quote:
Pwee schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 20:57:
Echt geweldig dit, ik heb de 40Z5500 en al eens gespeeld met mediaplayer 11 waarna ik wat foto's kon selecteren op de PC. Maar gister deze PS3 media server op de PC gezet en kort daarna kon ik vanaf de Sony door mijn hele structuur van mappen op de PC bladeren. Ik heb nog wel een paar vragen:
1) ik moest mijn firewall uitzetten (ESET smart security 306690) ik kreeg het niet voor elkaar om deze zo te configureren dat alles via de firewall ook werkt, ik ben daar niet zo in thuis, kan iemand mij helpen?
2) *.m2ts bestanden werden werkelijk vlekkeloos op de TV afgespeeld, er waren alleen geen ondertitels...op de PC zie ik deze wel, heb er eerlijk gezegd nog niet verder naar gekeken omdat ik in de James Bond film bleef hangen ;-)
3) Toen ik verder ging testen met een *.MKV bestand begon het beeld/geluid soms wat te haperen, ik heb alle instellingen die hierboven staan overgenomen, hoe kan ik dit verbeteren? Het netwerk is volgens mij gewoon 100 Mbps
4) AVCHD iso bestanden lukte niet, hier heb ik verder nog niet naar gekeken of dit wel mogelijk is??
Wel echt kicken hoe mooi dit werkt hoor, jullie alvast bedankt voor alle info!
2) Audio/ondertiteltalen kun je instellen (zie 2e screenshot van instellingen bij de TS voor voorbeelden).
Audio taal prioriteit: Dit is de volgorde van de talen. In TS is dit eerst engels, dan nederlands.
Ondertiteling taal prioriteit: Dit is hetzelfde maar dan voor ondertitels.
Audio/Ondertiteling taal prioriteit: Hier geef je aan welke ondertiteling taal bij welke audio taal hoort. bv in TS staat dut,off. Dit betekend bij nederlandse audio, ondertiteling uit.eng,dut betekent bij engelse audio taal, nederlandse ondertitels. Je kunt hier meerdere aangeven, gescheiden door een ';'
Als dit niet werkt kun je altijd nog proberen om via de #- Transcode -# folder op je tv het videobestand af te spelen. Je krijgt dan een overzicht van diverse codecs en audio/ondertitel mogelijkheden.
3) Dit haperen kan aan de rekenkracht van de computer liggen. 1080P mkv transcoden kost veel rekenkracht. Een optie kan zijn om de CoreAVC codec te gebruiken. Dit is de snelste codec voor dit soort bestanden.
4) Waarschijnlijk moet je de extensie van dit bestand toevoegen aan 'Forceer transcoden voor de volgende extensies'. Dan worden deze video bestanden automatisch getranscode naar mpeg2.