Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 16:52
Vandaag mijn nieuwe Ziggo CI+ cam opgehaald. Mijn winkelier had een nieuwe zending binnen. Ik heb dus een 52PFL9704 (lekker puh...). Gezien alle discussies benieuwde het mij natuurlijk of dit zou werken of dat er nog een firmware update overheen zou moeten. Mijn TV heeft overigens firmware versie 26.58.5. Gelukkig kan ik jullie vertellen dat het in een (1) keer werkte! Inclusief de HD zenders. Dat lijkt me goed nieuws. Ook goed nieuws is dat de 52PFL9704 getest is in het duitse blad "Audio Vision" en als "Sehr Gut" uit de bus is gekomen. Er wordt o.a. gezegd dat de TV de hoogste contrast waarde ooit gemeten heeft! Dus da's niet nix. Verder ook de volgens hun de optimale instellingen voor het kijken van HD content via HDMI in een duistere omgeving (Home Theater setup dus):

Helderheid: 50
Scherpte: 0
Contrast: 75
Kleur: 52
Dynamisch contrast: uit
Ruisonderdrukking: uit

Verder de meeste beeldverbeteraars uitgeschakeld. Voor de die-hards: koop het blad anders zelf?!

Veel plezier met jullie 9704's!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:48:
1. Heb ik het goed dat deze tv op dit moment de beste is, die er te krijgen is?
Dat is erg persoonlijk. Iedereen heeft zijn eigen criteria om iets tot beste uit te roepen.
Dit is in ieder geval wel, binnen het 16:9 gebied, de meest complete / "beste" tv die Philips in het pakket heeft.
2. Ik woon in een Ziggo verzorgingsgebied en heb nu gewoon een analoog signaal...
Het probleem van lcd en plasma schermen is dat ze het beeld preciezer opbouwen, en doorgaans ook nog moeten upscalen, dan een crt. Als je een analoog signaal hebt met daarin enige ruis, hoe klein ook, dan krijgt een lcd / plasma het zwaar. Die ruis wordt ook uitvergroot en zorgt voor veel beeld storing. De onvolkomenheid van een signaal komt bij een dergelijk toestel, zeker bij 52", snel naar voren. Een digitaal signaal is vrij van ruis etc en kan daardoor veel strakker op een dergelijk scherm getoond worden. Ook als het om een SD formaat digitaal signaal gaat.
Voor Ziggo moet ik de opmerking maken dat het momenteel nog niet officiëel via CI+ bij Philips werkt. Het doet het echter wel maar nog niet vlekkeloos. Hier wordt aangewerkt. De basis zenders zijn bij Ziggo overigens (op aanschaf kosten van een CI+ module / decoder en een smartkaart die wel aangemeld moet worden na) gratis.
3. Ik kijk voornamelijk gewoon tv...
Met een digitaal signaal zoals van Ziggo zal het ongetwijfeld mooi uit zien. Door het formaat zal je echter wel enige onscherpte etc in het signaal zien. Ga eens bij een goede winkel en bekijk daar op een 52" scherm een SD signaal, iedereen heeft zijn eigen beleving van wat mooi / goed is op dat beeld gebied.
4. Eerder op dit forum heb ik opmerkingen gelezen over het niet synchroon lopen van het geluid...
Ik dacht dat ik dit in de start post redelijk duidelijk gemaakt had.
Als je een externe bron bekijkt, bijv. dvd's / blu-ray's / externe decoder voor digitale tv, en daarbij het geluid niet via de tv laat lopen maar via een losse versterker van bijv. een home cinema set, kan het zijn dat het geluid eerder hoorbaar is dan dat het bij behorende beeld te zien is op het scherm.

Dit is op diverse wijzen te verhelpen, deze zijn volgens mij voldoende uitgesplitst in de openings post.
5. De bekabeling in mijn huis is denk ik al zo'n 25 jaar oud. Zou het nog van enig nut zijn om de bekabeling te vervangen?
Wellicht.
Analoge signalen zijn erg gevoelig voor storingen, een kabel wordt in de loop der tijd altijd vatbaarder voor straling van buiten, simpel weg omdat oa de buitenmantel langzaam vergaat maar ook de kern die gaat langzaam achteruit in kwaliteit. Hoe groter de tv hoe eerder fouten in het analoge signaal opvallen.

Een digitaal signaal heeft hier minder last van, maar minder betekend niet geen.
Je zou de tv best kunnen aansluiten en dan bij het digitale kabel signaal kunnen bekijken hoe de ontvangst kwaliteit is en of de zogenaamde BER waarde 0 blijft. (Ik weet echter niet of deze waarde bij de philips tv's te bekijken is). Zolang de BER 0 is bevat het digitale signaal in weze geen fouten en zou je bekabeling dus voldoende in orde zijn. De BER kan echter per frequentie verschillen. Bij digitale ontvangst heb je of geen storiong of behoorlijk storende blokken storing / wegvallend geluid, itt bij analoog waar je bijv lichte ruis zou kunnen hebben wat bij een crt soms nog wel eens als "acceptabel" beschouwt werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2009 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In welk nummer van Audiovision/Video is de 52inch dan getest. Ik heb enkel de test van de 46inch gelezen??????????????????
Luke the Duke schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:40:
Vandaag mijn nieuwe Ziggo CI+ cam opgehaald. Mijn winkelier had een nieuwe zending binnen. Ik heb dus een 52PFL9704 (lekker puh...). Gezien alle discussies benieuwde het mij natuurlijk of dit zou werken of dat er nog een firmware update overheen zou moeten. Mijn TV heeft overigens firmware versie 26.58.5. Gelukkig kan ik jullie vertellen dat het in een (1) keer werkte! Inclusief de HD zenders. Dat lijkt me goed nieuws. Ook goed nieuws is dat de 52PFL9704 getest is in het duitse blad "Audio Vision" en als "Sehr Gut" uit de bus is gekomen. Er wordt o.a. gezegd dat de TV de hoogste contrast waarde ooit gemeten heeft! Dus da's niet nix. Verder ook de volgens hun de optimale instellingen voor het kijken van HD content via HDMI in een duistere omgeving (Home Theater setup dus):

Helderheid: 50
Scherpte: 0
Contrast: 75
Kleur: 52
Dynamisch contrast: uit
Ruisonderdrukking: uit

Verder de meeste beeldverbeteraars uitgeschakeld. Voor de die-hards: koop het blad anders zelf?!

Veel plezier met jullie 9704's!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:28:
In welk nummer is de 52inch dan getest. Ik heb enkel de test van de 46inch gelezen??????????????????
[...]
November 2009. Uiteraard. Ligt net in de winkel.

http://audiovision.de/index.php?id=90&m=11&y=2009

[ Voor 8% gewijzigd door Luke the Duke op 24-10-2009 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vergis me. Ik heb altijd de Video/Homevision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag de philips pfl 9604H gekocht.
Mooi dingetje alleen in vergelijking met mijn oude scherm(samsung 26 inch hd ready), merk ik met gaming op de ps3 dat hij trager reageert.

Iemand enig idee hoe dit kan en wat ik er aan kan doen, want je zou zeggen full hd dus het is allemaal sneller en beter. De instellingen van de ps3 staan ook op 1080p.

Gr.

Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:27:
[...]

Heb je inmiddels iets gehoord van Steenweg? En?
Erg late reactie, maar toch alsnog ;)

Eerst heb ik met Philips gebeld die mij door verwees naar de winkel (Steenweg). Steenweg heeft mij weer een telefoonnummer van Philips gegeven.. Philips is erg netjes met het defect omgegaan: het ging om een inactieve/dode "bright" pixel en afgelopen week is er door TVA (reparatiebedrijf die namens Philips reparaties verricht) een nieuw panel geplaatst. Erg goede service _/-\o_ Maar ik verwacht overigens niet anders gezien het segment waarin deze tv zich bevindt ;)

Tot op het moment geen andere dode pixel gezien, houden zo!

Enkel jammer dat ik de ISF calibratie opnieuw moet laten uitvoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Bullet424

Heb je voor de aansluiting waar je de PS3 op hebt aangesloten gekozen voor de Game mode. Bij die optie worden alle beeld verbeteraars etc uitgeschakeld en houdt je een zo laag mogelijke input lag over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 22:22:
@Bullet424

Heb je voor de aansluiting waar je de PS3 op hebt aangesloten gekozen voor de Game mode. Bij die optie worden alle beeld verbeteraars etc uitgeschakeld en houdt je een zo laag mogelijke input lag over.
Calvin, Ik had het al gevonden maar bedankt uiteraard dat heeft het probleem opgelost. De instelling spel of cinema zorgen ervoor dat de games nu soepel verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft trouwens ook de 9604 of een philips tv die de "spel" instelling heeft. Ik vind de kleuren namelijk erg fel. Wat zijn jullie instellingen hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:57

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 19:56:
[...]
Enkel jammer dat ik de ISF calibratie opnieuw moet laten uitvoeren...
Heb je de calibratie door ITC (Frank Doorhoff) laten doen? Zo ja, dan zou ik hem eens benaderen, vaak wil hij uit coulance in dit soort gevallen nog wel eens wat voor je regelen, zodat je niet nogmaals het volle pond voor de calibratie hoeft te betalen. Sowieso zou ik wel weer eerst even 200 uur inspelen met je nieuwe panel, dan weet je ook wel redelijk zeker dat je niet weer pixel problemen hebt voordat je hem laat hercalibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:41
* Zwelgje krijgt morgen een monteur van philips over de vloer om het eea te repareren aan zijn 42PFL8404h.... geluid gaat spontaan harder (en zachter) zonder dat je wat doet

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 07:10
Powershell schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 15:26:
* Mr.Jappe krijgt morgen een monteur van philips over de vloer om het eea te repareren aan zijn 42PFL8404h.... geluid gaat spontaan harder (en zachter) zonder dat je wat doet
Ai dat is wel vervelend, maar wel goede service dat er een monteur langskomt!

Verder tevreden over de TV? Ik heb hem namelijk ook besteld maar is nog steeds niet binnen, erg slecht leverbaar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Mr.Jappe schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 16:08:
[...]

Ai dat is wel vervelend, maar wel goede service dat er een monteur langskomt!

Verder tevreden over de TV? Ik heb hem namelijk ook besteld maar is nog steeds niet binnen, erg slecht leverbaar helaas.
zeer tevreden over de tv verder heb absoluut geen klagen over het ding :)

de service van philips is ook uitstekend. ik had maandag gemailed en werd diezelde dag nog teruggebeld met de toezegging dat ik binnen 24 uur door een monteur zou worden gebeld. dat was ook netjes binnen die 24 uur... TOP! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDADDICT
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-07-2021
Goedenavond mede tweakers,

Sinds de wintertijd is ingegaan heb ik weer problemen met de tijdweergave in de EPG.
De klok stond eerst niet goed en heb toen opnieuw zender installatie gedaan en toen dat klaar was stond de tijd wel weer goed, maar de tijden van de programma's die worden aangegeven in de EPG die kloppen nu niet meer.
Ik moet nu -1 uur rekenen. :?
Wie van jullie heeft sinds dat de WINTERTIJD in is gegaan problemen met de EPG? Ben in het bezit van de 37PFL9903H 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@HDADDICT

Niet voor het een f ander maar dit topic gaat over de 2009 / 2010 modellen.

De 9903 is echter een 2008 / 2009 model, je vraag zou dus eerder hier thuis horen.
Daarnaast is en blijft natuurlijk van kracht dat bij de xx03 serie DVB-C officieel niet in Nederland ondersteund wordt door Philips en je dus voor andere land instellingen dient te kiezen met alle mogelijke problemen die daar potentieel bij voor kunnen komen.
Ik ben er echter wel van overtuigd dat in het 2008/2009 model topic er vast iemand je de juiste info kan verstrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:17
williz schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 18:35:
[...]

Ik dacht ook dat alle schermen van LG waren, maar laatst vertelde een medewerker van MediaMarkt me dat de schermen van de 9704 reeks van Sharp afkomstig waren. Kan iemand dat bevestigen?
ppaddo schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:49:
[...]

Ik heb dit wel eens eerder gehoord. Ik heb helaas geen bron waarin ik dit kan "bewijzen". Sharp heeft zelf ook wel zo'n scherm (LE-700). De techniek in dat scherm is echter een stuk minder dan bij de 9704 (100 Hz, uiteraard geen ambilight, geen NM of hoe dat ook heet)...Is de prijs dan ook naar. (zo'n 700 euro minder dan de 9704 in het geval van de 40 inch)
Ik liep tegen precies hetzelfde aan, maar dan bij de Saturn. Ik vroeg waarom de 9704 reeks er niet hing. Men gaf aan dat er leveringsproblemen waren en dat de 9704 die er die ochtend hing maar liefst 4 minuten heeft gehongen. Vervolgens werd er een verkooppraatje gehouden over de Sharp LE600/700 reeks en claimt de verkoper dat dit het exacte paneel was als bij de 9704.
Een week later weer gevraagd waarom de 9704 weer niet te zien was. Kreeg weer hetzelfde verhaal en ook hier werd ik weer naar de Sharp toestellen gelokt.. :X Vind het een vreemd verhaal, ik zou graag weten wat hierachter speelt en begin het vermoeden te krijgen dat de holding MediaMarkt/Saturn aandelen heeft bij Sharp. Kan iemand bevestigen dat het 9704 paneel toch echt iets anders is dan de LE700? De prijs was ruim 800 euro goedkoper voor hetzelfde formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 12:11

El Martino

Zo niet, dan toch.

Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 14:53:
Wie heeft trouwens ook de 9604 of een philips tv die de "spel" instelling heeft. Ik vind de kleuren namelijk erg fel. Wat zijn jullie instellingen hiervoor?
Volgens mij heb ik de settings hiervoor vrijwel gelijk gemaakt aan de settings die ik gebruik voor Blu-ray. Ik gebruik de spel settings nl. niet alleen voor mijn Wii, maar ook voor mijn HDX1000 aangezien mijn versterker geen instelbare vertraging heeft. Belangrijkste is dat de natural motion uitstaat, verder hoef ik geen felle/onnatuurlijke kleuren bij m'n games.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
pSycho-Y2K schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 00:11:

Een week later weer gevraagd waarom de 9704 weer niet te zien was. Kreeg weer hetzelfde verhaal en ook hier werd ik weer naar de Sharp toestellen gelokt.. :X Vind het een vreemd verhaal, ik zou graag weten wat hierachter speelt en begin het vermoeden te krijgen dat de holding MediaMarkt/Saturn aandelen heeft bij Sharp. Kan iemand bevestigen dat het 9704 paneel toch echt iets anders is dan de LE700? De prijs was ruim 800 euro goedkoper voor hetzelfde formaat.
Ijk denk dat eht puur een marge kwestie is, dus dat ze meer verdienen aan het Sharp model. Dat hun holding aandelen heeft in een fabrikant zal een gemiddelde verkoper een worst wezen, de marge en omzet die hij die dag kan verkopen wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:48:

1. Heb ik het goed dat deze tv op dit moment de beste is, die er te krijgen is?

3. Ik kijk voornamelijk gewoon tv, dus geen HD DVD/ Blueray. Daarom vroeg ik mij af of iemand mij kan vertellen hoe de kwaliteit is als er op de 52PFL9704 naar gewone content tv (dus geen HD) wordt gekeken.
De Kuro wordt nog steeds gezien als de beste "platte" TV. Volgens mij loopt er nu hier een draadje over. Wanneer jij je niet druk maakt over het energieverbruik kun je nog proberen de laatste op de kop te tikken (zijn namelijk al een tijdje uit productie).

Ik heb ergens gelezen dat 9704 op dit moment de beste TV is die nog wel in productie is. NeoPDP (Plasma) belooft veel goeds, maar kunnen momenteel nog niet aan de 9704 tippen (wat ik gelezen heb). Over het algemeen presteert Plasma wel wat beter bij SD dan een LCD.

Maar als je toch een HD TV koopt, dan zou ik toch echt eens gaan kijken naar een HD abo voor je TV kanalen. En je verdiepen in BluRay kan dan ook geen kwaad. Als je toch een Loewe had, dan wil je toch niet alleen een apparaat wat mooi is als het uit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 19:52
El Martino schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 09:31:
[...]

Volgens mij heb ik de settings hiervoor vrijwel gelijk gemaakt aan de settings die ik gebruik voor Blu-ray. Ik gebruik de spel settings nl. niet alleen voor mijn Wii, maar ook voor mijn HDX1000 aangezien mijn versterker geen instelbare vertraging heeft. Belangrijkste is dat de natural motion uitstaat, verder hoef ik geen felle/onnatuurlijke kleuren bij m'n games.
Je kan de instellingen van een SMART instelling toch niet wijzigen? Tenminste, ik verkeer in de veronderstelling dat je alleen een SMART instelling kan selecteren. Zodra je dan een wijziging ingeeft, slaat hij dit op als de SMART instelling 'persoonlijk'. Of heb ik dit mis?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 12:11

El Martino

Zo niet, dan toch.

Volgens mij kun je, na het kiezen van een smart instelling, deze via het instellingenmenu (via Home menu) aanpassen. De aangepaste waarden worden dan gebruikt. Mocht je daarna een andere smart instelling kiezen voor een bron en weer teruggaan naar de vorige smart instelling (bijv. opnieuw de Game mode) gebruikt hij de weer de standaardinstellingen zoals die horen bij de Game mode (af-fabriekwaardedn). En moet je dus weer je eigen instellingen opnieuw toepassen.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ginkgo schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:43:
Sinds een paar weken heeft de NOS een site in de lucht om recente journaals te bekijken. Deze is in dit topic en ook op de frontpage al eerder voorbij gekomen. De url van deze site is tv.nosl.nl.

Tot nu toe heb ik dit al een paar keer gebruikt door in het zoekscherm NetTV de url rechtstreeks in te typen. Echter tegenwoordig is die pagina niet meet actueel. Het laatste journaal blijft staan op 16 oktober. Omdat de browser van nettv geen reloadknop heeft, heb ik in de instellingen van mijn TV het NetTV geheugen gewist, maar dit heeft niet het gewenste effect gehad. Hij blijft op 16 okt staan. De vraag is nu of het aan mijn TV of aan de site ligt. Op de PC word je op tv.nos.nl naar een andere site gestuurd dan op de TV, de datum op de PC versie is overigens wel goed.

Wie wil er op zijn netTV enabled TV eens kijken wat er op tv.nos.nl te zien is?
Het lijkt mij dat tv.nos.nl gecashed wordt in de Philips Net TV server. Als er maar lang genoeg geen vraag komt om deze url te showen zie je een meer recente versie die ook weer veroudert.
Zolang NOS geen overeenkomst met Philips sluit om er een echte Net TV service van te maken heb je er niet veel aan op je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlrb
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 20:30
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:13:
[...]
Het lijkt mij dat tv.nos.nl gecashed wordt in de Philips Net TV server. Als er maar lang genoeg geen vraag komt om deze url te showen zie je een meer recente versie die ook weer veroudert.
Zolang NOS geen overeenkomst met Philips sluit om er een echte Net TV service van te maken heb je er niet veel aan op je TV.
Hoezo 'Net TV server'? Het is gewoon een Opera browser waarmee je welke URL dan maar ook kan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nlrb schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:35:
[...]

Het is gewoon een Opera browser waarmee je welke URL dan maar ook kan bekijken.
Op PCM lees ik:
De webserver van de NOS detecteert automatisch dat het hier om een Philips Net TV gaat en presenteert via een widget de internetcontent.
Waar de bottleneck dan ook precies zit, de URL levert op een PC een actueel journaal en op de TV een verouderd journaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pSycho-Y2K schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 00:11:
...Kan iemand bevestigen dat het 9704 paneel toch echt iets anders is dan de LE700? De prijs was ruim 800 euro goedkoper voor hetzelfde formaat.
Ik weet niet precies welk paneel in de Philips gebriukt wordt en idem weet ik niet precies welk paneel in de sharp gebruikt wordt.
Philips maakte bij hun vorige serie veel gebruik van Sharp panelen, en vermoedelijk doen ze dat nu nog steeds.
Hoe dan ook is er bij een lcd tv meer dan alleen het paneel belangrijk.

( De motor die in mijn Volvo ligt wordt ook in andere auto's gebruikt maar toch zijn die dan niet gelijk, de wiel ophanging etc is immers nog altijd anders.)

Iets waar Philips behoorlijk goed in is is de aansturing van een dergelijk paneel. Philips doet dit doorgaans met een chipset van NXP, welk nu ook door anderen gebruikt wordt. De software die Philips gebruikt is doorgaans echter wel van een andere orde dan die bij de concurrentie. Dit uit zich onder andere in de vrij unieke versie van 200Hz.
Daar waar oa Sony dit doet door tussen 2 voorgegeven beelden 3 te verzinnen doet Philips bij de 9704H het backlight "scrollend" uit in verschillende fasen. En zo zijn er nog meer verschillen.

Het paneel moge dan wellicht gelijk zijn, het resultaat dat er mee behaalt wordt hoeft dit zeker nog niet te zijn.
Hiermee wil ik nu niet direct zeggen dat de Philips beter zou zijn. Dit is voor een groot deel ook nl persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlrb
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 20:30
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:54:
Op PCM lees ik:
De webserver van de NOS detecteert automatisch dat het hier om een Philips Net TV gaat en presenteert via een widget de internetcontent.
Waar de bottleneck dan ook precies zit, de URL levert op een PC een actueel journaal en op de TV een verouderd journaal.
Zoals je al aangeeft: de webserver van de NOS. Het is net wat daar wordt aangeboden. Voor Philips NetTV is er een aparte versie, aangezien deze geen flash ondersteunt. Je krijgt dan een re-direct naar http://tv.nos.nl/nettv/. De PC versie zal de URL http://tv.nos.nl/browser/ gebruiken. Momenteel is de NetTV versie recenter (journaal 25 okt) dan de PC versie (journaal 24 okt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Martino schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:13:
Volgens mij kun je, na het kiezen van een smart instelling, deze via het instellingenmenu (via Home menu) aanpassen. De aangepaste waarden worden dan gebruikt. Mocht je daarna een andere smart instelling kiezen voor een bron en weer teruggaan naar de vorige smart instelling (bijv. opnieuw de Game mode) gebruikt hij de weer de standaardinstellingen zoals die horen bij de Game mode (af-fabriekwaardedn). En moet je dus weer je eigen instellingen opnieuw toepassen.
Ik zal eens kijken, die spel mode is echt lelijk ingesteld je krijgt er gewoon hoofdpijn van. Ik gebruik hiervoor cinema alleen klopt het dat dan de 100hz is uitgeschakeld want als ik er een blu ray film in gooi en rotzooi wat met die smart instellingen merk ik dat het bij "instens " bijvoorbeeld wat vloeiender loopt.

Wat zijn jullie persoonlijke instellingen trouwens, misschien dat ik deze kan overnemen voor de beste kleuren te krijgen bij gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco123
  • Laatst online: 14-05-2024
pfff van mij mag dat leveren nu weleens beginnen volgens mij heb ik ongeveer een maand gelden een pre order op de 40pfl9704 gemaakt bij Ben van Dijk. Toen hoorde ik wel dat ik hoog op de lijst kwam te staan maar toch :/ . Ik heb nu al vanaf juni gehoord dat tie zou komen en we zijn bijna november 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:17
Heeft iemand een oude 8404 firmware ter download? De Philips webserver bevat alleen de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:23

CodeIT

Code IT

Rukapul schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:28:
Heeft iemand een oude 8404 firmware ter download? De Philips webserver bevat alleen de laatste.
Ik heb er een van 23-09-2009, weet niet welke versie dit is... Interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Ik vermoed dat dat de laatste is die ik al heb (datum in header van firmware: 20-9, bestandsdatum op web server: 29-9).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Misschien niet. Uit de header
code:
1
2
3
4
Q5481-0.26.38.22

Generation date:
17/08/2009 8:03:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasjenl schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 15:23:
[...]
Heb je de calibratie door ITC (Frank Doorhoff) laten doen? Zo ja, dan zou ik hem eens benaderen, vaak wil hij uit coulance in dit soort gevallen nog wel eens wat voor je regelen, zodat je niet nogmaals het volle pond voor de calibratie hoeft te betalen. Sowieso zou ik wel weer eerst even 200 uur inspelen met je nieuwe panel, dan weet je ook wel redelijk zeker dat je niet weer pixel problemen hebt voordat je hem laat hercalibreren.
De tv is inderdaad gecalibreerd door Frank en hij is inderdaad schappelijk met zulke gevallen. Ik vernam van Frank dat het voor LED tv's niet nodig is om 200 uur erop te hebben zitten, maar inderdaad voor mogelijke pixel problemen is het wel handig te wachten..

Toch bedankt voor de tip! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
CodeIT schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 22:10:
Misschien niet. Uit de header
code:
1
2
3
4
Q5481-0.26.38.22

Generation date:
17/08/2009 8:03:03
Hebbuh :)
Die van mij is namelijk een andere:
Q5481-0.26.58.5
Generation date:
20/09/2009 22:49:18
edit:
Bij deze de bestanden mocht iemand er in de toekomst behoefte aan hebben:
32pfl8404h_12_fus_nld Q5481-0.26.38.22.zip (17-8)
37pfl8404h_12_fus_nld Q5481-0.26.58.5.zip (20-9)
(afaik zijn de versies voor verschillende maten en talen identiek)

[ Voor 37% gewijzigd door Rukapul op 26-10-2009 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

pSycho-Y2K schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 00:11
Kan iemand bevestigen dat het 9704 paneel toch echt iets anders is dan de LE700? De prijs was ruim 800 euro goedkoper voor hetzelfde formaat.
Het paneel is misschien wel hetzelfde, maar het voornaamste verschil is dat de Philips localdimming LED backlight heeft en de Sharp 'gewone' LED backlight, die niet lokaal gedimd kunnen worden. De Sharp zal dus nooit het zwartniveau halen dat de Philips kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 20:50

PK

Powershell schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 15:26:
* PK krijgt morgen een monteur van philips over de vloer om het eea te repareren aan zijn 42PFL8404h.... geluid gaat spontaan harder (en zachter) zonder dat je wat doet
Had ik ook, kwestie van een kabeltje vervangen. Duur grapje voor Philips 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 16:54
Ik heb een vraag over mijn recent aangeschafte Philips 47PFL7404H/12...

Als ik m.b.v. een cijfertoets op de afstandbediening overschakel naar een ander kanaal verschijnt eerst kort linksboven in beeld (als overlay) het ingetoetste programmanummer van het gekozen kanaal in beeld en daarna iets rechts daarvan de tekst "Undefined". Schakel ik over met de P+ of P- toets dan verschijnt helemaal geen info in beeld (ook niet het gekozen programmanummer).

Op mijn oude Philips (CRT) breedbeeld televisie verscheen altijd de naam van het programma zoals dit wordt meegestuurd met het signaal voor het kanaal.

Heeft iemand een idee waar dat door komt (instelling?) en hoe ik dit kan verhelpen?

By the way: op de televisie staat de meest recente firmware (van 29-09-2009) ...

[ Voor 15% gewijzigd door vtpeters op 27-10-2009 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLS
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-09 08:51

MLS

Beetje slordig:
Geachte Mr. Stolk,
Bedankt voor de aanschaf van uw Philips Product(en)!
Wij hopen dat dit Philips product voldoet aan uw verwachtingen.
Wij hebben uw actie-bon m.b.t. Philips Korting Weken ontvangen.
Tot onze spijt moeten wij u mededelen dat uw inzending niet in behandeling kunnen nemen
omdat deze is aangekocht bij een internetwinkel.
Helaas kunnen wij daarom uw aanvraag niet meer in behandeling nemen.
Dit terwijl hij bij Steenweg Electronics in Utrecht is gekocht (staat gewoon op de officiële dealerlijst) . Reeds contact opgenomen en het zal worden opgelost... Meer mensen met deze email?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Iemand nog wat te melden over input-lag bij de 9704 serie, FPS spellen, race en fighting games zoals SF4...

Of heeft niemand dit hier getest vanwege het niet spelen van dit soort spellen op de Philips?

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK

PK

vtpeters schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:06:
Ik heb een vraag over mijn recent aangeschafte Philips 47PFL7404H/12...

Als ik m.b.v. een cijfertoets op de afstandbediening overschakel naar een ander kanaal verschijnt eerst kort linksboven in beeld (als overlay) het ingetoetste programmanummer van het gekozen kanaal in beeld en daarna iets rechts daarvan de tekst "Undefined". Schakel ik over met de P+ of P- toets dan verschijnt helemaal geen info in beeld (ook niet het gekozen programmanummer).
Dit heb ik ook. Het is een bug in de laatste firmware. Dit zal worden opgelost in de volgende firmware. Workaround: Als ik naar 0 zap (kanaal niet geinstalleerd) en dan weer naar 1 dan doet de osd het weer.
Op ziggo-gebruikers.nl staat dit probleem ook beschreven ci+ --> philips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
MLS schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:00:
Beetje slordig:

[...]

Dit terwijl hij bij Steenweg Electronics in Utrecht is gekocht (staat gewoon op de officiële dealerlijst) . Reeds contact opgenomen en het zal worden opgelost... Meer mensen met deze email?
Dan hebben ze waarschijnlijk het toestel parallel ingekocht. Wat zegt Steenweg erover? Philips kijkt alleen maar naar het serienummer.

[ Voor 5% gewijzigd door WidgetTWW op 27-10-2009 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chomp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-06 08:04
Sm0k3r schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:17:
Iemand nog wat te melden over input-lag bij de 9704 serie, FPS spellen, race en fighting games zoals SF4...

Of heeft niemand dit hier getest vanwege het niet spelen van dit soort spellen op de Philips?
Volgens deze (vertaalde) review uit Polen
zijn de game mode (40ms) en de cinema mode (30ms) de geschikste "Smart" modes qua lage input lag. Als je zelf instellingen invoert, moet je in ieder geval zorgen dat perfect natural motion uitstaat om de lag laag te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

chomp schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:14:
[...]

zijn de game mode (40ms) en de cinema mode (30ms) de geschikste "Smart" modes qua lage input lag. Als je zelf instellingen invoert, moet je in ieder geval zorgen dat perfect natural motion uitstaat om de lag laag te houden.
En daar zitten we dan te kwijlen bij de beloofde 1 ms reactietijd van de 9704... 8)7
Het lijken wel de verbruikscijfers bij auto's. No way dat je daar in de praktijk bij in de buurt gaat komen!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chomp
ppaddo schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:09:
[...]

En daar zitten we dan te kwijlen bij de beloofde 1 ms reactietijd van de 9704... 8)7
Het lijken wel de verbruikscijfers bij auto's. No way dat je daar in de praktijk bij in de buurt gaat komen!
Die 1 (of 2)ms reactietijd is natuurlijk iets heel anders. Dat gaat grof gezegd over "beeldovergangen". Deze tijden gemeten in de review gaan over de vertraging die optreedt tussen het aanleveren van het videosignaal en het op het scherm toveren van het plaatje. Bij het kijken naar films en dergelijke is het ook compleet niet van belang, behalve voor het eventuele in sync houden van beeld en geluid.
Alleen bij het gamen kan het een probleem worden, maar bij 30 tot 40ms niet merkbaar aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
PK schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:18:
[...]

Dit heb ik ook. Het is een bug in de laatste firmware. Dit zal worden opgelost in de volgende firmware. Workaround: Als ik naar 0 zap (kanaal niet geinstalleerd) en dan weer naar 1 dan doet de osd het weer.
thx! dit probleem had ik ook.

de monteur heeft afgelopen maandag de firmware ook voor me gedowngrade (hij was er toch :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04-2021
Hoi allemaal
iemand ervaring met de Philips 47PFL9664H
graag wat mensen die hier eigenaar van zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco123
[...]

Wel leuk eindelijk eens een review weer zoveel zijn er niet te vinden. Het enige wat ik eigenlijk niet mooi vind aan de tv is het feit dat tie zo dik is in vergelijking met bijv de Samsung.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

mrcosmo schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:49:
Hoi allemaal
iemand ervaring met de Philips 47PFL9664H
graag wat mensen die hier eigenaar van zijn

Beste Mr. Cosmo,

Welkom op Gathering of Tweakers :w

Het is op GoT niet de bedoeling zomaar je vraag te plaatsen zonder zelf enige aantoonbare research hebt gepleegd. De "is deze goed"-vragen en consorten zien we liever niet terug. Mocht je wel research hebben gepleegd, en je de Philips 47PFL9664H hebt vergeleken met andere modellen, geef dat dan aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sm0k3r schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:17:

Ik heb van verscheidenen mensen gehoord en gelezen dat PS3 in combinatie met de Phillips LCD 7404 8404 eb de 8664 niet zo goed was.
Vraag me af of dat voor de 9 serie ook niet gekd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:37:
[...]
Ik heb van verscheidene mensen gehoord en gelezen dat PS3 in combinatie met de Phillips LCD 7404 8404 en de 8664 niet zo goed was. Vraag me af of dat voor de 9 serie ook niet geld
Ik heb de 52PFL9704 en een PS3, in een woord: waanzinnig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
Remco123 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:36:
[...]
Wel leuk eindelijk eens een review weer zoveel zijn er niet te vinden. Het enige wat ik eigenlijk niet mooi vind aan de tv is het feit dat tie zo dik is in vergelijking met bijv de Samsung.......
Remco, verdiep je eens in het verschil in de twee verschillende LED backlight methodes.

Edge LED backlight = dunne LCD TV's

Local Dimming LED backlight = "dikke" LCD TV's

En kijk daarna eens welke techniek beter is.

P.S. als ik iets duns aan de muur wil dan hang ik wel een poster op....

Het is niet de bedoeling meerdere berichten kort na elkaar te posten. Ook al reageeer je op diverse users. Dit kan makkelijk in één post aangezien je met de quote-tags duidelijk kan maken op wie je reageert. Of gebruik voortaan de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif om een post aan te passen.

Overigens is het ook niet nodig om onder (bijna) elke post "Luke" te zetten. Zie hiervoor Het Algemeen Beleid, De Groeten.

[ Voor 31% gewijzigd door FeaR op 28-10-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
PK schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:18:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Ga je oplossing proberen. Hopelijk komt er binnenkort een update voor. Vind het best wel storend ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

In deze review zegt men: 'difficult to work with your computer' , ik kan er echter niet duidelijk uit halen wat er nu moeilijk is. Wat ik graag wil weten kan ik mijn shuttle mediacenter met DVI -> HDMI kabel en Aparte audio in aansluiten op dit scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 09:07:
In deze review zegt men: 'difficult to work with your computer' , ik kan er echter niet duidelijk uit halen wat er nu moeilijk is. Wat ik graag wil weten kan ik mijn shuttle mediacenter met DVI -> HDMI kabel en Aparte audio in aansluiten op dit scherm?
Als je Natural Motion hebt aan staan, is de lag zodanig dat het lastig wordt de muispointer nauwkeurig (en snel) te bedienen. De oplossing is net zo eenvoudig: Natural Motion uitzetten en dan heb je nergens last van. Als je via je PC veel wisselt tussen films kijken (dan wil je wellicht NM aan) en desktop werk (dan wil je NM uit) moet je steeds schakelen, dat kan wel lastig zijn.

Of ze dit bedoelen weet ik niet, maar dat is wel mijn ervaring (met de vorige generatie). Misschien doelen ze ook op dat de fonts wat klein/slecht leesbaar zijn, maar ook dat hangt vooral van instellingen af (en je kijkafstand natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 09:52:
[...]

Als je Natural Motion hebt aan staan, is de lag zodanig dat het lastig wordt de muispointer nauwkeurig (en snel) te bedienen. De oplossing is net zo eenvoudig: Natural Motion uitzetten en dan heb je nergens last van. Als je via je PC veel wisselt tussen films kijken (dan wil je wellicht NM aan) en desktop werk (dan wil je NM uit) moet je steeds schakelen, dat kan wel lastig zijn.

Of ze dit bedoelen weet ik niet, maar dat is wel mijn ervaring (met de vorige generatie). Misschien doelen ze ook op dat de fonts wat klein/slecht leesbaar zijn, maar ook dat hangt vooral van instellingen af (en je kijkafstand natuurlijk).
Ok duidelijk, bedankt. Nog een vraag: een film kijken vanaf je PC, heb je dan Natural Motion aan of uit, of heb je dan een probleem wanneer NM aan staat dat de audio niet in sync loopt (audio in van TV, geen externe audio set).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen zondag de Philips 37PFL8404 aangeschaft en ben wel geschrokken van de beeld kwaliteit tijdens niet HD uitzendingen. Ik heb de TV aangesloten op een UPC mediabox via een scart aansluiting (heb nog geen HD box mogen ontvangen). Tijdens het kijken naar voetbal wedstrijden zijn de lijnen op het veld erg lelijk, ze lijken wel ge-resized zonder aliasing. Bij een close-up van de spelers ziet het er wel erg scherm uit en mooie kleuren. Bij camera punten van veraf waarbij het halve veld zichtbaar is en de spelers in beweging zijn, zien de shirts van de spelers er ook raar uit, lijkt wel alsof de tv niet snel genoeg is waardoor het lastig is de details van de spelers te zien. Is dit een bekend probleem? Ik twijfel nu of de tv wellicht te groot ivm de kijkafstand, mijn bank staat op 2.5 meter vanaf het scherm en ik zit te denken om de tv om te ruilen voor een kleinere versie, namelijk de Philips 32PFL8404 (dus 32 inch ipv 37 inch), zal dit er beter uitzien?

Ik heb nu tijdelijk de Samsung UE32B6000 Led in huis, op dezelfde manier aangesloten en daarbij zijn de voetbal wedstrijden wel beter in kwaliteit op de hierboven genoemde punten, echter ben ik niet echt enthousiast over het geluid en lijken de spelers wat waziger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Probeer eens te 'spelen' met de instellingen. Vooraal dynamische scherpte (en scherpte zelf) zorgen voor die harde non-aliased lijnen. Verder kun je misschien ook de ruisverwijderaar uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een poging gewaagd om de CI+ module en bijbehorende smartcard een stuk korter te maken? Dit i.v.m. het uitsteken van deze unit bij de 46PFL9704. Ik ben van namelijk plan om beiden ongeveeer 4 cm te kortwieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 00:15
:?

Misschien is het ook wel handig om hem dan meteen 2cm smaller te maken . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
Raymond schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:11:
:?

Misschien is het ook wel handig om hem dan meteen 2cm smaller te maken . .
Ik heb op een andere forum gelezen dat iemand met een 46pfl9704 ook de module korter heeft gemaakt en dat het probleem met het ambilight hierdoor opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik speel games op m'n PS3 met perfect natural motion uit alleen kijk er soms ook een blu ray op. Kijken jullie dan films door de natural motion weer aan te zetten of laten jullie deze uit. Wat leverd de mooiste resultaten op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
  • Registratie: Januari 2006
Ik ben een tijdje al aan het zoeken naar calibratie settings voor de 5duizend serie(32"), maar nog niet veel kunnen vinden. Weten jullie soms nog een goede site waar ik zoiets kan vinden?
Of kunnen jullie me sowieso settings aanbevelen want die out of the box settings zijn natuurlijk nooit optimaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah, bij deze ben ik dus ook bij de wachtenden, heb mezelf gisteren de 52PFL9704H besteld en het zal rap een klein maandje ofzo worden eer hij binnen is krijg ik meteen te horen van de dealer. Ik heb lang getwijfeld of ik blind zou bestellen maar ik was al zeer onder de indruk van de 9703 vorig jaar en ook vooral omdat ik allergisch ben aan reflecterende schermen. (spiegelend). De LCD schermen van Philips hebben dat minder of niet. Uiteindelijk zijn het o.a jullie reacties hier zoals bv Luke die zijn bevindingen post die het voor mij doen. Dat heeft voor mij de doorslag gegeven. Liever nog had ik eerst es bij iemand zoals Luke thuis geweest om de tv in levende lijve te zien want geloof het of niet maar geen enkele dealer heeft ene uithangen (ze zijn allemaal al lang op voorhand besteld en verkocht) Maar ik heb de indruk dat Luke van Nederland is en 't is wel een beetje ver waarschijnlijk om effe binnen te wippen :)

Iets meer over mijn doestelling en systeem: Ik heb een bestaande homecinema sedert vele jaren met net vernieuwd en superb geluid waar ik uiterst tevreden over ben maar mijn projector was nog "HD ready" en ik wou graag schitterende fullHD. Bovendien heb ik nu meer en meer fims die volledig het scherm vullen ipv cinemaformaat. Daardoor is mijn groot scherm te groot geworden en ben ik beter af met de 4keer kleinere 52". De invoerkwaliteit van mijn beeld is TV vlaanderen digitaal, dvd en bluray. Voor minder ga ik niet en ik voorzie dat de 52" met mindere bronkwaliteit op nie veel ga trekken. Ben al heel bang voor de kwaliteit van de niet-HD zenders van tvvlaanderen op deze TV. Zonder aanpassingen gaat het natuurlijk op niks trekken en compleet artificieel lijken maar precies daarom moet je ook spelen met de settings van de tv en een hele hoop van die artificiele rommel uitschakelen. Alle bronnen van beeld en geluid -inclusief TV- zijn bij mij verzameld in 1 en hetzelfde toestel (de htpc) met volledige ondersteuning van de hoogste standaarden zoals digital

Qua design vind ik deze tv super. In vergelijking met het 9703 model dat een glanzende compleet spiegelende rand had -en dat weerhield me van hem te kopen- vind ik deze stukken mooier. Mat donkerder...veel mooier design in z'n gehele. Ook al ziet hij er wat bulkier uit dan de samsungs...z'n beeldkwaliteit op bluray zal me dat snel doen vergeten veronderstel ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
  • Laatst online: 22:28
Beste kenners en ervaringsdeskundigen,

Ik ben mij aan het oriënteren voor de aanschaf van een nieuwe televisie. Deze wil ik in februari en uiterlijk maart 2010 hebben. Deze zal voornamelijk gebruikt gaan worden om televisie te kijken (via CAIWAY CI+ CAM), af en toe een DVD en ook een Playstation 3 zal er op aangesloten worden.

Mijn voorkeur ging na positieve ervaringen sterk uit naar een Plasma van Panasonic. Mooie kleuren, goede prijzen en ook met de PS3 zou dit mooi moeten zijn. Echter biedt Panasonic nog geen (en waarschijnlijk pas in de loop van 2010) CI+ aan op hun modellen.

Nu ben ik zeer geïnteresseerd in de 40PFL9704H/12 en/of 46PFL9704H/12 (hopelijk dalen wel de prijzen nog iets voor februari/maart). Ik lees hier (en ook het Panasonic topic) al geruime tijd mee en heb ook diverse reviews gelezen. Toch heb ik enkele vragen waar ik tot op heden nog geen (duidelijk) antwoord op heb kunnen vinden.

- Philips meldt op hun website dat de 9704 'LCD W-UXGA Act. matrix' is en verderop in de specificaties spreekt men van 'Plaatselijke gedimde LED-achtergrondverlichting, Gesegmenteerde LED-achtergrondverlichting'. Ik neem aan dat de 9704 een Full LED is, is dat correct?

- Gisteren las ik, voor het eerst, iets over de beperkte levensduur van LED. Wat is ongeveer de levensduur van een Full LED t.o.v. een Plasma?

- Ook lees ik her en der dat LED een 'tijdelijke oplossing' is tot OLED beschikbaar komt. Dit doet mij twijfelen; nu een (goedkopere) Plasma kopen en wanneer OLED beschikbaar en betaalbaar is de overstap maken. Of toch nu voor de toch wel prijzige 9704 gaan.

Alvast bedankt voor jullie hulp en antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 10:30

burgt

Starbass

Flieger schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:57:
- Philips meldt op hun website dat de 9704 'LCD W-UXGA Act. matrix' is en verderop in de specificaties spreekt men van 'Plaatselijke gedimde LED-achtergrondverlichting, Gesegmenteerde LED-achtergrondverlichting'. Ik neem aan dat de 9704 een Full LED is, is dat correct?
zoals bij alle (normale grote / consumenten) LED televisies op de markt is de LED alleen de vervanging van de backlight die door een LCD scherm zijn licht schijnt. Daarin zijn verschillende technieken, waarbij de 9704 de beste techniek heeft (voor de beeldqualiteit).
Waar jij waarschijnlijk op doelt zijn de Oled schermen, deze zijn nog niet beschikbaar op grotere formaten.
- Gisteren las ik, voor het eerst, iets over de beperkte levensduur van LED. Wat is ongeveer de levensduur van een Full LED t.o.v. een Plasma?
LED backlight heeft een langere levensduur dan een CCFL backlight, en ik vewacht ook een langere levensduur dan een Plasma.

bij de Oled schermen zijn in het begin van de ontwikkeling grote problemen geweest met de relatieve korte levensduur van de kleur blauw, maar deze zou volgens de laatste berichten een stuk beter moeten zijn. Maar deze tv's zijn nog lang niet commercieel beschikbaar.
- Ook lees ik her en der dat LED een 'tijdelijke oplossing' is tot OLED beschikbaar komt. Dit doet mij twijfelen; nu een (goedkopere) Plasma kopen en wanneer OLED beschikbaar en betaalbaar is de overstap maken. Of toch nu voor de toch wel prijzige 9704 gaan.
OLED zal in het begin nog wat kinderziektes hebben verwacht ik, maar de belofte van de techniek is erg goed. de vraag is alleen wanneer de grotere panelen beschikbaar zijn (ik verwacht volgend jaar nog niet). en tegen de tijd dat die tv's bechikbaar zijn komt er vast weer een andere techniek aan die nog beter gaat zijn...

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramirazi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-08-2020
Sinds Gisteren de Philips 52PFL9704 binnen. we waren een 82 cm CRT beeldbuis gewent, dus het is in het begin even wennen :).. maar het beeld is erg strak. De televisie oogt mooi in de woonkamer vanwege het geborsteld aluminum wat rustiger oogt dan het spiegelende Zwart.

eerste kijkervaringen Digitale TV van UPC is al mooi (HDTV ga ik nog aanvragen).. een paar blueray films gekeken 1080p (o.a The Dark knight) dat is echt geweldig. vooral de Zwart-waardes zijn indrukwekkend. ook de kijkhoek is niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
burgt schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:41:
OLED zal in het begin nog wat kinderziektes hebben verwacht ik, maar de belofte van de techniek is erg goed. de vraag is alleen wanneer de grotere panelen beschikbaar zijn (ik verwacht volgend jaar nog niet). en tegen de tijd dat die tv's bechikbaar zijn komt er vast weer een andere techniek aan die nog beter gaat zijn...
Erg bedankt voor je reactie. Het is inderdaad zo dat wachten op een nieuwe techniek weinig zin zal hebben omdat er op dat moment weer iets nieuws aan zal komen. Echter zijn de vooruitzichten wel erg positief v.w.b. OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36

Klippy

Still Game

Flieger schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:49:
[...]

Erg bedankt voor je reactie. Het is inderdaad zo dat wachten op een nieuwe techniek weinig zin zal hebben omdat er op dat moment weer iets nieuws aan zal komen. Echter zijn de vooruitzichten wel erg positief v.w.b. OLED.
Maar OLED schiet ook nog niet echt op.
ALS ze volgend jaar al beschikbaar worden zullen de prijzen ook gigantisch zijn. En eerlijk gezegd denk ik dat je blij mag zijn met 32", gezien het feit dat er nog geen massaproductie is.
Ik heb geen glazen bol, maar ik schat zelf in dat je de komende 1,5 tot 2 jaar geen betaalbare 42" of grotere OLED gaat zien. en met betaalbaar bedoel ik onder de 2.500 Euro. Tegen de tijd dat het de standaard is zijn we 3-4 jaar verder.

En zoals gezegd, er komt altijd wel weer wat nieuws. OLED is prachtig, maar ik zou er niet op wachten.

Allemaal mijn eigen mening, niet gebaseerd op harde cijfers :P

Overings best een interessante review die Poolse.
Geen getallen, maar foto's. Nu zegt dat weinig natuurlijk, maar toch leuk om eens door te lezen.
Dat difficult to work with computer is mij ook een raadsel.

Had ik overigens al gemeld dat ik mijn 46PFL9704 maandag besteld heb bij de MediaMarkt?
Blij dat ik eindelijk de knoop heb doorgehakt, maaar ik zal hem pas na 14-11 ontvangen ivm verhuizing, dus ik ben benieuwd.

[ Voor 8% gewijzigd door Klippy op 29-10-2009 19:16 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
Klippy schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 19:12:
Had ik overigens al gemeld dat ik mijn 46PFL9704 maandag besteld heb bij de MediaMarkt?
Blij dat ik eindelijk de knoop heb doorgehakt, maaar ik zal hem pas na 14-11 ontvangen ivm verhuizing, dus ik ben benieuwd.
Is de levertijd volgens MediaMarkt sowieso pas 14-11 of zou dit eerder kunnen? Mag ik vragen voor welke prijs je de 46PFL9704 besteld hebt? Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Sluit je er toevallig een Playstation 3 op aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Flieger

Een kleine aanvulling op wat burgt al gemeld heeft.

Er zijn 2 versies van backlight bij een lcd paneel.
Een is gebaseerd op licht vanaf de zijkant(en) dat dan door een soort prisma over de hele oppervlakte verdeelt. Deze wordt doorgaans EDGE backlight genoemd. Dit komt soms ook bij schermen met een CCFL backlight voor, maar dan vooral bij kleine beeldschermen zoals laptops of telefoons.
De andere versie heeft de leds letterlijk direct achter het paneel zoals dat doorgaans ook bij tv's met CCFL het geval is. Volgens mij wordt dit type oa door Sharp als "full-led" genoemd.
Die naam zou bij mij de indruk wekken dat elke pixel zijn eigen ledje zou hebben, dus 1920x1080 ledjes. Dit is er (nog) niet. Ik verwacht ook niet dat dit er komen gaat.

Van OLED wordt al jaren geroepen dat dit het nieuwe tv verhaal wordt. Op dit moment is het echter pas zover dat er 2 modellen op de markt zijn. 1 daarvan is een 11" Sony die de laatste keer dat ik keek iets van € 2500,- als vanaf prijs had.

Het andere model is iets van 15" en is meen ik niet in Europa te krijgen, merk weet ik even niet meer.

Het zal ongetwijfeld ooit komen dat ook grotere schermen op de thuis markt verkrijgbaar worden, maar wanneer....

De levensduur van led's is denk ik niet je grootste zorgen punt. De paneel levensduur van een plasma, een lcd met ccfl en een lcd met led ligt allen behoorlijk dicht bij elkaar. Plasma heeft doorgaans de langste levensduur. Belangrijk hierbij is wel de juiste afstelling.
De overige onderdelen van de tv zullen het vermoedelijk echter eerder begeven. Door de RoHS regels, het zoveel mogelijk vermijden van bepaalde schadelijke stoffen, zorgen namelijk voor mindere kwaliteit op andere vlakken, zoals printplaten en soldeer verbindingen. Het gevolg is dat deze het eerder dan voorheen zullen begeven.
Deze RoHS regels zijn zoals zo vaak overigens behoorlijk creatief. Ze verbieden alleen de voor vele mensen bekende ongezonde dingen. Zo mogen bepaalde chloor verbindingen en broom verbindingen niet meer omdat halogenen bij verbranding een broeikas gas effect hebben. fluor dat ook tot die zelfde groep halogenen behoort en het zelfde broeikas gas effect heeft mag gewoon nog wel en wordt ook gewoon tijdens de productie gebruikt. Tin-Lood mag niet, maar heel wat alternatieve soldeer opties zijn net zo slecht maar mogen gewoon wel. Maar goed dat is een heel andere discussie die niet in de topic thuis hoort.

Iets waar je wel nog voor moet oppassen is het CI+ verhaal.

Momenteel werkt dit officieel op de Philips toestellen nog niet. Philips is er samen met Ziggo mee bezig om het goed werkend te krijgen.
Op het ziggo forum is een apart topic hierover.
Daarin is oa het volgende te vinden: (bij gebruik van de via dat topic op te vragen speciale firmware voor de 9000 serie).
Overzicht bevindigen:
  1. crash > reboot
  2. Now/Next balk nog steeds niet zichtbaar tijdens zappen( wordt niet meer ondersteund door Philips, alleen nog via i)
  3. melding "undefined" / OSD nog steeds "Undefined
  4. epg, extra informatie opvragen duurt erg lang
  5. ned1 HD naar Ned2 HD via P+ geen beeld,
  6. [blue]ondertiteling verdwijnt circa 10 sec na instellen volume[blue]
  7. [blue]hidden zender alleen via herinstallatie weer terug te halen[blue]
  8. Klok en ondertiteling samen in beeld werkt ook niet
  9. authenticatie verdwijnt niet vanzelf
  10. ere divisie live 1/2/3/4 geven continu blokstrepen
  11. achter de EPG zit geen geluid van het kanaal
  12. geen datum in EPG scherm (zit in achtergrondscherm verwerkt)
  13. Als ik op nettv klik en dan binnen 2 sec weer hierop klik wordt de zender zwart en krijg ik de melding gecodeerd programma
  14. geen ttx pagina cache
  15. boottime
  16. preview verlopen
  17. soms kortstondig pincode ingeven (niet geconfigureerd)
Philips wil de volgende punten handhaven (niet aanpassen):

2, 4, 8, 11, 14, 15.

Andere punten zijn in onderzoek.
Caiway gebruikt dezelfde techniek als Ziggo. De werking zal dus hetzelfde zijn. Het enige verschil is dat CAIWAY de basis zenders niet codeerd waardoor de cam voor die niet perse nodig zal zijn, maar de werking zal nog altijd niet ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 19:36:
@Flieger

Een kleine aanvulling op wat burgt al gemeld heeft.
@Calvin_Hobbes:
Hartstikke bedankt voor je heldere en uitgebreide uitleg! _/-\o_

OLED zet ik sowieso uit mijn hoofd. Er moet sowieso een televisie in februari/maart komen. Dat zal dan, mede afhankelijk van de CI+ ontwikkelingen, een Panasonic Plasma of Philips 9000 serie worden.

Ik was niet op de hoogte van de ontwikkeling van de CAM en CI+ van Ziggo/CAIWAY.

Ik heb er wel wat voor over om geen extra kastje (decoder) en afstandsbediening te hebben straks, maar het moet dan ook wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coachman1978
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-09 17:21
Ik heb sinds kort de caiway cam icm een 32PFL8404 en dit werkt gewoon goed.
Het grootste probleem was om de tuner aan de gang te krijgen, maar de cam werkte daarna direct.

xbox 360, xbox one gt:coachman1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

@Flieger
Er zijn 2 versies van backlight bij een lcd paneel.
Een is gebaseerd op licht vanaf de zijkant(en) dat dan door een soort prisma over de hele oppervlakte verdeelt. Deze wordt doorgaans EDGE backlight genoemd. Dit komt soms ook bij schermen met een CCFL backlight voor, maar dan vooral bij kleine beeldschermen zoals laptops of telefoons.
De andere versie heeft de leds letterlijk direct achter het paneel zoals dat doorgaans ook bij tv's met CCFL het geval is. Volgens mij wordt dit type oa door Sharp als "full-led" genoemd.
Die naam zou bij mij de indruk wekken dat elke pixel zijn eigen ledje zou hebben, dus 1920x1080 ledjes. Dit is er (nog) niet. Ik verwacht ook niet dat dit er komen gaat.
Van die laatste variant, waarbij je dus LED verlichting achter het scherm hebt zitten (zoals Sharp en Philips dat hebben) heb je eigenlijk ook weer twee varianten: de simpelere variant, die Sharp in hun nieuwste LED modellen toepast, is echt een vergelijkbare vervanging van een gewone CCFL backlight en verlicht het hele scherm egaal. De variant die Philips in de 9704 serie toepast is van het localdimming type, waarbij elk ledje afzonderlijk gedimd kan worden en wat kan bijdragen aan een hogere contrastwaarde en betere blacklevels.
Van OLED wordt al jaren geroepen dat dit het nieuwe tv verhaal wordt. Op dit moment is het echter pas zover dat er 2 modellen op de markt zijn. 1 daarvan is een 11" Sony die de laatste keer dat ik keek iets van € 2500,- als vanaf prijs had.
En de keren dat ik die gezien heb, heeft ie mij nog niet op alle punten kunnen overtuigen. Natuurlijk is het feitelijk nog maar een prototype (ook al wordt ie dan verkocht), maar als dat Sony model de huidige stand van zaken is wat betreft commercieel produceerbare OLED tv's, vrees ik dat het nog wel eens lang kan duren voordat we een fullhd 50 inch OLED scherm in de winkel zullen zien tegen een redelijke prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:37:
[...]
Ik heb van verscheidenen mensen gehoord en gelezen dat PS3 in combinatie met de Phillips LCD 7404 8404 eb de 8664 niet zo goed was.
Vraag me af of dat voor de 9 serie ook niet gekd
Ik heb een Philips 7404 en kan gewoon mijn PS3 gebruiken. De PS3 heb ik echter niet rechtstreeks aangesloten op de televisie, de televisie ontvangt het signaal van 'monitor out' HDMI aansluiting van de AV receiver (Harman/Kardon AVR 255) en PS3 is aangesloten op een van de 3 HDMI ingangen van de receiver.

Het was even wennen, maar het werkt nu perfect ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweddy
  • Laatst online: 18-08 00:00
Caiway gebruikt dezelfde techniek als Ziggo. De werking zal dus hetzelfde zijn. Het enige verschil is dat CAIWAY de basis zenders niet codeerd waardoor de cam voor die niet perse nodig zal zijn, maar de werking zal nog altijd niet ideaal zijn.
Ik heb met mijn 42pfl9664 bij Caiway zonder cam een 100% goede werking met uitstekend beeld in HD én SD.
Ben benieuwd als ik een ci+ module ga aansluiten met een smartcard voor betaalde pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
  • Laatst online: 12-09 11:32
Iemand ook problemen (met 47pfl8404) dat de "GUIDE" niet meer werkt na de laatste update?

Voor de update werkte de "GUIDE" prima en kreeg ik zeer snel een overzicht van de programmas op tv.
Maar nu na de update blijft het scherm donker en alleen de vierkante vakjes krijg ik tezien, met onder aan de lopende boletjes.
Na lang wachten komt er dan ook een fout melding.
Dit is zowel bij kabel als digitenne signaal?

Heb contact gehad met de helpdesk (chat) en die zeiden dat dit normaal was 8)7 :? ?

Is het mogelijk om de firmware te downgraden?
zodat dit weer gaat werken, want met deze update is het voor mijn aleen een stap terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had graag hetzelfde geweten, zoek een oudere firmware van de 37PFL8404H.
op het forum hier een link gevonden naar een oudere firmware voor de 32" versie, maar maakt dit een verschil uit?
Kan het kwaad dat je de firmware van de 32" gebruikt of zijn die hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

De versie van 17-08 die in dit topic staat komt van mij en ik heb deze gedownload van de Philips site voor mijn 37 inch. Draait nu al een paar maanden.
Als je CI+ wilt gebruiken heb je wel een nieuwere versie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK

PK

my_fiero schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:46:
Iemand ook problemen (met 47pfl8404) dat de "GUIDE" niet meer werkt na de laatste update?

Voor de update werkte de "GUIDE" prima en kreeg ik zeer snel een overzicht van de programmas op tv.
Maar nu na de update blijft het scherm donker en alleen de vierkante vakjes krijg ik tezien, met onder aan de lopende boletjes.
Na lang wachten komt er dan ook een fout melding.
Dit is zowel bij kabel als digitenne signaal?

Heb contact gehad met de helpdesk (chat) en die zeiden dat dit normaal was 8)7 :? ?

Is het mogelijk om de firmware te downgraden?
zodat dit weer gaat werken, want met deze update is het voor mijn aleen een stap terug
In de settings kan je instellen dat je de guide niet van internet wil maar van de kabel. Dan werkt het gewoon. Die balletjes krijg je alleen bij internetconnecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of deze nieuwe 9704 versies ook in de 37 inch uitvoering geproduceerd gaat worden in de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 00:15
De maten staan in de startpost vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:42:
Kan iemand mij vertellen of deze nieuwe 9704 versies ook in de 37 inch uitvoering geproduceerd gaat worden in de toekomst?
Lijkt me lastig te beantwoorden. Maar het zou mij verbazen dat er in de toekomst geen 37" (of daar in de buurt) model uit komt met dezelfde features (Local dimming LED backlight, scanning backlight, etc.). Maar dan is het denk ik wel een ander model nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:32:
had graag hetzelfde geweten, zoek een oudere firmware van de 37PFL8404H.
op het forum hier een link gevonden naar een oudere firmware voor de 32" versie, maar maakt dit een verschil uit?
Kan het kwaad dat je de firmware van de 32" gebruikt of zijn die hetzelfde?
Ik heb van de recente firmwares een md5sum over de 32" en 37" bepaalt en die zijn identiek. Idem de verschillende talen (iig NL - ENG).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Verleden week de 40pfl9704 binnen gekregen. Uiteraard meteen geinstalleerd, dit is vrij eenvoudig, heb je geen handleiding bij nodig.
Als eerste het analoge beeld: behoorlijk goed te noemen, vooruitgang op de vorige lcd tv. Dus vol vertrouwen verder, digitaal beeld. Net zo goed, soms beter dan het analoge signaal (zoals het hoort). Mijn eerste gedachte was, ben ik nou gek, of zie ik weinig verschil tussen analoog en digitaal. Gelukkig zag je het verschil bij sommige zenders.

Goed tijd voor de blue ray (panasonic dmp-bd60). Wow, was de eerste reactie... stukken doorspoelen.
Toen tweede reactie, dit is niet mooi !! Ik zie poster risation.... uhh ? Even later zie ik nog meer onnauwkeurigheden. Ik baal..... instellingen veranderen, wat een klein menu, waar is de rest ??

Oef, gelukkig alles gevonden en de instellingen aanpassen. Wederom de blue ray aan. Alles met een vergrootglas bekijken.... oef (2e keer), nu zie ik het niet meer.

S'avonds gewoon digitaal tv kijken, voetbal. Beeld valt me wat tegen. Woensdagavond wederom voetbal kijken. Zappen tussen eredivisie live en rtl 7, het rtl beeld is beter dan eredivisie live, maar beiden vallen me tegen.
Goed naar mijn schoonouders toe, staat een plasma. Daarop is het voetbal toch mooier...stukken mooier.. sh*t !!
Zeker toen gezapt naar rtl-7 op hd kwalietit (goed , niet helaaml eerlijk want thuis heb ik de hd set van upc nog niet, wel besteld)Terug naar huis, tijd voor overleg met de vrouw.
Volgende dag knoop doorgehakt, en besloten de led tv gaat terug. Anders heb ik straks elke keer als ik voetbal kijk ....spijt !!

Gelukkig was de EP-dealer bereid om de koop ongedaan te maken en een plasma ( panasonic 42v10 te leveren). had ook nog niet betaald .... lol. Maar goede servce dus. Niks dan lof voor de EP-dealer van mij.
Donderdagavond, gewone dvd in de blue ray speler (scaled hem up), verlichting uit in de woonkamer, ambilight aan en........

Wat een beeld zeg !! WOW !! De ambilght maakt het kijken waard en warmer. Beeld is gewoon goed tot perfect te noemen. Scherp beeld, zwart is perfect, gewoon een genot om tv te kijken. Bijna aan het twijfelen, doe ik er wel goed aan, tv kijken op deze manier is een belevenis apart. Maar goed, elke keer als ik voetbal zal kijken, zou ik me er aan ergeren....

Dus helaas de 9704 gaat na 4 dgn retour, wens iedereen verder veel plezier met zijn tv, maar was helaas dus niet mijn tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 08:58
@baasandre

Wat vond je nu precies tegenvallen van de 40pfl9704? Ben erg benieuwd. Ik krijg die van mij waarschijnlijk volgende week als vervanging van mijn 37pfl9732....eindelijk na een jaar.

Ik hoor graag van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Dudeness schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:13:
@baasandre

Wat vond je nu precies tegenvallen van de 40pfl9704? Ben erg benieuwd. Ik krijg die van mij waarschijnlijk volgende week als vervanging van mijn 37pfl9732....eindelijk na een jaar.

Ik hoor graag van je.
Zoals boven vermeld, het voetbal kijken viel me tegen. Films op dvd/ blue ray kijken is gewoon top.
Gewoon digitale tv ( nieuws/ hart van nederland/ etc) vondt ik ook normaal tot goed beeld hebben.
Alleen de uitzending op rtl- 7 en eredivisie live vielen mij qua kwaliteit ontzettend tegen.

Op rtl-7 waren de beelden wel warmer dan eredivisie live.
Zojuist de pana binnen, geinstalleerd. Eerlijk is eerlijk, de digitale tv vindt ik op de philips iets beter (jammer dat ik de hd box nog niet heb).
Meteen gezapt naar eurosport, en jawel voetbal is heerlijk om te zien qua kwaliteit.

Het zal veelal te maken hebben met de persoonlijke smaak en beleving.
Mis eigenlijk op de pana toch de ambilight :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik heb een 32PFL9604. Eerst had ik een vraag gesteld in deel 6 maar werd naar dit topic gestuurd. Van een kameraad heb ik een eigengemaakte film gekregen in .avi met daarbij een .sub bestand i.v.m. bepaalde ondertiteling. Als ik deze film op mijn tv afspeel zie ik geen ondertiteling. In deel 6 werd gezegd dat deze tv geen ondertiteling ondersteund. Maar hoe zit het dan als ik vanaf mn pc (dvd-rom drive) een film share?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baasandre schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:46:
[...]

Zoals boven vermeld, het voetbal kijken viel me tegen. Films op dvd/ blue ray kijken is gewoon top.
Gewoon digitale tv ( nieuws/ hart van nederland/ etc) vondt ik ook normaal tot goed beeld hebben.
Alleen de uitzending op rtl- 7 en eredivisie live vielen mij qua kwaliteit ontzettend tegen.

Op rtl-7 waren de beelden wel warmer dan eredivisie live.
Zojuist de pana binnen, geinstalleerd. Eerlijk is eerlijk, de digitale tv vindt ik op de philips iets beter (jammer dat ik de hd box nog niet heb).
Meteen gezapt naar eurosport, en jawel voetbal is heerlijk om te zien qua kwaliteit.

Het zal veelal te maken hebben met de persoonlijke smaak en beleving.
Mis eigenlijk op de pana toch de ambilight :)
Ik heb sinds een week de 40pfl9704 in huis. Sd beeld via kabel is goed. Beste beeld via HD homecast satelliet ontvanger en HDMI input. Ned1 is ook in HD te ontvangen, bij een voetbal wedstrijd is duidelijk verschil te zien in kwaliteit. Vooral in de tekst langs het veld. Vind Ambilight mooie toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco123
Pfff nou lekker motiverend ,zag uit naar de levering van mijn 40pfl9704 aanstaande woensdag maar als het echt zo matig is als hier geschetst wordt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36

Klippy

Still Game

Ik moest de post van baasandre toch 2x lezen en het laatste stuk 4 keer om te begrijpen waar het over ging.

Conclusie:
Top TV, vooral HD en DVD films, overall, beter dan de Panasonic.
Voetbal valt tegen.

Nu kijk ik zelf echt nooit voetbal, maar wat ik ben benieuwd wat er precies tegenvalt bij voetbal?
Is het de snelle beweging, is het gas niet groen? Is het echt geen instelling die verkeerd staat? Of doet de zogenaamde natural motion een onrealistisch beeld geven?
Ben gewoon benieuwd wat de klacht nou precies was.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chomp
Remco123 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:29:
Pfff nou lekker motiverend ,zag uit naar de levering van mijn 40pfl9704 aanstaande woensdag maar als het echt zo matig is als hier geschetst wordt :'(
Volgens mij lees je erg selectief. Er wordt hooguit gezegd dat voetbal kijken niet top zou zijn. Waarom dat dan als niet zo goed ervaren wordt, wordt trouwens verder niet verteld. Mijn ervaring is dat mensen de scherpte dan vaak te hoog hebben staan, maar dat is in dit geval speculeren. Voor de rest wordt het beeld volgens mij juist geprezen door baasandre. Ik denk dat je gewoon kunt uitkijken naar je nieuwe tv!

Voor de rest sluit ik me aan bij Klippy, ik ben dus ook nieuwsgierig wat nu in het voetbal kijken tegenviel. Zelfs bij Philips tv's van 2008 (9000 serie) vind ik het er eigenlijk al prima uitzien bij DTV via kabel (maar scherpte niet te hoog instellen, lager dan de default waarden kiezen van de Smart instellingen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het zo hoor dan lijkt Natural Motion haast wel iets wat je juist níet moet gebruiken bij snelle beelden 8)7
Ook bij de 9704 dus, precies de klacht waar ik bang voor was. Wanneer ik mijn wensen opsom: diep contrast, zo weinig mogelijk input-lag en de mogelijkheid om een beetje leuk sport of aktiefilms te kunnen kijken zonder ghosting, dan kom je tegenwoordig gewoon uit bij de Pana-plasma's. Alleen jammer dat die dingen spuuglelijk zijn en een (stilstaand) digitaal beeld niet haarscherp kunnen weergeven waar de Philips modellen dit weer wel goed kunnen.

Ik ga daarom maar hetzelfde proberen als 'baasandre', eerst een mooie Philips halen, kijken of ik mijn frustraties kan onderdrukken door de beeldinstellingen te veranderen om vervolgens te ruilen voor een saaie logge V10/G10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco123
Ik ben meer bang dat puur het tv kijken tegen gaat vallen. Ik heb nu de UPC mediabox op een kleinere tv en dat is best scherp maar toch als je goed kijkt is er een irritante golf van strepen die door het beeld heen gaat.
En ik krijg daar weinig aan gedaan alle kabels zijn nieuw etc. Dus als ik nu ineens naar zo'n flink groot scherm ga ben ik bang dat dat nog meer opvalt. Daarnaast zorgt de box wel voor digitaal beeld maar is er geen mogelijkheid op deze box om een HDMI kabel aan te sluiten alles loopt dus via scart wat neem ik aan ook voor het beeld nadelig kan zijn. Blu ray zal best mooi zijn daar ben ik van overtuigd. Voetbal interesseert mij geen zak dus daar kan ik niet van wakker liggen als die beelden niet scherp zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag eindelijk mijn 40pfl9704 op kunnen halen, prima toestel, schitterend beeld via sateliet canaal Digitaal, en Sony ps 3.
Ik heb alles met HDMI aangesloten, echter 1 klein probleem ik heb nu via de tv geen teletekst, heeft iemand hier verklaring voor misschien en een oplossing mogelijk, via sateliet ontvanger wel.
Mijn oude phillips matchline had wel gewoon teletekst, heeft het misschien te maken met HDMI en vroeger de Scart?
Geluid voor een LCD/LED tv, gewoon echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Via digitale HDMI wordt inderdaad geen teletekst signaal doorgegeven, bij geen enkele tv zo ver ik weet.
Via het analoge scart wordt die info wel gestuurd en kan de tv het dus uit het signaal pikken.

Om deze reden hebben normaal gesproken de decoders die over een HDMI aansluiting beschikken een eigen teletekst functie.

Ook breekt teletekst geheugen van een tv je op als je teletekst van een externe bron wil op roepen.
Als ik op mijn slaapkamer teletekst oproep van de tv terwijl ik via scart naar de decoder kijk moet ik altijd zoeken naar de juiste pagina. Zodra je de tv aan hebt gaat hij namelijk beginnen met de teletekst pagina's op te slaan in zijn geheugen, ook al kijk je niet naar teletekst. Als ik dan bijv. van SBS 6 terug zap naar ned 1 om daar de teletekst van te kijken dan krijg ik eerst de pagina 100 van SBS ipv Ned 1 etc. Om dit op te lossen moet ik dan eerst ned 1 op de decoder op zetten, dan naar een andere bron schakelen op de tv n dan weer terug naar de decoder en dan krijg ik doorgaans wel direct de juiste pagina 100 etc. Nu kan ik op de slaapkamer er goed mee leven, maar ditzelfde zou ik toch niet hoeven in de woonkamer. Wees dus eigenlijk maar blij dat via HDMI geen teletekst van de tv zelf werkt, goed werken zou het toch niet.

Het verhaal van baasandre is inderdaad wat tegenstrijdig digitale tv is op de philips beter in zijn beleving dan op de pana maar voetbal (ook via de digitale tv) weer niet.
Ik zou dus alleen maar kunnen denken dat het snelle beeld, zoals verwacht, op de pana beter over komt dan op de philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
Ik ben op zoek naar reacties op het volgende; ik heb sinds kort een 52PFL9704 met een Ziggo CI+ cam, en ik kijk TV digitaal inclusief HD van Ziggo. Ik ben zeer te spreken over de TV echter af en toe zie ik verstoring van het beeld (blokvorming e.d. en ik vraag me af of de TV ook de BER (Bit Error Rate) weer kan geven. De BER is een goede indicatie van de kwaliteit van het ontvangen signaal. Normaal gesproken hoort de BER natuurlijk 0 (nul) te zijn. Als je veel blokvorming of andere verstoringen in beeld hebt en de BER is 0 (nul) dan zou er wel eens iets met de TV aan de hand kunnen zijn.... Met mijn Samsung HD ontvanger kan ik de BER gewoon uitlezen door een aantal keren op de i (info) toets te drukken. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:44:
Vanmiddag eindelijk mijn 40pfl9704 op kunnen halen, prima toestel, schitterend beeld via sateliet canaal Digitaal, en Sony ps 3.
Ik heb alles met HDMI aangesloten, echter 1 klein probleem ik heb nu via de tv geen teletekst, heeft iemand hier verklaring voor misschien en een oplossing mogelijk, via sateliet ontvanger wel.
Mijn oude phillips matchline had wel gewoon teletekst, heeft het misschien te maken met HDMI en vroeger de Scart?
Geluid voor een LCD/LED tv, gewoon echt goed.
probeer eens enkele seconden op de teletekstknop te blijven drukken Ik dacht namelijk ook dat teletekst het niet deed maar nu wel dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 21:11
Luke the Duke schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:49:
Ik ben op zoek naar reacties op het volgende; ik heb sinds kort een 52PFL9704 met een Ziggo CI+ cam, en ik kijk TV digitaal inclusief HD van Ziggo. Ik ben zeer te spreken over de TV echter af en toe zie ik verstoring van het beeld (blokvorming e.d. en ik vraag me af of de TV ook de BER (Bit Error Rate) weer kan geven. De BER is een goede indicatie van de kwaliteit van het ontvangen signaal. Normaal gesproken hoort de BER natuurlijk 0 (nul) te zijn. Als je veel blokvorming of andere verstoringen in beeld hebt en de BER is 0 (nul) dan zou er wel eens iets met de TV aan de hand kunnen zijn.... Met mijn Samsung HD ontvanger kan ik de BER gewoon uitlezen door een aantal keren op de i (info) toets te drukken. Iemand ervaring?
Ik zie het sinds ik de 52pfl9704 heb ook wel eens op een van de nederlandse HD zenders. Hiervoor had ik er eigenlijk nooit last van. Maar ik kijk via een externe humax decoder dus ik kan niet zeggen of het hier de tv is of de decoder die in de fout gaat.
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is het Philips de 2009 / 2010 modellen ervaringen-topic en NIET het Philips Levertijden topic. Dus graag geen oneliners met levertijden of dat je tv nog steeds niet binnen is. Hoe vervelend die dingen ook zijn, dit is niet het topic hiervoor.