Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerLen01
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-04-2021
Luke the Duke schreef op zondag 29 november 2009 @ 00:59:

Wat de kijkhoek betreft, ik heb totaal geen klachten. Ik stel me zo voor dat dit probleem mogelijk gerelateerd is aan de beperkte kijk afstand van de wat kleiner behuisden onder ons? Ik heb dan ook een riante huiskamert. Mijn advies: probeer eens gebruik te maken van de draaibare voet: probleem opgelost.
Technisch probleem opgelost middels draaibare voet ? Fijne tip dit.
Wat doe je bij dode pixels ? Niet naar kijken ? Smearing ? Niet op letten. Problemen zijn er dan nooit nee....

t kan zijn dan jij het niet hebt, prima, maar je opmerkingen in de laatste alinea slaan kant noch wal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:34
Boontjes schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 23:08:
[...]

De 52PFL9704 is mijn eerste platte TV, heb hem nu bijna 2 weken en voor mijn gevoel heb ik zeker geen last van een slechte inkijkhoek. Op zich is toch algemeen bekend dat de inkijkhoek bij LCD of LED niet heel groot is dus het moet wel erg bedroevend zijn bij degene die erover klagen. Om jullie wellicht te helpen erachter te komen of het speelt bij bepaalde panelen geef ik het begin van mijn serienummer even door, dit is VN1C en staat trouwens ook op de doos. Verder vindt ik het persoonlijk een erg mooi apparaat de 52PFL9704!
Die van mij begint ook met VN1C. De inkijkhoek is wel prima, wordt niet diapositief of iets dergelijks maar de kleuren worden wel snel 'flets'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:34
Zit er ook nog een verborgen menu op de 9704? En hoe kom ik daarin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-06 19:32
Wat mij opvalt is dat de inkijkhoek en daarbij het 'flets' worden van kleuren te maken heeft met de instellingen van het beeld. Standaard zijn deze behoorlijk overdone en bij de standaard instellingen is de kijkhoek slechter dan bij wat, naar mijn mening, natuurgetrouwere instellingen.
(geprobeerd met de 52pfl9704)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254420

Hey guys,

Sinds vandaag geeft mijn Philips 32PFL9604 een error.

Neotion Updater r97
OTAI Update Error 0x1 0x4 0x5

En dan begint ie weer opnieuw. Zenders verwisselen kan niet, hij springt steeds naar de Ziggo Zenderoverzicht. Ik heb alles gechecked, internet op de tv doet het in ieder geval.

Ligt dit nu aan Ziggo of aan Philips? Hij heeft het namelijk al 3 weken prima gedaan, en sinds vanmorgen dus niet meer.

Mocht dit aan Ziggo liggen, waar kan ik dan terecht?

EDIT 16:17u: De ontvanger werkt weer. Heb een factory reset gedaan en alle zenders opnieuw geinstalleerd. Probleem nu dus opgelost. Het blijft vreemd, ik hoop dat het hierbij blijft.

mvg

royovic

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 254420 op 29-11-2009 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323388

Goedenavond,

Ik heb gisteren de Philips 37PFL8694 besteld. Zeg maar het iets beter uitgeruste broertje van de 37PFL8404.

Zoals ik al eerder onder dit topic heb gemeld, heeft de 8694 perfect natural motion i.p.v. HD natural motion voor de 8404, 2 x 12 W BBE geluid i.p.v. 2 x 10 W ïncredible surround voor de 8404, een andere afstandsbediening en een glazen voet.

De 8694 wordt in Nederland alleen voor Expert gemaakt, maar wordt in het zuiden van Europa ("beneden de Moerdijk") als regulier type verkocht.

De 8694 heb ik ingeruild voor mijn huidige 32PFL 7403 D. Deze heeft een prima beeld, maar last van verticale schaduwstrepen op de achtergrond die vooral zichtbaar zijn bij snelle horizontale camerabewegingen. Philips wou de TV niet inruilen maar Expert deed daar absoluut niet moeilijk over. Ze zijn wat duurder, maar hebben werkelijk een perfecte service. En dat is wel gemakkelijk als je zoals ik op een Waddeneiland woon (Schiermonnikoog).

Maar genoeg achtergrondinformatie. Ik heb ook een vraag. De 8694 heeft een DVB C tuner die nog niet gecertificeerd is voor de plaatselijke kabelprovider Kabel Noord (zelfde concept als Ziggo), maar wel werkt. Dus ik heb een cam module er bij besteld waar de smartcard inpast.
Nu heb ik een test van de Consumentenbond gelezen waaruit blijkt dat de kwaliteit van het beeld bij HDTV uitzendingen met een externe HD decoder beter is dan met de ingebouwde DVB C tuner.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Gr.
Kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1155

Anoniem: 323388 schreef op zondag 29 november 2009 @ 19:24:

Nu heb ik een test van de Consumentenbond gelezen waaruit blijkt dat de kwaliteit van het beeld bij HDTV uitzendingen met een externe HD decoder beter is dan met de ingebouwde DVB C tuner.
Het ligt eraan welke decoder-chip je TV en de externe tuner gebruiken, dat is de bepalende factor bij de beeldkwaliteit. Om zomaar te stellen dat een externe tuner altijd beter is, is een beetje kort-door-de-bocht van de Consumentenbond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-06 18:16
Anoniem: 1155 schreef op maandag 30 november 2009 @ 06:50:
[...]

Het ligt eraan welke decoder-chip je TV en de externe tuner gebruiken, dat is de bepalende factor bij de beeldkwaliteit. Om zomaar te stellen dat een externe tuner altijd beter is, is een beetje kort-door-de-bocht van de Consumentenbond.
Wat mij wel opvalt is dat als ik via de TV naar Nederland 1 HD kijk het beeld donkerder is dan als ik via de digitale decoder naar Nederland 1 kijk (dit is dan geen HD).

Dit is wel lastig omdat ik mijn "persoonlijke beeldinstellingen" dan weer moet aanpassen.

Hebben meer mensen hier last van?

Een ander iets wat ik vanmorgen bemerkte op m'n 42PFL9664, is dat ie deze morgen niet aan ging.
Niet via de AB of de powerknop aan de zijkant (TV stond sinds gisteravond op standby). De TV maakte enkel een piepgeluid. Daarna de stekker eruit gehaald en weer erin. Hierna deed de TV het gewoon weer. Toch vreemd; heeft iemand dit vaker gehad en een idee wat dit is?

Groeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314404

Beste Tweakers,

Ik weet dat veel mensen die hier komen veel verstand van zaken hebben. Daarom leg ik mijn vraag hier neer. Ik ben op zoek naar een nice 32'' televisie. Ik heb zelf al rondgekeken en er zijn dan uiteindelijk twee toestellen die er voor mij uitspringen.

- Philips 32pfl7404
- Philips 32pfl8404

Zoals jullie zien ben ik een Philips-man. Maar ik vroeg me nou af wat nou de precieze verschillen tussen deze twee tv's zijn. Want als je naar de specs gaat kijken, zie je dat de 8404 Ambilight heeft, maar dat kan toch niet het enige verschil zijn? Ik zou dus graag reacties willen van ervaren Tweakers die hier rondhangen.

Btw, als iemand anders nog een mooi alternatief heeft, schuw dan niet om het te zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-06 22:16

CodeIT

Code IT

Anoniem: 314404 schreef op maandag 30 november 2009 @ 12:26:
Beste Tweakers,

Ik weet dat veel mensen die hier komen veel verstand van zaken hebben. Daarom leg ik mijn vraag hier neer. Ik ben op zoek naar een nice 32'' televisie. Ik heb zelf al rondgekeken en er zijn dan uiteindelijk twee toestellen die er voor mij uitspringen.

- Philips 32pfl7404
- Philips 32pfl8404

Zoals jullie zien ben ik een Philips-man. Maar ik vroeg me nou af wat nou de precieze verschillen tussen deze twee tv's zijn. Want als je naar de specs gaat kijken, zie je dat de 8404 Ambilight heeft, maar dat kan toch niet het enige verschil zijn? Ik zou dus graag reacties willen van ervaren Tweakers die hier rondhangen.

Btw, als iemand anders nog een mooi alternatief heeft, schuw dan niet om het te zeggen!
Volgens mij kun je dit gelijk zien op de site van Philips.
De grote verschillen tussen beiden zijn Amilight en NetTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314404

CodeIT schreef op maandag 30 november 2009 @ 14:30:
[...]

Volgens mij kun je dit gelijk zien op de site van Philips.
De grote verschillen tussen beiden zijn Amilight en NetTV.
Is dat het enige? :S Ik kan het me niet voorstellen dat dat de enige twee verschillen zijn en dat dan prijs zo verschillend is...

Maar wat betreft de twee tv's? Goede keuzes in jullie opinie? Weet iemand anders anders goede 32'' alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Heb vandaag tv (52PFL9704) maar eens aan een iets verdere inspectie onderworpen.

Heb d.m.v. dead pixel tester gekeken of de kijkhoek inderdaad verschilt per kleur. En dat is inderdaad zo.
Zo zie je het bij de kleur rood het best. Bij mij is het zelf zo erg dat een rood beeld als ik rechts (dus niet recht) voor de tv zit onder pak 'm beet 20-30 graden het beeld van links naar rechts van roze naar rood loopt. Ook met de andere kleuren is dit zo, maar met de rode kleur het best zichtbaar. De blauwe kleur blijkt gek genoeg niet te verkleuren of in ieder geval niet zichtbaar

Maar de dead pixel tester deed mij ook een aantal dode pixels zien die ik eerst niet gezien had. Het zijn weliswaar sub-pixels maar toch... 1 geheel dode pixel en 2 subpixel die niet oplichten.

Nog meer geschrokken was is van de kleur doorloop tussen de verschillende kleuren patronen die je kan maken met de DPT. Bij de welbekende kleur patroon die van links naar rechts de rood, groen, blauw, geel, cyaan enz. laat zien dat er tussen de verschillende banen geen scherpe overgang is, maar een ietsie pietsie overlap is of in ieder geval een soort van rand tussen zit. Bij de vorige serie van 2008-2009 was dit perfect scherp.

Na dit alles verteld te hebben aan de dame van customer care werd ik na 2 uur al gebeld door e-care om een afspraak te maken om het paneel te vervangen. Ben benieuw of het allemaal paneel gebonden is of dat de hardware zelf ook van mindere kwaliteit is dan de voorgaande serie.

Buiten kijf staat dat deze generatie voor wat de zwartwaardes betreft echt een flinke stap vooruit gemaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330330

ik heb net een nieuwe tv gekocht met een nieuwe HDMI cable.
ik heb ook alles ingesteld zoals het hoort.
maar wat het probleem is, de tv heeft namelijk 4 HDMI aansluiting HDMI1, 2, 3, en HDMI side.
maar als ik de HDMI kabel die aangesloten staat op mijn PS3, aansluit in HDMI 1 dan geeft de tv weer dat het signaal niet door komt. dus het blijft zwartbeeld vergeven.
en als ik hem in HDMI2 doe krijg ik wel beeld alleen dan werkt het beeld vertraagd ik heb geen idee waar het aan ligt en als ik hem in HDMI 3 stop dat doet hij precies het zelfde als bij HDMI 1, en HDMI side krijg ik wel beeld maar ook vertraagd de vertraging is als ik me controller beweeg dan zit er net 0,5 sec a 1 sec vertraging het is zwaar iritant..
HDMI Cable is genaamd: Cable for life 1000ex

weet jullie mischien waar het aan kan liggen.
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Beeld verbetering uitzetten.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:55
Druk wanneer je vertraagd beeld hebt eens op options, kies 'beeld en geluid' en kies 'spel'. Als het goed is selecteert dit de spelmodus wat de vertraging uitschakelt door de videoprocessingalgoritmes uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:54
En dat 'ie bij HDMI1 en HDMI3 geen beeld geeft: al eens gezocht naar firmware-updates voor je TV (of evt. PS3)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
volgens mij zou er geen verschil moeten zitten in de verschillende HDMI poorten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt ik ga het uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Rukapul schreef op maandag 30 november 2009 @ 18:47:
volgens mij zou er geen verschil moeten zitten in de verschillende HDMI poorten
Zou niet moeten, nee. Aansluitfout van de TS is een waarschijnlijke mogelijkheid, maar een fout in de firmware is niet uit te sluiten. Ik weet dat de 9x31 serie bijvoorbeeld iets had dat multichannel audio via HDMI3 wel naar de digitale uitgang werd geleid en de andere HDMI poorten dat niet deden. Ofwel: bij die serie zat er dus verschil in werking van de HDMI3 poort. Zou zomaar kunnen dat dat soort dingen firmware-geregeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb de TV trouwens ook nog om gewisselt want ik d8 eerst dat het aan de TV lag maar blijk baar is het ook zo met deze.. :( bij me oude nog gewoon beeldbuis tv werkte alles prima maar ik snap niet wat er aan de hand is met deze tv er er is wel een beeld en geluid optie alleen ik zie geen Spel optie alleen maar smart instellingen, kleur, contrast, bass, treble, luidsprekers maar dat heeft er niks mee te maken
maar als ik gewoon normaal tv kijk werkt alles prima alleen het functioneerd niet goed bij
de ps3 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alleen hoe kan ik zorgen dat defirmware wel goed staat in gesteld

bedankt;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Vergeten te melden dat je even moet klikken op smart instellingen.

Het antwoord staat in dit topic. Gewoon even rustig de setting opzoeken en aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

of is er nog iets anders dat ik zou kunnen doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135995

LogiForce schreef op maandag 16 november 2009 @ 18:53:
[...]
Kijk eens onder Configuratie -> Installatie -> Voorkeuren -> Programmagids.

Deze moet je zetten op "vanaf zender" of zoiets. Dan zou hij het signaal (mits meegezonden) vanaf je kabel provider moeten pakken. Tenminste neem ik aan, sinds de andere "vanaf netwerk" is. Wat volgens mij vanaf het internet in houd. :)
Sinds vorige week een 7404. Werkt naar behoren met uitzondering van de EPG. Ik heb hetzelfde als wat ik hier al eerder gelezen heb: leeg scherm met bewegende balletjes onderin. Nu lees ik het bovenstaande en denk: ach hij zal bij mij wel verkeerd staan, ik zal dit even aanpassen. Maar... ik heb bovenstaande instelling helemaal niet. Niet bij voorkeuren, en na alles afgespeurd te hebben, nergens niet... En ook niet na de laatste upgrade. En ook nog geen EPG, terwijl ik die wel op mijn Pioneer HDR heb. Erg vreemd, wie heeft een idee. Ik heb kabel via UPC trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-05 18:20
Anoniem: 323388 schreef op zondag 29 november 2009 @ 19:24:
Goedenavond,

Ik heb gisteren de Philips 37PFL8694 besteld. Zeg maar het iets beter uitgeruste broertje van de 37PFL8404.

Zoals ik al eerder onder dit topic heb gemeld, heeft de 8694 perfect natural motion i.p.v. HD natural motion voor de 8404, 2 x 12 W BBE geluid i.p.v. 2 x 10 W ïncredible surround voor de 8404, een andere afstandsbediening en een glazen voet.

De 8694 wordt in Nederland alleen voor Expert gemaakt, maar wordt in het zuiden van Europa ("beneden de Moerdijk") als regulier type verkocht.

De 8694 heb ik ingeruild voor mijn huidige 32PFL 7403 D. Deze heeft een prima beeld, maar last van verticale schaduwstrepen op de achtergrond die vooral zichtbaar zijn bij snelle horizontale camerabewegingen. Philips wou de TV niet inruilen maar Expert deed daar absoluut niet moeilijk over. Ze zijn wat duurder, maar hebben werkelijk een perfecte service. En dat is wel gemakkelijk als je zoals ik op een Waddeneiland woon (Schiermonnikoog).

Maar genoeg achtergrondinformatie. Ik heb ook een vraag. De 8694 heeft een DVB C tuner die nog niet gecertificeerd is voor de plaatselijke kabelprovider Kabel Noord (zelfde concept als Ziggo), maar wel werkt. Dus ik heb een cam module er bij besteld waar de smartcard inpast.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Gr.
Kees.
Kun je iets meer vertellen over jouw nwe aankoop de 8694? Op dit moment heb ik een HDMI beeldbuis tv de laatste van Philips de 32pw9551, deze heb ik op marktplaats gezet. Als ik deze heb verkocht wil ik graag de 8694 of de 8684 kopen.

Het wordt mijn 1e lcd en ik vroeg mij af hoe ervaar jij het geluid t.o.v. van je vorige LCD? Deze heeft BBE en schijnt beter te zijn?

En wat vindt je van het beeld in digitaal? Ik ben bang dat het beeld zal tegenvallen, mijn beeldbuist tv via UPC is echt prachtig haar scherp en voetbalwedstrijden worden goed en snel weergegeven. Ik heb begrepen dat sportzendingen vertraagd worden weergegeven op een LCD? En dat het gras meer een groene laken is ipv echt gras?

De 8684 kan ik via Internet goedkoper aanschaffen dat de 8694 via Expert. Deze kost bij Expert €899. Ik heb begrepen dat de 94 witte speakers heeft? Zou jij evt wat foto's kunnen plaatsen van de jouw 8694?

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Beeldbuis-TV's hebben minder beeldverbetering, dus minder vertraging - dat je 8404 vertraging heeft klopt dus wel.

Verder: de tips uit dit topic opvolgen en eventueel de handleiding doorlezen: 'spel' stand instellen voor je PS3 is de oplossing. Zowel m'n vorige Philips, de 9732, als m'n huidige 9703 kennen die stand - de jouwe vrijwel zeker dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rukapul schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:36:
Vergeten te melden dat je even moet klikken op smart instellingen.

Het antwoord staat in dit topic. Gewoon even rustig de setting opzoeken en aanpassen.
ik heb het geprobeert ik ga het morgen uit testen als het werkt ben ik je zeer dankbaar hahaah :P

nog bedankt voor alle hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickV.
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-10-2022
Is het verschil tussen de 42pfl5604h en de 42pfl7404h erg groot? De responsetijd verschilt aanzienlijk (3 en 8 ms) en de hz (50 en 100)... Alleen ik vind het gat nogal groot (130 euro verschil)...

Eigenlijk zelfs 180 euro verschil omdat ik ook nog de 102cm samsung LE40B550 overweeg.

Iemand ervaring tussen deze 2 philips tv's (liefst zelfs in vergelijking met de samsung)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cruzer,

De 8684 is volgens mij exact dezelfde televisie als de 8694:

http://www.p4c.philips.co...37pfl8684h_12_pss_nld.pdf (= 8684)

http://www.p4c.philips.co...37pfl8694h_12_pss_nld.pdf (= 8694)

Ik heb TV besteld, maar nog niet binnen. Wel weet ik van mijn huidige 32PFL7403 dat het digitale beeld erg goed is (behalve de schaduwstrepen die typerend zijn voor de 7403).

Expert is duurder, maar de service is perfect en dat is prettig als je op een eiland woont en niet te vaak naar de "vaste wal" gaat. Expert komt eenmaal in de 14 dagen naar Schiermonnikoog, neemt de TV mee, installeert en test deze, etc. Zonder extra kosten.

Gr.

Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316170

ik heb sinds dit weekend de 52pfl9704!
wat een beelden zeg, zeker hd en via de ps3.
toch heb ik een twijfel, hoewel ik misschien een zeurpiet ben!

tijdens het checken op dode pixels met een wit scherm (niet gevonden overgens) zag ik aan de linkerkant-midden van het scherm een paar grijzige vlekken, maar alleen als ik rechts sta en vanaf bovenaf het scherm bekijk naar links toe. als ik recht voor het scherm met mijn ogen ben, links of rechts is er niets te zien. van onder naar boven in welke positie dan ook is er ook niets te zien.
het lijkt wel of het lcd-scherm een beetje gekreukeld is..
dus tja als ik een normale positie kijk, niets aan de hand, dus stoor me er niet heel erg aan. maar uiteraard weet ik nu dat het er zit. klinkt dit bekend voor andere eigenaren? is dat nou clouding? ben ik te kritisch of toch maar even melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Laatst online: 07:43

Bjk

Ik ben aan het kijken voor een 42" tv, nu twijfel ik tussen twee merken namelijk LG en Philips (vandaar mijn vraag in dit topic). Ik ben opzoek naar informatie / reviews / ervaringen met de volgende tv: Philips 42PFL3604.
pricewatch: Philips 42PFL3604

De specificaties zijn niet gek, de prijs is niet gek (ik zoek een tv tussen de 500 en 600 euro). Maar wat is het addertje onder het gras?

Ik wil de tv gaan gebruiken in combinatie met mijn PS3, maar ook gewoon normaal tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Anoniem: 330330 schreef op maandag 30 november 2009 @ 18:36:
ik heb net een nieuwe tv gekocht met een nieuwe HDMI cable.
maar wat het probleem is, de tv heeft namelijk 4 HDMI aansluiting HDMI1, 2, 3, en HDMI side.
maar als ik de HDMI kabel die aangesloten staat op mijn PS3, aansluit in HDMI 1 dan geeft de tv weer dat het signaal niet door komt. dus het blijft zwartbeeld vergeven.
Ik weet niet wel type tv je hebt, maar bij de vorige 9xx3 en huidige 9xx4 serie zaten er fysiek maar twee HDMI poorten op het SSB (small signal board) zeg maar het moederbord. In het servicemanual zag ik dat de 1,2 en 3 over een soort van HDMI switch gaan en dan naar het SSB maar dat alleen poort 4 direct naar het SSB gaat.
In ieder geval was er maar 1 van de x-aantal die direct naar het SBB gaat en de rest via een switch.

Waarschijnlijk zal daar je probleem in gevonden moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rstrike
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-12-2022
Hey allemaal,
heb net mijn 46pfl9704 binnen gekregen. heeft iemand hier een lijst met goede beeldinstellingen? zou mij weer een hoop gepruts schelen :p.
Heb het beeld nog niet uitvoerig gecheckt, dat ga ik vanavond doen wanneer ik hem opgehangen heb. Heb wel VN1H als serienr hoop niet dat deze ook een slechte kijkhoek heeft. Ik laat mijn ervaringen binnenkort wel horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rstrike
Heb net de tv opgehangen... wil me upc mediabox niet installeren. ik krijg het scherm dat hij bezig is met installeren en dat ik na 15 minuten geen beeld de klantenservice moet bellen. Ik bellen vertellen ze me dat het wel 24 uur kan duren.
maargoed heb wel het begin demo filmpje van philips kunnen kijken en het beeld was prachtig , geen kijkhoek problemen gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arko010
  • Laatst online: 04-10-2024
Heb een vraag over het volgende serienummer:VN2C094712794
Ik zag in een van de vorige berichten iets staan over de VN1B en VN2B serienummers.
kan iemand iets vertellen over dit serienummer ??
Het gaat hier over een 9704 40" vandaag geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rstrike
Het lijkt erop of de VN1B modellen minder zijn dan de VN2B. ik heb vandaag 46pfl9704 VN1H binnen gekregen (UPC werkt eindelijk) en heb geen beeld of kijkhoek problemen. Denk dus dat de problemen opgelost zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Rstrike op 02-12-2009 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

Kan iemand met een 'slechte kijkhoek' nu eens goede foto's posten (bijvoorbeeld vergelijkbaar aan die van mij)? Ik ben toch wel benieuwd, en nu blijft het steeds zo subjectief zodat niemand er eigenlijk iets aan heeft behalve dat mensen bang worden :)

Qua instellingen ben ik in ieder geval weer terug bij af. Volgens mij was het beeldmateriaal waar ik ontevreden over was qua kleur sowieso al erg overdreven, en dat helpt natuurlijk niet bij de calibratie. Ik heb nu de tint weer op 'normaal' staan, en de kleur optie op 50 wat volgens mij gemiddeld toch beter uitpakt dan mijn eigen pogingen tot zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136766

Anoniem: 82384 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 23:25:
Kan iemand met een 'slechte kijkhoek' nu eens goede foto's posten (bijvoorbeeld vergelijkbaar aan die van mij)? Ik ben toch wel benieuwd, en nu blijft het steeds zo subjectief zodat niemand er eigenlijk iets aan heeft behalve dat mensen bang worden :)
Ik ben dermate "bang" geworden dat ik een samsung overweeg terwijl ik mijn zinnen op een 9704 had gezet. Heb nu nog de pf9731 en daar was toendertijd ook al een hoop gezeik mee, reden temeer om bang van te worden in mijn geval...............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-05 12:38

LogiForce

The Black Whole

Anoniem: 136766 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 00:10:
[...]

Ik ben dermate "bang" geworden dat ik een samsung overweeg terwijl ik mijn zinnen op een 9704 had gezet. Heb nu nog de pf9731 en daar was toendertijd ook al een hoop gezeik mee, reden temeer om bang van te worden in mijn geval...............
Hier staat een 32pfl9604 en een 32pfl9613 in huis, en om eerlijk te zijn... ik heb echt geen probleem met de kijkhoek. :/

Dus ik snap echt niet waar iedereen problemen mee heeft. Naar mijn mening is het gewoon mierenneuken. :')
Wil je geen gezeik hebben met kijkhoeken moet je het met een nu nog maar 22inch OLED doen denk ik. En die is van Sony. 8)7

Dus tjah, ik denk dat het subjectief is en blijft. Want de een is een grotere zeur dan de ander }:O
En ja, dat is mijn mening en daar blijf ik bij :+
Anoniem: 135995 schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:52:
[...]

Sinds vorige week een 7404. Werkt naar behoren met uitzondering van de EPG. Ik heb hetzelfde als wat ik hier al eerder gelezen heb: leeg scherm met bewegende balletjes onderin. Nu lees ik het bovenstaande en denk: ach hij zal bij mij wel verkeerd staan, ik zal dit even aanpassen. Maar... ik heb bovenstaande instelling helemaal niet. Niet bij voorkeuren, en na alles afgespeurd te hebben, nergens niet... En ook niet na de laatste upgrade. En ook nog geen EPG, terwijl ik die wel op mijn Pioneer HDR heb. Erg vreemd, wie heeft een idee. Ik heb kabel via UPC trouwens.
Tjah, ik heb dan ook geen idee. Ik heb zelf de 9604, dus het kan zijn dat jij wat minder opties hebt (lager model met minder opties). Ik zou zeggen, factory reset + herinstallatie. Je hebt immers net de firmware ge-update wat ik begrijp, dus misschien dat dit dan enige problemen verhelpt.
Verder zal ik je moeten verwijzen naar een mede 7404 bezitter. :/
Anoniem: 316170 schreef op maandag 30 november 2009 @ 23:13:
ik heb sinds dit weekend de 52pfl9704!
wat een beelden zeg, zeker hd en via de ps3.
toch heb ik een twijfel, hoewel ik misschien een zeurpiet ben!

tijdens het checken op dode pixels met een wit scherm (niet gevonden overgens) zag ik aan de linkerkant-midden van het scherm een paar grijzige vlekken, maar alleen als ik rechts sta en vanaf bovenaf het scherm bekijk naar links toe. als ik recht voor het scherm met mijn ogen ben, links of rechts is er niets te zien. van onder naar boven in welke positie dan ook is er ook niets te zien.
het lijkt wel of het lcd-scherm een beetje gekreukeld is..
dus tja als ik een normale positie kijk, niets aan de hand, dus stoor me er niet heel erg aan. maar uiteraard weet ik nu dat het er zit. klinkt dit bekend voor andere eigenaren? is dat nou clouding? ben ik te kritisch of toch maar even melden?
Als ik jouw was zou ik eerst even in de winkel kijken of het je daar misschien ook kan detecteren. Zo niet, dan zeker melden. Of als het je toch niet lekker zit, gewoon melden.
De schermen zijn duur genoeg. Tenminste, ik vind het persoonlijk geen kattepis. :X

[ Voor 61% gewijzigd door LogiForce op 02-12-2009 00:31 ]

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

LogiForce schreef op woensdag 02 december 2009 @ 00:18:
Wil je geen gezeik hebben met kijkhoeken moet je het met een nu nog maar 22inch OLED doen denk ik. En die is van Sony. 8)7
Die Sony XEL-1 is zelfs maar 11 inch, iets meer dan 22 centimeter dus...
Prijs, ronde de 2500 euro. Ouch!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322002

Anoniem: 316170 schreef op maandag 30 november 2009 @ 23:13:
tijdens het checken op dode pixels met een wit scherm (niet gevonden overgens) zag ik aan de linkerkant-midden van het scherm een paar grijzige vlekken....
Ik heb de 42PFL9664H/12 en heb de TV nu 2 maanden. Heb vooral linksonder grijze vlekken maar ook elders in het schern. Heb reeds met Philips contact opgenomen en er is een service aangemaakt. Waarschijnlijk is het LCD panel niet goed. Ik ben gaan kijken in de winkel bij div. philips modellen en ze hebben allemaal een strakke egale achtergrond zonder vlekken zoals het moet. Helaas heb ik weer eens pech met mijn aankoop.
Ik hoop dat dit goed opgelost wordt door philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68880

GIsteren de gelukkige eigenaar geworden van een 37PFL9604H/12. Meteen maar een CI+ meegenomen,aangezien er op diverse plaatsen wordt gemeld dat met de laatste firmware alles werkt. DIe heb ik dus ook geiinstalleerd via internet.

Als ik de bekende handleiding van ziggo-gebruikers.nl gebruik, gaat alles goed tot aan het moment dat ik de CI module in de TV stop, Er gebeurt namelijk helemaal niets. Het authenticatie process begint gewoon niet.

De ziggo-card zit er goed in, de CI module zit ook goed in de TV (als ik 'm eruit haal komt de melding 'Kan geen contact maken met de CI module) en de kaart is bij Ziggo geactiveerd?

Wie kan mij hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Grrrr bliijft een ramp om met imageshack thumbnails te maken. Dan maar even op deze manier

Heb even wat plaatjes geschoten van de kijkhoek. Oordeel zelf of dit iets is om bang van te worden en zeker geen 'gemierenneuk'...

Heb bewust gewacht tot de tv ca. 30 minuten aan stond en een stilstaand beeld gekozen.
Ook heb ik de witbalans vastgezet door eerst op een wit stuk muur te laten instellen en deze voor alle foto's gebruikt.

Recht voor het beeld:

Afbeeldingslocatie: http://img130.imageshack.us/img130/9964/img0227y.jpg

Vanaf links:

Afbeeldingslocatie: http://img687.imageshack.us/img687/3117/img0226j.jpg

Vanaf rechts:

Afbeeldingslocatie: http://img690.imageshack.us/img690/6124/img0228o.jpg

De overige:

http://img687.imageshack.us/img687/3117/img0226j.jpg
http://img130.imageshack.us/img130/9964/img0227y.jpg
http://img690.imageshack.us/img690/6124/img0228o.jpg
http://img130.imageshack.us/img130/5153/img0229o.jpg
http://img687.imageshack.us/img687/2295/img0230x.jpg
http://img687.imageshack.us/img687/4538/img0231r.jpg

oja:

@LogiForce: De budgetmodellen (zoals o.a. 32PFL9604) hebben dan ook een heel ander scherm waarbij het inderdaad niet aanwezig is (nog veel meer niet, maar daar is deze serie niet voor bedoeld).

Pas vanaf de 40PFL9704 zou je met dit probleem te maken kunnen hebben.
Nogal logisch dat het dan niet te zien is. Wel appels met appels en peren met peren vergelijken...

[ Voor 16% gewijzigd door bulsing op 02-12-2009 13:02 . Reden: ietsiepietsie aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-06 08:34
Anoniem: 82384 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 23:25:
Qua instellingen ben ik in ieder geval weer terug bij af. Volgens mij was het beeldmateriaal waar ik ontevreden over was qua kleur sowieso al erg overdreven, en dat helpt natuurlijk niet bij de calibratie. Ik heb nu de tint weer op 'normaal' staan, en de kleur optie op 50 wat volgens mij gemiddeld toch beter uitpakt dan mijn eigen pogingen tot zover.
Mijn methode van instellen:

Neem een goed studio-beeld van Nederland 1, 2 of 3 HD (bijv. De Wereld Draait Door of Pauw & Witteman), wacht tot er een gezicht in full close-up komt en zet dan het beeld stil (als je tenminste een HD-PVR hebt :)).

Begin nu met de instelling "Cinema" aangezien deze het meest natuurlijk overkomt ("zoals de regisseur het bedoeld heeft") en werk vanaf daar verder.

Vooral bij de Gewenste Tint instellingen moet je gewoon flink spelen met alle vijf de waardes. Het beste werkt het door elke instelling overdreven hoog en laag te zetten zodat je kunt zien wat er met het beeld gebeurt. Gebruik deze instellingen om een zo natuurlijk mogelijke huidskleur te krijgen van de eerder genoemde close-up.

Een andere tip is om ervoor te zorgen dat de kleur wit er zo natuurlijk mogelijk uitziet (dus niet te geel en niet te blauw). Dit regel je met de "White point blue" instelling van de Gewenste Tint.

Mijn huidige instellingen voor digitale TV (via een Cisco 8455DVB):

Lichtsensor: UIT (belangrijk, anders klopt onderstaande contrast-instelling niet!)
Contrast: 58
Helderheid: 48
Kleur: 49
Scherpte: 3
Ruisreductie: UIT
Gewenste Tint: 92, 98, 104, 4, 8
HDNM: UIT
Geavanceerde scherpte: AAN
Dynamisch contrast: Minimum
Dynamische achtergrondverlichting: Optimaal beeld
MPEG artefact-reductie: AAN
Kleurverbetering: UIT

En de instellingen voor blu-ray en ander HD-materiaal (Gewenste Tint is niet per input in te stellen, dus die blijft gelijk):

Contrast: 62
Helderheid: 50
Kleur: 49
Scherpte: 2
Ruisreductie: UIT
HDNM: UIT
Geavanceerde scherpte: AAN
Dynamisch contrast: Minimum
Dynamische achtergrondverlichting: Optimaal beeld
MPEG artefact-reductie: UIT
Kleurverbetering: UIT

En ja, HDNM heb ik uitstaan. Het ziet er op zich mooi uit, maar ik kan niet wennen aan het effect (was bij m'n vorige TV ook al zo). Je levert iets aan bewegingsscherpte in, maar voor mij is het beeld toch natuurlijker.

Ik heb overigens een 40PFL9704H.

[ Voor 0% gewijzigd door Mr Magic op 02-12-2009 16:19 . Reden: White point blue aangepast van 114 naar 104 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330653

Hallo Iedereen ,

Ik wil graag voor het eindejaar mezelf verwennen met een nieuwe tv en dacht een definitieve keuze gemaakt te hebben met de Samsung UE46B8000 maar toen ik de uitleg op de sony website zag bleek deze 46 incher te klein te zijn voor de afstand waarbij ik naar tv ga kijken en zou de 52" de perfecte oplossing zijn . Aangezien dat enkel usa deze 55" samsungs heeft was ik op zoek naar een vervanger en kwam op deze philips uit 52PFL9704H.

Nu twijfel ik ongeveer aan alles .... moet hij echt zo groot zijn ? is die 46" niet groot genoeg wat ,met de kwaliteit/prestaties tussen de samsung en de philips :? :?

kan er mij iemand antwoorden of de 46 " groot genoeg is als je der 3.5 m van verwijderd bent ??? En welke grote verschillen er zijn tussen de 46PFL9704H en de UE46B8000 ???

Zijn er mensen die deze vergeleken hebben of kunnen zeggen die is beter wetende dat ik sowieso een Playstation 3 erop ga aansluiten als BR-player .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330653 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:42:
Hallo Iedereen ,

kan er mij iemand antwoorden of de 46 " groot genoeg is als je der 3.5 m van verwijderd bent ??? En welke grote verschillen er zijn tussen de 46PFL9704H en de UE46B8000 ???
3,5 meter ver genoeg voor een 46?? Ik vind het zelfs te groot maar dat is persoonlijk, het is zeker niet te klein!
Grootste verschil tussen de toestellen is edge LED voor de sammy en local dimming LED voor de flips, even zoeken op het forum en je weet wat het precies inhoud. Local dimming geeft nog betere zwartwaardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68880

Anoniem: 68880 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 09:02:
GIsteren de gelukkige eigenaar geworden van een 37PFL9604H/12. Meteen maar een CI+ meegenomen,aangezien er op diverse plaatsen wordt gemeld dat met de laatste firmware alles werkt. DIe heb ik dus ook geiinstalleerd via internet.

Als ik de bekende handleiding van ziggo-gebruikers.nl gebruik, gaat alles goed tot aan het moment dat ik de CI module in de TV stop, Er gebeurt namelijk helemaal niets. Het authenticatie process begint gewoon niet.

De ziggo-card zit er goed in, de CI module zit ook goed in de TV (als ik 'm eruit haal komt de melding 'Kan geen contact maken met de CI module) en de kaart is bij Ziggo geactiveerd?

Wie kan mij hiermee helpen?
Kleine update:

De eerste poging was met de oude Samsung decoder nog aangesloten via de (non HD) HDD recorder.
De volgende poging heb ik die decoder er tussenuit gehaald en is de TV via de HDD recorder aangesloten.
Tevens heb ik de laatste frimware direct via Internet geïnstalleerd en niet via USB.

Zouden deze punten van invloed kunnen zijn?

Vandaag alles teruggezet naar fabrieksinstellingen en het hele circus opnieuw gedaan. Zonder resultaat. Nog steeds start het autheticatieproces NIET.

Ik heb alleen Nederland 1 in HD, de rest geeft zwart beeld. Analoge zenders zijn er vanaf zeder 2001.

Iemand een idee, want ik baal er stevig van!
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:49
Novux,
Ned1 HD geen aan dat je CI+ module goed is (Ned1 wordt namelijk niet gecodeerd); heb je de smartcard niet verkeerd om in je module (dus NIET zoals in eerste versies van de handleiding :) ). Check ff http://www.4shared.com/ac...8b98/Philips_2009_CI.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330734

Zo te lezen zijn de Philips kortingsweken weer begonnen die nu doorloopt tot 15 december:

http://www.promotion.philips.com/nl/nl/detailpage.php?id=76

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330734

Het blijkt alleen voor de 9704 te gelden, zie chat:

Welkom bij Philips Chat, u chat met Jeremy. Hoe kan ik u helpen?
Bezoeker: Hallo Jeremy
Bezoeker: Zijn de kortingsweken weer begonnen voor de TV's?
Bezoeker: http://www.promotion.philips.com/nl/nl/detailpage.php?id=76
Bezoeker: Op de site staat dat deze tot 15 december duurt
Jeremy: Nee dit is nogsteeds dezelfde actie alleen is er voor 1 model de inzenddatum gewijzigd
Bezoeker: welk model?
Jeremy: Ik ga het even voor u nakijken heeft u een ogenblik ?
Bezoeker: ok
Jeremy: het zou hier gaan om de 9704
Bezoeker: ok
Bezoeker: daar ben ik juist in geinteresseerd
Jeremy: Ok. Dan is voor u de inzenddatum gewijzigd naar 15 december
Bezoeker: mooi, dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330744

Anoniem: 330734 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:48:
Zo te lezen zijn de Philips kortingsweken weer begonnen die nu doorloopt tot 15 december:

http://www.promotion.philips.com/nl/nl/detailpage.php?id=76
Let dus wel op (zie ook de link naar de actievoorwaarden) dat dit waarschijnlijk alleen geldt voor orders die wel in de actie periode zijn gedaan. Via een eerder telefoongesprek had ik al doorgekregen dat deze verlengt was tot 15 november, mits de order wel in de actie periode was geplaatst. Ik heb mijn 46PFL9704 een paar weken geleden ontvangen (een week of 6 na de order), paar dagen daarvoor werd me dit verteld. Het aanmelden was toen ook net een dag of twee van de site verdwenen en later weer terug met een inzend datum in het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

die 15% korting is niet van toepassing op de 9704, daar is alleen de blue ray speler van toepassing
https://www.e-logics.eu/R..._Sept_POS_3-luik_3_LR.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de 37PFL8694 binnen. Mooi toestel met een prima beeld. Ambilight is aardig maar de TV staat met een klein gedeelte van een kant voor het raam. Dus dat is niet ideaal.

Net TV e.d. werken prima, ook kan de TV mijn computer herkennen. Alleen speelt de TV geen AVI videobestanden van mijn computer af. Het gaat dan om video fims die ik zelf heb gemaakt met een camcorder (bandjes). De TV herkent de titel van de video's wel, maar speelt ze niet af. De standaard fimpjes die in Media Player zitten in WMV formaat speelt de TV wel af,

Ik heb uiteraard alles geprobeerd en de handleiding gevolgd (media delen in media player etc.) maar het lukt niet.

Wie heeft een oplossing?

Gr.

Kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Anoniem: 330744 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 18:01:
Let dus wel op (zie ook de link naar de actievoorwaarden) dat dit waarschijnlijk alleen geldt voor orders die wel in de actie periode zijn gedaan.
Ik heb op het formulier op de site ingevuld dat ik mijn 40PFL9704H op 6 november heb aangeschaft en kreeg toch een PDF met registratiecode via e-mail. In de PDF staat overigens nog steeds dat je voor 15 oktober alles moet opsturen, dus dat lijkt niet echt te kloppen... Ik ga het gewoon proberen en zie wel wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertB
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-06 20:49
Ook in ben in het gelukkige bezit van een Philips 42PFL8404 en ben er zeer tevreden over, maar er is 1 ding waar ik me aan stoor en misschien dat jullie mij daar bij kunnen helpen.

Ik heb aan mijn tv een mediacenter hangen via HDMI (2) en wanneer ik een game ga spelen wordt de "PC-Modus" uitgeschakeld, zodra ik de game weer afsluit en terugkeer naar het bureaublad dan ziet het er niet erg scherp uit, maar na het inschakelen van deze modus staat alles er weer superstrak op. Maar das best irritant om iedere keer te moeten veranderen.

Weten jullie hier toevallig een oplossing voor?

Alvast bedankt voor de reacties,

Groet Robert

[ Voor 15% gewijzigd door RobertB op 03-12-2009 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-05 12:38

LogiForce

The Black Whole

pascalbulsing schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:09:
Grrrr bliijft een ramp om met imageshack thumbnails te maken. Dan maar even op deze manier

Heb even wat plaatjes geschoten van de kijkhoek. Oordeel zelf of dit iets is om bang van te worden en zeker geen 'gemierenneuk'...

Heb bewust gewacht tot de tv ca. 30 minuten aan stond en een stilstaand beeld gekozen.
Ook heb ik de witbalans vastgezet door eerst op een wit stuk muur te laten instellen en deze voor alle foto's gebruikt.

{knip: plaatjes}

oja:

@LogiForce: De budgetmodellen (zoals o.a. 32PFL9604) hebben dan ook een heel ander scherm waarbij het inderdaad niet aanwezig is (nog veel meer niet, maar daar is deze serie niet voor bedoeld).

Pas vanaf de 40PFL9704 zou je met dit probleem te maken kunnen hebben.
Nogal logisch dat het dan niet te zien is. Wel appels met appels en peren met peren vergelijken...
Budget model... 9604 :') Niet dus :+
Dat jouw TV duurder is dan de mijne betekend nog niet dat het een budget model is. Jij hebt alleen maar een ander scherm met ander backlight systeem, en Ambilight Spectra 3 i.p.v. 2.

En als ik dat zo lees is hij dus slechter dan de mijne gezien de kijkhoek :+
Dus om mijn 9604 een budget model te noemen is zeker niet terecht.

Als je het nog vergelijken wil: http://www.consumer.phili..._TV_SE_NL_CONSUMER%3Dtrue

Verder, ik zie nu pas van jouw plaatjes hoe ernstig het is gesteld met de kijkhoek. Ik overwoog eerst ook te wachten totdat de 9704 uit was, maar ik ben achteraf blij dat ik toch mijn 9604 aangeschaft heb dan.
Dus tjah, dat 'mieren neukerij' neem ik terug. :S

*LogiForce start nog maar weer eens een blu-ray filmpje om te genieten van zijn TV* 8)

[ Voor 6% gewijzigd door LogiForce op 03-12-2009 01:39 ]

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Even gechat met Philips over de verlenging van de kortingsactie:
Welkom bij Philips Chat, u chat met Martijn. Hoe kan ik u helpen?

Bezoeker: Hallo, ik heb begrepen dat de kortingsactie met gratis bluray speler verlengd is voor de 9704 reeks (tv's). Geldt dat ook voor de aanschafdatum of alleen voor de inzenddatum van de formulieren?

Martijn: Dit is alleen van toepassing op de inzenddatum van gegevens, niet op de aanschafdatum van het product

Bezoeker: Ok, bedankt.

Martijn: Geen probleem, heeft u nog andere vragen ?

Bezoeker: Nee dat was het.
Verlenging geldt dus alleen voor de inzenddatum helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Laatst online: 07:43

Bjk

Ik heb in dit topic al eerder deze vraag gesteld, heeft er iemand ervaring met de: Philips 42PFL3604?

De specificaties zijn niet gek, de prijs is niet gek (ik zoek een tv tussen de 500 en 600 euro). Maar wat is het addertje onder het gras? Ik wil de tv gaan gebruiken in combinatie met mijn PS3, maar ook gewoon normaal tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134820

Voor nieuwsgierigen. Op een Duitse site is een code geplaatst om het Consumer Service Menu te openen.
De code kan ingegeven worden nadat de ontvanger opgestart is. Toets snel achter elkaar in: 123654.
De ontvanger laat eerst een aantal gekleurde schermen zien. Daarna komt het overzicht CSM1 te voorschijn.
Met de cursortoets kan nog CSM2 en CSM3 bekeken worden. In de menu's worden o.a. de ingebouwde opties en software versies weergegeven. Het menu kan worden verlaten via de info knop.
Dit menu is niet hetzelfde als het echte service menu. Voor dit laatste is een andere code vereist.
Pierre

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 134820 op 03-12-2009 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330875

Hallo,

Ik ben van plan een 46PFL9704 aan te schaffen, en ben nu benieuwd naar de mogelijkheden van HDMI-CEC (Easylink)

In theorie moet het met HDMI-CEC mogelijk zijn via de TV andere HDMI-CEC-apparatuur te bedienen terwijl die buiten zicht in een afgesloten kast staat. Dit alles met alleen de afstandsbediening van de TV. Het gaat hierbij niet alleen om aan/uit/play, maar om volledige bediening van het via HDMI aangesloten apparaat.

Ik heb inmiddels begrepen dat de kans dat dit goed gaat bij apparatuur van hetzelfde merk groter is dan wanneer het een apparaat van een ander merk betreft.

Heeft hier iemand ervaring met het middels HDMI-CEC/Easylink bedienen van andere apparatuur (op afstand)?
Was dit een Philips -> Philips aansluiting, of werd er een apparaat van een ander merk aangestuurd?

Het wel of niet bruikbaar zijn van deze optie is namelijk weer van invloed op een nog uit te zoeken Hifi-set/Home-Cineme set/Blu-ray speler

Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310209

Nou na veel wikken en wegen en lezen toch maar voor 9704 serie op pad gegaan

Het moest een lcd worden ivm ps3.

Vandaag dus maar naar Ben van Dijk gereden.

Ze hebben alle maten van de 9704 hangen(40 46 en 52)

Ik ben qua maat er wel uit, 52 inch moet het worden ik zit er namelijk 4.60 vandaan.

Ook heb ik nog goed naar de inkijkhoek gekeken maar volgens mij valt dit probleem wel mee.
Helaas kon er alleen naar een blue ray van philips worden geken en dus niet naar een tv signaal.

De prijs is zeer gunstig bij van Dijk echter ook nog genoeg wachtende voor u.

Iemand nog een alternatief voor een goede lcd in 50-52 inch? of moet ik maar gewoon voor de 9704 gaan.
Die overigens een vrij paarse gloed had.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 310209 op 03-12-2009 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerLen01
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-04-2021
@ pascalbulsing

is zeker geen gemiereneuk !
heb zelf de 40pfl9704 en ziet het ook.

Ik ga ook bij Philips klagen. Wat gaat Philips doen met je klacht ?
Je vorige post ging over andere klachten, heb je deze klacht ook gerapporteerd en wat was hun reactie ?

Heb je al een nieuw paneel gekregen ?

vr.grt.

[ Voor 38% gewijzigd door TerLen01 op 03-12-2009 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310209 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 19:22:

Ook heb ik nog goed naar de inkijkhoek gekeken maar volgens mij valt dit probleem wel mee.
Helaas kon er alleen naar een blue ray van philips worden geken en dus niet naar een tv signaal.
Vraag eens of ze hem van de showroom instelling halen, de apparaten staan allemaal op deze instelling en is verre van wat je thuis insteld. Misschien zie je dan een ander beeld? Zou het toch checken gezien de ervaringen, ik vind die foto' s niet meevallen eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
TerLen01 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:42:
@ pascalbulsing
heb zelf de 40pfl9704 en ziet het ook.

Wat gaat Philips doen met je klacht ?
Je vorige post ging over andere klachten, heb je deze klacht ook gerapporteerd en wat was hun reactie ?

Heb je al een nieuw paneel gekregen ?
Na alles gemeld te hebben aan Philips al binnen twee uur gebeld door e-care dat de dode (sub)pixels, de ghosting en slechte kijkhoek al genoeg redenen waren om zonder huisbezoek direct een nieuw paneel te bestellen en dit aan huis te monteren. Het bestellen en leveren zou ongeveer 5 werkdagen duren en dan zou er een afspraak gemaakt worden wanneer het paneel daadwerkelijk vervangen wordt.

Ik ben er alleen erg huiverig voor dat het geen oplossing zal bieden. Op diverse fora al gelezen dat er voor de 40" wel twee verschillende panelen zijn waarbij er een goede en een foute is, maar voor de 46" en 52" heb ik dat nog niet gelezen. Jammer genoeg heb ik ook nog niets gelezen over mensen die een paneel vervangingen hebben gehad voor de 46" en 52" modellen.

Afwachten maar...

[ Voor 3% gewijzigd door bulsing op 04-12-2009 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322002

pascalbulsing schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 09:00:
[...]
Jammer genoeg heb ik ook nog niets gelezen over mensen die een paneel vervangingen hebben gehad voor de 46" en 52" modellen.

Afwachten maar...
Mijn paneel voor de 42PFL9664H/12 is inmiddels besteld n.a.v. de service die is aangemaakt door Philips.
Zodra hij binnen is zal de afspraak gemaakt worden en zal het scherm thuis vervangen worden. En dan maar hopen dat die hinderlijk grijze vlekken in beeld weg zijn. Later meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devet
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-11-2020
Heb gisteren de 40pfl9704 gehaald en met analoog upc signaal aangesloten. Het lijkt wel of het donker (avond) is in zo'n beetje alle programma's die ik heb bekeken. Bij sommige programma's zijn de kleuren extreem veel veller dan bij anderen. Ik heb diverse instellingen geprobeerd zoals contrast op max. Het lijkt niet te helpen. Is er een instelling waarmee het beeld lichter kan worden gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-05 00:51
De T.V. bij ons thuis is stukgegaan(was een Sony) en naar aanleiding van mijn ervaring met Philips, wil ik graag een Philips halen. Nu was mijn oog gevallen op de 9704 vanwege de local dimming. Nu las ik hier over de inkijkhoek problemen. Ik begrijp dat de 40 inch deze problemen soms niet heeft? Zijn er nummers waaruit ik dat kan opmaken? Valt dit probleem ook in de winkel op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
CR35 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:50:
Nu was mijn oog gevallen op de 9704 vanwege de local dimming. Nu las ik hier over de inkijkhoek problemen. Ik begrijp dat de 40 inch deze problemen soms niet heeft? Zijn er nummers waaruit ik dat kan opmaken?
Op het duitse hifi forum is een discussie gaande over hoe je aan de doos (waar het serienummer ook op staat) kan zien of je een 'goed' of 'slecht' paneel heb. Ze worden blijkbaar op twee locaties gemaakt en dat is weer te zien aan het serienummer

Ze beginnen met VN1 en VN2.Daar concluderen ze dat de toestellen met een VN2 een ander paneel gebruiken wat dan weer te zien is aan de letter L of Y in het typenummer van het paneel van Sharp.

Buiten de problemen met de panelen is dit echt een top toestel. Heb nu een kleine 3 weken de 52" in huis (omgeruild door garantie claim) en ben helemaal tevreden...

[ Voor 9% gewijzigd door bulsing op 04-12-2009 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Laatst online: 23-05 00:51
Dank je wel voor je reactie! Ik zal er op letten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

pascalbulsing schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:39:
[...]

Op het duitse hifi forum is een discussie gaande over hoe je aan de doos (waar het serienummer ook op staat) kan zien of je een 'goed' of 'slecht' paneel heb. Ze worden blijkbaar op twee locaties gemaakt en dat is weer te zien aan het serienummer

Ze beginnen met VN1 en VN2.Daar concluderen ze dat de toestellen met een VN2 een ander paneel gebruiken wat dan weer te zien is aan de letter L of Y in het typenummer van het paneel van Sharp.

Buiten de problemen met de panelen is dit echt een top toestel. Heb nu een kleine 3 weken de 52" in huis (omgeruild door garantie claim) en ben helemaal tevreden...
Maar dan de hamvraag: Wat is het "goede"paneel? VN1 of VN2?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rstrike
ppaddo schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:03:
[...]

ik heb een VN1H paneel en ik heb geen kijkhoek problemen, gewoon zeer goed beeld.

Heeft iemand een oplossing voor het audio out of sync probleem van upc op de hd kanalen? Dit is echt ontzettend ergerlijk :( en het schijnt dus al heel lang een probleem te zijn. Zijn er "trucjes"om hier wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catzjes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-06 12:15
Anoniem: 330875 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 16:23:
Hallo,

Ik ben van plan een 46PFL9704 aan te schaffen, en ben nu benieuwd naar de mogelijkheden van HDMI-CEC (Easylink)

In theorie moet het met HDMI-CEC mogelijk zijn via de TV andere HDMI-CEC-apparatuur te bedienen terwijl die buiten zicht in een afgesloten kast staat. Dit alles met alleen de afstandsbediening van de TV. Het gaat hierbij niet alleen om aan/uit/play, maar om volledige bediening van het via HDMI aangesloten apparaat.

Ik heb inmiddels begrepen dat de kans dat dit goed gaat bij apparatuur van hetzelfde merk groter is dan wanneer het een apparaat van een ander merk betreft.

Heeft hier iemand ervaring met het middels HDMI-CEC/Easylink bedienen van andere apparatuur (op afstand)?
Was dit een Philips -> Philips aansluiting, of werd er een apparaat van een ander merk aangestuurd?

Het wel of niet bruikbaar zijn van deze optie is namelijk weer van invloed op een nog uit te zoeken Hifi-set/Home-Cineme set/Blu-ray speler

Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen.

Alvast bedankt!
52PFL9704 kan Sony BDP-S350 bedienen via HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb vandaag een 37" PFL8404 gekocht en ben er heel erg tevreden mee. Heb hem als eerst gekalibreerd met een spyder3 elite op mijn MacBook Pro. Daarna de firmware ge-update en de tv op game modes gezet. Daarna had ik geen last meer van lag, wat ik daarvoor wel had.

Wel heb ik nog 2 vragen waar ik mee zit.

1. Configuratie van Interfaces.
Is het mogelijk om de interfaces apart te configureren? Op mijn Sony Bravia kan ik elke interface (hdmi, pc, tv, etc) aparte instellingen meegeven voor kleur, contrast, helderheid etc etc.. Bij deze Philips lijkt het dat de instellingen in het menu gelijk gelden voor alle interfaces. Beetje jammer denk ik dan... Want op je PC kanaal wil je bepaalde instellingen uit, die je op je gameconsole aan wilt, net zoals bij televisie weer andere instellingen zijn.

2. De koptelefoon aansluiting.
Bij mijn Sony Bravia gaat het volume van de televisie op 0 en kan ik het volume van de koptelefoon regen met de afstandsbediening van de televisie. Ik neem aan dat dat logisch is. Bij deze Philips blijft het geluid over de televisie vrolijk doorknallen als je een koptelefoon aansluit. Nu kan ik dit volume handmatig op 0 gaan zetten met de afstandsbediening, maar dan het 2e probleem, dat je via het instellingen menu en submenu's moet gaan zitten bladeren voordat je bij de volumeregeling van de koptelefoon komt.

Ik hoop dat er een goede oplossing is voor deze problemen, want ik zit er erg aan te denken om hem gelijk weer terug te brengen en toch weer voor Sony te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pascalbulsing schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:39:
Is je toestel/paneel dan al omgewisseld? Je had last van een slechte kijkhoek, maar je zegt hier ook 'ben helemaal tevreden'?

Ik heb nog eens gekeken, en ik zie ook vooral bij gezichten inderdaad een behoorlijke verkleuring bij groter wordende kijkhoek. Ik zit wel relatief dichtbij (46", 2m) dus heb er wat sneller last van dan de gemiddelde kijker. Subjectief ben ik het wel ongeveer eens met een post op het Duitse forum: tot 20 graden per kant is er niet zo veel aan de hand, daarboven wordt vooral rood/gelaatkleur snel fletser, en van 40 graden per kant en verder worden de gezichten wat grauw (iig met mijn huidige instellingen dus). Ik denk dat het toch wel vergelijkbaar is aan jouw foto's, maar om alles goed te vergelijken blijft een lastige en tijdrovende bezigheid...

Ik denk niet dat ik me er uiteindelijk echt aan ga storen, omdat ik toch wel in het midden ga zitten, maar ik kijk het nog even aan... Je zou inderdaad denken dat het tegenwoordig wel beter kan. Misschien is het toch een afweging tussen kijkhoek, lichtopbrengst, stroomverbruik en zwartnivo, waarbij deze allemaal behalve de kijkhoek toch erg goed zijn bij deze TV.

De duitse discussie legt overigens ook uit dat het L/Y type waarschijnlijk het meest te maken heeft met 40 vs 46" (en het grotere aantal LED segmenten van de 46", dus meer de backlight dan het paneeltype) en dus normaal is. Ook heeft niemand nog 'bewezen' dat hij een oud paneel zou hebben, dus het blijft bij veel speculatie en subjectieve informatie.

Ik denk dat mensen gewoon beter of minder goed naar het scherm kijken, en vooral meer of minder kritisch zijn op bepaalde eigenschappen.

De tint instelling blijft me ondertussen ook wat bezighouden, ik denk dat het wel goed zit zoals ik het nu heb, maar ik krijg toch af en toe het gevoel dat wit wat naar rood neigt, en dan weer naar blauw. Misschien een teken dat ik precies goed in het midden zit :D of komt het gewoon door de LED backlight in vergelijking met een CCFL die misschien een wat rustiger beeld geeft (alhoewel ik niet weet of dat zou moeten uitmaken omdat het paneel daar toch nog voor zit)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het goed is kun je alles per input instellen (iig bij de 9xxx modellen). Wat wel geldt, is dat je de presets niet aan kunt passen, dus als je die kiest en iets wijzigt wordt je 'persoonlijke' instelling (voor die input) overschreven.
Koptelefoon volume zit inderdaad diep in het menu. Je kunt natuurlijk wel de TV op 'mute' zetten als je een koptelefoon aangesloten hebt, je hoeft niet het volume naar nul te draaien. Voor zover ik weet kun je inderdaad niet het koptelefoon volume makkelijk aanpassen (ik heb er zelf een speakerset aanhangen waarvan het volume daar aangepast kan worden, dus is dat voor mij geen beperking)

Overigens merk ik af en toe dat als ik de TV op mute zet (misschien te snel na opstarten, of bij schakelen tussen inputs), het volume van de koptelefoon aansluiting ook nul wordt. Even van mute af en er weer op verhelpt dat. Kostte de eerste keer wel wat zoeken naar de reden dat de video die ik afspeelde geen geluid had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boontjes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06-2023
ppaddo schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:03:
[...]

Helaas kan ik geen Duits, maar als nou eens iemand die goed Duits kan dit topic doorneemt en deze belangrijke vraag voor ons wil beantwoorden?

Ik heb zelf een 52PFL9704 met type VN1C en heb eerder gemeld dat ik zeker geen slechte inkijkhoek heb. Als ik dan nog eens goed kijk naar de foto's die anderen hebben geplaatst zie ik toch ook wel bij mijn eigen toestel dat het allemaal wat fletser en grijzer wordt als de hoek wat groter wordt. Op zich geen probleem voor mijzelf, want ik zit er zelf meestal recht voor. Mijn vriendin en de kinderen vinden de inkijkhoek prima en de TV helemaal geweldig. Ik kon hem nog terugbrengen naar de MM als hij niet beviel, maar dan ze ketenen ze zich vast aan de TV hebben ze me al verzekerd :)

Ik vraag me toch nog een aantal zaken af en ben het volgens mij nog niet tegengekomen in dit topic.

- hoeveel leds hebben de 40/46 en 52.... er moet toch verschil in zitten lijkt mij zo
- van dode of luie pixels hebben een aantal mensen last gehad en ik heb zelf in HD uitzendingen ook wel een paar keer gedacht dat ik een dode of luie pixel zag, maar zie ze nooit op dezelfde plek terugkomen en het lijkt me toch dat het dan in de uitzending of opname heeft gezeten
- hebben de leveringsproblemen van Philips m.b.t. de 9704 nu als oorzaak dat er een productiefout in heeft gezeten en zit ik nu met een minder toestel met het type VN1C paneel?
- niemand meld problemen m.b.t. een groen scherm of ontbreken van geluid bij gebruik van een Humax 5050C (voor meer info http://ziggo-gebruikers.nl/forum/archive/index.php/t-17523.html) die ik zelf heb ondervonden... oorzaak, oplossing is hoeveel % van de bezitters hebben hier last hebben.
- ik zit al een week of 3 op een HTS7200 homecinemaset te wachten van Philips en die schijnt ook weer moeilijk te leveren te zijn. Wat is er toch aan de hand bij Philips?

Afijn....het is en blijft toch een mooi toestel en zou hem niet willen ruilen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Anoniem: 82384 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 23:13:
[...]

Is je toestel/paneel dan al omgewisseld? Je had last van een slechte kijkhoek, maar je zegt hier ook 'ben helemaal tevreden'?
Ik verwacht dat het paneel deze week vervangen word. Moest besteld worden. Zal uiteraard hier melden of het geholpen heeft of niet. Maar nogmaals, buiten dat de kijkhoek gewoon slecht is vind het toestel voor de rest super. Zie er mooi uit (moest ff wennen aan de ronde onderkant) Ambilight is nog verder verfijnd en het geluid is voor een tv ook top. NetTV is om te huilen en zou ik zeker niet als (ver)koop argument nemen. Traag, onhandig en niet mee te werken. Leuk om even gezien te hebben, maar da's dan ook alles.

Zoals gezegd is mijn 42PFL9903 omgeruild omdat ik een hele erge verkleuring in de hoeken had die er blijkbaar niet uit te halen is. 'Viel binnen de specificaties' 8)7

Kijk even goed naar de hoeken.
http://www.bulsing.nl/foto5.jpg

Bijna gegaan voor een restitutie van het aankoopbedrag via Philips Consumer Care, maar na lang wikken even wegen toch een voorstel gedaan aan Philips om de 52PFL9704 te leveren als deze beschikbaar kwam. En zo is geschied.

Gelijk al bij het aanzetten viel mij de slechte kijkhoek op en heb ik al gespeeld met de instellingen qua blauwtint. Die stonden echt dramatisch slechte ingesteld en neigde alles wat wit was naar licht blauw/paars.

De kijkhoek bleef ik maar niet goed kunnen krijgen. Ik zit er zo'n kleine 5 meter vanaf en ook als je dan op een ander plekje in de kamer ga zitten dan is het gewoon storend. Een ruwe schatting is dat je al vanaf ca. 20 graden de kleuren ziet vervagen. Ik denk dat het paneel überhaupt niet goed is omdat ik ook een grote mate van ghosting/smearing zie. In iedere geval veel meer dan de 9903 die ik had. Vooral contrastrijke beelden is et duidelijk zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321530

Bij mijn Sony Bravia gaat het volume van de televisie op 0 en kan ik het volume van de koptelefoon regen met de afstandsbediening van de televisie. Ik neem aan dat dat logisch is. Bij deze Philips blijft het geluid over de televisie vrolijk doorknallen als je een koptelefoon aansluit. Nu kan ik dit volume handmatig op 0 gaan zetten met de afstandsbediening, maar dan het 2e probleem, dat je via het instellingen menu en submenu's moet gaan zitten bladeren voordat je bij de volumeregeling van de koptelefoon komt
.

Ik vind het juist heel handig dat de koptelefoonaansluiting het bestaande geluid ongemoeid laat.
Als iemand minder hoort en een koptelefoon wilt gebruiken kan de ander het gewone tv geluid horen. Je kunt de plug van de koptelefoon er dan altijd in laten zitten zonder dat het tv geluid automatich uitgeschakeld wordt.
Zelf gebruiken wij dit op de slaapkamer met een draadloze koptelefoon. Als de een wil slapen en de ander nog even tv wil kijken hoef je er niet eerst uit om de koptelefoon aan te sluiten. Op de koptelefoon zit overigens een volume knop. Kortom een ideaal systeeminstelling van Philips. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
  • Laatst online: 28-04 16:49
Ben ook nog aan het rommelen met de instellingen. Klopt het bij jullie ook dat de 200hz instelling er eigenlijk voor zorgt dat je die "kringeltjes\schadows" rond snel bewegende beelden gaat zien. Ik vind dat zo irritant en het trekt zo mijn aandacht.

Zeker omdat het op mijn vorige TV 37pl9732 samen met het niet FULLHD zijn de reden voor omruilen is geweest.

Vroeg mij af of jullie het ook kunnen terugbrengen tot enkel de 200hz instelling, want ik heb Perfect Natural Motion nu wel op max staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322677

Vraagje;
weet er iemand de exacte reden waarom de levertijden van de 9704 zo erg zijn?
In een winkel sinds september 6 tal verkocht en nog maar 1tje kunnen uitleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Ik had ergens gelezen (dacht wederom het duitse hifi-forum.de) dat Sharp de panelen niet op tijd, of in ieder geval maar mondjesmaat kan leveren.
Er is eind augustus ergens een aardbeving geweest in het verre oosten waar de panelen gemaakt worden en die schijnt geheel of gedeeltelijk de productie stil te hebben gelegd. Nu moeten ze blijkbaar ook in andere fabrieken gemaakt worden waar ook andere afnemers schermen bestellen.

Misschien daarom wel de verschillen in de goede en slechte schermen, wie zal het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pascalbulsing schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 16:02:
Ik had ergens gelezen (dacht wederom het duitse hifi-forum.de) dat Sharp de panelen niet op tijd, of in ieder geval maar mondjesmaat kan leveren.
Er is eind augustus ergens een aardbeving geweest in het verre oosten waar de panelen gemaakt worden en die schijnt geheel of gedeeltelijk de productie stil te hebben gelegd. Nu moeten ze blijkbaar ook in andere fabrieken gemaakt worden waar ook andere afnemers schermen bestellen.

Misschien daarom wel de verschillen in de goede en slechte schermen, wie zal het zeggen.
Hmm, klinkt aannemelijk, ben ik lekker mee dan...........................poosje wachten maar met bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dudeness schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 11:59:
Ben ook nog aan het rommelen met de instellingen. Klopt het bij jullie ook dat de 200hz instelling er eigenlijk voor zorgt dat je die "kringeltjes\schadows" rond snel bewegende beelden gaat zien. Ik vind dat zo irritant en het trekt zo mijn aandacht.
Die kringen komen juist door de Natural Motion, en niet de 200Hz. Het probleem is dat de Natural Motion tussenbeelden 'verzint' en als een voorwerp over een achtergrond beweegt kan het zijn dat er informatie ontbreekt in de buurt van randen, en het daar dus niet helemaal perfect gaat. Enige oplossing is dus om de NM uit te zetten als je dit vervelend vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
  • Laatst online: 28-04 16:49
Anoniem: 82384 schreef op zondag 06 december 2009 @ 13:24:
[...]

Die kringen komen juist door de Natural Motion, en niet de 200Hz. Het probleem is dat de Natural Motion tussenbeelden 'verzint' en als een voorwerp over een achtergrond beweegt kan het zijn dat er informatie ontbreekt in de buurt van randen, en het daar dus niet helemaal perfect gaat. Enige oplossing is dus om de NM uit te zetten als je dit vervelend vindt.
Ik geloof dat je daar inderdaad gelijk in hebt. Ik heb het net geprobeerd en met het uitzetten van NM en dus automatisch de 200hz ben ik er vanaf. En ik geloof dat ik dat nu wel de beste optie vind.

Het gekke is dat ik het moeilijk vind vast te stellen wat de NM en de 200hz nu daadwerkelijk toevoegt, want na het uitzetten ervan vond ik het oko weer moeilijk vast te stellen wat ik nu mis. Kun je aangeven wanneer je de meerwaarde van NM en de 200hz nu duidelijk kan zien?

Verder zijn de zwarte kleuren echt super:

Ik heb nu de volgende instellingen:

Contrast 80
Helderheid 56
Kleur 45
Scherpte 0
Ruisreductie Uit
Tint Normaal
PNM UIt
200Hz Uit
Geavanceerde scherpte Aan
Dynaisch contract UIt
Dynamisch achtergrondverlichting Optimaal beeld
MPG Uit
Kleurverbetering Maximum

Iemand nog aanbevelingen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 332338

Anoniem: 330875 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 16:23:

46PFL9704 kan een PS3 (slim) volledig bedienen !

Kan iemand mij vertellen of een (recente) denon receiver via hdmi/cec te bedienen is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dudeness schreef op zondag 06 december 2009 @ 14:41:
Kun je aangeven wanneer je de meerwaarde van NM en de 200hz nu duidelijk kan zien?
Sommige mensen zien het eerder dan andere, en er is ook al veel over geschreven (zoek maar eens op 'Natural Motion' in het forum). In het kort: De framerate van Blu-ray is vrijwel altijd 24 beelden per seconde. Voor het oog is dit met bewegingen niet vloeiend en lijkt bij bewegende beelden dus een 'schokkend' beeld te geven. De Natural Motion berekent tussenliggende beelden zodat je bijvoorbeeld 48 of 96 beelden per seconde krijgt, wat wel vloeiend is voor het oog.

Als het beeld stilstaat of enorm beweegt merk je het niet, maar met tussenliggende snelheden wel. Probeer eens een stukje materiaal te vinden waar het beeld een constante beweging in een richting maakt, en gebruik dan de demo-mode van de TV om het verschil links en rechts te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peet73
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-05-2022
Ik heb wat uitspraken verzameld vanaf het Duitse forum, misschien kunnen er mensen op reageren:

Reading forums from some Europe countries, there are two different panels in the 40PFL9704:
LCD Sharp D3LA33L 40"
LCD Sharp D3LA33Y 40"
Looks that all people with the L panel are happy, but people with Y panel are a bit disappointment (view angle, backlight issues...).
***Vertaling: er schijnen twee panelen te zijn, de L en de Y versie. Het lijkt dat iedereen met de L-versie geen problemen heeft.***

Ein "L" bedeutet: Anzahl der verschiedenen Panel ist 226
Ein "Y" bedeutet: Anzahl der verschiedenen Panel ist 194
*** Ik heb gelezen dat het getal het aantal LEDs is, en dat het een verschil zou zijn tussen het 40" en 46" inch paneel. (maar dat wordt ook weer in twijfel getrokken)***

Ich gebe diesen Link, um ein pdf, wo Sie eine Liste von Teilen für 9704h,
Es gibt zwei Modelle für alle 40 "und 46" (nicht 52 "), das Ende oder / 12 oder / 60, kann sein, dass die Differenz zwischen Y und L ist!

40PFL9704H/ 12_1 40PFL9704H / 12_1
40PFL9704H/ 60_1 40PFL9704H / 60_1

Artikelnummer 12NC Materialbeschreibung
310432858961 Front assy Elite Premium 40" /12 Front assy 310432858961 Elite Premium 40 "/ 12
310432859761 Front assy Elite Premium 40" /60 Front assy 310432859761 Elite Premium 40 "/ 60

1112 272217100772 LED Panel /12 1112 272217100772 LED Panel / 12
272217100799 LED Panel /60 272217100799 LED Panel / 60
***Vertaling: Alleen de 40" en 46" schijnen beide de verschillende panelen te hebben, de 52" heeft maar 1 soort paneel (volgens mij de /12 versie). Er stond helaas niet bij welke de L en welke de Y versie is.***

Ik heb een VN1H paneel en ik heb geen kijkhoek problemen, gewoon zeer goed beeld.
***Dan zou dit het L-paneel kunnen zijn.***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals ik had gemeld heb ik de Philips 37 PFL8694 aangeschaft. Het ietwat beter uitgeruste broertje van de 37PFL8404.

De 8404 heb ik samen met o.a. de nieuwe 9704 uitgebreid bekeken bij de Media Markt op een rustige dag. Beide toestellen hadden veel last van digetale artefacten (kringetje rond figuren e.d.) bij motion enhancement of zoals Philips het noemt HD of perfect natuaral motion. Ook de 7403 die ik hiervoor had, had er erg veel last van.

"Mijn" 8694 heb ik uitgebreid uitgeprobeerd, waarbij ik gebruik van van een Humax digitale decoder (dus geen HD). Daarbij heb ik de perfect natural motion op maximaal gezet. Met als resultaat een vloeiender beeld en geen enkele vorm van digetale artefacten.

Kortom in tegenstelling tot de 8404 en 9704 die last hebben van deze digitale artefacten, voorzover ik dat heb kunnen bekijken bij de Media Markt, heeft de 8694 daar absoluut geen last van. En dat is een verademing om naar te kijken.

Gr.

Kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katerke
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-05 19:33
@ peet73

Heb eens je link gevolgd. Op een Duits forum zou er iemand beweren dat Philips een nieuw type paneel gebruikt nu, hier .

Dit type zou reeds de voorgaande paneel volledig vervangen.

---Intel Core i7 2600K, Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3, MSI GTX570 Twin Frozr III ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212665

Ik ben momenteel de trotse bezitter van een 32PFL9632 en zit er over na te denken in de zeer nabije toekomst een nieuwe televisie te kopen. Grootste motivatie is dat 32 inch in mijn huidige woonkamer aan de kleine kant is, en dat ik af en toe een vreemde waas (kringen) ervaar rond snelle, bewegende beelden.

Kortom, ik wil wat anders maar het budget is beperkt. Ik zit te denken aan een 37/42FPL8404 of 9604, zullen deze tv's een grote stap voorwaarts zijn t.o.v. de 9632 of kan ik beter mijn geld ergens anders in steken? Iemand enig idee, ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
[b][message=33057943,noline]
Kortom, ik wil wat anders maar het budget is beperkt. Ik zit te denken aan een 37/42FPL8404 of 9604, zullen deze tv's een grote stap voorwaarts zijn t.o.v. de 9632 of kan ik beter mijn geld ergens anders in steken? Iemand enig idee, ervaringen?
Door de bank genomen stopt Philips de beeld en ambilight technologie van vorig jaar uit een hogere serie (9000) altijd in de lagere serie (8000) van het huidige jaar. Dus een 32PFL9632 is vrijwel identiek aan een 32PFL8404. Als je echt een grote stap voorwaarts wil nemen is de 9704 vanwege the local dimming LEDs de beste keuze. Maar ik weet niet of die er in 37" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134820

De 9704 serie is alleen in 40, 46 en 52 inch versie leverbaar.
Pierre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebap
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik vind van dit model geen echte reviews = Philips 42PFL3604 voor 552€

Is dit echt een budget tv of gewoon goede prijs/kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janavh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-03-2023
Tjemig, dat is lastig!!

Om de kleuren van de tv helemaal goed af te stellen bedoel ik.
En dan nog de verschillen van de diverse zenders/programma's . . . . . .
Ik blijf aan het schuiven!
Is er iemand die denkt dat ie de perfecte instelling heeft voor een 37PFL9604h?
Zet die hier dan eens neer, dan kan ik die ook eens proberen.
Ik kijk overigens via een (beetje rammelige?) Philips/UPC HDDVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333225

Is het een bezitter van de Philips 40PFL8664 al opgevallen dat dit model na een firmware upgrade zichtbaar slechter presteert dan in originele staat?
Ik had voor de upgrade alle settings genoteerd. Na de firmware upgrade ziet het beeld er stukken slechter uit en presteert het heel anders ondanks het terugzetten van de beeldsettings die ik gebruikte voor de upgrade.

Zaken die duidelijk anders zijn; onnatuurlijke gezichten, geen detail in gezichten en waarschijnlijk veroorzaakt door een vorm van clipping in het video. (zo kan je het het beste omschrijven als je vroeger wel eens met analoog video hebt zitten spelen). Wat ook opvalt is dat geen van de preset settings die aanwezig zijn in het toestel na de upgrade een acceptabel plaatje oplevert. Dat was met de fabrieksfirmware wel het geval.

De enige manier om het beeld weer acceptabel te krijgen is door dynamic contrast uit te zetten. Wat ik vreemd vind is dat er in de hele historie van releasenotes van de verschillende firmware revisies nergens iets zie staan wat te maken zou hebben met een aanpassing die het beeld zou kunnen beinvloeden.

Ik ben benieuwd of er meer kritische mensen zijn die hetzelfde verschijnsel ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
alikebap schreef op maandag 07 december 2009 @ 19:00:
Ik vind van dit model geen echte reviews = Philips 42PFL3604 voor 552€

Is dit echt een budget tv of gewoon goede prijs/kwaliteit?
Ik dacht dat pas vanaf de 5xxx serie het 'eigen' modellen van Philips zijn. Of de 3xxx nou ingekochte toestellen en gerebadgde toestellen zijn weet ik niet. Mijn neef heeft enkele jaren geleden de 42PFL3312 (dacht ik) gekocht en daar was dan ook helemaal niets Philips eigen in te ontdekken. Ook de kenmerkende menu/OSD van Philips was geheel anders.

Om nou te zeggen is het een mooi beeld.... Nee, maar wat verwacht je van een instapmodel. Mijn mening zou zijn: nog even doorsparen (of meer budget beschikbaar stellen) en dan voor een betere serie gaan. De 42PFL3312 was/is echt een 'voor een dubbeltje op de eerst rang willen zitten' toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230144

Weet iemand waarom ik geen gemiste uitzending kan afspelen op www.uitzendinggemist.nl middels Philips Net TV. Ondersteund de hard/software in de Philips 37pfl9604h/12 de videoformaten (nog) niet die gebruikt worden op deze site?

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 230144 op 07-12-2009 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Genoil schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:31:
Door de bank genomen stopt Philips de beeld en ambilight technologie van vorig jaar uit een hogere serie (9000) altijd in de lagere serie (8000) van het huidige jaar. Dus een 32PFL9632 is vrijwel identiek aan een 32PFL8404. Als je echt een grote stap voorwaarts wil nemen is de 9704 vanwege the local dimming LEDs de beste keuze. Maar ik weet niet of die er in 37" zijn.
Let wel dat de xxx4 twee generaties/jaar voorligt op de xx32, de 8404 zou dus best beter kunnen zijn dan de 9632, alhoewel het soms wat lastig inschatten is waar de (features uit de) topmodellen gebleven zijn in een nieuwere generatie. Zo schuift veel 'pixel plus' technologie inderdaad door, maar ambilight 2 of 3 zijdes dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robber57
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02-2021
Ik zoek wat hulp bij de aanschaf van mijn nieuwe tv, ik heb me naatje gezocht naar antwoorden en helaas dit topic te laat gevonden want de meeste antwoorden heb ik ondertussen wel(zoals een opsomming en verklaring van alle technieken in Philips tv's )
Het probleem is dat de meeste reviews laaiend enthousiast zijn over alle philips tv's en dat helpt je dus niet echt verder.

Mijn keuze: een 47PFL9664H of een 47PFL9703D.(of heel mischien toch een 52PFL7404H)
Beide staan op dit moment op de flips site en mijn gok is dat de 9664 een nieuwer apparaat is (van dit jaar) met modernere techniek.
De 9664 heeft iig meer opties en mogelijkheden, of die zo nodig zijn laat ik in het midden, hij is iig wel een paar honderd eu duurder en dat maakt de keuze natuurlijk wat lastiger.
Het gaat mij hoofdzakelijk om de beeldkwaliteit en mijn vermoeden is dat die van de 9664 beter is en dat de tv vermoedelijk 1 generatie nieuwer is.

Ik weet; de led-pro modellen zijn nog beter maar dat valt buiten mijn budget.

Zie ik dat goed, kies ik met de 9664 de beste 47 inch lcd die er is in het philips assortie buiten de led-pro modellen om?

De tweede twijfel die er nog steeds is: voor hetzelfde geld(behoorlijk minder zelfs) kan ik ook een 52 inch uit de 7000 serie nemen maar ik vermoed dat ik daarmee voor een paar inch meer een enorme val in beeldkwaliteit krijg door het gemis van die Perfect-pixelHD met zijn enorme rekenkracht om ook van baggerbeeld nog wat redelijks te maken.
Het idee achter de aanschaf is hd kijken vanaf BR en gewone dvd's kijken maar als gewone tv kijken zal het Digitenne worden, ik weet het; dat is ruk maar gewone tv boeit me echt niet genoeg om het abo op een hd abo te rechtvaardigen want ik kijk niet zo veel(hoofdzakelijk nieuws/info/infotainment) maar ik vermoed dat de combinatie 7000 serie+52 inch+digitenne= een ramp, terwijl dat met een 9000+47 inch+digitenne nog mogelijk kijkbaar is, want toch een wat kleiner formaat+betere en nieuwere beeldverbetering.

Heb ik het een beetje bij het rechte end is de 47PFL9664H de meest verstandige keus binnen het budget van zeg +/- 1900 eu?

[ Voor 3% gewijzigd door robber57 op 08-12-2009 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Als je budget € 1900 is dan zit je bijna aan de € 2200 die een collega van mij betaald heeft voor een 46PFL9704H. (bij Frans de smet in België) Dacht dat toch wel een hele mooie prijs was. Hij heeft 'm vorige week binnen gekregen.

Nou is € 300 op zich best veel geld, maar ik zou het daar niet vanaf laten hangen en toch voor de LED-Pro schermen gaan. Het is geen verkoop of marketing technisch gereutel, maar echt duidelijk te zien.

Daar komt nog bij dat je op tv gebied nu eigenlijk het beste koop wat er momenteel beschikbaar is ;-)
De huidge 7000 serie is eigenlijk de 9000 van vorig jaar, dus ook niet slecht hoor ! Hier en daar is er wat verbeterd dus dat zit wel snor.

Ga je voor een 9704 model hou wel even rekening in de kijkhoek problemen die bekend zijn. Het is niet per definitie zo dat alle schermen het hebben maar het is wel aanwezig (inclusief mijn 9704).

Succes met je keuze èn aankoop.
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is het Philips de 2009 / 2010 modellen ervaringen-topic en NIET het Philips Levertijden topic. Dus graag geen oneliners met levertijden of dat je tv nog steeds niet binnen is. Hoe vervelend die dingen ook zijn, dit is niet het topic hiervoor.