillende types en specificaties. Hoe kan het nu zo moeilijk zijn om een hele goeie TV te zoeken voor 1500 euro waarmee je films over je netwerk kunt afspelen :?

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307302

maxoss schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 22:23:
[...]

Kan iemand vertellen hoe het zit met de verschillen tussen upscalen van gewone sd kanalen met een ci+ of een losse hd decoder? Schijnbaar kan ci+ dit niet?!?
Dat heeft niets met CI+ te maken, wel met je TV. Maar als een TV het SD signaal niet zou kunnen upscalen, zou je met zo'n signaal slechts een klein deel van je full HD scherm vullen. M.a.w. ik denk dat er geen probleem is, al is het ene apparaat beter in upscalen dan het andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35343

Kan iemand mij het exacte verschil uitleggen tussen de 47PFL7864H/12 / en de 47PFL7404H/12?
Het enige wat ik heb kunnen vinden is dat de 7864 iets meer vemogen heeft kwa geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixard
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-05 19:50
Ik bezit sinds ongeveer een maand een 40PFL9704H. Ik heb een Popcorn Hour op de tv aangesloten wat prima werkt. Waar ik me echter aan stoor is dat ik in het tv-menu (home knop) om de input van de Popcorn Hour te kiezen, de naam van het apparaat niet kan instellen. Er staat nu 'Andere'. Kan ik die naam niet veranderen in iets anders?

Op kieskeurig.nl schrijft iemand dat het bij de 9903 op deze manier moet:
je kunt de naam veranderen door achtereenvolgens menu, configuratie, installatie en dan apparaten hernoemen te selecteren.
bron: http://www.kieskeurig.nl/...h/reviews/235948/vragen/2

Deze optie heb ik echter niet ( :? ) Heeft iemand anders hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:15

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Cruzer schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 17:24:
Ik had gehoopt dit weekend mijn 1e LCD scherm te mogen ontvangen de 37PFL8684 (grotere broer van de 8404) en een review te kunnen plaatsen. Maar helaas, de verkoper hoopt deze nu dinsdag te kunnen ontvangen of woensdag.
Ik hoop het voor je :P Voor diverse klanten heb ik al enige tijd zowel de 8404 als de 8684 in back-order staan bij diverse grote grossiers en iedereen verwacht, zonder overigens enige zekerheid, week 53 iets te kunnen leveren.

( Ja, Philips werkt met 53 weken in een jaar :') het is de week van 28 december tot 3 januari.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:59
Trabi schreef op zondag 20 december 2009 @ 15:26:
[...]

Ik hoop het voor je :P Voor diverse klanten heb ik al enige tijd zowel de 8404 als de 8684 in back-order staan bij diverse grote grossiers en iedereen verwacht, zonder overigens enige zekerheid, week 53 iets te kunnen leveren.

( Ja, Philips werkt met 53 weken in een jaar :') het is de week van 28 december tot 3 januari.)
Niet alleen Philips hoor, dat zijn nu eenmaal de internationale afspraken. Ieder bedrijf zal hiermee werken. (week 53 is er eens in de vijf a zes jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Trabi schreef op zondag 20 december 2009 @ 15:26:
[...]

Ik weet dat we hier niet over levertijden mogen hebben dat het vervelend is etc.

Maar kun jij aangeven wat de oorzaak is dat ze niet op voorraad zijn? Veel vraag of productwijzigingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-06 06:10
Ik zit net m'n 32PFL9604 eens goed te bekijken en nu valt me ineens op dat die donkere plastic rand aan de buitenkant aan de linkerkant helemaal niet zo strak loopt als rechts. Bovenaan en onderaan zit ie er iets meer vanaf dan in het midden. Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-06 18:07

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

ladies and gentleman we have him :P

sorry voor de brakke kwaliteit foto was genomen met telefoon.
Ik heb dus staan de 40PFL8664

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Lv7HGcD4tuycQvoy572zYhMi/full.jpg

bevalt er goed. zwart is ook echt zwart. voor de rest moet ik nog even goed met de instellingen gaan spelen.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:15

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Cruzer schreef op zondag 20 december 2009 @ 21:09:
[...]

Maar kun jij aangeven wat de oorzaak is dat ze niet op voorraad zijn? Veel vraag of productwijzigingen?
Nee helaas, geen enkele verklaring voor. Bij de 9704 serie schijnt het een tekort aan panelen te zijn maar bij de rest geen verklaring helaas vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

Heeft iemand recentelijk de 42PFL9664H gekocht in een BCC/Saturn/Mediamarkt? En voor hoeveel is ie te krijgen? Online zie ik nu prijzen van rond de 1470, maar als je in een traditionele winkel hem mee kunt krijgen voor 1500 heeft dat bij mij de voorkeur.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is het Philips de 2009 / 2010 modellen ervaringen-topic en NIET het Philips Levertijden topic. Dus graag geen oneliners met levertijden of dat je tv nog steeds niet binnen is. Hoe vervelend die dingen ook zijn, dit is niet het topic hiervoor.