Toon posts:

Het feedbacktopic van Televisies & Beamers

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• DaMarcus
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:21

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Topicstarter
Mede-auteur:
  • FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online

FeaR

De reden waarom dit feedbacktopic is geopend is omdat wij van jullie willen vragen om met ons mee te denken over de toekomst van LCD. In onze ogen wordt LCD steeds onoverzichtelijker en dat willen we bijtrekken. Omdat GoT voor en door users is, willen we je vragen met ons mee te denken hoe we dit gaan aanpakken.

Waar loopt het dan mis volgens jullie?
Volgens ons zit het hem onder andere in de ervaringentopics. Deze topics noem ik voor het gemak 'dumptopics'. Als voorbeeld neem ik een topic van het merk ABC. In dit topic worden worden de series D tot en Z besproken. Van budget tot high-end, alles is bespreekbaar. Dit maakt het voor users lastig die op zoek zijn naar informatie van bijvoorbeeld serie K. hij of zij wil gemakkelijk de informatie en ervaringen van serie K willen lezen zonder daar een heel topic voor door te spitten.

Wat is jullie oplossing voor dit probleem?
Ons idee is om de topics op te gaan splitten. In plaats van dat er een topic is voor een heel merk creëren we topics per serie van een merk. Hierdoor krijgt de user gerichtere informatie en ervaringen in plaats van informatie die er voor hem of haar er niet toedoet.

Wie gaat deze topics creëren?
Uiteraard zullen we helpen waar nodig. Mocht je hier je steentje aan willen bijdragen, het is vrijblijvend en je zult hier eeuwige roem voor terugkrijgen :>

Naast het meedenken over de toekomst van LCD kan je ook je op- en aanmerkingen kwijt over het reilen en zeilen van LCD. We willen graag van jullie weten wat jullie vinden van onze policy en of het beleid moet worden aangepast.

Ook kan je je ei kwijt hoe de moderators de policy van LCD naleven. Het is niet dat je voor elk wissewasje een discussie hoeft te starten maar daar waar op- en aanmerkingen zijn valt te discussiëren.

We zien graag in dit topic terug:
  • Algemene vragen en ideeën met betrekking tot LCD
  • Moderatie feedback binnen LCD
  • Vragen of opmerkingen over de policy van LCD
Wat we liever niet terugzien is:
  • Inhoudelijke feedback op slotjes en / of modbreaks. Dit mag via DM richting desbetreffende mod
  • Je beklag over een moderator. Ook dit mag per DM.
  • Het melden van een uit de hand gelopen topic. Melding hiervan maken mag via een TR.
  • Je ei kwijt over een user. Dit mag via een DM naar een van de mods van LCD of in Schop een Modje
Als je in dit topic reageert gaan wij er wel vanuit dat we met respect met elkaar om gaan. Onderbouw je vraag of opmerking dan ook altijd en dan kun je een serieus antwoord vanuit de crew terug verwachten :)

• FeaR
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Topicstarter
DaMarcus schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 22:04:
Wat is jullie oplossing voor dit probleem?
Ons idee is om de topics op te gaan splitten. In plaats van dat er een topic is voor een heel merk creëren we topics per serie van een merk.
Om die even wat visuele kracht bij te zetten:

Nu is het zo:
LCD, Plasma, en Projectie
  • Philips Ervaringen Topic 2008-2009
  • Philips Ervaringen Topic 2009-2010
  • Samsung Ervaringen Topic
  • LG Ervaringen Topic
  • Etc.
Oftewel een verzameltopic per merk waar alle series in besproken worden. Het idee is om dus topics per serie aan te maken en niet alles meer in één groot verzameltopic te gooien.

Dus dat het zoiets wordt (Philips als voorbeeld):
LCD, Plasma, en Projectie
  • Sony Ervaringen Topic
  • Panasonic Ervaringen Topic
  • LG Ervaringen Topic
  • Philips Ervaringen topic
    1. 3000 Serie
    2. 5000 Serie
    3. 7000 Serie
    4. 8000 Serie
    5. 9000 Serie
    6. 0000 Serie (Essence)
Er is tot op heden bedacht om alles per serie te doen. Dat brengt wellicht meer topics met zich mee, maar het voorkomt ook discussies. Zo kan er ook voor gekozen worden alles per segment bij elkaar te voegen. Maar dan is het de vraag waar precies het middensegment eindigt en het hoogsegment begint. Dus dingen in hokjes plaatsen is niet altijd goed en om het objectief te houden hebben we voor deze manier gekozen....

In de planning staat overigens om eventueel een forum-laag toe te voegen. Dus dan bijvoorbeeld een Philips-forum in LCD, Plasma en Projectie met daaronder alle losse series. En dat voor alle merken. Dus een kleine tussenstap met een "inhoudsopgave" van merken. Maar dat is afhankelijk van eventuele updates en mogelijkheden. Want om nu van alle merken aparate topics te maken per serie en dat in LCD, Plasma en Projectie te gieten wordt wel heel onoverzichtelijk O-)

Maar bovenstaande is dus maar een ideetje wat van ons kwam en ons logisch leek. Maar wellicht denken jullie daar anders over :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• jasjenl
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 06-12 12:00

jasjenl

Liab A Tymo

Tja, ik weet niet hoor.. bij sommige merken zijn de verschillen tussen series dusdanig klein dat het opsplitsen van topics per serie het alleen maar moeilijker zal maken om relevante ervaringen mbt een bepaald model te vinden. Bijv. van Samsung is er nu al een algemeen LCD topic en een apart topic voor de B6000 serie. Echter, die B6000 is vrijwel gelijk een de 7000 serie en dus staan er in dat topic ook de nodige ervaringen over de 7000 serie die ook van toepassing zijn op 6000 modellen. Alles dan bij elkaar in één topic is m.i. dan veel handiger dan dat je tig topics afzonderlijk moet gaan checken over bepaalde ervaringen.

Just my 2 cents...

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Topicstarter
Jij weet wellicht wel wat je moet zoeken of hebben, echter is het lang niet voor iedereen even gemakkelijk. Laatst kwam ik een topic tegen welke met de reden werd geopend dat het Samsung-topic een ongecoördineerd zooitje was en zodoende maar z'n vraag stelde in een apart topic.

Niet dat bovenstaande direct de doorslag zou moeten geven om alles op te splitsen, het is wel een signaal waar we iets mee moeten doen.
Alles dan bij elkaar in één topic is m.i. dan veel handiger dan dat je tig topics afzonderlijk moet gaan checken over bepaalde ervaringen.
Ben ik het niet met je eens. Dan zouden we ook net zo goed alle dSLR's van Canon in een topic kunnen stoppen en kan Acer ook net zo zijn eigen topic in CSL krijgen. Iets wat in mijn ogen niet gaat werken.

Natuurlijk kunnen we uitzondering op de regel maken, maar kort door de bocht gezien zijn we nog steeds mening dat losse topics beter zijn dan een topic waar alles wordt besproken.

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat er weinig verschillen in modellen zitten, betekent niet dat je ze allemaal bij elkaar in één topic moet gooien. Een user die ervaringen met model X zoekt, gaat op zoek naar "het grote X topic", waar de ervaringen mbt dat model staan. In zo'n topic kan eventueel verwezen worden naar topic Y, omdat daar de ervaringen wellicht gelijkwaardig zullen zijn. Wat er echter gebeurt als je het bij elkaar gooit, zeker met een hele hoop modellen, is dat je je af moet vragen om welk model het gaat, of de besproken feature ook voor jouw model geldt en wat nou concreet de posts zijn waar jij rekening mee moet houden.

Het opsplitsen biedt overzichtelijkheid. Het is niet zo dat onderwerpen die heel veel met elkaar te maken hebben ook per se in één topic moeten. Ik zou niet weten wat daar voor gedachte achter zit. Als je alle relevante ervaringen wilt lezen, omdat je bijvoorbeeld naar het merk Samsung kijkt, dan pak je gewoon alle Samsung-topics er bij.

Dat men meerdere topics bij moet gaan houden is imo niet relevant. Als je veel bij moet houden kun je bookmarks maken. Het lijkt me niet verstandig om in plaats daarvan maar alle posts bij elkaar te gooien, want dan kun je niets terug vinden als je er naar zoekt. Bovendien gaat het een user in de eerste plaats om de ervaringen met het model dat hij of zij in gedachten heeft. Daarna kan de zoektocht nog uitgebreid worden door te kijken naar ervaringen met andere relevante modellen. Immers, als er al voldoende ervaringen zijn met het model dat jij in gedachten hebt, dan hoef je al niet meer verder te zoeken. De ervaringen met gelijkwaardige modellen zijn dan niet meer zo nuttig meer. Dit is makkelijker dan naar het grote Samsung-topic te gaan, en dan duizenden posts doorworstelen om te kijken of er iets interessants voor je bij zit. Nee, dat kan wel wat gestructureerder.

Nog een puntje.. grote topics zijn moeilijk te modereren. Zeker als je ook nog eens alles in één topic dumpt. Bovendien wekt dat de suggestie op dat alles wat maar enigszins gerelateerd is aan een merk, daar gepost kan worden. Het is catastrofaal voor het niveau in een topic.

[Voor 5% gewijzigd door RoD op 05-11-2009 17:28]

• elbandito
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 06-12 09:44
Ik zou het wel een hele goede ontwikkeling vinden als er wat meer opgesplitst wordt.Tot nu toe ben ik meer een passieve lezer van LCD topics dan een poster, maar ik zie vaak door de bomen het bos niet meer.

Om een voorbeeld te geven: Ik ben op zoek naar een 32" of 37" LCD en heb ondertussen m'n zoektocht zo'n beetje begrensd naar de LG 37LH5000, de Samsung 37B650 of de Samsung UE32B6000. Als ik nu in de algemene topics van deze merken zoek op de bovengenoemde types zijn de zoekresultaten nogal onsamenhangend. En om nu een nieuw topic te openen voor een vraag als "welke tv moet ik kiezen" lijkt me ook niet echt de bedoeling.

Vooral het aanbrengen van lagen per merk lijkt me een goed middel om orde te scheppen in de chaos die het nu een beetje is. Mijn bescheiden mening....

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
elbandito schreef op woensdag 11 november 2009 @ 18:03:
Om een voorbeeld te geven: Ik ben op zoek naar een 32" of 37" LCD en heb ondertussen m'n zoektocht zo'n beetje begrensd naar de LG 37LH5000, de Samsung 37B650 of de Samsung UE32B6000. Als ik nu in de algemene topics van deze merken zoek op de bovengenoemde types zijn de zoekresultaten nogal onsamenhangend. En om nu een nieuw topic te openen voor een vraag als "welke tv moet ik kiezen" lijkt me ook niet echt de bedoeling.

Vooral het aanbrengen van lagen per merk lijkt me een goed middel om orde te scheppen in de chaos die het nu een beetje is. Mijn bescheiden mening....
Dat is dus ook het idee te gaan doen:
Dat je in jouw geval straks dus drie topics moet lezen, maar wel drie waarin alleen gepraat wordt over de tv's die jij zou willen kopen (grootte van de tv dan voorbehouden natuurlijk). Maar zoals je ziet zijn de meningen verdeeld.

Overigens zijn "Wat moet ik kopen?" topics niet gewenst op GoT, maar niet altijd:
Wat we niet willen is iets van:
  • "Ik heb €750,- welke tv kan ik het beste kopen?
  • Ik kan niet kiezen tussen TV X en TV Y
Dus eigenlijk gewoon open vragen zonder enige research en in het kort "laat het de users van GoT maar uitzoeken...".

Als jij echter een topic opent met daarin dingen als plus- en minpunten van de ene tv ten opzichte van de andere tv dan zijn we daar al een stuk coulanter in. Dus als jij laat zien dat je serieus onderzoek hebt gedaan en je keuze hebt terug gebracht tot een paar tv's mag je best een "Wat moet ik kopen-topic" openen. Alleen nogmaals: toon wel inzet :)

Dus ik zou zeggen maak een mooie post met de plus- en minpunten van de tv's waar je tussen twijfelt, waarom je twijfelt om de ene tv wel te nemen of de andere niet. En dan is dat best een eigen topic waard. Ik snap dat de hoeveelheid slotjes je terug doet deinzen, maar als je die gesloten topics leest zie je meteen wat jij niet moet doen.

• 8mile13
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 03-12 23:25
Bij LCD (mijn LCD) denk ik aan het vlaggeschip,in mijn geval de X.
Het zou mij leuk lijken om er een soort vloot van te maken:alle series met het vlaggeschip voorop.
De modellen die buiten de series vallen zouden dan ook een beetje buiten de vloot vallen.

• Peet73
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 07-11 15:13
In antwoord op je vraag: ik zou het liefst forums per serie zien.

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Peet73 schreef op zondag 27 december 2009 @ 17:02:
In antwoord op je vraag: ik zou het liefst forums per serie zien.
Je zegt nu wel waar we op hoopten. Dus bedankt voor de feedback :>

Het Philips 2010-modellen topic is aan een nieuw deel toe, dus het idee is om daar mee te experimenteren betreffende topics per serie. Dit omdat Philips dus al een een nieuw deel toe is en omdat Philips "maar" zes of zeven series kent en er dus "maar" zo veel topics gemaakt hoeven te worden.

Als het goed gaat met het opdelen van Philips en het valt in de smaak dan zullen andere merken en topics volgen :)

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 06-12 11:48
Bij Philips zijn de 7404 en de 8404 hetzelfde scherm. Enige verschil is ambilight. Terwijl de led versie van de 8404(weet het nummer niet zo snel), veel meer van elkaar verschilt. Dus op basis van 7000, 8000 indelen lijkt dan niet zo logisch.

PSN: speedrazor3

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Hoe bedoel je? Dat het opdelen qua serie dus niet "eerlijk" is omdat er tv's zijn die een serie hoger zijn met slechts één functionaliteit meer?

Is de LED-versie van de 8404 niet de PFL8664 overigens...?

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
Dat is de 8664 ja, maar wat hij bedoelt is dus dat de 8664 flink verschilt van de 8404, dus je kan het niet zomaar in de 8000-serie opdelen, want ín de 8000-serie zitten dus ook grote verschillen.

The devil is in the details.

• Jur_
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 02-12 10:19
Als de kennis er is, is het dan niet slim om per serie op te delen, maar wanneer de techniek achter verschillende series grotendeels het zelfde is, deze samen te voegen?

edit: misschien is dit een open deur intrappen, maar ik kon het niet laten het even te posten 8)

[Voor 23% gewijzigd door Jur_ op 28-12-2009 14:51]

5D4 | 24-70 f/2.8L II | 85 f/1.4L IS | 100 f/2.8L IS | 135 f/2L

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Aan de andere kant: Philips heeft niet voor niets gekozen om er de 8664 van te maken en niet de 9001 zodat hij "net" in een andere serie valt. Dus al verschilt het veel, het is en blijft een 8000-serie. In andere woorden: en het is niet de bedoeling om alle gelijke tv's in een topic te hebben, maar alleen per serie zodat het makkelijker zoeken wordt en niet alles in één groot topic te dumpen zoals het nu is. De verschillen onderling in de 8000 serie zijn kleiner dan bijvoorbeeld de verschillen tussen de 3000 serie en de 9000 serie welke nu in één topic zitten. Vandaar de keuze om het per serie te gaan doen.

Het kan ook "groter" worden opgedeeld door instap-segment, midden-segment en hoogsegment te pakken. Maar als ik dan de 3000 en 5000 serie instap vind, 7000 en 8000 midden en de rest hoog komen daar ook weer discussies op. Plus dat er merken zijn waar je eigenlijk niet eens over een instapsegment mag spreken en überhaupt kan spreken...

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Het is overigens niet de bedoeling om met de verschillende topics de verschillen tussen de verschillende series duidelijk te maken. Het is meer dat als iemand een Philips 7404 wil kopen hij/zij meteen naar "Het Philips 7000-modellen topic 2010" kan gaan en niet in een verzameltopic moet gaan lopen zoeken.

Of er vraag is naar een eigen topic voor de 3000, 5000 en wellicht 7000 serie vraag ik me eigenlijk wel af. Maar een eigen topic voor de 8000 en 9000-serie lijkt me zeker geen overbodige luxe.

• SpeeDRaZoR3
Tweakers zullen eerder opzoek zijn naar de 8000 en 9000 serie. Deze typen zie je dan ook het meeste terug in het Philips topic. Alleen het grote voordeel van alles in 1 topic, is dat mensen vaak tussen twee verschillende series twijfelen. Als je dan de thread doorleest, zie je de voor en nadelen van elke serie. Hierop kan je dan makkelijker bepalen, welke het meest voor jouw geschikt is. Ik denk dat als je verschillende threads hebt gemaakt, de verschillen minder duidelijk zijn.

Als je al de keuze hebt gemaakt welke je wilt is het natuurlijk wel stuk makkelijker dat het niet vervuilt is met vragen en informatie over de andere series.

Tevens de series bij elkaar zetten is niet eens zo vreemd. Als je kijkt op welke engine elke serie draait, zijn ze gemakkelijk bij elkaar te plaatsen. 3000/5000 serie, 7000/8000 serie en de 9000 zijn eigen thread. Als ik het op de philips site kijk, wordt het ook zo ingedeeld. Dus niet zozeer budget/high-end indeling, maar puur op basis van de frequentie van het beeld en de engine.

[Voor 8% gewijzigd door SpeeDRaZoR3 op 29-12-2009 18:41]

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
SpeeDRaZoR3 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 18:39:
Tevens de series bij elkaar zetten is niet eens zo vreemd. Als je kijkt op welke engine elke serie draait, zijn ze gemakkelijk bij elkaar te plaatsen. 3000/5000 serie, 7000/8000 serie en de 9000 zijn eigen thread.
Kan ook inderdaad en moet zeggen dat ik dat meer zie zitten. Want één groot topic met alle series in niet overzichtelijk, maar zes aparte topics is dat evenmin.

Alleen dan ben je dus wel je punt kwijt over dat alles in één topic makkelijker tegenover elkaar te zetten is. Maar aan de andere kant zou een 8000 vs 9000-serie post (mits goed onderbouwd en ontopic) best mogen in één van de twee topics. Dus naar de verschillen, om deze dan later naast elkaar te zetten, kan altijd gevraagd worden.

• SpeeDRaZoR3
FeaR1986 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 04:50:
[...]

Kan ook inderdaad en moet zeggen dat ik dat meer zie zitten. Want één groot topic met alle series in niet overzichtelijk, maar zes aparte topics is dat evenmin.

Alleen dan ben je dus wel je punt kwijt over dat alles in één topic makkelijker tegenover elkaar te zetten is. Maar aan de andere kant zou een 8000 vs 9000-serie post (mits goed onderbouwd en ontopic) best mogen in één van de twee topics. Dus naar de verschillen, om deze dan later naast elkaar te zetten, kan altijd gevraagd worden.
Misschien is dit op te vangen door in de beginpost de sets te vergelijken. Dus als uitgangpunt neem je bijv de 8000 en dan kan je duidelijk uitleggen wat deze extra heeft tot de lagere serie en wat de hogere serie weer extra heeft tot de 8000.

• Jan Gruuthuse
  • Registratie: augustus 2009
  • Niet online
opsplitsen van hoofdtopic met een FAQ onderdeel met verwijzing naar apparte toppics zoals ervaring en wat daar bijhoort, problemen Dit Hoofdtopic op slot voor iedereen buiten de topic starter en de moderator(s) zodat reacties niet in de hoofdtoppic terechtkomen maar elk in de apparte draden of subtopics. Veelgestelde vragen kunnen dan in het FAQ gedeelte terechtkomen. Hoef je dan eventueel alleen in de hoofdtoppic de link naar de recente subtopic aan te passen als deze te lang wordt. Enfin een beetje meer boom structuur en minder hernemen van de hoofdtoppics. Nu staat alles door elkaar en heeft men dan ook de neiging om de vraag maar te stellen.
indien nodig kan je dit dan nog verder doordrijven: subforum Merk, sub plasma, lcd, led en dan reeks toppic, ...

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Jan Gruuthuse schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 13:23:
subforum Merk, sub plasma, lcd, led en dan reeks toppic, ...
Diepere lagen in het topic zijn er (nog) niet, dus daar naar toe splitsen is niet mogelijk. Als dat er wel was geweest dan was er veel meer mogelijk. Maar tot op heden hebben we nog maar één laag en dat is hoofdforum - topiclijst.

• Arharch
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21-06-2010
Ik ben nu toevallig ook op zoek naar een tv en ben me een beetje aan het verdiepen en de indeling per merk maakt het zeer moeilijk om toch een beeld te krijgen over de tv's die mij interesseren. De extra opties zoals dlna en welke bestandformaten er worden ondersteund is vrij moeilijk terug te vinden. Je begint natuurlijk altijd bij reviews maar als je er meer over wil weten moet je toch terug vallen op gebruikerservaring. Omdat het zo een kluwen is beperk je bijna automatisch je keuze naar bepaalde merken om toch nog enige duidelijkheid over te houden.

• nlrb
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 03-12 23:43
Erg jammer dat het Philips topic is gesplitst. Zelf heb ik er een uit de 9000 en 8000 serie, maar om nu alle threads bij te gaan houden... Verder maken al deze TVs gebruik van dezelfde chipset en software stack, dus is er veel overlap en lijkt me een topic split erg artificieel.

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Topicstarter
We willen van de 'dumptopics' af, zodoende is de boel gesplitst. Nu kreeg je alle vragen kriskras door elkaar heen en dat maakt het voor een nieuwe user of iemand die een Philips LCD wil aanschaffen erg lastig.

Goed, we hebben de search. Maar het lijkt me niet userfriendly om telkens afhankelijk te zijn van de search om bijvoorbeeld weer informatie van de PFL8664 op te zoeken. Omdat de 7000- en 8000-serie bij elkaar in een topic zitten, zal je alsnog het topic moeten doorsnuffelen. Echter is dit al vele malen minder 'erg' dan een groot topic te hebben waar de hele Philips-lijn wordt besproken.

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
nlrb schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:12:
Erg jammer dat het Philips topic is gesplitst.
Met alle respect: het plan om de grote topics te splitsen ligt er al langer. En vanaf eind oktober kan er op dat idee worden gereageerd. En nu de aanpassing op een merk is toegevoegd pas commentaar gaan leveren vind ik dan wel wat aan de late kant. En dus eigenlijk ook geheel onterecht.

Maar als het niet blijkt te werken dan zullen dit soort opdelingen niet worden toegepast op de andere merken. Maar als het wel werkt dan zullen ook merken als Samsung, LG, Panasonic er aan moeten geloven...

• florijn4
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 22-05-2013
Wat volgens mij heel zinnig is, dat is het opsplitsen per merk en type.
BV
Sharp
LC-52LE705E
En dan vervolgens naar soort externe aansluiting
-Video aansluitingen
-Scart aansluitingen
-Component verbindingen
-Versterker aansluitingen (analoog en digitaal)
-Usb aansluitingen
-PC aansluitingen (analoog en digitaal)
-Besturing van de TV (via de pc RS232C)

Ik denk namelijk dat je hiermee een hoop vragen kunt samenbundelen. Wat komt er op welke poort te zitten, en is het daar wel voor bedoeld. Het is maar een voorbeeld, zo zou dit per type kunnen verschillen, maar de grote lijn is gezet. En het is natuurlijk zo dat verschillende typenummers nu kunnen worden gecombineerd, mogelijk sommige merken ook.

• Mark.
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 28-07-2018

Mark.

Defensor

Hoi, ik heb een vraagje over winkels en wilde weten of daar een specifiek topic voor was.
de vraag zou zijn: klopt het dat de MM helemaal niet zoveel goedkoper is als wordt bewert tav electronica en wat is jullie ervaringen?
waar kan ik die stellen? :?

De mens wikt maar God beschikt.

• Schnater
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:11
nvr mnd.

[Voor 97% gewijzigd door Schnater op 29-11-2010 16:27]

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:25

Catch22

Oval chainring fetisjist

is er een beamer-topic oid? Ik twijfel namelijk over een beamer, maar vraag me af of ik voor zo'n losse flodder een topique moet openen

• Dimens
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 04-12 21:47
Ik loop tegen een probleem aan hier op GoT waarvan ik vind dat dit opgelost moet worden.

In Pricewatch onder de catagorie televisies, wordt het aantal CMR, PMR, MCI etc. aangegeven als Hertz. Dit is natuurlijk niet helemaal waar aangezien het paneel niet dit aantal Hertz heeft en dit allemaal softwarematig is. Voor mensen die dit niet weten is het heel onduidelijk, omdat ze soms denken dat ze goed afzijn met een 100 Hertz televisie, terwijl ze in werkelijkheid maar een 50 Hertz televisie hebben.

Het zou simpel opgelost kunnen worden door het aantal Hertz zo te laten zoals het is maar met de juiste frequentie van het paneel en er vervolgens onder het aantal PMR, CMR, MCI etc. te laten zien. Dit maakt het een stuk overzichtelijker naar mijn mening.

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als je zaken in de Pricwatch aan wilt kaarten moet je in Pricewatch zijn. ;)

• BlakHawk
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09-01 11:57
Ik loop er een beetje tegen aan dat er geen algemeen topic is, als het merk je niet zo veel boeit.

Ik zoek een nieuwe TV, daar heb ik een aantal eisen en wensen bij.

Bijvoorbeeld:
- 42-46"
- 3D
- 4 HDMI aansluitingen
- Wifi
- 700 - 900 euro

Pas als deze zaken allemaal kloppen, kijk ik naar het uiterlijk.

Of dat nu een Philips of een Samsung is, maakt me niet zo veel uit. Ze maken beide mooie TV's...

Dat heb ik in het topic voor videocamera's als heel prettig ervaren. Je kunt dat toch heel makkelijk naast elkaar opzetten? Merk en type specifieke topics en een aantal topics ingedeeld op prijs bijvoorbeeld...

Youtube: DashcamNL

• zeef
  • Registratie: januari 2000
Dienstmededeling

Vrienden,

We gaan LCD, Plasma & Projectie voorzien van een nieuwe naam. Plasma loopt sterk terug, 4k, OLED en andere technologieën steken de kop op, en om nou elk jaar de naam van (voorheen) LCD, Plasma & Projectie aan te passen naar de trends van dat moment, gaat ons te ver. ;)

Daarom hebben we besloten om LCD, Plasma & Projectie te vervangen voor het algemenere "Televisies & Beamers". Daarmee beschrijven we exact waar LP&P en nu T&B over gaat. Qua inhoud veranderd er dus verder niets.

• Póg mo Thóin
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
Kunnen we dit topic niet actualiseren?

[FAQ] Welke TV moet ik kopen?

Het zou heel fijn zijn om een soort koopgids te hebben met alle technologieën + voor- en nadelen.

Bijvoorbeeld op het moment is 4k/UHD groeiende, maar schijnt het dus dat er nog niet bepaalde standaarden (HDCP2.2, HDR, HDMI2.0a, etc) zijn vastgelegd. Hierdoor is het mogelijk dat je een UHD TV koopt die het straks niet doet met een 4k Blurayspeler. Ook wat betreft beeldverversing is een belangrijk punt.

Of misschien ben ik gewoon blind en hebben we hier op Tweakers wel al gewoon al deze informatie op een plaats zitten :)

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• Johandmc
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 06-12 12:26
Ik ben het volledig met je eens , vind dat dat FAQ topic ook wel eens geactualiseerd mag worden en daarbij kan ik het andere topic ook niet terug vinden voor aankoopadvies van een TV (nee ik bedoel niet het forum, maar wat je zelf graag wilt/en gedaan hebt bijv. Wat voor soort TV wil je, wat heb je zelf al gedaan enz.

Edit: Daarbij klopt van deze titel/forum ook niet veel want LCD is nu een heel ander soort fora geworden.

[Voor 14% gewijzigd door Johandmc op 23-06-2015 17:02]

• Póg mo Thóin
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
Inderdaad, gewoon aankoopadvies geactualiseerd met alle pitfalls en aanbevelingen op een rijtje. een soort checklist zou handig zijn. Ik heb een beetje gegoogled, maar ik heb niets kunnen vinden waar men stap voor stap uitlegt wat de toegevoegde waarde is van allerlei functie, maar, nog belangrijker, welke functionaliteit absoluut vereist is op een nieuwe TV zodat je in 3 jaar tijd alweer een nieuwe moet kopen, omdat je TV niet meer funcioneert...

Er zijn namelijk zo veel TV-modellen dat het gewoon echt moeilijk is om uit te vinden welke beter geschikt is dan de andere.

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• RAAF12
  • Laatst online: 06-12 02:56
Waarom dit topic bovenaan blijft staan als er toch niet wordt gereageerd?

• Major_ton
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 21:56

Major_ton

Shoot!

Wat een ongelooflijke sneue actie van je. Daar gaat mijn verzamelwerk aan informatie en tijd.... Het topic kreeg goede support met al 21 keer een thumbs-up en bovendien waren we daar nog bezig met actieve vraagstukken en discussies. Een aantal punten was ik aan het uitzoeken en ik stond op het punt de openingspost aan te passen met gewijzigde en nieuwe relevante informatie. Allemaal voor Jan L*l dus omdat jij het teveel werk vindt om bij te houden.

Ik post het bewust hier, omdat ik achter de schermen niet eens de kans krijg om dit besluit tegen te gaan. Het gebeurt gewoon.

De openingspost en reacties zijn nu teruggevallen naar pagina 171 in dit topic en zal door niemand meer gelezen gaan worden. Ik ga er dan ook geen tijd meer in stoppen om de lopende vraagstukken uit te zoeken of relevante informatie bij te voegen.

Echt heel, heel jammer dit -O- :N

[Voor 189% gewijzigd door D vd V op 05-01-2017 12:00]

DJI Mavic 2 Pro - DJI Ronin S - Fuji X-Pro1, X-H1, X-T3 - 16mm/1.4 - 23mm/1.4 - 35mm/2 - 56mm/1.2 - 10-24mm/4 - 50-140mm/2.8 - 7Artisans 7,5mm - LG 65B6 OLED - Sony 75XF9005 FALD LCD - PS5 - Hyundai Ioniq EV 38,3kW Premium

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Major_ton schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:14:
[mbr]* knip *

Moderatie bespreken, doen we niet in het topic.[/]
Wil je dat bericht heel graag en heel snel terugplaatsen? Ik was er al bang voor dat je dit ging doen, maar dit is gewoon regelrechte censuur. Je laat je wel kennen hier zeg. Wat is de volgende stap? Een ban?

Niet meer relevant na toerijking van moderator.

[Voor 6% gewijzigd door Major_ton op 05-01-2017 12:14]

DJI Mavic 2 Pro - DJI Ronin S - Fuji X-Pro1, X-H1, X-T3 - 16mm/1.4 - 23mm/1.4 - 35mm/2 - 56mm/1.2 - 10-24mm/4 - 50-140mm/2.8 - 7Artisans 7,5mm - LG 65B6 OLED - Sony 75XF9005 FALD LCD - PS5 - Hyundai Ioniq EV 38,3kW Premium

• D vd V
  • Registratie: oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Je bent niet helemaal blij met de samenvoeging van beide OLED topics. Dat mag, maar echt handig om dat in het topic te gaan bespreken is het natuurlijk niet. Het topic vervuild daarmee en uiteindelijk gaat iedereen er zich mee bemoeien en iets van vinden. En we hebben al zoveel ellende in de OLED topics de laatste tijd.

Wat mij betreft hoef je niet direct een ban te krijgen. Laten we vooral niet zo hard van stapel lopen. Als moderators zijn we van mening dat het niet handig is om twee algemene topics te hebben. In één van de eerste reacties van je nieuwe topic is door een andere gebruiker ook geopperd dat er wel erg veel overlap zal ontstaan. Veel mensen kijken niet verder dan de neus lang is, gebruiken de zoekfunctie niet en dan zijn we dezelfde vragen en discussies binnen no-time op 2 plekken dubbel aan het behandelen. De moderators zijn hier vrijwillig in eigen tijd aanwezig. Laten we vooral niet op 2 plaatsen dezelfde acties moeten gaan verrichten.

Het is zeker niet zo dat je werk voor niets hoeft te zijn. Er is nog een optie die ik nog in overweging had maar waar we niet aan toe zijn gekomen om te bespreken. Dit omdat de vlam al in de pan was gesprongen.

Wat we kunnen doen is jou mede-auteur maken van het topic. Dan kun je je zuurverdiende informatie toch een plek geven in de openingspost. Denk er gerust even over na of dit een oplossing is waarin jij je kan vinden. Zelf moet ik nog op zoek naar iemand die dit kan realiseren want volgens mij heb ik daar niet voldoende rechten voor.

Panasonic TX-P50GT60 | Marantz SR7011 - UD5007 | Bluesound Node | Nvidia Shield TV Pro 2019 | Focal Chorus 826W - 806W - CC800W | SVS SB-2000 Pro | Synology DS918+

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 00:38

Gonadan

Admin Foto & Video
Heej dat was ik. :+
D vd V schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:36:
[mbr]Met een collega moderator afgestemd en we zien niet de noodzaak voor twee algemene OLED topics. Er zal op deze manier toch wel erg veel overlap gaan ontstaan.

Wij verwachten zelfs op termijn dat dit topic volledig overbodig gaat worden. Steeds meer fabrikanten kondigen OLED televisies aan waardoor er merkspecifieke OLED-topics zullen ontstaan. De twee algemene topics zijn samengevoegd.[/]
Is het dan toegestaan dat Major Ton zijn post ombouwt tot startpost van het LG OLED TV topic?

Anders wellicht een idee om Major Ton mede auteur te maken zodat hij de OP hier kan uitbreiden.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Bedankt voor je bericht. Ik snap jou/jullie beweegredenen al krab ik mij nog achter het oor over de werkwijze, maar laten we dat achter ons laten.

Als het tot de mogelijkheden behoort wil ik mij zeker wel beschikbaar stellen als mede auteur zodat de informatie niet verloren gaat. Het topic was overigens gemaakt voor 'ons' als een community, voor mijzelf hoefde ik het niet te doen. De tijd die erin gestoken was en hopelijk wordt, was bedoeld ter bevordering van onze kennis over TV's en OLED TV's in het bijzonder.

Als mijn originele post hier in de openingspost geplaatst kan worden, dan staat die informatie op 1 vaste plek waaraan gerefereerd kan worden en dat lijkt mij een mooie oplossing.

• D vd V
  • Niet online

D vd V

Mooi, dan ga ik er voor zorgen dat dit geregeld wordt.

Panasonic TX-P50GT60 | Marantz SR7011 - UD5007 | Bluesound Node | Nvidia Shield TV Pro 2019 | Focal Chorus 826W - 806W - CC800W | SVS SB-2000 Pro | Synology DS918+

• jemoeder
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 07-04-2018
Als ik films afspeel met mijn USB op mijn tv, is dit dezelfde kwaliteit als ik dit via een HD media player (zoals WD HD TV media player) doe? (verwacht met HDMI naar tv) Alvast bedankt.
Heb een Samsung UE46B6000 tv met USB poort. Ik kan mkv files via een usb'tje afspelen.

[Voor 7% gewijzigd door jemoeder op 18-01-2017 13:07]

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

jemoeder schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:05:
Als ik films afspeel met mijn USB op mijn tv, is dit dezelfde kwaliteit als ik dit via een HD media player (zoals WD HD TV media player) doe? (verwacht met HDMI naar tv) Alvast bedankt.
Heb een Samsung UE46B6000 tv met USB poort. Ik kan mkv files via een usb'tje afspelen.
Je zit hier 100% verkeerd, dit is een topic over moderatie. Probeer het eens in het samsung topic.

39

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 06-12 14:28
Beste, word het niet eens tijd om een OLED topic per merk of per type te gaan maken?

Het oled discussie topic is zo onhandig nu! Er zijn nu veel meer merken die OLED verkopen niet alleen LG meer.

Graag een splitsing maken net zoals met alle andere apparaten ook gebeurt! (S7-S8-Iphones)

Samsung Galaxy Z Fold2 5G 256GB Mystic Bronze

• D vd V
  • Niet online

D vd V

Mensen, de bedachte splitsing is gemaakt. Er is naast een algemeen OLED topic nu ook weer een merkspecifiek topic voor LG. De splitsing lijkt echter nog niet echt te werken. In het algemene topic wordt voornamelijk over LG gesproken; bepaalde discussies lijken zelfs dubbel te gebeuren. Dat kan niet de bedoeling zijn. Graag jullie ideeën om dit beter te stroomlijnen. Enkele opties:
  • Splitsing ongedaan maken en alles weer samenvoegen.
  • Het algemene topic sluiten.
  • Het algemene topic hernoemen tot bijvoorbeeld: Philips/Panasonic OLED televisies
Andere ideeën zijn ook welkom.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 06-12 14:29

Koekiemonsterr

Redacteur

I am so huuungry!

De splitsing was eerlijk gezegd ietwat overhaast en ondoordacht. De enige juiste beslissing is om die weer terug te draaien en de boel weer samen te voegen.

Het ging even in drietal berichten over de Philips 901f en prompt kwamen er geluiden dat er toch maar gauw een apart LG Oled topic moest komen. Nu zijn de LG Oleds verreweg het populairst, maar de activiteit in het topic t.a.v. LG is m.i. nog niet groot genoeg voor een apart topic. Ik denk dat de meeste mensen graag over alles omtrent Oled tv's lezen en bij deze splitsing moeten we straks twee of meer topics gaan doorspitten. Een apart Sony/Philips/Panasonic topic is op voorhand al een dooie boel want daarvan zijn er veel minder modellen uit en die van Panasonic moeten ook nog verschijnen. Het algemene topic hernoemen tot bijvoorbeeld Philips/Panasonic is ook niet handig want dan is er geen plek meer voor algemene vragen zoals de berichten en vragen over bijv muurbeugels, die met enige regelmaat voorbij komen.

• ViNOK16Bit
  • Laatst online: 06:34
D vd V schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 07:37:
Mensen, de bedachte splitsing is gemaakt. Er is naast een algemeen OLED topic nu ook weer een merkspecifiek topic voor LG. De splitsing lijkt echter nog niet echt te werken. In het algemene topic wordt voornamelijk over LG gesproken; bepaalde discussies lijken zelfs dubbel te gebeuren. Dat kan niet de bedoeling zijn. Graag jullie ideeën om dit beter te stroomlijnen. Enkele opties:
  • Het algemene topic sluiten.
  • Het algemene topic hernoemen tot bijvoorbeeld: Philips/Panasonic OLED televisies
Andere ideeën zijn ook welkom.

• Antifon
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 20:21
Koekiemonsterr schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:22:
De splitsing was eerlijk gezegd ietwat overhaast en ondoordacht. De enige juiste beslissing is om die weer terug te draaien en de boel weer samen te voegen.

Het ging even in drietal berichten over de Philips 901f en prompt kwamen er geluiden dat er toch maar gauw een apart LG Oled topic moest komen. Nu zijn de LG Oleds verreweg het populairst, maar de activiteit in het topic t.a.v. LG is m.i. nog niet groot genoeg voor een apart topic. Ik denk dat de meeste mensen graag over alles omtrent Oled tv's lezen en bij deze splitsing moeten we straks twee of meer topics gaan doorspitten. Een apart Sony/Philips/Panasonic topic is op voorhand al een dooie boel want daarvan zijn er veel minder modellen uit en die van Panasonic moeten ook nog verschijnen. Het algemene topic hernoemen tot bijvoorbeeld Philips/Panasonic is ook niet handig want dan is er geen plek meer voor algemene vragen zoals de berichten en vragen over bijv muurbeugels, die met enige regelmaat voorbij komen.
Beter dan dit had ik het niet kunnen verwoorden. De splitsing dus terugdraaien wat mij betreft.

• Rohit
  • Laatst online: 06-12 14:28
Hmm.. Tja de meerderheid is voor het terugdraaien haha dan kan ik eigenlijk ook niks anders meer zeggen. Maar dan denk ik wel dat er toch vaak dubbele vragen gaan komen want antwoorden die op pagina 63 staan terwijl we al bij 380 zijn die zijn moeilijk te vinden zonder de zoekfunctie te gebruiken.
Misschien een idee om het topic om de 100 pagina's te splitsen zoals vroeger vaak gebeurde bij de mobiele toestel topics..

Is er geen optie om de beste reacties een highlight te geven ergens? Is dat mogelijk met het forum software? Het zou echt top zijn als je bijvoorbeeld de beste reacties van 1 topic overzichtelijk kunt zien. En ja je kunt natuurlijk alle beste antwoorden kopieren en dan handmatig in de startpost zetten maar dat is ook niet handig haha.

ik baal er wel van, want het is echt niet overzichtelijk nu in het algemene OLED topic.

Samsung Galaxy Z Fold2 5G 256GB Mystic Bronze

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Wat Koekiemonsterr zegt.

• ViNOK16Bit
rohit schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:30:
Hmm.. Tja de meerderheid is voor het terugdraaien haha dan kan ik eigenlijk ook niks anders meer zeggen. Maar dan denk ik wel dat er toch vaak dubbele vragen gaan komen want antwoorden die op pagina 63 staan terwijl we al bij 380 zijn die zijn moeilijk te vinden zonder de zoekfunctie te gebruiken.
Misschien een idee om het topic om de 100 pagina's te splitsen zoals vroeger vaak gebeurde bij de mobiele toestel topics..

Is er geen optie om de beste reacties een highlight te geven ergens? Is dat mogelijk met het forum software? Het zou echt top zijn als je bijvoorbeeld de beste reacties van 1 topic overzichtelijk kunt zien. En ja je kunt natuurlijk alle beste antwoorden kopieren en dan handmatig in de startpost zetten maar dat is ook niet handig haha.

ik baal er wel van, want het is echt niet overzichtelijk nu in het algemene OLED topic.
Op zich werkt de zoekfunctie redelijk genoeg om het topic te doorzoeken. Ook is er een mogelijkheid is om de startpost uit te breiden met een Q&A welke dan wel door iemand bijgehouden zal moeten worden. Op dit moment is het niet overzichtelijk, omdat het eigenlijk twee topics zijn waarin dezelfde zaken worden besproken.

• JSA
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 28-03 16:30
D vd V schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 07:39:
[modbreak]
Mensen, er is vanuit jullie het initiatief genomen om weer met een merkspecifiek LG topic te starten in [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Deze splitsing lijkt vooralsnog niet echt te werken. Om dit topic hierover verder niet te vervuilen: check D vd V in "Het feedbacktopic van Televisies & Beamers" even. Mede op basis van de input daar, zien we verder.
[/modbreak]
Wat een gedoe inmiddels...
Kan iemand de 2 topics dan bijv niet samenvoegen zodat de oude situatie weer van toepassing is?
Het wordt / is nu wel erg onduidelijk en lastig geworden.

• D vd V
  • Niet online

D vd V

JSA schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:44:
[...]

Wat een gedoe inmiddels...
Kan iemand de 2 topics dan bijv niet samenvoegen zodat de oude situatie weer van toepassing is?
Het wordt / is nu wel erg onduidelijk en lastig geworden.
Even je reactie verplaatst van OLED televisies naar hier om het topic daar niet te vervuilen de discussie hier te voeren. :+

• ApC_IcE
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:00

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Samenvoegen idd. Werkte voor mij prima

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ion
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Ik zou het niet samenvoegen. En voor elke serie een apart topic dan is er geen onduidelijkhid. En misschien dat dan niet 100x dezelfde vraag in een topic wordt gesteld...

Voorbeeld :
- LG oled 5 serie
- LG oled 6 s erie
- LG oled 7 serie
- Philips 2016 oled
- Philips 2017
- Sony 2017 Oled
- Panasonic 2017 oled

[Voor 16% gewijzigd door ion op 18-05-2017 12:46]

• CHKYBSTRD
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 02-12 18:39
Samenvoegen is de beste oplossing.

AMD-6900XT | i9 10850-K | TRIDENT-Z-32GB | NZXT-Z73 | STRIX-Z490 | SAMSUNG-G7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D vd V
  • Niet online

D vd V

ionn schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:46:
En misschien dat dan niet 100x dezelfde vraag in een topic wordt gesteld...
Ik denk niet dat het opsplitsen in meerdere topics het 100x stellen van dezelfde vragen zal voorkomen. De oorzaak hiervoor moet je zoeken in de luiheid van vele bezoekers. En die gokken er in hun luiheid op dat er toch wel iemand antwoord geeft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ViNOK16Bit
ionn schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:46:
Ik zou het niet samenvoegen. En voor elke serie een apart topic dan is er geen onduidelijkhid. ...
Lijkt me niet handig, omdat een hoop vragen en onderwerpen op verschillende series van toepassing zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ion
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
ViNOK16Bit schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:59:
[...]

Lijkt me niet handig, omdat een hoop vragen en onderwerpen op verschillende series van toepassing zijn.
Lijkt mij wel, andere forums, zoals AVforums en AVSforum doen het ook en daar werkt het ook.

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
D vd V schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:54:
[...]

Ik denk niet dat het opsplitsen in meerdere topics het 100x stellen van dezelfde vragen zal voorkomen. De oorzaak hiervoor moet je zoeken in de luiheid van vele bezoekers. En die gokken er in hun luiheid op dat er toch wel iemand antwoord geeft.
Idd hou je dan nog steeds hetzelfde als wanneer je het algemene topic in Philips/Pansonic OLED zou veranderen: nul activiteit.
Optie 4: de nog logischere en al in het begin van het 0 LG topic voorgesteld -> een algemeen '2017 OLED' topic.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• The Killer
  • Niet online
ionn schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:07:
[...]

Lijkt mij wel, andere forums, zoals AVforums en AVSforum doen het ook en daar werkt het ook.
AVforums heeft topics per model en per jaar. Dat past daar prima bij de grootte van de (internationale) user base, maar heeft hier toch echt geen pas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JSA
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 28-03 16:30
Aan het succes ten onder gaan heet zoiets ..................?

Of je zet de boel weer terug zo als het was en neem voor lief dat er soms dubbelingen zijn mbt vragen etc... !!

Of ga het uitsplitsen per model / modeljaar / Merk en ga lekker streng zijn en tik mensen op de vingers bij overtredingen"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D vd V
  • Niet online

D vd V

Misschien lijkt het zichzelf op te lossen... momenteel blijft het algemene topic vrij schoon van LG-posts.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Killer
  • Niet online
D vd V schreef op zondag 21 mei 2017 @ 21:58:
Misschien lijkt het zichzelf op te lossen... momenteel blijft het algemene topic vrij schoon van LG-posts.
Het Overige Merken-topic is zo ongeveer op sterven na dood. Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom er gesplitst moest worden na één enkele opmerking dat het wel handig zou zijn. Haantje de voorste (toevallig ook degene van die ene opmerking) opent een LG OLED-topic waar sinds de opening nul komma nul aandacht naar de startpost is gegaan.

Er worden allerlei alternatieven aangedragen nadat daar om wordt gevraagd, maar "het lijkt zichzelf op te lossen". Nee, er was niets aan de hand en nu is het een rommelbende.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
The Killer schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 07:56:
[...]
Nee, er was niets aan de hand en nu is het een rommelbende.
Mogelijk uit het oogpunt van de users hier, maar voor moderators zijn OLED televisies en \[Prijs-discussie] OLED Televisies een ramp. Tientallen TR's met wat er niet goed gaat. Wat ook aangeeft dat het voor veel users niet "niets aan de hand" was, anders zijn er niet zo veel TR's. Wij zijn ook niet 24/7 aanwezig en liepen veelal achter de feiten aan met modereren, het topic was gewoon te groot en er werd te snel gepost om met terugwerkende kracht nog iets voor elkaar te krijgen.

Een goed moment om te splitsen zal er nooit zijn, maar mijns inziens beter te vroeg dan te laat. Als Philips en Panasonic nu een eigen topic zouden krijgen nu ze een handvol modellen hebben (aangekondigd) is de scheiding makkelijk(er) te maken dan wanneer alle merken en modellen al in één topic staan. Toegegeven, het was misschien beter geweest om het huidige grote topic om te katten naar het LG OLED-topic en voor de andere merken nieuwe topics te beginnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Killer
  • Niet online
FeaR schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:23:
[...]

Mogelijk uit het oogpunt van de users hier, maar voor moderators zijn OLED televisies en \[Prijs-discussie] OLED Televisies een ramp. Tientallen TR's met wat er niet goed gaat. Wat ook aangeeft dat het voor veel users niet "niets aan de hand" was, anders zijn er niet zo veel TR's. Wij zijn ook niet 24/7 aanwezig en liepen veelal achter de feiten aan met modereren, het topic was gewoon te groot en er werd te snel gepost om met terugwerkende kracht nog iets voor elkaar te krijgen.

Een goed moment om te splitsen zal er nooit zijn, maar mijns inziens beter te vroeg dan te laat. Als Philips en Panasonic nu een eigen topic zouden krijgen nu ze een handvol modellen hebben (aangekondigd) is de scheiding makkelijk(er) te maken dan wanneer alle merken en modellen al in één topic staan. Toegegeven, het was misschien beter geweest om het huidige grote topic om te katten naar het LG OLED-topic en voor de andere merken nieuwe topics te beginnen.
Dank voor je toelichting.

Kunnen we dan het grote OLED topic omkatten naar LG OLED 2016, het nieuwe LG OLED naar LG OLED 2017 en een nieuw OLED overig topic? En die laatste bij groei in OLED aanbod naar merk en productjaar splitsen? Is dat een idee?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
The Killer schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:26:
[...]
Dank voor je toelichting.

Kunnen we dan het grote OLED topic omkatten naar LG OLED 2016, het nieuwe LG OLED naar LG OLED 2017 en een nieuw OLED overig topic? En die laatste bij groei in OLED aanbod naar merk en productjaar splitsen? Is dat een idee?
Tussen de regels is dat wel uit mijn post te halen geloof ik :P Eens horen wat @D vd V er van vindt.

Mooi voorbeeld van achter de feiten aanlopen trouwens:
Smeldor in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie". Een post met een algemene vraag die via Google zo te vinden is, maar in de gestelde vorm zeker niet in het topic past. Enfin, die post is om 15:36 geplaatst en offtopic. Dat die post niet is gewenst is ons ook via een TR gemeld (dank daarvoor). Maar binnen één minuut is er al antwoord gegeven op de vraag. Sommigen houden het topic ook niet schoon door op dergelijke vragen antwoord te gaan geven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 06-12 14:29

Koekiemonsterr

Redacteur

I am so huuungry!

D vd V schreef op zondag 21 mei 2017 @ 21:58:
Ja misschien wel. Ik was eigenlijk geen voorstander van die splitsing, maar goed, hij is er alweer even. En het lijkt inderdaad wel redelijk te werken nu.
FeaR schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:23:
[...]

Mogelijk uit het oogpunt van de users hier, maar voor moderators zijn OLED televisies en \[Prijs-discussie] OLED Televisies een ramp. Tientallen TR's met wat er niet goed gaat.
Ik neem aan dat het leeuwendeel van de TR's gaat over mensen die lui zijn en om prijzen vragen, en over berichten die melding maken van een leuke deal maar dan niet over de brug komen en geheimzinnig doen over de prijs. Dat gedoe hou je helaas bij zo'n topic, zo blijkt. Het is een populair, interessant en een vrij uniek topic waarbij onwetenden al snel irritatie kunnen oproepen. Maar een splitsing of geen splitsing doet daar verder weinig aan af.
The Killer schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:26:
[...]
Misschien heb ik het even niet goed op mijn netvlies met de verschillende topics nu, maar dit voorstel lijkt me helemaal een voorbode voor chaos.

Het huidige LG OLED topic gaat over zowel 2016 als 2017 modellen. Lijkt me niet meer dan logisch en terecht, want er zijn verschillen tussen beiden zijn er, maar die zijn nou ook weer niet dermate groot dat je ook nog eens onderscheid tussen 2016 als 2017 moet maken.

Het grote OLED topic is nu vooral een algemeen topic waar onder meer ook vragen over de Philips OLEDs worden gesteld. Hoezo zou je dat omkatten naar LG OLED 2016? Dan staat het topic vol met info die niet relevant voor LG gebruikers is. Die logica ontgaat me even.

Ik zou op dit moment de boel gewoon even houden zoals het is: Een LG OLED topic, en algemeen (niet-LG) OLED-topic en het Prijzen OLED topic. Als de Panasonics straks echt goed en wel verschijnen en het nieuwe Philips model ook, dan kunnen er altijd nog aparte merktopics worden geopend. Op zich kan dat nu ook al wel, maar al teveel topics openen nu die vooralsnog vrij leeg zullen blijven heeft ook niet zoveel nut, lijkt me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D vd V
  • Niet online

D vd V

Eens met @FeaR dat er nooit een juist moment is; en sowieso dat de OLED topics voor de moderators echte hoofdpijn-topics zijn. En het klopt wat @The Killer zegt dat een niet-LG topic vrij doods zal zijn.

Het nieuwe LG topic afsplitsen van het algemene topic is misschien achteraf niet de handigste keuze geweest; 99% van de posts gaat immers over LG.

Zoals ik er nu tegenaan kijk, zou ik de 2 topics samenvoegen tot het LG topic. En laten we daarnaast vooral geen algemeen topic in leven houden. Gewoon zoals bij de lcd tv's merkspecifieke topics; dit om een herhaling van deze geschiedenis te voorkomen. De overige topics zullen relatief stil zijn maar so be it; ze hebben nu eenmaal nog maar een enkel model in de aanbieding. Maar op deze manier loopt in ieder geval niet alles door elkaar.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De OLED topics zijn inderdaad drama maar er is nu al een tijdje niks gedaan aan moderatie in o.a. het prijzentopic, constant geblaat over zogenaamde inkoopprijzen etc. Ik snap dat het vermoeiende topics zijn, maar totaal niet modereren lijkt mij ook niet de bedoeling?

39

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 03-12 09:00

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Inmiddels is er alweer een schoonmaak / heads up / etc geweest in bv het prijsdiscussie topic voor OLED TV`s.. Het vervelende is, dat de mods vrijwilligers blijven die niet op ieder moment 20+ (!) topic reports kunnen afhandelen. En trust me, dat zijn de reports voor 1 topic op 1 dag. :)

De mods doen hun best, maar gaan ook de users meer op verantwoordelijkheid aanspreken.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik vind het prijstopic ook een lastig topic. Mensen blijven er maar vragen stellen en dat gaat denk ik ook zo blijven. Het is wel een van de nuttigste topics voor de community (iets waar je echt wat aan hebt, hulp met onderhandelen).

Je zou alleen wel kunnen bedenken dat het misschien beter in CEA zou passen dan in het "technische" deel van het forum. Misschien (hoewel ik sterk twijfel) helpt dat het offtopic posten wat.

Verder zou ik gewoon zeggen, probeer je er niet teveel aan te storen en ga er geen ruzie over maken. Het topic wordt er niet ineens waardeloos van en veel meer dan een opsomming goedkope plekken is het niet. Het "gedoe om het gedoe" is soms vervelender dan het "gedoe" zelf zou ik zelfs zeggen. Uiteindelijk doet het topic toch wat het moet doen: Hulp bieden voor goedkope adressen. Als het topic zelf wat rommeliger is, maakt mij dat niet zo heeel veel uit.

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
JvS schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:17:
Je zou alleen wel kunnen bedenken dat het misschien beter in CEA zou passen dan in het "technische" deel van het forum. Misschien (hoewel ik sterk twijfel) helpt dat het offtopic posten wat.
Heel zwart-wit bekeken zouden prijzentopics in Aanbiedingen en Kortingscodes horen.
Verder zou ik gewoon zeggen, probeer je er niet teveel aan te storen en ga er geen ruzie over maken.
Daar sla je wel de spijker op de kop. Veel offtopic posts bloeden na één of enkele reacties dood waarna de discussie automatisch weer over prijzen gaat. Alles blauw laten worden door MBR's maakt de sfeer en de look and feel van het topic er ook niet beter op.

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 00:38

Gonadan

Admin Foto & Video
Dat is een goede optie, of anders de werkwijze uit F&V: zonder communicatie trashen.

Al moet ik zeggen dat sommige zaken als off-topic worden bestempeld terwijl ik mij wel kan voorstellen dat het bij de waardering van een deal hoort.
Neem bijvoorbeeld garantie. Discussie over hoe goed de aftersales van een winkel is hoort er natuurlijk niet, maar informatie of bij een bepaalde deal bepaalde garantievoorwaarden horen vind ik wel weer interessant. Dat kan van invloed zijn op je keuze.

Juist vanwege dergelijke grijze gebieden is zo weinig mogelijk ruchtbaarheid het meest rustig voor het topic denk ik. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Snappie88
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 03-12 22:21

Snappie88

Mr. Hollywood

Ah, ik zie dat er al eerder discussie over gevoerd is. Uit de topicwarning van [Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2:
Dit topic is om te discussiëren over prijsontwikkelingen van OLED televisies, goede aanbiedingen die je gezien hebt voor dergelijke toestellen of goede deals die je ergens hebt kunnen sluiten.
Mijn reactie (en de reactie van de persoon die ik quote) zijn verwijderd, terwijl deze gingen over de prijsontwikkeling van OLED TV's ("in mei zullen de prijzen omlaag gaan door WK voetbal en vakantiegelden"). Indien dit soort reacties niet gewenst zijn (wat ik mij voor kan stellen), stel ik voor het eerste gedeelte van bovengenoemde zin uit de topicwarning te verwijderen, en het topic naar Aanbiedingen en Kortingscodes te verhuizen. Dan weten jullie forumgebruikers beter waar ze aan toe zijn. Strikt genomen hebben wij namelijk ons netjes aan de regels gehouden.

Alvast bedankt.

Surfin' paradise!

• D vd V
  • Niet online

D vd V

Snappie88 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:30:
Mijn reactie (en de reactie van de persoon die ik quote) zijn verwijderd, terwijl deze gingen over de prijsontwikkeling van OLED TV's ("in mei zullen de prijzen omlaag gaan door WK voetbal en vakantiegelden").

[...]

Strikt genomen hebben wij namelijk ons netjes aan de regels gehouden.

Alvast bedankt.
Niet mee eens. Het is een glazen bol uitspraak en als we daar aan gaan beginnen, kunnen we van alles gaan roepen. En er wordt al zo veel onzin en off-topic gepost in dat topic. Om het geheel nog enigszins leesbaar te houden, is posten van concrete informatie de bedoeling. Je wil niet weten hoeveel klachten er komen wanneer er weer een reeks van die niet-concrete speculatieve posts geplaatst wordt. En terecht want daar kan niemand iets mee en dat is niet het doel van het topic. Prijzen willen we zien. Geen gedachtes wanneer er misschien een aanbieding komt en wat misschien de prijs zal zijn over x tijd.

[Voor 7% gewijzigd door D vd V op 22-02-2018 07:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Is het een idee om in de topicwaarschuwing van het OLED prijzentopic iets duidelijker neer te zetten hoe je aan deze prijzen komt? Want zelfs als je je best doet, moet je eigenlijk altijd terug lezen naar de laatste keer dat er ruzie om gemaakt werd om te weten hoe mensen eigenlijk aan die goede prijzen komen :P.

Het gaat vast maar 1% helpen tegen vragers, maar toch. In dat rode vakje staat het er eigenlijk heel indirect. Misschien als eerste puntje zoiets:

Dit topic is om te discussiëren over prijsontwikkelingen van OLED televisies, goede aanbiedingen die je gezien hebt voor dergelijke toestellen of goede deals die je ergens hebt kunnen sluiten.
* De beste deals worden bijna nooit online gezet, maar worden gesloten door de winkel te bellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
JvS schreef op maandag 21 mei 2018 @ 21:03:
Is het een idee om in de topicwaarschuwing van het OLED prijzentopic iets duidelijker neer te zetten hoe je aan deze prijzen komt?
Zoiets?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Thanks!

• Fewture
  • Niet online

Fewture

Overclocker

Zojuist kon een of andere zeehond weer even z'n agressie kwijt door mij te willen bannen in dat belachelijke OLED topic.

Dus als exmodje uit een grijs verleden aan de huidige mods;
Waar zijn jullie in godsnaam mee bezig? Het beleid is echt totaal ontspoord. Jullie maken dat hele forum kapot met die moderaties. Meteen VOL op een klein dingetje gaan. Dat werkt toch niet? Denk nou es na.
Wat maakt het nou uit als er af en toe een offtopic dingetje staat? Gewoon even gezond verstand, wat is nou echt het probleem? En waar het over ging, was overigens niet eens echt offtopic.
Ik snap dat er ingegrepen moet worden als een topic aan de wandel gaat. Dat is beter voor de leesbaarheid en doorzoekbaarheid. Volkomen logisch. Maar dames en heren, dit slaat toch helemaal nergens meer op zo?
Ik zag ergens een reden staan, men moest het hele topic schoonvegen. Dus als ik het goed begrijp, wordt er zero tolerance ingevoerd omdat een modje z'n werk moet doen? Dat is toch raar of niet? Ik bedoel, als je het vervelend vind om te modereren, dan moet je gewoon lekker wat anders gaan doen toch? En ja als modje moet je 100x per dag hetzelfde zeggen ja, part of the job. Als je dat zat wordt en je gaat dan een soort dictatuur opzetten dan heb je het niet helemaal begrepen denk ik.

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik moet zeggen dat de toon van het modereren (in dat topic, maar eigenlijk overal in verzameltopics) me ook een beetje tegenstaat. Het is allemaal zo agressief. Ook tegen mensen die voor de eerste keer offtopic gaan.

Ik ben ook groot voorstander van 'laissez faire' moderaten, maar ik moet ook zeggen dat in dat prijzentopic ongeveer 90% van de posts zijn "hoe kom je aan die prijzen" en "ik hoorde van platteTV dat die en die winkel geen NL garantie geeft" en "Iedereen heeft het de LG, maar is de philips niet eigenlijk beter" en dan "ik zie in de pricewacht XXXX prijs, hoe kan dat eigenlijk?", en "als ik de TV in duitsland haal, is dat dan wel gedekt voor de fabrieksgarantie?" etc etc etc :P.

Ik zou ook niet weten hoe je dat moet moderen (ook oudgediende hier :P, mogelijk zelfs van dit subforum), want het topic blijft die vragen aantrekken (logisch ook, het is een heel actief topic en er zitten veel mensen die vanalles van (het kopen van) OLED weten). Het laatste bericht nu ook weer:
Bunnikside in "[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2" Wellicht al eerder gevraagd maar kan ik de Duitse LG OLED65C8 in Nederland gebruiken met een Ci+ card?
Volledig offtopic. Je word er simpel van, dat kan ik me voorstellen.

Ik had er een beetje over nagedacht. Ik zou denk ik de berichten gewoon deleten (dan blijft het topic tenminste leesbaar) en de mensen die het plaatsen een bericht sturen dat dit gedaan is en in een vriendelijk bericht aangeven dat het topic overspoeld wordt met offtopic vragen en dat er daarom wat strenger gemodereerd wordt en dat ze de vraag (met inachtneming van de forumregels) wel in een eigen topic of in een merktopic kunnen plaatsen. Dus ietsje opbouwender en wat minder agressief (met zo'n rode balk is agressief).

[Voor 3% gewijzigd door JvS op 13-12-2018 18:57]

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

Frontpage Admin & PowerMod / Mod W&M

Seal with it!

Fewture schreef op donderdag 13 december 2018 @ 18:44:
Zojuist kon een of andere zeehond weer even z'n agressie kwijt door mij te willen bannen in dat belachelijke OLED topic.
Je past hier helaas direct al de situatie aan. Ik gaf je een waarschuwing voor off-topic reageren in een zero tolerance topic met daarbij dat een tweede keer een ban betekent (overigens ook nog specifiek voor het desbetreffende zero tolerance topic). De waarschuwing blijft ook volkomen terecht. De regels staan er duidelijk en daarnaast ook wegens de onfatsoenlijke manier van feedback geven op de moderatie door mijn collega. Wanneer je feedback geeft kan dit prima, maar wel op de juiste plek op een fatsoenlijke manier. Jouw manier van hoe je hier jouw reactie begint getuigd helaas al weer direct niet van dat fatsoen.
Waar zijn jullie in godsnaam mee bezig? Het beleid is echt totaal ontspoord. Jullie maken dat hele forum kapot met die moderaties. Meteen VOL op een klein dingetje gaan. Dat werkt toch niet? Denk nou es na.
Wat maakt het nou uit als er af en toe een offtopic dingetje staat? Gewoon even gezond verstand, wat is nou echt het probleem? En waar het over ging, was overigens niet eens echt offtopic.
Ik snap dat er ingegrepen moet worden als een topic aan de wandel gaat. Dat is beter voor de leesbaarheid en doorzoekbaarheid. Volkomen logisch. Maar dames en heren, dit slaat toch helemaal nergens meer op zo?
Het is voornamelijk het desbetreffende topic waar extra oplettend wordt gemodereerd. Wat betreft het ingrijpen van mijn collega waar je op wijst. Een zeer individueel geldende inruilkorting voor een cameralens daar melden is totaal niet relevant. Andere gebruikers die in het topic kijken voor een deal hebben daar niets aan. Bij een topic waar geen zero tolerance beleid geldt zou daar waarschijnlijk niet direct zo fel op zijn ingegrepen, echter bij het desbetreffende topic is het in het verleden inmiddels zo vaak mis gegaan dat er wel extra streng wordt gecontroleerd en wel direct wordt ingegrepen.
Ik zag ergens een reden staan, men moest het hele topic schoonvegen. Dus als ik het goed begrijp, wordt er zero tolerance ingevoerd omdat een modje z'n werk moet doen? Dat is toch raar of niet? Ik bedoel, als je het vervelend vind om te modereren, dan moet je gewoon lekker wat anders gaan doen toch? En ja als modje moet je 100x per dag hetzelfde zeggen ja, part of the job. Als je dat zat wordt en je gaat dan een soort dictatuur opzetten dan heb je het niet helemaal begrepen denk ik.
Nee, een zero tolerance beleid wordt niet ingevoerd omdat 1 moderator 1 keer een topic moet schoonvegen. Het zero tolerance beleid is ingevoerd omdat het topic structureel voor meerdere moderators veel werk kost om op de rails te houden. En als er dan onderaan het topic al heel duidelijk staat wat wel en niet de bedoeling is, en dit wordt herhalend niet opgevolgd worden dergelijke maatregelen genomen. Een makkelijkere oplossing was geweest bij een topic waar het zo vaak mis gaat één keer nog optreden en het topic gewoon op slot gooien. In plaats daarvan wordt geprobeerd met het huidige beleid het topic juist open en nuttig te houden voor de users.

Daarnaast is het niet normaal als een moderator 100x per dag hetzelfde moet zeggen terwijl de regels duidelijk onderaan het topic bij de reageerknop staan.
JvS schreef op donderdag 13 december 2018 @ 18:56:
Ik moet zeggen dat de toon van het modereren (in dat topic, maar eigenlijk overal in verzameltopics) me ook een beetje tegenstaat. Het is allemaal zo agressief. Ook tegen mensen die voor de eerste keer offtopic gaan.

Ik ben ook groot voorstander van 'laissez faire' moderaten, maar ik moet ook zeggen dat in dat prijzentopic ongeveer 90% van de posts zijn "hoe kom je aan die prijzen" en "ik hoorde van platteTV dat die en die winkel geen NL garantie geeft" en "Iedereen heeft het de LG, maar is de philips niet eigenlijk beter" en dan "ik zie in de pricewacht XXXX prijs, hoe kan dat eigenlijk?", en "als ik de TV in duitsland haal, is dat dan wel gedekt voor de fabrieksgarantie?" etc etc etc :P.

Ik zou ook niet weten hoe je dat moet moderen (ook oudgediende hier :P, mogelijk zelfs van dit subforum), want het topic blijft die vragen aantrekken (logisch ook, het is een heel actief topic en er zitten veel mensen die vanalles van (het kopen van) OLED weten). Het laatste bericht nu ook weer:
[...]
Volledig offtopic. Je word er simpel van, dat kan ik me voorstellen.
Juist met een zeer opvallend rood vlak met daarin de bedoelingen van het desbetreffende topic, en het sinds kort specifiek voor dat topic uitschakelen van de quick reply hopen we dat gebruikers eerst de regels doorlezen. Echter lijkt het lezen in de praktijk helaas gewoon niet te gebeuren.
Ik had er een beetje over nagedacht. Ik zou denk ik de berichten gewoon deleten (dan blijft het topic tenminste leesbaar) en de mensen die het plaatsen een bericht sturen dat dit gedaan is en in een vriendelijk bericht aangeven dat het topic overspoeld wordt met offtopic vragen en dat er daarom wat strenger gemodereerd wordt en dat ze de vraag (met inachtneming van de forumregels) wel in een eigen topic of in een merktopic kunnen plaatsen. Dus ietsje opbouwender en wat minder agressief (met zo'n rode balk is agressief).
Off-topic berichten verwijderen is wellicht wel netter, Bovenstaande zal ik bij mijn collega's aandragen :).

Select * from fish

• Ed_L
  • Laatst online: 20:47

Ed_L

Crew Council
Fewture schreef op donderdag 13 december 2018 @ 18:44:

Voor iemand die ervaring heeft met het modereren laat je in je openingszin weinig begrip zien. Het is vervelend dat je een kleine tik op de vingers hebt ontvangen, maar wel terecht.
De enige reden om het Zero Tolerance beleid te voeren in dat specifieke topic is niet omdat een modje zijn werk moet doen, maar omdat vooraf de boel totaal onhoudbaar bleek. Het topic liep te snel en te vaak uit de hand. De belangrijkste reden om ZT toe te passen is dan niet dat wij als crew extra werk hebben, maar dat het voor de users een onbruikbaar topic werd. De informatie was niet meer vindbaar. Dan hebben we de keuze om het topic dan maar te sluiten of dusdanig op te treden dat het een bruikbaar topic blijft. Wij hebben voor dat laatste gekozen en daar sta ik nog steeds achter.
JvS schreef op donderdag 13 december 2018 @ 18:56:
En dit is natuurlijk iets dat we zeker ter harte moeten nemen. Misschien schijnt onze eigen frustratie soms iets te goed door in de bewoording van de waarschuwingen. Daar zullen we op letten.

[Voor 10% gewijzigd door Ed_L op 14-12-2018 09:18]

• Fewture
  • Niet online

Fewture

Overclocker

Zeehond schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 00:31:
[...]

Je past hier helaas direct al de situatie aan. Ik gaf je een waarschuwing voor off-topic reageren in een zero tolerance topic met daarbij dat een tweede keer een ban betekent (overigens ook nog specifiek voor het desbetreffende zero tolerance topic). De waarschuwing blijft ook volkomen terecht. De regels staan er duidelijk en daarnaast ook wegens de onfatsoenlijke manier van feedback geven op de moderatie door mijn collega. Wanneer je feedback geeft kan dit prima, maar wel op de juiste plek op een fatsoenlijke manier. Jouw manier van hoe je hier jouw reactie begint getuigd helaas al weer direct niet van dat fatsoen.
Gelijk dreigen met bannen omdat ik een opmerking maak over moderatie beleid. Hou toch op. Gaat nergens over. Dat is toch geen beleid? Waar zitten we hier in godsnaam?
En verder over dit stukje; wijzen naar regeltjes omdat..regeltjes. Not ok. Politieagenten gedrag noem ik het. En dat is wat er aan de hand is, politieagentje spelen. Dat je dat zat wordt, dat snap ik heel goed.

En ja ik kan niet ontkennen dat er enige frustratie in mijn taalgebruik en toon zit. Niet geheel onterecht denk ik. Lees daar even doorheen en denk na over de kern van het verhaal.
[...]

Het is voornamelijk het desbetreffende topic waar extra oplettend wordt gemodereerd. Wat betreft het ingrijpen van mijn collega waar je op wijst. Een zeer individueel geldende inruilkorting voor een cameralens daar melden is totaal niet relevant. Andere gebruikers die in het topic kijken voor een deal hebben daar niets aan. Bij een topic waar geen zero tolerance beleid geldt zou daar waarschijnlijk niet direct zo fel op zijn ingegrepen, echter bij het desbetreffende topic is het in het verleden inmiddels zo vaak mis gegaan dat er wel extra streng wordt gecontroleerd en wel direct wordt ingegrepen.
Of het een individueel geval is durf ik wel te bestrijden. Jij/jullie vinden dat ja, maar is het ook zo? Blijkbaar is er daar (bij die shop) beleid dat je lenzen kan inruilen. Er is vast meer dan 1 tweaker met oude lenzen.
[...]

Nee, een zero tolerance beleid wordt niet ingevoerd omdat 1 moderator 1 keer een topic moet schoonvegen. Het zero tolerance beleid is ingevoerd omdat het topic structureel voor meerdere moderators veel werk kost om op de rails te houden. En als er dan onderaan het topic al heel duidelijk staat wat wel en niet de bedoeling is, en dit wordt herhalend niet opgevolgd worden dergelijke maatregelen genomen. Een makkelijkere oplossing was geweest bij een topic waar het zo vaak mis gaat één keer nog optreden en het topic gewoon op slot gooien. In plaats daarvan wordt geprobeerd met het huidige beleid het topic juist open en nuttig te houden voor de users.
Ok, 6 moderators dan, het punt blijft staan. Zoals ik tegen zeehond al zei; de agendabezetting van een modje moet geen meeteenheid worden voor het beleid. Als in; het wordt drukker => regels maar even aanscherpen.
Het punt is dat de mods vinden dat de zaken van de "rails" gaan. Wel eens naar de "rails" gekeken dan? Misschien is die kapot. Ik wil bereiken dat jullie dáár eens over nadenken.

Weet je.. ik kan alles wel dood maken met de volgende zinnen:
- Gebruik de search
- Zoek op google
- Bel de shop
- Bel de fabrikant

Sterker nog, ik kan dit hele forum wel opdoeken op die manier. Snap je? Want laten we eerlijk zijn, waar is het dan allemaal nog voor nodig? Als je maar lang genoeg doorgaat kun je niks meer vragen, opmerken of delen. Alles is te vinden op andere manieren, alles is al een keer gevraagd. Watvoor forum wil je zijn?
Daarnaast is het niet normaal als een moderator 100x per dag hetzelfde moet zeggen terwijl de regels duidelijk onderaan het topic bij de reageerknop staan.
Misschien heb je(jullie) dan niet de goede regels opgeschreven! Is dat wel eens in je opgekomen?
[...]

Juist met een zeer opvallend rood vlak met daarin de bedoelingen van het desbetreffende topic, en het sinds kort specifiek voor dat topic uitschakelen van de quick reply hopen we dat gebruikers eerst de regels doorlezen. Echter lijkt het lezen in de praktijk helaas gewoon niet te gebeuren.
Ja ik kan wel lezen, maar ik WIL niet lezen ( dat stukje dan). Stukje burgelijke ongehoorzaamheid ;) Punt staat op de agenda nu toch? Doel bereikt zou ik zeggen.
[...]

Off-topic berichten verwijderen is wellicht wel netter, Bovenstaande zal ik bij mijn collega's aandragen :).
Is gewoon censuur. Misschien is het wat voor in Noord Korea of China?
Ed_L schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:16:
[...]

Voor iemand die ervaring heeft met het modereren laat je in je openingszin weinig begrip zien. Het is vervelend dat je een kleine tik op de vingers hebt ontvangen, maar wel terecht.

[...]
Nou Ed, dat was bewust om even de boel op te schudden. En heel eerlijk, ik ben een heel stuk verder van tweakers af komen te staan door dit soort mod praktijken. Ooit was er een periode dat ik echt verbonden was met tweakers en veel bijdroeg en een ban zou dan wel wat losgemaakt hebben hier, maar dat is wel een beetje over ondertussen. Ik houd mij een beetje stil tegenwoordig, tot nu dan.
Het beleid is al jaren een doorn in het oog. Ik wilde er ook geen onderdeel meer van zijn destijds. Het is jammer, want er zitten hier veel like-minded mensen.
De enige reden om het Zero Tolerance beleid te voeren in dat specifieke topic is niet omdat een modje zijn werk moet doen, maar omdat vooraf de boel totaal onhoudbaar bleek. Het topic liep te snel en te vaak uit de hand. De belangrijkste reden om ZT toe te passen is dan niet dat wij als crew extra werk hebben, maar dat het voor de users een onbruikbaar topic werd. De informatie was niet meer vindbaar. Dan hebben we de keuze om het topic dan maar te sluiten of dusdanig op te treden dat het een bruikbaar topic blijft. Wij hebben voor dat laatste gekozen en daar sta ik nog steeds achter.
Ik dus niet. Ik vind het totaal doorgeslagen. In een direct bericht aan zeehond heb ik ook aangegeven dat modjes een topic moeten sturen en moeten bijdragen. Nu is het allemaal repressie en op een manier dat ik mij echt afvraag of men wel helemaal goed bij hun hoofd is. Sorry voor de woordkeuze, maar dat vind ik echt. Het staat gewoon ver af van samen praten en delen. Ik lees veel, maar iets bijdragen heb ik niet zoveel trek meer in tegenwoordig. Een topic maken is al helemaal een ding.. moet ik eerst toestemming vragen? Mag het wel? Etc.. dat is toch niet normaal..
Ga je in een dagelijks gesprek ook steeds mensen wijzen op offtopic gaan? Nee toch? Het hoeft ook geen theeleut te worden, begrijp mij niet verkeerd. Moderatie is gewoon nodig, dat staat niet ter discussie.

Voor mijn gevoel ontstaat er een soort tunnel visie en is het doel al lang vergeten. Tweakers is groot tegenwoordig, het zal vast niet overal hetzelfde zijn, maar het idee is helder denk ik.

• Ed_L
  • Laatst online: 20:47

Ed_L

Crew Council
Je kunt er een lang verhaal van maken, maar dat lijkt me overbodig. Mijn collega's en ik hebben al voldoende onderbouwd waarom we Zero Tolerance hanteren in dat topic en dat gaat niet veranderen.Tot zover de beleidsdiscussie die hier ontopic is.

Verder lees ik vooral frustratie over het feit dat jij aangesproken bent en hoe. Over dat laatste heb ik al aangegeven dat we de toon in de gaten zullen houden. Als ik je reactie op de aansturing en je posts hier lees, kan ik niet anders dan je adviseren even een kopje thee te pakken en het onderwerp te laten rusten. Als je zonodig wil doorpraten, dan kun je me per DM bereiken. Ik laat je bij dezen alvast weten dat 'je afvragen of we wel goed bij ons hoofd zijn' beschuldigen van censuur als in Noord-Korea en soortgelijke aantijgingen je punt niet versterken. We gaan met alle liefde met je in gesprek, maar dan wel op een normale manier. Dat zou jij als voormalig moderator toch moeten weten.

• Alexji
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21:24
Ed_L schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 14:16:

Als ik je reactie op de aansturing en je posts hier lees, kan ik niet anders dan je adviseren even een kopje thee te pakken en het onderwerp te laten rusten.
Wat ontzettend denigrerend weer. Waarom gaan bijna alle moderatie-feedback-topics op Tweakers op deze manier?

Iemand komt met kritiek, en er zijn gelijk 2/3 rode namen die zeggen "Heus niet!". Hij heeft een ontzettend goed punt, ik zit inmiddels alweer 15 jaar op Tweakers. In het begin was het een geweldig forum waar zeer streng (maar rechtvaardig) werd gemod.

Nu druipt er een soort van afgunst richting de users vanaf, het voelt niet meer als een community. Erg jammer.

iRacing

• Fewture
  • Niet online

Fewture

Overclocker

Ed_L schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 14:16:
Je kunt er een lang verhaal van maken, maar dat lijkt me overbodig. Mijn collega's en ik hebben al voldoende onderbouwd waarom we Zero Tolerance hanteren in dat topic en dat gaat niet veranderen.Tot zover de beleidsdiscussie die hier ontopic is.

Verder lees ik vooral frustratie over het feit dat jij aangesproken bent en hoe. Over dat laatste heb ik al aangegeven dat we de toon in de gaten zullen houden. Als ik je reactie op de aansturing en je posts hier lees, kan ik niet anders dan je adviseren even een kopje thee te pakken en het onderwerp te laten rusten. Als je zonodig wil doorpraten, dan kun je me per DM bereiken. Ik laat je bij dezen alvast weten dat 'je afvragen of we wel goed bij ons hoofd zijn' beschuldigen van censuur als in Noord-Korea en soortgelijke aantijgingen je punt niet versterken. We gaan met alle liefde met je in gesprek, maar dan wel op een normale manier. Dat zou jij als voormalig moderator toch moeten weten.
Ik had een heel verhaal, maar ik heb het maar verwijderd. Het is gewoon zinloos. Praten tegen een muur. Succes er mee.

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Ik wil even wat feedback geven over dit topic:
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

Ik vind het erg jammer dat de duimpjes daar uitgeschakeld zijn. Zo mis je eigenlijk welke deal er écht uit springt. Kan dit weer ingeschakeld worden?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Farabi
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
het lijkt erop dat er een tijdje niet gemodereerd wordt in de oled prijzentopic. ik ben wat off-topic berichten tegengekomen. wordt het milder?

• Catch22
  • Registratie: november 2001

Catch22

Oval chainring fetisjist

Hamazaki schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:43:
het lijkt erop dat er een tijdje niet gemodereerd wordt in de oled prijzentopic. ik ben wat off-topic berichten tegengekomen. wordt het milder?
Ik heb daar 2 dagen geleden ook al een TR voor verzonden, maar daar is nog niets mee gedaan.

• HoppyF
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:17
@D vd V
Aankopen van een LG OLED en garantie zaken vallen toch ook onder ervaringen?
Prijzen horen in het Zero tolerance topic maar voor al het andere wordt er juist naar dit topic verwezen.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• Light21M
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 05-12 14:05
D vd V schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:35:
[modbreak]Mensen, het regende weer eens klachten over dit topic. En toen ik het terug las, snapte ik wel waarom: pagina's lang post over winkels, garantie en andere off-topic praat. Het is naar de prullenbak gegaan en vanaf nu graag weer on-topic.[/modbreak]
Dus praten over zulke zaken zijn dus niet welkom maar praten over het netsnoer van een tv dat niet verlengd kan worden mag meerdere keren wel in dit topic aangehaald worden? tjonge tjonge
Jammer dat jullie dit weghalen want het geeft ook wel een ervaring mee dat OLED niet altijd perfect is en dat je daardoor ook waakzaam moet zijn, dat is bij deze dus weer mooi weggehaald.

[Voor 14% gewijzigd door Light21M op 09-05-2019 15:06]

• HoppyF
Light21M schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:03:
[...]

Dus praten over zulke zaken zijn dus niet welkom maar praten over het netsnoer van een tv dat niet verlengd kan worden mag meerdere keren wel in dit topic aangehaald worden? tjonge tjonge
Blijkbaar...
Ik was even boodschappen doen en kwam terug en was opeens een X aantal berichten kwijt.
Volgens mij zijn er geen beledigingen geuit of scheldpartijen geweest.

Verder mag men mij rustig per PB benaderen als ik iets gezegd hebt wat onwaar is.
Liever niet achter mijn rug om praten want daar hou ik niet zo van.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• pennywise666
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 26-11 13:06
HoppyF schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:46:
@D vd V
Aankopen van een LG OLED en garantie zaken vallen toch ook onder ervaringen?
Prijzen horen in het Zero tolerance topic maar voor al het andere wordt er juist naar dit topic verwezen.
Ervaringen wat direct met de Oled TV zelf te maken heeft lijkt mij. Zoals uiterlijk,firmware,settings etc.
Een snoer hoort ook bij een OledTV. Een winkel of garantie maakt geen deel uit van een OledTV..
Het moet kunnen dat er ook soms wat over garantie etc. gezegd word, maar niet tientallen berichten.
Daar ligt het probleem denk ik.

[Voor 11% gewijzigd door pennywise666 op 09-05-2019 15:15]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
volgens mij ging het 3 pagina's achterelkaar over garantie net, vond ik wel extreem persoonlijk. voor een paar posts zal er niet moeilijk gedaan worden gok ik.

[Voor 30% gewijzigd door Farabi op 09-05-2019 15:19]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Het zal idd zijn dat de discussie tussen een stuk of 5 personen een paar pagina's gevoerd werd. Er was geen sprake gescheld op misschien 1 wat vinnige opmerking na (dus ik heb wel een vermoeden van de klager(s)), ik ben dan ook benieuwd om wat voor klachtenregen dit ging, voor zover dit werkelijk een regen was. ;)

Ik vermoed dat je vooral niet over winkels mag praten wegens beleid van Tweakers (site is natuurlijk ook afhankelijk van die winkels met de pricewatch). Misschien kan een vriendelijke kenner of mod even naar die beleidsinfo toe linken want ik kon het zo snel ff niet vinden. :)

Ik mag wel hopen dat garantie - in de zin van op basis van welk verschijnsel / defect garantie verleend is - nog wel besproken mag worden. Anders kunnen er nog 20+ pagina's hiervoor de prullenbak in. Nou ja, soit, deze berichten gaan wsch ook weer de prullenbak in.

[Voor 19% gewijzigd door Cap op 09-05-2019 15:22]

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 02:29
Over winkels mag gewoon gesproken worden. Daar hebben we zelfs shop reviews voor.

On topic: LG oled = ❤️

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HoppyF
Cap schreef op dotnderdag 9 mei 2019 @ 15:16:
Het zal idd zijn dat de discussie tussen een stuk of 5 personen een paar pagina's gevoerd werd. Er was geen sprake gescheld op misschien 1 wat vinnige opmerking na (dus ik heb wel een vermoeden van de klager(s)), ik ben dan ook benieuwd om wat voor klachtenregen dit ging, voor zover dit werkelijk een regen was. ;)

Ik vermoed dat je vooral niet over winkels mag praten wegens beleid van Tweakers (site is natuurlijk ook afhankelijk van die winkels met de pricewatch). Misschien kan een vriendelijke kenner of mod even naar die beleidsinfo toe linken want ik kon het zo snel ff niet vinden. :)

Ik mag wel hopen dat garantie - in de zin van op basis van welk verschijnsel / defect garantie verleend is - nog wel besproken mag worden. Anders kunnen er nog 20+ pagina's hiervoor de prullenbak in. Nou ja, soit, deze berichten gaan wsch ook weer de prullenbak in.
Inderdaad nogal overtrokken om berichten zomaar te verwijderen.
Zolang het over OLED TVs gaat vind ik dit relevant.
Het gaat tenslotte niet over iets wat geheel off-topic is.

Tweakers is wel eens vaker roomser dan de paus. Geen idee waarom want er is geen aanleiding voor en als je er iets over zegt zien moderatoren dit meteen als een persoonlijke aanval wat helemaal niet zo bedoeld is.

Je mag ook best lovend zijn over een winkel waar je erg tevreden over bent of andersom kritisch over een winkel waar je niet zo goed behandeld bent. Vrijheid van meningsuiting is dit, en zo denk ik erover.

Pagina: 1 2 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee