Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlrb
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-10 20:36
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 09:53:
Wie o wie heeft de firmwares wel bewaard van deze tv?
Is er iemand die mij uit de brand kan helpen?
Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aan de mensen hier die hun 9704 ook op een htpc aangesloten hebben en rare dingen krijgen van inverted green tot de raarste dingen of halo's of artefacten. Ik ga jullie even helpen in jullie eliminatieproces door te melden dat ik ook deze opstelling gebruik en geen enkel maar dan ook geen enkel issue heb. Ik heb alleen gelikt loepzuiver beeld zonder nog maar 1 glitch of wat dan ook. Dit is geen topic om problemen met jullie htpc op te lossen maar ik geef toch even mee dat ik als kaart een 8800GT gebruik en met DVI-D uit ga naar de 52" tv. Het geluid wordt apart geprocessed en gaat niet via de tv. M.a.w sluit het scherm maar uit, jullie moeten het zoeken bij de htpc imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg El enlace del archivo que has solicitado no es válido. en google vertaald: De link die u hebt aangevraagd, is ongeldig.

Misschien een copy/paste foutje in de link? Ik wou al bijna een fles ontkurken! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlrb
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 17:09:
[...]

Ik krijg El enlace del archivo que has solicitado no es válido. en google vertaald: De link die u hebt aangevraagd, is ongeldig.

Misschien een copy/paste foutje in de link? Ik wou al bijna een fles ontkurken! :+
Fixed. Link werkt nu wel :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 16:36:
aan de mensen hier die hun 9704 ook op een htpc aangesloten hebben en rare dingen krijgen van inverted green tot de raarste dingen of halo's of artefacten. Ik ga jullie even helpen in jullie eliminatieproces door te melden dat ik ook deze opstelling gebruik en geen enkel maar dan ook geen enkel issue heb. Ik heb alleen gelikt loepzuiver beeld zonder nog maar 1 glitch of wat dan ook. Dit is geen topic om problemen met jullie htpc op te lossen maar ik geef toch even mee dat ik als kaart een 8800GT gebruik en met DVI-D uit ga naar de 52" tv. Het geluid wordt apart geprocessed en gaat niet via de tv. M.a.w sluit het scherm maar uit, jullie moeten het zoeken bij de htpc imho
Mijn Shuttle (SG31G2) geeft ook geen enkele problemen op de philips 40pfl9704, DVI->HDMI kabel op HDMI 1 poort, audio los wel via de TV. Zowel met een 9600GT kaart, die heb ik er nu uit (vanwege het geluid) en draai nu zonder problemen 1080p flics op de interne intel gma 3100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nlrb schreef op woensdag 18 november 2009 @ 17:17:
[...]

Fixed. Link werkt nu wel :) .
Echt helemaal TOP!! Sta bij je in het krijt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-10 21:11
Ik zit te twijfelen tussen de Philips 42PFL8404H en de Philips 42PFL9664H.
Het prijsverschil is behoorlijk groot. Rechtvaardigt dat grote prijsverschil volgens jullie de extra eigenschappen/opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-09 20:58
Dank voor het uitgebreide antwoord ;)

Als je het geluid via je receiver wil laten lopen voor de luidsprekers, gebruik je dan het geluid via je Humax naar je versterker en laat je het beeld via de Ziggo CAM CI+ lopen? Of heb je dan sync problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:12
Als je het geluid niet laat vertragen, heb je sync problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelbinder
  • Laatst online: 03-10 22:34
Ik heb nu de Philips 32PFL7404H en ben tot nu toe erg tevreden, maar heb een probleem waar ik me aan irriteer. Ik heb mijn Xbox 360 aangesloten via HDMI en bij elk spel duurt het ongeveer een halve seconde voordat je het echt ziet gebeuren op het scherm. Weet iemand wat hier aan te doen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben sinds een paar dagen de trotse eigenaar van een Philips 8404 :)
Ik ben erg blij met dit toestel van wegen de lan aansluiting, echter kan ik geen video_ts menu bestanden bedienen ik vind dit erg jammer.
Wat er ook steeds gebeurt is dat ik na een avond lekker film van af mijn pc kijken ( .avi in dit geval want zoals ik al zij video_ts is moeilijk ), er in eens 200 HD zenders bij zijn gekomen, met uiteraard geen beeld want ik heb helemaal geen HD signaal :?
Ik moet dan de zenders opnieuw instellen :'(
Heeft iemand anders dit probleem dan hoor ik dat graag :)

Ik gebruik TVersity als media center want een ander word niet herkend, graag help :o

Met vriendelijke groet
Kaleido

P.S verder is dit een super tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben sinds een paar dagen de trotse eigenaar van een Philips 8404
Ik ben erg blij met dit toestel van wegen de lan aansluiting, echter kan ik geen video_ts menu bestanden bedienen ik vind dit erg jammer.
Wat er ook steeds gebeurt is dat ik na een avond lekker film van af mijn pc kijken ( .avi in dit geval want zoals ik al zij video_ts is moeilijk ), er in eens 200 HD zenders bij zijn gekomen, met uiteraard geen beeld want ik heb helemaal geen HD signaal
Ik moet dan de zenders opnieuw instellen
Heeft iemand anders dit probleem dan hoor ik dat graag

Ik gebruik TVersity als media center want een ander word niet herkend, graag help

Met vriendelijke groet
Kaleido

P.S verder is dit een super tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Ik heb WMP12 ook aan de praat gekregen en, enigszins onbetrouwbaar, ps3 server.

Waarom je er 200 hd zenders bij krijgt zou ik ook niet weten.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Sjoerten
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:57
Timo12 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 21:29:
Ik heb nu de Philips 32PFL7404H en ben tot nu toe erg tevreden, maar heb een probleem waar ik me aan irriteer. Ik heb mijn Xbox 360 aangesloten via HDMI en bij elk spel duurt het ongeveer een halve seconde voordat je het echt ziet gebeuren op het scherm. Weet iemand wat hier aan te doen valt?
Probeer je TV is in te stellen op Game mode. Dit zet allen beeldverbeteraars uit en zou als het goed is je probleem moeten verhelpen.

"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"

Verwijderd

Is er nog iemand die al langer op z`n tv wacht?

Ik heb eind augustus een aanbetaling gedaan voor de 9704 40 inch. 8)7

Thanks

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:53

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 18:22:
Is er nog iemand die al langer op z`n tv wacht?

Ik heb eind augustus een aanbetaling gedaan voor de 9704 40 inch. 8)7
Voor dat soort gevallen is het Leveringstermijnen en prijs Philips 9704 reeks-topic voor. Zie ook de topicwarning van deze thread en dat zulke dingen dus ook niet hier thuis horen :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Nou alweer de zenders verdwenen toen ik deze morgen mijn tv aan zette :(
Ik heb nu "zenders updaten in standbye modus" uitgezet hopen dat dit werkt :)
Wel raar dat het alleen in de ochtend is, als ik nu de tv uit doe is er niks aan de hand lijkt wel of er snachts iets met het tv signaal gebeurt.
Heb trouwens mij 37pfl8404 aangesloten op mijn live box van Online( Orange ).
Verder ben ik nog steeds bezig met het zorgen dat ik op de 1 of andere manier kan zorgen dat ik toch de menus van mijn video_ts mappen kan bedienen.
Zou jammer zijn als dit niet gaat lukken omdat ik al mijn dvd's backup naar mijn PC, en ja wat is er nu makkelijker dan die te kunnen streamen via mijn netwerk.

Verwijderd

Ik heb een 40"9704 en kan via net tv geen uitzending gemist kijken,komt dat later of is het er al? Krijg wel de site te zien maar gemist programma doet hij dan niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlrb
Versie 0.26.66.0 is nu ook beschikbaar voor de 5000/7000/8000 reeks.

Release notes Q5481_0. 26.66.0:
  • When „EasyLink‟ feature is switched off in the TV menu, the channel number or name OSDs will not be displayed or display as „undefined format‟ when switching to external inputs or TV channels.
  • Channel preset/position are shifted by +1 after performing cable installation with UPC network. (Only applicable to country, Netherland)
  • Improvement of the network connectivity with some routers, e.g. Zyxel models. (Only applicable for Net TV models)
  • The IP-EPG is not displaying the scheduled broadcast programme (empty) after updating the TV software to version 26.58.5. (Only applicable for Net TV models)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
pascalbulsing schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:41:
hmmmm eerste probleem gevonden waar meer mensen blijkbaar last van hebben :

http://img32.imageshack.us/img32/8745/03112009041.jpg

http://www.avforums.com/f...reen-negative-effect.html

Heb al geprobeerd om de pixel instellingen te wijzigen van YCbCr PixelFormat naar RGB 4:4:4 Full RGB, maar dan krijg ik ook allemaal vreemde kleuren.
Opgelost !

Driver 9.11 van ATI geinstalleerd op FULL RGB gezet en voila...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Nou alweer de zenders verdwenen toen ik deze morgen mijn tv aan zette
Ik heb nu "zenders updaten in standbye modus" uitgezet hopen dat dit werkt "

Ja dit heeft het probleem verholpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

sinds vandaag ook een CI+ module gekocht, op de juiste manier in de tv gestoken ( ik heb de 42pfl7864) De tv start ook op met authentificatieprocess voltooid, ok. Maar hoe krijg ik nu al die digitale zenders te zien op mijn tv?

Als ik opnieuw laat zoeken vind hij alleen maar dezelfde 30 analoge zenders. Het kaartje is geactiveerd bij Ziggo. Ook als ik naar configuratie ga en dan Diversen --> Commen interface kan ik precies alle info vinden die bij het kaartje hoort.

Ook heb ik de laatste software versie van Philips eropstaan.

Wat doe ik fout? moet ik op een bepaalde manier de zender zoeken? Want ik zie nergens dat ik echt alleen digitaal kan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlrb
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 13:44:
...
Wat doe ik fout? moet ik op een bepaalde manier de zender zoeken? Want ik zie nergens dat ik echt alleen digitaal kan zoeken.
Probeer het eens stap-voor-stap met de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok thanks! dat werkt al een stapje beter maar nu heb ik het volgende probleem. Ik zoek de zenders zonder de module in de tv, zoals de eerste stap beschrijft. Als het laadbalkje halverwege is, na ongeveer 15 minuten, gaat het balkje met die bolletjes onderin ( teken van bezig zijn) weg. Nu blijft er staan bezig met zoeken. dit kan enkele minuten duren. Maar doordat dit ene balkje verdwenen is en er geen extra zenders meer gevonden worden ( blijft staan op 89) zie ik geen vordering....

Hierna krijg ik wel beeld, maar super slecht ( zal aan het signaal hier liggen ) maar toch blijft hij steken op 89... waardoor kan dit komen? door een slecht signaal?

heb namelijk alleen maar blokjes etc en haperend geluid...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2009 15:40 . Reden: verandering in het laadproces ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco123
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-05-2024
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 11:19:
[...]

Ik had 3 dode pixels, twijfelde of ik hem zou omruilen omdat een dode pixel vanaf een meter zo'n beetje niet meer zichtbaar is en je ze echt moet zoeken, heb toch me TV omgeruild, heb er nu 1 dode sub pixel, vind het prima zo. Verder bevalt de TV me echt uitstekend, aangesloten op media center, geweldig. Enige waar ik me aan irriteer is het grote fel blauwe opstart scherm, vooral 's ochtends een klap in je gezicht. Hadden ze dat niet gewoon zwart kunnen laten, of instelbaar via menu? hoop dat ze dat nog aanpassen met een software update.
En toch vind ik dat eigenlijk nog best veel dat zou toch eigenlijk met de huidige techniek niet meer voor moeten komen lijkt me ? Dat opstart scherm is inderdaad wat to much als je in een slecht verlichte kamer de tv aan zet ;) . Maar goed belangrijker vind ik dat de tv ook een hele boel goed doet gelukkig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
nlrb schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 08:53:

• When „EasyLink‟ feature is switched off in the TV menu, the channel number or name OSDs will not be displayed or display as „undefined format‟ when switching to external inputs or TV channels.
  • Channel preset/position are shifted by +1 after performing cable installation with UPC network. (Only applicable to country, Netherland)
  • Improvement of the network connectivity with some routers, e.g. Zyxel models. (Only applicable for Net TV models)
  • The IP-EPG is not displaying the scheduled broadcast programme (empty) after updating the TV software to version 26.58.5. (Only applicable for Net TV models)
Waar vind je die changelog?

Ik hoopte eigenlijk dat mijn teletekst probleem icm de ziggo ci+ module gefixt zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlrb
Wijnands schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 16:25:
[...]
Waar vind je die changelog?

Ik hoopte eigenlijk dat mijn teletekst probleem icm de ziggo ci+ module gefixt zou zijn.
Is ook gefixt. In de release notes staan niet alle aanpassingen. De Engelse release notes worden altijd het eerste openbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
En inderdaad! Ik heb m'n pagina 888 weer terug bij de BBC! Ik ben nu helemaal tevreden, volgende project, streaming vanaf m'n pc helemaal naar m'n zin krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Net even tversity gedownload. Heel gelikte interface. Verbinding leggen met de tv is zo gepiept (ook al ziet íe 't als een bravia 8)7 ). Echter tversity gaat meteen transcoden naar mpg wat de kwaliteit niet ten goede komt.

Vandaag de laptop opnieuw geinstalleerd. Content uit m'n mediaplayer halen is echt zo gepiept maar de sync problemen zijn nog niet weg.

Ik heb 't idee dat ik 's wat beeldbewerkingsfunctie's op de tv uit moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nlrb schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 20:40:
[...]
Dit kan wel. Druk op Teletext > Options > Dual screen.

[...]
Druk op de Teletext knop tijdens het bekijken van de NetTV pagina om te vergoten.
Nog bedankt voor de tips. Het werkt inderdaad. Jammer dat hij de instellingen niet onthoudt, nu moet je iedere keer opnieuw kiezen en dat schiet ook niet echt op. Overigens: bij NetTV de teletekst knop om de instellingen te veranderen? 8)7 Waarom niet gewoon de optie-knop (die niets lijkt te doen)?

Kan ook nog even toevoegen dat ik ook nog een keer opnieuw de zenders gezocht heb er er bij ben gebleven. Hij vroeg na een tijdje inderdaad eerst om een provincie, en nu was ik snel genoeg om de juiste te kiezen voordat hij zelf doorliep. Alle zenders zijn dus netjes gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 19:53
Vorige week de laatste update op m'n 32pfl9604 gezet. Alles ging goed. Paar dagen later stop ik de stekker in 't stopcontact, dat stopcontact tikte een beetje, doet het wel vaker, en vervolgens gaat het powerledje knipperen. Iedere keer 2x een knippertje en dan weer even uit. Tv reageerde nergens op. Stekker er uit gehaald en weer terug en hij doet het weer goed. Had niet in de gebruiksaanwijzing gekeken, maar er stond bij dat als dit voorkwam je het ding een minuut moest laten afkoelen (hij was nog koud, want was die dag nog niet aangeweest) en dan weer de stekker er in doen. Meer mensen met dit euvel?

[ Voor 20% gewijzigd door Dancing_Animal op 20-11-2009 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:31
Zooooo ! heb vanavond effe de Philips 42PFL9664 gehaald !!!
En wat een beeld zeg. Helemaal super, maar moet nog gaan spelen met de instellingen.
Gelijk aangesloten aan m'n Humax digi decoder en m'n xbox 360 en nogmaals in 1 woord super beeld!

Verder wat korte vragen aan jullie:
- wat zijn de beste beeldinstellingen?
- is het raadzaam op de nieuwste firmware te installeren? en wat heeft dit voor nieuwe features?

Alvast bedank. Ik ga nu verder genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-10 22:41
Edit, niet interessant meer om te melden.

[ Voor 143% gewijzigd door WidgetTWW op 20-11-2009 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bibosjakie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-08 16:34
Ik twijfel tussen de philips 40pfl9704 en de panasonic TX-P42V10 (plasma) http://www.panasonic.nl/h...verview/132974/index.html

In eerste instantie dacht ik dat de keus gemaakt was (voorkeur 9704), maar de review van tweakers betreffende de 9704 heeft mij aan het twijfelen gezet.

In het artikel staat onder andere het volgende: "Wel is het zo dat in een aantal gevallen globale backlightbleeding bij local dimming plaats heeft gemaakt voor lokale backlightbleeding".

De beeldkwaliteit van de panasonic wordt niet gehaald, deze zit heel erg dicht bij de plasma schermen van Pioneer (kuro, wat in mijn ogen nog altijd de gouden standaard is).
Daarnaast is de Panasonic zo'n 500 euro goedkoper.

Heeft iemand van jullie ook getwijfeld tussen bovenstaande schermen en wat heeft jullie doen beslissen om voor één van de twee te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Yihaaa schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 22:48:
Zooooo ! heb vanavond effe de Philips 42PFL9664 gehaald !!!
En wat een beeld zeg. Helemaal super, maar moet nog gaan spelen met de instellingen.
Gelijk aangesloten aan m'n Humax digi decoder en m'n xbox 360 en nogmaals in 1 woord super beeld!

Verder wat korte vragen aan jullie:
- wat zijn de beste beeldinstellingen?
Wat jij mooi vind
- is het raadzaam op de nieuwste firmware te installeren? en wat heeft dit voor nieuwe features?
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:01
Na zo'n 300 kijkuren en de upgrade naar firmware versie .66, dit ter voorbereiding om de Alphacrypt kaart te vervangen door een CI+ module van Neotion, vond ik het tijd om het beeld van de lcd TV (42PFL7674) eens beter te callibreren.

Als basis heb ik de gecallibreerde instellingen uit het Vi-Fi magazine #46 genomen waar men de Philips 42PFL8404 getest heeft (hierin wordt het hetzelfde type LCD paneel gebruikt). Daarna heb ik nog alle testpatronen van de Spears & Munsil Blu Ray callibratie disc doorlopen. Deze disc wordt meegeleverd bij een OPPO BDP-83 Blay-Ray speler die ook SACD en DVD-Audio discs kan afspelen.

Afgezien van de helderheid, volgens het Vi-Fi magzine moet deze op 38 worden ingesteld, zijn de andere waardes zoals contrast, kleur, tint enz. ongewijzigd gebleven t.o.v. de instellingen in het Vi-Fi magazine. Volgens de "PLUGE Low" test (om het zwarte niveau in te stellen) heb ik de helderheid uiteindelijk op 50 ingesteld om aan de test criteria te voldoen.

Contrast: 64
Helderheid: 50
Kleur: 55
Tint: normaal
Scherpte: 2 (Om de "sharpening artifacts" te minimaliseren bij de Sharpness test)
Perfect Natural Motion: Minimum (Volgens de Chroma Multiburst test verliest je wat vertikale "Chroma" bandbreedte, maar persoonlijk vind ik de bewegende beelden veel mooier en soepeler worden weergegeven.)

Geavanceerde instellingen (Tint gewenst menu optie):
White point red: 122
White point green: 112
White point blue: 69
Red black level offset: 15
Green black level offset: 9

Opmerkingen:
1) Het artikel over de 42PFL8404 in het Vi-Fi magazine kan als PDF op de Vi-Fi website worden gedownload.

[ Voor 6% gewijzigd door RogerSch op 21-11-2009 16:34 . Reden: Mogelijkheid hoe geavanceerde instellingen kunnen worden aangepast bijgewerkt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik neem aan dat deze instellingen alleen zinnig zijn voor dit 42"paneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:30
RogerSch schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 13:48:
1) De geavanceerde instellingen kunnen in het service menu (alles op eigen risico!) worden aangepast. Om het service menu te activeren toets je de volgende reeks in na het aanzetten van de tv: 0 6 2 5 9 6 <INFO>
De RGB-whitepoint en RG-black level instellingen kun je toch ook instellen via het gewone beeld-menu, als je de Tint op "Gewenst" zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
Wijnands schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 15:23:
Ik neem aan dat deze instellingen alleen zinnig zijn voor dit 42"paneel?
In een andere post wordt een overzicht gegeven van de gebruikte LCD panelen per type en afmetingen. Als het een ander type is LCD paneel is dan zou ik de waardes niet zomaar overnemen. (Je kunt het altijd proberen als je de originele waardes van te voren opschrijft.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
Mr Magic schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 15:50:
[...]

De RGB-whitepoint en RG-black level instellingen kun je toch ook instellen via het gewone beeld-menu, als je de Tint op "Gewenst" zet?
Check, dat kan ook! ;)
Ik zal de post aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbird
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-07 21:07
Bibosjakie schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 10:19:
Ik twijfel tussen de philips 40pfl9704 en de panasonic TX-P42V10 (plasma) http://www.panasonic.nl/h...verview/132974/index.html

In eerste instantie dacht ik dat de keus gemaakt was (voorkeur 9704), maar de review van tweakers betreffende de 9704 heeft mij aan het twijfelen gezet.

In het artikel staat onder andere het volgende: "Wel is het zo dat in een aantal gevallen globale backlightbleeding bij local dimming plaats heeft gemaakt voor lokale backlightbleeding".

De beeldkwaliteit van de panasonic wordt niet gehaald, deze zit heel erg dicht bij de plasma schermen van Pioneer (kuro, wat in mijn ogen nog altijd de gouden standaard is).
Daarnaast is de Panasonic zo'n 500 euro goedkoper.

Heeft iemand van jullie ook getwijfeld tussen bovenstaande schermen en wat heeft jullie doen beslissen om voor één van de twee te gaan?
Ik heb zelf de 52PFL9704 aangeschaft. Wat mij over de streep trok was de Ambilight. Ik heb daar lang over getwijfeld maar nu ik het eenmaal heb moet ik zeggen dat ik het zeer sfeervol vindt! Eigenlijk geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-10 12:33
@cyberbird.
Ambilight is idd een sfeerverhogende feature bij TV kijken.
Moet je als de TV aan is 3+sec's op de ambilght knop v/d afst.bed. drukken en ambilight instelling op dynamisch zetten. Heeft mij verbaasd hoe precies en snel de ambilights meekleuren met de kleuren aan de rand van het beeld. Veel plezier met je nieuwe TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nlrb schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 08:53:

Vooral dat UPC-gedeelte klinkt erg interessant. Betekent dit dat het kabelbedrijf misschien toch overstag gaat dan? Zou mooi zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek hulp en reacties van kenners en gebruikers.

Hallo,

ZIt al een tijdje te twijfelen over een nieuwe tv. Na aankoop van carvan wil ik in de woonkamer een nieuwe die van de woonkamer naar de slaapkamer en die enz....

Ik heb momenteel in de woonkamer een 32pf9641 uit 2006 met ambilight. Hdready

Ik zit nu te twijfelen over de 8404 in 42 inch. Ik heb met mijn huidige tv een mooi scherp beeld. Als ik zo dit forum lees dan merk ik zo links en recht dat het beeld soms te wensen over laat.
Ik wil mijn tv gebruiken (zo gebruik ik hem momenteel ook) ism UPC hd tv en mijnTvico 6500 mediaspeler (hd films en series)

Mijn vragen...

1) Ga ik er kwa beeldkwaliteid op achteruit omdat ik kwa inches groter ga....
2) Is Pixel precise HD een verbetering tov Pixel plus HD.
3) Weet iemand of de steun over te zetten is????
4) Is in die drie jaar de technologie zo verbeterd dat ik op een 42 inch hetzelfde mooie beeld heb als op mijn huidige 32 inch.
5) Of zijn de mensen hier dusdanig krities dat al gauw iets niet goed is kwa beeldkwalitiet.

Alls bijelkaar ben ik gewoon bang dat mijn 32 inch beeld mooier en scherper is als de 8404. Maar ja ik wil toch groter.

Hoop dat iemand helderheid kan bieden. alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je vergelijkt een 9xxx serie met 8xxx serie. Volgens mij (maar pin met er niet op vast), is de 9000 serie een wat uitgebreider serie, met meer functies en betere/meer beeld bewerkings-opties.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:51
Hebben mensen ervaring met de goedkoopste 42" van Philips, de PFL3604? De PFL5604 is +- 80 euro duurder maar heeft 'Pixel Plus HD'. Heb ik daar echt wat aan, gegeven dat ik 'm alleen maar op native 1080p bronnen aan zal sluiten? (kijk zelden TV, alleen films + games)

Alvast bedankt :)

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Rayman11

Het is natuurlijk lastig voor mij om te zeggen wat jij straks van het beeld vindt.
Je maakt zelf al echter een goede redenatie. Het beeld wordt groter en theoretisch bij gelijke resolutie van de bron zal het dan ook waziger worden.
Daar waar je bij een 32" nog best analoog kon kijken en ook Digitenne een optie is komen deze naar mijn mening toch echt te vervallen bij 42" om die reden.
Digitale kabel of satelliet is dan toch wel een must, IP tv zoals KPN mine en Tele2 zie ik niet echt als alternatief.
Wat scherpte betreft win je op het HD zender gebied wel wat. De meeste HD zenders zijn bij mijn weten 1080i en dat komt net wat beter uit bij Full HD dan bij HD-ready. Voor de SD zenders zit het verschil in de werking van de scaler in de decoder dan wel in de tv. Ik verwacht echter dat je toch dik te vreden zult zijn met het beeld van de SD zenders. Maar ook bij digitale bronnen zoals digi tv en dvd geldt: hoe groter het scherm hoe duidelijker de "slechte" kwaliteit van de bron opvalt.

Er wordt verder de opmerking gemaakt dat je een 9xxx model vergelijkt / wilt gaan vervangen door een 8xxx model. Als het letterlijk het model van vorig jaar om een model van dit jaar zou zijn dan zou dat doorgaans een rare dan wel verkeerde zet zijn. Net als bij de meeste fabrikanten vervangt Philips ook de modellen van de net niet top serie van vorig jaar door de top modellen van datzelfde jaar om zo de net niet top modellen van het nieuwe jaar te krijgen.
De 9xx3 van vorig jaar komt dan ook erg overeen met de 8xx4 van dit jaar. Ik kijk dan alleen naar het paneel en de beeld bewerkings chip en mogelijkheden. Het vertekend iets doordat ze de naam van vorig jaar (perfect pixel hd engine) nu nog gebruiken en de 8xxx serie een nieuwe chip lijkt te hebben genaamd pixel precise hd.
In werkelijkheid is het volgens mij zo dat de pixel perfect van vorig jaar omgedoopt is tot pixel precise hd, met daarbij zoals gebruikelijk een kleine up grade, en is er een geheel nieuwe top modellen versie gekomen die opnieuw de naam perfect pixel hd heeft gekregen.
Zoals je kan zien gebruikt de huidige 5xxx serie de pixel plus instructies.
Technisch ga je dus met de 8404 ook vooruit tov de 9641. Het is wel zo dat je nu niet meer een uit de top serie hebt die je des tijds met de 9641 wel had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:43
Ik ben van plan om de 37PFL8684 of de 8696 te kopen iemand ervaringen met deze toestellen?
Het wordt mijn 1e LCD. Momenteel heb ik de laatste CRT Philips tv 32 inch 9551 met HDMI. Deze tv heeft een bijzonder goed beeldkwaliteit zowel analoog en als digitaal (UPC). Maar nu wil ik toch een platte.

Ik vroeg mij daarom ook af hoe de beeldkwaliteit is analoog en digitaal (SD) via UPC en het geluid van deze LCD's ? Het geluid moet volgens mij beter klinken dan de standaard LCD's van Philips want deze heeft BBE 24Watt.

Ik zit ong 3.5 meter van de TV volgens mij is 37inch prima groote. Daarnaast wil ik ook geen groot lcd aan de muur.

Daarnaast is het toch mogelijk om deze 8684 / 94 toch draadloos aan te sluiten? Ik las ergens dat dit wel kan via een accespoint? Thuis heb ik alles draadloos, volgens mij het wel te doen zijn met een zo'n accespoint (hub)

Andere puntje, klopt het dat de kleur van de speakers van de 8684 zilver is en de 8694 wit? Ik denk dat wil wel mooi staat aangezien mijn muur ook wit is.

Voor het ophangen van je TV heeft Philips deze wandsteun hij is er 2 verschillende maten http://www.p4c.philips.co...3.93.30.72&ctn=SQM6125/10

Nu is de afstand muur - tv 5.5cm met deze wandsteun. Ik zou het liefst nog dichter tegen de muur willen installeren maar dan kom je zeker problemen met je kabels en ventalitatie? Echter Philips zelf adviseert bij Ambilght tv's dat de afstand minimaal 10cm moet zijn muur - tv.

[ Voor 20% gewijzigd door Cruzer op 22-11-2009 20:46 ]

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peet73
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-05-2022
Weet iemand al wanneer de ambi-light weken weer beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de spec bladen hebben de 8684 en de 8694 inderdaad verschillende kleuren speakers. Op de bijbehorende foto's is hier echter niets van te zien. Ik durf dus niet te zeggen of dit dan ook een werkelijk visueel verschil opleverd.
Het zou zomaar kunnen dat dit alleen aan de achterzijde van de tv zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 17:39:
@Rayman11

Het is natuurlijk lastig voor mij om te zeggen wat jij straks van het beeld vindt.
Je maakt zelf al echter een goede redenatie. Het beeld wordt groter en theoretisch bij gelijke resolutie van de bron zal het dan ook waziger worden.
Daar waar je bij een 32" nog best analoog kon kijken en ook Digitenne een optie is komen deze naar mijn mening toch echt te vervallen bij 42" om die reden.
Digitale kabel of satelliet is dan toch wel een must, IP tv zoals KPN mine en Tele2 zie ik niet echt als alternatief.
Wat scherpte betreft win je op het HD zender gebied wel wat. De meeste HD zenders zijn bij mijn weten 1080i en dat komt net wat beter uit bij Full HD dan bij HD-ready. Voor de SD zenders zit het verschil in de werking van de scaler in de decoder dan wel in de tv. Ik verwacht echter dat je toch dik te vreden zult zijn met het beeld van de SD zenders. Maar ook bij digitale bronnen zoals digi tv en dvd geldt: hoe groter het scherm hoe duidelijker de "slechte" kwaliteit van de bron opvalt.

Er wordt verder de opmerking gemaakt dat je een 9xxx model vergelijkt / wilt gaan vervangen door een 8xxx model. Als het letterlijk het model van vorig jaar om een model van dit jaar zou zijn dan zou dat doorgaans een rare dan wel verkeerde zet zijn. Net als bij de meeste fabrikanten vervangt Philips ook de modellen van de net niet top serie van vorig jaar door de top modellen van datzelfde jaar om zo de net niet top modellen van het nieuwe jaar te krijgen.
De 9xx3 van vorig jaar komt dan ook erg overeen met de 8xx4 van dit jaar. Ik kijk dan alleen naar het paneel en de beeld bewerkings chip en mogelijkheden. Het vertekend iets doordat ze de naam van vorig jaar (perfect pixel hd engine) nu nog gebruiken en de 8xxx serie een nieuwe chip lijkt te hebben genaamd pixel precise hd.
In werkelijkheid is het volgens mij zo dat de pixel perfect van vorig jaar omgedoopt is tot pixel precise hd, met daarbij zoals gebruikelijk een kleine up grade, en is er een geheel nieuwe top modellen versie gekomen die opnieuw de naam perfect pixel hd heeft gekregen.
Zoals je kan zien gebruikt de huidige 5xxx serie de pixel plus instructies.
Technisch ga je dus met de 8404 ook vooruit tov de 9641. Het is wel zo dat je nu niet meer een uit de top serie hebt die je des tijds met de 9641 wel had.
Allereerst bedankt voor je lange en snelle reactie,

Ik denk dat ik dan toch maar voor die 8404 ga. Wat je zegt over topserie klopt inderdaad...maar voor mij is vooral de vergelijking met mijn huidige (2006) tv van belang. Als ik hetzelfde beeld haal op de 42 inch als nu om mijn huidige 32 inch dan ben in dik tevreden. De digitale tv die ik heb is UPC. Je hebt het over digitenne en andere aanbieder die niet goed zijn. Wat vind je van upc....is dat wel een goede aanbieder van digitale tv in combinatie met deze tv.

Ik moet het inderdaad maar zelf ervaren, ik denk ook dat de reacties van sommige mensen een beetje overtrokken zijn (lelijk beeld, bagger tv enz...)

Weet iemand wanneer de modellen van 2010 komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 40pfl9704 en draadloos wifi connectie (voor NET TV en de GUIDE). Vrijwel elke keer wanneer ik even de gids op wil vragen moet ik weer de wifi connectie stappen doorlopen en me router selecteren (alleen maar op volgende drukken) en dan werkt hij weer, terwijl de wifi connectie gewoon altijd aanwezig en het signaal voldoende is. Dit is vrij vervelend aangzien even de gids openen zo niet echt gebruiksvriendelijk is.

Behoudt de TV niet continu een connectie? Iemand ander hier ook last van of weet hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Rayman11

De digitale tv varianten die ik aanhaalde waren van het type DVB-T (digitenne) en IP-TV (televisie via internet zoals oa KPN en Tele2 die aanbieden).
Deze types refereerde ik omdat die op een 32" nog best aardig uitzien maar op een 42" toch duidelijk minder.
Ik zelf heb Ziggo en ben daar dik tevreden over, vooral wanneer het om HD uitzendingen gaat die helaas op Ned1, 2 en 3 nog wat sporadisch zijn.
UPC maakt net als Ziggo gebruik van DVB-C, het verschil zit hem wel in de codering. UPC maakt momenteel nog gebruik van een ander type dan Ziggo. Op zich doet dit niks aan de beeld kwaliteit, de bit-rate waarmee de zender(s) doorgegeven worden is hier veel bepalender voor.
In basis is UPC net zo goed als Ziggo, persoonlijk vind ik de opgelegde decoder van UPC echter minder, maar ik heb dan ook alleen ervaring met de SD decoders van UPC (broer en oom wonen in UPC gebied).
Op de 42" zal het beeld van UPC er wel degelijk goed uitzien, met de opmerking dat je op 42" bij SD zenders minder scherp ogend beeld zult hebben op gelijke afstand van het scherm tov de 32". Het beeld heeft nu eenmaal geen hogere resolutie.
Ik verwacht echter dat je dit gewoon nog net zo goed zult vinden als voorheen op de 32".
Het beste zou je gewoon in een winkel kunnen gaan kijken en vragen of ze een 42" lcd eens op digitale tv zouden willen zetten., Op zich zou het natuurlijk het beste zijn om dit met de 8404 te doen, maar in het algemeen zou bij de standaard instelling het geen enorme wereld van verschil mogen zijn tussen verschillende modellen als het om scherpte gaat. Beweging is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:23
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 11:18:
Ik heb de 40pfl9704 en draadloos wifi connectie (voor NET TV en de GUIDE). Vrijwel elke keer wanneer ik even de gids op wil vragen moet ik weer de wifi connectie stappen doorlopen en me router selecteren (alleen maar op volgende drukken) en dan werkt hij weer, terwijl de wifi connectie gewoon altijd aanwezig en het signaal voldoende is. Dit is vrij vervelend aangzien even de gids openen zo niet echt gebruiksvriendelijk is.

Behoudt de TV niet continu een connectie? Iemand ander hier ook last van of weet hoe ik dit kan oplossen?
Hetzelfde probleem heb ik gehad met oude firmware... Heb je dit ook met de laatste (.66) firmware)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rowwan schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 07:34:
[...]

Hetzelfde probleem heb ik gehad met oude firmware... Heb je dit ook met de laatste (.66) firmware)?
Ja ik heb de laatste software update: Q5492-0.26.66.0 dus dat is het helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Na nu een aantal dagen (1,5 week) te hebben gekeken naar de 52PFL9704 is het mij opgevallen dat het beeld in de loop van de dagen een soort van 'smearing' heeft gekregen. 't is moeilijk te omschrijven maar het is het best te verwoorden als een soort van ghosting. Bij de oudere modellen was het ook wel te zien als je de noise reduction op max. zette maar die heb ik uit staan.

Bij zowel SD als HD begint het me nu op te vallen... Heb nog eens goed gekeken naar een oude 37PF9830 die op de slaapkamer staat, maar daar is het iets erger omdat het ook een vele malen oudere generatie display is, maar het is wel min of meer vergelijkbaar.

Iemand dit ook opgevallen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 08:34:
Na nu een aantal dagen (1,5 week) te hebben gekeken naar de 52PFL9704 is het mij opgevallen dat het beeld in de loop van de dagen een soort van 'smearing' heeft gekregen. 't is moeilijk te omschrijven maar het is het best te verwoorden als een soort van ghosting. Bij de oudere modellen was het ook wel te zien als je de noise reduction op max. zette maar die heb ik uit staan.

Bij zowel SD als HD begint het me nu op te vallen... Heb nog eens goed gekeken naar een oude 37PF9830 die op de slaapkamer staat, maar daar is het iets erger omdat het ook een vele malen oudere generatie display is, maar het is wel min of meer vergelijkbaar.

Iemand dit ook opgevallen ?
Ja dat heb ik ook maar dan bij de 42pfl9664,bij mij zit het in de linkerbovenhoek.
Als ik de lichtsensor aanzet en het contrast op 70 en de helderheid op 39 dan is het vrijwel niet meer te zien.
Maar vooral donker beeld is het duidelijk te zien.ik heb ook een 37pfl8404 op de hobby kamer en die heeft dat niet.Dus volgens mij heet dat glouding zoals bij jouw 52pfl9704.
Zijn er meer gebruikers met de 2 bovengenoemde modellen die last hebben van glouding of smearing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:51
Knakker schreef op zondag 22 november 2009 @ 17:12:
Hebben mensen ervaring met de goedkoopste 42" van Philips, de PFL3604? De PFL5604 is +- 80 euro duurder maar heeft 'Pixel Plus HD'. Heb ik daar echt wat aan, gegeven dat ik 'm alleen maar op native 1080p bronnen aan zal sluiten? (kijk zelden TV, alleen films + games)

Alvast bedankt :)
Kan iemand mij zeggen of 'Pixel Plus HD' (gegeven puur digitale bron) ook echt wat toevoegt aan het beeld? :)

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 20:02
Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 14:15:
[...]

Vooral dat UPC-gedeelte klinkt erg interessant. Betekent dit dat het kabelbedrijf misschien toch overstag gaat dan? Zou mooi zijn!
Volgens mij heeft dat betrekking op het automatich instellen van Analoge kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die graag eens verbaasd zijn van hun nieuwe 52pfl9704 kan ik de bluray "Mr Brooks" warm aanbevelen. Dit weekend bekeken en de gezichten zijn zo enorm gedetailleerd dat je echt een nieuwe standaard van bewegend beeld kijken ervaart. 52" op 3m bekeken

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knakker schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:21:
Kan iemand mij zeggen of 'Pixel Plus HD' (gegeven puur digitale bron) ook echt wat toevoegt aan het beeld? :)
Waarschijnlijk niet echt als je bronmateriaal al goede kwaliteit 1080p is, maar dat zul je uiteindelijk gewoon zelf moeten beoordelen want voor dit soort dingen loopt de persoonlijke smaak vaak ver uiteen.

@profundido: Die heb ik ook gezien. Moet wel zeggen dat hij qua beeldkwaliteit voor mijn smaak niet zo ver boven het maaiveld uitstak. Mijn persoonlijke favoriet is tot nu toe de film/documentaire Home. Ook als je niet zo pro-natuur bent ingesteld zijn de plaatjes in ieder geval echt om je vingers bij af te likken (of het scherm misschien ;))

Verder zijn er op andere fora ook topics te vinden waar de beeldkwaliteit van recente producties wordt beoordeeld, daar kun je ook eens doorbladeren om te zien wat je nu echt in huis moet halen als 'demo' voor het scherm.

Qua instellingen ben ik er nu wel bijna uit. Ik merk dat als de helderheid boven de 56 uitkomt een zwart scherm met (bijvoorbeeld) een pauze-knop in een hoek wat vertikale lichte banden oplevert in het zwart, en het zwart ook normaal toch wat grijs is, maar met helderheid 56 of lager dat gewoon netjes 'echt' zwart blijft. Voor mijn gevoel mis ik bij die lagere helderheid wel net wat detail in het beeld, zodat ik hem wat dat betreft liever op 60 zou hebben. Contrast staat inmiddels op 80. Dit lijkt geen effect te hebben op de zichtbaarheid van zowel details in zwart als wit, en dan houd ik wel van een redelijk hoog contrast (als iemand op TV een zaklamp in je gezicht schijnt dan wordt je ook netjes even verblind :))

Ik heb nu zelfs de kleurverbetering op minimaal gezet, voor de wow-factor, maar ik weet niet of ik dat blijf houden, want als de filmmaker de kleuren al heeft opgepompt wordt het toch te veel van het goede (maar detail blijft in de kleuren wel overeind).

Kleur kan ik niet hoger dan 45 krijgen, omdat daarboven de details in felle kleuren verloren gaan (vooral bij rood). De kleurverbeteringsoptie werkt daarvoor dus beter. Eigenlijk wil ik groen en blauw wat feller, maar rood terughouden. Ik heb nog niet gemerkt dat ik dat via de 'gewenste tint' kon bereiken, al heb ik ook zoals een aantal mensen wat aangepast. Blauw kan hier absoluut niet zo ver naar beneden, het beeld is default eerder wat te groenig. Ik heb nu ongeveer 105/100/110 ingesteld, met de 'zwart' opties op 10 en 6 respectievelijk (hiermee wordt het beeld ook netjes geel als je bijvoorbeeld de blauwe component uit de tint helemaal omlaag draait, met standaard 8/8 wijkt dat voor mijn gevoel wat af).

Helaas heb ik (nog) geen calibratie materiaal behalve wat eenvoudige plaatjes en menu's, dus wellicht zit ik er toch nog een beetje naast. Alles op een 46PFL9704 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealthstorm
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-01 13:41
Hallo,

Ik ben opzoek naar een HD TV om mijn XBOX 360 en PC op aan te sluiten en af en toe HD films te kijken. Mijn budget is max. 550 euro en zoek een FULL HD tv zodat de XBOX dus ook op 1080p ingesteld kan worden. Nu ben ik de Philips 32PFL7404H tegengekomen (niet in de winkel) en dat zag er wel goed uit qua specificaties, valt binnen mijn budget en ben geen slechte beoordelingen tegen gekomen.

Wat vinden jullie van dit scherm? Zou het een goede keuze zijn of zijn er betere keuzes die binnen dit budget vallen? Desnoods andere merken?

• Dudeness
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-09 20:58
Hey _ep,

bedankt voor je instelling. Ik ga deze ook eens proberen. Ben erg benieuwd! Noem eens wat Fora waar je die beoordelingen van HD materiaal kunt vinden.

Greetz,

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:22

burgt

Starbass

@Stealthstorm

Ik heb nu een aantal weken de 32PFL8404, die is vergelijkbaar met de 7404, maar heeft dan als extra nog ambilight en net tv. Deze bevalt erg goed om op te gamen (PS3) en het beeld is erg goed!

Let er wel op dat bij de winkels deze televisies erg slecht ingesteld kunnen zijn, bij de mm heb ik de mijne gehaald omdat de reviews erg goed waren (beste in zijn prijsklasse) maar daar hadden ze de instellingen zo staan dat hij erg donker en mat ingesteld (dus waarschijnlijk minder marge als de tv's die er langs stonden ;) ) Thuis ziet het beeld er echt goed uit, zeker na wat experimenteren met de verschillende beeld instellingen en optimalisaties.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• bulsing
  • Niet online
En ja hoor daar zijn we weer. Ook dit jaar weer de nodige problemen blijkbaar.

http://translate.google.n...6page%3D368&sl=auto&tl=nl

(op pagina 368 als hij het niet goed doet)

Even niet naar de tenenkrommende vertaling kijken, maar even doorbladeren naar het midden van de thread. Een waardeloze kijkhoek.

Moi heeft dit probleem dus ook. Als ik maar 20-30 graden van het midden afwijk dan verbleken de kleuren al. Kijken vanaf 35 graden is alsof je naar een negatief zit te kijken. Meer mensen met dit probleem.

Recht voor het scherm:

Afbeeldingslocatie: http://unibios.free.fr/other/drw1.jpg

Iets grotere hoek:

Afbeeldingslocatie: http://unibios.free.fr/other/drw2.jpg

Post ook even je display type om te achterhalen wie wel problemen heeft en wie niet.

Ik heb de D3LA73 als display

[ Voor 12% gewijzigd door bulsing op 26-11-2009 19:31 . Reden: Plaatjes toegevoegd ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 09:02:
[...]

Ja dat heb ik ook maar dan bij de 42pfl9664,bij mij zit het in de linkerbovenhoek.
Als ik de lichtsensor aanzet en het contrast op 70 en de helderheid op 39 dan is het vrijwel niet meer te zien.
Maar vooral donker beeld is het duidelijk te zien.ik heb ook een 37pfl8404 op de hobby kamer en die heeft dat niet.Dus volgens mij heet dat glouding zoals bij jouw 52pfl9704.
Zijn er meer gebruikers met de 2 bovengenoemde modellen die last hebben van glouding of smearing.
Vreemd genoeg heb ik het rechtsonder (42PFL9664). Vooral bij een voetbalwedstrijd als het beeld beweegt zie je het heel goed. Een soort van grijze vlekken. Verder goed te zien bij elke lichte egale achtergrond en dan met name wit natuurlijk.
Ik heb vandaag Philips gebeld en er komt een monteur. Moet de afspraak nog maken.
TV 2 maanden in bezit en was me nog niet eerder opgevallen, tot gisteravond....

• Stealthstorm
Het niet hebben van een DVI aansluiting op de 32PFL7404 is toch niet zo'n probleem aangezien je hdmi naar dvi kabels hebt? Of scheelt dat veel in kwaliteit?

Verwijderd

Dudeness schreef op donderdag 26 november 2009 @ 00:15:
bedankt voor je instelling. Ik ga deze ook eens proberen. Ben erg benieuwd! Noem eens wat Fora waar je die beoordelingen van HD materiaal kunt vinden.
De beste thread die ik ken is deze: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1168342
Het blijft natuurlijk ook altijd een kwestie van smaak!
Stealthstorm schreef op donderdag 26 november 2009 @ 19:27:
Het niet hebben van een DVI aansluiting op de 32PFL7404 is toch niet zo'n probleem aangezien je hdmi naar dvi kabels hebt? Of scheelt dat veel in kwaliteit?
DVI en HDMI geeft dezelfde beeldkwaliteit. Als je bron 'DVI' is dan verlies je niets door hem als HDMI aan de andere kant aan te sluiten. Als je met HDMI begint zou dat wel kunnen (maar behalve dat over HDMI ook audio kan, zul je in de praktijk vrijwel nooit iets merken van mindere beeldwaliteit naar DVI)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2009 19:50 ]

• Stealthstorm
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 19:47:
[...]

De beste thread die ik ken is deze: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1168342
Het blijft natuurlijk ook altijd een kwestie van smaak!

[...]

DVI en HDMI geeft dezelfde beeldkwaliteit. Als je bron 'DVI' is dan verlies je niets door hem als HDMI aan de andere kant aan te sluiten. Als je met HDMI begint zou dat wel kunnen (maar behalve dat over HDMI ook audio kan, zul je in de praktijk vrijwel nooit iets merken van mindere beeldwaliteit naar DVI)
Bedankt dat wilde ik even weten.

Verwijderd

@Rayman11

Heb je al de keuze gemaakt en aangeschaft?
Mij ervaring is dat duurder niet altijd beter hoef te zijn!
Ik heb zelf 3 verschillende philips lcd tv's.
De eerste is de 42pfl9664 deze staat in de woonkamer en gebruik ik alleen met digitale tv en met een blu- ray speler deze combinatie bevalt zeer goed.
Maar met de game consoles gebruik ik deze niet de functie Perfect Natural Motion en 200hz moet ik dan uitzetten want deze veroorzaken te veel game lag!
Dus heb je deze 9000 serie niet echt nodig met game consoles.
De tweede Hangt in de slaapkamer de 37pfl8404 ook deze heeft het zelfde probleem met spelcomputers + de beeldkwaliteit met tv kijken is echt een stuk minder dan de 9000 serie.
Dan als laatste de hobby kamer de 37 pfl 5604 dit is echt een toppertje had ik echt niet verwacht zowel tv kijken met sd en hd zenders is echt een genot om naar te kijken zowel kleur en zwart waarde bevallen mij zeer goed.
Dan is deze aangesloten met de ps3 en de xbox360 geen gedoe met Natural Motion enof 100 hz,200hz hij doet het gewoon zeer goed geen gamelag.
Ik kan zeer goed vergelijken met de 3 modellen en de 5604 is voor mij de verrassende winnaar ondanks de zogenaamde mindere beeldverbeteraars scoort deze bovengemiddeld met zowel tv kijken als met gaming.
Dus mijn advies is kijk eerst ook naar de 5604 serie met Pixelplus Hd want deze scoort erg goed op div forum’s en tests.

Succes met de aankoop.

• Yihaaa
Weet iemand of het mogelijk is om HD filmpjes te bekijken op YouTube via NetTV?
(Normaal op de PC kun je het knopje HD aanklikken voor een HD film)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
pascalbulsing schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:23:

http://translate.google.n...6page%3D368&sl=auto&tl=nl

(op pagina 368 als hij het niet goed doet)

Even niet naar de tenenkrommende vertaling kijken, maar even doorbladeren naar het midden van de thread. Een waardeloze kijkhoek.
Ik weet niet precies wat je wil zeggen, maar als ik op de link klik zie ik dat er het vermoeden is dat er twee verschillende panelen gebruikt zijn voor de 9704. Dit zou ook kunnen verklaren waarom sommige mensen wel klachten hebben over de kijkhoek en anderen weer niet.

Als ik het goed gelezen heb wil je geen 9704 uitde eerste batch(es).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Wat ik wilde zeggen is dat ook dit modeljaar er weer * kuch * problemen zijn.

In mijn geval heb ik op de remplace van vorige jaar nu dus weer twee probleem op de 52PFL9704 in de vorm een ghosting/smearing probleem en een kijkhoek van hooguit 60 graden. (Uiteraard al gemeld)
Naar nu blijkt een niet op zichzelf staand probleem maar inmiddels op diverse fora al een uitgebreid besproken issue.

De twee panelen die besproken worden zijn voor zover ik het goed begrepen heb alleen van toepassing op de 40" als ik het goed heb. Vandaar de vraag of er meer personen zijn met een zeer kleine kijkhoek en ghosting/smearing...

[ Voor 0% gewijzigd door bulsing op 27-11-2009 12:23 . Reden: dikke vingers... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
Er zijn blijkbaar twee verschillende soorten panelen voor de 40pfl9704. Namelijk de
194 -- LCD Sharp D3LA33Y 40
226 -- LCD Sharp D3LA33L 40

Als de serienummer begint met een VN1B heb je een LCD Sharp D3LA33Y 40 als je serienummer met een VN2B heb je een LCD Sharp D3LA33L 40.

Mijn tv begint met serienummer VN1B waarbij ik last heb van een zeer slechte kijkhoek. Ik vraag me nu af of de tv's met een LCD Sharp D3LA33L 40 hier geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
deltananie schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 12:24:
Mijn tv begint met serienummer VN1B waarbij ik last heb van een zeer slechte kijkhoek. Ik vraag me nu af of de tv's met een LCD Sharp D3LA33L 40 hier geen last van hebben.
Al contact met Philips gehad hierover ? En zoja wat was het antwoord. Ik heb helaas nog steeds niets mogen vernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:33
deltananie schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 12:24:
Er zijn blijkbaar twee verschillende soorten panelen voor de 40pfl9704. Namelijk de
194 -- LCD Sharp D3LA33Y 40
226 -- LCD Sharp D3LA33L 40

Als de serienummer begint met een VN1B heb je een LCD Sharp D3LA33Y 40 als je serienummer met een VN2B heb je een LCD Sharp D3LA33L 40.

Mijn een van de eerste uitgeleverde 40pfl9704 heeft het D3LA33L paneel. (serienummer toestel begint met VN2B, productie week 40 van 2009)
Ook ik vind de kijkhoek ontzettend beroerd. Dat verwacht je niet van een toestel in deze prijsklasse.
Je krijgt op bepaalde aspecten een betere beeldkwaliteit dan voorheen (contrast etc.) maar om daarvoor nou op andere punten in te leveren heb ik toch moeite mee.

Ook blijf ik me ergeren aan de kleuren die vooral bij rode tinten naar magenta gaan.
Reduceren van het blauw en wat spelen met de instellingen hebben het verbeterd. Maar ik had toch verwacht toch dat Philips af fabriek e.e.a. beter ingesteld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de 42pfl8404 gekocht. Wordt maandag geleverd.

Nu heb ik een test gevonden van dit toestel op http://www.vi-fi.nl/downloads/200946philipspfl8404.pdf

Hier hebben ze het over calibratie???? kleuren instellen enz. Mijn vraag moet ik dat ook doen calibreren en zo ja hoe moet dat dan.......Is iedere tv niet goed afgesteld af fabriek?

Tevens hebben ze het over de scherpteregelaar dichtdraaien, bedoelen ze hiermee het scherpteniveau of ruisreductie in de instellingen?

Tevens geven ze op pagina twee de optimale instellingen voor het beeld weer. Moet ik die gewoon over nemen op mijn tv of heeft iemand ervaring met deze instellingen van deze test. Moet ik dan ook de geavanceerde (tint) instellingen overnemen.

Of heeft iemand voor mij de ideale en goede instellingen voor de 42 inch 8404.

O ja op de valreep...mijn Dvico 6500a (mediaspeler) geeft 1080P 50 en 60hz door. Moet ik voor 50 of 60 hz kiezen in mijn dvico. De tv ondersteund biede voormaten...en is volgens mij 100hz of heeft dit er niets mee te maken.

Nou toch wel wat vragen , ik hoop dat de tv mij zal bevallen en dat iemand wat antwoorden kan geven.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2009 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-10 11:43
Ik heb net met Philips over de slechte inkijkhoek gechat. Ik heb zelf een 52PFL9704H en deze heeft ook naar mijn mening een zeer slechte inkijkhoek. Hij gaf aan dat dit probleem niet bekend was en dat het hem ook niet bekend was dat er twee verschillende soorten schermen zouden zijn gebruikt. Al weet ik niet zeker of dit ook bij de 52 inch modellen het geval is geweest. Ik kon een monteur laten komen maar als mijn klacht binnen de specificaties zou vallen dan moetst ik de monteur betalen als het echt een defect zou zijn niet.
Dit zal waarschijnlijk nooit als een defect worden gezien omdat dit gewoon een eigenschap is van het panel wat is gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-09 15:50
ewf2003 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 15:05:
Ik heb net met Philips over de slechte inkijkhoek gechat. Ik heb zelf een 52PFL9704H en deze heeft ook naar mijn mening een zeer slechte inkijkhoek. Hij gaf aan dat dit probleem niet bekend was en dat het hem ook niet bekend was dat er twee verschillende soorten schermen zouden zijn gebruikt. Al weet ik niet zeker of dit ook bij de 52 inch modellen het geval is geweest. Ik kon een monteur laten komen maar als mijn klacht binnen de specificaties zou vallen dan moetst ik de monteur betalen als het echt een defect zou zijn niet.
Dit zal waarschijnlijk nooit als een defect worden gezien omdat dit gewoon een eigenschap is van het panel wat is gebruikt.
Ik heb ook de 52" en idd zeer slechte inkijkhoek. Valt me zeer tegen voor dit topmodel. De monteur laat je dus niet komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Ik kon een monteur laten komen maar als mijn klacht binnen de specificaties zou vallen dan moetst ik de monteur betalen als het echt een defect zou zijn niet.
Jammer genoeg heb ik nog steeds niets gehoord, maar dat ze zeggen dat het binnen de specificaties valt te verwachten. Heb als eens eerder met dat bijltje gehakt zeg maar. 't is de manier om er makkelijk vanaf te komen en er zijn mensen die daar dan jammer genoeg genoegen mee nemen.

Ik denk dat we mogen stellen dat als er een kijkhoek van een bepaald aantal graden word opgegeven in de officiële documentatie van Philips, waarop je waarschijnlijk je keuze op gebaseerd hebt, ze dit dan ook moeten waarmaken. Als dat niet het geval is dan valt het simpel genoeg buiten de specificaties en zal er een oplossing geboden moeten worden. En ik ben er van overtuigd dat de definitie van 'kijkhoek' niet inhoud dat je tot die positie beeld heb, maar mag verwachten dat je een normaal en acceptabel beeld heb.

Op dit moment is dat het duidelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:23:
Kijk wel even goed naar de foto's, de ambilight is in het tweede plaatje veel feller, wat er op duidt dat de foto's niet met dezelfde instellingen gemaakt zijn. Allicht is het scherm dan in het tweede plaatje veel helderder, dat heeft niet noodzakelijk veel met de kijkhoek te maken.

Ook is er veel onduidelijkheid en gegoochel over paneeltypes en weeknummers wat toch steeds weer niet blijkt te kloppen, dus ik zou daar niet een twee drie op af gaan.

Ik vind de kijkhoek van mijn 46pfl9704 in ieder geval niet tegenvallen, hij is op het eerste gezicht wat beter dan bij de vorige generatie, maar het zou altijd beter kunnen (misschien heb ik wel geluk dan?) Ik merk vooral dat donkergrijs (maar niet pikzwart!) wat lichter wordt als ik van de zijkant ga kijken (en wat meer als ik van boven kijk, maar dat gebeurt normaal nooit). Ook de dynamische backlight geeft een meer grijze gloed als je van de zijkant gaat kijken. De kleuren en lichte vlakken blijven voor mijn gevoel goed overeind.

Overigens heb je volgens mij sneller last als je de helderheid hoger zet, dus ook instellingen kunnen invloed hebben op wat je mbt. kijkhoek waarneemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Als ik het goed begrepen heb zijn er voor de 40" (misschien ook wel voor de 46" en 52") een tweetal lokaties waar ze gemaakt worden. Wat op te maken is aan het serienummer.

De ene lokatie gebruik dan zeker betere, of in ieder geval andere, panelen die wel een goede kijkhoek hebben.

Ik zal vanavond of morgen ook eens wat foto's maken en dan vanuit 3 hoeken schieten. Dan is het duidelijk te zien dat er een abnormaal hoge afname van de kleuren te zien is.

Wat ik me nog herinner van de 9903 was dat deze een hele goede kijkhoek had, maar dat de kleuren daar wel afnamen naarmate je meer naar de 90 graden ging. Maar zo extreem als bij dit paneel heb ik het nog niet gezien. Maar eens afwachten hoe zich dit gaat ontwikkelen. Ik schat dat al vanaf een kleine 25 graden er al een een duidelijke kleur vervaging waar te nemen is voor een leek.

Kan me voorstellen dat er meerdere mensen zijn die dit onacceptabel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:44:
Vandaag de 42pfl8404 gekocht. Wordt maandag geleverd.

Nu heb ik een test gevonden van dit toestel op http://www.vi-fi.nl/downloads/200946philipspfl8404.pdf

Hier hebben ze het over calibratie???? kleuren instellen enz. Mijn vraag moet ik dat ook doen calibreren en zo ja hoe moet dat dan.......Is iedere tv niet goed afgesteld af fabriek?

Tevens hebben ze het over de scherpteregelaar dichtdraaien, bedoelen ze hiermee het scherpteniveau of ruisreductie in de instellingen?

Tevens geven ze op pagina twee de optimale instellingen voor het beeld weer. Moet ik die gewoon over nemen op mijn tv of heeft iemand ervaring met deze instellingen van deze test. Moet ik dan ook de geavanceerde (tint) instellingen overnemen.

Of heeft iemand voor mij de ideale en goede instellingen voor de 42 inch 8404.

O ja op de valreep...mijn Dvico 6500a (mediaspeler) geeft 1080P 50 en 60hz door. Moet ik voor 50 of 60 hz kiezen in mijn dvico. De tv ondersteund biede voormaten...en is volgens mij 100hz of heeft dit er niets mee te maken.

Nou toch wel wat vragen , ik hoop dat de tv mij zal bevallen en dat iemand wat antwoorden kan geven.
Gewoon uitproberen kan geen kwaad je kan altijd nog de beeldinstellingen resetten.
Er zijn div sites te vinden waar div voorbeeld calibraties kan uitproberen, zijn niet altijd specifiek de 8404 serie maar je kan er wel mee experimenteren en zo de ideale instelling vinden.
Anders koop je een calibratie software programma.
Maar het belangrijkste is je eigen smaak volgen.
ik heb zojuist de settings geprobeerd van http://www.vi-fi.nl/downloads/200946philipspfl8404.pdf maar deze vind ik persoonlijk niets, veel te mat.

Succes!
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegasuspiet
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-10 18:39
Heb de 46pfl9704 en ook mijn toestel heeft een zeer slechte (lees kleine) kijkhoek.
Als je scheef voor het toestel zit dan worden inderdaad de kleuren heel flets.
Had hiervoor de 47pfl9703 en deze had hier vrijwel geen last van. Alleen het zwart werd bij deze iets minder donker als je er meer dan 40 graden scheef voor stond. De kleuren bleven fel.

Vind door de bank genomen (behalve dan het zwartniveau) het beeld van de 46pfl9704 minder mooi,scherp en kleurrijk dan zijn voorganger de 47pfl9703.
Heb weken met instellingen zitten spelen maar echt mooi beeld krijg ik er niet uit. Zeker niet met een SD-signaal
van b.v de kabel (UPC)

Als ik dit van te vore geweten zou hebben dan had ik de 46pfl9704 NOOIT gekocht en had ik mijn vorig toestel gehouden. Heb me helaas blindgestaard op het zwartniveau wat inderdaad ook perfect is aan dit toestel.
Als het beeld zwart wordt dan lijkt het soms wel of dat ie uitvalt zo diep zwart is het.
Helaas is dit het enigste waar ik tevreden over ben en dit kan de rest niet goed maken.

[ Voor 4% gewijzigd door pegasuspiet op 27-11-2009 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealthstorm
Ik sta op het punt om de Philips 32PFL7404H te halen maar kwam nu net dit tegen, http://tweakers.net/price...-tx-p42s10e.html#tab:info

Ik weet het geen Philips maar de dynamische contrastverhouding bij de Panasonic is veeel hoger, is dit echt zo van belang in dit geval? Ze kosten even veel, wat zouden jullie doen?

Ik gebruik het voor xbox360 en hd films.

Extra info panasonic, rest staat in de links.
Panasonic
Schermcontrast 30000 :1
Dynamisch contrast 2000000 :1

[ Voor 12% gewijzigd door Stealthstorm op 27-11-2009 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealthstorm
Edit. (dit bericht zou verwijderd kunnen worden)

[ Voor 86% gewijzigd door Stealthstorm op 27-11-2009 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanavond ook wat uitgebreider de oude (42pfl9703) en nieuwe (46pfl9704) TV vergeleken (o.b.v. foto's gemaakt toen ik de oude nog had, en vergelijkbare situaties gereproduceerd). In het algemeen valt op dat de kijkhoek (bij mij) van de nieuwe iets beter is dan de oude - de oude had vooral dat zeer donkere kleuren snel lichter werden, en de nieuwe heeft dat toch wat minder.

De kleuren waren op de oude wel iets feller, maar wellicht komt dat omdat ik nu de kleuren niet ver opvoer omdat ik dan detail in rood mis. Ik weet niet meer of ik hier voor de oude ook zo goed naar gekeken heb, wel stond de instelling daar hoger dan nu dus dat zou best kunnen.

Verder is zwart inderdaad nu duidelijk zwarter dan bij het vorige model, en ik heb volgens mij het contrast merkbaar hoger staan bij de nieuwe, wat dus uiteindelijk een veel beter totaal contrast geeft.

De ambilight lijkt wat minder kleurig/fel dan bij de oude (kan deels met de kleur instelling te maken hebben), maar hij is fel genoeg - ik had in ieder geval zelf niet gemerkt dat hij minder fel was.

Mijn TV is geassembleerd in Hongarije, typenummer 46pfl9704/12, serienummer VN1G 0943 ...

Foto's van de kijkhoek: 1 van voren, en twee van de zijkant en van boven:
Afbeeldingslocatie: http://www.elmerproductions.com/pic/9704-front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.elmerproductions.com/pic/9704-h1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.elmerproductions.com/pic/9704-h2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.elmerproductions.com/pic/9704-v1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.elmerproductions.com/pic/9704-v2.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2009 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boontjes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06-2023
De 52PFL9704 is mijn eerste platte TV, heb hem nu bijna 2 weken en voor mijn gevoel heb ik zeker geen last van een slechte inkijkhoek. Op zich is toch algemeen bekend dat de inkijkhoek bij LCD of LED niet heel groot is dus het moet wel erg bedroevend zijn bij degene die erover klagen. Om jullie wellicht te helpen erachter te komen of het speelt bij bepaalde panelen geef ik het begin van mijn serienummer even door, dit is VN1C en staat trouwens ook op de doos. Verder vindt ik het persoonlijk een erg mooi apparaat de 52PFL9704!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boontjes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06-2023
pegasuspiet schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 17:33:
Heb de 46pfl9704 en ook mijn toestel heeft een zeer slechte (lees kleine) kijkhoek.
Als je scheef voor het toestel zit dan worden inderdaad de kleuren heel flets.
Had hiervoor de 47pfl9703 en deze had hier vrijwel geen last van. Alleen het zwart werd bij deze iets minder donker als je er meer dan 40 graden scheef voor stond. De kleuren bleven fel.

Vind door de bank genomen (behalve dan het zwartniveau) het beeld van de 46pfl9704 minder mooi,scherp en kleurrijk dan zijn voorganger de 47pfl9703.
Heb weken met instellingen zitten spelen maar echt mooi beeld krijg ik er niet uit. Zeker niet met een SD-signaal
van b.v de kabel (UPC)

Als ik dit van te vore geweten zou hebben dan had ik de 46pfl9704 NOOIT gekocht en had ik mijn vorig toestel gehouden. Heb me helaas blindgestaard op het zwartniveau wat inderdaad ook perfect is aan dit toestel.
Als het beeld zwart wordt dan lijkt het soms wel of dat ie uitvalt zo diep zwart is het.
Helaas is dit het enigste waar ik tevreden over ben en dit kan de rest niet goed maken.
Kan je foto's plaatsen van verschillende hoeken.....ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiggero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-10 12:47
Heb ook last van een slechte kijkhoek. Heb een 46PFL9704/12 met serienummer VN1D...
Gelukkig weinig last van, omdat mijn kijkpositite t.o.v. de tv bijna altijd recht voor het scherm is.
Maar evengoed zou de kijkhoek beter moeten zijn. Zeker voor een tv in deze prijsklasse.
De kijkhoek van de Samsung UE46B7020 van een vriend van mij is beter dan die van de Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de 8404 continue contact heeft met het internet, bijv. voor het checken van de programmagids enz.

Ik heb namenlijk een probleem dat ik maar 1 netwerkkabel heb voor mijn mediaspeler. Het is een drama om een tweede kabel aan te leggen. Nu kwam ik een splitter tegen maar dan mogen de aangesloten apparaten niet tegenlijk gebruik maken van het internet....

Misschien dat iemand een idee heeft of een andere oplossing (is misschien een beetje offtopic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 09:46:
Weet iemand of de 8404 continue contact heeft met het internet, bijv. voor het checken van de programmagids enz.

Ik heb namenlijk een probleem dat ik maar 1 netwerkkabel heb voor mijn mediaspeler. Het is een drama om een tweede kabel aan te leggen. Nu kwam ik een splitter tegen maar dan mogen de aangesloten apparaten niet tegenlijk gebruik maken van het internet....

Misschien dat iemand een idee heeft of een andere oplossing (is misschien een beetje offtopic)
Volgens mij kan je dat instellen of ie continue contact heeft.
En kun je niet een netwerk switch gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 09:46:
Ik heb ondertaand blokje (2x) tussen m'n kabels gezet. Ethernet gebruikt maar 4 aders. Bij mij werkt ie prima. (dan heb je dus wel 2 poorten op je switch nodig !
Afbeeldingslocatie: http://img.auctiva.com/imgdata/1/1/2/4/1/8/2/webimg/286022672_tp.jpg

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZeRoC00L schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 10:57:
[...]

Ik heb ondertaand blokje (2x) tussen m'n kabels gezet. Ethernet gebruikt maar 4 aders. Bij mij werkt ie prima. (dan heb je dus wel 2 poorten op je switch nodig !
[afbeelding]
BEdankt voor je reactie,

Ja na wat speurwerk ben ik erachter dat je een switch kunt gebruiken en dan, volgens de diverse omschrijvingen, kan je en de tv en mijn mediabox tegelijk van het internet gebruik laten maken.

Denk dat ik maar even naar een computerzaak ga om mijn situatie uit te leggen.

Heb een livebox, met daaraan een netwerkkabel naar mijn mediabox en een netwerkkabel naar mijn NAS. De mediabox zit dus dmv een bedraad netwerk via mijn router aan mijn NAS. Ik haal ook de films van mijn NAS schijf.

Ik wil dus nu mijn netwerkstekker uit mijn mediabox (bij tv) halen en deze kabel in een switch stoppen, en vervolgens uit de switch een netwerkkabel naar mijn mediabox en een naar mijn tv.

Volgens mij is dit mogelijk om dan beide apparaten tegelijk van het internet gebruik te laten maken. Misschien dat iemand het weet, als het niet te veel off-topic gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 12:34:
[...]

BEdankt voor je reactie,

Ja na wat speurwerk ben ik erachter dat je een switch kunt gebruiken en dan, volgens de diverse omschrijvingen, kan je en de tv en mijn mediabox tegelijk van het internet gebruik laten maken.

Denk dat ik maar even naar een computerzaak ga om mijn situatie uit te leggen.

Heb een livebox, met daaraan een netwerkkabel naar mijn mediabox en een netwerkkabel naar mijn NAS. De mediabox zit dus dmv een bedraad netwerk via mijn router aan mijn NAS. Ik haal ook de films van mijn NAS schijf.

Ik wil dus nu mijn netwerkstekker uit mijn mediabox (bij tv) halen en deze kabel in een switch stoppen, en vervolgens uit de switch een netwerkkabel naar mijn mediabox en een naar mijn tv.

Volgens mij is dit mogelijk om dan beide apparaten tegelijk van het internet gebruik te laten maken. Misschien dat iemand het weet, als het niet te veel off-topic gaat.
Ja dat is mogelijk. De switch verdeelt de "bandbreedte" tussen de beide apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de 40pfl8664?

Ik twijfel tussen deze en de Sony 40z5500.

Ik weet dat de voordelen van de philips

- 40% minder verbruik
- 14 bit paneel (tov 10bit paneel)
- beter geluid

Maar hoe is het beeld eigenlijk in praktijk? En qua gamen? Niet teveel inputlag?

De Sony 40z5500 heb ik al in werking gezien en ziet er goed uit, slanke lijn en mooi beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de 46PFL9704H binnen gekregen! Alles werkt echt top ;) en prachtig beeld natuurlijk. Maar er valt veel buiten het beeld. Als we ik hou van holland kijken zien we de scores niet bijvoorbeeld ;). En de voetbal standen niet. Ik heb de functie op de afstandbediening al geprobeert, maar dat wil ook niet 100% helpen.

Wat is hier de oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 21:04:
Net de 46PFL9704H binnen gekregen! Alles werkt echt top ;) en prachtig beeld natuurlijk. Maar er valt veel buiten het beeld. Als we ik hou van holland kijken zien we de scores niet bijvoorbeeld ;). En de voetbal standen niet. Ik heb de functie op de afstandbediening al geprobeert, maar dat wil ook niet 100% helpen.

Wat is hier de oplossing voor?
Kijk je digitaal (d.m.v een decoder?) Kan je daar je beeldverhoudingen niet op instellen?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-10 21:04
Ik heb zoals sommigen weten sinds enige tijd ook een 52PFL9704 en ik heb vandaag keurig de gratis Bluray speler BDP9100 van de actie binnen gekregen. Vandaag dus ook voor het eerst de Dolby True HD indicator zien branden op mijn Onkyo TXR905! Top!

Wat de kijkhoek betreft, ik heb totaal geen klachten. Ik stel me zo voor dat dit probleem mogelijk gerelateerd is aan de beperkte kijk afstand van de wat kleiner behuisden onder ons? Ik heb dan ook een riante huiskamert. Mijn advies: probeer eens gebruik te maken van de draaibare voet: probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 18:53:
Heeft iemand ervaring met de 40pfl8664?

Ik twijfel tussen deze en de Sony 40z5500.

// KNIP //

Maar hoe is het beeld eigenlijk in praktijk? En qua gamen? Niet teveel inputlag?
Heb zelf 2 weken geleden de Philips 40PFL8664H gekocht, twijfelde ook tussen deze en een Sony 40ZX1.

Ben uiteindelijk voor de 40PFL8664H gegaan. Het beeld is in de praktijk geweldig. Heel helder, heel duidelijk en (na het ergste contrast te hebben geminderd) rustig aan de ogen. Ambilight helpt daar ook bij. Ik had de TV er niet voor uitgekozen maar het is echt een stuk fijner voor de ogen als je 's-avonds een film zit te kijken.
Er zitten een aantal presets op waar ik niet helemaal weg van ben. Teveel over de top en wellicht leuk als aandachtstrekker in de een of andere showroom maar niet bruikbaar. Ik gebruik er 2:
- Cinema om met de computer (om te browsen enzo) te gebruiken. Beeld is wat zachter, heel scherp en relatief weinig beeld 'verbeteraars' actief (voor zover ik kan beoordelen).
- Custom als film-kijk-stand. Via een eenvoudige wizzard kun je aan de hand van een aantal voorbeeld plaatjes de settings door. Zo kun je spelen met settings als kleur en contrast en zo een neutrale kijkstand samenstellen.

Qua gaming speelt mijn zoontje met een XBOX-360 op de TV. Ik heb er zelf nog geen uren achter gezeten maar zover ik het zie als ik mee zit te kijken zie ik geen of nauwelijks inpuntlag.

Ik gebruik hem met name in combinatie met een Mac Mini als mediacenter en dat werkt als een zonnetje. Wat ook heel cool is is de omgevingslicht sensor. De TV staat half voor het raam en bij mijn vorige TV was dat altijd gordijnen dicht bij TV kijken. Deze TV detecteert de hoeveelheid licht en dimt 's-avonds en zet het beeld feller overdag. Heel handige feature.

Algemene vraag: Iemand deze TV al eens gecalibreerd en de settings gefinetuned?
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is het Philips de 2009 / 2010 modellen ervaringen-topic en NIET het Philips Levertijden topic. Dus graag geen oneliners met levertijden of dat je tv nog steeds niet binnen is. Hoe vervelend die dingen ook zijn, dit is niet het topic hiervoor.