Toon posts:

Sony Bravia TV's en DLNA met de PS3 Media Server

Pagina: 1
Acties:

• kobus99
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-07 14:50

Sony Bravia TV's en DLNA met de PS3 Media Server

Inleiding

Omdat er in het Sony Bravia topic nogal wat vragen waren over de DLNA ondersteuning van de Sony Bravia's, en de PS3 Media Server de eerste DLNA server blijkt te zijn welke de Sony Bravia's lijkt te ondersteunen is dit topic gestart. Dit topic is dan ook in eerste instantie bedoeld om ervaringen uit te wisselen over de PS3 Media Server in combinatie met de Sony Bravia tv's.

Inhoudsopgave

Wat is de PS3 Media Server

PS3 Media Server is een in java geschreven dlna-compliant UPnP Media Server voor Sony's PlayStation 3. PS3 Media Server is beschikbaar voor Windows, Linux en Mac OS X en maakt het mogelijk om audio en video naar de PS3 te streamen.
Later heeft de PS3 Media Server ondersteuning gekregen voor andere apparaten, naast de PS3. Deze zijn onder andere:
  • Sony Bravia
  • Freebox
  • PopcornHour
  • Samsung Wiselink
  • Xbox360
Features van de PS3 Media Server:
  • Klaar om te starten en te spelen. Geen codec packs te installeren. Geen folder configuratie en pre-parsing. Al uw mappen zijn direct te bekijken op de PS3.
  • Real-time video transcoderen van MKV / FLV / OGM / AVI, enz.
  • Direct streaming van DTS / DTS-HD core naar de ontvanger
  • Remux H264/MPEG2 video en audio tracks naar AC3/DTS/LPCM in real time met tsMuxer wanneer H264 is PS3/Level4.1 compliant
  • DVD ISO images / VIDEO_TS map transcoder
  • OGG / FLAC / MPC / APE audio transcoding
  • Thumbnail generatie voor video
  • U kunt vian een virtuele map op uw systeem kiezen voor de audio/ondertitel taal op de PS3
  • Eenvoudige streaming formaten die de PS3 native ondersteunt: MP3/JPG/PNG/GIF/TIFF, alle soorten video's (AVI, MP4, TS, M2TS, MPEG)
  • Display camera RAWs thumbnails (Canon / Nikon, enz.)
  • ZIP / RAR bestanden doorzoekbaar als mappen
  • Ondersteuning voor foto's op basis van feeds, zoals Flickr en Picasaweb
  • Internet TV / Web Radio ondersteuning met VLC, MEncoder of MPlayer
  • Podcasts audio / video-feeds ondersteuning
  • Basic Xbox360 ondersteuning
  • FLAC 96kHz/24bits/5.1 ondersteuning
  • Windows only: DVR-MS remuxer en AviSynth alternatieve transcoder ondersteuning

Instellingen voor de Sony Bravia

Belangrijke opmerkingen bij dit scherm:
Forceer transcoden voor de volgende extensies:
Vul hier AL je video extensies in. Bestanden met deze extensies zullen allemaal worden getranscode naar MPEG2. (de sony kan alleen MPEG2 aan!).

Houd DTS audio in MPEG stream:
Uitzetten! Als je deze optie aanzet word je MPEG stream 'verpest' waardoor de Sony Bravia hem niet goed kan weergeven.

Belangrijke opmerkingen bij dit scherm:
Schakel over naar TSMuxer wanneer H264 video....:
Uitzetten. De Sony kan geen H264 over DLNA aan.

Expert Instellingen: Codec specifieke parameters:
Omdat de Sony Bravia de vervelende eigenschap heeft om alle (DLNA) video's op te rekken naar 16/9, wat voor sommige video's een nogal uitgerekt beeld geeft, dien je de volgende regel hier aan te voegen. Deze regel voegt extra zwarte balken boven en onder toe om een 16/9 beeld te creeeren indien deze geen 16/9 is.
code:
1
((width/height) > 1.7778) :: -vf expand=::::1:16/9

Veelgestelde vragen

Heb ik ook nog een PS3 nodig om mijn video's af te spelen op mijn Sony Bravia tv?
Nee. Met behulp van de PS3 Media Server kun je video's rechtstreeks vanaf je pc naar je Sony Bravia tv streamen zonder tussenkomst van een PS3.

Kan ik ook mijn AVI, DIVX, MKV video's afspelen op mijn Sony Bravia tv?
Met behulp van de PS3 Media Server kan dit. De PS3 Media Server transcodeert namelijk alle video bestanden on the fly naar MPEG2 video, welk door de Sony Bravia tv kan worden afgespeeld.

Werkt PS3 Media Server met alle Sony Bravia tv's met DLNA functionaliteit?
In principe wel. Echter niet alle Bravia toestellen ondersteunen de volledige DLNA functionaliteit:
• De Bravia 4500 serie toestellen met DLNA functionaliteit ondersteunen alleen audio en foto's. Deze toestellen kunnen GEEN video afspelen.
• De Bravia 5500 serie toestellen met DLNA functionaliteit ondersteunen naast audio en foto's ook video.

Het afspelen van webstreams zoals Youtube werkt bij mij niet.
Voor het afspelen van webstreams heb je Videolan versie 0.9.8 nodig hebt. Met nieuwere versies van Videolan werken de webstreams niet.
Download link Windows
Download link Linux
[url=hhttp://download.videolan.org/pub/videolan/vlc/0.9.8a/macosx/vlc-0.9.8a.dmg]Download link OSX[/url]

Links

[Voor 7% gewijzigd door kobus99 op 02-12-2009 09:28]

• kobus99
Bij deze een eerste opzet voor een topic speciaal over de PS3 Media Server in combinatie met de Sony Bravia tv's.

• kobus99
Roamor schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 20:08:
Complimenten voor de TS, erg interessant. Geldt dit overigens voor alle Bravia's met DLNA functionaliteit?
De Bravia 5500 serie toestellen met DLNA functionaliteit ondersteunen naast audio en foto's ook video.
De Bravia 4500 serie toestellen met DLNA functionaliteit ondersteunen alleen audio en foto's. Deze toestellen kunnen GEEN video afspelen.

• kobus99
Candymirror schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 15:59:
Goed topic, hopelijk voelt iemand ervoor om een dergelijk topic op te zetten voor pms icm samsung dlna tv's. ik heb nl een le32b650 van samsung en wil een dlna server onder linux op zetten
Er schijnen mensen te zijn die de PS3MS werkend hebben in combinatie met een Samsung tv.
Goede plekken om meer informatie hierover te vinden zijn:
[GoT] Samsung Dlna Video
Officiele PS3 Media Server forum

• kobus99
Anoniem: 312966 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 09:14:
Ik heb de PS3 media server sinds een week verbonden met met de sony 40w5500. Films (DVD format en DIVX) werkt perfect incl. subtitlels. Ik krijg het echter niet voorelkaar om YouTube af te spelen. Enig idee waarom dat niet werkt?
Bij mij werkt Youtube ook niet. Het enige dat ik weet is dat je hiervoor Videolan versie 0.9.8 nodig hebt. Nieuwere versies schijnen niet te werken. Zodra ik tijd heb zal ik versie 0.9.8 eens proberen te installeren voor Youtube.
Download link: vlc-0.9.8a-win32.exe

• kobus99
Mini-me schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:27:
[...], en de onderste regel verdwijnt buiten beeld. Weet iemand wat er fout gaat?
Heb je de regel '((width/height) > 1.7778) :: -vf expand=::::1:16/9' toegevoegd aan de expert instellingen?
En is de schermmodus van de tv wel ingesteld op 'wide' ?

• kobus99
Anoniem: 312966 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 19:43:
Moet ik voor de expert instellingen het het vakje "gebruik standaard codec instellingen" uit of aan vinken?
Ik heb ze gewoon aangevinkt gelaten. Ik heb geen idee wat er gebeurt als je ze uitvinkt.

• kobus99
Anoniem: 312966 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 05:28:
Als je het vinkje aan laat staan, hoef k dan alleen bij expert instellingen ((width/height) > 1.7778) :: -vf expand=::::1:16/9 toetevoegen. M.a.w. worden alle instellingen die erbovenstaan dan ook meegenomen?
Als je het vinkje aan laat staan worden alle bovenstaande instellingen ook meegenomen ja.

• kobus99
Anoniem: 312966 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 20:54:
Ik wil het NOS Journaal streamen. In de web.conf heb ik hetvolgende toegevoegd:
videostream.Nederland,Nos Journaal=mms://livemedia2.omroep.nl/nos_journaal24-bb
Maar dit werkt niet. Iemand een oplossing?
Deze werkt bij mij goed:
code:
1

• kobus99
Anoniem: 313727 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:16:
Help! Mijn TV 37W5500 ziet PS 3 Media Server wel maar geeft aan dat de ps3 server niet wordt ondersteunt en dat de ps3 server niet ondersteunt.

wat doe ik fout? :O
Heb je de laatste build (build 356) van de PS3MS geinstalleerd?
En heb je met behulp van de TS (linkje) de PS3MS geconfigureerd?

• kobus99
Anoniem: 313908 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 17:10:
Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik ook de Bravia W5500 en wil deze ook met de PS3 laten communiceren maar krijg het niet voor elkaar wat ik ook probeer.
Ik heb de Java ps3 media server 1.11.350 gedownload maar hij wil deze maar niet herkennen.
Wat doe ik fout? 8)7
Heb je meer info over het probleem?
  • Kan de tv de PMS vinden?
  • Ziet de PMS wel de tv? Dit is te zien op de status tab van de PMS onder 'Detected Media Renderers'
  • Heb je de netwerkkabel wel op de tv aangesloten?
  • Heb je de PMS wel opgestart op je pc?
  • Staat je pc wel aan?
  • Laat je firewall de PMS wel door?
  • Installeer eens de laatste versie: PS3 Media Server Build 1.11.356

• kobus99
Anoniem: 313908 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:48:
[...]

De PMS herkent de tv niet.
De kabel van het netwerk is goed aangesloten.
PMS is opgestart
PC staat ook aan.
Op mn andere tvt waar mijn PS3 aangesloten is kan ik wel films ontvangen via de PMS op de laptop alleen lukt dat met de Bravia niet.
De laatste versie had ik al reeds gedownload.
Het lukt maar niet. Ik weet niet wat ik verkeerd doe.
Heb je de netwerkinstellingen van je tv wel goed staan?
En werken de applicast widgets die van internet gebruik maken wel?

• kobus99
Pwee schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 20:57:
Echt geweldig dit, ik heb de 40Z5500 en al eens gespeeld met mediaplayer 11 waarna ik wat foto's kon selecteren op de PC. Maar gister deze PS3 media server op de PC gezet en kort daarna kon ik vanaf de Sony door mijn hele structuur van mappen op de PC bladeren. Ik heb nog wel een paar vragen:
1) ik moest mijn firewall uitzetten (ESET smart security 306690) ik kreeg het niet voor elkaar om deze zo te configureren dat alles via de firewall ook werkt, ik ben daar niet zo in thuis, kan iemand mij helpen?
2) *.m2ts bestanden werden werkelijk vlekkeloos op de TV afgespeeld, er waren alleen geen ondertitels...op de PC zie ik deze wel, heb er eerlijk gezegd nog niet verder naar gekeken omdat ik in de James Bond film bleef hangen ;-)
3) Toen ik verder ging testen met een *.MKV bestand begon het beeld/geluid soms wat te haperen, ik heb alle instellingen die hierboven staan overgenomen, hoe kan ik dit verbeteren? Het netwerk is volgens mij gewoon 100 Mbps
4) AVCHD iso bestanden lukte niet, hier heb ik verder nog niet naar gekeken of dit wel mogelijk is??

Wel echt kicken hoe mooi dit werkt hoor, jullie alvast bedankt voor alle info!
2) Audio/ondertiteltalen kun je instellen (zie 2e screenshot van instellingen bij de TS voor voorbeelden).
Audio taal prioriteit: Dit is de volgorde van de talen. In TS is dit eerst engels, dan nederlands.
Ondertiteling taal prioriteit: Dit is hetzelfde maar dan voor ondertitels.
Audio/Ondertiteling taal prioriteit: Hier geef je aan welke ondertiteling taal bij welke audio taal hoort. bv in TS staat dut,off. Dit betekend bij nederlandse audio, ondertiteling uit.eng,dut betekent bij engelse audio taal, nederlandse ondertitels. Je kunt hier meerdere aangeven, gescheiden door een ';'
Als dit niet werkt kun je altijd nog proberen om via de #- Transcode -# folder op je tv het videobestand af te spelen. Je krijgt dan een overzicht van diverse codecs en audio/ondertitel mogelijkheden.

3) Dit haperen kan aan de rekenkracht van de computer liggen. 1080P mkv transcoden kost veel rekenkracht. Een optie kan zijn om de CoreAVC codec te gebruiken. Dit is de snelste codec voor dit soort bestanden.

4) Waarschijnlijk moet je de extensie van dit bestand toevoegen aan 'Forceer transcoden voor de volgende extensies'. Dan worden deze video bestanden automatisch getranscode naar mpeg2.

• kobus99
Anoniem: 313908 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:38:
[...]
Ja ook geprobeerd en ook dat lukt niet.
De aplicast op de sony werkt wel als ik hem direkt op de modem aansluit maar via de router lukt het niet.
Al eens geprobeerd om de netwerkinstellingen handmatig in te voeren in plaats van via dhcp?

• kobus99
Nog een tip voor mensen die net als ik last hebben van judder bij 24p video.
Voeg bij de expert instellingen de volgende regel toe en de judder is verleden tijd:
code:
1
framerate == 23.976 :: -speed 1.042709376 -ofps 25

• kobus99
Anoniem: 323308 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 18:11:
[...]

Bedankt, werkt perfect bij mij. Ik zou ook erg graag Humor TV erbij willen hebben. Ik heb van alles geprobeert, maar het wil niet lukken. |:(
Probeer deze eens:

videostream.Web,Nederland=Humor TV,mms://livemedia2.omroep.nl/npo-public?x=1&sid=varahumor-bb-nl

• kobus99
teake schreef op woensdag 02 december 2009 @ 06:46:
Ik gebruik nu al een flinke tijd de PS3media Server met een Sony KDL40W5500, en heb al lekker met knpjes gespeeld etc.. Wat ik echter nog steeds niet voor elkaar heb is vooruit spoelen in mp3's, en naar een bepaalde tijd gaan in films.

- mp3's kun je wel leuk op een bepaalde tijd zetten door de cirkelvormige knop rechts ingedrukt te houden, en op het juiste moment los te laten. Maar..... vervolgens start de mp3 weer gewoon vooraan... (wéér dat intro, ik zat op de tekst te wachten.....)
- films kunnen op dezelfde manier 2x of 3x versneld vooruit, maar er schijnt ook een functie te zijn waarmee je een tijd in kunt typen, waarna de film naar die tijd toe gaat, en vanaf dat moment start. (Ideaal als je de eerste helft van topgear divx al gezien hebt, en een dag later aan de tweede helft toe bent.)

Wie heeft hiervoor de oplossingen? En zitten die oplossingen in de TV software, of de PS3MS software?
Met de laatste versie zou 'seek by time' met de Sony tv mogelijk moeten zijn. (Heb ik zelf nog niet getest.)
De laatste versie (build 368) is hier te downloaden:
PS3MS build 368

Zelf ben ik op het moment met Twonky aan het stoeien. Deze zou nu ook ondersteuning voor de Sony Bravia's hebben.
Toevallig is van de Twonky MediaManager vandaag een nieuwe (beta) versie uitgekomen. Meer info hierover is hier te vinden:
TwonkyMedia Manager 1.3 Beta 1

• kobus99
Ik ben overigens tot de ontdekking gekomen dat mkv films ook rechtstreeks naar de tv gestreamd kunnen worden zonder te transcoden naar mpg.
Dit kun je doen door de optie "Schakel over naar TSMuxer wanneer H264 video...." onder de MEncoder settings aan te vinken.
De film word dat geremuxed naar .ts en rechtstreeks naar de tv gestreamd.
De enige voorwaarde is wel dat de film in 16/9 formaat is. Dus 1920x1080 of 1280x720.
Is de film in een ander formaat (bv 1920x800) dan zal dit resulteren in zwart beeld met alleen het geluid.

• kobus99
Er is onlangs een nieuwe versie van Mezzmo (versie 2.1.0.0) uitgekomen. Deze versie schijnt ook de Sony Bravia tv's te ondersteunen.
Link naar Mezzmo

• kobus99
Anoniem: 282920 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 01:07:
Zijn er hier mensen die op een Sony KDL-40W5500 met PS3MS die de dvd menu's werkend hebben?
Zodat je subs, audio en shizzle in kan stellen?
Dit werkt namelijk niet want hij spoelt dan namelijk terug of vooruit als je probeert te navigeren!
Dvd menu's werken niet via ps3ms.

• kobus99
Ik heb een .m2ts (avchd) film met 2 audiotalen: nederlands en engels, en 1 ondertiteltaal: nederlands.
Deze .m2ts film kan rechtstreeks (zonder transcoden) via ps3ms naar mijn 40w5500 gestreamd worden omdat deze dit formaat aan kan.

Het enige probleem is dat hij altijd de nederlandse audio afspeelt ('audio 2' verschijnt rechts boven in beeld)

Nu kan ik wisselen naar engelse audio door op de audio knop van de afstandsbediening te drukken.
Als ik engelse audio heb gekozen worden niet automatisch de nederlandse ondertitels geselekteerd.
En het wisselen/aanzetten van de ondertitels wil niet lukken. Heeft iemand enig idee hoe ik deze aan moet zetten?

En weet iemand of er ergens een instelling zit om dit standaard in te stellen? Standaard wordt namelijk altijd de nederlandse audio gekozen. Ik ben het namelijk nog niet tegen gekomen....

• kobus99
Die taal instellingen staan allemaal goed.
De film word trouwens rechtstreeks naar de tv gestreamd zonder transcoding. De mencoder taalinstellingen hebben dus geen invloed op deze film.
De taalinstellingen zullen dus ergens op de tv ingesteld moeten worden. Voor audio lukt dit wel via de audio knop, maar voor de ondertitels wil dit nog niet lukken.
Ik heb zelf zo'n vermoeden dat de tv geen ondertitels ondersteunt in m2ts streams.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee