Welkom bij Philips Chat, u chat met Philips. Hoe kan ik u helpen?
Bezoeker: Goedemorgen.
Philips: goedemorgen
Bezoeker: Ik heb een klein probleempje. Ik heb een Mac Mini aangesloten op HDMI 1 en het geluid loopt binnen via de stereo tulp plug. Nou wil het wel eens gebeuren dat de TV het analoge audio signaal niet activeerd. Hierdoor moet ik dus van input wisselen om het eventueel weer goed te krijgen.
Bezoeker: Dus van hdmi 1 naar 2 en weer terug zeg maar.
Bezoeker: Is dit al bekend toevallig?
Bezoeker: Betreft de 32pfl9604h/12
Bezoeker: sorry, had ik even moeten melden

Bezoeker: Ik draai de laatste firmware. 66.0. Maar dit speelt al sinds Juni. Dus ik dacht ik meld het toch maar eventjes.
Philips: Ik ga dit voor u uitzoeken. Moment
Philips: Het is mogelijk dat u de drivers van uw mac nog moet upgraden.
Philips: Verder valt er helaas niet veel aan te doen. Het is een soort van compabiliteitsprobleem
Bezoeker: Nee, dit loopt op de laatste drivers. Snow Leopard 10.6.2 met de laatste updates. Ben zelf ICT'er dus dat houd ik wel in de gaten.
Bezoeker: Is het misschien mogelijk om een feature request voor een toekomste firmware revisie bij u neer te legen dan? Namelijk dat ik dit eventueel per Input in kan stellen of ik het geluid van die ingang of van de aparte analoge ingang kan pakken. Dat zou het wel oplossen denk ik.
Philips: Dat is vervelend, maar dan kunnen wij u geen goede oplossing bieden. door over te schakelen tussen HDMI1 en 2 wordt de connectie steeds opnieuw opgestart. Soort reset. Zoals ik al zei is het een compabiliteitsprobleem en kunnen wij u geen oplossing daarvoor bieden. Excuses
Philips: Als u een suggestie voor de toekomst wilt indienen, kunt u die sturen naar een_adres@philips.com
Bezoeker: Oke, dat zal ik dan doen inderdaad.

Bezoeker: En dan heb ik nog een paar kleine vraagjes.
Philips: Mogen wij uw naam, e-mailadres en telefoonnummer noteren voor onze administratie?
Philips: Ja zeg het maar
Bezoeker: [Mijn gegevens]
Bezoeker: Is het al aan te raden een Cam pakket te nemen van Ziggo? Of kan ik beter nog even wachten totdat de certificering er echt 100% door is?
Philips: Hartelijk dank voor de gegevens.
Bezoeker: En hoe zit met met de genoemde "Red Button" en "Yellow Button" in de firmware?
Met de gele knop krijg ik geen RTL gemist. En de rode krijg ik het demo menu.
Bezoeker: Geen dank

Philips: Er zijn modellen die al werken met de CI+ module. Met de laatste software kunnen ze al zenders ontvangen. dit geldt niet voor alle televisies. Ik heb alleen geen lijst met welke televisies wel of niet. Als het wel werkt, kan men momenteel alleen maar teletekst ontvangen op nederland 1. In de afgelopen
weken is er een stevige progressie gemaakt op weg naar Ziggo certificatie. We verwachten de certificatie binnenkort af te ronden. Zodra deze is
afgerond zullen we dat op deze portal melden: portal (kopje televisies)
portal content is:
http://www.ziggo.nl/producten/televisie/ci-plus
Philips: Programma gemist is niet beschikbaar. ook niet met Net TV. Net TV kan namelijk niet alle sites aan.
Philips: Ik zoek dit even voor u uit. Moment
Bezoeker: Oke, ik las het in de firmware changelog. En ik kon het zelf niet voor elkaar krijgen. Ik vermoed dat ik een speciaal abbonement nodig heb via Ziggo voor interactieve TV in ieder geval. Mits dit werkt uiteraard

Philips: Het is mogelijk gemaakt in de televisie maar het moet nog worden geactiveerd. Wanneer dit mogelijk is, weten wij nog niet. Sorry
Bezoeker: Geeft niet, ik houd het dan wel even in de gaten. Ik vind het een top TV en ben blij dat tenminste het menu aanzienlijk versneld is sinds 66.0.
In ieder geval bedankt voor al uw informatie en tijd.
Philips: Graag gedaan en ik wens u nog een hele fijne dag verder
Bezoeker: Insgelijks

Bezoeker: dag
Philips: Dank u
Philips: dag