Mja, ik kan eens kijken hoe en wat. Is ook niet zo spannend. VPN was spannender geweest over wifi van de camping, om de streams te kunnen kijken die normaal binnen nederland worden gehouden. Over 3G is dat toch niet interessant, en zal het voornamelijk active-sync (443) en gewoon http zijn (twitter/facebook enz)tha_bulldog schreef op zondag 24 juni 2012 @ 20:03:
Een VPN tunnel kan ook prima over poortje 80..
LOL. Maar man, je gaat toch niet publiek in discussie met een potentiële klant, inclusief #droam hash-tag (waar hij overigens vrij snel mee stopte).En ja, Philip Attore bedoelt het volgens mij allemaal wel goed en hij heeft een leuk product ontwikkeld, maar hij kan inderdaad niet goed tegen een beetje weerstand. Het blijft een Amerikaan he
Hmm.. ik vind dat erg interessant! Alleen moet ik dan ook weer een tv regelen, weet even niet meer zeker of er een tv in het chalet hangt. Zoek ik even uit. Goede tip!Overigens was ik gisteren bij de Praxis, en voor 79 euro hadden ze daar een campingschotel setje. Kan je prima BVN, en dus ook NOS Studio Sportzomer mee ontvangen. Zelf ook gebruikt in Frankrijk een paar jaar terug en dat ging uitstekendHiermee kan je behalve BVN ook nog NOS Radio 1 en alle commerciële radiozenders mee ontvangen (meen dat Radio 2/3FM/4 achter de decoder zitten).
Toevallig!Daarnaast ken ik de camping waar jij heen gaat, en het signaal van die hotspot was bij mij behoorlijk sterk. Als je een WRT54G neemt en een goede richtantenne (gewoon zelfbouw bi-quad of pringlesbus) kom je een heel eind daar met OpenAP (zie ook mijn blog Het blog van een prutser: Maak van je router een universal wireless repeater ).
Ik zit helemaal onderin volgens mij. Lijkt me sterk dat daar nog signaal is. En is me eigenlijk ook teveel gepruts op vakantie voor die twee weken ben ik eerlijk. Ik hou van prutsen, maar mijn vriendin ziet me komen met een pringlebus
Ik heb eigenlijk nog geen idee hoe we gaan rijden. Denk via Luik naar Metz, dus net wel of net geen Luxemburg. Lease, dus ik ga echt niet in die ellenlange rijen staan daar met 2 kids achterinOverigens is Orange internet MAX prima te doen als je net de grens over bent. Ik weet niet hoe je wilde gaan rijden (over Luxemburg(niet vergeten goedkoop te tanken bij Bettembourg!!!) of over Lille) maar de grotere Aires met tankstation hebben sowieso de opwaardeerkaarten. SIM regelde ik altijd via eBay, maar dat wordt voor jou lastig. Zoek even een E.leclerc, Carrefour of soortgelijke "guichet". Daar hebben ze die SIM's altijd wel op voorraad!
SIM regelen vooraf denk ik ook niet dat gaat lukken. Ik zoek inderdaad wel een Carrefour of zo. En dan maar vingers kruisen dat het allemaal gaat werken.
Maar ja.. Echt in de middle of nowhere in de bergen, die camping. Ben erg benieuwd wat daar voor dekking is. Zul je zien dat ik na een hoop gezeik om het aan de gang te krijgen (zo gaat het toch altijd) met gprs blijf zitten.Voor wat betreft je vraag over de dekking, die is de afgelopen jaren steeds beter geworden sinds Orange en SFR het UMTS900 netwerk hebben uitgerold. Daarnaast heeft Frankrijk een behoorlijk goed dekkend EDGE netwerk, maar jouw Huawei is gelukkig geschikt voor het UMTS900 gebeuren.
Misschien gewoon eerste avond op de camping eens kijken hoe en wat met de telefoon, kijken of er uberhaupt iets zinnigs aan dekking is. Alhoewel enige vorm van internet toch ook wel lekker is, al is het maar op oude modemsnelheden. Tijd zat op vakantie
Oei. Bedankt voor de tip. Net ff een useragent switcher op Firefox gezet.EDIT: Vergeet btw NIET je browser-ID om te zetten naar iPhone of ander apparaat, anders word je wellicht afgesloten. No joke, heb 't zelf meegemaakt!
Bedankt voor je uitgebreide reactie!
http://http://whatsmyuseragent.comdriel24 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 23:13:
[...]
Ik wil met mijn galaxy ace op tethering mode gaan internetten op mijn tablet.
Hoe kan ik mijn browser id opvragen (standaard browser van android 4).