Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Klippy schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:07:
Conclusie:
Top TV, vooral HD en DVD films, overall, beter dan de Panasonic.
Voetbal valt tegen.

Nu kijk ik zelf echt nooit voetbal, maar wat ik ben benieuwd wat er precies tegenvalt bij voetbal?
Beter dan panasonic vindt ik te kort door de bocht, doe je de panasonic te weinig eer aan.
Uiteraard heb ik behoorlijk gestest met de instellingen, met die van Luke kwam ik ook op de beste instellingen :
Helderheid: 50
Scherpte: 0
Contrast: 75
Kleur: 52 (ik op 53.. maar goed)
Dynamisch contrast: uit ( die moet echt uit !!)
Ruisonderdrukking: uit

Gisteravond stukje voetbal gekeken, de verschillen:
1) Het gras - op de led, lijkt meer op een groen veld dan op gras, pas wanneer het beeld stil staat en meer ingezoomd wordt zie je gras. Bij de plasma heb je dit veel en veel eerder
2) Het beeld voelt onrealistischer aan t.o.v de plasma ( dit zal gewoon smaak zijn, plasma wint hierop t.o.v. de philips)
3) Misshien zal dit ook smaak zijn: op de plasma vindt ik het beeld meer diepte hebben t.o.v de led, het oogt voor mij meer natuurlijker.

Vindt het jammer dat ik de twee tv's niet even naast elkaar kon houden ;) , had ik meteen een stukje gefilmd en was het misschien veel duidelijker geweest.

@t chomp: Volgens mij lees je erg selectief. Er wordt hooguit gezegd dat voetbal kijken niet top zou zijn inderdaad !!

@t Calvin Hobbes: Ik zou dus alleen maar kunnen denken dat het snelle beeld, zoals verwacht, op de pana beter over komt dan op de philips. Denk dat dit het geval is en dat de 600 Hz en een reponstijd van 0.001 msec zorgen voor een beter beeld. Waarschijnlijk zal dit ook smaakgebonden zijn.

@tremco123: Pfff nou lekker motiverend.... Je laat je toch niet leiden door een mening ? Dit is mijn ervaring, en zoals het er naar uit ziet is het misschien gewoon smaakgebonden. Oftewel wacht af en oordeel zelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:37:
Als ik dan bijv. van SBS 6 terug zap naar ned 1 om daar de teletekst van te kijken dan krijg ik eerst de pagina 100 van SBS ipv Ned 1 etc.
Als het goed is ververst de TV wel zijn geheugen zodra er een nieuwe pagina van hetzelfde nummer langskomt. Dit zou dus automatisch goed moeten komen zodra de gevraagde ned 1 pagina langskomt. Als je pagina's hebt met meerdere subpagina's zou het wel fout kunnen gaan, maar ook dan zou ik verwachten dat de juiste pagina ververst wordt, en je hooguit even links of rechts door de subpagina's moet bladeren om hem te vinden. Direct na het zappen is het natuurlijk onwaarschijnlijk dat de gevraagde pagina al langsgekomen is, dus even een paar seconde wachten is misschien wel nodig.
baasandre schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 08:22:
1) Het gras - op de led, lijkt meer op een groen veld dan op gras, pas wanneer het beeld stil staat en meer ingezoomd wordt zie je gras. Bij de plasma heb je dit veel en veel eerder
Had je wel de kleurverbetering uitgezet? Ik weet dat op de 03 modellen de kleurverbetering de kleuren nogal feller maakte, en dat kwam inderdaad voor bv. gras niet echt goed over (mijn smaak). Deze feature werkte overigens in kleurstappen, zodat per extra stap een andere kleur 'verbeterd' werd. Ik kan me niet meer herinneren of groen de eerste of laatste was, maar als je het helemaal aan of helemaal uit zet zou je in ieder geval duidelijk verschil moeten zien met een grasveld.

Natuurlijk is hier e.e.a. ook afhankelijk van de bron. Als je een natuurlijk beeld hebt kan het best aardig zijn de kleuren wat feller te maken, maar als de filmmaker de kleuren al flink heeft opgerekt dan moet je er echt niet nog een schepje bovenop doen, want dan wordt het gewoon lelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:17:
[...]
Had je wel de kleurverbetering uitgezet? Ik weet dat op de 03 modellen de kleurverbetering de kleuren nogal feller maakte, en dat kwam inderdaad voor bv. gras niet echt goed over (mijn smaak). Deze feature werkte overigens in kleurstappen, zodat per extra stap een andere kleur 'verbeterd' werd. Ik kan me niet meer herinneren of groen de eerste of laatste was, maar als je het helemaal aan of helemaal uit zet zou je in ieder geval duidelijk verschil moeten zien met een grasveld.

Natuurlijk is hier e.e.a. ook afhankelijk van de bron. Als je een natuurlijk beeld hebt kan het best aardig zijn de kleuren wat feller te maken, maar als de filmmaker de kleuren al flink heeft opgerekt dan moet je er echt niet nog een schepje bovenop doen, want dan wordt het gewoon lelijk...
Mijn bron is de upc decoder, aansluiting scart (hdmi kan alleen op de hd box), scartkabel is een goede ( dus de kabel is ook afgeschermd, gold plated, had ik bij de andere tv nodig, 2 scart kabels stoorde elkaar, dus een goede scart en probleem opgelost)

Zoals eerder vermeld, ik heb uiteraard met de diverse instellingen vergeleken/ bekeken. Met bovengenoemde instellingen kwam voor mij het beeld toch het beste naar voren.
Al met al denk ik dat het gewoon met smaak te maken heeft.. en dat de lat voor voetbalbeelden kennelijk bij mij hoog ligt, en deze voor mij niet voldoende naar voren komen op de philips.
Helaas, want verder is het gewoon een mooie tv _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPMTSLR
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-02-2023
heb de 7404 nu een kleine week en ben er erg tevreden mee. Alleen het geluid is erg blikkerig en heb er dus maar een 2.1 geluid setje op aan gesloten. Heb analoog tv alleen het rare is dat alle zenders 1 plaats zijn opgeschoven(ned1 zit op kanaal 2 - rtl4 op kanaal5 etc..) iemand misschien een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Luke the Duke schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:49:
Ik ben op zoek naar reacties op het volgende; ik heb sinds kort een 52PFL9704 met een Ziggo CI+ cam, en ik kijk TV digitaal inclusief HD van Ziggo. Ik ben zeer te spreken over de TV echter af en toe zie ik verstoring van het beeld (blokvorming e.d. en ik vraag me af of de TV ook de BER (Bit Error Rate) weer kan geven. De BER is een goede indicatie van de kwaliteit van het ontvangen signaal. Normaal gesproken hoort de BER natuurlijk 0 (nul) te zijn. Als je veel blokvorming of andere verstoringen in beeld hebt en de BER is 0 (nul) dan zou er wel eens iets met de TV aan de hand kunnen zijn.... Met mijn Samsung HD ontvanger kan ik de BER gewoon uitlezen door een aantal keren op de i (info) toets te drukken. Iemand ervaring?
Ik (en nog een paar anderen hiero) heb hier ook last van i.c.m. een CI+ module. Gisteren had ik nog m'n signaal gecheckt m.b.v. de externe decoder die ik eerst altijd gebruikte (waarmee ik die glitches overigens niet had). Mijn BER is op alle kanalen 0,0. Diezelfde kabel zit nu in m'n tv. Het ligt bij mij dus niet aan een slecht signaal. Hopelijk biedt een software-update verbetering.

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlrb
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 20:30
Digital-DNA schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:25:
[...]
Ik (en nog een paar anderen hiero) heb hier ook last van i.c.m. een CI+ module. Gisteren had ik nog m'n signaal gecheckt m.b.v. de externe decoder die ik eerst altijd gebruikte (waarmee ik die glitches overigens niet had). Mijn BER is op alle kanalen 0,0. Diezelfde kabel zit nu in m'n tv. Het ligt bij mij dus niet aan een slecht signaal. Hopelijk biedt een software-update verbetering.
De 'blokstreep' bij de Philips modellen met CI+ CAM is een bekend probleem wat in de firmware van komende week is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar nog een nieuw model gevonden bij fvdshop dat nog aan de lijst kan toegevoegd worden van 2010

De Philips 40PFL7664 LED, volgens hun blog dezelfde als de 8664 maar zonder ambilight

linkje

blog 40pfl7664

en op hun website

40pfl7664

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegasuspiet
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 15:07
Weet iemand hoe het zit met de actie van de gratis blue-ray speler.

je kunt je nl niet meer regristeren op de Philips-actiesite en dit is behalve kopie rekening en streepjes kode een van de voorwaarden.
Heb mijn TV gisteren pas gekregen maar wel in de actie-periode bestelt. Dus ik zou recht moeten hebben op de gratis blue-ray speler alleen ik kan me niet meer aanmelden. Weet iemand hoe Philips hier mee omgaat ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje eitje
  • Laatst online: 11-09 13:31
Klein probleem, ik ben sinds gisteren ook de gelukkige eigenaar van een 40pfl9704. Alles is eigenlijk supermooi maar loop tegen het volgende probleem aan. Toen ik gisteren aan het zappen was zag ik tijdens mijn tussenperiode (zeg maar als je tv even zwart is) kleine witte strepen onder in beeld in een puntvorm tot ongeveer halverwege. Lijkt mij op een backlightprobleem. Opzich niet zo erg als het maar niet in gewoon beeld te zien is. Heb nu net op eredivisielive voetbal zitten kijken en zie eigenlijk bij snelbewegende beelden heel duidelijk waar de ledverlichtingslijnen van het panel verticaal zitten. Het lijkt erop dat de backlight op een of andere manier niet goed verdeeld is, kan het zijn dat dat zo is of is het een instellingsprobleem? Moet ik deze vraag bij philips neerleggen of zit het in de instellingen of software? Kan het ook zijn dat het een kwestie is van inspelen?

bvd voor eventuele reacties?

[ Voor 18% gewijzigd door appeltje eitje op 01-11-2009 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 07:10
Mijn 42PFL8404 is binnen :D wat een geweldige TV!!

De CI+ module erin gestopt en bijna alle zenders werken gewoon (alleen NL 1, 2, 3 HD niet, zeer schokkerig beeld en soms geen beeld, iemand oplossing?).

Ik vroeg me steeds af of 42" niet te groot is voor 2.5 meter kijkafstand, maar ik heb er echt geen problemen mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlrb
Mr.Jappe schreef op zondag 01 november 2009 @ 17:11:
De CI+ module erin gestopt en bijna alle zenders werken gewoon (alleen NL 1, 2, 3 HD niet, zeer schokkerig beeld en soms geen beeld, iemand oplossing?).
Controleer je signaal (Selecteer Configuratie > Installatie > Installatie Zenders > Digitaal: ontvangst testen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:10:
Heeft iemand al een poging gewaagd om de CI+ module en bijbehorende smartcard een stuk korter te maken? Dit i.v.m. het uitsteken van deze unit bij de 46PFL9704. Ik ben van namelijk plan om beiden ongeveer 4 cm te kortwieken.
Vanmiddag heb ik een poging gewaagd om de CI+ module te kortwieken, zodat deze niet meer hinderlijk uit de 46PFL9704 steekt waardoor er een schaduw zichtbaar is door de Ambilight verlichting.

Bij deze een kort foto verslag:

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/34iqrnd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/9705kw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/20ssun8.jpg

Ik had wel geluk, want als ik de module iets korter had afgezaagd had ik door de printplaat heen gegaan. En of ie dan nog zou werken... ;)

Maar goed, het gewenste eindresultaat is bereikt: geen hinderlijke schaduw meer zichtbaar! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2009 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
nlrb schreef op zondag 01 november 2009 @ 17:40:
[...]

Controleer je signaal (Selecteer Configuratie > Installatie > Installatie Zenders > Digitaal: ontvangst testen).
Dan kan ik alleen kiezen voor Modus Signaalsnelheid (Automatisch/Handmatig) of Zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

appeltje eitje schreef op zondag 01 november 2009 @ 10:49:
Klein probleem, ik ben sinds gisteren ook de gelukkige eigenaar van een 40pfl9704. Alles is eigenlijk supermooi maar loop tegen het volgende probleem aan. Toen ik gisteren aan het zappen was zag ik tijdens mijn tussenperiode (zeg maar als je tv even zwart is) kleine witte strepen onder in beeld in een puntvorm tot ongeveer halverwege. Lijkt mij op een backlightprobleem. Opzich niet zo erg als het maar niet in gewoon beeld te zien is. Heb nu net op eredivisielive voetbal zitten kijken en zie eigenlijk bij snelbewegende beelden heel duidelijk waar de ledverlichtingslijnen van het panel verticaal zitten. Het lijkt erop dat de backlight op een of andere manier niet goed verdeeld is, kan het zijn dat dat zo is of is het een instellingsprobleem? Moet ik deze vraag bij philips neerleggen of zit het in de instellingen of software? Kan het ook zijn dat het een kwestie is van inspelen?

bvd voor eventuele reacties?
hoi
Ik heb hetzefde als je beeld even verspringt komt er inderdaad strepen onderin beeld maar zou dat kwaad kunnen dan? Met televisieuitzendingen zie ik het niet terug hoor? update:net weer tv gekeken en aan het zappen gegaan en de witte strepen zijn weg! :? hopelijk blijf dit zo en gebeurd dit bij jou ook veel plezier met je tv ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2009 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36

Klippy

Still Game

Ik vroeg mij nog af hoe het zit met de tevredenheid van de Ziggo module. Zap snelheid in orde?
Menu's zoals EPG netjes en snel? En kan je ook je eigen favorietenlijst samenstellen?

Dit omdat Ziggo alweer een tijdje die Cisco ontvanger heeft voor 99 Euro bij een nieuw abbo en dat me aan het twijfelen bracht.
Van de Cisco lees ik zowel positieve als negatieve dingen. Geen favorietenlijsten, maarja dan hoef je die ook niet te onderhouden. Traag zappen.
Maar heb hem zelf nooit werkend gezien.
Pluspunt is natuurlijk het pauzeren van je TV en soms wat opnemen kan ook handig zijn.
Nadeel is dat je weer een apparaat erbij hebt.

Ik denk dat ik gewoon voor de CI+ ga. Tenzij dat ook niet 100% lekker werkt.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlrb
Mr.Jappe schreef op zondag 01 november 2009 @ 20:11:
[...]
Dan kan ik alleen kiezen voor Modus Signaalsnelheid (Automatisch/Handmatig) of Zoeken.
Kijk even in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo'n 9604H en vroeg me af of er een manier is om dat ding wat meer formaten af te laten spelen, MKV bijvoorbeeld, of moet ik alles blijven omzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11-2023
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 20:08:
[...]

Vanmiddag heb ik een poging gewaagd om de CI+ module te kortwieken, zodat deze niet meer hinderlijk uit de 46PFL9704 steekt waardoor een schaduw zichtbaar hier.

Bij deze een kort foto verslag:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik had wel geluk, want als ik de module iets korter had afgezaagd had ik door de printplaat heen gegaan. En of ie dan nog zou werken... ;)

Maar goed, het gewenste eindresultaat is bereikt: geen hinderlijke schaduw meer zichtbaar! :)
Je bent een echte MacGyver _/-\o_ .

9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje eitje
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 20:11:
[...]

hoi
Ik heb hetzefde als je beeld even verspringt komt er inderdaad strepen onderin beeld maar zou dat kwaad kunnen dan? Met televisieuitzendingen zie ik het niet terug hoor?
Ik heb het bij gewone uitzendingen (vooral sport mn voetbal) ook, moet je maar eens kijken. je ziet bij mij over de gehele tv verticale lijnen lopen met verlichting. Heb al op verschillende manieren met de instellingen het een en ander geprobeerd maar zie nauwelijks wijzigingen. Denk dat ik deze week nog even aankijk en als het dan nog is ga ik of terug naar bcc of contact opnemen met philips. Denk namelijk nog steeds dat het niet hoort bij een scherm van 2000 euro. ben inmiddels aan mijn 3e lcd toe maar dit nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

appeltje eitje schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:30:
[...]

Ik heb het bij gewone uitzendingen (vooral sport mn voetbal) ook, moet je maar eens kijken. je ziet bij mij over de gehele tv verticale lijnen lopen met verlichting. Heb al op verschillende manieren met de instellingen het een en ander geprobeerd maar zie nauwelijks wijzigingen. Denk dat ik deze week nog even aankijk en als het dan nog is ga ik of terug naar bcc of contact opnemen met philips. Denk namelijk nog steeds dat het niet hoort bij een scherm van 2000 euro. ben inmiddels aan mijn 3e lcd toe maar dit nog niet gezien.
Oke ik zal er eens wat meer op gaan letten en hoor het wel van je of het normaal is of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
Thanks.

Signaalkwaliteit: goed
Signaalsterkte: 2 streepjes

Toch raar dat alleen NL1,2,3 HD het niet goed doen. Is er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraag : Ringleiding aansluiten op philips 40PFL9704H12

Ik heb sinds kort ook mijn 40PFL9704H12 in huis. Heb nog weinig tijd gehad om veel te kijken maar wat ik heb gezien kan ik alleen maar zeggen dat de weergave er prachtig uit ziet. En dan te bedenken dat ik alleen
nog maar via de kabel ontvang ! Bij installatie van de programma's kreeg ik 13 digitale zenders en 32 analoge zenders. De digitale zenders "blokken" vaak maar komt waarschijnlijk omdat mijn ziggo pakket nog standaard is.
Mijn vrouw heeft 2 gehoorapparaten en beneden heb ik een ringleiding welke ik op mijn oude philips beeldbuis TV had aangesloten met een scartkabel. Dit lukt niet op mijn 9704. Ik heb al geprobeerd om een apparaat toe te voegen maar dan krijg ik wel geluid via de ringleiding maar geen beeld.
Heeft iemand met het aansluiten van een ringleiding op de 9704 ervaring? of weet iemand hoe ik dit kan laten functioneren?
bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlrb
Mr.Jappe schreef op zondag 01 november 2009 @ 23:00:
[...]
Signaalkwaliteit: goed
Signaalsterkte: 2 streepjes

Toch raar dat alleen NL1,2,3 HD het niet goed doen. Is er een oplossing?
Twee streepjes is wel weining. Sluit de TV eens rechstreeks aan op het aansluitpunt. Wat ik heb begrepen zitten Ned 1,2,3 HD ook niet op de beste frequentie, dus zou je bij slecht signaal het daar het eerst merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 20:08:
[...]

Vanmiddag heb ik een poging gewaagd om de CI+ module te kortwieken, zodat deze niet meer hinderlijk uit de 46PFL9704 steekt waardoor er een schaduw zichtbaar is door de Ambilight verlichting.
......................

Wooow... Na eerste twijfel over de "irritatiefactor", bleek het na insteken van de CAM idd. erg hinderlijk.
Een mooie tip, ik ga mijn CAM dus ook kortwieken voor een 9604.

Over de zapsnelheid van de TV met CI+ nog het volgende: Bij de SD uitzendingen is de zapsnelheid redelijk, maar bij HD content gewoon traag. Het platform lijkt dan wat krap in de specs te zitten: ook de menu's lopen niet meer zo lekker door, en txt start wat minder snel. :/ .....Maar dat is het geweldige HD beeld meer dan waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We willen willen hier een nieuwe tv kopen we willen niet teveel uitgeven maar toch willen we een Philips met ambilight. Maar toch willen we het stroomverbruik nog even weten. Ik heb een beetje rondgekeken en ik zie op de site zelf dat het stroomverbruik normaal 116 watt en 220 watt is maar op bijv kieskeurig staat 140 en dit staat ook bij de meeste online winkels waar ik heb gekeken.

http://www.consumer.phili...-tv-37pfl8404h_12/prd/nl/

http://www.kieskeurig.nl/...04h/specificaties/330412/

Weet iemand wat ongeveer juist is?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 20:35:
[...] Maar toch willen we het stroomverbruik nog even weten. Ik heb een beetje rondgekeken en ik zie op de site zelf dat het stroomverbruik normaal 116 watt en 220 watt is maar op bijv kieskeurig staat 140 en dit staat ook bij de meeste online winkels waar ik heb gekeken.
Je linkt naar een 37", dus die heb je op het oog? Dan moet je nog uitkijken omdat er tussen de verschillende modellen ook redelijk verschil kan zitten. De specificaties van stroomverbruik van Philips TVs willen nog wel eens veranderen naarmate Philips hier meer inzicht in krijgt. Je moet ook uitkijken dat vaak het maximum verbruik genoemd wordt (alhoewel dat ook aan het veranderen is nu de fabrikanten het milieu als marketing instrument gaan zien), terwijl de TV in de praktijk veel minder verbruikt. Dit hangt ook sterk af van de instellingen waarmee je uiteindelijk speelt.

Ter info: mijn 42" 9703 van vorig jaar deed volgens de specificaties zo'n 220W, terwijl ik hem na inregelen op zo'n 100-120Watt heb gekregen met optimaal beeld inclusief ambilight. Door instellingen te veranderen kon je hem best tussen 70-170Watt krijgen schat ik...

Conclusie: specificaties van stroomverbruik vergelijken tussen TVs is vrijwel onmogelijk, en het loont de moeite om met een verbruiksmeter de TV in te stellen zodat je goed beeld hebt met laag verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerLen01
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-04-2021
Ik heb ook de 40pfl9704 hangen. Heb daarvoor de vogels 8345 gekocht, omdat die nog draaibaar is tov de muur. De horizontale zwarte plaat waaraan de beugels hangen (waaraan de tv hangt) valt bijna helemaal over het deel met de aansluitingen heen. Ik moest de afstandsbusjes gebruiken om tussen plaat en tv de aansluitingen te kunnen maken. Wat een moeizaam verhaal ! Zijn er anderen die ook de 8345 hebben ?
Of welke andere beugel gebruiken 40PFL9704 bezitters ?

Daarnaast bleek de tv 2 usb sticks niet te kunnen uitlezen, ze doen t wel in de pc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boontjes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06-2023
Deze week bij de Mediamarkt het Mega Merken Spektakel. Zie de flyer voor welke merken op welke dag. Scheelt bijv. bij een LCD tv van boven de 2000 euro toch 300 euro!

Uitgesloten van de actie zijn: accessoires van de geselecteerde megamerken, Compaq Pressario, HP Compaq, Compaq, Samsung 7 en 8-serie, Philips 9000-serie, Samsung telecom, Sony Ericsson, Sony PlayStation, Sony BMG.

Hoe zit het trouwens als je een korting hebt bedongen op een LCD.... heb je dan nog steeds recht op dat Megavoordeel op je aankoopbedrag? Begrijpt iemand trouwens waarom accessoires uitgesloten zijn? Ik zie het belang hier niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-08-2021
Ik ben pas nieuw en heb sinds kort de 52PFL9704 die me uitstekend bevalt alleen heb ik het volgende probleem ik wil graag mijn mediaspeler delen met mijn tv ik heb wel draadloos internet via mijn tv maar kan niet mijn computer vinden ik heb vista en precies volgens de handleiding van Philips gedaan maar mijn computer kan niet de tv vinden alles geprobeerd mijn computer is met een kabel aangesloten en de tv draadloos weet iemand misschien een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 10:30

burgt

Starbass

Boontjes schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:36:
Uitgesloten van de actie zijn: accessoires van de geselecteerde megamerken, Philips 9000-serie
Lijkt erop dat de 9000 serie als accesoire wordt gezien..
:P tis nog vroeg, lezen is ook een vak, 't is nog vroeg :z
Boontjes schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:36:
Begrijpt iemand trouwens waarom accessoires uitgesloten zijn? Ik zie het belang hier niet van.
Waarschijnlijk omdat er dan mensen zijn die meer korting willen als ze er accesoires bij kopen: bijv. soundbar is echt nodig en daarmee komen we net boven de 1500 euro en dus extra korting.. ofzo

[ Voor 4% gewijzigd door burgt op 03-11-2009 07:51 ]

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burgt schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 07:50:

Waarschijnlijk omdat er dan mensen zijn die meer korting willen als ze er accesoires bij kopen: bijv. soundbar is echt nodig en daarmee komen we net boven de 1500 euro en dus extra korting.. ofzo
Ik reken een soundbar niet echt tot een accesoire. Ik denk bij een accesoire eerder aan een ophangbeugel van philips of een hdmi-kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van 't weekend de 47PFL9704 gezien bij de lokale dealer en WOW man, knappe zwart waarden. Vooral als hij naast de vorige modellen hangt valt het zwaar op. Zwart is echt zwart bij deze led tv en het zag er allemaal heel goed uit overigens. Heb alleen geen snelle scenes gezien op HD zoals een nat geo HD leeuw achtervolging. Ik hoop dat hij daar ook prima kan volgen en niet irritante ghosting/blokken gaat vertonen. Voor de rest is het een prachtdoos om op te kijken. In mijn opstelling zal de 52PFL9704 pas echt helemaal tot z'n recht komen en ik verlang er al naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier (toevallig :P ) of je een Mac mini kan aansluiten op de Philips Cinema 21:9,
en of dit dan werkt op deze resolutie zonder randen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco123
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-05-2024
Ik las dat hier nog weleens wat mensen bij Ben van Dijk besteld hebben en ik zit eigenlijk met een beetje vervelend probleem wellicht dat mensen hier met ervaring met dit bedrijf hier een advies op hebben.
De levering moet morgen plaats vinden en ik zou door hun transportbedrijf gebeld worden vandaag dit is niet gebeurd waardoor we nu halsoverkop nog vrij moeten regelen (foutje van het transportbedrijf dus |:( ) .
De vraag is of je verplicht bent te betalen aan de deur ? ik heb er toch een beetje rare bijsmaak van nu aangezien Ben Van dijk ook niet gereageerd heeft op mail van mij over het betreffende onderwerp en het nu te laat is om te bellen. Wellicht dat het transport bedrijf een hele andere prijs gaat rekenen dan Ben van Dijk met mij af heeft gesproken...... ?
Hoe hebben kopers bij Ben van Dijk dit destijds geregeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coachman1978
  • Laatst online: 07-09 17:21
TerLen01 schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:35:
Ik heb ook de 40pfl9704 hangen. Heb daarvoor de vogels 8345 gekocht, omdat die nog draaibaar is tov de muur. De horizontale zwarte plaat waaraan de beugels hangen (waaraan de tv hangt) valt bijna helemaal over het deel met de aansluitingen heen. Ik moest de afstandsbusjes gebruiken om tussen plaat en tv de aansluitingen te kunnen maken. Wat een moeizaam verhaal ! Zijn er anderen die ook de 8345 hebben ?
Of welke andere beugel gebruiken 40PFL9704 bezitters ?
Ik heb hem aan de Philips SQM6175 SQM 6175 Always Straight beugel hangen.
2 gaatjes boren in de muur en hangen.
Remco123 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:43:
Ik las dat hier nog weleens wat mensen bij Ben van Dijk besteld hebben en ik zit eigenlijk met een beetje vervelend probleem wellicht dat mensen hier met ervaring met dit bedrijf hier een advies op hebben.
De levering moet morgen plaats vinden en ik zou door hun transportbedrijf gebeld worden vandaag dit is niet gebeurd waardoor we nu halsoverkop nog vrij moeten regelen (foutje van het transportbedrijf dus |:( ) .
De vraag is of je verplicht bent te betalen aan de deur ? ik heb er toch een beetje rare bijsmaak van nu aangezien Ben Van dijk ook niet gereageerd heeft op mail van mij over het betreffende onderwerp en het nu te laat is om te bellen. Wellicht dat het transport bedrijf een hele andere prijs gaat rekenen dan Ben van Dijk met mij af heeft gesproken...... ?
Ik heb hem ook bij Ben van Dijk vandaan.
Communicatie verliep niet echt lekker.
Werd gebeld voor een afspraak en had het geluk dat de transporteur om 1200 kwam (zou tussen 1100 en 1500 geleverd worden) zodat het me maar 1 uurtje vrij kostte.
Prijsafspraak heb ik ook nog even aan gedacht maar had zoiets van als de prijs niet klopt stuur ik hem gewoon weer weg.
Gelukkig klopte de afgesproken prijs op de 8 euro vwb na.
Je kan gewoon pinnen bij de chauffeur.
Kreeg 1 faktuur en een bestelbon ivm blu-ray actie

xbox 360, xbox one gt:coachman1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaZee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:21
Coachman1978 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:21:
[...]

Ik heb hem aan de Philips SQM6175 SQM 6175 Always Straight beugel hangen.
2 gaatjes boren in de muur en hangen.

[...]
Hoeveel speling heb je nog aan de achterkant met deze beugel? De Vogel Ultra Flat serie wordt nl. afgeraden omdat die maar 2.5 cm ruimte overhoud achter het toestel. Dat is teweinig voor normale stekkertjes zoals hdmi dus als deze beugel meer speling heeft ben ik zeer geinteresseerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Laatst online: 21:44
HaZee schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 23:00:
[...]

Hoeveel speling heb je nog aan de achterkant met deze beugel? De Vogel Ultra Flat serie wordt nl. afgeraden omdat die maar 2.5 cm ruimte overhoud achter het toestel. Dat is teweinig voor normale stekkertjes zoals hdmi dus als deze beugel meer speling heeft ben ik zeer geinteresseerd!
Met SQM6175 hou je nog 5cm over, Net voldoende om een set goede tulpstekers en rechte HDMI kabels kwijt te kunnen.
Ophangen is zoals gemeld een fluitje van een cent. Als je geen behoefte hebt aan een draaibare en/of kantelbare beugel is deze m.i de beste keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:50:
Ringleiding aansluiten op philips 40PFL9704H12

Geen antwoord op mijn vraag op forum maar heb wel antwoord van Philips ontvangen m.b.t. aansluiten van een ringleiding voor slechthorenden. Hoortoestellen zelf zijn tegenwoordig digitaal. Ringleidingen zijn helaas alleen verkrijgbaar met scartaansluiting en zijn analoog. Daarom had ik problemen met aansluiten van de ringleiding.

Wil het antwoord van Philips ( hoe simpel misschien ook) voor degenen die het ook nodig hebben niet onthouden.

"Helaas is het niet meer mogelijk het geluid via een scart poort uit te sturen. Deze functionaliteit is uit de scart-poorten gehaald in 2009.
Het is wel mogelijk via de hoofdtelefoon uitgang. U kunt deze uitgang met een converter omzetten naar scart.
Hiervoor kunt U bij een electronicazaak terecht."
unquote

Ik hoop dat degenen die het nodig hebben er wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:18
Wat betreft Ben van Dijk:

Ze vertellen dat je nr 4 op de lijst staat, maar ze kijken bij uitlevering eerst naar de mensen welke de volle mep betaald hebben.
Bij mij ging het fout. Na dat hij constateerde dat ik 2260 voor de 46pfl9704 betaalde zij hij dat hij niet mocht leveren van zijn chef, en dus iemand anders dat ding mocht gunnen.
Ik heb hem zijn huid volgescholden. Uiteindelijk kreeg ik hem toch. (ik stond al 6 weken op de lijst)
De cam module zouden ze gereserveerd houden.
Toen ik kwam voor de TV was hij toch veer verkocht. Ik stond opnieuw op de lijst.
Ik heb het ook gehad met BvD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben nu al een tijdje in het bezit van een 42pfl7864. Ik kijk wel nog zonder CI + maar dat komt met de kerst wel.

Ik heb op het moment mijn PS3 aangesloten met HDMI op de tv. Nu staat er wel dat de tv hdmi-CEC ondersteunt maar als ik de playstation aanzet, of van de standbey afhaal, reageert de TV niet en moet ik deze handmatig omzetten naar de ingang waar de PS3 op zit ( HDMI 1)

Weet iemand een mogelijkheid hoe ik ervoor kan zorgen in deze combinatie dat de tv omswitched als ik mijn PS3 aanzet? Of blijft het dat ik dat steeds handmatig om moet zetten? Hoop dat het alleen i.c.m. de PS3 is want ben aan het twijfelen voor een humax HD decodertje.
Moet ik deze dan ook handmatig omzetten of switched de TV wel in een keer om naar de goede source?

HDMI cec staat: aan

trouwens: De geld terug actie van Philips is binnen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toots
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-08-2024
Schwantz schreef op zondag 01 november 2009 @ 20:08:
[...]
...

Goede actie!! _/-\o_

Maar ik heb toch nog de volgende vragen:
1) Hoe ver steekt de CAM module nu nog uit?
2) Hoeveel mm heb je er nu exact afgehaald?
3) Kun je, als je de metalen behuizing iets terug buigt, zien waar de printplaat begint/eindigt en/of er printsporen lopen op dat gedeelte, oftewel hoeveel mm meer zou er nog af kunnen?

P.S. Ik heb de 37PFL9604 en de CAM module steekt er net zo achterlijk ver uit als bij jou op de foto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:22:
Blijkbaar nog een nieuw model gevonden bij fvdshop dat nog aan de lijst kan toegevoegd worden van 2010

De Philips 40PFL7664 LED, volgens hun blog dezelfde als de 8664 maar zonder ambilight

linkje

blog 40pfl7664

en op hun website

40pfl7664
Ik vind dit wel interessant nieuws :)

Ontbrekende factor van dit model zou Ambilight moeten zijn, maar dat hoef ik toch niet ivm "gezondheidsrisico's" thuis.

Hopelijk ligt deze nog iets onder de prijs van de 40PFL8664, dan heb ik wat in het vooruitzicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baasandre schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 08:22:
[...]

Beter dan panasonic vindt ik te kort door de bocht, doe je de panasonic te weinig eer aan.
Uiteraard heb ik behoorlijk gestest met de instellingen, met die van Luke kwam ik ook op de beste instellingen :
Helderheid: 50
Scherpte: 0
Contrast: 75
Kleur: 52 (ik op 53.. maar goed)
Dynamisch contrast: uit ( die moet echt uit !!)
Ruisonderdrukking: uit

Gisteravond stukje voetbal gekeken, de verschillen:
2) Het beeld voelt onrealistischer aan t.o.v de plasma ( dit zal gewoon smaak zijn, plasma wint hierop t.o.v. de philips)
3) Misshien zal dit ook smaak zijn: op de plasma vindt ik het beeld meer diepte hebben t.o.v de led, het oogt voor mij meer natuurlijker.

Vindt het jammer dat ik de twee tv's niet even naast elkaar kon houden ;) , had ik meteen een stukje gefilmd en was het misschien veel duidelijker geweest.

@t chomp: Volgens mij lees je erg selectief. Er wordt hooguit gezegd dat voetbal kijken niet top zou zijn inderdaad !!

@t Calvin Hobbes: Ik zou dus alleen maar kunnen denken dat het snelle beeld, zoals verwacht, op de pana beter over komt dan op de philips. Denk dat dit het geval is en dat de 600 Hz en een reponstijd van 0.001 msec zorgen voor een beter beeld. Waarschijnlijk zal dit ook smaakgebonden zijn.

@tremco123: Pfff nou lekker motiverend.... Je laat je toch niet leiden door een mening ? Dit is mijn ervaring, en zoals het er naar uit ziet is het misschien gewoon smaakgebonden. Oftewel wacht af en oordeel zelf. :)
hallo zijn de instellingen over al die modellen dus 7000 8000 en 9000 hetzelfde? of kan het zijn dat er op een 8000 een ander effect heeft dan de 9000 als je precies dezelfde instellingen instelt?

ik weet nu niet wat voor model jij hebt maar ik heb een 8684

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelbinder
  • Laatst online: 03-09 22:37
Ik zit heel erg te twijfelen tussen de 32PFL8404H en de 32PFL7404H, ik heb een kijkafstand van ongeveer 2 en een halve meter en wilde sowieso Full HD dus kwam ik uit op deze 2.
Mijn budget is niet erg hoog maar is de ~100 euro verschil in prijs de moeite waard? Want het enige echte verschil wat mij opviel is Ambilight, en ik heb hier geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je bijv. de philips DBP9100 blu ray speler kunt bedienen via de afstandbediening van een philips pfl9664 tv als er een denon 3310 receiver tussen zit?

Allen ondersteunen hdmi cec, alleen is de denon dus een ander merk, en allen geven een andere naam voor hdmi cec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlrb
Timo12 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 19:55:
Ik zit heel erg te twijfelen tussen de 32PFL8404H en de 32PFL7404H, ik heb een kijkafstand van ongeveer 2 en een halve meter en wilde sowieso Full HD dus kwam ik uit op deze 2.
Mijn budget is niet erg hoog maar is de ~100 euro verschil in prijs de moeite waard? Want het enige echte verschil wat mij opviel is Ambilight, en ik heb hier geen ervaring mee.
De voornaamste verschillen zijn inderdaad ambilight en NetTV. Of dat het prijsverschil waard is is iets persoonlijks. Zelf zou ik waarschijnlijk eerder die 100 euro besteden aan een 37" ipv 32", maar de 7404 is er niet in 37"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg het forum al een tijdje en wilde eigenlijk al lang een 46pfl9704 bestellen, maar de beschikbaarheid (en de stevige prijs) heeft me nog tegengehouden. Nu lees ik hier op het forum een aantal kritische reacties. Wat mij ook weer naar andere beeldschermen doet kijken, oa de Panasonic V10 of G10.

Graag een paar tips welke schermen beter/gelijkwaardig zouden zijn vergeleken met de 9704.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De belangrijkste tip die ik kan geven is test de tv's zelf uit met voor jou bekend materiaal.
Ga naar een goede zaak die de modellen die je graag wil vergelijken heeft en vraag of je rustig op je gemak in een rustige omgeving de modellen mag testen met het door jou mee gebrachte materiaal, dvd / blu-ray. Daarbij is het ook van belang dat je zelf de instellingen mag doen aan de schermen. Dit om te voorkomen dat de een op scherpte +++ staat en er daardoor een slecht beeld ontstaat en de ander juiste de kleuren veel te warm heeft etc.

Testen houd voor mij persoonlijk in dat je toch al vlug 30 minuten per scherm bezig bent.

Dit zal je bij een MM / BCC / It's etc doorgaans niet lukken, alleen al omdat daar mensen af en aan lopen etc. Een speciaal zaak is hier vaak wel toe bereidt, bij dergelijke zaken zijn er vaak ook ruimtes speciaal voor ingericht, op afspraak uiteraard. Bij hifi apparatuur, en ook de betere home cinema, is dit vaak een gangbaar iets.
Persoonlijk vind ik die service ook de iets hogere prijs waard, ik kan het voor mezelf dan ook niet maken om vervolgens de tv dan elders (lees MM of internet) te halen omdat hij daar dan wel goedkoper is.

@Benim
Nee instellingen kunnen nooit zomaar van een ander model overgenomen worden.
Exact gelijk modellen, uit de zelfde serie dus, hebben wel heel sterke gelijkenis maar hoeven nog niet exact gelijk te zijn. Modellen tussen verschillende series hebben vaak afwijkende chips en daarmee ook verschil in uitwerking waar door het al helemaal anders kan uitpakken.
De instellingen die hier gegeven worden zijn wel de doorgaans goede uitgangswaarden voor de meeste LCD's.
Een must is inderdaad dynamisch contrast uit en ook ruisonderdrukking uit.
Persoonlijk zou ook de andere digitale opties uit zetten, maar daar verschillen de meningen dan toch weer over.
Instellingen van het service menu moet men in ieder geval nooit overnemen. Die instellingen zijn zeer zeker niet voor alle modellen gelijk. Verder is de wijze van benaderen alleen al bepalend voor de uitwerking. Het service menu benaderen met als uitgangspositie een analoog tv kanaal geeft totaal andere resultaten als het benaderen van hetzelfde menu vanaf bijvoorbeeld een HDMI kanaal. Dit is dan ook meteen al het grootste gevaar want een reset functie voor dat menu is er niet. Ook een erkende monteur of ISF calibrator kan dit niet resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 22:41:
Een must is inderdaad dynamisch contrast uit en ook ruisonderdrukking uit.
Dynamisch contrast uit snap ik niet helemaal. baasandre zei dit in relatie tot een 9704 model, wat met zijn segmented LED backlight juist een van de weinige modellen zou moeten zijn waarbij dit niet (zo) storend werkt. Ik neem aan dat de zwartwaardes zonder dynamisch contrast van een LED-model toch niet zoveel beter zullen zijn dan een CCFL-backlight model, en dat is volgens mij juist een van de sterke punten van de 9704 als ik het hier zo hoor...?
Op 2.5 meter met een 32 inch ga je het verschil tussen 720p en 1080p vrijwel zeker niet zien. Ga je straks misschien dichterbij zitten, of is het voor het psychologische effect dat je weet dat je full-HD hebt? (Dat had ik zelf namelijk ook :))

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2009 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:16
PK schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:31:
[...]

In de settings kan je instellen dat je de guide niet van internet wil maar van de kabel. Dan werkt het gewoon. Die balletjes krijg je alleen bij internetconnecties.
Helaas, :?
Ik heb bij de setup instellingen, de instelling van de gids gevonden.
optie zijn : automatich en kabel
Deze stond op automatich en heb ik veranderd naar kabel.
Maar zonder resultaat de "guide" geeft nog steeds bolletjes en geen beeld! 8)7

Ik ga toch een downgrade proberen, aangezien Philips helpdesk hier ook niet met een oplossing kan komen.
En voor de update werkte het wel.
Dus dan denk ik dat het aan de update moet liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelbinder
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 23:13:
[...]

Dynamisch contrast uit snap ik niet helemaal. baasandre zei dit in relatie tot een 9704 model, wat met zijn segmented LED backlight juist een van de weinige modellen zou moeten zijn waarbij dit niet (zo) storend werkt. Ik neem aan dat de zwartwaardes zonder dynamisch contrast van een LED-model toch niet zoveel beter zullen zijn dan een CCFL-backlight model, en dat is volgens mij juist een van de sterke punten van de 9704 als ik het hier zo hoor...?

[...]

Op 2.5 meter met een 32 inch ga je het verschil tussen 720p en 1080p vrijwel zeker niet zien. Ga je straks misschien dichterbij zitten, of is het voor het psychologische effect dat je weet dat je full-HD hebt? (Dat had ik zelf namelijk ook :))
Ik vind hetzelf inderdaad wel een prettig idee om te weten dat ik Full HD heb idd. :+ Maar is 37" met 2.5 meter kijkafstand niet een beetje overkill? Ik heb geen grote kamer, maar als het wel degelijk verschil maakt is het iets om te overwegen. Ik zou hem trouwens vooral gebruiken voor gamen en het afspelen van 1080p films via mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timo12 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 07:42:
[...]

Ik vind hetzelf inderdaad wel een prettig idee om te weten dat ik Full HD heb idd. :+ Maar is 37" met 2.5 meter kijkafstand niet een beetje overkill? Ik heb geen grote kamer, maar als het wel degelijk verschil maakt is het iets om te overwegen. Ik zou hem trouwens vooral gebruiken voor gamen en het afspelen van 1080p films via mijn pc.
Bij full-hd maakt de afstand niet echt uit tussen een 32 en 37 inch. Bij SD zul je wel verschil zien. Dan lijkt het beeld korrelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:31

timovd

Voorsprong door techniek

Hallo naamgenoot, :)
Ik heb een 37" en mijn tv-hoek is 270 cm diep. Gaat prima met Full HD (Ziggo CI+ module).

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco123 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:43:
*Off-topic*Bij mij zou de levering ook op woensdag plaatsvinden. Aangezien ik woensdag niet kon, heb ik geregeld dat er iemand bij mij thuis zou zijn tussen 11.00 en 15.00. Hele dinsdag geen telefoon gehad, tot 20.10 uur. Toen kreeg ik de melding dat ze woensdag langs zouden komen.

Heb wel even navraag gedaan wat er op de factuur stond. Eerst meldde de koerier dat er 159,90 extra op de factuur stond. Gemeld dat dit geannuleerd was. Hij verder kijken en toen kwam het exact bedrag tegen. Factuur zat achter de orderbon. Prima geregeld en inderdaad waren ze er op tijd.

Wat betreft Ben van Dijk, had ik eerst mijn twijfels. Er waren al verschillende mensen op dit forum welke hun 9704 al geleverd hadden gekregen. Vorige week dinsdag kreeg ik een telefoontje dat ze de lcd binnen hadden.
Had er ook 2 ziggo-cam bij besteld. BvD meldde dat hij me deze graag wou leveren, maar dat hij alleen cam's had van Regio Brabant en hij mij aanraadde om de cam's bij mij in de buurt aan te schaffen. Vond ik zeer netjes.

Wat het betalen aan de deur betreft, ben ik van mening dat als jij naar een mediamarkt o.i.d. gaat, je ook niet de deur uit kan lopen met je lcd en dan later betalen. Je kan pinnen of contant betalen. Aangezien ik dus niet op dinsdagavond nog kon regelen dat mijn pin limiet omhoog ging naar € 2500,00 heb ik het gepind bij de bank, via verschillende rekeningen.

Ik moet zeggen dat ik tevreden ben over BvD. Qua service kan ik geen mededelingen doen, maar ik vond dat ze zeer correct waren. Volgende keer zal ik zeker weer bij hun bestellen.

*On-topic*
instellingen van de 9704 even mee priegelen. Beeld in HD is echt super.

Nu heb ik geprobeerd om net-tv werkend te krijgen, maar ik heb een wireless router van KPN (thomson) en als ik de netwerkcode invoer, welke ik ook gebruik voor de ontvanger bij mijn pc (achterkant router), krijg ik een melding dat hij niet kan connecten.

Heeft iemand hier ervaring mee en hoe is dit op te lossen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2009 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
Ik heb zelf sinds een paar dagen de 42PFL8404 en ik zit ook op 2.5 meter. Als je digitale tv hebt is dit echt geen probleem en als ik 32" had genomen had ik achteraf spijt gehad. De grootte wen je zo aan, al is het ook wel persoonlijk.

Ik was zelf ook aan het twijfelen tussen de 7404 en de 8404, maar toen kwam een medewerker van de BCC erachter dat de 8404 ergens anders goedkoper was (everyday low pricing ;)) en toen kreeg ik flink korting, waardoor de 8404 goedkoper werd dan de 7404 :D en ik moet zeggen dat ambilight mij wel bevalt! het is een leuke toevoeging, maar ik weet niet of ik het had gekozen als ik 100 euro extra moest betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@_ep (en anderen...)

Hoe lokaler men kan dimmen hoe beter. Dit is dan ook de reden dat een crt en een plasma zo goed in zwart zijn. Zij kunnen "dimmen" per pixel (bij crt niet helemaal per pixel uiteraard daar ze als analoog apparaat niet over een pixel beschikken).
Het probleem blijft bij de 9704 echter dat het een gebiedje is dat gedimt wordt en daardoor details verloren kunnen en zullen gaan. Alleen is dit duidelijk minder dan bij volledige dimming. De opmerking van niet zo storend is dan ook de juiste. Er treed wel verstoring op maar niet iedereen zal het bemerken. Deels hangt dat met de overige instellingen / afstemmingen samen. Deels met de persoonlijke waarneming en deels met de afspeel apparatuur, ook hier kan en zal al een deel van het signaal onderhanden genomen worden met het risico op verlies van detail. Ook al is het een digitaal signaal, het ondergaat toch eerst enkele omzettingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dan begrijp ik het toch goed. Wat mij vooral stoorde bij de vorige generatie was dat de CCFL pas na een paar seconden gedimd wordt, zodat je duidelijk kan zien wanneer een donker(grijs) beeld ineens een stuk donkerder wordt. Bij de LED backlight zou dat in ieder geval tot het verleden moeten behoren en zou het dynamisch contrast direct moeten reageren, zodat een overgang van bijvoorbeeld wit naar zwart scherm niet meer wit naar grijs is en dan een seconde later naar zwart...

Wat ik vooral afvraag is als je het scherm diagonaal in twee vlakken deelt en die wit en zwart maakt, hoe de (vierkante) backlight segmenten dat opvangen. Immers zouden de zwarte segmenten geheel gedimd kunnen worden en de witte geheel niet, maar doordat de gemenge ergens in het midden moeten gaan zitten zou je de overgang naar de aangrenzende segmenten kunnen zien. Wellicht kiest Philips om voor de gemengde segmenten het beeld donker te maken, omdat je wellicht een zwart-verschil makkelijker kan waarnemen dan een wit-verschil, maar dat is slechts speculatie van mijn kant.

Als mijn TV binnen is zal ik daar in ieder geval eens naar kijken, en melden wat ik zie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the line
  • Laatst online: 29-12-2021
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 10:50:
Jah, bij deze ben ik dus ook bij de wachtenden, heb mezelf gisteren de 52PFL9704H besteld en het zal rap een klein maandje ofzo worden eer hij binnen is krijg ik meteen te horen van de dealer. Ik heb lang getwijfeld of ik blind zou bestellen maar ik was al zeer onder de indruk van de 9703 vorig jaar en ook vooral omdat ik allergisch ben aan reflecterende schermen. (spiegelend). De LCD schermen van Philips hebben dat minder of niet. Uiteindelijk zijn het o.a jullie reacties hier zoals bv Luke die zijn bevindingen post die het voor mij doen. Dat heeft voor mij de doorslag gegeven. Liever nog had ik eerst es bij iemand zoals Luke thuis geweest om de tv in levende lijve te zien want geloof het of niet maar geen enkele dealer heeft ene uithangen (ze zijn allemaal al lang op voorhand besteld en verkocht) Maar ik heb de indruk dat Luke van Nederland is en 't is wel een beetje ver waarschijnlijk om effe binnen te wippen :)

profundido
Heb dus ook de 52PFL9704H in bestelling staan, denk 3 weken.
Ben ook van België, waar heb jij die van jou besteld?
Ik ben er eigenlijk al meer dan een jaar mee bezig met het zoeken naar welke tv ik ging kopen. Voor mij is het voor 95% bedoeld voor dvd (blue ray) want tv zelf.... ambetant dat ze af en toe de reclame onderbreken voor een film te tonen :)
In juni wist ik dan wat ik wilde..; samsung led 8500 serie. Denk de "bijna" perfecte tv... Maar eind augustus, wanneer de lancering zou gebeuren kreeg ik leuk te horen van samsung dan de 8500 en 9000 serie (top model) niet voor europa bestemd is. Dat zelfs geen enkele samsung met local dimming voor de EU is.
Was serieus balen natuurlijk na een jaar zoeken.
Nu dus de philips besteld (in nederland, is toch redelijk wat goedkoper) en de pioneer BDP-lx 91 blue ray er gelijk ook nog bij gedaan. Heb tv ook nog niet gezien in het echt, dus hoop ik maar dat deze topic hier redelijk correct is, want deze heeft de doorslag gegeven, en ik geen kat in de zak heb gekocht. Was al iemand hier die zijn philips na 4 dagen had weggedaan, zijn voetbal zag er niet mooi uit 8)7 .... gelukkig vind ik voetbal maar niets en hoop dat een film er super is.
Mocht je tv binnen zijn, laat eens weten of je tevreden bent.
Greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:18
Is er eigenlijk een soort standaard regel cq. formule voor de beelddiagonaal versus de kijkafstand.
Zit nl. te kijken naar een Philips 42PFL9664H en heb een kijkafstand van ca. 2,5 meter.
Ik zal voornamelijk normaal (= geen full HD) tv kijken, met af en toe een FullHD film. Heb uiteraard wel een digitale decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markcoutinho
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-08 09:55
Ik heb sinds deze week de 40PFL9704 in mijn bezit en ik heb een probleem met het delen van mijn PC.
Ik gebruik weliswaar een mediacenter-programma dat niet in de lijst met ondersteunde programma's van Philips staat, maar de TV ontvangt wél het signaal dat deze uitzendt en laat deze ook in de lijst zien.
Als ik deze echter wil selecteren krijg ik de melding: "Geen leesbare bestanden".
Is er een mogelijkheid om tóch de inhoud van mijn library weer te geven op mijn TV of moet ik het maar opgeven omdat het programma niet ondersteund wordt door Philips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Is er nu een nieuwe softwareupdate? Op de Philips site staat nu een van 28 oktober. Alleen als ik die download en het upg-bestand op m'n stick zet en in m'n tv doe gebeurt er niks. Dit zou wel moeten, of is het nog steeds de oude versie?

(ik weet niet meer het exacte versienummer van de vorige, maar deze eindigt ook op 005)

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

Yihaaa schreef op donderdag 05 november 2009 @ 20:31:
Is er eigenlijk een soort standaard regel cq. formule voor de beelddiagonaal versus de kijkafstand.
Zit nl. te kijken naar een Philips 42PFL9664H en heb een kijkafstand van ca. 2,5 meter.
Ik zal voornamelijk normaal (= geen full HD) tv kijken, met af en toe een FullHD film. Heb uiteraard wel een digitale decoder.
Richtlijn die vaak gebruikt wordt is beelddiagonaal maal zijn. Dus als je terug wilt rekenen zou het kijkafstand gedeeld door vier zijn.

Maar moet zeggen dat ik die richtlijn wat aan de kleine kant vind, maar voor een afstand van 2 meter zou ik op z'n minst een 37 inch (94 cm) nemen. Vaak hoor je mensen achteraf "klagen" dat ze hun scherm te klein vinden en vervolgens een overstap maken op een maatje groter. Zit zelf op 2 tot 2,5 meter afstand bij een 42 inch.

Jij zou volgens de regel dus een 24" "moeten" nemen: 250 cm / 4 = 62,5 cm ( = 24").
Maar zoals gezegd vind ik dat echt veel te laag. Philips gebruikt zelf de forumle " kijkafstand delen door drie" in plaats van de algemene vier. Dan zou je dus op een tv uitkomen van 81 cm (32"), dat zou naar mijn inziens al beter zijn.

Maar dat zijn dus de waarden die veelal gebruikt worden. In de praktijk is het echter delen door drie en dan nog twee formaten er boven op :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:18
FeaR1986 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 21:54:
[...]

Richtlijn die vaak gebruikt wordt is beelddiagonaal maal zijn. Dus als je terug wilt rekenen zou het kijkafstand gedeeld door vier zijn.

Maar moet zeggen dat ik die richtlijn wat aan de kleine kant vind, maar voor een afstand van 2 meter zou ik op z'n minst een 37 inch (94 cm) nemen. Vaak hoor je mensen achteraf "klagen" dat ze hun scherm te klein vinden en vervolgens een overstap maken op een maatje groter. Zit zelf op 2 tot 2,5 meter afstand bij een 42 inch.

Jij zou volgens de regel dus een 24" "moeten" nemen: 250 cm / 4 = 62,5 cm ( = 24").
Maar zoals gezegd vind ik dat echt veel te laag. Philips gebruikt zelf de forumle " kijkafstand delen door drie" in plaats van de algemene vier. Dan zou je dus op een tv uitkomen van 81 cm (32"), dat zou naar mijn inziens al beter zijn.

Maar dat zijn dus de waarden die veelal gebruikt worden. In de praktijk is het echter delen door drie en dan nog twee formaten er boven op :P
Hey bedankt...je hebt me over de streep getrokkken..... dat wordt een hoop geld uitgeven :X :P Ga nu even shoppen voor deze tv 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelbinder
Bedankt voor jullie adviesen, ik ga morgen bij de mediamarkt de 32PFL7404H halen. Hij kost €599 en met die merkenactie gaat er nog eens 80 vanaf, dus kom uit op €519. Zeer nette prijs lijkt me. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaZee
FeaR1986 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 21:54:
[...]

Maar dat zijn dus de waarden die veelal gebruikt worden. In de praktijk is het echter delen door drie en dan nog twee formaten er boven op
Yihaaa schreef op donderdag 05 november 2009 @ 22:01:
[...]

Hey bedankt...je hebt me over de streep getrokkken..... dat wordt een hoop geld uitgeven :X :P Ga nu even shoppen voor deze tv 8)
Die formule geldt eigenlijk alleen voor SD materiaal (zie mijn eerdere posting hierover en de reacties daarop!)
Linkje: Dit bericht bedoel ik dus ;-)

[ Voor 63% gewijzigd door HaZee op 06-11-2009 00:39 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

HaZee schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 00:33:
Die formule geldt eigenlijk alleen voor SD materiaal (zie mijn eerdere posting hierover en de reacties daarop!)
Linkje: Dit bericht bedoel ik dus ;-)
Het heeft niet alleen te maken met resoluties, maar ook met hoe fijn het kijkt. Zeg maar dat je niet het effect krijgt dat je vooraan in de bioscoop zit. Dus dat je zeg maar a la tenniswedstrijd van links naar rechts moet kijken om de ondertitels te lezen...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 17:25
Ik heb sinds een aantal dagen een 32pfl8404h/12. Wat mij opvalt is dat als je de tv uitzet via standby of volledig dat je net als bij het opstarten het philips logo krijgt te zien.
Is dat op een of andere manier uitteschakelen?
Ik heb het nog niet kunnen vinden. Of gebeurt dit met de laaste update.

Over updates gesproken ik zag opde philips site dat hetzelfde nummer er nog opstaat maar met een nieuwe datum. Heeft dit nog enige consequeties is de laaste dan beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 09:22
zeve schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 13:13:
Ik heb sinds een aantal dagen een 32pfl8404h/12. Wat mij opvalt is dat als je de tv uitzet via standby of volledig dat je net als bij het opstarten het philips logo krijgt te zien.
Is dat op een of andere manier uitteschakelen?
Ik heb het nog niet kunnen vinden. Of gebeurt dit met de laaste update.

Over updates gesproken ik zag opde philips site dat hetzelfde nummer er nog opstaat maar met een nieuwe datum. Heeft dit nog enige consequeties is de laaste dan beter?
philips is nog aan het testen van de nieuwe software . de update die er nu staat is dezelfde.
nog even geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catzjes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:26
voor de 9000 serie staat de nieuwe .66 firmware op de Philips site

http://www.p4c.philips.co...PFL9704H/12&slg=nl&scy=NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zojuist de nieuwste philips software op mijn 42pfl9664 gezet maar ook met deze software versie 66 krijg ik tijdens de authenticatie met de ci+ kaart deze error ci+error/03:sac failed.ik weet niet wat dat is philips kent deze fout melding ook niet dus zij zegggen dat het aan ziggo ligt.het vreemde is dat ci+ kaart het wel doet op de 32pfl5604 in de slaapkamer deze heeft nog de oude software 05.Dus ik denk zelf dat het aan de tv ligt.
zijn er ook ander gebruikers van de 9664 serie met ci+ problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje eitje
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 08:55:
zojuist de nieuwste philips software op mijn 42pfl9664 gezet maar ook met deze software versie 66 krijg ik tijdens de authenticatie met de ci+ kaart deze error ci+error/03:sac failed.ik weet niet wat dat is philips kent deze fout melding ook niet dus zij zegggen dat het aan ziggo ligt.het vreemde is dat ci+ kaart het wel doet op de 32pfl5604 in de slaapkamer deze heeft nog de oude software 05.Dus ik denk zelf dat het aan de tv ligt.
geen probleem, sinds gister de 9664 in huis en werkt prima bij mij. maak er eigenlijk niet echt gebruik van aangezien ik er een humax 5050 hd decoder bij heb gehaald. ik heb ov erigens een ci+ cam van irdeto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje eitje
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 23:00:
[...]

Oke ik zal er eens wat meer op gaan letten en hoor het wel van je of het normaal is of niet ;)
Iets wat verlate reactie maar hier komt ie:

Ben gister met mijn 40pfl9704 terug geweest naar bcc en ze hebben de mijne naast eentje nieuw uit doos ernaast gezet, wat blijkt ook deze heeft dit probleem en nog mooier de 46 inch ernaast ook. Waarschijnlijk is dit dus een probleem waar alle 9704(ongeacht het formaat) last van hebben. Ik baal er stevig van aangezien ik ongeveer vanaf februari dit jaar er naar uit keek om deze led te gaan kopen. Ik krijg het er met de aanpasssing van de instellingen/andere decoder/rechtstreeks op de bron van ziggo zetten niet uit. Ben overigens ook nog donderdagavond speciaal naar vriend van mij gereden die de 42pfl9803 heeft staan die dit probleem dus niet heeft! Ik heb vanwege de geweldige service van de winkel een nieuwe andere tv uit mogen zoeken en heb nu een 42pfl9664 die dit probleem dus niet heeft. Ik hoop dat mijn probleem je niet opvalt. Veel plezier met je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud3822
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
appeltje eitje schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 09:42:
[...]

geen probleem, sinds gister de 9664 in huis en werkt prima bij mij. maak er eigenlijk niet echt gebruik van aangezien ik er een humax 5050 hd decoder bij heb gehaald. ik heb ov erigens een ci+ cam van irdeto
Ik raad je aan om de ervaringen met de nieuwe .66 versie te volgen op het Ziggo forum:

http://ziggo-gebruikers.n...thread.php?t=21831&page=9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlrb
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 08:55:
Ik heb deze error 1x gehad toen ik tijdens het opstarten (authenticatie proces) net een USB device aansloot. Wat ik heb begrepen is het opzetten van het Secure Authenticated Channel (SAC) timing gevoelig. Als het structureel gebeurt (en het ligt niet aan de CAM) lijkt het me inderdaad een probleem met de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

appeltje eitje schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 10:27:
[...]

Iets wat verlate reactie maar hier komt ie:

Ben gister met mijn 40pfl9704 terug geweest naar bcc en ze hebben de mijne naast eentje nieuw uit doos ernaast gezet, wat blijkt ook deze heeft dit probleem en nog mooier de 46 inch ernaast ook. Waarschijnlijk is dit dus een probleem waar alle 9704(ongeacht het formaat) last van hebben. Ik baal er stevig van aangezien ik ongeveer vanaf februari dit jaar er naar uit keek om deze led te gaan kopen. Ik krijg het er met de aanpasssing van de instellingen/andere decoder/rechtstreeks op de bron van ziggo zetten niet uit. Ben overigens ook nog donderdagavond speciaal naar vriend van mij gereden die de 42pfl9803 heeft staan die dit probleem dus niet heeft! Ik heb vanwege de geweldige service van de winkel een nieuwe andere tv uit mogen zoeken en heb nu een 42pfl9664 die dit probleem dus niet heeft. Ik hoop dat mijn probleem je niet opvalt. Veel plezier met je tv.
Sind 2 weken ben ik in het bezit van een 40PFL9704. Het beschreven effect heb ik tot nu toe niet gezien. Graag zou ik willen weten via welke bron gekeken werd. Ik kijk via een Homecast HD satellietontvanger aangesloten via HDMI.
De genoemde strepen helemaal onder aan het beeld kunnen duiden op teletekstinformatie die even zichtbaar is. Ik ken dit uit mijn tijd als ontwikkelaar van IC's voor kleuren CRT TV's met 100Hz.Dit kan te maken hebben met de verticale synchronisatie bij omzetting van het analoge beeld naar digitaal 100Hz of 200Hz.
Als het beeld ingevangen is mag dit niet meer voorkomen. Bij digitaal beeld verwacht ik niet dat dit voorkomt.
De genoemde verticale strepen heb ik (nog) niet gezien.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Laatst online: 13-09 16:52
Lotgenoten,

Ik heb de bevestiging van Philips binnen van de Bluray actie.
Ik was al vroegtijdig geregistreerd maar kon pas na levering de streepjescode nasturen.

Besteld bij winkelier 16092009
Geregistreerd op Philips site 27092009
Geleverd 16102009
Streepjescode nagestuurd per post 19102009
Bevestiging per mail 05112009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje eitje
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 12:32:
[...]

Sind 2 weken ben ik in het bezit van een 40PFL9704. Het beschreven effect heb ik tot nu toe niet gezien. Graag zou ik willen weten via welke bron gekeken werd. Ik kijk via een Homecast HD satellietontvanger aangesloten via HDMI.
De genoemde strepen helemaal onder aan het beeld kunnen duiden op teletekstinformatie die even zichtbaar is. Ik ken dit uit mijn tijd als ontwikkelaar van IC's voor kleuren CRT TV's met 100Hz.Dit kan te maken hebben met de verticale synchronisatie bij omzetting van het analoge beeld naar digitaal 100Hz of 200Hz.
Als het beeld ingevangen is mag dit niet meer voorkomen. Bij digitaal beeld verwacht ik niet dat dit voorkomt.
De genoemde verticale strepen heb ik (nog) niet gezien.
.
Hoi, denk dat je het probleem verkeerd benaderd. Zit hem totaal niet in de aanvoer (of het nu sateliet/analoog/digitaal/kabel/xbox 360/blu-ray etc), het gaat erom dat de belichting van de led (160 segmenten) zo zijn ingedeeld dat bij eventuele snellere beelden die horizontaal bewegen je de led segmenten verticaal ziet opschijnen "over het beeld". je ziet het beste met voetbal op hd kaliteit in een wat donkerdere kamer.

Ik keek overigens via kabel met een ziggo ci+ cam, heb ook nog getest met een andere aparte decoder en ook nog in de winkel getest op een ander signaal daar, overal hetzelfde terugkomde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

appeltje eitje schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 16:59:
[...] het gaat erom dat de belichting van de led (160 segmenten) zo zijn ingedeeld dat bij eventuele snellere beelden die horizontaal bewegen je de led segmenten verticaal ziet opschijnen "over het beeld".
Ik neem dat je ook het dynamisch contrast uitgezet hebt? Ik kan me namelijk voorstellen dat het daarmee te maken heeft (mijn grootste 'angst' bij deze TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaZee
Is ook ergens te vinden wat er precies gewijzigd is in / met deze versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco123
Zo mijn 40pfl9704 is binnen en ik ben echt erg lovend over het toestel. Inmiddels al een paar blu ray films gekeken en dan laat de tv pas echt goed zien waar die tot in staat is. Echt super scherpe natuurlijke beelden.
Ook het geluid vind ik echt erg sterk.
De overgang naar gewone dvd's of tv is dan wel even wennen. Tv kijken valt me wel wat tegen maar dat ligt meer aan de UPC box dan aan de tv. Analoog ziet er helemaal niet uit maar dat is te verwachten. Ik heb een UPC box die met een scart op de tv aangesloten wordt. HDMI is op die box niet mogelijk en dat zal mede de rede zijn dat tv kijken gewoon redelijk is.
Het enige waar ik op dit moment nog weleens tegen aan loop is dat af en toe de helderheid van het scherm in sommige scenes van films even lijkt te dimmen. Waar het mij het meeste is opgevallen is toen ik de Blu ray van The Dark Knight keek. Aan het eind van de film krijg je de aftiteling waarbij je een zwarte achtergrond hebt met telkens 1 voor 1 de namen van de acteurs etc. Wat je ziet is dat het lijkt alsof iedere keer het zwarte gedeelte gedimd wordt wat best hinderlijk is. Wellicht weten mensen hier een oplossing voor ? ik vermoed dat het uitzetten van de dynamische achtergrondverlichting misschien zou helpen...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegasuspiet
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 15:07
Remco123 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 22:57:
Zo mijn 40pfl9704 is binnen en ik ben echt erg lovend over het toestel. Inmiddels al een paar blu ray films gekeken en dan laat de tv pas echt goed zien waar die tot in staat is. Echt super scherpe natuurlijke beelden.
Ook het geluid vind ik echt erg sterk.
De overgang naar gewone dvd's of tv is dan wel even wennen. Tv kijken valt me wel wat tegen maar dat ligt meer aan de UPC box dan aan de tv. Analoog ziet er helemaal niet uit maar dat is te verwachten. Ik heb een UPC box die met een scart op de tv aangesloten wordt. HDMI is op die box niet mogelijk en dat zal mede de rede zijn dat tv kijken gewoon redelijk is.
Het enige waar ik op dit moment nog weleens tegen aan loop is dat af en toe de helderheid van het scherm in sommige scenes van films even lijkt te dimmen. Waar het mij het meeste is opgevallen is toen ik de Blu ray van The Dark Knight keek. Aan het eind van de film krijg je de aftiteling waarbij je een zwarte achtergrond hebt met telkens 1 voor 1 de namen van de acteurs etc. Wat je ziet is dat het lijkt alsof iedere keer het zwarte gedeelte gedimd wordt wat best hinderlijk is. Wellicht weten mensen hier een oplossing voor ? ik vermoed dat het uitzetten van de dynamische achtergrondverlichting misschien zou helpen...........
Ik heb sinds een week de 46pfl9704 en heb dezelfde ervaring met analoog kijken via de UPC-mediabox.
Heb hiervoor de 47pfl9703 gehad en deze heeft mijns inziens analog via de UPC-box een mooier plaatje gegeven.
Met de 9704 is het duidelijk slechter. De scherpte is minder en ik zie ook vaak navegen. Heb uren met instellingen ztiten experimenteren maar krijg het beeld niet zoals bij de 9703.

Ook op duitse forums lees ik dat de Philips via de analoge scart slechter geworden is t.o.v zijn voorganger de 9703 serie. Hier wordt ook beweert dan het afspelen van blue ray''s wat minder scherp beeld zou geven als de 9703 maar dit verschil zie ik niet.

Het lijkt dat Philips voor de verwerking van het analoge signaal andere (goedkoper ?) hardware gebruikt heeft
Maar dit is voor mij gissen en het kan natuurlijk ook een andere reden hebben.

Een oplossing zou kunnen zijn het HD-kasje van UPC aan te vragen zodat alles via de HDMI loopt.
Ook worden dan de gewone pal-uitzendingen (SD) ge-upscaled zodat het beeld op de 9704 beter zou kunnen worden.
Maar zeker weten doe ik dit ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbird
  • Laatst online: 21-07 21:07
Vrijdag mijn 52PFL9704 binnen gekregen. Beeld is GEWELDIG. Ik zit op 3 meter afstand en neem van mij aan: dat went bijzonder snel. Het kan bijna niet te groot :-) En Ambilight geeft toch een "sfeerverhogend" gevoel al zat dat heel persoonlijk zijn...

Wel merk ik met analoge tv dat het beeld matig is (wordt natuurlijk vergroot..). Ik ga over op een HD abonnement...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco123
pegasuspiet schreef op zondag 08 november 2009 @ 09:26:
[...]

Ik heb sinds een week de 46pfl9704 en heb dezelfde ervaring met analoog kijken via de UPC-mediabox.
Heb hiervoor de 47pfl9703 gehad en deze heeft mijns inziens analog via de UPC-box een mooier plaatje gegeven.
Met de 9704 is het duidelijk slechter. De scherpte is minder en ik zie ook vaak navegen. Heb uren met instellingen ztiten experimenteren maar krijg het beeld niet zoals bij de 9703.

Ook op duitse forums lees ik dat de Philips via de analoge scart slechter geworden is t.o.v zijn voorganger de 9703 serie. Hier wordt ook beweert dan het afspelen van blue ray''s wat minder scherp beeld zou geven als de 9703 maar dit verschil zie ik niet.

Ik heb ook van alles geprobeerd met de instellingen maar helemaal perfect krijg ik het helaas niet. Niet dat het beeld lelijk is ofzo maar had het voor tv wel wat mooier verwacht. Ben blij dat ik niet groter heb genomen dan 40 inch ik heb er gewoon de woning niet voor om groter te gaan dan dat.
Gisteren weer een Blu Ray gekeken en helaas nog dat het beeld af en toe lijkt te dimmen in helderheid. De melding van mensen dat zwart echt zwart is gaat dus niet helemaal op. Ik kan het oplossen door de dynamische achtergrond verlichting uit te zetten maar dan lijkt het zwart weer grijs te worden en dat wil ik ook niet.
Welke instellingen hebben jullie ? contrast helderheid Natural motion uit of aan etc etc etc ?
Ik zelf heb Natural motion uit zeker bij films want ik vind dat echt niet mooi. Het lijkt net alsof de film versneld afgespeel wordt ofzo. Achtergrond verlichting heb ik zelf op optimaal energieverbruik staan. Nadeel van het uitzetten van de Natural motion is dat ook gelijk de 200 hz uit gaat. Wel raar allemaal dingen waar je voor betaald maar die je uiteindelijk niet gebruikt. Verder heb ik de meeste andere dingen op minimum staan.

Het lijkt dat Philips voor de verwerking van het analoge signaal andere (goedkoper ?) hardware gebruikt heeft
Maar dit is voor mij gissen en het kan natuurlijk ook een andere reden hebben.

Een oplossing zou kunnen zijn het HD-kasje van UPC aan te vragen zodat alles via de HDMI loopt.
Ook worden dan de gewone pal-uitzendingen (SD) ge-upscaled zodat het beeld op de 9704 beter zou kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco123
pegasuspiet schreef op zondag 08 november 2009 @ 09:26:
[...]

Ik heb ook van alles geprobeerd met de instellingen maar helemaal perfect krijg ik het helaas niet. Niet dat het beeld lelijk is ofzo maar had het voor tv wel wat mooier verwacht. Ben blij dat ik niet groter heb genomen dan 40 inch ik heb er gewoon de woning niet voor om groter te gaan dan dat.
Gisteren weer een Blu Ray gekeken en helaas nog dat het beeld af en toe lijkt te dimmen in helderheid. De melding van mensen dat zwart echt zwart is gaat dus niet helemaal op. Ik kan het oplossen door de dynamische achtergrond verlichting uit te zetten maar dan lijkt het zwart weer grijs te worden en dat wil ik ook niet.
Welke instellingen hebben jullie ? contrast helderheid Natural motion uit of aan etc etc etc ?
Ik zelf heb Natural motion uit zeker bij films want ik vind dat echt niet mooi. Het lijkt net alsof de film versneld afgespeel wordt ofzo. Achtergrond verlichting heb ik zelf op optimaal energieverbruik staan. Nadeel van het uitzetten van de Natural motion is dat ook gelijk de 200 hz uit gaat. Wel raar allemaal dingen waar je voor betaald maar die je uiteindelijk niet gebruikt. Verder heb ik de meeste andere dingen op minimum staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bibosjakie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-08 16:34
ik las dat philips schermen inkoopt bij Sharp. Zo zou de 40le700 van sharp hetzelfde scherm gebruiken als de 40pfl9704 van Philips.
Weet iemand van jullie hoe dit nu zit. Het prijsverschil is namelijk niet gering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catzjes
Ik heb sinds gisteren de 52PFL9704, ben steeds meer tevreden over het beeld (ben wel lang bezig geweest met uitproberen van settings/calibreren met HCFR), alleen jammer dat er geen volledig CMS/gamma regeling is (ook niet in het servicemenu), waardoor er compromissen moeten worden gemaakt wat betreft gamma en kleurafstelling, dit is vooral goed zichtbaar in het rood, het is lastig om de huidtinten perfect te krijgen. Verder valt op dat de local dimming goed te zien is, bijvoorbeeld bij een licht zenderlogo op een donkere achtergrond, als je er niet op let vind ik het niet storend.

settings:

alles wat ik niet beschrijf heb ik uit staan

contrast 55
helderheid 51
kleur 45
scherpte 1 bij TV en 0 bij Blu Ray
tint persoonlijk
WP rood 124
WP groen 75
WP blauw 56
rood black level offset 5
groen black level offset 6
PNM maximaal
200 Hz aan
Dyn. achtergrondverlichting Optimaal beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 10:30

burgt

Starbass

Bibosjakie schreef op zondag 08 november 2009 @ 19:36:
ik las dat philips schermen inkoopt bij Sharp. Zo zou de 40le700 van sharp hetzelfde scherm gebruiken als de 40pfl9704 van Philips.
Weet iemand van jullie hoe dit nu zit. Het prijsverschil is namelijk niet gering.
wat ik zag is dat de Sharp dan ook niet aan local diming doet (de 32le700 in ieder geval niet, de rest dacht ik ook niet.) en daar zit nou net het grote voordeel van de Philips TV's.

Ik ben afgelopen vrijdag maar gegaan voor de 32PFL8404 bij de MM merkdag, het was zelfs een tientje goedkoper als de goedkoopste op internet..
Mooi helder beeld met goede kleuren en erg goede upscaling van SD (UPC digitaal), alleen nog wat vechten met de instellingen om de bewegingen goed te krijgen...

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco123
Catzjes schreef op zondag 08 november 2009 @ 21:31:
Verder valt op dat de local dimming goed te zien is, bijvoorbeeld bij een licht zenderlogo op een donkere achtergrond, als je er niet op let vind ik het niet storend.
Precies wat ik bedoel inderdaad ik vind dat toch wel enigszins storend alsof het aan het eind van een film steeds het zwart "uit" gaat om het zo maar eens te noemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje eitje
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 18:26:
[...]

Ik neem dat je ook het dynamisch contrast uitgezet hebt? Ik kan me namelijk voorstellen dat het daarmee te maken heeft (mijn grootste 'angst' bij deze TV).
natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Ik heb een dode pixel in mijn 52pfl9704. Vervangt Philips het scherm voor 1 pixel? En zouden jullie het laten repareren? Op 2 meter afstand zie je het al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 14:24
Dit weekend heb ik mijn 42PFL9664 van de .66 firmware voorzien. Sindsdien werkt de TV gids echter niet meer. Ik kijk TV via de analoge kabel en haal de TV gids dus van internet. NetTV doet het wel. Het legen van het NetTV geheugen heeft niet geholpen. Ik heb ook de gidsinstelling bij voorkeuren veranderd maar ook dat leverde niets op.

Ben ik de enige die hier last van heeft? Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

appeltje eitje schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 09:42:
[...]

Oplossing!!!
Ci+cam doet het in de 32pfl5604 dus deze tv heeft andere hardware en software gegevens en nooit eerder een ci+cam gehad.
Deze tv accepteert dan ook direct de ci+cam zonder de sac error code.
Dus dacht ik, koop een nieuwe ci+kaart met andere serie en software gegevens.
zojuist deze nieuwe ci+ cam in de tv gezet en wat denk je 5 stappen authenticatie
doorgelopen met de nieuwe cam en de tv accepteert deze cam direct!!
Dus mijn conclusie is dat de 9000 42pfl9664 h12 de error gegevens van de vorige ci+ cam ergens opslaat en deze niet meer accepteert.
Maar met de nieuwe cam zijn er geen history gegevens in de tv en wordt onmiddellijk de nieuwe cam geactiveerd.
Eindelijk na ruim 2 mnd een ci+ die het doet!
Dus voor alle andere gebruikers met dezelfde klacht is dit de oplossing _/-\o_ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
Hallo,

ik had me vraag al gesteld maar nog geen antwoord. Is het mogelijk om als de tv zo te configureren dat bij opstart en afsluiten het philips logo en blauw scherm niet meer wordt getoond. Wat is hier namelijk het doel van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:28
Het duurt best lang voordat een moderne TV is "opgestart". Als het beeld dan de hele tijd zwart blijft, dan is dat ook niet fijn. Vandaar het logo in beeld, dan weet je iig dat er wat gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:52:
[...]

Oplossing!!!
..lang verhaal...
Was een reset naar factory default niet eenvoudiger geweest?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
zeve schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:16:
Hallo,

ik had me vraag al gesteld maar nog geen antwoord. Is het mogelijk om als de tv zo te configureren dat bij opstart en afsluiten het philips logo en blauw scherm niet meer wordt getoond. Wat is hier namelijk het doel van?
Dit zegt Philips erover voor de 32PFL8404H/12

Vraag
Nadat ik de TV heb uitgezet met de aan-uitknop, gaat de TV weer even aan.

Antwoord
Als u de TV in stand-by zet voordat u deze uitschakelt met de aan-uit knop, wordt na 3 tot 5 seconden een blauw scherm met het PHILIPS-logo weergegeven. Dit scherm blijft 3 tot 5 seconden zichtbaar. Hierna schakelt de TV volledig uit. Dit is normaal.

En voor de 40PFL9704H/12 zeggen ze dit.

Vraag
Als het apparaat in stand-by staat en ik schakel het apparaat uit met de aan-uit knop aan de zijkant, wordt het Philips-logo enkele seconden op het scherm weergegeven, is dit normaal?
Antwoord

Ja, tijdens het uitschakelen slaat de TV de instellingen op.

Waarom ze verschillende antwoorden geven..geen idee :? het lijkt mij dat ze hetzelfde doen namelijk de tv instellingen opslaan.
Denk dus niet dat het uit te schakelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
oke even verder moeten kijken dus. Maar in ieder geval is het nu duidelijk .
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reset ci+ module niet mogelijk in o.a. de nieuwe 9000 serie zie onderstaande mijn oplossing en gemeld aan de philips consumenten line.

Welkom bij Philips Chat, u chat met.....;.Hoe kan ik u helpen?
Bezoeker: hoi
Goedemiddag.
Waarmee kan ik u helpen?
Bezoeker: ik heb 2 mnd een probleem met de 42pfl 9664 ci+ kwestie.
Bezoeker: ik omschrijf de klacht
Bezoeker: zojuist de nieuwste philips software op mijn 42pfl9664 gezet maar ook met deze software versie 66 krijg ik tijdens de authenticatie met de ci+ kaart deze error ci+error/03:sac failed.ik weet niet wat dat is philips kent deze fout melding ook niet dus zij zegggen dat het aan ziggo ligt.het vreemde is dat ci+ kaart het wel doet op de 32pfl5604 in de slaapkamer deze heeft nog de oude software 05.Dus ik denk zelf dat het aan de tv ligt.
zijn er ook ander gebruikers van de 9664 serie met deze zelfde ci+ problemen?
volgens andere sites is deze code een 03. SAC Failed. CICAM/Host Host stops the CICAM?
Bezoeker: dit is wat ik al eerder heb gemeld aan philips 7 weken terug maar nooit feedback gekregen
: Heeft u dit telefonisch vermeld op per mail?
Bezoeker: per telefoon bij philips en op de ziggo forum site en per telefoon naar ziggo
Bezoeker: zowel philips en ziggo hebben geen antwoord op deze error melding
: Heeft u ook een referentienummer van deze melding bij Philips per telefoon.
Bezoeker: nee heb ik niet gekregen maar wel mijn gegevens achtergelaten
Bezoeker: postcode telnr etc
: wat is uw postcode
Bezoeker: Bezoeker: kijk maar naar de laatste gegevens van mijn klacht betreft de ci+
: Ik heb het refentienummer gevonden in ons systeem.
Bezoeker: oke
Bezoeker: hebben zij inmiddels een oplossing gevonden?
: Ik heb het ondertussen even nagevraagd voor u en we dienen dit uit te zoeken. Er is op dit moment nog geen oplossing voorhanden. Ik adviseer u dan ook om onder vermelding van het referentienummer
: Over twee dagen even telefonisch contact met ons op te nemen.
: Wellicht dat we u dan meer kunnen vertellen.
Bezoeker: oke nou dan zal ik nu de oplossing geven graag deze naar de afd tech.dienst sturen daar zullen zij zeker deze info goed kunnen gebruiken voor toekomstige klanten met deze error
: Het gaat nu ook doorgestuurd worden naar de technische persoon die hier meer over weet.
Bezoeker: oplossing,
Ci+cam doet het in de 32pfl5604 dus deze tv heeft andere hardware en software gegevens en nooit eerder een ci+cam gehad.
Deze tv accepteert dan ook direct de ci+cam zonder de sac error code.
Dus dacht ik, koop een nieuwe ci+kaart met andere serie en software gegevens.
zojuist deze nieuwe ci+ cam in de tv gezet en wat denk je 5 stappen authenticatie
doorgelopen met de nieuwe cam en de tv accepteert deze cam direct!!
Dus mijn conclusie is dat de 9000 42pfl9664 h12 de error gegevens van de vorige ci+ cam ergens opslaat en deze niet meer accepteert.
Maar met de nieuwe cam zijn er geen history gegevens in de tv en wordt onmiddellijk de nieuwe cam geactiveerd.
Eindelijk na ruim 2 mnd een ci+ die het doet!
Dus voor alle andere gebruikers met dezelfde klacht is dit de oplossing
Bezoeker: deze tekst had ik in de ochtend al gestuurd naar de ziggo forum rubriek ci+ software testen philips dit moet bekend zijn bij de philips tech dienst.
Bezoeker: belangrijk is dat de 9000 serie tv's de ci+ gegevens opslaat en als je dan een error melding heb krijg je deze gegevens er niet meer uit krijg!!
Bezoeker: ook als je de tv reset met de stroom eraf,het enige wat je kan doen is een andere ci+ module kopen zoals ik reeds heb gedaan.
Bezoeker: dus graag vragen of zij een aanpassing kunnen maken in de software van de 9000 serie om de module gegevens te kunnen resetten.
Bezoeker: het is wel veel info zo maar wel belangrijk om dit door te geven.
: Dit zal zeker doorgegeven gaan worden aan de technische afdeling.
Bezoeker: oke bedankt voor je medewerking.
: Graag gedaan . Heeft u verder nog vragen?
Bezoeker: ik hoop dat er naar aanleiding van bovenstaande oplossing wel response krijg van jullie afd die dit behandeld.
Bezoeker: groeten
Een prettige dag toegewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppaddo schreef op maandag 09 november 2009 @ 14:25:
[...]

Was een reset naar factory default niet eenvoudiger geweest?
nou als dat het was had ik het niet hier geplaatst!!
zo simpel is het niet. 8)7
de reset heeft geen invloed op de ci+cam gegevens dus de error melding blijft in de tv staan.
dit is waarschijnlijk een software probleem die nog moet worden aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catzjes
zeve schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:16:
Hallo,

Je kan dit alleen in het servicemenu uitzetten, maar officieel verlies je dan je garantie :(
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is het Philips de 2009 / 2010 modellen ervaringen-topic en NIET het Philips Levertijden topic. Dus graag geen oneliners met levertijden of dat je tv nog steeds niet binnen is. Hoe vervelend die dingen ook zijn, dit is niet het topic hiervoor.