Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilrenato
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 11:32

ilrenato

Pizzah!!!!

Zaterdag nog eens even staan kijken (foto klein) naar de 40pfl8664 en de 42pfl9664, die led 8664 vind ik nog steeds erg leuk er uit zien, maar er stond een hele goede demo op die liet zien waar de 8664 steken liet vallen:
Met snelle pans (links naar rechts of boven naar beneden) duurde het lang voordat hij de scene herkende en soms brak het beeld echt, soms ook kleine rechthoeken die niet klopten. Bij een 9664 ging het meeste wel goed.

Verkoper maakte indruk met veel technische kennis en was van mening dat philips weinig kompleet uitontwikkelde tv's uitleverd, software is echt niet best. De 8664 laat ik nog even staan, was wel 1219 euri bij mm op zaterdag!

Verkoper gaf hoog op van het minderpopulaire sharp LE700, volgens hem hebben die lensjes voor de leds voor meer difuus licht dus zou de local dimming beter werken. En de panelen van philips komen ook wel van sharp. Nou stond ik toch even te kijken naar die sharp, toch wel erg prettig beeld. Maar: geen internet achtige dingen en dvb-c is CI en geen CI+..

Ik wacht nog maar ff..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-07 15:53

burgt

Starbass

ilrenato schreef op maandag 09 november 2009 @ 18:05:
Verkoper gaf hoog op van het minderpopulaire sharp LE700, volgens hem hebben die lensjes voor de leds voor meer difuus licht dus zou de local dimming beter werken. En de panelen van philips komen ook wel van sharp. Nou stod ik toch even te kijken naar die sharp, toch wel erg prettig beeld. Maar: geen internet achtige dingen en dvb-c is CI en geen CI+..

Ik wacht nog maar ff..
Ga ook zeker even naar een andere winkel waar de verkoper wel weet waar hij het over heeft; de LE700 heeft GEEN local dimming!

een link ter ondersteuning (random van google gevist): linkje over introductie
"Dynamic contrast ratio is a staggering 2,000,000:1, but don’t let that fool you; it doesn’t have local dimming. Gizmodo Australia’s Matt Buchanan is flabbergasted at the lack of local dimming."

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

ilrenato schreef op maandag 09 november 2009 @ 18:05:
Zaterdag nog eens even staan kijken (foto klein) naar de 40pfl8664 en de 42pfl9664, die led 8664 vind ik nog steeds erg leuk er uit zien, maar er stond een hele goede demo op die liet zien waar de 8664 steken liet vallen:
Met snelle pans (links naar rechts of boven naar beneden) duurde het lang voordat hij de scene herkende en soms brak het beeld echt, soms ook kleine rechthoeken die niet klopten. Bij een 9664 ging het meeste wel goed.

Verkoper maakte indruk met veel technische kennis en was van mening dat philips weinig kompleet uitontwikkelde tv's uitleverd, software is echt niet best. De 8664 laat ik nog even staan, was wel 1219 euri bij mm op zaterdag!

Verkoper gaf hoog op van het minderpopulaire sharp LE700, volgens hem hebben die lensjes voor de leds voor meer difuus licht dus zou de local dimming beter werken. En de panelen van philips komen ook wel van sharp. Nou stod ik toch even te kijken naar die sharp, toch wel erg prettig beeld. Maar: geen internet achtige dingen en dvb-c is CI en geen CI+..

Ik wacht nog maar ff..
Panelen van de 9000 (en geloof ik ook 8000) series komen gewoon van Philips zelf. De lagere modellen komen idd o.a. van bedrijven als Sharp.

Kijk voor de gein maar eens (desnoods met zaklamp) door je behuizings sleuven. Links onder op het LCD paneel staat een grote sticker met daarop het merk van de fabrikant. Bij mij staat er keurig Philips (32pfl9604h/12). :)

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilrenato
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 11:32

ilrenato

Pizzah!!!!

LogiForce schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 12:58:
[...]
Panelen van de 9000 (en geloof ik ook 8000) series komen gewoon van Philips zelf. De lagere modellen komen idd o.a. van bedrijven als Sharp.
Kijk voor de gein maar eens (desnoods met zaklamp) door je behuizings sleuven. Links onder op het LCD paneel staat een grote sticker met daarop het merk van de fabrikant. Bij mij staat er keurig Philips (32pfl9604h/12). :)
Ok, gekeken, maar wie weet het zeker? Wat ik wel zeker weet is dat philipsen (laatste generatie) qua software duidelijk niet zijn uitontwikkeld, artefacten komen regelmatig voor.
In de sharp LE700 zag ik die iig niet. (Wel beetje brak geluid..., en wit 100% ire heb ik niet gezien, bij de ene 8664 was dat iig niet best (noem het clouding)).

Ik hoef geen verkoper te verdedigen, maar deze was wel erg op de hoogte met van alles, JA HET KAN! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

LogiForce schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 12:58:
Daar staat het productnummer, dat zegt niets over het paneel. Let wel op: het paneel bepaalt slechts voor een klein de beeldkwaliteit van de uiteindelijke TV. De backlight, software processing en andere optimalisaties staan daar los van. Philips maakt toch helemaal geen panelen meer? Dat was LG.Philips, en daaruit heeft Philips zich als ik mij goed herinner al in 2007 teruggetrokken (heet tegenwoordig ook 'LG display').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294239

ik heb een vraagje heb sinds gister de 52 inch 9704 led van philips
wat mij opvalt is dat het ene moment heb je heeel mooi beeld en het andere moment is het net of er heel veel ruis bij inzit
ik heb al van alle soorten instellingen geprobeerd maar krijg dat niet weg zelfs bij de blua ray vn planet earth zie je het
kan iemand mij een complete uitleg geven van hoe hij de instellingen heeft gedaan dus wat staat nog aan wat uit van beeldverbeteraar en de rest van de instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janavh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-03-2023
Vandaag een update voor de 37pfl9604h, versie Q5429-0.26.66.
De zendernamen zijn weer terug.
Verder geen veranderingen opgemerkt, maar ja, waar moet je zoeken,
want in tegenstelling tot vorige update's geen lijst met "verbeteringen" kunnen vinden.
Iemand?
Ik meen me ook te herinneren dat de Guide ook via internet te bekijken was, nu gaat dat niet meer.
Vergis ik me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Anoniem: 294239 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 19:18:
wat mij opvalt is dat het ene moment heb je heeel mooi beeld en het andere moment is het net of er heel veel ruis bij inzit
ik heb al van alle soorten instellingen geprobeerd maar krijg dat niet weg zelfs bij de blua ray vn planet earth zie je het
kan iemand mij een complete uitleg geven van hoe hij de instellingen heeft gedaan dus wat staat nog aan wat uit van beeldverbeteraar en de rest van de instellingen
Ehh een klein beetje naar boven scrollen en je ziet deze post

Catzjes in "[LCD TV] Philips de 2009 / 2010 modellen..."

Is dat niet uitgebreid genoeg?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 21:38

Gaitman

The Real One

Hier gaf de Philips LCD ook aan dat er een update is. Echter nadat het balkje loading "vol" is gaat die niet verder met validating :(

Kan ik nu gewoon de stekker er zonder gevaar uittrekken want afbreken wil ook niet :(

edit:
Stekker kan er gewoon uit. Echter dan begint de update opnieuw. Echter nu bij loading is het wel te onderbreken en dan de TV uit zetten en weer aan en we hebben weer beeld :)

Update doe ik later nog wel een keer. Nu eerst kijken :)

[ Voor 35% gewijzigd door Gaitman op 10-11-2009 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318946

Heb de 46pfl9704 in combinatie met de blu-ray home cinema HTS8161B/12. Ci+cam werkt zonder problemen. Maar krijg niet de easylink voor elkaar. Krijg als melding hdcp error. Iemand een idee waar dit aan ligt?
Sinds de aller nieuwste update, is ook de EPG grafisch van veel mindere kwaliteit (zwart/wit) en ook geeft deze niet alle zenders weer. Wordt dit nog aangepast??? Wel heb ik nu tijdens een kanaalwissel een balk boven in beeld met nu en straks. Verder zie ik geen verschil in de firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Anoniem: 82384 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 18:08:
[...]

Daar staat het productnummer, dat zegt niets over het paneel. Let wel op: het paneel bepaalt slechts voor een klein de beeldkwaliteit van de uiteindelijke TV. De backlight, software processing en andere optimalisaties staan daar los van. Philips maakt toch helemaal geen panelen meer? Dat was LG.Philips, en daaruit heeft Philips zich als ik mij goed herinner al in 2007 teruggetrokken (heet tegenwoordig ook 'LG display').
Dan zit ik er naast. Zo precies volg ik ook niet elke overname en opdeling van al die multinationals. Als ik dat zou doen had ik een dag taak eraan :')

Nou, wie schroeft zijn TV even open zodat we het zeker weten? :P O-)

Maar het scherm is volgens mij inderdaad niet zo bepalend meer. En de panels die Philips gebruikt zijn goed. Contrast ratio zit hem in de type backlight zoals je al aan geeft. En de rest is zoals gezegd hard-/software processing. En hoe goed het (tv) signaal opgepikt word, en dan vooral de analoge verwerking/verbetering daar op volgend. (iets waar ik Philips sterk in vind)
Het 'enige' wat nog uit kan maken is de ruimte tussen de pixels wat tot meer scherpte lijd. (tenminste dit was in het CRT tijdperk nog zo. Toen stond het genoteerd bij zowiezo monitors. Ben vergeten hoe ze het precies noemen)

Maar ik dwaal af. Ik zat fout, sorry. Maar ben wel benieuwd wat Philips dan wel gebruikt. En ik vertrouw verkopers niet zo met hun praatjes. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlrb
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-06 13:03
Q5492_0.26.66.0
• Automatic Channel Installation - all presets shifted by one.
• IP-EPG is available again.
• case of ‘undefined’ OSD resolved.
• 'no TXT on RTL4' - Teletext performance enhanced.
• Yellow button forwarded to NetTV.(RTL gemist service)
• Robustness of subtitles improved.
• Higher number of EPG channels.
• Parental rating applicable for Radio/HDMI.
• Improvement of some routers in Spain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbird
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-06 14:18
Ik heb de 52PFL9704 en ik probeer de DLNA functionaliteit (Upnp++ ..).

Mijn NAS (Synology) wordt prima gevonden maar ik heb 2 minpunten:

1. .mkv formaat wordt niet ondersteund :-(

2. foto's worden in het originele formaat getoond. Hoewel dit met mijn digitale camera groot is is het op een 52 inch TV erg klein. Er is geen mogelijkheid de foto te vergroten :-(

V.w.b. dat het mkv formaat niet ondersteund wordt, heb ik dit gecontroleerd in de Philips chat. Er zijn helaas geen plannen bekend om dit formaat te gaan ondersteunen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoldar42PFL9664
  • Laatst online: 11-07-2024
dag allen,

Ik ben bezig geweest met callibreren van mijn 42PFL9664 met de DVE HD Basics Blu Ray. Ik ben een HD noob dus suggesties zijn welkom:

Callibrations Settings

Contrast 100
Brightness 51
Color 53
DNR off
Tint normal
PNM Minimum (or of for some material)
200HZ on
A.Sh. off
dyn contrast off
dyn backlight off
mpeg off
colour improvement off
PC mode off
light sensor off
Format not on scale

Ambilight
Brightness 4
Warm White 8 9

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_s3bIcITc_dQ/SvqfMiF3dfI/AAAAAAAAAbE/I9V1zti2dec/DSC06870%5B1%5D.JPG
brightness. the 3rd black step just disapeared into background.

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_s3bIcITc_dQ/SvqfMiuheuI/AAAAAAAAAbI/2OTU0uwT5xc/DSC06871%5B2%5D.JPG
contrast. the camera can't diffrentiate the whites wich are all visible even at 100. I do mis one step in black. Suggestions?

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_s3bIcITc_dQ/SvqfMmprzKI/AAAAAAAAAbM/anTj6hAKayI/DSC06873%5B2%5D.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_s3bIcITc_dQ/SvqfMgq_a9I/AAAAAAAAAbQ/LkzQlqDqPt0/DSC06876%5B1%5D.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_s3bIcITc_dQ/SvqfMoaJTZI/AAAAAAAAAbU/jjPsoF0IRi4/DSC06875%5B1%5D.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_s3bIcITc_dQ/SvqfThy5YtI/AAAAAAAAAbY/QLPrNT8qMuw/DSC06879%5B2%5D.JPG
format. according to isf it's ok to set it this way. sharpness begins making artefacts above 2.

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_s3bIcITc_dQ/SvqfTn1g09I/AAAAAAAAAbc/cYJoGSAhOaU/DSC06882%5B1%5D.JPG
ambilight brightess

excuus voor het oud nederlands maar ik ben ook op andere fora bezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco123
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-05-2024
Anoniem: 294239 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 19:18:
Ik heb hetzelfde hoewel Blu ray loep zuiver is. Maar tv is het in close up vrij mooi maar op afstand vrij groezelig.
Zeker als ze bijv in een programma oude beelden van iets laten zijn is het gigantisch blokkerig. Denk dat dat het nadeel van een grote tv zal zijn op mijn oude kleine tv'tje viel me dat nooit op.
Heb jij ook last dat het beeld af en toe lijkt te verspringen van helderheid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoldar42PFL9664
zet light sensor uit en dynamic backlight uit. deze zorgen voor het te pas en te onpas verspringen van de backlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326401

LogiForce schreef op woensdag 11 november 2009 @ 00:57:
[...]

Dan zit ik er naast. Zo precies volg ik ook niet elke overname en opdeling van al die multinationals. Als ik dat zou doen had ik een dag taak eraan :')

Nou, wie schroeft zijn TV even open zodat we het zeker weten? :P O-)

Maar het scherm is volgens mij inderdaad niet zo bepalend meer. En de panels die Philips gebruikt zijn goed. Contrast ratio zit hem in de type backlight zoals je al aan geeft. En de rest is zoals gezegd hard-/software processing. En hoe goed het (tv) signaal opgepikt word, en dan vooral de analoge verwerking/verbetering daar op volgend. (iets waar ik Philips sterk in vind)
Het 'enige' wat nog uit kan maken is de ruimte tussen de pixels wat tot meer scherpte lijd. (tenminste dit was in het CRT tijdperk nog zo. Toen stond het genoteerd bij zowiezo monitors. Ben vergeten hoe ze het precies noemen)

Maar ik dwaal af. Ik zat fout, sorry. Maar ben wel benieuwd wat Philips dan wel gebruikt. En ik vertrouw verkopers niet zo met hun praatjes. :P
Onderstaand lijstje vond ik op AVForums. Met per Philips typenr het panel dat erin zou gebruikt zijn.
Lijstje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janavh
  • Laatst online: 09-03-2023
janavh schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 20:26:
Vandaag een update voor de 37pfl9604h, versie Q5429-0.26.66.
De zendernamen zijn weer terug.
Verder geen veranderingen opgemerkt, maar ja, waar moet je zoeken,
want in tegenstelling tot vorige update's geen lijst met "verbeteringen" kunnen vinden.
Iemand?
Ik meen me ook te herinneren dat de Guide ook via internet te bekijken was, nu gaat dat niet meer.
Vergis ik me?
Nou, vergeet het maar, dat van die zendernamen. Dat is nog steeds niet in orde, vandaag waren ze weer verdwenen. :( Na een keiharde reset (stroomloos) waren ze weer terug, maar het zegt wel iets over de kwaliteit van de software en de zorgvuldigheid van het bouwen van de update's. Ik heb al minstens 5 update's gehad en behalve de (i.m.h.o.) nutteloze "schilderijfunctie" is er niet echt iets verbeterd, het lijkt wel of ze er een stagiaire opgezet hebben . . . . . . . . . . . . :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Anoniem: 326401 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 20:04:
[...]

Onderstaand lijstje vond ik op AVForums. Met per Philips typenr het panel dat erin zou gebruikt zijn.
Lijstje
Thanks, zo te zien heb ik dus (volgens lijstje) een LG-Philips scherm.

Edit:
Kijk nu nog even eens op die sticker waar ik het eerder over had (links onder op het paneel) Daar staat:
Philips - Model#
en...... - Serie#
nummer#
TFT-LCD LC320WUF - SB1(LGPH)B
En om die laatste regel gaat het dus. LGPH - LG Philips :)

[ Voor 23% gewijzigd door LogiForce op 11-11-2009 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40776

Toots schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:21:
[...]

Goede actie!! _/-\o_

Maar ik heb toch nog de volgende vragen:
1) Hoe ver steekt de CAM module nu nog uit?
2) Hoeveel mm heb je er nu exact afgehaald?
3) Kun je, als je de metalen behuizing iets terug buigt, zien waar de printplaat begint/eindigt en/of er printsporen lopen op dat gedeelte, oftewel hoeveel mm meer zou er nog af kunnen?

P.S. Ik heb de 37PFL9604 en de CAM module steekt er net zo achterlijk ver uit als bij jou op de foto...
Erg late reactie, maar toch nog ;)

1) 3,0cm, gemeten vanaf het punt dat de module uit de CI+ slot komt.
2) De module is nu nog 8,5cm lang. Hoeveel ik er precies heb afgehaald weet ik niet meer aangezien de stukjes zijn weggegooid.
3) De printplaat is zichtbaar en er zou nog 2mm afkunnen voordat de printplaat wordt geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren heb ik de Philips BDP9100 ontvangen (als onderdeel van de Philips kortingsweken actie bij aankoop van de 46PFL9704). De doos ziet er goed uit in ieder geval ;)

De Philips tv heb ik nu twee maal onderworpen aan een ISF calibratie, uitgevoerd door Frank Doorhof (http://www.isfcalibraties.nl/). Twee maal, omdat ik na de eerste calibratie een dode pixel ontdekte waardoor er een nieuw panel is geplaatst, wat weer resulteerde in het opnieuw moeten uitvoeren van de calibratie.

Frank was zo coulant om de 2e calibratie gratis uit te voeren, goede service! Overigens verschilden de twee kalibraties per uitvoering van de tv (wel dezelfde serie). Per uitvoering zijn de instelling dus anders na een ISF calibratie, wat ik bij voorbaat niet had verwacht.

Overigens staan alle "Dynamisch..." en "Pixel engine" settings bij mij uit, aangezien deze de beeldkwaliteit niet ten goede kwamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiggero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-04 23:33
Vandaag de Philips BDP9100 Blu-Ray speler ontvangen. Zojuist aangesloten op mijn 46PFL9704. Heb nog geen Blu-Ray disc's in huis, dus heb ik maar ff enkele AVCHD's afgespeeld. Boy, wat een beeld. Kwijlen gewoon. Beeldkwaliteit is nog veel beter dan de beeldkwaliteit dit ik gewend was als ik die AVCHD's rechtstreeks vanaf mijn computer met HDMI naar de tv streamde (en dat was al kicke beeld). Binnenkort ff enkele Blu-Ray's bekijken. Ben in ieder geval zeer blij met mijn Blu-Ray speler. Prima aktie van Philips en netjes afgeleverd volgens de afgesproken termijn van 6 weken na aanmelding. Toppie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco123
Shit ik baal wel goed ik heb de tv nu net op de kop af een week en vandaag ontdekte ik al de eerste dode of wellicht luie pixel. Iets rechts onderin zit een klein blauw stipje. En ook al lijkt het niet direct op te vallen als je eenmaal weet dat tie er zit ga je er ook continu op letten. Je betaalt toch een flinke som geld en dan na een week al zo'n pixel vind ik wel erg vervelend. Is dit iets waar je mee naar Philips kan stappen of is dit gewoon een spijtig bijverschijnsel van het kopen van een dergelijke tv ?
Op mijn monitor heb ik hetzelfde probleem alleen lijkt het minder op te vallen. Sterker nog met bijna elke LCD techniek heb ik wel met dode of luie pixels te maken gehad tot nu toe.
Iemand een idee wat handig is om te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Remco123 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 22:36:
Shit ik baal wel goed ik heb de tv nu net op de kop af een week en vandaag ontdekte ik al de eerste dode of wellicht luie pixel. Iets rechts onderin zit een klein blauw stipje. En ook al lijkt het niet direct op te vallen als je eenmaal weet dat tie er zit ga je er ook continu op letten. Je betaalt toch een flinke som geld en dan na een week al zo'n pixel vind ik wel erg vervelend. Is dit iets waar je mee naar Philips kan stappen of is dit gewoon een spijtig bijverschijnsel van het kopen van een dergelijke tv ?
Op mijn monitor heb ik hetzelfde probleem alleen lijkt het minder op te vallen. Sterker nog met bijna elke LCD techniek heb ik wel met dode of luie pixels te maken gehad tot nu toe.
Iemand een idee wat handig is om te doen ?
Heb ik ook gehad:
Anoniem: 40776 schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 19:56:
[...]

Eerst heb ik met Philips gebeld die mij door verwees naar de winkel (Steenweg). Steenweg heeft mij weer een telefoonnummer van Philips gegeven.. Philips is erg netjes met het defect omgegaan: het ging om een inactieve/dode "bright" pixel en afgelopen week is er door TVA (reparatiebedrijf die namens Philips reparaties verricht) een nieuw panel geplaatst. Erg goede service _/-\o_ Maar ik verwacht overigens niet anders gezien het segment waarin deze tv zich bevindt ;)

Tot op het moment geen andere dode pixel gezien, houden zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco123
pfoe ik vind een heel nieuw panel voor 1 pixeltje wel een drastische ingreep eigenlijk. Maar goed het begint er bij 1 en eindigt misschien met vele meer.

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Heb net ook maar even software 66.0 geinstalleerd. Ook maar even sinds juni de TV hergeïnstalleerd.
En ik moet zeggen dat ik dit de eerste firmware versie vind die het lekker doet met mijn 32pfl9604h/12. _/-\o_
Het menu is snel, netTV is 'eindelijk' snel, zappen is snel (ook tussen analoog en digitaal (heb nog geen digitaal abbo helaas)), de TVgids is snel en alle zenders zitten nu op de goede plek.

Hoewel, analoog vanaf 2000... lol
Maar goed, digitaal word de toekomst dus ik neem het voor lief. En als ik me geroepen voel kan ik het altijd nog wel omzetten, hoewel ik niet om werk verlegen zit :')

Ik ben in ieder geval een zeer tevreden FW 66.0 gebruiken *O*

• Remco123
En is het een beetje netjes opgelost moest de hele tv gesloopt worden of valt dat mee ?

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-07 06:44
Ik heb dus ook een 1 dode pixel op mijn 52pfl9704. Zit er ook aan te denken dit te laten repareren. Ik zie er aleen tegen op om weer een hele dag op een monteur te moeten wachten en de dressoir kast waar hij boven hangt weer helemaal leeg te halen en te verplaatsen enzo.

Anoniem: 322002

Ik heb een vraagje over de leeftijdskwallificatie van de 42PFL9664. Ik heb deze ingesteld maar werkt helaas niet. Volgens Philips wordt het signaal zowel analoog als digitaal meegezonden. In de Humax zie ik dat ook maar mijn TV reageert hier niet op. Algemene vergrendeling via kinderslot werkt wel.
heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand waarom dit niet werkt?

Ik heb op dit forum ook al gezocht maar kan hier niets over vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 322002 op 12-11-2009 10:04 ]

Anoniem: 326397

Hallo mede Philips bezitters.

Ik zou graag jullie mening willen over het volgende (naar mijn mening belangrijke) punt van de Philips 9000 serie. En als het even kan graag reacties van mensen die ook de 42PFL9664 bezitten.

Wij hebben hier sinds een week de 42PFL9664 staan en nu lees ik bijvoorbeeld op de consumentenbond test waar die sinds kort op staat het volgende nadeel waar naar mijn mening de hele serie (ook LED's) last van hebben:

"Motion enhancement resulteert in digitale artefacten in HD-beeld."
-Vloeiendheid bewegende beelden in HD heeft als score 30 van 100.

We hebben hier geen aparte blu-ray speler, want ik wil een WD TV Live erop aansluiten. Nu zou ik heel graag reacties horen hoe jullie ervaring is met HD (blu-ray) beelden op bovenstaande punten. Hebben jullie hierbij last van deze artefacten in HD? En hoe is de vloeiendheid van HD beelden?

We hebben voordat we deze tv gekocht hadden hem ook vergeleken met bijvoorbeeld de Sony KDLZ5500. Nu hebben we uiteindelijk deze gekozen voor de vele opties en de mooiere / realistische kleuren met het 17bits paneel, maar ik vind het toch ook wel 'erg' belangrijk dat blu-ray perfect (vloeiend) wordt afgespeeld.

Alvast bedankt.
Zoldar42PFL9664 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:38:
dag allen,

Ik ben bezig geweest met callibreren van mijn 42PFL9664 met de DVE HD Basics Blu Ray. Ik ben een HD noob dus suggesties zijn welkom:

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 326397 op 12-11-2009 11:17 ]

• alfonius
  • Laatst online: 03-07 16:35
Ik heb even een vraag waarop ik het antwoord niet op internet kan vinden.
Ik wil graag de Philips 32PFL8404/H kopen en daarin zit een DVB-C tuner. Is deze ook geschikt om HD televisiekanalen te ontvangen, of moet ik hiervoor een extra HD tuner (set-top-box) kopen?
Er bestaan ook Philips tv's met ingebouwde DVB-C HD tuner maar die vallen niet binnen mijn budget.

Anoniem: 201672

cyberbird schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:33:
Ik heb de 52PFL9704 en ik probeer de DLNA functionaliteit (Upnp++ ..).

Mijn NAS (Synology) wordt prima gevonden maar ik heb 2 minpunten:

1. .mkv formaat wordt niet ondersteund :-(

2. foto's worden in het originele formaat getoond. Hoewel dit met mijn digitale camera groot is is het op een 52 inch TV erg klein. Er is geen mogelijkheid de foto te vergroten :-(

V.w.b. dat het mkv formaat niet ondersteund wordt, heb ik dit gecontroleerd in de Philips chat. Er zijn helaas geen plannen bekend om dit formaat te gaan ondersteunen :-(
offtopic:

En dat ga je dus altijd blijven hebben. Na .mkv zijn er nog standaarden die uiteraard niet ondersteund zijn en der gaan er nog veel meer uitkomen in de toekomst. Kan je zien aankomen van 10km ver. Om het op te lossen heb ik voor mezelf het hele AV concept herzien naar een ander model: een toestel is de centrale eenheid en moet ALLES ondersteunen qua geluid en beeld (van digitale satelliet HDTV tot de meest onmogelijke toekomstige standaarden) Het scherm is niks meer dan uitvoer van beeld, de receiver + speakers is louter uitvoer van geluid. Alle verwerking van geluid en beeld wordt gedaan in de centrale eenheid en kan onmiddellijk worden bijgewerkt zodra een nieuwe standaard uitkomt. Dus alle hoogste sound en video standaarden worden bij mij probleemloos ondersteund en ik hoef nooit knopjes te verzetten op mijn display noch receiver. De afstandsbedieningen liggen zelfs in de kast :)

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
Ik heb een vraag je voor alle 9704 bezitters. Ik heb zelf sinds kort de 40pfl9704, het is mij opgevallen dat de kijkhoek van deze tv vrij slecht is. Als ik recht voor de tv zit is het beeld super, de kleuren zijn goed, de scherpte is goed. Zodra ik op de hoeken van mijn bank zit (heb een bankstel van 2,5 meter breed) vervagen de kleuren en wordt het beeld wazig. Hebben andere 9704 gebruikers hier ook last van?

• Rixard
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-06 21:00
TerLen01 schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:35:
Ik heb ook de 40pfl9704 hangen. Heb daarvoor de vogels 8345 gekocht, omdat die nog draaibaar is tov de muur. De horizontale zwarte plaat waaraan de beugels hangen (waaraan de tv hangt) valt bijna helemaal over het deel met de aansluitingen heen. Ik moest de afstandsbusjes gebruiken om tussen plaat en tv de aansluitingen te kunnen maken. Wat een moeizaam verhaal ! Zijn er anderen die ook de 8345 hebben ?
Ik heb ook de Vogel's 8345 i.c.m. de 40PFL9704, maar heb geen last van de beugel. De tv hangt iets meer aan een kant van de beugel, zodat de coaxcabel erin kan, maar daar zie je niks van en zijn ook alle aansluitingen bereikbaar.

• Catzjes
  • Laatst online: 09-07 20:57
deltananie schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:33:
Ik heb een vraag je voor alle 9704 bezitters. Ik heb zelf sinds kort de 40pfl9704, het is mij opgevallen dat de kijkhoek van deze tv vrij slecht is. Als ik recht voor de tv zit is het beeld super, de kleuren zijn goed, de scherpte is goed. Zodra ik op de hoeken van mijn bank zit (heb een bankstel van 2,5 meter breed) vervagen de kleuren en wordt het beeld wazig. Hebben andere 9704 gebruikers hier ook last van?
Ik heb de 52 inch, heeft hetzelfde "euvel".

• Zoldar42PFL9664
Anoniem: 326397 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 10:59:

"Motion enhancement resulteert in digitale artefacten in HD-beeld."
-Vloeiendheid bewegende beelden in HD heeft als score 30 van 100.

We hebben hier geen aparte blu-ray speler, want ik wil een WD TV Live erop aansluiten. Nu zou ik heel graag reacties horen hoe jullie ervaring is met HD (blu-ray) beelden op bovenstaande punten. Hebben jullie hierbij last van deze artefacten in HD? En hoe is de vloeiendheid van HD beelden?

We hebben voordat we deze tv gekocht hadden hem ook vergeleken met bijvoorbeeld de Sony KDLZ5500. Nu hebben we uiteindelijk deze gekozen voor de vele opties en de mooiere / realistische kleuren met het 17bits paneel, maar ik vind het toch ook wel 'erg' belangrijk dat blu-ray perfect (vloeiend) wordt afgespeeld.
[...]
Natural motion zorgt voor 2 dingen: extreem mooi 3 d beeld, veel meer diepte en rotsvast beeld in panning schots en dergelijke. Zo strak en 3D dat sommigen het liever uit zetten. Het is onnatuurlijk strak zeg maar. Dat is super bj films als transformers of pixar annimatie maar minder nodig bij gewoon mooi geschoten kleine films - sideways ed. Ook zorgt het ervoor dat je DVD's bijna op blu rays gaan lijken qua strakheid. Zien is geloven en ik heb nog geen andere tv gezien die zo'n diep (alles lijkt van het schemr te spatten) en strak beeld te zien.

Flipside is dat er zo nu en dan doorzichtige artefacten zijn te zien rondom kleine voorwerpen die snel bewegen.. bijvoorbeeld vingers.

je kan het natuurlijk ook uit zetten. dan het heb je nog steeds mooi beeld. zonder artefacten en een lekker mooi vloeiende bewegeingen zoals dat in de film bedoeld is.Ik heb net quantum of solace zitten kijken met NM aan en uit en voor beiden valt wat te zeggen.

er zijn mensen die niet tgen het ultra strakke van NM kunnen of het te onnatuurlijk vinden. to each his own. ik heb liever de keuze. want een tv zonder dit systeem hoef ik niet meer.

• Dudeness
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 08:58
Morgenochtend wordt mijn 40PFL9704 geleverd door E-care als uiteindelijke (na 11 maanden bellen, mailen, etc) vervaning van mijn 37pfl9732.

Hoe kan ik bij levering snel controleren op dode pixels op deze tv?

Hoor graag!

• Dudeness
Zoldar42PFL9664 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 19:12:
[...]

Natural motion zorgt voor 2 dingen: extreem mooi 3 d beeld, veel meer diepte en rotsvast beeld in panning schots en dergelijke. Zo strak en 3D dat sommigen het liever uit zetten. Het is onnatuurlijk strak zeg maar. Dat is super bj films als transformers of pixar annimatie maar minder nodig bij gewoon mooi geschoten kleine films - sideways ed. Ook zorgt het ervoor dat je DVD's bijna op blu rays gaan lijken qua strakheid. Zien is geloven en ik heb nog geen andere tv gezien die zo'n diep (alles lijkt van het schemr te spatten) en strak beeld te zien.

Flipside is dat er zo nu en dan doorzichtige artefacten zijn te zien rondom kleine voorwerpen die snel bewegen.. bijvoorbeeld vingers.

je kan het natuurlijk ook uit zetten. dan het heb je nog steeds mooi beeld. zonder artefacten en een lekker mooi vloeiende bewegeingen zoals dat in de film bedoeld is.Ik heb net quantum of solace zitten kijken met NM aan en uit en voor beiden valt wat te zeggen.

er zijn mensen die niet tgen het ultra strakke van NM kunnen of het te onnatuurlijk vinden. to each his own. ik heb liever de keuze. want een tv zonder dit systeem hoef ik niet meer.
Ik ben zeer benieuwd naar de mate van artefacts en wat er precies mee bedoeld wordt. NM op mijn huidige 9732 is waardeloos, maar deze serie is ook geen echte FullHD tv gebleken. Zie eerdere topics en de verwijzing naar Vinnzzz in de Openings post

• wrcveen
Ik heb ook de 52", met het zelfde 'probleem'. Valt me zeer tegen voor dit scherm.

Anoniem: 289250

Ik heb een 42pfl8404 (al een tijdje) en blijf me storen aan een enorm nadeel van deze tv. Ik heb via een eenvoudige jack een stereo-versterker aangesloten, maar kan het volume dan niet meer regelen. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Bij overschakelen van m'n HTPC naar gewone tv staat het volume dan keihard.

Een andere versterker is geen optie. De volume-controle voor de headphone-out vind ik te verstopt om echt bruikbaar te zijn, dus da's ook niet echt ideaal.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 289250 op 12-11-2009 20:18 ]

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Anoniem: 289250 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:15:
Ik heb een 42pfl8404 (al een tijdje) en blijf me storen aan een enorm nadeel van deze tv. Ik heb via een eenvoudige jack een stereo-versterker aangesloten, maar kan het volume dan niet meer regelen. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Een andere versterker is geen optie. De volume-controle voor de headphone-out vind ik te verstopt om echt bruikbaar te zijn, dus da's ook niet echt ideaal.
Ik weet niet of hier echt een oplossing voor is. Misschien kan je een 'live-chat' met een Philips medewerker starten over je probleem. Misschien dat ze dit in een volgende firmware praktischer kunnen maken. Bijvoorbeeld wel gescheiden volume maar als de headphone jack is ingeplugged dat hij automatisch switch van 'controle over het volume' van Luidsprekers naar koptelefoon. :? Als je begrijpt wat ik bedoel.

Of misschien dat er een klein kastje is dat het Coaxiale optische geluid omzet naar analoog via tulp stekkers. :/
Maar daar heb ik mij nog nooit in verdiept.

Korste klap is even met Philips chatten morgen. :)

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-07 21:46
Anoniem: 289250 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:15:
Een mogelijkheid is om gebruik te maken van een externe D/A convertor. Deze sluit je aan op Coaxiale SPDIF uitgang van de TV en als uitgang heb je standaard Line-out uitgangen die je op je stereoversterker kunt aansluiten.

Er is redelijk wat keuze. Een D/A convertor met een zeer goed prijs prestatieverhouding is de DACmagic van Cambridge Audio DACmagic Voor zo'n 400 Euro te koop.

Anoniem: 289250

Tsja, 400 euro, ook niet echt een optie dus. Toch bedankt voor jullie reactie, misschien ga ik er mee naar Philips maar zo'n ramp is het ook niet. Ik kijk toch voornamelijk tv via de HTPC.

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Anoniem: 289250 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 21:10:
Tsja, 400 euro, ook niet echt een optie dus. Toch bedankt voor jullie reactie, misschien ga ik er mee naar Philips maar zo'n ramp is het ook niet. Ik kijk toch voornamelijk tv via de HTPC.
Ja, ik ook.
Moet ook nog steeds een bug melden. Ik heb mijn Mac mini op hdmi, maar het geluid loopt nog gewoon via de analoge input van mijn 32pfl9604h/12. Alleen soms pakt hij deze input gewoon niet als er geen geluid op de lijn zit. Dan moet je eerst wat afspelen en dan van input wisselen om geluid te krijgen.

Het is geen ramp, maar het is wel irritant. :/
En ik heb juist een Mac Mini genomen om van de frustraties van Windows af te zijn. :o

• Remco123
Ik heb dat ook wel enigszins de kleuren zijn dan erg flets en matig maar goed gelukkig zit ik er nooit echt schuin tegen aan te kijken. Ik heb trouwens vanwege de dode pixel gebeld met mijn leverancier en ik krijg uit coulance een volledig nieuwe tv!. Ook niet echt verwacht trouwens. Jammer dat zoiets nog altijd voorkomt toch voor mij een teken dat de LCD techniek nog altijd niet volledig perfect is.
Heb er toch een wansmaak bij gekregen dat je zo makkelijk pixel problemen kan krijgen. Ben ook bang dat ik met een nieuw toestel weer tegen hetzelfde probleem aan loop. Verder moet ik zeggen dat ik wel erg blij ben met alle andere dingen die het toestel wel erg goed doet (geluid beeld etc.)

• Remco123
Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem de kleuren zijn dan erg flets. Maar gelukkig zit ik er bijna nooit schuin tegen aan te kijken. Ik heb trouwens het probleem van de dode pixel voorgelegd bij mijn leverancier en krijg tot mijn verbazing een volledig nieuwe tv !. Als ik dit forum lees zijn er toch meer mensen met mij die dode pixels hebben een bewijs dat eigenlijk de LCD techniek nog altijd niet perfect is.
Verder ben ik toch erg tevreden over het toestel het beeld in blu ray is geweldig , het geluid is boven verwachting goed en de afwerking van het toestel zelf is erg fraai. Ook Ambilight voegt veel moois toe.

Anoniem: 78656

Topicstarter
alfonius schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:43:
Ik heb even een vraag waarop ik het antwoord niet op internet kan vinden.
Ik wil graag de Philips 32PFL8404/H kopen en daarin zit een DVB-C tuner. Is deze ook geschikt om HD televisiekanalen te ontvangen,...
Niet oor het een of ander maar dit staat volgens mij duidelijk in de openings post.

De 32PFL8404/H ondersteunt net als de meest recente xxx4H modellen van Philips MPEG4 via DVB-C. MPEG4 is het gebruikte type voor HDTV signalen.
Via de openingspost kun je ook het datablad van het model openen. Voorop het datablad staat het ook nog maals vermeldt, wel met een terecht *.
Er gelden namelijk 2 belangrijke voorwaarden voor DVB-C in Nederland.

UPC gebruikt een eigen systeem en is op dit moment nog in het geheel niet bereidwillig om het gebruik van een CI+ systeem zoals dat in de Philips en andere tv toestellen tegenwoordig steeds vaker voorkomt te ondersteunen. Woon je dus in een UPC gebied ben je voorlopig nog altijd aan gewezen op een externe decoder. Een enkele zender is wellicht momenteel nog ongecodeerd binnen UPC te ontvangen maar daar heb je het dan ook mee gehad.
Voor de overige gebieden geldt dat de Philips modellen ivm enkele "probleempjes" nog geen goedkeuring hebben van Ziggo. Niet alles werkt vlekkeloos genoeg.
Het werkt echter wel, maar men moet dus nog enkele mindere dingen voor lief nemen.
Voor de 9000 serie is Philips in combi met enkele Ziggo gebruikers met diverse firmware aan het testen. Zodra daar een goed genoege firmware mee gevonden wordt zal deze ook voor de andere modellen gemaakt gaan worden. De andere aanbieders gebruiken hetzelfde concept als Ziggo en daar geldt dan ook het zelfde voor.
Enkele kabelaars hebben echter het basis digitaal pakket niet gecodeerd en kunnen zonder tussen komst van een CI+ cam direct via de kabel bekeken worden.
Meer info / uitleg in de openings post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285895

Dat heb ik ook. Denk dat het ligt aan de toplaag van het beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegasuspiet
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-07 18:27
quote:

De kijkhoek is inderdaad niet erg groot. Veel kleiner dan bij de 47pfl9703 die ik voor de 46pfl9704 had.

[ Voor 83% gewijzigd door pegasuspiet op 13-11-2009 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-07 22:10

mr.paaJ

generatie cmd+z

Zoldar42PFL9664 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 19:12:
[...]
...

...
We hadden hem (52" 9704) in de winkel hangen, en met NaturalMotion aan zijn de artifacts niet om aan te zien. Met Philips eigen freerunner demo blijven hele ledematen hangen als hij over auto's springt... eigenlijk net als eerdere Philipsen. Totaal niet geschikt voor actiefilms.
Het werkt wel heel goed als het beeld gelijkmatig beweegt, zoals in bewegende natuurshots van bergen ofzo, maar zodra er iets onafhankelijk tussen door gaat heb ik het liever uit.
Dan krijg je een stuk schokkender beeld dus ook dat is niet ideaal, maar artifacts... brrr :'(

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315979

mijn 46pfl9704 heeft volgens mij sinds de laatste software upgrade het probleem dat ,
als de tv even aan staat 1 uur ofzo dan wordt de linker kant van het het scherm al flikkerend zwart.
hebben andere gebruikers hier ook last van of weet iemand hier een oplossing voor.
dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Remco123 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 07:02:
[...]

En is het een beetje netjes opgelost moest de hele tv gesloopt worden of valt dat mee ?
Het viel eigenlijk behoorlijk mee. Het panel is redelijk eenvoudig van de achterkant los te maken door middel van schroeven aan de achterkant. De achterkant is modulair opgebouw en zijn losse delen. Een nieuwe panel wordt er gewoon weer opgeschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:39

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik heb sinds de laatste sw update zeer veel last van artefacten op Ned 1, 2, 3 in HD (9604, Essent).
Hebben meer mensen hier last van?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke oke mensen, who's your daddy!

Vanmiddag een interne CI+ Ziggo module in de PFL9664 gezet. Nadat ik em omgekeerd had (bleek verkeerd om te zitten :D ) perfect beeld via alle (en ook de HD) zenders! Natuurlijk van te voren eerst de tv software bijgewerkt.

Vervolgens nu vanavond even via de WD TV Live, "The Dark Knight 1080p" bekeken. Nou dat is echt zoals al eerder ergens gezegd: "GEWELDIG". Zulk mooi realistisch beeld van dit scherm en ook nog lekker vloeiend. Wat een actie. Hierbij stond de Perfect Natural Motion zoals al standaard op 'minimal'. Ik moet zeggen als je 2-3 meter van het beeld af zit, zijn de artefacts ver te zoeken. Alleen als je echt gaat miereneuken zal je er misschien een paar tegen komen.

De kijkhoek van dit scherm vind ik zelf erg goed, gezien de reacties over de PFL9704. Niet echt last van kleuren die minder worden oid. Ik moet het een en ander nog verder testen maar tot nu toe erg tevreden!!.

Grtz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Videopac schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 22:50:
Ik heb sinds de laatste sw update zeer veel last van artefacten op Ned 1, 2, 3 in HD (9604, Essent).
Hebben meer mensen hier last van?
Nou hier heb ik er last van omdat het signaal slecht is. Analoog is echt bagger en dan krijg ik soms de bekende blokjes en toestanden. Op een 32PFL9613D/10 en mijn 32PFL9604H/12 :/

Heb alleen geen zin om naar die telefoon miepen van Ziggo te bellen die toch zeggen dat mijn bekabeling slecht is. :O
Heb zelf als miep op het toen nog hoofdkantoor van @Home gewerkt, dus ik weet hoe het gaat helaas (maar ook weet ik hoe ik mijn bekabeling moet controleren :( ) :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316170

ik ging eigenlijk voor de 52pfl9704 vanwege zijn geweldige specificaties, (heb m in bestelling staan) maar twijfel nu of ik niet voor de sony 52z5500 moet gaan.
ik lees echter best veel verhalen over de artifacten en halo's. is dit bij iedereen zo of kan het een een paar toestellen liggen. het kan toch niet zo zijn dat je voor dit bedrag alle beeldverbeteraars uit moet zetten om dit niet te hebben.
ik speel veel games en kijk graag blu-ray, dus hopelijk zijn er mensen die kunnen bevestigen dat het bij hun wel super is. wie heeft er nog meer getwijfeld tussen deze 2 toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Heb nu ongeveer 2 dagen de 52PFL9704 in huis na een omruiling van Philips voor de 9903, maar god wat is dat ding van de fabriek uit beroerd afgesteld zeg. Heb beeld was nagenoeg geheel van een blauwe waas voorzien op de witte of lichte delen van het scherm.
Na een aantal settings te hebben aangepast qua tint is het nu in een woord geweldig. De kalibraties instellingen die anderen hadden gepost heb ik dan ook aangepast en nu komt pas het beeld geheel tot z'n recht.

Ook de local dimming werkt perfect, maar stel je contrast niet te hoog in anders ga je idd bij bijvoorbeeld een ster of punt op een donkere achtergrond een soort grijze gloed op dat segment zien. Zet je het contrast lager dan is het al een heel stuk minder, en overdag niet te zien. Ten opzichte van mijn 'oude' 9903 is het echt een duidelijk verbetering van het zwartniveau te zien. En ik was al erg tevreden met de 9903 qua zwartniveau.

Dit is nu mijn 5e of 6e ervaring met de befaamde engine/chipset die Philips gebruikt (begonnen met Digital Natural Motion en Pixel Plus) maar neem van mij aan dat de Halo's verwaarloosbaar zijn (op de stand 'minimaal' zelfs niet aanwezig) en dat de artifacts er wel degelijk zijn maar alleen bij 'complexe' beelden beperkt zichbaar zijn. Denk hierbij aan ondertiteling met daarachter een snel heen en weer bewegend druk onderwerp. Dan wil de beeldcompersatie wel eens te voortvarend te werk gaan en iets ergens plaatsen waar het eigenlijk (niet meer) hoor te zijn.

Heb bij familie wel eens gekeken naar andere tv's van een ander merk zoals Sony, Panasonic en Samsung, maar die zijn nog niet op de helft van wat de chipset van Philips nu (al weer vele jaren op rij) laat zien als ze al voorzien zijn van Natural Motion...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
pascalbulsing schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 16:14:
Heb nu ongeveer 2 dagen de 52PFL9704 in huis na een omruiling van Philips voor de 9903, maar god wat is dat ding van de fabriek uit beroerd afgesteld zeg. Heb beeld was nagenoeg geheel van een blauwe waas voorzien op de witte of lichte delen van het scherm.
Na een aantal settings te hebben aangepast qua tint is het nu in een woord geweldig. De kalibraties instellingen die anderen hadden gepost heb ik dan ook aangepast en nu komt pas het beeld geheel tot z'n recht....
Wat zijn jouw instellingen dan? De eerdere instellingen van (Catzjes in "[LCD TV] Philips de 2009 / 2010 modellen...") komen niet erg mooi uit op mijn 52pfl9704.

[ Voor 7% gewijzigd door wrcveen op 14-11-2009 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314536

Beste Philips Experts,

ik heb sinds mijn vorige update een scenea functie in mijn menu der bij gekregen.

Als ik op de FAQ klik op de vraag: waartoe dient deze functie zeggen ze dat je hiermee een plaatje tevoorschijn kan toveren die gedurende 240 minuten opt scherm staat en daarna in stand by modus veranderd.

Dit plaatje kun jezelf veranderen, oke fijn...

Maar waarom zou iemand dit doen? Is dit puur voor de leuk? is dat zo van: kijk ik heb een mooie tv ophangen en zo verander ik hem in een schilderij ( voor tijdens visite?) of heeft het ook nog echt een functie? omdat het zo duidelijk in het menu staat?

Wie kan mij helpen? want ik zie er geen nut in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314536 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 19:06:
[...] scenea [...]
Wie kan mij helpen? want ik zie er geen nut in?
Als je ergens geen nut van in ziet, moet je het niet gebruiken. Niet alle features zijn voor iedereen. Het is inderdaad om van je TV een wat groot uitgevallen fotolijstje te maken.

Heb eindelijk mijn 46pfl9704 ook binnen. Eerste indrukken na een paar uurtjes kijken
  • zwartnivo is beter dan de vorige (9703) generatie
  • scherm spiegelt wel iets meer dan toen; onder een kijkhoek blijft het zwart beter behouden dan de vorige generatie, hoe de kleuren zich houden moet ik nog bekijken
  • stroomverbruik is behoorlijk minder: Ik heb 'm voor mijn gevoel nu redelijk goed ingesteld en terwijl de vorige generatie 42" bij mij zo'n 100-120 Watt verbruikte inclusief ambilight doet deze 46" het voor 75-90 Watt
  • de menu's doen wat klungelig aan: een beperkt 'opties' menu waar een paar pictogrammen het hele beeld vullen (die zie je nog goed op 20 meter afstand) terwijl je toch nog moet 'scrollen' voor alle opties; voor de volledige lijst opties moet je een apart 'home' configuratiemenu hebben.
  • de zender aanduiding is loeigroot (en dan heb ik het over ingesteld op 'klassiek' en nog niet eens 'groot'). Komt vast ook door mijn beperkte kijkafstand (ca 2 meter) maar ik doe alleen HD en dan wil ik toch niet verder af zitten. Dit was naar mijn smaak een stuk beter bij de vorige generatie
  • ik heb het idee dat ik nog wat met de instellingen moet rommelen om het juiste detailnivo te kunnen zien, maar misschien komt dit omdat het zwart gewoon veel beter is dan op de oude generatie en ik dus gewend ben dat alles 'te helder' is ingesteld. Ga ik in ieder geval nog even mee spelen
  • de local dimming werkt voor mij prima tot zover. Scherm reageert voor zover ik kan zien meestal direct, alhoewel je soms van licht naar zwart scherm een klein beetje fadeout kan zien. In ieder geval veel minder irritant dan op de vorige generatie met CCFL backlight die een of twee seconden te laat reageerde en dan ook nog in 1x een stap maakte...
  • de 'lightguide' onderaan het scherm is nu gewoon een niet-zo-mooi ledje. Samen met mijn voorkeur voor de zwarte lijst van de vorige generatie vind ik dit toch ook een beetje een achteruitgang, maar design is voor mij gelukkig ruim ondergeschikt aan andere zaken, dus daar ga ik in de praktijk geen last van hebben :)
  • iedere keer dat ik op de afstandsbediening een knop indruk lichten het 'tv' knopje en de standby knop beide op. Ik kijk niet zo veel naar de afstandsbediening tijdens het drukken, maar dit lichtfeest hoeft van mij niet. Was op de vorige generatie ook wat rustiger (wel is het scrollwiel nu weg, en dat is wel beter want dat werkte toch ook niet echt lekker).
  • bij de (analoge) zenderinstallatie was hij een tijd bezig met zoeken, ben ik even weggelopen, en toen ik terugkwam kreeg ik een behoorlijk 'basic' vormgegeven lijstje met de keuze uit 5 steden waarin ik niet woon. Dacht eerst met een bug/servicemenu te maken te hebben, maar na herhalen van de procedure weer hetzelfde. Geloof wel dat er nog een provincieselectie langsschoot (uit een ooghoek gezien) maar het lijkt er dan op dat als je er niet snel genoeg bij bent hij gewoon maar doorkiest. Heb nu in ieder geval een aantal zenders fout zitten omdat ik uiteindelijk toch maar een van de plaatsen uit de lijst gekozen heb. Zal de zender installatie nog wel eens overdoen en er dan helemaal bij blijven zitten...
  • net-tv is toch iets leuker dan ik dacht. Ik kan de status van de usenet-client op mijn popcorn hour bekijken, en dat scheelt dus weer speciaal daarvoor een computer aanzetten en is af en toe wel handig (om er te komen moet je wel veel stappen door waar je veel voor moet bladeren: net tv -> alle diensten -> internet -> favoriet kiezen). Ook de buienradar kan wel eens handig uitkomen. Het is wel een beetje traag allemaal, en de invoer van URLs met de afstandsbediening is bijna niet te doen. Mijn wireless USB keyboard werkte in ieder geval niet, heeft iemand al een toetsenbord aan de praat, of moet inderdaad echt alles met de afstandsbediening?
  • als we het dan toch over scenea hebben, bij net-tv zit ook een foto-service (naam even ontschoten) waarbij je foto's met klassieke achtergrond muziek krijgt. Normaal nutteloos, maar tijdens een rustig feestje misschien aardig op de achtergrond of zo. In ieder geval een leuke variatie op de 'open haard' DVDs (die net zo nutteloos zijn ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310697

wrcveen schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 18:14:
[...]

Wat zijn jouw instellingen dan? De eerdere instellingen van (Catzjes in "[LCD TV] Philips de 2009 / 2010 modellen...") komen niet erg mooi uit op mijn 52pfl9704.
Ja dat wil ik ook weleens weten.. zou je deze eens op willen geven bij bron Blu-Ray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Ik heb op het duitse hifi-forum.de ook wat (eigen) kalibratie gegevens gevonden. De instellingen die ik daar vond vind ik zelf het prettigst:

Contrast 75
Helderheid 45
Kleur 55
Scherpte 0
Ruisonderdrukking UIT
MPEG dinges UIT
Kleurverbetering Max
Dynamic contrast uit
Dynamisch a.g. verlichting: Optimaal beeld
Geavanceerde scherpte AAN

Persoonlijke tint instelling
WP red 109
WP green 84
WP blue 49
Red black level offset 8
Green black level offset 8

Zo is te zien dat de WP blue een flink stuk naar beneden is gegaan en dat is wel duidelijk te zien ook. Het beeld is nu niet meer zo overdreven wit/ blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316170 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 13:45:
ik ging eigenlijk voor de 52pfl9704 vanwege zijn geweldige specificaties, (heb m in bestelling staan) maar twijfel nu of ik niet voor de sony 52z5500 moet gaan.
ik lees echter best veel verhalen over de artifacten en halo's. is dit bij iedereen zo of kan het een een paar toestellen liggen. het kan toch niet zo zijn dat je voor dit bedrag alle beeldverbeteraars uit moet zetten om dit niet te hebben.
ik speel veel games en kijk graag blu-ray, dus hopelijk zijn er mensen die kunnen bevestigen dat het bij hun wel super is. wie heeft er nog meer getwijfeld tussen deze 2 toestellen?
Wij hebben hier getwijfeld tussen de PFL9664 en de Z5500. Uiteindelijk voor de 9664 gegaan vanwege het 17bits paneel en de stuk realistischer beelden van dit scherm. Oranje is hier echt oranje. Op andere scherm meer geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-07 21:46
Anoniem: 289250 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 21:10:
Sorry voor de late reactie. Hierbij een goedkopere optie: http://www.redcoon.nl/ind.../Gefen_GTV_DIGAUD_2_AAUD/ 75 Euro...

[ Voor 0% gewijzigd door RogerSch op 14-11-2009 23:14 . Reden: Nederlandse Redcoon is 1 euro goedkoper... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is nu mijn 5e of 6e ervaring met de befaamde engine/chipset die Philips gebruikt (begonnen met Digital Natural Motion en Pixel Plus) maar neem van mij aan dat de Halo's verwaarloosbaar zijn (op de stand 'minimaal' zelfs niet aanwezig) en dat de artifacts er wel degelijk zijn maar alleen bij 'complexe' beelden beperkt zichbaar zijn. Denk hierbij aan ondertiteling met daarachter een snel heen en weer bewegend druk onderwerp. Dan wil de beeldcompersatie wel eens te voortvarend te werk gaan en iets ergens plaatsen waar het eigenlijk (niet meer) hoor te zijn.

Heb bij familie wel eens gekeken naar andere tv's van een ander merk zoals Sony, Panasonic en Samsung, maar die zijn nog niet op de helft van wat de chipset van Philips nu (al weer vele jaren op rij) laat zien als ze al voorzien zijn van Natural Motion...
Pascal, we hadden hier vanavond op de PFL9664 even Film1HD (Bolt) aan, en net zoals jij dus blijkbaar ook opmerkt, zijn halo's verwaarloosbaar, en artifacts af en toe aanwezig. Bij een drukke treinscene met vervolgens dus ondertiteling op een bepaald moment zagen we hier ook iets raars in beeld. Dit zag ik volgens mij ook 1 of 2 keer in The Dark Knight 1080p, op het moment dat Batman zn sonische beeld weg valt en weer terug komt waar dan volgens mij ondertiteling bij komt. Niet heel storend op zich maargoed. Zou dit eventueel door Philips met software updates verholpen kunnen worden? Grtz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316170

Na een aantal settings te hebben aangepast qua tint is het nu in een woord geweldig. De kalibraties instellingen die anderen hadden gepost heb ik dan ook aangepast en nu komt pas het beeld geheel tot z'n recht.

Ook de local dimming werkt perfect, maar stel je contrast niet te hoog in anders ga je idd bij bijvoorbeeld een ster of punt op een donkere achtergrond een soort grijze gloed op dat segment zien. Zet je het contrast lager dan is het al een heel stuk minder, en overdag niet te zien. Ten opzichte van mijn 'oude' 9903 is het echt een duidelijk verbetering van het zwartniveau te zien. En ik was al erg tevreden met de 9903 qua zwartniveau.

ok dit klink veelbelovend,
het zal bij elke tv wel iets blijven, maar als ik jullie reacties zo lees hoe ik me geen zorgen te maken.
bedankt alvast en uiteraard meer gebruikersreview van de 9704 zijn welkom, iedereen wil tenslotte bevestigd worden van een goede aankoop ;)
als ik m over n paar weken heb zal ik alles melden met wat foto's etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310697

pascalbulsing schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 22:50:
Ik heb op het duitse hifi-forum.de ook wat (eigen) kalibratie gegevens gevonden. De instellingen die ik daar vond vind ik zelf het prettigst:

Contrast 75
Helderheid 45
Kleur 55
Scherpte 0
Ruisonderdrukking UIT
MPEG dinges UIT
Kleurverbetering Max
Dynamic contrast uit

WP red 109
WP green 84
WP blue 49
Red black level offset 8

Zo is te zien dat de WP blue een flink stuk naar beneden is gegaan en dat is wel duidelijk te zien ook. Het beeld is nu niet meer zo overdreven wit/ blauw
bedankt. ga straks meteen effe proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb wat vreemds.
Vrijdagavond een mooie 37PFL9604 gekocht, inclusief CAM + smartcard voor ziggo. De handleidingen had ik al gelezen, en gelukkig werkte de CAM en kaart meteen na registratie bij Ziggo.
Gisteravond zet ik de tv aan, en kijk toevallig naar NL1, deze werkt altijd. Na een half uur ga ik zappen en krijg bij alle kanalen: gecodeerd programma. Was al laat, dus verder niet naar gekeken.
Kijk ik vanmorgen bij 'mijn ziggo', kan ik nergens de smartcard zien. Ik de kaart zonder problemen opnieuw weer toegevoegd aan mijn ziggo, en meteen werken alle kanalen weer.
Alleen zie ik nu weer nergens het smartcardnummer staan bij mijn ziggo account.....
Ben benieuwd hoe lang (of kort) het nu weer goed gaat.....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248134

ZeRoC00L schreef op zondag 15 november 2009 @ 09:59:
Ik heb wat vreemds.
Vrijdagavond een mooie 37PFL9604 gekocht, inclusief CAM + smartcard voor ziggo. De handleidingen had ik al gelezen, en gelukkig werkte de CAM en kaart meteen na registratie bij Ziggo.
Gisteravond zet ik de tv aan, en kijk toevallig naar NL1, deze werkt altijd. Na een half uur ga ik zappen en krijg bij alle kanalen: gecodeerd programma. Was al laat, dus verder niet naar gekeken.
Kijk ik vanmorgen bij 'mijn ziggo', kan ik nergens de smartcard zien. Ik de kaart zonder problemen opnieuw weer toegevoegd aan mijn ziggo, en meteen werken alle kanalen weer.
Alleen zie ik nu weer nergens het smartcardnummer staan bij mijn ziggo account.....
Ben benieuwd hoe lang (of kort) het nu weer goed gaat.....
Pas als de kaart administratief verwerkt is zie je de kaart terug in mijn ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
In de firmware van een aantal dagen geleden zie ik een paar opties die niet werken of ik lees het verkeerd:

Q5492_0.26.66.0
En dan de software daarvoor:

Q5492_0.26.58.5
  • Introduction of the extra feature named Interactive TV via the Red Button; on the remote control, initially, the feature works for Dutch channels on those TVs in the Netherlands without a set-top box.
Alle drie de opties doen niets bij mij
De IP-EPG blijft leeg ook al heb ik NetTV een 2uur aan laten staan ( volgens handleiding word die door NetTV ge-updated)
De gele knop geeft bij mij de handleiding. Maar geen RTL gemist.
De rode knop werk ook niet, maar misschien dat mijn CIA dat niet aanbied/ondersteund o.i.d.

Iemand al wel ervaringen hier mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78656

Topicstarter
Anoniem: 326397 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 22:57:
[...]... Uiteindelijk voor de 9664 gegaan vanwege het 17bits paneel en de stuk realistischer beelden van dit scherm. Oranje is hier echt oranje. Op andere scherm meer geel.
De 9664 heeft gewoon een 10-bit paneel zoals de meeste "high-end" panelen.
De 17-bit slaat op het kleur bereik. Hij kan theoretisch putten uit 17-bits kleuren (2250 biljoen). Het paneel kan echter maar 10-bit tegelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321852

Heb net mijn 52PFL9704 in ontvangst genomen, na wat te hebben gespeeld met wat settings heb ik al wel het een en ander ontdekt. Voor SD signalen kun je best die 200 Hz technologie uitschakelen, omdat het een vreemde waas over het beeld gooit, bewegende gezichten zien er vreemd uit met de 200Hz technologie ingeschakeld. Heb nog geen tijd gehad om een Blu-Ray te bekijken, maar ben wel onder de indruk van het contrast van het paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-07 16:15
pascalbulsing schreef op zondag 15 november 2009 @ 17:28:
De IP-EPG blijft leeg ook al heb ik NetTV een 2uur aan laten staan ( volgens handleiding word die door NetTV ge-updated)

Bij mij 42PFL9664 doet de IP-EPG het ook niet meer sinds upgrade naar firmware .66. Ik heb er geen oplossing voor gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

pascalbulsing schreef op zondag 15 november 2009 @ 17:28:
In de firmware van een aantal dagen geleden zie ik een paar opties die niet werken of ik lees het verkeerd:

Q5492_0.26.66.0
En dan de software daarvoor:

Q5492_0.26.58.5
  • Introduction of the extra feature named Interactive TV via the Red Button; on the remote control, initially, the feature works for Dutch channels on those TVs in the Netherlands without a set-top box.
Alle drie de opties doen niets bij mij
De gele knop geeft bij mij de handleiding. Maar geen RTL gemist.
De rode knop werk ook niet, maar misschien dat mijn CIA dat niet aanbied/ondersteund o.i.d.

Wat betreft de IP-EPG. Ik geloof dat je via het Configuratie menu, Installatie, Voorkeuren, Programmagids moet kiezen voor "Van het Netwerk". 't Is maar een gok hoor :?

En die andere twee is mij ook nog niet gelukt. Geeft zelfde resultaat hier. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201672

Voilase, na een 3-tal weken wachten heb ik zaterdag ook mijn 52PFL9704 ontvangst mogen nemen. Voor Djyamx even vermelden dat ook bij alle dealers in mijn regio de 52 enkel op bestelling is en al verkocht is weken voor uitlevering van Philips naar de dealers en dan is nog maar 1 exemplaar per dealer gemiddeld dat uitgaat. Dus ik heb ook "blind" besteld en later na bestelling de 46inch in de winkel gezien.

De bevindingen: in 1 woord: Schitterend. Bij mij vervangt deze tv een projectiescherm en wordt uitsluitend via HTPC aangestuurd. Een ding waar ik heel bang voor was was het niet goed weergeven van stilstaande resoluties in windows explorer of internet explorer want plasma's zijn op dat gebied een ramp en vele lcd's zijn ook niet perfect. Goed nieuws want het is perfect wit stilstaand beeld zoals een LCD monitor! Heerlijk om op te surfen of door directories te bladeren. Ook ik merkte meteen de vrij grote vertragingen op (je pc muiscursor komt gewoon letterlijk achter...) die puur te wijten zijn aan de (overdreven) processing functies van deze tv. Enig spelen met de settings is de wel een must. Ik heb de zondagnamiddag gespendeerd met uitprobreren en kalibreren op zoek naar perfectie en ik ben meer dan tevreden. Het zwart is echt zwart en de kleuren spatten van het scherm. Tijdens de kalibratietesten met mijn blurays van o.a "The Dark Knight" en "Ratatouille" kwam ik echt tot momenten van kwijlen op de kwaliteit van de kleuren en strakke afgelijndheid van deze TV. Voor videofielen is dit echt genieten zonder enig kwaliteitsverlies op 3m-3m20 (mijn kijkafstand). Uiteraard zodra ik zelfs maar DVD afspeel op deze afstand zie je echt al de "lage" kwaliteit van DVD. Ongelooflijk wel detail deze TV tevoorschijn tovert waardoor je echt weer een stuk kritischer wordt op de bronkwaliteit van je signaal. Ik heb al mijn blurays erop los gelaten en het is puur kwijlen. HD satelliet tv is ook prachtig om te zien. Vanaf SD tv (digitaal satteliet dan nog) merk je door pure verwennerij de lagere kwaliteit maar op maar het blijft allemaal perfect bekijkbaar zonder storen. Na calibratie blijven geen wazen of duidelijk blokvorming achter zoals bij de 2007-2008 generatie bv (model 52PFL9703 bv) Geluid van deze tv gebruik ik gewoon niet dus geen feedback daarover. Ook bijzonder aangenaam alhoewel vrij persoonlijk is het relatief weinig tot zelfs bijna niet spiegelen van het beeld. Een achtergrondlichtje in de buurt stoort absoluut niet in tegenstelling tot de schermen van zoveel andere merken en alle plasma's. Ook de rand spiegelt niet en stoort helemaal niet. Na uitschakelen van de meeste processing had ik totaal geen last meer van vertragingen en zowel de snelle als halfsnelle scene's verliepen vloeiend zonder enig storend gevoel. Eenmaal afgeregeld kon de afstandsbediening in de kast en paste ik de macro druktoetsen op mijn versterker afstandsbediening aan om samen met de andere apparatuur de tv in 1 ruk mee op te starten of terug uit te schakelen. Hier zit een perfectionistisch maar heel blij man. Voor mensen die net als ik blind gaan bestellen: niet twijfelen, deze editie van hun LCD is een regelrecht schot in de roos imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-07 23:02
ik heb een vraag over de EPG Guide in 8404.
Na een nacht te hebben aan laten staan is er nog niks geupdate. Is dit het zelfde systeem als de guide+ op mijn hdd videorecorder, want die wordt wel geupdate via eurosport.
Of is dit een ander systeem en heb ik geen kanaal om van te updaten.
Ik woon in de provincie zeeland en heb nog analoge kabeltv via delta. Weet nog niet of delta tv digitaal via een cam modue kan

Kan het hier uberhaupt en moet ik nog iets anders instellen dan alleen van de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

zeve schreef op maandag 16 november 2009 @ 12:51:
ik heb een vraag over de EPG Guide in 8404.
Na een nacht te hebben aan laten staan is er nog niks geupdate. Is dit het zelfde systeem als de guide+ op mijn hdd videorecorder, want die wordt wel geupdate via eurosport.
Of is dit een ander systeem en heb ik geen kanaal om van te updaten.
Ik woon in de provincie zeeland en heb nog analoge kabeltv via delta. Weet nog niet of delta tv digitaal via een cam modue kan

Kan het hier uberhaupt en moet ik nog iets anders instellen dan alleen van de kabel?
Kijk eens onder Configuratie -> Installatie -> Voorkeuren -> Programmagids.

Deze moet je zetten op "vanaf zender" of zoiets. Dan zou hij het signaal (mits meegezonden) vanaf je kabel provider moeten pakken. Tenminste neem ik aan, sinds de andere "vanaf netwerk" is. Wat volgens mij vanaf het internet in houd. :)

Anders zou ik het niet weten. Ik ben zelf niet bekend met het netwerk van Delta. Ik ken alleen dat van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco123
Ik vind de Halo's echt bullshit ik heb nergens last van wel vind ik de menu iconen inderdaad wel erg groot en je moet telkens alles door voor een simpele aanpassing. Maar belangrijkste beeld en geluid zijn top, over het verbruik kan ik niks zeggen dat hangt ook van wat je allemaal aan hebt staan lijkt me.
Het enige wat klote is is dat ik een dode pixel heb zoals meerdere met mij schijnbaar........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:51
@Remco123
Hoe te checken?

En mijn ervaringen tnt met de 52"
productreview: Philips 52PFL9704H review door dr_dreey

[ Voor 76% gewijzigd door dr_dreey op 17-11-2009 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
LogiForce schreef op maandag 16 november 2009 @ 18:53:
[...]

Deze moet je zetten op "vanaf zender" of zoiets. Dan zou hij het signaal (mits meegezonden) vanaf je kabel provider moeten pakken. Tenminste neem ik aan, sinds de andere "vanaf netwerk" is. Wat volgens mij vanaf het internet in houd. :)
Jammer genoeg werken ze beide niet. De EPG via de zender heeft hier nooit gewerkt in ons dorp. We moeten al in ons handjes knijpen dat we uberhaupt digitale televisie met NL 1,2 en 3 in HD hebben... (voor de rest geen HD kanalen)

Heb al geprobeerd om de firmware te downgraden, maar ik kan de juiste vorige nergens downloaden... Iemand een linkje naar de 26.58.5 software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

pascalbulsing schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 09:47:
[...]

Jammer genoeg werken ze beide niet. De EPG via de zender heeft hier nooit gewerkt in ons dorp. We moeten al in ons handjes knijpen dat we uberhaupt digitale televisie met NL 1,2 en HD hebben... (voor de rest geen HD kanalen)

Heb al geprobeerd om de firmware te downgraden, maar ik kan de juiste vorige nergens downloaden... Iemand een linkje naar de 26.58.5 software.
Dat is erg jammer inderdaad. Philips knutselt constant aan de EPG op moment en de daar aan gekoppelde Nu&Next bar. Laten we hopen dat de volgende firmware revisie een betere EPG heeft die ook voor jouw weer werkt dan :/
Ik ben voor mezelf al lang blij dat het menu versneld is in 66.0, want dat was echt een drama daarvoor.

ps. Ik weet niet of downgraden wel mogelijk is eigenlijks :? Maar ik zal nog even rondkijken of ik hem (misschien via het ziggo gebruikers forum) nog kan vinden. Mocht ik hem vinden zal ik deze post nog aanpassen.

Edit:
Hier is hij dan (stond nog gewoon op de philips support pagina bij de 32inch versie van de 8404)

* Firmware Upgrade - Software 32PFL8404H/12 version 000.026.058.005 (42.76 MB)
http://www.p4c.philips.co...32pfl8404h_12_fus_nld.zip

[ Voor 16% gewijzigd door LogiForce op 17-11-2009 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-07 09:33
LogiForce schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 11:16:
[...]

Dat is erg jammer inderdaad. Philips knutselt constant aan de EPG op moment en de daar aan gekoppelde Nu&Next bar. Laten we hopen dat de volgende firmware revisie een betere EPG heeft die ook voor jouw weer werkt dan :/
Ik ben voor mezelf al lang blij dat het menu versneld is in 66.0, want dat was echt een drama daarvoor.

ps. Ik weet niet of downgraden wel mogelijk is eigenlijks :? Maar ik zal nog even rondkijken of ik hem (misschien via het ziggo gebruikers forum) nog kan vinden. Mocht ik hem vinden zal ik deze post nog aanpassen.

Edit:
Hier is hij dan (stond nog gewoon op de philips support pagina bij de 32inch versie van de 8404)

* Firmware Upgrade - Software 32PFL8404H/12 version 000.026.058.005 (42.76 MB)
http://www.p4c.philips.co...32pfl8404h_12_fus_nld.zip
Oorzaak is de firmware update!

Zie mijn eerder posts hierover.
Philips laathet hier erg afweten naar mijn mening! :(
Na div. keren een chat sessie met philips hebben gehad is dit nog steeds een probleem.
De enigste oplossing is netTV en dan TV gids (maar dat is VEEEEEEELLLL telangzaam!!!)

[ Voor 3% gewijzigd door my_fiero op 17-11-2009 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Net even met Philips aan de chat gehangen. lol
Mijn probleem kan niet worden verholpen (Mac Mini via HDMI en audio analoog (tulp) input wat de tv soms niet goed op pakt). Maar heb een e-mail adres gekregen waar ik eventueel een feature request heen kan doen. Zodat ik handmatig de input kan toewijzen.

Wat betreft de "Yellow Button" voor RTL Gemist en de "Red Button" voor interactieve TV...

De gele knop werkt nog niet aangezien de Opera Browser in de TV dit nog niet aan kan. Ik neem aan dat dit dan dus verholpen word in een toekomstige update.

De rode knop. Jawel!!! Interactieve TV voor de 9000 serie komt er aan, maar is alleen nog niet geactiveerd :9~

Vandaar dat de knoppen dus niet werken. Ze zijn niet geactiveerd vanwege compatibiliteits problemen browser, en dat ze waarschijnlijk dus eerst gewone digitale tv gecertificeerd willen krijgen bij Ziggo alvorens te beginnen aan interactieve tv. :)

Ik ben in ieder geval blij. Nu nog even een mailtje schrijven en zien of ik mijn probleem toch nog opgelost kan krijgen op een of andere manier. >:)
Welkom bij Philips Chat, u chat met Philips. Hoe kan ik u helpen?
Bezoeker: Goedemorgen.
Philips: goedemorgen
Bezoeker: Ik heb een klein probleempje. Ik heb een Mac Mini aangesloten op HDMI 1 en het geluid loopt binnen via de stereo tulp plug. Nou wil het wel eens gebeuren dat de TV het analoge audio signaal niet activeerd. Hierdoor moet ik dus van input wisselen om het eventueel weer goed te krijgen.
Bezoeker: Dus van hdmi 1 naar 2 en weer terug zeg maar.
Bezoeker: Is dit al bekend toevallig?
Bezoeker: Betreft de 32pfl9604h/12
Bezoeker: sorry, had ik even moeten melden :)
Bezoeker: Ik draai de laatste firmware. 66.0. Maar dit speelt al sinds Juni. Dus ik dacht ik meld het toch maar eventjes.
Philips: Ik ga dit voor u uitzoeken. Moment
Philips: Het is mogelijk dat u de drivers van uw mac nog moet upgraden.
Philips: Verder valt er helaas niet veel aan te doen. Het is een soort van compabiliteitsprobleem
Bezoeker: Nee, dit loopt op de laatste drivers. Snow Leopard 10.6.2 met de laatste updates. Ben zelf ICT'er dus dat houd ik wel in de gaten.
Bezoeker: Is het misschien mogelijk om een feature request voor een toekomste firmware revisie bij u neer te legen dan? Namelijk dat ik dit eventueel per Input in kan stellen of ik het geluid van die ingang of van de aparte analoge ingang kan pakken. Dat zou het wel oplossen denk ik.
Philips: Dat is vervelend, maar dan kunnen wij u geen goede oplossing bieden. door over te schakelen tussen HDMI1 en 2 wordt de connectie steeds opnieuw opgestart. Soort reset. Zoals ik al zei is het een compabiliteitsprobleem en kunnen wij u geen oplossing daarvoor bieden. Excuses
Philips: Als u een suggestie voor de toekomst wilt indienen, kunt u die sturen naar een_adres@philips.com
Bezoeker: Oke, dat zal ik dan doen inderdaad. :)
Bezoeker: En dan heb ik nog een paar kleine vraagjes.
Philips: Mogen wij uw naam, e-mailadres en telefoonnummer noteren voor onze administratie?
Philips: Ja zeg het maar
Bezoeker:  [Mijn gegevens]
Bezoeker: Is het al aan te raden een Cam pakket te nemen van Ziggo? Of kan ik beter nog even wachten totdat de certificering er echt 100% door is?
Philips: Hartelijk dank voor de gegevens.
Bezoeker: En hoe zit met met de genoemde "Red Button" en "Yellow Button" in de firmware?

Met de gele knop krijg ik geen RTL gemist. En de rode krijg ik het demo menu.
Bezoeker: Geen dank :)
Philips: Er zijn modellen die al werken met de CI+ module. Met de laatste software kunnen ze al zenders ontvangen. dit geldt niet voor alle televisies. Ik heb alleen geen lijst met welke televisies wel of niet. Als het wel werkt, kan men momenteel alleen maar teletekst ontvangen op nederland 1. In de afgelopen
weken is er een stevige progressie gemaakt op weg naar Ziggo certificatie. We verwachten de certificatie binnenkort af te ronden. Zodra deze is
afgerond zullen we dat op deze portal melden: portal (kopje televisies)

portal content is: http://www.ziggo.nl/producten/televisie/ci-plus
Philips: Programma gemist is niet beschikbaar. ook niet met Net TV. Net TV kan namelijk niet alle sites aan.
Philips: Ik zoek dit even voor u uit. Moment
Bezoeker: Oke, ik las het in de firmware changelog. En ik kon het zelf niet voor elkaar krijgen. Ik vermoed dat ik een speciaal abbonement nodig heb via Ziggo voor interactieve TV in ieder geval. Mits dit werkt uiteraard :)
Philips: Het is mogelijk gemaakt in de televisie maar het moet nog worden geactiveerd. Wanneer dit mogelijk is, weten wij nog niet. Sorry
Bezoeker: Geeft niet, ik houd het dan wel even in de gaten. Ik vind het een top TV en ben blij dat tenminste het menu aanzienlijk versneld is sinds 66.0.

In ieder geval bedankt voor al uw informatie en tijd.
Philips: Graag gedaan en ik wens u nog een hele fijne dag verder
Bezoeker: Insgelijks :)
Bezoeker: dag
Philips: Dank u
Philips: dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vind zelf de net-TV gids dan wel handig, want ik heb nog nooit een EPG gehad (analoog, etc.) en bij mij werkt hij in ieder geval (firmware '66').

Nog wat kleine nadelen:
Ik vind de implementatie van de 'info' knop ook wel een gemis, deze maakt voor een paar stukjes info het hele scherm zwart met een klein beetje tekst. Veel handiger als dat gewoon door het beeld komt te staan in een balkje (zoals bij de vorige generatie). Misschien heeft dit wel iets te maken met de 'nu en next' bar waarover elders geklaagd wordt.

Ook jammer dat teletekst niet meer 'side by side' met het beeld kan voor zover ik heb kunnen ontdekken.

Ik ga nog proberen een filmpje te maken van het 'fadeout' effect dat je ziet als hij van helder naar zwart beeld gaat met dynamische achtergrondverlichting. Waarschijnlijk is dit alleen goed te zien op film onder een grote kijkhoek, in de praktijk valt het allemaal wel mee - en gevoelsmatig geeft het wat mij betreft een vergelijkbaar effect als je ogen zich aanpassen als je in een kamer het licht uitzet, dus stoort het niet. Ziet er eigenlijk wel leuk uit zelfs :)

Overigens heb ik ook de 'vertikale' lichte banden gezien die optreden als je bijvoorbeeld een geheel zwart beeld hebt en daarover de 'klassieke' zendernaam gezet wordt. Dit is echter ongeveer de enige situatie waarin ik het heb gezien en maak me er niet echt druk om (is namelijk niet echt een praktijk situatie). Misschien kan ik daar ook nog een plaatje van schieten voor de liefhebbers. Overigens is dit effect volgens mij het minste als de backlight op 'optimaal beeld' staat, en wat meer bij 'standaard', maar daarvoor is mij het stroomverbruik van 'optimaal beeld' nog te hoog ;) )

Edit: toevoeging:
...Opera Browser in de TV...
Weet iemand toevallig of je de fontgrootte/zoom kunt aanpassen? Ik vind dat alles van een 'normale' site nogal groot wordt weergegeven en heb dat liever wat kleiner...

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 82384 op 17-11-2009 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Op zich vind ik de EPG niet zo'n heel erg groot probleem. Maar het zit erop dus vind ik het wel leuk al het idd zou werken. En idd NetTV is gewoon veel te langzaam en te onhandig om te kijken. Gek genoeg werkt de now/next wel ?!?!?

Niet dat de EPG van Canal Digitaal nou zo goed werkt...

Ik heb deze firmware ook gevonden, thanx anyway, maar hij wilde 'm niet pakken. Ook met de alternatieve manier (op A.B. in dvd modus 'ok' ingedrukt houden en dan de power er weer in doen om de update applicatie geforceerd) te starten werkte niet. Er is nog wel een manier, maar die moet ik nog ff opsnorren in de servicemanual van de vorige modellen. Was iets met een map op de USB stick aanmaken en de file hernoemen.

Maar waarschijnlijk hebben ze dit nu bewust onmogelijk gemaakt om terug te gaan naar een eerdere firmware.

Op de oudere 2008-2009 modellen kon dit wel als je maar steeds 1 versie eerder dan dat er op stond terug ging. Wel kon je niet verdere terug dan de 'initial software' waarmee je tv de fabriek verliet...

Misschien is het hier ook wel het geval en is mijn tv van een iets latere firmware voorzien vanaf fabriek dan de 000.026.058.00... Heb ik nog niet naar gekeken eigenlijk.

@ LogiForce: stuurt de Apple dan geen geluid via hmdi mee ? Lijkt me zo zonde dat je wel een mooi strakke digitale beeld aansluiting hebt, maar het geluid dan weer ouderwets analoog met tulpstekkertjes moet gebruiken...

[ Voor 8% gewijzigd door bulsing op 17-11-2009 12:20 . Reden: toevoeging @ LogiForce ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

pascalbulsing schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 12:09:
@ LogiForce: stuurt de Apple dan geen geluid via hmdi mee ? Lijkt me zo zonde dat je wel een mooi strakke digitale beeld aansluiting hebt, maar het geluid dan weer ouderwets analoog met tulpstekkertjes moet gebruiken...
Nee, MiniDisplayPort stuurt vanaf de Mac Mini geen audio mee. Tenminste ik zou niet weten hoe dit moest. Ik heb een Dr. Bott MDP->HDMI adapter van de MacMe gehaald.

Het is inderdaad zonde. En ik gebruik dan ook nog een snoer van 15m (die ik ooit eens van mijn pc naar mijn stereo had liggen toen alles nog anders ingedeelt was), welke dus in een knot achter mijn mooie 9604 hangt maar gelukkig ambilight niet blokkeert. Nu hangen mijn PC, Mac Mini en al mijn consoles gewoon aan mijn TV. Alleen de Mac Mini is dus nog een probleempje. Er zijn wel adapters die weer speciaal de Digitaal Optische uitgang van de Mac Mini door geven via een MDP->HDMI adapter die weer via USB gevoed moet worden.

Zoals dit dus: http://www.kanexlive.com/products/item.aspx?id=3495
En ik heb nu: http://www.drbott.net/product/9180-MDHK/ (maar dan in wit/beige)

[ Voor 4% gewijzigd door LogiForce op 17-11-2009 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Is dit dan niets voor je : (zal je zelf ook al wel gezien hebben)

http://www.electronista.c...ter.powered.by.usb.input/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Dat is dezelfde als die ik daarnet al aan gaf, via de eerste link. ;)
Ach, het 'werkt' ish. Mijn geld gaat nu even naar mijn vader en moeder hun verjaardagen. Worden beide 50 jaartjes jong :+ De een 31 december en de ander 7 dagen later op 6 januari. Altijd geweldig rond de feestdagen. Nieuwjaarsdag is altijd extra zwaar, dag ervoor laat op bed. Dan vroeg op om oliebollen te bakken volgens speciaal oud bakkers recept :9 (veel beter dan die kant en klare dingen bij de kraam of uit pak). En dan laat op bed omdat je toch even buiten met de buren staat te kleppen en even rondlopen als er wat te doen is. En dan de volgende dag weer vroeg op om langs de grootouders te gaan... verplicht nummertje. |:(

Ooops, ik merk dat ik een aardige 'rant' er van maak. Sorry.
Maar om on-topic te komen. Ik ga dat ding waarschijnlijk nog wel bestellen maar het past me nu niet zo lekker in de portemonnee vanwege 'zie bovenstaande rant'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlrb
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-06 13:03
Anoniem: 82384 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 12:09:
Ook jammer dat teletekst niet meer 'side by side' met het beeld kan voor zover ik heb kunnen ontdekken.
Dit kan wel. Druk op Teletext > Options > Dual screen.
Anoniem: 82384 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 12:09:
Weet iemand toevallig of je de fontgrootte/zoom kunt aanpassen? Ik vind dat alles van een 'normale' site nogal groot wordt weergegeven en heb dat liever wat kleiner...
Druk op de Teletext knop tijdens het bekijken van de NetTV pagina om te vergoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco123
@Remco123
Hoe te checken?

En mijn ervaringen tnt met de 52"
productreview: Philips 52PFL9704H review door dr_dreey

dr_dreey wijzigde dit bericht 17-11-2009 00:38 (76%)

Vooral te zien op een volledig zwarte of volledig witte achtergrond. Dus gewoon je tv aangooien zonder verder een mediabox of blu speler erbij aan te zetten. Bij mij is het een blauw puntje wat je ziet. Weliswaar miniscuul maar als je eenmaal weet waar die zit ga je je toch ergeren. Bij mij is het een zogenaamde stuck pixel die blijft hangen in 1 kleur in dit geval dus blauw. Las hier in het verleden iemand die zei hoe vaak komen dode pixels nog voor ?. Nou wat mij betreft teveel alles wat ik op LCD gebied thuis heb wat betreft monitoren en tv's hebben dode pixels. Het is dus maar een kwestie hoe Philips of je leverancier er mee om gaat. Ben Van dijk wil mij een nieuwe tv geven dus dat vind ik netjes maar tegelijkertijd ook weer een gedoe. Moet weer een dag vrij nemen ervoor tv omwisselen etc en dan maar weer hopen dat ik geen dode pixels meer heb. Of nog erger niet meer dan op mijn oude tv :| want dat kan natuurlijk ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
pascalbulsing schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 22:50:

Contrast 75
Helderheid 45
Kleur 55
Scherpte 0
Ruisonderdrukking UIT
MPEG dinges UIT
Kleurverbetering Max
Dynamic contrast uit

WP red 109
WP green 84
WP blue 49
Red black level offset 8

Hoi Pascal, bedankt voor je settings. Ik ben er nu ook mee aan het spelen en wilde eigenlijk jou settings als basis gebruiken.

Nog 2 vragen:
- Waar staat je Perfect Natural Motion op?
- 200Hz Clear LCD?

Ik hoor graag van je,

Verder ben ik erg blij met mijn 40pfl9704, die ik afgelopen vrijdag na 11 maanden heb gekregen als vervanging voor mijn 37pfl9732.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Beide op aan. Juist bij dit type de grootste speerpunten t.o.v. de lagere modellen.
Zie geen redenen om ze uit te zetten. Zou zonde zijn om dat juist uit te zetten. Maar zoals al vaker is te lezen geweest in de verschillende threads, zijn de meningen hier over verdeeld. 't is erg persoongebonden.

Neemt niet weg dat je niet alles uit je toestel haalt als je de NM en 100/200 Clear LCD uitzet. Je zou dit type toestel dan alleen voor de ambilight kopen, maar dat klopt dan weer niet met de stelling dat je 'een film in z'n puurste vorm' moet kijken.

Maar er zijn nou eenmaal mensen die er niets van moeten hebben van al dat vloeiende. Zo heb ik ook nooit gesnapt wat er nou zo prachtig is aan een 24hz beeld/film. Word je toch helemaal kriebelig van dat geschok als je daar naar kijk ?

Speel maar eens met de demo (rode knop) en zie de verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
pascalbulsing schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 22:51:
Beide op aan. Juist bij dit type de grootste speerpunten t.o.v. de lagere modellen.
Zie geen redenen om ze uit te zetten. Zou zonde zijn om dat juist uit te zetten. Maar zoals al vaker is te lezen geweest in de verschillende threads, zijn de meningen hier over verdeeld. 't is erg persoongebonden.

Neemt niet weg dat je niet alles uit je toestel haalt als je de NM en 100/200 Clear LCD uitzet. Je zou dit type toestel dan alleen voor de ambilight kopen, maar dat klopt dan weer niet met de stelling dat je 'een film in z'n puurste vorm' moet kijken.

Maar er zijn nou eenmaal mensen die er niets van moeten hebben van al dat vloeiende. Zo heb ik ook nooit gesnapt wat er nou zo prachtig is aan een 24hz beeld/film. Word je toch helemaal kriebelig van dat geschok als je daar naar kijk ?

Speel maar eens met de demo (rode knop) en zie de verschillen.
Op vloeiend heb ik niets tegen. Ik wil alleen niet die shadows\kringetjes rondom snel bewegende voorwerpen. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar het lijkt vanavond alsof PNM en\of 200Hz dit veroorzaakt....

Zoals eerder aangegeven werkt het bij Animaties super om dit aan te zetten, maar bij Band of Brothers bijvoorbeeld zie ik in deel 1 echt nog meer mensen de berg Curahee oplopen dan de bedoeling is als je snapt wat ik bedoel. Uiteraard blijft het persoonlijk, maar ik vind het moeilijk in te schatten of ik nu met de juiste instellingen werk. Vandaar.

Staat PNM op minimaal of op Maximaal bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102649

Ik heb sinds July de 32PFL9604H/12 en kijk met volle tevredenheid naar mijn series die ik met TVersity aanbied (UpnP) tot vorige week...

TV riep dat er een nieuwe update was en die heb ik geinstalleerd:

Q5492-0.26.66.0
Release for TV543:
Q5492-0.26.66.0

Generation data:
30/10/2009 12:28:37

Alles leek prima te werken tot ik een serie ging kijken. na 20 minuten spring de tv terug naar het directory overzicht wat helemaal leeg is.Het lijkt erop alsof de bron weg is maar mijn pc met TVersity doet gewoon zijn ding. Alleen door de tv uit en weer aan te zetten heb ik mijn directory overzicht terug en kan ik opnieuw beginnen met kijken. Het is niet exact na 20 minuten maar binnen 3 kwartier gebeurd het zeker 2 keer.

Helaas heb ik de vorige firmware niet (ja ik weet het stom) en kan ik niet terug.
Ook in de directory van philips waar nu de huidige firmware te downloaden is, staan geen vorige versies.

Een chat met Philips levert ook niet op. Ze hebben de oude firmware niet meer.. ze kunnen alleen een monteur sturen...

Wie o wie heeft de firmwares wel bewaard van deze tv?
Is er iemand die mij uit de brand kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 22:30
Gisteren bij de mediamarkt een 32pfl8404 aangeschaft met een Ci+ module.

Eerst de firmware geupdate, (Versie: 000.026.058.005), hiervoor is een usb verlengkabeltje helaas wel noodzakelijk want de usb ingang zit niet heel handig. Vervolgens module geinstalleerd volgens de uitgeprinte handleiding die ik bij aanschaf kreeg.

Kaart activeren was even lastig, de website van ziggo is bepaald niet gebruiksvriendelijk, maar telefonisch lukte het prima.

Boel werkt allemaal goed, installatie was makkelijker dan ik gedacht had op basis van alle berichten op het ziggo forum. Enige wat ik nog niet aan de praat heb is enige vorm van ondertiteling bij de BBC.

Ook de TV even met een kabeltje in m'n netwerk gehangen. 3 verschillende manieren geprobeerd om media vanaf de PC beschikbaar te maken. WMP12's play to functie, dit krijg ik niet aan de praat. De ps3 server lijkt het goed te doen. Twonky start en sluit zichzelf binnen een paar seconden weer af met een melding dat 'ie de license server niet kan vinden.

Ik kan via het menu door de bibliotheek op de PC wandelen. Diverse divx'jes spelen af alleen bij schermvullend beeld lijkt video iets achter te lopen. Dit wordt overigens minder als ik op de TV ruisonderdrukking uit zet.

Wat ik nu ga doen is 's goed uitzoeken wat de beste manier is om m'n divx collectie af te spelen, vanavond 's een usb stick met wat bestanden in de TV steken, kijken wat er gebeurt.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296468

Remco123 schreef op maandag 16 november 2009 @ 19:26:
Ik vind de Halo's echt bullshit ik heb nergens last van wel vind ik de menu iconen inderdaad wel erg groot en je moet telkens alles door voor een simpele aanpassing. Maar belangrijkste beeld en geluid zijn top, over het verbruik kan ik niks zeggen dat hangt ook van wat je allemaal aan hebt staan lijkt me.
Het enige wat klote is is dat ik een dode pixel heb zoals meerdere met mij schijnbaar........
Ik had 3 dode pixels, twijfelde of ik hem zou omruilen omdat een dode pixel vanaf een meter zo'n beetje niet meer zichtbaar is en je ze echt moet zoeken, heb toch me TV omgeruild, heb er nu 1 dode sub pixel, vind het prima zo. Verder bevalt de TV me echt uitstekend, aangesloten op media center, geweldig. Enige waar ik me aan irriteer is het grote fel blauwe opstart scherm, vooral 's ochtends een klap in je gezicht. Hadden ze dat niet gewoon zwart kunnen laten, of instelbaar via menu? hoop dat ze dat nog aanpassen met een software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 22:30
Je had vroeger DVD spelers waar je dat kon aanpassen via een bios update. Ik zeg doe een suggestie naar philips.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
hmmmm eerste probleem gevonden waar meer mensen blijkbaar last van hebben :

http://img32.imageshack.us/img32/8745/03112009041.jpg

http://www.avforums.com/f...reen-negative-effect.html

Heb al geprobeerd om de pixel instellingen te wijzigen van YCbCr PixelFormat naar RGB 4:4:4 Full RGB, maar dan krijg ik ook allemaal vreemde kleuren.

[ Voor 3% gewijzigd door bulsing op 18-11-2009 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Hoe werkt het gebruik van de Ziggo CAM CI+ module in de 40pfl9704 in combinatie met een Humax PVR9200 die ik al heb voor opnemen van programma's.

Ik neem aan dat ik dan dan twee kaarten moet hebben?
Eentje voor in de CAM CI+ en een voor in de Humax?

Wordt de Ziggo CAM CI+ standaard geleverd met een kaart?

Ik hoor graag?

[ Voor 5% gewijzigd door Dudeness op 18-11-2009 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Dudeness schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:51:
Hoe werkt het gebruik van de Ziggo CAM CI+ module in de 40pfl9704 in combinatie met een Humax PVR9200 die ik al heb voor opnemen van programma's.

Ik neem aan dat ik dan dan twee kaarten moet hebben?
Eentje voor in de CAM CI+ en een voor in de Humax?

Wordt de Ziggo CAM CI+ standaard geleverd met een kaart?

Ik hoor graag?
prima
ja
ja
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is het Philips de 2009 / 2010 modellen ervaringen-topic en NIET het Philips Levertijden topic. Dus graag geen oneliners met levertijden of dat je tv nog steeds niet binnen is. Hoe vervelend die dingen ook zijn, dit is niet het topic hiervoor.