Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 20:40
Hallo,

Ik heb een Samsung LE32B650 lcd tv gekocht, tot nu toe ben ik over deze tv redelijk tevreden.
Alleen heb ik een probleempje met DLNA. en ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een oplossing zonder resultaat.
Ik wil graag films van op mijn externe hd afspelen op de tv.
Via DLNA ziet de tv mijn computer en kan deze afbeeldingen en mp3 afspelen maar video lukt niet .
Ik wil voornamelijk avi en mkv bestanden afspelen.
Als ik mijn usb met de films in de tv plug speelt de tv de bestanden perfect af.
Als ik via de DLNA server de bestanden open krijg ik de melding "Not supported file format"
Met het samsung programma lukte het ook niet en de was nogal weinig uitgebreid dus probeer ik het nu met Nero MediaHome 4 maar het wil nog steeds niet lukken.
ik heb ook al de firmware van de tv geüpgrade

heeft iemand tips of ideeën ? En kan iemand mij een website geven met meer informatie over DLNA, de bestandsformaten, de werking ,tips, ....

Mvg Ghost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302265

Ik heb 2 weken terug deze televisie aangeschaft en worstel met hetzelfde. Volgens mij staat DLNA los van het video afspeelgedeelte. DLNA is puur een netwerkprotocol waarmee je dus mogelijk wel video's via het netwerk kan afspelen.

In de Samsung LCD-TV zit een popcornhour-achtige video processor die het mogelijk maakt deze video's via USB of DLNA af te spelen. Wat wel en niet werkt is puur een codec issue. Het belangrijkste is wel dat deze TV geen DTS-audio ondersteund (dat is weer een licentie-issue). Verder is de ondersteuning redelijk.

Mijn oplossing is de volgende (als iemand een betere weet, ik houd me aanbevolen!).
Stel ik heb een blue-ray film. Ik zet deze om in een mkv met makemkv. Indien mogelijk kies ik er voor om alleen de DD (AC3) audiospoor te bewaren. Indien niet mogelijk dan MKV met DTS en zet ik het later om in MKV met DD met behulp van "popcornhour MKV audioconverter".

Dit werkt bij mij nagenoeg altijd, soms idd niet zoals je zelf ook zegt dat ie de codec of bestandformaat niet kent, ik weet niet waarom hij dat doet, want ik heb het al verschillende malen zo gedaan en dat werkte.

Ik ben nu aan het experimenteren met AVCHD. Dit zou hij ook moeten ondersteunen. Dit wordt ook veel aangeboden op internet e.d. dus misschien is dat een makkelijkere oplossing. En AVCHD is altijd DD, dus dat scheelt converteren. Als ik resultaten heb zal ik ze posten.

Tot slot als jij iets nuttigs ontdekt, laat het weten! 8) Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:14
Misschien dat je hiermee iets kan:
http://code.google.com/p/ps3mediaserver/

Het is voor de PS3 geschreven, maar er staat bij dat ze ook basic Xbox support hebben, wie weet dat de Samsung implementatie van een DLNA client vergelijkbaar is (PS3 dan, Xbox gebruikt geen DLNA afaik)? De app zelf kan namelijk als een van de weinigen on the fly transcoden, hoef je niet meer eerst je video's om te zetten.
Als je windows gebruikt om vanaf te streamen kan je ook tversity gebruiken, dat werkte bij mij bij de Xbox en de PS3 allebei top! (alleen tegenwoordig draai ik geen windows meer :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298634

Wat ik ondertussen hierrond te weten gekomen ben (heb zelf een LE40B650) is dat er via DLNA minder formaten ondersteund worden dan via USB.
Misschien wordt dit nog in een toekomstige firmware update opgelost, maar momenteel is dat de situatie.
De beste manier om af te spelen is dus je harde schijf aan de USB ingang hangen.
Wel spijtig want ik had graag een wireless oplossing gehad, zodat ik niet nog een kabel extra aan het toestel moet hangen...

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 298634 op 15-05-2009 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoefert
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik wil deze TV graag kopen, maar dan de 652 variant. (De knoppen zitten rechts en de kleur is "grijs/zwart".

Dat hele DLNA gebeuren snap ik wel. Het is een manier van draadloos communuceren tussen apparaten. Maar als ik Samsung bel, om te vragen wat hun "DLNA wireless dongle" inhoud, krijg ik te horen dat mijn TV (B650 series) helemaal geen draadloze DLNA ondersteunt - BEHALVE - met een officiele Samsung Wireless DLNA dongle (á 50 euro per stuk).

Ben ik nou zo naief en kan ik niet vanaf mijn telefoon (Nokia N95 * met UPnP* en de i8910 HD) streamen, of kan ik WEL streamen maar heb ik extra software/dongles nodig? :) Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298634

Je hebt inderdaad een extra dongle van Samsung zelf nodig die je op de USB poort van de TV aansluit. Een gewone wireless network usb dongle voor pc gaat niet werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoefert
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-10-2024
Dan is die hele functie toch niet te gebruiken.

DLNA is toch een techniek om alles draadLOOS aan te sluiten. Als je een product koopt met: "DLNA gecertificeerd" erop, dan ga je er toch van uit dat je je nieuwe Mediabox, telefoon of gameconsole er aan kan hangen? :(

Gemiste kans van Samsung, want ik ga echt geen 20 meter draad door me huis trekken of een dongle kopen om de DLNA functie te kunnen gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:57
DLNA heeft, voor zover ik weet, totaal niets met draad- of draadloos te maken. Het is een netwerk-protocol, of dat nou een bedraad of draadloos netwerk is. Zolang het apparaat, de client, maar via het lokale netwerk een DLNA server kan vinden gaat het goed.

Mijn TV, een Philips 42PFL9703, heeft ook een netwerkaansluiting waarmee het apparaat verbinding kan leggen met een DLNA server. Gaat prima. Heb 'm ook een tijdje draadloos aangesloten: een Linksys WRT54GL met een custom firmware en geconfigureerd als wireless client. Werkte ook probleemloos.

Die Samsung, waar je een wireless dongle op zou kunnen aansluiten: heeft die ook een gewone netwerkaansluiting? Zo ja, dan zou die oplossing van mij ook kunnen werken.

Maar nogmaals: DLNA is zeker niet speciaal voor draadloze communicatie bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
Nog even voor de duidelijkheid: streamen vanaf een nokia zal zeker niet gaan! Als ergens op staat " DLNA certified" dan betekent dat dat het MEDIA van een mediaserver af kan spelen, als het via een lokaal IP-netwerk bij die mediaserver kan komen, en als het de codec ondersteund waarin die media gecodeerd verstuurd wordt vanaf die media server. De DLNA wireless dongle is dus niks anders dan een draadloos netwerk kaartje dat samenwerkt met deze samsung.

Edit: En als die mediaserver dan natuurlijk ook "uitzend" via het DLNA protocol :)

[ Voor 8% gewijzigd door Loen op 21-05-2009 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181496

nehru schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 15:36:
Misschien dat je hiermee iets kan:
http://code.google.com/p/ps3mediaserver/

Het is voor de PS3 geschreven, maar er staat bij dat ze ook basic Xbox support hebben, wie weet dat de Samsung implementatie van een DLNA client vergelijkbaar is (PS3 dan, Xbox gebruikt geen DLNA afaik)? De app zelf kan namelijk als een van de weinigen on the fly transcoden, hoef je niet meer eerst je video's om te zetten.
Als je windows gebruikt om vanaf te streamen kan je ook tversity gebruiken, dat werkte bij mij bij de Xbox en de PS3 allebei top! (alleen tegenwoordig draai ik geen windows meer :) )
Ikzelf heb ook de Samsung LE32B650 gekocht, en kan via dit programma streamen vanaf m'n NAS ( Synology )
Tnx voor deze tip!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
Anoniem: 181496 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 23:27:
[...]

Ikzelf heb ook de Samsung LE32B650 gekocht, en kan via dit programma streamen vanaf m'n NAS ( Synology )
Tnx voor deze tip!! _/-\o_
Thanks voor je positieve bericht!
Maareh, bedoel je nou tversity of ps3mediaserver? En dan is dat de linux daemon die je start op je synology? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nehru schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:56:
[...]

Thanks voor je positieve bericht!
Maareh, bedoel je nou tversity of ps3mediaserver? En dan is dat de linux daemon die je start op je synology? :)
Ik gebruik ps3mediacenter, ik kan bestanden zoals DivX etc rechtstreeks streamen vanaf m'n NAS.
Alleen wat ik niet kan ( of nog niet weet ) is vooruitspoelen en terugspoelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
Anoniem: 181496 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:48:
[...]

Ik gebruik ps3mediacenter, ik kan bestanden zoals DivX etc rechtstreeks streamen vanaf m'n NAS.
Alleen wat ik niet kan ( of nog niet weet ) is vooruitspoelen en terugspoelen
Hmm, das jammer... Ik kan het met mijn PS3 wel, dus ik vrees dat dat aan de DLNA client ligt... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dubbele post

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 181496 op 31-05-2009 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dubbele post

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 181496 op 31-05-2009 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu die laatste update erop gezet, maar daardoor kan ik geen avi, of mpeg4 bestanden bekijken..
Terug naar de oude firmware.. :(
En kan ik geen mp3 ook afspelen, hij ondersteunt niet erg veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206017

Beste Mensen,

Ik heb ook de samsung tv en of ik nu stream vanaf mijn computer of ik doe het via de HDD ingang op mijn tv hij speelt nagenoeg niks af! Hij geeft bij mij elke keer de melding audiocodec niet ondersteund er is één film tot nu toe die het wel doet en dat is de film braveheart, maar welke bestandsformaat of geluidsbende heeft dat weet ik niet meer! Wie oh wie heeft er voor mij een oplossing welke films ik zou moeten downloaden!? Ik heb dus wel beeld maar geen geluid en dit is alleen bij HD films!

Ik hoor graag van jullie!

Groet, Pascal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Anoniem: 206017 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 23:42:
Beste Mensen,

Ik heb ook de samsung tv en of ik nu stream vanaf mijn computer of ik doe het via de HDD ingang op mijn tv hij speelt nagenoeg niks af! Hij geeft bij mij elke keer de melding audiocodec niet ondersteund er is één film tot nu toe die het wel doet en dat is de film braveheart, maar welke bestandsformaat of geluidsbende heeft dat weet ik niet meer! Wie oh wie heeft er voor mij een oplossing welke films ik zou moeten downloaden!? Ik heb dus wel beeld maar geen geluid en dit is alleen bij HD films!
Samsung ondersteunt geen DTS. Je kunt beter een HTPC kopen want de manier waarop Samsung DLNa geïmplementeerd heeft lijkt (nog) nergens op. Geen ondertitels in MKV, geen DTS, geen HD-audio formaten, geen ISO bestanden, geen FLAC, enz. Gewoon een product dat qua software ondersteuning nog niet af is.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206017

ari3 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 00:12:
[...]
Samsung ondersteunt geen DTS. Je kunt beter een HTPC kopen want de manier waarop Samsung DLNa geïmplementeerd heeft lijkt (nog) nergens op. Geen ondertitels in MKV, geen DTS, geen HD-audio formaten, geen ISO bestanden, geen FLAC, enz. Gewoon een product dat qua software ondersteuning nog niet af is.
Beste Ari,

Misschien een stomme vraag althans als er al domme vragen bestaan, maar wat is een HTPC?

Groet, Pascal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Anoniem: 206017 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 10:35:
[...]

Misschien een stomme vraag althans als er al domme vragen bestaan, maar wat is een HTPC?
Wikipedia: HTPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309717

ari3 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 00:12:
[...]
Welke TV kan dit wel?Ik ben opzoek naar een TV die ik het liefst draadloos aan mijn PC kan hangen.
Vanaf mijn PC wil ik dan willekeurig gedownloade films afspelen op mijn TV. Kan dat met LSDN?
Mijn budget is rond de 800 euro en een TV van rond de 100 cm volstaat.

Graag je advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
Voor zover ik weet zijn dat er geen.... Als er een TV is die gestreamde films kan afspelen is dat toch ook met DLNa, maar de ondersteuning voor formaten is overal niet om over naar huis te schrijven (ook de PS3, een van de betere DLNa clients voor zover ik weet, kan bij langerna niet alles, meeste kan hij niet zelfs...)...

Wat je wel kan doen is deze samsung nemen, en vanaf een windows PC TVersity gebruiken om alles wat je af wilt spelen te transcoden (Wikipedia: Transcode), maar dat is wel even uitzoeken wat het best mogelijke formaat is om naar te transcoden (wat kan de samsung TV precies aan), en dit zo in te stellen... Echter, misschien heeft TVersity wel een profiel voor deze samsung TV's? Ik kan het zelf niet meer proberen, draai namelijk geen windows thuis... Dan zou je iemand moeten vinden met een windows PC en een DLNa TV die dit wil proberen voor je..

Succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-04 14:13
Ik snap het niet :(

Heb zelf de Samsung LE37B652 en probeer DLNA te gebruiken icm Linux en Twonkymedia Server. Files worden keurig gevonden en zijn zichtbaar op de Samsung, maar als ik een mkv probeer af te spelen krijg ik consequent "Unsupported format" .. vreemd genoeg kan ik wel mkv's via DLNA afspelen icm Windows XP en de bijgeleverde DLNA server van Samsung zelf!

Weet iemand hier meer van? Mijn logica zegt dat de file via een DLNA server beschikbaar gesteld wordt aan de DLNA client en dat codecs en container formaten verder het pakkie an zijn van de client of is dat te simpel gedacht? Tips mbt DLNA servers die wel werken met mkv's en onder Linux zijn ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
jb044 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 14:39:
Ik snap het niet :(

Heb zelf de Samsung LE37B652 en probeer DLNA te gebruiken icm Linux en Twonkymedia Server. Files worden keurig gevonden en zijn zichtbaar op de Samsung, maar als ik een mkv probeer af te spelen krijg ik consequent "Unsupported format" .. vreemd genoeg kan ik wel mkv's via DLNA afspelen icm Windows XP en de bijgeleverde DLNA server van Samsung zelf!

Weet iemand hier meer van? Mijn logica zegt dat de file via een DLNA server beschikbaar gesteld wordt aan de DLNA client en dat codecs en container formaten verder het pakkie an zijn van de client of is dat te simpel gedacht? Tips mbt DLNA servers die wel werken met mkv's en onder Linux zijn ook welkom.
Twonkymedia doet niet aan transcoden - dus de mkv wordt direct aan de Samsung aangeboden die er waarschijnlijk niets mee kan. Mogelijk dat de DLNA server van Samsung wel aan transcoden doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:21
ik was dus van plan om een B650 te gaan halen mede vanwege het DNLA gebeuren , maar als ik het hier zo lees zijn er nog maar weinig formats die ondersteund worden.....

Wat is nu wijsheid? de B650 laten voor wat ie is en een andere samsung uit de 6 serie ( of 7 serie ) te kopen en dan los bijv een WD-tv erbij nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
Ben er al uit, nou ja min of meer :)

Het blijkt te liggen aan de mimetype die de mediaserver meezendt. Standaard is dit voor mkv's video/x-matroska, maar voor de Samsung schijnt alleen het (incorrecte) video/MP4V-ES te werken. Een kleine tweak voor Twonkymedia en mkv's spelen prima af:

http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-8142.html

Echter ik heb inmiddels Mediatomb ontdekt die 1 gratis is en 2 veel tweakbaarder en featurerich dan TMS. Hier werkt deze tweak niet, sterker nog ik krijg nu overal (ja zelfs bij jpg's) " Unsupported format" :( TO be continued....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81233

Dancis schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 16:53:
ik was dus van plan om een B650 te gaan halen mede vanwege het DNLA gebeuren , maar als ik het hier zo lees zijn er nog maar weinig formats die ondersteund worden.....

Wat is nu wijsheid? de B650 laten voor wat ie is en een andere samsung uit de 6 serie ( of 7 serie ) te kopen en dan los bijv een WD-tv erbij nemen?
Bij mij werkt het prima, heb de 32b650. Ik gebruik PS3 media server en speel alle divx/xvid filmpjes perfect af. MKV werkt perfect via extern hard schijfje. MP3 en jpg werkt ook zonder problemen. vooruit en achteruit spoelen werkt bij de harde schijf wel iets beter dan bij de ps3 media server. De samsung share manager of hoe het ook heet nooit gebruikt. De Windows media player met DNLA werkte ook niet heel goed, veel unsupported format.
als een mkv niet afspeelt doe ik hem via handbrake effe opnieuw aanmaken en klaar is kees.

In de handleiding kan je nalezen welke bestand formaten en codec ondersteund worden door de tv's www.samsung.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Grof gezegd zijn er drie keuzes:
  1. TV's met DLNA ingebouwd. Mooie, elegante oplossing - geen losse kastjes, draden, afstandbedieningen. Maar: deze feature van de TV is maar 1 feature van vele andere features van de TV, die door relatief weinig mensen gebruikt wordt en dus geen hoofdprioriteit zal hebben. Er zal over het algemeen niet heel actief voor ontwikkeld worden, nieuwe formaten zullen niet snel toegevoegd worden, bugfixes zal ook wat minder zijn. Over een jaar, als het nieuwe model er is, zal de support helemaal stoppen.
  2. Netwerk mediaplayers zoals Conceptronic CFULLHDMA, Popcornhour, WD-TV en zo. Aangezien audio/videoformaten hier wel de hoofdfeature van het apparaat is zal de focus bij ontwikkeling en onderhoud hier op liggen - ofwel, bugfixes met formaten, nieuwe formaten en andere updates zullen er regelmatig komen, zolang het apparaat op de markt is. De fabrikant is gebaat bij een zo breed mogelijke ondersteuning voor videoformaten. Maar: extra kastje, extra draden, extra afstandbediening en als het apparaat van de markt af is stopt de ondersteuning.
  3. Mediacenter PC. Je bepaald zelf de hardware, OS, de programma's die je er zelf bijzoekt bepalen welke videoformaten ondersteund worden en als er over een paar jaar een nieuw formaat uitkomt zorg je zelf voor nieuwe hardware en/of software. Maar: het kost je veel werk, tijd, geld en zo. Je hebt wel alles helemaal in eigen hand.
Advies geven wat je nu moet uitzoeken kan ik niet - da's toch een persoonlijke keuze. Denk eens na over bovenstaande lijst en beslis zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
Kennelijk heeft Mediatomb wat extra settings nodig om goed met de Samsung te kunnen communiceren:

http://forums.cnet.com/5208-13973_102-0.html?threadID=336205

Werkt nu prima, mooi toch weer 20 euris bespaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124789

Bij mij werkte eerst de MKV file wel en later weer niet. Wat had ik gedaan:

in menu naar instellingen en daar divx code opgevraagd en geregistreerd via pc.
Daarna werkte het dus niet meer.

LCD reset : houd "exit" 10 sec. in.

instellingen weer doen maar blijf bij de divx instelling uit de buurt.

Bij mij werkt het nu weer en speel ik MKV's weer als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310417

Ik heb de 40" B650 en heb nog geen noemenswaardige problemen ervaren. Het enige waar ik tegenaan loop is dat DTS niet wordt ondersteund. Nu kan je met Nero MediaHome een video file "on the fly" transcoderen. Maar de Mediahome DLNA server wordt niet op de B650 getoond. WMP11 en de bijgeleverde DLNA software werken wel prima.

Mijn vraag is dus:
Heeft er iemand MediaHome aan de praat gekregen? Of anders misschien andere programma's die "on the fly" transcoderen ondersteunen, zoals Ps3mediaserver of Tversity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnkamikaze
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-04-2020
De tv ondersteund geen DTS maar kan hij het wel downmixen naar stereo?? Dat is voor mij redelijk belangrijk want ik neem dan wel genoegen met de stereo downmix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
nee dts wordt simpelweg niet ondersteund, dus ook geen passthrough of downmix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2023
Iemand een idee waarom ik maar in weinig files die ik vanaf m'n MediaTomb op m'n UE46B7000 afspeel kan fastforwarden? Een enkele keer lukt het, maar bij de meeste files die ik afspeel doet fastforward helemaal niks. Vaak geeft de mediaplayer dan niet eens een tijdbalk weer. Soms wel maar toch werkt ffw dan niet. Gister had ik zelfs een mkv die ik niet eens kon pauzeren.

Tamelijk annoying....

[ Voor 15% gewijzigd door RickN op 04-08-2009 13:28 ]

He who knows only his own side of the case knows little of that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:21
Ik krijg nu met pc share steeds een foutmelding met het geluid en kan ik de film dus alleen afspelen zonder geluid.

Is er een programma waarmee ik een blu ray of mkv kan omzetten naar een bestand die wel geslikt word door de samsung LE40B650?

• rony
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik krijg het maar niet aan de praat. Heb mediaTomb 0.11.0 op kUbuntu maar alles dat ik probeer af te spelen (audio/video/images) op mijn Samsung UE40B7000 geeft "geen ondersteund bestandstype". Kan iemand een werkende config.xml van mediaTomb posten ik zie namelijk ook wel wat berichten dat je hier aan moet sleutelen...

(bv in http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=7528340 wat bij mij overigens niet helpt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334797

Zit met een probleem,

heb zelf thuis een 40' 650 samsung. via linksys WRT54G router verbinding met mijn netwerk. speelt ip alles af. :P Gebruik gewoon de samsung software.

Nu doet zich het volgende voor.
bij m'n zwager een 32" 650 neergezet. alles aangesloten in zijn netwerk hij heeft een linksys wireless N-router en een PCI netwerkkaart van linksys, software geinstalleerd. Nu wordt de DLNA niet weergegeven in het scherm van de samsung TV??? Netwerk is goed zegt de test, intenetTV werkt ook.

Waar zijn dan nu die DLNA servers die je in het menu moet zien van aansluitingen?
De mediaplayer kan dan ook niet gestart worden?

Iemand een idee??

Grtz Lex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315629

indien met Samsung PC Share Manager<= klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p2dewit
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 13:52
Met Windows 7 werkt mijn LE32B650 prefect zonder extra software (DLNA server is ingebouwd) en de TV ziet Windows 7 vanzelf ! Zowel PUSH (via W7 PLAY TO (rechtermuisknop)) als ook via Wireless DLNA werkt eea prima. Je ziet op de Samsung zowel de mappen als ook kun je zoeken via diverse tags, net zoals serviio en pc share.
PLAY TO is wel grappig, je kunt allerlei media bestanden naar de Samsung sturen waar deze vervolgens direct worden afgespeeld (dus zelfs als iemand rustig naar de TV zit te kijken :) ).

[ Voor 30% gewijzigd door p2dewit op 20-12-2009 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik was benieuwd of iemand nog Windows oplossingen heeft gevonden.

De Samsung software is heel brak maar speelt wel afentoe filmpjes, maar zonder geluid, zonder doorspoelen, of met crashen. WMP11 werkt net zo brak.

Wat verder helaas niet werkt is:

Nokia N96
Nokia N82
XBMC
PS3MediaServer (al zei iemand anders van wel, ik krijg 'formaat wordt niet ondersteundt')

Ik hoop dat er heus wel een firmwarefix komt binnenkort. Ik wil vooral graag HD Video van mijn Linux server afspelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Sando op 03-02-2010 03:28 ]

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-04 10:47
Schopje.

Ben zelf ook erg benieuwd hoe je de TV (in mijn geval de LE40B650) kan laten communiceren met een Windows Mobile toestel. Dit is mij tot op heden nog niet gelukt.

Verder vind ik het erg frustrerend dat je vaak niet vooruit kan spoelen.

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizimodo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-01 08:58
Ik heb een Samsung LE32B650. Het afspelen van mediacontent via het DLNA protocol is tot nu toe erg frustrerend. Ik heb al verschillende DLNA servers geprobeerd, maar krijg steeds de melding 'formaat niet herkend'. Het afspelen via USB gaat veel beter.

Nu kwam ik erachter dat je de firmware kunt vervangen door alternatieve firmware van het open source project samygo.

Na installatie van deze firmware kun je via telnet de instellingen van je tv veranderen, zodat je via het smb protocol media rechtstreeks kan afspelen van je shares. De shares worden gemount als usb schijven.

Zelf heb ik het nog niet aangedurft om dit te installeren, maar zijn er anderen die hier al ervaring mee op hebben gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boevertje
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik ben nu zelf ook in het bezit van een Samsung LE32B650, DLNA werk na veel gezeur
toch aan de praat gekregen, ik draai Server 2008 R2,
eerst alle destop opties aangezet, en daarna pas de manager geïnstalleerd en klaar.
nou loop ik er alleen tegen aan dat ik films heb in 1080p (full hd(H)) werkt prima
geluid loopt ook mooi via glasvezel, alleen hij pakt in de mkv bestanden de subs niet?!

iemand al ervaring mee?

MVG,

Boevertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik kan het alleen bevestigen. Hij pakt de subs niet en hij pakt de eerste audiotrack, ookal is de eerste russisch, tweede engels en derde nederlands. Voor zover ik weet kan je dat niet switchen.

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:36

GVR

beetje late reactie, maar subs moet je altijd los erbij zetten (even uit de mkv halen met bijv mkvextract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238498

Misschien een n00b vraag.
Maar als DLNA bij mij aanstaat en mijn samsung tv kan mijn binnen mijn netwerk scannen naar bronnen:
Kan mijn buurman dan ook mijn bronnen zien dmv DLNA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354770

Ik wilde gister een bluray MKV bestand afspelen via DLNA met TwonkyMedia (heb een SAMSUNG_UEC6700). Hij speelde hem echter niet af? Ligt dit aan mn Samsung, DLNA of Twonky?

Wat kan ik er aan doen om dit bestand toch af te spelen?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayman1987
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-03 12:06
Ik heb toevallig ook zo'n samsung le32b650, en ben nu ook een beetje aan het testen met media streamen.
Bij mijn mkv bestanden gaf hij inderdaad meteen aan dat het bestandstype niet ondersteund was.

Ben het nu aan het proberen met ps3 media server. Lijkt hij in eerste instantie wat verder te komen, maar uiteindelijk zegt hij toch dat hij het bestandstype niet ondersteund. Op mijn ps3 speelt hij dit soort dingen moeiteloos af. Weet iemand misschien wat instellingen die ik kan veranderen bij ps3 mediaserver, waardoor de tv ze wel gaat afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315629

vermoed dat recoden de enige oplossing is: even nagaan welke MKV's wel audio afspelen bij jou dan recoden waarbij je de video stream copieert en niet hercodeert en alleen de audio omzet naar MP3, AC3, LCPM, ADPCM (Mulaw, Alaw) of AAC. DTS kan ook het probleem zijn, eventueel de rangorde verplaatsen zodat de eerste stream geen DTS audio is maar een van de toegelaten? Of eventueel een video / audio stream copy met niet copieren van DTS track? Heb dit nog niet uitgetest.

Of als je een transcode optie hebt op de PS3?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 315629 op 14-12-2010 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik had het zelfde probleem met een Samsung 32b650 en zoals in het topic al is gezegd: Samsung volgt de standaard niet en wil een andere mime-type.

Even een crosspost van mij uit ubuntuforums.com betreffende mediatomb (lol ook beschikbaar op de Nokia N900 Maemotelefoon)
quote: Redsandro;8770176
I've got it working, too. Full .avi and .mkv support.

(..) Samsung does not play DTS audio. (..)

MediaTomb 0.12
Samsung 32b650
  • Edit config, for example, alt+f2 enter:
    code:
    1

gksudo geany /etc/mediatomb/config.xml
  • No need to remove comments, just add:
    code:
    1
    2
    3
    4

<custom-http-headers>
          <add header="transferMode.dlna.org: Streaming"/>
          <add header="contentFeatures.dlna.org: DLNA.ORG_OP=01;DLNA.ORG_CI=0;DLNA.ORG_FLAGS=017000 00000000000000000000000000"/>
        </custom-http-headers>
  • Under <mappings>, add:
    code:
    1

<map from="avi" to="video/mpeg"/>

and change mkv into:
    code:
    1

<map from="mkv" to="video/mpeg"/>

(Because Samsung wants everything it secretly supports just to be called mpeg.)
  • Restart MediaTomb:
    code:
    1

sudo /etc/init.d/mediatomb restart
  • Remove and re-add all your video's (updates mime-types)
  • Voilá!
toon volledige bericht
Andere server? (geen linux) Dan weet je iig waar het aan ligt maar moet je zelf even zien hoe het voor jouw betreffende software moet worden aangepast. Helaas kan dat bij veel Windows software gewoon niet.

Note: De Samsung 32b650 speelt ook altijd de eerste audiostream af. Als deze duits is en de tweede is nederlands, dan heb je een probleem, want de 32b650 kan geen andere stream selecteren. Dit ligt niet aan je DLNA server maar aan de Samsung tv.

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basmanoff
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-04 10:48
Ik heb sinds kort een UE40C6710 staan, en in eerste instantie werkte het allemaal maar zo zo... Mezzmo geprobeerd en dat leverde al wel het resultaat op dat ik MKV's kon afspelen via DLNA vanaf mijn win7 x64 bak, maar subs wilden maar niet lukken. PS3 media server en ik gaan blijkbaar niet zo goed samen :( Vandaag na eerst de TV een firmware update gegeven te hebben toch maar PC Share Manager geprobeerd en die pakt alle bestanden die ik tot nu toe geprobeerd heb.
Alleen de subs waren een probleem, die zaten in de MKV, maar wat zoeken op het net leverde een oude, maar prima guide op om die uit de MKV te halen en nu doen de subs het, mooier is natuurlijk alles vanuit één bestand, maar hiermee kan je ook de audiostreams aanpassen als je wilt...

Mijn ervaring is op dit moment dat PC Share Manager en de laatste firmware in ieder geval DLNA behoorlijk laten functioneren, de TV kan zelfs de stream weer oppakken vanaf het punt dat je uit de mediaplayer functionaliteit bent gestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 20:40
Heb sinds kort ontdekt dat DTS en AC3 geluid niet afspelen
blijkbaar is dit op te lossen met custom firmware(http://samygo.sourceforge.net/)
heeft iemand hier ervaringen mee ? Vind niet meteen een duidelijke handleiding
Ben bang dat mijn tv uiteindelijk niet meer werkt want er staat op de site dit:
"WARNING: DO NOT APPLY THE LATEST FIRMWARE UPGRADES or you can't use some of our tools easily!"

[ Voor 29% gewijzigd door Ghostface9000 op 20-12-2010 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-04 16:18

Ursamajor

Astrofotograaf

Wat een gedoe met dlna en mkv zeg! Ben ook al een paar dagen aan het stoeien met diverse servers enz.
Een mkv met dts geluid afspelen via m'n Samsung bd 5500 gaat prima via dlna, maar de ondertiteling heb ik nog niet gezien. Ook niet als ik de mkv uit elkaar haal, alleen de video, audio en juiste srt file weer in de mkv zet of alleen audio en video in de mkv en de srt erbuiten houd.

Iemand nog verder gekomen?

Hmm, toch een typo in de bestandsnaam.
Deze moet hetzelfde heten als de film, op de extentie na natuurlijk :)
film.mkv
film.srt

[ Voor 13% gewijzigd door Ursamajor op 17-02-2011 17:23 ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
Ghostface9000 schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:40:
Heb sinds kort ontdekt dat DTS en AC3 geluid niet afspelen
blijkbaar is dit op te lossen met custom firmware(http://samygo.sourceforge.net/)
heeft iemand hier ervaringen mee ? Vind niet meteen een duidelijke handleiding
Ben bang dat mijn tv uiteindelijk niet meer werkt want er staat op de site dit:
"WARNING: DO NOT APPLY THE LATEST FIRMWARE UPGRADES or you can't use some of our tools easily!"
Beetje late reactie, maar ja dat werkt prima, ook met de laatste firmware voor mijn LE37B652T4W. Wel handig om via een nfs share alles af te spelen inclusief pauze en spoelen, ondertiteling moet wel via een losse srt file maar dat is een Samsung ding.

Officieel heb je een ondertekend spelletje van Samung nodig, maar workaround om de SamyGO extenties als submap in telnet enabler te plaatsen werkt ook. Komt alles onder Content->Kinderen ... hoe toepasselijk :D
Pagina: 1